[Portaal] 10 Mb/s internet? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 16.365 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jongens, nu ook weer even een positief bericht.

Inmiddels maak ik alweer 3 maanden gebruik van mijn glasvezelverbinding en haal de volle snelheid
(overigens niet altijd)

De kwaliteit van het beeld op mijn televisie is zichtbaar beter dan ik had op mijn oude Casema aansluiting. (In het begin wel af en toe verlies van signaal, wat blokjes, gekke dingetjes en ik mis BBC1 en BBC2 wel)

Nu kijk ik sowieso al weinig televisie meer, aangezien ik net zo snel een film binnenhaal en op DVD brand, als dat ik hem zou huren bij de videoboer (en die zit echt niet ver weg). :P
Kan ik geen televisie kijken, dan valt er altijd nog wel World of WarCraft te spelen, voor mij geen hoge latency en ik draai er nog rustig een Ventrilo server bij en lopen mijn Usenet binaries rustig door op full-speed!

Als ik het geld er voor over zou hebben kan ik zelfs 100Mb/s internet krijgen tegenwoordig.

Ik heb geen problemen met mijn digitale telefoonaansluiting (hoewel het nog 2 maanden heeft geduurd voor mijn nummer werd geporteerd) en profiteer nu alweer van gratis diensten als nummerherkenning, fallback-to-mobile , voicemail, etc.) Met de CallPad applicatie kan ik mijn telefoonaansluiting zelfs vergaand beheren en ik heb al gehoord dat een SIP softphone ook zou moeten kunnen werken, daar ga ik ook nog maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

akimosan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:48:

Als ik het geld er voor over zou hebben kan ik zelfs 100Mb/s internet krijgen tegenwoordig.
De tarieven hebben er idd ook op gestaan, inmiddels zijn die weer verdwenen.

Werkt Callpad goed bij jou? Bij mij lukt het niet om via Callpad bv de voicemail berichten af te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

Oceria

I've been in between....

Hoe zit het eigenlijk met portblocking? Is het mogelijk om een eigen mailserver te draaien?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

poort 25 voor je mailserver staat gewoon open, probleem is alleen dat we geen vast ip krijgen

ze bieden we bSMTP aan voor 1,95 euro/maand, na mij weten is dat een backup voor mailservers.
de weekenddienst wist van niets dus maandag maar even bellen waar het precies voor is.

[ Voor 50% gewijzigd door realsoft op 01-10-2005 14:32 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 22:03
Tijdens de bouw van mijn nieuwe woning viel de naam portaal, wat dus leid naar xtramedia..
M'n woning wordt begin nov 2005 opgeleverd, zelf heb ik een koopwoning m'n buren een huurwoning van portaal.

Nu zijn er meerdere verhalen die ik gehoord heb, dat de glasdiensten in 1ste instantie voor portaalwoningen zelf zou zijn, maar ook dat omwonenden gevraagd wordt of zei ook glas willen afnemen.

Ik weet dat er tijdens de bouw al voorzieningen zijn getroffen tbv. glasvezel tot in de woning.
Wie heeft hier ervaring mee, hoe dit nou ongeveer echt gaat?

May the Force be with You instead of Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 18:04
Ik denk dat je die vraag beter aan portaal kan vragen, en misschien aan XMS. Maar ik zou zelf bij Portaal beginnen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Het lijkt me beter dat je dat aan XMS(ons) vraagt aangezien portaal niet veel over de glasvezel kan vertellen. Het gesprek zal toch vanuit de portaal klanten service naar de XMS servicedesk doorgeschakeld worden. (xms csd: 024 365 3633)

Om op je vraag te antwoorden: Op het moment is het zo dat alleen portaal woningen aangesloten kunnen worden op ons glasvezel netwerk. Er zijn inderdaad wel plannen om ook andere woningen aan te sluiten maar daar kunnen wij helaas nog geen uitspraken over doen. Zodra het mogelijk is (en als het mogelijk is) zullen bij geschikte woningen folders op de mat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi Lord schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:54:
Tijdens de bouw van mijn nieuwe woning viel de naam portaal, wat dus leid naar xtramedia..
M'n woning wordt begin nov 2005 opgeleverd, zelf heb ik een koopwoning m'n buren een huurwoning van portaal.

Nu zijn er meerdere verhalen die ik gehoord heb, dat de glasdiensten in 1ste instantie voor portaalwoningen zelf zou zijn, maar ook dat omwonenden gevraagd wordt of zei ook glas willen afnemen.

Ik weet dat er tijdens de bouw al voorzieningen zijn getroffen tbv. glasvezel tot in de woning.
Wie heeft hier ervaring mee, hoe dit nou ongeveer echt gaat?
@Jedi Lord.
Ga je toevallig in Amersfoort wonen, en mischien wel Vathorst?
Dan staat op dit forum http://forum.vathorst.nu/index.php/board,163.0.html mischien wel je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:38:
Het lijkt me beter dat je dat aan XMS(ons) vraagt aangezien portaal niet veel over de glasvezel kan vertellen. Het gesprek zal toch vanuit de portaal klanten service naar de XMS servicedesk doorgeschakeld worden. (xms csd: 024 365 3633)
Hee, een insider bij Xtra Media Services oftwel InterNLnet. :) en mischien wel van de Custumer Service Desk (csd). Mischien heb jij wel "inside" antwoorden op de vragen die gesteld zijn in dit forum. Bijvoorbeeld vast IP, uitrol datum van digiTV, analoge TV nog niet op orde etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
In Leiden zijn de graafwerkzaamheden inmiddels gestart ( merenwijk ) de eerste mensen worden geloof ik in maart aangesloten.
ben benieuwd als ik meer weet zal ik het hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
kick !!!!

zijn er nog meer ervaringen over het glasvezel netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:20:
kick !!!!

zijn er nog meer ervaringen over het glasvezel netwerk
Wat wil je weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons in dorp zijn ze ook zo'n glazvezel project begonnen (www.kadaka.nl). Dan heb je voor 45eu alles in een (10-20 Mbit i-net, digitale radio+tv, telefoon). Ideaal als je het mij vraagt.

technische specs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
of het goed werkt en of iemand weet wat de verwachte opleverdatum in leiden is

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:16:
Bij ons in dorp zijn ze ook zo'n glazvezel project begonnen (www.kadaka.nl). Dan heb je voor 45eu alles in een (10-20 Mbit i-net, digitale radio+tv, telefoon). Ideaal als je het mij vraagt.

technische specs :9
lol op die site:
Het glasvezelnetwerk maakt overigens nog veel meer mogelijk. U krijgt bijvoorbeeld toegang tot servers waar duizenden films op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rjn27
Na een aantal opstart perikelen werkt het pakket nu redelijk tot goed.
Internet gaat prima, geen problemen meer met uitval van de verbinding, met uitzondering van de geplande werkzaamheden die nu telkens op de site vermeld worden.

Telefonie werkt ook goed. Zo nu en dan wat echo op de lijn, maar daar wordt aan gewerkt volgens de site van XMS. Ook de gratis tweede lijn met 035-88...... nummer werkt goed.

Analoge TV kan wat beter mijn inziens. Hier zijn nog steeds de witte blokjes boven in het beeld te zien bij breedbeeld uitzendingen van bv Ned 1,2,3 en de ZDF. Daarnaast kunnen wij nog steeds niet de lokale omroep van Amersfoort ontvangen. Schijnbaar moet hier eerst een fiber van Soest naar Amersfoort gelegd worden voor betere doorgifte. Dit zal wel snel gebeuren want de Amersfoortse wijk Vathorst gaat begin december uitgerold worden met Ftth van XMS. Digi TV is nog niet uitgerold.

Het enige vervelende is dat er in het begin meer beloofd is door Portaal dan XMS op dit moment waar kan mag maken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 15:28 . Reden: kan -> mag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezel rukt op overal :) Hopelijk is Groningen binnenkort ook aan de beurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:34:
[...]

Hee, een insider bij Xtra Media Services oftwel InterNLnet. :) en mischien wel van de Custumer Service Desk (csd). Mischien heb jij wel "inside" antwoorden op de vragen die gesteld zijn in dit forum. Bijvoorbeeld vast IP, uitrol datum van digiTV, analoge TV nog niet op orde etc.etc.
Vast IP:
Wij werken eraan. Het zat gewoon niet in de oorspronkelijke afspraken dus was ook niet mogelijk. Het zal mogelijk worden om een vast IP adres af te vragen bij ons. Er zijn in ieder geval voldoende adressen beschikbaar. Waarschijnlijk zullen hiervoor wel administratieve kosten berekend worden, maar hoeveel dat is is nog niet bekend. Ook over het exacte introductietijdstip kan ik op het moment nog weinig zeggen. Het staat in ieder geval allemaal klaar.

DigitaleTV:
Wij zijn op dit moment druk bezig om deze dienst op te zetten. Het zal zeker niet meer dit jaar komen voor inwoners van Soest/Soesterberg/Andere locaties. Wel is het zo dat de inwoners van Soest en Soesterberg de Digitale TV gratis zullen krijgen. Andere locaties zullen hiervoor een meerprijs moeten betalen. Het zit dus niet al in de bestaande abonnementskosten zoals zoveel mensen denken.

AnalogeTV:
Wij werken voordurend aan deze dienst. Afgelopen weekend zijn er weer werkzaamheden geweest waarbij het af en toe stilstaande beeld van een aantal zenders verholpen moet zijn. Ook is op veel kanalen de witte balk uit het beeld gefilterd. Deze balk is eigenlijk het teletekst signaal dat gewoon met de uitzendingen meegestuurd werd. Bij breedbeelduitzendingen werden deze signalen zichtbaar in de vorm van witte blokjes of een witte streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:42:
@rjn27

Analoge TV kan wat beter mijn inziens. Hier zijn nog steeds de witte blokjes boven in het beeld te zien bij breedbeeld uitzendingen van bv Ned 1,2,3 en de ZDF. Daarnaast kunnen wij nog steeds niet de lokale omroep van Amersfoort ontvangen. Schijnbaar moet hier eerst een fiber van Soest naar Amersfoort gelegd worden voor betere doorgifte. Dit zal wel snel gebeuren want de Amersfoortse wijk Vathorst gaat begin december uitgerold worden met Ftth van XMS. Digi TV is nog niet uitgerold.
Tv amersfoort heeft inderdaad op het moment niet de mogelijkheid om direct op ons netwerk uit te zenden. Wij zijn bezig met een directe fiber verbinding naar de studio van TV amersfoort of naar een uitzendpunt van TV amersfoort zodat het signaal direct op ons netwerk geplaatst kan worden. Tot dat die directe link klaar is zal er af en toe uitval zijn van tv amersfoort vanwege de huidige "omweg" die het tv signaal neemt naar ons netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rjn27 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:18:
In Leiden zijn de graafwerkzaamheden inmiddels gestart ( merenwijk ) de eerste mensen worden geloof ik in maart aangesloten.
ben benieuwd als ik meer weet zal ik het hier posten
Als het goed is moet deze week/volgende week de actuele planning verschijnen op onze website www.xmsnet.nl (www.xtramediaservices.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Te gek dat je dit topic af en toe update met gegevens ;)

Ik vraag me alleen af hoe jullie lange termijn eruit ziet. Hiervan zal het meeste wel binnen de muren van XMS moeten blijven neem ik aan. Maar hoe staan jullie tegenover bijv ADSL2+? De download daarvan ligt alweer hoger dan van het glasvezel, zijn jullie van plan om er tegen te gaan strijden en dus snelheids verhogingen door te voeren?

Een symetrische verbinding is super en in dat opzicht komt ADSL2+ er geeneens in de buurt, maar gezien mensen de download meestal vaker gebruiken vroeg ik me dit af :)

EDIT:
Nog een opmerking over jullie website, onder producten -> internet toegang word over 25/50/100Mbit gesproken, bij de specificatie's staat dit ook aangegeven. Ik heb die prijzen toen voorbij zien komen maar ik kan ze nu niet meer terug vinden?

offtopic:
Meerdere reacties direct onder elkaar word op dit forum is alleen niet echt gewaardeerd, de modjes zien graag dat de reacties op verschillende personen in 1 post terug komen zodat het topic niet onnodig 'gekicked' word ;)

[ Voor 19% gewijzigd door sPENKMAN op 08-11-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:56:

Ik vraag me alleen af hoe jullie lange termijn eruit ziet. Hiervan zal het meeste wel binnen de muren van XMS moeten blijven neem ik aan. Maar hoe staan jullie tegenover bijv ADSL2+? De download daarvan ligt alweer hoger dan van het glasvezel, zijn jullie van plan om er tegen te gaan strijden en dus snelheids verhogingen door te voeren?
Wij leveren ook ADSL en ADSL2+ en zijn natuurlijk vanuit dat gebied bekend met de geldende snelheden en technologische beperkingen. ADSL2+ is snel, maar de geadverteerde snelheid van 24Mbit kan nooit gehaald worden. Dit is ook de reden dat wij voor onze abonnementen zeggen dat het maximaal 20Mbit kan worden (en waarschijnlijk ergens tussen de 16 en de 20Mbit in zal liggen).
Andere ISP's hebben zich in het verleden al lelijk vergist in de ADSL2+ snelheden en wij willen niet dezelfde fout maken. (versatel)
Het belangrijkste nadeel bij ADSL2+ is natuurlijk de upstream, die maximaal 1.3Mbit kan zijn. ADSL2+ lijnen kunnen inderdaad sneller zijn dan de 10Mb downstreamgrens die wij op dit moment op glasvezel handhaven, maar de upstream zal nooit bij glas in de buurt komen.
Ook zijn ADSL2+ lijnen van 16+Mbit natuurlijk een stuk duurder als glas.

Een extra nadeel van de gecombineerde ADSL2+ triple play diensten waarmee isp's nu adverteren is dat elke dienst bandbreedte opslokt. Een 16Mbit ADSL2+ lijn met digitale televisie en telefonie zal in de praktijk op maximaal 10-12Mbit uitkomen als men naar 1 zender kijkt. Heeft men een multi-tuner settop box dan zal dat nog lager uitvallen (3 a 4Mbit verbruik per streaming kanaal).
Glas heeft een capaciteit van 1000Mbit, dus extra diensten zullen de internet snelheid niet inperken.

Over de hogere snelheden:
Snelheden tot 1000Mbit zijn mogelijk, maar hoe hogere snelheden in onze productcatalogus ingevoerd zullen worden en wanneer is een vraag die ik nog niet kan beantwoorden.
Een symetrische verbinding is super en in dat opzicht komt ADSL2+ er geeneens in de buurt, maar gezien mensen de download meestal vaker gebruiken vroeg ik me dit af :)

EDIT:
Nog een opmerking over jullie website, onder producten -> internet toegang word over 25/50/100Mbit gesproken, bij de specificatie's staat dit ook aangegeven. Ik heb die prijzen toen voorbij zien komen maar ik kan ze nu niet meer terug vinden?
Dat is omdat ik ze weer weggehaald heb. Deze paketten en prijzen waren "per ongeluk" op de live-website verschenen en kwamen van een concept website af. Aan deze gegevens kunnen natuurlijk geen rechten ontleend worden :)
offtopic:
Meerdere reacties direct onder elkaar word op dit forum is alleen niet echt gewaardeerd, de modjes zien graag dat de reacties op verschillende personen in 1 post terug komen zodat het topic niet onnodig 'gekicked' word ;)
Ik zal het niet meer doen. Vanwege de rust op het forum had ik al tijden niet meer gekeken maar ik zal vanaf nu wat vaker een bezoekje brengen aan GoT.

Toevoeging:
Aan mijn posts hier op dit forum kunnen natuurlijk ook geen rechten ontleend worden. Er kan natuurlijk altijd iets veranderen in het product of ik kan iets fout intypen.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 08-11-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:27:

Dat is omdat ik ze weer weggehaald heb. Deze paketten en prijzen waren "per ongeluk" op de live-website verschenen en kwamen van een concept website af. Aan deze gegevens kunnen natuurlijk geen rechten ontleend worden :)
Er waren wel meer zaken live gezet die mijn inziens concept waren, aantal MB homepage, emailbox etc. kan gebeuren natuurlijk.
Ik zal het niet meer doen. Vanwege de rust op het forum had ik al tijden niet meer gekeken maar ik zal vanaf nu wat vaker een bezoekje brengen aan GoT.

Toevoeging:
Aan mijn posts hier op dit forum kunnen natuurlijk ook geen rechten ontleend worden. Er kan natuurlijk altijd iets veranderen in het product of ik kan iets fout intypen.
Toppie denan, dit wordt zeer gewaardeerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 15:55
Dedan, weet jij toevallig of jullie ook degenen zijn die glasvezel internet in Hilversum voor Dudok gaan leveren? Ik kreeg 2 weken geleden namelijk een brief van Dudok dat GNEM bij ons glasvezel komt aanleggen deze maand, en dat het tripleplay pakket 50 euro ging kosten, maar voor de rest stond er geen info bij.. Ik heb een vermoeden dat het ook XMS/InterNL.net is..

P.s. wat is de latency eigenlijk op glasvezel (+/-)?

[ Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 09-11-2005 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Latency zou erg laag moeten zijn, ergens rond de 2 of 3 ms gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 09 november 2005 @ 05:24:
Dedan, weet jij toevallig of jullie ook degenen zijn die glasvezel internet in Hilversum voor Dudok gaan leveren? Ik kreeg 2 weken geleden namelijk een brief van Dudok dat GNEM bij ons glasvezel komt aanleggen deze maand, en dat het tripleplay pakket 50 euro ging kosten, maar voor de rest stond er geen info bij.. Ik heb een vermoeden dat het ook XMS/InterNL.net is..
Dat klopt inderdaad. Wij zijn de partij die de verschillende diensten zal gaan leveren en de internet acces. Ook de consumentenservicedesk is van XMS/InterNLnet.
GNEM is de eigenaar van het glasvezel netwerk en ook partij die het geheel financiert.
P.s. wat is de latency eigenlijk op glasvezel (+/-)?
Laag. De meeste klanten die wij nu aangesloten hebben zitten op een latency van 1-10Ms. Natuurlijk hangt dit ook nog af van de hardware/routers die klanten thuis gebruiken. Ook virusscanners/firewalls kunnen speedtests en latency tests zwaar beinvloeden. Deze latency waarden zijn natuurlijk alleen binnen ons netwerk. Wat de latency naar een computer in hongkong is valt natuurlijk buiten ons netwerk en dus ook buiten onze invloed.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 09-11-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 15:52
Beste Denan,

Wanneer is de geplande oplevering bijvoorbeeld?
En wanneer er wellicht digitale tv zal worden aangeboden?

Enne.... de binaire nieuwsgroepen....
Wat gaat dat kosten?

Thanx alvast!

;)

[ Voor 13% gewijzigd door benjenkins op 18-09-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denan,

super dat je vragen beantwoord in dit topic.

Ik heb natuurlijk ook een vraag :)

Enige tijd geleden heb ik eens contact gehad met Portaal, met de vraag wanneer de uitrol gaat plaatsvinden in Nijmegen. Er is toen gezegd dat het waarschijnlijk ergens medio begin 2006 zal zijn. Dat leek destijds nog eeuwen ver weg, maar we zijn er inmiddels bijna :) Kun jij hier wat meer duidelijkheid over bieden ?

Alvast bedankt !

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 22:24 . Reden: typevaut ]

• Inflatable
Thxs dedan.. Ik heb nu 8/1Mbit ADSL via Xs4all (oude Cistron/BabyXL aansluiting), en daar heb ik zo rond de 12ms binnen Nederland.. Ik neem aan dat jullie binnen Nederland dat ook minstens kunnen leveren, en zelfs iets lager (1-5ms zou helemaal te gek zijn).. Maar ik had al over InterNL.net gehoord dat jullie peeringen etc wel goed zijn, en dat de latency op glasvezel erg laag was, dus dat zal wel goed zitten.. Een lage ping is namelijk belangrijk voor mij omdat ik o.a. een eigen gameserver draai.. Dat is nu nog een klein beetje behelpen met 1Mbit upload en 12ms, maar dat wordt straks met 10Mbit (of zelfs meer) upload en een lagere ping natuurlijk helemaal een feest.. :P

Enig idee toevallig over de planning in Hilversum (Kerkelanden)?

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 10-11-2005 07:54 ]

• denan
benjenkins schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:42:
Beste Denan,

Kunnen jullie al wat meer zeggen over het project in Maarssen?
Wanneer is de geplande oplevering bijvoorbeeld?
De vergadering over de planning is deze week geweest. De actuele planning zal volgende week op onze website verschijnen (als alles goed gaat).
En wanneer er wellicht digitale tv zal worden aangeboden?
De digitale tv dienst is een ingewikkeld proces dat wij liever niet vroegtijdig willen introduceren. Ik kan hierover nog geen duidelijkere uitspraak doen dan "waarschijnlijk aan het eind van het eerste kwartaal van 2006" maar bind me hierop niet vast aub.
Enne.... de binaire nieuwsgroepen....
Wat gaat dat kosten?
Men is op dit moment aan het kijken of we wel binaire nieuwsgroepen gaan aanbieden en wat dat gaat kosten. Over de bestaande newsservices is bekend dat er door de enorme groei van newsgroepen in alt.binaries vaak problemen zijn met de compleetheid van nieuwsgroepen.
Ook is het zo dat er veel newsservices zijn die voor 5-10 euro per maand ongelimiteerde acces aanbieden op alt.binaries. (dit laatste is dan een tip voor mensen die het nu niet hebben maar graag willen)

Verwijderd

denan schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:12:
[...]

De vergadering over de planning is deze week geweest. De actuele planning zal volgende week op onze website verschijnen (als alles goed gaat).

[...]

De digitale tv dienst is een ingewikkeld proces dat wij liever niet vroegtijdig willen introduceren. Ik kan hierover nog geen duidelijkere uitspraak doen dan "waarschijnlijk aan het eind van het eerste kwartaal van 2006" maar bind me hierop niet vast aub.

[...]

Men is op dit moment aan het kijken of we wel binaire nieuwsgroepen gaan aanbieden en wat dat gaat kosten. Over de bestaande newsservices is bekend dat er door de enorme groei van newsgroepen in alt.binaries vaak problemen zijn met de compleetheid van nieuwsgroepen.
Ook is het zo dat er veel newsservices zijn die voor 5-10 euro per maand ongelimiteerde acces aanbieden op alt.binaries. (dit laatste is dan een tip voor mensen die het nu niet hebben maar graag willen)
toon volledige bericht
Voor 7.50 heb je bij Eweka 30 dagen onbeperkt toegang tot Usernet (binaries), geen abo, betaal je niet meer dan geen toegang meer, wil je weer toegang, betaal je weer 7.50 kun je weer 30 dagen.

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:38:
[...]

Voor 7.50 heb je bij Eweka 30 dagen onbeperkt toegang tot Usernet (binaries), geen abo, betaal je niet meer dan geen toegang meer, wil je weer toegang, betaal je weer 7.50 kun je weer 30 dagen.
Klopt, er zijn meer van dit soort diensten. Het belangrijkste verschil tussen de "onbeperkte" abonnementen is vaak het aantal download threads dat tegelijkertijd geopend kan worden. Ook zijn bij sommige aanbieders de downloadsnelheden geknepen. (het varieert van 50Kbyte/sec tot 50Mbit)

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 15:52

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

denan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:47:
[...]

Vast IP:
Wij werken eraan. Het zat gewoon niet in de oorspronkelijke afspraken dus was ook niet mogelijk. Het zal mogelijk worden om een vast IP adres af te vragen bij ons. Er zijn in ieder geval voldoende adressen beschikbaar. Waarschijnlijk zullen hiervoor wel administratieve kosten berekend worden, maar hoeveel dat is is nog niet bekend. Ook over het exacte introductietijdstip kan ik op het moment nog weinig zeggen. Het staat in ieder geval allemaal klaar.
best apart, eerst hoor je van de GNEM en Portaal dat je zeker een vast ip krijgt, vervolgens hoor
je bij XMS dat er genoeg ip's zijn maar dat GNEM dwarsligt. Week later krijg je te horen dat het "binnenkort" wel kan. Waarna je een maand later van de directeur van XMS te horen krijgt dat het technisch nog niet mogelijk is. En nu blijkt dat er dus geen afspraken over gemaakt zijn :?

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

Oceria

I've been in between....

realsoft schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:14:
[...]

best apart, eerst hoor je van de GNEM en Portaal dat je zeker een vast ip krijgt, vervolgens hoor
je bij XMS dat er genoeg ip's zijn maar dat GNEM dwarsligt. Week later krijg je te horen dat het "binnenkort" wel kan. Waarna je een maand later van de directeur van XMS te horen krijgt dat het technisch nog niet mogelijk is. En nu blijkt dat er dus geen afspraken over gemaakt zijn :?
Inderdaad, dit zijn gewoon vervelende dingen welke XMS mijnsinziens niet aan te rekenen zijn, maar Portaal des te meer. Vervelender is nog dat ik al tijdens niks meer gehoord heb van Portaal en dat hun site nu direct naar XMS verwijst. Een vreemde gang van zaken allemaal.

@ bbotje
Dat is een goed idee, dat ga ik maandag eens proberen!

[ Voor 6% gewijzigd door Oceria op 11-11-2005 20:23 ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oceria schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:02:
[...]

Inderdaad, dit zijn gewoon vervelende dingen welke XMS mijnsinziens niet aan te rekenen zijn, maar Portaal des te meer. Vervelender is nog dat ik al tijdens niks meer gehoord heb van Portaal en dat hun site nu direct naar XMS verwijst. Een vreemde gang van zaken allemaal.
Bel eens met 0800-5552555 het oude infonummer van Portaal, daar loopt nu een bandje van de GNEM met een keuze menu.

1. Informatie over diensten aanbod.
2. Support, lees Custumer Service Desk Xtra Media Services( je wordt direct doorgeschakeld)
3. Informatie over bouwfase en planning.

Mischien hebben ze bij keuze 3 wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip> foutje.

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf 21-06-2005 aangesloten op het glasvezelnetwerk in Soest en ik ben daar zeer ontevreden over met name de telefoon en tv voldoen niet. Op de telefoon lijn hoor ik nog te vaak mijn stem terug (nagalm) ik heb echter wel het idee dat daaraan gewerkt wordt, was in het verleden nog veel erger. De TV blijft echter een grote ergernis als ik het idee heb dat er een probleem is opgelost dan dient een ander probleem zich weer aan. Zoals gisteravond 12-11-2002 SBS6 en Nederland 2 van de andere zenders weet ik het niet (niet naar gekeken), meerdere keren weg vallen van beeld en geluid, geluid plotseling van stereo naar mono, Breedbeeld uitzending geen smal beeld zoals normaal op een niet breedbeeld tv maar een uitgerekt beeld (beeldvullend gevolg grote hoofden) niet om aan te zien. Ik heb hierover vaak gebeld, e-mails gestuurd en brieven geschreven ik krijg echter steeds een standaard briefje als antwoord, het komt er op neer, wordt aangewerkt, sorry voor het ongemak Ik geef de GNEM (XMS) nog één kans om één en ander binnen een redelijk termijn op te lossen anders neem ik een andere tripple play provider. Ik vind dat het nu eindelijk maar eens in orde moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:35:
Ik ben vanaf 21-06-2005 aangesloten op het glasvezelnetwerk in Soest en ik ben daar zeer ontevreden over met name de telefoon en tv voldoen niet. Op de telefoon lijn hoor ik nog te vaak mijn stem terug (nagalm) ik heb echter wel het idee dat daaraan gewerkt wordt, was in het verleden nog veel erger. De TV blijft echter een grote ergernis als ik het idee heb dat er een probleem is opgelost dan dient een ander probleem zich weer aan. Zoals gisteravond 12-11-2002 SBS6 en Nederland 2 van de andere zenders weet ik het niet (niet naar gekeken), meerdere keren weg vallen van beeld en geluid, geluid plotseling van stereo naar mono, Breedbeeld uitzending geen smal beeld zoals normaal op een niet breedbeeld tv maar een uitgerekt beeld (beeldvullend gevolg grote hoofden) niet om aan te zien. Ik heb hierover vaak gebeld, e-mails gestuurd en brieven geschreven ik krijg echter steeds een standaard briefje als antwoord, het komt er op neer, wordt aangewerkt, sorry voor het ongemak Ik geef de GNEM (XMS) nog één kans om één en ander binnen een redelijk termijn op te lossen anders neem ik een andere tripple play provider. Ik vind dat het nu eindelijk maar eens in orde moet komen.
De datum hier boven moet natuurlijk 12-11-2005 zijn, foutje bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:02:
[...]

De datum hier boven moet natuurlijk 12-11-2005 zijn, foutje bedank.
Daarvoor is er een edit knop :) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:35:Ik geef de GNEM (XMS) nog één kans om één en ander binnen een redelijk termijn op te lossen anders neem ik een andere tripple play provider. Ik vind dat het nu eindelijk maar eens in orde moet komen.
Zijn er al andere providers dan op het glasvezelnetwerk van GNEM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:45:
[...]
Zijn er al andere providers dan op het glasvezelnetwerk van GNEM?
Nee, maar ik kan wat tripple play betreft ook naar bijvoorbeeld Versatel, Casema of Wanadoo ook kan ik alles in de oude staat laten herstellen, zoals het was voor 21-06-2005 en deze kosten gaan dan naar de GNEM (XMS). Zij leveren namelijk een wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 07:09:
Nee, maar ik kan wat tripple play betreft ook naar bijvoorbeeld Versatel, Casema of Wanadoo ook kan ik alles in de oude staat laten herstellen, zoals het was voor 21-06-2005 en deze kosten gaan dan naar de GNEM (XMS). Zij leveren namelijk een wanprestatie.
Het is natuurlijk mooi klote dat het niet soepel draait, maar het was mij toch wel erg duidelijk dat het een pilot betreft, en ja dan kan je problemen verwachten. Ik neem aan dat XMS zich hier ook wel voor ingedekt heeft en dat je de kosten van het "weer terug zetten" niet op hun zal kunnen verhalen.

Laat iig even weten hoe het allemaal afloopt, ben best benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat het televisiebeeld nu gefilterd wordt op witte balken, is dat misschien de oorzaak van het feit dat er nu op de meeste zenders aan de linkerkant een paar centimeter beeld is weggevallen? Soms staat het logo van de zender niet eens meer volledig in beeld. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom het zoveel moeite kost om de analoge televisie goed te krijgen, moet Xtra Media Services al die kanalen zelf van de sateliet plukken om daarna op de glasvezel te zetten? Misschien kan "Denan" daar eens iets over vertellen. Qua telefonie ben ik redelijk tevreden, voor het bellen naar het buitenland gebruik ik nu Skype Out, is veel goedkoper dan wat Xtra Media Services me kan leveren (5 cent/min naar Bangkok). Wat betreft internet loopt het bij mij nu goed, alleen heb ik de indruk dat op de servers van Xtra Media Services het signaal door firewall-, virus- en/of spamfilters loopt waardoor het initiële contact met een site enige seconden op zich laat wachten. Ik heb hier al eens over gebeld maar "natuurlijk" wist men bij Xtra Media Services van niets. Op mijn werk komen die sites echter allemaal wel snel door (en het zijn zeker niet mijn eigen instellingen, heb ik getest). Wat betreft de snelheid worden we nu links en rechts ingehaald door andere aanbieders met 20Mb/sec of meer. Hopelijk krijgen we binnenkort weer op de site van Xtra Media Services te zien wat de tarieven zijn van hun 25, 50 en 100Mb/sec verbindingen want die waren opeens spoorloos verdwenen van de internetpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:39:
[...]

Het is natuurlijk mooi klote dat het niet soepel draait, maar het was mij toch wel erg duidelijk dat het een pilot betreft, en ja dan kan je problemen verwachten. Ik neem aan dat XMS zich hier ook wel voor ingedekt heeft en dat je de kosten van het "weer terug zetten" niet op hun zal kunnen verhalen.

Laat iig even weten hoe het allemaal afloopt, ben best benieuwd :)
Als het hier een pilot betreft dan kun je de gebruikers er niet contractueel 3 jaar aan vast leggen (je weet namelijk nooit of het ooit goed gaat werken, hier proberen ze het al vanaf 21 juni). Ik vind dat je voor een pilot aan de mensen moet vragen of zij daaraan willen mee werken. Gezien de vele problemen, zijn GNEM (XMS) het een pilot gaan noemen. Als ik namelijk geweten zou hebben dat het hier een pilot betrof zou ik er nooit aan hebben mee gewerkt, je KPN abonnement zeg je maar zo niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:26:
Als het hier een pilot betreft dan kun je de gebruikers er niet contractueel 3 jaar aan vast leggen (je weet namelijk nooit of het ooit goed gaat werken, hier proberen ze het al vanaf 21 juni). Ik vind dat je voor een pilot aan de mensen moet vragen of zij daaraan willen mee werken. Gezien de vele problemen, zijn GNEM (XMS) het een pilot gaan noemen. Als ik namelijk geweten zou hebben dat het hier een pilot betrof zou ik er nooit aan hebben mee gewerkt, je KPN abonnement zeg je maar zo niet op.
Dat is inderdaad merkwaardig, nouja laat iig even weten hoe XMS erop reageert :)

@ hpsmalle
Het traag opbouwen kan ook komen omdat de DNS servers niet al te snel zijn. Probeer eens voor de lol andere in te stellen als dit mogelijk is?

Planet DNS: 195.121.1.34 en 195.121.1.66 ik weet niet zeker of deze ook werken vanaf een andere internet connectie maar je kan het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:45:
[...]

Bel eens met 0800-5552555 het oude infonummer van Portaal, daar loopt nu een bandje van de GNEM met een keuze menu.

1. Informatie over diensten aanbod.
2. Support, lees Custumer Service Desk Xtra Media Services( je wordt direct doorgeschakeld)
3. Informatie over bouwfase en planning.

Mischien hebben ze bij keuze 3 wat meer info.
Bij deze de planning die tegen de avond op de website zal verschijnen. Voor vragen over de diensten van XMS kan men het beste optie 2 kiezen.

--------
In de onderstaande tabel ziet u de planning staan voor de uitrol van het glasvezel-netwerk. Deze planning is alleen geldig voor Portaal woningen in de betreffende steden.
Deze planning staat vast maar kan door externe factoren, zoals bijvoorbeeld zware vorst, vertragingen oplopen.

1)Locatie
2)Voorbereiden hoogbouw
3)Graafwerkzaamheden
4)Aansluiten woningen
5)Einde aansluiten woningen

Nijmegen
7-11-2005
16-1-2006
27-2-2006
18-9-2006

Arnhem
24-10-2005
24-10-2005
27-2-2006
26-7-2006

Utrecht
31-10-2005
19-12-2005
13-2-2006
16-10-2006

Amersfoort
23-1-2006
13-3-2006
27-3-2006
11-9-2006

Leiden
7-11-2005
23-1-2006
20-2-2006
21-8-2006

Helaas kon ik niet de hele tabel knippen en plakken en ik heb het nu even te druk om alles netjes uit te werken. Het gaat tenslotte om de info, niet om de layout.

op www.xmsnet.nl staat deze planning straks ook onder het kopje "nieuws".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:38:
[...]

Dat is inderdaad merkwaardig, nouja laat iig even weten hoe XMS erop reageert :)

@ hpsmalle
Het traag opbouwen kan ook komen omdat de DNS servers niet al te snel zijn. Probeer eens voor de lol andere in te stellen als dit mogelijk is?

Planet DNS: 195.121.1.34 en 195.121.1.66 ik weet niet zeker of deze ook werken vanaf een andere internet connectie maar je kan het proberen :)
De gebruikte DNS servers zijn gewoon de DNS servers van InterNLnet (en dus gegarandeerd niet traag).
Het kan zijn dat er iets raars aan de hand is in je router of configuratie. Het kan helpen om onze dns servers "hard" in te vullen in de TCP/IP settings.

dns1: 217.149.196.6
dns2: 217.149.192.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:16:
Ik heb begrepen dat het televisiebeeld nu gefilterd wordt op witte balken, is dat misschien de oorzaak van het feit dat er nu op de meeste zenders aan de linkerkant een paar centimeter beeld is weggevallen? Soms staat het logo van de zender niet eens meer volledig in beeld. Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom het zoveel moeite kost om de analoge televisie goed te krijgen, moet Xtra Media Services al die kanalen zelf van de sateliet plukken om daarna op de glasvezel te zetten? Misschien kan "Denan" daar eens iets over vertellen. Qua telefonie ben ik redelijk tevreden, voor het bellen naar het buitenland gebruik ik nu Skype Out, is veel goedkoper dan wat Xtra Media Services me kan leveren (5 cent/min naar Bangkok). Wat betreft internet loopt het bij mij nu goed, alleen heb ik de indruk dat op de servers van Xtra Media Services het signaal door firewall-, virus- en/of spamfilters loopt waardoor het initiële contact met een site enige seconden op zich laat wachten. Ik heb hier al eens over gebeld maar "natuurlijk" wist men bij Xtra Media Services van niets. Op mijn werk komen die sites echter allemaal wel snel door (en het zijn zeker niet mijn eigen instellingen, heb ik getest). Wat betreft de snelheid worden we nu links en rechts ingehaald door andere aanbieders met 20Mb/sec of meer. Hopelijk krijgen we binnenkort weer op de site van Xtra Media Services te zien wat de tarieven zijn van hun 25, 50 en 100Mb/sec verbindingen want die waren opeens spoorloos verdwenen van de internetpagina.
Het verhaal over sateliet klopt inderdaad. Veel signalen zijn gewoon nog niet direct op ons netwerk te plaatsen. Dit is ook de reden dat er uitzendingen zijn die "verschoven" zijn. Dit zit helaas in de digitale uitzendingen die op de schotels binnenkomen en dit is dus ook lastig te filteren.
Wij zijn op dit moment bezig om (samen met het klaarmaken van het digitale netwerk) ook andere manieren te vinden om het TV signaal direct op ons netwerk te krijgen.

Over telefonie naar bangkok:
Gratis naar het buitenland bellen is mogelijk met het worldpackage:
"Met het worldpackage kunt u alle landen van de wereld gratis bellen met uitzondering van de
Inmarsat satelliet, India, Pakistan, Indonesie, Suriname, Kaapverdie en de Afrikaanse landen."
Thailand zou dus ook gratis moeten zijn.

Over de snelheden van andere aanbieders:
Deze andere aanbieders hebben 2 nadelen. Wij leveren namelijk ook ADSL en ADSL2+
-20Mbit is op 80% van de locaties niet te halen
-Diensten op het ADSL2+ netwerk verbruiken ook bandbreedte. Dus van gemm. 12Mbit a 16Mbit gaat minimaal 4Mbit af bij het kijken via een single tuner settop-box. Bij glasvezel is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:35:
Aan de breedbeeld problemen werkt men op dit moment. Veel problemen in uitzendingen zitten namelijk in het tv signaal dat men aan ons aanlevert. Dit filteren is een lastig proces (zoals bijvoorbeeld de witte balken en streepjes in het beeld.)

Ook is alle hardware in het analoge head-end 3 weken terug vervangen. Dit zou alle problemen met uitvallend beeld voor 1 a 2 seconden opgelost moeten hebben. Op de locaties soest/soesterberg zijn er een aantal klanten die ons bellen in het geval dat er weer iets "vreemds" met een zender aan de hand is. Van deze klanten hebben wij sinds de werkzaamheden niets meer gehoord. Wel is het natuurlijk zo dat het niet hoeft op te vallen als op 1 zender iets misgaat. Het is natuurlijk maar de vraag of mensen toevallig dan aan het kijken zijn.

Bij deze dus het verzoek om, in het geval van wegvallend beeld oid, een email te sturen naar support@xtramediaservices.nl t.a.v. Martijn Sanders. Hij zal dan bij mij uitkomen en ik zal het dan oppakken met onze technische dienst. Vermeld dan wel aub alle informatie zoals zender/tijd/symptomen/duur/andere zenders ook/etcetc. Een volledige melding zal ons helpen om de problemen sneller op te lossen.

Let wel: ik reageer hier op vragen en verzoekjes van mensen, maar natuurlijk niet als klachtenafdeling.

Misschien tijd voor een disclaimer in mijn signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
realsoft schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:14:
[...]

Helaas is het soms zo dat bij elk project, waar meerdere partijen bij betrokken zijn, ook vaak meerdere versies van hetzelfde verhaal verteld kunnen worden. Dit is ook de reden dat XMS op dit moment de enige partij is die statements over bepaalde zaken kan maken.
Vaste IP adressen zullen inderdaad binnenkort mogelijk worden. Hiervoor is echter een aanpassing in de systemen nodig. Het is dus inderdaad "technisch" niet mogelijk, maar het is slechts een kleine aanpassing. Daarvoor is het voornamelijk een verhaal geweest over het afgesproken dienstenpakket en het wel of niet uitbreiden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:56:
[...]
Over telefonie naar bangkok:
Gratis naar het buitenland bellen is mogelijk met het worldpackage:
"Met het worldpackage kunt u alle landen van de wereld gratis bellen met uitzondering van de
Inmarsat satelliet, India, Pakistan, Indonesie, Suriname, Kaapverdie en de Afrikaanse landen."
Thailand zou dus ook gratis moeten zijn.
Bij de KPN had ik Tele2 en later Bel1649 waarmee we goedkoop naar Thailand konden bellen. We bellen zowel vast maar vooral mobiel naar Bangkok en naar het zuiden van Thailand. Helaas is het bij Xtra Media Services (nog) niet mogelijk om van die aanbieders gebruik te maken. Jullie hebben het afkopen van belkosten voor Nederland en/of het buitenland in jullie paket zitten en ik heb er natuurlijk naar geïnformeerd. Echter afkopen geldt NIET voor bellen naar mobiele telefoons zodat het voor ons geen optie is. Ik begrijp dat Xtra Media Services geld wil/moet verdienen maar waarom de belkosten, waarvan ik aanneem dat jullie óók VOIP toepassen, meer bij de tarieven van de KPN liggen dan bij die van aanbieders zoals Tele2 begrijp ik echter niet. Als ik m.b.v. Skype Out bel (VOIP) via de internetverbinding via jullie server i.p.v. de gewone telefoonverbinding (óók VOIP?) via dezelfde lijn ben ik VEEL goedkoper uit. Ik wil wel een goede regeling met Xtra Media Services voor het bellen maar hij is er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:57:
[...]

Bij de KPN had ik Tele2 en later Bel1649 waarmee we goedkoop naar Thailand konden bellen. We bellen zowel vast maar vooral mobiel naar Bangkok en naar het zuiden van Thailand. Helaas is het bij Xtra Media Services (nog) niet mogelijk om van die aanbieders gebruik te maken. Jullie hebben het afkopen van belkosten voor Nederland en/of het buitenland in jullie paket zitten en ik heb er natuurlijk naar geïnformeerd. Echter afkopen geldt NIET voor bellen naar mobiele telefoons zodat het voor ons geen optie is. Ik begrijp dat Xtra Media Services geld wil/moet verdienen maar waarom de belkosten, waarvan ik aanneem dat jullie óók VOIP toepassen, meer bij de tarieven van de KPN liggen dan bij die van aanbieders zoals Tele2 begrijp ik echter niet. Als ik m.b.v. Skype Out bel (VOIP) via de internetverbinding via jullie server i.p.v. de gewone telefoonverbinding (óók VOIP?) via dezelfde lijn ben ik VEEL goedkoper uit. Ik wil wel een goede regeling met Xtra Media Services voor het bellen maar hij is er niet...
Bellen naar mobiele netwerken is inderdaad niet af te kopen. Dit ligt aan het feit dat bij mobiele netwerken de provider die het gesprek ontvangt de kosten bepaalt. Hiervoor zijn dus ook geen prijsafspraken te maken. Waarschijnlijk maakt de service die zich op bangkok specialiseert gebruik van simboxen met simcards van locale providers om de kosten te drukken.
Regelingen zijn dus via XMS wel te maken, maar niet wat betreft mobiele nummes/satphones.
Onze tarieven bij de afkoop van het wereld pakket zijn trouwens 0. Volgens mij kan tele2 dit niet aanbieden.
Skype is weer een ander verhaal en is geen standaard telefoniedienst. Onze dienst is plug en play en gedraagt zich als een normale telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er al ervaringen met Callpad, de applicatie om de telefoon lijn te beheren, van Xtra Media Services? Zelf ben ik al aan het stoeien geweest en zou graag de ervaringen van andere gebruikers horen. Bijvoorbeeld of er mensen zijn die gemerkt hebben dat wanneer men in gesprek was, de tweede beller een menu te horen kreeg en dat er gekozen kon worden om teruggebeld te worden.
Een soort toets "5" van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:44:
[...]

1)Locatie
2)Voorbereiden hoogbouw
3)Graafwerkzaamheden
4)Aansluiten woningen
5)Einde aansluiten woningen

Nijmegen
7-11-2005
16-1-2006
27-2-2006
18-9-2006

[...]
toon volledige bericht
Bedankt voor de info Denan, als het een btje meezit hoeven we hier in Nijmegen dus niet lang meer te wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:09:
Wie heeft er al ervaringen met Callpad, de applicatie om de telefoon lijn te beheren, van Xtra Media Services? Zelf ben ik al aan het stoeien geweest en zou graag de ervaringen van andere gebruikers horen. Bijvoorbeeld of er mensen zijn die gemerkt hebben dat wanneer men in gesprek was, de tweede beller een menu te horen kreeg en dat er gekozen kon worden om teruggebeld te worden.
Een soort toets "5" van KPN.
Dat is inderdaad de optie "~callbackonbusy" die in callpad bij de doorschakellingen automatisch ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat we vaste IP-adressen krijgen is zéér goed nieuws. Ik draai namelijk thuis een privé-website, daarbij dankbaar gebruik makend van de hoge upload!, en het is af en toe moeilijk om de verbinding in stand te houden. Mijn computer draait dag en nacht om het dynamische IP-adres vast te houden en tevens maak ik gebruik van NoIP om vanaf mijn werk mijn machine altijd te kunnen bereiken m.b.v. UltraVNC. Echter als er werkzaamheden zijn geweest dan blijkt 's ochtends mijn IP-adres weer veranderd zodat ik naar de DNS-instellingen van mijn hosting provider moet om de zaak goed te zetten. Enig idee wanneer die vaste IP-adressen doorkomen en wat het gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:12:
[...]

Dat is inderdaad de optie "~callbackonbusy" die in callpad bij de doorschakellingen automatisch ingesteld staat.
Vanavond maar weer eens proberen of die werkt.

@denan
Maakt het nog uit of er ingevuld staat "~CallBackOnBusy" of zonder de hoofdletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:26:
[...]

Vanavond maar weer eens proberen of die werkt.

@denan
Maakt het nog uit of er ingevuld staat "~CallBackOnBusy" of zonder de hoofdletters?
Gewoon exact met hoofdletters. Het lijkt erop of sommige versies van callpad hem eerst met hoofdletters invullen, en na het wissen zonder hoofdletters (er is dan ook plots geen menu meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:44:
Dat we vaste IP-adressen krijgen is zéér goed nieuws. Ik draai namelijk thuis een privé-website, daarbij dankbaar gebruik makend van de hoge upload!, en het is af en toe moeilijk om de verbinding in stand te houden. Mijn computer draait dag en nacht om het dynamische IP-adres vast te houden en tevens maak ik gebruik van NoIP om vanaf mijn werk mijn machine altijd te kunnen bereiken m.b.v. UltraVNC. Echter als er werkzaamheden zijn geweest dan blijkt 's ochtends mijn IP-adres weer veranderd zodat ik naar de DNS-instellingen van mijn hosting provider moet om de zaak goed te zetten. Enig idee wanneer die vaste IP-adressen doorkomen en wat het gaat kosten?
Helaas op het moment maar 1 antwoord: Ze komen eraan. Meer details kan ik op het moment niet geven. Zodra hier iets meer over bekend is zal het ook op de website www.xmsnet.nl verschijnen onder het kopje 'nieuws'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:54:
[...]

Helaas op het moment maar 1 antwoord: Ze komen eraan. Meer details kan ik op het moment niet geven. Zodra hier iets meer over bekend is zal het ook op de website www.xmsnet.nl verschijnen onder het kopje 'nieuws'.
Bedankt voor alle info, het is prettig om eens wat antwoorden te krijgen i.p.v. de stilte die we in Soest zo lang hebben moeten ervaren. Ik neem het vooral Portaal kwalijk dat het lijkt alsof ze hun handen volledig van dit projekt hebben afgetrokken na alle negatieve reakties van hun huurders. Misschien dat er een afspraak bestaat tussen Portaal en Xtra Media Services om XMS alle communicatie te laten afhandelen maar dat is door de huurders althans niet als positief ervaren. Ik ben zelf vanaf het eerste uur bezig met dit projekt als huurder zijnde en hoewel ik een zeer enthousiaste gebruiker was en blijf (het IS ten slotte een mooi project) was het vooral de stilte na de eerste bewonersvergadering die een nare smaak heeft achtergelaten. Hopelijk heeft men hiervan geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
2 maanden geleden hebben ze bij mij de straat helemaal opengehad en wat fibertjes door de straat getrokken.

Ik heb natuurlijk gelijk geinformeerd bij Portaal over de abbo's.

Voor de consumenten zijn er abbo's beschikbaar in de formaten 10 MB, 25 MB, 50 MB en 100 MB symmetrisch.

Het basis "Triple Play" abbo moet inderdaad 50 euro kosten inclusief 10 MB internet, TV en telefonie.

Dit wordt geleverd onder de naam van Xtramedia services. Wat weer onderdeel is van Internl.net.

Prijzen voor de 25, 50 en 100 MB abbo's waren nog niet bekend.

Naar alle waarschijnlijkheid gaat er (helaas) ook gewerkt worden met de Packetfront CPE's en voor de digitale TV en radio worden waarschijnlijk fiber naar coax converters gebruikt. (Klopt dit denan?)

Maarja ik ben benieuwd. Moet binnenkort een aanmeldingsformulier binnenkrijgen en dan zien we wel weer verder.

Nvermind, had het hele topic moeten lezen. Ze gebruiken inderdaad Packetfront CPE's.

[ Voor 15% gewijzigd door sMoKeFiSh op 15-11-2005 16:04 . Reden: ^^* ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:52:
2 maanden geleden hebben ze bij mij de straat helemaal opengehad en wat fibertjes door de straat getrokken.

Ik heb natuurlijk gelijk geinformeerd bij Portaal over de abbo's.

Voor de consumenten zijn er abbo's beschikbaar in de formaten 10 MB, 25 MB, 50 MB en 100 MB symmetrisch.

Het basis "Triple Play" abbo moet inderdaad 50 euro kosten inclusief 10 MB internet, TV en telefonie.

Dit wordt geleverd onder de naam van Xtramedia services. Wat weer onderdeel is van Internl.net.

Prijzen voor de 25, 50 en 100 MB abbo's waren nog niet bekend.

Naar alle waarschijnlijkheid gaat er (helaas) ook gewerkt worden met de Packetfront CPE's en voor de digitale TV en radio worden waarschijnlijk fiber naar coax converters gebruikt. (Klopt dit denan?)
Voor analoge tv zit er een fiber-analoog converter in het CPS van packetfront. Voor digitale tv zal een settop-box geleverd worden die met UTP op het CPS aangesloten zal worden. Vanuit de settop-box loopt er weer een scart verbinding naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:38:
[...]

Bedankt voor alle info, het is prettig om eens wat antwoorden te krijgen i.p.v. de stilte die we in Soest zo lang hebben moeten ervaren. Ik neem het vooral Portaal kwalijk dat het lijkt alsof ze hun handen volledig van dit projekt hebben afgetrokken na alle negatieve reakties van hun huurders. Misschien dat er een afspraak bestaat tussen Portaal en Xtra Media Services om XMS alle communicatie te laten afhandelen maar dat is door de huurders althans niet als positief ervaren. Ik ben zelf vanaf het eerste uur bezig met dit projekt als huurder zijnde en hoewel ik een zeer enthousiaste gebruiker was en blijf (het IS ten slotte een mooi project) was het vooral de stilte na de eerste bewonersvergadering die een nare smaak heeft achtergelaten. Hopelijk heeft men hiervan geleerd
Er is op dit moment inderdaad een afspraak dat, vanwege de vaak incorrecte informatie die geboden werd door de verschillende partijen, Xtramediaservices de enige partij zal zijn die informatie uitgeeft over het glasvezelproject. Dit gebeurt natuurlijk vaker in een project waarbij veel verschillende partijen betrokken zijn (met elk hun eigen expertisegebied). Voor up-to-date informatie verwijs ik je graag naar onze website www.xmsnet.nl of www.xtramediaservices.nl. Indien er nog gebieden zijn waar vragen over zijn kun je die natuurlijk altijd hier stellen. Indien nodig zal ik het ook toevoegen aan de website.
Ook is er in soest op dit moment een informatiecentrum geopend waar huurders met vragen en/of problemen terecht kunnen.

Het informatiecentrum is gevestigd in Cultureel centrum De Schoof aan de Molenstraat 142 in Soest, en is van maandag t/m vrijdag geopend van 10.00 uur tot 16.00 uur.

(zie ook: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3395 )

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 15-11-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
Klopt het dat jullie Amino's gaan gebruiken?

Is het ook mogelijk om de Amino 500 te kopen? Zodat er ook digitaal opgenomen gaat worden?

Mogen er meerdere STB's aangesloten worden? Zoja moet daarvoor een meerprijs betaald worden?

Als jullie Amino's gebruiken dan houdt dat in dat jullie de digitale TV via multicast over het netwerk schieten. Wat dan erg leuk is is om je pc aan te sluiten in plaats van een Amino STB en dan via VLC mediaplayer TV kijken/opnemen op je PC. 8)

Dan moet er wel eerst iemand even een etherreal snifje doen tussen die Amino zodat we een zenderlijst kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door sMoKeFiSh op 15-11-2005 16:54 . Reden: ^^* ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:44:
Klopt het dat jullie Amino's gaan gebruiken?
Ja dit klopt. Men is nu bezig om de amino settop-boxen te testen.
Is het ook mogelijk om de Amino 500 te kopen? Zodat er ook digitaal opgenomen gaat worden?
In het huidige pakket niet. Alle opties worden echter wel serieus bekeken.
Mogen er meerdere STB's aangesloten worden? Zoja moet daarvoor een meerprijs betaald worden?
Er kunnen inderdaad meerdere amino's bij ons "gehuurd" worden voor meerdere digitale tv aansluitingen. De amino is single-tuner dus deze mogelijkheid zal door ons aangeboden worden. Wat dit gaat kosten zal bekend worden op het moment dat digitale tv door ons geleverd kan worden.
Als jullie Amino's gebruiken dan houdt dat in dat jullie de digitale TV via multicast over het netwerk schieten. Wat dan erg leuk is is om je pc aan te sluiten in plaats van een Amino STB en dan via VLC mediaplayer TV kijken/opnemen op je PC. 8)

Dan moet er wel eerst iemand even een etherreal snifje doen tussen die Amino zodat we een zenderlijst kunnen maken.
Hier ga ik natuurlijk geen antwoord op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
denan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:01:
[...]

Hier ga ik natuurlijk geen antwoord op geven :)
Beetje jammer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ik geloof dat ik volgende week dat project weer in ga. Er moesten nog iets van 170 woningen hoogbouw in Hilversum opgeleverd gaan worden of zo iets.

Ben zeer benieuwd wat we tegen gaan komen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
trankilo schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:15:
Ik geloof dat ik volgende week dat project weer in ga. Er moesten nog iets van 170 woningen hoogbouw in Hilversum opgeleverd gaan worden of zo iets.

Ben zeer benieuwd wat we tegen gaan komen.
:)
Ambrosiushof toevallig? :7

[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 15-11-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Heb geen flauw ID. Ik zit nu in het Versatel en Casema gebeuren tot vrijdag. Maandag mogen moeten wij ons mij melden op het HQ in Hilversum en krijgen wij te horen wie we blij gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik heb nog geen brief ontvangen van VST wanneer ze langkomen, dus ik merk het wel.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:53:
[...]

Gewoon exact met hoofdletters. Het lijkt erop of sommige versies van callpad hem eerst met hoofdletters invullen, en na het wissen zonder hoofdletters (er is dan ook plots geen menu meer).
@denan
Ik heb het van de week een aantal malen geprobeert.
Het is idd met hoofdletters, maar het vreemde is dat het dan nog niet functioneert en de doorschakeling naar het menu wordt niet tot stand gebracht. Het zal wel lokaal bij mij liggen als andere gebruikers er geen opmerkingen over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend een DVD/HDD-recorder gekocht en de tuner automatisch laten zoeken naar televisiekanalen. Wie schertste mijn verbazing toen ik op 40 kanalen uitkwam... Is XMS bezig met experimenteren en zijn dit de nieuwe extra kanalen en komen er nog meer/andere kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:35:
Ik heb van het weekend een DVD/HDD-recorder gekocht en de tuner automatisch laten zoeken naar televisiekanalen. Wie schertste mijn verbazing toen ik op 40 kanalen uitkwam... Is XMS bezig met experimenteren en zijn dit de nieuwe extra kanalen en komen er nog meer/andere kanalen?
In welke plaats woon jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soest, Wiardi Beckmanstraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra kanalen: Sky News, Sat 1, 3Sat, Traum, GOD10, Latina, Al Jazeera, nog een Arabische zender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke leuk natuurlijk, maar komt er ook een pakket dat qua inhoud overeen komt met het plus-pakket van Casema? Ik denk dat heel veel klanten van XMS daar best een tientje of zo extra voor willen betalen. Als ik niet met XMS in zee was gegaan had ik digitale televisie van Casema genomen en voor 7,50 euro extra al die kanalen gehad. Ik neem aan en ik hoop dat XMS ons iets dergelijks kan en zal gaan voorschotelen zodat ook het televisiedeel van het glasvezelprojekt eindelijk kan concurreren met andere providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:45:
Hartstikke leuk natuurlijk, maar komt er ook een pakket dat qua inhoud overeen komt met het plus-pakket van Casema? Ik denk dat heel veel klanten van XMS daar best een tientje of zo extra voor willen betalen. Als ik niet met XMS in zee was gegaan had ik digitale televisie van Casema genomen en voor 7,50 euro extra al die kanalen gehad. Ik neem aan en ik hoop dat XMS ons iets dergelijks kan en zal gaan voorschotelen zodat ook het televisiedeel van het glasvezelprojekt eindelijk kan concurreren met andere providers...
Zal toch eerst de beeld en geluids kwaliteit moeten verbeteren want zoals dat nu is heb ik er geen cent voor over, lijkt echt nergens op en dat al bijna 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:27:
[...]

Zal toch eerst de beeld en geluids kwaliteit moeten verbeteren want zoals dat nu is heb ik er geen cent voor over, lijkt echt nergens op en dat al bijna 5 maanden.
Inderdaad, ik praatte dan ook over de toekomst, wanneer we eindelijk de beloofde digitale televisie gaan krijgen. Ik vraag me trouwens af, als XMS het huidige signaal dat ze leveren via analoge televisie als digitaal signaal gaan leveren, wordt de kwaliteit dan beter? Ik krijg de indruk dat de kwaliteitsproblemen aan de ontvangstkant van XMS zitten en niet in de analoge distributie. Het feit dat XMS geen BBC mag leveren lijkt aan te geven dat XMS helaas geen serieuze partner is voor het distribueren van televisiekanalen, dat in tegenstelling tot een bedrijf als Casema. Dit houdt in dat we technisch een prachtig project in huis hebben maar qua provider nog met een bedrijf dat in de kinderschoenen staat te maken hebben. Hopelijk zal de uitrol van glasvezel in nieuwe, grotere, gemeenten leiden tot een verbetering van het geleverde produkt wat betreft inhoud. Snel internet en digitale telefonie zijn mooi maar mensen zitten toch vooral te wachten op digitale televisie met méér kanalen, althans ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:37:
[...]

Inderdaad, ik praatte dan ook over de toekomst, wanneer we eindelijk de beloofde digitale televisie gaan krijgen. Ik vraag me trouwens af, als XMS het huidige signaal dat ze leveren via analoge televisie als digitaal signaal gaan leveren, wordt de kwaliteit dan beter? Ik krijg de indruk dat de kwaliteitsproblemen aan de ontvangstkant van XMS zitten en niet in de analoge distributie. Het feit dat XMS geen BBC mag leveren lijkt aan te geven dat XMS helaas geen serieuze partner is voor het distribueren van televisiekanalen, dat in tegenstelling tot een bedrijf als Casema. Dit houdt in dat we technisch een prachtig project in huis hebben maar qua provider nog met een bedrijf dat in de kinderschoenen staat te maken hebben. Hopelijk zal de uitrol van glasvezel in nieuwe, grotere, gemeenten leiden tot een verbetering van het geleverde produkt wat betreft inhoud. Snel internet en digitale telefonie zijn mooi maar mensen zitten toch vooral te wachten op digitale televisie met méér kanalen, althans ik wel...
Dit is niet correct. BBC 1 en BBC 2 mogen geen nieuwe licenties meer uitgeven van de britse overheid (die hen subsidieerd). Bestaande licenties kunnen natuurlijk niet zomaar ontbonden worden dus partijen als casema mogen dit wel uitzenden.
Veel problemen in het huidige netwerk schijnen inderdaad in het aanleveringsproces te liggen. Wel is het zo dat als wij problemen constateren op bepaalde kanalen (world/prime/belgie 1 en 2) deze kanalen ook bij andere providers problemen hebben. Er is de laatste maanden een grotere uitval als normaal bij de meeste televisiezenders. Zelfs rtl4 en veronica liggen er erg vaak uit de laatste maanden. (ook op mijn schotel thuis)
De complete zenderlijst is trouwens online gezet op www.xmsnet.nl

-----
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3395
Per direkt zijn de volgende zenders aan ons pakket toegevoegd: TVE internacional Europe, 3Sat, Love Night TV, Traumpartner, The God Channel, Sat 1 Deutschland, Sky News international, La Latina TV, RTM1 Europe en het Aljazeera Channel. De exacte frequenties en kanalen van deze zenders zijn terug te vinden in ons zenderoverzicht.
-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 19-07 19:47
Ligt dat nu aan mij of klopt die topic titel niet.
Twee opties
1. 10 MB/s (Zeer snel internet (100mbit ongeveer als je overhead meetelt).
2. 10 Mb/s (Redelijk snel internet, maar ook verkrijgbaar via adsl2+/kabel

Duizend maal excuus als dit al gevraagd is, dan kunt u mijn post als niet verzonden beschouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
woutertje schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:05:
Ligt dat nu aan mij of klopt die topic titel niet.
Twee opties
1. 10 MB/s (Zeer snel internet (100mbit ongeveer als je overhead meetelt).
2. 10 Mb/s (Redelijk snel internet, maar ook verkrijgbaar via adsl2+/kabel

Duizend maal excuus als dit al gevraagd is, dan kunt u mijn post als niet verzonden beschouwen :P
Geen idee waar dit vandaan komt.. maar:

1. 10Mb/sec=10mbit per seconde up en 10mbit per seconde down.
2. Geen enkele adsl provider (wij dus ook niet) kan een upspeed van 10Mbit geven.
3. De totale bandbreedte is per locatie ongeveer 1000Mbit. (het is tenslotte glas)
4. Extra diensten gaan niet van de basisbandbreedte af. 10Mbit is 10Mbit en geen 7 als je tv kijkt (zoals bij adsl, adsl2+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 19-07 19:47
Ah, oke het ging ook om de upload, ik heb niks gezegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
nog nieuwtjes denan BV welke wijken in leiden eerst worden aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 22:02
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:37:

Inderdaad, ik praatte dan ook over de toekomst, wanneer we eindelijk de beloofde digitale televisie gaan krijgen. Ik vraag me trouwens af, als XMS het huidige signaal dat ze leveren via analoge televisie als digitaal signaal gaan leveren, wordt de kwaliteit dan beter?
Ik zou zowiezo benieuwd zijn naar de kwaliteit van het beeld bij digitale TV. Ik heb nu digitale TV van Casema, en op mijn oude analoge TV was dat inderdaad beter dan analoog. Op mijn LCD TV is het digitale TV beeld opvallend slechter dan de analoge ontvangst. Het veel betere beeldscherm laat de compressie artifacts erg duidelijk zien; bij de oude TV verbergt de vrij slechte buis een hoop.
Dit houdt in dat we technisch een prachtig project in huis hebben maar qua provider nog met een bedrijf dat in de kinderschoenen staat te maken hebben.
Dat gevoel heb ik ook al enige tijd. Hoeft overigens niet per se slecht te zijn, Casema heeft erg veel last gehad van een bepaald beeld dat mensen er bij hadden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn vorige provider (versatel) kreeg ik de door mij verzonden e-mail wel eens terug met vermelding van de reden, dat kon een fout e-mailadres zijn of de mailbox van de geadresseerde was op dat moment vol. Andersom was ook mogelijk, dat als iemand mij e-mail stuurde en mijn mailbox vol zat, dan kreeg hij een berichtje. Dat was wel prettig want zo wist je dat je het mailtje op een later tijdstip nog eens moest verzenden. Die mededeling krijg je echter niet als je een e-mail verstuurd via een @xmsnet.nl adres, bij hen leef je dus altijd in de veronderstelling dat je mail goed is aangekomen, nou niet dus. Om de proef op de som te nemen heb ik via xmsnet.nl een e-mail verzonden aan een bewust verkeerd e-mailadres ik zou normaal gesproken het mailtje terug moeten krijgen met een mededeling dat het adres niet bestaat of zoiets, maar niets hoor ik hoor helemaal niets. Terwijl ik het zelfde heb geprobeerd via versatel e-mailadres (gebruik ik nog steeds) en via hen wel een mededeling ontvangen dat waarschijnlijk het e-mailadres fout was. Dus na vragen of je e-mail via xmsnet.nl wel is aangekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:05:
Bij mijn vorige provider (versatel) kreeg ik de door mij verzonden e-mail wel eens terug met vermelding van de reden, dat kon een fout e-mailadres zijn of de mailbox van de geadresseerde was op dat moment vol. Andersom was ook mogelijk, dat als iemand mij e-mail stuurde en mijn mailbox vol zat, dan kreeg hij een berichtje. Dat was wel prettig want zo wist je dat je het mailtje op een later tijdstip nog eens moest verzenden. Die mededeling krijg je echter niet als je een e-mail verstuurd via een @xmsnet.nl adres, bij hen leef je dus altijd in de veronderstelling dat je mail goed is aangekomen, nou niet dus. Om de proef op de som te nemen heb ik via xmsnet.nl een e-mail verzonden aan een bewust verkeerd e-mailadres ik zou normaal gesproken het mailtje terug moeten krijgen met een mededeling dat het adres niet bestaat of zoiets, maar niets hoor ik hoor helemaal niets. Terwijl ik het zelfde heb geprobeerd via versatel e-mailadres (gebruik ik nog steeds) en via hen wel een mededeling ontvangen dat waarschijnlijk het e-mailadres fout was. Dus na vragen of je e-mail via xmsnet.nl wel is aangekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn vorige provider (versatel) kreeg ik de door mij verzonden e-mail wel eens terug met vermelding van de reden, dat kon een fout e-mailadres zijn of de mailbox van de geadresseerde was op dat moment vol. Andersom was ook mogelijk, dat als iemand mij e-mail stuurde en mijn mailbox vol zat, dan kreeg hij een berichtje.[/b]
Bij mijn vorige provider (versatel) kreeg ik de door mij verzonden e-mail wel eens terug met vermelding van de reden, dat kon een fout e-mailadres zijn of de mailbox van de geadresseerde was op dat moment vol. Andersom was ook mogelijk, dat als iemand mij e-mail stuurde en mijn mailbox vol zat, dan kreeg hij een berichtje.[/b]
Dit is gewoon afhankelijk van de gebruikte mailserver software en de instellingen daarin. Zoals eerder gezegd lijkt XMS me een bedrijf(je) dat uit de grond gestampt is om in dat gigantische gat te springen dat glasvezelprovider heet. Volgens mij waren ze maar net op tijd klaar om te "voldoen" aan de wensen van hun eerste klanten. Wij als eerste gebruikers zitten duidelijk in een periode waarin hun hardware en software de ontwikkelingen amper kunnen bijbenen en daarom moet er ook een wisselwerking zijn tussen XMS en ons wat betreft wensen en klachten. De ontwikkelingen gaan nu eenmaal hard: ten tijde van de eerste berichten over glasvezel leken alle diensten hypermodern en nu behoren ze alweer tot de middenmoot. Hoge snelheid internet? Iedereen is er mee bezig. Digitale telefonie? Hebben de anderen ook. Digitale televisie? XMS loopt al bijna hopeloos achter... Ikzelf ben nog steeds tevreden met de technische voorsprong die we hebben met glasvezel, ik hoop alleen dat XMS mee kan komen met de ontwikkelingen want wij als klanten zitten wel voor een paar jaar aan XMS vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen ze volgende week de boel aanleggen (en zoals op de planning is te zien over een maand of 3 aansluiten). De snelheid down is dan misschien niet meer super snel voor vandaag de dag, maar ruim voldoende voor alles wat je op internet zou willen doen (lijkt mij zo, en zo niet kan het eenvoudig omhoog in de toekomst).

De indruk, die vooral op de laatste pagina's ontstaat, is dat een kleine jongen ineens wel heel veel werk heeft. Dat is niet zo erg, maar dan moet je wel voorzichtig zijn. Kortom, of ik ook aan dit project mee ga doen is nog heel erg de vraag. Ten eerste een vast IP, ten tweede slechte TV beelden, ten derde kleine jongen (kan z'n voordelen hebben, ook z'n nadelen) En vooral niet onbelangrijk: elke dag komen er meer die hetzelfde aanbieden (via kabel, DSL, glasvezel, draadloos etc.), dus hoe is het product ten opzichte van de concurentie.

Kortom de woningbouw mag mij dan wel verplicht een dagje thuis laten zitten omdat er iets in de meterkast gerommelt moet worden, of ik er ooit gebruik van ga maken is nog maar de vraag.

Maar ik hou het in de gate ... hier op het grote Portaal Glasvezel Netwerk Project Forum >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:11:
Bij mij komen ze volgende week de boel aanleggen (en zoals op de planning is te zien over een maand of 3 aansluiten). De snelheid down is dan misschien niet meer super snel voor vandaag de dag, maar ruim voldoende voor alles wat je op internet zou willen doen (lijkt mij zo, en zo niet kan het eenvoudig omhoog in de toekomst).

De indruk, die vooral op de laatste pagina's ontstaat, is dat een kleine jongen ineens wel heel veel werk heeft. Dat is niet zo erg, maar dan moet je wel voorzichtig zijn. Kortom, of ik ook aan dit project mee ga doen is nog heel erg de vraag. Ten eerste een vast IP, ten tweede slechte TV beelden, ten derde kleine jongen (kan z'n voordelen hebben, ook z'n nadelen) En vooral niet onbelangrijk: elke dag komen er meer die hetzelfde aanbieden (via kabel, DSL, glasvezel, draadloos etc.), dus hoe is het product ten opzichte van de concurentie.

Kortom de woningbouw mag mij dan wel verplicht een dagje thuis laten zitten omdat er iets in de meterkast gerommelt moet worden, of ik er ooit gebruik van ga maken is nog maar de vraag.

Maar ik hou het in de gate ... hier op het grote Portaal Glasvezel Netwerk Project Forum >:)
Hier in Soest was het zo, als je het niet wilde hebben, werdt er ook niets aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 07:26:
[...]

Hier in Soest was het zo, als je het niet wilde hebben, werdt er ook niets aangesloten
Ik woon in een flat, dus als ze boven mij het willen hebben, zullen ze toch ook door mijn meterkast moeten. Vandaar dat ze het overal beschikbaar maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:44:
[...]

Ik woon in een flat, dus als ze boven mij het willen hebben, zullen ze toch ook door mijn meterkast moeten. Vandaar dat ze het overal beschikbaar maken...
Voor de flats aan de Wiardi Beckmanstraat geldt dat ze niet dóór de flats konden omdat er mensen niet thuis waren dus hebben ze de kabelbundels door het trappenhuis getrokken en dan via de voordeur naar de meterkast. Iedereen MOEST de aansluiting tot aan de meterkast van de holle kabel laten aanleggen, alleen gebruikers (zoals ik) hebben ook de vezel en de apparatuur gekregen. Het aanleggen ging wat moeizaam omdat ze nou eenmaal bij elk complex op andere problemen stuitten maar uiteindelijk liggen er twee leuke vezeltjes naar het modem in mijn meterkast, best wel stoer. Van daaruit gaan er vier kabels het huis in en je kunt het beste zelf bepalen wie wat waar aanlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de eerlijkheid, hoewel we gisteren een televisiestoring hadden (ik heb vandaag nog niet eens gekeken) en een tijdje geleden een telefoniestoring, bleken collega's van mij vorige week óók een digitale telefoniestoring te hebben gehad bij Casema. Het probleem is dus wel degelijk groter dan XMS, ik hoop alleen dat XMS ook eens een storingsdienst voor het weekend in het leven roept want als de telefoon er op vrijdagavond 18:00 uur de brui aan geeft en je huis staat in brand is het wel zuur als je pas op maandagmorgen om 8:30 uur de brandweer kan bellen. Ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid: STORINGSDIENST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een echte tweak vraag, ik heb 1 UTP kabel naar de meterkast lopen, is dat genoeg?
En dan wel met de volgende indeling in gedachte:
4 aders voor het netwerk
2 aders voor telefonie
2 aders voor TV (hier ben ik dus niet zeker van)

Weet iemand dit en weet ook iemand welke aders er dan gebruikt zouden moeten worden?

(wederom zo'n puntje van overweging...)

PS. ik verwacht niet voor de zomer van 2006 de (eventuele) overstap te maken naar glas, dus ik hoop dat iedereen die nu problemen heeft dit flink meldt :P Dat verhoogd de kans dat tegen de tijd dat ik het ga overwegen dat de kinderziektes de deur uit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Glas heeft geen kinderziektes op zicht. Hele internet draait al jaren op enorme hoeveelheid glasvezel verbindingen.

Dat de gebruikte apparatuur hier of de dienst verlening van dit product/bedrijf(ven) nog kinderziektes heeft okee.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft het Internet en Radio-ontvangst via glasvezel zijn er geen kinderziektes, werkt perfect. De telefoon geeft nog wel eens een nagalm, erg vervelend, maar voor wat betreft de Tv-ontvangst zijn er nog heel veel problemen zo wel in beeld als geluid, al vanaf de dag van aansluiting (21-6-2005) meerdere malen gemeld via de helpdesk, e-mail en schriftelijk ik heb niet het idee dat ze het echt kunnen oplossen ik ga XMS nu een ultimatum stellen, binnen een redelijk termijn de problemen oplossen of anders de zaak in de oude staat terug brengen wegens het leveren van een wanprestatie. Het glasvezelnetwerk hier in Soest wordt nu een pilot (proef) genoemd, ik heb mij nooit opgegeven om deel te nemen aan een proef. Mij zijn alleen maar verbeteringen belooft zoals digitale TV, nou daar wordt al helemaal niet meer over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De mailservers van XMSnet en InterNLnet zijn gelijk, dus deze meldingen moeten gewoon aankomen. In een test van ons blijkt dit ook gewoon het geval te zijn. Voer anders een test uit en email een CC naar servicedesk@xmsnet.nl zodat wij het emailtje in de maillogs kunnen traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:15:
[...]

[...]

Dit is gewoon afhankelijk van de gebruikte mailserver software en de instellingen daarin. Zoals eerder gezegd lijkt XMS me een bedrijf(je) dat uit de grond gestampt is om in dat gigantische gat te springen dat glasvezelprovider heet. Volgens mij waren ze maar net op tijd klaar om te "voldoen" aan de wensen van hun eerste klanten. Wij als eerste gebruikers zitten duidelijk in een periode waarin hun hardware en software de ontwikkelingen amper kunnen bijbenen en daarom moet er ook een wisselwerking zijn tussen XMS en ons wat betreft wensen en klachten. De ontwikkelingen gaan nu eenmaal hard: ten tijde van de eerste berichten over glasvezel leken alle diensten hypermodern en nu behoren ze alweer tot de middenmoot. Hoge snelheid internet? Iedereen is er mee bezig. Digitale telefonie? Hebben de anderen ook. Digitale televisie? XMS loopt al bijna hopeloos achter... Ikzelf ben nog steeds tevreden met de technische voorsprong die we hebben met glasvezel, ik hoop alleen dat XMS mee kan komen met de ontwikkelingen want wij als klanten zitten wel voor een paar jaar aan XMS vast!
Ik zit hier niet om ons produkt te verdedigen, maar vooruit:
De huidige snelheden zijn gewoon de basissnelheden. Hogere snelheden zijn gewoon mogelijk en zullen binnenkort aan onze portfolio toegevoegd worden.
Verder is het zo dat XMS geen kleine speler is, maar gewoon voortborduurd op de kennis en ervaring van InterNLnet. Samen met Xs4all zijn wij de oudste nederlandse internet provider. InterNLnet heeft in het begin echter het hoger onderwijs genomen als doelgroup, niet de particulieren. (hbo/wo studenten/onderwijsinstellingen/universiteiten/hcc-net etc). Hierdoor hebben wij natuurlijk minder naamsbekendheid dan xs4all.

Ook kan ik je garanderen dat de ontwikkeling van onze digitale dienst zeer voorspoedig gaat. Anders als casema/versatel willen wij een complete digitale dienst gaan leveren die vanaf het begin af aan goed werkt. Denk hierbij ook aan diensten als digit-tv portals/videotheken etcetc.
De bandbreedte van glasvezel is hiervoor gewoon veel beter dan de bandbreedte van kabel/adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:49:
Even voor de eerlijkheid, hoewel we gisteren een televisiestoring hadden (ik heb vandaag nog niet eens gekeken) en een tijdje geleden een telefoniestoring, bleken collega's van mij vorige week óók een digitale telefoniestoring te hebben gehad bij Casema. Het probleem is dus wel degelijk groter dan XMS, ik hoop alleen dat XMS ook eens een storingsdienst voor het weekend in het leven roept want als de telefoon er op vrijdagavond 18:00 uur de brui aan geeft en je huis staat in brand is het wel zuur als je pas op maandagmorgen om 8:30 uur de brandweer kan bellen. Ik herhaal het nog even voor de duidelijkheid: STORINGSDIENST!
Wij hebben gewoon een storingsdienst hoor. Op het moment dat klanten buiten kantoortijden bellen kunnen zij een voicemail achterlaten. Onze storingsdienst luistert deze voicemails elk uur af, en indien het om een grote storing gaat worden de andere diensten ingeschakeld.
De storingen met de televisie van de afgelopen dagen hebben gewoon te maken met het noodweer van het afgelopen weekend. Veel andere providers hadden hier ook last van. Er is zelfs door de vele sneeuw hardware ontregeld geraakt. Vanwege de ligging (boven op een dak vol met ijs waar de monteurs van de arbo niet meer op mochten) hebben enkele storingen tot na het weekend gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 07:28:
Voor wat betreft het Internet en Radio-ontvangst via glasvezel zijn er geen kinderziektes, werkt perfect. De telefoon geeft nog wel eens een nagalm, erg vervelend, maar voor wat betreft de Tv-ontvangst zijn er nog heel veel problemen zo wel in beeld als geluid, al vanaf de dag van aansluiting (21-6-2005) meerdere malen gemeld via de helpdesk, e-mail en schriftelijk ik heb niet het idee dat ze het echt kunnen oplossen ik ga XMS nu een ultimatum stellen, binnen een redelijk termijn de problemen oplossen of anders de zaak in de oude staat terug brengen wegens het leveren van een wanprestatie. Het glasvezelnetwerk hier in Soest wordt nu een pilot (proef) genoemd, ik heb mij nooit opgegeven om deel te nemen aan een proef. Mij zijn alleen maar verbeteringen belooft zoals digitale TV, nou daar wordt al helemaal niet meer over gesproken.
Buiten de storing van het afgelopen weekend zijn er op dit moment nog maar bij 3 zenders problemen. TV amersfoort en belgie 1,2. Dit heeft te maken met het feit dat het signaal van deze zenders niet direct op ons netwerk op te vangen is. Op het moment gaat dit dus nog via een omweg. Zodra het netwerk in amersfoort operationeel is zouden wij deze zenders direct op het netwerk kunnen streamen en dit zou de problemen moeten verhelpen.
Indien je op andere zenders problemen hebt dan aub een emailtje sturen naar support@xtramediaservices.nl. Hierbij wel duidelijk vermelden:
-Wat de problemen zijn
-Wanneer de problemen ontstaan
-Op welke zenders
-Hoe lang
-T.a.v. Martijn Sanders

Zodat wij dit kunnen controleren in ons head-end. De hardware is een aantal weken vervangen en dit zou alle problemen verholpen hebben.

Over de digitale dienst: Volgens mij heb ik in al mijn reply's en antwoorden al meerdere keren gesproken over de digitale dienst. Dus wij zijn er zeker niet 'stil' over.
Op dit moment gaat de ontwikkeling zeer voorspoedig en de verwachting is dat aan het einde van het eerste kwartaal van 2006 de digitale dienst uitgerold kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 29-11-2005 09:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.