Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.913 views

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Firmware van de "Draaktek"is van februari en bevat nog steeds een open SSL lek.
Bij alle grote merken routers zijn er de afgelopen maanden diverse updates geweest voor open SSL.

Helaas is het al precies zo als ik verwacht had van Vodafone helemaal niets gebeurt.
Bovendien koop je voor een paar tientjes een router die wireless beter presteert dan die "Draaktek"
Eerst blokkeer je de mogelijkheden door verplicht gebruik van een modem en vervolgens zorg je er niet voor dat dit modem veilig blijft. Dikke onvoldoende voor dit bedrijf.
Vodafone schaam u!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
arjan.n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:28:
Bij alle grote merken routers zijn er de afgelopen maanden diverse updates geweest voor open SSL.

Helaas is het al precies zo als ik verwacht had van Vodafone helemaal niets gebeurt.
Bovendien koop je voor een paar tientjes een router die wireless beter presteert dan die "Draaktek"
Eerst blokkeer je de mogelijkheden door verplicht gebruik van een modem en vervolgens zorg je er niet voor dat dit modem veilig blijft. Dikke onvoldoende voor dit bedrijf.
Vodafone schaam u!
Ik zie firmware versie: GlasOperator_3.7.5_RC5b staan, maar kan er niks over vinden op het internet.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• arjan.n
Gewoon dus beta firmware RC zal voor release candidate staan en de B voor beta.

Firmware Version: 3.7.5(zonder rc5b)
Release Date: March 5, 2014

[ Voor 73% gewijzigd door arjan.n op 29-08-2014 01:03 ]

• mvanrooijenjr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo!

Ik heb Tomato op mijn ASUS RT-N66U gezet en probeer dus doormiddel van een mediaconverter deze rechtstreeks op het glasvezel aan te sluiten. Nou is dit door andere mensen in deze draad al gedaan, met VLAN tags van 300 (of 200) voor internet/telefonie en 640 voor IPTV.. maar hoe stel ik dat hier in? Kan iemand mij een concreet voorbeeld geven hoe ik dit in Tomato op moet zetten?

Plaatje ter referentie!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/QPyx4368jjUjR69FM9Io_2OZ7vkTCr67BHNwCqIuMZBaBWgWAmwCL4A8Cty613oHiW6DO8jTasA=w1822-h856

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
arjan.n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:28:
<...>
Welk lek bedoel je, Arjan? De bekendste is vlgs henzelf niet van toepassing: is-vigor-router-affected-by-openssl-heartbleed-bug?

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
mvanrooijenjr schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:05:
Even een update: het is nu dinsdag, 9 dagen sinds mijn router kapot is. Gisteren had het nieuwe modem binnen moeten komen (maandag), het is nu dinsdag en het modem was nog niet binnen. Wij bellen naar Vodafone: "Sorry meneer, modem was naar verkeerde adres gestuurd. Wij geven vandaag weer een nieuwe mee aan de post, krijgt u hem morgen of overmorgen binnen."

Hoe de fuck verstuurd je een modem naar het verkeerde adres als je al 9 dagen contact heb en iedere keer je adres herhaald aan de telefoon? Un fucking believable.

Daarnaast: als wij niet gebeld hadden waren zij er niet achter gekomen en hadden ze nooit er nog een gestuurd. Dat vat deze 9 dagen ook samen: WIJ moeten iedere keer bellen, zij houden nooit ONS op de hoogte.

Ongeintresseerd personeel met 0,0 empathie voor de situatie. Niet normaal.

Hoe lang nog voor dat ik legale basis heb om mijn contract te verbreken? Ik wil geeneens blijven bij een provider die zich niet kan verplaatsen in het probleem. Momenteel halen ze echt het bloed onder me nagels vandaan.
Ik zit inmiddels ook bijna een week te wachten op een nieuwe entone. Ben deze partij echt spuug zat.

DaveD

• arjan.n
ultrapreventive schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 04:32:
[...]

Welk lek bedoel je, Arjan? De bekendste is vlgs henzelf niet van toepassing: is-vigor-router-affected-by-openssl-heartbleed-bug?
De belangrijkste is:
CVE-2014-0224 CCS injection vulnerability
Maar open SSL word met grote regelmaat geupdate om diverse security fixes te dichten.

• ultrapreventive
arjan.n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:50:
[...]

De belangrijkste is:
CVE-2014-0224 CCS injection vulnerability
Maar open SSL word met grote regelmaat geupdate om diverse security fixes te dichten.
Ik had al eerder een statement op hun UK site gelezen waaruit ik (onterecht?) opmaakte dat ze helemaal geen OpenSSL gebruiken:
We confirm that no DrayTek web sites or hardware products use (or have used) the vulnerable OpenSSL service/protocol; no action is required for any of these.
:?

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie hulp even nodig.

De DrayTek doet niet wat het moet doen. Ping is een stuk hoger dan anders, instelmogelijkheden te beperkt en SSL is nog niet veilig via de oude firmware.

Nu wil ik graag een eigen managed switch er tussen gooien.
Dus Glasvezel -> Managed switch ->TV, Telefoon, Internet.

Is dit mogelijk? zo ja, hoe?
Is dit een kwestie van Managed switch met glasvezel aansluiting gebruiken (bijvoorbeeld de SRW2024) en de juiste VLAN's gebruiken? of moet ik bepaalde gegevens nog hebben?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12 15:25
HellStorm666 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:24:
Beste mede-tweakers,

Ik heb jullie hulp even nodig.

De DrayTek doet niet wat het moet doen. Ping is een stuk hoger dan anders, instelmogelijkheden te beperkt en SSL is nog niet veilig via de oude firmware.

Nu wil ik graag een eigen managed switch er tussen gooien.
Dus Glasvezel -> Managed switch ->TV, Telefoon, Internet.

Is dit mogelijk? zo ja, hoe?
Is dit een kwestie van Managed switch met glasvezel aansluiting gebruiken (bijvoorbeeld de SRW2024) en de juiste VLAN's gebruiken? of moet ik bepaalde gegevens nog hebben?
Andere apparatuur hoeft het probleem niet te zijn, de gegevens die Vodafone in de Draytek heeft staat is echter wel een probleem. Deze gegevens krijg je er niet uit zonder "admin" te zijn.
De "user" mode is de grootste beperking dus en die omzeil je niet eventjes.

• mvanrooijenjr
Iemand al geprobeerd admin toegang te krijgen? Speculaties over hoe GlasOperator de admin-naam heeft opgebouwd?

• HellStorm666

HellStorm666

mvanrooijenjr schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:39:
Iemand al geprobeerd admin toegang te krijgen? Speculaties over hoe GlasOperator de admin-naam heeft opgebouwd?
Ik hoop er vanavond mee bezig te kunnen.
Met een beetje geluk kan ik het admin password recoveren.

Scientia Potentia Est

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier een hoop gezeik met Vodafone Thuis.
Afgelopen maandag de monteur op bezoek gehad, ruim een maand na de bestelling.

Verbinding niet opgeleverd omdat het Draytek 2132Vfn-modem kapot blijkt. Alle lampjes staan tegelijk te aan/uit te knipperen. Monteur kan de lijn niet testen omdat hij geen testmodem bij zich heeft.
Hij heeft contact gehad met Vodafone en is vervolgens onverrichterzake weer vertrokken.

Vanuit Vodafone blijft het helemaal stil. Ik ben zelf maar gaan bellen om te vragen hoe verder.
Er wordt gezegd dat de monteur met zijn testmodem getest heeft en dat blijkt dat de lijn niet goed is 8)7 .
Lekkere miscommunicatie dus, de monteur constateert namelijk dat het modem kapot is. Hele week blijft het stil.

Gisteren gehoord dat KPN een lijnonderzoek is gestart en dat dit uiterlijk 3 september gedaan moet zijn.
Maarja, een lijnonderzoek uitvoeren terwijl de oorzaak gewoon in het modem ligt is natuurlijk tijdsverspilling.

Ondertussen al hele week geen TV/Internet.
Eerste indruk was positief maar nu begint het me toch érg tegen te staan

• HoppyF
Pingelmonster schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:
Hier een hoop gezeik met Vodafone Thuis.
Afgelopen maandag de monteur op bezoek gehad, ruim een maand na de bestelling.

Verbinding niet opgeleverd omdat het Draytek 2132Vfn-modem kapot blijkt. Alle lampjes staan tegelijk te aan/uit te knipperen. Monteur kan de lijn niet testen omdat hij geen testmodem bij zich heeft.
Hij heeft contact gehad met Vodafone en is vervolgens onverrichterzake weer vertrokken.

Vanuit Vodafone blijft het helemaal stil. Ik ben zelf maar gaan bellen om te vragen hoe verder.
Er wordt gezegd dat de monteur met zijn testmodem getest heeft en dat blijkt dat de lijn niet goed is 8)7 .
Lekkere miscommunicatie dus, de monteur constateert namelijk dat het modem kapot is. Hele week blijft het stil.

Gisteren gehoord dat KPN een lijnonderzoek is gestart en dat dit uiterlijk 3 september gedaan moet zijn.
Maarja, een lijnonderzoek uitvoeren terwijl de oorzaak gewoon in het modem ligt is natuurlijk tijdsverspilling.

Ondertussen al hele week geen TV/Internet.
Eerste indruk was positief maar nu begint het me toch érg tegen te staan
Er kloppen een aantal zaken niet.
Een modem kan best stuk zijn maar de lijn (de glasvezel) die naar de PoP loopt kan wel getest worden.
Als deze goed is ligt het probleem elders, bv in de modem.
KPN heeft helemaal niets met de lijn (=glasvezel) te maken, dat loopt via Reggefiber.
Dit is jouw probleem ook niet maar die van Vodafone, zij moeten ervoor zorgen dat de lijn + het modem goed werken. Wie op welk moment de werkzaamheden uitvoert is voor jou als gebruiker niet belangrijk

Ik zou Vodafone nogmaals bellen om te vragen welke afspraken er nu gemaakt zijn voordat er weer miscommunicatie ontstaat.
Het klinkt vreemd maar voor een grote telecomreus als Vodafone is communicatie niet hun sterkste kant net als van veel andere providers.
Het kastje-naar-de-muur verhaal komt helaas te vaak voor.

Verwijderd

Helaas klinkt dat verhaal van het (kapotte) modem en maar duren en duren mij heel bekend in de oren. Ook hier was afgelopen maandag de monteur op bezoek om de overstap van Vodafone Thuis naar Vodafone Thuis te realiseren.

Helaas, het wan lampje geeft geen signaal, maar het testmodem wel. Al hoewel ook het testmodem nog geen ip diensten weer geeft. Hmm, waarschijnlijk wel het modem stuk, maar ze geven bij de helpdesk aan dat het tot zes uur kan duren voordat het signaal goed op de lijn staat.
Hoe professioneel is dat als je een monteur laat komen die niet z'n werk kan doen omdat er wellicht nog geen signaal op de lijn staat...

De monteur heeft doorgegeven dat het modem waarschijnlijk niet goed is (daar waar ik bij was via de telefonische ondersteuning van de helpdesk).
Bel ik de volgende ochtend wat ze gaan doen (want na zessen was de helpdesk inmiddels niet meer bereikbaar, lekker makkelijk) en hebben ze nog geen idee. De teschnische dienst gaat het onderzoeken. Maar het is wel goed dat ik er nog even bij vertel dat het modem het niet goed deed, terwijl het testmodem wel een signaal kreeg. Maar was dat gisteren niet ook al genoteerd...
Ofwel niet professioneel geholpen omdat niet alles gelezen wordt ofwel niet professioneel geholpen omdat niet alle info geregistreerd wordt.

Inmiddels is het vrijdag en heb ik gisteren ochtend 8 uur iemand van reggefiber aan de deur gehad om de lijn te controleren. Die was prima en alles lijkt ook te werken (was dat maandag niet al bekend?). Conclussie ook van de monteur van Reggefiber dat het modem van Vodafone stuk is. Dat wordt direct doorgegeven. Inmiddels is het dus vrijdag en pas in de loop van de morgen heeft de technische dienst van Vodafone vrijgegeven dat er een nieuw modem opgestuurd mocht gaan worden en een monteur ingepland.
Ik had van de week al een paar keer gebeld en gevraagd of dat niet parallel kon lopen zodat de lijn ook gefixt kon worden als dat nodig was en ik niet onnodig lang hoefde te wachten op het modem. Maar nee, procedures procedures, dat kan echt niet meneer.

Hopeloos die lui bij Vodafone en omdat ze er eerst een maand overheen laten gaan met het aansluiten is de wettelijke opzegtermijn ook al voorbij van twee weken. Lekker makkelijk.

En inderdaad, je moet zelf iedere keer bellen over een status update, zelf nemen ze helemaal geen contact op en proberen ze het liefst zoveel mogelijk links te laten liggen. Het enige wat ze iedere keer zeggen is dat het onderzoek naar de lijn volgens hun procedure vijf werkdagen mag duren. Niks mee te maken, in deze tijd laat je mensen geen week inclusief weekend zitten zonder internet, telefoon en tv. Zeker niet als je over gaat binnen het eigen bedrijf van het ene op het andere abonnement. Dat zij daar zaken voor moeten regelen heb ik als klant niets mee te maken.

Om ziek van te worden, dat is wel duidelijk, net als het feit dat dit dus de laatste keer is van een abo bij Vodafone.

• HoppyF
Ik schrik van je verhaal!
De onkunde straalt er vanaf...
Het probleem is dat de klantenservice nooit zelf in staat is een probleem op te lossen.
Daar zitten ze ook niet voor, maar ze moeten wel in staat zijn de juiste personen op een probleem af te sturen om de storing te verhelpen.
De ene keer kan dit Reggefiber zijn de andere keer een monteur van Vodafone (lees: Guidion).
Verder is het opsturen van een nieuw modem echt niet zo moeilijk.
Dit loopt via een logistiek bedrijf, de klantenservice heeft echt geen stapel modems naast zich liggen, het is dus een kwestie van het logische bedrijf de opdracht geven een modem op te sturen.
De pakketservice doet er maar een dag over dus dit proces hoeft ook geen dagen te duren.

Nog sneller is een monteur met modem ter plaatse te sturen, dit zou in het geval van gehele uitval van zowel internet/TV als telefonie geen overbodige luxe zijn. Dagen zonder deze drie diensten zitten is onacceptabel.
Ik ben dit soort problemen gelukkig nog niet tegengekomen maar zal in het geval zich dit voordoet zeer alert zijn. De ervaringen van mede Tweakers zeggen mij al genoeg.

• arjan.n
ultrapreventive schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Ik had al eerder een statement op hun UK site gelezen waaruit ik (onterecht?) opmaakte dat ze helemaal geen OpenSSL gebruiken:
[...]

:?
Dat gaat over de heartbleed security vulnerability dat is een ander lek waar de draytek geen last van had.
Heartbleed is CVE-2014-0160.

• ultrapreventive
arjan.n schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:00:
[...]

Dat gaat over de heartbleed security vulnerability dat is een ander lek waar de draytek geen last van had.
Heartbleed is CVE-2014-0160.
Ja ik weet welk lek dat is, de URL in mijn post bevat de tekst.
Hun statement op de UK site is echter zo vaag, dat je erin kunt lezen dat ze überhaupt geen OpenSSL zouden toepassen.
Maar ze bedoelen dat ze geen kwetsbare versie ervan toepassen -vwb Heartbleed kwetsbaar. Op Twitter werd er ook expliciet naar gevraagd (gebruiken jullie OpenSSL en is het kwetsbaar), daar gaf Draytek ook een half antwoord (niet kwetsbaar).

(Hun juli FW notes voor FW 1.5.4.1 voor Vigor 2130Vn geven het wel aan vwb de CCS Injection.)

Verwijderd

Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Vodafone. Op dit moment heb ik een Amino M540 en zou deze graag blijven gebruiken. Is het mogelijk om de de Amino STB te blijven gebruiken met Vodafone?

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:46:
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Vodafone. Op dit moment heb ik een Amino M540 en zou deze graag blijven gebruiken. Is het mogelijk om de de Amino STB te blijven gebruiken met Vodafone?
Nee, als je nu over zou stappen naar Vodafone krijg je het nieuwe pakket met de Entone STB.
Deze is niet uitwisselbaar met de Amino.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Nee, als je nu over zou stappen naar Vodafone krijg je het nieuwe pakket met de Entone STB.
Deze is niet uitwisselbaar met de Amino.
Als ik het goed begrijp gaat de Amino dus niet werken als ik deze op het Draytek modem aansluit? Hebben dan alle bestaande Vodafone klanten een Entone STB gekregen ter vervanging van de Amino's?

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:39:
[...]

Als ik het goed begrijp gaat de Amino dus niet werken als ik deze op het Draytek modem aansluit? Hebben dan alle bestaande Vodafone klanten een Entone STB gekregen ter vervanging van de Amino's?
Klopt.
De Entone STB komt in de plaats van de Amino.
De Amino is in bruikleen verstrekt en moet retour naar Vodafone.

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
HoppyF schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:50:
[...]

Klopt.
De Entone STB komt in de plaats van de Amino.
De Amino is in bruikleen verstrekt en moet retour naar Vodafone.
Je bedoelt retour Telfort

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:46
Als hij de Amino van Telfort heeft gekregen vanwege een opname pakket, dan wel. Als deze nog vanuit een eerdere provider is, dan waarschijnlijk niet.
Maar hoe dan ook. Amino kan niet bij Vodafone zoals reeds gezegd,

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Ja, Telfort in het geval van logitiger.
Bestaande Vodafone klanten die overstappen naar het nieuwe pakket moeten de Amino naar Vodafone terugsturen.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 01-09-2014 08:09 ]

• r5copa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Graag reactie ..

Ik ben sowieso blij met het feit dat Vodafone nu voor een degelijk merk Draytek heeft gekozen , echter ik zit al sinds de 15e ( opleverdatum ) zonder internet en bellen .
Na veel contact te hebben gehad , zeggen ze nu bij Vodafone dat er een landelijk probleem is met de nieuwere types , namelijk dat ze het glas signaal van buiten niet goed op pakken....
Hier zijn ze mee aan het onderzoeken zeggen ze .
Zelf twijfel ik aan dit verhaal , omdat zowel het wan en fiber ledje niet aan gaan of knipperen...

Volgens mij moet dan toch minimaal het fiber ledje af en toe iets oplichten ??

Trouwens ...ik moet zeggen dat het bereik en de wifi snelheid fantastisch zijn met de Vigor 2132 ..
N snelheid komt stabiel boven de 50 Mbit uit !!
Ook het bereik op zolder is nog redelijk .... , bijna het zelfde als bij mijn ecb 300 ...( op 22db )

• HellStorm666

HellStorm666

r5copa schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:45:
Graag reactie ..

Ik ben sowieso blij met het feit dat Vodafone nu voor een degelijk merk Draytek heeft gekozen , echter ik zit al sinds de 15e ( opleverdatum ) zonder internet en bellen .
Na veel contact te hebben gehad , zeggen ze nu bij Vodafone dat er een landelijk probleem is met de nieuwere types , namelijk dat ze het glas signaal van buiten niet goed op pakken....
Hier zijn ze mee aan het onderzoeken zeggen ze .
Zelf twijfel ik aan dit verhaal , omdat zowel het wan en fiber ledje niet aan gaan of knipperen...

Volgens mij moet dan toch minimaal het fiber ledje af en toe iets oplichten ??

Trouwens ...ik moet zeggen dat het bereik en de wifi snelheid fantastisch zijn met de Vigor 2132 ..
N snelheid komt stabiel boven de 50 Mbit uit !!
Ook het bereik op zolder is nog redelijk .... , bijna het zelfde als bij mijn ecb 300 ...( op 22db )
Mooi,
Maar waar wil je een reactie op?

Ik heb ook de Vigor 2132. Deze doet gewoon wat ie moet doen.
Zowel WAN als Fiber brand netjes.
Maar kan helaas niet wat ik wil dat ie doet (Dus een DMZ naar m'n eigen router. Nu werkt alleen VPN nog niet)

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

Ik hoop er vanavond mee bezig te kunnen.
Met een beetje geluk kan ik het admin password recoveren.
Om hier even op terug te komen.
De python tool kan wel een Admin password renderen. Maar helaas werkt deze niet. Zowel FTP, SSH als Weblogin weigeren de pass.

Scientia Potentia Est

• arjan.n
`Welk wachtwoord had je dan gevonden?

• HellStorm666

HellStorm666

met Draytools werd die gegenereerd afhankelijk van t mac adres.
Ik kwam op:
admin
SfWjSbYz

Scientia Potentia Est

• arjan.n
Probeer eens rechtstreeks op de router met een kabel.
192.168.1.1:8080 je krijgt dan een management login scherm als het goed is.

• mvanrooijenjr
HellStorm666 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:31:
Ik kwam op:
admin
SfWjSbYz
Dit had ik ook al geprobeerd, werkt inderdaad niet.
arjan.n schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:44:
Probeer eens rechtstreeks op de router met een kabel.
192.168.1.1:8080 je krijgt dan een management login scherm als het goed is.
Hm, dit doet hij bij mij niet. Moet je hem dan op de WAN aansluiten of zo?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HellStorm666 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:31:
Ik kwam op:
admin
SfWjSbYz
Draytool is niet compatible met de niet-OpenWRT modellen.

Ik zie wel op de WAN interface (bekijken met port mirror) status checks naar de admin pagina binnen komen. Deze gebruiken digest authenticatie via plain http.

Omdat het digest authenticatie is kan je het wachtwoord niet achterhalen. Maar het is dus misschien wel mogelijk om de sessie te clonen. In ieder geval een poging waard :).

• arjan.n
mvanrooijenjr schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:48:
[...]

Dit had ik ook al geprobeerd, werkt inderdaad niet.

[...]

Hm, dit doet hij bij mij niet. Moet je hem dan op de WAN aansluiten of zo?
En op dit adres?

http://192.168.1.1:8069/cwm/CRN.htm

• r5copa
HellStorm666 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:22:
[...]

Mooi,
Maar waar wil je een reactie op?

Ik heb ook de Vigor 2132. Deze doet gewoon wat ie moet doen.
Zowel WAN als Fiber brand netjes.
Maar kan helaas niet wat ik wil dat ie doet (Dus een DMZ naar m'n eigen router. Nu werkt alleen VPN nog niet)
Thnx voor je antwoord.... Ik weet in elk geval nu dat hij ergens in het land al wel werkt. _/-\o_
Het schijnt een demping waarde probleem te zijn tussen de Vigor en apparatuur van Kpn...
Wat is voor jou trouwens de reden geweest om een eigen router achter de Vigor te willen hebben ?

• HellStorm666

HellStorm666

r5copa schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:20:
[...]

Thnx voor je antwoord.... Ik weet in elk geval nu dat hij ergens in het land al wel werkt. _/-\o_
Het schijnt een demping waarde probleem te zijn tussen de Vigor en apparatuur van Kpn...
Wat is voor jou trouwens de reden geweest om een eigen router achter de Vigor te willen hebben ?
Ik heb een TP-Link n750. Deze heeft een goed werkende Wi-Fi met 5Ghz ondersteuning.
Daarbij is de TP-Link gewoon up-to-date, dus veiliger.
Ook staan alle instellingen als port-forwards ed ingesteld.
Het is in dit geval dus makkelijker om de DrayTek door te lussen (voor zover dat mogelijk is zonder Bridge optie) dan alles daar weer in te moeten stellen.
Waarbij je waarschijnlijk alle instellingen kwijt ben als Vodafone vind dat er een herstart moet gebeuren. (helaas deze ervaringen bij KPN, alle instellingen kwijt omdat KPN vond dat er een herstart nodig was, zonder ons te informeren).

Scientia Potentia Est

• r5copa
HellStorm666 schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:25:
[...]

Ik heb een TP-Link n750. Deze heeft een goed werkende Wi-Fi met 5Ghz ondersteuning.
Daarbij is de TP-Link gewoon up-to-date, dus veiliger.
Ook staan alle instellingen als port-forwards ed ingesteld.
Het is in dit geval dus makkelijker om de DrayTek door te lussen (voor zover dat mogelijk is zonder Bridge optie) dan alles daar weer in te moeten stellen.
Waarbij je waarschijnlijk alle instellingen kwijt ben als Vodafone vind dat er een herstart moet gebeuren. (helaas deze ervaringen bij KPN, alle instellingen kwijt omdat KPN vond dat er een herstart nodig was, zonder ons te informeren).
Toevallig had ik ook de n750 / wdr4300... Is inderdaad een prima ding.
Alleen ik plaats in principle nooit twee routers achter elkaar.... Tenzij ik van de eerste de WiFi en alles uit kan schakelen, en inderdaad de DMZ kan gebruiken.
Moet wel zeggen dat de WiFi op 2.4 GHz, sneller is bij de Vigor 2132!
De 5ghz stond bij mij altijd uit, omdat ik geen 5ghz apparatuur heb.

• Barre73
ANdrode schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:30:
[...]

Draytool is niet compatible met de niet-OpenWRT modellen.

Ik zie wel op de WAN interface (bekijken met port mirror) status checks naar de admin pagina binnen komen. Deze gebruiken digest authenticatie via plain http.

Omdat het digest authenticatie is kan je het wachtwoord niet achterhalen. Maar het is dus misschien wel mogelijk om de sessie te clonen. In ieder geval een poging waard :).
Ik ken de Algemene Voorwaarden van Vodafone niet helemaal uit mijn hoofd maar de Draytek is eigendom van Vodafone dus ik weet bijna zeker dat er ergens in de voorwaarden staat dat dit soort pogingen/acties niet toegestaan zijn. Misschien niet zo handig om hier te bespreken hoe je het admin wachtwoord kan kraken.

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 19:33
Ik word helemaal gek van die Draytek Vigor 2130n.

Net overgestapt van Lijbrandt naar Vodafone. Bij Lijbrandt had ik een Genexis modem aan de muur hangen. Daarachter heb ik een Netgear R6300v2 router draaien. Keurig ingesteld met poorten om mijn NAS etc van buiten af te benaderen. Nu met de overstap ik een geweldige Draytek Vigor 2130n gekregen. Ik dacht aan een simpele wissel met de Genexis. Opzich was dit ook zo, maar alle poorten zijn van buiten weer dicht.
Ingelogd in mijn Draytek (kan helaas alleen met user) en bij met NAT keurig een paar poorten open gezet. Alleen mijn poorten blijven dicht. DMZ geprobeerd... alles blijft dicht van buitenaf...

Komt iemand dit bekend voor? En nog beter.. heeft iemand een oplossing of suggesties?!

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:32:
[...]

Ik ken de Algemene Voorwaarden van Vodafone niet helemaal uit mijn hoofd maar de Draytek is eigendom van Vodafone dus ik weet bijna zeker dat er ergens in de voorwaarden staat dat dit soort pogingen/acties niet toegestaan zijn. Misschien niet zo handig om hier te bespreken hoe je het admin wachtwoord kan kraken.
Staat nergens.
https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/

Dit staat er wel, en ik weet zeker dat deze tekst er een aantal weken geleden niet stond!

Aanvullende info netwerk:
Bridged mode (voor aansluiten eigen router met publiek ip-adres) niet ondersteund
Aanvullende info Wifi
Standaard met WPA2 sleutel beveiligd

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Interessante link! Sinds vandaag bieden ze blijkbaar ook vDSL aan met een nieuw pakket.
Ik denk dat daar wel een nieuw topic voor moet komen, niet?

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Sinds een week eindelijk ook aangesloten op Vodafone Glas 50/50.

Het installeren ging niet geheel vlekkeloos. Na een levertijd van 3! maanden kwam er eindelijk een monteur langs. Wat bleek, ze hadden me nog niet aangesloten.

De Monteur zei dat het aan het eind van de dag wel verholpen zou zijn, uiteindelijk kreeg ik pas de dag erna (woensdag) een belletje (na zelf 2x gebeld te hebben) dat ze een monteur langs zouden sturen op vrijdag. Daar was ik niet helemaal blij mee natuurlijk, maar gelukkig woont de monteur blijkbaar tegenover me en was het dezelfde woensdag middag nog gefixed. (door een switch om te zetten in de wijkcentrale. *zucht*.)

Magoed, nu dus een klein weekje internet. Opzich tevreden behalve dan dat de snelheid niet 50.. maar eerder bij de 30/35 mbit zit. Hebben jullie ook last dat jullie de geadverteerde snelheid niet halen? Dit zou toch wel moeten met glas?

Ik wilde vanavond ook de TV Thuis App gaan gebruiken op mijn iPad.. Nu moet je je iPhone/ iPad koppelen met de interactieve box. Alleen krijg ik een geheel ander menu dan je in de handleiding te zien krijgt. Zo heb ik geen menu met de optie 'apparaten' om mijn iPhone te vinden en te koppelen.

Hebben jullie dit zelf wellicht ook gehad? Ik heb de box al gereboot in de hoop dat hij een update oid zou downloaden, maar geen effect. Anders ga ik morgen maar de Klantenservice bellen :(.

• Barre73
tjAb schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:15:
Ik word helemaal gek van die Draytek Vigor 2130n.

Net overgestapt van Lijbrandt naar Vodafone. Bij Lijbrandt had ik een Genexis modem aan de muur hangen. Daarachter heb ik een Netgear R6300v2 router draaien. Keurig ingesteld met poorten om mijn NAS etc van buiten af te benaderen. Nu met de overstap ik een geweldige Draytek Vigor 2130n gekregen. Ik dacht aan een simpele wissel met de Genexis. Opzich was dit ook zo, maar alle poorten zijn van buiten weer dicht.
Ingelogd in mijn Draytek (kan helaas alleen met user) en bij met NAT keurig een paar poorten open gezet. Alleen mijn poorten blijven dicht. DMZ geprobeerd... alles blijft dicht van buitenaf...

Komt iemand dit bekend voor? En nog beter.. heeft iemand een oplossing of suggesties?!
Zijn ongeveer al meerdere honderden reacties over geschreven in dit topic alleen al.... lijkt ook niet te kunnen.

• Kangodo
Jammer van die omzetting in de wijkcentrale.
Ik hoor wel vaker dat dat mis gaat, snap niet helemaal hoe dat kan.

Snelheid zou inderdaad rond de 50 moeten zitten, zelfs met meerdere televisies die aan staan.
Heb je dit bekabeld of draadloos getest, want het wifi-signaal is vaak de boosdoener.

Niet bellen, de oplossing is heel 'simpel': Je hebt de verkeerde app.
Er is een Vodafone TV-app en een Vodafone Thuis TV-app, jij hebt nu de laatste.
Jij hebt de Vodafone TV-app nodig en die activeer je met twee codes die je in een brief hebt gekregen.

• mvanrooijenjr
HoppyF schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:40:
[...]

Staat nergens.

Dit staat er wel, en ik weet zeker dat deze tekst er een aantal weken geleden niet stond!

Bridged mode (voor aansluiten eigen router met publiek ip-adres) niet ondersteund
Aanvullende info Wifi
Zoals ik al dacht: die belofte die ze op de Vodafone Thuis Forum deden dat ze mogelijk bridged mode willen gaan implementeren was allemaal gebakken lucht om ons de waffel te laten houden.

Oh Vodafone. :)

• Barre73
Kiev schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:20:

Magoed, nu dus een klein weekje internet. Opzich tevreden behalve dan dat de snelheid niet 50.. maar eerder bij de 30/35 mbit zit. Hebben jullie ook last dat jullie de geadverteerde snelheid niet halen? Dit zou toch wel moeten met glas?

Ik wilde vanavond ook de TV Thuis App gaan gebruiken op mijn iPad.. Nu moet je je iPhone/ iPad koppelen met de interactieve box. Alleen krijg ik een geheel ander menu dan je in de handleiding te zien krijgt. Zo heb ik geen menu met de optie 'apparaten' om mijn iPhone te vinden en te koppelen.

Hebben jullie dit zelf wellicht ook gehad? Ik heb de box al gereboot in de hoop dat hij een update oid zou downloaden, maar geen effect. Anders ga ik morgen maar de Klantenservice bellen :(.
Snelheid: hoort abslouut niet en moet Vodafone voor je op (laten lossen).

TV app: hier gaat iets fout. Je hebt een handleiding van de oude Vodafone zo te horen. Zo werkte het vroeger inderdaad.
Bij het nieuwe Vodafone download je de app en zolang je op de wifi zit van de Draytek werkt het direct. Wel even bij opstarten je activatiecode invoeren. Die in het boekje staat wat je er bij kreeg.

• Kangodo
mvanrooijenjr schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:26:
Zoals ik al dacht: die belofte die ze op de Vodafone Thuis Forum deden dat ze mogelijk bridged mode willen gaan implementeren was allemaal gebakken lucht om ons de waffel te laten houden.

Oh Vodafone. :)
Hoezo gebakken lucht?
Het wordt niet ondersteund en is niet mogelijk, ik ben blij dat het na al die maanden eindelijk duidelijk op de website staat.
In de toekomst willen ze daar iets aan doen, maar dat verandert niks.

• mvanrooijenjr
Het word niet ondersteund, maar het is wel mogelijk.

• Kangodo
Excuses, punt is dat ze het niet ondersteunen.
Die informatie staat er inderdaad pas sinds vandaag op.
Hele website lijkt aangepast te zijn ivm DSL.

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:40:
[...]

Staat nergens.

Aanvullende info Wifi
Ik had het over Algemene Voorwaarden. Niet over een stukje tekst op een website over het modem.

Probeer deze liever eens: https://www.vodafone.nl/_...afone_thuis_juni_2014.pdf

Met artikel 10.3 komt Vodafone een heel eind denk ik..

• arjan.n
Wat een leugens de beste technology standaard bij Vodafone.
o ja waar is:

5.ghz ondersteuning?
Wireless AC (2400)
Usb 3.0
Dualcore proccesor voor snelle verwerking van meerdere taken tegelijk.

Draytek staat al jaren bekend om oude technieken.
Bovendien laten ze bij Vodafone eerst maar eens werken om hun modems veilig te maken met de oude firmware zooi.
Bij kritische vragen op het forum door diverse mensen word er niet eens antwoord op gegeven.

• HoppyF
Kangodo schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:27:
[...]

Hoezo gebakken lucht?
Het wordt niet ondersteund en is niet mogelijk, ik ben blij dat het na al die maanden eindelijk duidelijk op de website staat.
In de toekomst willen ze daar iets aan doen, maar dat verandert niks.
Ho even!
Dat het NU pas op de website staat is wel degelijk een probleem.
Klanten die vóór vandaag zijn aangesloten zijn nooit geïnformeerd, ook niet per email toe de bestelling al geplaatst was of was opgeleverd.
Dit vind ik op z'n minst niet netjes te noemen.
Vodafone moet al veel langer op de hoogte zijn geweest van de huidige opzet, dit kun je geen bug noemen.
Een bug in de software o.i.d. kun je een provider niet aanrekenen.

Het kan best zijn dat Vodafone de bridge mode niet op korte termijn kan oplossen maar kom dan tenminste met een uitleg naar de klanten toe en vraag of men wil wachten tot de bridge mode op termijn wel beschikbaar komt.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?
Dit voorkomt een hoop gezeur achteraf en discussies in forums zoals hier.

• Kangodo
Daar geef ik je volkomen gelijk in, dat was ook niet waar ik op doelde.
Vergeleken met de website van Ziggo, en anderen, is Vodafone Thuis meer een 'webshop' dan ondersteuning bij het product.
Vooral het ontbreken van belangrijke informatie is dan 'niet netjes'.

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:38:
[...]

Ik had het over Algemene Voorwaarden. Niet over een stukje tekst op een website over het modem.

Probeer deze liever eens: https://www.vodafone.nl/_...afone_thuis_juni_2014.pdf

Met artikel 10.3 komt Vodafone een heel eind denk ik..
Vodafone probeert zich (net als veel andere bedrijven) maximaal in te dekken dmv Algemene voorwaarden.
Deze voorwaarden mogen echter de consument niet benadelen.
Activiteiten zoals hacken of proberen bij je buurman in zijn modem in te breken zijn natuurlijk niet toegestaan.
Het goed leveren van een dienst (zoals internet) met daarbij een bridge mode is een normale situatie en is niet nadelig voor Vodafone of andere klanten.
Dat Vodafone een bridge mode (nog) niet wenst te ondersteunen betekent nog niet dat het technisch niet mogelijk is.

Er zijn genoeg rechtszaken waarbij een rechter de vloer aanveegt met de algemene voorwaarden.

• mvanrooijenjr
HoppyF schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:43:
[...]

Ho even!
Dat het NU pas op de website staat is wel degelijk een probleem.
Klanten die vóór vandaag zijn aangesloten zijn nooit geïnformeerd, ook niet per email toe de bestelling al geplaatst was of was opgeleverd.
Dit vind ik op z'n minst niet netjes te noemen.
Vodafone moet al veel langer op de hoogte zijn geweest van de huidige opzet, dit kun je geen bug noemen.
Een bug in de software o.i.d. kun je een provider niet aanrekenen.

Het kan best zijn dat Vodafone de bridge mode niet op korte termijn kan oplossen maar kom dan tenminste met een uitleg naar de klanten toe en vraag of men wil wachten tot de bridge mode op termijn wel beschikbaar komt.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?
Dit voorkomt een hoop gezeur achteraf en discussies in forums zoals hier.
Kangodo schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:48:
Daar geef ik je volkomen gelijk in, dat was ook niet waar ik op doelde.
Vergeleken met de website van Ziggo, en anderen, is Vodafone Thuis meer een 'webshop' dan ondersteuning bij het product.
Vooral het ontbreken van belangrijke informatie is dan 'niet netjes'.
Yes, en het is juist op basis van deze informatie-tekort dat ik een contract ben aangegaan. Mij vertelde de VF-medewerker aan de tel dat ik bridge mode kon doen.

Het is niet netjes, inderdaad.

• Kiev
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:27:
[...]

Snelheid: hoort abslouut niet en moet Vodafone voor je op (laten lossen).

TV app: hier gaat iets fout. Je hebt een handleiding van de oude Vodafone zo te horen. Zo werkte het vroeger inderdaad.
Bij het nieuwe Vodafone download je de app en zolang je op de wifi zit van de Draytek werkt het direct. Wel even bij opstarten je activatiecode invoeren. Die in het boekje staat wat je er bij kreeg.
Thanks! Ga ik voor de snelheid morgen direct contact met ze opnemen.

Over de app. Ik vermoedde al zoiets, maar ik krijg toch echt de melding in de app om naar 'Menu - Instellingen - Apparaten - Nieuw apparaat toevoegen.' te gaan? Daarnaast heb ik de handleiding direct van de website van vodafone (https://www.vodafone.nl/_...en/handleiding-tv-app.pdf)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12 17:24

OmeJoyo

This is me

Er zijn 2 apps, je moet de "Vodafone tv" app hebben niet de "Vodafone thuis tv" :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Kiev
OmeJoyo schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:26:
Er zijn 2 apps, je moet de "Vodafone tv" app hebben niet de "Vodafone thuis tv" :)
Dat was hem inderdaad, haha. Ik voel me nu echt zeer intelligent xD. Thanks voor de snelle hulp!

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:52:
[...]

Vodafone probeert zich (net als veel andere bedrijven) maximaal in te dekken dmv Algemene voorwaarden.
Deze voorwaarden mogen echter de consument niet benadelen.
Activiteiten zoals hacken of proberen bij je buurman in zijn modem in te breken zijn natuurlijk niet toegestaan.
Het goed leveren van een dienst (zoals internet) met daarbij een bridge mode is een normale situatie en is niet nadelig voor Vodafone of andere klanten.
Dat Vodafone een bridge mode (nog) niet wenst te ondersteunen betekent nog niet dat het technisch niet mogelijk is.

Er zijn genoeg rechtszaken waarbij een rechter de vloer aanveegt met de algemene voorwaarden.
Waar haal je dit nou ineens vandaan? Er begon een topic te ontstaan waar het ging over hoe je als admin binnen kan komen in die Draytek. En dan vooral hoe je het admin wachtwoord kan kraken.
Dat is gewoon simpelweg niet toegestaan en daarom waarschuwde ik even dat het niet handig is om dat op een openbaar forum te doen waar Vodafone ook gewoon mee kijkt.

OT: Je krijgt wat er beloofd wordt. Toegang tot Internet, televisie en telefonie. Een bridge mode zodat je zelf van alles er achter kan hangen en dat je dan van buiten kan benaderen is niet wat zij aanbieden of hoeven aan te bieden. Punt uit.
Ik ben er zeker van dat dit bij een rechter ook geen stand houdt. Vodafone doet keurig wat ze beloven en dat enkele honderden mensen het niet fijn vinden dat er beperkingen aan de dienst zitten zal ze waarschijnlijk niet heel erg deren.

• ultrapreventive
Of het handig is, doet voor wat het bespreken aangaat niet terzake, dat is op geen enkele wijze afgedekt in de AV.Kan ook niet, valt immers onder de vrijheid van meningsuiting. Betreft daarnaast niets onwettelijks.

Het handelen naar het besprokene is een andere kwestie, daartegen heeft VF voldoende handvatten in hun AV ingebouwd.

Voor mij gold overigens die van januari, het is van belang in de gatne te houden welke van toepassing was op het moment waarop de overeenkomst met VF werd aangegaan.

Daarnaast is in een aantal gevallen sprake geweest van misleiding van klanten bij de keuzebepaling. Al eerder hebben we het erover gehad, dat in zo'n geval de overeenkomst kan worden nietigverklaard.
Dan kan VF niet volstaan met: 'we leveren wat er staat, doei'. De voorlichting in het beslistraject is ook bij de afweging van geldigheid overeenkomst van belang.

[ Voor 28% gewijzigd door ultrapreventive op 01-09-2014 23:46 ]

• arjan.n
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:32:
[...]

OT: Je krijgt wat er beloofd wordt. Toegang tot Internet, televisie en telefonie. Een bridge mode zodat je zelf van alles er achter kan hangen en dat je dan van buiten kan benaderen is niet wat zij aanbieden of hoeven aan te bieden. Punt uit.
Ik ben er zeker van dat dit bij een rechter ook geen stand houdt. Vodafone doet keurig wat ze beloven en dat enkele honderden mensen het niet fijn vinden dat er beperkingen aan de dienst zitten zal ze waarschijnlijk niet heel erg deren.
Volgens mij is internet een 2 weg systeem geven en nemen. (Wat moet je anders met een synchrone verbinding,)
En een onderdeel van internet is ook dat je thuis je apparatuur kunt gebruiken/ benaderen.

• tjAb
  • Laatst online: 20-10 19:33
Barre73 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:25:
[...]

Zijn ongeveer al meerdere honderden reacties over geschreven in dit topic alleen al.... lijkt ook niet te kunnen.
Ik heb aardig wat doorgelezen inmiddels. Bridge mode werkt dus niet.
Toch wil ik van buitenaf mijn NAS kunnen benaderen. Als ik mijn NAS rechtstreekt op de Draytek aansluit; moet ik dan wel poorten open kunnen zetten om dit ding te benaderen?!

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• ANdrode
  • Niet online
[b]tjAb schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:15:Daarachter heb ik een Netgear R6300v2 router draaien. Keurig ingesteld met poorten om mijn NAS etc van buiten af te benaderen. Nu met de overstap ik een geweldige Draytek Vigor 2130n gekregen.

..... Snap....

Ik heb hetzelfde access point en heb de netgear op Access Point modus ingesteld. Alle routering/nat/ipv6 tunnel door de Draytek.

Poorten moet je open zetten.

Werkt redelijk tot goed, beter dan NAT achter NAT. Het enige probleem Is gedropte tcp sessies bij volledig gebruik van upload, waarschijnlijk omdat de Draytek throttling doet ipv de hardware van Reggefiner.

Ik ga een switch met SFP poorten kopen. De Draytek, die ik in bruikleen heb, kom ik vast wel in. Maar daarna blijft het wifi ervan waardeloos, ipv6 tunnel flaky en heeft Vodafone nog steeds root op een apparaat in mijn privé netwerk.

p.s. Het gebruik van de SFP Is waarschijnlijk ook uitgesloten door een zwarte term in de AV.

• arjan.n
Bij Vodafone mag je gebruik maken van hun digitale snelweg maar je bent wel verplicht om gebruik te maken van een door hun geleverde fiat panda met gesloten deuren.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

Daar kies je toch zelf voor? Niemand die je dwingt om een contract bij Vodafone te tekenen, lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Niemand dwingt je, maar wanneer je je baseert op info van Vodafone (zoals dat het modem in bridge modus kan terwijl na oplevering dat niet blijkt te kunnen) is dat niet waar je voor gekozen hebt lijkt me.
En daarnaast ... VF is uitermate onduidelijk / verhullend met wat ze nou precies aanbieden, en doet geen enkele moeite om richting de gebruikers aan te geven dat VF iets anders aanbiedt (nl een gemankeerde dienst) dan een andere isp.
De gebruiker verwacht iets vergelijkbaars als dat een ander aanbiedt en gezien de dubieuze communicatie van Vodafone (die net als aanbieder Fiber alles lijkt toe te zeggen om klantjes te winnen) lijkt me die verwachting gerechtvaardigd.

m.a.w. je kiest niet voor wat je blijkt te krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:10:
Niemand dwingt je, maar wanneer je je baseert op info van Vodafone (zoals dat het modem in bridge modus kan terwijl na oplevering dat niet blijkt te kunnen) is dat niet waar je voor gekozen hebt lijkt me.
En daarnaast ... VF is uitermate onduidelijk / verhullend met wat ze nou precies aanbieden, en doet geen enkele moeite om richting de gebruikers aan te geven dat VF iets anders aanbiedt (nl een gemankeerde dienst) dan een andere isp.
In het algemeen geven provider niet heel duidelijk aan hoe zij technisch diensten aanbieden. Maar iedere klant die zich na 1 april heeft aangemeld zou dat via dit topic toch duidelijk kunnen terug vinden wat er wordt aangeboden.

Verwijderd

Dat zou je zeggen, maar als zelfs de verkoper aan de telefoon al onzin praat (ja, dat modem kan in bridge modus), hoe moet de klant zich dan informeren? Wat is waar, het verhaal van het grote Vodafone die toch echt wel zal weten wat z verkopen, of dat gezeur van die paar nerds op tweakers?
(en daarover gesproken: hoeveel klanten van VF zouden er komen op tweakers?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:27:
Wat is waar, het verhaal van het grote Vodafone die toch echt wel zal weten wat z verkopen, of dat gezeur van die paar nerds op tweakers?
Klopt maar van die klanten die hier niet komen zullen ook niet zoveel het modem in bridge mode willen zetten.

Bij veel glasproviders wordt vaak bij het verkopen en aan de deur al helemaal niet de juiste informatie geven.

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:10:
De gebruiker verwacht iets vergelijkbaars als dat een ander aanbiedt en gezien de dubieuze communicatie van Vodafone (die net als aanbieder Fiber alles lijkt toe te zeggen om klantjes te winnen) lijkt me die verwachting gerechtvaardigd.

m.a.w. je kiest niet voor wat je blijkt te krijgen.
Zo is dat!
Vodafone levert op zich wel een goed werkende dienst maar de nieuwe dienst komt wel met een aantal gebreken en dat is jammer. Het kan best zijn dat in de aanloop naar een onafhankelijke positie tov KPN er aanloopproblemen zijn maar geef dat dan toe.
De meeste veeleisende klanten zoals wij hier, kunnen best wel begrip opbrengen als alles niet in één keer te realiseren valt. Wees daar alleen wel duidelijk over.
Een tijdje wachten op de bridge mode kan best maar geef anderen die hierop niet willen wachten wel de mogelijkheid het contract te ontbinden.
Zoals altijd, lijkt duidelijke communicatie onmisbaar, Vodafone moet hier dan ook gebruik van maken. Zet de info op de websites, Twitter en in forums.

• arjan.n
Heb Vodafone nu 3 maanden en al 5 storingen gehad dat internet er langer dan een uur uitlag.
Dat is meer dan in de vorige 9 jaar glasvezel bij elkaar.

• Barre73
Ik heb het nu sinds 16 april en nul internetstoringen. Twee keer een vastloper van de Entone tijdens het ophalen van de info van Uitzending Gemist. Beide keren voldeed een powercycle. Waarbij die Entone er echt belachelijk lang over doet om op te starten. Maar voorlopig dus een prima werkende dienst bij mij. Alleen jammer van de "krachtige Wifi performance" van de Draytek. Mijn TP link van 44 euro doet het een stuk beter. Of ik moet verder spelen met de antennes, of toch weer gewoon de TP link er achter hangen.

Voor de rest bemoei ik me niet meer met de discussie over bridgemode e.d. Ik ben duidelijk een andere mening toegedaan en het helpt niet om dit te blijven herhalen.

• arjan.n
Barre73

Het lijkt er op dat je bij Vodafone beter af bent bij een ADSL/VDSL abonnement.
daar is ineens wel meer snellere hardware mogelijk.
https://www.vodafone.nl/s...uis/internet/wifi-modem/#

• Barre73
Tja.. blijkbaar gaan de ontwikkelingen op het gebied van VDSL modems sneller (inclusief betaalbaarheid dan).

Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat Vodafone de oplossing van KPN, XS4All, Tweak etc had gekozen. Met een Genexis MC901 mediaconverter op mijn universele FTU en dan met een CAT6 kabeltje naar een modem/routerachtig apparaat. Dan hadden we zelf meer mogelijkheden voor vervanging gehad.

Maar dan had Vodafone, net als met hun oude pakket, meerdere soorten NT's moeten gebruiken aangezien Reggefiber meerdere soorten FTU's heeft gebruikt in de loop der jaren.
En als ik al zie hoe fout dat bij Tweak gaat her en der (verkeerde NT's geleverd en zo) dan is dit toch de betere oplossing denk ik. Als er een beter apparaat was ingekocht. Nu heb ik de 2130 en inmiddels zitten ze aan de 2132 dus misschien dat daar verbetering in zit.

• arjan.n
De Vigor 2130 is eind 2009 op de markt gekomen. (Was toen zijn tijd wel voor omdat hij hardware nat ondersteunde) en daardoor hogere snelheden ondersteunde.
Maar inmiddels zijn we well 5 jaar verder.
Beetje het zelfde als je nu met Samsung s2 verbinding maak met een 4G abonnement.
Die 2132 heb ik nog niet gezien maar de wifi lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan kwa specificaties.
Maar gezien de reacties op het Vodafone forum moeten we er niet teveel van verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door arjan.n op 02-09-2014 20:57 ]

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:08:
[...]

Ja, Telfort in het geval van logitiger.
Bestaande Vodafone klanten die overstappen naar het nieuwe pakket moeten de Amino naar Vodafone terugsturen.
Bedankt voor de uitleg. Heb de amino ooit "gekregen" toen ik nog bij concepts zat. 5 euro extra per maand betalen voor een opname mogelijkheid terwijl ik een prima amino recoder heb maakt de aanbieding van vodafone toch wat minder interessant voor mij.

• Barre73
Inderdaad. ALs je Vodafone met opnamemogelijkheid neemt (voor 5 euro extra) krijg je een Entone decoder met harde schijf. Dus eigenlijk net als die Amino 540 die je nu hebt.
Maar aan je Amino heb je niks meer dus die zou je dan moeten verkopen voor minimaal 60 euro om gelijk te blijven qua kosten voor een jaar (12x5 euro)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:27:
Dat zou je zeggen, maar als zelfs de verkoper aan de telefoon al onzin praat (ja, dat modem kan in bridge modus), hoe moet de klant zich dan informeren? Wat is waar, het verhaal van het grote Vodafone die toch echt wel zal weten wat z verkopen, of dat gezeur van die paar nerds op tweakers?
Dat soort verkopers praten bijna altijd onzin en weten vrijwel nooit iets van de achterliggende techniek. Hun enige doel is hun targets te halen en wat er daarna gebeurt zal ze worst wezen.

Dus niet vertrouwen op mooie verkoop- en marketing praatjes maar zelf gedegen onderzoek doen. Daar zijn we toch tweakers voor, of niet soms?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ultrapreventive
Fiber schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:50:
[...]

Dat soort verkopers praten bijna altijd onzin en weten vrijwel nooit iets van de achterliggende techniek. Hun enige doel is hun targets te halen en wat er daarna gebeurd zal ze worst wezen.

Dus niet vertrouwen op mooie verkoop en marketing praatjes maar zelf gedegen onderzoek doen. Daar zijn we toch tweakers voor, of niet soms?
Tuurlijk. Maar als je in dat onderzoekstraject wordt misleid, houdt het wel een beetje op, vind je ook niet?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
ultrapreventive schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:06:
[...]

Tuurlijk. Maar als je in dat onderzoekstraject wordt misleid, houdt het wel een beetje op, vind je ook niet?
Zelf goed onderzoek gedaan.
Verkoper en klantenservice hebben mij verzekerd dat, na goed doorvragen, bridgemode ondersteund werd, zonder restricties.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Imperium
  • Niet online
Gisteren besteld, verwachte datum vanuit de bestelling: 26-09. Denken jullie dat dat haalbaar is? 30-09 gaat m'n UPC er uit..... haha

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Imperium schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:43:
Gisteren besteld, verwachte datum vanuit de bestelling: 26-09. Denken jullie dat dat haalbaar is? 30-09 gaat m'n UPC er uit..... haha
Op dit moment is die datum best accuraat. Als je 2 weken voor die datum nog niet gebeld bent(12de) raad ik je daan om gewoon even met de klantenservice te bellen. Misschien dat het dan versneld kan worden. Is het niet mogelijk om upc op een andere datum te laten stoppen?

PS4 PSN: Dazzler2120

• Imperium
  • Niet online
Ik heb het opgezegd i.v.m. een tariefswijziging per 1 okt. Dus dan is het abonnement per 30 sept beeindigd.

Op zich geen ramp hoor een paar dagen zonder, zolang het maar een paar dagen zijn, en geen weken wat ik wel eens lees.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Als alles met de oplevering goed loopt en je meteen licht op de lijn hebt dan zal je op de dag van de monteursafspraak meteen diensten krijgen ;) Ik raad je wel echt aan om 2 weken van te voren gewoon even te bellen. Guidion kan namelijk minimaal 2 weken vooruit plannen met hun afspraken! (als ze je nu bellen is de eerst mogelijke afspraak de 12de, en later afhankelijk van monteursbeschikbaarheid).

PS4 PSN: Dazzler2120

• Imperium
  • Niet online
Ga ik doen, bedankt!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Tweak naar Vodafone Thuis Glasvezel en heb nu problemen met het streamen van video van mijn NAS naar mijn Mediaspeler. Probleem is dat hij telkens vastloopt bij al mij films en series. Ik moet dan 10 tot 20 seconden wachten en dan gaat hij weer verder. Het valt tevens op dat op mijn mediaspeler het bladeren door de Favorieten mappen traag gaat, alsof het netwerk gewoon verschrikkelijk sloom is. Eerder had ik dus een Genexis als modem met direct daarachter mijn Asus RT-N66U Router‎ en vaste IP adressen ingesteld. Tevens alles bekabeld met Cat6 kabels. Nu bij Vodafone is de Vigor2130 dus modem en router ineen en heb ik mijn Asus ingesteld als Access Point. Via de "Bind IP to MAC" functie binnen de Vigor (192.168.1.1) heb ik ook vaste IP adressen ingesteld (en op de apparaten zelf):

(192.168.1.225) Asus RT-N66U
192.168.1.226 NAS
192.168.1.227 Media8tor
192.168.1.228 Televisie
192.168.1.229 Vaste PC
192.168.1.230 Printer

Nu heb ik ook Wireshark geïnstalleerd om te kunnen zien of er iets mis is binnen mijn netwerk, maar word er nog niet echt wijzer van. Heeft iemand een idee waar dit probleem aan zou kunnen liggen? Is mijn huidige configuratie aan te raden en/of zijn er nog andere zaken die ik in de Vigor zou moeten instellen?

• arjan.n
Stel je router eens in op Router i.p.v Accespoint. en maak eventueel een DMZ aan naar je Asus.
Je hebt dan wel als nadeel Nat achter Nat maar intern zal je netwerk beter performance geven omdat de processor van de Asus RT-N66U veel zwaarder is en de Asus ook meer geheugen heeft.
Lees maar eens op dit forum en op dat van Vodafone en je zult zien dat er bergen klachten zijn over de Draaktek modems.

[ Voor 18% gewijzigd door arjan.n op 03-09-2014 23:26 ]

• ANdrode
  • Niet online
Ik heb mijn modem een paar dagen uit gezet. Vanavond werkte het internet niet goed (traag voor nieuwe verbindingen) en toen ik in de logfile keek zag ik tot mijn verbazing de volgende regels staan:

code:
1
2
Sep 4 13:27:30  info    user    : tar: removing leading '/' from member names
Sep 4 13:27:30  info    user    : rm: cannot remove '/var/log/sip_trace1.gz': No such file or directory

De genoemde logfile kan ik niet vinden op internet. Heeft iemand een idee waarvoor dit dient?

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:19:
Ik heb mijn modem een paar dagen uit gezet. Vanavond werkte het internet niet goed (traag voor nieuwe verbindingen) en toen ik in de logfile keek zag ik tot mijn verbazing de volgende regels staan:

code:
1
2
Sep 4 13:27:30  info    user    : tar: removing leading '/' from member names
Sep 4 13:27:30  info    user    : rm: cannot remove '/var/log/sip_trace1.gz': No such file or directory

De genoemde logfile kan ik niet vinden op internet. Heeft iemand een idee waarvoor dit dient?
Lijkt op een gecomprimeerde trace file van sip (VoIP) die niet gevonden kan worden.
Dit lijkt me geen probleem wat een traag internet kan veroorzaken.

Verwijderd

Ik ben sinds juli aangesloten bij Vodafone (afkomstig van Tweak). Gelukkig geen problemen gehad tijdens de overstap en met de internetverbinding gaat alles zonder problemen. De Vigor ingesteld om al het binnenkomende verkeer door te zetten naar mijn eigen router en deze routeert het binnenkomende verkeer naar de verschillende devices binnen mijn netwerk.

Helaas heb ik wel problemen met de TV recorder. Deze is de helpdesk van Vodafone al enkele weken aan het uitzoeken, maar ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn die de volgende situatie ervaren:

Indien er 2 programma's achter elkaar worden opgenomen, dan staat het tweede programma wel vermeld in de opnamelijst, maar als deze moet worden afgespeeld komt er allen korte tijd in de linkerbovenhoek een draaiend rondje, waarna er weer wordt teruggesprongen naar de bovenste opname in de lijst.
Dit gaat echter alleen fout indien ik de standaard opnames instel op 5 minuten vooraf en 10 minuten achteraf opnemen (mogelijk ook bij andere tijden). Indien ik de standaard opname niet vooraf/achteraf laat starten heb ik ook geen probleem. Dit gebruik ik momenteel maar als oplossing, waarbij ik ook gewoon het daarop volgende programma maar opneem om eventuele uitloop op te vangen.

Daarnaast heb ik bij de telefonie afrekening een tweetal fouten geconstateerd.
In de afrekening van juli waren de mobiele telefoniekosten op het totaalblad 30% hoger als de kosten op het detailblad. De overige categorieën waren wel correct. De teveel betaalde kosten zijn overigens na een melding van mij wel correct gecorrigeerd op de afrekening van augustus.
De afrekening van augustus heb ik nog nauwkeuriger gecontroleerd en het blijkt dat Vodafone 2x BTW berekend. Tarieven zijn voor binnenlands verkeer volgens de eigen Vodafone prijslijst (https://www.vodafone.nl/_...thuis_28_januari_2014.pdf) EUR 0,10 starttarief + EUR 0,08 per minuut. Dit zijn naar mijn idee bedragen incl BTW, aangezien nergens wordt vermeld dat deze kosten excl BTW zouden zijn. De overige bedragen op de prijslijst zijn immers ook allemaal incl BTW.
De detailafrekening komt ook overeen met deze tarieven. Op het totaalblad wordt er echter nogmaals 21% BTW berekend.

Dit heb ik pas vandaag gemeld aan de helpdesk dus hier uiteraard nog geen reactie op ontvangen.
Wel ben ik benieuwd of alleen bij mij er elke keer fouten op de rekening staan, of dat het een algemeen probleem is bij Vodafone om de telefoniekosten correct te berekenen.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
Na mijn problemen met Vodafone had ik een schikking met hen getroffen (€100 korting) Nou de korting is 1 maand goed gegaan en nu dus ver te zoeken bij de volgende afschrijving. Ook 11 dagen met een defecte entone gezeten. Vodafone is echt met recht een rampzalige ### organisatie! Ze gaan bij mij zo snel mogelijk de deur uit!!!!

DaveD

• Binnetie
  • Laatst online: 23:23
Ik sprak gisteren de buurman. Hij is van Lijbrandt overgestapt naar Vodafone sinds een maand. Hij heeft het nieuwe product en ik nog de oude met coax. Ik heb geen problemen (moest alleen even goed kijken naar de uitzending gemist, dit was veranderd toen ik terugkwam van vakantie). De buurman heeft wel regelmatig problemen. Wifi bereik is minder en soms dat als ze plaatjes zoeken de pagina's heel langzaam geladen worden. Kan dit door een andere route van beide producten zijn?
Zal bij hem van de week eens kijken wat testen met een ander wifi kanaal. Met name 's avonds traden de problemen op.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 15:30
Meer mensen toevallig vanavond last van een onstabiele verbinding? Ene moment nauwelijks 5mbit, andere moment de volledige snelheid.

Verwijderd

Hier stabiel Alphen a/d Rijn

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Al een paar dagen een onstabiele verbinding Amelandbor (in Pijnacker). Ik zat er net aan te denken om hier misschien eens melding van te gaan maken.

Ik merk het met name tijdens het kijken naar Netflix. Dan komt het soms voor dat hij ineens van HD verspringt naar een veel lagere resolutie. Na ongeveer een minuut wordt het dan weer HD. Hebben hier meer mensen last van eigenlijk?

[ Voor 44% gewijzigd door Rhodez op 07-09-2014 22:32 ]

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12 15:30
Hier in Leeuwarden hetzelfde idee, zit een paar uur een livestream te kijken en het ene moment gaat het een half uur goed en daarna elke paar minuten bufferen.

• Rhodez
  • Laatst online: 20-12 17:06
Net weer een internetverbinding die even geen reactie gaf, dus contact opgenomen met de technische helpdesk. Het leek erop dat zij dit probleem nog niet kenden, dus moet komende week even testen zonder switch na het modem.

Verwijderd

Rhodez schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:27:
Al een paar dagen een onstabiele verbinding Amelandbor (in Pijnacker). Ik zat er net aan te denken om hier misschien eens melding van te gaan maken.

Ik merk het met name tijdens het kijken naar Netflix. Dan komt het soms voor dat hij ineens van HD verspringt naar een veel lagere resolutie. Na ongeveer een minuut wordt het dan weer HD. Hebben hier meer mensen last van eigenlijk?
Dit kan ook komen doordat Netflix het net even druk heeft op de verbindingen met de ISPs. Eigenlijk zou je op zo'n moment even moeten testen op een aantal verschillende speedtests om een realistisch beeld te krijgen van de performance.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nu een week Vodafone glas 50/50. Het IP locatie "probleem" die veelal wordt benoemd vind ik wel meevallen. Ik heb verschillende IP-naar-lokatie tools getest, dan krijg ik onder meer Italië, Irak en ook Nederland terug. Die verouderde tools slaan gewoon als een tang op een varken. In de praktijk ben ik er nog niet tegenaan gelopen.
De modem is wat mij betreft wel okay. Het is een gemiste kans dat die geen dual band ondersteund, daarom heb ik m'n eigen Airport Express er maar aan gehangen. Ik heb nog nooit een ISP modem meegemaakt die echt fantastisch is - en deze is weinig anders: Gewoon OK en meer ook niet.

🌞🍃

• Yarno
  • Laatst online: 20-12 14:50
Binnenkort wordt ik ook aangesloten op Vodafone.
Wie weet aan welke kant van de glasvezel (FTU) de Draytek is aangesloten?
Is dit op de A zijde of de B zijde?
Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.