Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.752 views

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 15:17

nexhil

BAM!

Hier een nieuwe abonnee! (Beuningen bij Nijmegen)

Vorige week woensdag hebben ze de kabel naar binnen getrokken en de fysieke aansluiting gemaakt.
Een uurtje later had ik Internet en telefoon maar de COAX aansluiting werkte nog niet.
Was opzicht wel blij dat Internet meteen werkte maar nog geen noodzaak opdat ik ook nog UPC heb.
Het abonnement is eigenlijk bij Vodafone pas 2 december in gegaan.

Had in eerste instantie een een 50/50mb pakket maar gisteravond gebeld met de vraag of ik toch 100/100mb zou kunnen krijgen en vandaag is het pakket alsnog omgezet naar een 100/100mb

Ik wacht nu alleen nog op mijn digitale decoder maar verwacht die morgen of de dag erna.
Moet zeggen dat ik tot nu toe heel erg tevreden ben over Vodafone/Reggefiber

En even voor de OP.
Tegenwoordig er ook een 500mb pakket:
http://www.vodafone.nl/in...rnet_bellen_en_tv/500_mb/

[ Voor 8% gewijzigd door nexhil op 04-12-2012 22:05 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12
HoppyF schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:51:
[...]

Niemand heeft het toch over het opdoeken van diensten zoals analoog en DVB-C?
Dat zou ook heel vreemd zijn omdat er dan nog maar één dienst zou overblijven en dan krijg je precies waar we zo'n hekel aan hebben: monopolie à la kabelaars.
Ik zie het ook niet direct gebeuren, maar de doemdenkers wel.

En tsja, KPN heeft mensen wel eens vaker (negatief) verrast. Feit blijft dat Telfort op dit moment echt het ultra low budget merk van KPN is.

Niet echt een provider waar de techniek-bewuste consument heen gaat voor z'n onversleutelde dvb-c en uitgebreide keur aan eigen routers dankzij DHCP....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Dat ben ik niet met je eens Eymey. Voor ADSL is het dat namelijk wel. Goede technische kennis (bij de webcare dan), meerdere stille pilots voor o.a. VDSL, ITV etc.. en nooit een Experiabox achtig ding gehad. Wat KPN natuurlijk bij ADSL al wel had.
Toegegeven: voor glasvezel kunnen ze niet heel veel anders dan wat KPN doet, maar het geldt dus niet altijd, wilde ik maar zeggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
Ik heb dus tot een paar weken geleden een jaar lang Telfort VDSL gehad maar dat heeft toch prima gewerkt. Hoge download van 50 Mbits en voor de rest geen problemen.
Dat kan slechter .... Denk aan Alice.

Maar goed dit gaat over Vodafone en ik lees dus hierboven dat het direct aansluiten in huis met een werkende internet e.d. dus wel kan, behalve dan DVB-C die even geen zin erin heeft.

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:16
Sinds 22 oktober van dit jaar op Glasvezel van Vodafone. Ben er erg tevreden over. De afgelopen 1,5 maand geen problemen ermee gehad, maar sinds eergister opeens problemen met digitale tv (iptv).

Bij het starten van de Animo geeft deze aan dat de benodigde diensten niet op het netwerk beschikbaar zijn. Aan de configuratie is niets veranderd sinds het begin (standaard kabel ertussen op poort 2 van het glasvezel modem). Animo krijgt ook gewoon een ip adres.

Analoge tv (en ook digitale tv over coax), internet en telefonie werken prima.

Helaas kan ik dit probleem niet echt terugvinden. In het XMS topic staat een vergelijkbaar probleem, daar waren de problemen blijkbaar veroorzaakt door een migratie. Dit lijkt me niet direct logisch hier, maargoed uitsluiten kan ik het niet.

Gister contact gehad met de helpdesk. Ik werd netjes geholpen, maar de enige 2 opties die ik kreeg waren: het vervangen van de kabel tussen modem en animo en het glasvezelmodem 30 minuten uitzetten en weer aanzetten. Dit heb ik vandaag geprobeerd maar (zoals verwacht), geeft dit geen verschil. Het probleem blijft.

Zijn er misschien mensen die eerder dit probleem hebben gehad? Of misschien hebben (gemeente Ermelo, wijk Oost). Vandaag was ik te laat thuis om nog met de helpdesk te bellen, dus dit ga ik morgen doen. Vermoed dat ze dit naar Reggefiber zullen doorzetten?

Edit: Andere poortjes op het glasvezel modem heb ik voor de zekerheid ook geprobeerd, bij poort 3 en 4 krijg ik helemaal geen netwerk verbinding. Wat dat betreft lijkt het (voor zover ik kan beoordelen) de configuratie van het modem te kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door bruudx op 05-12-2012 22:17 . Reden: Toevoeging ]

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 11:06
Als alle lampjes op het modem wel branden, waar ik vanuit ga, dan zou moet je es een FW update van de amino proberen.
Laatst ook een keer problemen gehad, na de firmware update was het weer klaar.
Daarnaast klopt het dat poort 3 en 4 inactief zijn, deze zijn niet aangesloten.

• nexhil

nexhil

BAM!

Zo, vandaag nog afwachtend op de decoder,het dvb-c signaal maar eens gebruikt op mijn tv. Jammer dat alleen NL 1,2 en 3 in HD zijn maar op 60 inch zien de digitale SD kanalen er acceptabel uit.

• bruudx
cORT3X schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:30:
Als alle lampjes op het modem wel branden, waar ik vanuit ga, dan zou moet je es een FW update van de amino proberen.
Laatst ook een keer problemen gehad, na de firmware update was het weer klaar.
Daarnaast klopt het dat poort 3 en 4 inactief zijn, deze zijn niet aangesloten.
Thanks voor het reageren.

Heb geprobeerd de firmware te updaten, dit wordt succesvol uitgevoerd, maar geen verandering helaas.

Morgen even bellen om te vragen hoe of wat verder.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is het trouwens normaal dat het abo in gaat terwijl je het installatie pakket nog niet hebt en de monteur de 13e komt? Vreemde gang van zaken dit, kan nog geen gebruik maken van TV en Telefonie...

Internet gebruik ik overigens al wel :)

I am the great Cornholio!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Edd

MetaFrame schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:51:
Is het trouwens normaal dat het abo in gaat terwijl je het installatie pakket nog niet hebt en de monteur de 13e komt? Vreemde gang van zaken dit, kan nog geen gebruik maken van TV en Telefonie...

Internet gebruik ik overigens al wel :)
Ja, dat is normaal. Was bij mij, mn broer en ouders ook zo. Maar ben je sinds 13 november aangesloten? En je hebt nog geen installatiepakket gekregen? Want dan zou ik even gaan bellen, normaal gesproken heb je het pakket 1 of 2 dagen later in huis.

-

Verwijderd

nexhil schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:28:
Zo, vandaag nog afwachtend op de decoder,het dvb-c signaal maar eens gebruikt op mijn tv. Jammer dat alleen NL 1,2 en 3 in HD zijn maar op 60 inch zien de digitale SD kanalen er acceptabel uit.
Ben ik benieuwd of je dat ook van de IPTV SD kanalen vindt?

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-12 13:51
Even over de Telfort discussie. Vodafone heeft hun ADSL dienst ook jaren lang bij Telfort/Tiscali ingekocht, zelfs de klantenservice werd door Telfort verzorgd. Ik denk dan ook niet dat het overgaan van de andere merken naar Telfort veel gaat veranderen voor Vodafone. Die zullen gewoon hun huidige door KPN verzorgde product onder hun eigen merknaam blijven verkopen.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:35:
[...]
Hoezo dan? Zijn die zo slecht?

• eymey
Spacespider schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:27:
Even over de Telfort discussie. Vodafone heeft hun ADSL dienst ook jaren lang bij Telfort/Tiscali ingekocht, zelfs de klantenservice werd door Telfort verzorgd. Ik denk dan ook niet dat het overgaan van de andere merken naar Telfort veel gaat veranderen voor Vodafone. Die zullen gewoon hun huidige door KPN verzorgde product onder hun eigen merknaam blijven verkopen.
Dat zal Vodafone inderdaad wel blijven doen, maar het maakt nogal wat uit als KPN ook de inhoud van de diensten voor hun wholesale kanaal drastisch zou gaan veranderen (bv. analoog en dvb-c eruit, ander IPTV Platform).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
bruudx schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:15:
Sinds 22 oktober van dit jaar op Glasvezel van Vodafone. Ben er erg tevreden over. De afgelopen 1,5 maand geen problemen ermee gehad, maar sinds eergister opeens problemen met digitale tv (iptv).

Bij het starten van de Animo geeft deze aan dat de benodigde diensten niet op het netwerk beschikbaar zijn. Aan de configuratie is niets veranderd sinds het begin (standaard kabel ertussen op poort 2 van het glasvezel modem). Animo krijgt ook gewoon een ip adres.

Analoge tv (en ook digitale tv over coax), internet en telefonie werken prima.

Helaas kan ik dit probleem niet echt terugvinden. In het XMS topic staat een vergelijkbaar probleem, daar waren de problemen blijkbaar veroorzaakt door een migratie. Dit lijkt me niet direct logisch hier, maargoed uitsluiten kan ik het niet.

Gister contact gehad met de helpdesk. Ik werd netjes geholpen, maar de enige 2 opties die ik kreeg waren: het vervangen van de kabel tussen modem en animo en het glasvezelmodem 30 minuten uitzetten en weer aanzetten. Dit heb ik vandaag geprobeerd maar (zoals verwacht), geeft dit geen verschil. Het probleem blijft.

Zijn er misschien mensen die eerder dit probleem hebben gehad? Of misschien hebben (gemeente Ermelo, wijk Oost). Vandaag was ik te laat thuis om nog met de helpdesk te bellen, dus dit ga ik morgen doen. Vermoed dat ze dit naar Reggefiber zullen doorzetten?

Edit: Andere poortjes op het glasvezel modem heb ik voor de zekerheid ook geprobeerd, bij poort 3 en 4 krijg ik helemaal geen netwerk verbinding. Wat dat betreft lijkt het (voor zover ik kan beoordelen) de configuratie van het modem te kloppen.
Daar woon ik ook in Ermelo Oost.
Ik heb je afgelopen dagen niets vreemds gemerkt met de Animo.
Ben nu nog onderweg naar huis, ik zal straks nog eens kijken.
Hoe lang heb je al problemen?
Heeft behalve resetten wat je al gedaan hebt, het lang indrukken van de aan/uit knop op de afstandsbediening van de Animo enig effect?

• bruudx
HoppyF schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:10:
[...]

Daar woon ik ook in Ermelo Oost.
Ik heb je afgelopen dagen niets vreemds gemerkt met de Animo.
Ben nu nog onderweg naar huis, ik zal straks nog eens kijken.
Hoe lang heb je al problemen?
Heeft behalve resetten wat je al gedaan hebt, het lang indrukken van de aan/uit knop op de afstandsbediening van de Animo enig effect?
Heeft helaas geen effect gehad. Alle lampjes branden wel op het modem. Zojuist gebeld met Vodafone over het probleem.

Daar wisten ze te vertellen dat er blijkbaar een storing was met iptv (ze hadden nog iemand aan de lijn gehad uit Ermelo met hetzelfde probleem). Er was nu ieder geval een ticket voor aangemaakt om het te bekijken. Hopelijk komt er wat schot in de zaak. Meer konden ze ook niet vertellen. Wel bijzonder dat jij verder geen problemen hebt. Morgen maar even bellen over de status mocht het nog niet opgelost zijn. Intussen maar SD kijken..

• HoppyF
bruudx schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:05:
[...]

Heeft helaas geen effect gehad. Alle lampjes branden wel op het modem. Zojuist gebeld met Vodafone over het probleem.

Daar wisten ze te vertellen dat er blijkbaar een storing was met iptv (ze hadden nog iemand aan de lijn gehad uit Ermelo met hetzelfde probleem). Er was nu ieder geval een ticket voor aangemaakt om het te bekijken. Hopelijk komt er wat schot in de zaak. Meer konden ze ook niet vertellen. Wel bijzonder dat jij verder geen problemen hebt. Morgen maar even bellen over de status mocht het nog niet opgelost zijn. Intussen maar SD kijken..
Raar verhaal, hier werkt alles goed.
We kijken op dit moment RTL 4 via IPTV (HD).

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:35:
[...]

Morgen kan ik de decoder ophalen van het postkantoor dan laat ik het je weten ;)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:25:
Ik kreeg zojuist reactie van vodafone over mijn problemen met het geluid op diverse zenders.

Beste meneer ......,,,,,

Bedankt voor jouw e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je vraagt naar de status van het geluidsprobleem.

Wij hebben inmiddels van de desbetreffende afdeling de melding gekregen dat dit vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden. Helaas kunnen wij hier niet bij helpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Idd wel onwaarschijnlijk. Heb nergens last van (Amino 140), en nu met geluid op de stereo via de tv headphone uitgang niet eens meer van een gat bij het zappen. Althans, ik heb me de laatste tijd niet meer geergerd en eraan gewend zijn lijkt me ook niet zo irritant was het (2-3 echte sec. max overigens).
Moet wel zeggen dat ik met UPC wel precies van die zenders last had door een nieuwe storingsbron in de buurt (nieuwe umts of dvb-t mast op het WTC in Almere; lees dat het door de dvb-t mast moet komen). RTL7 weet ik niet helemaal zeker maar NET5 en Veronica was gewoon 1 blokkendoos geworden (en FoxLife). Voor de plaatsing nog netjes een brief ontvangen van UPC dat er storing op zou kunnen gaan treden en je gratis zogenaamde kwaliteitskabels kon bestellen. Had alleen niets geholpen ... [geen versterker getest]
Is wel al weer een tijdje geleden ondertussen :+

Lijkt me eigenlijk ook geen oorzaak te kunnen zijn bij IPTV?
denan schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:06:
[...]

Uitzendinggemist is tegenwoordig "gratis tijdens de looptijd van je contract". Dus na 12 maanden blijft het gratis zolang je je contract laat doorlopen.
Das mooi, hoeft 't ook niet opgezegd te worden :*) . Niet dat het erg nuttig is verder ... RTL lijkt alles wel betalen :X , SBS ,en wat er nog meer op zit naast de "echte" Uitzending Gemist, is bijna nutteloos zo weinig stond erop iirc. Gebruik alleen af en toe Uitzending Gemist dus. Bij UPC had je nog Discovery on demand en nog een paar zenders ... alleen was Uitzending Gemist daar weer zo traag als ... 8)7 .
Enige/iets wat ik op Voda nog mis is twee-talige uitzendingen op Eurosport en bijv. Cartoon Network. Niet dat ik die laatste met regelmaat keek maar in het NL al helemaal niet |:( .

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 07-12-2012 01:34 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm vandaag het hele pakket geïnstalleerd incl. tv, loop nu tegen het probleem aan dat SPDIF vertraging heeft... Kan ik vanuit de settopbox niet instellen he?

Daarnaast als ik Dolby Digital selecteer krijg ik de melding dat de TV het audio signaal niet herkend, dat werkte altijd wel via bijv. ziggo...

[ Voor 31% gewijzigd door HaterFrame op 07-12-2012 18:49 ]

• nexhil

nexhil

BAM!

Decoder hier ook aangesloten en op 1080p gezet.
Unit is aangesloten via hdmi op een Sony BDV-L600.
iPad en 2 iPhones aangemeld op de decoder.

Alles lijkt goed te werken, kwaliteit van HD valt me niet eens tegen maar het beeld lijkt iets fletser dan bij UPC HD. Verder is de TV app van vodafone een beetje matig als je het vergelijkt met de horizon app van UPC veeeeeel minder zenders, maargoed het is een nieuwe provider het zal nog moeten groeien.
Hier geen geluid problemen met de eerder genoemde zenders

• Remco Tr
  • Laatst online: 18-12 00:03
Hoe zit het tegenwoordig met de kwaliteit tob Ziggo/UPC? en er is nog geen beschikking over dolby?

Bij Ziggo heb ik nu alles in Dobly. met name voor films en sport is dit fijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Remco Tr op 07-12-2012 22:00 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dolby digital en dolby digital plus zijn gewoon beschikbaar, alleen krijg ik het niet aan de praat via hdmi met mijn TV. Het jammere is dat je niet kunt aangeven dat via SPDIF standaard dolby digital moet worden uitgestuurd en via hdmi PCM.

Heb vodafone al gemailed over dit probleem. Loop zo nu en dan ook tegen het probleem aan het het geluid via die SPDIF niet synchroon loopt :(

Achja opstart probleempjes denk ik dan, niet onoverkomelijk maar wel vervelend :)

Wat betreft de beeld kwaliteit, dat was een van DE redenen dat ik IPTV eens wilde proberen. Ziggo begon me mateloos te irriteren, met name de kleur saturatie en blokkerig signaal in de donkere ruimten.

Dit is stukken beter voor mijn gevoel, zwart is echt zwart en niet meer een blokkerig grijstinten festijn. Daarnaast zijn de niet HD zenders qua kwaliteit een stuk beter, dat was echt dramatisch bij Ziggo.
Ook waren de zenderlogos bij Ziggo vaker kartelig, nu ook niet meer het geval.

Uiteraard heeft vodafone ook zo mindere kanten, uitzending gemist is een betaal festijn en is het zender aanbod stukken minder. Bijv NGC niet in HD maar wel NGC Wild. Vreemde keuze.

[ Voor 41% gewijzigd door HaterFrame op 07-12-2012 23:00 ]

• apis29
  • Niet online
MetaFrame schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:43:
Hmmm vandaag het hele pakket geïnstalleerd incl. tv, loop nu tegen het probleem aan dat SPDIF vertraging heeft... Kan ik vanuit de settopbox niet instellen he?

Daarnaast als ik Dolby Digital selecteer krijg ik de melding dat de TV het audio signaal niet herkend, dat werkte altijd wel via bijv. ziggo...
SPDIF naar de tv? Waarom niet gewoon HDMI? (edit: zie het hierboven al, spdif zeker naar de receiver?)

Ik had het hierboven nog over het "gat" bij het zappen dat nu verdwenen was, mogelijk omdat ik het over de stereo liet lopen. Maar merkte vandaag op dat het via de tv speakers ook niet meer voorkwam 8) . Zeker bij de laatste firmware update gefixt ofzo :*) .

Dolby Digital op de Animo selecteren bedoel je? Zal ongetwijfeld meer over staan in de Lijbrandt topics ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 07-12-2012 22:54 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Bij mijn A140 is de geluidskwaliteit via de SPDIF uitgang maar matig. Klinkt allemaal wat dof. Blijkbaar zit er ergens wel een soort van processing in dat ding, nu ie via HDMI op m'n receiver hangt klinkt het allemaal een stuk helderder.

DD op de Amino heb ik geen idee van eigenlijk. Maar zie ik persoonlijk ook niet echt het nut in zolang GHM geen 5.1 meestuurt (itt de kabelaars...). Ik hoop dat het voor VF klanten anders is, maar dat betwijfel ik.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

DJSmiley schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:58:
Bij mijn A140 is de geluidskwaliteit via de SPDIF uitgang maar matig. Klinkt allemaal wat dof. Blijkbaar zit er ergens wel een soort van processing in dat ding, nu ie via HDMI op m'n receiver hangt klinkt het allemaal een stuk helderder.

DD op de Amino heb ik geen idee van eigenlijk. Maar zie ik persoonlijk ook niet echt het nut in zolang GHM geen 5.1 meestuurt (itt de kabelaars...). Ik hoop dat het voor VF klanten anders is, maar dat betwijfel ik.
Het voordeel van dolby is dat de versterker je signaal processing doet ipv dat ding, nu zet ie het in mijn geval om naar PCM.

• apis29
  • Niet online
eymey schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

Die HD+ streams worden ook gewoon door KPN verzorgd hoor ;). Wel voor wholesale klanten zoals via GHM, dat wel, maar als je de streams gaat sniffen en dan in de meta data gaat kijken, dan zie je dat ze door KPN geencodeerd zijn en ook uit de multicast cloud van KPN komen. En waar helaas ook nog steeds Dolby Digital 5.1 uit gesloopt is bij 9 van de 10 zenders.
Dacht me al zoiets te herinneren ...

• HoppyF
Vodafone begint in actie te komen tegen het afgrazen van de glasvezelmarkt door KPN.

Het verbaasd mij dat Vodafone daar nu pas mee komt maar goed dat zal wel een reden hebben.
Zie ook http://www.totaaltv.nl/ni...ncurrentie_glasvezel.html
Bron Totaal TV.

Topman Vittorio Coloa van Vodafone vreest dat zijn bedrijf slachtoffer wordt van monopolies op de telecommarkt op het gebied van glasvezelinternet. Hij stelt dat voormalige staatstelecombedrijven zestig tot zeventig procent van de glasvezelmarkt in handen hebben. Eigenaren van Glasvezelnetwerken kunnen aan partijen als Vodafone voor toetreding tot hun netwerken vragen wat ze willen. Vodafone wil nu alles op alles zetten om bij Kroes betere concurrentievoorwaarden te bedingen.

• eymey
Laat vodafone het landschap maar eens even goed opschudden _O_

Al kunnen ze alleen maar lagere prijzen voor wholesale of ODF access afdwingen, scheelt toch weer.

• HoppyF
eymey schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:31:
Laat vodafone het landschap maar eens even goed opschudden _O_

Al kunnen ze alleen maar lagere prijzen voor wholesale of ODF access afdwingen, scheelt toch weer.
Het gaat niet alleen maar om het afdwingen van lagere prijzen. Dit verhoogt wel de marge voor Vodafone maar zal niet de belangrijkste drijfveer zijn.
Dat KPN en dochters, het landschap regeert is veel kwalijker te noemen. Dat is bijna een monopolie te noemen vooral ook omdat KPN een groot deel van Reggefiber in handen heeft.

Als de infrastructuur geheel ontkoppeld zou zijn was het een ander verhaal.
Je kan van Vodafone onmogelijk verwachten dat ze zelf glas in de grond gaan leggen en PoPs gaan plaatsen. Dat deel moet gewoon onafhankelijk beheerd worden en open zijn van iedere provider die er gebruik van wil maken, daarbij moet er toezicht zijn op de prijs die men vraagt voor het gebruik anders kan de beheerder de hoofdprijs vragen.

• DJSmiley
HoppyF schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:25:
[...]

Je kan van Vodafone onmogelijk verwachten dat ze zelf glas in de grond gaan leggen en PoPs gaan plaatsen. Dat deel moet gewoon onafhankelijk beheerd worden en open zijn van iedere provider die er gebruik van wil maken, daarbij moet er toezicht zijn op de prijs die men vraagt voor het gebruik anders kan de beheerder de hoofdprijs vragen.
Dat is er al. KPN speelt het alleen wel zo dat er bijna geen enkele ISP aan durft te beginnen, door hun eigen accesslaag 'open' te maken (en dingen als ITNS enz op te zetten) waardoor men vrijwel allemaal kiest voor de KPN-infra.
Maar de ODF tarieven zijn gewoon open en NMA-gereguleerd. Alleen is dat wel vrij kostbaar doordat er in alle pop's apparatuur moet komen, terwijl je met het WMP(+) model dmv 1 koppeling het hele netwerk kan bedienen.
1 koppelvlak met KPN kost ongeveer net zoveel als je eigen infra moeten koppelen en apparatuur voor een gemiddeld dorp met 3-4 APs en 1 citypop.. En met KPN kun je vrijwel het hele land bedienen. En dan is het logisch dat men liever kiest voor een KPN wholesaleconstructie, die voor 85% vd mensen voldoende is, dan een veel duurdere eigen oplossing die alleen voor de echte 'kritische' klanten meerwaarde biedt.

Overigens kan een Vodafone dat nog relatief voordelig doen, omdat ze tbv hun gsm netwerk ongetwijfeld al een heel stuk eigen glas hebben liggen voor hun gsm net, of ingekocht, en zo dus de graafkosten kunnen beperken, itt 'normale' providers.

Maar commercieel is de huidige setup logisch. 10% zeurende klanten, 90% tevreden klanten, aansluitgebied heel NL via het kpn netwerk, of je eigen netwerk per plaats moeten aanleggen, en dus veel lagere (mogelijke) klantengebied + duurdere investeringen..

Wij zijn hier dan wel kritisch over beeldkwaliteit, decoders, kpn-opgedrongen shizzle, experiaboxen enz, maar bedenk wel dat voor 80% van de mensen dat allemaal helemaal 0,0 meerwaarde is. Geen brommers meer die storen op de digitale tv (digitenne) en snel internet (Veel sneller dan hun ADSL1), dus is glasvezel top. Die groep is toch het grootste deel: De niet-kritische consument. En dat levert euro's op, niet de paar zeurende mensen over bitrates ;)

* DJSmiley is ook een kritische klant
maar ik bepaal gelukkig zelf wat ik in de pops ga hangen

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2012 12:45 ]

• HoppyF
@DJSmiley, voor een deel heb je wel gelijk.
De prijs die nieuwe providers moeten betalen voor een onafhankelijke toegang is immers hoog.
Vooral in het begin als er nog maar weinig glasvezelklanten zijn.
Er komt echter een omslagpunt dat er voldoende marktaandeel te verkrijgen is en dat investeren zonder spullen van KPN, loont.
Ik vermoed dat Vodafone hierop zit te azen.
Vodafone is ook vrij laat ingestapt maar zal de ervaring die ze opdoen gaan gebruiken tegen concurrent KPN. Daar kunnen wij als consumenten van profiteren.
Vodafone onderscheid zich nu al en zal dit verder uitbouwen als dit technisch gezien kan.

Je zegt dat consumenten niet zo kritisch zijn, dat bestrijd ik.
De gemiddelde consument wil juist gebruik kunnen blijven maken van bestaande coax in huis voor de slaap- en of kinderkamer.
KPN doet dat dus niet.
Verder zijn consumenten misschien wat minder kritisch op kwaliteit maar ze kijken wel naar prijs.
KPN is nooit sterk geweest in budget pakketten, ze gaan alleen maar mee in een lagere prijs als er enige concurrentie is of komt.

Ik klaag verder nog niet echt want ben al lang blij dat er nu meer keus is ook al zijn er nog steeds beperkingen. Glas blijft vrij nieuw en alles is nog lang niet uitgemolken zoals bij de kabel.

Verwijderd

Hoi

Ih heb begrepen dan het COAX gedeelte ook digitale zenders aanbied?

Weet iemand de instellingen om die door de tv te laten detecteren?
Het gaat dat om frequentie, qam en nog iets.

Ik heb de instellingen van Ziggo geprobeerd, maar die werken natuurlijk niet (alleen de analoge zenders worden gedetecteerd)

Ik heb een Samsung uit de 7000 serie, en volgens mij heeft die standaard een DVB-C aanboord.
Het is een tv die niet aan de settop box hangt,

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:23:
Hoi

Ih heb begrepen dan het COAX gedeelte ook digitale zenders aanbied?

Weet iemand de instellingen om die door de tv te laten detecteren?
Het gaat dat om frequentie, qam en nog iets.

Ik heb de instellingen van Ziggo geprobeerd, maar die werken natuurlijk niet (alleen de analoge zenders worden gedetecteerd)

Ik heb een Samsung uit de 7000 serie, en volgens mij heeft die standaard een DVB-C aanboord.
Het is een tv die niet aan de settop box hangt,
CATV wordt via Glashartmedia geleverd. Als je op www.glashartmedia.nl kijkt en je plaats kiest staan daar de gegevens, ook voor dvb-c

Verwijderd

Thx, dat werkt, en zelfs Ned 1,2 en 3 in HD

• Remco Tr
Is er nou nergens een test welke streams beter zijn? (ziggo vs glas)

• Barre73
Denk het niet. Wat is beter? Je kan puur op Mbit/s kijken maar dat zegt niet alles. Kleurdiepte, contrast etc. zijn ook niet echt objectief voor het menselijk oog. Het ligt er echt aan wat jij goed vindt en wat niet.
Een echte HD zender zou rond de 23 Mbit/s moeten trekken, maar die kan er voor het oog precies hetzelfde uit zien als een 13 Mbit/s stream.

Het blijft lastig...

• Remco Tr
Het is moeilijk vergelijken als je maar 1 product tot je beschikking hebt. En bij iemand anders kijken op andere tv ect helpt ook niet echt.

• eymey
HoppyF schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:25:
[...]

Het gaat niet alleen maar om het afdwingen van lagere prijzen. Dit verhoogt wel de marge voor Vodafone maar zal niet de belangrijkste drijfveer zijn.
Dat KPN en dochters, het landschap regeert is veel kwalijker te noemen. Dat is bijna een monopolie te noemen vooral ook omdat KPN een groot deel van Reggefiber in handen heeft.

Tsja, ik heb altijd begrepen dat (tenminste) de ODF tarieven (dus de tarieven die netwerk operators moeten betalen aan Reggefiber om apparatuur in POP's te mogen plaatsen) wel degelijk gereguleerd zijn door de OPTA.

Open voor ODF moet het sowieso zijn, want anders zouden ze al contractbreuk plegen met menig gemeente die openheid heeft vereist.....

edit: spuit 11, over post van DJSmiley heen gelezen :')

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:02:
Vodafone begint in actie te komen tegen het afgrazen van de glasvezelmarkt door KPN.

Het verbaasd mij dat Vodafone daar nu pas mee komt maar goed dat zal wel een reden hebben.
Zie ook http://www.totaaltv.nl/ni...ncurrentie_glasvezel.html
Bron Totaal TV.

Topman Vittorio Coloa van Vodafone vreest dat zijn bedrijf slachtoffer wordt van monopolies op de telecommarkt op het gebied van glasvezelinternet. Hij stelt dat voormalige staatstelecombedrijven zestig tot zeventig procent van de glasvezelmarkt in handen hebben. Eigenaren van Glasvezelnetwerken kunnen aan partijen als Vodafone voor toetreding tot hun netwerken vragen wat ze willen. Vodafone wil nu alles op alles zetten om bij Kroes betere concurrentievoorwaarden te bedingen.
Wat een huilie huilie :(
Zoals bekend wil ik GRAAG van het toekomstige KPN bedrijf Lijbrandt overstappen naar Vodafone !!
Maar echt hun best doen om de overstap mogelijk te maken van glasvezel naar glasvezel doen ze bij Vodafone niet.
.

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 03:53:
[...]

Zoals bekend wil ik GRAAG van het toekomstige KPN bedrijf Lijbrandt overstappen naar Vodafone !!
Maar echt hun best doen om de overstap mogelijk te maken van glasvezel naar glasvezel doen ze bij Vodafone niet.
.
Dat is nu precies waar het om gaat!
De invloed van KPN op bijna alles maakt ook overstappen lastig.
Technisch gezien zou het moeten kunnen maar ik het het vermoeden dat KPN helemaal niet zit te wachten op overstappers naar Vodafone of andere niet- KPN providers.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 03:53:
[...]

.
Je weet dat alles geleverd wordt via KPN ITNS?

Je behoud in principe het zelfde internet, TV en service aangezien XMS, Lijbrandt, Scarlet en Vodafone allemaal whitelabel diensten zijn van KPN ITNS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• eymey
Whitelabel dienst of niet, Vodafone is in ieder geval geen KPN-dochter! Dus als KPN te veel gaat klooien aan de diensten die ze ook middels Vodafone en Solcon leveren, dan hebben die 2 iig kruit om mee op KPN te gaan schieten bij de NMA.....

Ook voor mij zou het dus wel degelijk belangrijk zijn om over te stappen naar een andere provider, ookal krijg je op de achtergrond nog steeds de diensten van KPN ITNS.

Hoewel.... Solcon levert in ieder geval hun eigen 'echte' internet.
HoppyF schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:29:
[...]

Dat is nu precies waar het om gaat!
De invloed van KPN op bijna alles maakt ook overstappen lastig.
Technisch gezien zou het moeten kunnen maar ik het het vermoeden dat KPN helemaal niet zit te wachten op overstappers naar Vodafone of andere niet- KPN providers.
Ach, dat geldt ook bij overstap van een wel-KPN provider naar een andere wel-KPN provider hoor. Wat overstappen betreft denk ik dus dat het eerder een kwestie is van "incapabel om een administratief proces fatsoenlijk in te richten" dan technisch of politiek.....

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 09-12-2012 14:51 ]

• HoppyF
@eymey, ja dat heeft Denan ook wel eens uitgelegd hier dat het overstap proces van glas-glas nog niet zo lekker loopt. Daar wordt aan gewerkt.
Feit is wel dat KPN niet op overstappers zit te wachten behalve dan als je naar hun toe komt vanaf kabel/ADSL/VDSL.
Er zal ook wel een soepele overstap geregeld moeten gaan worden ook al is het vooral een administratief proces. Als je het goed bekijkt bestaat hetzelfde "probleem" immers ook bij ADSL/VDSL en daar is het na verloop van tijd ook goedgekomen.
Vodafone heeft als niet-KPN natuurlijk wel een iets andere positie maar ze mogen niet achtergesteld worden tov KPN dochters.
Als dat wel gaat gebeuren zullen ze zeker wel aan de bel trekken.
Hun concurrentie positie tov KPN blijft op alle gebieden (mobiel etc.) belangrijk.
Ook voor ons als consumenten van zonder concurrentie ben je pas echt slecht af.

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Aangezien men hier bezig is met de aanleg van glasvezel (Hardinxveld-Giessendam) en ik binnen enkele maanden een huisaansluiting verwacht ben ik me aan het oriënteren op een provider. Nu probeer ik ongeveer een jaar aan posts door te lezen maar ik kan niet vinden hoe ik nu weet of ik in een WBA/WMP+ of WDGO gebied woon?

Wel begrijp ik dat in het afgelopen jaar de kwaliteit van geleverde KPN streams over WMP+ WDGO benaderen maar ik weet dus niet hoe dit zit met WBA?

Wel gaat men in dit gebied vodafone aanbieden dus dan lijkt het erop dat het een WMP+ gebiedt maar zeker weten doe ik het niet. Kan iemand mij hierbij helpen cq wijzen op bronnen.

Nog een vraag over eventueel bij geleverde modem. Met ADSL van KPN heb ik veel last gehad van dichten modem/routers ten behoeven van de bescherming van de SIP servers echter levert dit veel problemen op bij het gamen PS3 xbox etc... Hoe zit dit bij vodafone is het mogelijk om een eigen router aan de internet poort te hangen? of zit er ook al veel firewall NAT functionaliteit in de glas modem?

[ Voor 3% gewijzigd door Retonator op 09-12-2012 16:21 ]

• Barre73
Zie de antwoorden tussendoor.
Retonator schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:07:
Aangezien men hier bezig is met de aanleg van glasvezel (Hardinxveld-Giessendam) en ik binnen enkele maanden een huisaansluiting verwacht ben ik me aan het oriënteren op een provider. Nu probeer ik ongeveer een jaar aan posts door te lezen maar ik kan niet vinden hoe ik nu weet of ik in een WBA/WMP+ of WDGO gebied woon?

Antwoord: WBA/WMP+. WGDO wordt reeds anderhalf jaar niet meer uitgerold. WBA-only bestaat alleen in nieuw ontwikkelde nieuwbouwwijken.

Wel begrijp ik dat in het afgelopen jaar de kwaliteit van geleverde KPN streams over WMP+ WDGO benaderen maar ik weet dus niet hoe dit zit met WBA?

Antwoord: Niet van belang gezien je voornemen hieronder..Maar ik vind WBA nog steeds niet briljant. Niet op TV gebied en zeker niet op gebied van Experiaboxen e.d..

Wel gaat men in dit gebied Vodafone aanbieden dus dan lijkt het erop dat het een WMP+ gebiedt maar zeker weten doe ik het niet. Kan iemand mij hierbij helpen cq wijzen op bronnen.

Antwoord: WMP+ is dan helemaal zeker.

Nog een vraag over eventueel bij geleverde modem. Met ADSL van KPN heb ik veel last gehad van dichten modem/routers ten behoeven van de bescherming van de SIP servers echter levert dit veel problemen op bij het gamen PS3 xbox etc... Hoe zit dit bij vodafone is het mogelijk om een eigen router aan de internet poort te hangen? of zit er ook al veel firewall NAT functionaliteit in de glas modem?
Antwoord: Bij Vodafone (en alle andere WMP+ aanbieders) krijg je een Genexis modem op de glasvezelaansluiting met 1 internetuitgang die volledig vrij is en dus ook geen NAT of andere functionaliteiten heeft. Elke eigen router is hier achter te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 09-12-2012 17:16 ]

• Barre73
En als aanvulling op hierboven de consumenten-providers in Hardinxveld-Giessendam:
Concepts: WMP+
Fype: WMP+
Scarlet: WMP+
Lijbrandt: WMP+
XMS: WMP+
Solcon: WMP+
Vodafone: WMP+

De rest is dan WBA.

Wat betreft keuze van provider zou je moeten gaan kijken naar de tevredenheid van klanten... en dat kost ook nog wel worstelwerk denk ik. Als je zover mogelijk van KPN wilt blijven, dan zit je aan Solcon, Scarlet, Fype en Vodafone. De rest is tegenwoordig eigendom van KPN en zal opgaan in Telfort.

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
@Barre73 uitermate bedankt voor je antwoorden. Ik vroeg me inderdaad nog even af hoe het zat met GHM aanbieders zoals Concepts ICT die nu over genomen zijn door KPN maar je geeft zelf al het antwoord.

Uit welke bron haal je wholesale categorieën dit is namelijk erg interessant!

bedankt ook voor de info mbt. de router / modem hebben de WMP+ aanbieders allemaal de genexis als ftu?

Verder blijf ik graag ver af van de experiabox :D

• Barre73
De wholesale categorieen zijn niet heel moeilijk hoor. Er zijn drie smaken.
WMP+. Die providers zijn bekend via de site van Glashart media (zie rechtsonderin "providers"),
WMP: KPN, XS4All en Telfort. Hierbij wordt dus gebruikt gemaakt van een Experiabox (of Fritzbox) om alles te verdelen. TV signalen komen rechtstreeks van KPN zelf af.
WBA: Dat is een kale dienst waarbij je in principe alleen de verbinding huurt tot in de woning maar zelf op bepaalde punten moet zorgen voor een koppeling met het KPN netwerk en op die manier je diensten aflevedrt bij de klant. Dat is op dit moment (voorzover ik weet) Tele2.

Ik wil hier niet ingaan op hoe ik alles weet maar een deel kan je hier op GoT vinden (als je je door alles kan heen worstelen) en de info hierboven (zonder de namen van de providers dan) kan je ook vinden op http://www.kpnwholesale.c...enten-eindgebruikers.aspx

Er is nog een andere categorie maar daar heb je in jouw woonplaats niet veel aan. KPN is namelijk niet de enige operator die in de PoP's van Reggefiber zit. Er zijn er nog een paar die geheel zelfstandig hun diensten leveren aan klanten zonder enige tussenkomst van KPN. Dat is duur en lastig want je moet zelf apparatuur plaatsen in de PoPs en zelf voor een backbone zorgen naar de CityPoP maar ze zijn er wel. Glasoperator is het meest recent voorbeeld dat aan de weg timmert met Glashelder en Wisper als providers.

Oh ja.. de laatste vraag: Ja, WMP+ providers leveren altijd een Genexis NT (=modem), althans in de nieuwere netwerken. Het hangt er een beetje vanaf hoe oud de FTU (de fysieke glasaansluiting) in de woning is. Maar bij jou zal het dus of de Genexis Core Advanced worden (tot max 100Mbit) of evt de Genexis Hybrid (tot 1 Gbit). Dat ligt eraan of KPN de apparatuur in de PoPs meteen Gbit geschikt maakt of niet. Dat zal je moeten afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 09-12-2012 20:00 ]

• Barre73
Retonator schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:20:
@Barre73 uitermate bedankt voor je antwoorden. Ik vroeg me inderdaad nog even af hoe het zat met GHM aanbieders zoals Concepts ICT die nu over genomen zijn door KPN maar je geeft zelf al het antwoord.

Uit welke bron haal je wholesale categorieën dit is namelijk erg interessant!

bedankt ook voor de info mbt. de router / modem hebben de WMP+ aanbieders allemaal de genexis als ftu?

Verder blijf ik graag ver af van de experiabox :D
De Experiabox wordt alleen gebruikt bij Telfort en KPN. XS4all gebruikt een Fritzbox die al iets meer mag. De andere WMP+ providers die dan nu van KPN zijn en onder Telfort komen te hangen in de loop van 2013, zullen voor zover ik weet gewoon gebruik blijven maken van die Genexis waar je dus je eigen router achter mag hangen.

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 08:30
Voor mij zijn 3 dingen erg belangrijk:

1. Het TV signaal in DVB-C (FTA) zodat ik het aan een linux server kan koppelen voor mijn XBMC installatie(s). Is dat zo? Blijft dat zo?
2. Het VoIP account; ik wil mijn Siemens voip/dect telefoon gebruiken en daar de account gegevens direct op instellen. Kan dit bij VF?
3. Kan het modem in bridge-mode? ik wil graag mijn eigen router/wap gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaccoh op 09-12-2012 22:52 ]

• eymey
1. Op dit moment is dat zo (wel een basispakket en alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD). Of dit zo blijft? Tsja... heb jij een kristallen bol? ;)

2. Zelf je VOIP gegevens op andere apparatuur kan maar bij 2 providers: XS4ALL en Tweak

3. Geen enkele bridge mode nodig. De NT heeft gewoon een internetpoort waarop je per DHCP een adres verkrijgt.

• nexhil

nexhil

BAM!

de Vodafone Thuis App heeft volgens mij gisteren een update gehad zodat je van je iphone/ipad het beeld nu ook via de apple TV kunt bekijken.

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 21:31

DOV

Zo sinds 3 december is mijn aansluiting ook binnen in huis. De doos is ook geleverd en de Amino A140 is aangesloten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een extra decoder. Het liefste een Amino A540 (de PVR) die kan ik via Vodafone krijgen voor 10 euro extra per maand. Maar liever koop ik deze ergens, maar ik kan ze nergens vinden.

Er stond er 1 op Marktplaats maar dat was voor Tele2 ? Kan ik deze dan ook voor Vodafone gebruiken of zit dat heel anders in elkaar ?

Verwijderd

DOV schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:40:
Zo sinds 3 december is mijn aansluiting ook binnen in huis. De doos is ook geleverd en de Amino A140 is aangesloten. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een extra decoder. Het liefste een Amino A540 (de PVR) die kan ik via Vodafone krijgen voor 10 euro extra per maand. Maar liever koop ik deze ergens, maar ik kan ze nergens vinden.

Er stond er 1 op Marktplaats maar dat was voor Tele2 ? Kan ik deze dan ook voor Vodafone gebruiken of zit dat heel anders in elkaar ?
Nee die van tele2 gaat niet werken. Ik weet het niet zeker maar ontvangers die gebruikt zijn bij een Glashart media provider zouden moeten werken.

• HoppyF
Het lijkt erop dat die A140 of A540 slecht te vinden zijn omdat je deze meestal in bruikleen krijgt ipv in eigendom.

Wil je een modem achter het meegeleverde modem zetten of in plaats van?
Er achter zetten gaat prima want ik had nog een modem/router in huis nodig.

• eymey
Klopt. Volgens mij koop je ze eigenlijk alleen maar bij Lijbrandt en XMS. Voor zover ik weet zijn ze bij de meeste andere providers in bruikleen

• DOV
  • Laatst online: 18-12 21:31

DOV

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:04:
[...]

Nee die van tele2 gaat niet werken. Ik weet het niet zeker maar ontvangers die gebruikt zijn bij een Glashart media provider zouden moeten werken.
Dus als ik het goed begrijp zijn alleen de boxen van deze providers goed.

OnsBrabantNet
KickXL
XMS
Fype
On
Lijbrandt
Scarlet
Concepts
Fieber
Solcon
Tweak

(bron)

En Lijbrandt/XMS verkoopt ze ook aan eigen klanten. Dus als ik een Lijbrandt/XMS klant vind, kan hij voor mij een nieuwe Amino A540 kopen en werkt deze bij mij.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
DOV schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:51:
En Lijbrandt/XMS verkoopt ze ook aan eigen klanten. Dus als ik een Lijbrandt/XMS klant vind, kan hij voor mij een nieuwe Amino A540 kopen en werkt deze bij mij.
Klopt, alle GHM settopboxen zijn gelijk.

• apis29
  • Niet online
Lijbrandt Amino werkt hier iig wel ja, een A140. Mischien zijn ze in Engeland los verkrijgbaar ... (zo rondkijkend zijn die prijzen bij Lijbrandt zo hoog nog niet)

Was eerst ook niet zo blij met een witte maar een zwarte met zo'n mooie grote witte sticker is nou ook niet alles ;) [rechtop dan]

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 12-12-2012 17:03 ]

• DJSmiley
apis29 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:53:
Lijbrandt Amino werkt hier iig wel ja, een A140. Mischien zijn ze in Engeland los verkrijgbaar ... (zo rondkijkend zijn die prijzen bij Lijbrandt zo hoog nog niet)
Ligt wel aan je netwerk of het gaat werken. Op WDGO zal het niet zo'n punt zijn, het is alleen even de vraag of ie de juiste FW heeft en zo z'n middleware krijgt (of anders zelf configureren), maar op WMP+ is het lastiger door de verimatrix encryptie.

Ik heb een keer een 'kale' Amino erop gehangen, hij laadde wel (deels) z'n middleware, maar ik kreeg geen beeld. Moet zeggen dat ik er verder niet goed naar gekeken heb nog. Maar dat was iig een 'kale' Amino met originele FW, niet afkomstig van een GHM provider.

• apis29
  • Niet online
Goed punt om rekening mee te houden ja, maar import lijkt verder sowieso niet interessant (qua prijs). Kan je beter marktplaats in de gaten houden ...

Zie toevallig in de Lybrandt zenderlijst dat 13th Street, Travel Channel en NHK World in het basispakket zitten (via de website aangezien die van VF in onderhoud is, helaas niet op de Amino :P ..uiteraard). Daar staat dan Brava, Brava HD en Brava 3D tegenover zeker en Fashion TV + Fashion TV HD :F over dubbelop gesproken (Brava's vlgns mij wel andere programering allemaal itt Fashion tv).

Stonden nog wat recente commentaren in het Lybrandt topic voor de geinteresseerden over de tv kwaliteit (voor zover niet dezelfde personen als hierboven). Min of meer: HD gelijkwaardig en SD minder dan UPC/Ziggo. Kan ik wel in meegaan en schakel voor SD ook vaak terug naar DVB-C als het interessant genoeg is. Afgelopen maandag vlgns mij nog Hart's War op de BBC en DVB-C was duidelijk beter (minder compressie wat vooral bij donkere scenes in de zwarte gedeeltes te zien was).
Maar ook op de HD zenders zie je natuurlijk gewoon duidelijk verschil tussen native HD en upscaled, wat het merendeel van de programma's nog steeds is vlgns mij. Studio Voetbal, recente Amerikaanse tv series, Eurosport HD (voor het merendeel) is gewoon echt superscherp en bij andere programma's valt het daartegenover weer een beetje tegen. "Het ligt dus eerder aan het bronmateriaal dan de leverancier .. imo" Dit laatste zinnetje was een late toevoeging van mij en nu ik het teruglees spreekt het het hele Hart's War verhaal eigenlijk weer tegen :+ ).

Zal ook wel weer verschillen met hoe (goed) je je tv hebt ingesteld, etc. Heb via HDMI zoveel mogelijk enhancers uitstaan wat mischien voor de SD zenders weer wat nadeliger is.
Moet ook opmerken dat om de een of andere reden er de laatste tijd "standard definition" als output ingesteld stond en na het veranderen naar 1080p50 ie weer ging resetten naar "standard". Maar HD zag er ondertussen nog wel gewoon uit als HD dus of dat er nog wat mee te maken had bij het Hart's War voorbeeld(?). Maar vandaag software update opnieuw laten draaien en nu lijkt ie het wel te onthouden.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 13-12-2012 02:58 ]

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ik heb weer geluk met mijn aanvraag.
In November aangevraagd, ingangsdatum 20-12.
Op 7 November keurig brief gekregen, met de 7 dagen bedenktermijn.
Tot zover alles goed.

Op 6 december maar eens gebeld met Vodafone, want ik hoor niks en in my Vodafone staat in behandeling.
Eerst probeert de klantenservice mij te overtuigen dat pas na 20 december alles geinstalleerd gaat worden ( 4 tot 6 weken), geinig misverstand maar snel de wereld uitgeholpen.
20 December is opleverdatum en werken jullie diensten...jullie zijn vergeten mijn order door te zetten naar Reggefiber.
Vijf minuten later kreeg ik gelukkig gelijk, men zou de order meteen inschieten en aangeven dat de monteur voor 20-12 langs moest komen om de FTU te plaatsen.

Op 11-12 maar eens gebeld naar Reggefiber, order bij hun aangekomen, alleen de monteur krijgt geen contact met ons... had alleen huistelefoonnummer gekregen, niet mijn 06-... Raar dat er geen gemiste oproepen thuis op het telefoontoestel staan....
Ga zomaar nog eens bellen met Reggefiber met het verzoek of ze de monteur/ aannemer in beweging kunnen krijgen...

Begint dus al lekker bij Vodafone ( verleden jaar drama gehad bij Kpn ( ze hielden de lijn zelf bezet en ontkenden dit, schadeloos gesteld door Kpn) en daardoor terug naar Upc), kennelijk mag ik niet normaal aangesloten worden op glasvezel.... zucht !!

Verwijderd

apis29 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 02:53:
Zie toevallig in de Lybrandt zenderlijst dat 13th Street, Travel Channel en NHK World in het basispakket zitten (via de website aangezien die van VF in onderhoud is, helaas niet op de Amino :P ..uiteraard). Daar staat dan Brava, Brava HD en Brava 3D tegenover zeker en Fashion TV + Fashion TV HD :F over dubbelop gesproken (Brava's vlgns mij wel andere programering allemaal itt Fashion tv).
13th Street is bij glashart media providers via iptv ontvangen in het basispakket ontvangen, helaas niet bij Vodafone omdat deze een afwijkend zenderlijst heeft.

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Omdat er bij ons nu nog wel vaak naar deze zender wordt gekeken zal ik helaas niet direct voor Vodafone kiezen bij een eventuele overstap van KPN naar WMP+ . Ik heb ruim 2 weken geleden een mail naar Concepts gestuurd om te informeren of een overstap mogelijk was, maar tot nu toe nog niks ontvangen. Door het hele Telfort verhaal wacht ik maar de komende maanden af wat er gaat gebeuren.

Verwijderd

hommer schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:55:
Ik schijn half december te gaan stappen van glas naar glas (tweak->vodafone). Bij vodafone twijfelde men eerst wel of het mogelijk was en was de eerste indicatie dat het in 2013 (lekker ruim) mogelijk zou worden. Later werd ik terug gebeld dat het wel mogelijk was per direct, en heb ik direct een datum vastgelegd. Ik ben benieuwd hoe het afloopt... helemaal vol vertrouwen ben ik helaas niet.
Al iets meer bekend?

Verwijderd

hoi hoi

Hier draait alles nu best wel goed. Na wat instellen op de TV, ook goed HD beeld

Nu ben ik bezig weer port forwarding in te stellen, maar dat wil niet echt lukken.
Als router is een TP-LINK WR1042ND gekomen van Vodafone.

Maar wat ik ook opgeef in de virtuele server pagina, de poorten blijven gesloten.

Het gekke is echter dat ik ingesteld heb om de de router extern te beheren op een ander http poort, en dat werkt wel, ik kan vanuit buiten mijn router pagina openen.

Maar als ik een FTP poort probeer te forwarden naar mijn eigen server, dan ho maar.
Poort scanning van buiten laat ook geen open poorten zien behalve de poort die ik voor de router heb opgegeven voor extern beheer.

Iemand een idee misschien?

Peter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 15:19 ]

• HoppyF
@garfield_x
Lees ik dat goed dat je een TP LINK modem van Vodafone hebt gekregen?
Dat zou ik vreemd vinden, ik heb een Cisco draadloze router ontvangen.
Daarachter heb ik zelf overigens een TP LINK staan omdat ik meer bedrade internet aansluitingen nodig heb. Deze router is nu een soort switch geworden.

Verwijderd

@HoppyF
Toch is het zo :) Ben er wel blij mee.
Mooi apparaatje moet ik zeggen, met max 300Mbps draadloos. Hoef ik mijn TV niet meer via de powerlan aan te sluiten, dat haperde nog al eens. Mijn vorige modem was draadloos te traag daarvoor.

Alleen ja, met die oude had ik forwarden zo ingesteld, nu lukt dat niet echt nog.
I ga er vanuit dat het niet het glasvezel modem is dat de boel tegenhoud, maar zou dat ook nog kunnen?

Peter

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook ik heb een TPLINK ontvangen, maar die ligt hier nu in de kast.
Is die router in bruikleen overigens?

Vandaag de bekabeling eindelijk door de kruipruimte getrokken, aangezien mn router en TV aan de andere kant van de woning zit. 3x UTP door een gaatje persen, 1x internet, 1x tv en 1x telefoon. Alleen moet ik daar de connectors nog op zetten. Vrouwlief was er iets minder te spreken over, die had net de hele woning schoon :+

Anyways, ben nog steeds behoorlijk tevreden. Alleen de mogelijkheden met Dolby digital naar mijn TV via HDMI en via SPDIF werken nog niet helemaal zoals het hoort. TV accepteert het signaal niet, en alleen dolby op de SPDIF zetten kan helaas niet :( Heb Vodafone al gemaild hier over.

oh en vandaag ook maar meteen een verzoek tot upgraden gedaan, vanaf volgende maand 100/100 :)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
MetaFrame schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:41:
Ook ik heb een TPLINK ontvangen, maar die ligt hier nu in de kast.
Is die router in bruikleen overigens?
Sinds een week of 3 leveren ze inderdaad een tp link uit. Die router is eigendom, zolang je het jaarcontract 'uitzit'.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah, vandaag of morgen maar eens in de VA zetten dan:+

• HoppyF
denan schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:40:
[...]

Sinds een week of 3 leveren ze inderdaad een tp link uit. Die router is eigendom, zolang je het jaarcontract 'uitzit'.
Tsja, geen idee waarom ze dat doen...
Die Cisco E2000 doet het verder prima, de TP Link ook want die had ik al.
Misschien zijn de kosten voor Vodafone lager en kiest men om die reden voor TP link.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag is mn 100/100 al geactiveerd! *\0/*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mDsqBpRZxFX6AmzXYmLukrbL/full.png

Verwijderd

Ik ga ook maar upgraden, maar dan van 30 naar 50, das maar een paar euro meer.
Ik merk wel dat de 30 upload het niet echt haalt nog, die blijft vaak steken op de helft.
Maar dat kan ook aan de testsuite liggen natuurijk

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdveen.net/2012-12-14_171320.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 17:15 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Edd

Het beste kun je even de speedtest van Reggefiber gebruiken. Ik bemerkte namelijk ook dat andere testsuites niet echt ingesteld zijn op hoge uploads.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

-

• HoppyF
MetaFrame schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:20:
Vandaag is mn 100/100 al geactiveerd! *\0/*

[afbeelding]
Leuk!
Je IP adres laat zien dat je bij de ISP fabriek zit, ik ook maar ik heb een 188.xxx adres.
Blijkbaar worden er meerdere reeksen gebruikt.

Verder ben ik heel tevreden met de 30/30 snelheid.
Die paar seconden dat je iets sneller download met 50/50 of 100/100 vind ik minder belangrijk.
Die paar euro per maand steek ik wel in mijn zak.

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 14-12-2012 17:52 ]

Verwijderd

Deze week maar weer gevraagd aan Vodafone wanneer het mogelijk zou zijn om tussen twee glasvezel providers over te stappen.
Hieronder hun antwoord !!

Beste meneer,

Bedankt voor jouw e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je naar de mogelijkheden vraagt voor een overstap van Lijbrandt naar Vodafone.

Ten eerste onze excuses dat wij jouw e-mail niet eerder hebben kunnen beantwoorden, dit komt door onvoorziene drukte.
Helaas weten wij tot op heden nog niet per wanneer een overstap van Lijbrandt naar Vodafone mogelijk is. We hopen hier in februari / maart 2013 meer duidelijkheid over te hebben.

Onze excuses voor het ongemak dat je hier aan moet ondervinden.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonevast.nl

vodafone.nl/thuis

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:50:
[...]

Leuk!
Je IP adres laat zien dat je bij de ISP fabriek zit, ik ook maar ik heb een 188.xxx adres.
Blijkbaar worden er meerdere reeksen gebruikt.
Moet je eens naar de hostname van dat ip adres kijken. Die reeks wordt volgens mij ook bij Lijbrandt gebruikt en die is "geleend" van een andere provider. Maar als het maar werkt

http://whois.domaintools.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 21:34 ]

• eymey
Dat is niets nieuws.... Glasvezel internet van Vodafone werkt 100% via ISPFabriek (nu KPN ITNS services bv). Netals Lijbrandt dus :)

• nexhil

nexhil

BAM!

Mijn vodafone loopt ook via de ISPfabriek.nl

Verwijderd

Hoi

Iemand anders ook een tp-link router gekregen?

Peter

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep

• nexhil

nexhil

BAM!

Ja ik ook

Verwijderd

@MetaFrame, @nexhil
Doen jullie iets met port forwarding?
Ik krijg het niet aan de praat.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 00:33
Weet iemand of 3FM Serious Request TV via Vodafone glas wordt aangeboden? Ik zie het op geen enkel kanaal namelijk (heb geen extra zenders in mijn pakket). Schijnt op 101TV te worden uitgezonden. Glashart meldt dat die zender in december 'zender van de maand' is, gratis door alle abonnees te zien. Kennelijk niet voor Vodafone klanten?

• apis29
  • Niet online
Heb nog nooit een zender van de maand werkend gezien op Voda nee ...

• eymey
Hakkie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:47:
Weet iemand of 3FM Serious Request TV via Vodafone glas wordt aangeboden? Ik zie het op geen enkel kanaal namelijk (heb geen extra zenders in mijn pakket). Schijnt op 101TV te worden uitgezonden. Glashart meldt dat die zender in december 'zender van de maand' is, gratis door alle abonnees te zien. Kennelijk niet voor Vodafone klanten?
Vreemd, Vodafone maakt gewoon gebruik van Glashart Media.

En bij Glashart Media is normaal 101TV in december de zender van de maand. Bovendien is ook op zowel analoog als dvb-c het GHM Infokanaal de hele week omgedoopt tot "serious request" (Feed van 101tv).

Ik weet wel dat Vodafone soms wat afwijkingen hanteert tov. het standaard pakket van bijna alle Glashart Media aanbieders... maar wie weet werkt ook bij jou het infokanaal dus :)

• apis29
  • Niet online
Hehe dacht al, meende me te herinneren dat het kanaal 23 was maar zat er niet tussen op iptv. Zat dus op dvb-c, net gecheckt en die is werkend. Zou eerder dit jaar ook iets een zender van de maand geweest moeten zijn en toen was er alleen het standaard Glashart info gebeuren (iirc) ...

edit: dat laatste zal wel op iptv geweest moeten zijn; beter in de gaten houden vanaf nu :*) . Volgens mij had ik dat toen idd wel op iptv gecheckt en was er alleen het Glashart info kanaal (zie dat het meestal kanaal 33 is en die staat er nu helemaal niet tussen; mischien als je het handmatig intypt maar dat komt morgen wel weer)

[ Voor 70% gewijzigd door apis29 op 19-12-2012 00:34 ]

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:10:
[...]

Vreemd, Vodafone maakt gewoon gebruik van Glashart Media.
Niet op het gebied van de rechten van de zenders via iptv dat doen ze zelf. Bij dvb-c zijn de zenders niet per klant in/uit te schakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 00:33 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:30:
@MetaFrame, @nexhil
Doen jullie iets met port forwarding?
Ik krijg het niet aan de praat.
Nee, heb de TPLink in de verkoop staan ;)

• HoppyF
apis29 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:51:
Heb nog nooit een zender van de maand werkend gezien op Voda nee ...
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Toch maar eens gaan zoeken op DVB-C en IPTV of er "verborgen" kanalen tussen zitten.

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:31:
[...]

Niet op het gebied van de rechten van de zenders via iptv dat doen ze zelf. Bij dvb-c zijn de zenders niet per klant in/uit te schakelen.
Ah ja, dat was het met Vodafone ja :)

Maar goed, iig gelukkig voor de SR12 volgers dat GHM dit keer ook analoog en op dvb-c er wat aan doet :). Vorig jaar hadden ze alleen op IPTV 101tv zender van de maand gemaakt.

• Maverick2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Best Jammer dat Vodafone in tegenstelling tot andere providers als UPC en Ziggo tijdens de Serious Request actie 101 tv niet vrijgeeft voor iedereen.

Pura Vida

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19
Hij zit als het goed is wel op de dvb-c op kanaal 23 ;).

• Remco Tr
Welke router krijg je bij vodafone?

• HoppyF
Remco Tr schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:23:
Welke router krijg je bij vodafone?
Hangt er vanaf waar ze zin in hebben....
Paar weken geleden Cisco/Linksys E2000 nu TP Link (1043?).

En verder doet 101TV het hier ook via DCB-C.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 21-12-2012 21:33 ]

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 09:35
Ik ben afgelopen dinsdag overgestap van glas naar glas. Ik zat bij Tweak en nu dus bij Vodafone. Ik had continu problemen met het bellen bij Tweak en men zag geen kans om het in orde te krijgen. Ik heb nog niet vaak zo'n slechte helpdesk meegemaakt, ik was daar wel klaar mee op een gegeven moment.

Overstap ging vrij pijnloos; ik werd rond een uur of 9 afgesloten en 1.5 uur later weer opnieuw aangesloten. Telefoon stekker overgezet van de Tweak router naar de Genexis en dat werkte ook direct. Alleen de nummerprotering laat nog even op zich wachten (te laat ingezet).
Ik heb wel zelf achter de tuner en router aan moeten bellen want die kreeg ik maar niet. Na vrij lang zoeken aan de andere kant wordt me verteld dat ze die 2 maand geleden al verstuurd hebben en dat hij is afgeleverd.....wat? Ja; bij de buren. Hmmm, vreemd want die spreek ik nog wel eens, dat lijkt me sterk. Zou het kunnen dat die ook klant zijn bij Vodafone.... (even stil).... O, ja, inderdaad (proest).
Nou ja, de spullen zijn er onderhand alsnog, helaas wel een paar dagen te laat. Helaas een TP-Link TL-WR1042ND router, een E2000 had ik waarschijnlijk direct voorzien van dd-wrt en gebruikt. De TP-link wordt niet ondersteund door dd-wrt.

Snelheid is niet anders dan ik bij Tweak gewend was. Download 48-52M, upload fluctueert wat meer 30-50M
Alleen het ip adres is beetje vaag; volgens Ripe is die uitgedeelt aan ISPfabriek en de PTR record zegt direct-adsl.nl.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Verwijderd

hommer schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 08:30:

Alleen het ip adres is beetje vaag; volgens Ripe is die uitgedeelt aan ISPfabriek en de PTR record zegt direct-adsl.nl.
ISPfabriek bestaat niet meer en is overgenomen door KPN en de nieuwe naam is KPN ITNS.Vodafone koopt alles in bij KPN ITNS. Bij KPN ITNS hebben ze een tekort aan ipv4 adressen en ook jouw adres is "geleend" van KPN.

• HoppyF
Goed te lezen dat de overstap van glas naar glas wel snel geregeld kan worden.
Mijn eigen TP Link router heb ik wel voorzien van DD WRT.
De Vodafone modem, E2000 heb ik zo gelaten zoals hij is en hangt direct achter de glasvezelmodem.
Achter de E2000 hangt dan weer de TP Link.

Het domein ISP fabriek bestaat nog steeds ook al heeft KPN ITNS dit overgenomen.
Maakt ook weinig uit als het maar werkt.

Verwijderd

hommer schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 08:30:
Ik ben afgelopen dinsdag overgestap van glas naar glas. Ik zat bij Tweak en nu dus bij Vodafone. Ik had continu problemen met het bellen bij Tweak en men zag geen kans om het in orde te krijgen. Ik heb nog niet vaak zo'n slechte helpdesk meegemaakt, ik was daar wel klaar mee op een gegeven moment.
Tweak groen of blauw?
Pagina: 1 ... 15 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.