Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Hallo,

Een kleine n00b vraag.

Ik heb een Nikon D60 en heb daar onlangs een reserve-accu bij gekocht. Dit was een erg goedkope (7 dollar bij DealExtreme) en tot mijn verbazing (not) bleek deze niet te werken (hij is volledig leeg en de lader wil hem niet opladen).

Goedkope accu's van dit type worden erg veel aangeboden, maar ik vraag me af of dit uberhaubt wel kan werken. Komt het door de accu dat deze het niet doet (rotte appel?) of weigert mijn camera/lader gewoon deze goedkope accu's? Dat laatste is niet ondenkbaar want het accu type werkt ook in de oudere D40 die misschien nog niet kijkt of de accu echt is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je heb diezelfde accu geprobeerd in een D40 ? Want als ie het daar wel in doet is ie niet leeg natuurlijk ;)
Of dat hoor je van iemand anders of iets ?

Ik denk eerder aan een rotte appel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
jesper86 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:43:
Je heb diezelfde accu geprobeerd in een D40 ? Want als ie het daar wel in doet is ie niet leeg natuurlijk ;)
Of dat hoor je van iemand anders of iets ?

Ik denk eerder aan een rotte appel.
Ik heb geen D40 ;) Maar ik lees dat dit type accu (EN-EL9) daar ook voor geschikt is. Het zou natuurlijk niet raar zijn dat Nikon zijn camera's uitrust met beveiligingstechnieken om de camera te 'beschermen tegen schade door namaak accus' en dat deze technieken op de D40 nog niet werden gebruikt.

P.s. hij is echt helemaal leeg. Ik heb de multimeter erop gehad en die gaf echt 0,0 volt aan (ter verificatie de echte accu geprobeerd, daar sloeg ie wel uit)

[ Voor 11% gewijzigd door BlackMage op 11-10-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:03

Patrick89

PSN : Gamesource

jesper86 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Samples zien er netjes uit, als je de prijs vergelijkt met de 14-24. :)

http://www.photozone.de/nikon_ff/594-tokina162828ff?start=2
Zou ik eerder deze halen :
pricewatch: Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Haha, daar kwam ik net ook achter. Net als ik dacht; jammer van het gewicht, dan zou ik liever F4 hebben en iets minder zwaar (naast het feit dat er geen filters op passen, de grote reden dat de 14-24 voor mij niet interessant is), en weet niet of ik het stukje 28-35mm nou wel kan missen. Oh wacht! dat is er ook gewoon :D

Echter dacht ik dan aan deze: pricewatch unsorted: Tokina 17-35 FX f/4.0 Nikon Tokina

Kan nergens een officiële Tokina pagina ervoor vinden behalve de Japanse:
http://translate.google.c...at-x-17-35-f4-pro-fx.html

[ Voor 42% gewijzigd door jesper86 op 11-10-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
BlackMage schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

Ik heb geen D40 ;) Maar ik lees dat dit type accu (EN-EL9) daar ook voor geschikt is. Het zou natuurlijk niet raar zijn dat Nikon zijn camera's uitrust met beveiligingstechnieken om de camera te 'beschermen tegen schade door namaak accus' en dat deze technieken op de D40 nog niet werden gebruikt.

P.s. hij is echt helemaal leeg. Ik heb de multimeter erop gehad en die gaf echt 0,0 volt aan (ter verificatie de echte accu geprobeerd, daar sloeg ie wel uit)
Heb ik ook gehad met een batterij van Dealextreme voor mijn 450D. Gewoon een mailtje gestuurd en ik heb een nieuwe opgestuurd gekregen, die prima werkte (en nog steeds trouwens).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je verliest een stop en de Tokina doet het op randscherpte als je afstopt beter. Iets wat voor landschappen en architectuur ook wel prettig is. Voor de rest produceert de Tokina wat meer CA (maar dat is het handelsmerk van Tokina ;) ), maar de Nikon meer vervorming.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Heb mij er ook niet in verdiept hoor :).. Wist zo uit mijn hoofd dat hij goed uit de test kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Universal Creations schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:49:
Dat van die zonnekap bedacht ik mij ook (wel erg dom van de fotograaf in kwestie), maar hier 1 zonder zonnekap:
http://8dennis8.fotki.com...85mm-zoom/1685fx16mm.html
Ik denk dat het zo ongeveer is, maar dan nog wat minder. Misschien komt dat omdat de zoeker geen 100% beelddekking geeft? Zou me wel sterk verwonderen aangezien het een high end camera is. Of misschien zag ik verkeerd waar het beeld ophield.
Nog steeds nauwelijks bruikbaar. De beeld cirkel hoeft overigens niet rond te zijn, dit kan namelijk vervormd worden door de schacht waar het achterste lens-element door beweegt. Op korte focusafstand (1ste voorbeeld) zit het achterste element verder van de sensor af en aangezien deze lens geen grote beeldcirkel hoeft te maken voor DX, zal de schacht niet een onnodig grote diameter hebben, waardoor lichtstralen richting de randen van de FX-sensor geblokkeerd worden. In het 2de voorbeeld is de focusafstand groter en zit het achterste lenselement dichter bij de sensor en worden lichtstralen niet al onderweg geblokkeerd in de schacht.
Dit dus, blijkbaar. Net eens getest. Dit viel op:
-Op 34cm (kortste scherpstel) is het beeld het wijdste.
-Op ca. 80cm heb je het de grootste beeldcirkel
(Het beeld blijft bij nog kortere scherpstelafstanden (als 80cm) nog verwijden maar de beeldcirkel wordt - ondanks dat het niet logisch klinkt - toch wel wat minder.

Voor echte hotspot beelden ofzo idd nauwelijks bruikbaar maar als nog wijdere lens heel goed. Het verschil was echt enorm. Overigens kan je duidelijk de purple fringing / CA of whatever zien waar de beeldcirkel ophoudt.

Edit:
-Bij nader onderzoek blijkt dat de beeldcirkel tussen 0.8 en oneindig zo goed als gelijk is maar het nogal moeilijk is het verschil te zien door de optische illusie die veroorzaakt wordt dat het bij 0.8 het wijdst is omdat het beeld wel verwijdt.
-Op 85mm is bij oneindig scherpstel de beeldcirkel het grootst, en lijkt het bij de raden juist was vignetting.

[ Voor 9% gewijzigd door witeken op 11-10-2012 17:47 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:39:
Ik denk dat het zo ongeveer is, maar dan nog wat minder. Misschien komt dat omdat de zoeker geen 100% beelddekking geeft? Zou me wel sterk verwonderen aangezien het een high end camera is. Of misschien zag ik verkeerd waar het beeld ophield.
Wat heeft de zoeker met de beeldcirkel te maken? Of gaat het om wat je al door de zoeker kunt zien van die vignetting? Daarnaast hebben de meeste camera's wel 95% dekking voor de zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nikon 70-200 f/4 VR lens komt er waarschijnlijk aan... en wel volgende week :)

http://nikonrumors.com/20...ext-week.aspx/#more-46794
http://photographylife.co...g-vr-lens-to-be-announced

[ Voor 38% gewijzigd door Nordlys op 17-10-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Uh, komt er wellicht ook een f2.8 variant?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:00
CyberAmp schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:04:
[...]

Uh, komt er wellicht ook een f2.8 variant?
Die is er al..?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ja dat was niet mijn punt, Ik bedoelde meer op de VR technologie, dit zou namelijk een soort VR III zijn. Las dit namelijk: " If the VR system does turn out to be new, then we can expect minor updates to the high-end pro lenses fairly soon (Nikon will probably start from the expensive super telephoto lenses like 600mm f/4 first). " Beetje zonde dan om nu een VR II te kopen in dat geval. Nou ja zonde, niet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij lijkt dat Nikon dit toe gaat passen in nieuwe lenzen, maar niet lenzen opnieuw gaat uitbrengen om enkel de VR aan te passen. Zodra het optisch ontwerp wordt verbeterd, gaan ze dit toevoegen. Dus als ze nog steeds tevreden zijn met optische prestaties van de huidige 70-200 VR, gaan ze die niet zomaar even aanpassen voor enkel een iets betere VR module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Universal Creations schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:53:
Mij lijkt dat Nikon dit toe gaat passen in nieuwe lenzen, maar niet lenzen opnieuw gaat uitbrengen om enkel de VR aan te passen. Zodra het optisch ontwerp wordt verbeterd, gaan ze dit toevoegen. Dus als ze nog steeds tevreden zijn met optische prestaties van de huidige 70-200 VR, gaan ze die niet zomaar even aanpassen voor enkel een iets betere VR module.
de huidige 2.8 70-200 VR is al een tijdje uit, maar idd optisch misschien weinig verbeteringen voor een nieuwe. Nou ja gewicht mag evt minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorige keer dat er een nieuwe VR module uit kwam, hebben ze ook niet alle lenzen gelijk vervangen door nieuwe versies. Dus ik zou niet zien waarom ze dat deze keer wel zouden gaan doen.

Ik zou me dus voorlopig nog even geen zorgen maken en (als je die lens toch "nodig" hebt) gewoon de 70-200 f2.8 VR II kopen. Echter als je een DX camera hebt, zou ik serieus overwegen om in plaats daarvan een 2e hands 70-200 f2.8 VR I op de kop te tikken. Het prijsverschil tussen een 2e hands Mark I en een nieuwe Mark II vind ik niet in verhouding staan tot de kwaliteitsverschillen tussen de lenzen.
(Aan de andere kant heb ik een vrij stabiele hand, dus een (halve) stop betere VR is voor mij minder belangrijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Nieuwe 20 mm Nikkor F2.8 Lens gehaald, wat een pracht ding :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8099820234_e6df30ed45.jpg
20 mm Nikkor F2.8 by hu.adams, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
CyberAmp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:28:
Nieuwe 20 mm Nikkor F2.8 Lens gehaald, wat een pracht ding :)

[afbeelding]
20 mm Nikkor F2.8 by hu.adams, on Flickr
Iedereen zeikt deze lens af en ik ben er heel tevreden over. Compact, licht en (2e hands) goedkoop. Ik wil hem niet meer kwijt. Zowel op DX als nu op FX gebruik ik deze best vaak. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

PageFault schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Iedereen zeikt deze lens af en ik ben er heel tevreden over. Compact, licht en (2e hands) goedkoop. Ik wil hem niet meer kwijt. Zowel op DX als nu op FX gebruik ik deze best vaak. Veel plezier ermee!
Ja 100% mee eens, echt mooie lens ;) Heb deze liever dan zo'n bulky Tokina of iets dergelijks.

Dit samen mijn 50 f1.4 pracht combo, voorlopig even zoet.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8324/8100075502_bbba3cd393.jpg
Nikkor 50 mm F1.4 by hu.adams, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Lekkere combo! De 20mm f/2.8D wil ik ook nog, net als een 50mm...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Thanks!

En ja hoor... een backfocus issue met de 50mm 1,4 op de D600, met AF fine tune gecorrigeerd. Pas bij 1.4 en spotfocus en paar test shots gemerkt, wel ongeveer 1 cm afstand verschil. Op 5.6 scherpte gespeeld vandaar niet eerder gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 18:13
Nieuwe spullen voor het CX systeem (aankondigingen op hun site):

Nikon 1 V2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h2PJu4zUr4OMHz2VojZLrx16/full.jpg

32 mm f/1.2 (86 mm kleinbeeleq.):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ERkL12yl0o9bezL53Vs7teJ6/full.jpg

10-100 mm f/4-5.6 (27-270 mm kleinbeeleq.):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sfJbWTq8qcPCRpqrqdFUhw30/full.jpg

6.7-13 mm f/4.5-5.6 (18-35 mm kleinbeeleq.):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yVqGsuA7LXkqKyR1yDtcKKZH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
CyberAmp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Ja 100% mee eens, echt mooie lens ;) Heb deze liever dan zo'n bulky Tokina of iets dergelijks.

Dit samen mijn 50 f1.4 pracht combo, voorlopig even zoet.
[afbeelding]
Nikkor 50 mm F1.4 by hu.adams, on Flickr
De 50mm 1.4G is aardig soft op 1.4. Heb daarom zelf gekozen voor de 1.8G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Nordlys schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 06:54:
[...]

De 50mm 1.4G is aardig soft op 1.4. Heb daarom zelf gekozen voor de 1.8G.
Zelfde keuze ooit zelf gemaakt :)..

Wat ook erg goed nieuws is dat de nieuwe 70-200 F4 eraan komt !!!! Op de site van nikon USA is de lens inmiddels te vinden :D.. Nu het geld nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Bam! Hier hebben heel wat Nikonians jaren op zitten wachten. Ben benieuwd :)

Inmiddels ook op Nikon NL:
http://nikon.nl/nl_NL/pro...ikkor-70-200mm-f-4g-ed-vr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Statiefgondel moet je ook nog apart bij halen.. Dan is wel prijzig totaalplaatje..
Persoonlijk vind ik het ontwerp van de lens qua uiterlijk minder geslaagd als er geen statiefgondel onder zit..

Ik hoop dat de lens schappelijk geprijsd is.. De mediamarkt had onlangs de 2.8 voor 1500 euro.. Toen zat ik al te twijfelen.. Ik hoop dat hij beneden de 1100 euro haalt..

Hier nog wat voorbeeld foto's..
http://imaging.nikon.com/...00mmf_4g_ed_vr/sample.htm

En een belangrijke spec :
Kortste scherpstelafstand 1 m vanaf filmvlak in alle zoomstanden

[ Voor 38% gewijzigd door Patrick89 op 24-10-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

1m is wel lekker dichtbij, zeker in combinatie met een TC (die hebben geen invloed op de focusafstand) kom je dan aardig in de buurt van macro vergrotingen :)

Zonder statiefgondel ziet het er inderdaad niet zo fraai uit, maar daar zie je gelukkig niks van op de foto :P

Ik blijf zelf lekker bij de combi van 70-300VR en 300mm F/4. Maar dit is zeker een mooie lens :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
De Nikon 1 V2 is wel een hele verbetering. Zo'n beetje geluisterd naar alle klachten. Behalve natuurlijk de sensor, maar dat is dan ook weer de kracht (kleine lenzen). Al is het wel een nieuwe met 14MP, dus ben benieuwd. Een PASM wieltje, hoera, met extra functie wieltje op een logische plek. En grip he, de waarde daarvan word af en toe zwaar zwaar onderschat. Niet dat ik er gelijk '1' ga kopen, maar leuk om te zien. Lekker 'anders' is ie ook kwa ontwerp. :+

Hij's ook kleiner dan die lijkt op de product shot.
Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/front_zps501a5605.png

[ Voor 8% gewijzigd door jesper86 op 24-10-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik ben heel tevreden met de V1 en een grip zou inderdaad een verbetering zijn maar haal aub zo snel mogelijk die achterlijke flitser van de V2. Ziet er niet uit.

Ook mooi dat ze het mode wieltje naar boven verplaatst hebben. Die gaat nogal gemakkelijk naar een andere stand op de V1 en dat is best frustrerend als je af wilt drukken maar er gebeurt niets. Heeft me toch wel een paar mooie plaatjes gekost in combinatie met de FT-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Orion84 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:18:
1m is wel lekker dichtbij, zeker in combinatie met een TC (die hebben geen invloed op de focusafstand) kom je dan aardig in de buurt van macro vergrotingen :)

Zonder statiefgondel ziet het er inderdaad niet zo fraai uit, maar daar zie je gelukkig niks van op de foto :P

Ik blijf zelf lekker bij de combi van 70-300VR en 300mm F/4. Maar dit is zeker een mooie lens :)
Er werd 0.27x vermeld. Met 2x TC krijg je dus 0.50x. Ongeveer hetzelfde als de 70-300mm lens.

Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om met lenzen die een klein (groot f nummer) min. diafragma hebben te focussen? De 1Dx kreeg net nog een update naar F8.0. Bij de meeste andere camera's is dat waarschijnlijk lager, dus eigenlijk kan je bijna met geen enkele standaard zoomlens focussen met een TC? :s

Wordt de macro-vergroting niet nog groter door de cropfactor? bv Wordt een 1:1 FF macro lens op crop body 1.5:1?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 20:52
Nee, bij 1:1 macro geldt 1cm in het echt is 1cm op de sensor. Bij een crop sensor worden de buitenste randen van de foto afgesneden, maar die 1cm van je onderwerp blijft 1cm op de sensor.

Wel is je onderwerp beeldvullender op de uiteindelijke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:26:
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om met lenzen die een klein (groot f nummer) min. diafragma hebben te focussen? De 1Dx kreeg net nog een update naar F8.0. Bij de meeste andere camera's is dat waarschijnlijk lager, dus eigenlijk kan je bijna met geen enkele standaard zoomlens focussen met een TC? :s
Je moet je ook afvragen of een TC sowieso zin heeft bij een standaard zoomlens. Je eist namelijk extra oplossend vermogen van de lens en de zwaktes van de lens worden alleen nog maar duidelijker zichtbaar. Daarnaast passen de Canons TC's niet op alle lenzen (vaak beperkt tot de Tele L's). Ik weet niet of dat ook zo bij Nikon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

ThomasW schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:53:
Nee, bij 1:1 macro geldt 1cm in het echt is 1cm op de sensor. Bij een crop sensor worden de buitenste randen van de foto afgesneden, maar die 1cm van je onderwerp blijft 1cm op de sensor.

Wel is je onderwerp beeldvullender op de uiteindelijke foto.
Een soort pseudo 1,5 op 1 macro vergroting? In het echt is het eigenlijk 1:1 maar door de 1,5 crop kan je 1,5 keer dichter bij je onderwerp komen, relatief met full frame.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Een soort pseudo 1,5 op 1 macro vergroting? In het echt is het eigenlijk 1:1 maar door de 1,5 crop kan je 1,5 keer dichter bij je onderwerp komen, relatief met full frame.
Je kunt niet 1,5x dichterbij komen. De minimale focusafstand blijft namelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Universal Creations schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:59:
Je kunt niet 1,5x dichterbij komen. De minimale focusafstand blijft namelijk gelijk.
Dat wel, maar het aantal mm's wordt wel meer. Als het aantal mm's van een FF macro met 1,5x toeneemt, met dezelfde minimale focus, heb je ook 1,5 op 1 vergorting.

Eigenlijk hetzelfde wat we met crop van mm's en f getallen (voor DOF alleszins) doen...? Als je 1:1 zou hebben met een 5x crop compact zou het FF equiv. 5:1 zijn.

Offtopic: snif, ik wordt niet vermeld als submitter :( nieuws: Nikon kondigt 70-200mm f/4-lens en ontwikkeling trio Nikon 1-lenzen aan

[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 24-10-2012 13:08 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
kdbruin schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:14:
Ik ben heel tevreden met de V1 en een grip zou inderdaad een verbetering zijn maar haal aub zo snel mogelijk die achterlijke flitser van de V2. Ziet er niet uit.
De flitser is maar een klein deel van de bump. Zoals je ziet in de vergelijking is de camera zelf een stuk lager, maar de zoeker net zo groot gebleven en steekt dus meer uit. Enkel de hoogte van de hot-shoe is erbij gekomen, met de flitser ervoor.

http://2.static.img-dprev...520/V2_flashup.jpg?v=1767 van dpreview

Over de looks. Hij is zeker anders dan we gewend zijn, dat is even schrikken, maar lelijk is anders (Pentax K-01). Als je het mij vraagt is hij een stuk mooier dan de V1, vooral omdat de vorm nu is zoals hij is vanwege functie. Voor een camera van dit mini formaat denk ik dat je geen betere ergonomie kan vinden dan dit.

[ Voor 11% gewijzigd door jesper86 op 24-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
witeken schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Dat komt omdat het phase detection AF-systeem gebruik maakt van het onderlinge afstandsverschil van de invallende lichtstralen. Net als zeg een oude optische rangefinder of jouw uitelkaar staande ogen ontvangt de AF-sensor twee verschillende beelden en haalt daar vervolgens de diepte- en afstandinformatie uit. Dit werkt beter als de inkomende lichtstralen verder uitelkaar liggen (groot diafragmaopening).
Wanneer de inkomende lichtstralen te dicht bijelkaar liggen (door de kleine diafragmaopening, zeg f/8 of hoger f-getal) lijken de beide beelden teveel op elkaar om er nog diepte- en afstandinformatie uit te halen en zegt de AF-sensor 'Bekijk het maar, hier kan ik niks mee'.

TC's met een vergrotingsfactor van twee worden dan veelal ook gebruikt op f/2.8 objectieven, dan kom je op f/5.6 uit en heb je geen last van het focusprobleem. De dSLR topmodellen van Nikon en Canon kunnen ook focussen met f/8-objectieven. Focussnelheid en beeldkwaliteit gaan dan natuurlijk wel achteruit; niks is gratis :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar als je 500mm f10 en 50mm f1 hebt is je diafragma toch even groot :p?

Trouwens lijkt de V2 wel een enorm nette camera. Maar ik verschoot wel met het gewicht (280g) van de camera! En het heeft dezelfde batterij als de D7000 die meer als 1000 foto's kan verwerken met 1 oplading :s. De processor lijkt precies ook beter als de D7000 (Expeed 2 vs 3A). Ik hoop dat de D7100 ook van die coole features krijgt, zoals 1200 fps op ultra low res (320x120) of 400fps op 240p. En natuurlijk 60fps op 1080p.

[ Voor 79% gewijzigd door witeken op 24-10-2012 14:02 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Wat ontzettend jammer die 1 v2. De oude zag er zo gaaf uit, lekker clean ontwerp zonder veel poespas.
Dit lijkt meer op iedere andere hybride op de markt.

Zal vast beter in de hand liggen, maar who cares.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Daarnaast passen de Canons TC's niet op alle lenzen (vaak beperkt tot de Tele L's). Ik weet niet of dat ook zo bij Nikon is.
Idem. Is ook bij Nikon beperkt tot de teleprimes (beginnend bij de 105VR) en de 70-200's, AF-S 80-200 2.8 en de 200-400VR. Zie http://www.nikonsupport.e...r_compatibility-EN_01.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 24-10-2012 14:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RobertJRB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:07:
Zal vast beter in de hand liggen, maar who cares.
Juist, dat zijn de woorden van echte fotografen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

jesper86 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Echte fotograven fotograferen met...

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
wavemaster100 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:02:
[...]
De iPad Retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wavemaster100 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

... een schep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
jesper86 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Ach, ik ben architect in de eerste plaats, dus het ontwerp vind ik inderdaad wel belangrijk.

Maar los daarvan, er zijn zoveel kleine sensor/ verwisselbare lenzen camera's te krijgen die stuk voor stuk voor en nadelen hebben. Het grote voordeel van die nikon vond ik echt de looks, samen met een een erg compact ontwerp en een mooi setje compacte lenzen.

Nu is dat voordeel er niet meer en zou ik als ik zo'n camera zocht veel sneller voor een NEX gaan met grotere sensor, of de olympus OM-D.

Bovendien heb ik bij mijn camera ook geen grip, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Een nintendo NES controler, toch wel het toonbeeld van anti ergonomie, heb ik ook jaren gebruikt zonder een precies naar de hand gevormde controller te willen :)

[ Voor 9% gewijzigd door RobertJRB op 24-10-2012 16:21 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

Ja foto's graven :P scherp.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RobertJRB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:19:
[...]
Het grote voordeel van die nikon vond ik echt de looks...
Daar is de J2 toch voor ? Ik vind looks ook belangrijk, maar als je het mij vraagt is de V1 nooit mooi geweest ! Het was half modern, en dan zo'n misplaatste knobbel er op. Het is of helemaal modern zoals de J1/J2, of helemaal industrieel zoals de V2. Maar de V1 ... vreselijk ! Net als de Leica M(2012) ook helemaal verziekt nu design technisch. Maar goed dat is my two cents. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
jesper86 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

Daar is de J2 toch voor ? Ik vind looks ook belangrijk, maar als je het mij vraagt is de V1 nooit mooi geweest ! Het was half modern, en dan zo'n misplaatste knobbel er op. Het is of helemaal modern zoals de J1/J2, of helemaal industrieel zoals de V2. Maar de V1 ... vreselijk ! Net als de Leica M(2012) ook helemaal verziekt nu design technisch. Maar goed dat is my two cents. :>
Ben ik ook met je eens. Vooral dat scherm wat buiten het "kader" valt, en dat extra wieltje achterop.. vreselijk.

Die V1 vond ik wel wat hebben, gelukkig hebben we de J2 nog ;)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Het grootste nadeel van de J1/J2 is dat je geen viewfinder hebt en alles via het LCD scherm moet doen. En ik weet uit ervaring dat het scherm erg slecht leesbaar is wanneer de zon er direct op staat te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 11:35

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Voor mijn D7000 heb ik een goedkope Chinese viewfinder voor het LCD als ik video wil opnemen. Dat soort krengen kosten rond de $15 en zijn geschikt voor nagenoeg alle 3" displays die je kunt vinden. Ben er haast zeker van dat je zoiets ook op de J1/J2 kunt modden. Enige nadeel is natuurlijk de plaats die zoiets inneemt....

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Misschien een beetje offtopic maar deze foto's werden ook met Nikon glas genomen ( --> http://www.nikonsmallworl...tomicrography-competition
Kwam ik tegen toen ik dit artikel las --> http://arstechnica.com/sc...icroscope-images-of-2012/

Er zitten best indrukwekkende plaatjes tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ralph Smeets schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:43:
Voor mijn D7000 heb ik een goedkope Chinese viewfinder voor het LCD als ik video wil opnemen. Dat soort krengen kosten rond de $15 en zijn geschikt voor nagenoeg alle 3" displays die je kunt vinden. Ben er haast zeker van dat je zoiets ook op de J1/J2 kunt modden. Enige nadeel is natuurlijk de plaats die zoiets inneemt....
Die dingen maken gebruik van zo'n plak frame waar je dan magnetisch die loupe op klikt toch?

Heb jij dat frame op zo'n LCD protector geplakt, of gewoon rechtsreeks op het LCD? Ik was laatst ook aan het rondneuzen voor zo'n loupe voor mijn D7000, maar zag ergens staan dat het werd afgeraden om een protector te gebruiken tussen LCD en loupe (zonder verder onderbouwing).

http://www.cameranu.nl/nl...t-lcd/h4704_19544_107404/
Het gebruik van een screenprotector tussen de LCDVF en de camera wordt niet aanbevolen.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 25-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Inrage schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:41:
Misschien een beetje offtopic maar deze foto's werden ook met Nikon glas genomen ( --> http://www.nikonsmallworl...tomicrography-competition
Kwam ik tegen toen ik dit artikel las --> http://arstechnica.com/sc...icroscope-images-of-2012/

Er zitten best indrukwekkende plaatjes tussen!
erg indrukwekkend, maar wel ' industriele ' nikon microscopen in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 is die crop discussies een beetje zat dus ik doe effe wat nuttigs posten voor Orion84 :) =>
Orion84 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:59:
Die dingen maken gebruik van zo'n plak frame waar je dan magnetisch die loupe op klikt toch?

Heb jij dat frame op zo'n LCD protector geplakt, of gewoon rechtsreeks op het LCD? Ik was laatst ook aan het rondneuzen voor zo'n loupe voor mijn D7000, maar zag ergens staan dat het werd afgeraden om een protector te gebruiken tussen LCD en loupe (zonder verder onderbouwing).

http://www.cameranu.nl/nl...t-lcd/h4704_19544_107404/
Die LDCVF wordt door GGS gemaakt voor CarrySpeed onder andere en onlangs hebben die twee deze uitgebracht :

http://cheesycam.com/new-gear-swivi-lcd-view-finder/

Omdat ik dit een leuke oplossing vond heb ik vrijwel gelijk besteld vanwege het feit dat je niks hoeft te plakken en ik het eerste model LCDVF een beetje te fragiel vond.

Hier nog wat foto's van mijn model met een 5D en 7D met/zonder grip : https://docs.google.com/f...0RINCbEpXY1F0LUw3b1U/edit
Ik had wat vragen/opmerkingen (zie foto's) doorgestuurd, maar helaas werd alles een beetje afgewimpeld met "Het is eigenlijk niet bedoeld voor dSLR's met een grip eronder" :|

Gelukkig heb ik niet al teveel last van de "mankementen" op mijn toestel en alle andere modellen vind ik niks of te duur dus voorlopig gebruik ik maar gewoon deze :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

jesper86 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Allebei zijn op 50/1.4 dus als de afstand tot onderwerp hetzelfde is zou het overeen moeten komen ;)

PS (over DoF gesproken)
dpreview kleine Hands-on with Nikon V2
Volgens mij is je DoF op FF toch echt anders dan op cropsensor: :P

http://www.dofmaster.com/dofjs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren 2 stukjes Nikon geschiedenis aangekocht. EennNikon F met heupzoeker, en een Nikon F2 met photomic lichtmeter. Ditt weekend ff wat rolletjes erdoor draaien, en zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:00
Mag dat dan in een los topic? Want het heeft allang niks meer met Nikon te maken (die 2.7 cropfactor kan je vervangen door elk andere cropfactor) en ik heb het eigenlijk wel gehad met deze 'discussie' (wat voornamelijk door bleef gaan omdat witeken niet toe wou geven dat 'ie het verkeerd heeft uitgedrukt).

En de discussie is bij deze verplaatst naar witeken in "FF vs crop: voordelen vs vooroordelen"

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2012 00:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het topic is dicht.

Foutje, nu is ie weer open ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2012 00:32 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Offtopic: Ik kan m'n reactie niet meer wijzigen omdat jij hebt ingebroken :s

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Misschien nog een dslr voor het einde van het jaar!! Ik hoop de D7100. Zou de d300s samengevoegd worden met de d7000? Ik heb ook zoiets gehoord over de 60d en 7d van Canon.

http://nikonrumors.com/2012/10/27/dx-is-next.aspx/

En misschien ook een nieuwe lens! In het begin van het jaar dacht hij aan 2 lenzen, en de 18-300 is al uitgekomen. Een 16-85 f4 lens zou wel fijn zijn. De 16-85 f3.5 - 5.6 is een fijne lens door wat extra WA (16 vs 18mm) en lichte tele (85 vs 55 in de meeste kits).

[ Voor 13% gewijzigd door witeken op 27-10-2012 19:18 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Volgens een bericht van gisteren zou het toch om een D5200 gaan: http://nikonrumors.com/20...o-be-announced-next.aspx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een leuke foto posten die met de D700 en 50 1.2 is genomen. Het is toch teringmoeilijk om iets scherp te krijgen daarmee. Maar als het dan lukt, en je werkt de CA weg, mag het resultaat er wel zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8329/8139182280_1f07eb768f_z.jpg
Laura 1.2 by DarthVador, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Zit je standaard matglas nog in je D700? Eventueel is het overwegen waard om hier een MF-matglas in te (laten) zetten? Zodat je wat makkelijk kan focussen met de hand :)?

Zelf zou ik het niet waard vinden om een 50 1.2 te halen denk ik... De Bokeh ziet er nu wel een beetje onrustig uit bij de steentjes. Ik betwijfel of het verschil met de 50 1.4 de prijs rechtvaardigt en of het de AF opofferen waard is...
Ik denk dat er meer mensen zitten te wachten op een DX D400 o.i.d. een 5200 zal weinig verbetering zijn denk ik? Misschien een betere AF module die ook tot F8 gaat maar verder???

[ Voor 35% gewijzigd door Pat-Juh op 30-10-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33

Milo.

klik

Ach het is 1.2, alleen daarom is het al leuk speelgoed.
Zelf heb ik ook een 50 1.2 AIS en nog een SC 55 1.2 Non AI, ze zijn wijd open niet perfect maar pff, toch een stuk leuker dan mn 1.4 en 1.8 lensjes

Kevinneke,
Heb je de zonnekap er ook bij? is opzich wel een mooi en nuttig ding.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zonnekap er nog niet bij. Ook heb ik geen ander matglas, heb net ff vlug gekeken, en voor 105 dollar zal ik wel wat aan de focusring draaien en wat in burst schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Goede foto Kevinneke! Ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordlys schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:59:
Goede foto Kevinneke! Ga zo door ;)
thx, we blijven bezig hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Pat-Juh schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:49:
Ik denk dat er meer mensen zitten te wachten op een DX D400 o.i.d. een 5200 zal weinig verbetering zijn denk ik? Misschien een betere AF module die ook tot F8 gaat maar verder???
Maar een D5200 is meer consumer camera en als het dan net voor Kerst en Nieuwsjaar is krijgt zo'n camera natuurlijk prioriteit boven camera's die het meer nodig hebben om vervangen te worden ;).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ooit, ooit komt er een dag dat ook Nikon een nieuwe Nano Coated AF-S 50mm F1.2 uit zal brengen. Hmm, dat zou wat zijn. En die kan niemand dan betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Naja er is natuurlijk al de noct versie van de 1.2, de 58mm 1.2, die schijnt zeer goed te presteren, met name op 1.2, helaas kost die ook een paar duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij dan maar liever een 85 1.2. Als Canon dat kan, waarom nikon dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Waar zijn de samples ? Ik heb hier al vast lens porn. :9
http://www.flickr.com/pho...93811850/with/4099636973/
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:41:
Zou zeker geniaal zijn, maar ook weer best beperkt tot portret. Denk dat Nikon gewoon bang is dat ze 'm misschien niet zo goed kunnen krijgen als de Canon. :)

[ Voor 56% gewijzigd door jesper86 op 30-10-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:41:
Nikon kan zelfs beter, de Repro Nikkor 85mm f/1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus de lens die ik heb.op 8 mm na.
Milo. schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Nikon kan zelfs beter, de Repro Nikkor 85mm f/1.0
Laten zien!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

niks

[ Voor 94% gewijzigd door Milo. op 30-10-2012 21:54 . Reden: gaap, lezen dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
En dus was ik benieuwd hoeveel verschil dat nou is. :)

Of ie dus echt beter foto's maakt of gewoon duur omdat het zeldzaam is.

[ Voor 157% gewijzigd door jesper86 op 30-10-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:53:
En dus was ik benieuwd hoeveel verschil dat nou is. :)
Als iemand me de noct bezorgd, zal ik een vergelijking maken? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Helemaal onderaan de pagina een vergelijking, en hier nog een.

Ook leuk, de Nokt-Nikkor 58/1.2 vs de Canon 85/1.2.

Of nog leuker, Nikon heeft gewoon zelf de vergelijking !
sample1 Ai Noct NIKKOR 58mm f/1.2
sample2 Ai Nikkor 50mm f/1.2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De plek die de D5200 nu heeft ingenomen, als een licht afgeslankte d7000, betekent goede dingen voor de D7100, buiten voor de prijs.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Lijkt er op dat Nikon een nieuwe ruisreductie techniek over zijn high-iso plaatjes heen haalt met de D5200.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8208/8160845772_75cdf356df.jpg
ISO3200 by Nikon France, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8339/8160844446_f26968f36c.jpg
ISO6400 by Nikon France, on Flickr

Ziet er wel smooth uit ... maar zeg maar dag tegen detail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Gezien de sluitertijden van 1/2 en 1/4 sec zal bewegingsonscherpte hier meer een probleem zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:17
PowerUp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:30:
Gezien de sluitertijden van 1/2 en 1/4 sec zal bewegingsonscherpte hier meer een probleem zijn geweest.
Goed statief doet wonderen, als het niet super hard waaide (ala New York) dan bewegen die gebouwen ook niet ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
PowerUp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:30:
Van gebouwen ? Op een tripod ? Heb je uberhaupt gekeken op 100% want zoals dat eruit ziet is een bewogen poppetje of golfje in het water wel het laatste waar je je zorgen om zal maken. Wat dat betreft had het een foto van 60 sec kunnen zijn en het effect alsnog goed laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:17
Vind hem nu ik hem groot heb bekeken echt gewoon veel te zacht en in de gebieden waar hij juist veel toe had kunnen passen heeft hij dit niet gedaan zoals dat licht dak in het midden ... niet om aan te zien zo...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Die lichttent op het dak ? Weet niet wat daar beter aan had gekund, daar zit toch niks verkeerds ?

Het ziet er niet uit inderdaad, maar het is in ieder geval een stuk minder 'zanderig' wat de meeste mensen wel lijken te prefereren (ik niet) ook al verlies je detail, want dat is eigenlijk precies het hele principe van ruisreductie.

Het heeft ook duidelijk voordelen. Zie bijvoorbeeld dat romantisch(?) stelletje onder die ene lamp in het midden op het strand, die blijven gewoon heel netjes te onderscheiden van elkaar. Als je dan ziet hoe klein dat is tegenover de gehele foto, is dat toch aardig leuk detail wat zulke extreme ruisreductie gewoon heeft weten behouden. Verre van optimaal natuurlijk, maar wel interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door jesper86 op 07-11-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
jesper86 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:04:
[...]

Van gebouwen ? Op een tripod ? Heb je uberhaupt gekeken op 100% want zoals dat eruit ziet is een bewogen poppetje of golfje in het water wel het laatste waar je je zorgen om zal maken. Wat dat betreft had het een foto van 60 sec kunnen zijn en het effect alsnog goed laten zien.
Ik vind het wel meevallen hoor. Het is ISO3200, dat is voor APS-C al op de grens van bruikbaarheid als je wil gaan croppen, helemaal met 24 MP 100% crop. Daarbij is het grootste deel van de foto onderbelicht wat nooit goed is voor ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ja allemaal waar natuurlijk. Maar als je het heb over de sensor in het algemeen ( zie ook bijvoorbeeld een paar iso400-800 foto's ), dan geloof ik niet dat je van merkbare 'verbetering' kan spreken. Behalve misschien dat met meer resolutie de ruis misschien met iets minder verlies weggewerkt kan worden algeheel ( met jpeg of in raw ). Kan best belangrijk zijn als dit de nieuwe sensor moet zijn die ook in de D7000 opvolger komt. ( lijkt namelijk een andere te zijn dan in de D3200 zit, alleen toevallig zelfde megapixels, maar nikon geeft iets andere sensor afmetingen op in de specs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik vind de ruisreductie in de ISO6400 foto nog wel meevallen eigenlijk. Als die palmbladeren hebben nog steeds hun stekelige look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Fireshade schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:45:
Ik vind de ruisreductie in de ISO6400 foto nog wel meevallen eigenlijk. Als die palmbladeren hebben nog steeds hun stekelige look.
Klopt, de omtrek blijft goed behouden (contrast).
Maar alles binnen de lijntjes is goed uitgeveegd (micro-contrast). :D
Hebben ze goed weten te isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wow, dpreview gaf de d600 87%. http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d600

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 21:57
Het LCD scherm van m'n D5100 is nogal bekrast geraakt in m'n tas (heeft waarschijnlijk ergens tegenaan lopen schuren). Ik heb het idee dat dit slechts een plastic cover voor het LCD display is en ik vraag me af of dit te vervangen is door Nikon of eventueel zelf? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Je kan een nieuwe cover kopen origineel bij nikon service of voor een paar euro op ebay, maar als het ingebouwde glas is beschadigd dan kan dat toch alleen met een reparatie denk ik zo. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
D600 in de hand gehad. Hij voelt helemaal zo slecht nog niet moet ik zeggen...

• jesper86
  • Niet online
Volgens mij is de D600 eigenlijk met vrijwel alles beter behalve de bouwkwaliteit, maar zolang je er niet mee gaat gooien natuurlijk niks mee. En de zoeker is misschien minder high-eyepoint (?), maar je heb dan wel echt 100% i.p.v. 95, dus daar begint het al met de verbeteringen. :)

Ik denk ook dat de D700 behalve fotokwaliteit aan een hoop kleine dingen in het menu, de bediening, e.d. zal laten merken dat het gewoon een oudere camera is. Dat had ik een jaartje geleden ofzo met de D200, en dat beviel me niks, ook al deed 'ie in principe natuurlijk gewoon wat ie moest doen. En dat was maar €320 euro, voor €1200-1600 zou ik wel echt wel wat willen dat over 4 jaar nog ruim mee gaat.

Met acties zoals deze zijn populaire producten ook zo uitverkocht. De 5DIII was dat volgens mij de eerste dag al (nu alleen nog de kit), dus denk dat de d600 snel zal volgen. Mocht je besluiten voor de D600 te gaan zou ik zsm een bestelling doen als dat mogelijk is. Je kan iig de order maken, en later betalen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 29-11-2012 12:50 ]

• Peter_Aragorn
Nouja mijn D700 voldoet nog meer dan prima hoor, daar gaat het niet om. Het enige wat ik mis is een videomodus.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
jesper86 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:52:
Volgens mij is de D600 eigenlijk met vrijwel alles beter behalve de bouwkwaliteit, maar zolang je er niet mee gaat gooien natuurlijk niks mee. En de zoeker is misschien minder high-eyepoint (?), maar je heb dan wel echt 100% i.p.v. 95, dus daar begint het al met de verbeteringen. :)

Ik denk ook dat de D700 behalve fotokwaliteit aan een hoop kleine dingen in het menu, de bediening, e.d. zal laten merken dat het gewoon een oudere camera is. Dat had ik een jaartje geleden ofzo met de D200, en dat beviel me niks, ook al deed 'ie in principe natuurlijk gewoon wat ie moest doen. En dat was maar €320 euro, voor €1200-1600 zou ik wel echt wel wat willen dat over 4 jaar nog ruim mee gaat.

Met acties zoals deze zijn populaire producten ook zo uitverkocht. De 5DIII was dat volgens mij de eerste dag al (nu alleen nog de kit), dus denk dat de d600 snel zal volgen. Mocht je besluiten voor de D600 te gaan zou ik zsm een bestelling doen als dat mogelijk is. Je kan iig de order maken, en later betalen denk ik.
Nou, ik denk het niet.
De D600 laat juist op heel veel punten zien dat het nog lang geen pro-camera is.

Het 39 punts AF-systeem is minder gevoelig dan het 51-punts systeem van de D700 (en D300s), naar verluid 1 stop slechter.
De AF-Punten zijn slechter verdeeld over het beeld.
De AF-ON knop ontbreekt, en het systeem werkt anders (geen focus trap mogelijk)
Maximale sluitertijd is maar 1/4000e.
Bracketing is beperkt tot 3 frames.
etc etc etc.

De D600 is een mooie instap camera, heeft een goede sensor, de U1 en 2 van de D7000 en het spiegelhuis van de D800. Maar dan houdt het ook wel op. Het is en blijft een instapper.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

De D600 mist idd wat pro functies, daar koop je de D800 voor.

Echter de sluitertijd van 1/4000s zie ik niet echt als gebrek, de basis ISO is ook een stop lager dus je zou een foto met 1/8000s op een D700 met 1/4000s kunnen maken op de D600 door de ISO een stop lager te zetten.

Voor 95% van de reguliere fotoshoots is de D600 meer dan toereikend.

• jesper86
  • Niet online
Dat zijn inderdaad goede punten. Maar persoonlijk zou ik die dingen weinig missen. Nu weet ik niet wat degene die over d700 vs d600 vroeg voor een gebruiker is (posts zijn verplaatst uit het aanbiedingen topic), maar voor een zogenaamde enthusiast denk ik dat een d600 ruim zal voldoen (en beter dan een d700).

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 29-11-2012 19:01 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Nikon zaken te bespreken. Voor vragen over specifieke modellen kun je terecht in de topics uit de openingspost en voor aankoopadviezen kun je terecht in:

Het grote Nikon F mount objectieven-topic 2018
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6