HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:43:
[...]
Vreemd. In de Vodafone brief die ik sinds vrijdag heb ontvangen staat dat eerst de modem (Genexis) geplaatst zal gaan worden de spullen worden opgestuurd waarna Vodafone belt voor een afspraak met de monteur.
Uiteraard kun je zelf ook de router, interactieve TV box en telefoon aansluiten.
Ik verwacht niet dat de monteur eventuele problemen in het glasmodem of daarachter zal oplossen.
Dat is het stukje waar Reggefiber of KPN wholesale over gaat.
Bij mij is Reggefiber (naja, onderaannemer) vandaag geweest om de Genexis te plaatsen. Echter, de datavezel was nog niet actief. (CATV heb ik zelf al 1,5 week draaien...) Op de datavezel staat nog geen signaal (poort uit, of verkeerd gepatched in de pop). Maar dat geloofden ze niet, dus die monteur moest echt komen. Om dus dezelfde conclusie te trekken....
Die monteur plaatst alleen de Genexis, hij had niet de apparatuur van mn provider (router / settopbox) bij zich.
Effectief? Nee. Eerste persoon: kijken. 2e persoon: ding aan de muur schroeven en lassen. 3e persoon: meten, 4e persoon: genexis plaatsen.
En telkens maar afspraken maken op de reggefiber manier: Tussen 8 en 10 = hopen dat ze er voor 12.00 zijn. Tussen 8 en 12? -> kwam om 14.00 aanzetten. De manier van communicatie van Reggefiber naar de isp/klant mag nog aanzienlijk verbeterd worden...
Als ik zo bij m'n klanten een glasvezel oplever kan ik vrij snel ander werk zoeken...
Eigen converter aangesloten
catv-over-fiber is redelijk standaard, en een standaard module pakt eigenlijk alles in de 1310-1550nm range, dus da's vrij snel goed.
as-we-speak zit die nog steeds erop.
Beste man heeft de FTU weer meegenomen, mocht ie niet achterlaten. (helaas... ik kan zelf ook wel zien of er link op de vezel is of niet, maar goed, dat zijn regeltjes waar hij ook weinig aan kan doen)... nu weer afwachten op de volgende afspraak. (en weer thuiswerken of vrij nemen..)
[
Voor 19% gewijzigd door
DJSmiley op 01-10-2012 23:59
]