Bedankt voor de reactie.
De R8 heeft dus Dual Pixel AF II, dus daar van had ik eigenlijk wel verwacht dat beter was dan phase detection in 7D in het donker. (met gewoon licht is R8 vele malen beter)
Daar boven op komt nog dat RF 24 een F/1.8 lens is, vergeleken met 2.8 in het verleden. Dus R8 krijg ook al 1 1/3 stop extra licht bij.
Maar er zijn dus zoveel instelling gerelateerd aan auto focus dat ik dus door bomen het bos niet meer zie.
Met twee handen kom ik gewoon in de buurt van 1 - 1/2 second. Dus lens zal wel gewoon oke zijn.
Dus dan wordt denk maar gewoon uit. Aangezien sluit toch wel korter moet zetten dan 1/30 omdat personen gewoon bewegen.
Op de 7D (mk i) maakt ik alleen gebruik van de phase detection auto focus. Live view heb ik op de 7D nooit fijn gevonden omdat het erg traag was.nero355 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:12:
Misschien moet je effe goed uitleggen welke AF je gebruikt :
- Als het een originele 7D betreft dan heb je Live View Contrast AF en de reguliere AF op basis van Phase Detection.
- Een 7D Mark II heeft daarbij ook nog eens Dual Pixel AF via de Live View.
- De R8 doet dat in feite de hele tijd en zal ook nog wel Live View Contrast AF kunnen doen in noodgevallen ?!
De R8 heeft dus Dual Pixel AF II, dus daar van had ik eigenlijk wel verwacht dat beter was dan phase detection in 7D in het donker. (met gewoon licht is R8 vele malen beter)
Daar boven op komt nog dat RF 24 een F/1.8 lens is, vergeleken met 2.8 in het verleden. Dus R8 krijg ook al 1 1/3 stop extra licht bij.
Maar er zijn dus zoveel instelling gerelateerd aan auto focus dat ik dus door bomen het bos niet meer zie.
Ikelite (DS161=160 Ws), standaard zijn ze alleen manual. Eventueel kan je adapter krijgen voor TTL. (zowel met R8 en 7D gebruik ik zelfde flitser)nero355 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:12:
Wat voor flitser gebruik je dan :
- Die van de camera zelf ?
- Een externe Canon 430EXII/580EXII/600EXII-RT of iets soortgelijks ?
- Iets totaal anders ?
Nog even wat testen gedaan met 1 hand, dan zie ik echt het verschil tussen wel of geen IS. (2 stops of zo)nero355 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Een 24 mm. lens met IS die zo nieuw is zou eigenlijk zowat wonderen moeten verrichten en ervoor zorgen dat je uit de hand op 1/8 of 1/4 qua sluitertijd kan zitten!
Dat soort grappen kan ik in ieder geval uithalen met mijn EF-S 15-85 f/3.5-f/5.6 IS USM
Met twee handen kom ik gewoon in de buurt van 1 - 1/2 second. Dus lens zal wel gewoon oke zijn.
Ja, na nog eens de handleiding door spitten lijk het daar wel op. Alleen als er geen switch is op de lens kan je hem verander via het menu.
Dus dan wordt denk maar gewoon uit. Aangezien sluit toch wel korter moet zetten dan 1/30 omdat personen gewoon bewegen.