Patjuhhh waarom stuur je geen email aan de klantenservice van vodafone?
Binnen twee werkdagen heb je antwoord van hun....
Binnen twee werkdagen heb je antwoord van hun....
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Heb je al eens bij een aantal providers gevraagd of je bij hun een nieuw abonnement kan afnemen?Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 06:07:
Al wat meer informatie wanneer het mogelijk is om van glasvezel abbo naar glasvezel abbo over te stappen ???
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Verwijderd
1. Ben je niet te vreden bij Tweak?hommer schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:55:
Ik schijn half december te gaan stappen van glas naar glas (tweak->vodafone). Bij vodafone twijfelde men eerst wel of het mogelijk was en was de eerste indicatie dat het in 2013 (lekker ruim) mogelijk zou worden. Later werd ik terug gebeld dat het wel mogelijk was per direct, en heb ik direct een datum vastgelegd. Ik ben benieuwd hoe het afloopt... helemaal vol vertrouwen ben ik helaas niet.
Verwijderd
Interessant, ben ook benieuwd hoe de overstap afloopt. Ik zit zelf al ruim 3 jaar bij KPN te wachtenhommer schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:55:
Ik schijn half december te gaan stappen van glas naar glas (tweak->vodafone). Bij vodafone twijfelde men eerst wel of het mogelijk was en was de eerste indicatie dat het in 2013 (lekker ruim) mogelijk zou worden. Later werd ik terug gebeld dat het wel mogelijk was per direct, en heb ik direct een datum vastgelegd. Ik ben benieuwd hoe het afloopt... helemaal vol vertrouwen ben ik helaas niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 22:01 ]
[ Voor 20% gewijzigd door hommer op 13-11-2012 22:10 ]
Een postcode check zegt toch alleen iets over de beschikbaarheid van het product en niet over het overstappen naar het product? (vanaf glas, kabel, ADSL, VDSL)hommer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:01:
Tweak heeft qua prijs en newsserver een mooie aanbieding maar ze bieden het aan met een router die ruk is (packetforce). Voip loopt via de router en heeft behoorlijk kuren en het ding is mij te beperkt en hij heeft wat rare nukken. Niet echt Tweak-baar zeg maar. Ze zijn niet bereid/in staat om de problemen te onderkennen en op te lossen ook al draag je ze zeer gedetailleerd aan.
Mijn geduld was na 2 maand heen en weer gezeur met de helpdesk op, toen stond voor mij al vast dat ik vertrok zodra het kon.
De postcode check op de vodafone website ging met succes inderdaad.
Hmm, maar bij Tweak kan je bij uitstek voice ook over eigen apparatuur doen (ok, ze supporten dat niet maar ze zijn wel bereid je het voice wachtwoord te geven).hommer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:01:
Tweak heeft qua prijs en newsserver een mooie aanbieding maar ze bieden het aan met een router die ruk is (packetforce). Voip loopt via de router en heeft behoorlijk kuren en het ding is mij te beperkt en hij heeft wat rare nukken. Niet echt Tweak-baar zeg maar. Ze zijn niet bereid/in staat om de problemen te onderkennen en op te lossen ook al draag je ze zeer gedetailleerd aan.
Mijn geduld was na 2 maand heen en weer gezeur met de helpdesk op, toen stond voor mij al vast dat ik vertrok zodra het kon.
De postcode check op de vodafone website ging met succes inderdaad.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Inderdaad leuk om een mee te prutsen, heb ik ook zeker gedaan. Maar de rest van de familie wil een telefoon die het 'gewoon' doet en daar was de router voor. Als dan ca. 10-20% van de tijd die niet werkt frustreert dat behoorlijk.eymey schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:03:
[...]
Hmm, maar bij Tweak kan je bij uitstek voice ook over eigen apparatuur doen (ok, ze supporten dat niet maar ze zijn wel bereid je het voice wachtwoord te geven).
Ik hoop dat die Genexis het beter doet. Dat ik weer een fatsoenlijke route mag gebruiken vind ik ook erg leuk.Bij Vodafone zit je voor telefonie altijd vast aan de analoge poort op de NT (wat HoppyF 'modem' noemt). Voordeel is dan wel weer dat dat gewoon 'werkt' en dat je voor internet helemaal vrij bent je eigen router te kiezen.
Het lijn vrijmaken is het issue niet, het zijn administratieve 'uitdagingen' aan de achterkant. Ondertussen zijn trouwens de meeste migratiescenario's redelijk goed uitgewerkt en kan men die ook overal ondersteunen. WBA->WMP+ of WGDO->WMP+ (of wgdo-wgdo) kan redelijk naadloos.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:57:
Interessant, ben ook benieuwd hoe de overstap afloopt. Ik zit zelf al ruim 3 jaar bij KPN te wachten
Nu is Tweak volgens mij niet een provider die moeilijk doet bij de lijn vrijmaken.
[ Voor 25% gewijzigd door Lieuwe15 op 16-11-2012 09:54 ]
Deze scenario's zouden toch al uitgewerkt moeten zijn? Niet alleen bij Vodafone maar bij alle providers, dus ook WMP+ naar WMP+.denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:29:
[...]
Het lijn vrijmaken is het issue niet, het zijn administratieve 'uitdagingen' aan de achterkant. Ondertussen zijn trouwens de meeste migratiescenario's redelijk goed uitgewerkt en kan men die ook overal ondersteunen. WBA->WMP+ of WGDO->WMP+ (of wgdo-wgdo) kan redelijk naadloos.
Ik snap niet helemaal hoe je dat er uit leest. Uitzending gemist wordt gratis aangeboden, wel hebben ze een slag om de arm (doen alle providers die GHM diensten aanbieden) dat het ooit nog eens kan veranderen. Maar daar zullen ze dan eers over informeren voordat er werkelijk geld voor gevraagd wordt.Lieuwe15 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:52:
Het is jammer dat vodafone toch relatief duur is als het eerste jaar verstreken is. Dan komen namelijk de kosten voor de tablet app en uitzending gemist er toch gewoon bij op?
WMP+ naar WMP+ is de enige optie die niet (soepel) mogelijk is, hoe raar het ook klinkt. Daarvoor moeten een hoop zaken in IT en administraties aangepast worden en dat kost (veel) tijd.HoppyF schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:59:
Deze scenario's zouden toch al uitgewerkt moeten zijn? Niet alleen bij Vodafone maar bij alle providers, dus ook WMP+ naar WMP+.
Tsja dat klinkt inderdaad vreemd.denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:04:
[...]
WMP+ naar WMP+ is de enige optie die niet (soepel) mogelijk is, hoe raar het ook klinkt. Daarvoor moeten een hoop zaken in IT en administraties aangepast worden en dat kost (veel) tijd.
Juist die processen zijn ingeregeld en lijken (redelijk) soepel te werken. Bij de migraties die nu al plaatsvinden is op de migratiedag ook een monteur ter plekke die alles kan aansluiten na het plaatsen van de nieuwe NT.HoppyF schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:44:
[...]
Tsja dat klinkt inderdaad vreemd.
Hoe dan ook zal dit wel opgelost gaat worden.
Een overstap zal ook aan de kant van de klant lastig zijn.
In een aantal gevallen krijg je dan ook een andere NT.
Dit kan/mag je zelf niet vervangen, dus dat kost tijd en geld.
Een router of IPTV kastje is wel simpel zelf te doen.
Verwijderd
Betekend dit dat je normaal gesproken max 8 uur zonder internet,tv zit bij een WBA->WMP+ overstap?denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:00:
[...]
Juist die processen zijn ingeregeld en lijken (redelijk) soepel te werken. Bij de migraties die nu al plaatsvinden is op de migratiedag ook een monteur ter plekke die alles kan aansluiten na het plaatsen van de nieuwe NT.
Ik geef geen garanties (dat is altijd gevaarlijk met dit soort processen) maar volgens mij moet dat gewoon mogelijk zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:11:
Betekend dit dat je normaal gesproken max 8 uur zonder internet,tv zit bij een WBA->WMP+ overstap?
Verwijderd
Bij alle providers heb ik het inmiddels gevraagd, en die zijn allemaal negatief.HoppyF schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:55:
[...]
Heb je al eens bij een aantal providers gevraagd of je bij hun een nieuw abonnement kan afnemen?
Er zijn denk ik nu onderhand genoeg mensen die al meer dan één (of twee) jaar een glasvezelabonnement hebben. Dit geeft de mogelijkheid over te stappen naar een nieuwe provider.
Dit is ook precies de bedoeling van de markt concurrentie houdt de zaak scherp.
Als consument kun je bovendien profiteren van nieuwe aanbiedingen al heb je dan wel te maken met aansluitkosten e.d. Dit is vergelijkbaar met de mobiele telefonie markt en de energie leveranciers.
Ook voor het WBA gebied in A'dam (ik ben nu nog InterNl.net abonnee)? Dat zou heel mooi zijn, dan wordt het tijd om het Vodafone aanbod te bestuderen.denan schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:19:
[...]
Ik geef geen garanties (dat is altijd gevaarlijk met dit soort processen) maar volgens mij moet dat gewoon mogelijk zijn.
Geven ze ook nog een reden aan waarom je niet (snel) zou kunnen overstappen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:30:
[...]
Bij alle providers heb ik het inmiddels gevraagd, en die zijn allemaal negatief.
Vodafone heeft alleen een wmp+ aanbod, geen wba. Dus het gebied moet wel WMP+ ready zijn.wvdg schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:56:
[...]
Ook voor het WBA gebied in A'dam (ik ben nu nog InterNl.net abonnee)? Dat zou heel mooi zijn, dan wordt het tijd om het Vodafone aanbod te bestuderen.
Grt, Willem
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nope, wmp+ wmp+ is dezelfde NT. Alleen kan dat momenteel nog niet zonder grote downtime.eymey schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:47:
Hmm, ook voor WMP+ -> WMP+ een andere NT? Je zou juist verwachten dat in principe de NT hetzelfde is bij alle WMP+ aanbieders.
Ik heb mijn overstap naar vodafone geregeld bij zo'n gast die bij me aan de deur kwam, geheel tegen mijn pricipes, maar hij kwam precies op het goede moment. Ik heb mezlf dus zegmaar naar binnen gedrukt bij Vodafone. De eerste reactie van de medewerker die ik sprak was ook dat het niet kon, of pas in 2013. Maar ze hebben het uitgezocht en vonden uiteindelijk dat het wel kon.... ik ga benieuwd zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:30:
[...]
Bij alle providers heb ik het inmiddels gevraagd, en die zijn allemaal negatief.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Nee maakt nooit uit, contact kan je altijd opzeggen per datum.... , alleen hanteert men vaak een opzegtermijn van 1 maand als minimum.HoppyF schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:47:
Het maakt toch niet uit of je nog een contract hebt lopen?
...
I am the great Cornholio!
Als het goed is krijg je binnen één week het pakket opgestuurd.MetaFrame schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:38:
Als het goed is komt reggefiber morgen het modem opleveren eindelijk!
Dan is het alleen nog wachten op het pakket van Vodafone.. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
baasandre schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:34:
[...]
Nee maakt nooit uit, contact kan je altijd opzeggen per datum.... , alleen hanteert men vaak een opzegtermijn van 1 maand als minimum.
Wil je een contract eerder ontbinden: dan krijg je te maken met het betalen van vergoeding ( meestal gewoon het maandbedrag x aantal maanden aan de provider)
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Klopt, dat eerste jaar moet je volmaken maar je mag wel ruim van tevoren opzeggen en naar een nieuwe provider overstappen. Je overstapdatum is dan de laatste dag van je jaarcontract.skai21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:08:
In nederland heb je als consument de stilzwijgendverleng wet aan je zei.
Waardoor je altijd maandelijks kunt opzeggen... dat is alleen na het eerste jaar.
Waar ik nog in zit.
[...]
Verwijderd
Nee, ze geven geen reden. Alleen dat het nog niet mogelijk is. Zelfs toen Fype aan de deur kwam was het eerste wat die vroeg "maakt u al gebruik van glasvezel...ja ?....ohhh, dan kan ik u nog geen aanbieding doen".HoppyF schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:31:
[...]
Geven ze ook nog een reden aan waarom je niet (snel) zou kunnen overstappen?
Zoals Denan al zei wordt er door de providers druk aan gewerkt om overstappen soepel te kunnen laten verlopen. Niet zo gek omdat dit nu eenmaal een noodzakelijk proces is om een goede marktwerking binnen glasvezelland te kunnen bewerkstelligen.
Nu is overstappen met een lange downtime (paar dagen ofzo) ook al niet fijn maar dat is in ieder geval wel een mogelijkheid. Als men deze mogelijkheid ook niet aanbiedt is er wat mis en kun je volgens mij, naar de OPTA stappen om uitsluitsel te vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 22:33 ]
Is dat zo? Maandag is het modem geplaatst maar ik wacht nog op het pakket van Concepts. Vanavond meteen ff proberenHoppyF schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:57:
Wel is het glasvezelmodem (NT) na plaatsing gereed voor gebruik.
Internet werkt als je bv een laptop aansluit op de ethernet aansluiting.
Ook TV kun je kijken via CATV, analoog of digitaal DVB-C.
Telefoon werkt ook maar dan met het tijdelijke nummer, portering volgt later.
Vodafone webcare leest volgens mij overal 24/7 mee, maar die richten zich meer op mobiele diensten en (nog) niet op fiber.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:28:
Nee, ze geven geen reden. Alleen dat het nog niet mogelijk is. Zelfs toen Fype aan de deur kwam was het eerste wat die vroeg "maakt u al gebruik van glasvezel...ja ?....ohhh, dan kan ik u nog geen aanbieding doen".
Heb inmiddels ook bij Glashart, Reggefiber & de consumentenautoriteit (opta) mijn beklag gedaan. Maar ook die doen er geen ene reet aan en nemen het alleen voor kennis
Hopelijk gaat het snel toch lukken, maar ik heb mijn buik meer dan vol van Lijbrandt.
Kijkt een zgn webcare team van Vodofone hier nog mee eigelijk ??
Ja, mijn glasvezelmodem is vrijdag geplaatst en donderdag daarop had ik het Thuispakket binnen.sh4dow schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:02:
[...]
Is dat zo? Maandag is het modem geplaatst maar ik wacht nog op het pakket van Concepts. Vanavond meteen ff proberen.
Bij mij werkt het niet, ik krijg een ip via lijbrandt-iss.local terwijl ik concepts heb aangevraagd. Ik krijg ook geen internetpagina geopend.HoppyF schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:56:
[...]
Ja, mijn glasvezelmodem is vrijdag geplaatst en donderdag daarop had ik het Thuispakket binnen.
Afspraak met de monteur heb ik niet door laten gaan want ik heb alles zelf aangesloten ook al was de monteur "gratis".
Vreemd want volgens mij gebruikt Vodafone dezelfde "bron" ook wel bekend als ispfabriek.nlsh4dow schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:04:
[...]
Bij mij werkt het niet, ik krijg een ip via lijbrandt-iss.local terwijl ik concepts heb aangevraagd. Ik krijg ook geen internetpagina geopend.
Klinkt eigenlijk meer alsof je nog in het opleversubnet zit, vreemd dat dat nog "lijbrandt" heet. Als de monteur je diensten goed geactiveerd heeft en de laptoptest correct heeft uitgevoerd zou je uit dat subnet moeten zijn.HoppyF schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:27:
Vreemd want volgens mij gebruikt Vodafone dezelfde "bron" ook wel bekend als ispfabriek.nl
Dit zie ik ook in mijn modem staan.
Je zou gewoon een internet verbinding moeten krijgen.
Het kan wel zijn dat het glasvezelmodem het IP niet vrijgeeft.
Oplossing is dan het glasvezelmodem een half uur ofzo zonder spanning te zetten en het daarna nog een keer te proberen. Dat werkte bij mij goed.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 21-11-2012 19:51 ]
[ Voor 53% gewijzigd door sh4dow op 21-11-2012 22:22 ]
Je zei toch dat het glasvezelmodem door een monteur geplaatst was?sh4dow schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:20:
Ik zal morgen nog eens kijken, maar ik heb nog niets van concepts ontvangen dus mogelijk is de lijn nog niet geactiveerd. Het ip dat ik krijg bevindt zich in de 10.8.x range..
Helaas was ik zelf niet thuis toen de monteur er was.
Maandag is er iemand van Reggefiber geweest om de witte 'afdekapjes' om te ruilen voor een modem.HoppyF schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:04:
Je zei toch dat het glasvezelmodem door een monteur geplaatst was?
De monteur zou dan ook een test van het modem moeten hebben uitgevoerd om de werking te kunnen controleren, dit op zijn eigen laptop. Dit geldt voor internet plus TV.
Een telefoon test heb ik niet gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door sh4dow op 22-11-2012 18:42 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Wat gebeurt er als je naar hak.operator.com gaat?sh4dow schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:36:
[...]
Maandag is er iemand van Reggefiber geweest om de witte 'afdekapjes' om te ruilen voor een modem.
Gisteravond m'n laptop aan poortje 1 gehangen, kreeg een ip in de range 10.8.x met als domein lijbrandt-iss.local.
Nu m'n laptop weer opnieuw aangesloten: hetzelfde verhaal:
[afbeelding]
Dit IP krijg ik op poort 1,3 en 4. Op poort 2 krijg ik geen IP via DHCP, dat zou de DigiTV moeten zijn.
Vandaag wel een brief ontvangen dat mijn aansluiting op 3 december wordt geactiveerd.. ff wachten nog dus. Blijkbaar kan ik tot die tijd geen gebruik maken van de diensten, en is dat niet binnen 1 week geregeld..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 20:10 ]
Dit zou een reden kunnen zijn dat je lijn op afstand geactiveerd wordt als je de router en IPTV kastje in huis hebt. Er zit immers één week tussen.Barre73 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:06:
@stormed: Ben bang dat maar een paar mensen hier nu weten waar jij het over hebt...
Maar ik blijf bij mijn vorige advies: Bel Concepts morgen en geef aan dat ze de IP diensten mogen laten actieveren en dat je de consequenties snapt (eerder gaan betalen dus).
Verwijderd
Ligt er denk ik aan of er al glas in de straat ligt en je in huis ook een aansluiting hebt.Lieuwe15 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:00:
Vanmorgen telefonisch aangemeld voor vodafone thuis. Via internet wou helaas niet omdat mijn adres al bekend zou zijn (misschien een referentie naar mijn mobiel abonnement in het systeem).
Ben benieuwd hoe lang het aansluiten zal duren en wanneer ik bevestiging van de aanmelding zal krijgen.
DaveD
Verwijderd
TripleNL in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"DaveD1109 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:42:
Ik heb nog steeds last van slecht geluid. Bij een aantal zenders stort het geluid en ik begin het nu wel heel erg irritant te vinden! Heb al een paar keer gemaild naar vodafone en zij geven aan dat ze het bij hun technische afdeling hebben neer gelegd. Verder wel tevreden over ze maar als het geluid zo blijft ga ik toch verdr kijken! Iemand hier toevallig een oplossing voor of hetzelfde probleem??
Waar in enschede zit jij dan als ik vragen mag?MetaFrame schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:15:
Tsja... dat komt omdat het glas er nog niet zo lang ligt... ook hier al een tijdje aan het wachten op VF. Ach woensdag worden we aangesloten.
Ik heb ondertussen de glashart thuis tv app geinstalleerd op mijn tablet en daarmee kan ik mijn IPTV goed bedienen. Alleen TV kijken op de tablet lukt niet (mogelijk een issue met het feit dat het een Archos G9 tablet is ofzo). Maakt het eigenlijk nog veel storender dat Vodafone het zelf niet op weet te leveren op het Android 4.x besturings systeem.....Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:36:
Hoe kan het toch in deze tijd dat de Vodafone Thuis TV app nog steeds maar beschikbaar is voor een zeer beperkt aantal tablets ??
Alleen de Ipad en Samsung Galaxy tab worden ondersteund.
Ik heb een Acer Iconia tab, die voldoet aan alle specs, maar kan de app niet downloaden helaas. Vind dit een grote tekortkoming van Vodafone, vooral omdat geadverteerd wordt met een 'android app', en voor de meeste android tablets werkt het dus gewoon niet !!
Voor de rest zeer tevreden over Vodafone vast
[ Voor 7% gewijzigd door tinusbalpol op 27-11-2012 07:22 ]
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:22:
[...]
We zien de melding van onze collega maar we zien ook dat er op dit moment een storing lijkt te zijn in de volgende plaatsen:
Hoogland - Hooglanderveen - Amersfoort - Elspeet - Ermelo - Garderen - Harderwijk - Hierden - Putten - Hoevelaken - Nieuw Millingen - Nijkerk - Nunspeet - Putten - Spakenburg - Uddel - Ermelo - Vierhouten
De oorzaak van de storing is helaas onbekend, het kan dus goed zijn dat de Genexis helemaal niet defect is. We houden dit in de gaten en zullen actie ondernemen als dat nodig is. -Ruben
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 27-11-2012 12:26 ]
Welke zenders hebben hier last van?DaveD1109 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:42:
Ik heb nog steeds last van slecht geluid. Bij een aantal zenders stort het geluid en ik begin het nu wel heel erg irritant te vinden! Heb al een paar keer gemaild naar vodafone en zij geven aan dat ze het bij hun technische afdeling hebben neer gelegd. Verder wel tevreden over ze maar als het geluid zo blijft ga ik toch verdr kijken! Iemand hier toevallig een oplossing voor of hetzelfde probleem??
Mijn geluid gaat via hdmi naar de tv. Via optisch naar de home cinema maakt geen verschil.denan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:43:
[...]
Welke zenders hebben hier last van?
Hoe is je setup? (geluid via je TV over HDMI? Geluid via SPDIF over een receiver? Wat is er in het menu van de STB geconfigureerd?)
Wat zijn de instellingen bij je setup? (bvb volume op 100%/80%..50% op de STB, volume op 100%/80%, 50% op je TV / reciever?)
DaveD
Zet de STB dan eens op 80 ipv 100.DaveD1109 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:51:
[...]
Mijn geluid gaat via hdmi naar de tv. Via optisch naar de home cinema maakt geen verschil.
De stb is gewoon standaard geconfigureerd. Volume tv staat op 35 en de stb op 100
Dit heeft geen resultaat. Het is ook niet bij alle zenders zo.
DaveD
HelmerhoekLieuwe15 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:50:
[...]
Waar in enschede zit jij dan als ik vragen mag?
Welke zenders wel/niet? En welke STB heb je?DaveD1109 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:50:
Dit heeft geen resultaat. Het is ook niet bij alle zenders zo.
Het gaat om rtl 7, Veronica, en net 5. Ik heb de amino A540denan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:05:
[...]
Welke zenders wel/niet? En welke STB heb je?
DaveD
Ah, ik woon net aan de andere kant van de voetbalvelden, wesselerbrink zuid-west. Kans is dus redelijk dat we op dezelfde wijkcentrale zitten. Wacht maar weer in spanning af
meen zo uit me hoofd een uur. uur lang stroom van je genexis afhalen dan aanzetten dan router aansluiten en je zou verbinding moeten hebben over de router.MetaFrame schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:58:
Nou vandaag is de verbinding dan toch opgeleverd, had het genexis modem even rechtstreeks op mn mac aangesloten...
Nu heb ik m op mn router aangesloten, maar die krijgt dus geen lease.
Wat zijn de lease tijden van het genexis modem/vodafone/ispfabriek?
Wat voor router heb je? Heb ergens gelezen over problemen met de airport extreme in combinatie met de glasvezel modem.MetaFrame schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:58:
Nou vandaag is de verbinding dan toch opgeleverd, had het genexis modem even rechtstreeks op mn mac aangesloten...
Nu heb ik m op mn router aangesloten, maar die krijgt dus geen lease.
Wat zijn de lease tijden van het genexis modem/vodafone/ispfabriek?
DaveD
[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 29-11-2012 16:44 ]
Mooi!MetaFrame schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:32:
Airport extreme, werkt inmiddels(half uurtje was blijkbaar voldoende)
53 Down, 63+ up
DaveD
DaveD
Wat een raar verhaal!DaveD1109 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:
Ik kreeg zojuist reactie van vodafone over mijn problemen met het geluid op diverse zenders.
Beste meneer ......,,,,,
Bedankt voor jouw e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je vraagt naar de status van het geluidsprobleem.
Wij hebben inmiddels van de desbetreffende afdeling de melding gekregen dat dit vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden. Helaas kunnen wij hier niet bij helpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonevast.nl
vodafone.nl/thuis
Mocht je naar aanleiding van deze e- mail behoefte aan meer informatie hebben, aarzel dan niet contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur op het nummer 0900 717 1000 (€0,10 p/m).
Mooi verhaal maar zo werkt het dus niet hè! Ik betaal een aardig bedrag elke maand voor iets wat niet werkt. Ik heb ze nu een mail terug gestuurd en hen op de leveringsvoorwaarden wijs en dat ik dus in mijn recht sta het contract te ontbinden.
Dit is ook niet de eerste email hoor. Er zijn er 11 aan vooraf gegaan.HoppyF schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:46:
[...]
Wat een raar verhaal!
Dit zou dan betekenen dat IEDEREEN hiervan last zou ondervinden als de bron (Veronica/Net 5) iets zouden uitzenden wat niet goed zou zijn.
Dat lijkt me een heel onwaarschijnlijk verhaal.
Ik zal ook eens kijken of ik problemen met het geluid heb, het is mij niet eerder opgevallen terwijl ik op dat soort dingen toch vrij kritisch ben.
Het is wel zo dat ik hier een Animo A140 heb maar dat zou geen verschil moeten uitmaken als de bron (volgens Vodafone dan) het probleem zou veroorzaken.
Ik zou niet zo gauw mijn contract laten ontbinden want daarmee ben je nog niet uit de problemen.
Daarbij komt dat Vodafone (ruim) in de gelegenheid moet worden gesteld het probleem op te lossen en pas dan kun je een contract laten ontbinden. Dat kan dus niet na het sturen van een email of eerste klachtmelding.
DaveD
Je "geeft" een leverancier drie weken de tijd om een probleem op te lossen. Terwijl je zelf niet weet wat het probleem is en wat de oplostijd is? Wellicht zit het inderdaad in de bron en zenden deze zenders het geluid te hard uit. Wellicht zit het ergens anders. Volgens mij is het nu in onderzoek en zijn de klachten (ook in andere threads) niet, of lastig, te reproduceren. Als de symptomen al onvoorspelbaar zijn en er nog geen enkel idee is waar het probleem zit (de bron, de bron van de bron, de bron van de bron van de bron, etc) dan is drie weken wel erg kortDaveD1109 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:07:
Dit is ook niet de eerste email hoor. Er zijn er 11 aan vooraf gegaan.Vind het ook een rare reactie van vodafone en heb in mijn reactie aan hen gezegd dat hun nu dus zelf beweren een dienst niet juist te kunnen leveren. Ik wacht hen reactie dan ook af. Heb ze 3 weken de tijd gegeven om het probleem te onderzoeken en op te lossen. Dit was dus daarop hun reactie.
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 30-11-2012 11:43 ]
Bij Concepts ICT en Kick XL staat de volgende storings melding op hun site:denan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:33:
[...]
Je "geeft" een leverancier drie weken de tijd om een probleem op te lossen. Terwijl je zelf niet weet wat het probleem is en wat de oplostijd is? Wellicht zit het inderdaad in de bron en zenden deze zenders het geluid te hard uit. Wellicht zit het ergens anders. Volgens mij is het nu in onderzoek en zijn de klachten (ook in andere threads) niet, of lastig, te reproduceren. Als de symptomen al onvoorspelbaar zijn en er nog geen enkel idee is waar het probleem zit (de bron, de bron van de bron, de bron van de bron van de bron, etc) dan is drie weken wel erg kort
Wat heeft dit te maken met snerpend geluid op net5/rtl7/veronica??
Verwijderd
Ik heb nog geen klachten gelezen van een 1960 of 1963 ontvangers bij KPN alleen maar van de 1853 dus net zo als bij GHM niet alle ontvangers volgens mij. Schijnbaar zijn bepaalde ontvangers gevoeliger voor de streams dan andere.eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:41:
Als mensen er zelfs bij KPN zelf last van hebben, dan kan het bijna alleen nog maar in de streams van KPN of de aanvoer naar KPN toe zitten... Amino platform (firmware, hardware, middleware) lijkt me dan al haast uitgesloten....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 13:21 ]
Hierbij neem je aan dat de keten hetzelfde is voor KPN broadcasting als voor GHM WGDO. Dat is niet het geval.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:01:
Als de bron (de zender dus niet de encoder van KPN) al een probleem zou zijn moet in WGDO gebied de dezelfde storing ook voor moeten voorkomen?
Het is niet aan de klant om te bepalen waar het probleem zit en hoe het opgelost moet worden. Dat mag de provider zelf uitzoeken. Een termijn van drie weken is op zich redelijk tenzij de provider aangeeft hieraan absoluut niet te kunnen voldoen en meer tijd nodig te hebben om het probleem op te lossen.denan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:33:
[...]
Je "geeft" een leverancier drie weken de tijd om een probleem op te lossen. Terwijl je zelf niet weet wat het probleem is en wat de oplostijd is? Wellicht zit het inderdaad in de bron en zenden deze zenders het geluid te hard uit. Wellicht zit het ergens anders. Volgens mij is het nu in onderzoek en zijn de klachten (ook in andere threads) niet, of lastig, te reproduceren. Als de symptomen al onvoorspelbaar zijn en er nog geen enkel idee is waar het probleem zit (de bron, de bron van de bron, de bron van de bron van de bron, etc) dan is drie weken wel erg kort
Verwijderd
Nee want de melding van Vodafone was dat het geluid vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden.denan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:07:
[...]
Hierbij neem je aan dat de keten hetzelfde is voor KPN broadcasting als voor GHM WGDO. Dat is niet het geval.
En mocht dit werkelijk zo zijn dan moet de verstoring van het geluid in WGDO gebied ook voorkomen want deze zijn 1:1 vanuit Hilversum.DaveD1109 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:
Wij hebben inmiddels van de desbetreffende afdeling de melding gekregen dat dit vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden. Helaas kunnen wij hier niet bij helpen.
De vraag is of ze dan bedoelen dat het vanuit KPN broadcasting zo doorkomt, of vanuit de studio.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:17:
Nee want de melding van Vodafone was dat het geluid vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden.
Gezien het domein waar dit speelt weet ik niet zeker of men er bij de 1e lijn uit komt. Ik heb zelf al wat zaken uitgezet bij GHM, nu is het even afwachten wat daar uit komt.HoppyF schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:10:
Het is niet aan de klant om te bepalen waar het probleem zit en hoe het opgelost moet worden. Dat mag de provider zelf uitzoeken. Een termijn van drie weken is op zich redelijk tenzij de provider aangeeft hieraan absoluut niet te kunnen voldoen en meer tijd nodig te hebben om het probleem op te lossen.
Het is als klant natuurlijk niet eerlijk een onredelijke termijn vast te stellen maar in overleg moet daar uit te komen zijn. Stel dat Vodafone zegt 4 weken nodig te hebben dan kan dat best ook een redelijke termijn zijn. Niet alle problemen zijn immers snel op te lossen.
Het afschepen van een klant is wat anders, je hoeft met een onbenullig antwoord genoegen te nemen zeker als er meer mensen zijn die het probleem ook hebben.
Ik ben dan ook benieuwd hoe men dit gaat oplossen.
Hier ook problemen met het geluid op de genoemde zenders. Het lijkt of het alleen bij "praten" zo is (het viel me op bij het commentaar tijdens Formule 1). Heb wel het idee dat het steeds erger wordt. Kan het niet te maken hebben met een "storingsbron" die op dezelfde frequentie als genoemde zenders zit?HoppyF schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:46:
[...]
Wat een raar verhaal!
Dit zou dan betekenen dat IEDEREEN hiervan last zou ondervinden als de bron (Veronica/Net 5) iets zouden uitzenden wat niet goed zou zijn.
Dat lijkt me een heel onwaarschijnlijk verhaal.
Ik zal ook eens kijken of ik problemen met het geluid heb, het is mij niet eerder opgevallen terwijl ik op dat soort dingen toch vrij kritisch ben.
Het is wel zo dat ik hier een Animo A140 heb maar dat zou geen verschil moeten uitmaken als de bron (volgens Vodafone dan) het probleem zou veroorzaken.
Ik zou niet zo gauw mijn contract laten ontbinden want daarmee ben je nog niet uit de problemen.
Daarbij komt dat Vodafone (ruim) in de gelegenheid moet worden gesteld het probleem op te lossen en pas dan kun je een contract laten ontbinden. Dat kan dus niet na het sturen van een email of eerste klachtmelding.
Ik heb ook het idee dat het erger word! Maar vind vooral de reactie van vodafone absurd!DarthFarmer schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:29:
[...]
Hier ook problemen met het geluid op de genoemde zenders. Het lijkt of het alleen bij "praten" zo is (het viel me op bij het commentaar tijdens Formule 1). Heb wel het idee dat het steeds erger wordt. Kan het niet te maken hebben met een "storingsbron" die op dezelfde frequentie als genoemde zenders zit?
[ Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 30-11-2012 19:48 ]
DaveD
Bij mij hadden ze wel finke fouten gemaakt bij de eerste factuur. Deze hebben ze heel netjes recht gezet. Ik ben heel tevreden met vodafone alleen het slechte geluid bij 4 zenders irriteert mij ontzettend! Als ze dat niet verhelpen ga ik er wel weer weg.HoppyF schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:46:
Ik heb via de email de factuur van Vodafone ontvangen.
Wonder boven wonder: het klopt!
Dit is zo'n beetje de eerste provider (/analoog/kabel/ADSL/VDSL/glas) waarbij ik meemaak dat de administratie wel op orde lijkt te zijn.
Men heeft keurig vanaf half oktober tot eind december de rekening opgemaakt waarbij er twee volle maanden gratis zijn (zo was de deal begin van het jaar bij afsluiten) plus gratis draadloos modem, gratis monteur en gratis aansluitkosten (€ 75) maar wel met verzendkosten.
De kosten staan dus allemaal op de factuur waarbij de "gratis" producten weer in mindering zijn gebracht.
Gesprekskosten voor de telefoon komen daar dus bij maar zijn nu gering omdat het om een halve maand gaat de rest (november/december) komt natuurlijk bij de volgende factuur.
De Uitzending Gemist (€ 4,95) is nu nog gratis, volgens mij een jaar.
Wat er daarna gaat gebeuren weet ik niet als ik er later voor moet gaan betalen ga ik dit niet verlengen.
Maar goed dat is over een jaar pas.
Nu nog een goede statuspagina voor Vodafone Vast (mobiel is er al) dan kun je ook nog zien of er werkzaamheden zijn of storingen gemeld zijn.
Dit vind ik wel belangrijk en voor een grote provider als Vodafone moet dat toch een eitje zijn.
DaveD
Dat mag je niet vergelijken. Voor Mobiel is het hun eigen netwerk en daar zit een hele organisatie achter. Bij Vast huren ze gewoon alle diensten in bij een derde partij en verkopen het aan klanten. Dan zullen ze eerst een hele snele communicatie moeten ontwikkelen met Glashart Media en KPN Operator..Nu nog een goede statuspagina voor Vodafone Vast (mobiel is er al) dan kun je ook nog zien of er werkzaamheden zijn of storingen gemeld zijn.
Dit vind ik wel belangrijk en voor een grote provider als Vodafone moet dat toch een eitje zijn.
Uitzendinggemist is tegenwoordig "gratis tijdens de looptijd van je contract". Dus na 12 maanden blijft het gratis zolang je je contract laat doorlopen.HoppyF schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:46:
De Uitzending Gemist (€ 4,95) is nu nog gratis, volgens mij een jaar.
Wat er daarna gaat gebeuren weet ik niet als ik er later voor moet gaan betalen ga ik dit niet verlengen. .
Niemand heeft het toch over het opdoeken van diensten zoals analoog en DVB-C?eymey schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:40:
Mja, in zoverre is het on-topic aangezien Vodafone in feite een reseller is van ISP-Fabriek (Nu KPN ITNS) en Glashart Media (Ook ITNS als ik het goed heb).
Klanten van genoemde providers (incl. ik zelf, zit bij Lijbrandt) maken zich nu zorgen over de vraag of KPN, als straks alles Telfort is, dan ook een Experiabox en hun eigen IPTV platform door de strot gaan duwen (en of ze analoog en dvb-c gaan afschaffen).
Aan de andere kant: Het zou wel heel onwaarschijnlijk zijn als KPN geen enkel merk met die diensten meer over laat. De diensten moeten ze toch blijven draaien voor o.a. Vodafone, maar bv. ook Solcon dat gebruik maakt van de WMP+ straat en het Glashart Media platform.
Dat opdoeken zou betekenen dat de proposities van Vodafone en Solcon ook niet meer mogelijk zouden zijn.....
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq