Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.172 views

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
De bijgeleverde cat5 kabel werkt bij mij ook gewoon. De zelf aangelegde cat6 werkt bij mij ook niet als kabel naar de laptop dus denk toch dat de kabel brak is. Ga van het weekend kijken of ik niet gewoon die kant en klare kabel door het gat in de muur kan krijgen.

DaveD

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BeZaX schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:48:
Aw... dan leggen we de router in de kast. Bedankt voor de informatie!
Vlgns mij moet 'ie gewoon eigendom zijn ... Het is niet alsof je 'em anders voor zoveel per maand moet/kan huren. "Gratis modem t.w.v 99 euro"

(we zitten niet in hetLijbrandt topic he :9 )

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 15:34
DaveD1109 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:32:
De bijgeleverde cat5 kabel werkt bij mij ook gewoon. De zelf aangelegde cat6 werkt bij mij ook niet als kabel naar de laptop dus denk toch dat de kabel brak is. Ga van het weekend kijken of ik niet gewoon die kant en klare kabel door het gat in de muur kan krijgen.
Dat wordt een aardig gat dan... ik zeg: Cat5E. Dat werkte bij uiteindelijk prima terwijl die CAT6 het niet deed.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:11
Klopt het dat je de eerste maand niet meer gratis krijgt van vodafone? Ik heb daarvoor getekend en nu zegt een vervelend jochie aan de telefoon dat die actie sinds April van dit jaar al niet meer bestaat. Hij bleef ook volhouden dat die korting er al sinds april op staat maar die zie ik pas sinds deze week. Weet iemand hier wat meer van??

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
apis29 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:17:
Vlgns mij moet 'ie gewoon eigendom zijn ... Het is niet alsof je 'em anders voor zoveel per maand moet/kan huren. "Gratis modem t.w.v 99 euro"
De router is inderdaad eigendom, de STB's zijn alleen in bruikleen.
peppi_078 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:12:
Klopt het dat je de eerste maand niet meer gratis krijgt van vodafone? Ik heb daarvoor getekend en nu zegt een vervelend jochie aan de telefoon dat die actie sinds April van dit jaar al niet meer bestaat. Hij bleef ook volhouden dat die korting er al sinds april op staat maar die zie ik pas sinds deze week. Weet iemand hier wat meer van??
Klopt, men heeft nu een andere korting/aanbieding. En over een paar maanden ook vast weer. Maar als jij een inschrijving hebt gedaan op de korting van voor april (en ook een bevestiging hebt gehad van je aanmelding) dan krijg je gewoon die korting.

Wat je niet kunt doen is ergens een oud inschrijfformulier opduikelen en dat insturen, alle klanten die zich nu aanmelden krijgen automatisch de nu geldende korting.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
denan schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:27:
[...]

De router is inderdaad eigendom, de STB's zijn alleen in bruikleen.

[...]

Klopt, men heeft nu een andere korting/aanbieding. En over een paar maanden ook vast weer. Maar als jij een inschrijving hebt gedaan op de korting van voor april (en ook een bevestiging hebt gehad van je aanmelding) dan krijg je gewoon die korting.

Wat je niet kunt doen is ergens een oud inschrijfformulier opduikelen en dat insturen, alle klanten die zich nu aanmelden krijgen automatisch de nu geldende korting.
De aanbieding begin dit jaar was TWEE maanden gratis, plus gratis monteur (99,95) plus gratis draadloos modem. Voor minder doe ik het dan ook niet ook al wacht ik nog steeds om aangesloten te worden.

• Barre73
Dat zou je ook gewoon moeten krijgen. En als het goed is heb je je inschrijfformulier om het te bewijzen. Het kan ook de verkeerde kant op slaan natuurlijk. Als een maandabonnement nu ineens 50 procent lager wordt voor nieuwe klanten betaal je ook de oude prijs bij je inschrijving.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
peppi_078 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:12:
Nou hij gaat door het gat waar eerst de kabel van ziggo het huis in kwam vanuit de kruipruimte. Dat gat is al behoorlijk groot dus.

DaveD

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:50:
Dat zou je ook gewoon moeten krijgen. En als het goed is heb je je inschrijfformulier om het te bewijzen. Het kan ook de verkeerde kant op slaan natuurlijk. Als een maandabonnement nu ineens 50 procent lager wordt voor nieuwe klanten betaal je ook de oude prijs bij je inschrijving.
Goed dat je dit nog even noemt.
De maandprijs was in januari € 49,95 nu is de prijs € 51.
Dus ik betaal straks dus ook € 49,95, uitzondering hierop is de BTW verhoging omdat dit los staat van de abonnementsprijs.

• peppi_078
denan schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:27:

Ik snap dat ik geen oud formulier kan gebruiken om die korting te gebruiken, sterker nog die heb ik geeneens.

Ik ben op 30 juli gebeld dat vodafone een aanbieding had en daar werd gezegd dat ik de eerste maand gratis krijg, dus ja gezegd en in de overeenkomst die ik opgestuurd kreeg staat dat ik de eerste maand gratis krijg i.v.m. overstappen. Of die verkopers verkopen abo's met oude informatie of ze misleiden je. Ik heb een mail gestuurd met m'n overeenkomst er bij. Ik zie wel wat ze zeggen.

• denan
peppi_078 schreef op zondag 16 september 2012 @ 09:29:
Ik ben op 30 juli gebeld dat vodafone een aanbieding had en daar werd gezegd dat ik de eerste maand gratis krijg, dus ja gezegd en in de overeenkomst die ik opgestuurd kreeg staat dat ik de eerste maand gratis krijg i.v.m. overstappen. Of die verkopers verkopen abo's met oude informatie of ze misleiden je. Ik heb een mail gestuurd met m'n overeenkomst er bij. Ik zie wel wat ze zeggen.
Dan is er vast een voicelog gemaakt.. en krijg jij hetgeen je beloofd is :)

• peppi_078
Net Vodafone gebeld, en nu wel iemand aan de lijn gekregen met verstand. Die zei dus wel dat het sinds kort pas veranderd was en dat als ik het besteld heb met de eerste maand gratis dat ik dat ook gewoon krijg. Dus die knuppel die ik zaterdag aan de lijn had is gewoon lomp dus. En ze ging gelijk m'n nummerportering fixen anders zou dat nog langer duren.

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022
Heeft iemand ervaring met overstappen van InterNLnet glasvezel (Amsterdam OHG) naar Vodafone?
Ik heb hier nog niet gelezen dat de verbeterde overstapservice operationeel is, dus 5-6 weken tenzij het hier nog wat complexer ligt...?
Ik heb nu nog analoge televisie bij UPC en bij overstap zou ik voor het zelfde geld een beter pakket krijgen.

Ik vroeg me nog wel af hoe het zit met de radio (100 zenders digitaal vlgs de vodafone site); is die ook analoog beschikbaar via de coax of gaat dat enkel via de settop?

Grt, Willem

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 15:57
Uiteraard gaat dat via de settopbox.

Op de FM band passen zoveel zenders niet. Er wordt ook wel het e.e.a. aan radio doorgegeven als "audio" service op DVB-C over diezelfde coax, maar dat is voor zover ik gescand heb hetzelfde als het FM pakket.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

robertwebbe

Robert Webbe

apis29 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:17:
[...]

(we zitten niet in hetLijbrandt topic he :9 )
Ik heb een training gemaakt over dit onderwerp en vanuit de afdeling werd me beweerd dat het echt gratis bruikleen was. Uiteraard heb ik ze ook gewezen op het "gratis modem t.w.v. 99 euro" en men was ook niet zo blij met deze marketing op de website. Het is nu niet duidelijk waar het eigendom ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2012 07:45 ]

• denan
robertwebbe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:45:
[...]

Ik heb een training gemaakt over dit onderwerp en vanuit de afdeling werd me beweerd dat het echt gratis bruikleen was. Uiteraard heb ik ze ook gewezen op het "gratis modem t.w.v. 99 euro" en men was ook niet zo blij met deze marketing op de website. Het is nu niet duidelijk waar het eigendom ligt.
Dan zou ik nog even met Vodafone overleggen, het is toch echt eigendom.

Verder lijkt me de website redelijk duidelijk: Gratis router twv 99,-. Er staat niets over bruikleen constructies. Bij de STB's staat wel heel duidelijk: Interactieve Box Gratis, in bruikleen

• HoppyF
denan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:00:
[...]

Dan zou ik nog even met Vodafone overleggen, het is toch echt eigendom.

Verder lijkt me de website redelijk duidelijk: Gratis router twv 99,-. Er staat niets over bruikleen constructies. Bij de STB's staat wel heel duidelijk: Interactieve Box Gratis, in bruikleen
Klopt.
Dat heeft nog een voordeel, een router kun je later als je naar een andere glasvezelaanbieder zou overstappen nog wel ergens anders voor gebruiken of verkopen.
Aan een STB heb je veel minder.

Daarbij komt dat Vodafone eigenaar van de STB blijft en dus ook voor vervanging zorgt als deze defect raakt.
Firmware updates e.d vallen dus ook onder de verantwoording van de provider.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11 15:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

eymey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:18:
Uiteraard gaat dat via de settopbox.

Op de FM band passen zoveel zenders niet. Er wordt ook wel het e.e.a. aan radio doorgegeven als "audio" service op DVB-C over diezelfde coax, maar dat is voor zover ik gescand heb hetzelfde als het FM pakket.
Gebruik al jaren een hardware internet radio geen Settopbox / TV nodig :P
Meer zenders en via netwerk en usb bereikbaar...

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• bobromeo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01-2023
job schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:01:
Als het ongecodeerd is (zoals je daarboven zegt) heb je een module helemaal niet nodig. De module heb je nodig juist vanwege encryptie. Geen encryptie -> geen ci+ module nodig.
Het module gedeelte in je verhaal kan je op deze plek in je TS dus gewoon schrappen.
Volgens mij heb je een CI module nodig om het dvb-c signaal te decoderen. Dus geen CI+ maar wel een normale CI module. Het dbc-c signaal is niet "gescrambled" ("encrypted") maar moet wel gedcodeerd worden.
Je heb dan een CI-module nodig zonder kaart.
Of heb ik het helemaal mis ?-)

• eymey
fiberdordrecht schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:06:
[...]

Gebruik al jaren een hardware internet radio geen Settopbox / TV nodig :P
Meer zenders en via netwerk en usb bereikbaar...
True en allemaal leuk en aardig, maar daar ging de originele vraag natuurlijk niet over ;). Die ging over wat de provider specifiek biedt! Bovendien is jouw radio ook nog steeds 'een extra kastje' ;)

Overigens zweer ik nog steeds bij het gewoon lekker 'snel' aan kunnen zetten van 'de radio'. FM dus :D. Voor internetradio heb ik legio mogelijkheden, zoals via XBMC, of de "ds audio" functie van m'n Synology NAS (waar een sub-stick met FM transmitter aan hangt zodat ik internetradio zelfs op m'n perfect klinkende FM wekkerradio kan ontvangen :D ).

Echter, FM blijft voor mij koning op het gebied van gebruiksgemak (en mijn radio luistertijd is 90% van de tijd dezelfde zender :P )

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 25-09-2012 23:18 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
bobromeo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:03:
[...]

Volgens mij heb je een CI module nodig om het dvb-c signaal te decoderen. Dus geen CI+ maar wel een normale CI module. Het dbc-c signaal is niet "gescrambled" ("encrypted") maar moet wel gedcodeerd worden.
Je heb dan een CI-module nodig zonder kaart.
Of heb ik het helemaal mis ?-)
DVB-C bij GHM is ongecodeerd. Een DVB-C tuner is dan voldoende voor het basispakket (SD) + ned1/2/3HD.

CI module heb je alleen bij kabelaars nodig, vaak voor extra pakketten. En CI module zonder kaart = nutteloos. Decoding van DVB-C gebeurt door je settopbox/dvb-c tuner, niet door een ci-module

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Fiber

Beaches are for storming.

Moderne tv's hebben een ingebouwde dvb-c tuner, en anders is bijvoorbeeld een tweedehands Ziggo boxje ook prima.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
Dus het antwoord op de vraag van Bobromeo: Televisie's met een CI+ modeule hebben altijd een ingebouwde DVB-C tuner. Die is alleen bij kabelaars niet zomaar te gebruiken (want gecodeerd/encrypted) dus daarvoor is de CI/CI+ module uitgevonden. Je moet die smartcard toch ergens kwijt..
Dus bij de DVB-C signalen van Vodafone (is GHM) is het voldoende om de kabel in je TV te steken en de DVB-C tuner in je TV zijn werk te laten doen.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Is 24Kitchen ook te ontvangen? In de zenderlijst kan ik deze niet vinden. Niet voor standaard en plus pakket.

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11 18:32
Unneoetech schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:17:
Is 24Kitchen ook te ontvangen? In de zenderlijst kan ik deze niet vinden. Niet voor standaard en plus pakket.
Hij staat in de lijst, rechts bij de extra zenders, bijna halverwege;
http://vast-bellen-en-int...radio_zenderoverzicht.pdf

• Fiber

Fiber

Unneoetech schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:17:
Toch wel, gewoon in het basispakket iptv. Niet via analoog of DVB-C. http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:50:
[...]

Toch wel, gewoon in het basispakket iptv. Niet via analoog of DVB-C. http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/
Vodafone heeft eigen zenderlijsten die sterk afwijken van de GHM zenderlijsten. Ik zou dus de lijsten op de vodafone.nl site gebruiken.

• Fiber

Fiber

Raar. Lijkt me slimmer als al die glasboeren een beetje samenwerken om te kunnen opboksen tegen Ziggo en UPC etc...

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Intercity schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:28:
[...]

Hij staat in de lijst, rechts bij de extra zenders, bijna halverwege;
http://vast-bellen-en-int...radio_zenderoverzicht.pdf
Ah ja. Ik had gekeken in de zenderlijst die in de OP wordt genoemd en hier staat ie niet in. Wellicht goed om de zenderlijst in de OP te vervangen.

Beetje balen dat die in het plus pakket zit. Ik kijk er nu geregeld naar en heb nog geen pluspakket besteld...

• Fiber

Fiber

De OP wordt al maanden niet meer bijgehouden. Gratis ter overname aangeboden... ;)

Maar lees die Vodafone pdf nog eens goed, ook daar zit hij gewoon in het basispakket.

• Barre73
Inderdaad, ook bij Vodafone gewoon in het basispakket IPTV. De extra zenders beginnen in die PDF op de tweede pagina...

• HoppyF
Vandaag een brief (pre-activatie) van Vodafone ontvangen dat het netwerk hier (Ermelo) vrijwel gereed is. (wijk 1 dus).
De aannemer gaat een afspraak maken voor het plaatsen van de glasvezelmodem.
Ik vraag me dan af waarom nu pas?
De FTU is begin juli immers al geplaatst, dat het netwerk nog niet gereed was hoeft toch geen probleem te zijn.
Nu moet ik er weer op wachten.

Vodafone geeft verder aan het Thuis installatiepakket te gaan opsturen en de activatiedatum nog bekend te gaan maken. Dit waarschijnlijk pas als het modem ook echt geplaatst is. Zonder kun je immers niets.
Hopelijk kan ik dan binnen een maand vanaf nu gebruik gaan maken van glasvezel.

• Barre73
Plaatsen van het modem betekent ook activeren van het modem (middels een laptoptest). Dat kan alleen als de betreffende PoP ook openstaat. en zoals je maar al te goed weet was daar een Dark Fiber voor nodig.
Volgorde voor jouw begrip vanaf nu:
Vanuit Vodafone/KPN Wholesale komt jouw order straks (met alle anderen) bij de aannemer binnen om 1) in de wijkcentrale 2 vezels te patchen. De digitale en de analoge. en 2) om een afspraak te maken met jou om de Genexis Core te plaatsen en te activeren. Als dat gedaan is kan het 1 tot 2 dagen duren (maar soms ook dezelfde dag nog) voordat je Internet en TV werken.

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:41:
Plaatsen van het modem betekent ook activeren van het modem (middels een laptoptest). Dat kan alleen als de betreffende PoP ook openstaat. en zoals je maar al te goed weet was daar een Dark Fiber voor nodig.
Volgorde voor jouw begrip vanaf nu:
Vanuit Vodafone/KPN Wholesale komt jouw order straks (met alle anderen) bij de aannemer binnen om 1) in de wijkcentrale 2 vezels te patchen. De digitale en de analoge. en 2) om een afspraak te maken met jou om de Genexis Core te plaatsen en te activeren. Als dat gedaan is kan het 1 tot 2 dagen duren (maar soms ook dezelfde dag nog) voordat je Internet en TV werken.
Klopt wel.
De twee vezels liggen er al en moeten dus alleen nog gepatched worden in de PoP als dit al nog niet al gebeurd zou zijn.
De PoP (bij ons in wijk 1) moet nu wel actief zijn omdat ik uit diverse bronnen hoor dat er mensen met KPN abonnementen gisteren/vandaag aangesloten worden.
KPN gebruikt maar 1 van de 2 vezels maar goed, er kan dus al aangesloten worden.
De aannemer zal het plotseling wel druk krijgen om al die glasvezel modems te gaan plaatsen.
Ik denk dat het op zich niet zoveel zal voorstellen omdat het een kwestie is van FTU kapjes loshalen en modem plaatsen en kijken of die het doet.

Toch hadden ze naar mijn idee tijd en moeite kunnen besparen om meteen bij het plaatsen van de FTU de modem te plaatsen bij mensen die op dat moment al een abonnement hadden afgesloten bij een provider.
Je hebt dan nog geen werkende situatie omdat de PoP e.d. ook nog gereed gemaakt moet worden maar je bespaart hiermee achteraf werk (en dus geld) plus dat je de klant niet meer lastig hoeft te vallen voor een weer een afspraak.
Het is immers maar de vraag of er iemand thuis is want de werkzaamheden zullen vast en zeker overdag uitgevoerd gaan worden.

• denan
HoppyF schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:54:
Toch hadden ze naar mijn idee tijd en moeite kunnen besparen om meteen bij het plaatsen van de FTU de modem te plaatsen bij mensen die op dat moment al een abonnement hadden afgesloten bij een provider.
Je hebt dan nog geen werkende situatie omdat de PoP e.d. ook nog gereed gemaakt moet worden maar je bespaart hiermee achteraf werk (en dus geld) plus dat je de klant niet meer lastig hoeft te vallen voor een weer een afspraak.
Het is immers maar de vraag of er iemand thuis is want de werkzaamheden zullen vast en zeker overdag uitgevoerd gaan worden.
Dan had men nog terug moeten komen na het patchen om de NT door te meten en op te leveren.. dus eigenlijk maakt dit geen verschil uit. Verder kan het zijn dat KPN nu al aan het leveren is en VF pas vanaf volgende week. Als WMP+ (dus een darkfiber) nodig is voor het actieveren/testen van CATV en DVB-C zul je moeten wachten tot dat in de pop actief is. KPN heeft geen CATV en DVB-C en zal dus een paar dagen eerder kunnen activeren.

• Barre73
Wat Denan zegt.. Die NT zal toch een laptoptest moeten ondergaan en daarvoor is een verbinding nodig. Maar ik heb dit al vaker gezegd: Ermelo ging nog niet zoals gewenst maar dit zal niet vaak meer voorkomen verwacht ik. Modemplaatsing en activatie bij de huisaansluiting is de nieuwe norm. Dan hoeft er inderdaad maar 1 keer een afspraak gemaakt te worden, behalve als je dan toevallig een monteur bij je abonnement hebt besteld voor de in-huis installatie van je kabels en apparatuur.

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022
Dank voor de reacties de afgelopen tijd.
wvdg schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:31:
Heeft iemand ervaring met overstappen van InterNLnet glasvezel (Amsterdam OHG) naar Vodafone?
Ik heb hier nog niet gelezen dat de verbeterde overstapservice operationeel is, dus 5-6 weken tenzij het hier nog wat complexer ligt...?
Ik heb nu nog analoge televisie bij UPC en bij overstap zou ik voor het zelfde geld een beter pakket krijgen.
Geen ervaringen van InterNLnet overstappers??
Ik vroeg me nog wel af hoe het zit met de radio (100 zenders digitaal vlgs de vodafone site); is die ook analoog beschikbaar via de coax of gaat dat enkel via de settop?
Kennelijk altijd via de settop, het gemak van de FM tuner -idd 99% van de tijd op de vaste zender- ben je kennelijk kwijt (met een klein basispakket via analoog zou dat te verhelpen zijn...)

Grt, Willem

• eymey
Uhm... voor zo ver ik weet biedt Vodafone overal, ook in Amsterdam, een CATV signaal (basispakket aan analoge TV, dvb-c TV en óók FM ) !

• Barre73
En als je een aantal berichten omhoog scrollt zie je in een bericht van Intercity een link naar de Vodafone zenderlijst (dus niet die van Glashart!) en daar staan alle radiozenders in via analoog, dus via coax/FM. Dat is het kopje: Radio Basis.

Verwijderd

Heeft Vodafone HBO als extra optie erbij ? Hoorde het in de wandelgangen...

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sind kort is de Genexis box aangesloten op de FTU.
Hierop branden 3 lampjes namelijk Internet, Telefoon en Aan. Internet werkt al..dus dat is super. Alleen nog geen modem van Vodafone ontvangen.

Het TV lampje brand nog niet, is dit voor DVB-C aansluiting of voor de 2de netwerkaansluiting?
Moet hiervoor Vodafone nog iets doen? Ik wil graag ASAP van Digitene af..

• HoppyF
tweakfdr schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:42:
Hierop branden 3 lampjes namelijk Internet, Telefoon en Aan. Internet werkt al..dus dat is super. Alleen nog geen modem van Vodafone ontvangen.

Het TV lampje brand nog niet, is dit voor DVB-C aansluiting of voor de 2de netwerkaansluiting?
Heb je eerder van Vodafone wel een brief ontvangen waarin staat dat je binnenkort het installatie pakket opgestuurd krijgt?

• tweakfdr
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:47:
[...]

Heb je eerder van Vodafone wel een brief ontvangen waarin staat dat je binnenkort het installatie pakket opgestuurd krijgt?
Nope..bij de installatie zit wel een monteur echter eigenlijk wil ik hier geen gebruik van maken (kan het zelf wel aan mijn zijde) echter ik hoop dat wanneer iets niet goed is bij Vodafone de monteur de weg weet om het snel op te lossen.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:38:
Heeft Vodafone HBO als extra optie erbij ? Hoorde het in de wandelgangen...
Ja, € 14,95 per maand voor HBO 1, 2, 3, On Demand en HBO GO. En ik meen dat je de eerste 2 maanden gratis krijgt als promotie als je het kiest.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 01-10-2012 19:35 ]

• Barre73

Het TV symbool is CATV (dus ook DVB-C). Dat dat nog niet werkt terwijl internet het wel doet is vreemd.. Maar goed. Het zou kunnen. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met het modem van Vodafone. Dat is namelijk de Genexis. Bedoel je wellicht de gratis router?
Helaas heb je de Amino decoder nog niet want grote kans dat je IPTV ook werkt aangezien je internet ook werkt nu.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42

Ik heb direct nadat de monteur de FTU had geïnstalleerd geprobeerd of er analoog signaal op het modem stond, door de coax stekker tegen de cai aansluiting te houden (moest er toen nog een extra dopje voor de stekker er opschroeven, die zat er nog niet op). Er stond bij mij al wel analoog signaal op (digitaal niet kunnen testen), weet alleen niet meer of het TV lampje toen wel of niet brandde. Ik weet bij een vriend van mij dat DVB-C direct na plaatsing ook werkte, hij had zijn tv met DVB-C al aangesloten voordat de monteur langskwam om de decoder te installeren. Je moet alleen zelf dat dopje ergens vandaan halen om je coax stekker op het modem te kunnen aansluiten.

• HoppyF
tweakfdr schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:58:
[...]

Nope..bij de installatie zit wel een monteur echter eigenlijk wil ik hier geen gebruik van maken (kan het zelf wel aan mijn zijde) echter ik hoop dat wanneer iets niet goed is bij Vodafone de monteur de weg weet om het snel op te lossen.
Vreemd. In de Vodafone brief die ik sinds vrijdag heb ontvangen staat dat eerst de modem (Genexis) geplaatst zal gaan worden de spullen worden opgestuurd waarna Vodafone belt voor een afspraak met de monteur.
Uiteraard kun je zelf ook de router, interactieve TV box en telefoon aansluiten.
Ik verwacht niet dat de monteur eventuele problemen in het glasmodem of daarachter zal oplossen.
Dat is het stukje waar Reggefiber of KPN wholesale over gaat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:43:
[...]

Vreemd. In de Vodafone brief die ik sinds vrijdag heb ontvangen staat dat eerst de modem (Genexis) geplaatst zal gaan worden de spullen worden opgestuurd waarna Vodafone belt voor een afspraak met de monteur.
Uiteraard kun je zelf ook de router, interactieve TV box en telefoon aansluiten.
Ik verwacht niet dat de monteur eventuele problemen in het glasmodem of daarachter zal oplossen.
Dat is het stukje waar Reggefiber of KPN wholesale over gaat.
Bij mij is Reggefiber (naja, onderaannemer) vandaag geweest om de Genexis te plaatsen. Echter, de datavezel was nog niet actief. (CATV heb ik zelf al 1,5 week draaien...) Op de datavezel staat nog geen signaal (poort uit, of verkeerd gepatched in de pop). Maar dat geloofden ze niet, dus die monteur moest echt komen. Om dus dezelfde conclusie te trekken....

Die monteur plaatst alleen de Genexis, hij had niet de apparatuur van mn provider (router / settopbox) bij zich.

Effectief? Nee. Eerste persoon: kijken. 2e persoon: ding aan de muur schroeven en lassen. 3e persoon: meten, 4e persoon: genexis plaatsen.

En telkens maar afspraken maken op de reggefiber manier: Tussen 8 en 10 = hopen dat ze er voor 12.00 zijn. Tussen 8 en 12? -> kwam om 14.00 aanzetten. De manier van communicatie van Reggefiber naar de isp/klant mag nog aanzienlijk verbeterd worden...

Als ik zo bij m'n klanten een glasvezel oplever kan ik vrij snel ander werk zoeken...
Barre73 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:54:
Hoe kan je CATV al 1,5 week hebben draaien als je geen Genexis had? Die heb je toch echt nodig om dat te weten.
Eigen converter aangesloten ;)

catv-over-fiber is redelijk standaard, en een standaard module pakt eigenlijk alles in de 1310-1550nm range, dus da's vrij snel goed.

as-we-speak zit die nog steeds erop.

Beste man heeft de FTU weer meegenomen, mocht ie niet achterlaten. (helaas... ik kan zelf ook wel zien of er link op de vezel is of niet, maar goed, dat zijn regeltjes waar hij ook weinig aan kan doen)... nu weer afwachten op de volgende afspraak. (en weer thuiswerken of vrij nemen..)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 01-10-2012 23:59 ]

• Barre73
Hoe kan je CATV al 1,5 week hebben draaien als je geen Genexis had? Die heb je toch echt nodig om dat te weten.

En jouw beschrijving is precies de reden dat het tegenwoordig zo veel mogelijk anders gaat. Persoon 1 komt kijken (zonder afspraak van te voren trouwens) omdat je anders misschien de kabel naar de verkeerde plek schiet en dan te weinig kabel hebt om alsnog naar de goede plek te gaan. Dus die plek wordt van te voren bepaald. Dan komt een aantal weken later de ploeg om de kabel naar binnen te brengen en af te lassen op het "ding aan de muur". Dat heet trouwens een FTU. En in heel veel projecten probeert men nu op dat moment ook de Genexis/Packet Front te plaatsen en te activeren. Dan is de provider aan zet om jouw diensten aan te zetten en je pakket te versturen (kan ook van te voren trouwens). Als je dan zelf een monteur hebt besteld voor je huisbekabeling zal je daar nog op moeten wachten. Maar daar staat Reggefiber buiten.

• tweakfdr
  • Niet online
Vandaag het installatiepakket ontvangen!

Gelijk de setupbox aangesloten. Omdat het TV lampje niet brand op de Genexis had ik er weinig vertrouwen in, maar wat schets mijn verbazing..de setupbox werkte gelijk. Dat is mooi.

Nu alleen nog DVB-C tv configureren voor boven. Maar helaas deze kan geen zenders vinden. Het betreft een LG 26LD350 met DVB-C ontvanger.

Werkt dit niet omdat het TV lampje op de Genexis niet brand of ligt het probleem bij de TV?

• Barre73
Het TV lampje op de Genexis is voor de DVB-C. Je settopbox werkt via de internetverbinding (IPTV...). Dat is het tweede lampje van boven (op een nieuwe Genexis), dus als die brandt heb je internet en IPTV.

Ik neem wel aan dat je de goede frequentie en netwerkID hebt opgezocht en ingevoerd? Maar goed, als het lampje niet brandt dan werkt het nog niet, zo simpel is het.

• tweakfdr
  • Niet online
Maar goed, als het lampje niet brandt dan werkt het nog niet, zo simpel is het.
mmm, morgen maar eens bellen met Vodafone.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 17:12

Maverick2001

Never look back

FF een update mbt het geluidsprobleem van mijn Panasonic TV icm de Animo.

Ik heb gister een FW/software upgrade van de Animo uitgevoerd en het haperende geluid is plots verdwenen. Wat een verademing!

Iets wat geen probleem is maar wat ik wel vreemd vind van een telecom bedrijf is dat de voicemail dame nog steeds wel heel gebrekkige informatie geeft wanneer je berichten afluistert. De datum ... en tijd zijn wel erg karig.

Pura Vida

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:53
Even een vraag, een maat van mij die heeft een paar maanden geleden vodafone pakket aangeschaft met o.a. internet. Echter schommelt de download snelheid erg heen en weer, het gaat van een tijd stabiel 1700kb/s terug naar 300 kb/s.

In het begin dacht ik dat het zijn eigen crappy router was, daarom heb ik hem tijdelijk even een DIR 655 gegeven om dit uit te testen, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Heeft iemand een goede manier om te testen of dit aan zijn kant ligt of aan de kant van vodafone?

P.S. het is zowel bedraad als draadloos.

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 03-10-2012 15:35 ]

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 09:35
Probeer het eens zonder router. En 1700kb/s is niet echt stabiel. Voor een abbo van 30Mbps hoor jje minstens 3MB/s te kunnen halen.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:53
RHPJS schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:41:
Probeer het eens zonder router. En 1700kb/s is niet echt stabiel. Voor een abbo van 30Mbps hoor jje minstens 3MB/s te kunnen halen.
Heb het ook al eens zonder router getest, maar ik had mijn laptop ook op mijn eigen lijn getest en daar was de daar kreeg ik ook instabiele metingen, vandaar dat ik deze metingen niet vertrouw.

• tweakfdr
  • Niet online
tweakfdr schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

mmm, morgen maar eens bellen met Vodafone.
Vodafone melde dat of het nog geactiveerd moet worden in de Genexis of dat de module ontbrak en ik een andere Genexis zal krijgen..Helaas wanneer het wordt opgepakt kon ze niet zeggen. Nog even wachten.

• Barre73
Dat activeren kunnen ze dan alleen zelf doen (of laten doen eigenlijk aangezien ze alles inkopen bij KPN-ITNS). Er zijn inderdaad wel exemplaren waarbij de CATV module ontbreek of defect is.

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 17:23
Leeuwarden schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:04:
[...]

Tijdje terug bovenstaande probleem aangeroerd.Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon gekocht. (simpele Philips met antwoordapparaat, telefoon is draadloos) Helaas doet het probleem zich nog steeds voor. Vandaag ook al een mailtje naar de klantenservice gestuurd maar ben ook benieuwd of er meer zijn die telefoon problemen hebben?
Kleine update: na gemaild te hebben tijdlang niets gehoord, nog een mail gestuurd, weer niets gehoord dus maar gebeld. En toen ging het snel: na 2 of 3 dagen kreeg ik een telefoontje of het misschien mogelijk was dat de monteur gelijk langskwam. Dat kon en even later had ik een nieuw modem. Nu is het afwachten of het opgelost is.We zullen zien...

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-10 17:23
En helaas... nog steeds hetzelfde probleem...

Verwijderd

Raar verhaal.
Al meer dan een jaar met redelijk wat tevredenheid abonnee van Lijbrandt (tv/internet/tel)
Nu kan ik bij vodafone voor hetzelfde geld een voor mij gunstiger abonnement afsluiten.
Na een hoop moeilijkheden via mail en telefoon kreeg ik vandaag van Vodafone een mailtje met daarin uitgelegd waarom het niet mogelijk was een abonnement af te sluiten bij Vodafone.

Bedankt voor jouw e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om klant te worden bij Vodafone Thuis, omdat de nieuwe order weer is mislukt. Dit komt omdat u op dit moment al aangesloten zit bij een bestaande glasvezel provider. Het is niet mogelijk om van glasvezel provider naar glasvezel provider over te stappen, wij zijn wel hard bezig om dit proces te realiseren.

Onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonevast.nl

Ik heb een opzeg termijn van 1 maand, het kan toch niet zo zijn dat je anno 2012 vast aan een provider zit

• Barre73
Het verhaal is ook niet helemaal waar. Het kan wel maar er is nog geen goed werkend proces bij KPN Wholesale voor gevonden. Beide providers kopen daar hun diensten in en jij zit in de wijkcentrale op de apparatuur van KPN Wholesale verbonden. Enige mogelijkheid op dit moment lijkt nog steeds te zijn om je abonnement bij Lijbrandt op te zeggen, na het stoppen van de diensten wachten tot je lijn is vrijgegeven (dus fysiek in de wijkcentrale is losgehaald) en pas daarna een nieuw abonnement bij Vodafone aan te vragen.
Betekent dat je bij elkaar zo'n drie tot vier weken zonder diensten zit.

Zoals je zegt: Niet meer van deze tijd, maar helaas wel de waarheid.

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:58:
Het verhaal is ook niet helemaal waar. Het kan wel maar er is nog geen goed werkend proces bij KPN Wholesale voor gevonden. Beide providers kopen daar hun diensten in en jij zit in de wijkcentrale op de apparatuur van KPN Wholesale verbonden. Enige mogelijkheid op dit moment lijkt nog steeds te zijn om je abonnement bij Lijbrandt op te zeggen, na het stoppen van de diensten wachten tot je lijn is vrijgegeven (dus fysiek in de wijkcentrale is losgehaald) en pas daarna een nieuw abonnement bij Vodafone aan te vragen.
Betekent dat je bij elkaar zo'n drie tot vier weken zonder diensten zit.

Zoals je zegt: Niet meer van deze tijd, maar helaas wel de waarheid.
Dit lijkt wel terug in de tijd.
Misschien een idee om de Opta eens te polsen wat ze daarvan vinden.
ADSL overstappen was eerst ook een drama maar is later goed verlopen.

• tweakfdr
  • Niet online
tweakfdr schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:42:
[...]

Vodafone melde dat of het nog geactiveerd moet worden in de Genexis of dat de module ontbrak en ik een andere Genexis zal krijgen..Helaas wanneer het wordt opgepakt kon ze niet zeggen. Nog even wachten.
Probleem is opgelost. Hak heeft iets gepatched en nu werkt het. Het TV lampje op de Genexis brand nu ook.

• Barre73
Of te wel: Hak was vergeten de tweede patch te zetten... beetje jammer.

Verwijderd

Vandaag heeft Vodafone telefonisch contact opgenomen met me. Het schijn momenteel een technisch heel moeilijk verhaal te zijn waar achter de schermen hard aan gewerkt wordt. Overstappen naar een andere glasvezel provider schijnt ongeacht welke provider i.i.g. niet mogelijk te zijn.
Ze spraken de hoop uit dat het voor het nieuwe jaar wel zou moeten lukken.
Wel zo netjes dat ze even contact opnamen....maar het blijft natuurlijk wel een apart verhaal.

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:50:
Vandaag heeft Vodafone telefonisch contact opgenomen met me. Het schijn momenteel een technisch heel moeilijk verhaal te zijn waar achter de schermen hard aan gewerkt wordt. Overstappen naar een andere glasvezel provider schijnt ongeacht welke provider i.i.g. niet mogelijk te zijn.
Ze spraken de hoop uit dat het voor het nieuwe jaar wel zou moeten lukken.
Wel zo netjes dat ze even contact opnamen....maar het blijft natuurlijk wel een apart verhaal.
Dat is zeker een apart verhaal.
Waarom?
Glasvezel is gewoon een transport medium net als de oude vertrouwde telefoonkabel die ooit door KPN aangelegd werd.
Vergelijk het met ADSL, ook daar maakten providers gebruik van een telefoonkabel die niet door hun aangelegd was maar waarvoor een vergoeding werd betaald voor het gebruik.
Waarom zou het bij glas anders zijn?
Sterker nog, volgens mij is KPN nog steeds de eigenaar van het glas en nemen providers zowel KPN als niet-KPN diensten af die over het glas lopen.
Switchen van provider betekent dus een nieuwe dienst afnemen en soms ook patchen (wel of niet de tweede glasvezel gebruiken).

Er liggen in Nederland al honderdduizenden aansluitingen dus overstappen zou na 1 jaar helemaal niet zo gek zijn. De aanleg staat niet meer in de kinderschoenen.

• Barre73
Behalve je stelling dat KPN eigenaar zou zijn van het glas (dat is namelijk Reggefiber) heb je helemaal gelijk. En het oude WGDO had dat ook prima voor elkaar. Het probleem zit gewoon bij KPN Wholesale als operator.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:25

TVL

Bij mijn broer is er een monteur van Gideon langs geweest om de boel aan te sluiten op glasvezel. Het vreemde is dat hij één kabel heeft gebruikt om telefoon en TV aan te leggen. Dus over één UTP kabel heeft hij het telefoon signaal en het televisie signaal laten lopen. Daarna heeft hij dit gesplitst. Levert dat geen storing op?

• eymey
Nope, dat is in principe gewoon een valide oplossing.

Voor IPTV heb je aan een 100 mbit ethernetverbinding voldoende. Daar heb je maar 4 aders (2 aderparen) voor nodig.

Telefonie kan er prima naast op 2 van de 4 resterende aders.

Wel creatief dat een monteur dat doet, though. Hoe heeft hij de fysieke verbindingen gedaan? Met aansluitdozen ofzo?

• Fiber

Fiber

Is inderdaad een nette oplossing die je (ik...) zelf niet zou kunnen uitvoeren, alleen al omdat ik het benodigde gereedschap niet heb.

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:52:
Bij mijn broer is er een monteur van Gideon langs geweest om de boel aan te sluiten op glasvezel. Het vreemde is dat hij één kabel heeft gebruikt om telefoon en TV aan te leggen. Dus over één UTP kabel heeft hij het telefoon signaal en het televisie signaal laten lopen. Daarna heeft hij dit gesplitst. Levert dat geen storing op?
Ik gebruik ook voor IPTV en internet voor de tv zonder problemen tot nu toe.

• TVL

TVL

Aansluitdoos van de telefoon heeft hij laten zitten, zit de telefoon gewoon op. Uit die aansluiting komt nu een draadje waarop hij een RJ-45 stekkertje gezet heeft en vervolgens een modulair koppelstukje en een netwerkkabel naar de TV. Bij de FTU heeft hij de kabel gesplitst en daar ook twee connectors op gezet. Internetverbinding met de PC is draadloos verbonden met de meegeleverde Cisco router.

• eymey
Niet super mooi, maar zolang het degelijk gekrompen is zal het wel blijven werken :)

• TVL

TVL

eymey schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:38:
Niet super mooi, maar zolang het degelijk gekrompen is zal het wel blijven werken :)
Er staat een kast voor dus je ziet er verder niets van, dat scheelt. Mooiste zou zijn een wandcontactdoos met dubbele RJ-45 aansluiting.

• eymey
Idd. Zo had ik dat 2 woningen terug (gigabit was nog niet echt interessant) gedaan. Zowel in de woning als in de meterkast dubbele contactdozen (nu heb ik in de meterkast netjes een patch panel) en per aansluiting maar 4 connecties op de LSA strip gebruiken. En dan gewoon naar believen patchen .

• HoppyF
Vandaag heeft Reggefiber de glasmodem geïnstalleerd.
Het Thuispakket van VF is nog onderweg maar ik wilde wel graag controleren of alles werkt.

Ik zoek de instellingen voor DVB-C voor de plaats Ermelo.
Via wat Googlen kwam ik uit op de frequentie 304 MHz en netwerk ID die ik heb gegokt 7461.
Mijn TV vindt inderdaad veel kanalen maar weinig HD, een stuk of vier.
Klopt dit?
Het kan zijn dat de rest van de HD alleen via de interactieve box te ontvangen zijn.
Die moet ik dus nog krijgen.

• Fiber

Fiber

Klopt helemaal. DVB-C heeft alleen een handvol kanalen in HD, Ned 1,2,3 en een regio zender of zo.

Doet je internet en/of telefoon het ook al?

• HoppyF
Fiber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:
Klopt helemaal. DVB-C heeft alleen een handvol kanalen in HD, Ned 1,2,3 en een regio zender of zo.

Doet je internet en/of telefoon het ook al?
Ondertussen heb ik bij Glashartmedia nog een lijst gevonden.
Ermelo staat er nog niet bij maar Putten wel.
Deze gegevens werken hier dus ook.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Internet en telefoon moet ik nog testen.

• Barre73
Hoppy: De lampjes op je Genexis modem: Als de tweede van boven permanent brandt dan zou internet en IPTV het moeten doen. Die IPTV heb je alleen niet veel aan als je de doos van Vodafone nog niet hebt..
Telefoon zal twee weken duren als je nummerportering hebt aangevraagd.
En inderdaad. Op DVB-C ned 1, 2, 3 en TV Oost op HD. Maar SD is ook al erg goed hoor.

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:19:
Hoppy: De lampjes op je Genexis modem: Als de tweede van boven permanent brandt dan zou internet en IPTV het moeten doen. Die IPTV heb je alleen niet veel aan als je de doos van Vodafone nog niet hebt..
Telefoon zal twee weken duren als je nummerportering hebt aangevraagd.
En inderdaad. Op DVB-C ned 1, 2, 3 en TV Oost op HD. Maar SD is ook al erg goed hoor.
Het gaat om een Genexis Core Advanced FTU er branden vier groene ledjes boven elkaar.
Morgen ga ik verder testen voor zover mogelijk is.

Het beeld van de SD DVB-C kanalen is best goed maar van de vier HD kanalen nog beter vergelijkbaar met wat ik nu bekijk op DVB-S (satelliet CanalDigitaal).

• eymey
@Hoppy: Gefeliciteerd toch, ondanks dat een aantal zaken nog binnen moet komen! ;)

De ouders van m'n vriendin zijn nu op vakantie. Jammer, ze hebben Lijbrandt genomen en dat zal nu dus ook wel klaar zijn voor oplevering :P.

• HoppyF
eymey schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:59:
@Hoppy: Gefeliciteerd toch, ondanks dat een aantal zaken nog binnen moet komen! ;)

De ouders van m'n vriendin zijn nu op vakantie. Jammer, ze hebben Lijbrandt genomen en dat zal nu dus ook wel klaar zijn voor oplevering :P.
Bedankt!
Het begint erop te lijken nu.

Vanmorgen internet getest, werkt goed maar dan alleen rechtstreeks aangesloten op de Genexis omdat ik nog geen router van Vodafone heb ontvangen.
Met mijn eigen (ADSL)router lukt het niet ondanks dat je deze router als kabel-modem kunt instellen.
De router functie geeft blijkbaar een probleem. Static IP instellen kan dus wel maar geeft dus geen goed resultaat.

Het Genexis modem is een Core Advanced CRA-F12tc.

Telefoon werkt ook, nummer is het tijdelijke nummer omdat ik nummerportering heb aangevraagd.
Ben dus ook benieuwd hoe lang het vanaf gisteren gaat duren voordat mijn nummer daadwerkelijk actief is op op de nieuwe lijn.

Verder valt het me op dat Vodafone gebruik maakt van IP adressen van de ISP fabriek.
Volgens mij bestaat de ISP fabriek niet meer ....

Mijn IP is 188.142.xx.xx, wat overeenkomt met 188-142-xx-xx.FTTH.ispfabriek.nl
Het domein de ispfabriek staat op naam van Lijbrandt want met de overname door KPN nu wel toe zal behoren aan KPN ITNS Services B.V.

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 13-10-2012 14:39 ]

• eymey
Hmm, als ik tegenwoordig naar speedtest.net ga, dan zie ik dat het Lijbrandt/ISPfabriek IP block voor Almere al wel in eigendom is van "KPN ITNS Services BV" .

Alleen de reverse DNS is nog steeds reverse-ip.FTTH.ispfabriek.nl

Oftewel, Vodafone en Lijbrandt gaan nu via KPN ITNS Services BV" :). Wel laks dat de RIPE info m.b.t. de IP blocks al is aangepast terwijl dat nog niet voor reverse DNS geldt (die neem ik aan ook gewoon in beheer is van KPN ITNS).

Verwijderd

Ik heb al 3 jaar glas via KPN met ook een hele mooie hostnaam

ip51cxxxx.speed.planet.nl

En mij router log in met een naam xxxxxx@direct-adsl

Gelukkig werkt alles wel.

• HoppyF
Het is wel slordig dat KPN die namen niet aanpast.
Aan de andere kant zal 99,9% van de mensen zich hier niet druk om maken.
Die weten hun IP adres niet eens.

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:03:
[...]
Met mijn eigen (ADSL)router lukt het niet ondanks dat je deze router als kabel-modem kunt instellen.
De router functie geeft blijkbaar een probleem. Static IP instellen kan dus wel maar geeft dus geen goed resultaat...
Je moet de modem functie in dat ding ook helemaal uitschakelen, als dat kan. Alleen de router functie gebruiken. (En de ingebouwde switch en wifi natuurlijk.)

• HoppyF
Fiber schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:24:
[...]

Je moet de modem functie in dat ding ook helemaal uitschakelen, als dat kan. Alleen de router functie gebruiken. (En de ingebouwde switch en wifi natuurlijk.)
Dat klopt maar ondanks dat kreeg ik het niet zo snel aan de gang.
Is ook niet erg want binnen een paar dagen verwacht ik het installatie pakket van Vodafone.
Ik heb met een TP-link TL-WR1043ND getest.

• Barre73
Vertel.. hoe is je downloadsnelheid? Ik heb een nieuwe 1043D en een gloednieuwe laptop en ik kom qua download via Wifi niet hoger dan 40Mbit. En ik heb een 100 Mbit abo... vreemd genoeg komt de upload wel op 90.
Ik krijg het gevoel dat er een instelling in de router veranderd moet worden maar ik heb nog geen idee welke...
Nou weet ik dat je een 30/30 abo hebt maar toch.

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:49:
Vertel.. hoe is je downloadsnelheid? Ik heb een nieuwe 1043D en een gloednieuwe laptop en ik kom qua download via Wifi niet hoger dan 40Mbit. En ik heb een 100 Mbit abo... vreemd genoeg komt de upload wel op 90.
Ik krijg het gevoel dat er een instelling in de router veranderd moet worden maar ik heb nog geen idee welke...
Nou weet ik dat je een 30/30 abo hebt maar toch.
Ik heb de 1043ND dus niet aan de gang gekregen door deze rechtstreeks op poort 1 van de Genexis aan te sluiten. Draadloos werkte dus ook niet.
De geteste 30/30 was met een laptop direct aangesloten op poort 1, dus niet draadloos.
Als jij weet hoe ik de 1043 kan configureren zodat draadloos wel werkt wil ik de test wel herhalen.

• Fiber

Fiber

Gewoon terugzetten naar factory settings en de wizard volgen. Houdt wel rekening met de mac adres lease-tijd of hoe dat ook heet. Je moet je modem eerst ruim een uur van de stroom halen of het mac adres van je computer in je router klonen.

• HoppyF
Fiber schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:13:
Gewoon terugzetten naar factory settings en de wizard volgen. Houdt wel rekening met de mac adres lease-tijd of hoe dat ook heet. Je moet je modem eerst ruim een uur van de stroom halen of het mac adres van je computer in je router klonen.
De factors reset had ik ook uitgevoerd.
De wizard heb ik niet uitgevoerd maar zelf met de hand het static IP adres van Vodafone/Reggefiber erin gezet.
Dynamic werkt niet.
Ik heb wel naar de optie MAC adres klonen gekeken maar dit verder niet aangepast.

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:47:
[...]
Ik heb wel naar de optie MAC adres klonen gekeken maar dit verder niet aangepast.
Dan is dat het probleem. Of gewoon vannacht de stroom van het modem en dan morgen overnieuw beginnen. :)

Heb je een static ip? Weet je dat zeker?

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 14-10-2012 00:19 ]

• eymey
@HoppyF: Zoals Fiber ook al even aanhaalde werkte Dynamic waarschijnlijk niet omdat je je verbinding al hebt getest via een laptop/PC.

Als je op de NT een ander apparaat aansluit (dus met een ander MAC adres), dan moet je zoals Fiber aangeeft minimaal een half uur of soms nog langer de Genexis van stroom af halen en dan het nieuwe apparaat eraan hangen (of MAC adres van het vorige apparaat clonen).

Static gaat nooit werken, aangezien DHCP verplicht is.....

• HoppyF
eymey schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:18:
@HoppyF: Zoals Fiber ook al even aanhaalde werkte Dynamic waarschijnlijk niet omdat je je verbinding al hebt getest via een laptop/PC.

Als je op de NT een ander apparaat aansluit (dus met een ander MAC adres), dan moet je zoals Fiber aangeeft minimaal een half uur of soms nog langer de Genexis van stroom af halen en dan het nieuwe apparaat eraan hangen (of MAC adres van het vorige apparaat clonen).

Static gaat nooit werken, aangezien DHCP verplicht is.....
Aha, dat zou wel eens het probleem kunnen zijn.
Er hebben twee laptops aan de Genexis gehangen eerst die van de monteur en later die van mijzelf.
De Genexis is niet uit geweest.
Toch wel vreemd want normaal gesproken zou ik direct het draadloze modem van Vodafone aan hebben gesloten als Vodafone deze tijdig had opgestuurd.
Zou dat modem dan geen problemen hebben gehad?

De TP link heeft een WAN detectie en gaf aan een static IP te zien.
Als de Genexis niet statisch is maar DHCP doet wordt het verhaal anders zeker als deze ook nog kijkt naar het MAC adres van de PC of modem die erop aangesloten wordt.

• eymey
Je bedoelt draadloze router. Aangezien je de Genexis NT al een 'modem' zou kunnen noemen ;)

Ik vermoed dat de monteur als hij z'n laptop loskoppelt de DHCP lease vrij geeft, waardoor je er direct een ander apparaat aan kan hangen (op je eigen laptop kan je dat trouwens ook doen vanaf een "cmd" prompt).

Op zich is het trouwens niet zozeer de Genexis die kijkt naar het MAC adres maar de DHCP relay in de city-pop. Magoed, ietwat overbodige info want het resultaat is hetzelfde :D.

Hmm.... WAN detectie? Ik heb zelf 2 van die TP-link beestjes hier maar heb zoiets eigenlijk nooit gezien. Kan ook komen omdat ik ze vrij snel heb voorzien van OpenWRT :).

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

TRaSH

koffie ?

Bij mij(in Hoofddorp) zijn ze donderdag avond langs geweest om mij Vodafone glas te verkopen,
Had verteld dat ik wel geïnteresseerd zou zijn als ze mij het 500/500 abo konden aanbieden en leveren. ;)
Volgens hun chef wel en ik zou binnen 2 dagen terug gebeld worden,
Tot nu toe niet gebeurd.
Als ze maandag niet bellen ga ik zelf maar cancelen aangezien ik 7-8 dagen de tijd heb.

Jammer dat ze geen internet only abo aanbieden.
Dan zou ik het wel weten.

De tv optie van glas ben ik nog niet zo weg van,
Verderop heeft iemand tv van KPN nou dat ziet er niet uit,
Lijkt net digitenne,
HD zenders iets beter maar vergeleken met ziggo komt het niet in de buurt.

Wat me ook tegen houd is dat ik voor elke TV waar ik HD wil kijken zo een lelijke ufo kastje moet hebben.
Dan vind ik de CI module optie die ik nu heb in de slaapkamers een stuk prettiger.
Jammer dat ze die optie nog niet hebben.

En als ik dan per maand moet betalen voor extra kastjes of een pvr dan word het een duur geheel

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
TRaSH schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:57:
Lijkt net digitenne,
KPN en Vodafone gebruiken zover ik weet nog verschillende streams.
Ik kom van UPC af en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil zie tussen UPC HD en Vodafone HD.
Zelf vind ik de veel snellere (tv-)interface een verademing ten opzichte van UPC.
De kastjes zijn erg klein en zijn gemakkelijk uit het zicht te plaatsen, een verschil met die bakbeesten van UPC.
Kortom, ik ben tevreden over de TV

Verwijderd

TRaSH schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:57:
Lijkt net digitenne,
Je krijgt niet de KPN HD streams die zijn namelijk nog steeds 7,3 Mbit maar de HD+ streams van GHM met een bitrate 12-13 Mbit. Dit zijn geen 1:1 streams zoals bij Ziggo maar de kwaliteit is wel veel beter dan bij KPN
Via DVB-C krijg je ook NL 1,2 en 3 HD en deze zijn wel 1:1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 17:14 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

TRaSH

koffie ?

dat zijn nou net de zenders die ik nooit kijk :(

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.