Interessant!marc1990 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:40:
Ik ben recent overgestapt van 7D naar R8.
Het is een mooie update maar loop wel tegen een aantal problemen aan, waar jullie misschien nog tips voor hebben.
Misschien moet je effe goed uitleggen welke AF je gebruikt :FYI, ik schiet voornamelijk onderwater, dus met beperkt licht.
En schiet volledige handmatig maar gebruik nog wel Autofocus.
- Als het een originele 7D betreft dan heb je Live View Contrast AF en de reguliere AF op basis van Phase Detection.
- Een 7D Mark II heeft daarbij ook nog eens Dual Pixel AF via de Live View.
- De R8 doet dat in feite de hele tijd en zal ook nog wel Live View Contrast AF kunnen doen in noodgevallen ?!
Raar... Ik zou bij weinig licht vooral meer vooruitgang verwachten gezien al die F/8 en F/11 lenzen...Ten eerst AF systeem is compleet anders, Voornamelijk beter, maar bij weinig licht werkt het zeer matig.
Ik heb eventueel wel een modeling licht maat gebruik deze liever niet. Want dat was ook niet nodig met de 7D.
Wat voor flitser gebruik je dan :Ik schiet iedere keer 1 frame, vaak met flash.
- Die van de camera zelf ?
- Een externe Canon 430EXII/580EXII/600EXII-RT of iets soortgelijks ?
- Iets totaal anders ?
Volgens mij hangt dat van de lens af ?!Is er een mogelijkheid om de IS uitschakelen via menu of knop? Ik kan namelijk niet bij switch op de lens onderwater.
Een 24 mm. lens met IS die zo nieuw is zou eigenlijk zowat wonderen moeten verrichten en ervoor zorgen dat je uit de hand op 1/8 of 1/4 qua sluitertijd kan zitten!Hoe goed moet IS zijn?
Dit is mijn eerst lens(RF 24 1.8) met IS maar het lijkt helemaal niks te doen.
Dat soort grappen kan ik in ieder geval uithalen met mijn EF-S 15-85 f/3.5-f/5.6 IS USM
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||