eymey schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:24:
De RTL's zenden het wel uit. En zelfs de publieke omroep heeft bij ieder programma een DD 5.1 spoor (dat grotendeels echter gewoon bewerkt stereogeluid is, maar wel beter dan dat de DSP in mijn ac-receiver dat kan).
Echter, KPN weigert gewoon categorisch dit door te geven.
Blijkbaar interesseert het geluid te weinig consumenten, waardoor KPN geen pijn voelt als ze het niet doorgeven...... en stiekem moet ik ook toegeven dat, met de weinige films die ik op TV kijk, ik het ook niet belangrijk genoeg vind om dan maar bij UPC of SAT te blijven (afwegen voor- en nadelen).
Echter, het blijft gewoon van de zotte dat het in de streams van de bron zit en dat KPN het eruit sloopt. Daarom maak ik me er zo druk om.
Ik vraag me werkelijk waar KPN dan mee bezig is!
De bandbreedte was voorheen wel een probleem met ADSL e.d. maar dat is nu juist het voordeel van glas dat je hier geen beperking meer op hebt.
Ik verwacht van Vodafone (en dus ook KPN) dat ze dit wel gaan oplossen.
Maar goed, zover is het hier nog niet.
Ik hoor nog steeds 0,0, niks, nada van Vodafone over de voortgang van mijn aansluiting.
Het lijkt er wel op dat de graafploeg met vakantie is en de rest dan ook meteen stil valt.
Slordig wel.
Ik weet wel dat het allemaal tijd kost maar wekenlang niets doen is een beetje vreemd.
Nog even over de upload bij glas.
Dat is nu JUIST waarmee glas zich sterk onderscheidt tov anderen.
Zeg nou niet dat je upload niet gebruik want de opkomst van (veel) uploaden is nu juist volop aan de gang.
Denk maar eens aan backup maken in de Cloud, of filmpjes/foto's uploaden en op social media zetten.
De nadruk lag voorheen vaak op het downloaden de laatste ca 2 jaar gaat dit steeds meer naar uploaden toe.
De absolute hoogte van de download zou onbelangrijk gevonden moeten worden, 50 Mbits voldoen prima maar een upload van 5 Mbits kan echt niet meer.