Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.915 views

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:54
Datafeest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:38:
Ik heb nu een week Vodafone glas 50/50. Het IP locatie "probleem" die veelal wordt benoemd vind ik wel meevallen. Ik heb verschillende IP-naar-lokatie tools getest, dan krijg ik onder meer Italië, Irak en ook Nederland terug. Die verouderde tools slaan gewoon als een tang op een varken. In de praktijk ben ik er nog niet tegenaan gelopen.
De modem is wat mij betreft wel okay. Het is een gemiste kans dat die geen dual band ondersteund, daarom heb ik m'n eigen Airport Express er maar aan gehangen. Ik heb nog nooit een ISP modem meegemaakt die echt fantastisch is - en deze is weinig anders: Gewoon OK en meer ook niet.
Locatie Irak zou ik niet blij van worden hoor!

DaveD

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-12 20:46
Yarno schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:17:
Binnenkort wordt ik ook aangesloten op Vodafone.
Wie weet aan welke kant van de glasvezel (FTU) de Draytek is aangesloten?
Is dit op de A zijde of de B zijde?
À zijde. Links dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Sinds een weekje heb ik Vodafone glasvezel. Ben overgestapt van Tweak. Dit verliep gelukkig zonder problemen. Alleen vind ik mijn verbinding niet stabiel. Het internet valt de hele tijd weg voor heel even.

Hebben meer mensen hier last?

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 06:25
respawn123 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:08:
Sinds een weekje heb ik Vodafone glasvezel. Ben overgestapt van Tweak. Dit verliep gelukkig zonder problemen. Alleen vind ik mijn verbinding niet stabiel. Het internet valt de hele tijd weg voor heel even.

Zelfde probleem hier, alleen weet ik niet of het nu het internet is dat wegvalt of de router die vastloopt. In het begin leek het op het laatste maar nu weet ik het ook niet meer..

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 23-12 17:04
@respawn123 @MyTi: Stel je DNS in op die van Google (8.8.8.8 & 8.8.4.4). De Vodafone DNS server is behoorlijk brak. Heb meerdere monteurs hier gehad, modemwissel, een lijnmonitoring van een aantal halve dag en niemand kon wat vinden. Totdat er een monteur van Reggefiber met deze tip kwam. Sindsdien geen problemen meer met een tijdelijk wegvallende verbinding. _/-\o_

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@respawn123 @MyTi: Ik neem aan dat jullie bedoelen dat het bekabeld wegvalt? Of draadloos?

PS4 PSN: Dazzler2120

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 23-12 17:04
Dazzler2120 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:16:
@respawn123 @MyTi: Ik neem aan dat jullie bedoelen dat het bekabeld wegvalt? Of draadloos?
Ik had het via bekabelde verbinding. De verbinding tussen pc en router werd ook niet verbroken, het leek er op dat er gewoon voor een periode van +/- 10 seconden geen data meer over de lijn kwam.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Verwijderd

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:32:
[...]

Ik had het via bekabelde verbinding. De verbinding tussen pc en router werd ook niet verbroken, het leek er op dat er gewoon voor een periode van +/- 10 seconden geen data meer over de lijn kwam.
Je kunt ook een ping laten meelopen na tweakers.net of google.nl dat weet je zeker of de verbinding weg valt of het bijv een DNS probleem is.

• MyTi
In mijn geval is het over draadloos. In sommige gevallen werkt inderdaad internet 10-30 seconden niet, wifi verbinding lijkt gewoon te werken maar ik kan op zo een moment de modem web interface niet openen. In sommige gevallen geeft wifi aan dat er geen internetverbinding is, maar dus wel een verdinding met het wifi modem.
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:18:
@respawn123 @MyTi: Stel je DNS in op die van Google (8.8.8.8 & 8.8.4.4). De Vodafone DNS server is behoorlijk brak. Heb meerdere monteurs hier gehad, modemwissel, een lijnmonitoring van een aantal halve dag en niemand kon wat vinden. Totdat er een monteur van Reggefiber met deze tip kwam. Sindsdien geen problemen meer met een tijdelijk wegvallende verbinding. _/-\o_
Sorry, waar kan ik DNS instellen? is dit DNS Forwarding?

• Barre73

• Imperium
  • Niet online
Bedoeld ie niet het DNS instellen in het modem? (geen idee hoor, mijn glasvezelaanvraag loopt nog)

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:52
Ik ben ook van Vodafone 'oud' naar nieuw gegaan.
Het scheelde voor mij een tientje per maand en hierdoor ook eindelijk helemaal vrij van de KPN greep. De maandenlange wachttijd voordat onze wijkPOP eindelijk klaar was wel frustrerend.

Ik ben erg tevreden over de internetverbinding en de TVrecorder. De beeldkwaliteit van de TVstreams lijken veel beter, het viel zelfs mijn vrouw op, terwijl ze zulke dingen niet belangrijk vindt.
Het draadloze signaal van de Draytek is wel ondermaats, maar gelukkig zijn de antennes erg gemakkelijk te vervangen. Ik ben nu de 8db antennes van TPlink en dat is een enorme verbetering qua bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door WoBoW op 12-09-2014 06:13 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik hou nog even nauwlettend in de gaten hoe de ontwikkelingen zijn. Ik ben verder tevreden over mijn Vodafone (oud). De streams kunnen mijn inziens nog beter en wat ik zo lees van WoBow klinkt dat veel belovend.
Ik heb 1 coax en 1 UTP kabel naar boven. De coax komt met het nieuwe pakket dan te vervallen, de UTP wil ik voor de mediaspeler gebruiken.
Zijn er goede ervaringen met een Devolo-setje en het TV signaal? Want ik krijg geen extra UTP-kabel meer in de buis naar boven.

• DaveD1109
Binnetie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:
Ik hou nog even nauwlettend in de gaten hoe de ontwikkelingen zijn. Ik ben verder tevreden over mijn Vodafone (oud). De streams kunnen mijn inziens nog beter en wat ik zo lees van WoBow klinkt dat veel belovend.
Ik heb 1 coax en 1 UTP kabel naar boven. De coax komt met het nieuwe pakket dan te vervallen, de UTP wil ik voor de mediaspeler gebruiken.
Zijn er goede ervaringen met een Devolo-setje en het TV signaal? Want ik krijg geen extra UTP-kabel meer in de buis naar boven.
Ik heb goede ervaringen met devolo. Heb het nu ook voor boven. Kabel schijnt wel natuurlijk beter te zijn. Je zou de coax toch kunnen vervangen voor utp?

DaveD

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:57

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is er een mogelijkheid om te zien of je POP al geschikt is voor de nieuwe abo`s?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het voor mij rendabel is om over te stappen.

I am the great Cornholio!

• Binnetie
DaveD1109 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:01:
[...]

Ik heb goede ervaringen met devolo. Heb het nu ook voor boven. Kabel schijnt wel natuurlijk beter te zijn. Je zou de coax toch kunnen vervangen voor utp?
Inderdaad, de coax eruit trekken en gelijk een nieuwe UTP doorvoeren. Er zitten alleen een paar nare bochten in de buis. Kwam door de verbouwing. Maar kan het altijd proberen

• Barre73
MetaFrame schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:51:
Is er een mogelijkheid om te zien of je POP al geschikt is voor de nieuwe abo`s?
Zo goed als elke PoP is al geschikt voor de nieuwe abonnementen. Op de achtergrond gebruikt Vodafone de KPN Wholesale apparatuur waar nodig, of hun eigen apparatuur waar beschikbaar. Alleen de voormalige WGDO Pops vergden wat ombouw, maar dat is in gang gezet naar ik hoorde.

Als je wil weten of je via Vodafone apparatuur geleverd krijgt (met hopelijk betere TV streams) dan kun je een postcodecheck doen. Als 500 mbit leverbaar is dan zit je goed. Zo niet, dan gebruikt Vodafone op die plek KPN apparatuur. Daar leveren ze dan geen 500 mbit.

• Barre73
Binnetie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:
Ik kom er dankzij de reactie van WoBow achter dat ik tot mijn schande nooit had bedacht om de antennes van de Draytek te vervangen. Ik heb notabene zelf een TP link staan waarvan ik de antennes kan proberen op de Draytek te schroeven....

Eens kijken hoe dat werkt!

• Binnetie
MetaFrame schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:51:
Ik kijk elke maand even of er al weer wat nieuws is in mijn postcode. Maar echt overzichten zijn er niet

• Binnetie
Ik ben benieuwd Barre73 of het bij jou ook signaal verbetering geeft. Dan weet ik dat ik bij een eventuele overstap ook de antennes van mijn TP Link kan gebruiken.
In mijn postcode is nog geen 500Mbit leverbaar zag ik net.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:01:
[...]
Je zou de coax toch kunnen vervangen voor utp?
Zal een volgende koper leuk vinden...

• respawn123
Draadloos. Bekabeld weet ik niet, omdat ik niet zo vaak achter mijn pc zit met kabel. Op mijn telefoon is het zo dat het internet vaak 10 seconden weg valt. Het ligt volgens mij niet aan de router, want hij blijft gewoon verbonden met de router.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Hebben jullie dan al eens het kanaal gewijzigd en de bandwidth gewijzigd naar 20mhz? Zou beiden de wifi kunnen verbeteren.
Je kan ook de router verplaatsen, of de antennes draaien/tweaken

• Barre73
Router verplaatsen kan maar heel beperkt natuurlijk. Er zit een glasvezelkabel aan van 1 meter. Dat is je marge. Meer niet.

• respawn123
Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:49:
Hebben jullie dan al eens het kanaal gewijzigd en de bandwidth gewijzigd naar 20mhz? Zou beiden de wifi kunnen verbeteren.
Je kan ook de router verplaatsen, of de antennes draaien/tweaken
Hij stond op channel 6, heb hem nu op 12 staan en ben de enige in mijn omgeving met 12. Het probleem is echter nog niet opgelost. Router zit in de meterkast, dus kan hem niet verplaatsen. Als ik 2 meter van de router zit, heb ik dit probleem ook dus maar moet het niet aan zitten.

• robkerkhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12-2021
Vodafone ontwikkelt nieuwe UI en 4K STB
vrijdag 12 september 2014 | 21:30 CET |

Vodafone Nederland bereidt 4K voor en introduceert een vernieuwde user interface voor het tv platform, vertelt een woordvoerder van Entone op de stand tijdens de IBC beurs in Amsterdam.
Vodafone gebruikt settopboxen van Entone voor zijn tv-aanbod. De middleware wordt geleverd door Nordija. Samen met Nordija legt de operator de laatste hand aan een vernieuwde user interface met een eigen huisstijl.
Vodafone gebruikt zowel settop boxen met PVR als zonder. Vanaf begin volgend jaar wordt een nieuwe versie in gebruik genomen, die geschikt is voor 4K en meer mogelijkheden voor het tweede scherm. De nieuwste versie kan maximaal vier HD transcoders gelijktijdig draaien om een signaal te streamen naar een ander scherm.
De nieuwe box is ook voorzien van 11ac WiFi, waarvan het signaal sterk en stabiel genoeg is om te streamen naar tablets en smartphones, of naar een tweede box in de slaapkamer waar geen bekabeling aanwezig is. Entone levert daarvoor een wifi ontvanger die op de USB poort van de box wordt aangesloten.
Verder test Vodafone met Smart Home toepassingen. Een voorbeeld is een IP camera met WiFi, die een picture-in-picture beeld kan tonen van de kinderkamer, op de tv beneden. Vodafone heeft nog niet bevestigd wanneer het zijn vernieuwde tv-aanbod lanceert.
Nordija levert middleware aan Caiway, Vodafone en Tweak. Nordija heeft zijn platform opgebouwd rond html5 widgets, die per stuk kunnen worden geïntegreerd in het menu, zoals de EPG, live pauzeren of HBO, YouTube en andere OTT diensten.
Apparatuur kan worden opgenomen in een thuisnetwerk. De tweede settopbox in de slaapkamer kan worden gebruikt om een opname te starten op de box in de huiskamer. Verder kan op een tablet een kanaal worden gekozen, dat vervolgens met één beweging naar de tv kan worden geveegd.

• HoppyF
  • Laatst online: 23-12 15:25
Dat is goed nieuws dat Vodafone het Entone platform aan het verbeteren is.
De user interface vernieuwen is aardig maar veel belangrijker is de kwaliteit van de streams. Deze lijkt dus beter te gaan worden.
Ik ben wel benieuwd hoe men deze upgrades wil gaan doorvoeren en hoe bestaande klanten hier makkelijk gebruik van kunnen gaan maken.
We moeten niet weer zo'n situatie krijgen als dit jaar waarbij het best onhandig is om van het oude naar het nieuwe pakket over te stappen en waarbij Vodafone zelf geen initiatief neemt maar je zelf maar een nieuwe bestelling moet gaan doen.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sow dat klinkt interessant! Heb je toevallig een link naar dat artikel?
Nvm al gevonden :) ben benieuwd hoe dit aangepakt wordt ja!

[ Voor 30% gewijzigd door Dazzler2120 op 13-09-2014 10:31 ]

• HoppyF
Dazzler2120 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:28:
Sow dat klinkt interessant! Heb je toevallig een link naar dat artikel?
Nvm al gevonden :) ben benieuwd hoe dit aangepakt wordt ja!
http://www.telecompaper.c...uwe-ui-en-4k-stb--1036795

In Duitsland gaat Vodafone ook met 4K aan de gang.
Ik zeg: KPN, pak je spullen maar...
Zeker als de plannen voor de overname van UPC door Vodafone doorgaan wordt Vodafone in één keer de grootste kabel/glasvezelaanbieder in Nederland.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:08:
[...]
We moeten niet weer zo'n situatie krijgen als dit jaar waarbij het best onhandig is om van het oude naar het nieuwe pakket over te stappen en waarbij Vodafone zelf geen initiatief neemt maar je zelf maar een nieuwe bestelling moet gaan doen.
Jij had het een goed idee gevonden wanneer Vodafone uit eigen beweging een bestaande klant met een geheel ander product opzadelt dan waarvoor ze gekozen hebben?
Zomaar van de één op de andere dag en dichtgetimmeerde verplichte router, zomaar analoog/DVB-c kwijt...

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:05:
[...]

Jij had het een goed idee gevonden wanneer Vodafone uit eigen beweging een bestaande klant met een geheel ander product opzadelt dan waarvoor ze gekozen hebben?
Zomaar van de één op de andere dag en dichtgetimmeerde verplichte router, zomaar analoog/DVB-c kwijt...
Je mag natuurlijk ook blijven zitten bij het oude product prima vindt.
Klanten die wel over willen omdat ze geen DVB-C nodig hebben en goedkoper uit willen zijn moet je dan wel de mogelijkheid bieden over te stappen. Het liefst zonder veel gedoe.
Die dichtgetimmerde router is inderdaad een grote misser, dat is nooit aangekondigd en zomaar gedaan.
Ik hoop dat Vodafone daar nog wel met een goede oplossing komt.

• Kangodo
  • Laatst online: 28-04-2022
HoppyF schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:08:We moeten niet weer zo'n situatie krijgen als dit jaar waarbij het best onhandig is om van het oude naar het nieuwe pakket over te stappen en waarbij Vodafone zelf geen initiatief neemt maar je zelf maar een nieuwe bestelling moet gaan doen.
Ik heb anders van Vodafone-klanten gehoord dat ze sinds een maand (of twee) worden opgebeld met de vraag of zij willen overstappen.
We kunnen ons allemaal nog de lange wachtrij herinneren toen het pakket nét inging en de problemen met de overstap van fiber naar fiber.
Het lijkt me dan ook verstandig om met zo'n gigantische bulk te wachten tot het wat rustiger is, er meer ervaring is en alles ook sneller kan.

Verwijderd

Hallo

Onlangs ben ik overgestapt bij Vodafone thuis glasvezel van de oude naar de nieuwe hardware.

Weet iemand hoe ik de entone kamai van de 1080i instelling af kan krijgen?

Volgens de verkoper zou hij 1080p moeten kunnen draaien maar ben er inmiddels achter dat de technische kennis bij Vodafone soms te wensen overlaat, zeker ivm bijv. Reggefiber.

720p zou ik ook als een betere optie zien dan 1080i, maar de enige optie die ik kan kiezen in het menu is "HD" (in praktijk dus 1080i)

Groet en bvbd

Verwijderd

De streams zijn 1080i waarom wil je de entone dat laten omzetten? Of heeft de verkoper 1080p streams verkocht?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 10:06 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:05:
[...]

Dit.

Wij zitten nu nog op de ITNS-propositie van Vodafone en zodra ze ons zouden willen migreren, is het "byebye contract". Ik ben namelijk vooralsnog niet onder de indruk van de huidige kwaliteit en mogelijkheden van het Entone platform. Ondanks alle 'mooie' toekomstplannen.

En aannemen dat de kwaliteit van de streams wel beter zal worden is, in een landschap waar Vodafone in 90% van de gevallen nog afhankelijk is van de streams van KPN, wel heel naïef. Dan mogen ze ook wel haast maken met de ODF toegang in alle huidige Reggefiber gebieden.

Oh ja, en Reggefiber moet dan niet over genomen worden door KPN (of de ACM moet duidelijke voorwaarden stellen omtrent ODF toegang). Met een overname door KPN kan dat ODF wel eens op losse schroeven komen te staan.

Nee, zowel Vodafone als bv. Tweak/Sparql beloven mooie ontwikkelingen, maar beiden maken nog geen indruk.

De huidige realiteit is dat ik óf naar UPC zou gaan (maar wel echt als allerlaatste), of gewoon weer naar Telfort. Tot nu toe vind ik van alle TV-platformen namelijk het Amino platform toch het meest volwassen en soepel. Zeker met dingen zoals cloud opnemen bij Telfort.

Oh ja... en (vooralsnog) het CATV signaal wat je bij ITNS hebt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:04:
Hallo

Onlangs ben ik overgestapt bij Vodafone thuis glasvezel van de oude naar de nieuwe hardware.

Weet iemand hoe ik de entone kamai van de 1080i instelling af kan krijgen?

Volgens de verkoper zou hij 1080p moeten kunnen draaien maar ben er inmiddels achter dat de technische kennis bij Vodafone soms te wensen overlaat, zeker ivm bijv. Reggefiber.

720p zou ik ook als een betere optie zien dan 1080i, maar de enige optie die ik kan kiezen in het menu is "HD" (in praktijk dus 1080i)

Groet en bvbd
Net als Spaceone zie ook ik niet in waarom je de box van 1080i af zou willen hebben?

Bijna alle HD-streams zijn 1080i en SD is 576i (wat met relatief weinig moeite door je box opgeschaald wordt naar 1080i). Vervolgens mag je TV het sigaal postprocessen om optimaal op z'n scherm weer te geven. Waarschijnlijjk is je TV hier ook beter in dan de gemiddelde postprocessor in de gemiddelde set top box.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
eymey schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:37:
[...]

Dit.

Wij zitten nu nog op de ITNS-propositie van Vodafone en zodra ze ons zouden willen migreren, is het "byebye contract". Ik ben namelijk vooralsnog niet onder de indruk van de huidige kwaliteit en mogelijkheden van het Entone platform. Ondanks alle 'mooie' toekomstplannen.

En aannemen dat de kwaliteit van de streams wel beter zal worden is, in een landschap waar Vodafone in 90% van de gevallen nog afhankelijk is van de streams van KPN, wel heel naïef. Dan mogen ze ook wel haast maken met de ODF toegang in alle huidige Reggefiber gebieden.

Oh ja, en Reggefiber moet dan niet over genomen worden door KPN (of de ACM moet duidelijke voorwaarden stellen omtrent ODF toegang). Met een overname door KPN kan dat ODF wel eens op losse schroeven komen te staan.

Nee, zowel Vodafone als bv. Tweak/Sparql beloven mooie ontwikkelingen, maar beiden maken nog geen indruk.

De huidige realiteit is dat ik óf naar UPC zou gaan (maar wel echt als allerlaatste), of gewoon weer naar Telfort. Tot nu toe vind ik van alle TV-platformen namelijk het Amino platform toch het meest volwassen en soepel. Zeker met dingen zoals cloud opnemen bij Telfort.

Oh ja... en (vooralsnog) het CATV signaal wat je bij ITNS hebt.
Als je DVB-C gebruikt en wilt blijven gebruiken is het oude pakket een oplossing. Voor de rest is het nieuwe pakket echt wel beter en goedkoper.
De enige misser is de toegang tot de Draytek modem, maar dat is wel op te lossen.
De kwaliteit van de Entone vind ik prima, de user interface is ook goed net als de App voor de iPad.
De Amino vond ik niet bepaald uitblinken in snelheid en functies, de Entone kan ook nog beter maar slecht is het zeker niet.

De internetsnelheid is verder ook prima en sneller dan ik had (nu 50/50 eerst 35/35).

Vodafone heeft nog wat werk te doen maar kan dat zeker aan, de plannen om UPC van de kaart te vagen liggen er al. Ok, het zijn nog geruchten en er kan nog van alles veranderen maar plannen zijn er zeker.
Je moet misschien een lange adem hebben bij Vodafone maar KPN (en Telfort..) is ook niet alles.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Ik heb nu nog de oude config met DVB-C en onderstaande extra's
50/50 mb internet met mijn eigen router
Bellen zorgeloos naar vast
Extra tv zenders
HBO
Ik heb nu plm 4 tv's aangesloten 1 via het digitale kastje en de rest via een DVB-c kastje.
Hiervoor betaal ik 88,70 per maand .

Ga ik nu naar de nieuwe config met een Draytek modem etc maar met dezelfde opties als ik nu heb
dus extra tv zenders , HBO, Zorgeloos bellen etc dan ben ik 82,50 kwijt.
Maar dan heb ik maar 1 tv aangesloten , wil ik dan zeg voor het gemak 1 tv extra aangesloten hebben moet ik een extra kastje huren a 5 euro per maand , dan zit ik al op 87,50 per maand dus bijna zelfde als ik nu kwijt ben.
Ik ga dan niet uit dat je 1e halfjaar of heel jaar minder betaald maar gewoon uit van de kosten per jaar zonder de kortingen want ik ga er niet vanuit dat je elk jaar gaat switchen.
Dan is het voor mij geen optie om naar de nieuwe te gaan aangezien het mij financieel niks opleverd ( na 1 jaar ) en ik als ik meerdere tv's wil aansluiten ik dus meerdere kastjes moet huren wat de prijs alleen maar opdrijft en kan ik nu nog steeds gebruik maken van mijn eigen router en genexis modem , mocht men mij tco overzetten om de oude er helemaal uitgaat kan ik altijd nog kijken of ik ermee instem of dat ik overstap naar een andere provider ( hiervoor ziggo gehad en altijd zeer goed bevallen maar wilde beetje met de tijd mee naar glasvezel).

• respawn123
respawn123 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:08:

Ik heb mijn WiFi channel veranderd en een andere DNS server geprobeerd, maar ik heb dit probleem nog steeds. Wordt er onderhand helemaal ziek van. Het internet valt om de minuut weg. Iemand een oplossing?

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:13
respawn123 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:57:
[...]

Ik heb mijn WiFi channel veranderd en een andere DNS server geprobeerd, maar ik heb dit probleem nog steeds. Wordt er onderhand helemaal ziek van. Het internet valt om de minuut weg. Iemand een oplossing?
Ik ondervind helaas dezelfde problemen sinds de overstap van het oude naar het nieuwe abonnement en ben het inmiddels ook beu. Dit gebeurd bij mij wel wanneer er meerdere devices verbonden zijn. Als ik een enkel device gekoppeld heb lijkt het probleem zich niet voort te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door KevinskiNL op 15-09-2014 11:41 ]

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 17:28
Ik heb ruim een jaar geleden Vodafone thuis afgesloten(glasvezel moest nog aangesloten worden). Onder andere vanwege DVB-C, eigen router mogelijkheid en vast ip(volgens die meneer).

Nu werd ik dus vandeweek gebeld om de boel te komen aansluiten, en kwam ik achter de veranderingen. Nu is het volgens Vodafone niet meer mogelijk te annuleren, tenzij ik een jaar aan abonnementskosten betaal. Ze wijzen op een brief uit mei, maar daarin stond dat ze de naamgevingen van hun abonnementen gingen wijzigen, en dat ik minder ging betalen etc. Over technische veranderingen stond er niets van in.

Het liefste wil ik nu van Vodafone af, ik had geinformeerd moeten worden over de veranderingen op technisch vlak. Of had ik dit maar zelf moeten uitzoeken in mei en zit ik aan ze vast? In dat laaste geval kunnen ze sowieso een opzegging tegemoet zien. Iemand hier ervaring mee/ideeën over?

• Imperium
  • Niet online
Het is nu 2 weken geleden dat ik Vodafone Thuis heb aangevraagd, de status staat nog steeds op "Geaccepteerd" en opleverdatum 26-09.

Is dit normaal? of had er inmiddels al wat moeten gebeuren volgens jullie?

• eymey
Pepperoni schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
Ik heb ruim een jaar geleden Vodafone thuis afgesloten(glasvezel moest nog aangesloten worden). Onder andere vanwege DVB-C, eigen router mogelijkheid en vast ip(volgens die meneer).

Nu werd ik dus vandeweek gebeld om de boel te komen aansluiten, en kwam ik achter de veranderingen. Nu is het volgens Vodafone niet meer mogelijk te annuleren, tenzij ik een jaar aan abonnementskosten betaal. Ze wijzen op een brief uit mei, maar daarin stond dat ze de naamgevingen van hun abonnementen gingen wijzigen, en dat ik minder ging betalen etc. Over technische veranderingen stond er niets van in.

Het liefste wil ik nu van Vodafone af, ik had geinformeerd moeten worden over de veranderingen op technisch vlak. Of had ik dit maar zelf moeten uitzoeken in mei en zit ik aan ze vast? In dat laaste geval kunnen ze sowieso een opzegging tegemoet zien. Iemand hier ervaring mee/ideeën over?
Laat jezelf vooral niet afpoeieren.

Als jij je hebt aangemeld in een tijd dat er nog een heel ander aanbod geldig was en ook op de website stond, dan dien je ook gewoon te krijgen waar je toen voor hebt getekend. En dat dienen zij dan ook te leveren, zeker als ze hebben nagelaten om je fatsoenlijk over veranderingen te informeren.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Er is echter een brief gestuurd waarin vermeld wordt dat dvb-c (analoog signaal) is komen te vervallen. Waarom had je naar aanleiding hiervan geen contact opgenomen?

• MyTi
kevinwagenaar schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:41:
[...]

Ik ondervind helaas dezelfde problemen sinds de overstap van het oude naar het nieuwe abonnement en ben het inmiddels ook beu. Dit gebeurd bij mij wel wanneer er meerdere devices verbonden zijn. Als ik een enkel device gekoppeld heb lijkt het probleem zich niet voort te doen.
Precies dezelfde ervaring hier. Ik heb ook het idee dat bij meerdere devices er iets vastloopt in de router. Het is niet dat wifi geheel verbreekt, maar internet werkt in ieder geval 30 seconden of langer niet.

• Barre73
Ik heb daar dan weer geen last van. En hier zitten standaard minimaal 3 apparaten op de wifi aangesloten op elk willekeurig moment.

• Pepperoni
Dazzler2120 schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:12:
Er is echter een brief gestuurd waarin vermeld wordt dat dvb-c (analoog signaal) is komen te vervallen. Waarom had je naar aanleiding hiervan geen contact opgenomen?
Ook voor mensen die nog geen actief abonnement hebben? Ik heb zo'n brief niet gehad. Zou kunnen betekenen dat die wel verstuurd is maar kwijtgeraakt door de post oid. Zou wel een verschil maken als ik die brief gehad had/zou moeten hebben.

• KevinskiNL
MyTi schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:26:
[...]

Precies dezelfde ervaring hier. Ik heb ook het idee dat bij meerdere devices er iets vastloopt in de router. Het is niet dat wifi geheel verbreekt, maar internet werkt in ieder geval 30 seconden of langer niet.
Wat voor glasvezel modem heb jij?

Tevens wat heeft de rest van de tweakers voor een modem die deze problemen niet hebben?

• MyTi
kevinwagenaar schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:01:
[...]

Wat voor glasvezel modem heb jij?

Tevens wat heeft de rest van de tweakers voor een modem die deze problemen niet hebben?
Vigor2132FVn

• KevinskiNL
Ik heb dezelfde. Misschien dat het aan de nieuwe modems ligt die ze gebruiken. Althans de installatie monteur vertelde me dat dit de nieuwe waren.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:12:
En een betrouwbare partij zegt dan: "Omdat wij niet meer leveren wat wij u hebben beloofd (of wat is voorgehouden, afgesproken, overeengekomen, oid), annuleren wij hierbij uw bestelling. Wanneer u desondanks ons nieuwe product wilt afnemen verzoeken wij u dit via bijgevoegde antwoordkaart aan te geven."

Ik vind het wel lekker makkelijk om van de (doorgaans) niet ingevoerde consument te verwachten dat hij tussen de marketing kreten die een dergelijke folder/brief doorgaans bevat, zelf de essentie haalt qua technische veranderingen.
Waarbij ik me ten zeerste afvraag of er echt gestaan heeft dat DVB-C vervalt, het zou me niet verbazen wanneer slechts van 'analoog' is gesproken (geheel in lijn met de onbegrijpelijke ITNS-provider-terminologie die digital video broadcasting 'analoog' noemt).

Maar juridisch is het heel helder: een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod.
Het aanbod was de oude propositie, de aanvaarding betrof dus ook (alléén) de oude propositie.

Ten aanzien van de nieuw propositie is er daarom geen overeenkomst tot stand gekomen.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Pepperoni schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:44:
[...]

Ook voor mensen die nog geen actief abonnement hebben? Ik heb zo'n brief niet gehad. Zou kunnen betekenen dat die wel verstuurd is maar kwijtgeraakt door de post oid. Zou wel een verschil maken als ik die brief gehad had/zou moeten hebben.
Ja, deze brief is naar alle oude propositie klanten verstuurd dat omgezet zijn naar nieuwe propositie. De brief van mei, pagina 2 zal dat waarschijnlijk zijn.
Dit is ook de brief waarin de wijziging besproken wordt, en waarin aangegeven wordt dat je 1 jaar lang tv plus gratis krijgt

• Binnetie
Die brief heb ik ook niet ontvangen als oude propositie klant. Of zijn het de mensen die nog de oude propositie in februari hebben besteld en op de nieuwe zijn aangesloten?

• eymey
Ik denk dat laatste.

Ik ben op de oude propositie aangesloten in februari en heb verder nog niets over een eventuele overzetting gehoord.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Ja zijn inderdaad dat tijdens de bestelprocedure automatisch zijn overgezet ;)

• Pepperoni
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:17:
[...]

Ja, deze brief is naar alle oude propositie klanten verstuurd dat omgezet zijn naar nieuwe propositie. De brief van mei, pagina 2 zal dat waarschijnlijk zijn.
Dit is ook de brief waarin de wijziging besproken wordt, en waarin aangegeven wordt dat je 1 jaar lang tv plus gratis krijgt
Ok en maar mijn eisen mbt internet(eigen router kunnen gebruiken zonder beperkingen, vast ip) ben ik dus ook kwijt en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan die hele tv waar ik bijna toch nooit naar kijk.

Ik heb destijds alle aanbieders goed vergeleken, de Vodafone meneer die bij me thuis was heeft mijn eisen bevestigd en nu is dat ineens weg. Voelt niet goed, ga na m'n werk toch eventjes langs het juridisch loket even vragen wat die vinden.

• HoppyF
kevinwagenaar schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:28:
Ik heb dezelfde. Misschien dat het aan de nieuwe modems ligt die ze gebruiken. Althans de installatie monteur vertelde me dat dit de nieuwe waren.
Zou goed kunnen.
Vodafone heeft om één of andere manier gekozen om twee modellen van Draytek te gaan gebruiken.
De Vigor 2130 VFn en de 2132VFn.

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 20:20
Begin mei heb ik een aavraag gedaan voor Glasvezel Vodafone Thuis, na een gesprek met een verkoper aan de deur.

Het gesprek met de verkoper verliep erg goed, hij was voorbereid op veel vragen en wist uitstekende antwoorden te geven. Vooral gezien de gunstige prijs ten opzichte van mijn huidige abonnement ben ik overstag gegaan.

Inmiddels staat er voor 2 oktober een afspraak gepland met een medewerker van Guideon en is mijn huidige abonnement opgezegd bij XS4all.

Omdat ik enigszins voorbereid wou zijn op de overstap ben ik eens op diverse plekken gaan zoeken naar wat meer informatie en naar nu blijkt zijn de beloftes van de verkoper absoluut niet waar, ik ben hier zeer ontevreden over.

Nu neem ik mezelf absoluut kwalijk dat ik niet in de afkoelperiode deze
informatie ben gaan zoeken, maar ik ben simpelweg verkeerd voorgelicht door de medewerker.

Twee voorbeelden hiervan, er zijn er meer maar deze zijn het meest concreet:

1. Vodafone bied binnen het abonnement geen news servers aan, terwijl dit wel mondeling is toegezegd

2. Vodafone bied geen mogelijkheid om gebruik te blijven maken van een eigen router, terwijl ook dit mondeling is toegezegd

Nu kan er bij het tweede punt weliswaar een nuance worden gemaakt, maar feit is dat de geleverde router van Vodafone op slot zit en dus niet als bridge kan worden gebruikt. Dit heeft ook gevolgen voor de manier waarop VOIP zelf kan worden gebruikt.

Ik kan er een heel lang verhaal van gaan maken maar samengevat wil ik op basis van de verkeerde voorlichting mijn contract laten ontbinden. Ik wil dan ook een heel vriendelijk maar dringend verzoek doen om hier aan mee te werken,
waarbij ik nog best bereid ben om te schikken waar het gaat om gemaakte kosten.

Ik heb uiteraard de zaak voorgelegd aan de klantenservice van Vodafone maar deze heeft besloten dat de door mij genoemde redenen geen aanleiding voor Vodafone zijn om het contract te ontbinden, er is mij ook geen tegenvoorstel gedaan.

Vodafone heeft aangegeven de sales afdeling op de hoogte te stellen zodat deze miscommunicatie in de toekomst kan worden voorkomen. Hier heb ik uiteraard zelf niks aan.

Ik heb Vodafone inmiddels aan gegeven dat ik zal onderzoeken ea aan de rechter voor te leggen, mocht iemand nog tips voor me hebben dan zijn die uiteraard welkom

zie ook http://www.klacht.nl/voda...glasvezel-vodafone-thuis/

Cheers

Verwijderd

Ik heb mbt dat onderwerp in dit topic al een aantal posts geplaatst, check even of daar al iets tussen zit waar je iets mee kan.
Als het gaat om mondelinge toezeggingen is het echter jouw woord tegen dat van de colporteur, dan zit je met een bewijslast waar je (denk ik, tenzij je opnames hebt gemaakt) niet aan kan voldoen.

Wanneer het pakket dat je bewijsbaar hebt besteld anders is dan wat men nu wil leveren liggen de kaarten positiever voor je.

• HoppyF
Het probleem met kopen aan de deur is inderdaad de bewijslast. De verkoper kan je gouden bergen beloven maar in de praktijk komt daar niets van terecht.
Wat je kunt doen is het contract te laten ontbinden. Lukt dat niet is het waarschijnlijk goedkoper om je contract uit te zitten. Je krijgt als het goed is korting dus zijn de kosten per maand nog te overzien.
Als je bij een andere provider iets wilt afsluiten ben je ook een X bedrag per maand kwijt.
Een bevredigende oplossing is het misschien niet maar meer uitgeven om je gelijk te halen is ook niet alles.
Je zou ook nog TV en telefoon uit het pakket te halen zodat je alleen internet overhoudt.
Zit je nog wel met het enigszins beperkte modem (net als ik!)

Ik was ook niet op de hoogte van het beperkte modem maar heb wel zelf de keuze gemaakt. Er is bij mij niemand aan de deur geweest.

Verwijderd

Naast de afkoelingsperiode bij colportage is het verstandig, zo niet erg belangrijk, dat alle afspraken en beloftes in het contract worden vastgelegd. Indien dit niet is gebeurd heb je nagenoeg geen bewijslast dat de colporteur iets heeft beloofd resp. toegezegd en kan je ontbinding van het contract na de afkoelperiode dus vergeten en zit je voorlopig een jaar aan VF vast of je moet getuigen hebben, geen gezinsleden of familie, die erbij waren toen de beloftes werden gedaan of dat je het gesprek hebt opgenomen.

Verwijderd

Getuigen mogen wel gezinsleden en familie zijn in het civiele recht. Je moet er alleen wel heel zeker van zijn dat ze daadwerkelijk precies gehoord en begrepen hebben wat er is afgesproken. Dat begrijpen kan nog weleens een lastige zijn.

mbt eraan vast zitten, zie mijn eerdere post over aanbod en aanvaarding van *dat* aanbod (in het kader van DVB-C). De vraag is wel (zoals HoppyF terecht opmerkt) wat je er voor over hebt aan gedoe en stress om je gelijk te halen.

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Bij colportage moet binnen een vastgestelde termijn (ik dacht 1 week) een schriftelijk contract toegestuurd zijn waarin staat wat er geleverd gaat worden. Heb je dit niet ontvangen, dan heeft VF geen poot om op te staan daar dit contract getekend moet worden om rechtsgeldig te worden. Alleen tekenen bij de deur is tegenwoordig niet meer voldoende.

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-12 20:39
Tevens kun je het volgende nog bekijken:
Als vodafone niet expliciet in het contract heeft opgenomen dat de bridgemode functionaliteit wordt geblokkeerd, blijft ze ingebreke.
Vodafone moet dan wel ergens (in het contract of op de website met productinfo) vermeld hebben dat als modem een Vigor 2130 VFn of de 2132VFn geleverd wordt.

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-12 20:20
davides schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:17:
Tevens kun je het volgende nog bekijken:
Als vodafone niet expliciet in het contract heeft opgenomen dat de bridgemode functionaliteit wordt geblokkeerd, blijft ze ingebreke.
Dat lijkt me zeker een goede.

Iets anders waar ik nog door de redactie van Kassa op geattendeerd werd is het volgende:

Als de voorwaarden van een overeenkomst tussentijds wijzigen dan kun je als consument van het contract af. Je kunt dan opzeggen totdat de wijziging van kracht wordt (dus totdat glasvezel bij je is geïnstalleerd). In dit geval kun je volgens mij stellen dat de voorwaarden zoals uitgelegd aan de deur verschillen van de voorwaarden zoals gesteld in de Algemene Voorwaarden bij het contract. En dat je dus tot installatie op 2 oktober van het contract af moet kunnen. Een termijn stellen van twee weken (zoals Vodafone doet) is hiervoor niet afdoende.

• MyTi
Heeft hier iemand misschien al geprobeerd om het 2130/2132VFn modem te factory resetten? Vanaf dag 1 heb ik eigenlijk de wireless settings aangepast gehad maar ik weet niet of dat misschien nu gerelateerd is aan de problemen die ik ondervind..

• Barre73
Lijkt me dat je dan de provisioning om zeep helpt. Vergeet niet dat er niets tussen de FTU en de Draytek meer zit. Bij een paar providers zit op de FTU 1 actieve mediaconverter en daarachter de geleverde router/modem (Experiabox, Zyxel, etc). Maar bij Vodafone zit ook de provisioning in de Draytek volgens mij.
Als je die al zou kunnen resetten naar Factory settings dan vermoed ik dat het e.e.a. niet meer werkt.

Nog los van of dat tegen de algemene voorwaarden is (wat ik wel denk, zie ook mijn post daarover een X aantal pagina's terug)

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:13:
Lijkt me dat je dan de provisioning om zeep helpt. Vergeet niet dat er niets tussen de FTU en de Draytek meer zit. Bij een paar providers zit op de FTU 1 actieve mediaconverter en daarachter de geleverde router/modem (Experiabox, Zyxel, etc). Maar bij Vodafone zit ook de provisioning in de Draytek volgens mij.
Als je die al zou kunnen resetten naar Factory settings dan vermoed ik dat het e.e.a. niet meer werkt.

Nog los van of dat tegen de algemene voorwaarden is (wat ik wel denk, zie ook mijn post daarover een X aantal pagina's terug)
Precies, een harde reset naar de factory default settings geeft je wel admin rechten en controle over alle instellingen maar de verbinding naar Vodafone is dan vermoedelijk om zeep geholpen net als de Voip instellingen.
Een gewone reset zoals de voeding even los halen, zal de instellingen laten behouden maar geeft je verder geen admin toegang.
Kortom, als iemand de huidige instellingen op één of andere manier zou kunnen opslaan op een extern apparaat zoals een NAS of een PC zou dat heel wat kunnen oplossen.
Dit zal alleen niet zo simpel gaan vrees ik, want juist voor de configuratie opslag is de admin mode nodig.

Dit alles is door Vodafone simpel op te lossen door het admin wachtwoord te verstrekken met die restrictie dat je zelf dan verantwoordelijk wordt voor een goed werkende modem.
Als je dan geen internet of telefoon meer hebt moet je dit eerst zelf oplossen en kun je niet terugvallen op de klantenservice.

• DaveD1109
Hier vliegt net alles eruit. Alphen aan den Rijn postcode 2402 nog meer mensen last van?

DaveD

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jah ik kom net thuis en het werkt inderdaad niet, geen WAN verbinding. Wel jammer dat VF nergens een website heeft met status informatie ofzoiets. Niet zo professioneel.

Ik ben blij een backup verbinding te hebben. Dat heb ik ja-ren niet hoeven te gebruiken, totdat ik nu een maand bij VF zit. Hopelijk is dat geen voorbode, want de eerste maand ging verder vlekkeloos.

[ Voor 43% gewijzigd door kamerplant op 17-09-2014 19:09 ]

🌞🍃

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 15:30
Hier in Leeuwarden ook.

• robkerkhof
Hier in Beek en Donk ook (5741). Bellen met KS heeft geen zin. Wegens bijzondere drukte wordt de verbinding door vodafone verbroken

• LED-Maniak
  • Laatst online: 09:30
In twente is het ook loos :N

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12 09:26
Hier ook 7481

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou fijn dat het landelijk dan is, dan zal het vast ook geen dagen zijn. Je bent pas de sjaak als een verbinding het alleen bij jezelf niet doet ;).
Kennelijk hebben wij alsnog internet via een andere weg, anders kun je hier niet posten, en een keer zonder TV is ook wel eens goed ;)

🌞🍃

• LED-Maniak
  • Laatst online: 09:30
Hier werkt het weer *O*

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12 09:26
en weer verbinding (7481)

• DaveD1109
Hier inmiddels ook weer verbinding.

DaveD

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
Internet en bellen werkt wel, alleen tv nog niet.... 4105
Hmmmm, hij is voor de entone nieuwe firmware aan het ophalen....
Ook tv werkt weer na nieuwe firmware

[ Voor 49% gewijzigd door Mouki_9 op 17-09-2014 20:34 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• HoppyF
Hier (3852 Ermelo) ook problemen, TV signaal bleef opeens hangen. Toch maar even de spanning van de Entone afgehaald, daarna ging het weer goed.
Wel ontbreekt het instellingen menu (toets Menu) er verschijnt wel wat tekst in beeld, maar geen rode iconen en zwarte achtergrond. Merkwaardig ...

Nu maar wachten op een reactie van Vodafone over de storing.
Er staat wel e.e.a. op Alle Storingen.
http://allestoringen.nl/storing/vodafone

Verwijderd

kdbruin schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:16:
Bij colportage moet binnen een vastgestelde termijn (ik dacht 1 week) een schriftelijk contract toegestuurd zijn waarin staat wat er geleverd gaat worden. Heb je dit niet ontvangen, dan heeft VF geen poot om op te staan daar dit contract getekend moet worden om rechtsgeldig te worden. Alleen tekenen bij de deur is tegenwoordig niet meer voldoende.
Ik vraag me af of dat hier van toepassing is. Volgens mij is dit een uitvloeisel van de nieuwe Colportagewet die pas op 13 juni 2014 in werking is getreden (als ik het goed heb).
Contracten van vóór die tijd hoeven hier (natuurlijk) niet aan te voldoen, je kan een verkoper niet verwijten dat je bijvoorbeeld in 2012 geen contract nagezonden hebt gekregen wanneer dat pas in 2014 verplicht is gesteld.

• HoppyF
Nog steeds problemen met de Entone.
Versie 2.6.23-etv krijg ik te zien, echter (nog) geen beeld.
De Vodafone App op de iPad werkt wel goed.

Verwijderd

Geen probleem gehad in Alphen a/d Rijn op 2402

• robkerkhof
Nog steeds storing (5741). Geen internet, geen tv. Is al zo sinds 19.00 uur

• HoppyF
Nog steeds problemen met de TV.
De Entone blijft hangen bij het opstarten. Rode Vodafone logo verschijnt, starting network, duurt een tijdje en daarna een geheel zwart scherm. Alleen de volume instellingen zijn dan te wijzigen met de afstandsbediening. Je ziet dan alleen de volume balk in beeld.

Dit is er door Vodafone gemeld:
http://www.nutech.nl/inte...uis-storing-opgelost.html

"Op dit moment zijn er nog enkele gebruikers die problemen ondervinden met de diensten van Vodafone Thuis, maar volgens Vodafone zijn zij spoedig weer online."

Ben ik die enkele gebruiker?

Nog steeds problemen hier (rond 13:30)
Geen TV en ook geen internet meer, WAN status van de Draytek geeft "DHCP disconnected aan".

Edit:
38 minuten na het herstarten van de Draytek 2130VFn kreeg deze pas een IP adres via het WAN.
Nu dus wel internet en telefoon, maar nog steeds geen TV!

Edit (Vodafone reageert via Twitter rond 14:45)
Het probleem lost zich nu langzaam op. Nog even geduld. Niet herstarten dat kan weer extra vertragen.

[ Voor 27% gewijzigd door HoppyF op 18-09-2014 14:48 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:50:
Ben ik die enkele gebruiker?

Nog steeds problemen hier (rond 13:30)
Geen TV en ook geen internet meer, WAN status van de Draytek geeft "DHCP disconnected aan".
Nee, mijn Entone werkt ook niet meer. De klok stond verkeerd en ik rebootte hem zonder er bij na de denken dat de infra misschien nog steeds half op zijn gat lag :).
Edit (Vodafone reageert via Twitter rond 14:45)
Het probleem lost zich nu langzaam op. Nog even geduld. Niet herstarten dat kan weer extra vertragen.
Via wat voor bron geeft Vodafone thuis informatie?

edit:
Ik zie nu wat post op het vodafone forum.

Er is daar ook een topic in het storingen subforum.

[ Voor 20% gewijzigd door ANdrode op 18-09-2014 16:38 ]

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:31:
[...]

Nee, mijn Entone werkt ook niet meer. De klok stond verkeerd en ik rebootte hem zonder er bij na de denken dat de infra misschien nog steeds half op zijn gat lag :).

[...]

Via wat voor bron geeft Vodafone thuis informatie?

edit:
Ik zie nu wat post op het vodafone forum.

Er is daar ook een topic in het storingen subforum.
Via Twitter krijg je wel redelijk snel een reactie. (@vodafoneNL)

Ik vraag me wel af hoeveel klanten er nu nog steeds getroffen zijn.

Edit:
Net even gekeken, de TV werkt weer na een reset van de Entone.
Ik had al vaker een reset van de Entone gedaan zonder resultaat, nu werkt het weer.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 18-09-2014 16:53 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Werkt trouwens weer. Ik heb alleen nog steeds wat moeite met die black-box kastjes die ik zelf niet kan debuggen :)

• HoppyF
Vodafone stuurt een email, ik ben benieuwd...

Beste klant,

De afgelopen paar dagen heb je mogelijk storing ervaren bij het gebruik van internet, TV en/of bellen van Vodafone Thuis. Inmiddels is het probleem verholpen, maar wij vinden het vervelend dat je niet optimaal van onze diensten hebt kunnen genieten. Daarom bieden wij je, naast ons excuus, ook een tegemoetkoming aan. Je ontvangt hier binnen een week meer informatie over.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 18:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb die mail ook, we wachten af wat ze gaan doen.

Zal wel een eenmalige korting zijn of een maandje een pakket erbij oid

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Ze hebben wel een goede aanbieding lopen bij Vodafone. Eerste jaar 37,50 euro per maand, 50mb internet, tv en bellen. Hoe zijn de ervaringen? Ik moet binnenkort overstappen als ik geen korting krijg bij UPC.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 21-09-2014 12:51 . Reden: referral verwijderd ]

• Barre73
Het wordt wel gewaardeerd als je je eerst inleest in dit topic voordat je deze vragen stelt. Flink aantal pagina's terug maar niet verder dan ca 1 april 2014 want toen werden de eerste mensen met het nieuwe (en dus huidige) Vodafonepakket geactiveerd.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-12 21:13
Geen idee of het aan de laatste update ligt, maar het geluid lijkt wel slechter geworden de laatste week. Op Canvas-HD was het net of er geritsel doorheen klonk, maar ook een hoop andere zenders klinken minder. NPO klinken wel goed.
Jammer dat ik niet over gegevens beschik, het blijft een beetje giswerk zo.

Iemand anders die dit is opgevallen?

• DaveD1109
ik heb een vreemd probleem. Enige tijd geleden was mijn entone defect en kon niet meer opnemen. ik heb nu een nieuwe en als ik een opname wil bekijken dan doen sommige het wel en sommige het niet. Hij neemt het kennelijk wel op. bij het afspelen geeft hij geen foutmelding maar springt hij gelijk op gewoon tv ipv dat hij het bestand gaat afspelen.

DaveD

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

DaveD1109 schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:58:
ik heb een vreemd probleem. Enige tijd geleden was mijn entone defect en kon niet meer opnemen. ik heb nu een nieuwe en als ik een opname wil bekijken dan doen sommige het wel en sommige het niet. Hij neemt het kennelijk wel op. bij het afspelen geeft hij geen foutmelding maar springt hij gelijk op gewoon tv ipv dat hij het bestand gaat afspelen.
Je bent niet de enige met dat probleem:

Vodafone forum

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zojuist onderstaande mail verstuurd.
Vodafone Thuis wordt hier de deur uitgeschopt wanneer mogelijk. Wat een frotclub is dat zeg.

Geachte klantenservice,

Tijdens mijn vakantie afgelopen week ontving ik een mail van Vodafone met betrekking tot de storing die ik heb ervaren, dat het probleem is opgelost en dat er tegemoetkoming volgt.

Nou, de problemen zijn dus alles behalve opgelost. Ik kan nog steeds géén gebruik maken van de diensten. Het modem is kapot zoals ook de monteur op 25 augustus al heeft geconstateerd en gemeld bij jullie. Het staat nog steeds aan/uit te knipperen.

Inmiddels zijn we dus een dikke maand verder na de 'geplande' oplevering en het werkt nog steeds niet. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik stap naar de klachtencommissie.

Ik heb het abonnemensgeld en de aansluitkosten op 16 september gestorneerd. Daar heb ik de 17e september nog contact voor gezocht met jullie maar na 20 minuten in de wachtrij heb ik opgehangen.
Zo lang als het niet werkt wordt er geen cent overgemaakt, dat lijkt me héél duidelijk en volkomen terecht.

Dus. Graag nú actie ondernemen, nieuw modem opsturen en problemen a.s.a.p. oplossen.
Er kan een monteur komen vóór 7:15u in de ochtend, of na 17:00u in de middag. Overdag is er niemand thuis.

In afwachting van uw reactie/actie verblijf ik met vriendelijke groet,

Pingelmonster

[ Voor 3% gewijzigd door Pingelmonster op 22-09-2014 10:13 ]

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Binnenkort krijg ik mijn Vodafone glasvezel aansluiting. Wij gebruiken 2 tv's en moeten 2 ontvangers voor IPTV huren waarvan 1 met recorder functie.

Nergens lees ik dat er IPTV ontvangers te koop zijn. Zit ik dan altijd vast aan de huur ontvangers van Vodafone?

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Een kennis heeft vorig jaar een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone. Hij wilt DVBC ontvangst zodat hij op de slaapkamers van de kids geen ontvangers hoeft te huren en geen cat kabels hoeft aan te leggen.

Nu krijgt hij over ca. 2 mnd de aansluiting de glasvezel moet nog gelegd worden. Ondertussen heeft Vodafone dvbc eraf gegooid. Nu gaat de vlieger niet meer op om dvbc te kijken op de slaapkamers.

Mij lijkt dat het contract zo ontbonden kan worden omdat er niet geleverd wordt waarvoor is getekend. Een medewerker aan de telefoon zei dat het contract niet getekend is voor dvbc alleen maar voor iptv. Dit lijkt mij onwaar.

Wat zijn jullie ervaringen en ideeën?

• Barre73
fotomartin schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:36:
Binnenkort krijg ik mijn Vodafone glasvezel aansluiting. Wij gebruiken 2 tv's en moeten 2 ontvangers voor IPTV huren waarvan 1 met recorder functie.

Nergens lees ik dat er IPTV ontvangers te koop zijn. Zit ik dan altijd vast aan de huur ontvangers van Vodafone?
Ja. Vodafone biedt ze alleen als huur aan. Zelf ergens een IPTV ontvanger kopen is geen optie omdat je niet beschikt over de goede firmware.

• Barre73
fotomartin schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:41:
Een kennis heeft vorig jaar een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone. Hij wilt DVBC ontvangst zodat hij op de slaapkamers van de kids geen ontvangers hoeft te huren en geen cat kabels hoeft aan te leggen.

Nu krijgt hij over ca. 2 mnd de aansluiting de glasvezel moet nog gelegd worden. Ondertussen heeft Vodafone dvbc eraf gegooid. Nu gaat de vlieger niet meer op om dvbc te kijken op de slaapkamers.

Mij lijkt dat het contract zo ontbonden kan worden omdat er niet geleverd wordt waarvoor is getekend. Een medewerker aan de telefoon zei dat het contract niet getekend is voor dvbc alleen maar voor iptv. Dit lijkt mij onwaar.

Wat zijn jullie ervaringen en ideeën?
Tip: gebruik niet de term DVB-C maar analoge TV. Dat was wat Vodafone zelf ook gebruikte in haar aanbod. Wellicht dat ze dat iets meer in beweging zet

Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.