Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verder ook nog wat verwachte specs van de 650D:
- 18mp (no word on whether or not its a new or modified 18mp sensor)
- 9 AF Points, all cross-type
- Touchscreen LCD
- Continuous AF in LiveView & Video Recording
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Welke teaser ?? Er is alleen een eigen brouwsel van iemand voor zover ik weet en die is zelfs theoretisch niet correct, maar wel heel mooiUniversal Creations schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:15:
De diepte van de body in de teaser ziet er klein uit, wat dus een ander register (afstand sensor-mount) betekent dan de gebruikelijke 44mm van de EF(-S) mount. Dus als er verwisselbare lenzen op kunnen, betekent dat nieuwe lenzen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Bij live vieuw gaat het sluitergordijn dicht, daarom zie je dan niks. Bij het kijken door de vieuw finder klapt je spiegel omhoog waardoor je niks ziet, er word immers niks doorgegeven.magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:21:
[...]
Ik maak geen gebruik van de liveview op het LCD scherm. Ik bedoel als wanneer ik bijvoorbeeld bij mijn instellingen ben en een foto maak dat het scherm dan op zwart gaat en daarna de foto toont. Ik vroeg mij af of dat normaal was ja of nee.
Hoe het schermpje reageert op een nieuwe foto weet ik niet, mijn camera heeft ook een sensor die het schermpje uitzet als ik men oog erbij hou, iets wat imo veel rustiger fotografeert.
Het zal echter volkomen normaal zijn als het maar even op zwart springt en geen halve minuut oid. Immers de camera moet het beeld gaan opbouwen.
fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen
Niettemin is het best aannemelijk dat Canon voor een eventuele mirrorless ILC een kortere registerafstand toe gaat passen, zelfs al is de sensor APS-C formaat. Je kan immers een camera zonder spiegel compacter maken dan met en om daar een verkooppunt van te maken, moet je dit natuurlijk ook uitbuiten.Universal Creations schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:55:
Ok, had verder niet gekeken naar bronnen en afkomst. Was meer een "first post" van mij zullen we maar zeggen. Ik zal mijn mond wel houden
Nou ja, volgende maand weten we meer.
Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk op het pentaprisma zit maar hoe haal ik het daar weg? Blazen met een balgje helpt niet echt.
Wat voor body heb je? Denk dat het namelijk op het matglas zit, die kun je er makkelijk even uit halen en voorzichtig schoon blazen, niet bij elke camera kan dit though.lasharor schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:43:
Ik zie de hele tijd een haartje in de linker bovenhoek van me viewfinder. Haartje is niet te zien op foto's die ik maak. De spiegel is schoon en ook de viewfinder zelf lijkt helemaal schoon te zijn.
Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk op het pentaprisma zit maar hoe haal ik het daar weg? Blazen met een balgje helpt niet echt.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Maar let op, dat matglas is extreem kwetsbaar en als je het loshaalt heb je eerder kans dat er meer stof op komt, dan dat je hem schoner krijgt.
(Ja, ik spreek uit ervaring, ik heb het matglas van mijn 550D zelf vervangen)
En als je het toch gaat doen, een plastic pincet met rubberen tips, handschoenen en een cleanroom is aan te raden
[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2012 17:38 ]
Zo erg is het ook niet.
Het lijkt wel alsof het echt stof aantrekt oid (statisch?), het is veel erger dan bij je sensor.
[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 22-05-2012 15:22 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik heb wel dit gevonden, maar volgens mij gaat het om een replica oid?
http://www.fotokonijnenbe...ijgrip-eos-40d-50d-p.html
The devil is in the details.
Dat was voor mijn 7D tenminste 2 jaar terug... had er 3 besteld voor 3 verschillende toestellen en net die van mij gaf problemen na iets van 1 a 1,5 jaar

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En marktplaats dan? Ik weet dat tot niet zo lang terug er genoeg BG-E2's en 2n's opstonden.Brm-G schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:42:
Ik ben op zoek naar een battery grip voor de canon 40d, als ik het goed begrijp heb ik de canon BG-E2n nodig. Probleem is, ik kan 'm nergens meer vinden. Iemand tips?
Ik heb wel dit gevonden, maar volgens mij gaat het om een replica oid?
http://www.fotokonijnenbe...ijgrip-eos-40d-50d-p.html
Ik heb zelf een Meike battery grip voor m'n 550D en ik ben er heel tevreden over. Het is weliswaar een Chinees merk, maar toch uitstekende kwaliteitBrm-G schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:52:
Is zo'n Phottix iets? Maw, heeft iemand ervaring ermee? Zag ook nog een 'Meike' grip klik. Toch nog behoorlijk aan de prijs namelijk. 2ehands zijn ze ook niet echt goed te vinden. Zal eens een topic in V&A openen.
Rubber zit goed vast en lijkt van goede kwaliteit, ding doet gewoon wat het moet doen, en er zitten handige dingetjes op (zoals een uitsparing in de grip waar je je battery clipje in kunt doen zodat je hem niet kwijtraakt en altijd bij je hebt)
Ik zie dat ze ook in Nederland verkocht worden, maar die grip voor de 550D is ook bij DealExtreme te verkrijgen (http://www.dealextreme.co...on-550d-1-x-cr1620-102993), en aanzienlijk goedkoper!
Die voor de 50D ook, voor €50
[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 27-05-2012 00:55 ]
Psssst, das standaard bij Canon ookCompizfox schreef op zondag 27 mei 2012 @ 00:53:
[...]
(zoals een uitsparing in de grip waar je je battery clipje in kunt doen zodat je hem niet kwijtraakt en altijd bij je hebt)
Maar waar ik op doelde is dat het ding gewoon van goede kwaliteit is voor een fractie van de prijs van de originele Canon.
1/2 power is max wat je wilt gebruiken (ivm recycle time voor opladen).Snuurtje schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:45:
Heeft iemand ervaringen met 2x 430exII flitsers icm paraplu's of softboxes? Ik ben benieuwd met welk diafragma je nog kan fotograferen op iso100. Zou wel eens relatief goedkoop willen experimenteren met een kleine studio setup. Denk echter dat je al gauw aan studio flitsers zit of niet?
Als je dan je licht een beetje in de buurt houd, kan je prima op 5.6 tot 8 werken qua diafragma.
(toevallig zaterdag nog gedaan, zodoende weet ik het nog wel)
www.maartendeboer.net
Ben in ieder geval nog op zoek naar een goede sd-kaart dus zal eens verder gaan lezen op dit en ander topics op Tweakers. Bij mijn overwegingen tot aankoop van de camera heb ik er al veel aan gehad.
In mijn ervaring kun je prima tot (bijna) fullpower gaan als je volle batterijen hebt. Recycletime is dan zo rond de 1-2seconden. Voor portret prima, actie foto's met moeilijke poses worden dan wel een uitdaging qua timingNomad schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:30:
[...]
1/2 power is max wat je wilt gebruiken (ivm recycle time voor opladen).
Als je dan je licht een beetje in de buurt houd, kan je prima op 5.6 tot 8 werken qua diafragma.
Ctrl+k
Nice bedankt! Dat is dan zeker een optie, ik ga nog eens een extra 430 erbij halen en dan alle grut als lightstands paraplu's en een wireless trigger.Nomad schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:30:
[...]
1/2 power is max wat je wilt gebruiken (ivm recycle time voor opladen).
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Laat dan wel wat meer inzet zien dan hier, over het verschil tussen bijvoorbeeld een oudere 450D of nieuwere 1100D is genoeg te vinden. We verwachten op GoT wel dat je zelf eerst probeert om jouw (keuze)probleem zelf op te lossen.
Iets waar je op wil letten is de class. Het getal achter de class geeft de minimale schrijfsnelheid aan van de kaart. Class 6 garandeerd een minimale schrijfsnelheid van 6MB/sec, wat ook voor HD video voldoende is.S1NN3D schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:35:
Dit weekend mijn eerste SLR gekocht. Een 600D bij BCC Eindhoven kunnen krijgen met de 18-55 kit-lens voor € 494. (Dankzij hun laagste-prijs garantie moesten ze mee met Mediamarkt).![]()
Ben in ieder geval nog op zoek naar een goede sd-kaart dus zal eens verder gaan lezen op dit en ander topics op Tweakers. Bij mijn overwegingen tot aankoop van de camera heb ik er al veel aan gehad.
"Live and learn" | Flickr
Bedankt voor je reactie. Heb mijn oog laten vallen op een 32GB class 10 kaartje van Adata welke voor zo'n 25 euro te krijgen moeten zijn. In een test die ik gelezen heb van SD-kaarten kwamen deze er goed vanaf. Deze zal dus wel snel genoeg moeten zijn. lijkt me.Whizon schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:36:
[...]
Iets waar je op wil letten is de class. Het getal achter de class geeft de minimale schrijfsnelheid aan van de kaart. Class 6 garandeerd een minimale schrijfsnelheid van 6MB/sec, wat ook voor HD video voldoende is.
Kennelijk krijgt hij nu de AF unit van de xxDs, wat het gerucht dat de 70D de AF unit van de 7D zou krijgen ook wat aanemelijker maakt.- 18 MP APS-C
- SDHC slot, USH-1 complaint
- Current xxD’s AF system (9 cross-type points, found in 40D, 50D, 60D)
- T3i metering system (63 zones like 7D and 5DIII)
- ~5 fps
- Standard Rebel viewfinder
- ISO 100-12,800 expandable to 25,600
- Articulated touchscreen LCD
- Hybrid AF during video shooting
Ook de hybride AF tijdens liveview klinkt interessant, zou de camera nog weer interessanter moeten maken voor filmen.
/edit
Het lijkt erop dat het schermpje op de 650D ook een touchscreen gaat worden.
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden, want dit klinkt in ieder geval als een flinke vooruitgang op de 600D (in termen van features, in ieder geval, het lijkt nog niet bekend of de 18MP sensor in de 650D een nieuwe sensor is of een wat verder getweakte oude sensor).
[ Voor 22% gewijzigd door henkie196 op 07-06-2012 17:56 ]
[ Voor 30% gewijzigd door MPeek op 07-06-2012 18:00 ]
Ik ben ook benieuwt naar de firmware update voor de 7D. Die laat wel lang op zich wachten voor alleen een accessoire-update, misschien dan toch nieuwe functies/opties?
Sig
Ticking away, the moments that make up a dull day
[ Voor 31% gewijzigd door jesper86 op 07-06-2012 18:41 ]
Oh my bad, er zit toch een Digic 5 in. Maar de 550D heeft ook al een uitbreiding naar 12800, dus ben benieuwt hoe het met een Digic 5 eruit komt te zien i.c.m. dezelfde sensor.treative schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:25:
Is het zeker dat er een Digic 4 in zit? Hij komt met de AF en lichtmeting wel heel dicht bij de 60d in de buurt.
Ik ben ook benieuwt naar de firmware update voor de 7D. Die laat wel lang op zich wachten voor alleen een accessoire-update, misschien dan toch nieuwe functies/opties?
Verwijderd
Canon moet wel mee, omdat de onwetende consument naar dat soort getalletjes kijkt, en anders op basis van dergelijke nietszeggende getallen een Nikon of Sony o.i.d. koopt.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat het aantal megapixel gelijk blijft wil niet zeggen dat het om de zelfde sensor gaat, al is er tot nu toe (sinds de 500D meen ik) niks meer verandert aan de sensor en halen de 500D t/m de 7D vrijwel de zelfde prestaties maar ik mag toch hopen dat ze nu meer doen dan alleen het nummertje veranderen en er dus ook daadwerkelijk een Digic V met andere sensor er in pleuren.Fiber schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:24:
Die Canon 18 MP sensor gaat best lang mee dan. In ongeveer dezelfde tijdsperiode gebruikt Nikon ongeveer drie sensors, 12, 16, 24 MP, voor de midden- en hogere klasse crop camera's. (Als ik er van uit ga dat de 24 MP sensor uit de D3200 binnenkort in meer camera's gaat verschijnen...) Zegt verder niets over de kwaliteit, maar wel opvallend.
Ben heel benieuwd, wat betreft de ISO prestaties verwacht ik weinig verbetering though ...
www.maartendeboer.net
Met "gaat best lang mee dan" bedoeld hij dan ook *als* het indd dezelfde sensor is zoals in de posts ervoor besproken.Ventieldopje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:36:
[...]
Dat het aantal megapixel gelijk blijft wil niet zeggen dat het om de zelfde sensor gaat,
De 500D had de 15 MP sensor van de 50D, vanaf de 550D hebben ze inderdaad dezelfde 18 MP sensor gebruikt.Ventieldopje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:36:
[...]
Dat het aantal megapixel gelijk blijft wil niet zeggen dat het om de zelfde sensor gaat, al is er tot nu toe (sinds de 500D meen ik) niks meer verandert aan de sensor en halen de 500D t/m de 7D vrijwel de zelfde prestaties maar ik mag toch hopen dat ze nu meer doen dan alleen het nummertje veranderen en er dus ook daadwerkelijk een Digic V met andere sensor er in pleuren.
Ben heel benieuwd, wat betreft de ISO prestaties verwacht ik weinig verbetering though ...
www.maartendeboer.net
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De geruchten gaan dat er een nieuwe FF aan zit te komen en dat het dit keer gaat om een megapixel monster. Maarja, geruchten ...Wormaap schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:09:
Het is natuurlijk maar speculatie, maar ik zou zelf denken dat als Canon een nieuwe sensor ontwikkeld zou hebben, het er een met meer MP zou zijn. Uiteindelijk zit een 650D toch in het segment waar nog veel redelijk onwetend gekocht wordt, en daar heeft Nikon toch zeker een voordeel met z'n 24MP D3200. Ik ben dus sterk geneigd te gokken dat het weer dezelfde sensor is.
www.maartendeboer.net
Even opgezocht, en Canonrumours rept er inderdaad over.Ventieldopje schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:18:
[...]
De geruchten gaan dat er een nieuwe FF aan zit te komen en dat het dit keer gaat om een megapixel monster. Maarja, geruchten ...
Van de ene kant wel interessant, van de andere kant zou dat een camera worden die mijn budget waarschijnlijk ver te boven gaat.Canon EOS 3D
- 30+ megapixels, 1D-class body
- Dual Digic5+ processors for 6 FPS
- 61-point AF system, major functions same as 1DX
- Equipped with flash (or speedlite transmitter)
De specs van dezelfde bron voor de opvolger van de 60D/7D vind ik ook niet direct waanzinnig interessant, al hangt de uiteindelijke kwaliteit natuurlijk van meer af dan een paar nummertjes.
Canon 70D
- 22MP and DIGIC5+
- 19-point AF
- 6 FPS
Ingebouwde speedlite transmitter (hopelijk radiografisch zoals de nieuwe ST-E3-RT) zou dan wel weer een leuke toevoeging zijn.
Maargoed, allemaal nog speculaties en nummertjes en krijg steeds minder zin om te "upgraden"
www.maartendeboer.net
Zou juist een flinke upgrade zijn voor een opvolger van de 60d. Een opvolger van de 7d is het iig niet, daar zou die te traag voor zijn.Wormaap schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:35:
[...]
]
De specs van dezelfde bron voor de opvolger van de 60D/7D vind ik ook niet direct waanzinnig interessant, al hangt de uiteindelijke kwaliteit natuurlijk van meer af dan een paar nummertjes.
[...]
Sig
Daar heb je wel een punt. Ik keek ernaar als opvolger van de 7D. Als 60D opvolger zou het inderdaad een behoorlijke upgrade zijn.treative schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:00:
[...]
Zou juist een flinke upgrade zijn voor een opvolger van de 60d. Een opvolger van de 7d is het iig niet, daar zou die te traag voor zijn.
Het lijkt eigenlijk meer op een opvolger voor de 50D.treative schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:00:
Zou juist een flinke upgrade zijn voor een opvolger van de 60d. Een opvolger van de 7d is het iig niet, daar zou die te traag voor zijn.
www.maartendeboer.net
Canon EOS 650D
Mag daar dus gewoon verder
Ergonomie probeer ik op te lossen met een grip. Wat blijft er na ergonomie en AF punten nog over? In elk ander opzicht is bv. de 600D toch een betere camera of zie ik nog iets over het hoofd?
Kijk hier bijvoorbeeld eens:mklkhanou schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:22:
Ik ben van plan mijn 40D in te gaan ruilen voor een xxxD model (550D/600D).
Ergonomie probeer ik op te lossen met een grip. Wat blijft er na ergonomie en AF punten nog over? In elk ander opzicht is bv. de 600D toch een betere camera of zie ik nog iets over het hoofd?
http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Canon_EOS_40D
die dingen los je niet op met een grip alleen
Is het autofocus systeem van de 600D dan nou beter of niet? (en de crosstype sensoren?)
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Sterker nog, ik raak mijn xxxD met grip niet meer aan sinds ik een xxD body heb (ook toen ik nog een 30D had naast mijn 350D).sapphire schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:41:
Ergonomie is niet alleen je houvast hè, daar valt ook bv. het wieltje aan de achterkant onder. En deticated knoppen voor functies zodat je niet voor ieder wissewasje het menu in hoeft te duiken.
die dingen los je niet op met een grip alleen
Vwg vnml het wieltje.
Nee, het AF systeem van 600D heeft slechts één crosstype sensor, voor de 40D/50D/60D zijn alle focuspunten crossfocus. Daarnaast schijnt de AF van de xxD serie sneller te zijn dan dat van de xxxD serie. De net aangekondigde 650D zal ook hetzelfde AF systeem als de 60D krijgen, maar lijkt een adviesprijs te hebben die maar net onder de actuele prijs van de 60D te liggen.Deathchant schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:26:
grappig om te zien dat de 600D als beter gezien wordt. Ik ken de 600d totaal niet (niet in verdiept), en toevallig was ik me laatst aan het afvragen "stel mijn 40d gaat echt naar de klote...ik heb geen geld voor een 7D".
Is het autofocus systeem van de 600D dan nou beter of niet? (en de crosstype sensoren?)
Een 60D of tweedehands 50D lijkt dan een logischere keus mocht je 40D de geest geven.
[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 10-06-2012 17:03 ]
Mocht dit niet zo zijn, wat zullen de kosten zijn voor het vervangen van de sensor? Het gaat om een 60d.
[ Voor 68% gewijzigd door Hamed op 11-06-2012 11:48 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Edit:
Valt electronica ook niet onder 2 jaar garantie?
@Hamed, bedankt voor het bellen!
Edit 2 of reactie zal ik zo weer geven als ik de handleiding doorgekeken heb voor de veiligheidsvooschriften.
De garantie is niet geldig indien het defect is
veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.
[ Voor 48% gewijzigd door pvink op 11-06-2012 12:14 ]
Jammer dat je de garantie wilt misbruiken hiervoor. en garantie eisen... wat een instelling voor een fout waar de maker totaal niks mee te maken heeft.pvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:01:
Echter mischien kan ik dit herhalen op inboedel verzekering. Dit is inderdaad vrij prijzigMaar ik hou de moed erin en ga garantie uiteraard eerst proberen te eisen voordat ik iets nieuws ga aanschaffen of de inboedelverzekering aanspreek...want van dat geld wou ik eigenlijk een 10mm halen..
Misbruiken? Ik ben ten eerste nog alles aan het nakijken of dit onder garantie valt. En daarbij 'Nee' heb je en 'Ja' kun je krijgen. Canon als miljoenbedrijf kan in mijn ogen wel wat missen qua geld, ik daarintegen moet als student véél langer werken om dit bedrag bijelkaar te krijgen.geforce5_guy schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Jammer dat je de garantie wilt misbruiken hiervoor. en garantie eisen... wat een instelling voor een fout waar de maker totaal niks mee te maken heeft.
Met je tweede opmerking, daar ben ik naar aan het kijken of het wel in de handleiding en alle info staat. Van normale gedachtes is het uiteraard vanzelf sprekend dat het niet gezond is om een laser op de sensor te laten schijnen...maar als het er niet in staat heb ik het recht toch? Voor sommige is dit natuurlijk geen goede instelling, maar om altijd maar overal mee in te gaan kom je nergens, dit zie je overal en zeker in de wereld waar ik in rondloop (organiseren van festivals, boekingen t.o.v andere fotografen bemachtigen ed.)
Edit: Niet te direct opvatten. De woorden 'Eisen' en 'ten eerste' klinken mischien wat direct maar zo bedoel ik het niet
@Brm-g, 700 euro is veel en ik zeg toch niet dat ik het niet kan opbrengen?
[ Voor 8% gewijzigd door pvink op 11-06-2012 12:31 ]
Lol @ik-ben-zielig-want-arme-student-argumentpvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:24:
[...]
Misbruiken? Ik ben ten eerste nog alles aan het nakijken of dit onder garantie valt. En daarbij 'Nee' heb je en 'Ja' kun je krijgen. Canon als miljoenbedrijf kan in mijn ogen wel wat missen qua geld, ik daarintegen moet als student véél langer werken om dit bedrag bijelkaar te krijgen.
Met je tweede opmerking, daar ben ik naar aan het kijken of het wel in de handleiding en alle info staat. Van normale gedachtes is het uiteraard vanzelf sprekend dat het niet gezond is om een laser op de sensor te laten schijnen...maar als het er niet in staat heb ik het recht toch? Voor sommige is dit natuurlijk geen goede instelling, maar om altijd maar overal mee in te gaan kom je nergens, dit zie je overal en zeker in de wereld waar ik in rondloop (organiseren van festivals, boekingen t.o.v andere fotografen bemachtigen ed.)
Edit: Niet te direct opvatten. Eisen klinkt mischien wat direct maar zo bedoel ik het niet

Ontopic. Je kunt idd altijd proberen garantie te krijgen door het eerlijk te spelen.
Er zijn genoeg bedrijven die dat echt waarderenBrm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:28:
[...]
Ontopic. Je kunt idd altijd proberen garantie te krijgen door het eerlijk te spelen.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Slechte verhalen? Het verhaal is nog altijd dat de gebruiker zelf de sensor heeft beschadigd, wat kan Canon daar aan doen? Wat zullen de verhalen zijn? "De Camera kan niet eens tegen een een paar laserstraaltjes, belachelijk!"Hamed schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:53:
[...]
Er zijn genoeg bedrijven die dat echt waarderenLiever een klant die klant blijft met goede ervaring dan een klant die slechte verhalen gaat vertellen
Sig
Eerlijkheid is wel belangrijk!
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
In de handleiding staat trouwens alleen dit over lichtbronnen en wat betrekking heeft tot de sensor en niet de 'gordijnen' (curtains):
"Richt het objectief tijdens het maken van filmopnamen niet direct op de
zon. De warmte van de zon kan de interne onderdelen van de camera
beschadigen."
Ik weet niet hoever de garantie gaat mbt. tot deze dingen zoals in Amerika..
Ik zal jullie wel op de hoogte houden!
Edit: Want het staat niet algemeen beschreven als 'lichtbron'. Een zon is een zon en geen lichtbron.
Ik bekijk dit trouwens wel erg zwart/wit volgens sommige, maarja scheelt me flink wat geld
[ Voor 13% gewijzigd door pvink op 11-06-2012 13:21 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
het zijn lasers in het zichtbare spectrum. Je ogen zullen daardoor automatisch sluiten en zodoende krijg je waarschijnlijk geen schade.qless schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:38:
Je kan beter de eigenaar van de laser aanspreken, als die laster jouw sensor zo zwaar beschadigd heeft is die vast ook niet goed voor menselijke sensoren.
Je camera heeft die bescherming niet.
(daarom zijn lasers in het niet zichtbare spectrum ook veel gevaarlijker want daar hebben je ogen die bescherming ook niet, terwijl ze wel beschadigd raken)
Met als gevolg dat Canon de prijzen weer opschroeft en/of de verzekeraars de premies verhogen. Want het moet wel ergens uit bekostigd worden.pvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:17:
Ik bekijk dit trouwens wel erg zwart/wit volgens sommige, maarja scheelt me flink wat geld
En bedankt hè!
Ik stel het even zwart/wit, maar dat is uiteindelijk wel de consequentie. (want je bent echt niet de enige die zo redeneert, volgens mij denkt het merendeel van de Nederlandsers net als jij)
YouTube: Laser light Kills Canon 5D Mark II
Werkt dat bij compactcamera's en iphones ook zo? Sta eigenlijk altijd te filmen bij dit soort gebeurtenissen.
Klopt, het is toch ons recht? Sommige vinden het niet erg om het te proberen en andere laten het zo en geven het bedrijf liever flink wat geld toe.mjtdevries schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:06:
[...]
Met als gevolg dat Canon de prijzen weer opschroeft en/of de verzekeraars de premies verhogen. Want het moet wel ergens uit bekostigd worden.
En bedankt hè!
Ik stel het even zwart/wit, maar dat is uiteindelijk wel de consequentie. (want je bent echt niet de enige die zo redeneert, volgens mij denkt het merendeel van de Nederlandsers net als jij)
Maar deze discussie kan nog wel even doorgaan zo. Ik laat jullie de afloop weten.
Als je pech hebt wel ja, alleen de sensor van een DSLR is natuurlijk wel een stuk groter, dus ik denk dat het daarbij eerder fout kan gaan (maar ik kan het ook mis hebben).Brm-G schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:15:
Wtf: dat gaat wel heel makkelijk!
YouTube: Laser light Kills Canon 5D Mark II
Werkt dat bij compactcamera's en iphones ook zo? Sta eigenlijk altijd te filmen bij dit soort gebeurtenissen.
Als jij eerlijk zegt dat het door een laser is gekomen en je verzekering dekt het, dan is het je recht. Maar ga jij een lulverhaal ophangen en dekt je verzekering het dan, dan is het niet je recht, maar is het fraude.pvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:24:
[...]
Klopt, het is toch ons recht? Sommige vinden het niet erg om het te proberen en andere laten het zo en geven het bedrijf liever flink wat geld toe.
Maar deze discussie kan nog wel even doorgaan zo. Ik laat jullie de afloop weten.
[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 11-06-2012 14:27 ]
Bestaan er cameraverzekeringen die zoiets dekken?
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Allemaal toch? Waar heb je anders je verzekering voor?Hamed schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:30:
Even een andere vraag![]()
Sig
zie hier de voorwaarden van een populaire polis onder tweakeraars:Hamed schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:30:
Even een andere vraag![]()
http://www.dsv-insurance.nl/files/CondApp2012.pdf
Waarom denk je dat? Ik denk dat het juist andersom zal zijn. Bij een kleinere sensor schijnt de straal relatief gezien juist op een groter deel van de sensor, omdat de sensor kleiner is.Hahn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:26:
[...]
Als je pech hebt wel ja, alleen de sensor van een DSLR is natuurlijk wel een stuk groter, dus ik denk dat het daarbij eerder fout kan gaan (maar ik kan het ook mis hebben).
Maar hoe groot de sensor ook is, schade zul je altijd hebben lijkt me zo
Grotere lens, grotere sensor, meer kans dat laser op sensor terechtkomt. Maar zoals ik zei is dat iets wat me logisch leek, maar verder totaal uit de lucht gegrepen is door mij, dus kan het ook totaal fout hebbenCompizfox schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:07:
[...]
Waarom denk je dat? Ik denk dat het juist andersom zal zijn. Bij een kleinere sensor schijnt de straal relatief gezien juist op een groter deel van de sensor, omdat de sensor kleiner is.
Maar hoe groot de sensor ook is, schade zul je altijd hebben lijkt me zo(afhankelijk van het vermogen van de laserstraal uiteraard)
Als je de laser filmt, komt ie op de sensor. Simpel. Ongeacht de grootte van alle onderdelen.Hahn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:14:
[...]
Grotere lens, grotere sensor, meer kans dat laser op sensor terechtkomt. Maar zoals ik zei is dat iets wat me logisch leek, maar verder totaal uit de lucht gegrepen is door mij, dus kan het ook totaal fout hebben
Edit: het punt is natuurlijk wel: komt ie er recht op.
[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 11-06-2012 15:45 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Ventieldopje op 11-06-2012 16:34 ]
www.maartendeboer.net
Euhm nee want je quote net zelf al:pvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:24:
Van normale gedachtes is het uiteraard vanzelf sprekend dat het niet gezond is om een laser op de sensor te laten schijnen...maar als het er niet in staat heb ik het recht toch?
Dus als het al niet in de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften staat dan zal Canon het simpelweg onder verkeerde behandeling laten vallen.De garantie is niet geldig indien het defect is
veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhouds- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.
Omdat er niet in de handleiding staat dat je je sensor niet met zoutzuur-oplossing of pikhouweel mag schoonmaken betekend dat niet automatisch dat dat je het recht geeft op garantie mocht je dat wel doen.
Het is je recht als jij netjes premie betaald aan een verzekering die dat dekt. Zoals al gezegd ga je er een ander verhaaltje van maken dan is het gewoon fraude. Kun je wel een verhaal ophangen dat je student bent, genoeg premie betaald, ect. maar dat is allemaal niet relevant. Jij vind dan dat je er recht op hebt, net zoals ik vind dat ik recht heb op een maandsalaris van 10K. Tussen vinden en hebben zit een wereld van verschil.pvink schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:24:
[...]
Klopt, het is toch ons recht? Sommige vinden het niet erg om het te proberen en andere laten het zo en geven het bedrijf liever flink wat geld toe.
Als Canon je garantie verzoek inwilligt is dat heel erg netjes van ze en verdienen ze een dikke pluim
Zelfde met je verzekeraar, valt het onder je dekking dan is dat natuurlijk top! Valt het er niet onder, heb je gewoon pech.
En je mag me nu best een eikel oid. vinden maar feit blijft dat je gewoon zelf een foutje gemaakt hebt, wat kan gebeuren, en dat op ander probeert te verhalen. en dat is jammer want zoals MJTdevries al zegt zijn wij daar gewoon indirect de pineut van.
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.
Dit is dus geen adviestopic