Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.802 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Remco Tr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:30:
Het enige wat me nog van glasvezel is:

-bitrate wgo iptv tov ziggo
- 5.1 geluid wat is niet meer heb als ik naar glasvezel gaat.

Wie kan me overtuigen of me hier meer info over geven.

Bedankt
Wat betreft de bitrate van de TV streams zijn behoorlijk wat Indian verhalen.
KPN klanten hebben een lagere bitrate maar die gebruiken MPEG-4 zodat je dat ook niet nodig hebt door de hogere compressie.
Glashartmedia klanten (waaronder Vodafone) hebben een hogere bitrate omdat ze, net als Ziggo, MPEG-2 gebruiken.
Er zit inmiddels geen verschil meer in de beeldkwaliteit omdat HD de nieuwe norm is. Zou ook raar zijn als dat wel zo was. En er worden ook geen 'KPN Streams' meer aangeboden aan eindgebruikers van de Glashartmedia dienst.

Wat betreft het aanbieden van verschillende audio streams (stereo/DolbyPrologic/5.1) is Glashartmedia nog niet zo ver. Over het motorola platform van KPN kan ik niet oordelen, werk ik te weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
trankilo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:58:
[...]

Wat betreft de bitrate van de TV streams zijn behoorlijk wat Indian verhalen.
KPN klanten hebben een lagere bitrate maar die gebruiken MPEG-4 zodat je dat ook niet nodig hebt door de hogere compressie.
Glashartmedia klanten (waaronder Vodafone) hebben een hogere bitrate omdat ze, net als Ziggo, MPEG-2 gebruiken.
Er zit inmiddels geen verschil meer in de beeldkwaliteit omdat HD de nieuwe norm is. Zou ook raar zijn als dat wel zo was. En er worden ook geen 'KPN Streams' meer aangeboden aan eindgebruikers van de Glashartmedia dienst.
Maar er zit nog wel een duidelijk verschil tussen de KPN streams en de "glashartmedia KPN streams". Vooral bij HD is dat goed te zien.

Vodafone klanten hebben btw GHM-KPN streams en geen WGDO MP2 streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
Vandaag nog maar eens grondig mijn verbinding getest, aangezien ik toch ik niet helemaal tevreden ben over de upload snelheid.
Heb de volgende speedtests gedaan:
- UPC speedtest op de site
- Ziggo speedtest op de site
- Speedtest.net
- ftp.wanadoo.nl ( is een gigabit host)
- Reggefiber speedtest

Behalve bij de Reggefiber speedtest bleek toch aanzienlijk dat mijn upload snelheid wat achter blijft.
Gemiddeld kwam ik uit op 15-20 mbit.
Bij de Reggefiber speedtest komt ie wel uit op 45mbit, maar op één of andere manier hikt ie dan wel.
Bij de download gebeurt dit namelijk niet.

Zijn er meer mensen die zich hier in kunnen vinden ?
Ik heb een ftp draaien voor vrienden, maar wat die halen is voor mij wat onder de maat.
Met 1 download aan is 900kb/s toch de max, terwijl ze een 25mbit download hebben.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk, wacht dus ook even die reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
denan schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:15:
[...]

Maar er zit nog wel een duidelijk verschil tussen de KPN streams en de "glashartmedia KPN streams". Vooral bij HD is dat goed te zien.

Vodafone klanten hebben btw GHM-KPN streams en geen WGDO MP2 streams.
We hebben het op een locatie naast elkaar draaien (WDGO & WMP+) op identieke apparatuur (A140 & Samsung LED) en er zijn nog geen medewerkers die het verschil konden ontdekken.

Vodafone klanten worden via ISPfabriek bediend. Als deze pilot voorbij is gaan ze ook via Operator (en CIF als ze er uit komen, en dat is een first) leveren. Daarbij zou het GHM signaal nu inmiddels op alle ISPfabriek aansluitingen worden doorgegeven. Uit jou reactie blijkt dat dus nog niet het geval te zijn. En na alle overnames misschien wel nooit ook ;-)

Over twee weken zit ik met ISPfabriek, Reggefiber en iemand van GHM om de tafel om een ander plannetje uit te werken. Hoewel dit een technische vraag is zal ik proberen helder te krijgen wat de huidige status is van alle plannen destijds is (GHM multicast 1:1 over WMP+ naar RF klanten). En wat de toekomstplannen zijn. Want eens een tweaker.... "I demand 2 know" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

trankilo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:51:
[...]
We hebben het op een locatie naast elkaar draaien (WDGO & WMP+) op identieke apparatuur (A140 & Samsung LED) en er zijn nog geen medewerkers die het verschil konden ontdekken...
Daar zit ook geen verschil tussen. Het verschil is met KPN (WBA) streams.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
trankilo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:51:
[...]

We hebben het op een locatie naast elkaar draaien (WDGO & WMP+) op identieke apparatuur (A140 & Samsung LED) en er zijn nog geen medewerkers die het verschil konden ontdekken.

Vodafone klanten worden via ISPfabriek bediend. Als deze pilot voorbij is gaan ze ook via Operator (en CIF als ze er uit komen, en dat is een first) leveren. Daarbij zou het GHM signaal nu inmiddels op alle ISPfabriek aansluitingen worden doorgegeven. Uit jou reactie blijkt dat dus nog niet het geval te zijn. En na alle overnames misschien wel nooit ook ;-)

Over twee weken zit ik met ISPfabriek, Reggefiber en iemand van GHM om de tafel om een ander plannetje uit te werken. Hoewel dit een technische vraag is zal ik proberen helder te krijgen wat de huidige status is van alle plannen destijds is (GHM multicast 1:1 over WMP+ naar RF klanten). En wat de toekomstplannen zijn. Want eens een tweaker.... "I demand 2 know" >:)
Belangrijk is om te weten wat Vodafone nu echt gaat leveren. Nu en in de toekomst.
Vodafone heeft toezeggingen gedaan dat ze 1-op-1 TV signalen gaat doorleveren naar de klant.
Welke bron er gebruikt gaat worden of via welke partij dat gaat lopen doet eigenlijk niet ter zake.

Dus als je toeleveranciers onderling vergelijkt doe je dat niet op basis van horen zeggen, of vergelijken van het (TV)beeld op het oog, maar vooral via de specificaties. Cijfers zijn niet altijd zaligmakend maar bieden je wel een houvast op zaken objectief te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:36:
Belangrijk is om te weten wat Vodafone nu echt gaat leveren. Nu en in de toekomst.
Vodafone heeft toezeggingen gedaan dat ze 1-op-1 TV signalen gaat doorleveren naar de klant.
Welke bron er gebruikt gaat worden of via welke partij dat gaat lopen doet eigenlijk niet ter zake.
Dat weet je al:
Vodafone is nu alleen aan het leveren in WBA+ gebieden. Er zijn een aantal WGDO orders ingelezen (deel van een test) maar de orderintake voor die gebieden staat nu dichtt.

Als men gaat leveren zal dat op basis van het bestaande netwerk zijn. Dus WMP+ (met de high quality MP4 GHM-KPN HD streams) in de WMP+ gebieden.. of WGDO (met de high quality MP2 GHM-streams) in de WGDO gebieden.
Dus als je toeleveranciers onderling vergelijkt doe je dat niet op basis van horen zeggen, of vergelijken van het (TV)beeld op het oog, maar vooral via de specificaties. Cijfers zijn niet altijd zaligmakend maar bieden je wel een houvast op zaken objectief te kunnen vergelijken.
Wat wil je vergeljiken? 14 Mbit versus 21 Mbit? terwijl het compleet verschillende streams zijn? Dat is een beetje een nutteloze exercitie.. de 14Mbit MP4 is in kwaliteit (gemeten/bewezen/onderbouwd) gelijk aan de 21Mbit MPEG2 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cORT3X schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:36:
Vandaag nog maar eens grondig mijn verbinding getest, aangezien ik toch ik niet helemaal tevreden ben over de upload snelheid.
Heb de volgende speedtests gedaan:
- UPC speedtest op de site (onbetrouwbaar voor upload)
- Ziggo speedtest op de site (onbetrouwbaar voor upload)
- Speedtest.net (*zwaar* onbetrouwbaar voor upload)
- ftp.wanadoo.nl ( is een gigabit host) (kan betrouwbaar zijn.. mits er geen cap op de upload/connecties zit)
- Reggefiber speedtest (semi betrouwbaar voor upload)

Test eerst eens goed.. en betrouwbaar voordat je de helpdesk met dit soort zaken lastig gaat vallen :)

Dus:
- Check je router
- Check firewall/antivirus
- Check bekabeling
- Draai een clean install van windows/linux/OSX
- Controleer je FTP programma (softcap/hardcap op threads/bandbreedte?)
- Zet niet 1 ftp stream open maar een stuk of 20.
- Upload naar iets dat op de route ligt.. Een server die peered via verweggistan heeft weinig nut.

Om je een beeld te geven... ooit is er een analyse gedaan op alle snelheidsklachten op de fiber netwerken. Van al die klachten was 0,16 procent een echte probleem. De rest lag in het klantdomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel storingen bij Alice (tegenwoordig Tele2) en het natuurlijk niet oplossen door hun toch maar de overstap gedaan.
Sinds 22 februari aangesloten. Duurde wel even maar dan heb je ook wat. 1 week na de glasvezemodem was de Vodafone techneut er al.
Vooraf klein probleempje. Appartement met meterkast op de centrale gang. Kabels trekken dus. 1 voor de TV (UTP) en 1 voor het internet (UTP). Ook natuurlijk kabel voor telefonie, maar die lag er al. Kabel voor de analoge TV lag er ook al.
Alles aangesloten door de techneut.
Perfect beeld en (helaas) slechts Dolby 5.1 alleen op Animal HD en Discovery HD.

Nu even uitzoeken wat er nodig is voor de tweede tv via DVB-C.
Ik wil een recorder aansluiten. Welke en hoe>?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DVB-C zit op de coax (analoge tv) kabel. Ik weet niet of er (harddisk)recorders zijn met een ingebouwde DVB-C tuner. Vast wel, maar zo niet dan kun je er een DVB-C tunertje tussen zetten. Bijvoorbeeld een Ziggo tuner van Marktplaats. Moderne tv's hebben wel een ingebouwde DVB-C tuner.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
De Humax-recorders die je bv. ook voor Ziggo kan gebruiken, kan je ook voor DVB-C van GHM gebruiken. Verder bieden ook steeds meer moderne TV's de mogelijkheid om op te nemen naar een USB stickje :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al bekend wanneer Vodafone op de glasvezel van CIF komt? Ik zit namelijk op een glasvezelnetwerk van CIF en we kunnen nu alleen maar kiezen uit Caiway en Caiway .. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Laatst online: 22:28
Ik heb ook inmiddels de Genexis modem ontvangen. ik krijg het echter niet voor elkaar om verder op het netwerk aan te sluiten. Op 1 laptop doet hij het goed op de kabel maar via draadloos ken ik helaas geen verbinding krijgen.

vanaf de router loopt hij naar de linksys Etherfast. hierop staat de rest van het netwerk aangesloten.
Hierbi ook de Draadloze linksys accespoint. iemand een tip ? of moet ik echt effen wachten totdat de monteur komt en de het pakketje binnenkrijg?
Afbeeldingslocatie: http://www.nessales.com/ebay/6993/Linksys%20EtherFast%204124%2024-Port%20Ethernet%20Switch%20EF4124_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Bij mij lukte dat pas nadat in mijn (Apple) router had gereset en het Genexismodem een dik half uur had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nyokki schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:07:
Ik heb ook inmiddels de Genexis modem ontvangen. ik krijg het echter niet voor elkaar om verder op het netwerk aan te sluiten. Op 1 laptop doet hij het goed op de kabel maar via draadloos ken ik helaas geen verbinding krijgen.

vanaf de router loopt hij naar de linksys Etherfast. hierop staat de rest van het netwerk aangesloten.
Hierbi ook de Draadloze linksys accespoint. iemand een tip ? of moet ik echt effen wachten totdat de monteur komt en de het pakketje binnenkrijg?
[afbeelding]
De genexis is een fiber switch. Op 1 poort krijg je een extern IP. Aangezien het geen router is kun je niet je eigen switch eraan hangen en verwachten meer dan 1 device aan te sluiten.

Verder zit er een mac adress lock op de genexis. Sluit een router aan (en clone het adres van je laptop) en het werkt meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hij heeft toch een router tussen die switch en de genexis zitten? Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.

De boel resetten en een uurtje van de stroom zou ook gewoon moeten helpen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ah.. ik zag de switch op de foto en las het verkeerd :)

Dan nog zou ik gewoon het mac adres clonen. Scheelt wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Laatst online: 22:28
Dank jullie wel voor de reacties ik gaat het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeuwarden schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:03:
Aha! ik ruik hier een kansje om het oude beeldbuisje op de slaapkamer om te wisselen voor een kleine platte met een ingebouwd DVB-C tunertje!

Nog een andere vraag. Kan je die Amino ook met de Glashart app op je iPad bedienen? (heel huis vol met Apples maar nog geen iPad. Als in maart versie drie komt gaat ie voor de bijl!)
De Glashart app werkt prima via Vodafone. Amino A140 gewoon te bedienen met je iPad. Voornamelijk handig als je en recorder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:34:
Ben nu 3 weken aangesloten op Vodafone. Na de bekende perikelen met zaken als nummerportering, onaangekondigd bezoek van monteurs e.d (uiteindelijk blijkt zo'n proces nooit volgens het boekje te lopen :-(), ben ik helemaal happy met de kwaliteit en snelheid. Ik ben echter wel benieuwd of er andere gebruikers zijn die na het zappen van kanaal ook te maken hebben met 3x kortstondig een geluidsstoring? Daarna geen last meer. Maar een een nieuwe zenderwissel levert wie die storing op. Ben benieuwd of ik de enige ben..
Precies hetzelfde! Na het zappen valt het geluid zeker drie keer weg. Erg irritant. Reden dat vriendin al alleen maar via DVB-C wil kijken. Niet dat dat veel in kwaliteit uitmaakt overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het probleem gisteren opgelost! Had de settopbox via HDMI aangesloten op een Onkyo receiver. Heb gisteren een optische kabel van de settopbox naar Onkyo gelegd en de geluidsoverdracht van de HDMI kabel "uitgeschakeld" (in de setup van de Onkyo). Oorzaak dus: geluid over HDMI kabel/aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:59:
Heb het probleem gisteren opgelost! Had de settopbox via HDMI aangesloten op een Onkyo receiver. Heb gisteren een optische kabel van de settopbox naar Onkyo gelegd en de geluidsoverdracht van de HDMI kabel "uitgeschakeld" (in de setup van de Onkyo). Oorzaak dus: geluid over HDMI kabel/aansluiting.
gokje: HDMI-CEC aansturing in de receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik lees de laatste tijd veel over upgrades bij veel providers over de glasvezel, KPN heeft al een snelheids upgrade doorgevoerd ik heb van horen en zeggen ook gehoord dat Lijbrandt het in de toekomst wil doen. Is er ook iets bekend bij vodafone om bestaande pakketten op te schroeven met snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Die roddel heb ik ook gehoord. Mag van mij :-)

Even iets anders. De monteur kwam vandaag voor de tweede keer nadat de hele zaak de eerste keer in storing was gemeld. Aangezien ik alles zelf al had aangesloten moest had ik bedacht dat er nog wel een utp kabelje naar boven kon om 1 computer bedraad in werking te stellen. Zo gezegd zo gedaan! Super! Ook een extra stukje coax met t-stukje voor de radio was geen probleem. Dus mijn oude radiotuner van zolder gehaald en aangesloten. De wereld aan zenders... Pfff lastig zoeken en dus de volgende vraag. Ik heb wel een lijst gevonden met te ontvangen zenders maar daar staan geen frequenties bij. Is er ook een lijst waarbij de frequenties staan vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/
Klik Analoog, kies leeuwarden, scroll helemaal omlaag...

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 01-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Super! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Iemand hier ervaring met overstappen van Lijbrandt naar vodafone? Ik vind de aanbieding van Leeuwarden wel aantrekkelijk, echter wil ik niet lang zonder Diensten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51
Op dit moment nog steeds weken lang omdat de lijn helemaal vrijgegeven moet zijn voordat een nieuwe order ingeschoten kan worden. Naar verluidt zou het binnen nu en 2 maanden beter moeten zijn maar geen idee of dat zo is, en wat het dan wordt..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-06 08:10
Wil je Vodafone aanvragen, staat er na het proces dat Vodafone contact met me op moet nemen, omdat ik al glasvezel heb. En je raadt het al: ze bellen niet!

Slecht teken voor wat er eventueel allemaal nog zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
iBosvelt schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 02:57:
Wil je Vodafone aanvragen, staat er na het proces dat Vodafone contact met me op moet nemen, omdat ik al glasvezel heb. En je raadt het al: ze bellen niet!

Slecht teken voor wat er eventueel allemaal nog zou kunnen komen?
Fiber - Fiber overstappen is momenteel niet mogelijk zonder grote downtime (lengte kan oplopen tot een week of 4-6, afhankelijk van de exacte overstap). Dat is de reden dat je niet zomaar het bestelproces in gaat bij Vodafone. Ik gok dat ze aan het uitzoeken zijn wat er in jouw specifieke geval mogelijk is voordat ze je terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het technische verhaal waarom je glas - glas niet direct kunt overstappen en het zo lang duurt? Voor tv en internet lijkt het toch een kwestie van router en interactieve box af en aan sluiten op het glasvezel moden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:11:
Wat is het technische verhaal waarom je glas - glas niet direct kunt overstappen en het zo lang duurt? Voor tv en internet lijkt het toch een kwestie van router en interactieve box af en aan sluiten op het glasvezel moden?
Het duurt weken voor de oude ISP de lijn weer vrij geeft. Dit ivm administratieve rompslomp. Is altijd zo geweest.
Bij coax heb je dit niet daar je maar 1 aanbieder hebt en bij het oude adsl gebruikt men gewoon de tweede ader wanneer je wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Administratie is kennelijk overal lastig. Had na mijn ingebruik name van de glasvezel gelijk nummerbehoud aangevraagd. In je persoonlijke pagina kan je dan zien dat dat in behandeling is genomen. Na een tijdje toch maar eens gebeld hoe het er voor stond. De aanvraag werd door de helpdesk bevestigd maar er was niets gebeurd. Medewerker heeft het handmatig in werking gezet en sinds vandaag werkt het. Telfort gebeld of mijn abonnement daar ook was opgezegd. Bleek niet het geval. En dus gelijk geregeld.

Uiteindelijk verloopt de overstap van Telfort naar Vodafone dan toch nog behoorlijk met horten en stoten en kost het je 10-15 euro aan helpdesk telefoontjes. Maar nu werkt het allemaal en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het tot zover geleverde produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pfff bij mij staat het nog steeds als "Werkzaamheden in het glasvezelnetwerk"
Ben na een week of 3 toch eigenlijk wel eens benieuwd wanneer het opgeleverd gaat worden, helpdesk kon me maar weinig vertellen :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MetaFrame schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:44:
Pfff bij mij staat het nog steeds als "Werkzaamheden in het glasvezelnetwerk"
Ben na een week of 3 toch eigenlijk wel eens benieuwd wanneer het opgeleverd gaat worden, helpdesk kon me maar weinig vertellen :(
Hebben ze wel de contactgegevens gecontroleerd? Als daar een verkeerd nummers staat kan de aannemer je niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zo goed welke provider ik moet kiezen... Heb tot vandaag de tijd voor mijn gemeente over betuwe! Ik neig naar Lijbrandt, maar omdat ik mobiel ook van vodafone heb lijkt dat me ook wel handig maar ik kan mezelf maar niet overtuigen dat ik het moet doen bij vodafone. Iemand die me een paar goede redenen kan geven om voor vf te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24:
Ik weet niet zo goed welke provider ik moet kiezen... Heb tot vandaag de tijd voor mijn gemeente over betuwe! Ik neig naar Lijbrandt, maar omdat ik mobiel ook van vodafone heb lijkt dat me ook wel handig maar ik kan mezelf maar niet overtuigen dat ik het moet doen bij vodafone. Iemand die me een paar goede redenen kan geven om voor vf te kiezen ?
Let ook op de telefonie kosten van de verschillende aanbieders.

10min mobiel bellen bij lijbrand=2.03
10min mobiel bellen bij vodafone=0.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mobiel bij Vodafone staat volkomen los van glasvezel. Zou ik niet laten meewegen maar alleen naar de glasvezel aanbiedingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb gekozen voor Vodafone ipv Lijbrandt (of andere aanbieder).
Reden?
Standaard zit in het pakket 20 HD kanalen, bij andere aanbieders zijn dat minder HD kanalen of helemaal geen HD. Wel tegen meerprijs maar dan betaal je dus weer meer.
Verder levert Vodafone een gratis draadloos modem + gratis installatie door een monteur.
Dat laatste is niet echt nodig maar als het er toch bij zit is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:38:
Mobiel bij Vodafone staat volkomen los van glasvezel. Zou ik niet laten meewegen maar alleen naar de glasvezel aanbiedingen kijken.
Klopt maar dan heb ik alles wel bij 1 provider ondergebracht, zo bedoel ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06-2013
HoppyF schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Ik heb gekozen voor Vodafone ipv Lijbrandt (of andere aanbieder).
Reden?
Standaard zit in het pakket 20 HD kanalen, bij andere aanbieders zijn dat minder HD kanalen of helemaal geen HD. Wel tegen meerprijs maar dan betaal je dus weer meer.
Verder levert Vodafone een gratis draadloos modem + gratis installatie door een monteur.
Dat laatste is niet echt nodig maar als het er toch bij zit is het mooi meegenomen.
Heb sinds 2 weken vodafone en het is zondermeer perfect.
Vrijdag aangevraagd en 1 week later kon ik kijken en na twee weken was het oude nummer omgezet, Neem daarbij de kwaliteit van het pakket, nou daar kan kpn nog wat van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:57:
[...]
Klopt maar dan heb ik alles wel bij 1 provider ondergebracht, zo bedoel ik dat!
Met dezelfde naam ja, maar gewoon 2 contracten en 2 rekeningen, verder niks mis mee hoor, ik kan het alleen geen argument vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Helon schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:59:
[...]

Heb sinds 2 weken vodafone en het is zondermeer perfect.
Vrijdag aangevraagd en 1 week later kon ik kijken en na twee weken was het oude nummer omgezet, Neem daarbij de kwaliteit van het pakket, nou daar kan kpn nog wat van leren
Ik heb wel Vodafone besteld maar wacht nog wel op een aansluiting.
Dat kan ook nog wel maanden duren hier (Ermelo) omdat de inschrijving nog niet beëindigd is. (25 maart)
Pas dan weten we of glasvezel doorgaat.
Ik heb goede hoop dat dit het geval is en dat ik op termijn ook van Vodafone kan gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

De redenen waarom ik voor Vodafone heb gekozen waren:
- Standaard IPTV met een Amino-box (is niet bij alle aanbieders)
- Standaard 20 HD-kanalen, dus geen apart pakket wat je hoeft af te sluiten
- Analoge en DVB-C signaal voor TV en radio wordt doorgegeven
- Overstapservice. Is bij mij vrij vlekkeloos verlopen, maar is niet bij iedereen zo. Dus goed in de gaten houden.
- Eerste 2 maanden gratis (weet niet of die aanbieding nu nog geldig is)
- Geen rare router die je verplicht dient te gebruiken
- En natuurlijk... Geen KPN ;-)

Je zult gewoon de pakketten van Lijbrandt en Vodafone met elkaar moeten vergelijken met de opties die je wilt. Voor mij persoonlijk was Lijbrandt niet interessant omdat ik daardoor duurder uit zou zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Edd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:15:
[...]

De redenen waarom ik voor Vodafone heb gekozen waren:
- Standaard IPTV met een Amino-box (is niet bij alle aanbieders)
- Standaard 20 HD-kanalen, dus geen apart pakket wat je hoeft af te sluiten
- Analoge en DVB-C signaal voor TV en radio wordt doorgegeven
- Overstapservice. Is bij mij vrij vlekkeloos verlopen, maar is niet bij iedereen zo. Dus goed in de gaten houden.
- Eerste 2 maanden gratis (weet niet of die aanbieding nu nog geldig is)
- Geen rare router die je verplicht dient te gebruiken
- En natuurlijk... Geen KPN ;-)

Je zult gewoon de pakketten van Lijbrandt en Vodafone met elkaar moeten vergelijken met de opties die je wilt. Voor mij persoonlijk was Lijbrandt niet interessant omdat ik daardoor duurder uit zou zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is..
Bij vodafone huur je je recorder-geval. Bij lijbrandt koop je hem voor €95,-
Mocht na 2 jaar dat apparaat kapot gaan, krijg je (voor zover ik weet) bij vodafone gewoon een nieuwe. Bij Lijbrandt zal je dan wel weer een nieuwe moeten kopen.
Zelfde gezeik als wat ik bij Ziggo heb op dit moment.
Als je in 2008 alles-in-1 heb afgesloten, kan je fluiten naar een leuke aanbieding voor HD. Je mag een HD-rec kopen voor €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Serotonine schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:35:
Ik heb afgelopen zondagavond glasvezel via Vodafone aangevraagd.
Direct daarna een bevestigingsmail ontvangen met logingegevens. Op de website staat sindsdien:

Je aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In het netwerk worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de glasvezelaansluiting te realiseren. Deze werkzaamheden kunnen enkele weken in beslag nemen.
Er wordt in deze periode contact met je opgenomen om de glasvezelaansluiting in je huis je installeren.
Tijdens deze periode kunnen medewerkers van Vodafone je aanvraag niet bespoedigen, omdat Vodafone daarvoor afhankelijk is van derden.

Mijn buren hebben al een paar maanden glasvezel van KPN, dus je zou verwachten dat er bij mij geen verdere werkzaamheden nodig zijn (afgezien van een kastje plaatsen)

Iemand een idee hoe lang dit ongeveer gaat duren? Moet toch niet zo moeilijk zijn een schakelaar om te halen?

Eerder in dit topic gaf Edd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" aan dat het bij hem een maand duurde. Ik weet niet of bij hem Reggefiber al klaar was met alle werkzaamheden of dat de straat nog open lag.

OT: Vaag dat je wegens wet kopen op afstand 7 werkdagen bedenktijd hebt, maar die al lang en breed verstreken zijn voor je uberhaupt internet hebt.
Goed, dus zondag 5 februari Vodafone aangevraagd.
Vrijdag 9 maart werd ik gebeld voor het plaatsen van de FTU en het activeren van de lijn.

Voor vandaag dus een ochtend vrij genomen en de monteur kon ik verwachten om 09:00 uur.
Om 12:00 uur ben ik maar naar mijn werk gegaan. Heel die monteur is niet op komen dagen.

Op mijn werk Vodafone gebeld met de melding dat ik behoorlijk teleurgesteld ben en dus een vrije ochtend voor de kat z'n kut heb opgenomen. "Ja meneer, heel vervelend allemaal maar ik kan er niets aan doen. Dit besteden we uit aan een onderaannemer en zelf hebben we er geen zicht op."
Ik zeg dat ik een contract aanga met Vodafone en dat ik niets te maken heb met onderaannemers. Vodafone is eindverantwoordelijk voor het opleveren van alles.
Het enige wat de klantenservice kon doen is een telefoonnummer geven van Schuuring (http://www.schuuring.nl). Zij leveren de FTU e.d.

Ik Schuuring gebeld. Mevrouwtje heeft tot drie keer toe het systeem gechecked maar mijn naam en/of adres komt niet in hun systeem voor. Schuuring zou dit intern nog uitzoeken en mij terug bellen.

Pfff.... Naast de verhalen over niet-aangekondigde-monteurs, glasvezels met breuken en storingen tijdens het activeren kan deze ook op de lijst met kinderziektes.

Edit:
Mevrouw van Schuuring belde terug en kwam met twee telefoonnummers en het bericht dat een deel van het plaatsen via KPN verloopt.
De twee nummers die ze gaf zijn ook van Schuuring (andere afdeling denk ik).
Ik bel het eerste nummer..... Doet het niet en krijg een zachte ingesprekstoon.
Tweede nummer is een intern nummer van iemand en er wordt opgenomen met "Hoi met (insert willekeurige voornaam)."
"Nee meneer, wij plaatsen geen FTU. Waar woont u? In Hoofddorp? Nee daar doen we al helemaal geen zaken."

Dus.... Meneer gaat nog wel even intern een rondje bellen.
Ondertussen heb ik de hoop al opgegeven en wacht de komende maanden wel op een telefoontje van vodafone. Misschien dat ik de boel nog kan cancelen en kan overstappen naar KPN. (FYI, Mijn buren waren binnen 2 weken na aanvraag aangesloten.)

Laatste edit:
Meneer belde terug. Hij had verschillende afdelingen binnen Schuuring gebeld die ook maar iets met glas deden, maar niemand heeft iets te maken met Vodafone.

[ Voor 15% gewijzigd door Serotonine op 13-03-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als ik een monteur verwacht om 9:00 uur en hij is er niet om uiterlijk 9:15 dan ga ik toch echt direct bellen. Dan valt er soms nog wel wat recht te trekken als het mis gaat. Als je het zo lang laat zitten weet je zeker dat het die dag niet meer goed komt. Blijft overigens gewoon een fout van Vodafone, maar dit soort fouten komen helaas overal regelmatig voor. Vodafone is daar geen uitzondering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Fiber schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:59:
Als ik een monteur verwacht om 9:00 uur en hij is er niet om uiterlijk 9:15 dan ga ik toch echt direct bellen. Dan valt er soms nog wel wat recht te trekken als het mis gaat. Als je het zo lang laat zitten weet je zeker dat het die dag niet meer goed komt. Blijft overigens gewoon een fout van Vodafone, maar dit soort fouten komen helaas overal regelmatig voor. Vodafone is daar geen uitzondering in.
Ach ja.... Zo vaak pakketjes, monteurs en chauffeurs verwacht op vooropgestelde tijden die dan wat later komen. Maar nooit meegemaakt dat ze helemaal niet komen.
Volgende keer mogen ze rond etenstijd of in het weekend komen, als ik wel thuis ben. Of ze sluiten mij alvast aan in de PoP en laten de FTU dan maar voor de deur liggen. Plak ik die er zelf wel op. Als er dan geen lichtjes gaan branden kan er alsnog een monteur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serotonine schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:21:
[...]

Bij vodafone huur je je recorder-geval. Bij lijbrandt koop je hem voor €95,-
Mocht na 2 jaar dat apparaat kapot gaan, krijg je (voor zover ik weet) bij vodafone gewoon een nieuwe. Bij Lijbrandt zal je dan wel weer een nieuwe moeten kopen.
Zelfde gezeik als wat ik bij Ziggo heb op dit moment.
Als je in 2008 alles-in-1 heb afgesloten, kan je fluiten naar een leuke aanbieding voor HD. Je mag een HD-rec kopen voor €200
Even off topic: bij Lijbrandt is het € 99 als eerste decoder en €249 als je hem als 2de decoder besteld. Volgens mij zit er 2 jaar garantie op als je er geen gekke dingen mee doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51
@serotonine: De aannemer waar Vodafone het over heeft is de aannemer van Reggefiber. Die doet ook de plaatsingen en activities bij de mensen thuis voor alle providers (behalve KPN en XS4all, die hebben eigen mensen).
In Hoofddorp zou dat van den Berg moeten zijn en niet Schuuring. Maar je zegt terecht dat Vodafone dit zelf moet oplossen, en niet jij als klant.
Overigens: er moet iets meer gebeuren in het netwerk dan alleen een kastje plaatsen. Er moet bijvoorbeeld ook nog kabels geprikt worden in de PoP en daarvoor moeten je diensten nog geactiveerd worden door KPN Operator (als leverancier van diensten dus) in opdracht van Vodafone, etc....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Serotonine schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:48:
Voor vandaag dus een ochtend vrij genomen en de monteur kon ik verwachten om 09:00 uur.
Om 12:00 uur ben ik maar naar mijn werk gegaan. Heel die monteur is niet op komen dagen.
Het opleverproces gaat als volgt:
- Eerst komt er een aannemer langs in opdracht van KPN/Reggefiber. Deze aannemer patched de fibers en sluit de FTU en CPE aan. Daarna voert men tests uit en levert men de verbinding op. De aannemer maakt de afspraken met de eindklanten zelf in opdracht van Reggefiber.
- Dezelfde dag nog worden de diensten geactiveerd en gaat de bestelling voor de STB eruit
- 1-2 dagen later krijg je een telefoontje van de vodafone helpdesk om een guidion monteur in te plannen. Deze komt alles in huis aansluiten.

Wat hierboven mis is gegaan:
- De helpdesk mag *nooit* het directe nummer van de aannemer doorgeven. Naast het feit dat daar geen afspraken over zijn (zij horen dit nummer ook niet te weten) kunnen per regio of subregio verschillende aannemers actief zijn. Zo zijn in jouw regio 2-3 aannemers actief elk in hun eigen postcode gebied.
- De aannemer heeft het telefoontje (met alle goede bedoelingen) opgepikt en is intern op zoek gegaan naar een contactpersoon. Schuuring is voor Vodafone in Almere en Leeuwarden actief aan het opleveren. Wellicht dat daar de verwarring is ontstaan.

Hoe het wel had moeten gaan (en wat ook het proces is):
De CSD had je contactgegevens moeten noteren en via de reguliere kanalen bij Reggefiber een ticket in moeten schieten. Daarna had men de juiste planner/aannemer gevonden en had men een notitie gehad van de fout gemaakte afspraak.

Kun je anders je gegevens (en tijdstip van call.. liefst met een naam van de agent die je sprak) eens doorzetten naar denan.nospam@gmail.com (inclusief de nospam). Dan zet ik dat door naar de VF helpdesk met het verzoek om dit nooit meer te doen en klanten ook niet zelf op zoek te laten gaan. Dat is niet de afspraak en niet klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Denan, goede uitleg en toelichting!
Ik denk dat veel mensen daar wel iets aan hebben.
Het is natuurlijk ook zo dat je als klant maar met één partij te maken hebt en dat is in dit geval Vodafone.
Dat de werkzaamheden door onderaannemers, Reggefiber e.d. uitgevoerd worden is allemaal prima maar daar heb je als klant geen boodschap aan.
Laten we hopen dat dit een incident is geweest en dat de VF klantenservice hiervan geleerd heeft.

Dit soort verhalen blijven gelukkig op een forum zoals GoT staan zodat herhalingen van dit soort incidenten onmiddellijk zullen opvallen.

Zelf moet ik de ervaringen met Vodafone nog even afwachten.
Tot nu toe is er alleen wat administratie geweest (brief) en blijft het hierbij tot de 30% drempel hier gehaald gaat worden.
Wat dan wel weer vreemd is dat er diverse vacatures openstaan voor werkvoorbereiders, inspecteurs e.d. voor FttH hier in Ermelo. Dit staat wel los van Vodafone maar heeft wel weer te maken met de aanleg van glas door Reggefiber.
De vacatures lopen dus vooruit op het besluit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
denan schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Kun je anders je gegevens (en tijdstip van call.. liefst met een naam van de agent die je sprak) eens doorzetten naar denan.nospam@gmail.com (inclusief de nospam). Dan zet ik dat door naar de VF helpdesk met het verzoek om dit nooit meer te doen en klanten ook niet zelf op zoek te laten gaan. Dat is niet de afspraak en niet klantvriendelijk.
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:08:
@Denan, goede uitleg en toelichting!
Ik denk dat veel mensen daar wel iets aan hebben.
Het is natuurlijk ook zo dat je als klant maar met één partij te maken hebt en dat is in dit geval Vodafone.
Klopt, vandaar ook mijn uitleg. Een klant zou *nooit* zelf met een aannemer moeten bellen.. tenzij de aannemer zelf zijn nummer heeft achtergelaten bij de klant.
De vacatures lopen dus vooruit op het besluit ....
Gezien het aantal vraagbundelingsprojecten in die regio is er werk genoeg lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Klopt, vandaar ook mijn uitleg. Een klant zou *nooit* zelf met een aannemer moeten bellen.. tenzij de aannemer zelf zijn nummer heeft achtergelaten bij de klant.

[...]

Gezien het aantal vraagbundelingsprojecten in die regio is er werk genoeg lijkt me. :)
We lopen in Ermelo juist achter op de rest in de omgeving.
Zeewolde heeft glas, net als Putten, Nijkerk, Nunspeet, Elspeet, Vierhouten, Hulshorst enz.
De vacatures laten zien dat ze echt mensen zoek in Ermelo en niet in Nijkerk om maar iets te noemen.
Ik blijf het vreemd vinden maar goed, maakt me niet uit als er hier ook maar glas komt en ik via Vodafone kan internetten/TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Vandaag naar de Reggefiberwinkel in Hoofddorp geweest (alleen van donderdag t/m zaterdag open) en daar mijn verhaal gedaan. Man heeft verschillende aannemers, contactpersonen en uitvoerders gebeld maar de meesten waren om 17:30 uur al naar huis.
Bij reggefiber winkel gegevens achter gelaten en een ticket/klacht ingediend.

's Avonds belt iemand van van den Berg met duizend maal excuses.
Nieuwe afspraak staat op a.s. maandag om 08:00 uur. Telefoonnummer van de monteur heb ik. Ik hoop het echter niet nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
Zaterdag maar ff Vodafone aanvragen. Ga wel het wel regelen in de Reggefiber winkel hier in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
iBosvelt schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:41:
Zaterdag maar ff Vodafone aanvragen. Ga wel het wel regelen in de Reggefiber winkel hier in Leeuwarden.
Waarom niet gewoon in de Vodafone winkel op de Nieuwstad?

Heb mijn aanvraag daar op 7 februari ingediend, eergisteren is de monteur voor de Genesix hier geweest en deze post is nu via Glasvezel geplaatst _/-\o_

Nu alleen nog de spullen voor DTV ontvangen en dan ben ik helemaal klaar. Zeer tevreden tot nog toe.

Nog een paar Mbps-jes erbij en het is helemaal perfect:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1837323468.png

(Gewoon gisteravond mijn Apple TimeCapsule aangesloten op de Genesix, stroom er af en er weer op en dit is mijn draadloze resultaat)

[ Voor 8% gewijzigd door DivxLover op 16-03-2012 11:56 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
DivxLover schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Waarom niet gewoon in de Vodafone winkel op de Nieuwstad?

Heb mijn aanvraag daar op 7 februari ingediend, eergisteren is de monteur voor de Genesix hier geweest en deze post is nu via Glasvezel geplaatst _/-\o_

Nu alleen nog de spullen voor DTV ontvangen en dan ben ik helemaal klaar. Zeer tevreden tot nog toe.

[afbeelding]

(Gewoon gisteravond mijn Apple TimeCapsule aangesloten op de Genesix, stroom er af en er weer op en dit is mijn draadloze resultaat)
Omdat ik ook al glasvezel heb van Lijbrandt, moest ik het volgens de helpdesk van Vodafone in een reggefiber winkel aanvragen.

Ik ben benieuwd hoelang ik zonder diensten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
DivxLover schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:55:
[...]

[afbeelding]
Hmmm...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1841180668.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Niet te veel waarde hechten aan deze speedtesten. Ik zou gewoon een goed gedeelde torrent of meerdere FTP downloads aanzetten om te kijken of je de volledige snelheid kan halen.

De speedtest met de Ookla software is niet altijd betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
mijn draadloos is bagger, maar bedraad gaat t wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1841297282.png

[ Voor 18% gewijzigd door iBosvelt op 18-03-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Alles is beter dan Ziggo
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1841516135.png
Wat 50/5 hoort te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Serotonine schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:07:
Alles is beter dan Ziggo
[afbeelding]
Wat 50/5 hoort te zijn
Ik zou dan toch maar eens even bellen naar ziggo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
SirMemeAlot schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:24:
[...]
Ik zou dan toch maar eens even bellen naar ziggo 8)7
Zinloos! :P
Gewoon even afwachten tot je je Vodafone Thuis hebt, daar heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
HoppyF schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:24:
[...]

Zinloos! :P
Gewoon even afwachten tot je je Vodafone Thuis hebt, daar heb je meer aan.
Precies, dit is al maanden zo en overal hetzelfde.
Mn zwager wilt zelfs een nieuwe router kopen, want hij gelooft dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Serotonine schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:33:
[...]
Precies, dit is al maanden zo en overal hetzelfde.
Mn zwager wilt zelfs een nieuwe router kopen, want hij gelooft dat het daar aan ligt.
Zeg maar tegen je zwager dat hij hier op het forum moet gaan kijken als hij jouw verhaal niet wil geloven ...
Als je zwager ook in een gebied woont waar men met glasvezel bezig is zou ik hem snel over laten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Serotonine schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:07:
Alles is beter dan Ziggo
[afbeelding]
Wat 50/5 hoort te zijn
Vanmorgen is Reggefiber geweest om de Genexis te plaatsen.

Nu net een oude Sitecom router (WL-173) eraan gehangen en over 54g haalt ie toch mooie snelheden.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1843721395.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ben momenteel een back-up aan het maken bij KPN en ik had zonet 185 Mbps op de klok staan... Merkwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
iBosvelt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:04:
Omdat ik ook al glasvezel heb van Lijbrandt, moest ik het volgens de helpdesk van Vodafone in een reggefiber winkel aanvragen.

Ik ben benieuwd hoelang ik zonder diensten zit.
6 weken.. dus ik zou daar nog even mee wachten tot het proces geautomatiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Toen ik vanmiddag thuis kwam van werk, had de TNT een pakketje bezorg bij de buren:
- Amino A540
- Linksys E2000 draadloze router
- Kabels

Dus ik blij en besefte dat ik eigenlijk het beste op de monteur kon wachten. Die krijg je immers gratis.
...
...

Na deze hersenspinsel alle verpakkingen opengemaakt. Router op poort 1.
Amino op poort 2. Stroom erop. Amino updaten.... En Beeld! Echt top!

Nu alleen kloten met tv-codes voor het regelen van het volume.
Het boekje er maar bij gepakt, maar vind het niet heel duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/1791/40061051.jpg

Moet ik nu die knop gebruiken waarmee je de tv aan/uit zet? Het streepje wijst daar niet naar.
Wanneer ik die knop wel gebruik, en het ledje 2x knippert, toets ik de 4cijferige code in. Zodra ik de laatste cijfer intoets, knippert ie weer. Ik hoef helemaal niet te bevestigen met "ok". Klopt dit?

Edit: Ben er al achtergekomen dmv GHM custom troep e.d.
Eerst zoals beschreven staat de AB koppelen aan de Amino. Na de code druk je op OK. Je kan dit testen door de tv-knop in te drukken. Gaat je tv stand by, is ie gekoppeld.
Dan je volume: Druk volume+ + ok tot led 2x knippert. Dan bedien je tv volume via AB

[ Voor 14% gewijzigd door Serotonine op 20-03-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vorige week donderdag bij Vodafone een aanvraag gedaan en nog niks verder gehoord. Dat ze eens opschieten want ik wordt het nu wel redelijk zat. Stuur die zooi op zodat ik het hier kan installeren of bel voor een monteur afspraak, dat hoeft niet zo lang te duren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:45:
Vorige week donderdag bij Vodafone een aanvraag gedaan en nog niks verder gehoord. Dat ze eens opschieten want ik wordt het nu wel redelijk zat. Stuur die zooi op zodat ik het hier kan installeren of bel voor een monteur afspraak, dat hoeft niet zo lang te duren.
Dat is heel normaal, Vodafone is voor zijn levering afhankelijk van externe partijen. Dat proces kan niet worden versneld en kan wel enkele weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
denan schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:08:
[...]

6 weken.. dus ik zou daar nog even mee wachten tot het proces geautomatiseerd is.
No can do! Anders had ik geen 6 maanden gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Leeuwarden schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:08:
Ben momenteel een back-up aan het maken bij KPN en ik had zonet 185 Mbps op de klok staan... Merkwaardig...
Inmiddels Mac bedraad aangesloten. Up and download zijn super... Maar voor online back-up zijn de tijden nog niet rijp als je veel data verstookt... Ik kijk het vanmiddag nog even aan en als het niet beter gaat dan de slakkegang waar het nu mee loop ga ik mijn contract binnen de 7 dagen bedenktijd annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
vraagje.

Naar mijn idee komen de tv streams van Vodafone bij Glashart vandaan.
Nu zag ik op de site van GHM dat ze onder het kopje interactief (waar ook je mozaiek-gebeuren staat) ze ook zogenaamde zapp apps hebben. http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Interactief/

Wie weet of dit ook naar Vodafone komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ik heb begrepen dat Vodafone ook met een app komt. En als ik mij niet vergis staat een paar pagina's terug dat de Glashart app het ook (deels) doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Leeuwarden schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:
Ik heb begrepen dat Vodafone ook met een app komt. En als ik mij niet vergis staat een paar pagina's terug dat de Glashart app het ook (deels) doet...
het gaat niet om de ipad app, maar om de apps op de amino zelf. Zoals buienradar, nu.nl en telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Serotonine schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:52:
vraagje.

Naar mijn idee komen de tv streams van Vodafone bij Glashart vandaan.
Nu zag ik op de site van GHM dat ze onder het kopje interactief (waar ook je mozaiek-gebeuren staat) ze ook zogenaamde zapp apps hebben. http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Interactief/

Wie weet of dit ook naar Vodafone komt?
Deze apps maken geen deel uit van het Vodafone IPTV product. Zij hebben een afwijkend zenderpakket en een afwijkende portfolio (inderdaad met een IPAD app die nog uit moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Leeuwarden schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:33:
[...]

Inmiddels Mac bedraad aangesloten. Up and download zijn super... Maar voor online back-up zijn de tijden nog niet rijp als je veel data verstookt... Ik kijk het vanmiddag nog even aan en als het niet beter gaat dan de slakkegang waar het nu mee loop ga ik mijn contract binnen de 7 dagen bedenktijd annuleren...
Slakkengang bij KPN of bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
KPN. Volgens mij gaat het bij Vodafone goed. Maar ik ben geen expert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als zo'n monteur langskomt, kan je dan ook meteen glasvezelen of moet je daar dan weer nog op wachten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Tsurany schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:34:
Als zo'n monteur langskomt, kan je dan ook meteen glasvezelen of moet je daar dan weer nog op wachten?
Wat voor monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

Tsurany schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:34:
De monteur die het glasvezelmodem komt ophangen?
Ik kon dezelfde dag nog glasvezelen..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Modem kwam hij installeren, is zojuist gebeurt. Straks even testen of ik al kan glasvezelen :D

[ Voor 122% gewijzigd door Tsurany op 23-03-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar kan ik de router instellingen vinden voor Vodafone? Hij staat op dynamic IP maar kreeg geen IP adres uitgereikt. Betekent dit dat ik dan nog langer het modem van de stroom af moet laten of moet ik daadwerkelijk andere instellingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Tsurany schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:41:
Waar kan ik de router instellingen vinden voor Vodafone? Hij staat op dynamic IP maar kreeg geen IP adres uitgereikt. Betekent dit dat ik dan nog langer het modem van de stroom af moet laten of moet ik daadwerkelijk andere instellingen gebruiken?
Er zit dan een lock op het mac adress. Waarschijnlijk een laptop aangesloten gehad? Clone het mac adress in je router even of haal alles even 30-45 minuten los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aight, had hem al een kwartier los gehad maar dat hielp niet. Denk kan wel langer wachten maar als ik alsnog de verkeerde instellingen hebt werkt.dat nog niet. Zal na college alles aansluiten, dan zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij kan die E2000 router niet echt snel NAT'en, dat of ik heb een verbinding die geen 100/100 kan halen. Downloaden gaat op zich redelijk snel en uploaden ook maar zodra ik het ga combineren kakt de snelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Tsurany schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:47:
Volgens mij kan die E2000 router niet echt snel NAT'en, dat of ik heb een verbinding die geen 100/100 kan halen. Downloaden gaat op zich redelijk snel en uploaden ook maar zodra ik het ga combineren kakt de snelheid in.
Sluit anders je computer eens 1 op 1 aan (denk aan de mac adress lock). 100/100 is gewoon overal te halen en er is nog voldoende capaciteit.

De linksys is natuurlijk wel een consumentenrouter en het kan zijn dat hij zich verslikt in 100/100 door de firewall opties/spi/qos/etc. Zo'n processor heeft natuurlijk zijn grenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat kost helaas een uur internet om dat te kunnen testen :+ Maar zal eens kijken. Die 100/100 haal ik down wel en up meestal ook wel maar tegelijk is lastig. Zal die E2000 wel gewoon te zwak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:46:
[...]

We lopen in Ermelo juist achter op de rest in de omgeving.
Zeewolde heeft glas, net als Putten, Nijkerk, Nunspeet, Elspeet, Vierhouten, Hulshorst enz.
De vacatures laten zien dat ze echt mensen zoekt in Ermelo en niet in Nijkerk om maar iets te noemen.
Ik blijf het vreemd vinden maar goed, maakt me niet uit als er hier ook maar glas komt en ik via Vodafone kan internetten/TV kijken.
Goed nieuws, Vodafone komt zeker ook in Ermelo want vandaag is bekend geworden dat de aanleg van glasvezel hier door gaat. De één maand verlengde inschrijftermijn was gisteren beëindigd en we hebben het gehaald.
De datum wanneer de huizen echt aangesloten gaan worden zijn nog niet bekend maar de komende maanden zal er hard gewerkt gaan worden verwacht ik. Eind dit jaar moet alles aangelegd en aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Netjes. Kan snel gaan hoor, als de kogel eenmaal door de kerk is. De gemeente moet wel een beetje meewerken, want alle straten moeten open. Hier wat plaatjes uit Woudenberg: http://www.woudenbergopglasvezel.nl/aanleg-van-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
haha, wat een grap.
Ik kan geen Vodafone aanvragen met 6 maanden gratis, omdat ik al lijbrandt heb..
Wat een onnozele lui daar bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Nee hoor, niks onnozel.

Daarvoor mag je naar (er van uitgaande dat je in KPN gebied woont) KPN wijzen, dat nog steeds een glas->glas overstap op WMP of WBA niet gestroomlijnd heeft.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Hoe gaat het met mogelijk upgrades, stel ik heb al een abonnement bij Vodafone, maar ik wil het nieuwste 500/500 pakket, kan ik dan ten alle tijden upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:05
Ik overweeg om op Vodafone over te stappen. Heb alleen een belangrijke vraag:
- kun je tussen de router en je interactieve box nog een router zetten (ik heb namelijk een htpc bij mijn tv staan die ik ook graag bekabeld zou willen aansluiten)?

Het irritante aan de vodafone oplossing is dat ik een kabel moet gaan trekken naar mijn woonkamer. Dit betekent óf een gat in mijn vloer of het opgeven mijn analoge signaal (dan trek ik de utp door de buizen waar nu mijn coax loopt). Het probleem bij het laatste is dat ik dan mijn radio ook via de interactieve box moet gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:12:
Hoe gaat het met mogelijk upgrades, stel ik heb al een abonnement bij Vodafone, maar ik wil het nieuwste 500/500 pakket, kan ik dan ten alle tijden upgraden?
Upgrades zijn altijd mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is die 500/500 in alle plaatsen waar Vodafone levert mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

jswinkels schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:13:
Ik overweeg om op Vodafone over te stappen. Heb alleen een belangrijke vraag:
- kun je tussen de router en je interactieve box nog een router zetten (ik heb namelijk een htpc bij mijn tv staan die ik ook graag bekabeld zou willen aansluiten)?

Het irritante aan de vodafone oplossing is dat ik een kabel moet gaan trekken naar mijn woonkamer. Dit betekent óf een gat in mijn vloer of het opgeven mijn analoge signaal (dan trek ik de utp door de buizen waar nu mijn coax loopt). Het probleem bij het laatste is dat ik dan mijn radio ook via de interactieve box moet gaan luisteren.
Die interactieve box sluit je aan op het glasvezel modem, niet op de router. En nee, daar kan geen router tussen. Eventueel wel een switch.

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.