Ik ben sinds juli aangesloten bij Vodafone (afkomstig van Tweak). Gelukkig geen problemen gehad tijdens de overstap en met de internetverbinding gaat alles zonder problemen. De Vigor ingesteld om al het binnenkomende verkeer door te zetten naar mijn eigen router en deze routeert het binnenkomende verkeer naar de verschillende devices binnen mijn netwerk.
Helaas heb ik wel problemen met de TV recorder. Deze is de helpdesk van Vodafone al enkele weken aan het uitzoeken, maar ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn die de volgende situatie ervaren:
Indien er 2 programma's achter elkaar worden opgenomen, dan staat het tweede programma wel vermeld in de opnamelijst, maar als deze moet worden afgespeeld komt er allen korte tijd in de linkerbovenhoek een draaiend rondje, waarna er weer wordt teruggesprongen naar de bovenste opname in de lijst.
Dit gaat echter alleen fout indien ik de standaard opnames instel op 5 minuten vooraf en 10 minuten achteraf opnemen (mogelijk ook bij andere tijden). Indien ik de standaard opname niet vooraf/achteraf laat starten heb ik ook geen probleem. Dit gebruik ik momenteel maar als oplossing, waarbij ik ook gewoon het daarop volgende programma maar opneem om eventuele uitloop op te vangen.
Daarnaast heb ik bij de telefonie afrekening een tweetal fouten geconstateerd.
In de afrekening van juli waren de mobiele telefoniekosten op het totaalblad 30% hoger als de kosten op het detailblad. De overige categorieën waren wel correct. De teveel betaalde kosten zijn overigens na een melding van mij wel correct gecorrigeerd op de afrekening van augustus.
De afrekening van augustus heb ik nog nauwkeuriger gecontroleerd en het blijkt dat Vodafone 2x BTW berekend. Tarieven zijn voor binnenlands verkeer volgens de eigen Vodafone prijslijst (
https://www.vodafone.nl/_...thuis_28_januari_2014.pdf) EUR 0,10 starttarief + EUR 0,08 per minuut. Dit zijn naar mijn idee bedragen incl BTW, aangezien nergens wordt vermeld dat deze kosten excl BTW zouden zijn. De overige bedragen op de prijslijst zijn immers ook allemaal incl BTW.
De detailafrekening komt ook overeen met deze tarieven. Op het totaalblad wordt er echter nogmaals 21% BTW berekend.
Dit heb ik pas vandaag gemeld aan de helpdesk dus hier uiteraard nog geen reactie op ontvangen.
Wel ben ik benieuwd of alleen bij mij er elke keer fouten op de rekening staan, of dat het een algemeen probleem is bij Vodafone om de telefoniekosten correct te berekenen.