Analoge UPC tv? Op wat voor een tv sluit je het aan? CRT/LCD/Plasma? Digitale tv in SD en HD ziet er super uit bij ons thuis via een HD decoder/mediabox en op de slaapkamer kijken we nog analoge tv waar inderdaad wel wat ruis in zit maar ben niet bereid om extra te betalen voor mediabox of CI+ kaart en glasvezel is helaas nog niet mogelijk in onze woonplaats, we zijn wel bezig met initiatief.HoppyF schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:31:
[...]
Mijn ouders zijn deze week bij ons in het dorp komen wonen in een bejaardenhuis.
Er zit daar UPC, de TV aangesloten voor ze, wat een slecht beeld zeg!
Dat was wel even schrikken.
Hopelijk komt daar ook binnenkort glas, ze zitten namelijk in de laatste wijk die nog aangesloten moet worden.
Hoe de distributie van glas in een bejaardenhuis moet vraag ik me nog wel af ....
Varieert. Soms zijn het eigen huisnrs en kan men glas krijgen, net als in een appartementencomplex. Sommige hebben het in eigen beheer. Maar goed, ook UPC zou prima beeld moeten geven, misschien even de lokale TD-er schoppen en t laten fixen. Signaal moet gewoon bepaalde nivo's hebben.HoppyF schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:31:
[...]
Ben benieuwd wat de volgende stap zal worden.
Wees niet ongerust er komt vast wel iets uit.
Vergeet je de voorgaande jaren bij UPC niet?
Meestal onthoudt je de laatste ervaringen maar niet de slechte ervaringen ervoor.
Ik ben dit nooit vergeten en zal het ook niet vergeten.
Bij de kabel/UPC nooit mee ook al bieden ze 1000 Mbits of anders.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over Vodafone, werkt allemaal prima.
Nog even terugkomen op UPC dan.
Mijn ouders zijn deze week bij ons in het dorp komen wonen in een bejaardenhuis.
Er zit daar UPC, de TV aangesloten voor ze, wat een slecht beeld zeg!
Dat was wel even schrikken.
Hopelijk komt daar ook binnenkort glas, ze zitten namelijk in de laatste wijk die nog aangesloten moet worden.
Hoe de distributie van glas in een bejaardenhuis moet vraag ik me nog wel af ....
't kan ook zijn dat men geen infra meer actief onderhoud (Dillenburg/Rehoboth gaat bv volgens mij tegen de vlakte, dus dan is het maar de vraag of men glas aanlegt)
[superofftopic]
als je t de signaalnivo's wilt weten, pm maar, ik heb een signaalmeter liggen voor coax.
Als er glas naar binnen geschoven wordt heb je dat issue natuurlijk niet meer. Coax is veel gevoeliger voor storingen enz dan glas. Dat zijn de voordelen. UPC is leuk en goed, maar veel meer 'kans' op storingen door de gebruikte technieken/infra.
[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 17-01-2013 13:13 ]
De Samsung LCD liet bij het aansluiten zien dat er onvoldoende of geen signaal zou zijn.
Na even zoeken kon ik wel de ANT aansluiting kiezen en laten scannen.
Ik ga wel even navraag doen bij de TD van het huis. ( ja, de Dillenburg dus die niet tegen de vlakte gaat...)
Leuk is wel dat de PoP in die wijk in de achtertuin van het complex staat.
Glas is dus binnen handbereik.
De auto's van de monteurs stonden er gisteren nog.
Maar goed, nu dus nog geen Vodafone of andere provider daar.
De vraag is ook of dit financiëel haalbaar zal zijn met een gemeenschappelijke voorziening voor ca 100 kamers/bewoners.
Na even zoeken kon ik wel de ANT aansluiting kiezen en laten scannen.
Ik ga wel even navraag doen bij de TD van het huis. ( ja, de Dillenburg dus die niet tegen de vlakte gaat...)
Leuk is wel dat de PoP in die wijk in de achtertuin van het complex staat.
Glas is dus binnen handbereik.
De auto's van de monteurs stonden er gisteren nog.
Maar goed, nu dus nog geen Vodafone of andere provider daar.
De vraag is ook of dit financiëel haalbaar zal zijn met een gemeenschappelijke voorziening voor ca 100 kamers/bewoners.
( zou ik even mogen vloeken...ja...oke ###################)
Mooie verhalen van de monteur op vrijdag. je kan me bellen ik regel het....
Oke ( afgelopen vrijdag) , maar ik ga je natuurlijk niet s'avonds bellen dus vertel maar ( nee geen probleem, tot 2200 uur kun je bellen want dan kunnen de jongens nog checken voor mij...
Oke, dat is ook niet nodig , dag meer of minder maakt niet uit.
Dag 1 monteur negeert sms en ingesproken voicemail
dag 2 monteur neemt op en belooft terugkoppeling ( helaas.....)
dag 3 monteur neemt op( is bezig en belooft terug te bellen), gelukkig komt zijn afspraak na en belt op ( begint vervolgens vragen te stellen, alsof we weer op nul starten, met het excuus ja sorry deze vragen moet ik stellen van de 2e lijn, zodat ze deze door kunnen zetten aan kpn... aaargh, hetzelfde wat je afgelopen vrijdag vroeg en constateerde
recap van de vragen ( monteur):
- pc opnieuw opstarten ( verschil ja/ nee)
- pc rechtstreeks opstarten
- pc via router verschil ja/nee
- verschil op verschillende tijdstippen
- firewall
Oke R. weet niet waar je mee bezig bent, en dat je je verschuilt achter de tweede lijn, weet je nog...
kennisnivo, dat is vrijdag al uitgeslote, dit, dit , etc.......
Hmm klinkt inderdaad een probleem in de pop ( ?? vrijdag toch al vastgesteld) en lijnmeting nog steeds niet gedaan...... Vervolgens een moeilijk verhaal over aansturen van Kpn monteurs...
Sorry dat ik je verhaal even onderbreek, prima, doe een lijnmeting, zie mijn email en schiet dit gewoon in, hoe moeilijk kan dit zijn ? Sinds afgelopen vrijdag weet je dat het niet bij de klant ligt maar elders....
Stilte... euh ja klopt meneer..... Morgen wordt ik weer gebeld.... ( hoop ik)....
In ieder geval morgen een klacht indienen bij Vodafone...
- snelheid internet
- nummerbehoud ( even terug gekeken in de email 27-12 mail verstuurd - ochtend- , op 27-12 antwoord terug van Vodafone, Roel...............)
Via facebook 12 januari:
U wacht nog op overname van uw vertrouwde telefoonnummer. Wij zullen dit direct voor u aanvragen.
Naar verwachting is uw vertrouwde telefoonnummer binnen twee weken actief op onze telefoonlijn.
Straks tijd om een gedegen klacht in te dienen bij Vodafone...... oh ja, straks is over een uur of acht
Edit: zojuist een nette email verstuurd met mijn klacht naar Vodafone, nu benieuwd of deze in behandeling wordt genomen
Mooie verhalen van de monteur op vrijdag. je kan me bellen ik regel het....
Oke ( afgelopen vrijdag) , maar ik ga je natuurlijk niet s'avonds bellen dus vertel maar ( nee geen probleem, tot 2200 uur kun je bellen want dan kunnen de jongens nog checken voor mij...
Oke, dat is ook niet nodig , dag meer of minder maakt niet uit.
Dag 1 monteur negeert sms en ingesproken voicemail
dag 2 monteur neemt op en belooft terugkoppeling ( helaas.....)
dag 3 monteur neemt op( is bezig en belooft terug te bellen), gelukkig komt zijn afspraak na en belt op ( begint vervolgens vragen te stellen, alsof we weer op nul starten, met het excuus ja sorry deze vragen moet ik stellen van de 2e lijn, zodat ze deze door kunnen zetten aan kpn... aaargh, hetzelfde wat je afgelopen vrijdag vroeg en constateerde
recap van de vragen ( monteur):
- pc opnieuw opstarten ( verschil ja/ nee)
- pc rechtstreeks opstarten
- pc via router verschil ja/nee
- verschil op verschillende tijdstippen
- firewall
Oke R. weet niet waar je mee bezig bent, en dat je je verschuilt achter de tweede lijn, weet je nog...
kennisnivo, dat is vrijdag al uitgeslote, dit, dit , etc.......
Hmm klinkt inderdaad een probleem in de pop ( ?? vrijdag toch al vastgesteld) en lijnmeting nog steeds niet gedaan...... Vervolgens een moeilijk verhaal over aansturen van Kpn monteurs...
Sorry dat ik je verhaal even onderbreek, prima, doe een lijnmeting, zie mijn email en schiet dit gewoon in, hoe moeilijk kan dit zijn ? Sinds afgelopen vrijdag weet je dat het niet bij de klant ligt maar elders....
Stilte... euh ja klopt meneer..... Morgen wordt ik weer gebeld.... ( hoop ik)....
In ieder geval morgen een klacht indienen bij Vodafone...
- snelheid internet
- nummerbehoud ( even terug gekeken in de email 27-12 mail verstuurd - ochtend- , op 27-12 antwoord terug van Vodafone, Roel...............)
Via facebook 12 januari:
U wacht nog op overname van uw vertrouwde telefoonnummer. Wij zullen dit direct voor u aanvragen.
Naar verwachting is uw vertrouwde telefoonnummer binnen twee weken actief op onze telefoonlijn.
Straks tijd om een gedegen klacht in te dienen bij Vodafone...... oh ja, straks is over een uur of acht
Edit: zojuist een nette email verstuurd met mijn klacht naar Vodafone, nu benieuwd of deze in behandeling wordt genomen
[ Voor 4% gewijzigd door baasandre op 18-01-2013 07:58 . Reden: aanvullende tekst ]
Lijnmeting? KPN monteurs? Waar gaat dit over? Het is glasvezel, geen ADSL...
Een lijnmeting (bij glasvezel een OTDR meting) wordt gedaan door de aannemer van Reggefiber tussen jouw FTU in de woning en de passieve aansluiting in de PoP.
In de praktijk blijkt zelden dat daar de oorzaak van de problemen ligt, zeker niet bij jouw verhaal waarbij de snelheid van internet gewoon af en toe goed is.
Vaker blijkt het te liggen in de actieve apparatuur van de operator (de actieve poorten op de Dslam. Vodafone neemt zijn diensten af bij KPN Wholesale dus daar komt het verhaal van de KPN monteur misschien vandaan.
Een lijnmeting (bij glasvezel een OTDR meting) wordt gedaan door de aannemer van Reggefiber tussen jouw FTU in de woning en de passieve aansluiting in de PoP.
In de praktijk blijkt zelden dat daar de oorzaak van de problemen ligt, zeker niet bij jouw verhaal waarbij de snelheid van internet gewoon af en toe goed is.
Vaker blijkt het te liggen in de actieve apparatuur van de operator (de actieve poorten op de Dslam. Vodafone neemt zijn diensten af bij KPN Wholesale dus daar komt het verhaal van de KPN monteur misschien vandaan.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
KPN Wholesale beweert anders dat DSLAM storingen in één werkdag opgelost kunnen worden...Barre73 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:18:
Lijnmeting? KPN monteurs? Waar gaat dit over? Het is glasvezel, geen ADSL...
Zie: http://nl.acc.kpnwholesal...n-1-werkdag-opgelost.aspx
a. dat is een optie, en daar hangt ook een prijskaartje aan.HoppyF schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:38:
[...]
KPN Wholesale beweert anders dat DSLAM storingen in één werkdag opgelost kunnen worden...
Zie: http://nl.acc.kpnwholesal...n-1-werkdag-opgelost.aspx
b. Er wordt ook over een stiftmigratie gesproken. Dat zijn allemaal termen uit het xDSL gebied.
KPN hanteerd overal de DSL termen, ook al gaat het over fiber. Omdat de functies vergelijkbaar zijn, noemt KPN het maar zoals het in de DSL wereld heet. Maar feitenlijk zijn sommige benamingen onjuist icm fiber.
Maar idd, de meeste storingen zitten niet in de vezel maar in de actieve apparatuur. Een storing in de vezel is meestal direct zichtbaar (lees: geen catv en/of data actief) en vaak het gevolg van verwisselingen van vezeltjes. Een breuk kan ook natuurlijk.
Echte vezelstoringen zul je niet zo snel zien, iig niet wat in een wisselvallige verbinding resulteerd. Dat is eigenlijk alleen als de vezel enorm klem licht en veel demping gaat leveren (een boom die bv de vezel wegdrukt, ondergrondse verzakkingen enz). En dat soort issues kan misschien wel remote uitgelezen worden (Ik weet niet of KPN optics gebruikt met DOM, of dat dit handmatig meten wordt)
Grotere storingen (in de switch bv) hebben meestal betrekking op meerdere klanten (bij een kaart), of enkele klanten (bij een verrotte sfp module, kpn gebruikt in sommige gebieden 1 optic voor 2 klanten)
Meeste vertraging in fixen van problemen is het gevolg van de hoeveelheid schakels waar een storing overheen moet. Eindprovider (Vodafone), dan naar IP tent (ISP fabriek in dit geval), dan KPN wholesale... En elke schakel kost tijd. Vodafone kan niet ff een monteur direct de pop insturen met een OTDR....
(Een kleine operator kan dat dus wel, die kunnen letterlijk pen in de pop erop, en OTDR bij de klant of andersom), en dan indien nodig de storing meteen oplossen (optic vervangen of whatever), zonder afhankelijk te zijn van derden. Die zijn dan alleen nodig als de fysieke vezel stuk/beschadigd is.
[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 18-01-2013 22:18 ]
Thanks voor de info, weer wat opgetoken.
Helaas.... de monteur heeft vandaag niet gebeld ( neem mijn woorden maar terug over die aardige monteur).
Maandag maar weer eens bellen ......
Ondertussen is de nummer portering wel goed gegaan.
Oude nummer werkt weer ( niet dat vodafone je dat laat weten... want het tijdelijke nummer doet het niet meer, en diegene die ons opbelde slim was en ons oude nummer probeerde ).
Helaas.... de monteur heeft vandaag niet gebeld ( neem mijn woorden maar terug over die aardige monteur).
Maandag maar weer eens bellen ......
Ondertussen is de nummer portering wel goed gegaan.
Oude nummer werkt weer ( niet dat vodafone je dat laat weten... want het tijdelijke nummer doet het niet meer, en diegene die ons opbelde slim was en ons oude nummer probeerde ).
Klopt wel dat KPN die namen gebruikt voor ADSL en glas. Maakt ook niet uit het blijven multiplexers.
Wellicht heeft baasandre toch last van een poort die defect is.
Het zal idd geen hele defecte multiplexers zijn omdat er dan meer klanten moeten zijn met problemen.
Bovendien mag je verwachten dat dit soort apparatuur door KPN gemonitord wordt.
Wel vervelend dat je als klant zo moet zeuren om je probleem opgelost te krijgen.
Wellicht heeft baasandre toch last van een poort die defect is.
Het zal idd geen hele defecte multiplexers zijn omdat er dan meer klanten moeten zijn met problemen.
Bovendien mag je verwachten dat dit soort apparatuur door KPN gemonitord wordt.
Wel vervelend dat je als klant zo moet zeuren om je probleem opgelost te krijgen.
Ik heb nu sinds half december Vodafone Thuis, maar ik heb nog geen enkele factuur of incasso gezien. Ik klaag niet, maar het zou jammer zijn dat ze er ooit eens achter komen en dan ineens een enorm bedrag in een keer willen zien.
Wat denken jullie, even helpdesk bellen?
t.k.a. sig space t.e.a.b.
De eerste 2 maanden zijn gratis dus volgens mij krijg je je eerste factuur pas half februari. Ben zelf 3 december aangesloten en heb ook nog steeds geen factuur of afschrijvingen gezien. Let wel, factuur komt volgens mij op je Vodafone vast mail adres.hommer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:40:
Ik heb nu sinds half december Vodafone Thuis, maar ik heb nog geen enkele factuur of incasso gezien. Ik klaag niet, maar het zou jammer zijn dat ze er ooit eens achter komen en dan ineens een enorm bedrag in een keer willen zien.
Daarnaast is het in te zien via je myvodafonethuis... Ook ik heb nog niets gezienDOV schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:46:
[...]
De eerste 2 maanden zijn gratis dus volgens mij krijg je je eerste factuur pas half februari. Ben zelf 3 december aangesloten en heb ook nog steeds geen factuur of afschrijvingen gezien. Let wel, factuur komt volgens mij op je Vodafone vast mail adres.
I am the great Cornholio!
Klopt, reken er op dat je eerste factuur aardig hoog kan zijn: extra opties van de eerste gratis maanden en je betaalt bij Vodafone een maand vooruit.
Via mijn Vodafone thuis kun je via instellingen > email> forward naar externe email adres, je mail automatisch laten doorsturen naar welk adres dan ook ( en bewaren op de server).DOV schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:46:
[...]
. Let wel, factuur komt volgens mij op je Vodafone vast mail adres.
Je krijgt dan ook een bevestiging op je gekozen email adres van de forward.
Almere Muziekwijk (een van de eerste wijken in Almere waar glasvezel is aangelegd), dus volgens mij WMP+. Paar dagen geleden upgrade gedaan van 50 naar 100mbit. Snelheid max. 95mbit up en down. Op zich pima, maar heb 2 vragen waar ik al zoekende geen duidelijk antwoord op kon vinden. Hopelijk weet iemand het hier:
- Klopt het dat poort 1 op Genexis glasvezelmodem op 100mbit connect? Zowel met router als laptop rechtstreeks (beide 1Gbit).
- IPTV zit op poort 2 van glasvezelmodem. Mag ik aannemen dat IPTV geen bandbreedte van de 100mbit afsnoept?
[ Voor 3% gewijzigd door Hakkie op 20-01-2013 11:32 ]
IPTV gebruikt zover ik weet vanaf de 100mbit abo`s 15mbit op zn max als het aanstaat.
Ik heb hier een 100/100 (Xs4all) FttH met IPTV. En zelfs als er iemand HD IPTV zit te kijken, haal ik dit soort snelheden:

M.a.w. ik heb niet het idee dat HD IPTV kijken invloed heeft op de bandbreedte van je beschikbare internetpijp.

M.a.w. ik heb niet het idee dat HD IPTV kijken invloed heeft op de bandbreedte van je beschikbare internetpijp.

Ook met IPTV aan
Verwijderd
Dat klopt als de de verbinding POP / meterkast thuis niet hoger gaat dan 100mbit, bij Gigabit is er nog genoeg ruimteMetaFrame schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:25:
IPTV gebruikt zover ik weet vanaf de 100mbit abo`s 15mbit op zn max als het aanstaat.
Je weet dat je nu alleen maar aantoont dat je iptv op dat moment van je internet snelheid afgaat?
100 mbit = 11.5 mb/s niet 10.1
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ja, echter zit je met overhead op Torrents... Anyways, ik zie niet vaak dat mn torrents vliegen met 10.1 MB/s
Jij mag niet meepraten. Jij hebt een Gbit verbinding van PoP naar je huisehtweak schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:51:
Ik heb hier een 100/100 (Xs4all) FttH met IPTV. En zelfs als er iemand HD IPTV zit te kijken, haal ik dit soort snelheden:
[afbeelding]
En ja dat weet ik...
Wellicht dat er al te veel onderwerpen ovr zijn maar Tweakers staat er op zich vol mee.Hakkie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:20:
Almere Muziekwijk (een van de eerste wijken in Almere waar glasvezel is aangelegd), dus volgens mij WMP+. Paar dagen geleden upgrade gedaan van 50 naar 100mbit. Snelheid max. 95mbit up en down. Op zich pima, maar heb 2 vragen waar ik al zoekende geen duidelijk antwoord op kon vinden. Hopelijk weet iemand het hier:
- Klopt het dat poort 1 op Genexis glasvezelmodem op 100mbit connect? Zowel met router als laptop rechtstreeks (beide 1Gbit).
- IPTV zit op poort 2 van glasvezelmodem. Mag ik aannemen dat IPTV geen bandbreedte van de 100mbit afsnoept?
Behalve in gebieden waar vanaf het begin van de aanleg 500 Mbit abonnementen beschikbaar zijn, gaat IPTV inderdaad af van je 100mbit, simnpelweg omdat de max. bandbreedte van de verbinding tussen huis en PoP maar 100 Mbit is. In die andere gebieden die ik bedoel is alles meteen voorbereid op 1Gbit, dus de klantkant en de PoP kant. In Almere is dat niet het geval.
Waarom is 100 mbit maar 11,5 en niet 12,5? (100/8). Overhead bij glasvezel mag toch niet voor een volle mb/s tellen neem ik aan?White_Collar schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:36:
[...]
Je weet dat je nu alleen maar aantoont dat je iptv op dat moment van je internet snelheid afgaat?![]()
100 mbit = 11.5 mb/s niet 10.1
Zucht..... wat krijg je als antwoord terug van Vodafone.... een geautomatiseerde email waarin wederom om screenshots wordt gevraagd.baasandre schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:27:
( zou ik even mogen vloeken...ja...)
Dat al een service monteur langs is geweest....die niets meer van zich laat horen...
Vermoedt dat afdelingen langs elkaar heen werken, maar dat een email kennelijk niet eens gelezen wordt, maar afgedaan met een standaard email... zegt imo genoeg over de klachtenafdeling.
Uiteraard voor de derde keer weer screenshots aangeleverd, en wederom een vordering met termijn ingesteld.
Overigens was gisteren en vandaag de snelheid wel weer goed.
Wellicht een stomme vraag maar waarom zend Vodafone de 3 informatie kanalen van GHM alleen de trailers uit? Vond de zender van de maand altijd wel handig bij UPC en daardoor ook extra abonnementen had afgesloten.
Of willen ze dat ik mijn portemonnee in m'n zak houd?
En weet iemand wanneer er weer wat extra zenders in het basispakket komt? Het is nu nog steeds een beetje karig.
Verder ben ik tevreden over Vodafone daar niet van.
Of willen ze dat ik mijn portemonnee in m'n zak houd?
En weet iemand wanneer er weer wat extra zenders in het basispakket komt? Het is nu nog steeds een beetje karig.
Verder ben ik tevreden over Vodafone daar niet van.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Eventjes een vraagje om te kijken of er bij mij een specifiek probleem is.
Wij hebben het 30Mb/s abonnement afgesloten en willen nu upgraden naar een 100Mb/s abonnement. Als ik inlog op de site krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om via de site mijn abonnement te wijzigen en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. Dit heb ik dus gedaan...
Daar zeggen ze dat het via de site moet kunnen omdat het anders 4-5 weken verwerkingstijd heeft, de site heeft het binnen een dag geregeld. Wanneer ik zeg dat dit niet mogelijk is (met de melding die ik krijg) wordt me simpelweg verteld dat het zou moeten werken, en andere klanten het wel kunnen. Is dit ook echt zo? Hebben jullie de mogelijkheid om het abonnement te wijzigen?
Het bericht dat ik krijg:
Wij hebben het 30Mb/s abonnement afgesloten en willen nu upgraden naar een 100Mb/s abonnement. Als ik inlog op de site krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om via de site mijn abonnement te wijzigen en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. Dit heb ik dus gedaan...
Daar zeggen ze dat het via de site moet kunnen omdat het anders 4-5 weken verwerkingstijd heeft, de site heeft het binnen een dag geregeld. Wanneer ik zeg dat dit niet mogelijk is (met de melding die ik krijg) wordt me simpelweg verteld dat het zou moeten werken, en andere klanten het wel kunnen. Is dit ook echt zo? Hebben jullie de mogelijkheid om het abonnement te wijzigen?
Wijzig abonnement
Beste klant,
Het is helaas nog niet mogelijk om je abonnement via My Vodafone Thuis te wijzigen. Wil je zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen zodat wij samen met jou je abonnement kunnen wijzigen?
Neem hiervoor contact op met Vodafone Thuis Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@vodafonevast.nl.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis
Dat bericht krijg ik ook hoor als ik het probeer.NLCJ schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:39:
Eventjes een vraagje om te kijken of er bij mij een specifiek probleem is.
[...]
DaveD
Dju. Moet ik dus via de telefoon mijn abonnement wijzigen... Dan maar 4-5 weken wachten.
@NLCJ
E.e.a. werkt al vanaf het begin niet.
Ook ik heb meerdere malen contact gehad met de "klanten"-service, maar het niveau is bedroevend laag en ze houden vol dat het moet werken, ondanks dat ik al vaker aangegeven heb dat het niet werkt.
Hou er met upgraden wel rekening mee dat je een nieuw jaarcontract aan gaat.
E.e.a. werkt al vanaf het begin niet.
Ook ik heb meerdere malen contact gehad met de "klanten"-service, maar het niveau is bedroevend laag en ze houden vol dat het moet werken, ondanks dat ik al vaker aangegeven heb dat het niet werkt.
Hou er met upgraden wel rekening mee dat je een nieuw jaarcontract aan gaat.
@geenstijl
Tot nu toe is de klantenservice me nog goed bevallen. Ik had al een vermoeden dat de nummerportering fout zou gaan, één belletje en het was geregeld. Op de mail kreeg ik geen antwoord (welke een tiental - technische - vragen bevatte) dus pakte ik de telefoon maar. Alle vragen (behalve het bovenstaande probleem) binnen een kleine 10 minuten beantwoord. Natuurlijk is het wel slecht dat ik geen antwoord kreeg op mijn mail... En dat de nummerportering niet eens aangevraagd was...
Betreft het nieuwe jaarcontract, maakt niet uit, contract is pas 14 dagen actief.
Tot nu toe is de klantenservice me nog goed bevallen. Ik had al een vermoeden dat de nummerportering fout zou gaan, één belletje en het was geregeld. Op de mail kreeg ik geen antwoord (welke een tiental - technische - vragen bevatte) dus pakte ik de telefoon maar. Alle vragen (behalve het bovenstaande probleem) binnen een kleine 10 minuten beantwoord. Natuurlijk is het wel slecht dat ik geen antwoord kreeg op mijn mail... En dat de nummerportering niet eens aangevraagd was...
Betreft het nieuwe jaarcontract, maakt niet uit, contract is pas 14 dagen actief.
[ Voor 0% gewijzigd door NLCJ op 26-01-2013 13:08 . Reden: Typo ]
Deze tekst krijg ik ook te zien, via de website kun je dus het contract niet wijzigen wat op zich natuurlijk vreemd is omdat dit een eenvoudige administratieve handeling is waarmee je de Klantenservice niet voor zou hoeven lastig te vallen.Beste klant,
Het is helaas nog niet mogelijk om je abonnement via My Vodafone Thuis te wijzigen. Wil je zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen zodat wij samen met jou je abonnement kunnen wijzigen?
....
Ik vraag me ook af wanneer ze dit gaan oplossen want dit staat er al een half jaar ofzo in.
Niet. Contractwijzigingen kunnen over het algemeen alleen schriftelijk en ondertekend. Sowieso kun je het eerste jaar alleen upgraden, daarna natuurlijk ook per maand downgraden of opzeggenHoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:15:
[...]
Deze tekst krijg ik ook te zien, via de website kun je dus het contract niet wijzigen wat op zich natuurlijk vreemd is omdat dit een eenvoudige administratieve handeling is waarmee je de Klantenservice niet voor zou hoeven lastig te vallen.
Ik vraag me ook af wanneer ze dit gaan oplossen want dit staat er al een half jaar ofzo in.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als dat zo is heeft bellen naar de Klantenservice om je abo te upgraden ook geen zin!Fiber schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:25:
[...]
Niet. Contractwijzigingen kunnen over het algemeen alleen schriftelijk en ondertekend. Sowieso kun je het eerste jaar alleen upgraden, daarna natuurlijk ook per maand downgraden of opzeggen
Het is juist dat je alleen binnen de contractperiode kunt upgraden en pas daarna kunt downgraden, dit lijkt me geen probleem.
Het vreemde blijft natuurlijk wel dat je niet gemakkelijk kunt upgraden dit is toch in het voordeel van de provider? (meer geld!!)
Voor mij geen probleem hoor, ik blijf wel lekker zitten het eerste jaar.
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Vodafone Thuis en vraag mij af of je naast de Vodafone SIP provider de mogelijkheid hebt om een ander provider toe te voegen?
Misschien zijn er wel positieve ervaringen, van mijn kant uit alleen een zwarte bladzijde !HoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:40:
[...]
Als dat zo is heeft bellen naar de Klantenservice ........
Helpdesk, cq klachtenafdeling zijn een ramp....
De klachtenafdeling reageert alleen met een standaard email > stuur ons screenshots...
Vragen/ opmerkingen worden genegeerd, oftewel gewoon niet beantwoord.
Vandaag wederom screenshot gestuurd, en nu voor de 2 e keer gevraagd of ze contact hebben gezocht met de storingsmonteur, naam XXXX met telefoonnummer XXX.
Ben benieuwd of ik nu wel een reactie ga krijgen, 5 dagen geleden na 21 dagen storingen een vordering ingesteld.
Zal van de week ook eens een pm gaan sturen via facebook, daar wordt in ieder geval wel adequaat gereageerd.
Overigens 3 dagen wel volle bak, vanochtend ook, vanmiddag niet meer.....
Nee, volgens mij kan dat niet, bij geen enkele glasvezelprovider overigens voor zover ik weet. Gewone VOIP over je internet verbinding werkt natuurlijk wel, maar je kan niet bij de SIP instellingen in je modem.Yanik schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:45:
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Vodafone Thuis en vraag mij af of je naast de Vodafone SIP provider de mogelijkheid hebt om een ander provider toe te voegen?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hmmm ik zit met een wat wazig probleem, mn Amino wil soms niet aan. Op compleet random tijden blijft het rode lampje branden, als ik op de aanknop op de AB druk knippert die wel maar gebeurd er niets... Bekende probleem misschien?
Haal de stroom er eens een minuutje af...
Iemand een idee of je met een mediaspeler die iptv ondersteund de amino volledig kan vervangen? Ben opzoek naar een alles in een oplossing zeg maar. Heb al Google gebruikt maar word niet veel wijzer.
DaveD
Loopt een heel topic over op dit Forum. Hangt er vooral vanaf welk type modem je hebt en/of op welk type netwerk je zit. Het kan nu soms nog wel maar in de toekomst zal het waarschijnlijk niet meer kunnen.
Ja een pwrcycle helpt vaak wel...
had ik ook, heb gebeld en heb een nieuwe amino gekregen, andere was defectMetaFrame schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:27:
Hmmm ik zit met een wat wazig probleem, mn Amino wil soms niet aan. Op compleet random tijden blijft het rode lampje branden, als ik op de aanknop op de AB druk knippert die wel maar gebeurd er niets... Bekende probleem misschien?
Ok! Thanx!Fiber schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:18:
Loopt een heel topic over op dit Forum. Hangt er vooral vanaf welk type modem je hebt en/of op welk type netwerk je zit. Het kan nu soms nog wel maar in de toekomst zal het waarschijnlijk niet meer kunnen.
DaveD
Vandaag de eerste factuur van Vodafone...
En ook daar zit het weer niet mee.... (ik had al gelezen een maand vooruit betalen... geen probleem..dus dat klopt allemaal)
Helaas wat staat er op: installatie uitgebreidt, in 1e instantie wel aangevraagd, maar later geannuleerd.
er is dus geen installatiemonteur langs geweest ( alleen een storingsmonteur op 11-01), dus kan ik daar weer achteraan bellen....
Zucht !!
En ook daar zit het weer niet mee.... (ik had al gelezen een maand vooruit betalen... geen probleem..dus dat klopt allemaal)
Helaas wat staat er op: installatie uitgebreidt, in 1e instantie wel aangevraagd, maar later geannuleerd.
er is dus geen installatiemonteur langs geweest ( alleen een storingsmonteur op 11-01), dus kan ik daar weer achteraan bellen....
Zucht !!
Hier idem.
Extra zenders stopgezet per 21-januari (bevestiging ontvangen), maar uiteraard wel gefactureerd voor volledige maand januari én februari.
Qua klantenservice verlang ik terug naar UPC
Extra zenders stopgezet per 21-januari (bevestiging ontvangen), maar uiteraard wel gefactureerd voor volledige maand januari én februari.
Ah kijk, gaan we van de week maar eens doen dan...diver99 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:49:
[...]
had ik ook, heb gebeld en heb een nieuwe amino gekregen, andere was defect
Dan zul je het bedrag de maand daarop gecrediteerd krijgen.geenstijl schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:51:
Hier idem.
Gelukkig, bovenstaande tekst kan ik terugnemenbaasandre schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:21:
[...]
Misschien zijn er wel positieve ervaringen, van mijn kant uit alleen een zwarte bladzijde !![]()
Helpdesk, cq klachtenafdeling zijn een ramp....
goed storingsmonteur is langs geweest, hoop dat hem niks ernstig is overkomen... Want van hem hoor ik ook niks meer...
Gisteren, lange wachtrij bij de helpdesk, vandaag ook... maar blijven hangen.
Na 21 minuten contact... , inderdaad mijn factuur zal aangepast worden ( vermoed verrekening volgende factuur, kan men rijk worden van 37,50 aan rente
Meteen 2e probleem van mijn internetsnelheid aangekaart, helaas kon de helpdesk niet alle emails zien.
Email's na 9 januari niet zichtbaar....., zucht, de helpdeskmedewerker zou voor mij een aantekening voor mij aanmaken ( ik heb ook aangegeven dat ik hetzelfde doe, met ook de naam van de helpdeskmedewerker, vormde ook geen probleem).
En gelukkig belde vanavond de storingsmonteur, welke eerder langs is geweest, mij op.
Mijn emails waren wel aangekomen ( kreeg geen melding terug met nummer van Vodafone) en men was blij met de printscreens, veilige modus noem het maar op.
Alles stond bij hun wel in het groen, dus het probleem is nu doorgezet naar Kpn.Wat ik begreep ze kunnen alleen monitoren en hadden inderdaad snelheidsschommelingen gezien ( 45 MB, 63 Mb en nog andere rare getallen). Uiteraard uitleg van de monteur over wat ik al weet en dat ik de enigste in de omgeving ben met een probleem ( ... daar kan ik wat mee...
Nu is het afwachten hoe snel Kpn dit gaat oppakken:
- eventueel monteur nog langs om te gaan meten huis --> pop
- alleen controle pop
- eventuele modem swap
Geduld blijft een schone zaak..... nu al 30 dagen lang....
Zonder te willen bagatelliseren : Het is niet zo dat je "geen" verbinding hebt, je performance wijkt af van wat er maximaal haalbaar is. Het feit dat een troubleshoot/onderzoek dan langer duurt (en er acties lopen waar jij geen berichten over krijgt.. maar ze lopen ondertussen wel) wil niet zeggen dat er niets gebeurt. Als het inderdaad een defecte poort is zal het een lastig probleem zijn aangezien een hardware defect in de pop wel het laatste punt is dat men zal checken. 30 dagen is lang, maar niet voor een probleem van deze aard. Als de poort nou stuk was en je geen link had was het een ander verhaal geweest.. en ook een stuk makkelijker te troubleshooten.
Denan mee eens, het is kennelijk een moeilijk probleem, welke niet 1,2,3 is opgelost.
Dit gaf de monteur ook keurig aan, daarnaast is Vodafone ook weer afhankelijk van Kpn, hoe snel wordt daar actie ondernomen.
Wat rest is dan communicatie.
Daar valt dan leerwinst uit te halen, als klant weet je inderdaad niet wat er gebeurt.
Men kan wel een email sturen met vragen om screenshots, maar gestelde vragen worden genegeerd ( helaas).
Waarom niet een email met daarin een korte uitleg ? Mijn email komt bij de technische (?) afdeling terecht, een korte toelichting dat er achter de schermen aan gewerkt wordt zonder dat de klant dit merkt levert natuurlijk meer vertrouwen op dan niks horen.
Daarnaast is het misschien handig als Vodafone voor uitzonderlijke gevallen, welke bijvb langer dan 21 dagen duren, extra aandacht schenkt. Bijvb 1 minuut bellen, we zijn bezig met u zaak, helaas nog niets veranderd. Desnoods een sms of mail bericht.... Of wat dan ook, zodat je als klant niet in de kou staat.
Uiteraard ben ik niet blij, en is het natuurlijk grappig toeval dat ik de helpdesk bel en later de monteur belt...., maar dat kweekt wel acceptatie en duidelijkheid over de situatie wat er eerst niet was...
Dit gaf de monteur ook keurig aan, daarnaast is Vodafone ook weer afhankelijk van Kpn, hoe snel wordt daar actie ondernomen.
Wat rest is dan communicatie.
Daar valt dan leerwinst uit te halen, als klant weet je inderdaad niet wat er gebeurt.
Men kan wel een email sturen met vragen om screenshots, maar gestelde vragen worden genegeerd ( helaas).
Waarom niet een email met daarin een korte uitleg ? Mijn email komt bij de technische (?) afdeling terecht, een korte toelichting dat er achter de schermen aan gewerkt wordt zonder dat de klant dit merkt levert natuurlijk meer vertrouwen op dan niks horen.
Daarnaast is het misschien handig als Vodafone voor uitzonderlijke gevallen, welke bijvb langer dan 21 dagen duren, extra aandacht schenkt. Bijvb 1 minuut bellen, we zijn bezig met u zaak, helaas nog niets veranderd. Desnoods een sms of mail bericht.... Of wat dan ook, zodat je als klant niet in de kou staat.
Uiteraard ben ik niet blij, en is het natuurlijk grappig toeval dat ik de helpdesk bel en later de monteur belt...., maar dat kweekt wel acceptatie en duidelijkheid over de situatie wat er eerst niet was...
Zo lang met een slecht werkende verbinding is wel slordig ook al kan het best zijn dat de oorzaak niet makkelijk op te sporen is.
Zoals baasandre al zegt gaat het vooral om de communicatie.
Elk technisch detail achter de schermen hoeft echt niet uitgebreid toegelicht te worden.
Als men zou zeggen dat er een problemen in de PoP zit is dat al voldoende.
Nu maar hopen dat KPN of partij die voor KPN werkt, de oorzaak kan vinden en je via Vodafone een update geeft.
Zoals baasandre al zegt gaat het vooral om de communicatie.
Elk technisch detail achter de schermen hoeft echt niet uitgebreid toegelicht te worden.
Als men zou zeggen dat er een problemen in de PoP zit is dat al voldoende.
Nu maar hopen dat KPN of partij die voor KPN werkt, de oorzaak kan vinden en je via Vodafone een update geeft.
Zo had ik hier ook een heel vaag probleem. De monteur die het modem installeerde mat een hele hoge demping op de lijn, dus kon hij het nog niet opleveren. En aantal weken erna (ivm kerstvakantie) is er een groepje van 3 storingsmonteurs geweest en die hebben direct gemeten en kwamen op een prima signaal uit. Omdat ze het niet vertrouwde hebben ze vanuit de wijkcentrale gemeten en toen bleek de lijn toch niet goed geweest te zijn.
Ze hebben nieuwe lassen gemaakt aan de vezel die de modem ingaat en een nieuwe patchkabel in de wijkcentrale en toen was het prima (3-dubbel gecheckt
).
Dus wouden ze activeren, alleen werkte dat niet.. Dus nogmaals naar de wijkcentrale en meten en alles was nog steeds prima. Nieuwe modem erop en hij wou activeren..
Al met al zijn ze van half 12 tot half 5 bezig geweest om dit uit te zoeken en te repareren.
Wat mijn proces relatief versneld heeft is zelf achter de onderaannemers aangaan en niet via vodafone of lijbrandt oid.
Ze hebben nieuwe lassen gemaakt aan de vezel die de modem ingaat en een nieuwe patchkabel in de wijkcentrale en toen was het prima (3-dubbel gecheckt
Dus wouden ze activeren, alleen werkte dat niet.. Dus nogmaals naar de wijkcentrale en meten en alles was nog steeds prima. Nieuwe modem erop en hij wou activeren..
Al met al zijn ze van half 12 tot half 5 bezig geweest om dit uit te zoeken en te repareren.
Wat mijn proces relatief versneld heeft is zelf achter de onderaannemers aangaan en niet via vodafone of lijbrandt oid.
[ Voor 6% gewijzigd door Lieuwe15 op 31-01-2013 09:25 ]
Hoe enorm raar... zou je denken a la Upc van vroeger... traffic shaping op de drukke momenten...
Vanochtend in een keer weer volle bak...
Stiekem klopt je hartje toch weer even sneller, zou het opgelost zijn.... zou...
S 'avonds om 2100 uur nog steeds alles goed.... helaas... een uur later....bagger....
Maar 45 Mb, tv staat niet aan, alleen de radio.... jeahh meer dan 1 maand nu....
Vanochtend in een keer weer volle bak...
Stiekem klopt je hartje toch weer even sneller, zou het opgelost zijn.... zou...
S 'avonds om 2100 uur nog steeds alles goed.... helaas... een uur later....bagger....
Maar 45 Mb, tv staat niet aan, alleen de radio.... jeahh meer dan 1 maand nu....
Dat kan dan niets met trafficshaping te maken hebben. Dat doen we btw ook niet op het netwerk 
De trafficpiek ligt op consumernetwerken altijd tussen 17:00 en 20:30. Meestal als papa na het avondeten de laptop aanzet en de kinderen youtube gaan kijken.
De trafficpiek ligt op consumernetwerken altijd tussen 17:00 en 20:30. Meestal als papa na het avondeten de laptop aanzet en de kinderen youtube gaan kijken.
Wanneer komt Vodafone eens met een update van de TV app. Hij werkt nog steeds niet op Android 4.0. Weet iemand wanneer er een update van deze app uitkomt?
Heb goed gezocht en de .apk van de app gevonden. Bedroevend slechte interface voor bediening van de videorecorder, maar nu wel eindelijk tv op de tablet :-) nu dan maar de glashart app als ab en de vodafone app als tv.....
Lol, daarom zei ik ook :doet je denken aan vroeger....denan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:18:
Dat kan dan niets met trafficshaping te maken hebben. Dat doen we btw ook niet op het netwerk
Jouw problemen liggen na die piek, dus daar kan het niet aan liggenbaasandre schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:50:
Lol, daarom zei ik ook :doet je denken aan vroeger....
(en verder ligt bij fiber de piek ver onder de max cap)
Vorige week maar eens Vodafone Thuis aangevraagd voor onze nieuwbouw woning in Vijfhuizen.
Ben benieuwd naar de kwaliteit en de snelheid. Laatste jaren ziggo gehad, en daar was ik best tevreden over. En natuurlijk benieuwd of het een beetje vlot wordt opgeleverd
Ben benieuwd naar de kwaliteit en de snelheid. Laatste jaren ziggo gehad, en daar was ik best tevreden over. En natuurlijk benieuwd of het een beetje vlot wordt opgeleverd
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Ik word trouwens helemaal gek van de glasvezel aanbieders aan de deur hier 
Eerst iemand van VF, die keek nogal verbaasd dat ik het al had van ze, die wilde het graag even werkend zien. Uiteraard geen probleem en alles even laten zien, was best onder de indruk van hoe goed het eigenlijk werkte. Het enigste is dat de verkoper nogal onzin uitkraamde over de mogelijkheid van games vanaf je ipad naar de TV te swipen icm de Amino. Ik denk dat hij bedoelde het programma wat je op de ipad bekijkt naar de tv kunt swipen.
Anyways, deze week al weer 2 van de KPN aan de deur gehad
Eerst iemand van VF, die keek nogal verbaasd dat ik het al had van ze, die wilde het graag even werkend zien. Uiteraard geen probleem en alles even laten zien, was best onder de indruk van hoe goed het eigenlijk werkte. Het enigste is dat de verkoper nogal onzin uitkraamde over de mogelijkheid van games vanaf je ipad naar de TV te swipen icm de Amino. Ik denk dat hij bedoelde het programma wat je op de ipad bekijkt naar de tv kunt swipen.
Anyways, deze week al weer 2 van de KPN aan de deur gehad
Klopt hier heb je ook van die periodes dat je er in 1 week drie verkopers aan de deur hebt. We hadden er ook eentje van Vodafone en die wilde er nog wel een kratje bier bij doen als we het contract bij hem zouden verlengen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Ik doe mee bij SamKnows voor de snelheidsmeting die vanuit de EU wordt uitgevoerd in Alphen aan den Rijn. Mijn abo is 100/100 en de gemeten snelheden zijn en gemiddelde:
download upload
2012 augustus 90.45 94,42
2012 september 29,68 54,83 (op 5 en 29 negatief)
2012 oktober 75,47 91,54 (Download dip op 19e 11,47)
2012 november 84,82 92.02
2012 december 84,05 91,71
2013 januari 85,52 91,47 (beiden forse dip op 2 januari)
Op zich niet slecht dacht ik zo, jammer van die dipjes maar is niet anders. En via dit project wist ik dat mijn abo bij Ziggo 120/10 ik nooit en te nimmer boven de 50/10 ben gekomen. Ik werd afgescheept en alleen om die reden al verkast naar VF.
Geluid van tv op alle zenders is zonder gekraak o.i.d. en prima beeld. Tijdens tv kijken geen merkbaar verlies van internetsnelheid.
Zijn er nog mensen in dit overzicht geïnteresseerd?
Het enige probleem wat ik heb gehad waren de keuzes bij telefonie die niet werkten. Ik heb de knuppel in het hoenderhok gegooit en toen dat was gebeurd werd ik gevraagd om te testen en waren de instellingen binnen het menu in een uur op de goede wijze geactiveerd.
De helpdesk is helaas betaald (waarom niet gratis zoals bij de meeste providers?) en krijg je inderdaad vragen die voor mij niet meer gesteld behoeven te worden. Als oude knar uit het DOS tijdperk en als werkervaring weet ik echt wel waar ik het over heb. Maar helaas wordt je dan nog steeds als een Dummy benaderd. Hier is zeker verbetering mogelijk.
Mijn abo bij VF ging vlot, vrijdags contract getekend, dinsdag bevestiging ontvangen en donderdag al monteur om modem te plaatsen en alles werkte. Nummerportering was binnen korte tijd geregeld. Alleen jammer dat VF je daar niet over bericht en je er zelfs achter moet komen middels trial and error.
VF kwam na aanleg glasvezel als eerste langs de deur en dat was mijn keuze al. Onder geen beding wil ik geen expiriabox hebben. KPN is maar eenmaal langs geweest en Lijbrandt twee maal en zelfs na een half jaar nog een aanspreekpunt bij winkelcentra.
Wat wel gek was is dat ook Vodafone weer aan de deur was en niet wist dat ik al lang en breed was aangesloten bij VF. Hij had op papier mijn buren staan als aangesloten bij VF maar die zijn nog bij Ziggo! Echt een blundertje van VF en arme mensen die dit moesten ondergaan.
Maar vooralsnog ben ik zeer tevreden over VF al wordt de echte 100/100 dan nooit bereikt tot op heden.
download upload
Op zich niet slecht dacht ik zo, jammer van die dipjes maar is niet anders. En via dit project wist ik dat mijn abo bij Ziggo 120/10 ik nooit en te nimmer boven de 50/10 ben gekomen. Ik werd afgescheept en alleen om die reden al verkast naar VF.
Geluid van tv op alle zenders is zonder gekraak o.i.d. en prima beeld. Tijdens tv kijken geen merkbaar verlies van internetsnelheid.
Zijn er nog mensen in dit overzicht geïnteresseerd?
Het enige probleem wat ik heb gehad waren de keuzes bij telefonie die niet werkten. Ik heb de knuppel in het hoenderhok gegooit en toen dat was gebeurd werd ik gevraagd om te testen en waren de instellingen binnen het menu in een uur op de goede wijze geactiveerd.
De helpdesk is helaas betaald (waarom niet gratis zoals bij de meeste providers?) en krijg je inderdaad vragen die voor mij niet meer gesteld behoeven te worden. Als oude knar uit het DOS tijdperk en als werkervaring weet ik echt wel waar ik het over heb. Maar helaas wordt je dan nog steeds als een Dummy benaderd. Hier is zeker verbetering mogelijk.
Mijn abo bij VF ging vlot, vrijdags contract getekend, dinsdag bevestiging ontvangen en donderdag al monteur om modem te plaatsen en alles werkte. Nummerportering was binnen korte tijd geregeld. Alleen jammer dat VF je daar niet over bericht en je er zelfs achter moet komen middels trial and error.
VF kwam na aanleg glasvezel als eerste langs de deur en dat was mijn keuze al. Onder geen beding wil ik geen expiriabox hebben. KPN is maar eenmaal langs geweest en Lijbrandt twee maal en zelfs na een half jaar nog een aanspreekpunt bij winkelcentra.
Wat wel gek was is dat ook Vodafone weer aan de deur was en niet wist dat ik al lang en breed was aangesloten bij VF. Hij had op papier mijn buren staan als aangesloten bij VF maar die zijn nog bij Ziggo! Echt een blundertje van VF en arme mensen die dit moesten ondergaan.
Maar vooralsnog ben ik zeer tevreden over VF al wordt de echte 100/100 dan nooit bereikt tot op heden.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 18:10 . Reden: vraag omtrent interesse in snelheden ]
Hey ik kom ook uit alphen! Had hier wel last van krakend geluid maar dat is inmiddels verholpen. Op die zender waar al die voorstukjes kwamen zag je bovenin het beeld witte streepjes. Het bleek allemaal daaraan te liggen. Het beeld paste zeg maar niet op het scherm. Had met de codering of iets dergelijks te maken en de monteur ging dat doorgeven. Nu is dat dus verholpen. Vanochtend zie ik echter tot mijn grote schrik dat dit nu bij Veronica is! Het beeld is zeg maar schuin naar linksonder op de tv waardoor je bovenin witte streepjes ziet en links langs de zijkant een smalle witte balk!Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:56:
Ik doe mee bij SamKnows voor de snelheidsmeting die vanuit de EU wordt uitgevoerd in Alphen aan den Rijn. Mijn abo is 100/100 en de gemeten snelheden zijn en gemiddelde:
download upload
DaveD
Overscan/underscan aanstaan op je TV?
Nee niet dat ik weet. Had het gisteravond ook nog niet dus het ligt echt zoals de monteur zei aan het binnenkomen van de streamMetaFrame schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:00:
Overscan/underscan aanstaan op je TV?
DaveD
waarom heeft vodafone geen zender van de maand ?
zou wel graag even sport1 kijken namelijk.
bij lijbrandt heb je dit wel..
iemand meer info ?
iemand meer info ?
Check dat toch maar eens, ik had het met mn TV (sharp) overscan ook uit staan. Resulteerde ook in een mooi wit lijntje linksboven in het beeld.DaveD1109 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:05:
[...]
Nee niet dat ik weet. Had het gisteravond ook nog niet dus het ligt echt zoals de monteur zei aan het binnenkomen van de stream
Vodafone regelt zelf de overeenkomsten met de content aanbieders en zenders (voor zo ver ik eerder heb begrepen). Ze nemen dus niet het 'standaard' Glashart Media pakket af qua zenderinhoud en, hoewel ze verder de apparatuur en het platform en de streams wel bij hen betrekken.cORT3X schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:09:
waarom heeft vodafone geen zender van de maand ?
iemand meer info ?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het was bij mij ook blijkbaar alleen met de tekenfilms 's ochtends. Heb wel weer krakend geluid op net 5. Ben er nu wel een beetje klaar mee! Al vanaf september dat ik overging naar vodafone heb ik problemen!!Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:56:
Zit net Veronica te kijken maar beslist uitstekend beeld en geluid.
DaveD
Vandaag wordt bij mij het modem geinstalleerd (eindelijk
). Komt dan gelijkt het installetie pakket mee of komt dat later met de post?
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Vandaag monteur van gideon op de stoep.
Modem swap gedaan en....... geen verschil, maar 45 Mb.
Monteur keurig werkbrief ingevuld en wou al weggaan, nog maar eens kijken en waarschijnlijk heeft hij het probleem gevonden.
De glasvezellas is waarschijnlijk niet goed, zit los, want wat drukken en...... 95 Mb.
Nu dus wachten op de volgende monteur....
Modem swap gedaan en....... geen verschil, maar 45 Mb.
Monteur keurig werkbrief ingevuld en wou al weggaan, nog maar eens kijken en waarschijnlijk heeft hij het probleem gevonden.
De glasvezellas is waarschijnlijk niet goed, zit los, want wat drukken en...... 95 Mb.
Nu dus wachten op de volgende monteur....
Net een Vodafone verkoper aan de deur gehad (hebben die niet op papier staan wie er al heeft in de buurt?). Enige wat ik nog wil is dat ik sport1 kan nemen. Die gast zegt binnen een maand is Sport1 beschikbaar bij Vodafone. Iemand hier die dit kan bevestigen?
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Heb ik me ook al eens afgevraagd hoe die verkopers op pad worden gestuurd zonder dat ze weten wie er (soms al weken geleden) een abonnement bij Vodafone heeft afgesloten.peppi_078 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:36:
Net een Vodafone verkoper aan de deur gehad (hebben die niet op papier staan wie er al heeft in de buurt?). Enige wat ik nog wil is dat ik sport1 kan nemen. Die gast zegt binnen een maand is Sport1 beschikbaar bij Vodafone. Iemand hier die dit kan bevestigen?
Beste zonde van hun en mijn tijd.
@baasandre: slechte glasvezellassen zijn toch goed te meten door een monteur?
Ik heb de monteur hier zelf metingen zien doen op beide glasvezelkabels die het huis binnen komen.
Niet aan gedacht om te vragen of hij niet kon meten....HoppyF schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:32:
[...]
@baasandre: slechte glasvezellassen zijn toch goed te meten door een monteur?
Ik heb de monteur hier zelf metingen zien doen op beide glasvezelkabels die het huis binnen komen.
Wacht de volgende monteur wel af... Probleem heb ik nu al 50 dagen....
Edit: 15 minuten.... Jawel compleet signaal weg. Geen internet radio tv of telefonie meer.
Met mobiel bellen, inderdaad ze kunnen de modem ook niet benaderen.
We helpen u zsm, dat ken ik..... Hoeveel dagen is zsm ?
We proberen 24 uur meneer, maar kan ook 3-5 werkdagen duren...
Netjes blijven is dan een kunst...heb ik ook maar aangegeven van 50 dagen...
Zucht ......
[ Voor 30% gewijzigd door baasandre op 19-02-2013 10:54 ]
Hoe is de overstapservice bij jullie geregeld? Bij mij is er nog veel onduidelijkheid. Ik heb gisteren KPN gebeld over mijn telefoonabonnement maar zij hebben nog geen opzegging binnengekregen. Ik weet ook niet wanneer mijn vodafone administratief wordt opgeleverd (wat wordt de ingangsdatum op papier?). Maar de oplevering zal niet lang meer duren?
Reggefiber heeft al een glasvezel aansluitpunt opgeleverd in de woning.
Morgen komen er mensen langs om een modem te plaatsen (VolkerWessels).
Ik weet niet of ze nog een installatiepakket erbij opsturen en/of ze het gelijktijdig met de installatie van de modem meeleveren.
Ik heb mijn glasvezel abonnement destijds via de website van vodafone aangevraagd en heb duidelijk aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice met nummerbehoud. Vraag is alleen of zij het ten uitvoering kunnen brengen of niet. Hebben ze wel al mijn gegevens?
Ik probeerde ze vandaag te bereiken om 12.32 maar de helpdesk is vanwege de drukte niet bereikbaar. Ik moet het op een later tijdstip gaan proberen.
Reggefiber heeft al een glasvezel aansluitpunt opgeleverd in de woning.
Morgen komen er mensen langs om een modem te plaatsen (VolkerWessels).
Ik weet niet of ze nog een installatiepakket erbij opsturen en/of ze het gelijktijdig met de installatie van de modem meeleveren.
Ik heb mijn glasvezel abonnement destijds via de website van vodafone aangevraagd en heb duidelijk aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice met nummerbehoud. Vraag is alleen of zij het ten uitvoering kunnen brengen of niet. Hebben ze wel al mijn gegevens?
Ik probeerde ze vandaag te bereiken om 12.32 maar de helpdesk is vanwege de drukte niet bereikbaar. Ik moet het op een later tijdstip gaan proberen.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Wanneer de modem wordt geplaatst zal ook je internet abbo ingaan.
Het installatiepakket krijg je dan de dag erna thuisgestuurd.
Het overstappen/porteren van je telefoonnummer kun je dan ook doorgeven via My Vodafone Thuis, staat ook in de brief die bij het installatiepakket zit.
Althans... Dit is zoals het bij mij ging, of het nu verandert is weet ik niet, maar dat verwacht ik niet.
Het installatiepakket krijg je dan de dag erna thuisgestuurd.
Het overstappen/porteren van je telefoonnummer kun je dan ook doorgeven via My Vodafone Thuis, staat ook in de brief die bij het installatiepakket zit.
Althans... Dit is zoals het bij mij ging, of het nu verandert is weet ik niet, maar dat verwacht ik niet.
-
Verwijderd
De tv zit niet in de overstapservice, is wettelijk niet toegestaan en moet je dus zelf regelen!
Heb je wel de welkomstbrief gehad van Vodafone ?
Kun je namelijk kijken in je vodafone ongeving.
Ik heb vanochtend ook gebeld, ook tekst enorme drukte
En 15 seconden later had ik de technische afdeling aan de
Lijn. Anders contact leggen via facebook en daar de vraag
Via een pm sturen. Heeft bij mij ook prima gewerkt.
Kun je namelijk kijken in je vodafone ongeving.
Ik heb vanochtend ook gebeld, ook tekst enorme drukte
En 15 seconden later had ik de technische afdeling aan de
Lijn. Anders contact leggen via facebook en daar de vraag
Via een pm sturen. Heeft bij mij ook prima gewerkt.
Ik heb inmiddels my vodafone omgeving een aantal zaken ingevuld, echter heb ik een probleem: ik kan geen contractnummer opgeven als ik mijn nummer wil laten overzetten. Ik heb nog een contract lopen bij KPN via de analoge lijn. Het contractnummer is gelijk aan mijn huistelefoonnummer. Maar als ik dat opgeef krijg ik een foutmelding, dat het een ongeldig contractnummer is. Ik heb al navraag gedaan over mijn contractnummer bij KPN. Televisie heb ik geen omkijken naar, want ik heb namelijk geen tv abonnement.
P.S: Eindelijk iemand te pakken gekregen via het centrale nummer. Morgen komen dus twee mensen langs. Ingangsdatum is dus de datum dat ik aangesloten wordt, dus morgen. Echter hebben ze nog niks gedaan bij de overstapservice omdat ze mijn gegevens nog niet hadden. Ik moest mijn gegevens maar mailen naar: overstapdesk@vodafonevast.nl.
P.S: Eindelijk iemand te pakken gekregen via het centrale nummer. Morgen komen dus twee mensen langs. Ingangsdatum is dus de datum dat ik aangesloten wordt, dus morgen. Echter hebben ze nog niks gedaan bij de overstapservice omdat ze mijn gegevens nog niet hadden. Ik moest mijn gegevens maar mailen naar: overstapdesk@vodafonevast.nl.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Heb ik ook gehad, krijg je eerst een tijdelijk nummer
Zichtbaar in mijn vodafone.
Geloof dat bij mij na een kleine week het oude nummer
weer werkte. Helaas krijg je daar geen melding over.....
Zichtbaar in mijn vodafone.
Geloof dat bij mij na een kleine week het oude nummer
weer werkte. Helaas krijg je daar geen melding over.....
Mja, de communicatie aan de kant van VF laat zo nu en dan wat te wensen over.
Echter, als het werkt.... Dan werkt het ook meer dan prima!
Ahum...... niet altijd hoorMetaFrame schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:17:
Bij jou werkt het dus ook nog niet
Met meten bedoel ik het meten van de signaaldemping. Slechte lassen geven meer demping dus dat valt op.baasandre schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:51:
[...]
Niet aan gedacht om te vragen of hij niet kon meten....![]()
Wacht de volgende monteur wel af... Probleem heb ik nu al 50 dagen....
Edit: 15 minuten.... Jawel compleet signaal weg. Geen internet radio tv of telefonie meer.
Met mobiel bellen, inderdaad ze kunnen de modem ook niet benaderen.
We helpen u zsm, dat ken ik..... Hoeveel dagen is zsm ?
We proberen 24 uur meneer, maar kan ook 3-5 werkdagen duren...
Netjes blijven is dan een kunst...heb ik ook maar aangegeven van 50 dagen...
Zucht ......
Misschien ben je nu wel beter af dat je helemaal geen signaal meer hebt, dat geeft in ieder geval duidelijkheid.
Af en toe signaal is lastig foutzoeken.
Overstap service is hier prima verlopen, binnen een week was het telefoonnummer overgezet.
Beste meneer,
Bedankt voor uw telefoontje. U geeft aan dat u de installatie zelf heeft uitgevoerd, maar dat er wel € 37,50 in rekening is gebracht voor de monteur.
Wij begrijpen dat het een teleurstelling is als dit in rekening wordt gebracht terwijl u het niet heeft gebruikt. In principe heeft u zich bij uw aanmelding hiervoor aangemeld. Wij vergoeden daarom de € 37,50 niet.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis Klachten
Email: klachten@vodafonevast.nl
Zucht; monteur ruim op tijd afgezegd, staat ook bij vodafone zo geregistreerd. Gesprek met de helpdesk
We regelen het voor u meneer. Vandaag maar weer gebeld, maakt u geen zorgen meneer. Het is een
Automatisch verzonden email.
Fijne manier/ schofterige manier om met klanten om te gaan.
Laat staan om kosten in rekening te brengen ......
Bedankt voor uw telefoontje. U geeft aan dat u de installatie zelf heeft uitgevoerd, maar dat er wel € 37,50 in rekening is gebracht voor de monteur.
Wij begrijpen dat het een teleurstelling is als dit in rekening wordt gebracht terwijl u het niet heeft gebruikt. In principe heeft u zich bij uw aanmelding hiervoor aangemeld. Wij vergoeden daarom de € 37,50 niet.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis Klachten
Email: klachten@vodafonevast.nl
Zucht; monteur ruim op tijd afgezegd, staat ook bij vodafone zo geregistreerd. Gesprek met de helpdesk
We regelen het voor u meneer. Vandaag maar weer gebeld, maakt u geen zorgen meneer. Het is een
Automatisch verzonden email.
Fijne manier/ schofterige manier om met klanten om te gaan.
Laat staan om kosten in rekening te brengen ......
Verwijderd
Grote makke van VF is:
1. Het duidelijk communiceren met klanten
2. De bereikbaarheid van de help- of servicedesk
3. De doorlooptijd van de klachtafhandeling
Wat ook nog steeds verbazend is dat je ook nog moet betalen voor de help- servicedesk, bij bijna alle andere providers gratis!
Wat ook nog steeds verbazend is dat je ook nog moet betalen voor de help- servicedesk, bij bijna alle andere providers gratis!
Helemaal me eens!Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:22:
Grote makke van VF is:
Na nog een telefoon naar de helpdesk ( en een mail met spoed vanuit vodafone) stond vanmiddag monteur van de bam op de stoep, gelukkig was mijn vrouw thuis. Volgens mijn vrouw kreeg de monteur bijna tranen in zijn ogen ( zoals de monteur het zei). De monteurs van Gideon hadden het gewoon kapot getrokken.
Het verbaasde hem dat we nog signaal hadden gehad toen de gideon monteur vertrok.
Maar goed de monteur heeft alles weer goedgemaakt.
Nou afwachten of internetsnelheid nu in orde is.... ( signaaldemping niet kunnen vragen, zat snotverkouden handsfree te spreken....).
Het verbaasde hem dat we nog signaal hadden gehad toen de gideon monteur vertrok.
Nou afwachten of internetsnelheid nu in orde is.... ( signaaldemping niet kunnen vragen, zat snotverkouden handsfree te spreken....).
het is wel belangrijk om dit soort 'misstanden' te melden bij Vodafone. (email naar klachten@). Zij kunnen het dan bij Guidion aankaarten en de monteur die hier bezig is geweest aanspreken (en een extra training geven), VF is afhankelijk van jullie feedback -> als ze niets horen kunnen ze de kwaliteit nooit verbeteren.baasandre schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:02:
Na nog een telefoon naar de helpdesk ( en een mail met spoed vanuit vodafone) stond vanmiddag monteur van de bam op de stoep, gelukkig was mijn vrouw thuis. Volgens mijn vrouw kreeg de monteur bijna tranen in zijn ogen ( zoals de monteur het zei). De monteurs van Gideon hadden het gewoon kapot getrokken.
Klopt, was ik ook van plan.denan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:10:
[...]
het is wel belangrijk om dit soort 'misstanden' te melden bij Vodafone. (email naar klachten@). Zij kunnen het dan bij Guidion aankaarten en de monteur die hier bezig is geweest aanspreken (en een extra training geven), VF is afhankelijk van jullie feedback -> als ze niets horen kunnen ze de kwaliteit nooit verbeteren.
Heb een kopie van hun werkbon, morgen inscannen en mailen. Thanks
Even voor de duidelijkheid: de monteurs van Guidion doen toch alleen installatiewerk achter de glasvezelmodem? Er zijn dus monteurs die zorgen dat de glasvezel in huis komt en dan aangesloten wordt tot in de nog lege NT box. Er worden dan wel al lassen gemaakt en de glasvezel wordt dan gemeten op demping om er zeker van de zijn dat de connectors er goed op zitten.baasandre schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:26:
[...]
Klopt, was ik ook van plan.
Heb een kopie van hun werkbon, morgen inscannen en mailen. Thanks
Daarna volgt het plaatsen van de "modems" in de NT om het maar zo even te noemen, dus voor internet telefoon en ook CATV.
De vraag is dus waar het bij jou is misgegaan ....
Hoe dan ook hoop ik dat je nu eindelijk eens van de problemen af bent, het duurt al zo lang.
Er zijn ook ++ monteurs die het NT kunnen plaatsen/vervangen. Wellicht dat deze monteur dat gedaan heeft?HoppyF schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Even voor de duidelijkheid: de monteurs van Guidion doen toch alleen installatiewerk achter de glasvezelmodem? Er zijn dus monteurs die zorgen dat de glasvezel in huis komt en dan aangesloten wordt tot in de nog lege NT box. Er worden dan wel al lassen gemaakt en de glasvezel wordt dan gemeten op demping om er zeker van de zijn dat de connectors er goed op zitten.
Daarna volgt het plaatsen van de "modems" in de NT om het maar zo even te noemen, dus voor internet telefoon en ook CATV.
De vraag is dus waar het bij jou is misgegaan ....
Hoe dan ook hoop ik dat je nu eindelijk eens van de problemen af bent, het duurt al zo lang.
En ook Guidion monteurs die het eigenlijk niet mogen, doen het toch.. als er iets niet helemaal lekker gaat met de diensten komt er een Guidion monteur en die probeert dan regelmatig ook de NT van de FTU af te halen en opnieuw vast te klikken. En met een klein beetje teveel druk breekt er snel iets af in de FTU, of de connectoren vernield, te ver er in gedrukt etc..
Denk dat deze monteurs ( 1 monteur, en stageloper ? ( heeft niks aangeraakt, alleen genoteerd)) van gideon niet achter het kastje mochten komen.Er zijn ook ++ monteurs die het NT kunnen plaatsen/vervangen. Wellicht dat deze monteur dat gedaan heeft?
Had veel moeite om de modem te plaatsen ( 1 ook kapot gegaan), deed er ook 45 minuten over.
Maar goed dat is iets voor Vodafone om terug te koppelen.
Voordeel voor mij is dat op de werkbon ook de "situatie" omschreven staat door Vodafone.
Hieruit blijkt dat ze op het punt staan om mijn case over te dragen aan Kpn....
Vandaag in ieder geval gewone snelheid, dus afwachten maar
Binnen twee dagen al antwoord op mijn mail omtrent bovenstaande van Vodafone:baasandre schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:36:
Bedankt voor uw e-mail. U bent het niet eens dat wij de € 37,50 niet vergoeden. U heeft echter de monteur op tijd afgebeld.
Wij zullen de € 37,50 op uw eerstvolgende factuur verwerken. Mocht het niet lukken om dit op uw eerstvolgende factuur te verwerken, wordt dit op de daarop volgende factuur verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Ik ben van plan over te stappen van KPN Glasvezel naar Vodafone Thuis. Redenen zijn DVB-C en zelf een router kunnen kiezen zonder met VLANs te hoeven rommelen.
Mijn abonnement loopt in mei af, dus ik dacht ik ga het alvast in gang zetten. Proces is volgens mij dat ik bij KPN moet opzeggen, dat zij mij een datum geven, en dat ik deze dan tijdig aan Vodafone doorgeef. Zijn er anderen die ervaring hebben met overstap KPN -> Vodafone? Nog zaken om rekening mee te houden? Ik woon in Amsterdam Oostelijk Havengebied (Glashart Media).
Mijn abonnement loopt in mei af, dus ik dacht ik ga het alvast in gang zetten. Proces is volgens mij dat ik bij KPN moet opzeggen, dat zij mij een datum geven, en dat ik deze dan tijdig aan Vodafone doorgeef. Zijn er anderen die ervaring hebben met overstap KPN -> Vodafone? Nog zaken om rekening mee te houden? Ik woon in Amsterdam Oostelijk Havengebied (Glashart Media).
Dit topic is gesloten.
![]()