Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste
Acties:
  • 773.800 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2dr8ghh.jpg

Ben zelf maandag aan de beurt :) (had achteraf gezien dus gewoon "zo snel mogelijk" moeten kiezen ipv een datum uitkiezen; wilde ruime overlap voorkomen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
Plotseling onaangekondigd een vriendelijke meneer van Reggefiber voor de deur die mijn modem komt activeren... Nu even wachten totdat er nog een lichtje gaat branden en dan mag ik inpluggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
Ik heb afgelopen zondagavond glasvezel via Vodafone aangevraagd.
Direct daarna een bevestigingsmail ontvangen met logingegevens. Op de website staat sindsdien:

Je aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In het netwerk worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de glasvezelaansluiting te realiseren. Deze werkzaamheden kunnen enkele weken in beslag nemen.
Er wordt in deze periode contact met je opgenomen om de glasvezelaansluiting in je huis je installeren.
Tijdens deze periode kunnen medewerkers van Vodafone je aanvraag niet bespoedigen, omdat Vodafone daarvoor afhankelijk is van derden.

Mijn buren hebben al een paar maanden glasvezel van KPN, dus je zou verwachten dat er bij mij geen verdere werkzaamheden nodig zijn (afgezien van een kastje plaatsen)

Iemand een idee hoe lang dit ongeveer gaat duren? Moet toch niet zo moeilijk zijn een schakelaar om te halen?

Eerder in dit topic gaf Edd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" aan dat het bij hem een maand duurde. Ik weet niet of bij hem Reggefiber al klaar was met alle werkzaamheden of dat de straat nog open lag.

OT: Vaag dat je wegens wet kopen op afstand 7 werkdagen bedenktijd hebt, maar die al lang en breed verstreken zijn voor je uberhaupt internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hey Serotonine, waar woon jij dan? Toevallig ook Enschede? Kunnen we t mooi samen in de gaten houden, ik heb het namelijk begin deze week aangevraagd.

Koop op afstand is niets anders dat je het contract na 7 dagen nog kunt ontbinden mocht je er spijt van krijgen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:51
eymey schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:19:
Tsja, het is ook administratief.

Waarom Reggefiber Wholesale het wel voor elkaar heeft en KPN Wholesale nog steeds niet, geen idee.....
Omdat Reggefiber Wholesale bestaat uit een aantal enthousiaste mensen die op 1 kamer (misschien 2..) zitten?
Weet niet wie wel eens bij KPN Amersfoort is geweest maar dat is wat groter....en er zit ook een deel in Den Haag. En KPN heeft belachelijk ingewikkelde procedures bedacht. Maar dat geldt voor meer grote telecombedrijven helaas.

Maar inderdaad: het is in principe alleen netwerk/lijn administratie.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Serotonine schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:35:
Ik heb afgelopen zondagavond glasvezel via Vodafone aangevraagd.
Direct daarna een bevestigingsmail ontvangen met logingegevens. Op de website staat sindsdien:

Je aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In het netwerk worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de glasvezelaansluiting te realiseren. Deze werkzaamheden kunnen enkele weken in beslag nemen.
Er wordt in deze periode contact met je opgenomen om de glasvezelaansluiting in je huis je installeren.
Tijdens deze periode kunnen medewerkers van Vodafone je aanvraag niet bespoedigen, omdat Vodafone daarvoor afhankelijk is van derden.

Mijn buren hebben al een paar maanden glasvezel van KPN, dus je zou verwachten dat er bij mij geen verdere werkzaamheden nodig zijn (afgezien van een kastje plaatsen)

Iemand een idee hoe lang dit ongeveer gaat duren? Moet toch niet zo moeilijk zijn een schakelaar om te halen?

Eerder in dit topic gaf Edd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" aan dat het bij hem een maand duurde. Ik weet niet of bij hem Reggefiber al klaar was met alle werkzaamheden of dat de straat nog open lag.

OT: Vaag dat je wegens wet kopen op afstand 7 werkdagen bedenktijd hebt, maar die al lang en breed verstreken zijn voor je uberhaupt internet hebt.
Die werkzaamheden zitten voornamelijk in het gereed maken van de analoge/DBVC TV diensten door Reggefiber. Omdat KPN die niet hoeft te leveren zijn ze vaak de eerste die kan leveren bij een nieuw PoP gebied. De andere providers moeten dan weer wachten tot de analoge diensten ook beschikbaar zijn in de PoP voordat zij ook kunnen leveren.
Er wordt nu wel hard aan gewerkt om die twee dingen voortaan tegelijk beschikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Vanaf aanvraag Vodafone via de Reggefiber winkel in Leeuwarden heeft het 13 dagen geduurd toen onaangekondigd een Reggefiber monteur op de stoep stond. Die had zegge en schrijve 5 minuten nodig om het kastje te vullen. Kennelijk moet er bij Vodafone toch nog ergens een schakelaar omgezet worden om in eerste instantie te kunnen internetten. De status op de persoonlijke pagina van Vodafone was vrijwel gelijk bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
HoppyF schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:51:
Waarom bij WGDO wel en bij WBA niet?
Glas=glas en die kabel blijft echt wel liggen.
Het is dus zuiver een administratieve kwestie wat makkelijk op 1 dag uitgevoerd kan worden.
Verschil in techniek/leverstraat en processen. KPN is er wel hard mee bezig en in WBA/WMP+ staat overstappen/migreren hoog op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
MetaFrame schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:52:
Hey Serotonine, waar woon jij dan? Toevallig ook Enschede? Kunnen we t mooi samen in de gaten houden, ik heb het namelijk begin deze week aangevraagd.

Koop op afstand is niets anders dat je het contract na 7 dagen nog kunt ontbinden mocht je er spijt van krijgen.
Nee. Woon in Hoofddorp (Edd ook ja, maar weet niet waar in Hoofddorp. Er zijn wijken die al sinds 2010 FTTH hebben).
Barre73 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:53:
[...]

Die werkzaamheden zitten voornamelijk in het gereed maken van de analoge/DBVC TV diensten door Reggefiber. Omdat KPN die niet hoeft te leveren zijn ze vaak de eerste die kan leveren bij een nieuw PoP gebied. De andere providers moeten dan weer wachten tot de analoge diensten ook beschikbaar zijn in de PoP voordat zij ook kunnen leveren.
Er wordt nu wel hard aan gewerkt om die twee dingen voortaan tegelijk beschikbaar te krijgen.
Dus gewoon geduld hebben...
Leeuwarden schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:32:
Vanaf aanvraag Vodafone via de Reggefiber winkel in Leeuwarden heeft het 13 dagen geduurd toen onaangekondigd een Reggefiber monteur op de stoep stond. Die had zegge en schrijve 5 minuten nodig om het kastje te vullen. Kennelijk moet er bij Vodafone toch nog ergens een schakelaar omgezet worden om in eerste instantie te kunnen internetten. De status op de persoonlijke pagina van Vodafone was vrijwel gelijk bijgewerkt.
13 dagen geduld hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Max 20 werkdagen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Die vriendelijke meneer die mij aan kwam sluiten meldde ook nog dat de internet verbinding binnen 24 uur zou moeten werken. Hij vertelde dat er dan nog een lampje op het modem moet gaan branden. Het is nog 15 minuten voordat die 24 uur voorbij zijn dus ik begin wel wat zenuwachtig te worden (geduld is altijd al moeilijk voor me geweest. Weet iemand of het klopt dat dat binnen 24 uur moe gebeuren? Of is het echt wachten totdat de Vodafonemonteur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Die Vodafone monteur kan niet zo veel als je modem nog niet werkt. Staat verder redelijk los van elkaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Weet je ook of dat klopt van die 24 uur? (dat zal Reggefiber dan moeten doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

denan schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:46:
[...]

Max 20 werkdagen als het goed is.
uhm, bij mijn moeder (lijbrandt 2011) was het na het plaatsen van de modem gelijk actief.
Abbo: http://www.lijbrandt.nl/p...n/analoge_rtv_n_telefonie

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leeuwarden schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:55:
Weet je ook of dat klopt van die 24 uur? (dat zal Reggefiber dan moeten doen?)
Zou moeten kloppen, maar je weet het nooit met glasvezel, zeker niet bij een relatief nieuwe provider. Ik zou nog even wachten en als het maandag nog niet werkt gaan bellen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Inderdaad geduld is een schone zaak. Het ontbrekende lichtje is spontaan gaan branden.
Een snelle test leert echter dat er nog geen verbinding is het het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fiberdordrecht schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:00:
[...]

uhm, bij mijn moeder (lijbrandt 2011) was het na het plaatsen van de modem gelijk actief.
Abbo: http://www.lijbrandt.nl/p...n/analoge_rtv_n_telefonie
Max 20 werkdagen na een aanvraag in een heractivatiegebied. Opleveren duurt hooguit een dag.
Leeuwarden schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:10:
Inderdaad geduld is een schone zaak. Het ontbrekende lichtje is spontaan gaan branden.
Een snelle test leert echter dat er nog geen verbinding is het het internet...
Bel de helpdesk even, zij kunnen direct zien of de diensten wel op de modem staan.

[ Voor 31% gewijzigd door denan op 10-02-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Edd

Serotonine schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:40:
Nee. Woon in Hoofddorp (Edd ook ja, maar weet niet waar in Hoofddorp. Er zijn wijken die al sinds 2010 FTTH hebben).
Woon zelf in Toolenburg. Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit waar je woont, aangezien mijn broer gelijktijdig met mij ook bij Vodafone had aangevraagd en het maar een paar dagen eerder had opgeleverd gekregen. Hij woont trouwens in Bornholm en had de glasvezelaansluiting al even in huis liggen.
Beste wat je kan doen is afwachten, ik kan me voorstellen dat het bij mij iets langer geduurd heeft omdat ik het aan het eind/begin van het jaar heb aangevraagd.

Als je trouwens navraag doet bij de Reggefiber winkel zeggen ze doodleuk 6 tot 8 weken :z

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Edd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Woon zelf in Toolenburg. Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit waar je woont, aangezien mijn broer gelijktijdig met mij ook bij Vodafone had aangevraagd en het maar een paar dagen eerder had opgeleverd gekregen. Hij woont trouwens in Bornholm en had de glasvezelaansluiting al even in huis liggen.
Beste wat je kan doen is afwachten, ik kan me voorstellen dat het bij mij iets langer geduurd heeft omdat ik het aan het eind/begin van het jaar heb aangevraagd.

Als je trouwens navraag doet bij de Reggefiber winkel zeggen ze doodleuk 6 tot 8 weken :z
Woon ook in Bornholm en heb dus ook de glasvezel al een tijdje in huis. Hopen dan maar dat alles in de PoP staat. Kan niet wachten op private spice O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Blijkbaar druk in Almere :P . Gaat ruim twee weken zitten tussen installatie modem en af installeren bij iemand die ik ken. Daar zit coax en telefonie ook in de meterkast itt hier dus zal daar een makkie worden om die twee zaken aan te sluiten. Dacht eerst dat de coax op de bestaande coax van buitenaf moest worden aangesloten maar is dus gewoon op de "bestaande bekabeling" die je binnen hebt liggen :+ (had onlangs iets gelezen over een aparte kabel voor dvb-c maar na t zien van de genexis ging er een lampje branden O-) ).
Ook worden in principe alleen de kabels gebruikt die in je installatie pakket zijn meegeleverd en is 't €4,50 extra voor 5mtr. kabel waar nodig (bijv. coax). UTP kabel is wel 15 meter, maar telefoon en waarschijnlijk een coax kabel zijn maar 2-3 meter. Ga morgen ff langs ...
Tarief voor extra werkzaamheden is €17,50 per kwartier (loze leiding, kruipruimte, etc.)
Zal me benieuwen ;) , meterkast bij die andere zit in z'n gang van t appartementen complex dus dat moet sowieso via loze leidingen. Toch wel handig dat ie eerst aan de beurt is :*) .

En zoals inderdaad eerder gezegd: wat komen ze nog doen dan voor €99,95 :? Denk eerder dat ik het zelf wel doe op m'n gemak met wat hulp dan nog twee weken wachten (dan zit ik al op 6 weken+ na aanvraag) en iets snel afgewerkt krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 11-02-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Edd

apis29 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:52:
wat komen ze nog doen dan voor €99,95 :?
Weet ik niet.. Ze gingen me wel bellen om een afspraak te maken om alles aan te sluiten.. Maar zo moeilijk was het niet, want hoefde alleen alle kabels om te pluggen. Alles zat al in de meterkast... Dus had aangegeven dat het niet nodig was, aangezien ik het zelf al had aangesloten..

Maar zit bij de €99,95 misschien ook het ophangen/aansluiten van de glasvezelmodem?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Edd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:03:
[...]
Maar zit bij de €99,95 misschien ook het ophangen/aansluiten van de glasvezelmodem?
Nee, dat wordt daarvoor al gedaan en staat daar volkomen los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ik werd gebeld vanmiddag door Vodafone om een afspraak te maken voor de monteur.
Tegelijk even gevraagd dat als alle lampjes op het Genexis modem branden of ik dan een internet verbinding zou moeten hebben als ik mijn Airport Extreme in de bovenste aansluiting plug. Dat zou zo moeten zijn.
Na mijn opmerking dat dat in mijn geval dus niet zo is werd gekeken of hij mij kon bereiken op mijn ip adres. Dat bleek het geval te zijn. Hij raadde mij aan om het Genexis modem minimaal een half uur van de stroom te halen en het dan nog eens te proberen. Niets dus.

Heeft iemand nog een tip die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Probeer anders eerst eens een computer bedraad aan te sluiten, zonder een router er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Heb ik gedaan: geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Uur gewacht tussendoor? Anders werkt het niet. Wegens gedoe met met mac nummers en lease van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Het is nu half 8, je hoort weer van me over een uur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk bedoelde ik de stroom een uur van de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Dat had ik begrepen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Noppes, bij directe verbinding geeft ie melding geen ip adres.
Lijkt mij een gevalletje van maandag even bellen? Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet echt. Alle uitgangen geprobeerd? Anders zit er inderdaad niets anders op dan maandag bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Alle uitgangen geprobeerd. Bij uitgang 1 begint er wel een oranje lichtje te knipperen. Maandag maar even bellen.
Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe gaan ze dat hier doen dan met die Coax? Glasvezel zit hier in de meterkast, coax in de woonkamer aan de andere kant van het huis?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:18:
Hoe gaan ze dat hier doen dan met die Coax? Glasvezel zit hier in de meterkast, coax in de woonkamer aan de andere kant van het huis?
vanaf het glasvezelmodem een coax kabel naar de TV (laten) leggen, als je meerprijs wilt betalen eventueel via kabelgoot maar dat moet je met de monteur bespreken als hij je belt voor een afspraak voor de binnenhuisinstallatie (als je daar voor hebt gekozen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Deze mail kreeg ik van Vodafone betreffende de monteur:

Wat kun je van de basisinstallatie verwachten?

Binnen de glasvezelinstallatie van Vodafone thuis vallen de volgende werkzaamheden:

Internet
- Het aansluiten van 1 computer bedraad (of draadloos) rechtstreeks op modem.
- Instellen van de computer en uw e-mail.
- Het werkend opleveren van internetverbinding.
- Instellen en beveiligen van het (draadloze) netwerk.

Telefonie
- Het aansluiten en testen van 1 telefoon of basisstation.

Radio & Televisie
- Het aansluiten van 1 of 2 toestellen, (radio en/of televisie)
- Het aansluiten van de kabel op het glasvezelmodem en televisie
- Bij TV’s die handmatig moeten worden ingesteld, worden alleen de eerste 10 zenders geprogrammeerd.

De meegeleverde UTP-, en telefoniebekabeling wordt weggelegd op of langs de plint met spijkerclips. De UTP-bekabeling is nodig voor het aansluiten van de televisie. Mocht het technisch niet mogelijk zijn om deze kabels langs de plint te leggen, kun je ervoor kiezen om deze te laten wegwerken in bestaande leidingen of via kruipruimten (wij voeren geen bouwkundige werkzaamheden uit als hak- en breekwerk). Het wegwerken van kabels in bestaande leidingen en kruipruimtewerkzaamheden valt niet binnen de basisinstallatie. Indien je dit wil kan de expert dit voor je realiseren. Hier zullen dan wel extra kosten voor gerekend worden. Als je extra kabel of bijvoorbeeld coaxkabel nodig blijkt te hebben, kunnen wij je dat leveren voor een tarief van € 4,50 per 5 meter.

Wat wij nog meer voor jou kunnen betekenen:
Wij kunnen je ook helpen met bijvoorbeeld het aansluiten van meerdere computers en/of televisies, wegwerken van bekabeling (bijv. achter plint, via loze leidingen of via kruipruimte), extra stopcontact(en) plaatsen, het installeren en leveren van een versterker, synchronisatie met DVD/video apparatuur. Deze type werkzaamheden vallen echter niet binnen de basisinstallatie. Hier kunnen dus extra kosten voor in rekening gebracht worden. Het tarief voor extra werkzaamheden is € 17.50 (incl. BTW) per kwartier. Het is geen garantie dat deze werkzaamheden in hetzelfde bezoek kunnen worden uitgevoerd. In specifieke gevallen is namelijk een tweede bezoek van een expert nodig.

Let ook op de volgende punten
- Houd er rekening mee dat de expert een half uur eerder of een half uur later aanwezig kan zijn.
- GUIDION voert geen bouwkundige werkzaamheden uit zoals hak- en breekwerk. Wij adviseren je voor deze type bouwkundige werkzaamheden een gespecialiseerde aannemer in te schakelen.
- Bij de uitvoering van kruipruimtewerkzaamheden dient altijd een tweede volwassen persoon aanwezig te zijn om te assisteren bij eventuele problemen. Indien een tweede persoon vanuit GUIDION ingeschakeld dient te worden om te assisteren, wordt ook voor deze persoon de toeslag in rekening gebracht. Het is mogelijk dat jij zelf dit toezicht houdt.
- Wij verzoeken je om de Genexis modem en eventuele kabels niet zelf aan te sluiten. Dit vereenvoudigd het installatieproces van de GUIDION Expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:D Ja. Enige manier om het hier aan te leggen zonder werk wat niet bij hun "basisinstallatie" is inbegrepen, is de kabels door de deuropening naar de woonkamer te leggen en dat gaat echt niet lukken met een kabelgoot erlangs of de deur moet nooit meer dicht mogen (en dat ziet er sowieso voor geen meter uit want dan loopt het ook nog de halve gang door ;) ). Dat 100% uit het zicht van snoeren met kabelgoten en alles hoeft van mij normaal niet eens maar dat gaat er echt niet uitzien.
Oftewel ze zijn zo goed als overbodig als je ook nog extra voor kabels moet gaan betalen omdat die in het pakket ontoereikend zijn qua lengte ...
Ik zie nog wel waartoe ik ze in staat krijg wanneer ik gebeld wordt. €99,95 staat toch voor bijna anderhalfuur met hun tarieven, mischien een uurtje minus voorrijd >:) .

Die van Guidion doen het ook voor Lijbrandt en bij een oom van mij hebben ze dus dat stopcontact aangelegd als een van de extra werkzaamheden door een gat in de muur te boren en een verlengsnoer naar de aangrenzende voorraadkast te trekken waar wel een stopcontact zat |:(. Ze hadden volgens mij wel alles via loze leidingen gedaan want uit de meterkast via de deur komen verder geen kabels.
Maar hij was dan ook ~€120 kwijt ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 11-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik schrik toch wel van jullie verhalen over de aanleg door de monteur.
Vodafone komt nu opeens met hele andere verhalen over de (gratis) basisinstallatie door de monteur.

Zoals ik het lees levert het basispakket ook nog eens een beperkt aantal meters kabel.
Ook vreemd want je kunt er zelf niks aan doen als de plek van de meterkast (glasvezelmodem) toevallig niet in de buurt is van je computer/TV/telefoon.
Dit is in iedere situatie anders.
Bij het ene huis heb je aan 5 meter genoeg bij het andere huis heb je 25 meter nodig.
Gemiddeld zou dit voor de aanleg weinig uit mogen maken.

Ik denk er sterk over het glasvezelmodem bij aanleg op een gunstige plek te laten installeren zodat de aanleg van de rest van de kabels zoals UTP/coax vanaf dat punt naar de computer/TV/telefoon een stuk makkelijk zal gaan. Dit kost mij (en de monteur) in ieder geval minder tijd en geld.
Of er nu 10 of 20 meter extra glas ligt zal verder niet veel uitmaken. De demping van glas is immers te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Bij de ouders van m'n vriendin zal het waarschijnlijk ook gewoon in de woonkamer worden. Dit omdat ze weinig trek hebben in het via de kruipruimte moeten trekken van kabels. In de woonkamer hebben ze nu toch al een hoek met apparatuur van UPC, daar kan een glasvezel FTU/NT ook nog wel bij :P

Zij hebben ook de woonkamer aan de straatkant zitten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je moet gewoon de meest logische plek opzoeken. In een modern huis is dat vrijwel altijd de meterkast, maar in een wat ouder huis kan dat natuurlijk heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Als je nu "kabel" hebt en ook al aftakkingen hebt gemaakt naar andere tv's e.d., dan is de meest logische plek dus bijna altijd waar ook de CAI Aansluiting binnen komt. Bij modernere huizen idd de meterkast, bij oudere huizen de woonkamer.

Echter, dat laatste gaat ook weer niet helemaal op. In het huis waar ik nu woon komen CAI en telefoon in de woonkamer binnen. CAI komt vanuit de achtertuin, waar de woonkamer aan gelegen is. De glasvezel zou hier dus eigenlijk nooit in de woonkamer hebben gekund, al had ik het gewild (want dan hadden ze per definitie een gat in m'n vloer moeten maken vanuit de krupruimte).

In ieder geval heb ik, ondanks CAI in woonkamer, de glasvezel gewoon in de meterkast af laten monteren. Ik had daar toch al coax-bekabeling doorheen lopen en via een buis in de kruipruimte een extra coax aansluiting in de huiskamer gemaakt (gevoed vanaf antennes voor FM en dvb-t op zolder :X )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Zo. Na een nachtje zonder modem aan de stroom weer ingeplugd en de laptop rechtstreeks op het Genexis modem aangesloten. Eureka! We krijgen een ip adres! Safari opstarten... Jaaaaah! We hebben verbinding!
Hup, snel naar speedtest.net om een te kijken hoe supersnel we nu online zijn... Oehhh spannend! Duurt wel een beetje lang om de pagina te laden. Ja daar is ie! Testknopje indrukken.... even wachten.... nog even wachten....

...

...

...

Uhhh.... 0,25/0,25 ...

He! Dat was toch niet de verwachting... Gek hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Probeer de andere uitgangen van het modem eens... Wellicht zit je nu op de telefoon poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Heb ik gedaan, geen resultaat... Als ik mij niet vergis zou ook de bovenste specifiek voor internet moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
inderdaad is de bovenste voor internet..

vreemd dat het nog niet goed werkt, hier was het zomaar klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Vanochtend even de helpdesk gebeld. Het is wachten totdat de monteur komt. Er is een notitie gemaakt dat als de monteur niets kan doen er meteen aktie wordt ondernomen. Het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Moet zeggen dat, los van een eventueel snelheidsprobleem, men wel snel aktie onderneemt. De afspraak met de monteur is inmiddels gemaakt en die komt komende donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
8)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1770183829.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1770210935.png

(Met reggefiber speedtest wel volle ~30/30)

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 13-02-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Met zo'n lage ping heb je wel heel snel een ban wegens cheaten als je aan online gamen doet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Owww... Lullig zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hehe, luxe probleem :9 . Dacht eerst dat het een foutje was maar niet dus 8) . Kreeg één keer 10ms naar Amsterdam en verder naar deze twee alleen maar 0ms. 10ms naar die van Luxembourg en Cologne ...
Vanavond ergens rond 8 nog een keer proberen.

Is wel wat anders dan

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1771432174.png

Test 2012u.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1773141497.png

Kreeg trouwens te horen dat ze in Leeuwarden en een paar andere plaatsen al de nieuwere Genexis geinstalleerd krijgen. Had er laatst nog een plaatje van gezien maar weet al niet meer wat daar ook alweer beter aan moest zijn .. Iig was het geen half bouwpakket zoals deze.

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 14-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ik heb dezelfde Genexis als het plaatje dat jij plaatste op pagina 13.

Goed, ik ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Volgens mij zou ik een pakket hebben moeten krijgen van Vodafone met een TV-ontvanger-opneem-ding en een router en misschien nog wel meer goodies.
Maar ik heb helemaal niets gekregen. De monteur komt morgenochtend. Ik ben echt heel benieuwd of die de snelheid naar de gewenste waarden kan krijgen. Ben ook benieuwd of de monteur het pakket meeneemt. En ik bid voor de zekerheid in alle windrichtingen dat ik niet ergens een (bijna) kabelbreuk tussen mijn huis en de bunker een eindje verderop heb. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Van buiten ziet dat nieuwere modem er zo goed als hetzelfde uit, tenminste die ik gezien had, stond alleen wat meer tekst op daar tussen de symbolen voor telefoon en ethernet aansluitingen (weet niet of ie de bedoelde).

Het pakket is hier vandaag binnengekomen, met een begeleidende brief waarin staat dat je abo al begonnen was op het moment dat de modem succesvol aangemeld was ;) (dat staat er dan niet letterlijk maar wel dat het op die dag is ingegaan). Dus één of twee dagen nadat je abo begonnen is krijg je de benodigde spullen en voor die het nodig hebben heb je nog kans twee weken te moeten wachten tot er een gaatje is om het spul allemaal aan te sluiten :/

Dit is iig wat ik binnen gekregen heb: http://img129.imagevenue....llery_1329338010383_606lo

Coax kabels zijn max. 1.5m en de telefonie kabel max. 2m., dat gaat dus sowieso niet lukken daarmee. FF afwachten wat ze voor oplossing voorstellen aangezien ze een werkende pc, tv en telefoon moeten opleveren O-) . Had ook om een composiet kabel gevraagd ipv een HDMI die ik nog genoeg heb liggen maar "dat zou de installateur wel bij zich moeten hebben" (kan ik 'em eventueel ooit nog aan m'n antieke capture device aansluiten). Dus ff aanhoren of de benodigde langere kabels nu door hunzelf vanuit de "basisinstallatie" worden geleverd en mischien voor dat kabeltje laten komen (maar nu toch al het moment om dvb-c te gaan cappen met een nieuwe kaart).
Maar in principe was ik al van plan het zelf te doen: vlgns mij twee loze leidingen op het spoor naar resp. de telefoon en de coax (coax iig en verwacht eigenlijk dat er dan ook één naar de telefoon loopt). Nog ff testen met een stofzuiger (ergens gelezen)

[ Voor 92% gewijzigd door apis29 op 16-02-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Oude (pagina 13) en de nieuwe Genexis verschillen heel veel van elkaar. De nieuwe heeft meer iets weg van een strak Apple-achtig ding. MAAR kan alleen gemonteerd worden op de nieuwe UFTU die Reggefiber sinds vorig jaar toepast. In Leeuwarden kan dat dus alleen zijn in Noord, boven het spoor aangezien het deel onder het spoor, Zuid dus, al eerder is aangelegd en dan met de oude FTU en dus ook oudere Genexis modems. Hier een link naar de foto (nadat je dus een abonnement hebt genomen en bent aangesloten)

http://bit.ly/Aw3Ey6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:) ok. Kwam deze ook net tegen, dan zal hij die wel bedoeld hebben. Had het er ook over dat ze ook al op slechts enkele plaatsen in Almere werden geplaatst.
Vandaar dat die oude zo nodig in de meterkast moest ;)

Wifi
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1775590643.png

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 15-02-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Almere is ook een best wel bijzonder gebied :). Almere kent al sinds ver voordat Reggefiber hier grootschalig begon glasvezel proefballonnetjes.

Bijvoorbeeld de Almere Fiber Pilot van de gemeente, in enkele wijken en alle bedrijventerreinen en scholen.... en een aantal wijken waarin "Trilink" is aangelegd (glasvezel voorbereiding). Deze laatste twee typen netwerken worden op dit moment, of zijn vorig jaar, 'verbouwd' naar Reggefiber standaard. Daar worden dan ook de nieuwe uFTU's geinstalleerd :). Voor de rest is het ook gewoon 'old school' Genexis FTU + NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leeuwarden schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:10:
[...]
Ben ook benieuwd of de monteur het pakket meeneemt....
Gaat niet gebeuren. :) Lijkt me ook niet handig als die monteur wel komt en die spullen zijn er niet. O-) Ik zou morgenochtend zo vroeg mogelijk in de telefoon klimmen...
Ziet er wel netjes uit, kan XMS nog wat van leren!

Welk type Amino settopbox is dat?

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 15-02-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:22:
Almere is ook een best wel bijzonder gebied :). Almere kent al sinds ver voordat Reggefiber hier grootschalig begon glasvezel proefballonnetjes.

Bijvoorbeeld de Almere Fiber Pilot van de gemeente, in enkele wijken en alle bedrijventerreinen en scholen.... en een aantal wijken waarin "Trilink" is aangelegd (glasvezel voorbereiding). Deze laatste twee typen netwerken worden op dit moment, of zijn vorig jaar, 'verbouwd' naar Reggefiber standaard. Daar worden dan ook de nieuwe uFTU's geinstalleerd :). Voor de rest is het ook gewoon 'old school' Genexis FTU + NT.
:) Ja, baalde er (of was t verbazing :D) toen wel van dat ze in Staatsliedenwijk of all places als één van de eerste wijken bezig waren. Maar in die flats blijkbaar niet kwam ik later pas achter of tenminste als je nu een postcode check doet kan je geen glasvezel nemen.
[b][message=37684327,noline]Ziet er wel netjes uit, kan XMS nog wat van leren!

Welk type Amino settopbox is dat?
De A140 (zoals verwacht); inclusief Vodafone logo ;) . Zie net pas dat ie wit is ipv zilver zoals ik in eerste instantie dacht. Wel mooi maar "past" niet zo goed als een zilveren.

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 16-02-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarschijnlijk is de ombouw van AFP gebieden naar Reggefiber (o.a. Staatsliedenwijk) dan nog niet helemaal compleet ofzo. Bij mijn weten is er in de meeste flats daar ook gewoon glasvezel aanwezig.... (voorheen dus uitsluitend van Unet)

• apis29
  • Niet online
Oja dat zou natuurlijk goed kunnen. Dacht ook altijd dat het er lag maar nooit iemand gekend die het ook genomen heeft :D. Stelde ook glasvezel voor aan iemand die er nog zit en wel eens sneller dan ADSL wilde maar geen resultaat kreeg via de postcode check en dan nu maar naar UPC geswitched is (voorlopig).
Zelf net ook nog gechecked en nog steeds niet beschikbaar twee drie maanden verder ...

• Leeuwarden
Even contact gehad met Vodafone. De reden waarom het pakket niet geleverd is, is omdat de harddiskrecorders op zijn. Na overleg, nou ja, ik heb het ze gewoon verteld, komt de monteur gewoon de analoge tv en de internetverbinding maken. Deze helpdesk medewerker vertelde overigens dat de monteur de verbinding moet activeren. Ik ben benieuwd. Ik heb zelf wel de spullen in huis om dit te kunnen doen en die digitale recorder daar red ik mij wel mee.

Contract kan dus bij Vodafone veel eerder ingaan dan dat je van hun diensten gebruik kan maken. Persoonlijk ben ik daar niet erg gecharmeerd van...

• Leeuwarden
Ja hoor, monteur komt er ook niet uit. Er is een storingsmelding gedaan....

• Fiber

Fiber

Leeuwarden schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:39:
[...]
Deze helpdesk medewerker vertelde overigens dat de monteur de verbinding moet activeren....
Klinkt erg vreemd, hij zou het al lang moeten doen. Die monteur komt kabeltjes trekken en apparaten aansluiten, geen modem activeren.
Leeuwarden schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:46:
Ja hoor, monteur komt er ook niet uit. Er is een storingsmelding gedaan....
Daar was ik al bang voor. Gaat lekker! ;)

Komt uiteindelijk best goed hoor, als het eenmaal werkt ben je de opstart probleempjes zo weer vergeten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 16-02-2012 11:58 ]

• Leeuwarden
Ach ja, het weegt ook allemaal niet zo zwaar. Maar het is allemaal suf gedonder wat voor een deel voorkomen had kunnen worden. De monteur was een vriendelijke vent die er echt tijd voor nam om het op te lossen. Hij heeft de zaak in storing gemeld en ik heb derhalve nog steeds recht op een gratis monteur. Mooi toch!
Ik ben uiteraard wel heel erg benieuwd wanneer een en ander allemaal rechtgezet is en of met dan ook de begindatum van het contract een stukje opschuift...(whisfull thinking :-)

• Barre73
eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:57:
Waarschijnlijk is de ombouw van AFP gebieden naar Reggefiber (o.a. Staatsliedenwijk) dan nog niet helemaal compleet ofzo. Bij mijn weten is er in de meeste flats daar ook gewoon glasvezel aanwezig.... (voorheen dus uitsluitend van Unet)
Er is maar 1 AFP gebied en daar is nog niet begonnen met ombouw. Gaat wel gebeuren hoor! Maar het netwerk is flink afwijkend van wat gebruikelijk is tegenwoordig dus dat vergt wel wat...
Trinet / Trilink is bezig en binnenkort start Noorderplassen west, en daarna Poort..

• Leeuwarden
Wat kun je trouwens verwachten als je officieel door de monteur in storing bent gemeld? Wordt er dan snel aktie ondernomen? Want Vodafone garandeert een verbinding als ik me niet vergis. Of garanderen ze alleen de gekozen snelheid?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Leeuwarden schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:52:
Wat kun je trouwens verwachten als je officieel door de monteur in storing bent gemeld? Wordt er dan snel aktie ondernomen? Want Vodafone garandeert een verbinding als ik me niet vergis. Of garanderen ze alleen de gekozen snelheid?
Heb je een sla met ze dan dat dat garandeert?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Fiber

Fiber

Welnee, Vodafone garandeert helemaal niks. Hooguit een, hoe heet dat in het Nederlands, 'best efforts'...

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Rekenblok schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:12:
[...]
Heb je een sla met ze dan dat dat garandeert?
Die SLA bestaat uit het maandelijks abonnementsgeld dat je geloof ik moet betalen!!!

En ja, er kan overal wel eens iets mis gaan (heb ik toevallig vandaag gemerkt, mijn Telfort VDSL was voor het eerst een keertje plat).
Je mag wel verwachten dat Vodafone in een paar uur een storing kan verhelpen.
Tenzij er een graafmachine door de kabel is gegaan, maar dat is een ander verhaal.

• Leeuwarden
Heb momenteel helemaal niets :-) Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar ik kan dat heel goed mis hebben.

Wat wel heel erg was vanochtend toen de monteur er was, was dat hij vroeg of ik ook een Windows computer had. En dat terwijl mijn huis gewoonweg Mac van voor tot achter is. Wat misschien nog wel veel erger was, was dat ik ook nog aan de vraag kon voldoen door een oude laptop af te stoffen. Accu eruit en hij deed het warempel ook nog. 8)

• denan
Fiber schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:56:
[...]

Klinkt erg vreemd, hij zou het al lang moeten doen. Die monteur komt kabeltjes trekken en apparaten aansluiten, geen modem activeren.
Nope. De eerste monteur (RF/KPN in dat gebied) komt de verbinding aansluiten en opleveren. De tweede monteur (Guidion) komt het thuisnetwerk en de aansluitingen in huis in orde maken.

Klinkt alsof de oplevering van de 1e monteur niet helemaal goed is gegaan. Mits alles goed staat kan dat ook op afstand gebeuren. Geef me anders je adresgegevens even door op denan.nospam@gmail.com (incl de nospam) dan speel ik dat door aan de Vodafone 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Kijk eens! Ik geloof dat de zaak tot leven komt! Ik juich voorzichtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
It's alive! Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1779243225.png

En tot mijn grote verbazing wordt net het basispakket met harddiskrecorder, die op was, bezorgd!
Mooi klein dingetje zo'n Amino 540. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Amino ook aan de praat geholpen. Qua bediening een verademing ten opzichte van mijn Topfield 7710HDPVR.
HD beeld valt niet tegen, SD gaat wel (eerste indruk). Vond het opvallend dat ik de kleuren/contrast van mijn Panasonic Plasma moest bijstellen om de waas die over het beeld zat redelijkerwijs weg te werken.

Al met al ben ik na de hobbelige start in eerste instantie tevreden met de resultaten. (vooral het snelle opstarten en zappen van de Amino is erg fijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Da's mooi dan :) . Animo is inderdaad wel een aardig dingetje, helemaal vergeleken met die Motorola van KPN. Heb ze gelukkig allebei kunnen meemaken al ver voordat Vodafone zelfs maar in beeld kwam maar dat heeft ook nog wel een rol gespeeld bij de keuze. Van die Motorola moet je :'(

Vandaag ook alle kabels getrokken en iig al in de modem geplugd. Analoog beeld viel een beetje tegen tov UPC maar nog niet met deze kabel getest (hele oude UPC internet coax kabel, Coax 12). Bleek toch geen loze leiding naar de woonkamer dus maar langs de cv leiding zoals ik oorspronkelijk al in gedachten had.
Net Escape from Alcatraz met dat geschraap en gebeitel :*)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5l1751.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33o1bas.jpg

En drie meter verder:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/307nokp.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 20-02-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ik begrijp dat je dat analoge signaal ook met een digitaal ontvangertje kan? Levert dat nog een verbetering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

apis29 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:38:
Da's mooi dan :) . Animo is inderdaad wel een aardig dingetje, helemaal vergeleken met die Motorola van KPN. Heb ze gelukkig allebei kunnen meemaken al ver voordat Vodafone zelfs maar in beeld kwam maar dat heeft ook nog wel een rol gespeeld bij de keuze. Van die Motorola moet je :'(

Vandaag ook alle kabels getrokken en iig al in de modem geplugd. Analoog beeld viel een beetje tegen tov UPC maar nog niet met deze kabel getest (hele oude UPC internet coax kabel, Coax 12). Bleek toch geen loze leiding naar de woonkamer dus maar langs de cv leiding zoals ik oorspronkelijk al in gedachten had.
Net Escape from Alcatraz met dat geschraap en gebeitel :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

En drie meter verder:
[afbeelding]
Uhm ik ben ook weg bij upc ;w godzijdank de upload was echt bagger daar.
Vind analoog best goed hier vergeleken met upc.

Afbeeldingslocatie: http://fiberdordrecht.nl/plugins/kissgallery/photos/848.jpg