Begin mei heb ik een aavraag gedaan voor Glasvezel Vodafone Thuis, na een gesprek met een verkoper aan de deur.
Het gesprek met de verkoper verliep erg goed, hij was voorbereid op veel vragen en wist uitstekende antwoorden te geven. Vooral gezien de gunstige prijs ten opzichte van mijn huidige abonnement ben ik overstag gegaan.
Inmiddels staat er voor 2 oktober een afspraak gepland met een medewerker van Guideon en is mijn huidige abonnement opgezegd bij XS4all.
Omdat ik enigszins voorbereid wou zijn op de overstap ben ik eens op diverse plekken gaan zoeken naar wat meer informatie en naar nu blijkt zijn de beloftes van de verkoper absoluut niet waar, ik ben hier zeer ontevreden over.
Nu neem ik mezelf absoluut kwalijk dat ik niet in de afkoelperiode deze
informatie ben gaan zoeken, maar ik ben simpelweg verkeerd voorgelicht door de medewerker.
Twee voorbeelden hiervan, er zijn er meer maar deze zijn het meest concreet:
1. Vodafone bied binnen het abonnement geen news servers aan, terwijl dit wel mondeling is toegezegd
2. Vodafone bied geen mogelijkheid om gebruik te blijven maken van een eigen router, terwijl ook dit mondeling is toegezegd
Nu kan er bij het tweede punt weliswaar een nuance worden gemaakt, maar feit is dat de geleverde router van Vodafone op slot zit en dus niet als bridge kan worden gebruikt. Dit heeft ook gevolgen voor de manier waarop VOIP zelf kan worden gebruikt.
Ik kan er een heel lang verhaal van gaan maken maar samengevat wil ik op basis van de verkeerde voorlichting mijn contract laten ontbinden. Ik wil dan ook een heel vriendelijk maar dringend verzoek doen om hier aan mee te werken,
waarbij ik nog best bereid ben om te schikken waar het gaat om gemaakte kosten.
Ik heb uiteraard de zaak voorgelegd aan de klantenservice van Vodafone maar deze heeft besloten dat de door mij genoemde redenen geen aanleiding voor Vodafone zijn om het contract te ontbinden, er is mij ook geen tegenvoorstel gedaan.
Vodafone heeft aangegeven de sales afdeling op de hoogte te stellen zodat deze miscommunicatie in de toekomst kan worden voorkomen. Hier heb ik uiteraard zelf niks aan.
Ik heb Vodafone inmiddels aan gegeven dat ik zal onderzoeken ea aan de rechter voor te leggen, mocht iemand nog tips voor me hebben dan zijn die uiteraard welkom
zie ook
http://www.klacht.nl/voda...glasvezel-vodafone-thuis/
Cheers