Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.755 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32
HoppyF schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:36:
Goed te lezen dat de overstap van glas naar glas wel snel geregeld kan worden.
Mijn eigen TP Link router heb ik wel voorzien van DD WRT.
De Vodafone modem, E2000 heb ik zo gelaten zoals hij is en hangt direct achter de glasvezelmodem.
Achter de E2000 hangt dan weer de TP Link.

Het domein ISP fabriek bestaat nog steeds ook al heeft KPN ITNS dit overgenomen.
Maakt ook weinig uit als het maar werkt.
Waarom hang je een E2000 achter de NT en daarachter weer een TPlink? Dan is die laatste toch overbodig? Of de eerste.. ligt er maar aan. Ik zie het voordeel van twee routers achter elkaar niet helemaal.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 09:35
Blauw met r*k Packetforce router die VOIP moest regelen. De telefonie bleef maar wegvallen. Waardeloos om te horen dat mensen je al verscheidene keren hebben geprobeert te bellen, of simpelweg geen kiestoon krijgen als je wilt bellen. Stekker d'rt uit stekker d'r in en hij deed het weer. Na ca. 5 maand was men heel triomfantelijk dat er nieuwe firmware uit was, dat zou vast helpen, niet dus.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
Barre73 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:17:
[...]

Waarom hang je een E2000 achter de NT en daarachter weer een TPlink? Dan is die laatste toch overbodig? Of de eerste.. ligt er maar aan. Ik zie het voordeel van twee routers achter elkaar niet helemaal.
De reden is dat ik een aantal vaste LAN aansluitingen nodig heb in een kantoorruimte die ca 10 meter vanaf de NT plus E2000 router ligt. Er zit maar één meter netwerkkabel tussen de NT en E2000.

Vanaf de E2000 loopt maar één netwerkkabel naar het kantoor, een tweede of derde kabel erbij trekken gaat niet. De TP link zit aan het andere eind van de kabel en fungeert als router voor PC's, printer en laptop.
Dit draait op een eigen subnet.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
HoppyF schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:36:
Goed te lezen dat de overstap van glas naar glas wel snel geregeld kan worden.
Mijn eigen TP Link router heb ik wel voorzien van DD WRT.
De Vodafone modem, E2000 heb ik zo gelaten zoals hij is en hangt direct achter de glasvezelmodem.
Achter de E2000 hangt dan weer de TP Link.

Het domein ISP fabriek bestaat nog steeds ook al heeft KPN ITNS dit overgenomen.
Maakt ook weinig uit als het maar werkt.
Mja, naar ik van Denan en Barre heb begrepen kan nu overstap van WBA/WMP (Tweak, KPN, XS4ALL) naar WMP+ (Lijbrandt, Vodafone, Solcon, etc.) wel soepel, maar WMP+ naar WMP+ nog steeds niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• hommer
eymey schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:40:
[...]
Mja, naar ik van Denan en Barre heb begrepen kan nu overstap van WBA/WMP (Tweak, KPN, XS4ALL) naar WMP+ (Lijbrandt, Vodafone, Solcon, etc.) wel soepel, maar WMP+ naar WMP+ nog steeds niet.
Niet dus, ik ben overgestapt van Tweak blauw naar Vodafone. Beide Glashart Media.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Dat is dan handwerk geweest, wellicht ben je een van de testcases die gebruikt zijn. Officieel is het nog niet (naadloos) gesupport.

• eymey
hommer schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:05:
[...]

Niet dus, ik ben overgestapt van Tweak blauw naar Vodafone. Beide Glashart Media.
Wat denan zegt plus dat, als je van Tweak Blauw gekomen bent, je vanaf WGDO gekomen bent. Ik weet niet helemaal zeker waar Vodafone in de POP's met WGDO gebruik van maakt, maar WGDO -> WGDO overstappen zijn sowieso naadloos. WGDO -> WMP+ (indien Vodafone WMP+ gebruikt) weet ik dan niet... maar Denan vast wel :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
De in dit topic eerder genoemde geluidsproblemen met net 5, Veronica, rtl 7 en SBS 6 lijken te zijn opgelost. Zelf heb ik ook wat aan de instellingen veranderd van mijn sony tv. Vodafone is zeer behulpzaam geweest nadat ik had geklaagd over een mail welke zij naar mij hadden gestuurd waarin ik werd afgepoeierd. 😃

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op zondag 23 december 2012 @ 10:39:
De in dit topic eerder genoemde geluidsproblemen met net 5, Veronica, rtl 7 en SBS 6 lijken te zijn opgelost. Zelf heb ik ook wat aan de instellingen veranderd van mijn sony tv. Vodafone is zeer behulpzaam geweest nadat ik had geklaagd over een mail welke zij naar mij hadden gestuurd waarin ik werd afgepoeierd. 😃
Wil je daarmee zeggen dat dit probleem zowel bij jezelf als bij Vodafone zat?
Het is denk ik wel goed om te weten wat het probleem precies was zodat we daarvan kunnen leren.

• Barre73
hommer schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:05:
[...]

Volgens mij zat Denan ook nog niet helemaal op te letten.. Tweak blauw naar Vodafone is een WGDO -> WMP+ overgang. Dat was al geen probleem. Glashart heeft daar niets mee te maken ook al leveren zij de TV diensten voor WGDO en WMP+.
Ik vraag me alleen wel af waarom iemand wel zou willen bij WGDO. Tweak blauw snap ik nog maar er zal toch wel een andere provider nog zijn? Waarom zou je naar een WMP+ provider willen met minder TV beeld?

• Barre73
eymey schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:25:
[...]

Wat denan zegt plus dat, als je van Tweak Blauw gekomen bent, je vanaf WGDO gekomen bent. Ik weet niet helemaal zeker waar Vodafone in de POP's met WGDO gebruik van maakt, maar WGDO -> WGDO overstappen zijn sowieso naadloos. WGDO -> WMP+ (indien Vodafone WMP+ gebruikt) weet ik dan niet... maar Denan vast wel :P
Naar mijn beste weten heeft Vodafone geen overeenkomst met WGDO maar alleen met KPN WMP+

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:05:
[...]

Volgens mij zat Denan ook nog niet helemaal op te letten.. Tweak blauw naar Vodafone is een WGDO -> WMP+ overgang. Dat was al geen probleem. Glashart heeft daar niets mee te maken ook al leveren zij de TV diensten voor WGDO en WMP+.
Ik vraag me alleen wel af waarom iemand wel zou willen bij WGDO. Tweak blauw snap ik nog maar er zal toch wel een andere provider nog zijn? Waarom zou je naar een WMP+ provider willen met minder TV beeld?
Wat is dan volgens jou, wel het probleem om over te kunnen stappen van WMP+ naar WMP+ ?

Verder begrijp ik de overstap van de ene naar de andere provider wel.
Je kunt dan immers gebruik maken van andere pakketten die beter aansluiten bij je behoefte of prijstechnisch interessanter zijn.

De kwaliteit van WMP+ TV is helemaal niet zo slecht.
Misschien één of twee jaar geleden wel maar nu niet.
Ik ben best kritisch op kwaliteit maar vind het TV signaal prima.
Daarbij komt dat de TV waarmee je naar IPTV of DVB-C kijkt veel uitmaakt.
Veel mensen (uiteraard niet-tweakers ....) kijken met een LCD TV ipv een plasma en hoewel de beeldkwaliteit van de huidige LCD's wel veel verbeterd is blijven er zichtbare verschillen.

• denan
Barre73 schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:05:
[...]

Mea culpa.. het was laat ;)

• denan
Barre73 schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:08:
[...]

Naar mijn beste weten heeft Vodafone geen overeenkomst met WGDO maar alleen met KPN WMP+
Vodafone levert al sinds een paar maanden in bijna alle WGDO gebieden. (bvb Enschede/Nijmegen)

• HoppyF
denan schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:35:
[...]

Vodafone levert al sinds een paar maanden in bijna alle WGDO gebieden. (bvb Enschede/Nijmegen)
Heel apart.
Vodafone beweerde immers een jaar geleden dat ze hier in Ermelo ook WGDO zouden gaan leveren en dat er 1op1 TV signalen zouden gaan doorgeven. Dit bleek later onjuist te zijn.
Nu is WMP+ gelukkig ook de goede kant op gegaan maar een duidelijk beleid voert Vodafone tot nu toe nog niet.
Het lijkt erop dat ze een beetje zoekende zijn om zodoende ervaring op te doen met de gebruikte technieken en dan zich straks later gaan losweken van de KPN monopolie. (nou ja, bijna monopolie dan....)

• Barre73
denan schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:35:
[...]

Dan een mea culpa van mij... I stand corrected :-)

• DaveD1109
HoppyF schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:01:
[...]

Wil je daarmee zeggen dat dit probleem zowel bij jezelf als bij Vodafone zat?
Het is denk ik wel goed om te weten wat het probleem precies was zodat we daarvan kunnen leren.
Ik had last van storend geluid op de genoemde zenders. Dit was echter niet bij alle programma's zo. Op diverse topics binnen tweakers word hier ook over geschreven. Het probleem lag niet bij vodafone maar bij de streams vanuit de omroepen. Vodafone kon dit dia niet verhelpen maar had er wel melding van gemaakt bij hun netwerkbeheerder (volgens mij glashart media) Vodafone zei tegen mij dat zij een dienst afnemen bij een beheerder en naar hun klanten kwaliteit beloven. In mijn geval was dat dus niet zo en in overleg met hen zijn we een aantal zaken gaan proberen. Mocht dit allemaal niet geholpen hebben zou ik kunnen opzeggen. Ik heb mijn sony kdl40ex700 tv aangepast in de instellingen. Iets met s front audio force uitgezet en alles op stereo. Van vodafone heb ik een nieuwe box gekregen maar die stoorde dus ook voordat ik alle instellingen had veranderd. Het lijkt er dus op dat de audio streams vanuit de publieke zenders over glas niet altijd juist zij. Voor bepaalde instellingen van tv's. Vanavond weet ik met 100% zeker of het echt gewerkt heeft want dan komt person of interest op Veronica en die stoorde altijd echt heel erg! Pawn shop ook maar dat leek gisteren in orde. ;)

DaveD

• HoppyF
Wel netjes dat Vodafone verantwoordelijkheid heeft genomen voor haar eigen dienst en zich niet heeft verscholen achter GHM.
Het is dan ook te hopen dat je probleem nu opgelost is.

• eymey
HoppyF schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:45:
[...]

Heel apart.
Vodafone beweerde immers een jaar geleden dat ze hier in Ermelo ook WGDO zouden gaan leveren en dat er 1op1 TV signalen zouden gaan doorgeven. Dit bleek later onjuist te zijn.
Nu is WMP+ gelukkig ook de goede kant op gegaan maar een duidelijk beleid voert Vodafone tot nu toe nog niet.
Het lijkt erop dat ze een beetje zoekende zijn om zodoende ervaring op te doen met de gebruikte technieken en dan zich straks later gaan losweken van de KPN monopolie. (nou ja, bijna monopolie dan....)
Mja, Enschede en Nijmegen zijn dan ook alweer wat 'oudere' gebieden en daar is idd dus ook nog (mede) WGDO aanwezig.

Dat Vodafone in Ermelo zogenaamd ook WGDO zou gaan doen is volgens mij gewoon meer een marketingpraatje geweest dan een belofte gebaseerd op kennis....

• DaveD1109
HoppyF schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:52:
Wel netjes dat Vodafone verantwoordelijkheid heeft genomen voor haar eigen dienst en zich niet heeft verscholen achter GHM.
Het is dan ook te hopen dat je probleem nu opgelost is.
Inderdaad heel netjes! En het probleem lijkt ook echt opgelost nu. Ben ook al jaren een zeer tevreden klant van ze en had ook niet anders verwacht dan dat zij hierin ook klantvriendelijk te werk zouden gaan. Natuurlijk zitten ook bij hun klantenservice mensen die soms klanten afschepen maar als je vol blijft houden en dan de juiste personen aan de lijn krijgt word er altijd een oplossing gezocht. :)

DaveD

• denan
DaveD1109 schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:30:
[...]

Inderdaad heel netjes! En het probleem lijkt ook echt opgelost nu. Ben ook al jaren een zeer tevreden klant van ze en had ook niet anders verwacht dan dat zij hierin ook klantvriendelijk te werk zouden gaan. Natuurlijk zitten ook bij hun klantenservice mensen die soms klanten afschepen maar als je vol blijft houden en dan de juiste personen aan de lijn krijgt word er altijd een oplossing gezocht. :)
Ik moet bekennen dat het me nog niet helder is wat je nu exact gedaan hebt. Zat het probleem toch in een combinatie van TV instellingen en Audiostreams? Of was het puur een probleem in het signaal?

• DaveD1109
denan schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:46:
[...]

Ik moet bekennen dat het me nog niet helder is wat je nu exact gedaan hebt. Zat het probleem toch in een combinatie van TV instellingen en Audiostreams? Of was het puur een probleem in het signaal?
Voor mij is het ook een raadsel! Ik denk zelf dat het een combinatie van beiden is aangezien er meerdere mensen last van hebben op verschillende soorten tv's. In het geval van sony tv's zou ik de instellingen wijzigen naar alles in stereo en de interactieve box van vodafone ook. Dit heeft bij mij geholpen.

DaveD

• denan
hmmmm spannend. Maar je hebt op WMP+ sowieso geen dolby 5.1. Wellicht dat een tv/receiver er dan iets van probeert te maken met gekraak tot gevolg.

• DaveD1109
DaveD1109 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:52:
[...]

Voor mij is het ook een raadsel! Ik denk zelf dat het een combinatie van beiden is aangezien er meerdere mensen last van hebben op verschillende soorten tv's. In het geval van sony tv's zou ik de instellingen wijzigen naar alles in stereo en de interactieve box van vodafone ook. Dit heeft bij mij geholpen.
Net 5 stoort overigens nog steeds. 8)7

DaveD

• hommer
Heeft iemand met de Glashart Media App het al eens voor elkaar gekregen om de TV streams te kunnen bekijken? Hij denkt bij mij altijd vrij lang na waarna hij uiteindelijk een 'probleem met afspelen' meldt.
Misschien is het omdat m'n tablet geroot is. De Ziggo app geeft dat netjes aan als ik hem start, die geeft geen streams weer een geroote tablet.

• denan
Wellicht omdat je de VF app dient te gebruiken?

• hommer
denan schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:51:
Wellicht omdat je de VF app dient te gebruiken?
Die app heeft niemand wat aan want dat is een app die alleen op Honeycomb draait. Marktaandeel bijna 0... Beetje jammer.
De GHM app doet het helemaal, je kunt hem koppelen aan de Aminio tuner en die daarna ook laten schakelen tussen zenders. Alleen de TV streams willen niet (wou ook al niet toen ik bij Tweak zat).

• denan
hommer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:08:
[...]

Die app heeft niemand wat aan want dat is een app die alleen op Honeycomb draait. Marktaandeel bijna 0... Beetje jammer.
De GHM app doet het helemaal, je kunt hem koppelen aan de Aminio tuner en die daarna ook laten schakelen tussen zenders. Alleen de TV streams willen niet (wou ook al niet toen ik bij Tweak zat).
Dat komt omdat de IPAD streams van de GHM app een andere bron hebben dan de IPAD streams van VF. Het is een andere techniek/leverancier en de bronnen zijn afgeschermd zodat je alleen toegang krijgt als je bepaalde rechten hebt (klant bent).

In de basis is het "zappen" natuurlijk hetzelfde aangezien het beiden GHM producten zijn, vandaar dat dit stukje wel werkt.

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 21:31

DOV

Vorige week heb ik een Amino A140 van een ex-XMS klant gekocht en die werkte meteen dus 2 tv's werken subliem !

Maar ik heb ook nog een LG 32LH3300. Volgens de specs heeft deze ook DVB-C. Maar ik kan geen digitale kanalen vinden. Ik heb van de Glashart site de instellingen gebruikt namelijk :

Start frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6.875
Modulatie: 64 QAM
DVB-C ID.: 3900 (voor Barneveld is het dichtste bij)

Of heb ik dan ook een CI module nodig ? Volgens mij niet namelijk.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Gelukkig is het aansluiten op glasvezel dit jaar wel gelukt.
Heb zelf wel vodafone moeten aansporen, want hoe raar het ook was, mijn order bleef maar staan.
Met het blote oog weinig/ geen verschil te zien t.o.v. HD van upc.
Dus tevreden over de beeldkwaliteit, daarnaast is de Amino niet zo'n bakbeest als de decoder van upc.

Nu nog alleen maar hopen dat nummerportering goed gaat.
Vraag je begin November alles aan.....
Op 27 dec. s'ochtends een mail gestuurd, hoe zit het met nummerbehoud aan vodafone,
Contract telefonie upc loopt tot 31-12. Alleen na mail aan Vodafone, werkt nummer van Upc vreemd genoeg s' middags niet meer.
Vervolgens krijg ik een standaard mailtje van Vodafone over nummerbehoud, en of ik gegevens van mijn contract etc wil sturen.

Zucht, 6 weken geleden al verstuurt........ Gelukkig heb je wel een tijdelijk nummer, en kunnen we bellen en gebeld worden, maar soepel loopt alles niet.

Afwachten dus maar, maar voorlopig tevreden over Vodafone !!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@baasandre:
ik had hetzelfde met nummerbehoud, ook van UPC, duurde ook even voordat alles over was.

Jammer dat je bij Vodafone ook direct een nieuw jaarcontract aan gaat als je je abonnement wilt upgraden.
Had gehoopt dat deze UPC-praktijken niet meer plaats zouden vinden bij Vodafone.
Bij een abonnement-verlaging zou een nieuw jaarcontract te rechtvaardigen zijn in mijn ogen, bij een abonnement-verhoging niet, immers wil ik al meer betalen aan Vodafone dan daarvoor.
Hopelijk zien ze hier nog van af.

• DaveD1109
geenstijl schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:37:
@baasandre:
ik had hetzelfde met nummerbehoud, ook van UPC, duurde ook even voordat alles over was.

Jammer dat je bij Vodafone ook direct een nieuw jaarcontract aan gaat als je je abonnement wilt upgraden.
Had gehoopt dat deze UPC-praktijken niet meer plaats zouden vinden bij Vodafone.
Bij een abonnement-verlaging zou een nieuw jaarcontract te rechtvaardigen zijn in mijn ogen, bij een abonnement-verhoging niet, immers wil ik al meer betalen aan Vodafone dan daarvoor.
Hopelijk zien ze hier nog van af.
Hey dat wist ik niet! Goed dat ik dit nu lees want wilde ze gaan bellen om een stapje hoger te gaan!
Dat laat ik nu maar even zitten! >:)

DaveD

• DOV

DOV

DaveD1109 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:53:
[...]

Hey dat wist ik niet! Goed dat ik dit nu lees want wilde ze gaan bellen om een stapje hoger te gaan!
Dat laat ik nu maar even zitten! >:)
Maar dan is de vraag krijg je bij je "nieuwe jaar" ook weer de openings aanbieding van 3 maanden voor 25,- ?

• HoppyF
DOV schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:15:
[...]

Maar dan is de vraag krijg je bij je "nieuwe jaar" ook weer de openings aanbieding van 3 maanden voor 25,- ?
Precies!
Als een wijziging in je contract betekent dat je er weer een jaar aan vast zit mag je ook verwachten dat je kunt profiteren van de op dat moment geldige aanbiedingen.
Als dat niet zo zou zijn zou Vodafone zich niet aan de contract voorwaarden houden.

• geenstijl
  • Niet online
@DiederikOvereem
Dat is een goede, ga het navragen.

• baasandre
baasandre schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:03:
Afwachten dus maar, maar voorlopig tevreden over Vodafone !!
Iets te vroeg geroepen ? Ipv 100 maar :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2404605298.png

:(

• geenstijl
  • Niet online
DOV schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:15:Maar dan is de vraag krijg je bij je "nieuwe jaar" ook weer de openings aanbieding van 3 maanden voor 25,- ?
Nee, helaas UPC-praktijken: bij een upgrade zit je vast aan een nieuw jaarcontract, zonder de korting (die geldt alleen voor nieuwe klanten, aldus de klantenservice)

Een grote tegenvaller van vodafone :(

• HoppyF
geenstijl schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:43:
[...]
Nee, helaas UPC-praktijken: bij een upgrade zit je vast aan een nieuw jaarcontract, zonder de korting (die geldt alleen voor nieuwe klanten, aldus de klantenservice)

Een grote tegenvaller van vodafone :(
Dat mag je rustig heel klantonvriendelijk noemen.
Vodafone zou juist blij moeten zijn als een klant zijn pakket wil upgraden.
Aan downgraden zou je beperkingen kunnen opleggen maar aan upgrades dus niet.

Op die manier jaag je klanten weg en is dit een goede reden om over te stappen naar een andere provider.
Je krijgt daar immers wel als nieuwe klant kortingen en leuke aanbiedingen.

Geen flauw idee waarom providers zo slordig met hun (loyale) klanten omgaan.
Dit is niet typisch Vodafone je ziet dit overal.

• baasandre
Eigenlijk ook wel apart

- bel je mobiel met 1200 is het gratis ( weet ik niet of ze je doorverbinden met de klantenservice glasvezel..., van de week eens testen..., of misschien weet iemand dit ? )
- ben je klant via glasvezel, mag je 10 cent per minuut betalen....

Waarom ook niet via 1200 ?

• DOV

DOV

DOV schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:25:
Vorige week heb ik een Amino A140 van een ex-XMS klant gekocht en die werkte meteen dus 2 tv's werken subliem !

Maar ik heb ook nog een LG 32LH3300. Volgens de specs heeft deze ook DVB-C. Maar ik kan geen digitale kanalen vinden. Ik heb van de Glashart site de instellingen gebruikt namelijk :

Start frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6.875
Modulatie: 64 QAM
DVB-C ID.: 3900 (voor Barneveld is het dichtste bij)

Of heb ik dan ook een CI module nodig ? Volgens mij niet namelijk.
Iemand ?

• HoppyF
baasandre schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:22:
Eigenlijk ook wel apart

- bel je mobiel met 1200 is het gratis ( weet ik niet of ze je doorverbinden met de klantenservice glasvezel..., van de week eens testen..., of misschien weet iemand dit ? )
- ben je klant via glasvezel, mag je 10 cent per minuut betalen....

Waarom ook niet via 1200 ?
Het is nog gekker:
Als je een storing hebt en je Vodafone Thuis ligt eruit kun je de klantenservice niet bellen.
Als je nog wel een mobiel hebt zou je wel kunnen bellen maar dan moeten 0900 nummers niet geblokkeerd zijn.
Niet echt fijn dus.
Beter zou zijn dat je bij storingen (dus geen helpdesk vragen) een gewoon lokaal nummer of gratis 0800 nummer kunt gaan bellen. Dat is pas klantvriendelijk.
Onbegrijpelijk dat zoiets nog niet geregeld is bij Vodafone.

• HoppyF
DVB-C werkt bij mij gewoon rechtstreeks aangesloten op de TV dus zonder CI module of smartcard.
Zal wel eens kijken wat de instellingen zijn, ik weet het niet uit mijn hoofd en ben nu niet thuis.

Edit:
Instellingen zijn 304 (MHz), auto, id is 7461. In Ermelo dus.
Daarna kunnen alle kanalen gescand en opgeslagen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 31-12-2012 22:05 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

Edd

Voer je wel de Mhz'en op de juiste manier in? Want bij de ene tv moet je dit als 304 invoeren en bij de andere als 304000.
En ik geloof dat voor de Symbol Rate ook nog weleens wil verschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 31-12-2012 17:48 ]

-

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:26

Fiber

Beaches are for storming.

Je hebt geen module nodig. Wel de juiste waardes op de juist manier intoetsen, verschilt soms iets per tv.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DOV

DOV

Bedankt allemaal ! Hij doet het, wel vaag trouwens dat ik in Voorthuizen (gemeente Barneveld) de code van Ermelo moet gebruiken.

En gratis met de klantenservice bellen heb ik gedaan via Gideon (de installatie partner) en dan aangeven dat je het Vodafone nummer niet heb. Dan verbinden ze je gratis door >:)

• HoppyF
DOV schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:45:
Bedankt allemaal ! Hij doet het, wel vaag trouwens dat ik in Voorthuizen (gemeente Barneveld) de code van Ermelo moet gebruiken.

En gratis met de klantenservice bellen heb ik gedaan via Gideon (de installatie partner) en dan aangeven dat je het Vodafone nummer niet heb. Dan verbinden ze je gratis door >:)
Mooi zo!
Deze code is eigenlijk niet eens van Ermelo maar van Deventer. Ik kon ook geen andere vinden maar deze werkt verder goed. Geinig is ook wel dat je vier HD kanalen via DVB-C krijgt.
Leuker zou zijn dat ze allemaal HD zouden zijn maar zover is GHM nog niet.

• Barre73
Die ID is van de headend, zeg maar het knooppunt van de analoge signalen. En geografisch gezien kan het logischer zijn om Voorthuizen aan headend Deventer te knopen en Barneveld aan headendAmersfoort. Ligt net aan capaciteit, vezelbeschikbaarheid etc..
Moet wel zeggen dat de website van GHM dat veel sneller zou moeten updaten in hun lijst en dat de providers dat ook veel duidelijker op hun website zouden moeten zetten. Is nu veel te veel zoeken en mensen weten het soms niet eens. Die denken alleen maar aan het echt oude analoge signaal. De term DVB-C valt nooit in folders of marketing.

• Barre73
Is wel even zoeken op de websites, maar inderdaad. Maar wat ik ook en vooral bedoelde is dat in alle reclame uitingen zelden tot nooit terugzie dat dit er standaard bij inzit. Ze roepen altijd alleen maar analoge TV/Radio en IPTV. Met de nadruk op die laatste natuurlijk want daar zitten de winstmarges.

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:11:
Is wel even zoeken op de websites, maar inderdaad. Maar wat ik ook en vooral bedoelde is dat in alle reclame uitingen zelden tot nooit terugzie dat dit er standaard bij inzit. Ze roepen altijd alleen maar analoge TV/Radio en IPTV. Met de nadruk op die laatste natuurlijk want daar zitten de winstmarges.
De providers die DVB-C aanbieden leggen te weinig nadruk op de voordelen.
Aan de andere kant zou men het aantal HD kanalen verder moeten uitbreiden om DVB-C een echte concurrent van IPTV te maken.
Ik kijk nu IPTV omdat ik daar 20 HD kanalen heb ipv 4 op DVB-C.
Als alles ook op DVB-C zou zitten kreeg VF zo die Animo (met afstandsbediening!) retour.

Dingen als mozaïek of tv gids is leuk maar niet zo belangrijk.
Ondanks dat is de kwaliteit van IPTV best goed.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

HoppyF schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:44:
[...]
Dingen als mozaïek of tv gids is leuk maar niet zo belangrijk.
Ondanks dat is de kwaliteit van IPTV best goed.
Idd, de extra functie`s boeien niet echt. Al word hier nog wel eens gebruik gemaakt van uitzending gemist, hoewel je aan veel uitzendingen niet veel hebt omdat ze alsnog betaald zijn. Kunnen we alsnog de laptop aan de pc hangen.

Wat me wel opvalt aan IPTV is dat er erg veel ruis in het beeld signaal zit, al is het wel goed scherp.
Daarnaast zit er vertraging in het geluid wat over spdif vanuit de amino naar de versterker gaat.

Vooralsnog best tevreden, qua beeld kwaliteit is het absoluut een verbetering tegenover Ziggo.

I am the great Cornholio!

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 12:45:
Die ID is van de headend, zeg maar het knooppunt van de analoge signalen. En geografisch gezien kan het logischer zijn om Voorthuizen aan headend Deventer te knopen en Barneveld aan headendAmersfoort. Ligt net aan capaciteit, vezelbeschikbaarheid etc..
Moet wel zeggen dat de website van GHM dat veel sneller zou moeten updaten in hun lijst en dat de providers dat ook veel duidelijker op hun website zouden moeten zetten. Is nu veel te veel zoeken en mensen weten het soms niet eens. Die denken alleen maar aan het echt oude analoge signaal. De term DVB-C valt nooit in folders of marketing.
De verdeling van / op headends is mij sowieso een raadsel, af en toe.

In Almere (headend Flevoland) hadden we heel lang, naast Omroep Flevoland, ook de lokale zenders van o.a. Meppel en ook Omroep Fryslan.

Sinds de aanleg in Putten, Ermelo en Nunspeet hebben we echter nu ook hier ineens Omroep Gelderland erbij. Zowel op analoog, dvb-c als fm.

Niet dat we dat erg vinden want m'n vriendin en ik zijn allebei in Gelderland opgegroeid en bovendien vinden we, ALS we regionale omroep kijken/luisteren, Omroep Gelderland 100x leuker dan Omroep Flevoland (vooral Radio Gelderland is op zondagochtend lekker relaxt).
MetaFrame schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Idd, de extra functie`s boeien niet echt. Al word hier nog wel eens gebruik gemaakt van uitzending gemist, hoewel je aan veel uitzendingen niet veel hebt omdat ze alsnog betaald zijn. Kunnen we alsnog de laptop aan de pc hangen.

Wat me wel opvalt aan IPTV is dat er erg veel ruis in het beeld signaal zit, al is het wel goed scherp.
Daarnaast zit er vertraging in het geluid wat over spdif vanuit de amino naar de versterker gaat.

Vooralsnog best tevreden, qua beeld kwaliteit is het absoluut een verbetering tegenover Ziggo.
Wat betreft geluid ben ik toch wel blij met onze Sony TV. Deze heeft een optische spdif uitgang die is verbonden met de receiver. Op deze uitgang wordt netjes alles doorgegeven wat de TV aan bronmateriaal ontvangt. Als er Dolby Digital 5.1 op de dvb-c is, of via de HDMI ingang vanuit de Amino, dan gaat het ook netjes als DD5.1 naar de receiver toe _/-\o_ . En dat dus automatisch synchroon aan het beeld. Echte HD-audio bronnen zoals HTPC en bluray speler gaan direct via HDMI de receiver in (en worden via HDMI netjes synchroon getrokken).

Helaas is het gehalte dd5.1 via IPTV nog steeds waardeloos :(.

Wat betreft uitzending gemist: Hier gebruiken we wel veel Ned. 1, 2 en 3 gemist via de Amino. We vinden het fijner dan via internet of de HTPC en ook net nog even wat betere beeldkwaliteit.

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 02-01-2013 22:29 ]

• baasandre
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2410076963.png

Snelheid klopt nog steeds voor geen meter, gisteravond had ik wel weer even volle snelheid.

Op 31-12 al gesproken met de helpdesk, maar na 10 minuten ben ik daarmee gestopt.
Nadeel als een helpdesk gewoon strak zich aan een script houdt...., dan kun je vertellen wat je wilt, maar luisteren doen ze niet.
Altijd grappig dat het probleem bij de klant moet liggen ( dat is kennelijk de basis van het gesprek....).
Want als je vertelt, het probleem ligt bij jullie en niet binnen in mijn huis want let op : Als ik mijn utp kabel weer terugplaats in de Upc aansluiting heb ik 118 Mb, sluit ik hem aan op glasvezel haal ik maar 45 Mb.
Wil de helpdesk toch dat je eerst alles op je pc gaat controleren, kabels vervangen etc.
Dus voordat ik echt boos werd, heb ik maar gemeld dat ik de verbinding ga verbrken en een klacht indien via de mail.

Het heeft geen zin om a 0,10 cent p/m te gaan discusieren, als je iets zo makkelijk aantoont.

Ondertussen nog een tweede euvel ontdekt, krakend geluid bij uitzending Rtl 7. Staat hier ook al eerder beschreven, en in het Lijbrandt topic ook.....

Nou ben ik benieuwd hoe snel mijn mail van 31-12 wordt opgepakt.
Einde rozegeur en maneschijn kennelijk...

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:39
De speedtest van reggefiber al eens geprobeerd? Speedtest.net geeft niet altijd betrouwbare cijfers bij glasvezel.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:24:
[...]

De verdeling van / op headends is mij sowieso een raadsel, af en toe.

In Almere (headend Flevoland) hadden we heel lang, naast Omroep Flevoland, ook de lokale zenders van o.a. Meppel en ook Omroep Fryslan.

Sinds de aanleg in Putten, Ermelo en Nunspeet hebben we echter nu ook hier ineens Omroep Gelderland erbij. Zowel op analoog, dvb-c als fm.

Niet dat we dat erg vinden want m'n vriendin en ik zijn allebei in Gelderland opgegroeid en bovendien vinden we, ALS we regionale omroep kijken/luisteren, Omroep Gelderland 100x leuker dan Omroep Flevoland (vooral Radio Gelderland is op zondagochtend lekker relaxt).

[...]

Wat betreft geluid ben ik toch wel blij met onze Sony TV. Deze heeft een optische spdif uitgang die is verbonden met de receiver. Op deze uitgang wordt netjes alles doorgegeven wat de TV aan bronmateriaal ontvangt. Als er Dolby Digital 5.1 op de dvb-c is, of via de HDMI ingang vanuit de Amino, dan gaat het ook netjes als DD5.1 naar de receiver toe _/-\o_ . En dat dus automatisch synchroon aan het beeld. Echte HD-audio bronnen zoals HTPC en bluray speler gaan direct via HDMI de receiver in (en worden via HDMI netjes synchroon getrokken).

Helaas is het gehalte dd5.1 via IPTV nog steeds waardeloos :(.

Wat betreft uitzending gemist: Hier gebruiken we wel veel Ned. 1, 2 en 3 gemist via de Amino. We vinden het fijner dan via internet of de HTPC en ook net nog even wat betere beeldkwaliteit.
Ja wat betreft dat DD 5.1 via HDMI> krijg een melding dat mn TV het signaal niet herkend? Beetje vaag dus. Heb ik een klacht over gemaild, krijg ik echter al 3 weken geen antwoord op :(

• eymey
De vraag is of dat wel aan de Amino ligt en niet aan je TV (aangezien ie het dus bv. bij mij gewoon prima doet).

• baasandre
Lieuwe15 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:11:
De speedtest van reggefiber al eens geprobeerd? Speedtest.net geeft niet altijd betrouwbare cijfers bij glasvezel.
Uiteraard, ga niet over een nacht ijs.
Maar zoals gezegd op 31-12 had ik nog upc, test ik daar de snelheid, volle bak, geen probleem, glasvezel maar max 50 Mb.
En eigenlijk maakt het heel weinig uit wat ik gebruik: speedtest, reggefiber of bbned... Snelheid is nagenoeg gelijk.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:12:
De vraag is of dat wel aan de Amino ligt en niet aan je TV (aangezien ie het dus bv. bij mij gewoon prima doet).
Idd, dat is de vraag.. Echter heeft het met ziggo altijd gewerkt, TV ondersteund ook gewoon Dolby Digital (
Sharp LC-40LE814E) Beetje vaag dus, daarnaast ook standaard vertraging vanaf de Amino naar de versterker via SPDIF.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

baasandre schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:24:
[...]

Maar zoals gezegd op 31-12 had ik nog upc, test ik daar de snelheid, volle bak, geen probleem, glasvezel maar max 50 Mb.
En eigenlijk maakt het heel weinig uit wat ik gebruik: speedtest, reggefiber of bbned... Snelheid is nagenoeg gelijk.
Ik weet niet of hij het op prijs stelt, maar je zou Denan een DM kunnen sturen. Die heeft mij ook goed geholpen :)

• denan
baasandre schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:24:
[...]

Als je de helpdesk belt kunnen zij binnen een paar seconden zien wat voor profiel er op de lijn staat. Staat daar wel netjes 100Mbit dan is de kans 99%+ dat het een issue in je thuisnetwerk is (router/software). Staat daar nog 50Mbit dan kunnen zij dat laten aanpassen.

add: en ja -> de helpdesk gaat er in eerste instantie van uit dat het probleem bij de klant ligt. Dat is namelijk bijna altijd het geval. In het verleden heb ik ooit een analyse gedaan op snelheidsproblemen en van de een paar honderd klachten bleken er slechts een handvol in het fiber domein te liggen. De rest lag in het klantdomein. Gebruik btw ook nooit speedtest.net, vooral niet om de stabiliteit van de snelheid te meten. Zelfs op mijn DSL testlijn "zwabbert" de bandbreedte daar tussen de 12 en de 33Mbit. Screenshots posten met speedtest.net resultaten ondermijnt per direct je klachten over de snelheid.

[ Voor 31% gewijzigd door denan op 03-01-2013 14:08 ]

• denan
MetaFrame schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Ja wat betreft dat DD 5.1 via HDMI> krijg een melding dat mn TV het signaal niet herkend? Beetje vaag dus. Heb ik een klacht over gemaild, krijg ik echter al 3 weken geen antwoord op :(
Ik weet ook niet of de CSD je kan helpen met de klacht als je tv het signaal niet wil herkennen. Heb je geen receiver die kan aangeven wat voor type signaal er binnen komt? (via HDMI of SPDIF). Verder zit je binnen een WGDO gebied en de klachten die jij aangeeft herken ik niet.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
(jarig!)
MetaFrame schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:08:
[...]

GHM ondersteund geen DD5.1 zover ik weet, ze leveren alleen stereo.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• denan
fast-server schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:06:
[...]

GHM ondersteund geen DD5.1 zover ik weet, ze leveren alleen stereo.
In WGDO gebied wel.

• baasandre
denan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:03:
[...]

Als je de helpdesk belt kunnen zij binnen een paar seconden zien wat voor profiel er op de lijn staat. Staat daar wel netjes 100Mbit dan is de kans 99%+ dat het een issue in je thuisnetwerk is (router/software). Staat daar nog 50Mbit dan kunnen zij dat laten aanpassen.

add: en ja -> de helpdesk gaat er in eerste instantie van uit dat het probleem bij de klant ligt. Dat is namelijk bijna altijd het geval. In het verleden heb ik ooit een analyse gedaan op snelheidsproblemen en van de een paar honderd klachten bleken er slechts een handvol in het fiber domein te liggen. De rest lag in het klantdomein.
Raar maar waar:
- nummer behoud was niet in behandeling genomen door Vodafone, hiervoor een mail verstuurd. In de ochtend werkte mijn telefoonverbinding van upc nog, in de middag niet meer ( had toen een auto email over nummerbehoud ontvangen van Vodafone).... :-( ( dan maar alvast gebruik maken van het tijdelijke nummer)
- In het begin werkte mijn internet verbinding via glas perfect rond de 96Mb up/ down. Op 29-12 ineens niet meer. Sluit ik de utp kabel op de modem van upc aan, alles perfect, terug naar Vodafone, maar 50% ( Lijkt het mij vrij duidelijk dat het probleem niet in de kabel zit/ pc, en ook nog eens getest met laptop)
- Mail gestuurd (helaas nog geen antwoord op), dus vanmiddag nogmaals gebeld met de helpdesk ( aardige vrouw, maar die kwam niet verder. Ticketnummer gegeven van de email, nog geopend of gesloten, komt ze niet uit, ze begrijpt niet wat haar collega heeft gedaan.

Gelukkig biedt ze meteen aan om mij terug te bellen, zodat ze rustig kan uitzoeken, vanmiddag of morgen wordt ik teruggebeld ( ben benieuwd), wel even naar de namen gevraagd wie mijn case behandelen....we wachten dus maar af...

Mijn vermoeden is dat er bij Vodafone wat fout staat in het systeem en dat men langs elkaar heen werkt.

Een Deja-vu voor mij ... Verleden jaar zelfde soort probleem gehad bij Kpn ( en Kpn ontkende keihard dat het probleem bij hun lag, de helpdesk en anderen konden de fout niet vinden), geen/ miscommunicatie tussen de eilanden daar. :F ( schadeloosstelling en excuses gehad van kpn, en mooie woorden dat mijn case als voorbeeld intern werd gebruikt...)

In ieder geval is de snelheid nog steeds niet goed

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/iooln7.jpg

• denan
baasandre schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:22:
Raar maar waar:
- nummer behoud was niet in behandeling genomen door Vodafone, hiervoor een mail verstuurd. In de ochtend werkte mijn telefoonverbinding van upc nog, in de middag niet meer ( had toen een auto email over nummerbehoud ontvangen van Vodafone).... :-( ( dan maar alvast gebruik maken van het tijdelijke nummer)
Tijdens het bestellen bij Vodafone kun je aangeven of je je nummer wilt laten overzetten (ja/nee). Ze hebben echter geen invulveldjes daar om aan te geven wat de gegevens voor de nummerportering zijn (telefoonnummer, leverancier, contractnummer). Die kun je pas na oplevering/activatie invullen en daarvoor krijg je dan een mailtje met een link naar de porteringspagina.
Had jij die gegevens al achtergelaten? of heb je alleen bij het bestellen een vinkje gezet.
- In het begin werkte mijn internet verbinding via glas perfect rond de 96Mb up/ down. Op 29-12 ineens niet meer. Sluit ik de utp kabel op de modem van upc aan, alles perfect, terug naar Vodafone, maar 50% ( Lijkt het mij vrij duidelijk dat het probleem niet in de kabel zit/ pc, en ook nog eens getest met laptop)
Dat je je kabel omprikt en dan een goede snelheid haalt wil niet zeggen dat het probleem dan in de fiber aansluiting zit. De snelheid die je haalt op de speedtest (17Mbit) is ook niet in lijn met de symptomen die je zou zien als er administratief iets fout staat. Dan zou je namelijk 5, 30, 50 of 100 Mbit halen. Geen 17.

Dat kan op twee dingen wijzen:
- Er is een probleem met je glasvezel(kans acht ik zeer klein, als daar een probleem in zit is de behaalde snelheid onstabiel en zit je meestal ergens tussen de 0.5 en de 10 Mbit. 17Mbit komt amper voor).
- Er is een probleem in je setup thuis:
Router/netwerk conflict
Software/firewall issues
Verkeerde MTU waarden
Hardware issues (kabel/connector)
etc

Hoogover zou ik voor optie 2 gaan: iets in jouw domein.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:39
Hang er eens rechtstreeks een laptop of computer aan, dan kun je de meeste tussenliggende apparaten al uitsluiten.

• baasandre
Bedankt Denan en Lieuwe15

Uiteraard heb ik al een laptop rechtstreeks in de meterkast gehad, met 2 verschillende utp kabels, geen verschil in waardes (zie ook de eerdere posts).
Daarnaast kun je zelf ook veel zelf uitsluiten wat ik ook heb gedaan.
Snelheid is sowieso instabiel.....

Voorlopig maar afwachten totdat Vodafone contact opneemt .....( of ik :) ).
Uiteraard laat ik weten waar het probleem zit/ was

En om 1715 uur: nou ben ik benieuwd naar morgenochtend .... O-)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29cxx1x.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door baasandre op 03-01-2013 17:22 . Reden: plaatje bijgevoegd ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:06:
[...]
Ik weet ook niet of de CSD je kan helpen met de klacht als je tv het signaal niet wil herkennen. Heb je geen receiver die kan aangeven wat voor type signaal er binnen komt? (via HDMI of SPDIF). Verder zit je binnen een WGDO gebied en de klachten die jij aangeeft herken ik niet.
Op het moment dat ik het DD inschakel op de Amino, krijgt de receiver dit signaal wel via SPDIF. Dus het lijkt idd in de TV te zitten. Wat mij echter onwijs irriteert is dat het geluid ontzettend vertraagd aankomt, ruim een seconde. Dat kan niet helemaal kloppen lijkt mij.

Daarnaast had ik gevraagd of het mogelijk is om het geluid op de SPDIF DD te laten zijn en het geluid via de HDMI PCM. Dat was met de decoders van Ziggo wel mogelijk, dat was wel handig :)

• HoppyF
@baasandre, dit ziet er goed uit!
Lijkt er dus toch op dat je profiel goed staat en ook dat je laptop goed is.
Het blijft voor jou maar ook voor de helpdesk lastig te bepalen waar het probleem nu echt zit.
Wel logisch dat ze een checklist afwerken zij weten niet dat jij een tweaker bent.

• baasandre
HoppyF schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:50:
@baasandre, dit ziet er goed uit!
Lijkt er dus toch op dat je profiel goed staat en ook dat je laptop goed is.
Het blijft voor jou maar ook voor de helpdesk lastig te bepalen waar het probleem nu echt zit.
Wel logisch dat ze een checklist afwerken zij weten niet dat jij een tweaker bent.
Waar het probleem zit ? Geen idee, van mijn kant uit verder geen actie verder geweest.
Ook geen probleem dat ze een checklist willen afwerken.... maar soms... |:(

Klein voorbeeld:
Ikke: Hallo, dit is mijn probleem/ klacht. Ik heb dit en dit al gecontroleerd, pc opgestart veilige modus.. etc, etc.
Andere pc, bekabeling, etc...
Helpdesk: oke meneer, ik ga kijken of ik u kan helpen, kunt u als eerste de pc opstarten in veilige modus...

Dan tref je iemand met weinig verstand, en iemand die niet luistert naar de klant zijn verhaal ( bij upc overigens ook genoeg meegemaakt ...), zullen meerdere helpdesks last van hebben ;)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

baasandre schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:33:
[...]

Waar het probleem zit ? Geen idee, van mijn kant uit verder geen actie verder geweest.
Ook geen probleem dat ze een checklist willen afwerken.... maar soms... |:(

Klein voorbeeld:
Ikke: Hallo, dit is mijn probleem/ klacht. Ik heb dit en dit al gecontroleerd, pc opgestart veilige modus.. etc, etc.
Andere pc, bekabeling, etc...
Helpdesk: oke meneer, ik ga kijken of ik u kan helpen, kunt u als eerste de pc opstarten in veilige modus...

Dan tref je iemand met weinig verstand, en iemand die niet luistert naar de klant zijn verhaal ( bij upc overigens ook genoeg meegemaakt ...), zullen meerdere helpdesks last van hebben ;)
Heb bij genoeg callcenters gewerkt om te weten dat er eerst een standaard script doorlopen moet worden. Het is aan de medewerker om te merken dat ie een tweaker/klant met verstand van zaken aan de lijn heeft, vervolgens zijn woord te nemen en te zorgen dat er een ticket word aangemaakt. Punt is wel dat als het probleem toch bij de klant ligt/lag hij een schop onder zn kont kan verwachten ;) Een van de redenen dat dus constant dat script moet worden doorlopen :'(

• baasandre
[...]

Heb bij genoeg callcenters gewerkt om te weten dat er eerst een standaard script doorlopen moet worden. Het is aan de medewerker om te merken dat ie een tweaker/klant met verstand van zaken aan de lijn heeft, vervolgens zijn woord te nemen en te zorgen dat er een ticket word aangemaakt. Punt is wel dat als het probleem toch bij de klant ligt/lag hij een schop onder zn kont kan verwachten ;) Een van de redenen dat dus constant dat script moet worden doorlopen :'(
Logisch, maar meestal ligt daar ook het probleem/ uitdaging
Op dit moment is de snelheid nog steeds goed 92Mb om 95 Mb ( boven staat wel een tv aan, dus prima snelheid).
Hopelijk blijft het zo ( voor de duidelijkheid, in mijn thuissituatie is niets veranderd...).
Nu nog afwachten op 2 zaken:
- nummerbehoud ( was allemaal aangegeven en info verstrekt aan Vodafone, begin November)
- krakend geluid bij bepaalde zenders ( maar goed staat ook beschreven in andere topics, bij mij is het vooral Rtl 7, en dan alleen s'avonds)

• denan
MetaFrame schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:13:
Inderdaad.. ik zal nooit die keer vergeten dat ik (notabene bij de ISP waar ik op dat moment werkte.. en waarbij ik de scripts/faq's had geschreven) even snel in de avonduren de helpdesk belde omdat mijn DSL lijn begon te klapperen. Meteen op niveau 3 doorpakken en aangeven dat men alles kon overslaan en de lijnkaart een trap moest geven.. om 2 uur later tot de conclusie te komen dat het gloednieuwe rj11 kabeltje na een maand toch kapot was gegaan.

Standaardscripts zijn er met een reden.. en die reden kan juist zijn om "tweaker" te dwingen om toch echt alles na te lopen.. ook al denkt men alles gechecked te hebben.

En ja: ik heb netjes de helpdeskmedewerker doorgegeven dat het mijn fout was :)

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12 12:27
Ik zit nu al een aantal weken bij Vodafone glasvezel, maar ik heb een probleem met de draadloze router. Het gaat over een TP-Link TL-WR1042ND. De snelheid is prima en heeft ook een constante doorvoer, maar na een bepaalde tijd werkt de router niet meer goed. Als je de status leds bekijkt, dan knippert het SYS lampje als alles goed is. Maar brandt constant of gaat uit als er een fout is, dit staat zo in de handleiding.

Helaas is dit dus het geval. De router doet het na een onbepaalde tijd niet meer, en het status lampje veranderd dus, en dan is er geen internet meer. Dan moet ik even de stroom eraf halen, en dan werkt de router weer voor een aantal uur.

Ik heb dit met de helpdesk besproken, en er werd een nieuwe router opgestuurd. Maar deze heeft precies hetzelfde.

Iemand hier die hetzelfdeprobleem heeft?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• eymey
Die TP-link routers zijn geweldig leuke dingen voor een schappelijke prijs. Helaas worden enkele hardware versies geplaagd door instabiliteit, volgens mij met name als gevolg van hitteproblemen.

Heb je trouwens niet de WR1043ND? (jij zegt WR1042ND). Zie in ieder geval ook eens dit topic:
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

• MenN
Was het maar de 43nd aangezien die door veel mensen wordt aangeprezen. Ti's dus echt de 42nd, maar het vreemde is dus dat ik al met 2 router op rij dit probleem heb. Er moeten hier toch meer mensen zijn diee de 42nd van vodafone gekregen hebben? Heeft niemand van jullie last van zo'n vastlopende router?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• baasandre
baasandre schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:45:
[...]

Hopelijk blijft het zo ( voor de duidelijkheid, in mijn thuissituatie is niets veranderd...).
Dus niet ............ zit helaas weer op 45 Mb.
En helaas heeft de helpdesk hun woord ook niet gehouden om mij terug te bellen.
Daarnaast reactie op mijn email van 31-12 over snelheidsprobleem : 0,0

Niet zo netjes dus ;w

• MenN
Heb nog even gekeken of de 42ND erg warm wordt, maar dat lijkt mij ook niet de oorzaak. De router wordt nauwelijks warm, en zeker niet in dergelijke maten dat de hitte invloed zou moeten hebben.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 15:17

nexhil

BAM!

Hier nog iemand met krakend geluid RTL 7, maar ook op RTL 4.
Heb in de decoder stereo, dolby digital en DD plus geprobeerd maar geen verschil.

Edit: ik heb net een software upgrade uitgevoert in de decoder en het probleem lijkt wel weg, of in ieder geval veeeel minder
Edit 2: Nvm het is er nog

[ Voor 35% gewijzigd door nexhil op 05-01-2013 18:35 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Die problemen die jullie hebben heb ik niet met het geluid. Op DD wat niet orde lijkt na dan.

• denan
nexhil schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:57:
Hier nog iemand met krakend geluid RTL 7, maar ook op RTL 4.
Heb in de decoder stereo, dolby digital en DD plus geprobeerd maar geen verschil.

Edit: ik heb net een software upgrade uitgevoert in de decoder en het probleem lijkt wel weg, of in ieder geval veeeel minder
Edit 2: Nvm het is er nog
Je receiver/tv op stereo zetten en je amino ook. Waarschijnlijk helpt dat wel.

• DaveD1109
Voor de mensen met krakend geluid... Zoek in dit topic. Vooral als je een Sony tv hebt. Krakend geluid is een bekend probleem bij glasvezel, zie ook het KPN topic. GHM schijnt ermee bezig te zijn!

DaveD

• baasandre
Het is eigenlijk frustrerend een helpdesk die je negeert !!

Vanaf 30-12 snelheidsproblemen
Dat betekent helaas de mouwen opstropen....

2x is een terugbel afspraak niet nagekomen ( namen genoteerd), jammer van mevr Eloise..
2x is een email niet in behandeling genomen ( om correct te blijven 1x we;, geen terugkoppeling aan de klant, melding intern storing opgelost, duidelijk niet door printscreen , behandeld door Mevr Andrea.

Wat een drama zeg bij Vodafone !!
2x een email --> geen reactie
2x specifiek voor de snelheid bellen met de helpdesk, terugbel .... helaas niet

@T Vodafone helpdesk: ik verstuur nog eenmalig deze link, hopende op een correcte afhandeling.
Indien u niet reageert binnen de termijn van 2 werkdagen zoals u stelt op uw internet pagina, hou ik u verantwoordelijk voor de extra kosten.

Conform de algemene telecom voorwaarden stel ik u in staat om mij binnen 30 dagen op de juiste wijze en juiste snelheid te verbinden, conform uw brief van 03 Januari 2013 met installatie datum 24-12-2013

De tekst als hierboven zal u ontvangen als mailbericht.
Tevens gepubliceerd op een forum..
Als u mijn snelheid niet per 24-01 in orde krijgt, beschouw ik onze overeenkomst als nietig, zeker daar u weigert te reageren op mijn email nummer 1212-63326 en vervolg hierop
Deze tekst zal u ook als email verstuurd worden

Edit: hopelijk helpt dit ...reply message van Vodafone 1301-11952

[ Voor 2% gewijzigd door baasandre op 09-01-2013 00:41 . Reden: aanvulling ]

• DaveD1109
baasandre schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:32:
Het is eigenlijk frustrerend een helpdesk die je negeert !!

Vanaf 30-12 snelheidsproblemen
Dat betekent helaas de mouwen opstropen....

2x is een terugbel afspraak niet nagekomen ( namen genoteerd), jammer van mevr Eloise..
2x is een email niet in behandeling genomen ( om correct te blijven 1x we;, geen terugkoppeling aan de klant, melding intern storing opgelost, duidelijk niet door printscreen , behandeld door Mevr Andrea.

Wat een drama zeg bij Vodafone !!
2x een email --> geen reactie
2x specifiek voor de snelheid bellen met de helpdesk, terugbel .... helaas niet

@T Vodafone helpdesk: ik verstuur nog eenmalig deze link, hopende op een correcte afhandeling.
Indien u niet reageert binnen de termijn van 2 werkdagen zoals u stelt op uw internet pagina, hou ik u verantwoordelijk voor de extra kosten.

Conform de algemene telecom voorwaarden stel ik u in staat om mij binnen 30 dagen op de juiste wijze en juiste snelheid te verbinden, conform uw brief van 03 Januari 2013 met installatie datum 24-12-2013

De tekst als hierboven zal u ontvangen als mailbericht.
Tevens gepubliceerd op een forum..
Als u mijn snelheid niet per 24-01 in orde krijgt, beschouw ik onze overeenkomst als nietig, zeker daar u weigert te reageren op mijn email nummer 1212-63326 en vervolg hierop
Deze tekst zal u ook als email verstuurd worden

Edit: hopelijk helpt dit ...reply message van Vodafone 1301-11952
Naar welk mail adres heb je gemaild? Bij mij ging er ook een aantal dagen tot een week overeen voordat ik antwoord kreeg. klantenservice@vodafonevast.nl is het juiste email adres.

DaveD

• baasandre
Naar welk mail adres heb je gemaild? Bij mij ging er ook een aantal dagen tot een week overeen voordat ik antwoord kreeg. klantenservice@vodafonevast.nl is het juiste email adres.
Uiteraard naar dat emailadres.

• DaveD1109
baasandre schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Uiteraard naar dat emailadres.
Ok! Ook ik ben met hen bezig hoor omtrent het geluidsprobleem. Heb al veel contact met hen hierover gehad.

DaveD

• DaveD1109
Vandaag komen ze bij mij het modem vervangen om te kijken of dat de oorzaak is van het geluidsprobleem. Als dit gebeurt is dan hebben we werkelijk alles geprobeerd en kan Vodafone ermee naar GHM. De medewerker die mij gisteren belde wist dat sommige klanten met dit probleem zitten en komt ook zelf zo langs.

DaveD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
DaveD1109 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:29:
Vandaag komen ze bij mij het modem vervangen om te kijken of dat de oorzaak is van het geluidsprobleem. Als dit gebeurt is dan hebben we werkelijk alles geprobeerd en kan Vodafone ermee naar GHM. De medewerker die mij gisteren belde wist dat sommige klanten met dit probleem zitten en komt ook zelf zo langs.
Modem zal niet het probleem zijn, ik heb ook gekraak. (Alleen niet vodafone, maar wel GHM). In mijn geval gaat de vezel via een SFP direct m'n switches in... Geen Genexis ertussen ;)
Maar goed, er gebeurt iig iets, en voor de procedures moeten dergelijke dingen toch uitgesloten worden (op een officiele manier)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2013 10:42 ]

• DaveD1109
DJSmiley schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:42:
[...]

Modem zal niet het probleem zijn, ik heb ook gekraak. (Alleen niet vodafone, maar wel GHM). In mijn geval gaat de vezel via een SFP direct m'n switches in... Geen Genexis ertussen ;)
Maar goed, er gebeurt iig iets, en voor de procedures moeten dergelijke dingen toch uitgesloten worden (op een officiele manier)
Precies, en dit is het laatste wat ze kunnen doen.

DaveD

• baasandre
Aangezien het geluidsprobleem ook in ander topic voorkomt, denk ik niet dat het aan de modem ligt.
Maar goed je weet nooit.

Ondertussen nog steeds geen antwoord gehad van Vodafone op mijn mail ( eerste van 31-12).
Inmiddels fia facebook vraag gesteld aan Vodafone of mijn email eens behandeld kan worden, want 10 dagen....
Via facebook wel zeer snel antwoord ( ze zetten het door naar Vodafone vast), dus afwachten maar.
Elke dag maar een screenshot maken van de snelheid......

• DaveD1109
Het lag dus inderdaad niet aan de modem! De medewerker die langs kwam gaf ook aan dat het probleem vaker voor komt. Het was wel regio verbonden melde hij. Bij mij in Alphen aan den Rijn waren al diverse meldingen. Het lijkt erop dat de audiostream te hard binnenkomt alsware. De medewerker gaat hier ook verder mee aan de slag en komt binnen 2 weken erop terug. Het was trouwens de regio servicemanager die langs kwam en hij vond het erg spijtig dat ze van de klantenservice hem niet gelijk hadden ingeschakeld.

DaveD

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat dat betreft dat gekraak:
Ik ben geen klant van Vodafone/Lijbrandt (bij beide provider topics zie ik dit probleem langskomen), maar van Xs4all en gebruik een motorola VIP1853 IPTV PVR box, gekoppeld aan een Samsung SmartTV.
Maar ik merk soms ook wat gekraak in het geluid van RTL7 HD en na een paar minuten kijken naar die zender is het gekraak weg.

Dus wel apart... :?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2013 07:46 ]

Mooie Plaatjes   

• baasandre
baasandre schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:36:
Via facebook wel zeer snel antwoord ( ze zetten het door naar Vodafone vast), dus afwachten maar.
Elke dag maar een screenshot maken van de snelheid......
Na contact via facebook is mijn email uiteindelijk eens opgepakt.
Vanmiddag belde een monteur kon vanavond langskomen.

Voor hij zijn laptop aansluit, snelheidstest : 45 Mb ( op mijn desktop)
Laptop aansluiten, 15 min wachten, en verbinding...... snelheid 95 Mb.

Mijn desktop aansluiten weer iets van 15 min wachten........ en jawel 95 Mb

Vindt dan maar eens het probleem.... ( misschien toch iets in de pop ? )
Heb zijn telefoonnummer gekregen, als snelheid weer instort regelt hij een lijnmeting voor mij.
Bij mij thuis ligt het probleem niet... ( hoe verrassend :) )

• HoppyF
Toch een nette actie van de monteur.
Niet alle storingen zijn helaas snel op te lossen. Ik ben dan ook benieuwd of het inderdaad een defect in de PoP zal zijn. Misschien er een port stuk op een interface kaart o.i.d.

• baasandre
HoppyF schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:31:
Toch een nette actie van de monteur.
Niet alle storingen zijn helaas snel op te lossen. Ik ben dan ook benieuwd of het inderdaad een defect in de PoP zal zijn. Misschien er een port stuk op een interface kaart o.i.d.
Was ook een aardige man, kon paar leuke verhalen vertellen over storingen die hij tegenkwam.
Van kapotte netwerkkaarten, warm wordende splitters, routers tot aan een utp kabel waar een breuk in zat ( het hing er maar net vanaf hoe je de desktop terug schoof en of de kabel net iets teveel doorboog).

Voorlopig afwachten dus maar

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gisteren ook het "probleem" van het krakende geluid ondervonden.
Mn vriendin was op RTL5 "Salon take over" aan het kijken, daarbij merkte ik op dat toen het programma begon het geluid ontzettend veel harder was en dus clipte en kraakte als een gek. Bij de reclames was dit niet het geval... Het lijkt dus zoals meerdere aangeven in het bron materiaal te zitten.

• baasandre
baasandre schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:45:
[...]
Voorlopig afwachten dus maar
Helaas is de droom alweer voorbij, sinds gisteren weer op 45 Mb.
Contact gehad met de monteur, als het goed is gaan ze vanmiddag kijken/ meten voor mij.
Moedeloos om van te worden ( zullen het maar gooien op aanloopprobleem, maar wel zwaar irritant als je overstapt van de kabel en een jaar lang geen problemen met internet bij upc hebt gehad...)

• DaveD1109
Bij mij is het geluidsprobleem erger geworden na bezoek van de regio manager. Werd net gebeld voor een afspraak te maken om een nieuwe modem te plaatsen?? Ik zeg, maar dat heeft de regio manager al gedaan. Volgens de dame aan de andere kant kon dit niet? :-p Nu komen ze volgende week weer een nieuwe plaatsen! :-)

DaveD

• HoppyF
baasandre schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Helaas is de droom alweer voorbij, sinds gisteren weer op 45 Mb.
Contact gehad met de monteur, als het goed is gaan ze vanmiddag kijken/ meten voor mij.
Moedeloos om van te worden ( zullen het maar gooien op aanloopprobleem, maar wel zwaar irritant als je overstapt van de kabel en een jaar lang geen problemen met internet bij upc hebt gehad...)
Ben benieuwd wat de volgende stap zal worden.
Wees niet ongerust er komt vast wel iets uit.
Vergeet je de voorgaande jaren bij UPC niet?
Meestal onthoudt je de laatste ervaringen maar niet de slechte ervaringen ervoor.
Ik ben dit nooit vergeten en zal het ook niet vergeten.
Bij de kabel/UPC nooit mee ook al bieden ze 1000 Mbits of anders.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over Vodafone, werkt allemaal prima.

Nog even terugkomen op UPC dan.
Mijn ouders zijn deze week bij ons in het dorp komen wonen in een bejaardenhuis.
Er zit daar UPC, de TV aangesloten voor ze, wat een slecht beeld zeg!
Dat was wel even schrikken.
Hopelijk komt daar ook binnenkort glas, ze zitten namelijk in de laatste wijk die nog aangesloten moet worden.
Hoe de distributie van glas in een bejaardenhuis moet vraag ik me nog wel af ....

• baasandre
Hahaha, nee bij upc ook wel problemen gehad, dat vergeet ik echt niet.
( niemand kan jou bereiken, terwijl jezelf wel kan bellen, blokjes hd beeld ....)
Wat ik bij upc tegenwoordig wel goed vindt, werkt je telefoon en heb je bellen bij upc > dan is de helpdesk bellen gratis.

Dat mis ik nog wel bij vodafone vast.

Vandaag de monteur om 1155 uur gesproken, hij zou een lijnmeting aanvragen en vanmiddag nog terug bellen.
Je raad het natuurlijk al.... Nog niks gehoord....
Dus hopelijk belt hij morgen wel.....
Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.