Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.131 views

Verwijderd

ff een update over mijn situatie.
Voor alsnog geen belletje gehad van de aannemer om een afspraak te plannen.
En inmiddels geen digitale tv of internet meer via upc. Gelukkig wel een buurman die zijn internet ff met mij deelt. Iemand een idee wat ik nu kan gaan doen moet ik de vodafone kklantenservice plat gaan bellen? Of juist gewoon gedwee wachten totdat ze bellen?

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-10 13:02

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:30:
ff een update over mijn situatie.
Voor alsnog geen belletje gehad van de aannemer om een afspraak te plannen.
En inmiddels geen digitale tv of internet meer via upc. Gelukkig wel een buurman die zijn internet ff met mij deelt. Iemand een idee wat ik nu kan gaan doen moet ik de vodafone kklantenservice plat gaan bellen? Of juist gewoon gedwee wachten totdat ze bellen?
Ik zou iig nog even met de kantenservice bellen! Ik weet uit ervaring dat het wel even kan duren. Maar begrijp niet dat je UPC niet even verlengd hebt. Je had het zo met een paar weken kunnen verlengen (misschien nog steeds mogelijk dat ze je signaal weer even aanzetten).

Pura Vida

Verwijderd

ik heb vannochtend nogmaals met de klantenservice gebeld.
Ze gaan nu een officieel verzoek neerleggen dat ik binnen 2 werkdagen gebeld wordt.
Als ik niet met 2 dagen gebeld wordt dan moet ik terug bellen.
Ze hebben iig vandaag nog niet weer gebeld.
Nu maar weer wachten en hopen. De man bij de klantenservice zei ook nog dat dit niet de bedoeling was. Tsjah dat snapte ik zelf ook wel. Maar jah kan hij niks aan doen.
Maar als dit een voorbode is voor de toekomst weet ik niet of ik een goede keuze heb gedaan door vodafone te kiezen.

Verwijderd

Ik ben even benieuwd of bij iedereen vm al volledig werkt.

Maar moest vandaag ook een andere constatering doen m.b.t. de tv app. Deze wordt alleen ondersteund voor iPad 1 & 2 en de Samsung Galaxy Tab. En verder als mededeling: "Het is nog niet duidelijk wanneer wij de app kunnen leveren op andere tablets.".

Hoewel, bij mij werkt vm goed, ik best tevreden ben over de diensten van vf lijkt het er toch op dat zij iets te hard van stapel zijn gelopen m.b.t. glasvezel. Het zou vf sieren als zij zowel de problemen met vm als met de app duidelijk op hun site hadden vermeld of alsnog zouden vermelden.

Helaas is volledige, duidelijke en opvolgende communicatie niet hun sterkste punt. Doet mij denken aan de begin jaren van Casema en later Ziggo.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:14:
Ik ben even benieuwd of bij iedereen vm al volledig werkt.

Maar moest vandaag ook een andere constatering doen m.b.t. de tv app. Deze wordt alleen ondersteund voor iPad 1 & 2 en de Samsung Galaxy Tab. En verder als mededeling: "Het is nog niet duidelijk wanneer wij de app kunnen leveren op andere tablets.".

Hoewel, bij mij werkt vm goed, ik best tevreden ben over de diensten van vf lijkt het er toch op dat zij iets te hard van stapel zijn gelopen m.b.t. glasvezel. Het zou vf sieren als zij zowel de problemen met vm als met de app duidelijk op hun site hadden vermeld of alsnog zouden vermelden.

Helaas is volledige, duidelijke en opvolgende communicatie niet hun sterkste punt. Doet mij denken aan de begin jaren van Casema en later Ziggo.
Helemaal met je eens. De communicatie is echt niet goed. Het hele installatieproces is wazig. Weinig communicatie en je blijft in het donker zitten. De verbinding is prima en ook geen klachten over. Wel is het natuurlijk slecht dat de voicemal pas na maanden werkt. Ben ook benieuwd hoe innovatief Vodafone is / wordt op het gebied van extra diensten en mogelijkheden.

Pura Vida

Verwijderd

gister weer met de klantenservice gebeld omdat ik niet gebeld werd door de aannemer.
Werdt me ineens verteld dat de aanemer tot eind augustus de tijd had om contact met mij op te nemen. Terwijl mij eerder werd verteld dat dat 4 augustus was. En dat ze niks konden doen om het te verspoedigen terwijl mij dit in het vorige gesprek wel beloofd werd.
Al met al komt het er op neer dat de datum van 30 juli die ik had opgegeven als gewenste aansluitdatum dus een richtlijn is en geen vaste datum. Dus ik heb om mijn beurt gezegd dat ze de aanvraag dus te laat naar de aannemer hebben verstuurd. Maar jah al met al schuiven ze de schuld op de aannemer. Maar jah wat moet je dan doen reggefiber bellen om uitleg te geven of er een beetje druk achter te zetten? Of gewoon gedwee wachten? Volgens vodafone kan ik niks doen. Maar jah iemand nog een idee?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je er nog van af? Keus genoeg in Leeuwarden... http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Maar uiteindelijk lopen ze allemaal over dezelfde glasvezell van Reggefiber die door dezelfde aannemer geïnstalleerd moet worden denk ik.

Als je weet welke aannemer het is zou je nog kunnen proberen om rechtstreeks contact op te nemen, maar of dat gaat helpen weet ik ook niet. Ik denk van niet eerlijk gezegd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Vanmorgen tot in de middag een storing in Alphen aan de Rijn gehad, niets werkte dus meer. Maar ok, dat kan gebeuren.

Maar dan krijg ik net mail binnen dat er een voicemailbericht is. Vol vertrouwen belde ik mijn voicemail want alle opties werkten immers bij mij! Nou vergeet het dus maar ook ik ben weer terug bij af. Heb wederom hierover een mail gezonden en om uitleg gevraagd.

Verwijderd

Ik had woensdag een brief binnen van reggefiber dat ze me hadden proberen te bereiken maar me niet te pakken konden krijgen. ik ben 24/7 bereikbaar maar zij kunnen me niet bereiken dat vind ik vreemd wel kan ik me 2 anonieme telefoontjes herinneren van 3 weken terug maar daar werd de verbinding bij verbroken bij opnemen van de oproep. en dan nog als ze dat waren dan vind ik het wel heel laat die brief maar klaar. een afspraak gemaakt en die staat nu op 21 augustus hmm nog 2 weken wachten.
maar nu vraag ik me het volgende af het installatie pakket van vodafone kan ik die dan ook al binnen hebben zodat als die man komt ik ook gelijk van internet kan profiteren? heeft iemand dit ooit geprobeerd bij de klanten service?
punt 2 wat zit er in het pakket van vodafone?
iemand hier antwoord op?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:42:
gister weer met de klantenservice gebeld omdat ik niet gebeld werd door de aannemer.
Werdt me ineens verteld dat de aanemer tot eind augustus de tijd had om contact met mij op te nemen. Terwijl mij eerder werd verteld dat dat 4 augustus was. En dat ze niks konden doen om het te verspoedigen terwijl mij dit in het vorige gesprek wel beloofd werd.
Al met al komt het er op neer dat de datum van 30 juli die ik had opgegeven als gewenste aansluitdatum dus een richtlijn is en geen vaste datum. Dus ik heb om mijn beurt gezegd dat ze de aanvraag dus te laat naar de aannemer hebben verstuurd. Maar jah al met al schuiven ze de schuld op de aannemer. Maar jah wat moet je dan doen reggefiber bellen om uitleg te geven of er een beetje druk achter te zetten? Of gewoon gedwee wachten? Volgens vodafone kan ik niks doen. Maar jah iemand nog een idee?
Probeer eens te kijken of je via via een direct nummer van de aannemer/planner kan krijgen. Dan kan je direct een afspraak maken.

Verwijderd

n.a.v. mijn mail afgelopen woensdag werd ik donderdagmidfag door een allervriendelijkste dame van de helpdesk gebeld om nogmaals uit te leggen waarom nu ineens mijn vm niet meer werkte.

En wat had ik een medelijden met die dame. Ik moest haar uitleggen welke opties en nummers voor vm zijn en welke niet werkten. Het is echt a big shame dat vf mensen op d ehelpdesk plaatst niet niet weten hoe alles werkt. Maar mijn mail zou doorgezet worden naar de techneuten waavan ik tot op heden nog niets heb mogen vernemen.

Onderhand ben ik de problemen met vm zo zat dat ik dit gaat aanmelden bij TROS Radar. Misshien wordt er dan wel eens serieus door vf aan een aantal problemen gewerkt. Om te beginnen deskundige mensen op de helpdesk, het oplossen van vm en heel belangrijk zeker de communicatie naar haar klanten toe.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:51:
n.a.v. mijn mail afgelopen woensdag werd ik donderdagmidfag door een allervriendelijkste dame van de helpdesk gebeld om nogmaals uit te leggen waarom nu ineens mijn vm niet meer werkte.

En wat had ik een medelijden met die dame. Ik moest haar uitleggen welke opties en nummers voor vm zijn en welke niet werkten. Het is echt a big shame dat vf mensen op d ehelpdesk plaatst niet niet weten hoe alles werkt. Maar mijn mail zou doorgezet worden naar de techneuten waavan ik tot op heden nog niets heb mogen vernemen.

Onderhand ben ik de problemen met vm zo zat dat ik dit gaat aanmelden bij TROS Radar. Misshien wordt er dan wel eens serieus door vf aan een aantal problemen gewerkt. Om te beginnen deskundige mensen op de helpdesk, het oplossen van vm en heel belangrijk zeker de communicatie naar haar klanten toe.
Je kunt mensen van de helpdesk niet kwalijk nemen dat ze een probleem niet kunnen oplossen, ze zijn daar immers niet voor opgeleid.
Wat je ze wel kwalijk mag nemen is dat ze niet goed of onvolledig communiceren naar de tweede lijn.
De tweede lijn moet sneller actie ondernemen bij problemen en er ook voor zorgen dat de helpdesk de goede antwoorden kan geven op vragen van de klant.
Klinkt allemaal logisch maar vaak gebeurt dit niet.

Zelf wacht ik nog op actie van VF om mijn aansluiting te activeren.
Het is nu al een maand stil, dat kan en mag niet gebeuren als je een nieuwe klant bent.
Een korte update per email of SMS zou al afdoende zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet?
De status op de website over de order is nietszeggend.

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Je kunt mensen van de helpdesk niet kwalijk nemen dat ze een probleem niet kunnen oplossen, ze zijn daar immers niet voor opgeleid.
Wat je ze wel kwalijk mag nemen is dat ze niet goed of onvolledig communiceren naar de tweede lijn.
De tweede lijn moet sneller actie ondernemen bij problemen en er ook voor zorgen dat de helpdesk de goede antwoorden kan geven op vragen van de klant.
Klinkt allemaal logisch maar vaak gebeurt dit niet.

Zelf wacht ik nog op actie van VF om mijn aansluiting te activeren.
Het is nu al een maand stil, dat kan en mag niet gebeuren als je een nieuwe klant bent.
Een korte update per email of SMS zou al afdoende zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet?
De status op de website over de order is nietszeggend.
Ik neem het die mensen niet kwalijk maar VF omdat die blijkbaar de mensen niet voldoende opleid over de werking van bv de opties die voicemail biedt.

En waatom jij zolang moet wachten weet ik niet. Ik vroeg het vrijdags aan en dinsdags kreeg de bevesting en op woensdag werd het modem al geplaatst en op vrijdag kwam de monteur om de handel te installeren.

Net even geprobeerd of mijn vm al weer werkt en het antwoord is dus ja. Hebben ze snel gedaan en dat meen ik, alleen jammer niet even een berichtje sturen met de mededeling dat het is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 18:40 ]

• HoppyF
Ik denk dat ik wel weet waarom ik zo lang moet wachten.
Ik zit in een plaats waar men net pas is begonnen me de aanleg van glas.
Omdat ik toevallig in één van de eerste straten woon is mijn aansluiting in huis al gereed.
De rest van de wijk is nog niet zover, dus maar weer afwachten.
Gisteren heb ik wel weer auto's van de aannemers zien rondrijden, de vakantie is dus voorbij.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20
HoppyF schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:51:
Ik denk dat ik wel weet waarom ik zo lang moet wachten.
Ik zit in een plaats waar men net pas is begonnen me de aanleg van glas.
Omdat ik toevallig in één van de eerste straten woon is mijn aansluiting in huis al gereed.
De rest van de wijk is nog niet zover, dus maar weer afwachten.
Gisteren heb ik wel weer auto's van de aannemers zien rondrijden, de vakantie is dus voorbij.
Klopt, als er een (nieuw) project uitgerold wordt begint men al vrij snel met het aansluiten van de huizen rondom de citypop. De citypop heeft op dat moment vaak nog geen verbindingen met de buitenwereld. Pas als die er zijn kunnen er daadwerkelijk klanten aangesloten worden (lees: Dan pas kan de provider naar keuze zn apparatuur bij de klant activeren). Omdat KPN alles over IP levert zijn die als eerste klaar. De vezel voor TV (analoog/dvb-c) wordt meestal pas later opgeleverd, de providers die hier gebruik van maken kunnen dus nog wat later beginnen met aansluiten. (Zo ook Vodafone)

Gemiddeld ben je snel 7-9 maanden verder na de beslissing van 'we gaan aanleggen' voordat een eerste echte klant daadwerkelijk online komt. In het geval van Ermelo verwacht ik ook niet dat voor het eind van het jaar al klanten online zijn.

• HoppyF
DJSmiley schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:04:
[...]

Klopt, als er een (nieuw) project uitgerold wordt begint men al vrij snel met het aansluiten van de huizen rondom de citypop. De citypop heeft op dat moment vaak nog geen verbindingen met de buitenwereld. Pas als die er zijn kunnen er daadwerkelijk klanten aangesloten worden (lees: Dan pas kan de provider naar keuze zn apparatuur bij de klant activeren). Omdat KPN alles over IP levert zijn die als eerste klaar. De vezel voor TV (analoog/dvb-c) wordt meestal pas later opgeleverd, de providers die hier gebruik van maken kunnen dus nog wat later beginnen met aansluiten. (Zo ook Vodafone)

Gemiddeld ben je snel 7-9 maanden verder na de beslissing van 'we gaan aanleggen' voordat een eerste echte klant daadwerkelijk online komt. In het geval van Ermelo verwacht ik ook niet dat voor het eind van het jaar al klanten online zijn.
Het lijkt me logisch als de PoP als eerste op de glasvezel ring wordt aangesloten en van daaruit de aansluitingen naar de huizen worden gemaakt.
De glasvezels van plaats naar plaats liggen er immers al jaren en de plaatsen in de buurt hebben vaak al glas.
Volgens de planning doet men hier 3 maanden in deze wijk over de huisaansluitingen en het activeren.
Dit gaat om de maanden juli/augustus/september.
Dat de eerste aansluitingen pas eind september geactiveerd zouden gaan worden is dus wel een beetje vreemd.
Ik weet het, een planning is nooit vast, maar aan de weersomstandigheden kan het de laatste maanden zeker niet hebben gelegen.

• Fiber

Fiber

DJSmiley schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:04:
[...]
Ik vind werkende aansluitingen binnen een jaar na de aanleg beslissing eigenlijk best snel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
Fiber schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:50:
[...]

Ik vind werkende aansluitingen binnen een jaar na de aanleg beslissing eigenlijk best snel... :)
Tegen die tijd ben je al lang vergeten dat je ooit een abonnement afgesloten hebt! ;)
De voorwaarden bij het abonnement zijn dan ook niet meer actueel.

• adamnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-10 18:59
Die oranje 'dummy' modem, door wie moet die vervangen worden door een 'echte' modem? Vodafone, Reggefiber, of zelfs Volker Wessels?

Ik heb namelijk zo'n dummy modem en de helpdesks van bovengenoemde organisaties verwijzen allemaal naar elkaar..

• Fiber

Fiber

Reggefiber, dat is een werkje van niks, minder dan vijf minuten. Maar Reggefiber doet dat in opdracht van Vodafone, als je daar een abbo hebt afgesloten.

• adamnl
Ik heb inderdaad bij Vodafone een abbo afgesloten. Reggefiber informeerde mij dat Volker Wessels de 'FTU' zou moeten installeren. Is de 'FTU' dit oranje ding?

• Fiber

Fiber

adamnl schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:08:
Ik heb inderdaad bij Vodafone een abbo afgesloten. Reggefiber informeerde mij dat Volker Wessels de 'FTU' zou moeten installeren. Is de 'FTU' dit oranje ding?
Ja, dat is de dummy: Fiber Termination Unit.

Ik zou Vodafone nog eens bellen en zeggen dat de FTU al hangt. Maar het kan ook best dat in jouw plaats de rest van het netwerk nog niet klaar is en dan heeft het ook nog geen zin om het modem al te plaatsen. Is het een nieuw glasvezelgebied of een bestaand?

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 13-08-2012 15:15 ]

• adamnl
Het betreft een nieuw glasvezelgebied. Via de website eindelijkglasvezel.nl wordt aangegeven dat glasvezel wel mogelijk is.

• Fiber

Fiber

Vodafone nogmaals bellen en vragen hoe het zit. En je niet laten afschepen.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
adamnl schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:21:
Het betreft een nieuw glasvezelgebied. Via de website eindelijkglasvezel.nl wordt aangegeven dat glasvezel wel mogelijk is.
"wel mogelijk" als in "alles hangt er, de fibers zijn gepatched en de pop is klaar.. of alsin "de fiber hangt er. en verder niets". Er zit qua planning een groot verschil tussen die twee. :)

• adamnl
"de fibers zijn gepatched en de pop is klaar"
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Het enige dat ik kan zien is dat ik het aan heb kunnen vragen via eindelijkglasvezel en dat er een oranje FTU hangt. Het betreft Westeraam gebied in Elst

• Fiber

Fiber

Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben, zie ook dit draadje: Glasvezel in Elst (Overbetuwe) Maar als je het zeker wil weten gewoon Vodafone bellen.

[ Voor 193% gewijzigd door Fiber op 13-08-2012 16:13 ]

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 00:01
Fiber schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:59:
Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben, zie ook dit draadje: Glasvezel in Elst (Overbetuwe) Maar als je het zeker wil weten gewoon Vodafone bellen.
Even duidelijk te maken elst kent namelijk 2 projecten.
project vragenbundel
en project westeraam.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 00:01
adamnl schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:58:
"de fibers zijn gepatched en de pop is klaar"
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt. Het enige dat ik kan zien is dat ik het aan heb kunnen vragen via eindelijkglasvezel en dat er een oranje FTU hangt. Het betreft Westeraam gebied in Elst
Westeraam zijn ze mee bezig.
Waarschijnlijk komt vokel en wessels telecom nog langs bij die gene voor het plaats van echte modem, bouwvak zit er weer op dus ze zijn weer aan werk, dit zou je via de site of via vf kunnen zien wanneer de afspraak gepland staat om aan te komen sluiten bij je.

wat ze bedoelen met fibers gepatchend zijn en pop klaar is.
dat alle routers patchpanelen enz in het pop huisje zit.en jou fiber kabel daarop gepatcht is.maar ook de drakfibers die pop huisje met landelijke netwerk verbind.

Verwijderd

Sefyu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:30:
[...]

Probeer eens te kijken of je via via een direct nummer van de aannemer/planner kan krijgen. Dan kan je direct een afspraak maken.
bedankt voor de tip.
maar zoals je kon lezen heb ik inmiddels al een afspraak met de aannemer. het zal wel iets met de bouwvak uit te staan hebben waarom ik zo laat pas die brief kreeg. maar iig iemand ervaring met het eerder krijgen van je installatie pakket. ik gah dit denk ik anders morgen ff proberen te regelen via de klantenservice. en jah wie o wie weet wat er in dat pakket zit kwa router?

• Fiber

Fiber

Volgens mij stond er een foto van dat pakket ergens in het begin van dit draadje...

• adamnl
Gisteren gebeld met Vodafone. Het modem dient geleverd te worden door Reggefiber, die hebben daar 6 weken de tijd voor. Zit nu op 5.5 weken dus nog even geduld. Indien de 6 weken verstreken zijn bellen met VF en die zouden dan een herinnering sturen richting Reggefiber. Waarschijnlijk gaat alles wat trager door de bouwvak.

Verwijderd

De router is een Cisco Linksys E2000

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 12:34
@Adamnl: De modems zijn geleverd door Reggefiber aan de aannemer in jouw plaats. Die heeft ze gewoon op voorraad liggen (Genexis Core Advanced). Ga eens langs de RF winkel als je de kans hebt om te vragen wanneer jouw activatie gedaan kan worden vanuit de aannemers perspectief?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:52:
@Adamnl: De modems zijn geleverd door Reggefiber aan de aannemer in jouw plaats. Die heeft ze gewoon op voorraad liggen (Genexis Core Advanced). Ga eens langs de RF winkel als je de kans hebt om te vragen wanneer jouw activatie gedaan kan worden vanuit de aannemers perspectief?
Ik zie het al, het gaat overal lekker "soepel".
De RF winkel (Reggefiber) houdt zich van de domme en wijst naar het "proces" en Vodafone zegt dat ze op Reggefiber wachten.
Als je bij Vodafone een abonnement hebt afgesloten met wensdatum is dat leuk maar Vodafone kan niet ruiken of je al een FTU in de huiskamer/meterkast hebt hangen.
Iemand (Reggefiber die hiervoor een aannemer/contract inschakelt) weet dat wel, zij maken immers een afspraak om de FTU in je huis te plaatsen. Dit uiteraard alleen als de kabel al in de straat ligt en deze ook door je tuin geschoten is.

Als de aannemer hier in het dorp de modems heeft liggen mag hij best wel een keertje langskomen.
Ik wacht er al een paar weken op.
Vodafone wacht vervolgens weer op de aannemer tot de modem is geplaatst pas dan kunnen ze hun boeltje gaan opsturen. En ja, het patchen in de PoP moet ook nog gebeuren.
Veel schakels dus maar vooral een voor de consument vrij ondoorzichtig proces.
Je denkt dat je bij één partij een abonnement hebt afgesloten maar er moet heel veel gebeuren om ook daadwerkelijk aangesloten te worden.
Wat dat betreft (en dat is ook het enige!) zijn kabelaars een stuk beter, maar goed zij hebben alles dan ook in eigen hand.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 16:33
Dat laatste is dan ook meteen een groot nadeel van de kabelaars. Ze hebben alles in eigen hand (hoewel de huisaansluitingen, zeker in oudere dorpen/wijken nog steeds grotendeels gratis verkregen zijn vanuit de oude gemeentelijke CAI netwerken). Oftewel, ze hebben een behoorlijk deel van het netwerk (het 'duurste' deel) zowat gratis in handen gekregen en bovendien natuurlijk al jaaaaren ervaringen.

En het nadeel zit hem dus in het feit dat ze geen concurrenten toe laten. Op echt breedband (enkele tienduizenden die VDSL snelheden kunnen halen daargelaten) hebben/hadden ze altijd het absolute monopoly.

Bij glasvezel is dus inderdaad het nadeel dat er zo veel partijen bij betrokken zijn, maar aan de andere kant weet je iig wel dat het ook een open netwerk is waar ook nieuwe partijen op mogen.

Zoals al div. keren aangehaald schort het hem bij de levering van Vodafone (en andere WMP+ providers) 9 van de 10 keer bij KPN, dat ontzettend tijd rekt door vooral geen haast te maken met het opleveren van de CATV aanvoer voor WMP+.

In dat geval wordt het inderdaad een kwestie van FTU plaatsen (Met evt. een dummy erop) en pas later een keer de NT's (modem is eigenlijk geen goed woord meer) leveren en daarna de eventuele apparatuur van de ISP.

Eigenlijk, gezien mijn ervaringen in KPN gebieden zoals Almere, maar ook wat ik heb gezien van WGDO gebieden zoals Deventer en Zeewolde, gaat het over het algemeen zo:

* KPN is de operator? Bij nieuwe aanleg worden de FTU's geplaatst (en de vezels door gemeten) en krijg je de NT pas als een monteur je aansluiting komt opleveren.
* Reggefiber is de operator? Meestal volgt bij het in de meterkast brengen ook meteen het plaatsen van de NT en wordt ook het abonnement geactiveerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
@ Eymey. In principe dus niet meer maar daar is al vaker iets over gezegd. Wie de operator ook is, FTU en NT in 1 keer is het streven.

• Fiber

Fiber

Tja, die kabel ligt er dan ook al enkele tientallen jaren, met standaard aansluitingen in elk huis. Bij glasvezel moet alles van scratch nieuw worden aangelegd, binnenshuis en buitenshuis, dat kost gewoon tijd. Je moet je oude verbinding dan ook nooit opzeggen voordat je een werkende nieuwe verbinding hebt.

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:14:
@ Eymey. In principe dus niet meer maar daar is al vaker iets over gezegd. Wie de operator ook is, FTU en NT in 1 keer is het streven.
Misschien is dat wel het streven maar dit is dus niet de praktijk zoals ik heb ondervonden.
Maakt ook niet heel veel uit want aan alleen een NT heb je ook niets als de provider nog niet levert.

Ik neem verder het ongemak van veel partijen bij de aanleg en aansluiting wel voor lief.
Alles beter dan later vast te zitten aan één kabelaar die zelf bepaalt wat goed voor je is.
Een monopolie is immers bijna een dictatuur. Je hebt geen keus behalve weg gaan er op glas of ADSL overstappen als er nog geen glas beschikbaar is.

Verwijderd

nou ik heb donderdag gebeld met de klantenservice of ze het pakket ook eerder konden opsturen. Nou je mag 3 keer raden het werdt een dikke nee. Ze konden het niet eerder opsturen dan dat de NT was geplaatst en ze de bevestiging hebben gekregen en dan kon het nog 7 dagen of het nu werk dagen waren of niet voordat het pakket wordt opgestuurd. Belachelijk vind ik dit zoiezo ben ik op dit moment slecht te spreken over de service bij VF. Maar ach jah dat zal overal het zelfde wezen alhoewel mijn buurman wel binnen 3 weken na aanvragen aangesloten was bij KPN. Morgen komen ze eindelijk de NT plaatsen en dan maar zien wanneer het pakket binnen is. Ik laat het wel weten hoe het loopt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:27:
nou ik heb donderdag gebeld met de klantenservice of ze het pakket ook eerder konden opsturen. Nou je mag 3 keer raden het werdt een dikke nee. Ze konden het niet eerder opsturen dan dat de NT was geplaatst en ze de bevestiging hebben gekregen en dan kon het nog 7 dagen of het nu werk dagen waren of niet voordat het pakket wordt opgestuurd. Belachelijk vind ik dit zoiezo ben ik op dit moment slecht te spreken over de service bij VF. Maar ach jah dat zal overal het zelfde wezen alhoewel mijn buurman wel binnen 3 weken na aanvragen aangesloten was bij KPN. Morgen komen ze eindelijk de NT plaatsen en dan maar zien wanneer het pakket binnen is. Ik laat het wel weten hoe het loopt.
Om alleen te internetten, heb je dat pakket niet nodig. Ook weten ze pas of het signaal werkt als de NT is aangesloten. Mischien is er wel een probleem wat niet binnen korte termijn opgelost kan worden dus om dat pakket al vooraf op te sturen terwijl het nog niet eens zeker is of het signaal werkt ...
iig, zie ergens voorin: kabel erin hangen en gaan met 0ms /of huidige router eraan hangen.
iirc kwam het pakket de dag erna(?) twee dagen later [dag na installatie opgestuurd]

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 20-08-2012 09:54 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
Kan iemand vertellen of Vodafone inmiddels alles al 1:1 van Technicolor doorgeeft?
Of gebruiken ze nog steeds 8Mbit streams van KPN?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:30
Ja, en dat blijft ook zo.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Yohost!
Bedoel je nu: Ja ze gebruiken KPN of Ja ze gebruiken Technicolor? :)

• Barre73
Ze gebruiken KPN en hebben nooit Technicolor streams gebruikt . Overigens zijn de KPN streams niet allemaal 8Mbit meer. Zie daarvoor diverse andere draadjes hier op GoT.

Verwijderd

Yohost! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:17:
Bedoel je nu: Ja ze gebruiken KPN of Ja ze gebruiken Technicolor? :)
KPN /XS4ALL / Tweak groen gebruiken 7,2 Mbit en alle providers die gebruik maken van Glashart media op een WMP+ netwerk hebben zins 1 dec 2011 een hogere bitrate 12-14 Mbit. Deze streams komen ook van KPN maar gaan ook door de encoder en zijn dus geen 1:1 maar wel veel beter dan de ADSL streams van KPN.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 13:22 ]

• eymey
Daarnaast heb je bij Glashart Media ook het basispakket in SD (en ned. 1, 2 en 3 in HD) en dat wél direct van Technicolor/sat ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• denan
eymey schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:26:
Daarnaast heb je bij Glashart Media ook het basispakket in SD (en ned. 1, 2 en 3 in HD) en dat wél direct van Technicolor/sat ;)
Bij vodafone heb je veel meer zenders dan alleen ned 1,2,3 in HD in het basispakket:

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL 4 HD
RTL 5 HD
SBS 6 HD
RTL 7 HD
RTL 8 HD
Net5 HD
Veronica/Disney XD HD
één HD
Canvas HD
Eurosport HD
Discovery Channel HD
Animal Planet HD
Nat Geo Wild HD
BBC HD *
Brava 3D
Brava HD
myZen.tv HD
Fashion TV HD

add: nvm.. opmerking van eymey verkeerd gelezen. Maar: wat je daar roept is alleen op DVB-C het geval, niet op IPTV.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 20-08-2012 13:48 ]

• Yohost!
Ik zit bij UPC met HD kanalen.
Ben even aan het overwegen of het slim is naar Vodafone over te stappen.
Maar ik wil er in ieder geval niet in beeldkwaliteit op achteruit gaan.

• eymey
denan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:47:
[...]

Bij vodafone heb je veel meer zenders dan alleen ned 1,2,3 in HD in het basispakket:

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL 4 HD
RTL 5 HD
SBS 6 HD
RTL 7 HD
RTL 8 HD
Net5 HD
Veronica/Disney XD HD
één HD
Canvas HD
Eurosport HD
Discovery Channel HD
Animal Planet HD
Nat Geo Wild HD
BBC HD *
Brava 3D
Brava HD
myZen.tv HD
Fashion TV HD

add: nvm.. opmerking van eymey verkeerd gelezen. Maar: wat je daar roept is alleen op DVB-C het geval, niet op IPTV.
Oeps, dat was dan weer my bad :). Had vergeten er duidelijk dvb-c bij te zetten :P
Yohost! schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:55:
Ik zit bij UPC met HD kanalen.
Ben even aan het overwegen of het slim is naar Vodafone over te stappen.
Maar ik wil er in ieder geval niet in beeldkwaliteit op achteruit gaan.
Qua HD hoef je daar ook echt niet bang (meer) voor te zijn. :). Alleen als je aan dd5.1 geluid hecht heb je misschien nog een issue.... KPN weigert catechorisch dit te regelen....

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 20-08-2012 14:36 ]

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 17:23
Ik heb sinds een paar dagen dat o.a. RTL4 en 5 en SBS6 en in mindere mate Ned 3 sneeuw geeft op het analoge signaal. (misschien ook nog wel een paar andere zenders maar dat is mij nog niet opgevallen) Alle andere zenders die ik bekeken ben zijn prima in orde.

Hebben meer mensen hier last van?

Let wel: alleen het analoge signaal, digitaal is in orde...

• denan
Leeuwarden schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:24:
Ik heb sinds een paar dagen dat o.a. RTL4 en 5 en SBS6 en in mindere mate Ned 3 sneeuw geeft op het analoge signaal. (misschien ook nog wel een paar andere zenders maar dat is mij nog niet opgevallen) Alle andere zenders die ik bekeken ben zijn prima in orde.

Hebben meer mensen hier last van?

Let wel: alleen het analoge signaal, digitaal is in orde...
Klinkt als instraling/externe storingsbron. Check je splitters/kabels even.

Verwijderd

Ik heb sinds gister nu ook eindelijk men NT hangen. De service van de aannemer valt me een beetje tegen aangezien de monteur later was dan gepland en ze mij daar niet over berrichten.

Heb alles aangesloten zoals ik dat nu kan en nu maar hopen dat het pakket snel binnen is. Nu tv aangesloten op het annaloge signaal en internet via men oude router en dat werkt tot zover.

@leeuwarden ik woon ook in leeuwarden en heb het zelfde probleem als jouw op precies dezelfde kanalen dus lijkt mij een storing bij vodafone of reggefiber of miss zelfs kpn waar het signaal dan ook maar mag weg komen.

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:
@leeuwarden ik woon ook in leeuwarden en heb het zelfde probleem als jouw op precies dezelfde kanalen dus lijkt mij een storing bij vodafone of reggefiber of miss zelfs kpn waar het signaal dan ook maar mag weg komen.
Check toch echt even externe storingsbronnen als het CATV betreft. (en kijk even of het dvb-c signaal wel goed is). Het kan goed dat er in leeuwarden een DVB-T mast in de buurt staat die op je kabels aan het instralen is en op 2-3 zenders verstoringen geeft. In Nijmegen was dat het geval met rtl4 en sbs.

• Leeuwarden
Kabels gecheckt, niets vreemds. Het is ook vrij plotseling gekomen. Voor het weekend was het nog goed, terug van een weekendje Ameland is het plots mis?

• denan
Leeuwarden schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:54:
Kabels gecheckt, niets vreemds. Het is ook vrij plotseling gekomen. Voor het weekend was het nog goed, terug van een weekendje Ameland is het plots mis?
Wellicht een DVB-T zender in de buurt geplaatst.. of meer vermogen gekregen? Het kan van alles zijn.. maar heb je op dvb-c ook issues? Probeer dan anders een kort kabeltje zonder splitter en met goede afscherming op de NT aan te sluiten.

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Wellicht een DVB-T zender in de buurt geplaatst.. of meer vermogen gekregen? Het kan van alles zijn.. maar heb je op dvb-c ook issues? Probeer dan anders een kort kabeltje zonder splitter en met goede afscherming op de NT aan te sluiten.
ik heb er ook problemen mee en ik heb goede afgeschermde korte kabel eraan dus het probleem ligt aan het signaal zelf.

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:
[...]
Heb alles aangesloten zoals ik dat nu kan en nu maar hopen dat het pakket snel binnen is. Nu tv aangesloten op het annaloge signaal en internet via men oude router en dat werkt tot zover...
Als je een moderne tv hebt (of een DVB-C decoder) dan kun je ook DVB-C proberen. Geeft een beter beeld dan analoog en HD op Ned 1, 2 en 3.

• Leeuwarden
[...]

Geen idee... Ik heb alleen (plots) problemen met de genoemde zenders via het analoge signaal. Digitale TV signaal is uitstekend...

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

[...]

Hier ook het zelfde sneeuw probleem (ook in Leeuwarden).

Pura Vida

Verwijderd

het probleem is bij mij nu over. En ik zal eens kijken of dat ook in mijn tv zit. Maar jah tis maar voor tijdelijk.

• Leeuwarden
Zo plotseling als het probleem gekomen is, zo plotseling is het ook weer opgelost!
Denan?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:31
Nou hier in Zevenaar gaat het geweldig met het aanleggen van glasvezel in onze straat.. 1 huis zijn ze vergeten aan te sluiten, bij de buren daarvan is de waterleiding geraakt en verderop in de straat zijn ze door de UPC Coax kabel heen gegaan. Toppie!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

TVL

Vodafone is bezig met een wervings-actie langs de deuren hier in Houten.
Ik heb overigens wel wat zaken waarvan ik niets terug kan vinden.
Wat voor een router, modem gaat Vodafone leveren?
Geeft Vodafone de SIP gegevens vrij?
Welke streams TV geeft Vodafone door? (WBA of WGDO?)

Zie overigens dat de info in het start topic niet helemaal up to date is.

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 23-08-2012 12:04 ]

• Barre73
Vodafone werkt met het standaard modem van Glashart Media (eigenlijk een NT geheten), de Genexis Core Advanced die rechtstreeks op het glasvezelaansluitingspunt wordt geklikt. Die heeft 1 computeraansluiting voor internet dus naar eigen behoefte kan je daarachter een (draadloze) router hangen. Als Vodafone die
nog steeds levert met hun acties is dat een Linksys E2000 maar ik zie die nu even niet meer terug in hun aanbod.

SIP: Voor zover ik weet niet

Streams: WMP+, (KPN via Glashart Media). Beter dan KPN WBA, iets minder dan WGDO (alhoewel vrij behoorlijk opgewaardeerd de laatste tijd)

• denan
Leeuwarden schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:21:
Zo plotseling als het probleem gekomen is, zo plotseling is het ook weer opgelost!
Denan?
Nope :)
TVL schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:03:
Ik heb overigens wel wat zaken waarvan ik niets terug kan vinden.
Wat voor een router, modem gaat Vodafone leveren?
er komt een nieuwe aan maar het type is nog niet vrijgegeven. Laten we het zo zeggen: de nieuwe zou ik ook graag thuis willen hebben ;)
Geeft Vodafone de SIP gegevens vrij?
Nee
Welke streams TV geeft Vodafone door? (WBA of WGDO?)
WMP+ streams, kwalitatief hoger dan de KPN WBA streams en op het oog 1 op 1 gelijk aan WGDO beeldkwaliteit. (wellicht een verschil van 0,01% als je hem door een beeldvergelijker trekt). Wel zit er bij WMP+ bij een aantal kanalen stereo geluid ipv dolby 5.1
Zie overigens dat de info in het start topic niet helemaal up to date is.
Diegene die het gestart heeft kijkt er niet meer naar volgens mij... maar het staat iedereen vrij een nieuwe te starten. (interesse? Dan heeft White Collar in de lijbrandt post een mooi template voor WMP+ en WGDO fiber diensten).

Ow.. en VF heeft nieuwe tarieven :)

• Fiber

Fiber

denan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:31:
[...]
Ow.. en VF heeft nieuwe tarieven :)
Lijbrandt en XMS ook... Ik vermoed kartel vorming... O-)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:13

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vermoed compensatie voor de wettelijke BTW verhoging.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:30
Fiber schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:35:
[...]

. Ik vermoed kartel vorming... O-)
Ik vermoed dezelfde wholesale aanbieder ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Fiber

Fiber

White_Collar schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
Ik vermoed dezelfde wholesale aanbieder ;)
Dat komt op hetzelfde neer...

Kun jij deze OP ook niet overnemen?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
robertwebbe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:09:
Ik vermoed compensatie voor de wettelijke BTW verhoging.
Heeft niets met de BTW verhoging te maken. Die komt er nog eens overheen.

• denan
Fiber schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:35:
[...]

Lijbrandt en XMS ook... Ik vermoed kartel vorming... O-)
Ze geven extra korting.. en jij vermoed kartel vorming.. ;) En ja.. een deel van de normale prijzen is aangepast ivm de btw aanpassing.

• denan
Johny_B schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

Heeft niets met de BTW verhoging te maken. Die komt er nog eens overheen.
Nope, binnen de nieuwe prijzen is de btw verhoging al in de prijs opgenomen. Met de extra kortingsacties ben je echter wel goedkoper uit.
Fiber schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:55:
[...]
Kun jij deze OP ook niet overnemen?
Dat zou pas kartelvorming zijn ;)

Verwijderd

Heb sinds een maand of 4 Vodafone glas 100.
Ben tot nu toe erg tevreden, echter een paar kleine dingen.

Glashart media tv app kan je geen live tv kijken wel opname starten.

En waar ik de laatste dagen mee bezig was is IPTV op een HTPC dit lukt dus niet omdat Vodafone de streams van KPN gebruikt en daar zit een encryptie op dus lukt niet.

In het begin overal geleven dat de streams van glashart media zouden gebruiken dit is dus niet zo.
Iemand enige reden waarom bijna alleen KPN die encryptie erop heeft en heel veel andere iptv providers niet.

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:05:
Heb sinds een maand of 4 Vodafone glas 100.
Ben tot nu toe erg tevreden, echter een paar kleine dingen.

Glashart media tv app kan je geen live tv kijken wel opname starten.
De glashartmedia app heeft sinds een tijdje ook live streams. Echter -> Vodafone glasvezel heeft een eigen app gemaakt die sterk afwijkt van de GHM app. Probeer die eens. (http://itunes.apple.com/n...thuis-tv/id510944676?mt=8)
In het begin overal geleven dat de streams van glashart media zouden gebruiken dit is dus niet zo.
Iemand enige reden waarom bijna alleen KPN die encryptie erop heeft en heel veel andere iptv providers niet.
Ze gebruiken de streams van GHM wel, maar GHM betrekt deze voor WMP+ gebieden vanuit KPN broadcasting. Het zijn andere streams (hogere bitrate) dan de KPN IPTV streams maar ze zijn wel encrypted. IPTV op je computer gaat dus niet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 24-08-2012 10:11 ]

• Fiber

Fiber

Als kleine troost: Het DVB-C signaal is ongetwijfeld wel op je computer te gebruiken. :)

Verwijderd

Ik ben woonachtig in Nootdorp en heb enkele weken geleden een abonnement afgesloten bij Vodafone. Toen erg enthousiast maar begin nu steeds meer te twijfelen.....waarom? Ik weet het eigenlijk niet. Zit nu bij Ziggo en ben best tevreden......iets in de trant van 'Don't fix if it aint broken'.

Alles is nog niet definitief omdat de inschrijving tot 2 september loopt ........

• eymey
Tsja... waarom wel of niet moet ieder voor zich bepalen.

Aan de andere kant, als je wel mee doet weet je in ieder geval dat er mogelijk dank zij jou meer keus gaat komen qua aanbieders van echt snel internet. Komt er geen glasvezel, dan blijft Ziggo eeuwig monopolist op dat gebied.

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:05:
Alles is nog niet definitief omdat de inschrijving tot 2 september loopt ........
Je contract is wel degelijk definitief hoor. Dat staat ook duidelijk op het aanmeldformulier.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:39
Hoe zit het eigenlijks met bedenktijd, je hebt wettelijk toch 7 dagen bedenktijd nadat je de producten hebt ontvangen?

Verwijderd

Ja oké die app heb ik ook van Vodafone echter werkt daar weer de opnamen functie niet haha.

Erg jammer Wou het op me htpc aansluiten dus als ik het goed heb zit ik op wba netwerk en moet eigenlijk Wgdo hebben zal hier wel niet zijn via andere provider

• denan
SirMemeAlot schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:20:
Hoe zit het eigenlijks met bedenktijd, je hebt wettelijk toch 7 dagen bedenktijd nadat je de producten hebt ontvangen?
Niet bij schriftelijke aanmelding.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 24-08-2012 16:55 ]

• HoppyF
denan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:09:
[...]

De glashartmedia app heeft sinds een tijdje ook live streams. Echter -> Vodafone glasvezel heeft een eigen app gemaakt die sterk afwijkt van de GHM app. Probeer die eens. (http://itunes.apple.com/n...thuis-tv/id510944676?mt=8)

[...]

Ze gebruiken de streams van GHM wel, maar GHM betrekt deze voor WMP+ gebieden vanuit KPN broadcasting. Het zijn andere streams (hogere bitrate) dan de KPN IPTV streams maar ze zijn wel encrypted. IPTV op je computer gaat dus niet werken.
Beetje jammer dat Vodafone zich niet aan eerder gedane uitspraken lijkt te houden.
En wel deze: HoppyF in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Op zich dan wel positief dat de bitrate en kwaliteit beter is dan KPN's IPTV streams.
Wel moet de encryptie er nog af want deze dient geen enkel doel.

Als Vodafone zich dan toch nog (positief) wil onderscheiden tov KPN providers ligt hier nog een uitdaging.

• Leeuwarden
Nu de sneeuw voor de zon verdwenen is even een ander "probleempje". Gaat over telefonie. Zo nu en dan als we de telefoon opnemen (als die overgaat) wordt gelijk de verbinding verbroken. Gebeurd regelmatig en er is geen regelmaat in te ontdekken.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat het aan de telefoon zelf ligt maar voordat ik naar de MediaMakkers ren om een andere te halen eerst hier even horen of dit misschien iets herkenbaars is.

Verwijderd

Leeuwarden schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:47:
Nu de sneeuw voor de zon verdwenen is even een ander "probleempje". Gaat over telefonie. Zo nu en dan als we de telefoon opnemen (als die overgaat) wordt gelijk de verbinding verbroken. Gebeurd regelmatig en er is geen regelmaat in te ontdekken.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat het aan de telefoon zelf ligt maar voordat ik naar de MediaMakkers ren om een andere te halen eerst hier even horen of dit misschien iets herkenbaars is.
Niet herkenbaar maar ruil je telefoon eens met die van de buren, weet je het zeker of het aan je toestel ligt of niet.

• denan
HoppyF schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:40:
Beetje jammer dat Vodafone zich niet aan eerder gedane uitspraken lijkt te houden.
En wel deze: HoppyF in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Ik had toch al geroepen dat dat incorrect was? Vodafone heeft gewoon de WMP+ streams in WMP+ gebieden en de WGDO streams in de WGDO gebieden waar men binnenkort gaat leveren. Het enige dat afwijkt qua IPTV zijn de zenderpakketten (veel meer HD in het basispakket) en de ipad/android app.

Het is niet handig is als iemand van vodafone sales verkeerde info heeft/geeft. maar dat kan gebeuren bij een salesafdeling. (en ik denk dat ik met "enige zekerheid" kan zeggen dat ik het beter weet dat hen ;))
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:34:
Niet herkenbaar maar ruil je telefoon eens met die van de buren, weet je het zeker of het aan je toestel ligt of niet.
Wellicht is de aansluitfactor van je telefoon te zwaar? Volgens mij ondersteunen die NT's een aansluitfactor van 2-2.5. Als jouw telefoon op 3 hangt kan het wel eens voorkomen dat er problemen ontstaan.. en er zwerven aardig wat 'exotische' toestellen bij partijen als de mediamarkt (en vooral gamma/praxis) die een aansluitfactor hebben van 5 of hoger.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Aansluitfactor 5 bij een telefoon? Dat heb ik nog nooit gezien. De meeste zitten rond de 1. Vooral als er ook nog een externe voeding aan zit zoals bij draadloze telefoons.

Ik kan met alleen nog die oude, mechanise bellen van vroeger herinneren, die hadden een aansluitfactor van 2.5.

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/0/d0/1500052736.jpg

• Leeuwarden
Onze telefoon is al een oudje (jaar of 10). Onderop de telefoon staat belastingsfactor 37.5.
Is die belastingsfactor hetzelfde als de aansluitfactor? (dan neem ik aan dat ik even naar de koopzondag mag...)

• denan
robertwebbe schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:46:
Aansluitfactor 5 bij een telefoon? Dat heb ik nog nooit gezien. De meeste zitten rond de 1. Vooral als er ook nog een externe voeding aan zit zoals bij draadloze telefoons.
Vandaar het kenmerk "exotisch". Ik heb ze wel degelijk gezien :)

• HoppyF
denan schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:44:
[...]

Ik had toch al geroepen dat dat incorrect was? Vodafone heeft gewoon de WMP+ streams in WMP+ gebieden en de WGDO streams in de WGDO gebieden waar men binnenkort gaat leveren. Het enige dat afwijkt qua IPTV zijn de zenderpakketten (veel meer HD in het basispakket) en de ipad/android app.

Het is niet handig is als iemand van vodafone sales verkeerde info heeft/geeft. maar dat kan gebeuren bij een salesafdeling. (en ik denk dat ik met "enige zekerheid" kan zeggen dat ik het beter weet dat hen ;))

[...]
Dat klopt wel dat je dat eerder geroepen hebt.
Dan kunnen dus alleen tweakers weten want die komen hier op het forum.
Als je toevallig een Vodafone klant bent die hier niet op het forum de berichten leest wordt je dus gewoon verkeerd voorgelicht.
Ik vind dit op z'n minst slordig, want de vraag en het antwoord waren duidelijk gesteld.
Ik heb de vraag ook niet aan "sales" gesteld maar gewoon aan de klantenservice van VF.
Dit krijgen hun informatie vast wel van sales, maar goed als klant heb ik te maken met de klantenservice en niet met alle afdelingen die hier achter hangen.

Laten we verder maar hopen dat de WMP+ gebieden verder goed voorzien worden van internet/TV/telefonie want daar gaat het tenslotte om.

Omdat het al weken geleden is dat ik (telefonisch) contact gehad heb met de VF klantenservice heb ik vandaag maar een email gestuurd over de vraag wanneer men denkt mij aan te gaan sluiten.
Bellen heeft denk ik weinig zin op dit moment.
Veel haast heb ik ook weer niet maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben.
Dat lijkt me toch niet teveel gevraagd?

Als dit alles niets oplevert ga ik wellicht naar de inloopavond over ruim een week.
Je mag toch hopen dat men daar wel op de hoogte is wat de stand van zaken is.
Waarom zou je anders een inloopavond organiseren?

Feit is wel dat men in april 2013 alle 9400 woningen in Ermelo aangesloten moet hebben.
Dit staat in de advertentie van afgelopen woensdag in de lokale weekkrant en die datum is ook al eens eerder genoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 25-08-2012 18:45 ]

• denan
HoppyF schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:42:
Dat klopt wel dat je dat eerder geroepen hebt.
Dan kunnen dus alleen tweakers weten want die komen hier op het forum.
Als je toevallig een Vodafone klant bent die hier niet op het forum de berichten leest wordt je dus gewoon verkeerd voorgelicht.
Ik vind dit op z'n minst slordig, want de vraag en het antwoord waren duidelijk gesteld.
Ik heb de vraag ook niet aan "sales" gesteld maar gewoon aan de klantenservice van VF.
Dit krijgen hun informatie vast wel van sales, maar goed als klant heb ik te maken met de klantenservice en niet met alle afdelingen die hier achter hangen.
Ik heb vodafone geïnformeerd over het feit dat die info niet correct is.. en men zou het aanpassen in de interne knowledgebase. Je zou als test de vraag nog een keer kunnen stellen, mocht je daar behoefte aan hebben natuurlijk. Dan nog sluit ik niet uit dat individuele medewerkers fouten maken.

• FriendlyRob
  • Laatst online: 03-10 07:57
Ik heb momenteel een triple play via Lijbrandt in Hoofddorp. Nu kreeg ik een brief dat ze hun beltarieven aanpassen per 1 oktober, waardoor ik het abonnement kan opzeggen.

Ik zou nu graag willen overstappen naar Vodafone Thuis, maar begrijp ik goed dat er geen soepele overstap service is en dat de kans bestaat enkele weken zonder internet, tv en telefoon te zitten? Of ligt dat anders als je al glasvezel gebruikt?

Rob

• eymey
Voor overstappen is inderdaad nog nagenoeg niets geregeld. Als je de juiste mensen aan beide kanten (zowel de 'latende' provider als de nieuwe provider) met elkaar op 1 lijn krijgt kan het met ong. 1 week downtime, maar verder....

Overigens, wie zegt je dat Vodafone de prijzen niet ook aan gaat passen?.... Lijbrandt is echt niet de enige hoor die te maken krijgt met de BTW verhogingen en verhoogde kosten.

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:42:
[...]
Feit is wel dat men in april 2013 alle 9400 woningen in Ermelo aangesloten moet hebben...
Dan hebben ze dus nog tijd zat... ;)

En over die 'gewone' klanten van Vodafone, die dus geen tweakers zijn, zou ik me maar geen zorgen maken. Die kennen überhaupt de termen WGDO, WMP+ en/of WBA(+) niet. Laat staan dat ze de verschillen ertussen zouden kennen. Niet dat die verschillen bij Vodafone zo relevant zijn, maar dat is weer een andere discussie.

• HoppyF
Fiber schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 01:14:
[...]

Dan hebben ze dus nog tijd zat... ;)

En over die 'gewone' klanten van Vodafone, die dus geen tweakers zijn, zou ik me maar geen zorgen maken. Die kennen überhaupt de termen WGDO, WMP+ en/of WBA(+) niet. Laat staan dat ze de verschillen ertussen zouden kennen. Niet dat die verschillen bij Vodafone zo relevant zijn, maar dat is weer een andere discussie.
Tsja, want wie zegt dat de aansluitingen die het eerst gerealiseerd zijn ook het eerst een actief abonnement krijgen? :P
Laten we hopen dat het niet zo zal gaan.
Gewone Vodafone klanten baseren hun keus op onderscheidende features zoals meer (HD)TV kanalen, gratis draadloos modem, gebruik kunnen maken van DVB-C maar ook van betere kwaliteit TV signaal tov KPN want zo verkoopt Vodafone het wel.
De onderliggende techniek wordt niet verder toegelicht en dat begrijp ik wel.

• Leeuwarden
Ik breng nog even onderstaande naar voren. (zodat ik straks niet voor niets een andere telefoon heb gekocht O-) )
Leeuwarden schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:55:
Onze telefoon is al een oudje (jaar of 10). Onderop de telefoon staat belastingsfactor 37.5.
Is die belastingsfactor hetzelfde als de aansluitfactor? (dan neem ik aan dat ik even naar de koopzondag mag...)

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:39
Dat lijkt mij sterk, dat zou betekenen dat je 37 en een halve telefoon hebt aangesloten.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Aansluitfactor 37.5 is onmogelijk, het zal dan eerder 3.75 moeten zijn.
De aansluitfactor wordt overigens ook wel aangeduid met REN (Ringer Equivalence Number) of RAL (Ringer Approximated Loading). Voor meer info zie Wikipedia: Ringer equivalence number.

• Leeuwarden
Na enig zoeken vond ik het volgende tekstje

Let op!
Als op de sticker onderop een toestel niet de belastingsfactor maar
de aansluitfactor staat vermeld, dan moet u deze aansluitfactor met
25 vermenigvuldigen om de belastingsfactor van dat toestel uit te
rekenen. Een toestel met aansluitfactor 1 heeft dus belastingsfactor
25.

Dan zou dus voor mij gelden:37,5 : 25 = 1,5

Dat zou dan maken dat de aansluitfactor klopt? Of toch te laag?

• denan
Leeuwarden schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:36:
Na enig zoeken vond ik het volgende tekstje

Let op!
Als op de sticker onderop een toestel niet de belastingsfactor maar
de aansluitfactor staat vermeld, dan moet u deze aansluitfactor met
25 vermenigvuldigen om de belastingsfactor van dat toestel uit te
rekenen. Een toestel met aansluitfactor 1 heeft dus belastingsfactor
25.

Dan zou dus voor mij gelden:37,5 : 25 = 1,5

Dat zou dan maken dat de aansluitfactor klopt? Of toch te laag?
Dat klinkt redelijk normaal. in ieder geval normaler dan 37,5 :)
Pagina: 1 ... 10 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.