Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.918 views

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
fotomartin schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:36:
Nergens lees ik dat er IPTV ontvangers te koop zijn. Zit ik dan altijd vast aan de huur ontvangers van Vodafone?
Als je voor (TV van) Vodafone gaat wel :).

Voor zover ik weet heeft er ook niemand met Vodafone in het IPTV op een HTPC dat werkend gekregen.
Barre73 schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:25:
Ja. Vodafone biedt ze alleen als huur aan. Zelf ergens een IPTV ontvanger kopen is geen optie omdat je niet beschikt over de goede firmware.
Ik denk dat hij na het booten misschien automatisch de goede firmware download. Maar, ik kan geen Entone Kamai 500/510 te koop vinden.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12 15:25
fotomartin schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:41:
Een kennis heeft vorig jaar een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone. Hij wilt DVBC ontvangst zodat hij op de slaapkamers van de kids geen ontvangers hoeft te huren en geen cat kabels hoeft aan te leggen.

Nu krijgt hij over ca. 2 mnd de aansluiting de glasvezel moet nog gelegd worden. Ondertussen heeft Vodafone dvbc eraf gegooid. Nu gaat de vlieger niet meer op om dvbc te kijken op de slaapkamers.

Mij lijkt dat het contract zo ontbonden kan worden omdat er niet geleverd wordt waarvoor is getekend. Een medewerker aan de telefoon zei dat het contract niet getekend is voor dvbc alleen maar voor iptv. Dit lijkt mij onwaar.

Wat zijn jullie ervaringen en ideeën?
Als je kennis vorig jaar al een abonnement heeft afgesloten kan dat niet anders zijn dat het "oude" pakket dus met DVB-C. Het nieuwe pakke was immers pas dit jaar te bestellen en werd de maanden erna uitgeleverd.
Het contract kan dus ontbonden worden.
De vraag is of dat wat gaat opleveren omdat je dan een andere provider moet gaan zoeken met DVB-C en de keus is dan beperkt.
Misschien is een nieuwe kabel trekken toch een optie?
De kosten voor huur van de ontvangers moet je wel meetellen in de prijs.

DVB-C is overigens geen analoge TV.
RF (dus ontvangst via een ouderwetse antenne op je dak) is wel analoge TV.
Maar goed als Vodafone dat zo wil noemen prima, het doet er niets aan af dat het nieuwe pakket niet te vergelijken is met het nieuwe.
Het is gewoon een heel nieuw product.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
Hoppy: er komt via die coax F connector zowel analoge als dvbc binnen. Je kan em ook zo in een oude tv drukken en de zenders opzoeken.
dus analoog gemaakt na digitaal transport.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:05:
De streams zijn 1080i waarom wil je de entone dat laten omzetten? Of heeft de verkoper 1080p streams verkocht?
In mijn beleving kijkt sport beter op 720p dan 1080i. Dan strepen de ballen minder.

Daarnaast zei de verkoper dat het met de nieuwe hardware beter was dan met het oude. Niet dus want ben van een dubbele fiber connectie naar een enkele gegaan. Eerst 1 voor tv en 1 voor inet. Nu beide over 1.

Vraag. Vodafone adverteerd dat je ZELF zenderpakketten zelf aan en uit kan zetten. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet hoe dat moet? Of kan het alleen via de klantenservice?

Gr

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-12 20:06
@HoppyF: zoals alle glasvezelproviders noemde ook Vodafone DVB-C "analoge TV", waarschijnlijk om verwarring met (hun versie van) digitale TV te voorkomen. Fout, maar als je iets wilt kun je beter hun terminologie overnemen......

@TL-85: correct me if I'm wrong, maar volgens mij kwam ook bij de oude versie van Vodafone en nu nog bij Telfort etc. de IPTV binnen via de internetglasvezel. De andere glasvezel is bij Telfort voor DVB-C.

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:53:
[...]

In mijn beleving kijkt sport beter op 720p dan 1080i. Dan strepen de ballen minder.

Daarnaast zei de verkoper dat het met de nieuwe hardware beter was dan met het oude. Niet dus want ben van een dubbele fiber connectie naar een enkele gegaan. Eerst 1 voor tv en 1 voor inet. Nu beide over 1.

Vraag. Vodafone adverteerd dat je ZELF zenderpakketten zelf aan en uit kan zetten. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet hoe dat moet? Of kan het alleen via de klantenservice?

Gr
Je bent niet helemaal op de hoogte van de werking van de glasvezel.

Je had eerst op je vezel 1 internet EN televisie EN telefonie. Op vezel 2 stond analoge /DVB-C TV signaal. Maar dat was meer een extra service voor een slaapkamer TV of zoiets. De HD zenders, interactieve TV etc. kwam gewoon op vezel 1 binnen. Daar was je Amino decoder op aangesloten.

Nu is die analoge TV vezel bij jou niet meer in gebruik en krijg je nog steeds op die ene vezel internet en televisie en telefonie.
Dat heeft niets met kwaliteit te maken. 1 vezel is niet beter of slechter dan 2. Over die ene vezel kan al meer data dan jij ooit kan verwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 22-09-2014 20:21 ]

Verwijderd

Vandaag van oud naar nieuw overgestapt ivm kosten. Maar na wat inlezen hier begin ik toch te twijfelen, met name ivm de router. Nou zag ik bij de zelf installatie video op de Vodafone site dat men het heeft over een TP-link router ipv de gevreesde Draytek...? Zou Vodafone geswitched zijn??
https://www.vodafone.nl/s...e-internet-en-email.shtml

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Published on Jul 4, 2013
Deze video beschrijft in een aantal eenvoudige stappen hoe je draadloos internet installeert wanneer je een glasvezelverbinding hebt.
Die video is al heel oud en gaat nog over de oude pakketten, je kunt het beste naar deze handleiding kijken: https://www.vodafone.nl/_...en-bellen-installatie.pdf

[ Voor 28% gewijzigd door Kangodo op 22-09-2014 21:54 ]

Verwijderd

Too bad.. Tja, wat nu te doen? Heb ook een NAS draaien die natuurlijk wel moeiteloos draadloos moet kunnen streamen naar de o.a. TV. Dat is niet gegarandeerd met de Draytek begrijp ik.
Vodafone verkoop had verder ook wel even kunnen vertellen dat DVB-C vervalt bij de nieuwe versie. Nou kan ik naar boven wel de coax vervangen door een utp kabel, maar toch..

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:06:
Too bad.. Tja, wat nu te doen? Heb ook een NAS draaien die natuurlijk wel moeiteloos draadloos moet kunnen streamen naar de o.a. TV. Dat is niet gegarandeerd met de Draytek begrijp ik.
Vodafone verkoop had verder ook wel even kunnen vertellen dat DVB-C vervalt bij de nieuwe versie. Nou kan ik naar boven wel de coax vervangen door een utp kabel, maar toch..
Streamen van je NAS naar de TV werkt prima met de Draytek. Bij mij zijn daar geen problemen mee.
DVB-C is inderdaad vervallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:06:

Mwah ... wanneer je bewust zelf voor een ander product kiest mag je naar mijn mening ook wel zelf op onderzoek uitgaan. Een beetje flauw om dat aan VF aan te rekenen.

Maar ik weet op basis van deze en andere verhalen dat ik bij min volgende koophuis iig vraag of er wel coax ligt in het hele huis. Zo niet, dan effe verder kijken... ;)

Verwijderd

fotomartin schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:41:
[...]
Een medewerker aan de telefoon zei dat het contract niet getekend is voor dvbc alleen maar voor iptv. Dit lijkt mij onwaar.
[...]
Die uitspraak van de medewerker is grote kolder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 23:11 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap niet zo goed wat er mis is met de "nieuwe" routers :?. Ik heb nog nooit een echt fantastische ISP router gehad en deze is dat ook niet, maar om hem nou super slecht te noemen :?

🌞🍃

Verwijderd

Ik dénk dat dat is omdat je veel andere niet-fantastische-isp-routers kan vervangen door een wel-fantastische-zelfgekochte/zelfgebouwde-router, en deze niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 23:24 ]

• K.C. Munchkin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12 16:24
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:49:
Vandaag van oud naar nieuw overgestapt ivm kosten. Maar na wat inlezen hier begin ik toch te twijfelen, met name ivm de router. Nou zag ik bij de zelf installatie video op de Vodafone site dat men het heeft over een TP-link router ipv de gevreesde Draytek...? Zou Vodafone geswitched zijn??
https://www.vodafone.nl/s...e-internet-en-email.shtml
Ik ben ook van oude naar nieuwe Vodafone overgestapt ivm kosten, en heb vandaag inderdaad zo'n Draytek 2132Fvn geleverd gekregen.
Als ik geweten had dat 'Bridge Mode' een probleem zou zijn, was ik niet overgestapt naar het nieuwe Vodafone, en had ik een andere provider uitgezocht. Domme fout van me.

• HoppyF
K.C. Munchkin schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:37:
[...]

Ik ben ook van oude naar nieuwe Vodafone overgestapt ivm kosten, en heb vandaag inderdaad zo'n Draytek 2132Fvn geleverd gekregen.
Als ik geweten had dat 'Bridge Mode' een probleem zou zijn, was ik niet overgestapt naar het nieuwe Vodafone, en had ik een andere provider uitgezocht. Domme fout van me.
Zo'n domme fout is dat niet.
Ik weet niet wanneer je bent overgestapt maar de mededeling van Vodafone dat ze geen bridge mode ondersteunt bestaat nog niet zo lang.
Voor die tijd kon het bij de gemiddelde klant gewoon niet bekend zijn dat de bridge mode niet mogelijk was en dat het modem dichtgetimmerd was.

De Draytek's doen het best wel maar als je er geen of weinig controle over hebt worden de mogelijkheden toch beperkt. Onnodig, maar Vodafone komt nog niet snel met een oplossing.
Het is technisch misschien lastig uit te voeren maar Vodafone zal niet de enige provider in de wereld zijn die dit probleem kent, er zal dus vast wel ergens een provider te vinden zijn die dit probleem al opgelost heeft.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vreemd. Heb hier wat spullen verhuisd en sindsdien geen internet. Draytek okke factory reset gegeven (kon ook router niet in) om standaard password en user te hebben. Admin / admin werkt niet en volgens alles wat ik vind moet dat het zijn. Iemand enig idee?

• K.C. Munchkin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12 16:24
Bedankt voor je bemoedigende woorden, HoppyF. Ik ben twee maanden geleden overgestapt, en vanaf volgende week weet ik zeker of me dit problemen gaat opleveren.
Omdat Vodafone alleen te kennen geeft dat "er onderzocht gaat worden óf er een oplossing komt", ga ik er maar van uit dat deze oplossing inderdaad absoluut niet snel zal komen.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Na een hoop trek en duw-werk is vandaag dan ein-de-lijk (na n maand) mijn lijn opgeleverd.
Wat bleek: de poweradapter van de Draytek was gewoon kapot.

Maargoed. Hoe ik het heb aangesloten.
- Draytek 2132FVn
True IP DMZ aangezet. MAC-adres van de ASA opgegeven

- Cisco ASA 5505
Via CLI commando "ip address dhcp setroute" over de outside-interface gegooid.

En wat zie ik:

code:
1
2
3
4
5
Interface Vlan2 "outside", is up, line protocol is up
  Hardware is EtherSVI
        MAC address 001f.6c3d.d496, MTU 1500
        IP address 31.201.47.xx, subnet mask 255.255.224.0
  Traffic Statistics for "outside":

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2gxitte.png

Mijn ASA krijgt nu dus het extern WAN-ip toegewezen!

[ Voor 4% gewijzigd door Pingelmonster op 23-09-2014 21:54 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er overigens in de regio 3826 weer een storing? Wan gaat niet knipperen op mijn router hier... :( Moest er nog is bij komen...

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
CptChaos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:36:
Vreemd. Heb hier wat spullen verhuisd en sindsdien geen internet. Draytek okke factory reset gegeven (kon ook router niet in) om standaard password en user te hebben. Admin / admin werkt niet en volgens alles wat ik vind moet dat het zijn. Iemand enig idee?
User / user werkt na de factor reset.

Ik heb t nu 1 dag en ben erg teleurgesteld tot nu toe... Router werkt niet optimaal en pas na kanaal wijzigingen vandaag minder klachten...

Maar wat echt bagger is; alleen maar artifacts op tv, geen zender komt goed door... Het verschilt per moment.. Maat niet zoals ik had gehoopt. Heb het zowel direct via de kabel als via mn stroomnetwerk.. Iemand hier nog ervaring mee?

Genieten & genieten

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thnx, dat werkt inderdaad. Jammer dat de documentatie niet klopt. Nu wachten tot mijn WAN weer connected is.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand welke router je krijgt als je 500mbit glasvezel bij Voda afneemt?
Is dat ook het kastje waar de glasvezel rechtstreeks ingaat of gaat de vezel in een ander doosje?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• HoppyF
CptChaos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:09:
Thnx, dat werkt inderdaad. Jammer dat de documentatie niet klopt. Nu wachten tot mijn WAN weer connected is.
Afgelopen week heeft internet er bij mij ook even uitgelegen na de landelijke storing.
Het verkrijgen van een WAN IP adres duurde maar liefst 39 minuten.
Dit zou normaal gesproken niet zo lang mogen duren maar wellicht heb je hier ook mee te maken.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Juup schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:19:
Is dat ook het kastje waar de glasvezel rechtstreeks ingaat of gaat de vezel in een ander doosje?
De zelfde Draaktek vigor 2132.

• HoppyF
Juup schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:19:
Het is maar net welk "kastje" je bedoelt.
De glasvezel die je huis binnenkomt gaat eerst naar de FTU (UFTU), daar vanaf loopt een korte glasvezelkabel naar de modem, Draytek 2130 of 2132FVn.

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Vrijdag 19 september jl. een mail gehad met daarin een excuus voor de storing anderhalve week geleden. Binnen een week zou er een tegemoetkoming worden gestuurd. Tot op heden nog niks ontvangen van Vodafone........

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01
De week is ook nog niet voorbij :)

Ik ben even kwijt op welke setting je Amino moet staan voor het 'beste' geluid. Was dat nou Dolby digital of Dolby digital plus. Iets stond me nog bij dat gewoon Dolby digital 5.1 had op een aantal zender, en dat plus van dolby digital plus geen toegevoegde waarde had.

• Rubman
  • Laatst online: 18:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

robkerkhof schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:56:
Vrijdag 19 september jl. een mail gehad met daarin een excuus voor de storing anderhalve week geleden. Binnen een week zou er een tegemoetkoming worden gestuurd. Tot op heden nog niks ontvangen van Vodafone........
Inmiddels is hier de mail binnen en er mogen 5 gratis films gekeken worden te kiezen uit de volgende.

• De Heineken ontvoering, 2011 (thriller)
• Dear John, 2010 (romantiek)
• Dolfje Weerwolfje, 2011 (familie)
• Escape plan, 2013 (actie)
• Olympus has fallen, 2013 (actie)

Fijn als je een van die films nog wilt zien verder natuurlijk simpele tegemoetkoming maar denk wel toereikend voor de problemen (ik heb ze namelijk niet gehad).

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
inderdaad........ware het niet dat ik geen van de films interessant vind en/of uberhaupt tijd heb voor films ;)
in ieder geval een gebaar, had liever korting gehad op abbo geld :P

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• mvanrooijenjr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-02-2024
Vanaf maandag begint Vodafone met het upgraden van de firmware op de draakteks, aldus Vodafone Thuis Forum.

• HoppyF
Rubman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:07:
[...]

Inmiddels is hier de mail binnen en er mogen 5 gratis films gekeken worden te kiezen uit de volgende.

• De Heineken ontvoering, 2011 (thriller)
• Dear John, 2010 (romantiek)
• Dolfje Weerwolfje, 2011 (familie)
• Escape plan, 2013 (actie)
• Olympus has fallen, 2013 (actie)

Fijn als je een van die films nog wilt zien verder natuurlijk simpele tegemoetkoming maar denk wel toereikend voor de problemen (ik heb ze namelijk niet gehad).
Ik heb liever een éénmalige korting van 5 euro om maar iets te noemen.
Je zegt dat je géén problemen hebt gehad, maar je hebt dus wèl een email gehad.
Is dat juist?

• LED-Maniak
  • Laatst online: 16:42
Mensen zonder TV pakket krijgen 2.50 korting aankomende maand :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
Weet iemand of je met Vodafone Thuis (oude stijl, WGDO) de motorola 1963 of soortgelijke harddisk recorders kan gebruiken?

• Barre73
Nee. Dat kan niet. Wel de Amino M532 of beter nog de M540. Zie marktplaats...

• ditani360
Tv is hier amper te kijken...Nog nooit zo storend beeld gehad, digitenne in Friesland was nog beter :')

Morgen maar eens een mailtje naar de support... Om te huilen gewoon

Modem reset gedaan, rechtstreeks via kabel aangesloten, andere poort gecheckt, modem een uur uit gehad... Iemand anders nog ideeën?

[ Voor 27% gewijzigd door ditani360 op 28-09-2014 22:28 ]

Genieten & genieten

• Barre73
ditani360 schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:27:
Tv is hier amper te kijken...Nog nooit zo storend beeld gehad, digitenne in Friesland was nog beter :')

Morgen maar eens een mailtje naar de support... Om te huilen gewoon

Modem reset gedaan, rechtstreeks via kabel aangesloten, andere poort gecheckt, modem een uur uit gehad... Iemand anders nog ideeën?
Oude of nieuwe Vodafone? Entone decoder of Amino?

• Rallye
Wat voor storing heb je? Blokken, ruis? Heb je de HDMI-aansluitingen nagelopen?

• ditani360
Entone, draytek router, HDMI aansluiting nog niet gecontroleerd, die zal ik nog checken...echter was daar "voorheen" nooit een probleem mee (huidige bekabeling wordt gebruikt, niet degene die nieuw is binnen gekomen).

Eerste half uur na aansluiting ging het ook goed...
het zijn echt blokken, alsof je digitenne aan hebt staan maar de ontvangst niet 100% is

Genieten & genieten

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:53
Sinds wij Vodafone Thuis hebben, ongeveer 1,5 maand, krijg ik op ebay.com de melding dat ik niet in mag loggen vanaf een sanctioned country. Ebay.nl werkt wel gewoon.

Op Chinese webshops wordt standaard shipping naar Iran ingevuld. Is dit toeval?
Kunnen jullie wel op ebay.com inloggen? Ik heb geen proxy ingesteld.

Herkent iemand dit?

• Rubman

Rubman

HoppyF schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:10:
[...]

Ik heb liever een éénmalige korting van 5 euro om maar iets te noemen.
Je zegt dat je géén problemen hebt gehad, maar je hebt dus wèl een email gehad.
Is dat juist?
Klopt, heb ook voornamelijk geen problemen gehad ivm vakantie 8). Dag na terugkomst een mail in de box.
Wel merkte ik toen ik terug was dat de box erg vreemd deed en bij een ronde stroom eraf ging hij 3 keer een update draaien dus was er duidelijk wel wat aan de hand.
Chrizzly schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:56:
Sinds wij Vodafone Thuis hebben, ongeveer 1,5 maand, krijg ik op ebay.com de melding dat ik niet in mag loggen vanaf een sanctioned country. Ebay.nl werkt wel gewoon.

Herkent iemand dit?
Dit komt door het tekort aan oorspronkelijk NL ip adressen. Vodafone heeft blokken met IP adressen gekocht die geregistreerd stonden in andere landen. Deze worden vervolgens bijgewerkt zodat ze als NL geregistreerd staan, maar veel websites houden dat niet echt lekker bij. verder terug in het topic is er ook wat over te vinden.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Eerder schreef iemand in dit topic dat er vanaf vandaag nieuwe firmwares uitgerold worden over de Drayteks. Wordt daarmee dat OpenSSL-lek opgelost?

• arjan.n
Vodafone geeft geen informatie vrij over de update.
Maar je mag daar wel van uit gaan.
Aangezien het in de laatste versie van Draytek is opgelost.

• Barre73

Herkent iemand dit?
Zie dit topic:

ip adres problemen Vodafone thuis

Verwijderd

Herkent iemand dit?
Kun je ook bij ebay melden dan zal het wel opgelost worden. (ipadres even in bericht zetten)

• ditani360
op t forum van vodafone staat het volgende:

"Waarschijnlijk alleen de standaard update die draytek heeft uitgerold:

Improved:
- Add switch port for SNMP traffic analysis.

Corrected:
- CVE-2014-0224 CCS injection vulnerability.
- VoIP SIP Register Status error in TR-069.
- Traffic control rule does not work in 3G backup mode.
- IGMP Snooping drops all IGMP packets received from a VLAN-Tagged WAN.
- VPN LED is still on when L2TP/IPsec connection is down.
- An error occurs that DHCP release unexpectedly for the command of udhcpc is not end yet."

Genieten & genieten

• Chrizzly
Bedankt voor de informatie mbt het probleem dat ik heb bij oa Ebay. Ik wide eerst zeker weten dat het daaraan lag voordat ik Ebay ging mailen. Nu ik bovenstaande weet kan ik met een beter verhaal bij Ebay komen.

• Barre73
Ben alleen bang dat Ebay er ook niet veel aan kan doen of wil doen. De koppeling tussen IP adres en geografische locatie wordt verzorgd door derde partijen en niet door Ebay zelf. Die nemen de dienst gewoon daar af. Dan moet je heel hard hopen dat zij die derde partij willen vertellen dat die hun database niet op op orde hebben.

• Rubman

Rubman

Barre73 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:41:
Ben alleen bang dat Ebay er ook niet veel aan kan doen of wil doen. De koppeling tussen IP adres en geografische locatie wordt verzorgd door derde partijen en niet door Ebay zelf. Die nemen de dienst gewoon daar af. Dan moet je heel hard hopen dat zij die derde partij willen vertellen dat die hun database niet op op orde hebben.
Het kan ook zijn dat het bij de derde partij wel op orde is maar een eBay nog niet de laatste versie binnen heeft gehaald.

Kort gezegd kan het 1 van 3 dingen zijn.
1: Vodafone heeft de RIPE Database niet bijgewerkt (of aanleiding daartoe gegeven)
2: RIPE heeft de Database (nog) niet bijgewerkt met de laatste ip wijzigingen.
3: Website (eBay oid) heeft nog niet de laatste RIPE Database gegevens binnen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:55:
[...]

Het kan ook zijn dat het bij de derde partij wel op orde is maar een eBay nog niet de laatste versie binnen heeft gehaald.

Kort gezegd kan het 1 van 3 dingen zijn.
1: Vodafone heeft de RIPE Database niet bijgewerkt (of aanleiding daartoe gegeven)
2: RIPE heeft de Database (nog) niet bijgewerkt met de laatste ip wijzigingen.
3: Website (eBay oid) heeft nog niet de laatste RIPE Database gegevens binnen.
Dat laatste is het meest waarschijnlijke. Het probleem is overigens als uitvoerig besproken :P

🌞🍃

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
Barre73 schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:46:
Nee. Dat kan niet. Wel de Amino M532 of beter nog de M540. Zie marktplaats...
dank! :)

• ditani360
na alles goed en wel te hebben geprobeerd nu maar een mail gestuurd naar de Vodafone klantenservice.
Voor geïnteresseerde...mijn beeld de hele avond door: http://youtu.be/PFxW4KNHRsc

Wordt nog leuk met CL voetbal vanavond ^^, speelt ook bij niet HD zenders

Genieten & genieten

• ANdrode
  • Niet online
Ziet iemand de nieuwe firmware op zijn Draytek (na reboot)?

Ik heb een kwartiertje geen link gehad maar zie nog dezelfde firmware uit februari als ik op het modem inlog.
edit:
dropbox image url is stuk, helaas

[ Voor 34% gewijzigd door ANdrode op 30-09-2014 13:47 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb gister een abo aangevraagd bij Tweak en ga VF verlaten. Ik zit nog op het oude product en men wilde mij niet overzetten naar het nieuwe daardoor betaal ik te veel. Daarnaast zie ik eigenlijk alleen maar achteruitgang wat betreft hun dienstverlening, was er wel klaar mee dus.

Ben wel benieuwd hoe de overstap van glasvezel naar glasvezel gaat verlopen :)

I am the great Cornholio!

• Rubman

Rubman

MetaFrame schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:
Ik heb gister een abo aangevraagd bij Tweak en ga VF verlaten. Ik zit nog op het oude product en men wilde mij niet overzetten naar het nieuwe daardoor betaal ik te veel. Daarnaast zie ik eigenlijk alleen maar achteruitgang wat betreft hun dienstverlening, was er wel klaar mee dus.

Ik heb hier de stap andersom gemaakt, en dat verliep wel OK.

Moest zelf opzeggen bij Tweak (althans moest gewoon niet verlengen omdat huidige abbo werdt stopgezet ivm reorganisatie tv platform)
Vodafone kon echter pas later aansluiten dan stopzetten Tweak waardoor ik wat downtime had.
Het verder overzetten was echter een fluitje van een cent, monteur schroeft kastje van glasvezel los en prikt hem in modem VF wat instellingen klooien dekplaatje erop en klaar.

Hoer het andersom gaat weet ik dan niet gezien je dan waarschijnlijk een nieuwe NTU zal krijgen en dat kan natuurlijk altijd mis gaan.

Wel gek trouwens dat VF je niet over wilt zetten naar het nieuwe pakket. Hoezo willen zij dit niet doen als ik vragen mag? Neem aan dat ze zoveel mogelijk mensen naar het nieuwe pakket willen hebben.

• Barre73
Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb hier de stap andersom gemaakt, en dat verliep wel OK.

Moest zelf opzeggen bij Tweak (althans moest gewoon niet verlengen omdat huidige abbo werdt stopgezet ivm reorganisatie tv platform)
Vodafone kon echter pas later aansluiten dan stopzetten Tweak waardoor ik wat downtime had.
Het verder overzetten was echter een fluitje van een cent, monteur schroeft kastje van glasvezel los en prikt hem in modem VF wat instellingen klooien dekplaatje erop en klaar.

Hoer het andersom gaat weet ik dan niet gezien je dan waarschijnlijk een nieuwe NTU zal krijgen en dat kan natuurlijk altijd mis gaan.

Wel gek trouwens dat VF je niet over wilt zetten naar het nieuwe pakket. Hoezo willen zij dit niet doen als ik vragen mag? Neem aan dat ze zoveel mogelijk mensen naar het nieuwe pakket willen hebben.
Misschien omdat er nog een paar gebieden zijn waar ze niet kunnen leveren op het nieuwe pakket. Waar ze nu het oude pakket via WGDO leveren.

• ANdrode
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:32:
...
monteur schroeft kastje van glasvezel los en prikt hem in modem VF wat instellingen klooien dekplaatje erop en klaar.
Ik heb geen afdekplaat en ook geen dopje op de connector waar de groene/APC fiber onder zit. Volgens mij is de onderste plaat van de Genexis ook niet meer verzegeld (type zoals in deze post).

Hoort er een afdekplaat voor de FTU geleverd te worden door Vodafone?

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 30-09-2014 13:53 ]

• Barre73
Nee dat hoort Vodafone niet te doen. Is wel een lastige issue. De aannemer die destijds de NT monteerde had de lege kap moeten bewaren bij jou thuis. Maar dat is nooit gedaan dus waar haal je dan nu een nieuwe kap vandaan...
Speelt op meer plekken hoor.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40

996

Heb nog het oude vodafone pakket dus met analoog. Router die we erbij kregen is de Sitecom WLR4004. Doet het prima maar inmiddels kun je geen updates meer vinden voor de firmware op de website van Sitecom.....jammer, maar voor nu niet erg, maar wie weet welke lekken in de toekomst een pleister nodig hebben. Voordeel van het oude systeem is dan weer wel dat ik zelf een router aan de modem kan hangen

• HoppyF
MetaFrame schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:

Wat zie je als de de postcode check doet bij Vodafone?
Als je de nieuwe pakketten te zien krijgt betekent dat je wel degelijk kunt overstappen.

• arjan.n
ANdrode schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

Ik heb geen afdekplaat en ook geen dopje op de connector waar de groene/APC fiber onder zit. Volgens mij is de onderste plaat van de Genexis ook niet meer verzegeld (type zoals in deze post).

Hoort er een afdekplaat voor de FTU geleverd te worden door Vodafone?
Deze kappen zijn gewoon bij Vodafone aan te vragen.
Levertijd schijnt wel even te zijn.

• HoppyF
ANdrode schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:44:
Ziet iemand de nieuwe firmware op zijn Draytek (na reboot)?

Ik heb een kwartiertje geen link gehad maar zie nog dezelfde firmware uit februari als ik op het modem inlog.
edit:
dropbox image url is stuk, helaas
Nog niks gezien, uptime van de Draytek is 12 dagen dus de modem is niet recent opnieuw gestart.

• Rallye
ditani360 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:24:
na alles goed en wel te hebben geprobeerd nu maar een mail gestuurd naar de Vodafone klantenservice.
Voor geïnteresseerde...mijn beeld de hele avond door: http://youtu.be/PFxW4KNHRsc

Wordt nog leuk met CL voetbal vanavond ^^, speelt ook bij niet HD zenders
Hmm. Dat is wel erg ja. Heeft Vodafone al gereageerd?

• ditani360
Rallye schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 06:44:
[...]

Hmm. Dat is wel erg ja. Heeft Vodafone al gereageerd?
zojuist gebeld door Vodafone, het wordt doorgezet naar de technische dienst...het was duidelijk dat er in ieder geval iets niet goed was.

Dus binnen 5 werkdagen hopelijk meer (goed) nieuws

Genieten & genieten

• arjan.n
Iemand die de nieuwe firmware al in de Draytek heeft?
Bij iedereen waar ik kijk zit de oude er nog in.

• HoppyF
arjan.n schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:20:
Iemand die de nieuwe firmware al in de Draytek heeft?
Bij iedereen waar ik kijk zit de oude er nog in.
Oud:

Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.6
Build Date/Time : Tue Feb 11 18:20:39 CST 2014
System Date : Thu Oct 2 12:11:05 2014
System Uptime : 13days 23:18:02

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gisteren weer met Vodafone gebeld over mijn probleem van een week geleden (die nog niet opgelost is). De TD heeft er schijnbaar meer dan een week (!!!!!) voor nodig om net twijfel te kunnen zeggen dat het nog wel wens kabelbreuk kon zijn... Vodafone is bij deze dus geen provider voor mij om lang bij te blijven, laat staan te adviseren naar anderen. En dan wel mij elke keer vragen voor een online enquete... Afspraak maken met Guidion ging sneller 8)7

• MyTi
  • Laatst online: 08-10 06:25
Tevens hier nog geen firmware update gehad op de 2132, nog steeds op GlasOperator_3.7.5_RC5b.

Is er hier misschien iemand met een Vigor 2132FVn die zonder problemen wifi kan gebruiken op meerdere devices? Hier nog steeds problemen zodra een nieuw device verbinding maakt, iemand misschien een oplossing gevonden hiervoor of moet ik hopen dat deze met de firmware update mee komt?

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:23
Hmmm entone liep vast bij het instellen van een opname. Stekker eruit en er weer in, staat nu al de hele tijd op 'starten netwerk'.
Iemand een tip?

DaveD

• HoppyF
MyTi schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:20:
Tevens hier nog geen firmware update gehad op de 2132, nog steeds op GlasOperator_3.7.5_RC5b.

Is er hier misschien iemand met een Vigor 2132FVn die zonder problemen wifi kan gebruiken op meerdere devices? Hier nog steeds problemen zodra een nieuw device verbinding maakt, iemand misschien een oplossing gevonden hiervoor of moet ik hopen dat deze met de firmware update mee komt?
Een RC (release candidate) is eigenlijk geen versie die in productie zouden mogen draaien.
Beetje vreemd dat Vodafone/Glasoperator deze versie gebruikt.
Het kan zijn dat deze versie na de firmware upgrade zal wijzigen, ik verwacht ook een nieuwe versie voor de 2130FVn ipv de huidige GlasOperator_154.6.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:23
Als ik nu op de menuknop druk krijg ik een transparant menu te zien. Witte letters dus die haast niet te zien zijn op bepaalde achtergrond. Ik heb nu wel eindelijk weer beeld maar mijn opnames zijn weg of ik kan er niet inkomen? Zucht.... Straks maar weer bellen naar dat rampzallige vodafone!

DaveD

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:29

Ik heb het probleem in ieder geval aangemeld bij de supportdesk.

• Rubman

Rubman

Dit had ik ook in het begin, veel gedoe met de NAS, popcorn hour (bedraad) en wireless apparaten die plotseling wegvielen slecht te bereiken waren etc.
Bleek dat de Vigor problemen had met DHCP en ook de IP adressen buiten de DHCP pool aan het indelen was wat resulteerde in meerdere apparaten met hetzelfde IP. Een reset en alles opnieuw instellen heeft uiteindelijk geholpen.

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:29
Rubman schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:33:
[...]

Dit had ik ook in het begin, veel gedoe met de NAS, popcorn hour (bedraad) en wireless apparaten die plotseling wegvielen slecht te bereiken waren etc.
Bleek dat de Vigor problemen had met DHCP en ook de IP adressen buiten de DHCP pool aan het indelen was wat resulteerde in meerdere apparaten met hetzelfde IP. Een reset en alles opnieuw instellen heeft uiteindelijk geholpen.
Wat voor een reset heb jij dan uitgevoerd. Terug naar fabrieksinstellingen of de vigor van de stroom halen?

• HoppyF
Ik heb jullie hulp nodig, ik kan mijn Voicemail op de vaste lijn niet uitzetten.
Ik wist niet eens dat ik een voicemail had aanstaan op deze lijn, ik heb namelijk nooit iets geactiveerd.
Hoe dan ook heeft iemand een voicemail ingesproken wat ik niet wist, hoe moet je namelijk weten dat er een voicemail ingesproken is?
Een vaste lijn is immers geen mobiele telefoon...
Het afluisteren door 1233 te bellen werkt overigens wel.

Volgens de handleiding kan ik de voicemail uitzetten, ik kan de optie echter nergens vinden.
Mijn telefoonnummer staat vermeld in het Vodafone Thuis menu, en de datum van nummerbehoud ook maar nergens een knopje/vinkje om iets uit te zetten tenzij ik er overheen kijk.

Voicemail in- of uitschakelen
Via My Vodafone Thuis kun je eenvoudig de Voicemail in- of uitschakelen.
• Log in op My Vodafone Thuis en ga naar ‘Instellingen’
• Klik op ‘Instellingen voor Bellen’ en klik vervolgens op ‘Instellingen’ achter het telefoonnummer
waarvoor je de Voicemail wilt in- of uitschakelen
• Klik vervolgens bij ‘Voicemail’ op bewerken

• Barre73
Ingesproken voicemails horen volgens mij naar je email doorgestuurd te worden. Op die manier ben je op de hoogte van de voicemail.

Hoe je e.e.a. uitzet weet ik helaas niet.

• Chrizzly
Het doorsturen van voicemail naar de email is een optie die je aan kunt zetten.
Ik zie ook geen optie om de voicemail uit te zetten.

• Rubman

Rubman

kevinwagenaar schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:48:
[...]

Wat voor een reset heb jij dan uitgevoerd. Terug naar fabrieksinstellingen of de vigor van de stroom halen?
Reset van alle instellingen in de Vigor dus heb een hard reset gedaan zodat ik weer op fabrieksinstellingen (Vodafone) kwam. Voor de zekerheid al mijn vaste apparaten (NAS, PC's, Telefoons, Popcorn etc.) een nieuw vast ip adres gegeven volgens een bepaalde logica en de DHCP pool van de Vigor hierbuiten laten uitdelen

[ Voor 9% gewijzigd door Rubman op 03-10-2014 10:13 ]

• HoppyF
Chrizzly schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:01:
Het doorsturen van voicemail naar de email is een optie die je aan kunt zetten.
Ik zie ook geen optie om de voicemail uit te zetten.
Een email notificatie zou leuk kunnen zijn maar dan moet je wel op kunnen geven dat je dit wilt en ook naar welk email adres dit gestuurd moet worden.
Voor de rest wil ik de mogelijkheid hebben om de voicemail helemaal uit te schakelen.
Nu is het gebeurd dat men een voicemail heeft ingesproken waarvan ik niet weet dat het gebeurd is.

Maar goed, uitzetten kan dus niet???

Ik heb overigens het nieuwe Vodafone Thuis pakket, dus met de Draytek + Entone.

Edit:
Het Vodafone Forum afgezocht, kom ik een soortgelijk probleem tegen.

Vodafone heeft blijkbaar de optie in/uit schakelen uit de webpagina gehaald waar je het kunt instellen (niet echt handig hè!!!)

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 03-10-2014 11:06 ]

• MyTi
Rubman schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
Reset van alle instellingen in de Vigor dus heb een hard reset gedaan zodat ik weer op fabrieksinstellingen (Vodafone) kwam. Voor de zekerheid al mijn vaste apparaten (NAS, PC's, Telefoons, Popcorn etc.) een nieuw vast ip adres gegeven volgens een bepaalde logica en de DHCP pool van de Vigor hierbuiten laten uitdelen
Bedoel je een reset via de factory reset knop aan de buitenkant van het apparaat? En waar heb je de vaste IP addressen ingesteld, op de router of op alle apparaten zelf? Ik zou het zeer op reis stellen als je de benodigde stappen even zou kunnen beschrijven aangezien ik niet zo thuis ben in netwerk configuratie.

• Rubman

Rubman

MyTi schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Bedoel je een reset via de factory reset knop aan de buitenkant van het apparaat? En waar heb je de vaste IP addressen ingesteld, op de router of op alle apparaten zelf? Ik zou het zeer op reis stellen als je de benodigde stappen even zou kunnen beschrijven aangezien ik niet zo thuis ben in netwerk configuratie.
Yes via de reset knop aan de buitenkant van het apparaat.
De apparaten heb ik via hun eigen interface een vast ip adres gegeven en dat is dus zeer apparaat specifiek (ik zou zeggen pak de handleidingen erbij)
In de router heb ik onder DHCP gewoon de pool waarin adressen worden uitgedeeld veranderd (interface niet voor me op werk, maar het is een vrij basic ding en niet al te lastig)

Je ziet ergens DHCP lease o.i.d. en dan 192.168.1.xxx Die xxx verander je naar een waarde tussen de 2 en 254 en verder kan je ergens een maximum aantal DHCP adressen ingeven (dwz hoeveel mensen mogen er zonder vast ip zich bij de router aanmelden)

• HoppyF
Zal wel druk gaan worden voor Vodafone, werk aan de winkel!
Vodafone maakt vast internet en tv landelijk beschikbaar

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:52
Uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat VF met 12Mbps TV streams wil gaan komen binnen nu en een jaar.
Over het hoe en wat kan ik nog niks kwijt...

• Barre73
Deshmir schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat VF met 12Mbps TV streams wil gaan komen binnen nu en een jaar.
Over het hoe en wat kan ik nog niks kwijt...
Is volgens mij geen nieuws. Momenteel doen ze dat al met de KPN HD+ streams of met hun eigen Glasoperator streams. En die laatste worden nu in rap tempo uitgerold op de glasvezelnetwerken van Reggefiber.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:52
Barre73 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Is volgens mij geen nieuws. Momenteel doen ze dat al met de KPN HD+ streams of met hun eigen Glasoperator streams. En die laatste worden nu in rap tempo uitgerold op de glasvezelnetwerken van Reggefiber.
Het ligt ook iets breder dan wat je nu schetst.. Dat klopt namelijk (al / ook).. ;)

• Barre73
Ik weet dat dat klopt 😉

• MyTi
Rubman schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
Yes via de reset knop aan de buitenkant van het apparaat.
De apparaten heb ik via hun eigen interface een vast ip adres gegeven en dat is dus zeer apparaat specifiek (ik zou zeggen pak de handleidingen erbij)
In de router heb ik onder DHCP gewoon de pool waarin adressen worden uitgedeeld veranderd (interface niet voor me op werk, maar het is een vrij basic ding en niet al te lastig)

Je ziet ergens DHCP lease o.i.d. en dan 192.168.1.xxx Die xxx verander je naar een waarde tussen de 2 en 254 en verder kan je ergens een maximum aantal DHCP adressen ingeven (dwz hoeveel mensen mogen er zonder vast ip zich bij de router aanmelden)
Thanks, maar helaas heeft ook dit voor mij niet mogen baten. Ik heb nog steeds problemen dat wanneer een nieuw apparaat met wifi verbind, internet op andere wifi devices voor een aantal minuten weg valt.

Onze situatie is misschien een beetje anders aangezien wij alles via wifi verbonden hebben. Op basis van jouw advies heb ik het DHCP Start IP op 192.168.1.200 gezet en op zowel alle apparaten als in Bind IP to MAC op het modem (Strict Bind) een vast IP adres buiten de DHCP range (192.168.1.10X) ingesteld voor ieder apparaat. Maar helaas..

Verwijderd

gaat de beeldkwaliteit met die nieuwe streams erop vooruit of gaan ze dezelfde fout maken als KPN en Telfort en XS4all door dezelfde streams op de glasvezel te zetten als op de antieke koperlijn?

• Barre73
Je bent niet goed geinformeerd. KPN en XS4All gebruiken voor glasvezel dezelfde streams als voor ADSL. Telfort niet. Telfort glasvezel heeft niets te maken met Telfort ADSL wat techniek betreft.

En het bericht stelt juist dat Vodafone wil komen met 12 tot 15 mbit streams. Dat zijn dus streams zonder noemenswaardige aanpassingen vanuit de originele bron. Waarschijnlijk wel codering maar dat is een noodzakelijk kwaad geworden lijkt het. Dus je vraag was al beantwoord eigenlijk.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 23:49

DJH

Binnenkort ga ik verhuizen naar een gebied met glasvezel :) ik zit te denken aan Vodafone, omdat die een prima aanbieding hebben voor 37.50 per maand.

Als ik de laatste pagina's van dit topic zo doorlees, zijn er veel problemen met Vodafone en het modem, waardoor ik begin te twijfelen of ik er goed aan doe. Is die twijfel terecht?

Verwijderd

Dat ligt er maar aan wat je wilt met je internetverbinding.

• DJH

DJH

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:00:
Dat ligt er maar aan wat je wilt met je internetverbinding.
Internetten :P

VPN gebruiken, stabiele down- en upload, online gamen, vast IP nummer, degelijke hardware en goeie TV kwaliteit.

edit: is met Glasvezel een DVB-C kaartje ook mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door DJH op 05-10-2014 19:47 ]

• HoppyF
DJH schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:43:
[...]

Internetten :P

VPN gebruiken, stabiele down- en upload, online gamen, vast IP nummer, degelijke hardware en goeie TV kwaliteit.
Dat krijg je, behalve een vast IP adres.
TV kwaliteit is prima, internet is stabiel. Niks mis mee.
Het modem (Draytek) is misschien geen hoogvlieger maar doet wat hij moet doen.
Het enige nadeel is dat je geen admin bent op het modem, dat zou wel zo moeten zijn om alle instellingen te kunnen wijzigen.
Vodafone kan dit best oplossen maar heeft dit tot nu toe niet gedaan.
Als daar een oplossing voor komt is het pakket erg compleet en is de prijs/kwaliteitsverhouding ook goed.

Verwijderd

[...]

edit: is met Glasvezel een DVB-C kaartje ook mogelijk?
Niet bij Vodafone; bij een aantal andere providers wel. Maar dan alleen een basis pakket.

• DJH

DJH

HoppyF schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Het enige nadeel is dat je geen admin bent op het modem, dat zou wel zo moeten zijn om alle instellingen te kunnen wijzigen.
Als daar een oplossing voor komt is het pakket erg compleet en is de prijs/kwaliteitsverhouding ook goed.
Lees dat je soms een buitenlands IP nummer krijgt 8)7 dat is wel een deal breaker. Lastig met Netflix etc...

Verwijderd

DJH schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Lees dat je soms een buitenlands IP nummer krijgt 8)7 dat is wel een deal breaker. Lastig met Netflix etc...
Of je krijgt net als ik een IP-adres van KPN! Althans volgens SamKnows die in haar maandrapport KPN bij mij aangaf en na een mailtje aan hun dat ik echt Vodafone/Libertel heb blijkt mijn IP-adres echt van KPN te zijn.

• HoppyF
DJH schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Klopt.
Ik ben alleen nog niet tegen problemen aangelopen.
Het IP adres staat geregistreerd op Glasoperator maar bepaalde niet bijgewerkte services laten dan een locatie uit een ander land dan Nederland zien.
Hierover is al uitgebreid gesproken in dit topic, in het kort komt het erop neer dat dit geen probleem is welke door Vodafone moet worden opgelost.

Verwijderd

Maar wel een probleem waar de klant behoorlijk last van kan hebben ;)

• arjan.n
HoppyF schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Vodafone is een zeer klant onvriendelijk bedrijf.
Kijk alleen al naar afgelopen week, eerst melden dat er software update komt en vervolgens deze niet uitrollen,en in 1000 talen zwijgen.
Of je nu belt mailt of wat dan ook er komt geen antwoord op je vragen.
Zit nog steeds op een telefoontje te wachten voor een storing van 6 weken gelden.
Regelmatig kan zomaar de internet verbinding er uit liggen.
Een kennis zat 2,5 week te wachten op een vervangen van een modem.
Onvriendelijk personen op de servicedesk. (zou ik overigens ook worden als ik daar moest werken)

Om nog maar of de Draytek te zwijgen.

Slechte en oude techniek Wifi
Zwakker processor (vooral te merken bij b.v meerdere uitgaande VPN verbindingen)
Processor klapt op 100% en internet word onbruikbaar traag.

geen Admin toegang om dingen te fine tunen.
geen bridge modus voor wie daar behoefte aan heeft.
Modem is niet veilig en Vodafone doet er maanden over om een firmware update uit te rollen.

• Rallye
[...]edit: is met Glasvezel een DVB-C kaartje ook mogelijk?
Zoals hiervoor al gezegd is ontvangst van DVB-C niet mogelijk bij Vodafone, wel bij andere glasvezelproviders, zoals Telfort. In aanvulling daarop: je hebt daarvoor dan geen kaartje nodig (zoals bij Ziggo). Op de glasvezel is DVB-C ongecodeerd.
Pagina: 1 ... 61 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.