[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.403 views sinds 30-01-2008

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14
Dat is niet alleen in Amersfoort zo... In Nijmegen moet je ook een contract voor 3 ondertekenen, en daar krijg ik niet zo'n goed gevoel bij...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Lijkt wel net zoiets als www.casanet.nl hier in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

Oceria

I've been in between....

JaymzHetfield schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:20:
Ik heb gehoord dat de minimale contractduur in Amersfoort 3 jaar is. En als je verhuisd naar een andere Portaal woning, dan zit je er alsnog aan vast!
Van de FAQ:
(...)
2. Wat als ik ga verhuizen?
Als u gaat verhuizen, eindigt het contract. Daaraan zijn geen extra kosten verbonden. Verhuist u naar een andere Portaal-woning dan krijgt u desgewenst uiteraard weer de beschikking over het netwerk en de diensten.
(..)
5. Hoe lang zit ik vast aan het contract als ik ja zeg?
Voor het netwerk 3 jaar. Na deze 3 jaar wordt dit automatisch jaarlijks verlengd met 1 jaar. Indien gewenst kan vanaf het moment van ondertekening van het contract jaarlijks van dienstenaanbieder worden gewisseld.
(...)
Die eerste 3 jaar is inderdaad wel lang. Bovendien kan ik mij niet herrineren dat dit direct al in de algemene voorwaarden stond. Volgens mij is dit later bijgeplaatst.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
dion_b schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:30:
* dion_b woont in Nijmegen bij Portaal en is erg benieuwd waar UPC mee gaat komen op moment dat de glasvezel hier ook gelegd gaat worden (volgend najaar) - of ik overstap of niet, gegarandeerd dat de verbinding beter wordt voor een lager prijs :)
* KILLorBE vraagt zich af of dion_b in lindenholt woont (Dat is bij Portaal ;) ), en vraagt zich ook af wie dion_b is?

Maar dat terzijde, destijds (jaartje geleden) was het zeker aantrekkelijk (Is het nu nog, gezien het feit dat 'we' er ~20 TV kanalen bij krijgen, dion_b en ik bestanden kunnen uitwisselen met een whopping snelheid van (Theoretisch) 100Mbit ;) , 'Gratis' kunnen bellen (Mits op hetzelfde netwerk)..etc.), maar ik ben ook erg benieuwd wat UPC daarmee of daaraan gaat doen, met name de laatste tijd ben ik redelijk tot goed te spreken over UPC (Eind 2004 was het minder, begin 2000 tot 2002 ofzo was het toppie, en daartussen (2002-2004) had het zijn ups en downs.

Ik ben geen hardcore gamer dus ping waardes interreseren me weinig (Daarbij zeggen ping waardes weinig omdat het slechts een momentopname is, ik heb vaak zat beter kunnen gamen met ping waardes die rond de 100 lagen dan waardes van 10-20...UT met (destijds) de top 20 ofzo (#1 (Brinks ofzo) kwam regelmatig op bezoek), tegenwoordig blazen die k**kiender je weg :/ , ach toen ik nog onder de naam Watje speelde kwam er een flapdrol langs die zei dat ik waarschijnlijk echt een watje was, binnen 5 minuten was ie weg :Y) watje }) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Ik heb een tijdje geleden ook met de lui van "het netwerk" gebeld met de vraag over de telefoonproviders. Wil namelijk wel erg graag bij 1601 blijven (ondanks vele gesprekken met Zuid Afrika is mijn maandelijkse telefoonrekening nog niet de helft van die ruim 20 euro die de vaste provider van Portaal voor onbeperkt bellen wil rekenen).
Zij vertelden dat alle andere providers dus 1601, 1602 etc ook allemaal via het netwerk van Portaal mochten aanbieden en dat gold ook voor alle Internet Providers. Xs4All zou dus ook via het netwerk mogen aanbieden! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Alleen betaal je dan wel abonnementskosten _bovenop_ de 50 euro van Portaal. Denk daar wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik heb net gebeld naar portaal , hoe het ervoor staat maar in Leiden is het wat vertraagt zeggen ze ze zouden eigenlijk 3 mei gaan beginnen met graven maar dat is nu juli geworden ze hopen voor febr.. 2006 heel leiden te kunnen op leveren
lijkt me sterk als je meer info wil kan je dit nummer bellen 0800 - 555 2 555
vond dat ik een vrij onkundig iemand aan de telefoon had die wist er zelf ook het fijne niet van
zelf zal ik over een maandje nog eens bellen

nou jongens op naar GLAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb zojuist ook maar even gebeld:

V: Straks als bewoner zit je voor 3 jaar lang aan een contract vast, aangezien dit ongewoon lang is: Hoe zit dat precies?
A: Het contract voor 3 jaar is puur de aansluiting van het glas. Diensten zoals telefoon, TV en internet hebben ieder een contract van 1 jaar welke afgezegd kan worden naar behoeven. Het geld (€50) is 50/50 verdeelt tussen de aansluiting en de diensten.

V: Hoe staat het ervoor met omg. Arnhem en de planning daarvoor. Ligt het nog op schema?
A: Dit ligt nog op schema, in september word er begonnen met het aanleggen van de aansluitingen.

V: Versatel kom nu met een 20/1 Mbit abonnement, welke de downloadsnelheid van jullie met een factor 2 overstijgt. Gaan jullie hierop reageren met de snelheden van de internet verbinding?
A: We hebben onze ogen al op Versatel gericht, de 20/1 snelheid is een mooie verbinding als dit waargemaakt kan worden. We vragen ons wel af hoe dit i.c.m. voetbal uitzendingen in zijn werk gaat. Echter zijn de snelheden die wij aanbieden ongekend snel in met name de upload snelheid voor de doorsnee internetverbinding. Het zal overigens de aanbieder (provider) zijn die besluit doet over de gegeven snelheden en snelheidsverhogingen daarvan.

V: Hoe zijn jullie verwachtingen van kinderziektes die ongetwijfeld plaats zullen vinden?
A: Om de kinderziektes eruit te halen zijn we in Soest begonnen met een pilot, de aansluitingen zoals die in andere steden aangelegd zullen worden zouden hierdoor vrij van de kinderziektes moeten zijn. Er zullen altijd dingen blijven die niet overzien konden worden, maar u kunt er vanuit gaat dat we een zeer stabiel netwerk zullen afleveren in samenwerking met de andere partijen.

V: Jullie hebben aangeboden om lopende contracten zonder extra kosten op te zeggen, is het ook mogelijk om bijv mijn internet verbinding nog een maandje door te laten lopen?
A: U kan een gewenste opzeg datum opgeven, vooralsnog zou ik niet weten waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
rjn27 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:40:
Ik vond dat ik een vrij onkundig iemand aan de telefoon had die wist er zelf ook het fijne niet van
zelf zal ik over een maandje nog eens bellen

nou jongens op naar GLAS
Als je een onkundig persoon aan de lijn heb moet je moeilijke vragen gaan stellen, als het goed is word je dan doorverbonden naar een 2de lijns medewerker waarmee ik al leuke gesprekken heb mogen voeren over de technische grondslag achter die gehele netwerk.

Tevens had ik een medewerker aan de lijn die mij keurig antwoord kon geven op de bovengenoemde vragen :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

sPENKMAN schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:26:
V: Jullie hebben aangeboden om lopende contracten zonder extra kosten op te zeggen, is het ook mogelijk om bijv mijn internet verbinding nog een maandje door te laten lopen?
A: U kan een gewenste opzeg datum opgeven, vooralsnog zou ik niet weten waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
Ik vraag me af wat ze doen met internet abonnementen die per jaar gaan. In amersfoort gaan we naar verluid vanaf 1 september aangesloten worden, en mijn Wanadoo Cable loopt tot 1 april. Iets zegt me dat ik toch gewoon tot 1 april aan wanadoo moet betalen, of me later moet laten aansluiten.
Zie ook vraag 3 bij de veelgestelde vragen over het contract:
3. Betaal ik geen dubbele kosten?
Voor TV en telefonie niet; afhankelijk van de algemene voorwaarden van uw internetprovider zal van enige overlap sprake kunnen zijn. Wij kunnen hier echter rekening mee houden door de datum van uw aansluiting hierop af te stemmen.
Oftewel: ik kan dan desgewenst per 1 april aangesloten worden, anders heb ik dubbel internet.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ik zit zelf bij planet, ook ik zit met verlengingen en opzegging per jaar. Mijn planet abbo zal weer verlengt worden in augustus, oftewel vlak voor de glasvezel werkzaamheden.

Wat ze er precies mee gaan doen is inderdaad niet echt duidelijk. Persoonlijk vind ik dat ik na 7 jaar als planet abbonee toch wel enig recht heb opgebouwd om het contract midden in het jaar te beeindigen. Alleen is daar het contract het niet mee eens :+

Ik had eindelijk gehoopt dat planet ook zijn diensten zou gaan aanbieden over glasvezel, maar aangezien hun naam nog nooit is gevallen betwijvel ik sterk dat dat gaat gebeuren.

Binnenkort maar eens contact opnemen met de helpdesk, als ik mazzel heb gaan ze voorwaarden veranderen zodat je per maand op kan zeggen. En zo niet; tja dat maar flink downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Soest en onze straat wordt 7 juni aanstaande aangesloten, de oranje buis voor de fiber ligt al 4 weken op een rolletje in de voortuin.
De buizen in de straat leggen ging vlot, circa 3 dagen.
We hebben nu wel extra drempels in de straat, niet zo netjes her-bestraat door de aannemer.

We hadden de keuze, of de aansluiting in de woonkamer of in de meterkast. Gekozen voor de meterkast, centraal alles bij de hand.
Moet wel een extra wandcontactdoos aanwezig zijn voor het kastje aldaar. Hierover wordt verder nergens gesproken.

Hebben Portaal gevraagd om abo KPN en Casema op te zeggen, soepele overgang van de ene naar de ander volgens de folder. Echter nog geen bevestigingen gekregen van KPN en Casema.

Dus gister maar gebeld met helpdesk portaal.
Geen probleem aldus deze mevrouw, eventuele kosten voortkomend uit overlapping van abo's wordt door Portaal betaald....................

Nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
7 juni al... damn dan wil ik ook :D

Maar het klinkt goed, zeker het gedeelte wat de overlappende kosten betreft. Een zeer royaal gebaar wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Ik heb vandaag weer eens gebeld naar portaal en er word gezegt dat er deze maand nog word begonnen met graven .
word voor het einde van het haar aangesloten word er gezecht nou ben benieuwd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:47:
Ik heb vandaag weer eens gebeld naar portaal en er word gezegt dat er deze maand nog word begonnen met graven .
word voor het einde van het haar aangesloten word er gezecht nou ben benieuwd ..
Wij zouden volgens eerste planning eind maart aangesloten worden. Tijdens info avond van Portaal over he netwerk in Soest, was de planning voor onze straat 16 mei en nu dus 7 juni.

In de eerste serie FAQ's van portaal stond dat de werkzaamheden in huis 2x 2uur in beslag zouden nemen. De eerste 2 uur voor het doorvoeren van de oranje buis tot in de meterkast, en de tweede 2 uur voor het aansluiten van het "kastje" en testen van de verbindingen.

Wij zijn gister telefonisch benaderd door de aanlegger van de fiber, volgens mij Volker Wessel, met de mededeling dat het 7 juni zou gaan worden. Had zelf de man niet gesproken, maar met nummerherkenning en niet van zijn kant geblokeerd kon ik hem vandaag terugbellen.
Even gevraagd wat ze nou precies kwamen doen die dag, nou alles wordt nu dus in één keer gedaan.
En het invoeren van de buis en het aansluiten en testen van de verbindingen. We wachten af..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Xtra Media Services is al ruime info aanwezig over hun diensten,

http://www.xtramediaservi...in/en.jsp?enPage=HomePage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ze bieden geen binaries aan dus dat moet je ondervangen met bijv. tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Gezien het aantal huishoudens wat worden aangesloten en de interne snelheid van 100Mbit denk ik niet echt dat nieuwsgroepen veel downloads zullen trekken vanaf het portaal netwerk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

sPENKMAN: are you pondering what I am pondering?
"zou het netwerk ook als 1 groot LAN fungeren?" Met windows filesharing bedoel ik.

* bartware denkt met weemoed terug aan het campusnet

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:34:
Gezien het aantal huishoudens wat worden aangesloten en de interne snelheid van 100Mbit denk ik niet echt dat nieuwsgroepen veel downloads zullen trekken vanaf het portaal netwerk :D
jaaa spenky :*) Jij denkt wat ik ook denk.. alhoewel hier in Nijmegen we een stukje langer moeten wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:37:
Op de site van Xtra Media Services is al ruime info aanwezig over hun diensten,

http://www.xtramediaservi...in/en.jsp?enPage=HomePage
Nou ruime info zou ik het niet willen noemen :)
Nietemin is het een interessant project van Portaal.
Mijn ouders wonen ook in Soest maar hebben nog geen abo genomen.
Ze kijken even de kat uit de boom (en wellicht doen meer Portaal afnemers dit).

@bbotje: hoe zit het nu met het contract? is dit nu 1 of 3 jaar?
Wil je profijt hebben van je Portaal abo moet je wel je huidige kabel TV + KPN telefoon opzeggen, dat is dus wel degelijk een risico, als je er dan meteen 3 jaar aan vast zit is dit minder leuk.

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 22-05-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=23428978,noline]HoppyF schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:31[/message

@bbotje: hoe zit het nu met het contract? is dit nu 1 of 3 jaar?
Wil je profijt hebben van je Portaal abo moet je wel je huidige kabel TV + KPN telefoon opzeggen, dat is dus wel degelijk een risico, als je er dan meteen 3 jaar aan vast zit is dit minder leuk.
Het contract met de GNEM is inderdaad 3 jaar dus puur het gebruikt van het netwerk, het contract voor de dienstverlening op het netwerk met Xtra Media Services (XMS) is 1 jaar. Zie dit zelf niet echt als een risico. Het is toch wel een beetje een prestige project van Portaal, dus het lijkt mij dat ze er alles aan doen om het goed te laten verlopen.........Het blijft uiteraard afwachten.......

Vooralsnog is Xtra Media Services de enige aanbieder, weet ook nog niet precies in hoeverre er carrier select aanbieders voor telefonie worden toegelaten.

We zeggen alles op, KPN en Casema. Wij zijn denk ik 5 a 8 Euro pm duurder uit, maar dat komt omdat we geen ADSL of kabel internet hebben :O . (56k6)

De info op XMSnet was voor mij al ruim........ ;) eigenlijk weten we nog niet veel met betrekking tot de techniek etc. Wat komt er nu te hangen in de meterkast, moeten hier alle aansluitingen heen, Internet, TV(analoog-digitaal) en telefoon, welke setup box komt er voor digi TV.

Over ruim twee weken weten we meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:39:
[...]

Het contract met de GNEM is inderdaad 3 jaar dus puur het gebruikt van het netwerk, het contract voor de dienstverlening op het netwerk met Xtra Media Services (XMS) is 1 jaar. Zie dit zelf niet echt als een risico. Het is toch wel een beetje een prestige project van Portaal, dus het lijkt mij dat ze er alles aan doen om het goed te laten verlopen.........Het blijft uiteraard afwachten.......

Vooralsnog is Xtra Media Services de enige aanbieder, weet ook nog niet precies in hoeverre er carrier select aanbieders voor telefonie worden toegelaten.

We zeggen alles op, KPN en Casema. Wij zijn denk ik 5 a 8 Euro pm duurder uit, maar dat komt omdat we geen ADSL of kabel internet hebben :O . (56k6)

De info op XMSnet was voor mij al ruim........ ;) eigenlijk weten we nog niet veel met betrekking tot de techniek etc. Wat komt er nu te hangen in de meterkast, moeten hier alle aansluitingen heen, Internet, TV(analoog-digitaal) en telefoon, welke setup box komt er voor digi TV.

Over ruim twee weken weten we meer.
In het appartementen complex waar mijn ouders wonen is men druk bezig de bekabeling aan te leggen. Er komt in ieder huis een kabel binnen in de meterkast (ook als je geen abonnement wil).
Als ik het goed begrepen heb gaat daar ook een kastje aangesloten worden.

Het zal dus wel zo zijn dat op het moment je een abonnementsaanvraag doet je alleen maar een monteur nodig hebt om vanaf de meterkast de kabel naar je TV/PC/telefoonaansluiting te leggen.
Wel handig een dergelijke voorbereiding.
Wat ik ook zag is dat je gratis kunt bellen met mensen die ook op Portaal aangesloten zijn.
Dat is zeker prettig als je in Soest woont want veel gesprekken zijn locaal, dat scheelt dus in de gesprekskosten.

Beetje vreemd toch wel dat het netwerk een 3 jarig contract heeft en de diensten niet.
Misschien is dat gedaan om de dienstverlening flexibeler te maken en na een jaar meer dienstaanbieders toe te laten.

Verder ben ik benieuwd of er nu al daadwerkelijk aansluitingen actief zijn en wat de resultaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag (4-6) brief van Xtra Media Services ontvangen met alle gegevens van telefoon nummer (035-88?????) tot opzegging tot email accounts en inlog gegevens.

Xtra Media Services gaat volgens de brief alle abonnements kosten vergoeden van telefoon, televisie en internet provider, vanaf het moment van aansluiten op glas tot het moment van laatste factuur van één van de diensten. Mits de benodigde gegevens binnen 7 dagen (voor 10 juni) zijn ontvangen door hun. Uiterste inzetdatum van declaraties is 1 oktober.

Het blijft wel jammer dat mensen die nu op vakantie zijn naast de boot pissen mischien door het te laat insturen van de formulieren. Daarnaast krijg je een toegewezen email adres, je naam@............

We kregen afgelopen week nog twee heren op bezoek die een afspraak wilden maken voor het aansluiten van het kastje in de meterkast. Vreemd wat die afspraak was volgens mij al gemaakt. Nee, deze heren waren speciaal voor het aansluiten van het kastje en het testen, de eerdere afspraak was voor het inbrengen van de kabel. Goed nu wordt de glasvezelkabel en pijp in de middag naar binnen gebracht en wordt het kastje op dezelfde dag 's morgens aangesloten.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
@bbotje:
Wat bedoel je precies met tot 10 juni?
Moeten nieuwe klanten zich voor 10 juni aanmelden om voor een vergoeding van eventuele dubbele abonnementskosten e.d. in aanmerking te kunnen komen?

Het omzetten van TV en telefoon moet volgens mij redelijke snel kunnen maar voor internet kan het wat lastiger zijn, je kunt bv een internet abo hebben wat 12 maanden loopt en in het slechtse geval is die periode net weer ingegaan en loopt ie nog 11 maanden door.

Ik zou het op zich wel netjes vinden dat Portaal de kosten vergoed als e.e.a. elkaar overlapt.
Ben ook benieuwd hoe de aansluiting met het kastje nu in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, als ik het goed heb begrepen wel.

Komt erbij dat we vandaag zijn gebeld dat het hele feest vooralsnog morgen niet aangesloten wordt :( En de buren en overburen ook niet.
Ben gelijk gaan bellen met portaal (0800 nummer) om te vragen hoe dat nu zat.
Ja die man wist het ook niet, maar zou direct mijn klacht doorgeven aan de projectleider van VST (Volker Wessel?) en zou mij terugbellen.

Blijkt maar weer dat er door diverse instanties afspraken gemaakt worden, zonder dat men het van elkaar weet. En om onduidelijke redenen weer afbellen. Ik had wel een vrije dag genomen, moet dan maar weer gaan werken morgen.

Wordt vervolgd................................ :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
wammeer nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf maar gaan bellen met Volker Wessels en volgens die mijnheer waren er problemen met aanlevering van apparatuur.....................
Hij wist het niet zeker maar het zou waarschijnlijk rond 25 juni worden. We gaan wel die week daarop op vakantie, en ik wil eigenlijk niet langer wachten.

Inmiddels zijn mijn schoonouders wel aangesloten in een andere wijk in Soest, met veel gestuntel. Het blijft een pilot natuurlijk. Al met al lukt het nog niet in 4 uur. In eerste instantie de fiberpijp naar binnen, een andere dag fiber blazen en aansluiten op CPS en testen van verbindingen. Dit duurde wel de hele dag.

Internet doet het en de analoge televisie werkt. De setup box voor digi tv is nog niet geleverd, waren op :P Daar wachten ze nog op. De telefoonlijn is ook aangesloten, wordt alleen nog niet gebruikt. Het wachten is op het porteren van het oude nummer en dan een kwestie van omsteken van de stekker.

De volgende apparatuur hangt nu in de meterkast;

CPS FTU: http://www.packetfront.co...t_FTU_datasheet_05_04.pdf
CPS : http://www.packetfront.co...0%20datasheet%2004_11.pdf
VOIP: http://www.42networks.com...sheet42NET-04-058RevF.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:37:
Ben zelf maar gaan bellen met Volker Wessels en volgens die mijnheer waren er problemen met aanlevering van apparatuur.....................
Hij wist het niet zeker maar het zou waarschijnlijk rond 25 juni worden. We gaan wel die week daarop op vakantie, en ik wil eigenlijk niet langer wachten.

Inmiddels zijn mijn schoonouders wel aangesloten in een andere wijk in Soest, met veel gestuntel. Het blijft een pilot natuurlijk. Al met al lukt het nog niet in 4 uur. In eerste instantie de fiberpijp naar binnen, een andere dag fiber blazen en aansluiten op CPS en testen van verbindingen. Dit duurde wel de hele dag.

Internet doet het en de analoge televisie werkt. De setup box voor digi tv is nog niet geleverd, waren op :P Daar wachten ze nog op. De telefoonlijn is ook aangesloten, wordt alleen nog niet gebruikt. Het wachten is op het porteren van het oude nummer en dan een kwestie van omsteken van de stekker.

De volgende apparatuur hangt nu in de meterkast;

CPS FTU: http://www.packetfront.co...t_FTU_datasheet_05_04.pdf
CPS : http://www.packetfront.co...0%20datasheet%2004_11.pdf
VOIP: http://www.42networks.com...sheet42NET-04-058RevF.pdf
Bedankt voor deze info!
Jammer dat ze nog niet alles direct (en volgens planning) leveren.
Ze hebben toch al maanden de tijd gehad om dit voor te bereiden.
Zal wel te maken hebben met de kinderziektes :)

Maar uhhh hoe snel is de internet verbinding? Heb je dit al kunnen testen?
bv met een test file vanaf ftp://ftp.tweakdsl.nl/test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:56:
[...]

Maar uhhh hoe snel is de internet verbinding? Heb je dit al kunnen testen?
bv met een test file vanaf ftp://ftp.tweakdsl.nl/test
Heb even gekeken op speedtest.nl.
Dit gaf een up-load van gemiddeld 8000 KByte/sec en een down-load van gemiddeld 3000 KByte/sec.

Zal de eerst volgende keer de snelheid op ftp://ftp.tweakdsl.nl/test proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Portaal site: Veelgestelde vragen Internet

t/m eind april waren deze online inmiddels staat er al een paar weken dat ze worden bijgewerkt

6.Krijg ik een vast IP adres?
6.Ja, u krijgt een vast IP adres.

XMS site op dit moment:

Krijg ik een vast IP-adres?

Nee, u krijgt geen vast IP-adres. (let op: Het is zo dat onze DHCP-server naar het mac adres van de netwerkkaart van uw computer kijkt. Elk uitgegeven ip-adres blijft minimaal een uur toegewezen aan uw computer. Indien u een andere computer wilt aansluiten dient u dus eerst de oude computer een uur lang van het netwerk te halen.)

weet iemand al iets meer over ? anders gaan we morgen maar weer eens bellen

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:54:
[...]

Heb even gekeken op speedtest.nl.
Dit gaf een up-load van gemiddeld 8000 KByte/sec en een down-load van gemiddeld 3000 KByte/sec.

Zal de eerst volgende keer de snelheid op ftp://ftp.tweakdsl.nl/test proberen.
speedtest.nl is niet zo'n fijne test denk ik, maar als je zelf wat testen uitvoert met een 10 MB of 100 MB file heb je een betere indicatie, dit voor de download niet de upload natuurlijk.

Ik hoorde overigens dat Portaal nog wat probleempjes heeft met afspraken die ze met klanten gemaakt hebben. Het schijnt allemaal nog niet zo soepeltjes te lopen.

Ook schijnt de kwaliteit van het digitale TV deel niet zo lekker te zijn.
Kun je (jullie) daar iets over zeggen?
TV en telefoon maken immers ook deel uit van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

vast ip adres:

net even portaal en xms gebeld, xms heeft voldoende ip adressen om vaste uit te delen
alleen de netwerkbeheerder gnem heeft tot nu toe nog geen toestemming gegeven om die
ook te gebruiken op hun netwerk. Hoewel het netwerk er technisch gezien klaar voor is.

poort 25:

poort 25 is en blijft volledig open, hij word alleen gesloten (per aansluiting) wanneer er klachten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ik zou het persoonlijk toch wel erg jammer vinden als er een IP op DHCP lease word verkregen. In de praktijk zal het er wel op neer komen dat je constant hetzelfde adres hebt. Wat ik me wel afvraag is hoe de hostnames opgebouwd zullen worden. Is hier al iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:54:
[...]

Ik hoorde overigens dat Portaal nog wat probleempjes heeft met afspraken die ze met klanten gemaakt hebben. Het schijnt allemaal nog niet zo soepeltjes te lopen.

Ook schijnt de kwaliteit van het digitale TV deel niet zo lekker te zijn.
Kun je (jullie) daar iets over zeggen?
TV en telefoon maken immers ook deel uit van het pakket.
Nee, echte goede afspraken worden niet gemaakt schetst ook mijn ervaring weer.

Afgelopen zondagavond rond de klok van half 10, we zitten lekker in de tuin en de telefoon gaat.
Een mijnheer van Portaal, of het uitkomt dat we de komende week aangesloten worden.
Nou dat is wel errug snel. Maar goed we willen graag aangesloten worden, dus kom woensdag maar in de middag.
Op mijn vraag of alles in een keer aangesloten wordt kon hij bevestigend antwoorden.
Dus ook de setup box voor digi tv.

Gisteren zijn onze buren aangesloten. Duurde toch wel even langer, klus niet af, dus ze komen vandaag terug. Maar ja, de setup boxen zijn op dus dat krijgen ze zowiezo nog niet.
Dus over de kwaliteit van digi tv kan ik voorlopig zeggen dat die :'( is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:11:
Ik zou het persoonlijk toch wel erg jammer vinden als er een IP op DHCP lease word verkregen. In de praktijk zal het er wel op neer komen dat je constant hetzelfde adres hebt. Wat ik me wel afvraag is hoe de hostnames opgebouwd zullen worden. Is hier al iets meer over bekend?
Ben zelf niet echt thuis in die materie, maar bij mijn schoonouders kon ik vinden dat er een lease van het IP adres was met dezelfde begin en eind datum/tijd.

De hostnames zijn opgebouwd uit voorletter met achternaam met een maximum van 8 karakters.
Bijvoorbeeld Piet Pietersen wordt ppieters.

Wel heb je een aparte inlognaam en wachtwoord om je gegevens in te zien op internet en een aparte voor je mailinstellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
sorry hoor, maarre, waar wonen jullie dan?

ik in Nijmegen, hebben ons ook al een jaar geleden aangemeld ofzo, en wil nu weleens weten wanneer ik de aansluiting kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:27:
Ben zelf niet echt thuis in die materie, maar bij mijn schoonouders kon ik vinden dat er een lease van het IP adres was met dezelfde begin en eind datum/tijd.

De hostnames zijn opgebouwd uit voorletter met achternaam met een maximum van 8 karakters.

Wel heb je een aparte inlognaam en wachtwoord om je gegevens in te zien op internet en een aparte voor je mailinstellingen etc.
Dan ben ik blij zat, ookal veranderd je IP-adres dan eventueel, je hebt altijd dezelfde hostname. Bedankt voor de info ;)
Fried schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:36:
sorry hoor, maarre, waar wonen jullie dan?

ik in Nijmegen, hebben ons ook al een jaar geleden aangemeld ofzo, en wil nu weleens weten wanneer ik de aansluiting kan verwachten.
De mensen die nu al worden aangesloten maken deel uit van een pilot, een testperiode dus. De pilot word in Soest gehouden.

Portaal bevestigd ook dat er geen vaste ip-adressen uitgereikt zullen worden. Echter werd mij verteld dat het wel mogelijk word gemaakt voor €2,- per maand een vast ipadres te huren. Dus dat is eventueel een optie. Toen ik hierna naar vroeg bij Xtra Media Services werd er verbaast gereageerd en werd me gevraag of ik de naam van de medewerker kon vertellen. De werknemer heeft even navraag gedaan en gaf aan dat daar niets over bekend was.

Over vragen van dataverkeer kan weinig meer gezegd worden dan het standaard FUP verhaal, hoeveel GB dit in de maand zou zijn konden ze me niet vertellen. Overboekingratio en de backbone capaciteit is tot dusverre ook niet bekend.

Eveneens blijven de hostnames een raadsel voor mij, hierop kan door Xtra Media Services ook geen antwoord gegeven worden. (Dank je Bbotje :P)

Na een iet wat humoristische opmerking van mijn kant over de problemen die ze hebben met het aansluiten zegt de medewerker: "Nou dat is nogal een understatement". Ze hebben dus echt veel probleempjes waar ze zelf in ieder geval van op de hoogte zijn en ook erkennen.

Bij portaal ook nog geinformeerd naar de aansluittijden van Arnhem, dit was van sept. naar nov/dec verschoven. We zullen in Arnhem dus moeten wachten tot het einde van het jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door sPENKMAN op 21-06-2005 13:46 . Reden: Wat extra replies :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sPENKMAN schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:41:
[...]

Bij portaal ook nog geinformeerd naar de aansluittijden van Arnhem, dit was van sept. naar nov/dec verschoven. We zullen in Arnhem dus moeten wachten tot het einde van het jaar.
Heel cynisch, maar dit verhaal van uitstellen klinkt me te bekend in de oren, al vanaf het eerste moment hoor je van ´de pilot´ loopt al, gezien de postings in dit topic is die dus pas NET begonnen...
volgens een brief uit ik dacht eind 2003 of begin 2004 zouden de eerste aansluitingen al in najaar 2004 gerealisseerd zijn...

en als de pilot zo slecht loopt... ik hoop voor iedereen dat je voor eind 2007 een realistische aansluit datum hoort... (dus niet die fantasie datum waarmee ze in de laaste 3 mailingen je lekker gemaakt hebben).
En eind 2007 denk ik dat 10mbit al lang standaard is voor kabel, en dat adsl3 er ondertussen aan zit te komen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Vanaf het eerste bericht werd het op Januari 2005 gemikt, daarna is het bij mijn weten verschoven naar: Juni/Juli, September en nu dan December. Ik had zelf eigenlijk vanaf het begin rekening gehouden met deze zomervakantie maar dat is blijkbaar ook iets te optimistisch geweest :+

Wat de snelheden betreft, ze zullen inderdaad al snel de snelheden omhoog moeten gooien als ze de top van de markt willen behouden. De downloadsnelheid is niet echt spectaculair maar de upload kom je nog niet echt tegen.

Echter internet is niet het enigste wat in het totaal pakket zit, €25 van de €50 p/m was voor internet dacht ik. Voor die prijs kom je dit soort verbindingen nog lang niet tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sPENKMAN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:41:

Echter internet is niet het enigste wat in het totaal pakket zit, €25 van de €50 p/m was voor internet dacht ik. Voor die prijs kom je dit soort verbindingen nog lang niet tegen. ;)
als je goed geinformeerd had was de aanwezigheid van glas E25,- per maand en de telefonie, televisie en internet de andere 25 euro.

En als je nieuw in een woning van portaal komt te wonen is volgens de oude info ´t verplicht om voor die glas te betalen en voor de rest niet (dat zou voor de oude huurders nog niet gelden) maar voordat ze hier die kabel naar binnen zouden mogen voeren wil ik dat eerst zwart op wit zeker weten.

(dus ook weten of het niet extra punten voor de bepaling van de huurprijs op levert... want dan kan het hele zwikkie wel goedkoop zijn, maar een sneller stijgende huur is het me ook niet waard.

wat mij tot nu toe het meeste stoort is dat ze al ruim 2 jaar lang dingen beweren, (voor bepaalde datum werkt het, pilot is al lang bezig, vast ip, geen data limiet, niet shared medium, enz.) blijkt dat als je door vraagt ze geen antwoord geven, een niet kloppend antwoord geven, doorverwijzen naar mensen die er nog minder vanaf weten.....

Hoe zo roept dat vertrouwen op? en hoe betrouwbaar zijn ze nu echt, en blijven ze dat? 3 jaar aan een onbetrouwbare partner/contract vast zitten is lang (ik kan hier op GoT voldoende draadjes vinden van mensen die 12 maanden al te lang vinden)...

En wat doen ze met de oude bedrading? daar krijg je gewoon geen schriftelijk antwoord op...
en bij de invoering van de ´kabel´ werden gewoon alle kabels onder het huis door werden doorgeknipt (incl telefoon en netwerk en oude cai), terwijl de bewoners commissie nog druk bezig was of we wel kabel wilde... .

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:27:
[...]

Vreemd dat bij je schoonouders hun naam als hostnaam word gebruikt,
bij mij verandert de hostnaam zodra je een andere ip adres krijgt,

deze had ik bijvoorbeeld een uurtje geleden: 130-38-215.ftth.xms.internl.net

de cijfers zijn delen uit je ip, maar dan in een andere volgorde

snelheid is trouwens wel helemaal top, over 100MB doet ie 45 seconden

[ Voor 5% gewijzigd door realsoft op 22-06-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
realsoft schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:50:
[...]

Ik zie het probleem van een vast IP adres niet, waarom zou je dat willen?
Meestal krijg je daarbij toch een nietszeggend nummer/naam als hostnaam, niet echt makkelijk te onthouden.
Als het de bedoeling is om een server te draaien (web, ftp, o.i.d.) lukt dit toch meestal niet goed, de snelheid is immers niet zo belangrijk maar de latency wel. En die is vaak vrij slecht vanaf je huis gezien.

Maar goed, ik lees het al Portaal heeft nogal wat moeilijkheden, is ook wel te verwachten als je een pilot draait. Of je daar als gebruiker blij mee moet zijn is een tweede. Je hebt immers geen alternatief meer als je overgestapt bent, want je internet, telefoon en TV zijn overgezet.
Dat is ook mijn grootste bezwaar, wat voor garanties geeft Portaal af over de beschikbaarheid?

Ik zou namelijk niet graag een dag of twee zonder telefoon zitten.
Ik weet dat het bij andere providers ook vaak mis gaat met VoDSL en VoiP, dus zo ondenkbaar is dat scenario niet.
Ik heb ook gehoord dat de eerste aansluitingen actief zijn dus er wordt wel degelijk iets gedaan.
Andere plaatsen dan Soest zullen wellicht moeten wachten totdat de pilot goed is afgelopen. Dit lijkt me wel een goed plan anders blijf je problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

@HoppyF Als je een webserver hebt staan met een stuk of 15 domeinnamen is het best
wel "handig" om een vast ip te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
realsoft schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:15:
@HoppyF Als je een webserver hebt staan met een stuk of 15 domeinnamen is het best
wel "handig" om een vast ip te hebben.
Dat is wel zo, maar ik denk dat het dan ook handiger zou zijn een virtual hosting of colocation pakket te nemen bij een provider in een datacenter. Dan heb je thuis ook geen server draaien en is verbinding naar de backbone ook sneller.

(nb: Hoppy heeft zelf een colocated server in een datacenter staan en heeft daar dus wel een vast IP adres ....)

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je vanwege de kosten wellicht die 10 Mbps upload lijn wel ziet zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realsoft schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:50:
[...]

Was in de verwarring met inlognaam voor de gegevens op de site van XMS.

Wij zijn by the way sinds afgelopen vrijdag aangesloten.
Heeft wel even geduurd, in eerste instantie op woensdag de fiber naar binnen en de CPS en VOIP in de meterkast. Aansluitingen voor TV en telefoon met mooi doosje in de woonkamer, UTP voor internet en digiTV op een los rolletje. Niet afgewerkt op een outlet.........
De volgende dag werd het glas gelast, echter hier zat een knikje in. De monteur was niet blij......
Blijkbaar was de fiber eerst geblazen en daarna ingevoerd door de kruipruimte, tja dan stoot je wel ergens tegenaan.

Op vrijdag de laatste werkzaamheden, moest hier wel achteraan bellen. Monteur had beloofd om in de ochtend te komen. Rond 13.00 nog niemand gezien. Maar eens gebeld met aannemer (had zijn 06 nog van de vorige keer). Geregeld,..... binnen een uur stond de monteur op de stoep.

Het vreemde was dat wij een ander telefoonnummer kregen via glas dan in de brief stond van XMS.
Ook de Setupbox was er nog niet, kwam later volgens monteur.
Daarnaast zijn de analoge TV zenders niet één op één gelijk aan die van casema. Zo zijn BBC1 en 2 vervangen door BBC prime en BBC world. The Box is niet aanwezig en het txt signaal van de lokale omroep ontbreekt. Ook was het niet mogelijk op internet on-line mijn gegevens te bekijken met het ww en inlog van de brief. Hier verscheen de melding "U bent nog niet aangesloten"
Snelheid verder is perfect.

Zondag maar eens een mailtje gestuurd naar XMSnet.
Werd maandag door een medewerker teruggebeld die aardig wat info kon melden. Eerste opmerking van hem was dat wij volgens zijn gegevens nog niet eens waren aangesloten. "U kunt echt al internetten mijnheer?" "Volgens mijn gegevens kan dat helemaal niet" Het verhaal van telefoonnummer verbaasde hem al helemaal. Kon wel eens verkeerd gaan met porteren van huidige nummer naar glas. Waarschijnlijk was de aannemer in de war met de poortjes A en B..
Tja en de setup box kon nog wel een aantal maanden duren, eerst de analoge tv op orde daarna de rest. Een aantal licenties voor tv zenders zijn nog niet helemaal rond, vandaar zwart beeld op een aantal kanalen. Maar dit zou in de komende periode meer en meer verbeteren. Het blijft een pilot mijnheer.

Inmiddels is het vandaag gelukt in te loggen en is het juiste telefoonnummer weer aangesloten.
Nu maar wachten op de eerste rekening. Die zal toch niet al Euro 50,- zijn.... O-)

Nog eens naar mijn eigen IP gekeken. Deze veranderd wel maar niet elk uur volgens mij.
De lease is nu telkens 10 minuten, maar het IP adres blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

kleine update:

vandaag xms maar weer eens gebeld, bij ons klopte het nieuwe telefoonnummer ook niet
met wat er op papier toegezonden was (de rest van de straat heeft dit ook). Dit werd eventjes veranderd in het systeem. Waarschijnlijk zijn de verkeerde kabeltjes aan elkaar gezet vertelde de helpdeskmedewerker me.

Op de vraag of het conflict met de netwerkbeheerder over de vast ip's al opgelost was,
werd heel verbaasd gereageerd, die was er namelijk niet volgens hem.

Xtra media services start pas met extra diensten wanneer het netwerk goed functioneert,
dit zou al over enkele weken kunnen gebeuren. afwachten dus maar weer.

Vervolgens kreeg ik het standaardverhaal van dyndns.org, maar goed dat werkt dus niet
bij .nl domeinnamen.

Verder word het nummer 2 tot 4 weken na de aansluiting gepoort van KPN naar XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
realsoft schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:01:
kleine update:

vandaag xms maar weer eens gebeld, bij ons klopte het nieuwe telefoonnummer ook niet
met wat er op papier toegezonden was (de rest van de straat heeft dit ook). Dit werd eventjes veranderd in het systeem. Waarschijnlijk zijn de verkeerde kabeltjes aan elkaar gezet vertelde de helpdeskmedewerker me.

Op de vraag of het conflict met de netwerkbeheerder over de vast ip's al opgelost was,
werd heel verbaasd gereageerd, die was er namelijk niet volgens hem.

Xtra media services start pas met extra diensten wanneer het netwerk goed functioneert,
dit zou al over enkele weken kunnen gebeuren. afwachten dus maar weer.

Vervolgens kreeg ik het standaardverhaal van dyndns.org, maar goed dat werkt dus niet
bij .nl domeinnamen.

Verder word het nummer 2 tot 4 weken na de aansluiting gepoort van KPN naar XMS
Nog niet alle problemen zijn onder controle dus.
Ik vraag me wel af of je ook niet de volle € 50 hoeft te betalen, je krijgt immers nog niet je hele pakket werkend afgeleverd.
Het zou ook niet zo erg zijn als je je huidige abo'n nog door hebt lopen en daarvoor niet hoeft te betalen, dubbele kosten is immers niet fijn en onbereikbaarheid met je telefoon al helemaal niet.

Wat is het probleem nu met de digitale TV?
Komt dit doordat de settopbox er niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]HoppyF schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:39:
[...]

Ik vraag me wel af of je ook niet de volle € 50 hoeft te betalen, je krijgt immers nog niet je hele pakket werkend afgeleverd.
Het zou ook niet zo erg zijn als je je huidige abo'n nog door hebt lopen en daarvoor niet hoeft te betalen, dubbele kosten is immers niet fijn en onbereikbaarheid met je telefoon al helemaal niet.
[quote]

Mijn schoonouders hebben de eerste factuur al ontvangen a Euro 80,- Voor de laatste twee weken van juni en vooruitbetalen voor juli. Dit terwijl er nog geen digi tv ontvangen wordt en de analoge signalen ook niet compleet zijn. Ze hebben al wel bericht van KPN dat hun huidige nummer begin juli geporteerd wordt.

De snelheid bij hun is trouwens velen malen hoger dan bij mij, via speedtest.bbned.nl. Deze link werd voorgesteld door xms medewerker.
Mijn schoonouders zitten tussen de 9000 kbps en 15000 kbps met uitschieters naar 20000 kbps, terwijl mijn verbinding niet boven de 6000 uitkomt. Vraag mij toch af hoe dit komt. Weet iemand dat?
De oranje pijp voor de fiber ligt trouwens met overlengte in de kruipruimte, gewoon los in het zand.
Met velen bochten, zou dit de reden zijn?

Wat wel duidelijk is dat het signaal van de analoge tv via een aparte fiber loopt. Dus een aparte fiber voor de CPS (digi tv en internet en VOIP) en een aparte fiber voor analoge tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:13:
[quote]HoppyF schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:39:
[...]

[i]
[/i]

Mijn schoonouders hebben de eerste factuur al ontvangen a Euro 80,- Voor de laatste twee weken van juni en vooruitbetalen voor juli. Dit terwijl er nog geen digi tv ontvangen wordt en de analoge signalen ook niet compleet zijn. Ze hebben al wel bericht van KPN dat hun huidige nummer begin juli geporteerd wordt.

De snelheid bij hun is trouwens velen malen hoger dan bij mij, via speedtest.bbned.nl. Deze link werd voorgesteld door xms medewerker.
Mijn schoonouders zitten tussen de 9000 kbps en 15000 kbps met uitschieters naar 20000 kbps, terwijl mijn verbinding niet boven de 6000 uitkomt. Vraag mij toch af hoe dit komt. Weet iemand dat?
De oranje pijp voor de fiber ligt trouwens met overlengte in de kruipruimte, gewoon los in het zand.
Met velen bochten, zou dit de reden zijn?

Wat wel duidelijk is dat het signaal van de analoge tv via een aparte fiber loopt. Dus een aparte fiber voor de CPS (digi tv en internet en VOIP) en een aparte fiber voor analoge tv.
Overlengte in de fiberkabel maakt niet uit voor de snelheid. Bochten ook niet, tenzij er een zeer scherpe knik in komt of een breuk zit natuurlijk.
De methode om de snelheid te bepalen is wel wat lastig. Een gewone ADSL test kun je doen op een site zoals Speedtest.nl maar voor een dergelijke hoge snelheid als Portaal levert (10 Mbps) ligt dit wat anders. Je zult een site moeten zoeken met een systeem wat dicht op de backbone zit.
Beter nog is een server die bij de provider zelf staat waarbij je dus een korte route naar die server hebt. Dat is de beste manier om je snelheid te kunnen testen.

Ik denk dat XMS wel een server heeft staan met een aantal (grote) files die je als test kunt downloaden. Lijkt me reuze handig om eindeloze discussies over de snelheid te voorkomen.
Garanties over de max snelheid zullen ze wel niet afgegeven maar je hebt dan voor jezelf wel een indicatie of je ergens in het pad tussen de provider en je PC op je buro een mogelijk probleem hebt.

Met een ADSL modem ligt het wat anders, die traint op een bepaalde snelheid en dat is min of meer bepalend. De modem die door Portaal geleverd wordt doet wellicht ook zoiets maar dit zal niet 1:1 te vergelijken zijn. Ik ken die modems niet.

Wel merkwaardig overigens dat men al een factuur stuurt voor het volledige bedrag terwijl de diensten nog niet geleverd kunnen worden.
Hopelijk draaien ze dat nog wel terug anders betaal je teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
ik hoorde gister dat ze in leiden deze week gaan beginnen met de graaf werkzaamheden dus ik wacht af ik hoop voor 1 januari 2006 aangesloten te zijn
verwacht er eerlijk gezecht best veel van de kinderziektes zullen er in soest uitgehaald worden omdat daar de pilot heeft gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
rjn27 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:20:
ik hoorde gister dat ze in leiden deze week gaan beginnen met de graaf werkzaamheden dus ik wacht af ik hoop voor 1 januari 2006 aangesloten te zijn
verwacht er eerlijk gezecht best veel van de kinderziektes zullen er in soest uitgehaald worden omdat daar de pilot heeft gedraaid
De pilot draait nog steeds en de eerste aansluitingen gaan nog niet geweldig goed.
Ik hoorde van mijn ouders (uit Soest) dat er mensen zijn die net aangesloten zijn en al een paar dagen niet kunnen bellen.
Ook het TV signaal schijnt er stukken slechter uit te zien dat via de kabel, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Oke, het zijn misschien kinderziektes maar je kunt er wel behoorlijk last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil even reageren, ik ben woonachtig in Soest en zins 21-06 aangesloten op het glasvezelnet van Portaal. Alles werkt hier naar behoren, Internet is zeer snel, tussen de 10 Mb en 15 Mb, Radio werkt goed, TV eerst wat kleine probleempjes maar nu ook naar behoren. De telefoon gebruik ik nu alleen maar om te bellen (ook hierbij geen problemen) mijn KPN-nummer is nog niet geporteerd. Waar nu het wachten op is, is het leveren van de Set Top-Box voor ontvangst van digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:35:
Hallo,

Ik wil even reageren, ik ben woonachtig in Soest en zins 21-06 aangesloten op het glasvezelnet van Portaal. Alles werkt hier naar behoren, Internet is zeer snel, tussen de 10 Mb en 15 Mb, Radio werkt goed, TV eerst wat kleine probleempjes maar nu ook naar behoren. De telefoon gebruik ik nu alleen maar om te bellen (ook hierbij geen problemen) mijn KPN-nummer is nog niet geporteerd. Waar nu het wachten op is, is het leveren van de Set Top-Box voor ontvangst van digitale TV.
Hoe zit het eigenlijk met de ping tijden? Zitten die rond de 2 - 4 ms zoals je mag verwachten van een glasvezel verbinding of is het hoger/lager?

Ik lees hier meerdere reactie dat er hogere snelheden gehaald worden dan 10Mbit, ik neem aan dat dit voortkomt uit onnauwkeurige metingen in de browser? Of worden er ook echt daadwerkelijk hogere snelheden gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:27:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de ping tijden? Zitten die rond de 2 - 4 ms zoals je mag verwachten van een glasvezel verbinding of is het hoger/lager?

Ik lees hier meerdere reactie dat er hogere snelheden gehaald worden dan 10Mbit, ik neem aan dat dit voortkomt uit onnauwkeurige metingen in de browser? Of worden er ook echt daadwerkelijk hogere snelheden gehaald?
Dat vraag ik me dus ook af. Ik zie dat iemand een upload-snelheid haalde van 8000kbyte/sec en een down van 3000kbyte/sec. Als dat echt zo is, dat spring ik nu een gat in me plafond :P Dat zou namelijk echt geweldig zijn, ik ben veel afhankelijker van upload dan van download. Ik ben trouwens al blij als die 2 zijn omgedraaid, want kunnen uploaden met 30mbit/sec is al uber natuurlijk... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Zijn er nog ontwikkelingen aan het Portaal front?
Zijn er nog mensen aangesloten afgelopen week en heeft Portaal de digitale TV problemen al onder controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

In Utrecht lijkt het er op dat ze aan het graven zijn: ik zag volkers en wessels mensen kabels trekken, dus hier lijkt het er ook op dat men begonnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wanneer ze in Amersfoort van start gaan, heb nog een email van 2004, dat ik toen al online zou zijn.Maar goed, afwachten maar.

Iemand al ervaring opgedaan door middel van game-hosting, bijv. Battlefield of F1-challenge etc. En hoeveel je kan hosten en de pings. Alleen lees ik dat je geen vast IP krijg toegewezen, ja met een dynamische IP wordt het allemaal anders en hoe zit het met de lease tijd.

Wat betreft de news groepen wordt alleen tekst ondersteunt, geen binairs, dat wordt dus een abonnement afsluiten bij Eweka of Fiberworld(wanneer deze compleet is).

Betreffend de FUP vind ik het allemaal erg vaag, (Geen datalimiet (Fair Use Policy*); dataverkeer die alle andere eindgebruikers in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt).wat is normaal algemeen gebruik, als nu iedereen 20GB per dag DL is dit dus algemeen aanvaard (wat zijn 4 dvd's vandaag de dag, niks. Er is dus wel degelijk een datalimiet

Dat glasvezel vele malen sneller zou zijn dan Adsl is intussen wel achterhaald, ok de UL is natuurlijk prachtig voor iemand die host. Maar snelheden tot 24 Mbit/s DL zijn al normaal. Op dit moment ligt de UL grens van Adsl nog op 1024, maar ook hier wordt aan gewerkt en zal zeker omhoog gaan.

Voor €44.95+6.95 voor 30 tv kanalen heb je al een verbinding die sneller is en gratis telefoon verkeer en geen datalimiet terwijl het telefoon-verkeer van Portaal beperkt is tot het glasvezel-netwerk en daarbuiten komen de tikken.

Dus om een keuze te maken kan nog wel eens moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:47:
Dat glasvezel vele malen sneller zou zijn dan Adsl is intussen wel achterhaald, ok de UL is natuurlijk prachtig voor iemand die host. Maar snelheden tot 24 Mbit/s DL zijn al normaal. Op dit moment ligt de UL grens van Adsl nog op 1024, maar ook hier wordt aan gewerkt en zal zeker omhoog gaan.
24Mbit al normaal? Dat denk ik niet, er zijn nog maar erg weinig mensen die dit soort snelheden uberhaupt met ADSL zullen gaan halen. Na 1,5km van de centrale haal je al geen 15Mbit meer. Bron

Maar voordat adsl 2 uberhaupt is ingeburgert zijn we toch zeker wel een jaartje verder hoor :+

ADSL2 zal zijn 24/1 behouden voor zover ik had begrepen, SDSL2 of VSDL zullen in staat zijn veel hogere uploadsnelheden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
sPENKMAN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:56:
[...]

24Mbit al normaal? Dat denk ik niet, er zijn nog maar erg weinig mensen die dit soort snelheden uberhaupt met ADSL zullen gaan halen. Na 1,5km van de centrale haal je al geen 15Mbit meer. Bron

Maar voordat adsl 2 uberhaupt is ingeburgert zijn we toch zeker wel een jaartje verder hoor :+

ADSL2 zal zijn 24/1 behouden voor zover ik had begrepen, SDSL2 of VSDL zullen in staat zijn veel hogere uploadsnelheden te halen.
ADSL2+ blijft voorlopig aan de 1 Mbps upload zitten dus in die zin heb je aan de glasvezel van Portaal veel meer. De vraag is natuurlijk wat moet je met een hoge upload??
Als je een hosting wilt gaan doen o.i.d. is het misschien handig maar ook niet meer dan dat.
De latency is meestal niet zo geweldig voor eindgebruikers dus kun je een gameserver wel vergeten.
De pings zijn gewoonweg te hoog.
Hoewel ik nog geen gegevens hierover van Portaal heb gezien zou ik me toch kunnen voorstellen dat dit zo is.
Voor de prijs wat ze aanbieden is het geen slechte deal, de praktijk zal het nu moeten uitwijzen hoe het werkt. Dat is altijd met een pilot.

En ze hebben dan wel een FUP maar dat is geen datalimiet, dat is echt wat anders.
Een datalimiet is een harde limiet, een FUP niet.
In de praktijk zal een FUP ook geen problemen opleveren tenzij je echt grof misbruik van je lijn maakt. Ik denk dat je een FUP meer kunt zien als het indekken door de ISP tegen misbruik dan het opleggen van een datalimiet aan de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]HoppyF schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:22:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:13:
HoppyF schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:39:
[...]

[i]

[...]

Overlengte in de fiberkabel maakt niet uit voor de snelheid. Bochten ook niet, tenzij er een zeer scherpe knik in komt of een breuk zit natuurlijk.
De methode om de snelheid te bepalen is wel wat lastig. Een gewone ADSL test kun je doen op een site zoals Speedtest.nl maar voor een dergelijke hoge snelheid als Portaal levert (10 Mbps) ligt dit wat anders. Je zult een site moeten zoeken met een systeem wat dicht op de backbone zit.
Beter nog is een server die bij de provider zelf staat waarbij je dus een korte route naar die server hebt. Dat is de beste manier om je snelheid te kunnen testen.

Ik denk dat XMS wel een server heeft staan met een aantal (grote) files die je als test kunt downloaden. Lijkt me reuze handig om eindeloze discussies over de snelheid te voorkomen.
Garanties over de max snelheid zullen ze wel niet afgegeven maar je hebt dan voor jezelf wel een indicatie of je ergens in het pad tussen de provider en je PC op je buro een mogelijk probleem hebt.

Met een ADSL modem ligt het wat anders, die traint op een bepaalde snelheid en dat is min of meer bepalend. De modem die door Portaal geleverd wordt doet wellicht ook zoiets maar dit zal niet 1:1 te vergelijken zijn. Ik ken die modems niet.

Wel merkwaardig overigens dat men al een factuur stuurt voor het volledige bedrag terwijl de diensten nog niet geleverd kunnen worden.
Hopelijk draaien ze dat nog wel terug anders betaal je teveel.
Na een belletje met Xms kon de snelheid het beste getest worden via speedtest.bbned.nl.

Heeft er iemand al eens gekeken in de CPS of daar ook een zegel geplakt is?
Bij mij in elkgeval niet dus ik kan zo bij de lassen van de fiber. XMS geeft nu op hun site aan dat ze niet aanprakelijk zijn bij verbreking van het zegel..... Maar ja die is er niet aangebracht.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Vande week eventjes gebeld met Portaal, over de status tot nu toe.
Het dametje kon me vertellen dat Soest nu zo goed als klaar is (maar als ik hierboven lees is dat dus nog niet helemaal het geval) en dat ze nu eerst de hele gang van zaken gaan analyseren, in de hoop de overige aansluitingen sneller en met minder fouten te kunnen realiseren.
In utrecht hoopt men nu tussen december 2005 en april 2006 iedereen aan te kunnen sluiten. Dat betekent dus dat de eerste mensen in Utrecht op zijn vroegst maart online komen.
Tegen die tijd is 10mbit achterhaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

Het was 3 weken geleden voor het laatst geweest dat ik gebeld had met de helpdesk van XMS,
dus gisteren maar weer eens gebeld hoe het ervoor stond.

Vast IP (zou vorige week beschikbaar komen)

De helpdeskmedewerker: " Vast IP ???, volgens mij hebben we dat niet" na navraag bij een collega kwam het volgende antwoord "vaste ip kan nog wel maanden duren"

digitale Televisie (op de site stond dat de set top boxen over enkele weken binnen zouden komen, maar er stond geen datum bij wanneer het bericht was geplaatst)

de boxen bleken nog niet binnengekomen te zijn, maar vertelde de helpdeskmedewerker, het netwerk
is nog helemaal niet geschikt voor digitale televisie.

Normale Televisie (Vaak blijft het beeld even stilstaan, een beetje digitale ruis en dan gaat het naar 1 a 2 seconden weer verder)

Volgens de helpdeskmedewerker zou dit komen omdat hun ontvangststation verkeerd staat, half augustus zou de schotels/antennes verplaatst worden, is het dan nog niet opgelost dan zit er een knikje in onze glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tataaa, ons telefoonnummer is geporteerd van KPN naar Enertel BV, oftewel Xtra Media Services.

Uiteraard ging dit niet in één keer goed. Vanaf 13.00 zou het eea in orde moeten zijn volgens de brief van KPN. Maar om 14.00 nog geen kiestoon op nieuwe aansluiting, en KPN aansluiting deed het ook niet meer. Even gebeld (met de gsm) met KPN, die konden er niets meer aan doen, vanaf 13.00 was ik geen klant meer van hun. Dan maar gebeld met XMS. Volgens deze mijnheer was het wel geporteerd maar kon het zijn dat de gegevens nog niet helemaal ge-updated waren in de servers.
Om 17.00 deed het eea het nog niet, maar weer gebeld. Ditmaal werd er een storings "ticket"aangemaakt en zou ik gebeld worden als het opgelost zou zijn.
En inderdaad om 21.30 weer XMS aan de lijn, het zou nu in orde moeten zijn. Even gechecked en er was een kiestoon. En die is er nog steeds.

Vooralsnog geen last van echo's of andere vreemde zaken met de telefoon. Hoor deze opmerkingen wel elders in onze buurt.

Het aanvragen van een gratis 2e telefoon lijn gaat trouwens zeer eenvoudig. Dit kan on-line gedaan worden na inloggen. Het nummer ontvang je direct en binnen 15 minuten werkt deze ook.
Dit is de 2e aansluiting van het VOIP kastje (DRG). Ledje van lijn 2 wordt dan ook groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen in soest via xmsnet.nl die een trage verbinding hebben? Eigenlijk niet traag maar het verbinden met een site... want down en uploaden gaat wel snel, alleen als ik bijv. naar google en andere sites ga krijg ik de melding "website found, waiting for reply" en dan kan soms best lang duren, en het is bijna met elke site. Heb ook al op andere forums gekeken en er zijn meer mensen die dit hebben vooral met adsl van planet en hetnet maar hebben niet echt een oplossing. Ik had hiervoor adsl van xs4all en dat was echt snel!!! en nu ben ik (vind ik) er eigenlijk op achter uit gegaan. Dus wie heeft het ook en misschien wel een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:57:
Zijn er nog meer mensen in soest via xmsnet.nl die een trage verbinding hebben? Eigenlijk niet traag maar het verbinden met een site... want down en uploaden gaat wel snel, alleen als ik bijv. naar google en andere sites ga krijg ik de melding "website found, waiting for reply" en dan kan soms best lang duren, en het is bijna met elke site. Heb ook al op andere forums gekeken en er zijn meer mensen die dit hebben vooral met adsl van planet en hetnet maar hebben niet echt een oplossing. Ik had hiervoor adsl van xs4all en dat was echt snel!!! en nu ben ik (vind ik) er eigenlijk op achter uit gegaan. Dus wie heeft het ook en misschien wel een oplossing daarvoor?
Als ik via XMS inlog op het internet dan duurt het ook langer dan normaal voordat mijn opstardpagina is gevonden, maar daarna werkt het perfect, (erg snel dus). Ik ben voorwat het internet betrefd erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nou jongens net portaal gebeld op het servicenummer dat is niet meer in gebruik en op de site van portaal word je nu door verwezen naar xtra media services.
die heb ik maar even gebeld en konden me niets vertellen over een planning of wat dan ook
ik heb het gevoel dat het nu nog lang gaat duren .
en zit te twijfelen of ik dan maar voor een andere aanbieding zal gaan van andere providers ??

groetjes
rjn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke ISP en Telekom provider Xtra Media Services gebruikt? Ik heb erder gezien dat Enertel for telefonie zorgd. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:35:
Weet iemand welke ISP en Telekom provider Xtra Media Services gebruikt? Ik heb erder gezien dat Enertel for telefonie zorgd. Bedankt.
De telecom provider is inderdaad Enertel. En volgens mij is Internl.net de ISP.
Voor zover ik weet is Xtra Media Services een aparte onderneming binnen Internl.net uit Nijmegen.
Check eens http://www.internl.net/cms/internlnet/contact/control.cfm.
De telefoonnummers van hun komen bijna overeen met die van Xtra Media Services, alleen de laatste twee cijfers zijn anders.
Daarnaast het Xtra Media Services sinds afgelopen week hun website aangepast, lijkt nu verdacht veel op de layout van Internl.net.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:47:
Nou jongens net portaal gebeld op het servicenummer dat is niet meer in gebruik en op de site van portaal word je nu door verwezen naar xtra media services.
die heb ik maar even gebeld en konden me niets vertellen over een planning of wat dan ook
ik heb het gevoel dat het nu nog lang gaat duren .
en zit te twijfelen of ik dan maar voor een andere aanbieding zal gaan van andere providers ??

groetjes
rjn
Probeer het hoofdkantoor van Portaal eens, volgens mij in Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het iemand al is opgevallen, maar XMS bied nu ook de mogelijkheid om de snelheid van de verbinding nog verder op te krikken. Voor 84 EUR in de maand heb je dus 25mbit up/down ! Voor 150 EUR per maand heb je zelfs 100mbit synchroon.. Nu word het pas echt interessant !!!

*KLIK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Sweet mamma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Wel, ondertussen kun je voor 40 euro al 20/1 mbit adsl2 krijgen, dus vind ik die extra 35 euro best wel veel geld. Van mij mogen ze de snelheid direct op 15/15 of zelfs 20/20 zetten, en dan 50/50 voor 25 euro per maand extra.

Ondertussen begint het door uitstel na uitstel steeds minder aantrekkelijk te worden. Met digital TV van KPN zit ik ongeveer op de zelfde prijs als het portaal aanbod en hoewel de snelheid van het internet veel lager is, zit ik met service providers welke ondertussen hun betrouwbaarheid bewezen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Oceria schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:45:
Wel, ondertussen kun je voor 40 euro al 20/1 mbit adsl2 krijgen, dus vind ik die extra 35 euro best wel veel geld. Van mij mogen ze de snelheid direct op 15/15 of zelfs 20/20 zetten, en dan 50/50 voor 25 euro per maand extra.

Ondertussen begint het door uitstel na uitstel steeds minder aantrekkelijk te worden. Met digital TV van KPN zit ik ongeveer op de zelfde prijs als het portaal aanbod en hoewel de snelheid van het internet veel lager is, zit ik met service providers welke ondertussen hun betrouwbaarheid bewezen hebben
Hierbij ga je er natuurlijk wel vanuit dat iemand <200 Meter van de centrale af zit. Waar toch een heel groot deel van Nederland niet zit.

Tevens is de upload die gegeven is bij ADSL2 een heel stuk lager, met dit netwerk kan je zelf rustig video streamen op zeer hoge kwaliteit terwijl dat bij adsl2 een stuk lastiger zou worden. Alhoewel je met 1Mbit ook een goede kwaliteit er doorheen kan pompen.

Echter als je kijkt naar het standaard pakket: TV, Telefonie & Internet voor €50 is dit toch niet erg duur, zeker niet als je kijkt naar de snelheid dit geleverd word met het internet en de hoeveelheid nummers die je probleemloos kan aanvragen bij je telefoon.

Voor diegene die niet genoeg hebben aan 10Mbit kan je het upgraden. Ik denk dat een particuliere verbinding van 100Mbit met TV en telefoon voor €150 toch wel erg netjes gezien de huidige markt.

Daarbij moet ik je wel nageven dat het na verloop van tijd steeds minder interessant word, en een snelheids verhoging die gelijk actief word op zich niet zo slecht zou zijn wanneer je puur op de cijfertjes let.

Eerst had het een hoge "WAUW!!!" factor die ondertussen wat minder is geworden doordat het allemaal zolang duurt.

Hoe je het ook went ook keer, ik zit op dit moment met een 3200/768 adsl abbo van planet waar €55 per maand voor word betaald. Ik heb nooit iets te klagen gehad, de snelheid is op dit moment ook snel zat alhoewel soms een booster wel leuk zou zijn.

Wij zouden met het pakket van portaal van €110 vaste lasten per maand naar €50 gaan. En daarbij komt nog de kosten die worden bespaard met het bellen. Daarnaast is het 1 totaal pakket waarbij de snelheid van internet snel blijft, iets van wat ik bij een totaal pakket wat via adsl2 niet kan verwachten aangezien ik 5KM van de centrale af zit (Dit even met oog op Versatel). De makkelijkheid van alles onder 1 dak en 1 rekening telt daarbij natuurlijk ook wel mee.

Ik wacht het rustig af en maak de keuze wanneer het daar tijd voor is, tot die tijd blijf ik lekker rondkijken naar alternatieven die voor mij ook een oplossing zouden kunnen zijn. Wat meer keuze is altijd positief zolang je de verschillende opties nog op 1 hand kan tellen :+

[ Voor 1% gewijzigd door sPENKMAN op 24-08-2005 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron: Gooi en Eemlander

Regen van klachten over glasvezelnet Soest
SOEST - Het regent klachten over het nieuwe glasvezelkabelnet van Portaal in Soest. De installatie verloopt moeizaam en huurders hebben rekeningen gekregen terwijl hun apparatuur nog helemaal niet werkt. ,,Bij mij werkt nog niks: geen internet, geen telefoon, geen tv. Terwijl ik al vier keer een afspraak heb proberen te maken met een monteur. Ondertussen heb ik wél al twee rekeningen van vijftig euro binnen", zegt Muhammed Baskaya van de Huurdersbelangenvereniging 't Soesterveen.

Volgens hem zijn ook om hem heen de klachten niet van de lucht. Puck Vos van Wijkbeheerteam de Eng en Ed Graumeyer van Wijkbeheerteam Smitsveen bevestigen dit.

De aanleg van glasvezel in Soest is een proefproject van de landelijke woningbouwvereniging Portaal. Huurders kunnen voor vijftig euro internet, televisie en telefoon krijgen. Helaas, zeggen de boze Soesters, is goed te merken dat het een proefproject is. Ed Graumeyer: ,,Ik zag dit al aankomen. Bij de informatieavond zeiden ze al steeds 'weten we nog niet', 'moet nog worden uitgezocht'. Blij dat ik er niet ingestapt ben!"

De in mei begonnen aanleg verloopt moeizaam. De beloofde digitale televisie laat op zich wachten, omdat de apparatuur nog niet leverbaar is. Ook wordt er geklaagd over slechte telefoonverbindingen en problemen met internet dat niet goed werkt of onverwacht ongeschikt blijkt voor iets oudere computers. Los hiervan wordt geklaagd over de voortgang van de installatie. Er zijn nogal wat monteurs van verschillende bedrijven mee gemoeid.

Ondertussen krijgen mensen wel al rekeningen. Baskaya: ,,Ik belde op, maar ze zeiden dat ik wel moet betalen." Puck Vos kent soortgelijke verhalen.

Een aparte ergernis is er voor mensen die eerst breedband-internet hadden. Portaal had beloofd voor iedereen de overstap van oude naar nieuwe abonnementen te regelen. Maar die belofte bleek wat betreft breedband-internet onhoudbaar. Meerdere mensen moeten daarom nog steeds hun oude abonnement betalen en kunnen dat pas achteraf weer declareren bij Portaal.

Al met al is de zaak duidelijk niet goed voorbereid, zegt Baskaya. ,,Het is met zoveel tamtam aangekondigd, als een fantastische nieuwe service. Maar ze hadden er gewoon even de tijd voor moeten nemen.''

Willemien Schenkeveld
woensdag 24 augustus 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:02:
Bron: Gooi en Eemlander

Regen van klachten over glasvezelnet Soest
SOEST - Het regent klachten over het nieuwe glasvezelkabelnet van Portaal in Soest. De installatie verloopt moeizaam en huurders hebben rekeningen gekregen terwijl hun apparatuur nog helemaal niet werkt. ,,Bij mij werkt nog niks: geen internet, geen telefoon, geen tv. Terwijl ik al vier keer een afspraak heb proberen te maken met een monteur. Ondertussen heb ik wél al twee rekeningen van vijftig euro binnen", zegt Muhammed Baskaya van de Huurdersbelangenvereniging 't Soesterveen.

Volgens hem zijn ook om hem heen de klachten niet van de lucht. Puck Vos van Wijkbeheerteam de Eng en Ed Graumeyer van Wijkbeheerteam Smitsveen bevestigen dit.

De aanleg van glasvezel in Soest is een proefproject van de landelijke woningbouwvereniging Portaal. Huurders kunnen voor vijftig euro internet, televisie en telefoon krijgen. Helaas, zeggen de boze Soesters, is goed te merken dat het een proefproject is. Ed Graumeyer: ,,Ik zag dit al aankomen. Bij de informatieavond zeiden ze al steeds 'weten we nog niet', 'moet nog worden uitgezocht'. Blij dat ik er niet ingestapt ben!"

De in mei begonnen aanleg verloopt moeizaam. De beloofde digitale televisie laat op zich wachten, omdat de apparatuur nog niet leverbaar is. Ook wordt er geklaagd over slechte telefoonverbindingen en problemen met internet dat niet goed werkt of onverwacht ongeschikt blijkt voor iets oudere computers. Los hiervan wordt geklaagd over de voortgang van de installatie. Er zijn nogal wat monteurs van verschillende bedrijven mee gemoeid.

Ondertussen krijgen mensen wel al rekeningen. Baskaya: ,,Ik belde op, maar ze zeiden dat ik wel moet betalen." Puck Vos kent soortgelijke verhalen.

Een aparte ergernis is er voor mensen die eerst breedband-internet hadden. Portaal had beloofd voor iedereen de overstap van oude naar nieuwe abonnementen te regelen. Maar die belofte bleek wat betreft breedband-internet onhoudbaar. Meerdere mensen moeten daarom nog steeds hun oude abonnement betalen en kunnen dat pas achteraf weer declareren bij Portaal.

Al met al is de zaak duidelijk niet goed voorbereid, zegt Baskaya. ,,Het is met zoveel tamtam aangekondigd, als een fantastische nieuwe service. Maar ze hadden er gewoon even de tijd voor moeten nemen.''

Willemien Schenkeveld
woensdag 24 augustus 2005
Ik zat al op een dergelijk bericht te wachten ....
Jammer dat veel mensen gewoon niet begrijpen dat het een proefproject is, en dan loop je gewoon het risico dat er iets niet werkt, of erger: dat het helemaal nog niet werkt of met vertraging geinstalleerd wordt.

Het zou wel zo moeten zijn dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt naar de gebruikers en dat je ook niet hoeft te betalen zolang het nog niet naar tevredenheid werkt.
Laat de mensen gewoon een opleveringspapier tekenen als alles naar tevredenheid is opgeleverd.

Als er dan achteraf nog storingen voordoen, wat altijd kan gebeuren, dan valt dit onder het support deel en kun je hierover ook een claim leggen als je verbinding (internet/telefoon/tv) er uit ligt.

Voor mensen die dit alles niet zien zitten moeten er gewoon nog niet instappen en de kat uit de boom kijken.
De prijs van 50 Euro is en blijft een aantrekkelijke deal waaraan inderdaad nu nog wat nadelen kleven. Maar waar vindt je nu nog een verbinding van 10 Mbps symmetrisch voor deze prijs?

En over aanloopproblemen kan de concurrent ook meepraten kijk maar eens naar Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me aangemeldt voor wat meer informatie / en beschikbaarheid. Als dit goede kwaliteit is stap ik af op @home en betaal 3.05 euro meer voor een 10mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:43:
[...]

Ik zat al op een dergelijk bericht te wachten ....
Jammer dat veel mensen gewoon niet begrijpen dat het een proefproject is, en dan loop je gewoon het risico dat er iets niet werkt, of erger: dat het helemaal nog niet werkt of met vertraging geinstalleerd wordt.

Het zou wel zo moeten zijn dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt naar de gebruikers en dat je ook niet hoeft te betalen zolang het nog niet naar tevredenheid werkt.
Laat de mensen gewoon een opleveringspapier tekenen als alles naar tevredenheid is opgeleverd.

Als er dan achteraf nog storingen voordoen, wat altijd kan gebeuren, dan valt dit onder het support deel en kun je hierover ook een claim leggen als je verbinding (internet/telefoon/tv) er uit ligt.

Voor mensen die dit alles niet zien zitten moeten er gewoon nog niet instappen en de kat uit de boom kijken.
De prijs van 50 Euro is en blijft een aantrekkelijke deal waaraan inderdaad nu nog wat nadelen kleven. Maar waar vindt je nu nog een verbinding van 10 Mbps symmetrisch voor deze prijs?

En over aanloopproblemen kan de concurrent ook meepraten kijk maar eens naar Versatel.
Tuurlijk voor 50 Euro is dit zeker aantrekkelijk en ook ik blijf de klachten doorgeven aan Xtra Media Services. Het is zeker niet alleen maar negatieve berichten, er wordt wel degelijk gereageerd op mijn emails en ook wordt er terug gekoppeld met betrekking tot storingen.

Maar als je internet verbinding en telefoon een heel weekend niet werkt en dit pas na het weekend wordt aangepakt, zakt de moet je wel een beetje in de schoenen. Als dan blijkt dat ze mijn router de schuld hiervan geven terwijl de hele straat hetzelfde probleem heeft dan wordt je toch een beetje :( .
Uiteindelijk heeft dit probleem meer dan een week geduurt met uitvallen van internet en telefoon.

Maar het feit dat de aanleg in Soest en Soesterberg een pilot is, is nooit goed duidelijk gemaakt naar de huurders. Dus de boze reacties zijn best begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
nog nieuws mensen ik heb ter overbrugging een jaarte versatel genomen ik heb er geen vertrouwen in dat het binnen een half jaar goed komt in leiden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
rjn27 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:14:
nog nieuws mensen ik heb ter overbrugging een jaarte versatel genomen ik heb er geen vertrouwen in dat het binnen een half jaar goed komt in leiden.......
Ik zou nog maar eens nadenken voordat je Versatel neemt!
lees dit maar eens: http://webwereld.nl/articles/37093

@bbotje:
Een weekend zonder telefoon/televisie is zeker niet acceptabel zelfs als het een proef (pilot) project is. Het is ook jammer als men niet duidelijk laat weten dat Soest een pilot is daarmee worden immers verkeerde verwachten gezet.

Nietemin is het een interessant project en het is te hopen dat er meer van dit soort projecten in het land komen. En dan niet op lange termijn maar binnen een aantal maanden.
Als het namelijk te lang gaat duren is het effect van de voordelen snel verdwenen, ADSL2+ neemt nu een snelle vlucht en is ondanks de geringe upload voor de meeste mensen ruim voldoende kwa snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:23:
[...]
@bbotje:
Een weekend zonder telefoon/televisie is zeker niet acceptabel zelfs als het een proef (pilot) project is. Het is ook jammer als men niet duidelijk laat weten dat Soest een pilot is daarmee worden immers verkeerde verwachten gezet.
.
@ HoppyF:
Uiteraard is dit niet acceptabel en zeer ongewenst.
Op mijn schriftelijke klacht hierover heb ik vandaag reactie gekregen van de directie van XMS. De kosten voor mijn abonnement over de bewuste periode zullen voor de helft gecrediteerd worden.
Er loopt nog een schriftelijke klacht over de kwaliteit van de analoge TV en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:16:
[...]

@ HoppyF:
Uiteraard is dit niet acceptabel en zeer ongewenst.
Op mijn schriftelijke klacht hierover heb ik vandaag reactie gekregen van de directie van XMS. De kosten voor mijn abonnement over de bewuste periode zullen voor de helft gecrediteerd worden.
Er loopt nog een schriftelijke klacht over de kwaliteit van de analoge TV en radio.
Da's wel netjes dat je wat kosten terug krijgt. Je hebt immers niet volledig van de diensten gebruik kunnen maken en bent denk ik duurder uit omdat je je mobiel hebt moet gebruiken.

Zit er nog geen voortgang in de digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:14:
[...]
Da's wel netjes dat je wat kosten terug krijgt. Je hebt immers niet volledig van de diensten gebruik kunnen maken en bent denk ik duurder uit omdat je je mobiel hebt moet gebruiken.

Vooralsnog geen info over de voortgang van de digitale TV.
Men is nog steeds druk doende het analoge signaal goed te krijgen. Afgelopen week schijnt het ontvangst station van Soesterberg verplaatst te zijn naar Soest. Gedurende 3 nachten zijn hier werkzaamheden aan verricht. Heeft nog niet echt tot verbetering geleid, niet synchroon lopen van beeld en geluid op de lokale omroep, geen txt signaal op diverse zenders en veel verschillende geluidsniveau's, zodat je van je stoel valt van de herrie tijdens het zappen.

Wat nu ook nog wel speelt is dat, in de informatie verstrekking in het begin door Portaal, er gemeld is dat er extra tv kanalen beschikbaar zouden komen, ongeveer 20 stuks.
Veel mensen uit de buurt, directe familie en ikzelf hadden hieruit begrepen dat deze kanalen gratis zouden zijn. Maar hier moet dus voor betaald worden, aldus de voorwaarden van Xtra Media Services.

De oude pagina's van het glasvezelnetwerk hieromtrend staan nog op de site van Portaal. Kies zoeken rechts boven en zoek op glasvezel. Hier staan oa nog de FAQ's, met onder meer de beloften van extra zenders, vast IP, 35Mb homepage, etc etc.

Ik heb het idee dat Portaal ook niet goed voorgelicht is door de diverse ondernemingen of het spelletje gewoon heeft meegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:37:
[...]

Vooralsnog geen info over de voortgang van de digitale TV.
Men is nog steeds druk doende het analoge signaal goed te krijgen. Afgelopen week schijnt het ontvangst station van Soesterberg verplaatst te zijn naar Soest. Gedurende 3 nachten zijn hier werkzaamheden aan verricht. Heeft nog niet echt tot verbetering geleid, niet synchroon lopen van beeld en geluid op de lokale omroep, geen txt signaal op diverse zenders en veel verschillende geluidsniveau's, zodat je van je stoel valt van de herrie tijdens het zappen.

Wat nu ook nog wel speelt is dat, in de informatie verstrekking in het begin door Portaal, er gemeld is dat er extra tv kanalen beschikbaar zouden komen, ongeveer 20 stuks.
Veel mensen uit de buurt, directe familie en ikzelf hadden hieruit begrepen dat deze kanalen gratis zouden zijn. Maar hier moet dus voor betaald worden, aldus de voorwaarden van Xtra Media Services.

De oude pagina's van het glasvezelnetwerk hieromtrend staan nog op de site van Portaal. Kies zoeken rechts boven en zoek op glasvezel. Hier staan oa nog de FAQ's, met onder meer de beloften van extra zenders, vast IP, 35Mb homepage, etc etc.

Ik heb het idee dat Portaal ook niet goed voorgelicht is door de diverse ondernemingen of het spelletje gewoon heeft meegespeeld.
Tjsa, misschien dat men zich beter kan richten op de digitale distributie van de TV kanalen, normaal gesproken heb je dan geen last van wisselende geluidsnivo's, storing e.d.
Die setup box wordt toch gratis geleverd? (in bruikleen).

Over de TV kanalen staat dit in de FAQ.
Je kunt daaruit opmaken dat je voor extra kanalen wel moet betalen.
Maar wellicht zijn ze daar bij de introductie niet duidelijk over geweest dat weet ik niet.
1. Hoeveel zenders kan ik ontvangen?
U krijgt alle huidige zenders plus een aantal extra's (zie Portaal-folder). U kunt zelf bepalen of en welke extra-zenders u wilt ontvangen. Deze zendens zijn tegen een nog nader te bepalen tarief te verkrijgen.

2. Kan ik Canal+ blijven ontvangen?
Ja, u kunt Canal+ blijven ontvangen.

3. Welke zenders kan ik ontvangen?
U krijgt alle zenders die u nu al heeft en u kunt er nog meer krijgen indien u zich hiervoor aanmeldt. Voor het leveren van extra televisiekanalen worden u maandelijks extra kosten aangerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:58:
[...]

Tjsa, misschien dat men zich beter kan richten op de digitale distributie van de TV kanalen, normaal gesproken heb je dan geen last van wisselende geluidsnivo's, storing e.d.
Die setup box wordt toch gratis geleverd? (in bruikleen).

Over de TV kanalen staat dit in de FAQ.
Je kunt daaruit opmaken dat je voor extra kanalen wel moet betalen.
Maar wellicht zijn ze daar bij de introductie niet duidelijk over geweest dat weet ik niet.

[...]
Yep, de setupbox krijgen we gratis in bruikleen, als ik het goed begrepen heb..... ;)

Over de tv kanalen staat onderstaande ook op de portaal site.
Televisie en radio
· Behoud al uw huidige televisiekanalen plus minimaal 20 extra zenders (50 in totaal)
· U oefent zelf invloed uit op de zenders in uw pakket
· Uw bestaande kabelaansluitingen in andere ruimten blijven werken
· Speciale zenders zoals Canal+ kunt u blijven gebruiken

Blijft wazig, maar het zal er wel op neer komen dat er idd extra betaald moet gaan worden.

By the way, canal plus wordt nog niet doorgegeven.
De zender van The Box zal naar verwachting binnenkort te ontvangen zijn. Dit is de regionale variant van The Box.Voor Canal+ lopen de contractonderhandelingen nog. Indien er nieuws is, zal dat via deze website bekend worden gemaakt.

Zie ook http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:28:
[...]

Yep, de setupbox krijgen we gratis in bruikleen, als ik het goed begrepen heb..... ;)

Over de tv kanalen staat onderstaande ook op de portaal site.
Televisie en radio
· Behoud al uw huidige televisiekanalen plus minimaal 20 extra zenders (50 in totaal)
· U oefent zelf invloed uit op de zenders in uw pakket
· Uw bestaande kabelaansluitingen in andere ruimten blijven werken
· Speciale zenders zoals Canal+ kunt u blijven gebruiken

Blijft wazig, maar het zal er wel op neer komen dat er idd extra betaald moet gaan worden.

By the way, canal plus wordt nog niet doorgegeven.
De zender van The Box zal naar verwachting binnenkort te ontvangen zijn. Dit is de regionale variant van The Box.Voor Canal+ lopen de contractonderhandelingen nog. Indien er nieuws is, zal dat via deze website bekend worden gemaakt.

Zie ook http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=4417
Er staat wel "... plus minimaal 20 extra zenders (50 in totaal)" maar er staat niet dat die extra zenders gratis zijn en deel uitmaken van het basis pakket.

Zo zijn er wel meer vaagheden.
Wij hebben ons netwerk inmiddels gereed gemaakt voor doorgifte van digitale televisie. Binnen enkele weken zullen wij aanvangen met het distribueren van de Set-Top Boxen, welke nodig zijn om digitale televisie op uw toestel te kunnen ontvangen. Middels digitale televisie is het mogelijk een groot aantal zenders aan het huidige pakket toe te voegen. met een aantal zenders zijn wij daartoe momenteel in onderhandeling. We zullen u via deze website op de hoogte houden.
"inmiddels" was dat vorige week, deze week of vorige maand?
Er staan nergens een datum op de website wanneer er een update van een artikel is geweest.
Kleine moeite lijkt me.
"binnen enkele weken..." ook hier ontbreekt een tijdsplanning, zet er gewoon een datum bij wanneer het gereed moet zijn. Mocht het dan toch uitlopen is het niet zo moeilijk een update er bij te zetten en een verklaring erbij waarom.

Ondanks de goede plannen van Portaal/Xtra Media services is er nog genoeg te verbeteren.
Op de Xtra's moet je nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:07:
[...]

Er staat wel "... plus minimaal 20 extra zenders (50 in totaal)" maar er staat niet dat die extra zenders gratis zijn en deel uitmaken van het basis pakket.

Ondanks de goede plannen van Portaal/Xtra Media services is er nog genoeg te verbeteren.
Op de Xtra's moet je nog even wachten.
Er is idd nog genoeg om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Mike78 schreef op maandag 12 januari 2004 @ 11:31:
Volgens mij is het alleen geldig indien je in een huis/ flat van hun woont?
klopt is inderdaad zo, portaal is een woningbouwvereniging die deze service wil aanbeiden in hun nieuwe woningen die ze bouwen.
alleen ze zijn voglens mij al heftige tegenwerking van andere internet en tv aanbieders tegengekomen.
ja tuurlijk want als portaal voor deze prijs dit alles aanbiedt dan neemt nietmand meer internet en tv van bijvoorbeeld upc etc.
maar vind het een goede actie, eens effe de arkt en keuzemmogelijkheden voor mensen vergroten

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:14:
[...]
Had gisteren helpdesk medewerker aan de lijn en ik vroeg of er al bekend was welk merk setupbox er zou komen. "Dit zou een Amino worden"; volgens deze medeweker, zoals al eerder geopperd in dit forum. Maar welk type was nog niet bekend, bij de helpdesk hadden ze nog geen proefmodel ontvangen.

Het zal wel niet een hele luxe worden, waar ook een Hdd in zit, zodat je live programma's kan onderbeken en later weer verder kan bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 22:06 ]

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:48:
Het zal wel niet een hele luxe worden, waar ook een Hdd in zit, zodat je live programma's kan onderbeken en later weer verder kan bekijken.
Timeshift bedoel je ;)

Ik steeds wantrouwiger te worden naar portaal, tegen de tijd dat ze hier komen moeten ze hun zaakjes toch wel goed op orde hebben anders zal ik toch mijn best doen om het huidige pakket in huis te behouden. Het kost dan ook wat meer, maar dan heb ik wel iets wat ik kan vertrouwen.

Sinds dit nog een pilot is zal ik er toch wel een nuchtere blik op moeten houden, maar zelfs voor een pilot vind ik het slecht geregeld. Ik kan er helaas niet veel meer van maken.

De tijd zal het ons in ieder geval leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:06:
[...]

Timeshift bedoel je ;)

Ik steeds wantrouwiger te worden naar portaal, tegen de tijd dat ze hier komen moeten ze hun zaakjes toch wel goed op orde hebben anders zal ik toch mijn best doen om het huidige pakket in huis te behouden. Het kost dan ook wat meer, maar dan heb ik wel iets wat ik kan vertrouwen.

Sinds dit nog een pilot is zal ik er toch wel een nuchtere blik op moeten houden, maar zelfs voor een pilot vind ik het slecht geregeld. Ik kan er helaas niet veel meer van maken.

De tijd zal het ons in ieder geval leren :)
Spenky,

ik vind dat je toch wel iets minder kritisch naar dit project moet kijken. Jullie zeggen het zelf allemaal al, het is een pilot. Daar ga je in principe mee akkoord, dan vind ik niet dat achteraf moet gaan zitten zeuren. Het is een mooi initiatief, hopelijk hebben ze snel de zaakjes in orde, maar ik hoop dat we ze ook voldoende tijd zullen gunnen om ook daadwerkelijk alle kinken in de kabels eruit te krijgen, zodat wij straks in Omg. Arnhem/Nijmegen een lekker snel en stabiel netwerk hebben. Toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:12:
[...]

Spenky,

ik vind dat je toch wel iets minder kritisch naar dit project moet kijken. Jullie zeggen het zelf allemaal al, het is een pilot. Daar ga je in principe mee akkoord, dan vind ik niet dat achteraf moet gaan zitten zeuren. Het is een mooi initiatief, hopelijk hebben ze snel de zaakjes in orde, maar ik hoop dat we ze ook voldoende tijd zullen gunnen om ook daadwerkelijk alle kinken in de kabels eruit te krijgen, zodat wij straks in Omg. Arnhem/Nijmegen een lekker snel en stabiel netwerk hebben. Toch...?
Minder kritisch kijken? nee juist niet!
Met die kritiek kan Portaal zijn voordeel doen en hiervan leren voor de volgende projecten. Als iedereen zn mond houdt en geen feedback geeft komt er nooit een project goed van de grond.
Het is wel zo dan een pilot enig ongemak met zich meebrengt maar dat weet je als je er aan begint. Ik vind wel dat Portaal dit goed moet communiceren om geen verkeerde verwachtingen te zetten.
Het gebeurt maar al te vaak dat er mooie glossy folder verspreid worden waarin allle (toekomstige) snufjes ook in vermeld staan. Dat ziet er leuk uit maar je zou dan denken dat je het ook allemaal kunt krijgen, direct al vanaf het begin. Dat is vaak niet zo.
Ook betaal je de volle prijs, er wordt niet gezegd, nou vooruit het is een pilot dus je betaald ook 20% minder o.i.d. Ook daar moet je duidelijk in zijn.
Als je voor het hele pakket betaald moet je het ook krijgen, kan dat niet omdat het nog niet gereed is om wat voor reden dan ook dan moet er naar mijn mening korting gegeven worden op de maandelijkse prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:12:
Spenky,

Tuurlijk doen wij er ons voordeel ermee... de huidige testers echt niet zoals HoppyF ook gezegd word. En inderdaad ze zouden best wat korting mogen geven aangezien het een pilot is... aan de andere kant ze zijn weer het eerste :+

Effin, het project is al vaak uitgesteld om naar mijn idee goede redenen, wat ik dan niet snap is dat er niet voldoende apparatuur is..... De aankondiging was al in april 2004, het zou jan 2005 beschikbaar zijn. Nu zitten we in sept 2005 en nog hebben ze niet genoeg apparatuur.

Nou zijn ze uiteraard afhankelijk van anderen partijen... maar ik vind het gewoon ronduit slecht. Ze weten wat ze gaan doen, wat ze willen en wat ze ervoor nodig hebben. Ze zijn naar mijn mening te snel in dit project gestapt zonder zich goed voor te bereiden.

Tevens is het abbo toch wel een stuk minder aantrekkelijk dan het in eerste instantie was. Met minder aantrekkelijk heb ik het eigenlijk over de "Wow!"-factor. Om datzelfde nu te bereiken zouden ze al snelheden van 25Mbit moet gaan leveren op iig de downstream.

Daarnaast de genoemde voorwaarden, voornamelijk het glasvezeldeel wat je voor minimaal 2 jaar afneemt zijn nou niet echt gunstig. Ik zal toch eerst even nuchter gaan kijken hoe het allemaal loopt. Het "Ik stap 100% zeker over" is voor mij wel wat weggezakt.

Laten we maar hopen dat dit echt start problemen zijn en dit straks allemaal soepel verloopt, ik kijk iig even vanuit een prachtige boom met mijn huidige internet verbinding :P

Ennuh Prospero stuur me eens een mailtje (zie profiel)

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 11-09-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

sPENKMAN schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:20:
[...]

(...)

Effin, het project is al vaak uitgesteld om naar mijn idee goede redenen, wat ik dan niet snap is dat er niet voldoende apparatuur is..... De aankondiging was al in april 2004, het zou jan 2005 beschikbaar zijn. Nu zitten we in sept 2005 en nog hebben ze niet genoeg apparatuur.
De eerste aankondigingen stammen al uit 2003.....
Nou zijn ze uiteraard afhankelijk van anderen partijen... maar ik vind het gewoon ronduit slecht. Ze weten wat ze gaan doen, wat ze willen en wat ze ervoor nodig hebben. Ze zijn naar mijn mening te snel in dit project gestapt zonder zich goed voor te bereiden.
Sterker nog: men wilde eerst een bepaald aantal aanmeldingen voordat men überhaupt door zou gaan; men heeft indertijd mijn een keer of vier terug gebeld om mij over te halen: ik twijfelde namelijk nogal.
Tevens is het abbo toch wel een stuk minder aantrekkelijk dan het in eerste instantie was. Met minder aantrekkelijk heb ik het eigenlijk over de "Wow!"-factor. Om datzelfde nu te bereiken zouden ze al snelheden van 25Mbit moet gaan leveren op iig de downstream.
Men heeft zelfs dingen weggenomen. Aanvankelijk zou idereen een vast IP krijgen, nu blijkt dat niet waar te zijn (toch handig als je een mailserver wilt draaien). Pas later werd bekend dat je minimaal drie jaar vast zou zitten aan een contract (tenzij je zou verhuizen naar een huis dat niet van Portaal is) en bleken dingen toch niet zo rooskleurig voor wat betreft zender aanbod: in de oorspronkelijke prospectus heeft men het toch echt over dat er meer zenders beschikbaar zouden worden gesteld aan de basis abbonnee's. Over extra kosten werd met geen woord gerept.

Het feit dat Portaal de eigen informatie site heeft verwijderd spreek voor wat dat betreft boekdelen: men wil zich niet langer binden aan wat men de huurders oorspronkelijk heeft toegezegd.
Zoals ik eerder al schreef hebben ze mij letterlijk over de streep moeten trekken: ik had vanaf het begin af aan al bedenkingen bij de kwaliteit van het geheel en heb die telkens geuit. Daarop antwoorde de mensen die mij opbelden dat deze problemen niet te verwachten waren, aangezien men in zee zou gaan met een zeer gerenomeerd bedrijf (het positieve antwoord op dat dit dus ook Casema zou kunnen zijn, dat in die tijd zeer slecht presteerde in mijn omgeving maakte dat ze me nog twee keer hebben teruggebeld: een keer om te vertellen dat het niet casema was en later nog een keer omdat het volkers et all zou worden). Ook mijn aanvankelijke angst dat het uiteindelijke product niet zou worden zoals men toen adverteerde werd weggewuifd door verschillende mensen (drie in totaal; helaas heb ik verzuimd de namen op te schrijven). Nu zie ik toch dat de problemen waarop ik anticipeerde daadwerkelijk optreden en ook dat het product in mijn ogen toch wel uitgekleed wordt.

Ik moet helaas zeggen dat ik toch meer en meer terug kom op mijn beslissing om mij aan te melden. Ik overweeg sterk om mijn aanmelding te annuleren, zeker omdat ik nooit een officiëel document heb getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: laat maar...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 01:03 ]

• sPENKMAN
Oceria schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:54:
Ik moet helaas zeggen dat ik toch meer en meer terug kom op mijn beslissing om mij aan te melden. Ik overweeg sterk om mijn aanmelding te annuleren, zeker omdat ik nooit een officiëel document heb getekend.
Glasvezel word naar iedere woning gelegd, hier is geen ontkomen aan. Of jij vervolgens gebruik wil maken van de diensten is ten tweede. Oftewel je zal vast nog wel een contract in de bus krijgen. Dat hele "inschrijven voor glasvezel" was nog uit de tijd dat portaal alleen verder ging als er meer dan 40% animo was. Als je het zeker wilt weten geef je even een belletje. Vast wel een medewerker die je dit kan uitleggen ;)

Ik heb onlangs nog even contact opgenomen met een medewerker van Xtra Media Services met de vraag hoe het nou ging met de levering van de hardware en algehele communicatie.

De medewerker vertelde mij dat de grootste problemen zijn verholpen en het geheel ondertussen wat soepeler loopt. Tevens gaf hij aan dat Portaal een hoop beloftes heeft gedaan die XMS "maar even op moest lossen".

Een verhaal waar ik mijn begrip voor op kan brengen in ieder geval.

Ondertussen zijn ze met de voorbereidingen voor Arnhem begonnen, het zal niet al te lang duren voordat er aan de slag gegaan word. Denk hier dan voornamelijk aan het glasvezel schieten. Ze verwachten eind december/januari de eerste klanten te kunnen gaan aansluiten.

Uit het feit dat er nu maar een kleine uitstel aangegeven word put ik toch vertrouwen dat het allemaal niet erg lang meer op zich gaat laten wachten.

Mocht iemand anders nog gebeld hebben, post het dan ook even zo kunnen we wellicht een leuk beeld krijgen :+

[ Voor 28% gewijzigd door sPENKMAN op 21-09-2005 15:17 ]

Verwijderd

sPENKMAN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:15:
[...]

Glasvezel word naar iedere woning gelegd, hier is geen ontkomen aan. Of jij vervolgens gebruik wil maken van de diensten is ten tweede. Oftewel je zal vast nog wel een contract in de bus krijgen. Dat hele "inschrijven voor glasvezel" was nog uit de tijd dat portaal alleen verder ging als er meer dan 40% animo was. Als je het zeker wilt weten geef je even een belletje. Vast wel een medewerker die je dit kan uitleggen ;)
De glasvezel is in Soest niet naar iedere woning van Portaal gelegd, wel ligt er volgens mij voor elke woning een doosje in de grond vanwaar er een aftakking gemaakt kan worden in de toekomst. Hoe men dit heeft opgelost in flats of portiek woningen weet ik niet.
Voor mensen die daadwerkelijk na de eerste inschrijving alsnog in zee zijn gegaan, is ook echt de fiberpijp de woning in gebracht.
Natuurlijk kan deze opzet straks in Arnhem geheel anders zijn en alsnog elke woning voorzien worden van een fiber, echter zonder hardware dan.

• sPENKMAN
Dat word dat toch een volgende vraag die ik ga stellen. Want het is wel vreemd dat ze zonder dat er iets getekend is glasvezel gelegd word aan de hand van die inschrijving. Daar kunnen ze nooit rechten aan ontlenen iig.

Effin bedankt voor het rechtzetten, weet ik dat iig ook weer ;)

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:12:
[...]

De glasvezel is in Soest niet naar iedere woning van Portaal gelegd, wel ligt er volgens mij voor elke woning een doosje in de grond vanwaar er een aftakking gemaakt kan worden in de toekomst. Hoe men dit heeft opgelost in flats of portiek woningen weet ik niet.
Voor mensen die daadwerkelijk na de eerste inschrijving alsnog in zee zijn gegaan, is ook echt de fiberpijp de woning in gebracht.
Natuurlijk kan deze opzet straks in Arnhem geheel anders zijn en alsnog elke woning voorzien worden van een fiber, echter zonder hardware dan.
Mijn ouders wonen in Soest en ik heb pas even gekeken wat er nu zit.
Er ligt in de meterkast een paar meter doorzichtige stevige plastic kabel waarin wellicht de glasvezel zit. Dit is moeilijk te zien.
Eerst was er niets aangesloten op de kabel gewoon een afgeknipt eind maar sinds vorige week heeft men daar een connector op aangesloten. Een plastic achtige connector met wat roodkleurige delen eraan. Vreemd ding, ik heb het nog nooit gezien.
Ze hebben overigens GEEN aanvraag gedaan o.i.d. dit heeft Portaal zelf zo uitgevoerd.

Verder zijn er flink wat negatieve geluiden, mensen die wel een aansluiting genomen hebben hebben vaak problemen, met TV maar ook met de telefoon. Soms zijn ze niet te bereiken op hun telefoonnummer en krijg je als het ware een niet aangesloten lijn als je het nummer belt.
Kortom, er is nog wel werk aan de winkel.
Digitale TV decoders zijn er blijkbaar ook nog niet, ik weet niet waar die dingen gemaakt moeten worden maar zelfs als het in oost China was hadden ze al hier kunnen zijn.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:12:
[...]

Mijn ouders wonen in Soest en ik heb pas even gekeken wat er nu zit.
Er ligt in de meterkast een paar meter doorzichtige stevige plastic kabel waarin wellicht de glasvezel zit. Dit is moeilijk te zien.
Eerst was er niets aangesloten op de kabel gewoon een afgeknipt eind maar sinds vorige week heeft men daar een connector op aangesloten. Een plastic achtige connector met wat roodkleurige delen eraan. Vreemd ding, ik heb het nog nooit gezien.
Ze hebben overigens GEEN aanvraag gedaan o.i.d. dit heeft Portaal zelf zo uitgevoerd.
Voor wat betreft de oranje pijp kan ik alleen vertellen hoe het bij ons in de straat is gegaan, dit zijn gewoon eengezinswoningen, rijtjeshuizen. Hier zijn alleen de mensen voorzien van een oranje pijp in huis die ook mededen. Wonen je ouders in een portiek woning of flat dan?
Verder zijn er flink wat negatieve geluiden, mensen die wel een aansluiting genomen hebben hebben vaak problemen, met TV maar ook met de telefoon. Soms zijn ze niet te bereiken op hun telefoonnummer en krijg je als het ware een niet aangesloten lijn als je het nummer belt.
Kortom, er is nog wel werk aan de winkel.
Ja de TV is nog een kwestie die niet lekker loopt, dan heb ik het over de analoge tv.
Van de week waren een paar zenders uit de lucht, TMF en TRT (niet dat ik daar na kijk ofzo), maar niet netjes. Heb wel gebeld met helpdesk om te vragen of men op de hoogte was, en dat was niet zo.
De telefoon is ook een apart verhaal, inmiddels zijn bij ons de meeste problemen wel verholpen. De niet aangesloten lijn kan ook zijn dat men in gesprek is. Het lijkt dan na het kiezen of je gewoon geen verbinding krijgt. Het eea is in te stellen met een klein progje Callpad wat je kan downloaden van de XMS site en instaleren op je PC. Hiermee kun je alle instellingen wijzingen van je telefoon, doorschakelen, nummerweergave etc etc. Het geeft ook aan wie je gebeld heb, welke gesprekken ontvangen en welke gemist zijn.
Digitale TV decoders zijn er blijkbaar ook nog niet, ik weet niet waar die dingen gemaakt moeten worden maar zelfs als het in oost China was hadden ze al hier kunnen zijn.
Ja dat met die decoders dat zal nog wel ff duren.

Verwijderd

sPENKMAN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:21:
Dat word dat toch een volgende vraag die ik ga stellen. Want het is wel vreemd dat ze zonder dat er iets getekend is glasvezel gelegd word aan de hand van die inschrijving. Daar kunnen ze nooit rechten aan ontlenen iig.
Ik bedoelde natuurlijk na het tekenen van de contracten.
Effin bedankt voor het rechtzetten, weet ik dat iig ook weer ;)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.