Serotonine schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:35:
Ik heb afgelopen zondagavond glasvezel via Vodafone aangevraagd.
Direct daarna een bevestigingsmail ontvangen met logingegevens. Op de website staat sindsdien:
Je aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In het netwerk worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de glasvezelaansluiting te realiseren. Deze werkzaamheden kunnen enkele weken in beslag nemen.
Er wordt in deze periode contact met je opgenomen om de glasvezelaansluiting in je huis je installeren.
Tijdens deze periode kunnen medewerkers van Vodafone je aanvraag niet bespoedigen, omdat Vodafone daarvoor afhankelijk is van derden.
Mijn buren hebben al een paar maanden glasvezel van KPN, dus je zou verwachten dat er bij mij geen verdere werkzaamheden nodig zijn (afgezien van een kastje plaatsen)
Iemand een idee hoe lang dit ongeveer gaat duren? Moet toch niet zo moeilijk zijn een schakelaar om te halen?
Eerder in dit topic gaf
Edd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" aan dat het bij hem een maand duurde. Ik weet niet of bij hem Reggefiber al klaar was met alle werkzaamheden of dat de straat nog open lag.
OT: Vaag dat je wegens wet kopen op afstand 7 werkdagen bedenktijd hebt, maar die al lang en breed verstreken zijn voor je uberhaupt internet hebt.
Goed, dus zondag 5 februari Vodafone aangevraagd.
Vrijdag 9 maart werd ik gebeld voor het plaatsen van de FTU en het activeren van de lijn.
Voor vandaag dus een ochtend vrij genomen en de monteur kon ik verwachten om 09:00 uur.
Om 12:00 uur ben ik maar naar mijn werk gegaan. Heel die monteur is niet op komen dagen.
Op mijn werk Vodafone gebeld met de melding dat ik behoorlijk teleurgesteld ben en dus een vrije ochtend voor de kat z'n kut heb opgenomen. "Ja meneer, heel vervelend allemaal maar ik kan er niets aan doen. Dit besteden we uit aan een onderaannemer en zelf hebben we er geen zicht op."
Ik zeg dat ik een contract aanga met Vodafone en dat ik niets te maken heb met onderaannemers. Vodafone is eindverantwoordelijk voor het opleveren van alles.
Het enige wat de klantenservice kon doen is een telefoonnummer geven van Schuuring (
http://www.schuuring.nl). Zij leveren de FTU e.d.
Ik Schuuring gebeld. Mevrouwtje heeft tot drie keer toe het systeem gechecked maar mijn naam en/of adres komt niet in hun systeem voor. Schuuring zou dit intern nog uitzoeken en mij terug bellen.
Pfff.... Naast de verhalen over niet-aangekondigde-monteurs, glasvezels met breuken en storingen tijdens het activeren kan deze ook op de lijst met kinderziektes.
Edit:
Mevrouw van Schuuring belde terug en kwam met twee telefoonnummers en het bericht dat een deel van het plaatsen via KPN verloopt.
De twee nummers die ze gaf zijn ook van Schuuring (andere afdeling denk ik).
Ik bel het eerste nummer..... Doet het niet en krijg een zachte ingesprekstoon.
Tweede nummer is een intern nummer van iemand en er wordt opgenomen met "Hoi met (insert willekeurige voornaam)."
"Nee meneer, wij plaatsen geen FTU. Waar woont u? In Hoofddorp? Nee daar doen we al helemaal geen zaken."
Dus.... Meneer gaat nog wel even intern een rondje bellen.
Ondertussen heb ik de hoop al opgegeven en wacht de komende maanden wel op een telefoontje van vodafone. Misschien dat ik de boel nog kan cancelen en kan overstappen naar KPN. (FYI, Mijn buren waren binnen 2 weken na aanvraag aangesloten.)
Laatste edit:
Meneer belde terug. Hij had verschillende afdelingen binnen Schuuring gebeld die ook maar iets met glas deden, maar niemand heeft iets te maken met Vodafone.
[
Voor 15% gewijzigd door
Serotonine op 13-03-2012 15:40
]