Dat is toch niet wat ik persoonlijk ondervonden heb. Maargoed, die test geeft inderdaad aan dat het niet zo erg is. Feit blijft dat ik er niet vrolijk van werd, en ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn 17-40 lag, want op crop vond ik hem best goed te hebbenUniversal Creations schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:23:
[...]
Het valt mee hoor: http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=0
Afstoppen naar f/5.6 en je ziet nog nauwelijks verschil.
middelste punt op een 5DIIVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:27:
[...]
Met welk AF punt was dat?
Soms heb je problemen omdat de strepen van het AF hulplicht in de verkeerde richting staan, en de AF sensors er dus ongevoelig voor zijn. Het patroon van de 420EX is ietsje anders dan dat van de 430EX, en dat kan dus een probleem zijn.
Vroeger toen ik nog een 300D had, kon ik met de 420EX twee specifieke AF punten niet gebruiken omdat die in de verkeerde richting gevoelig waren. De 430EX heeft hetzelfde patroon als de 580EX, en dat was door alle AF punten te benutten.
Als het probleem zich met de midden AF punten voordeed, dan was er simpelweg iets mis met de 420EX.
@Trancesetter: tja en ik vond het andersom. Op crop vond ik de 17-40 en pest ding en op FF is het mijn meest gebruikte lens atm.
Denk dat ieder voor zich moet bepalen wat ze van de 17-40 vinden
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 28-04-2012 23:20 ]
Ja, natuurlijk is dat zo. Maar dat is toch met iedere lens? Ik geef alleen maar mijn ervaringsapphire schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:17:
[...]
@Trancesetter: tja en ik vond het andersom. Op crop vond ik de 17-40 en pest ding en op FF is het mijn meest gebruikte lens atm.
Denk dat ieder voor zich moet bepalen wat ze van de 17-40 vinden
Hmm (bruikbare) AF tijdens video, het zal eens tijd worden.Canon Rebel T4i coming soon
I’m told the announcement for the Rebel T4i will happen very soon. There may have been multiple delays in announcing it while Canon deals with production of already announced products.
The megapixel count will not match the 24mp of the new Nikon D3200 I am told. It will have DIGIC V, new video features and a few ergonomic changes. Still waiting on the definitive specs.
From a different source, we’ve been told there may be a new autofocus technology when shooting video, as well as a touchscreen.
Stel dat ze de T4i/650d volgende week maandag aankondigen, wanneer is ie dan daadwerkelijk in NL te koop?
2 weken? 2 maanden?
2 weken? 2 maanden?
Ik zou rekenen op ongeveer 20 stuks beschikbaar op 18 juni om 09:30, mits 'ie aankomende maandag voor 12:00 aangekondigd is. Anders wordt het waarschijnlijk pas 19 juni.
The devil is in the details.
Glazenbol is stuk " geen antwoord helaas "Slashdotter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:30:
Stel dat ze de T4i/650d volgende week maandag aankondigen, wanneer is ie dan daadwerkelijk in NL te koop?
2 weken? 2 maanden?
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Voor de entry level modellen duurt het iig niet zo lang als het pro spul. De D3200 word kennelijk 15 mei al in de shops verwacht.
Als je hem wil dan moet je gewoon wachten ... of gewoon de tijd dat je moet wachten door sparen en er achter komen dat je toch liever voor de 60D gaat?Slashdotter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:30:
2 weken? 2 maanden?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Hoe zou je moeten weten of je die nieuwe camera wilt hebben als je geen idee hebt hoe goed hij is t.o.v. z'n voorganger?
Als je een camera nodig hebt voor een bepaalde datum (bv. voor vakantie), dan zou je kunnen wachten of hij daadwerkelijk beschikbaar is voor die datum. Begin van levering is overigens niet hetzelfde als beschikbaar zijn in de winkels.
Als je een camera nodig hebt voor een bepaalde datum (bv. voor vakantie), dan zou je kunnen wachten of hij daadwerkelijk beschikbaar is voor die datum. Begin van levering is overigens niet hetzelfde als beschikbaar zijn in de winkels.
Eens, ben wel benieuwd naar wat @Slashdotter nou eigenlijk zoekt in een DSLR. Misschien hoopt hij wel op dingen die nooit en te nimmer in de xxxD series zullen komen, zonde om te wachten dushenkie196 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:49:
Hoe zou je moeten weten of je die nieuwe camera wilt hebben als je geen idee hebt hoe goed hij is t.o.v. z'n voorganger?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Jeetjemina kan iemand niet gewoon even nieuwsgierig zijn zonder schriftelijke verklaring.

Khep momenteel een 400D (kan niet filmen) met een 10-22 en een 24-70 en zou wel eens 1080p savonds binnenhuis willen filmen in relatief donkere omstandigheden (dansschool met sfeerverlichting, feesten) . Momenteel gebruik ik daar een Panasonic TZ10 compactcamera met 25mm voor die 720p aankan. Daar red ik het icm FCPX voor het verbeteren van de brightness ook aardig mee dus er is geen haast bij.Ventieldopje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:54:
[...]
Eens, ben wel benieuwd naar wat @Slashdotter nou eigenlijk zoekt in een DSLR. Misschien hoopt hij wel op dingen die nooit en te nimmer in de xxxD series zullen komen, zonde om te wachten dus
De 600D zal ook prima zal voldoen maar ben wel benieuwd naar de autofocus en iso/ruis verbeteringen die de 650D met Digic 5 zal brengen. Hopelijk krijg ik dan bruikbare filmpjes als ik op feestjes film (met de TZ10 momenteel alleen bewegende schaduwen). De 7D en 60D ben ik niet zo geinteresseerd in omdat die bij 1080p filmen geen meerwaarde zullen bieden tov de 600/650D
Koop een 550D en stop de rest van het geld in leuke 1.4/1.8/2.0 lensjes tussen de 20 en 50 of 85 mm.Slashdotter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:30:
zou wel eens 1080p savonds binnenhuis willen filmen in relatief donkere omstandigheden (dansschool met sfeerverlichting, feesten) .
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Qua ruis zal er niet veel verbeteren, percentage gewijs mag je hopen dat het even veel verbetering haalt als van de 5DII -> 5DIII en dat was niet bijzonder veel.Slashdotter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:30:
[...]
Khep momenteel een 400D (kan niet filmen) met een 10-22 en een 24-70 en zou wel eens 1080p savonds binnenhuis willen filmen in relatief donkere omstandigheden (dansschool met sfeerverlichting, feesten) . Momenteel gebruik ik daar een Panasonic TZ10 compactcamera met 25mm voor die 720p aankan. Daar red ik het icm FCPX voor het verbeteren van de brightness ook aardig mee dus er is geen haast bij.
De 600D zal ook prima zal voldoen maar ben wel benieuwd naar de autofocus en iso/ruis verbeteringen die de 650D met Digic 5 zal brengen. Hopelijk krijg ik dan bruikbare filmpjes als ik op feestjes film (met de TZ10 momenteel alleen bewegende schaduwen). De 7D en 60D ben ik niet zo geinteresseerd in omdat die bij 1080p filmen geen meerwaarde zullen bieden tov de 600/650D
Verder voor de functies hoef je het ook niet te doen, de custom firmware Magic Lantern heeft toch veel meer opties voor filmen
www.maartendeboer.net
Beste Tweakers,
Er werd mij door mijn zus gevraagd om voor haar eens uit te kijken naar een goede DSLR. Ze heeft nog niet echt fotograaf ervaring, maar ze wil zich er wel een beetje op gaan toeleggen, maar ook niet echt semi-professioneel worden of iets dergelijk.
Graag wil ze een 'superzoom' lens, 1 lens dus, om niet altijd te hoeven wisselen.
Kortom, makkelijk (+ mits instellingen te leren) mooie foto's trekken van haar baby en landschappen in de bergen etc.
Haar budget was 900-1000 euro ongeveer. Ik had voor haar volgende setup:
Canon 600D
Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Canon)
Zelf is mijn kennis van fotografie en de toestellen niet zo goed, dus mijn vraag is of dit voor die 1000 euro een goede setup voor haar zou zijn? Of wat stellen jullie voor?
edit (om nog meer vervuiling door mezelf tegen te gaan): Ow, excuseer Hahn! Ik heb dat apart topic niet gezien, ik dacht dat het hier bij Canon hoorde. Ik zet het daar. Prima, bedankt!
Er werd mij door mijn zus gevraagd om voor haar eens uit te kijken naar een goede DSLR. Ze heeft nog niet echt fotograaf ervaring, maar ze wil zich er wel een beetje op gaan toeleggen, maar ook niet echt semi-professioneel worden of iets dergelijk.
Graag wil ze een 'superzoom' lens, 1 lens dus, om niet altijd te hoeven wisselen.
Kortom, makkelijk (+ mits instellingen te leren) mooie foto's trekken van haar baby en landschappen in de bergen etc.
Haar budget was 900-1000 euro ongeveer. Ik had voor haar volgende setup:
Canon 600D
Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD (Canon)
Zelf is mijn kennis van fotografie en de toestellen niet zo goed, dus mijn vraag is of dit voor die 1000 euro een goede setup voor haar zou zijn? Of wat stellen jullie voor?
edit (om nog meer vervuiling door mezelf tegen te gaan): Ow, excuseer Hahn! Ik heb dat apart topic niet gezien, ik dacht dat het hier bij Canon hoorde. Ik zet het daar. Prima, bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door C.QL op 04-05-2012 19:48 ]
Ik stel voor dat je het topic wat daarvoor bedoeld is raadpleegt: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Als ik sommige foto's terugkijk op het scherm achterop mijn 60D, dan zie ik bij sommige foto's een rood rechthoekje (een AF point?).
Ik ben er nog niet achter hoe/waarom precies. Maar het gebeurt niet bij elke foto.
Heb al een beetje zitten zoeken, maar kon er ook niks over vinden.
Google wilt me zelfs elke keer verbeteren met "focal".
Weet iemand er hier iets meer over?
Ik ben er nog niet achter hoe/waarom precies. Maar het gebeurt niet bij elke foto.
Heb al een beetje zitten zoeken, maar kon er ook niks over vinden.
Google wilt me zelfs elke keer verbeteren met "focal".
Weet iemand er hier iets meer over?
Op m'n 7D kan ik instellen dat ik het focuspunt wil zien bij review. Dus ik veronderstel dat je die optie aan hebt staan? Waarom het dan soms wel en soms niet gebeurt, zou ik ook niet weten. Stel je ook wel eens handmatig scherp?
Eigenlijk vooral AF, via me duim.
Dan moet ik die optie eens opzoeken, maar blijft dan inderdaad raar dat het zo "wisselvallig" zichtbaar is, heb er namelijk nog geen systeem in gevonden.
-
Dus alle foto's zonder rood blokje zijn onscherp, in principe?
maar volgens mij heb ik ze ook op mislukte, volledig wazig (door beweging, of verkeerde sluitertijd), foto's
Dan moet ik die optie eens opzoeken, maar blijft dan inderdaad raar dat het zo "wisselvallig" zichtbaar is, heb er namelijk nog geen systeem in gevonden.
-
Dus alle foto's zonder rood blokje zijn onscherp, in principe?
maar volgens mij heb ik ze ook op mislukte, volledig wazig (door beweging, of verkeerde sluitertijd), foto's
offtopic:
ik neem aan dat in focus ook betekend dat je onderwerp scherp moet zijn
ik neem aan dat in focus ook betekend dat je onderwerp scherp moet zijn
[ Voor 43% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-05-2012 13:17 ]
Dat rode vierkantje is er alleen als er een punt in focus was. Je zegt dat je de AF via je duim activeert, als jij tijdens het afdrukken geen focus had (en je de focus ook niet vasthield), dan kan dat best kloppen.
Ik weet niet zo één, twee, drie waar ik dit moet neerzetten maar denk dat dit de meest geschikte plaatst is.
Even een korte vraag mbt tot Timelapse, ik was van plan dit net even te gaan doen, maar ik wil mijn camera zo instellen dat hij automatisch de sluiter aanpast nadat het donkerder/lichter wordt, uiteraad komen we dan op Av uit. Maar als ik dan een diafragma waarde en iso instel en de foto's wil gaan maken, belicht de camera echt ontzettend hard onder, ik heb het gestest rond 20:30 op een mooie zonnige dag maar met een diafragma van 8.0 en een iso van 200 pakt hij gewoon 1/2000 en hoger en belicht die dus hard onder.
Ik ben sowieso al geen fan van al die Av, Tv, P standen maar bij die timelapse is het eigenlijk wel fijn als ik niet telkens zelf de sluiter hoef aan te passen.
Hoe krijg ik dat nou voor mekaar dat hij gewoon de goede waardes pakt ipv van belachelijk hard te gaan onderbelichten, kan namelijk niet echt een instelling of manier vinden hoe ik dat kan oplossen, misschien iets met de meting?
Even een korte vraag mbt tot Timelapse, ik was van plan dit net even te gaan doen, maar ik wil mijn camera zo instellen dat hij automatisch de sluiter aanpast nadat het donkerder/lichter wordt, uiteraad komen we dan op Av uit. Maar als ik dan een diafragma waarde en iso instel en de foto's wil gaan maken, belicht de camera echt ontzettend hard onder, ik heb het gestest rond 20:30 op een mooie zonnige dag maar met een diafragma van 8.0 en een iso van 200 pakt hij gewoon 1/2000 en hoger en belicht die dus hard onder.
Ik ben sowieso al geen fan van al die Av, Tv, P standen maar bij die timelapse is het eigenlijk wel fijn als ik niet telkens zelf de sluiter hoef aan te passen.
Hoe krijg ik dat nou voor mekaar dat hij gewoon de goede waardes pakt ipv van belachelijk hard te gaan onderbelichten, kan namelijk niet echt een instelling of manier vinden hoe ik dat kan oplossen, misschien iets met de meting?
Wat voor meting methode gebruik je nu dan?Richard! schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:45:
Ik weet niet zo één, twee, drie waar ik dit moet neerzetten maar denk dat dit de meest geschikte plaatst is.
www.maartendeboer.net
Let er normaal niet zoveel op, maar meestal staat hij op Centrum Gemiddeld, had ook al andere metingen gekozen maar die werkte zo op het eerste oog niet.
Daar gebruik je je exposure compensation voor. Ten minste, als het komt doordat je een voor een relatief licht/donker object belicht ten opzichte van de rest van de scene. Richt je je camera richting de lucht/zon?
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Niet per ongeluk de belichting op -2 gezet ofzo?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
ND filter er op geschroeft?
www.maartendeboer.net
Ik kan het niet aanraden om iets anders dan Manueel te schieten tijdens timelapse, aangezien de camera continue andere belichting kiest tijdens timelapse. Uiteindelijk eindig je met een waardeloze massa foto's, die, als je ze samenvoegt tot een filmpje, ontzettend gaan flikkeren.
EDIT: Tip voor bij het maken van een timelapse: probeer 180 graden sluiterregel van film aan te houden. Dus als je interval 2 seconden is kies je een sluitertijd van 1 seconde. Dat maakt het eindresultaat een stuk vloeiender. Je wilt dus in principe ook niet dat je sluitertijd veranderd.
EDIT: Tip voor bij het maken van een timelapse: probeer 180 graden sluiterregel van film aan te houden. Dus als je interval 2 seconden is kies je een sluitertijd van 1 seconde. Dat maakt het eindresultaat een stuk vloeiender. Je wilt dus in principe ook niet dat je sluitertijd veranderd.
[ Voor 34% gewijzigd door G-Tus op 13-05-2012 22:52 ]
Nee niet dat ik weet,polfitler had ik er eerst wel op maar dat zal niet de oorzaak zijn, kan inderdaad misschien dat dat de belichting op -2 staan, zal er vandaag nog even naar kijken
Ik weet niet of dit het juiste topic is om dit te bespreken, maar ik heb een aantal vraagjes ivm het tracken van BIF en het belang van de camera en de lens hierin.
Zie onderaan mijn post 3 foto's genomen in een burst met mijn Canon 450D met Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM. De exif is op alledrie hetzelfde, 400mm 1/1250s, iso 400 f/5.6. Mijn 450D staat in AI Servo, in raw en op M of Av, dat weet ik niet meer. Zoals jullie kunnen zien in de foto's is de eerste dus in focus, maar de volgende twee helemaal niet, daar ligt de focus er helemaal naast, geen idee waar eigenlijk. Ik gebruik altijd het middelste focuspunt voor zo'n onderwerpen.
Nu is de vraag dus, waar ligt dit aan? Is er iets mis met mijn techniek, is de lens te traag (heeft nochtans HSM) of kan mijn 450D dat niet tracken? Een opvliegende brandgans is namelijk niet zo snel dus ik dacht dat dat wel moest lukken.
Zie onderaan mijn post 3 foto's genomen in een burst met mijn Canon 450D met Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM. De exif is op alledrie hetzelfde, 400mm 1/1250s, iso 400 f/5.6. Mijn 450D staat in AI Servo, in raw en op M of Av, dat weet ik niet meer. Zoals jullie kunnen zien in de foto's is de eerste dus in focus, maar de volgende twee helemaal niet, daar ligt de focus er helemaal naast, geen idee waar eigenlijk. Ik gebruik altijd het middelste focuspunt voor zo'n onderwerpen.
Nu is de vraag dus, waar ligt dit aan? Is er iets mis met mijn techniek, is de lens te traag (heeft nochtans HSM) of kan mijn 450D dat niet tracken? Een opvliegende brandgans is namelijk niet zo snel dus ik dacht dat dat wel moest lukken.
Afbeeldingen | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 62% gewijzigd door LaurentS op 14-05-2012 14:12 . Reden: photobucket vervangen door T net album ]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Volgens mij zijn #2 en #3 ook wel redelijk scherp hoor, alleen is daar meer op de borst/buik scherpgesteld. En verder zie je wat bewegingsonscherpte, maar dat zal dan wel komen doordat het beest zo snel bewoog.
Zijn er trouwens geen betere image-uploaders? Want photobucket vind ik best slecht
Heb je geen T.net fotoalbum?
Zijn er trouwens geen betere image-uploaders? Want photobucket vind ik best slecht
Ik gebruik normaal gezien flickr, maar daar zet ik alleen maar foto's op die gelukt zijn. Ik zal eens kijken naar het T.net fotoalbum, ik heb het niet, maar ik denk wel dat ik genoeg karma heb om het te kopen.Hahn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:07:
Volgens mij zijn #2 en #3 ook wel redelijk scherp hoor, alleen is daar meer op de borst/buik scherpgesteld. En verder zie je wat bewegingsonscherpte, maar dat zal dan wel komen doordat het beest zo snel bewoog.
Zijn er trouwens geen betere image-uploaders? Want photobucket vind ik best slechtHeb je geen T.net fotoalbum?
De scherpte zit niet op de borst (net eens gekeken in Lightroom) en bewegingsonscherpte lijkt mij erg bizar, hij stond op statief en ik heb de camera niet bewogen (waardoor onder andere in de eerste foto de vleugels er niet helemaal opstaan.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ik had het over het beest dat beweegt, niet jij/de cameraLaurentS schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:09:
[...]
De scherpte zit niet op de borst (net eens gekeken in Lightroom) en bewegingsonscherpte lijkt mij erg bizar, hij stond op statief en ik heb de camera niet bewogen (waardoor onder andere in de eerste foto de vleugels er niet helemaal opstaan.
Ah ok, maar het gras is ook niet scherp, dus lijkt mij toch de camera of de lens zijn die niet kan volgen? Dan is de vraag eigenlijk vooral is er een groot verschil in AF-tracking tussen een xxxD en bvb een 7D als je het centrumfocuspunt neemt en dezelfde lens?Hahn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Ik had het over het beest dat beweegt, niet jij/de camera
Los van waar het focus punt is en de beweging van het beest is foto2 duidelijk in zijn geheel bewogen, foto 3 ook maar minder, maar foto1 is scherp. Ook op een statief kan je camera makkelijk bewegen als je pech heb, ligt een beetje aan de kwaliteit en hoe zwaar je statief is.
Maar je gebruikt dus maar 1 focus punt ? Dan schiet je jezelf toch in de voet ! Je kan het punt dat je scherp wil houden toch nooit precies in het midden houden, daar heb je juist al die andere punten voor, zodat de camera kan volgen wat jij zelf nooit snel genoeg voor kan zijn.
Maar je gebruikt dus maar 1 focus punt ? Dan schiet je jezelf toch in de voet ! Je kan het punt dat je scherp wil houden toch nooit precies in het midden houden, daar heb je juist al die andere punten voor, zodat de camera kan volgen wat jij zelf nooit snel genoeg voor kan zijn.
Hmm ik moet zeggen dat misschien de hoeveelheid "kleur"ruis niet extreem veel beter is maar de foto zijn wel scherper en dus langer bruikbaar. Met de 5DII ging ik tot max ISO3200 en met de 5DIII ga ik ISO12800.Ventieldopje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:28:
[...]
Qua ruis zal er niet veel verbeteren, percentage gewijs mag je hopen dat het even veel verbetering haalt als van de 5DII -> 5DIII en dat was niet bijzonder veel.
Verder voor de functies hoef je het ook niet te doen, de custom firmware Magic Lantern heeft toch veel meer opties voor filmen
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Maar ik zie ook duidelijk de compositie veranderen, wat doe je nou precies, zoom je in, zijn het gewoon crops of beweeg je de hele camera ?
1250 lijkt mss snel maar voor zulke beweging is het nog niet snel genoeg ...
Nu je het zegt, idd de compositie is een beetje veranderd, ik denk dat ik een beetje meegepant hebjesper86 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:27:
Maar ik zie ook duidelijk de compositie veranderen, wat doe je nou precies, zoom je in, zijn het gewoon crops of beweeg je de hele camera ?
Het ligt een beetje aan de soort beweging, maar alles wat rent en flappert dat is zo bewogen. Vliegen van links naar rechts is 1/200 misschien zelfs nog wel genoeg. Nu ben ik geen birding expert, maar ik zie vaak genoeg ergens winnende fotos en foto van de dag dingen enzo, en dan is bij interessante bewegingen 1/4000 niet ongewoon.
Over het focus -tracking-. Een 450d heeft er eigenlijk gewoon niet genoeg punten en snelheid voor om dat bij te houden. Natuurlijk is het voor af en toe prima, als je tenminste alle punten ook werkelijk gebruikt, maar wil je er echt iets uithalen heb je helaas toch wel een 7D nodig. Zie onderaan:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/3
Over het focus -tracking-. Een 450d heeft er eigenlijk gewoon niet genoeg punten en snelheid voor om dat bij te houden. Natuurlijk is het voor af en toe prima, als je tenminste alle punten ook werkelijk gebruikt, maar wil je er echt iets uithalen heb je helaas toch wel een 7D nodig. Zie onderaan:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/3
Alleen bij #2 is het gras niet scherp, maar dat ziet er meer uit alsof je de camera een beetje gedraaid (gekanteld) hebt ofzo. Bij #1 en #3 is het gras wel scherp.LaurentS schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:21:
[...]
Ah ok, maar het gras is ook niet scherp, dus lijkt mij toch de camera of de lens zijn die niet kan volgen? Dan is de vraag eigenlijk vooral is er een groot verschil in AF-tracking tussen een xxxD en bvb een 7D als je het centrumfocuspunt neemt en dezelfde lens?
Volgorde is omgekeerd zo te zien ja
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 14-05-2012 14:50 ]
Heb je de volgorde van de foto's omgedraaid bij het plaatsen van de foto's op T.net? De eerste en tweede foto's lijken mij niet geheel scherp. De laatste (met de gans met z'n vleugels omhoog) lijkt mij netjes scherp.
De tweede lijkt een soort van bewegingsonscherpte te hebben, of eigenlijk lijkt het er meer op alsof je tijdens het maken van de foto aan de zoomring een slinger gegeven hebt. Nou heeft je 400mm natuurlijk geen zoomring, maar als ik me niet vergis kan de beelduitsnede ook iets veranderen als je focus veranderd (voor video en macro vrij belangrijke eigenschap, meen ik). Dus misschien dat je tijdens het focusen een foto geschoten hebt? Of inderdaad iets gepanned.
De eerste lijkt in de voorgrond scherp, maar dit de scherpte ligt voor de gans, niet op de gans.
Hoe werkt AI-servo op een xxxD serie trouwens? De xxD series hebben 9 focus punten die allemaal crossfocus zijn, en dus ook over de verschillende focuspunten kunnen tracken. Ik weet niet hoe dit in de xxxD serie zit, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je de focus alleen maar kunt tracken door het onderwerp op hetzelfde focuspunt te houden?
De tweede lijkt een soort van bewegingsonscherpte te hebben, of eigenlijk lijkt het er meer op alsof je tijdens het maken van de foto aan de zoomring een slinger gegeven hebt. Nou heeft je 400mm natuurlijk geen zoomring, maar als ik me niet vergis kan de beelduitsnede ook iets veranderen als je focus veranderd (voor video en macro vrij belangrijke eigenschap, meen ik). Dus misschien dat je tijdens het focusen een foto geschoten hebt? Of inderdaad iets gepanned.
De eerste lijkt in de voorgrond scherp, maar dit de scherpte ligt voor de gans, niet op de gans.
Hoe werkt AI-servo op een xxxD serie trouwens? De xxD series hebben 9 focus punten die allemaal crossfocus zijn, en dus ook over de verschillende focuspunten kunnen tracken. Ik weet niet hoe dit in de xxxD serie zit, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je de focus alleen maar kunt tracken door het onderwerp op hetzelfde focuspunt te houden?
Inderdaad de volgorde is nu anders.
scherp
http://tweakers.net/ext/f/F29tyRVajznk02G02giZZEXl/full.jpg
in geheel bewogen:
http://tweakers.net/ext/f/2Io4LeOs1qDPbcJgVSO4tuh1/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/mkOwNN33syO23cOGdNyx26My/full.jpg
scherp
http://tweakers.net/ext/f/F29tyRVajznk02G02giZZEXl/full.jpg
in geheel bewogen:
http://tweakers.net/ext/f/2Io4LeOs1qDPbcJgVSO4tuh1/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/mkOwNN33syO23cOGdNyx26My/full.jpg
De volgorde is idd gewijzigd door het T net album... Het is dus 3-2-1 ipv 1-2-3. Foto 1 is idd voor het opstijgen en die is goed scherp, de andere twee zijn behoorlijk onscherp. De beelduitsnede is niet veranderd, dit zijn alledrie volledige foto's, niet gecropped.henkie196 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:50:
Heb je de volgorde van de foto's omgedraaid bij het plaatsen van de foto's op T.net? De eerste en tweede foto's lijken mij niet geheel scherp. De laatste (met de gans met z'n vleugels omhoog) lijkt mij netjes scherp.
De AI-servo op een xxxD zijn er twee mogelijkheden, je kiest zelf het focuspunt of je laat de camera kiezen uit de 9 focuspunten. Ik kies meestal de 1ste optie omdat enkel het middelste focuspunt een crossfocuspunt is. Anyway, als ik het middelste focuspunt gebruik en het onderwerp beweegt waardoor dat niet mooi overeenkomt met het hoofd, zou toch op zijn minst de borst scherp moeten zijn en niet de bloemen op de voorgrond zoals in foto 3?
Verwijderd
Bij automatische selectie begint AI Servo AF bij het middelste focuspunt, volgens de handleiding van de 600D tenminste. Daarna worden de andere AF punten ook gebruikt voor het tracken.LaurentS schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:55:
De AI-servo op een xxxD zijn er twee mogelijkheden, je kiest zelf het focuspunt of je laat de camera kiezen uit de 9 focuspunten. Ik kies meestal de 1ste optie omdat enkel het middelste focuspunt een crossfocuspunt is.
Dus het is beter om toch automatische selectie te gebruiken? Meestal probeer ik dus met pannen ervoor te zorgen dat mijn middelste overeenkomt met de kop/ogen, maar dit lukt niet altijd, zoals hier.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:06:
[...]
Bij automatische selectie begint AI Servo AF bij het middelste focuspunt, volgens de handleiding van de 600D tenminste. Daarna worden de andere AF punten ook gebruikt voor het tracken.
Is er een groot verschil in AI servo tussen een xxxD en een 7D of hangt deze snelheid/precisie meer af van de lens?
[ Voor 10% gewijzigd door LaurentS op 14-05-2012 15:10 ]
Behalve weather-sealing en een paar knopjes zou je kunnen zeggen HÈT verschil tussen xxxD en 7D
.
@Hieronder
Heh, Ik wist dat ik wat vergeten was!
@Hieronder
Heh, Ik wist dat ik wat vergeten was!
[ Voor 22% gewijzigd door jesper86 op 14-05-2012 16:02 ]
Grotere body en display bovenop vind ik toch ook zeker wel grote pluspunten voor de 7D
Dat wordt sparen voor een 7D (of de opvolger ervan als deze al uit is tegen dan)...Hahn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:44:
Grotere body en display bovenop vind ik toch ook zeker wel grote pluspunten voor de 7D
En grotere (=helderder) zoeker, snellere burst... 7D is gewoon op bijna alle fronten een stapje hoger dan xxxD-series.
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-05-2012 16:00 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Wie weet wat de opvolger gaat doen, volgens velen is de 60d een downgrade van de 50d.
levenstechnisch gezien is de 7d ook alweer bijna aan de beurt.
Prachtige camera lijkt het me overigens.
Maar inderdaad, de AF van de 7d, de mogelijkheid om draadloos te flitsen, gridlines in zoeker, meer focuspunten, betere AF met 3d tracking die ook echt werkt en de robuuste body maken hem af.
Nadeel: een, de prijs......
Succes!
Maar inderdaad, de AF van de 7d, de mogelijkheid om draadloos te flitsen, gridlines in zoeker, meer focuspunten, betere AF met 3d tracking die ook echt werkt en de robuuste body maken hem af.
Succes!
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Het is nog niet voor direct hoor, eerst nog wat glas kopenvegtem schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:15:
Wie weet wat de opvolger gaat doen, volgens velen is de 60d een downgrade van de 50d.
Succes!
Klopt, ik zie de 60d ook als een downgrade van de 50d, vooral AF microadjust vind ik jammer dat het er niet meer in zit. Idd de 7d is bijna aan de beurt, volgens rumors is het voor Photokina in september. Als ze dan komen met een flagship crop met meer 1D features voor 3000 euro, kan ik nog altijd een 7D snel kopen, of eventueel tweedehands. Wat ik op zou willen wachten is betere ISO performance, die van de 7d is zeker niet slecht, maar gezien de verbetering van 5dmII naar 5dmIII verwacht/hoop ik dat er bij de 7D-opvolger ook een dergelijke upgrade zal komen. Als ze dan onder de 2000 euro blijven, zie ik mij die best wel kopen tijdens de btw actie van Mediamarkt in januari.
Dat zijn zeikerds die de 7D te duur vinden of gewoon niet willen betalen...vegtem schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:15:
Ik vind de 60D geweldig :
- Schermpje is ideaal voor Macro toestanden en Video.
- Alle knoppen zitten rechts dus ideaal als je een zware lens vasthoudt, zodat je met je rechterhand alles kan bedienen.
- Manual Audio Control in tegenstelling tot mijn 7D
Enige wat me tegenhoudt om er een te kopen is SD i.p.v. CF en die stomme suffe ouderwetse focus layout. Anders liep ik al lang met 2 camera's rond
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Met Magic Lanthern kun je op de xxxD en xxD series die kunnen filmen ook manual gain krijgen
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Gezien de geruchten over een 7D-opvolger ben ik zelf nu ook wat terughoudend met kopen. Ik kan de 550D van m'n broer zo lang en zo veel lenen als ik wil (sterker nog, hij ligt eigenlijk altijd bij mij, als'ie hem nodig heeft vraagt hij het
), dus ik overweeg om maar alvast te beginnen met glas te kopen en het zo lang op de 550D te gebruiken. Als er dan een 7D/60D-opvolger komt kan ik altijd nog besluiten wat ik doe.
Andere optie is om gewoon een tweedehands 7D te kopen en lekker te genieten van alle extra's die die biedt t.o.v. de 550D, en in de toekomst wel weer te zien of ik ga upgraden.
Andere optie is om gewoon een tweedehands 7D te kopen en lekker te genieten van alle extra's die die biedt t.o.v. de 550D, en in de toekomst wel weer te zien of ik ga upgraden.
[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 14-05-2012 17:47 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hmm ok, dat is wel handig om te weten.Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:06:
[...]
Bij automatische selectie begint AI Servo AF bij het middelste focuspunt, volgens de handleiding van de 600D tenminste. Daarna worden de andere AF punten ook gebruikt voor het tracken.
Ik heb laatst een ander matglas gekocht voor mijn 550D, omdat ik de originele verfuckt had met stof en krassen.
Op zich een fijn matglas, met een ring van microprism's en binnenin zo'n split-screen. Het is bij manual focussen een stuk makkelijker om te zien of je de boel ook echt scherp hebt
Wel lastig is dat hij een stuk donkerder is dan de originele, en in combinatie met mijn macro tussenringen die de helderheid ook al enorm reduceren is dat wel lastig. Maar ach.
Daarnaast kan ik de focuspunten nauwelijks meer zien, maar dat neem ik voor lief omdat ik toch bijna altijd alleen het middelste focuspunt gebruik.
Maar met AI Servo AF is het dan wel handig om toch alle focuspunten te gebruiken als ik jouw reactie lees... Is er misschien een snellere manier om te switchen tussen middelste/alle focuspunten? Of een optie dat ie automatisch alle focuspunten gaat gebruiken als je AI Servo gebruikt?
Bij mijn 450D (heeft als ik mij niet vergis dezelfde AF en ongeveer dezelfde menustructuu/bediening). Je duwt op de inzoomknop (rechtsvanboven), dan kom je in het AF-menu en druk je gewoon op ok, daarmee switcht hij tussen automatische selectie en manuele selectieCompizfox schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:01:
[...]
Hmm ok, dat is wel handig om te weten.
Ik heb laatst een ander matglas gekocht voor mijn 550D, omdat ik de originele verfuckt had met stof en krassen.
Op zich een fijn matglas, met een ring van microprism's en binnenin zo'n split-screen. Het is bij manual focussen een stuk makkelijker om te zien of je de boel ook echt scherp hebt
Wel lastig is dat hij een stuk donkerder is dan de originele, en in combinatie met mijn macro tussenringen die de helderheid ook al enorm reduceren is dat wel lastig. Maar ach.
Daarnaast kan ik de focuspunten nauwelijks meer zien, maar dat neem ik voor lief omdat ik toch bijna altijd alleen het middelste focuspunt gebruik.
Maar met AI Servo AF is het dan wel handig om toch alle focuspunten te gebruiken als ik jouw reactie lees... Is er misschien een snellere manier om te switchen tussen middelste/alle focuspunten? Of een optie dat ie automatisch alle focuspunten gaat gebruiken als je AI Servo gebruikt?
Ja op die manier doe ik het nu idd ook altijd, maar dat zijn toch weer 3 knoppen (inzoomknop - set - inzoomknop/shutter half-press)
Ik vroeg me af of er ook een manier was om het met 1 knop te doen, of het zelfs automatisch te laten doen als wanneer je AI Servo gebruikt oid.
Ik vroeg me af of er ook een manier was om het met 1 knop te doen, of het zelfs automatisch te laten doen als wanneer je AI Servo gebruikt oid.
Ik las enige tijd geleden hier op het forum over het uitzetten van ruisonderdrukking in de camera zelf, had iets te maken met gewone ruisonderdrukking en lange sluitertijden ruisonderdrukking.
Maar ik kan het niet meer vinden en weet niet meer in welk topic dat was, ook met de zoekfunctie krijg ik het niet voor elkaar.
Weet iemand nog waar dat stond en wat ik bedoel ?
Maar ik kan het niet meer vinden en weet niet meer in welk topic dat was, ook met de zoekfunctie krijg ik het niet voor elkaar.
To do or not to do...
Bedoel je de praat over long exposure noise reduction? Zoektermiew schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:09:
Ik las enige tijd geleden hier op het forum over het uitzetten van ruisonderdrukking in de camera zelf, had iets te maken met gewone ruisonderdrukking en lange sluitertijden ruisonderdrukking.
Het ging er over dat je 1 van de 2 ruisreducties (in de camera) beter uit kon zetten en waarom, was een redelijk lange discussie.
To do or not to do...
Waarschijnlijk ging het over het uitzetten van LENR, omdat je camera dan na de originele belichting nogeens even lang bezig is met het maken van een foto met gesloten sluiter, om op die manier de systematische ruis uit de originele plaat te halen. Als je dan een foto maakt met een belichting van bv. 7 minuten, ben je nogeens 7 minuten aan het wachten voordat je je camera weer kan gebruiken.
Maar goed, het scheelt wel in de ruis lijkt me zo?
Uiteraard, maar in sommige situaties is het natuurlijk onwenselijk om je camera minutenlang niet te kunnen gebruiken. Ik denk dat iew de discussie vanaf hier bedoelt.
Geruchtje over de 7D2:
http://www.canonrumors.co...anon-7d-mark-ii-info-cr2/Two bits of info say an APS-C camera capable of 10fps is in testing, the same camera also has a variation of the 61pt AF system found in the 5D Mark III and 1D X. No mention of megapixels or any other features of the prototype.
Verwijderd
Je kan ook de AF punt selectie knop (alias inzoomknop) en dan het wieltje gebruiken, daarbij moet je alleen wel de goede kant op draaien. Een nog simpeler methode zie ik niet.Compizfox schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:00:
Ja op die manier doe ik het nu idd ook altijd, maar dat zijn toch weer 3 knoppen (inzoomknop - set - inzoomknop/shutter half-press)
Mzzz nee die discussie bedoelde ik niet, het ging erover om 1 van de 2 ruisreducties uit te zetten omdat die soms juist voor ruis zorgt bij bepaalde (canon) modellen.
Ik geef het zoeken even op voor vandaag, evengoed bedankt !
Ik geef het zoeken even op voor vandaag, evengoed bedankt !
To do or not to do...
Als ik dat zo lees, en dit inderdaad over de 7D2 gaat, lijkt dit wel iets van een upgrade te worden t.o.v. de 7D. Gaat waarschijnlijk ook wel wat duurder worden. Maar goed, eerst maar eens zien of dit wel over de 7D2 gaat en of het gerucht wel ergens op slaat.JvdGeest schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:59:
Geruchtje over de 7D2:
Ah thanks. Hoef ik iig niet m'n vingers te verplaatsen naar de set-knop, dus het scheelt al ietsVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:08:
[...]
Je kan ook de AF punt selectie knop (alias inzoomknop) en dan het wieltje gebruiken, daarbij moet je alleen wel de goede kant op draaien. Een nog simpeler methode zie ik niet.
Maar toch lijkt het me een handige feature voor in Magic Lantern of zo.
De 24-70 is binnenkort waarschijnlijk end-of-life:
http://www.canonrumors.co...-officially-discontinued/
Canon wil natuurlijk maar al te graag dat mensen hun centjes in de dure opvolger steken
http://www.canonrumors.co...-officially-discontinued/
Canon wil natuurlijk maar al te graag dat mensen hun centjes in de dure opvolger steken
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 15-05-2012 19:10 ]
Ik denk dat Tamron wel blij is met dat nieuws. Hun 24-70 moet er wel interessant uit gaan zien voor een boel Canon FF gebruikers.
Helaas nog steeds geen review : http://www.lenstip.com/10...-lens_specifications.htmlmjtdevries schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:36:
Ik denk dat Tamron wel blij is met dat nieuws. Hun 24-70 moet er wel interessant uit gaan zien voor een boel Canon FF gebruikers.
Er zijn wel een aantal andere sites die het een en ander hebben getest en behalve wat irritante vignetting tot aan f/4 en f/5.6 schijnt het een goede lens te zijn
Het grootste pluspunt voor de Tamron is dat deze stabilisatie aan boord heeft, erg prettig voor de videografen. De 24-70 II van Canon heeft geen IS aan boord.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hier een review. Klinkt niet slecht.nero355 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:17:
[...]
Helaas nog steeds geen review : http://www.lenstip.com/10...-lens_specifications.html
Er zijn wel een aantal andere sites die het een en ander hebben getest en behalve wat irritante vignetting tot aan f/4 en f/5.6 schijnt het een goede lens te zijn
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Op Youtybe zijn wat handson dingetjes verschenen maar die zeggen eigenlijk ook niet echt veel nieuws.
Samengevat is de bouw goed, geen lenscreep of speling. Frontelement ligt wat dicht bij de filterthread en eht achterste element beweegt en kan dus stof meezuigen als je hem zonder achterdop opbergt (wie doe zoiets überhaupt
)
Samengevat is de bouw goed, geen lenscreep of speling. Frontelement ligt wat dicht bij de filterthread en eht achterste element beweegt en kan dus stof meezuigen als je hem zonder achterdop opbergt (wie doe zoiets überhaupt
Ik heb eindelijk een spiegelreflexcamera, de 1100D. Voor mij voorlopig meer dan voldoende. Wat is een goedkope tas (30 euro) dat geschikt is om de camera in te bewaren?
Hangt er een beetje vanaf wat er verder nog bij in moet. En verder: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Ah, ik kijk daar verder. 
Heb nu een 18-55mm lens, meer niet. Dus de camera zelf en eventueel nog oplader en dergelijke.
Heb nu een 18-55mm lens, meer niet. Dus de camera zelf en eventueel nog oplader en dergelijke.
Wat ik eigenlijk niet snap, is waarom al die tassen ervoor gemaakt zijn dat er een body+lens in past.
Die body + lens hangt toch om je nek? Tenminste, bij mij wel
Wat ik eigenlijk nog een keer moet kopen, is een tasje met ruimte voor 1 of 2 lenzen, een battery grip en wat filters. Dat zijn dingen die je juist bij je wilt hebben.
Wat ik eigenlijk nog een keer moet kopen, is een tasje met ruimte voor 1 of 2 lenzen, een battery grip en wat filters. Dat zijn dingen die je juist bij je wilt hebben.
Jongens, daar hebben we een prachtig topic over: Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja om nou op de heen weg op vakantie in de auto al met een camera om m'n nek te gaan zitten vind ik ook weer zo wat.....heb dan geen hands free.Compizfox schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:53:
Wat ik eigenlijk niet snap, is waarom al die tassen ervoor gemaakt zijn dat er een body+lens in past.
dan stop ik hem liever even in een tas
Is het normaal dat wanneer ik op de ontspan knop druk dat het scherm dan op zwart gaat en dan weer aangaat om de foto te tonen op mijn 1100d?
[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 20-05-2012 19:24 ]
Ben ik nu raar als ik mijn camera en lenzen in principe los opberg? Op die manier kun je geen rare krachten op je lensmount etc krijgen.
Wel allemaal netjes afgedopt in principe
.
Wel allemaal netjes afgedopt in principe
Ehh, ja?magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:24:
Is het normaal dat wanneer ik op de ontspan knop druk dat het scherm dan op zwart gaat en dan weer aangaat om de foto te tonen op mijn 1100d?

Niks mis met voorzichtigheid maar zelfs met een plastic 600D kun je spijkers in een plank slaan en als sandalen gebruiken om er vervolgens nog prima mee te kunnen fotograferenBoudewijn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:29:
Ben ik nu raar als ik mijn camera en lenzen in principe los opberg? Op die manier kun je geen rare krachten op je lensmount etc krijgen.
Wel allemaal netjes afgedopt in principe.
Om nou elke keer de lens er af te halen als je hem opbergt is gewoon onnodig stof vreten als je het mij vraagt
[ Voor 58% gewijzigd door Ventieldopje op 20-05-2012 19:34 ]
www.maartendeboer.net
Niet raar, maar als je body+lens combinatie goed vast zit in de tas kunnen er ook geen rare krachten op komen. De combinatie in de hand houden levert doorgaans meer kracht op de mount.Boudewijn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:29:
Wel allemaal netjes afgedopt in principe.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Haha, een 400mm oid aan je body hangen levert denk ik ook best wat 'rare krachten' op, daar gaat ie ook niet stuk van
Met die 500 ging het ook prima op de meeting
www.maartendeboer.net
Sorry hoor maar kon je niet met iets meer respect reageren? Ik heb de camera nog maar net en ben een absolute beginner. Een simpele ja had voldaan. Toch bedankt.
Ik denk dan dat het te maken heeft dat er dan geen licht binnen de body komt.
Je spiegel klapt weg, dus daarom zie je niks meer ;-)
fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen
Sterker nog, je had het ook gewoon even op kunnen zoeken op internet, dan was je er al snel achter gekomen dat dit volkomen normaal is. Bovendien, waarom stelde je die vraag, hij doet het toch gewoon en als je een foto maakt dan kijk je toch ook gewoon door de zoeker en zie je je schermpje sowieso niet.magnifor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:14:
[...]
Sorry hoor maar kon je niet met iets meer respect reageren? Ik heb de camera nog maar net en ben een absolute beginner. Een simpele ja had voldaan. Toch bedankt.
Ik denk dan dat het te maken heeft dat er dan geen licht binnen de body komt.
Ik meen dat de 450D ook een sensor heeft net boven het schermpje die ziet of je met je oog bij de zoeker zit en schakelt dan automatisch het schermpje uit om energie te besparen en licht dat van de LCD af komt niet in je ogen te laten schijnen
Vandaar mijn wat korte reactie
www.maartendeboer.net
Ik maak geen gebruik van de liveview op het LCD scherm. Ik bedoel als wanneer ik bijvoorbeeld bij mijn instellingen ben en een foto maak dat het scherm dan op zwart gaat en daarna de foto toont. Ik vroeg mij af of dat normaal was ja of nee.spreading schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:16:
Je spiegel klapt weg, dus daarom zie je niks meer ;-)
Ik heb gezocht maar kon zo niet 1,2,3 vinden. Maar goed.Ventieldopje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:20:
[...]
Sterker nog, je had het ook gewoon even op kunnen zoeken op internet, dan was je er al snel achter gekomen dat dit volkomen normaal is. Bovendien, waarom stelde je die vraag, hij doet het toch gewoon en als je een foto maakt dan kijk je toch ook gewoon door de zoeker en zie je je schermpje sowieso niet.
Ik meen dat de 450D ook een sensor heeft net boven het schermpje die ziet of je met je oog bij de zoeker zit en schakelt dan automatisch het schermpje uit om energie te besparen en licht dat van de LCD af komt niet in je ogen te laten schijnen
[ Voor 48% gewijzigd door magnifor op 20-05-2012 22:21 ]
De 1100D heeft die sensor niet dus vandaar waarschijnlijk zijn vraag. Ik heb toevallig ook deze week die camera gekocht ben ben ook een beginner en had dat zelfs eerlijk gezegd niet door. Wel is het bij elke camera het geval als hij omschakelt naar de opname van het beeld die hij zojuist heeft gemaakt dat het schermpje heel even zwart wordt. Klinkt mij tenminste logisch. Maar ik gebruik bij al mijn toestellen de zoeker dus heb nooit echt door wat mijn display doet op het moment dat ik de foto zelf maak en pas als ik de camera van mij af houd dat ik naar het schermpje kijk.Ventieldopje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:20:
[...]
Sterker nog, je had het ook gewoon even op kunnen zoeken op internet, dan was je er al snel achter gekomen dat dit volkomen normaal is. Bovendien, waarom stelde je die vraag, hij doet het toch gewoon en als je een foto maakt dan kijk je toch ook gewoon door de zoeker en zie je je schermpje sowieso niet.
Het ligt ook niet aan de sensor maar gebeurt bij elke cameraJorisTheWise schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:24:
[...]
De 1100D heeft die sensor niet dus vandaar waarschijnlijk zijn vraag. Ik heb toevallig ook deze week die camera gekocht ben ben ook een beginner en had dat zelfs eerlijk gezegd niet door. Wel is het bij elke camera het geval als hij omschakelt naar de opname van het beeld die hij zojuist heeft gemaakt dat het schermpje heel even zwart wordt. Klinkt mij tenminste logisch. Maar ik gebruik bij al mijn toestellen de zoeker dus heb nooit echt door wat mijn display doet op het moment dat ik de foto zelf maak en pas als ik de camera van mij af houd dat ik naar het schermpje kijk.
Bij liveview blijf je beeld houden op de LCD omdat de spiegel al opgeklapt is (je ziet dus niks meer door de zoeker), de spiegel hoeft dus niet eerst nog op en neer te klappen om een foto te nemen.
www.maartendeboer.net
Oh super om te weten, bedankt
.
Ik ben zelf nog van alles aan het ontdekken. Heb zelf gelukkig niet een traag kaartje gekocht (en dus misschien wel voor gewone foto's te veel betaald maar ben nog een noob op dit gebied).
Ik ben zelf nog van alles aan het ontdekken. Heb zelf gelukkig niet een traag kaartje gekocht (en dus misschien wel voor gewone foto's te veel betaald maar ben nog een noob op dit gebied).
De prijzen van SD kaartjes liggen gelukkig aardig laag vergeleken met een tijd terug. Toch is het wel fijn als je een snel kaartje hebt, lekker klikken zonder te wachten en misschien net dat mooie moment missen, bovendien kun je dan ook zonder problemen filmen als je camera dat ondersteuntJorisTheWise schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:35:
Oh super om te weten, bedankt.
www.maartendeboer.net
Over snelheid van kaartjes gesproken, is het normaal dat mijn 550D er na een burst van 6 RAW's er toch wel redelijk lang over doet om ze vanuit de buffer weg te schrijven naar mijn SD-kaartje?
Ik gebruik een Kingston Ultimate X 16 GB Class 10 100x SDHC-kaartje. Ik kan wel gewoon probleemloos 1080p filmen en zo.
Ik gebruik een Kingston Ultimate X 16 GB Class 10 100x SDHC-kaartje. Ik kan wel gewoon probleemloos 1080p filmen en zo.
Ja zo' n 5 seconden duurt het wel ja.Hahn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:08:
Wat noem je redelijk lang? Kan best een paar seconden duren.
[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2012 00:12 ]
Er van uit gaande dat 6 RAW's zo tussen de 18 en 20 MB per stuk zijn en je kaartje met minimaal 10MB/s kan schrijven (aangezien het een Class 10 kaartje is) zal het rond de 10 seconden duren om weg te schrijven, het kan dus best even durenCompizfox schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:05:
Over snelheid van kaartjes gesproken, is het normaal dat mijn 550D er na een burst van 6 RAW's er toch wel redelijk lang over doet om ze vanuit de buffer weg te schrijven naar mijn SD-kaartje?
www.maartendeboer.net
Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.
Dit is dus geen adviestopic
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.
Dit is dus geen adviestopic