"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat kan.
Het aanbod op DVB-C met HD kanalen is natuurlijk wel erg magertjes.
Vier zenders is niet veel hier kan best nog wat aan verbeterd worden.
Als men dat doet zullen er veel mensen vrolijk van worden, al neemt men als eerste maar de meest populaire HD zenders.
Vodafone kan zich dus best nog verder profileren tov de overige providers.
Die HD+ streams worden ook gewoon door KPN verzorgd hoorVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:07:
[...]
Je krijgt niet de KPN HD streams die zijn namelijk nog steeds 7,3 Mbit maar de HD+ streams van GHM met een bitrate 12-13 Mbit. Dit zijn geen 1:1 streams zoals bij Ziggo maar de kwaliteit is wel veel beter dan bij KPN
Via DVB-C krijg je ook NL 1,2 en 3 HD en deze zijn wel 1:1
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vodafone kan niet kiezen wat betreft de DVB-C. Dat wordt door KPN-ITNS geregeld. Wat HD is is HD en verder niet.HoppyF schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:01:
[...]
Dat kan.![]()
Het aanbod op DVB-C met HD kanalen is natuurlijk wel erg magertjes.
Vier zenders is niet veel hier kan best nog wat aan verbeterd worden.
Als men dat doet zullen er veel mensen vrolijk van worden, al neemt men als eerste maar de meest populaire HD zenders.
Vodafone kan zich dus best nog verder profileren tov de overige providers.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Op IPTV is dat een ander verhaal.... In principe moet een individuele provider daar iedere zender door kunnen geven zolang deze leverbaar is door KPN Wholesale / Glashart Media (zelfs als deze niet via andere providers worden aangeboden).
[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 15-10-2012 08:46 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hoezo? DVB-C is een "extra" bovenop de IPTV diensten die deel uitmaken van het standaardpakket. Verder heb je voor IPTV voor vodafone geen extra kosten, de normale STB is gratis. Voor de PVR betaal je 4,95 per maand extra.TRaSH schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:40:
Jammer dat KPN hier zoveel invloed heeft en eigenlijk met hun arrogante gedrag zulke beperkingen wat kwaliteit betreft.
maar wat ik bedoel is het volgende
ik heb namelijk boven 2 TV's aan de muur hangen en zou daar ook gewoon de meest gangbare zenders in HD willen zien zonder zo een lelijke UFO kast,Barre73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 07:00:
[...]
Vodafone kan niet kiezen wat betreft de DVB-C. Dat wordt door KPN-ITNS geregeld. Wat HD is is HD en verder niet.
moet maar eens bij iemand kijken hier in Hoofddorp hoe dat er uit ziet IPTV en DVB-C van vodafone.
de KPN versie heb ik wel gezien hier verderop maar dat was echt huilen.
ken alleen niet iemand die glas van Vodafone heeft en in Hoofddorp woont
is het bij vodafone ook als je IPTV kijkt dat je snelheid verlies hebt met je internet ?
las een stuk in de lijbrandt topic en daar hadden ze het al gauw over 10-30 Mbit.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dit is eigenlijk bij alle glasvezelproviders zo. Als je 100 mbit afneemt merk je het dus (helaas) wel. In ieder geval in bestaande gebieden. Weet niet hoe dit in nieuwe gebieden is.
Vodafone kan zich juist positief onderscheiden door DVB-C met (veel) HD kanalen aan te bieden.Barre73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:27:
Sterker nog: Als de betreffende provider zelf de rechten heeft/heeft verworden kan deze ook via GHM worden aangeboden. Dat is bij Vodafone ook het geval. Zij hebben enkele zenders (weet even niet meer welke..) die de rest niet heeft. Maar Vodafone is wereldwijd gezien dan natuurlijk ook een grote partij.
KPN doet dit immers niet.
De voordelen van DVB-C zijn al eerder genoemd.
Vodafone doet het nu nog rustig aan op de glasvezel markt maar heeft wel de middelen om KPN flink onder druk te zetten. Tov Vodafone is KPN een kleine partij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij had ik hierboven toch al uitgelegd dat Vodafone dat niet kan. het DVB-C aanbod is een "doorgeefdienst"die je wel of niet afneemt. Daar heb je als provider 0,0% invloed op het aanbod. Op IPTV daarentegen wel, maar dat is dan ook per zender aan te passen als je zou willen.HoppyF schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:21:
[...]
Vodafone kan zich juist positief onderscheiden door DVB-C met (veel) HD kanalen aan te bieden.
KPN doet dit immers niet.
De voordelen van DVB-C zijn al eerder genoemd.
Vodafone doet het nu nog rustig aan op de glasvezel markt maar heeft wel de middelen om KPN flink onder druk te zetten. Tov Vodafone is KPN een kleine partij.
DVB-C niet, tenzij je overstapt op de verfoeide smartcards maar dan ben je gewoon net een Ziggo of UPC.
Wat nog wel zou kunnen is dat Vodafone geheel overstapt op een rol van operator/provider en op die manier zelf helemaal kan bepalen wat ze aanbiedt. Dan zou ze ook een digitale en een analoge vezel naar de PoP's kunnen leggen en zo helemaal het aanbod van KPN en GHM overnemen.
Maar dat hoef je niet te verwachten, ben ik bang. Die operatorrol misschien nog wel maar het leveren van het analoge signaal? Denk het niet...
Ik zou hopen op een HD aanbod van de 10 Nederlandse zenders via Glashart. Hopelijk komt dat er ooit nog wel dan.
[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 15-10-2012 21:32 ]
Dat bedoel ik ook. Vodafone neemt nu nog diensten af van KPN en anderen. Ze kopen het in.Barre73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:28:
[...]
Volgens mij had ik hierboven toch al uitgelegd dat Vodafone dat niet kan. het DVB-C aanbod is een "doorgeefdienst"die je wel of niet afneemt. Daar heb je als provider 0,0% invloed op het aanbod. Op IPTV daarentegen wel, maar dat is dan ook per zender aan te passen als je zou willen.
DVB-C niet, tenzij je overstapt op de verfoeide smartcards maar dan ben je gewoon net een Ziggo of UPC.
Wat nog wel zou kunnen is dat Vodafone geheel overstapt op een rol van operator/provider en op die manier zelf helemaal kan bepalen wat ze aanbiedt. Dan zou ze ook een digitale en een analoge vezel naar de PoP's kunnen leggen en zo helemaal het aanbod van KPN en GHM overnemen.
Maar dat hoef je niet te verwachten, ben ik bang. Die operatorrol misschien nog wel maar het leveren van het analoge signaal? Denk het niet...
Ik zou hopen op een HD aanbod van de 10 Nederlandse zenders via Glashart. Hopelijk komt dat er ooit nog wel dan.
Het staat ze natuurlijk vrij een eigen dienst te starten als ze de huidige "proeftuin" uitgetest hebben.
Ik denk dat dit geen verkeerde startpositie is, je loopt weinig risico als provider en kan de kat uit de boom kijken. Nadeel is dat je weinig te verdienen valt omdat je spullen moet inkopen bij je concurrent.
Een eigen dienst kan zelf bepalen wat de voorwaarden en gebruikte technieken zijn. Nu is de invloed hierop nog beperkt.
We zullen het zien, glasvezel biedt veel mogelijkheden maar er hangt wel een prijskaartje aan de investeringen die een provider moet doen.
Ik zie Vodafone nog wel een operator worden.
In het wholesale aanbod WMP (met KPN interactieve TV) en WMP+ (met GHM interactieve tv, analoog en DVB-C ) zit inbegrepen dat ISP's die deze pakketten doorverkopen geen overeenkomsten hoeven te sluiten met de zenders/contentbazen.
Vodafone hoeft dit dus alleen maar te doen voor de zenders die zij extra willen aanbieden aan hun klanten, bij het basispakket dat Glashart Media ook al aanbiedt geldt de 'agentuur overeenkomst' van KPN WMP+.
Want techniek is bij TV aanbieden niet het enige, maar ook afspraken maken met de zenders. Als je dit als aanbieder helemaal van de grond af aan wil opbouwen onder eigen beheer, dan heb je dus zowel techniek als de rechten te regelen.
Het is dus ook echt wel te begrijpen dat providers (aanvankelijk en waarschijnlijk voor altijd) in zullen kopen bij KPN / GHM......
En de gemiddelde consument zal het denk ik ook jeuken hoe men aan die TV content komt. Zowel bij KPN als GHM zijn de pakketten behoorlijk uitgebreid en deze twee zullen ook echt wel blijven uitbreiden onder druk van concurrentie door Coax boeren.
Of Vodafone ooit eigen apparatuur in de POPs zal gaan plaatsen valt nog te bezien. Ik weet niet hoe veel capaciteit aan eigen fibers (bv. voor de mobiele netwerken) ze al in de steden hebben liggen en hoe makkelijk het voor hen is om dark fibers aan te spreken voor CATV en IP diensten.
Ik weet zelfs niet hoe dat op dit moment bv. bij Tele2 zou zitten. Ze hebben een eigen IPTV platform, iig qua settopboxen en middleware (waar ze de streams vandaan halen weet ik niet). Maar ik weet ook niet hoe zij ADSL op dit moment geregeld hebben (of ze eigen apparatuur in de centrales hebben of bij KPN of BBned inhuren).
[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 15-10-2012 22:28 ]
Tele2 heeft de meest kale dienst van KPN gehuurd (Wholesale Broadband Acces). Zie ook het draadje "tele2 op glasvezel"op dit forum. Dus hun IPTV, telefonie en Internet komt geheel van henzelf. Alleen het transportmedium is van KPN tot en met de Dslams in de PoP. En ergens ver weg levert Tele2 haar signalen af bij KPN.
Verwijderd
Ook voor IPTV ? want bij GHM kon het niet en moesten de KPN streams worden gebruikt. Want op WMP+.levert GHM nog steeds niet hun eigen complete pakket met de KPN streams bijv ARD HD enzBarre73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:53:
Tele2 heeft de meest kale dienst van KPN gehuurd (Wholesale Broadband Acces). Zie ook het draadje "tele2 op glasvezel"op dit forum. Dus hun IPTV, telefonie en Internet komt geheel van henzelf. Alleen het transportmedium is van KPN tot en met de Dslams in de PoP. En ergens ver weg levert Tele2 haar signalen af bij KPN.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 23:57 ]
Nou... in jouw mooie woonplaats zijn dat er toch al weer een aantal hoor. Er is niet 1 citypop. Dat zou ook niet passen in een plaats met ruim 75000 aansluitingen.eymey schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:34:
ok, dat je alleen naar de Citypop hoeft is inderdaad wel weer een groot voordeel dan!
Wel heel interessant overigens, deze materie
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 16-10-2012 08:26 ]
Maar je backhaul (backbone) verbinding hoeft alleen maar naar de CityPoP zodat je daarna gebruik kan maken van de vezels van Regegfiber op dde Cityring.
Natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:52:
[...]
Ook voor IPTV ? want bij GHM kon het niet en moesten de KPN streams worden gebruikt. Want op WMP+.levert GHM nog steeds niet hun eigen complete pakket met de KPN streams bijv ARD HD enz
Het zijn twee compleet verschillende diensten / modellen.
Tele2 heeft WBA genomen en levert (waarschijnlijk haar bestaande unicast product) af via de IP verbinding van WBA.
GHM's IPTV product is een wholesale dienst inclusief multicast streams.
Verwijderd
Unicast dan is het natuurlijk wat anders. wist ik trouwens niet dat tele2 dat gebruikte. Verbruikt natuurlijk veel meer capaciteit.denan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:22:
[...]
Tele2 heeft WBA genomen en levert (waarschijnlijk haar bestaande unicast product) af via de IP verbinding van WBA.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 15:27 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Verwijderd
vodafone moet natuurlijk ook merken dat ze tov KPN met DVB-c een troef in handen hebben waar veel klanten heel tevreden mee zijn IPTV blijft voor met name oudere klanten toch een beetje ingewikkeld
Het kan natuurlijk zijn dat ze met KPN afspraken hebben gemaakt over de doorgifte van een multicast cloud, alleen dat heeft weer aardig wat impact op het KPN netwerk (aangezien tele2 geen operator is) dus dat zou aardig wat voeten in aarden hebben. Unicast (eventueel met een repeaterstructuur) zou als test tijdens de uitrol beter werken dan al meteen vol in te zetten op een multicast oplossing. En volgens mij is tele2 nu vooral het water aan het testen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:20:
Unicast dan is het natuurlijk wat anders. wist ik trouwens niet dat tele2 dat gebruikte. Verbruikt natuurlijk veel meer capaciteit.
Verder zal tele2 zeker met het eigen platform gaan werken, daarvoor hebben ze al veel te veel geld geinvesteerd (eerst de samsung oplossing, later duitse middleware) in hun product.
Iedereen krijgt in het nieuwe aanbod de eerste 3 maanden de diensten voor 25,- euro /maand. De monteur is niet meer gratis maar is (afhankelijk van de snelheid die je kiest) 37,50.BeefHazard schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:53:
Slimme zaak hier in Heiloo (1852/1851), ze hebben langs de drukste weg in het dorp een tekstkar neergezet dat er nog 380 abonnees nodig zijn, huidige stand 28,8%. Denk dat het toch wel een goed idee is om maar op de glasvezel-kar te springen en vrolijk mee te gaan. Nu heb ik Ziggo A1E Extra. Kreeg een aantal maanden geleden een SMS van vodafone, dat ze leuke aanbiedingen hadden voor glas. Uit nieuwschierigheid even op de website gekeken en het is niet zo duidelijk. Er staat €25 korting, maar ik vrees dat dat de standaard korting is voor de eerste 3 maanden.
Die 30% zal wel gehaald worden. Hier is er nog een extra maand bijgetrokken omdat de drempel eerst niet gehaald werd. Later dus wel.BeefHazard schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:53:
Slimme zaak hier in Heiloo (1852/1851), ze hebben langs de drukste weg in het dorp een tekstkar neergezet dat er nog 380 abonnees nodig zijn, huidige stand 28,8%. Denk dat het toch wel een goed idee is om maar op de glasvezel-kar te springen en vrolijk mee te gaan. Nu heb ik Ziggo A1E Extra. Kreeg een aantal maanden geleden een SMS van vodafone, dat ze leuke aanbiedingen hadden voor glas. Uit nieuwschierigheid even op de website gekeken en het is niet zo duidelijk. Er staat €25 korting, maar ik vrees dat dat de standaard korting is voor de eerste 3 maanden.
De overstap naar glas is de moeite wel waard je krijgt namelijk de kans om ZELF een provider te kiezen bij Ziggo valt er niets te kiezen.
Een scherpe aanbieding kun je vast wel vinden, Vodafone of een andere provider.
In dorpen/steden waar glasvezel niet door gaat is de lokale kabelaar (UPC of Ziggo) de lachende partij, want dat betekent dat zij het monopoly houden op alles wat sneller is dan 20 mbit (de mazzelaars die wat aan VDSL hebben daargelaten).
Glasvezel is zeker niet heilig en voornamelijk eenheidsworst, maar je hebt in ieder geval keuze en in de toekomst meer garantie op een gezonde concurrentie.
[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 16-10-2012 23:42 ]
Dat wel, alleen lees ik vandaag dat de Nma toestemming heeft gegeven aan KPN om een aantal providers over te mogen nemen. Onbegrijpelijk want dit zou betekenen dat KPN in één keer marktleider is en buiten dat ook nog eens de onderliggende infrastructuur bezit, dit via aandelen bij Reggefiber.eymey schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:41:
Inderdaad.
In dorpen/steden waar glasvezel niet door gaat is de lokale kabelaar (UPC of Ziggo) de lachende partij, want dat betekent dat zij het monopoly houden op alles wat sneller is dan 20 mbit (de mazzelaars die wat aan VDSL hebben daargelaten).
Glasvezel is zeker niet heilig en voornamelijk eenheidsworst, maar je hebt in ieder geval keuze en in de toekomst meer garantie op een gezonde concurrentie.
Volgens bestuursvoorzitter Eelco Blok stijgt het marktaandeel van KPN in breedband met de aankoop tot 41 procent
Geloof jij het?
[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 17-10-2012 17:50 ]
Maar dat gaat alleen over de klanten van de provider KPN, niet over dat ze eigenaar zijn van het hele kopernetwerk of 41% eigenaar van het glasvezelnetwerk, etc., etc...
Alleen heeft KPN nu dus ISPfabriek en GHM zelf in handen in plaats Reggefiber.
Ik denk/vrees wel dat ze zullen gaan snijden in de labels Lijbrandt, XMS, Concepts en KickXL, maar vergeet niet dat providers als Vodafone en Solcon juist dankzij de samenwerking/integratie tussen KPN en ISPfabriek/GHM hun diensten kunnen leveren (anders hadden ze zelf TV moeten verzorgen of alleen maar voor KPN Interactieve TV kunnen kiezen).
Het staat providers die nu nog inkopen bij KPN vrij om voor zichzelf te beginnen.eymey schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:53:
Naar ik verwacht (en hoop) betekent die overname verder helemaal niets en is het alleen een bevestiging op papier van iets wat operationeel al 2 jaar (sinds introductie van WMP+) aan de gang is.
Alleen heeft KPN nu dus ISPfabriek en GHM zelf in handen in plaats Reggefiber.
Ik denk/vrees wel dat ze zullen gaan snijden in de labels Lijbrandt, XMS, Concepts en KickXL, maar vergeet niet dat providers als Vodafone en Solcon juist dankzij de samenwerking/integratie tussen KPN en ISPfabriek/GHM hun diensten kunnen leveren (anders hadden ze zelf TV moeten verzorgen of alleen maar voor KPN Interactieve TV kunnen kiezen).
Dan heb je pas echte concurrentie. Nu is het maar een halve oplossing.
Ik ben er wel blij mee maar het kan nog beter.
Over kabel heb ik het niet want daar is helemaal geen sprake van concurrentie.
Op ADSL/VDSL is er wel concurrentie maar ook daar heeft KPN een groot deel van de markt in handen en is nog eigenaar van het koper ook.
Ik ben nog steeds van mening dat het transport medium losgekoppeld zou moeten worden van de operator en diensten. Dat was bijna gelukt bij glas door de aanleg via Reggeborgh.
Denk maar niet dat Dik Wessels zijn geld er zelf allemaal in had gestopt
Er bestaan meer grote investeerders.Barre73 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:31:
Maar wat iedereen vergeet is dat er vandaag de dag helemaal niet zoveel glas zou liggen in Nederland of gaande is om uitgerold te worden als KPN niet een belang in Reggefiber had genomen. Je kan het niet leuk vinden maar zonder KPN was dit nooit iets geworden.
Punt is dat het gewoon ongewenst is dat er één grote partij overblijft die vervolgens bepaalt wat er gebeurt.
Of dat nu om KPN, UPC of Vodafone gaat maakt niet uit.
Ik heb op zich niets tegen KPN als ze er maar voor zorgen dat ze een technisch perfect product leveren tegen een normale prijs. Ze hebben die mogelijkheid dus moet het afgedwongen worden dat ze dit ook gaan leveren. Uit eigen beweging heb ik KPN nog nooit iets zien doen.
Het moet altijd door druk van buitenaf komen of door kleine concurrenten. Jammer wel.
Dat, en de opmerking die HoppyF maakt:Barre73 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:31:
Maar wat iedereen vergeet is dat er vandaag de dag helemaal niet zoveel glas zou liggen in Nederland of gaande is om uitgerold te worden als KPN niet een belang in Reggefiber had genomen. Je kan het niet leuk vinden maar zonder KPN was dit nooit iets geworden.
Er IS nog steeds scheiding van medium en diensten bij glasvezel!
Reggefiber is zelf nog steeds (voor zover ik weet) 100% eigenaar van het glas en de POP lokaties. Dat KPN als mede investeerde (en partij die in bijna iedere plaats in NL al vezels klaar heeft liggen om in de POP's aan te sluiten) in praktijk de enige operator is, doet nog steeds niets af aan het feit dat Reggefiber eigenaar is van het 'vastgoed' en gewoon ook andere providers die operator willen worden toegang geeft, zonder tussenkomst van KPN.
Je zou juist kunnen zeggen dat, door het afstoten van de 'actieve' bedrijfsonderdelen, de scheiding tussen medium en diensten nu veel beter geregeld is.
En ik denk dat het nog wel vies tegenvalt welke andere grote investeerders er zouden moeten zijn. Een investeerder wil uiteindelijk ook ROI zijn en de enige investeerder die dus belang heeft bij de landelijke en grootschalige uitrol van glas is een telecomboer die daar dan diensten op kan aanbieden......
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 18-10-2012 00:05 ]
Reggefiber is inderdaad eigenaar maar KPN heeft maar liefst 41% van de Reggefiber aandelen in handen.eymey schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:03:
[...]
Dat, en de opmerking die HoppyF maakt:
Er IS nog steeds scheiding van medium en diensten bij glasvezel!
Reggefiber is zelf nog steeds (voor zover ik weet) 100% eigenaar van het glas en de POP lokaties. Dat KPN als mede investeerde (en partij die in bijna iedere plaats in NL al vezels klaar heeft liggen om in de POP's aan te sluiten) in praktijk de enige operator is, doet nog steeds niets af aan het feit dat Reggefiber eigenaar is van het 'vastgoed' en gewoon ook andere providers die operator willen worden toegang geeft, zonder tussenkomst van KPN.
Je zou juist kunnen zeggen dat, door het afstoten van de 'actieve' bedrijfsonderdelen, de scheiding tussen medium en diensten nu veel beter geregeld is.
En ik denk dat het nog wel vies tegenvalt welke andere grote investeerders er zouden moeten zijn. Een investeerder wil uiteindelijk ook ROI zijn en de enige investeerder die dus belang heeft bij de landelijke en grootschalige uitrol van glas is een telecomboer die daar dan diensten op kan aanbieden......
Je mag dus rustig zeggen dat KPN voor een groot deel eigenaar is.
Reggefiber staat gelukkig wel concurrenten toe op glas, dat moeten ze ook van de toezichthouders.
Strikt genomen is er dus een scheiding maar de belangen die KPN heeft zijn groot de invloed op beslissingen is dus ook groot.
Bron: http://www.eindelijkglasvezel.nl/organisatie.html
Ook als ik naar het organogram kijk, dan zie ik dat KPN aan de kant zit waar "Reggefiber Operator" zit. Het deel dat glasvezel aanlegt zit onder Reggeborgh....
Omdat dit topic over Vodafone gaat is het volgende nog interessant.
bron: Telecompaper.com
In haar verklaring voor de goedkeuring van de overname van de Reggeborgh FTTH dienstverleners laat de NMA weten dat de overname geen belemmering vormt voor de keuze van de consument aangezien er voldoende aanbieders via kabel en kopernetwerken zijn die direct concurreren met KPN naast de overgebleven aanbieders op de glasvezelnetwerken, waarbij Vodafone en Tele2 de bekendste zijn.
Toch doet deze overname denken aan de situatie van een aantal jaar geleden toen KPN en dochter XS4ALL overnames deden op de DSL-markt waarbij een groot aantal merken verdween. Daaronder Tiscali, Demon, Compuserve. De diversiteit op de Nederlandse breedbandmarkt vernauwde zich tot de kabelaars (Ziggo, UPC, Delta en Caiw) en drie grote DSL-aanbieders (KPN, Tele2 en T-Mobile Online), waarbij KPN en haar merken XS4ALL en Telfort met een marktaandeel op de DSL-markt van rond de 75 procent duidelijk overheerste.
Met de huidige overname van zo’n 120 duizend glasvezelklanten groeit het aandeel op de totale glasvezelmarkt naar ongeveer 70 procent (gebaseerd op de getallen uit Telecompaper’s kwartaalrapportage over de breedbandmarkt in het tweede kwartaal).
Het grote verschil tussen beide situaties is dat de glasvezelmarkt op dit moment aan het begin van de economische levenscyclus staat met grote telecomaanbieders als Vodafone en Tele2 als directe concurrenten van KPN, terwijl de DSL-markt op het moment van consolidatie in de verzadigingsperiode van haar levenscyclus zat. Tevens is de concurrentie van de kabelaars veel sterker aanwezig dan een aantal jaar geleden door succesvolle triple play lanceringen van met name Ziggo en in iets mindere mate UPC.
Hoewel er volgens de letter van de regulering gevolgd door de NMA en Opta (per 1 januari samen in de ACM) nog voldoende keuze is op de breedbandmarkt, is de goedkeuring jammer voor de markt als geheel. KPN monopoliseert de glasvezel consumentenmarkt tot de grenzen van de NMA en kan nu gaan proberen hetzelfde te doen op de zakelijke markt, bijvoorbeeld door de overeenkomst met Routit. Tevens heeft Vodafone een kans gemist (of niet gekregen) om haar glasvezelstrategie kracht bij te zetten door in één klap de grootste concurrent van KPN op glasvezel te worden door te proberen om Concepts ICT, XMS, Edutel en KickXL over te nemen.
Edit (de eerder genoemde 41% zal verhoogd gaan worden)!
KPN gaat naar 51 procent per 31 december 2012, of eerder zodra Reggefiber 1 miljoen ‘homes connected’ heeft. Uitoefenprijs: 99 miljoen euro.
KPN gaat naar 60 procent per 1 januari 2014, of eerder zodra Reggefiber 1,5 miljoen ‘homes connected’ heeft. Uitoefenprijs: tussen 116 en 161 miljoen euro, afhankelijk van het geïnvesteerde vermogen (capex). Goedkeuring moet bij de NMa worden aangevraagd.
KPN gaat naar 100 procent in een ‘window’ van anderhalf jaar, ergens tussen 3,5 en 5 jaar na het uitoefenen van de tweede optie. Uitoefenprijs: 647 miljoen euro. Ook kan deze optie tegen ‘fair value’ (nader vast te stellen) worden uitgeoefend in een periode van 7 jaar na uitoefening van de tweede optie.
Ruim voor 31 december kan KPN haar belang in Reggeborgh vergroten van 41 naar het veelbetekenende 51 procent. Het telecombedrijf zal een bedrag van 99 miljoen euro moeten neertellen om een meerderheidsbelang in de joint venture te nemen.
[ Voor 19% gewijzigd door HoppyF op 18-10-2012 21:36 ]
Daarnaast is de rating van KPN niet bepaald florissant op dit moment en het uitgeven van 99 miljoen euro om aandelen in een bedrijf bij te kopen waar je toch al 41% in hebt en dat de komende jaren zeker geen winst zal maken, is voor de markt niet de beste zet op dat moment.
En als beursgenoteerd bedrijf is KPN erg gevoelig voor de markt en haar rating die zoals we inmiddels allemaal weten erg eblangrijk is voor de rente bij het aantrekken van vermogen.
Maar goed, het klinkt nu een beetje alsof heel veel mensen heel boos zijn en 'uit protest' dan maar weer terug gaan naar de andere monopolist (de kabelaar). Terwijl de kansen voor concurrentie met FttH nog steeds onnoemelijk veel hoger zijn dan bij de COAX.....
Het gevolg kan nu echter zijn dat toekomstige vraagbundelingen spaak lopen en de kabelaars als de echte monopolisten over blijven.....
Nee dat valt wel mee denk ik.eymey schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:09:
Ok, duidelijk wat betreft het aandeel van KPN.
Maar goed, het klinkt nu een beetje alsof heel veel mensen heel boos zijn en 'uit protest' dan maar weer terug gaan naar de andere monopolist (de kabelaar). Terwijl de kansen voor concurrentie met FttH nog steeds onnoemelijk veel hoger zijn dan bij de COAX.....
Het gevolg kan nu echter zijn dat toekomstige vraagbundelingen spaak lopen en de kabelaars als de echte monopolisten over blijven.....
De echte monopolisten zijn de kabelaars.
KPN is ondanks het grote marktaandeel wat ze verwerven toch verplicht concurrenten toe te laten op glas.
Partijen als Vodafone zullen kansen zien en hierop inspelen.
Dat doen ze soms aarzelend en voorzichtig maar dat geeft niet.
Verder zie je nu nog veel "me too" gedrag tussen kabelaars en glasvezel providers.
Wat je op de kabel krijgt zie je min of meer gekopieerd terug op glas.
Op glas zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden die nu nog niet uitgenut worden.
Dit is een kwestie van tijd en ontwikkelingen van nieuwe producten.
Daarmee zal het verschil tussen kabelaars en glas alleen maar groter gaan worden.
Voordeel is dan ook dat mensen eerder geneigd zullen zijn om naar glas over te stappen.
Veel mensen zien nu nog te weinig voordelen omdat ze vergelijken op prijs en inhoud.
Edit:
Vanmiddag heb ik mijn Vodafone thuis pakket ontvangen en aangesloten.
Alles werkt, behalve dat mijn telefoonnummer nog geporteerd moet worden.
Ik moet zeggen dat IPTV er heel goed uit ziet, beter dan ik gehad gedacht.
Ik zie tot nu toe geen verschil met satelliet TV en dat op een 42 inch Panasonic plasma die een uitstekende beeldkwaliteit heeft.
Het is nog wel wennen aan de afstandsbediening en menu's.
Puntje van kritiek?
De witte kleur van de interactieve box.... Animo 140.
Ik heb deze vrijwel onzichtbaar achter de TV geschoven.
Draadloos modem werkt ook goed, nog maar kort even getest.
Verder werkt de Vodafone Thuis App op de iPad ook leuk.
[ Voor 19% gewijzigd door HoppyF op 19-10-2012 20:36 ]
De beeldkwaliteit is zelfs beter dan bij canaaldigitaal. De bitrate voor de HD zenders is (ook in wmp+ gebieden) stabiel over het aanbod van zenders. Canaaldigitaal snoept er aardig wat vanaf op drukke transponders/sats. Verder lijkt het wel of op mijn schotel de SD zenders om de maand een slechtere beeldkwaliteit krijgen. Meestal kijk ik alleen HD maar aangezien ik mijn schotel nog moet verzetten om de focus op de HD sat te krijgen heb ik bij zware regenval uitvallende HD zenders en alleen stabiel SD beeld.HoppyF schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:56:
Ik moet zeggen dat IPTV er heel goed uit ziet, beter dan ik gehad gedacht.
Ik zie tot nu toe geen verschil met satelliet TV en dat op een 42 inch Panasonic plasma die een uitstekende beeldkwaliteit heeft.
Nou weet ik dat HD snel went maar de SD uitzendingen hebben tegenwoordig allemaal een filter/waas over het beeld liggen en de kleurdiepte lijkt slechter te zijn. Alsof je naar een slechte videoband uit 1985 zit te kijken. Natuurlijk is het allemaal perceptie (en ben ik te lui om de bitrate van de zenders eens goed onder de loep te nemen) maar het valt wel op dat de scherpte en kleurdiepte steeds slechter worden.
http://www.screwfix.com/p...smooth-black-2-5ltr/48654Puntje van kritiek?
De witte kleur van de interactieve box.... Animo 140.
Maar dat is vast niet goed voor de garantie / leaseafspraken
kan je trouwens ook je eigen IPTV kastje gebruiken bv van marktplaats ?
Waarom niet gewoon zwart?TRaSH schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:51:
ze zouden een keuze optie moeten geven welke kleur je wilt,
kan je trouwens ook je eigen IPTV kastje gebruiken bv van marktplaats ?
Standaard zijn de Animo's gewoon zwart dus het is mij een raadsel waarom Vodafone voor wit kiest.
Gelukkig is het frontje wel zwart deze is alleen zichtbaar omdat ik het kastje achter de TV heb staan.
De TV staat op een voet dus zit er ook wat ruimte aan de onderkant.
Over de bitrate, ja die zal wel goed zijn wat het beeld is goed.
Ik heb er nu ook een paar zenders bij die ik voorheen niet had, bv BBC waarvan eentje in HD.
Nu ben ik dit topic aan het doorspitten en betwijfel toch sterk dat dit klopt. Kan iemand me dit toelichten? Ik heb een moderne tv en zit nu op Ziggo. We kijken digitaal middels de ci+ module en krijgen via die weg dus ook een x-aantal zenders in HD. En dat bevalt prima. Krijg je dit nu wel of niet via de COAX-kabel binnen op de tv.
Ik ben juist zo blij dat ik geen extra kast meer bij de tv heb staan van Ziggo, nog los van de extra AB. Ik heb geen zin om nu over te stappen en dan toch weer met losse spullen te zitten.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Ik kan je het antwoord geven want sinds gisteren ben ik echt aangesloten bij VF.lohost schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:59:
Gisterenavond had ik hier (gemeente Bunnik) ook een verkoper van Vodafone glas aan de deur. Nadat ik hem eerst vriendelijk te woord stond om daarna de deur te sluiten, had hij toch een verkoopargument waarop hij naar binnen mocht. De vriendelijke jongeman beweerde namelijk dat ik de 20 HD-zenders die men aanbiedt in het standaardpakket kan bekijken zonder tussenkomst van hun setopbox, of ufo zoals ik hier lees.
Nu ben ik dit topic aan het doorspitten en betwijfel toch sterk dat dit klopt. Kan iemand me dit toelichten? Ik heb een moderne tv en zit nu op Ziggo. We kijken digitaal middels de ci+ module en krijgen via die weg dus ook een x-aantal zenders in HD. En dat bevalt prima. Krijg je dit nu wel of niet via de COAX-kabel binnen op de tv.
Ik ben juist zo blij dat ik geen extra kast meer bij de tv heb staan van Ziggo, nog los van de extra AB. Ik heb geen zin om nu over te stappen en dan toch weer met losse spullen te zitten.
De 20 HD zenders zijn alleen via de settopbox (oftewel IPTV) te ontvangen.
Er zijn slechts vier HD zenders via DVB-C te ontvangen zonder settopbox, de rest van de DVB-C is SD.
Het zou leuk zijn dat alle HD kanalen ook via DVB-C beschikbaar zouden zijn maar dat is dus niet zo.
Misschien dat Vodafone dat nog gaat doen maar dan weet de Vodafone verkoper meer dan wij.
Dank, dat is duidelijk. Dan ga ik me eens verdiepen in hoe ik dit contract weer moet ontbinden binnen de 8 dagen die ik daarvoor heb. Zie namelijk nergens staan hoe ik dat moet doen. Vast en zeker via de slakkenpost, aangetekend en in drievoud.HoppyF schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:13:
[...]
Ik kan je het antwoord geven want sinds gisteren ben ik echt aangesloten bij VF.
De 20 HD zenders zijn alleen via de settopbox (oftewel IPTV) te ontvangen.
Er zijn slechts vier HD zenders via DVB-C te ontvangen zonder settopbox, de rest van de DVB-C is SD.
Het zou leuk zijn dat alle HD kanalen ook via DVB-C beschikbaar zouden zijn maar dat is dus niet zo.
Misschien dat Vodafone dat nog gaat doen maar dan weet de Vodafone verkoper meer dan wij.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Verwijderd
Klopt dit moet schriftelijk naar:lohost schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:24:
[...]
Dank, dat is duidelijk. Dan ga ik me eens verdiepen in hoe ik dit contract weer moet ontbinden binnen de 8 dagen die ik daarvoor heb. Zie namelijk nergens staan hoe ik dat moet doen. Vast en zeker via de slakkenpost, aangetekend en in drievoud.
Vodafone Vast
Afdeling Provisioning
Postbus 1056
2400 BB Alphen aan den Rijn
Ah bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:41:
[...]
Klopt dit moet schriftelijk naar:
Vodafone Vast
Afdeling Provisioning
Postbus 1056
2400 BB Alphen aan den Rijn
Vergeet je handtekening niet. Aangetekend of niet moet je zelf beslissen.
En DM de naam of nummer van die verkoper even naar Denan, dan kan die maatregelen nemen.
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 20-10-2012 23:17 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mij werd toegezegd dat ik in 2 dagen terug gebeld zou worden ivm de 500/500 pakket die ik wou.
Alleen na 4 werkdagen nog niet gebeld.
En bij vodafone stond ik niet in het systeem zodat ze me aanmelding kon anuleren.
Moest maar wachten tot ik me welkoms brief binnen kreeg.
Nou, het nummer van de verkoper staat op het contract, dus die krijgt dat toch hoe dan ook te horen.Fiber schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:14:
[...]
Vergeet je handtekening niet. Aangetekend of niet moet je zelf beslissen.![]()
En DM de naam of nummer van die verkoper even naar Denan, dan kan die maatregelen nemen.
Heeft Vodafone Vast ook een faxnummer? Dan kan ik de brief getekend faxen en daarna het geheel met een kopie van het verzendrapport op de post doen.
Ik kan eenvoudig mijn Ipad koppelen met de setupbox. Dus deze stap gaat goed.
Wanneer ik daarna tv wil kijken op de Ipad krijg ik de volgende melding:
"Om Live TV te kunnen kijken dien je verbonden te zijn met het zelfde WiFi netwerk als je Vodafone Thuis TV Interactieve Box"
Helaas is dit niet mogelijk omdat de setupbox op een aparte poort is aangesloten op de Genexis.
Wie weet hoe ik de TV App werkend krijg.
(en helaas niet beschikbaar op mijn Tab2 7".....erg slecht)
[ Voor 14% gewijzigd door tweakfdr op 21-10-2012 11:49 ]
Hier werkt het namelijk ook niet en heb er meer klachten over gelezen.
Ik heb overigens (nog) geen contact opgenomen met Vodafone.
Of ligt het eraan dat het 'tv-tje' nog niet brand op de genexis? (en dus DVB signaal er nog niet opstaat vanuit de POP)?
TV ledje hoort te branden, da's nl het wel of niet aanwezig zijn van signaal op de CATV vezel. En dan staat er gewoon analoog TV+radio op, en DVB-CIJsbeer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:53:
Gister mijn pa aangesloten, alles prima. Maar geen analoge radio. De coax uitgang van de Genexis moet toch ook gewoon 'ouderwets' radio zenders uitsturen?
Of ligt het eraan dat het 'tv-tje' nog niet brand op de genexis? (en dus DVB signaal er nog niet opstaat vanuit de POP)?
Als die uit is is of je Genexis stuk (RF module) of er staat simpelweg geen signaal op de vezel (niet goed gepatched, vezel defect of whatever)
Hier werkt het prima op twee iPad's die beiden voorzien zijn van IOS 6.tweakfdr schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:59:
Een probleem met de Vodafone Thuis TV App icm mijn Glasvezel abo.
Ik kan eenvoudig mijn Ipad koppelen met de setupbox. Dus deze stap gaat goed.
Wanneer ik daarna tv wil kijken op de Ipad krijg ik de volgende melding:
"Om Live TV te kunnen kijken dien je verbonden te zijn met het zelfde WiFi netwerk als je Vodafone Thuis TV Interactieve Box"
Helaas is dit niet mogelijk omdat de setupbox op een aparte poort is aangesloten op de Genexis.
Wie weet hoe ik de TV App werkend krijg.
(en helaas niet beschikbaar op mijn Tab2 7".....erg slecht)
Heb je misschien iets met de instellingen van je WiFi gedaan?
Ik heb een iPad 1 dus IOS5. Ik heb verder niks gedaan met WIFI. Hier kan je toch ook niks aan configureren wat impact heeft op de TV App?HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:30:
[...]
Hier werkt het prima op twee iPad's die beiden voorzien zijn van IOS 6.
Heb je misschien iets met de instellingen van je WiFi gedaan?
[ Voor 10% gewijzigd door tweakfdr op 21-10-2012 15:55 ]
Je kunt ze ook gewoon bellen. Binnen een legal cooloff kun je een annulering gewoon telefonisch doorgeven (nieuwe wet).lohost schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:52:
[...]
Nou, het nummer van de verkoper staat op het contract, dus die krijgt dat toch hoe dan ook te horen.
Heeft Vodafone Vast ook een faxnummer? Dan kan ik de brief getekend faxen en daarna het geheel met een kopie van het verzendrapport op de post doen.
Dat denk ik ook.denan schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:13:
wellicht zit je geconnect op een ander netwerk/subnet in je woning?
Ik heb hier even een test gedaan omdat mijn oude provider nog werkt en ik dus twee draadloze netwerken in huis heb. De foutmelding is precies zoals beschreven. Je kunt dus geen TV kijken via een ander draadloos netwerk dan het Vodafone netwerk via de Cisco router.
Thanks, dat heb ik ook gedaan. Twee keer overigens. Eerst maandagmorgen. Toen bleken ze de aanvraag nog niet te hebben ingevoerd. Met als gevolg dat ze de annulering niet kon worden behandeld. Mij terugbellen of een indicatie geven wanneer het wel kon was overigens ook niet mogelijk.denan schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:14:
[...]
Je kunt ze ook gewoon bellen. Binnen een legal cooloff kun je een annulering gewoon telefonisch doorgeven (nieuwe wet).
Aan het eind van de dag kreeg ik ineens een mail met de bevestiging van mijn aanvraag. Mijn que om weer te bellen. Dit keer een heel stuk succesvoller. Mijn gegevens waren in no-time gevonden en de annulering werd geregeld. Helaas ook weer met een maar. Vodafone kan me wel mailen bij bevestiging van de aanvraag, maar niet mailen bij bevestiging van de annulering. Zelfs de vriendelijke medewerkster aan de andere kant van de lijn vond dit op z'n zachts niet handig en gaf gelijk aan dat ze niet meer kon doen dan mij haar volledige naam geven. Zij was namelijk verantwoordelijk voor de annulering.
Ik denk dat ik later deze week nog een keer bel om te vragen wat de status is.
Die van mij had ik 11 oktober getekend.
En er is nog niks bij hun bekend.
Dus ook niet mogelijk om te annuleren.
Moest wachten tot ik de welkomst brief zou krijgen.
DIe gaat pas in bij het invoeren van de order.. en een brief is een bevestiging van orderentry. Met d2d (of andere externe) sales partijen kan het altijd voorkomen dat orders ergens "op de plank" blijven liggen en pas later worden ingevoerd. Maar ik neem toch aan dat de vodafone helpdesk een lijst heeft waarop ze alle opzeggingen loggen om dit probleem te omzeilen. (hint: ja zo'n lijst hebben ze)eymey schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:15:
Ja, om vervolgens daarna te horen dat de cool down periode verstreken is?
Hoe is de ervaring van het zappen met tussen kanalen. Gaat dit snel of is er een duidelijke "vertraging"als je van kanaal naar kanaal zapped?
Ik vind zappen snel gaan.Bender1411 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:20:
Even een vraagje tussendoor voor de gene die een abbo hebben bij vodafone.
Hoe is de ervaring van het zappen met tussen kanalen. Gaat dit snel of is er een duidelijke "vertraging"als je van kanaal naar kanaal zapped?
Er is maar een hele korte pauze.
Een fractie van een seconde is het even zwart.
Vergeleken met satelliet TV is dit echt vele malen sneller.
Helemaal eens. Ik had hiervoor UPC en ik vond dat zo tergend traag. Je merkt gewoon dat het goed in elkaar zit. Ook uitzending gemist is een verademing tov bijv UPC. Heb sinds een maand of 4 Vodafone en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit. Geen overbodig poespas. Lekker helder en duidelijk.HoppyF schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:
[...]
Ik vind zappen snel gaan.
Er is maar een hele korte pauze.
Een fractie van een seconde is het even zwart.
Vergeleken met satelliet TV is dit echt vele malen sneller.
Pura Vida
Agree, voor wat betreft interface is Vodefona een verademing.Maverick2001 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:28:
[...]Helemaal eens. Ik had hiervoor UPC en ik vond dat zo tergend traag. Je merkt gewoon dat het goed in elkaar zit. Ook uitzending gemist is een verademing tov bijv UPC. Heb sinds een maand of 4 Vodafone en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit. Geen overbodig poespas. Lekker helder en duidelijk.
Clean, strak, erg vlot t.o.v. UPC, vooral het zappen
Wel mis ik de funciontaliteit dat je op REC drukt en je kan opnemen tot een zelf gekozen tijdstip.
(Bij UPC hebben ze die functionaliteit enkele maanden geleden ook eruit gesloopt).
Nu neemt ie "het programma" op, maar wat als ik 2 programma's achter elkaar wil opnemen? Dat kan alleen via het recordermenu.
Maar goed, overall tevreden. Ook de internetverbinding is gewoon super.
30/30 (in praktijk 3,4 MB/s download en 3,3 MB/s upload)
Klantenservice moet nog wel echt aan gewerkt worden (als je belt en keuze menu doorgelopen hebt, krijg je direct een liedje, geen melding of wat dan ook dat er een wachtrij is, 2x 5 minuten moeten wachten).
"MyVodafone Thuis" is lang niet zo uitgebreid als Mijn UPC, maar dat zal vermoedelijk tijd nodig hebben.
Ben wel heel erg benieuwd naar de eerste factuur, of daar alles goed mee gaat.
Kloptrobertwebbe schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:34:
[...]
Ja, € 14,95 per maand voor HBO 1, 2, 3, On Demand en HBO GO. En ik meen dat je de eerste 2 maanden gratis krijgt als promotie als je het kiest.
Wilde het net gaan activeren via Mijn Vodafone Thuis, werkt het nog steeds niet
Wordt ook eens tijd dat ze dat functioneel maken ...
Verder nog steeds tevreden, helemaal nu we My Zen TV HD erbij hebben
Bellen ... kan beter upgraden naar "Zorgeloos naar Vast". Zit zo aan die 10 euro p/m ...
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 01-11-2012 23:06 ]
Als ik op de iPad naar Animal planet HD kijk hoor ik twee talen door elkaar.
Bv Engels met Nederlandse ondertiteling met nog een soort voice over in een vreemde taal, Pools o.i.d.
Tegelijkertijd is dat zelfde kanaal op de TV gewoon goed zonder voice over.
Wie weet wat dit kan zijn?
De ipad streams komen uit een andere bron. Lijkt erop dat ze iets verkeerd hebben staan bij VF. Kan ook zijn dat het in het programma zit, is dit bij alles?HoppyF schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:12:
Ik heb iets vreemds met de iPad app Thuis TV.
Als ik op de iPad naar Animal planet HD kijk hoor ik twee talen door elkaar.
Bv Engels met Nederlandse ondertiteling met nog een soort voice over in een vreemde taal, Pools o.i.d.
Tegelijkertijd is dat zelfde kanaal op de TV gewoon goed zonder voice over.
Wie weet wat dit kan zijn?
Nee, ik heb dit nu alleen bij Animal Planet HD gezien.denan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:18:
[...]
De ipad streams komen uit een andere bron. Lijkt erop dat ze iets verkeerd hebben staan bij VF. Kan ook zijn dat het in het programma zit, is dit bij alles?
Andere kanalen via de iPad werken prima.
Ik heb iets via de achterdeur naar binnen gegooid.. even afwachten of men het kan reproduceren en oplossen.HoppyF schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:20:
Nee, ik heb dit nu alleen bij Animal Planet HD gezien.
Verwijderd
Zeker ook alleen Samsung / Asus / Acer net zo als bij KPN.Barre73 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:58:
Ja hoor, al lang. Helaas wel voor maar een beperkt aantal devices. Niet zomaar voor elke tablet die op papier aan de eisen voldoet.
Samsung Galaxy Tab 10.1 / Samsung Galaxy Tab 8.3 / Samsung Galaxy Tab 7.7 / Sony S.
Komt dit omdat mijn abo nog niet volledig is opgeleverd of is er iets fout gegaan? In het contract staat 50Mbit
Ah, wakker worden: ik zit via wifi connected duh!
[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 03-11-2012 09:32 ]
/dev/null
DaveD
Kan iemand met een iPad en de Vodafone Thuis app verifiëren of hij ook een andere gesproken taal hoort op Animal Planet HD?HoppyF schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:20:
[...]
Nee, ik heb dit nu alleen bij Animal Planet HD gezien.
De ondertiteling klopt wel en is Nederlands.
Op de TV is de taal gewoon Engels op de iPad iets van Pools.
Vrijdag dacht ik nog dat het aan de zender zou kunnen liggen maar het is nu nog steeds zo.
Dit kan haast niet aan mijn instellingen hier thuis liggen.
In het Lijbrandt topic klagen hier ook mensen over. Een aantal commerciele zenders heeft zeer slecht geluid als het over de SPDIF (digitaal optisch of coax) aansluiting gaat.DaveD1109 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:35:
Bij mij stort het geluid iets met Veronica en net 5. Heb al van alles geprobeerd maar geen resultaat helaas! Iemand hier een idee???
Haha... nu je het zegt. Hier heb ik het ook.HoppyF schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:04:
[...]
Kan iemand met een iPad en de Vodafone Thuis app verifiëren of hij ook een andere gesproken taal hoort op Animal Planet HD?
Vodafone heeft bevestigd dat er iets 'raars' zit in de audiostream van die zender (alleen op hun IPAD applicatie). Men is er mee bezig.HoppyF schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:04:
Vrijdag dacht ik nog dat het aan de zender zou kunnen liggen maar het is nu nog steeds zo.
Dit kan haast niet aan mijn instellingen hier thuis liggen.
Ah klopt, ik bedoelde dat het niet in de IPTV streams of analoge/dvb-c streams zatBeZaX schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:22:
Niet alleen iPad, maar ook de iPhone app.
Belangrijkste voor mij:
- hoge bitstream hd ( boven de 12, in ieder geval beter dan kpn)
- zappen gaat snel
- kennelijk weinig bugs in de modem/ router
Nadeel
- geen gratis helpdesk
Zie ik iets over het hoofd ? (Qua nadeel ? )
Zo te zien wordt het dus voor mij overstapen van upc naar vodafone.
Bij mij doet hij het via hdmi. Ik heb een sony bravia kdl40ex700. Hoe hebben jullie de audio instellingen van de tv en de amino? Daarmee bedoel ik ook het soort audio bij output.eymey schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:47:
[...]
In het Lijbrandt topic klagen hier ook mensen over. Een aantal commerciele zenders heeft zeer slecht geluid als het over de SPDIF (digitaal optisch of coax) aansluiting gaat.
DaveD
Binnenkort is er bij mij Glasvezel beschikbaar (Regfiber) en nu wil ik graag wat weten over de kabels en kastjes.
Hoe zit dit bij Vodafone.
Het glasvezelsprietje komt het huis binnen.... en dan?
Neem aan dat dit in een soort omvormkastje komt.
Welke aansluitingen, kabels en kastjes komen er na de glasvezelspriet?
(dit ivm het aansluiten van het internet, tv, telefoon, radio enz.)
dus Glasvezel -> Kastje.. welke aansluitingen -> welke kastjes, met welke aansluitingen -> TV , PC, Telefoon , Radio ?
Alvast bedankt voor t antwoord.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Jouw vraag wordt gewoon door Reggefiber zelf beantwoord op www.eindelijkglasvezel.nl (en dan de naam van jouw gemeente/woonplaats)
Zelf initiatief nemen wordt gewaardeerd op Tweakers..
[ Voor 53% gewijzigd door Barre73 op 08-11-2012 19:12 ]
Bedankt voor deze info.denan schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:20:
[...]
Vodafone heeft bevestigd dat er iets 'raars' zit in de audiostream van die zender (alleen op hun IPAD applicatie). Men is er mee bezig.
Er zijn dus meer mensen die dit gemerkt moeten hebben.
Jammer dat ze dit forum niet weten te vinden!
Ik wacht wel even af tot het opgelost is, zo groot is het probleem immers niet.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()