Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.170 views

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 17:23
Dank allen! Dan toch maar eens een andere telefoon proberen...
(Eentje met draad zodat je hem kan vinden als ie overgaat :)F )

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds begin afgelopen week hebben mijn ouders ook glasvezel van Vodafone gekregen. De lijn is actief en de internet, telefoon en analoge TV werken prima. Echter: mijn ouders hebben nog een 'oude' Philips beeldbuis TV en gebruikten dus een DVB-C kastje om digitale tv te kijken. Ik krijg op het moment op geen enkele manier het kastje aan het werk, constant krijg ik geen signaal en ook als ik de instellingen aanpas wordt het er niet beter op. Heeft een van jullie misschien de juiste instellingen zo bij de hand? Op het moment gebruik ik het volgende:

Frequentie: 304.00 MHz
Network ID: 7461
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s

Mijn ouders wonen in Raalte

Ik heb tevens de instellingen van GlasHart Media al eens geprobeerd, de instellingen van Lijbrandt en dergelijke, ze lijken erg veel op elkaar maar toch werken ze niet..

Het betreft de Samsung DCB-9401R digitale decoder

Iemand een uitweg?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:10

robertwebbe

Robert Webbe

Waarom gebruik je de TV box niet gewoon? Deze kun je via de mini-SCART naar SCART toch aan die Philips koppelen? Of zit er geen SCART op?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:43

Fiber

Beaches are for storming.

Ik kan Raalte überhaupt niet vinden op http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 ... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zit geen scart kabel in 't pakket ...

Deventer is dichtbij genoeg dus nummertjes zouden iig goed moeten zijn :D [Enschede zelfde nummertjes]. Volgens mij stond Almere er eerst ook niet bij en kon toen kiezen tussen Lelystad en Amsterdam. Lelystad maar genomen en werkte meteen; nummers zijn overigens gelijk nu Almere er wel bij staat [of ik kwam ergens ander een lijstje tegen waar Almere nog ontbrak; vlgns mij uit het Lijbrandt topic gehaald]

Neem aan dat er geen kaart meer in zit van de kabelaar?

[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 26-08-2012 21:23 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
Die lijsten zijn redelijk incompleet. Nunspeet staat er bv ook niet bij, terwijl daar sinds begin februari al klanten verbinding hebben.

Gewoon een beetje plaatsen in je regio opzoeken, in de meeste gevallen wordt daar ergens het signaal vandaan gehaald. En dan die instellingen proberen.

Of de helpdesk bellen van je provider...

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:34
Raalte zit voor 99,9 % zekerheid op headend Deventer dus de instellingen van Deventer zouden moeten werken.
Hele andere mogelijkheid: DVB-C decoder niet goed. Ik kocht vorig jaar een tweedehands Samsung op Marktplaats en eenmaal thuisgekomen deed 'ie het 10 minuten en daarna niet meer. Soms heel af en toe nog even maar meestal niet meer. En met precies hetzelfde probleem. Je komt in het setup menu om de instellingen in te voeren en de zenders op te halen maar hij krijgt gewoon geen signaal.
Was dit het kastje dat ze bij Ziggo gebruikten en werkte het toen wel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Standaard zit er geen scartkabel in 't pakket inderdaad, deze moet je nog weer extra aanschaffen. Het kastje van Vodafone wordt op een Barco projector aangesloten via een Crystalio (ietwat lucratiever dan de gemiddelde televisie, haha). Hiervoor ben ik een hdmi converter aan het regelen.

Gelukkig hebben we twee DVB-C decoders thuis (beide zelfde type). Ik zal 'ns doorgeven dat ze het op de andere moten proberen.

Er is inderdaad een grote kans dat we op de headend van Deventer zitten, maar ook deze cijfertjes werken niet. Sowieso zit er vrij weinig verschil tussen verschillende plaatsen bij ons in de buurt.

@Barre73, dit was inderdaad het kastje wat gebruikt werd icm een Ziggo kabelaansluiting. Tot de overstap werkte alles perfect!

Ik heb doorgegeven dat m'n pa maar eens wat moet gaan stunten met cijfertjes en als 't niet lukt dan VF maar moet bellen. Iets anders weet ik zo ook niet.. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval :)

[ Voor 7% gewijzigd door HomegrownBGP op 27-08-2012 10:32 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Heb je de settopboxen ook al eens een volledige reset gegeven? Mogelijk blijven er wat oude Ziggo instellingen en werkt het daarom niet.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de resultaten van die HDMI converter voor je beamer. Tot nu toe hoor ik veel ervaringen dat het nogal teleurstellend is, vooral als je een flink beeld beamert. Degenen die ik ken die hiermee geëxperimenteerd hebben zijn uiteindelijk toch overgestapt op een beamer met full HDMI ingang.

[ Voor 57% gewijzigd door robertwebbe op 27-08-2012 11:15 ]

• Fiber

Fiber

HomegrownBGP schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:25:
[...]
Er is inderdaad een grote kans dat we op de headend van Deventer zitten, maar ook deze cijfertjes werken niet...
Je moet ze ook niet helemaal letterlijk nemen, soms moet er nog wel eens een nulletje achter of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Van een van de kastjes heb ik al meerdere keren de fabrieksinstellingen terug gezet. Ik kan nog eens kijken of ik het ding nog ergens een harde reset kan geven. Bedankt voor de tip!
robertwebbe schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:12:
[..]
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de resultaten van die HDMI converter voor je beamer. Tot nu toe hoor ik veel ervaringen dat het nogal teleurstellend is, vooral als je een flink beeld beamert. Degenen die ik ken die hiermee geëxperimenteerd hebben zijn uiteindelijk toch overgestapt op een beamer met full HDMI ingang.
Welke converter hebben zij gebruikt? Ik ben zelf aan het kijken naar een HDFury, maar mocht het resultaat niet opwegen tegen de prijs dan zal ik het kastje gewoon via component of RGB (de scartkabel die Vodafone levert) aansluiten. Een HDFury kost namelijk alweer een bom duiten (~200 euroknallers)

@Fiber: We hebben zoveel mogelijk variabelen geprobeerd, nulletje meer, nulletje minder, 1tje meer, 1tje minder en verzin het maar.

Sowieso heb ik het idee dat de pijp niet helemaal lekker is, de analoge TV is eigenlijk niet om aan te zien (kleuren zijn heel flets) en de hoeveelheid zenders laat ook te wensen over.. Misschien is er toch iets anders mis.

Nog even 1 gratis tip: Vodafone wist mijn vader te vertellen dat, ookal staat het beschreven, ze geen DIN -> RCA verloop hebben/leveren. Het is dus enkel de DIN -> SCART verloop. Jammer..

[ Voor 78% gewijzigd door HomegrownBGP op 27-08-2012 11:34 ]

• Barre73
De Ziggo smartcard is er toch wel uitgehaald hè? Ik vraag maar even voor de zekerheid..

En je kan de TV box van de IPTV wel gebruiken natuurlijk maar dat was niet de vraag en dus ook niet de oplossing..
Als je dat overigens wel zou doen en de Samsung decoder aan de kant zet kan je de Scartkabel van die samung natuurlijk gebruiken voor de Amino.

[ Voor 60% gewijzigd door Barre73 op 27-08-2012 12:39 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

Maverick2001

Never look back

Na een paar weken mijn versterker gebruikt te hebben toch maar eens Pin 13 verwijdert uit de HDMI kabel.

Het resultaat: het geluid hapert nog net zo als het voor de tijd deed. Het ligt dus niet aan pin 13. Ik lees op internet wel meer mensen die deze oplossing hebben geprobeerd zonder resultaat. Ook met de convertor er tussen schijnt het niet beter te worden. Het is voor mij toch een raadsel waarom ik niet van dit probleem af kom. Moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel lastig vind te begrijpen dat het probleem gewoon bij mij ligt en dat er vanuit Vodafone geen enkele oplossing geboden wordt.

Pura Vida

• DJSmiley
HomegrownBGP schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:28:

Nog even 1 gratis tip: Vodafone wist mijn vader te vertellen dat, ookal staat het beschreven, ze geen DIN -> RCA verloop hebben/leveren. Het is dus enkel de DIN -> SCART verloop. Jammer..
Amino heeft ook andere kabels, oa naar component. (Ik heb de meeste hier liggen)
Je kan ook altijd zelf een kabel maken desnoods:

http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is BBC uit het analoge pakket gehaald? Thuis opeens geen BBC meer volgens mijn ouders.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fiber

Fiber

Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:26:
Is BBC uit het analoge pakket gehaald? Thuis opeens geen BBC meer volgens mijn ouders.
Welke plaats? De pakketten voor analoog worden lokaal bepaald door programmaraden en zendercommissies en zo... :)

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 27-08-2012 22:02 ]

• Barre73
Ik geloof niet dat dat geldt voor Glashart, maar alleen voor de CAI maatschappijen. Het enige waar GHM zich aan moet houden komt uit de telecomwet en geeft aan dat in elke gemeente, een aantal lokaal (of regionaal) relevante zenders moeten worden aangeboden.
Zie:
http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Kabel+TV/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat om Almere. Zie hem in die lijst er nog wel tussen staan dus dan zal ik wel even gaan zoeken :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:54
denan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:31:
er komt een nieuwe aan maar het type is nog niet vrijgegeven. Laten we het zo zeggen: de nieuwe zou ik ook graag thuis willen hebben ;)
Is er een tijdspanne bekend wanneer deze nieuwe beschikbaar zou moeten zijn? En wat maakt deze nieuwe beter/leuker dan de huidige?

[ Voor 54% gewijzigd door Fresh T. op 28-08-2012 23:40 ]

• HomegrownBGP
  • Niet online
Na een harde reset van beide decoders werkt het geheel perfect. Messcherp beeld op 42 zenders. Bedankt voor jullie tips! Ik ben ook even gaan rondneuzen op de site van Amino en ik zie inderdaad dat er verschillende mogelijkheden zijn mbt verloopkabels. Mocht de SCART verloop niet werken dan kan ik altijd nog contact opnemen met hun. Wederom bedankt! :)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden: er is nu ook een vodafone iphone IPTV app en er is een update beschikbaar voor de ipad APP met HD streams (en hd gfx).

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 31-08-2012 09:01 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Maverick2001 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:34:
Na een paar weken mijn versterker gebruikt te hebben toch maar eens Pin 13 verwijdert uit de HDMI kabel.

Het resultaat: het geluid hapert nog net zo als het voor de tijd deed. Het ligt dus niet aan pin 13. Ik lees op internet wel meer mensen die deze oplossing hebben geprobeerd zonder resultaat. Ook met de convertor er tussen schijnt het niet beter te worden. Het is voor mij toch een raadsel waarom ik niet van dit probleem af kom. Moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel lastig vind te begrijpen dat het probleem gewoon bij mij ligt en dat er vanuit Vodafone geen enkele oplossing geboden wordt.
Iemand nog een idee? Word echt gek van het gehaper.

Pura Vida

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ken het hele probleem niet, zou je misschien eens een (YouTube) filmpje willen maken waarin je demonstreert wat het probleem nu is? Ik denk natuurlijk graag met je mee.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 31-08-2012 09:23 ]

• denan
Maverick2001 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:15:
Iemand nog een idee? Word echt gek van het gehaper.
Waarom laat je hem niet gewoon via je versterker lopen?

Wat je ook kunt doen: in je tv menu eens kijken wat er geselecteerd is bij het standaard bron, bij sommige philips tv's wilde het ook wel eens gaan haperen als de tv als standaard bron bvb ext3 had maar geluid via hdmi binnen kreeg.

Bij philips kun je het zo aanpassen:
TV menu > Installation > Connections > AUDIO IN L/R
wijzigen naar
Audio in L/R > HDMI1 (of 2, 3.. of waar je stb ook maar in zit)

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

denan schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:25:
[...]

Waarom laat je hem niet gewoon via je versterker lopen?

Wat je ook kunt doen: in je tv menu eens kijken wat er geselecteerd is bij het standaard bron, bij sommige philips tv's wilde het ook wel eens gaan haperen als de tv als standaard bron bvb ext3 had maar geluid via hdmi binnen kreeg.

Bij philips kun je het zo aanpassen:
TV menu > Installation > Connections > AUDIO IN L/R
wijzigen naar
Audio in L/R > HDMI1 (of 2, 3.. of waar je stb ook maar in zit)
Ik zal eens kijken naar de instellingen.
Altijd via de versterker vind ik niks. Dan moet ik ook switchen bij het gebruik van andere apparatuur. Blijf het toch vreemd vinden dat je op de Animo niks kan instellen en dat het gewoon mijn probleem is.

Pura Vida

• denan
Maverick2001 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:32:
Ik zal eens kijken naar de instellingen.
Altijd via de versterker vind ik niks. Dan moet ik ook switchen bij het gebruik van andere apparatuur. Blijf het toch vreemd vinden dat je op de Animo niks kan instellen en dat het gewoon mijn probleem is.
Het probleem is je tv, niet de amino.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

denan schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

Het probleem is je tv, niet de amino.
Ik begrijp je punt wel (ook wat je omschreven hebt in eerdere posts) alleen begrijp je wel dat het natuurlijk frustrerend werkt. Het zou dan erg prettig zijn het probleem via de animo te kunnen oplossen ook als is het een TV probleem.

Pura Vida

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vond vandaag onderstaand filmpje:
http://www.youtube.com/wa...hl=en&v=YpXgc5yZPiQ&gl=US

Wellicht leuk voor in de startpost?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Afgelopen week heb ik een email gestuurd naar Vodafone wanneer men van plan is mijn glasvezel die sinds 3 juli in de huiskamer ligt, te gaan activeren/aansluiten zodat ik er ook daadwerkelijk gebruik van kan gaan maken.
Het duurt immers wel behoorlijk lang voordat er een actie vanuit Vodafone (of Reggefiber) komt.

Het antwoord is verbazingwekkend.
Vodafone zegt dat men pas gaat aansluiten als alle aansluitingen hier in het dorp (Ermelo) aangesloten zijn.
Dat is dan lekker want dat duurt tot eind april 2013.
Dit lijkt me geen normale gang van zaken, ik ben ook benieuwd hoe Vodafone dit in andere plaatsen heeft opgelost. Lees mijn bericht en de antwoorden van Vodafone in het Ermelo Glasvezel topic anders moet ik het bericht dubbel plaatsen.
Andersom ben ik ook benieuwd hoe andere providers in Ermelo de klanten informeren over hun abonnement en aansluiting. Vodafone doet het naar mijn mening slecht.

Lees verder maar eens hier:
HoppyF in "[Reggefiber] gemeente Ermelo"

Verwijderd

Even een korte vraag ik heb vodafone 100/100 erg tevreden beetje jammer dat ik het IPTV niet op me HTPC krijg door WBA netwerk. nou is me vraag als ik dit http://www.mycom.nl/Produ...HD,-Hybridvideoin/1174137 koop voor me HTPC kan ik dan gewoon de coax kabel op modem doen en aansluiten op dat usb adapter. en kan ik dan via XBMC kijken.

Bedankt

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:57:
Even een korte vraag ik heb vodafone 100/100 erg tevreden beetje jammer dat ik het IPTV niet op me HTPC krijg door WBA netwerk. nou is me vraag als ik dit http://www.mycom.nl/Produ...HD,-Hybridvideoin/1174137 koop voor me HTPC kan ik dan gewoon de coax kabel op modem doen en aansluiten op dat usb adapter. en kan ik dan via XBMC kijken.

Bedankt
Volgens Denan is er een App voor de iPad/iPhone die (HD)streams kan laten zien op de iPad/iPhone.
Als dat zo is moet het ook mogelijk zijn om deze streams op een HTPC te krijgen die op je eigen netwerk aangesloten is.
Een iPad/iPhone staat er bekend om nogal kieskeurig te zijn met wat er aangeboden wordt in tegenstelling tot een HTPC die "alles vreet".

Bericht van Denan:
denan in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:57:

Bedankt
Ja, dat gaat prima werken, er zit een analoge en een DVB-C tuner in dat stickje. Ik zou dan DVB-C gebruiken, voor betere kwaliteit.

Verwijderd

Oke geweldig bedankt voor de snelle reactie.

Ja klopt die app ken ik en heb ik Vodafone thuis tv.
en werkt inderdaad perfect. echter heb ik alles gedaan om gewoon IPTV werkend te krijgen op me HTPC maar de streams zijn voorzien van een verimatrix encryptie en werkt dus niet.
Ben hier als druk bezig geweest.

IPTV op je HTPC

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
[...]
Vodafone zegt dat men pas gaat aansluiten als alle aansluitingen hier in het dorp (Ermelo) aangesloten zijn.
Dat is dan lekker want dat duurt tot eind april 2013...
Dan weet je toch ook waar je aan toe bent..? Stel je er gewoon op in dat je op 1 mei 2013 wordt aangesloten, dat is nog 242 nachtjes slapen en nog 242 dagen afstrepen op je kalender. Volgens mij kun je hoog springen of laag springen, maar er valt toch niets méér aan te doen dan gewoon rustig afwachten en dan komt het uiteindelijk allemaal vanzelf goed. :)

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:33:
[...] echter heb ik alles gedaan om gewoon IPTV werkend te krijgen op me HTPC maar de streams zijn voorzien van een verimatrix encryptie en werkt dus niet...
Dat gaat je inderdaad in geen honderd jaar lukken denk ik...

(Edit: XMS heeft (nog) wel open iptv streams... :9 )

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 31-08-2012 16:41 ]

Verwijderd

nee klopt maar hopen dat KPN want daar zijn de streams van eens stopt met die verimatrix encryptie slaat helemaal nergens op maar ja zal wel ooit in 2056 gebeuren ofzo.

• HoppyF
Fiber schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:37:
[...]
Dan weet je toch ook waar je aan toe bent..? Stel je er gewoon op in dat je op 1 mei 2013 wordt aangesloten, dat is nog 242 nachtjes slapen en nog 242 dagen afstrepen op je kalender. Volgens mij kun je hoog springen of laag springen, maar er valt toch niets méér aan te doen dan gewoon rustig afwachten en dan komt het uiteindelijk allemaal vanzelf goed. :)
Je reactie klinkt wel grappig en je bedoelt het misschien niet kwaad maar ik kan handelswijze van Vodafone echt niet grappig vinden. Sterker nog, ik vind dat het nergens op slaat.
Nog even in het kort, ik heb in januari 2012 een abonnement afgesloten, in mei start de aanleg, mijn huis ligt in de eerste wijk (en straat) die aangelegd wordt en is begin juli dan ook aangesloten.
Ik verwacht dat echt niet dat ik de volgende dag al TV kan kijke of kan internetten. Ik vind het ook niet erg om een paar weken te wachten omdat de aanleg van een wijk nu eenmaal een paar weken duurt.
Ik vind een termijn van zeg maar 3 maanden redelijk van het moment van glas door de straat tot een werkende aansluiting. Zo staat het ook in de planning van Reggefiber.
Een termijn van van 10 maanden na aanleg vind ik onacceptabel, daar gaat geen weldenkend mens mee akkoord.

• Fiber

Fiber

Ik vind het ook best lang hoor, daar niet van. Kun je nog onder het contract uit en overstappen naar een andere snellere glasvezel-isp-boer?

Het gekke is ook dat het per plaats verschillend is. Ik heb de aanleg in Woudenberg van redelijk dichtbij gevolgd en daar ging ergens in het voorjaar van 2011 de eerste schop de grond in en waren er ruim voor de kerst werkende aansluitingen. Zo hoort het eigenlijk vind ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 31-08-2012 17:11 ]

• Barre73
En de reactie van Vodafone is ook gewoon niet waar. Ze gaan activeren zodra de de CATV beschikbaar is in de PoP. En niet als alle huizen zijn voorzien. Dat zou ook krankzinnig zijn.

Dus blijft de vraag: wanneer komt die Dark Fiber in Ermelo beschikbaar?

Verwijderd

Dus als ik xms neem kan het wel die levert dan toch ook over het wba netwerk??

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:14:
Dus als ik xms neem kan het wel die levert dan toch ook over het wba netwerk??
XMS levert over beide netwerken. Kan best zijn dat het op jouw adres geen verschil maakt en je via XMS dezelfde iptv streams krijgt als bij Vodafone. Of XMS kan überhaupt niet leveren bij jullie:
https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

• HoppyF
Fiber schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:06:
Ik vind het ook best lang hoor, daar niet van. Kun je nog onder het contract uit en overstappen naar een andere snellere glasvezel-isp-boer?

Het gekke is ook dat het per plaats verschillend is. Ik heb de aanleg in Woudenberg van redelijk dichtbij gevolgd en daar ging ergens in het voorjaar van 2011 de eerste schop de grond in en waren er ruim voor de kerst werkende aansluitingen. Zo hoort het eigenlijk vind ik.
Ik wil liever niet overstappen.
De vraag is ook op dat wel wat oplevert als de bron van het probleem het wachten op CATV in de PoP is.
Lijbrandt maakt volgens mij van dezelfde voorzieningen gebruik als Vodafone.
Het enige alternatief is misschien dan nog XSyou die TV signalen betrekken uit Harderwijk.

De onwaarheden die de klantenservice alweer lijkt te vertellen zijn toch wel vervelend.
Hun knowledge base laat het afweten....

• Barre73
Nog even volhouden Hoppy... de Darkfibers worden momenteel her en der steeds sneller opgeleverd maar het zijn er gewoon heel veel voor KPN begrippen. Zoals je wellicht weet is KPN ook de leverancier van de Dark Fiber waarover de CATV loopt.Andere KPN afdeling dan die van Operator maar toch.

Overigens is KPN of XS4all de enige die dan al wel redelijk snel zou kunnen gaan leveren in Ermelo.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:31:

er komt een nieuwe aan maar het type is nog niet vrijgegeven. Laten we het zo zeggen: de nieuwe zou ik ook graag thuis willen hebben ;)
Zou je ons kunnen laten weten wanneer je hier meer over weet? Woon in de gemeente Woensdrecht en moet het nog steeds aanvragen (wel op korte termijn denk ik, zijn al bezig met de werken in onze gemeente.)

Maar zie dat de prijzen omhoog zijn gegaan, ik vermoed BTW of gaan ze per 1 oktober nog eens omhoog?

En zou dan graag van de nieuwe router gebruik maken.

• Barre73
NIet om Vodafone af te vallen maar je betaalt ergens natuurlijk zelf voor een gratis router. En die kan je anders natuurlijk ook kopen.

Verwijderd

En wederom werken de opties van VM weer niet. Ik ga maar eens flink keten daar want die ellende duurt inmiddels al 5 maanden en soms werkt het en dan een hele tijd weer niet.

• denan
HoppyF schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:49:
Afgelopen week heb ik een email gestuurd naar Vodafone wanneer men van plan is mijn glasvezel die sinds 3 juli in de huiskamer ligt, te gaan activeren/aansluiten zodat ik er ook daadwerkelijk gebruik van kan gaan maken.
Het duurt immers wel behoorlijk lang voordat er een actie vanuit Vodafone (of Reggefiber) komt.
Er ligt wel een vezel in je huis maar het netwerk daar is nog niet klaar, ook niet voor andere leveringen of ISP's (bvb KPN). Het antwoord van de helpdesk klinkt me meer als een spraakverwarring in de oren: Vodafone gaat aansluiten zodra het netwerk klaar is, niet pas nadat alle huizen aangesloten zijn.
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:09:
Maar zie dat de prijzen omhoog zijn gegaan, ik vermoed BTW of gaan ze per 1 oktober nog eens omhoog?
Volgens mij is dat gewoon inclusief btw.
Barre73 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:24:
Nog even volhouden Hoppy... de Darkfibers worden momenteel her en der steeds sneller opgeleverd maar het zijn er gewoon heel veel voor KPN begrippen. Zoals je wellicht weet is KPN ook de leverancier van de Dark Fiber waarover de CATV loopt.Andere KPN afdeling dan die van Operator maar toch.

Overigens is KPN of XS4all de enige die dan al wel redelijk snel zou kunnen gaan leveren in Ermelo.
Op dit moment kan gewoon niemand leveren daar, de inschatting is volgens mij eind begin okt. om het netwerk up and running te hebben.

• denan
HoppyF schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:18:
Volgens Denan is er een App voor de iPad/iPhone die (HD)streams kan laten zien op de iPad/iPhone.
Als dat zo is moet het ook mogelijk zijn om deze streams op een HTPC te krijgen die op je eigen netwerk aangesloten is.
Een iPad/iPhone staat er bekend om nogal kieskeurig te zijn met wat er aangeboden wordt in tegenstelling tot een HTPC die "alles vreet".
De streams voor de ipad/ipod/iphone zijn aardig dichtgetimmerd. Naast het feit dat de app's adaptive streaming gebruiken zit er encryptie op en is de app gelocked op vf amino's. Je kan dus ook niet met elke Amino gebruik maken van de vf app.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Bij m'n ouders (Gemeente Raalte, Salland) zijn ze omstreeks mei begonnen met het leggen van de vezels. Op het moment is ongeveer 1 kern (niet de wijken er omheen) verglaasd, met de rest zijn ze nog bezig.. Mijn ouders wonen toevallig in die kern en zijn sinds ongeveer 2 weken aangesloten en actief (VF 30/30). Na hier en daar wat problemen lijkt het de laatste tijd aardig stabiel. Reggefiber is overigens nog druk bezig om enkele straten verderop het glas in de grond te steken.

Overigens, is het meer mensen opgevallen dat de router die je van VF 'krijgt' weinig stabiel blijkt te wezen? Heb in eerste instantie een aantal keer de router opnieuw moeten configureren, zelfs met de cd en dergelijke. Na een aantal dagen is het dan weer klaar en lusten het modem en de router wel een reboot. Ik krijg dan reactie tijden van meer dan 500 ms als ik vanaf m'n pc de router ping, en, zoals je dan wel verwacht zijn ook websites slecht tot niet te bereiken. Uiteindelijk gooit de router alle verbindingen er maar gewoon uit en kun je niet meer connecten naar het apparaat.. Heb al gekeken of er een firmware update beschikbaar is maar ook dat is niet het geval..

• Fiber

Fiber

Lekker snel aangesloten in ieder geval!

Voor een paar tientjes koop je een 'fatsoenlijke' eigen router... Lijkt me een stuk handiger.

• denan
HomegrownBGP schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:47:
Overigens, is het meer mensen opgevallen dat de router die je van VF 'krijgt' weinig stabiel blijkt te wezen? Heb in eerste instantie een aantal keer de router opnieuw moeten configureren, zelfs met de cd en dergelijke. Na een aantal dagen is het dan weer klaar en lusten het modem en de router wel een reboot. Ik krijg dan reactie tijden van meer dan 500 ms als ik vanaf m'n pc de router ping, en, zoals je dan wel verwacht zijn ook websites slecht tot niet te bereiken. Uiteindelijk gooit de router alle verbindingen er maar gewoon uit en kun je niet meer connecten naar het apparaat.. Heb al gekeken of er een firmware update beschikbaar is maar ook dat is niet het geval..
Klinkt alsof de interne routing table vol loopt.. Gebruik je torrents? Zet je maximale aantal connecties eens op een waarde rond de 100. Met glasvezel wil je nog wel eens een enorme berg connecties krijgen als je daar geen cap op zet.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Dat lijkt inderdaad een logische verklaring. Ik zal het eens na gaan kijken zodra ik weer bij m'n ouders ben. Torrents worden inderdaad vrij veel gebruikt..

Overigens ben ik niet slecht te spreken over Linksys voor de rest, heb het jarenlang gebruikt (wel een wrt54gl) en is me altijd goed bevallen. Ik vond dit alleen een beetje vreemd..

Verwijderd

En nu maar hopen dat VF ook apps voor andere tablets beschikbaar gaat stellen want nu is het alleen de I-pod

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28
Even een vraag over de oplevering van de verbinding. Vandaag is er een monteur langs geweest om een Genexis modem te installeren. Deze monteur doet normaal nooit dit soort installaties en wist ook niet precies wat er verder nog moest gebeuren dan alleen de plaatsing van de modem.

Nu was ik zelf benieuwd of alles het al deed, de lampjes branden allemaal al. Router er aan gehangen, maar nu haal ik maar 50/2Mbit met mijn internet. Is dit normaal?

• Fiber

Fiber

Wat haal je zonder router er tussen?

• denan
Fiber schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:16:
Wat haal je zonder router er tussen?
En nog belangrijker: waar speedtest je? Speedtest.net/nl zijn zeer onbetrouwbaar. (pak http://speedtest.reggefiber.nl/beta/)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 04-09-2012 21:13 ]

• BeZaX
Zonet alleen met kabel wel 50/50, alleen als ik de router (D-link 855) nu weer aan de modem hang dan lukt het me niet meer om de internet verbinding op te zetten. Ik ga me morgen ochtend er nog wel eens in verdiepen. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

• denan
BeZaX schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:14:
Zonet alleen met kabel wel 50/50, alleen als ik de router (D-link 855) nu weer aan de modem hang dan lukt het me niet meer om de internet verbinding op te zetten. Ik ga me morgen ochtend er nog wel eens in verdiepen. Bedankt voor de hulp in ieder geval!
Er zit een mac lock op van 30 minuten. Als je het mac adres van je computer cloned in je d-link heb je direct een verbinding.

• Fiber

Fiber

BeZaX schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:14:
Dan kan je router het dus niet aan, of hij is verkeerd ingesteld. Modem een uurtje van de stroom en hij doet het ook weer.

• denan
Fiber schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:28:
[...]

Dan kan je router het dus niet aan, of hij is verkeerd ingesteld. Modem een uurtje van de stroom en hij doet het ook weer.
Hij zou het makkelijk aan moeten kunnen: D-Link Xtreme N Duo Media Router (DIR-855 (A1)) 331.7Mbit Lan->Wan (http://www.smallnetbuilde...charts/bar/76-total-simul)

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
Hebben meer mensen ervaring met de (lange) levertijd van de aansluiting? Ik heb zo'n vijf weken geleden mijn bestelling geplaatst, maar tot op heden nog geen teken van leven van Reggefiber voor het plaatsen van het modem. Ik vernam van Vodafone dat RF maximaal 6 weken heeft om het modem te plaatsen, maar die termijn is ondertussen bijna verstreken. Het glasvezelnetwerk ligt hier inmiddels al meer dan drie jaar en de aansluiting is destijds ook alvast gemonteerd in de meterkast. Er hoeft alleen nog maar een modem op te worden geïnstalleerd.

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 19:00
Weet ook iemand hoe ik de twee maanden gratis eredivisie live kan krijgen (telegraaf actie)

Kon namelijk op de site van eredivisie geen vodafone vinden als aanbieder, ook niet als ik een abbo wil afsluiten.
Heb ook al even gebeld met eredivisie live, maar hier kreeg ik het makkelijke antwoord;
als de aanbieder er niet bij staat, dan doet deze niet mee met de actie.
Omdat bij de gewone abbonementen ook geen vodafone staat, lijkt me dit sterk.

Misschien hier iemand met een verlossend antwoord, anders moet ik maar eens bellen met vodafone zelf.

• BeZaX
Nu draait hij met de router ook netjes 50/50. Geen flauw idee wat de oorzaak geweest is waarom het eerst minder was, maar het werkt! Nu wachten tot Vodafone hun pakket opstuurt.

[ Voor 66% gewijzigd door BeZaX op 05-09-2012 08:41 ]

• denan
sjakie334 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:53:
Hebben meer mensen ervaring met de (lange) levertijd van de aansluiting? Ik heb zo'n vijf weken geleden mijn bestelling geplaatst, maar tot op heden nog geen teken van leven van Reggefiber voor het plaatsen van het modem. Ik vernam van Vodafone dat RF maximaal 6 weken heeft om het modem te plaatsen, maar die termijn is ondertussen bijna verstreken. Het glasvezelnetwerk ligt hier inmiddels al meer dan drie jaar en de aansluiting is destijds ook alvast gemonteerd in de meterkast. Er hoeft alleen nog maar een modem op te worden geïnstalleerd.
In dat geval zou het hooguit een week of 2-3 mogen duren. Ik zou even contact opnemen met de helpdesk om te vragen wat er met de order aan de hand is. En laat dan meteen controleren of de aannemer contact met je heeft gezocht, en op welk nummer.

• denan
cORT3X schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:54:
Kon namelijk op de site van eredivisie geen vodafone vinden als aanbieder, ook niet als ik een abbo wil afsluiten.
Heb ook al even gebeld met eredivisie live, maar hier kreeg ik het makkelijke antwoord;
als de aanbieder er niet bij staat, dan doet deze niet mee met de actie.
Omdat bij de gewone abbonementen ook geen vodafone staat, lijkt me dit sterk.
Als hij niet op de site van vodafone zelf staat doen ze niet mee aan de actie.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
Mijn modem word binnenkort opgeleverd en dan is het wachten op mijn pakketje van vodafone! Nu zit ik wel met een vraag en hoop dat iemand mij daarmee kan helpen? Ik heb weinig zin omkabels te trekken en zat dat er van die homeplugs worden verkocht. Nu is mijn vraag of de kwaliteit van je tv niet achteruit gaat via zo'n ding? Iemand hier ervaring mee en zoja welke is het beste om aan te schaffen? Ik weet dat ik ook rekening moet houden met de groepen in huis.

DaveD

• BeZaX
Ik ben ook wel benieuwd wat minimaal nodig is voor een goede doorvoer van TV signaal.

Zelf heb ik een monteur geregeld die als het goed is een kabel van de meterkast naar de TV kan trekken door de muur. Mocht het niet willen, om welke reden dan ook dan heb ik nog een 'plan B'. Ik heb naast mijn TV een Mac Mini staan die via WIFI (802.11n - 5Ghz - 300Mbit) is verbonden. Ik zou deze zo kunnen instellen dat hij via de netwerkpoort het internet deelt naar de Animo toe. Of het ideaal is weet ik niet, maar het valt te proberen. :-)

• DJSmiley
BeZaX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:32:
Ik ben ook wel benieuwd wat minimaal nodig is voor een goede doorvoer van TV signaal.

Zelf heb ik een monteur geregeld die als het goed is een kabel van de meterkast naar de TV kan trekken door de muur. Mocht het niet willen, om welke reden dan ook dan heb ik nog een 'plan B'. Ik heb naast mijn TV een Mac Mini staan die via WIFI (802.11n - 5Ghz - 300Mbit) is verbonden. Ik zou deze zo kunnen instellen dat hij via de netwerkpoort het internet deelt naar de Animo toe. Of het ideaal is weet ik niet, maar het valt te proberen. :-)
Dat werkt niet. TV signaal is een aparte poort op de glasvezelmodem en werkt via multicast. Je kan de Amino niet aansluiten op een bestaande netwerkaansluiting waar ook je internet opzit. (tenzij je zelf je netwerk multicast-geschikt maakt en het spul via vlans oid correct routeerd)

Samengevat heeft de Amino gewoon een eigen netwerkkabel nodig, of via een powerline oplossing oid.

Alternatieve oplossingen zijn wat meer voor de tweakers onder ons.. (Vlans configureren enz)

• DaveD1109
DJSmiley schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:54:
[...]

Dat werkt niet. TV signaal is een aparte poort op de glasvezelmodem en werkt via multicast. Je kan de Amino niet aansluiten op een bestaande netwerkaansluiting waar ook je internet opzit. (tenzij je zelf je netwerk multicast-geschikt maakt en het spul via vlans oid correct routeerd)

Samengevat heeft de Amino gewoon een eigen netwerkkabel nodig, of via een powerline oplossing oid.

Alternatieve oplossingen zijn wat meer voor de tweakers onder ons.. (Vlans configureren enz)
En niemand kan vertellen hoe de kwaliteit is van de tv via een powerline oplossing?

DaveD

• BeZaX
DJSmiley schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:54:

Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. :-) Zo even uit het hoofd heeft mijn modem geen 'echt' zichtbare TV netwerkpoort. Het is een Genexis Core Advanced met 4 UTP aansluitingen, 2 telefoon en een COAX aansluiting maar dan zal het kastje zelf wel detecteren of toch een vaste poort er voor hebeen.

• Barre73
DaveD1109 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:13:
[...]

En niemand kan vertellen hoe de kwaliteit is van de tv via een powerline oplossing?
Onvoorspelbaar... dat is eigenlijk wat je kan halen uit alle reacties op GoT. Bij de een geen enkel probleem, bij de ander een drama. En alles er tussen in.

• Barre73
BeZaX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:45:
[...]

Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. :-) Zo even uit het hoofd heeft mijn modem geen 'echt' zichtbare TV netwerkpoort. Het is een Genexis Core Advanced met 4 UTP aansluitingen, 2 telefoon en een COAX aansluiting maar dan zal het kastje zelf wel detecteren of toch een vaste poort er voor hebeen.
Van de 4 UTP aansluitingen zijn er maar twee actief. Eentje voor TV en eentje voor Internet.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:06:
[...]
Onvoorspelbaar... dat is eigenlijk wat je kan halen uit alle reacties op GoT. Bij de een geen enkel probleem, bij de ander een drama. En alles er tussen in.
Bij een goede winkel mag je de poweline/homeplug kastjes een weekje proberen en weer terugbrengen als het niet werkt. Het kan prima werken, maar niet bij iedereen. Ligt ook aan de kwaliteit van je stroomnetwerk.

• denan
Fiber schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:09:
Bij een goede winkel mag je de poweline/homeplug kastjes een weekje proberen en weer terugbrengen als het niet werkt. Het kan prima werken, maar niet bij iedereen. Ligt ook aan de kwaliteit van je stroomnetwerk.
Grote nadeel is alleen dat het die week goed kan werken en de week daarna kun je problemen krijgen doordat je magnetron stuk begint te gaan. Hetzelfde met wireless. Het kan prima werken, totdat je buren een sweex bij de blokker kopen en jouw signaalkwaliteit verpesten.

Voor iets dat zo storingsgevoelig is als tv (elke datadip kun je zien als blokken of een stilstaand beeld.. en niets zo irritant als dat) zou ik altijd kabels gebruiken.

• DaveD1109
denan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:24:
[...]

Grote nadeel is alleen dat het die week goed kan werken en de week daarna kun je problemen krijgen doordat je magnetron stuk begint te gaan. Hetzelfde met wireless. Het kan prima werken, totdat je buren een sweex bij de blokker kopen en jouw signaalkwaliteit verpesten.

Voor iets dat zo storingsgevoelig is als tv (elke datadip kun je zien als blokken of een stilstaand beeld.. en niets zo irritant als dat) zou ik altijd kabels gebruiken.
Ik ga het gewoon even testen. Het is alleen voor de tv boven want beneden ligt de kabel er zo! :P

DaveD

• DaveD1109
Zo de modem werkt als een trein! Kabel getrokken door de kruipruimte heen naar de woonkamer. Nu nog wachten op het pakketje van vodafone. Ben alleen de telefoonkabel vergeten te trekken maar dat komt dan later wel weer.

DaveD

• Leeuwarden
Leeuwarden schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:47:
Nu de sneeuw voor de zon verdwenen is even een ander "probleempje". Gaat over telefonie. Zo nu en dan als we de telefoon opnemen (als die overgaat) wordt gelijk de verbinding verbroken. Gebeurd regelmatig en er is geen regelmaat in te ontdekken.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat het aan de telefoon zelf ligt maar voordat ik naar de MediaMakkers ren om een andere te halen eerst hier even horen of dit misschien iets herkenbaars is.
Tijdje terug bovenstaande probleem aangeroerd.Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon gekocht. (simpele Philips met antwoordapparaat, telefoon is draadloos) Helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Vandaag ook al een mailtje naar de klantenservice gestuurd maar ben ook benieuwd of er meer zijn die telefoon problemen hebben?

• denan
Leeuwarden schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:04:
[...]

Tijdje terug bovenstaande probleem aangeroerd.Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon gekocht. (simpele Philips met antwoordapparaat, telefoon is draadloos) Helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Vandaag ook al een mailtje naar de klantenservice gestuurd maar ben ook benieuwd of er meer zijn die telefoon problemen hebben?
Er is mij niets bekend dus er zijn geen generieke problemen binnen het netwerk of de diensten. Stuur anders een DM als het niet lukt via de klantenservice (het lijkt me ook een lastig probleem om te troubleshooten)

• Leeuwarden
Doe ik. Thanks!

Verwijderd

Ik twijfel op dit moment sterk tussen KPN en Vodafone. Wat ik bij KPN vervelend vind is dat de HD zenders op kanaal 700+ zitten. Er is geen mogelijkheid om ze anders in te delen. Hoe is dit bij Vodafone geregeld?

Wat is uberhaupt de kwaliteit van de stb's van Vodafone. Bij KPN had ik altijd de oude trage modellen, namelijk.

• Fiber

Fiber

De HD zenders zitten gewoon vooraan, op de plek van de desbetreffende SD stream. De indeling is verder wel vast. http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 11-09-2012 12:44 ]

Verwijderd

Duidelijk, dank je.

Met de afstandsbediening van KPN kan ik het geluid op mijn tv regelen, is dat met de afstandbediening van Vodafone ook mogelijk?

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:12

Edd

Je kan de afstandsbediening inderdaad zo instellen dat je hiermee bepaalde functies van de TV kan bedienen. Waaronder het volume en nog een aantal (weet niet precies welke). Gebruik zelf voornamelijk het volume en de ingang selectie.

-

• BeZaX
De Linksys E2000 router die je erbij krijgt is gewoon eigendom van jezelf toch? Ik heb namelijk al een router en ben van plan om router van Vodafone gewoon te gaan verkopen of weg te geven.

Verwijderd

BeZaX schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:01:
De Linksys E2000 router die je erbij krijgt is gewoon eigendom van jezelf toch? Ik heb namelijk al een router en ben van plan om router van Vodafone gewoon te gaan verkopen of weg te geven.
Zeker is die van jou, dus verkopen mag. Maar bij mij blijft die als reserve op de plank liggen.

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:11
Ik heb sinds vandaag het complete pakket van Vodafone binnen, internet had ik al sinds maandag en gaat als een trein. Ik ben ineens iedereen z'n beste vriend ;). UPC eruit gegooid (tv en internet alleen, telefoon moet nog overgezet worden).

Nu heb ik 1 vraag over het Amino kastje, ik zat eerst King of queens te kijken op RTL5 maar die werd in 4:3 weergegeven op m'n tv terwijl ik in de instellingen in de Amino aangegeven heb dat 4:3 stretched moet worden naar 16:9. Ook hetzelfde geval bij That 70's show op Veronica. Two and a half men daarentegen is dan wel weer 16:9. Is het mogelijk dat ie gewoon alles op 16:9 zet of zit je dan vast aan hoe de zender het uitzend? Want ik vind 4:3 zo 1999.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• denan
peppi_078 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:55:
Ik heb sinds vandaag het complete pakket van Vodafone binnen, internet had ik al sinds maandag en gaat als een trein. Ik ben ineens iedereen z'n beste vriend ;). UPC eruit gegooid (tv en internet alleen, telefoon moet nog overgezet worden).

Nu heb ik 1 vraag over het Amino kastje, ik zat eerst King of queens te kijken op RTL5 maar die werd in 4:3 weergegeven op m'n tv terwijl ik in de instellingen in de Amino aangegeven heb dat 4:3 stretched moet worden naar 16:9. Ook hetzelfde geval bij That 70's show op Veronica. Two and a half men daarentegen is dan wel weer 16:9. Is het mogelijk dat ie gewoon alles op 16:9 zet of zit je dan vast aan hoe de zender het uitzend? Want ik vind 4:3 zo 1999.
Hangt van de uitzending af. Als een zender een uitzending in 4:3 uitzend in een 16:9 formaat (zwarte balken aan de rand, logo van de zender in de zwarte balk ipv in beeld) dan kun je er weinig aan doen.

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 19:00
ik zie zojuist dat er weer zenders omgegooid zijn..
geen animal planet HD meer..

iemand hier meer info over ?
ook is de rode balk, met info over de uitzending, nu geel.

edit:

zie zojuist dat in mijn menu, waar normaal een vodafone logo en info over abbonnement, staat nu glashart media.

is dit een foutje ?

edit nr2:

Heel raarrr, maar heb even een software update gedaan en het is nu weer vodafone en heb mijn kanalen weer terug. loos alarm dus, maar wel vreemd.

[ Voor 49% gewijzigd door cORT3X op 13-09-2012 23:18 ]

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:11
denan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:04:
[...]

Hangt van de uitzending af. Als een zender een uitzending in 4:3 uitzend in een 16:9 formaat (zwarte balken aan de rand, logo van de zender in de zwarte balk ipv in beeld) dan kun je er weinig aan doen.
Logo van de zender staat niet in de zwarte balk. Als het niet gewijzigd kan worden dan heb ik gewoon pech. Dan is dat het enige verschil met UPC.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

BeZaX schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:01:
De Linksys E2000 of router die je erbij krijgt is gewoon eigendom van jezelf toch? Ik heb namelijk al een router en ben van plan om router van Vodafone gewoon te gaan verkopen of weg te geven.
Officieel heb je de Linksys E2000 (of TP-Link TL-WR1042ND) router in bruikleen, het is dus niet je eigendom. Hetzelfde geldt ook voor de AirLive 5F switch die je krijgt als je een 2e Vodafone TV settopbox hebt.

De praktijk zal echter uit moeten wijzen of dat ze je gaan vragen om hem terug te sturen als je je aansluiting opzegt.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2013 11:34 ]

• BeZaX
Aw... dan leggen we de router in de kast. Bedankt voor de informatie!

• denan
cORT3X schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:07:
ik zie zojuist dat er weer zenders omgegooid zijn..
geen animal planet HD meer..

iemand hier meer info over ?
ook is de rode balk, met info over de uitzending, nu geel.

edit:

zie zojuist dat in mijn menu, waar normaal een vodafone logo en info over abbonnement, staat nu glashart media.

is dit een foutje ?

edit nr2:

Heel raarrr, maar heb even een software update gedaan en het is nu weer vodafone en heb mijn kanalen weer terug. loos alarm dus, maar wel vreemd.
Er was een probleem met de centrale server waarop gebruikers gemanaged worden bij GHM. Daardoor gingen een aantal klanten terug naar het standaard profiel.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
denan schreef op woensdag 05 september 2012 @ 08:53:
[...]

In dat geval zou het hooguit een week of 2-3 mogen duren. Ik zou even contact opnemen met de helpdesk om te vragen wat er met de order aan de hand is. En laat dan meteen controleren of de aannemer contact met je heeft gezocht, en op welk nummer.
Helaas duurt het nog steeds. Volgens VF is de kavel is gepatcht en werkend. De helpdesk heeft afgelopen week nogmaals een verzoek aan RF gestuurd met het verzoek om contact op te nemen maar tot op heden zonder resultaat. De helpdesk geeft verder aan dat in het systeem er niet bij is gezet of er al contact is gezocht (waarschijnlijk niet). Is de aannemer die het modem komt installeren per regio verschillend en kan ik daar zelf geen contact mee opnemen als RF het allemaal heeft uitbesteed?

• DaveD1109
Heel vaag dit! Heb een nieuwe cat 6 kabel getrokken en er stekkertjes op geplaatst. De kleuren zitten op de goeie volgorde echter is er totaal geen verbinding mee te krijgen! Gebruik ik de kabel die bij Vodafone in de doos zat werkt alles wel gewoon. Iemand die weet of de amino wel cat6 ondersteund?

DaveD

• Barre73
Die zou dat wel moeten ondersteunen maar ik had hetzelfde probleem. Ik dacht zelf eigenlijk meer aan mijn eigen fout. Stekkertjes op een CAT6 kabel krimpen luistert schijnbaar heel nauw. Ik heb het nu met CAT5E gedaan en dat ging wel goed. Althans... dat dacht ik maar nu gaat het signaal om de zoveel tijd 1 seconde op zwart om dan weer terug te komen.
Zou dat aan mijn eigen kabelmontagewerk kunnen liggen?

Nee dus. Net even een kant en klare patchkabel gebruikt (door de kamer heen naar de meterkast....) en daar gebeurt het ook mee.
Dus storing in de IPTV, hetzij bij mij alleen, hetzij bij meerdere mensen. Daar kom ik nu niet achter denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 14-09-2012 20:48 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:41:
Die zou dat wel moeten ondersteunen maar ik had hetzelfde probleem. Ik dacht zelf eigenlijk meer aan mijn eigen fout. Stekkertjes op een CAT6 kabel krimpen luistert schijnbaar heel nauw. Ik heb het nu met CAT5E gedaan en dat ging wel goed. Althans... dat dacht ik maar nu gaat het signaal om de zoveel tijd 1 seconde op zwart om dan weer terug te komen.
Zou dat aan mijn eigen kabelmontagewerk kunnen liggen?

Nee dus. Net even een kant en klare patchkabel gebruikt (door de kamer heen naar de meterkast....) en daar gebeurt het ook mee.
Dus storing in de IPTV, hetzij bij mij alleen, hetzij bij meerdere mensen. Daar kom ik nu niet achter denk ik.
Vezel niet goed genoeg in NT gemonteerd ?

• Barre73
Zou in theorie kunnen maar dan zou de internetverbinding ook weg moeten vallen op de computer. En dat heb ik nog niet gemerkt. Bij de eerste installatie heb ik een kant-en-klare patchkabel gebruikt (dus door de kamer naar de televisie) en die hele avond en dag erna werkte het prima. Daarna die kabel weggehaald en weer even een dag over op Ziggo om vervolgens vanavond de zelf getrokken patchkabel te monteren en aan te sluiten. Ik zet de Amino weer aan en ik krijg het opstartbeeld in een klein hoekje van het scherm te zien, dan wel normaal TV beeld maar de informatiebalk onderin staat in het klein ergens middenin.
Even met de instellingen het beeldformaat aangepast en toen ging het mis.

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met de beeldinstellingen t.o.v. de TV.
TV is HD ready (720p) en ik had de beeldinstelling van de Amino op 1050P staan.

Dat ga ik eens even proberen!

Verwijderd

Succes, hope it will work :)

• Barre73
Zo te zien wel... Al meer dan een half uur zonder wegvallend beeld..

Pagina: 1 ... 11 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.