Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gewoon zo'n Nikon fake. Tijden geleden aangeschaft dus ik weet niet meer precies welke. Volgens mij deze: http://www.dealextreme.co...s-with-carrying-case-6236

Ziet er wel hetzelfde uit in ieder geval.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op DX hebben ze verschillende Nikon remote's met verschillende functies. Het is ook net een beetje wat je zoekt. Alleen wel even opletten dat je er eentje koopt waar je wat mee kan. Aan de andere kant staat het er ook netjes bij. Die dingen die speciaal voor de D200, D300 e.d. zijn, dat zijn remote's met een 10 pin's connector. Die werken dus niet met de D## en D#### serie's camera's.
Aan de andere kant werken de USB versies dan weer niet (of niet lekker) met de D### en D# camera's. (of wel de camera's met een 10 pins connector.

Het enige dat ik zelf een beetje jammer vind is dat mijn GPS unit ook gekoppeld is via de 10 pins connector. Ik weet dus waar een foto gemaakt is, of ik kan de remote gebruiken. Maar beide... dat lukt dus niet.

n.b. Een remote die een blokkering heeft voor de ontspanner is wel heel erg handig als je ook wel eens een bulb opname wilt maken. De hele tijd de knop op die remote vasthouden is niet grappig....

Ik heb zelf ook de goedkope variant trouwens. Voor mij goed genoeg. Echter als je veel met je remote wilt gaan spelen, is het wellicht te overwegen om toch een dure te kopen. Nu ja, DX duur is natuurlijk relatief. Maar zo een geval met een LCD schermpje en ontzettend veel instel mogelijkheden is voor sommige mensen echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte mijn stokoude smartphone als IR remote.. Alleen het bereik was niet zo denderend (to say the least :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 13:21
Andersom werkt dan wel weer prima! Ik gebruik mn Android Smartphone als GPS ontvanger (GPS Logger), app is speciaal bedoelt voor fotografen, dus weinig batterydrain. Komt GPX uit, die ik via de "Upload to Dropbox" functie weer in Lightroom binnenhaal. Voordeel hiervan is dat je meerdere camera's gelijk kan syncen met locatiedata. Iets wat ik veel doe op evenement/wandelingen. En voor het geval dat ik echt een hele dag op stap ben heb ik nog een 7000mah externe accu voor mn telefoon :)

Op deze manier kun je dus zowel GPS als remote met je camera werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zandpad schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:08:
Andersom werkt dan wel weer prima! Ik gebruik mn Android Smartphone als GPS ontvanger (GPS Logger), app is speciaal bedoelt voor fotografen, dus weinig batterydrain. Komt GPX uit, die ik via de "Upload to Dropbox" functie weer in Lightroom binnenhaal. Voordeel hiervan is dat je meerdere camera's gelijk kan syncen met locatiedata. Iets wat ik veel doe op evenement/wandelingen. En voor het geval dat ik echt een hele dag op stap ben heb ik nog een 7000mah externe accu voor mn telefoon :)

Op deze manier kun je dus zowel GPS als remote met je camera werken.
Die app is een goede tip, dank hiervoor!

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Hydra schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:28:
[...]

Ab-so-luut in ieder geval een goeie flitser kopen. Ik heb zelf ook de SB700 en ben er enorm happy mee. Dit weekend nog bij het huwelijk van m'n zusje gebruikt (ze hadden ook een professionele fotograaf, maar ik was de 'gratis backup' :P) en ik heb 'em erg veel gebruikt. Vooral toen het donker werd op 't feestje een hoop kunnen oefenen met 'partyfotografie' en dan is een fatsoenlijke flitser + omni + uitvogelen hoe rear sync ook al weer werkt een must.

Als remote heb ik er een van 2 euro van DX. Werkt prima.

[...]

Ah, spuit 11 dus. Veel plezier ermee :)

Ik las ook dat je een kleintje hebt en voor in-door fotograferen van kinderen vind ik een flitser ook ongeveer een must. Stilzitten doen ze niet en meestal heb je niet erg veel licht. Komt nog eens bij dat zo'n kleintje recht in zijn of haar gezicht flitsen ten eerste natuurlijk zo'n kindje laat schrikken, en ten tweede vrijwel altijd lelijke foto's geeft. Met je SB-700 kun je geflitste foto's maken waarvan vrijwel niemand ziet dat er een flitser gebruikt is. Heb er zelf met ons dochtertje de afgelopen 8 maanden veel plezier van gehad.
Omnibounce is geen verplichting, gewoon fatsoenlijk gebruikmaken vd fliters + bounce oppervlak in de zaal (wand of plafond) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 13:21
Sallin schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:46:
[...]

Die app is een goede tip, dank hiervoor!
Graag gedaan! Het is even zoeken naar de juiste instellingen in het begin. Ik haal goede resultaten met 300 seconde voor Frequency en 15m distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 13:28

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Als de bezorgdienst een beetje lief is, heb ik hopelijk vandaag mijn Nikon D3100 binnen met 18-55mm VR lens. Mooie voordeelbundel, met een tas, 8gb kaartje en een UV filter.

Koop er denk ook nog een extra batterij bij, je zal maar net de ideale foto willen maken, is je batterij leeg :P

Ik wil misschien later nog eens een macro lens kopen, iemand aanbevelingen?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 18:13
Voor aankoopadviezen kan je in Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012 terecht. In de OP van dat topic staat een hoop info over de verschillende modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 13:28

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Top, dankje! :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Pat-Juh schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:06:
[...]

Omnibounce is geen verplichting, gewoon fatsoenlijk gebruikmaken vd fliters + bounce oppervlak in de zaal (wand of plafond) ;).
Feest was buiten dus dat was zonder omni wat lastig. Maar die zat sowieso gratis bij m'n SB700.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hydra schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Feest was buiten dus dat was zonder omni wat lastig. Maar die zat sowieso gratis bij m'n SB700.
Hoe gebruik jij die omnibounce dan buiten? Het idee van een omnibounce is dat ie het licht alle kanten op verspreidt, zodat het vervolgens via muren en plafonds bijvoorbeeld weer terug bij het onderwerp (en de achtergrond) komt.

Een plafond en muren heb je meestal buiten niet, dus het nut van een omnibounce neemt dan ook in rap tempo af in mijn ogen. Een heleboel licht gaat namelijk domweg omhoog de lucht in en zie je nooit meer terug. Pure verspilling van flitscapaciteit dus.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 22:03
Sato schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 05:47:
Wat doet die update nu precies, Voegt die enkel de nieuwe objectieven die de laatste maanden zijn uitgekomen toe of voert de update ook verbetering door op de correcties voor andere/oudere lenzen?
En heeft deze update wel nut als je RAW schiet?
Maar wat voegt zo'n update (lenzen toevoegen) dan toe? Het lijkt mij, klinkt wellicht amateuristisch want dat ben ik, dat iedere lens die een bepaalde standaard gebruikt (zeg: AF-S) werkt op een body met die standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Muldert schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:
[...]

Maar wat voegt zo'n update (lenzen toevoegen) dan toe? Het lijkt mij, klinkt wellicht amateuristisch want dat ben ik, dat iedere lens die een bepaalde standaard gebruikt (zeg: AF-S) werkt op een body met die standaard?
in in-camera verwerking van de "RAW" data naar de uiteindelijke JPG die de camera opslaat verwerken de "nieuwere" camera's ook Lens-profielen, zoals in Lightroom of Photoshop ook gedaan kan worden, die vervorming, vignetting, etc... aanpakken waardoor de JPG uiteindelijk een beter plaatje is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er aan de hand is met de f4.0 lijn van Nikon?

Ik was voor een vriend op zoek naar een 24-120 f4.0 VR, maar er zijn bijna geen winkels die die lens op voorraad hebben.

Zelf wil ik eigenlijk wel, maar dan wel ik die lens eerst eens testen, eens kijken naar de 16-35 f4.0 VR als UWA op mijn D700. Maar ook die is ongeveer nergens op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 03-10 13:28
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:22:
Weet iemand wat er aan de hand is met de f4.0 lijn van Nikon?

Ik was voor een vriend op zoek naar een 24-120 f4.0 VR, maar er zijn bijna geen winkels die die lens op voorraad hebben.

Zelf wil ik eigenlijk wel, maar dan wel ik die lens eerst eens testen, eens kijken naar de 16-35 f4.0 VR als UWA op mijn D700. Maar ook die is ongeveer nergens op voorraad.
Ik zoek hem ook al een tijd. Ook in het buitenland is hij zelden op voorraad :-( In Venlo ligt ie bij Saturn, maar voor EUR 1200, dus dat wordt hem ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Pat-Juh schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:23:
[...]
in in-camera verwerking van de "RAW" data naar de uiteindelijke JPG die de camera opslaat verwerken de "nieuwere" camera's ook Lens-profielen, zoals in Lightroom of Photoshop ook gedaan kan worden, die vervorming, vignetting, etc... aanpakken waardoor de JPG uiteindelijk een beter plaatje is ;).
Die firmware haalt zelfs chromatische abberatie weg (in JPG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:22:
Blijkbaar is er net een batch gearriveerd:

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/940201/#prijzen

Keuze genoeg zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gelukkig weet Ken Rockwell met zn vooruitziende blik al meer over de D600: http://www.kenrockwell.com/nikon/d600.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:53

Fiber

Beaches are for storming.

KappuhH schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:40:
Gelukkig weet Ken Rockwell met zn vooruitziende blik al meer over de D600: http://www.kenrockwell.com/nikon/d600.htm
Ach, wat is het verschil met Nikon Rumors? Hij brengt het wel grappig:
18 July 2012, Wednesday

NEW: Nikon D600.

Speculation. Don't read until August 21st.
There is no Nikon D600 yet, although if I die before it comes out and can't update this page, this will be the link to order it from Adorama.

[...]

For a shoot today, buy the Nikon D800 or D700 and be happy.

There's always some next great thing that we can't buy today, so forget about the Nikon D600 until it really becomes available.

Even if announced today, it will be four months or more before anyone will get one.

Be careful: this report is based on what friends may or may not have seen overseas and may or may not have heard around Nikon USA's HQ in Melville. All because Nikon has this ready to go doesn't mean they will ever sell it, just as the D700X never saw the light of day.

Nikon knows that if the D600 is released, no one will bother with the old D800 because the U1 and U2 modes make the D600 a much better camera. 24 versus 36 MP is irrelevant; I'd prefer the 24 MP sensor for everything except lens testing.

For all I know, this is all baloney, and it is baloney until something is formally announced. I don't know that Nikon has any incentive to cannibalize D800 sales for at least another year, or until Canon has a less expensive full-frame camera.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Als de D600 daadwerkelijk $2,399 gaat kosten (omgerekend ongeveer 2000 euro) is dit toch wel meer dan eerder verwacht werd toch? Leg je 800 euro bij, kun je een D800 kopen.

Hmmz ik ben benieuwd naar 21 augustus iig!

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 23-07-2012 13:18 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lijkt me inderdaad stug dat ie 2x zo duur wordt als de D7000, terwijl het enige onderscheidende element de FX sensor is en een paar kleine verbeteringen links en rechts die ook in een D7100 terecht zullen komen. Bij D300 vs D700 is dat verschil ook een stuk kleiner (intro prijs van ~2000 versus ~2600 euro).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik verwacht de straatprijs wel zo rond de 1800-1900 euro. Misschien dat het na een half jaartje zakt naar de 1700.

D700/D800 is een klasse hoger, en die waren beide bij de introductie 2700+.

De D300(s) was sowieso ook een stukje hoger gepositioneerd dan de D7000. Dat moet men ook niet vergeten, voor een 'starters' FX vind ik het in ieder geval niet zo'n heel erg gekke prijs.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als de verhouding in prijs tussen D7000 en D600 vergelijkbaar zou zijn met het verschil tussen D300 versus D700 destijds, dan zou het zelfs nog iets lager uit kunnen vallen. Intro D7000 was volgens de pricewatch 1200 euro, verschil tussen D300 en D700 introprijzen (volgens pricewatch) was zo'n 30%. Dan kom je op 1500-1600 euro uit als intro (straat)prijs voor de D600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:17

Metten

ik hou het graag simpel

Chiron schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:18:
Ik verwacht de straatprijs wel zo rond de 1800-1900 euro. Misschien dat het na een half jaartje zakt naar de 1700.

D700/D800 is een klasse hoger, en die waren beide bij de introductie 2700+.

De D300(s) was sowieso ook een stukje hoger gepositioneerd dan de D7000. Dat moet men ook niet vergeten, voor een 'starters' FX vind ik het in ieder geval niet zo'n heel erg gekke prijs.
De D300(s) is misschien wel hoger gepositioneerd dan de D7000, maar het gaat om de verwantschap tussen de DX en FX bodies.

Even uitgaande dat alles klopt over de vermeende D600:

De D600 verhoudt zicht tot de D7000 zoals de D700 zich verhoudt tot de D300. De D7000 was bij introductie veel goedkoper dan de D300 dat was en is momenteel nog steeds goedkoper dan een D300s.
De D600 zal waarschijnlijk ook een stuk goedkoper zijn dan de D700 bij introductie, maar zal hij ook goedkoper zijn dan de D700 op dit moment?

Uiteindelijk zou je een vergelijkbaar dilemma krijgen als tussen de D300s en de D7000: Ga je voor de 'pro grade' met steviger body en meer knoppen of ga je voor het model met de betere sensor en modernere functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dat is waar, al zou ik op dit moment als de prijs gelijk was gewoon voor de D600 kiezen. (helemaal als het de optie nieuwe D700 vs nieuwe D600 is)
Verder moet je maar net mazzel hebben dat je tegen een voordelig geprijsde (tweedehands) D700 aan loopt, want heel erg veel staan er nooit in de verkoop.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Tja, mensen durven op dit moment meer voor hun D700 te vragen dan de nieuwprijs ca 18 maanden geleden.

Ergens rond de €1500 zou een goede prijs zijn voor een plastic-fantastic FX, meer is het gewoon niet waard.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

yzf1kr schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:42:
Tja, mensen durven op dit moment meer voor hun D700 te vragen dan de nieuwprijs ca 18 maanden geleden.

Ergens rond de €1500 zou een goede prijs zijn voor een plastic-fantastic FX, meer is het gewoon niet waard.
Met plastic fantastic doe je de D7000 (waar de D600 op lijkt te zijn gebaseerd) in mijn ogen nogal tekort. Maar qua prijsstelling ben ik het wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Even voor de goede orde: de D700 is niet geheel plastic fantastic. De body heeft magnesiumlegering delen:
Magnesium alloy used for the exterior cover, rear body and mirror box reduces weight and provides rugged durability
En ook de D7000 bevat aardig wat lichtmetaal:
Light and durable magnesium alloy used for top and rear covers.
Het plastic mag er overigens ook wel wezen: polycarbonaat, zeer sterk dus.
Toegegeven, qua metaal komen de D700 en de D7000 niet in de buurt van een D4, maar laten we wel wezen, daar betaal je ook vet meer voor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 23-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 03-10 13:28
yzf1kr schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:42:

Ik heb 1700 betaald voor de D700, dus 1500 voor bij de introductie van een D600 zou nog net okay zijn. Laat iedereen massaal overstappen op FX en veel FX lenzen kopen, dan wordt het voor mij ook een keer goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:55
Fireshade schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:21:
Even voor de goede orde: de D700 is niet geheel plastic fantastic. De body heeft magnesiumlegering delen:
Magnesium alloy used for the exterior cover, rear body and mirror box reduces weight and provides rugged durability
En ook de D7000 bevat aardig wat lichtmetaal:
Light and durable magnesium alloy used for top and rear covers.
Het plastic mag er overigens ook wel wezen: polycarbonaat, zeer sterk dus.
Toegegeven, qua metaal komen de D700 en de D7000 niet in de buurt van een D4, maar laten we wel wezen, daar betaal je ook vet meer voor :)
De D700:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2VmR17IRLxAUxxhdwyXtXvLm/full.jpg

Ding is helemaal van metaal, inclusief de grip. Met grip is hij zelfs zwaarder dan een D3 of D4, metaal zit er meer dan genoeg in :)
Voor normaal gebruik vind ik het trouwens zwaar overgewaardeerd, al dat metaal, maar het 'voelt' wel goed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

D7000:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.co.il/mega/wp-content/uploads/2010/09/D7000-magnesium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetguy.com.au/assets/Images/9432_nikon-d7000-03-magnesium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Abbadon schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:57:
Voor normaal gebruik vind ik het trouwens zwaar overgewaardeerd, al dat metaal, maar het 'voelt' wel goed.
Mooie plaatjes!
Ja, dat metaal is eigenlijk alleen van toepassing bij extreme omstandigheden waar je op (de overlevingskansen van) je camera moet kunnen vertrouwen, zoals nieuwsreportages in ruig gebied of zo.
Maar voor de meeste gelegenheids- en hobbyfotografen is het alleen maar extra ballast. Uiteindelijk zorgt het metaal niet voor betere foto's of zo, het dient alleen ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even advies nodig!

Ik wil voor het eerst een spiegelreflex camera kopen, en ben dus nog echt een beginner.
Nu heb ik gekeken naar de D3100, deze zag ik voor €380 incl kitlens geloof ik.
Maar tweedehands kan ik een D60 kopen voor € 200 incl kitlens. Deze had ca. 11000 kliks.
Wat zou voor mij de betere deal zijn? De 3100, of het geld besparen en een D60 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:41:
Ik heb even advies nodig!

Ik wil voor het eerst een spiegelreflex camera kopen, en ben dus nog echt een beginner.
Nu heb ik gekeken naar de D3100, deze zag ik voor €380 incl kitlens geloof ik.
Maar tweedehands kan ik een D60 kopen voor € 200 incl kitlens. Deze had ca. 11000 kliks.
Wat zou voor mij de betere deal zijn? De 3100, of het geld besparen en een D60 kopen?
Tja, voor zover ik weet is een D60 altijd een goede instap slr geweest (ik heb zelf een D40 gehad).
Maar als je die 180 euro extra kan missen zou ik absoluut zonder twijfel voor de D3100 gaan, die is gewoonweg up to date, met alle "nieuwe" snufjes voorzien en zal naar mijn mening dus beter presteren.

Tevens heeft de D3100 een goede en duidelijke hulp ondersteuning in de camera gebouwd, waardoor je alles kunt aflezen op het LCD schermpje, erg gebruikersvriendelijk dus.

Succes iig met je keuze. Ik zeg D3100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
Ik zou ook een nieuwe kopen :)

De D60 is toch wel een heel andere generatie, maar wellicht wel wat uitgebreider qua knoppen (en dus gebruiksgemak)? Niet dat je met een camera van 3 jaar oud geen goede foto's kunt maken, maar toch...

[ Voor 22% gewijzigd door Xcalibur op 27-07-2012 12:51 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:53

Fiber

Beaches are for storming.

Voor die 180 Euro die je bespaart kun je er wel een 35/1.8, 50/1.8, 40mm micro of bijvoorbeeld een 55-200mm VR bijkopen en dus je fotografische mogelijkheden een stuk groter maken... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Xcalibur schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:51:
Ik zou ook een nieuwe kopen :)

De D60 is toch wel een heel andere generatie, maar wellicht wel wat uitgebreider qua knoppen (en dus gebruiksgemak)? Niet dat je met een camera van 3 jaar oud geen goede foto's kunt maken, maar toch...
D60 is niet uitgebreider qua knoppen. D60 is de directe voorloper van de D3000, wat weer de directe voorloper van de D3100 is.

Het verschil tussen D60 en D3000 was tamelijk miniem, maar met de introductie van de D3100 is wel een behoorlijke stap gemaakt. Onder meer een veel nieuwere en betere sensor, beter AF systeem (11 ipv 3 punten), groter scherm en videofunctionaliteit.
Voor de details, zie: http://www.dpreview.com/p..._d60&products=nikon_d3100

Gezien dat forse verschil zou ik niet willen aanraden om nu nog een D60 te kopen. Tenzij je voorlopig echt geen geld hebt om nog verder te investeren in extra objectieven, dan zou het heel eventueel een optie kunnen zijn, zodat je inderdaad wel nog geld overhoudt om er bijvoorbeeld een lichtsterke 35mm of een telelens bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Aangezien hij net komt kijken in het slr wereldje zie ik persoonlijk ook niet de noodzaak om persee direct meer lenzen erbij te kopen.
Beste is om te beginnen met de kitlens, wanneer je zelf denkt dat je meer tele of idd meer lichtsterkte wilt, ben je weer een paar maanden verder, en wie weet wat gespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Fireshade schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:51:
[...]

Mooie plaatjes!
Ja, dat metaal is eigenlijk alleen van toepassing bij extreme omstandigheden waar je op (de overlevingskansen van) je camera moet kunnen vertrouwen, zoals nieuwsreportages in ruig gebied of zo.
Maar voor de meeste gelegenheids- en hobbyfotografen is het alleen maar extra ballast. Uiteindelijk zorgt het metaal niet voor betere foto's of zo, het dient alleen ter bescherming.
Zo te zien is de kans op vervorming van je lensmount als je je zware objectief aan een D7k hangt veel groter dan als je dat doet bij je D700.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Shark.Bait schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:25:
Zo te zien is de kans op vervorming van je lensmount als je je zware objectief aan een D7k hangt veel groter dan als je dat doet bij je D700.
Je praat over polycarbonaat, dat is erg sterk kunststof. Ik denk dat dat dus wel erg meevalt.
En als je een serieus zwaar objectief gebruikt, pak ook jij de 'camera' beet bij het objectief, of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:15
Hola,

Na 2 woning inbraken (tot 2 keer toe je bijna complete gear weg is echt niet grappig :() toch na een discussie met mijn wederhelft besloten weer een D7000 aan te schaffen inc 16-85. en nu 2 maanden later ook mn 50mm (1.8G) vervangen. Afgelopen week vond vrouwlief dat ik ook maar een telelens moest. (de kids houden teveel van foto's maken en gaan dan gekke bekken trekken) zo gezegt zo gedaan en dus nu ook mn 70-200 2.8 weer opnieuw gekocht met een SB-700 erbij

en nu in de toekomst maar eens echte foto's gaan posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Locks schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:19:
Hola,

Na 2 woning inbraken (tot 2 keer toe je bijna complete gear weg is echt niet grappig :() toch na een discussie met mijn wederhelft besloten weer een D7000 aan te schaffen inc 16-85. en nu 2 maanden later ook mn 50mm (1.8G) vervangen. Afgelopen week vond vrouwlief dat ik ook maar een telelens moest. (de kids houden teveel van foto's maken en gaan dan gekke bekken trekken) zo gezegt zo gedaan en dus nu ook mn 70-200 2.8 weer opnieuw gekocht met een SB-700 erbij

en nu in de toekomst maar eens echte foto's gaan posten :+
offtopic:
Of je woont in een super slechte buurt, of iemand weet wat er te halen is bij jou... 8)7 :? .

D7000 is een mooie camera :). Gelijk een 70-200 2.8 VR halen, flinke klapper. Weet niet wat je eerst had voor de inbraak maar 70-200 is een mooie lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:15
Ik had een 70-200 :) en ik wilde hem eigenlijk wel graag terug. En ja we woonden vlakbij een slechte buurt :( nou ja inmiddels verhuisd dus durfde het weer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Locks schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:50:
Ik had een 70-200 :) en ik wilde hem eigenlijk wel graag terug. En ja we woonden vlakbij een slechte buurt :( nou ja inmiddels verhuisd dus durfde het weer aan
Offtopic, maar ik hoop voor je dat je goed verzekerd bent :)! En anders toch maar even zorgen dat je dat op orde maakt ;) Voor die paar euro per maand kan je het niet hebben lijkt me dat je gear nog een keer gestolen wordt.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die comments daar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ik vind ze weinig afwijken van andere rumors of rumorsites: "ik wacht nog steeds tot Merk X de perfecte Camera Y uitbrengt" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties!!

Daardoor heb ik besloten niet voor de D60 te gaan...en ik heb Marktplaats nog even in de gaten gehouden.
Ik ga net beginnen met een DSLR en wil eerst uitvinden of het wat is, voor ik een dure camera koop.

En nu..heb ik een supermooie D5000 op de kop kunnen tikken, met maar 1500 clicks!

Dus ik ben helemaal blij :D

Nu maar lekker gaan spelen en oefenen met mijn nieuwe camera!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Fireshade schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:30:
[...]

Je praat over polycarbonaat, dat is erg sterk kunststof. Ik denk dat dat dus wel erg meevalt.
En als je een serieus zwaar objectief gebruikt, pak ook jij de 'camera' beet bij het objectief, of niet? ;)
Het valt wel mee, maar het wegdenken maakt niet dat nooit zal gebeuren.EN een camera bij de body oppakken terwijl er een 70-200 aan hangt is alleen voor erg sterke mensen weggelegd. Maar ik ben niet bang voor vervorming, De enige plastic body die ik ooit heb gehad was de F70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:55
Ik heb een D70 gehad, die was van kunststof. In beginsel maakte ik me ook onnodig zorgen over het effect van wat zwaardere objectieven, maar toen ik de 70-200 eenmaal had pakte ik de camera gewoon beet met lens erop. Die D70 was echt stevig genoeg. Metalen body's zijn voor zwaar/professioneel gebruik en marketing (mannen willen meer betalen als iets 'pro' schreeuwt, zo zijn we nu eenmaal en daar wordt goed op ingespeeld :P ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:14

Major_ton

Shoot!

Soms heb ik mijn 70-200 nog wel eens op mijn D3100 en die combi is ook prima alleen aan de body vast te houden. Die camera's zijn sterker dan je denkt. Je moet er alleen niet mee gaan voetballen oid.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pak mij camera regelmatig bij de body beet, ook met een 70-200 of een 28-70 er aan. Ben ik nu een soort bodybuilder? Nee, echt niet. (Maar ik ben wellicht wel een beetje steviger dan de gemiddelde IT nerd op de Universiteit, dat dan weer wel.)

Veel mensen die zeggen dat ze dat soort dingen nooit doen, vergeten dan trouwens wel dat ze een dergelijke combinatie vaak gewoon aan de schouderband dragen. Wellicht niet zo lang of zo, maar toch. Waar zit die band aan vast? Inderdaad, 95 van de 100 keer direct aan de body en niet aan de lens.

De reden dat ik een pro body heb (of eigenlijk de reden dat ik 2 pro body's heb, of semi pro...) is dat ik de instellingen en mogelijkheden van die body's (meestal) waardeer. Zo heeft de D700 een FX sensor en er is gewoon nog geen consumer body met een FX sensor.
In de tijd dat ik mijn D300 kocht, was er nog geen D7000. De consumer optie was toen nog een D80 (of wellicht was de D90 net uit.) Voor mij bood de D300 net dat beetje meer bedieningsgemak dat de overstap naar een (semi) pro body rechtvaardigde.

Dat die body's "toevallig" een stuk meer metaal bevatten, dat zal mij een zorg zijn. Mijn vrouw en ouders houden liever de D50 vast, want die weegt een stuk minder. Kortom, ieder zijn eigen idee over handig. Maar ik moet toegeven dat ik niet sta te springen om een 300 mm f2.8 aan de D50 te hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Ik kan een D5100 incl. 18-55mm kitlens voor zo'n 450 euro nieuw aanschaffen. De werknemers in de winkel vertelden mij dat ik er wel rekening mee moest houden dat Nikon objectieven met ingebouwde stabilisator erg duur zijn, wat natuurlijk klopt. Nu was mijn vraag, stel dat ik straks merk dat ik een nieuwe lens erbij wil, over welke zou je het dan in eerste instantie meestal hebben (en de prijs die daarbij komt natuurlijk)? Ik denk zelf aan mogelijk meer zoom aangezien 55mm erg beperkt is zoals ik zelf heb ervaren bij het uitproberen in de winkel, wat niet helemaal representatief is voor buiten schieten. En bij welke lenzen van de alternatieve merken zou ik kunnen kijken? Dit is overigens mijn eerste DSLR, dat jullie het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een 55-200 of 55-300 als je ècht veel tele(zoom) wil. Anders kan je meteen voor de 18-105 gaan in plaats van de standaard 18-55 kit lens. Bijvoorbeeld. Als je het mij vraagt is 105mm wel genoeg, maar dat is voor iedereen dus anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Ovindel schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:25:
De werknemers in de winkel vertelden mij dat ik er wel rekening mee moest houden dat Nikon objectieven met ingebouwde stabilisator erg duur zijn, wat natuurlijk klopt.
Dat valt sinds de 18-55VR, de 55-200VR en de 18-105VR toch wel mee? De keuze voor een lens hangt ook een beetje af van je bereidheid om lenzen te wisselen: als je dat bijvoorbeeld liever niet zou doen onderweg steek je beter een 18-105VR, een 18-200VR of een 18-300VR op je camera, al zijn die laatste twee wel behoorlijk aan de prijs.
Anders neem je inderdaad net zo goed gewoon de 18-55VR en vul je die aan met een 55-200VR of een 55-300VR. Als het iets duurder en beter mag zijn is de 70-300VR ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Metten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:44:
[...]

Dat valt sinds de 18-55VR, de 55-200VR en de 18-105VR toch wel mee?
Inderdaad, prijsniveau is gewoon vergelijkbaar met dat van de concurrentie en ligt zelfs onder het prijsniveau van Sony, terwijl die juist geen stabilisatie in de lenzen hoeven te stoppen. Beetje gek verkoopargument dus. Tenzij er vergeleken werd met alternatieve lenzen van Sigma of zo. Maar zelfs daar zijn de verschillen klein in het lagere segment. Grootste verschillen vind je bij de lenzen met meer professionele eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Dit plaatje gespot op NikonRumors, laat het verschil zien tussen de D800 en mogelijke D600..

Afbeeldingslocatie: http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2012/06/Nikon-D800-D600-Comparison.gif

Ik weet het, de verhoudingen kloppen niet, maar dit ziet er wel heel klein uit voor de D600... hoop niet dat het zo'n groot verschil gaat worden.

Ze beweren overigens ook dat de D600 een mix wordt tussen de D800 en D7000.

Ben benieuwd naar de Photokina deze maand! Hoop dat e.e.a. duidelijk word.

[ Voor 17% gewijzigd door Vis op 07-08-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vis schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:04:
...
Ze beweren overigens ook dat de D600 een mix wordt tussen de D800 en D7000.
Dat is toch niks nieuws? Dat is al maanden de rode draad in alle D600 geruchten. Eerst in de specs die opdoken, later in de plaatjes die verschenen.

Enige 'nieuws' is dat een duits magazine dat nu ook op papier heeft gezet en dat er iemand heeft zitten spelen met photoshop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Metten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:44:
[...]

Dat valt sinds de 18-55VR, de 55-200VR en de 18-105VR toch wel mee? De keuze voor een lens hangt ook een beetje af van je bereidheid om lenzen te wisselen: als je dat bijvoorbeeld liever niet zou doen onderweg steek je beter een 18-105VR, een 18-200VR of een 18-300VR op je camera, al zijn die laatste twee wel behoorlijk aan de prijs.
Anders neem je inderdaad net zo goed gewoon de 18-55VR en vul je die aan met een 55-200VR of een 55-300VR. Als het iets duurder en beter mag zijn is de 70-300VR ook interessant.
Dat was dus eigenlijk iets waar ik ook mee zat, een aantal van die lenzen zijn eigenlijk helemaal niet zo duur. Alleen heb ik niet veel verstand van wat voor lens je meestal koopt na de kitlens.
Ik heb ook gekeken naar de kit met de 18-105VR, maar in totaal komt dat op hetzelfde bedrag uit als een 18-55VR + 55-200VR, en het is moeilijk om van te voren te bepalen wat het handigst is omdat ik geen ervaring heb maar ik denk dat onderweg lenzen verwisselen niet echt iets voor mij is. Als dat dus inderdaad zo is dat ik dat niet handig vind, zal ik waarschijnlijk uitkomen op een 18-105VR uiteindelijk omdat de 18-200/300VR niet te betalen zijn voor mij. Maar in dat geval had ik net zo goed de lenskit kunnen kopen...
Misschien is het toch het beste om gewoon met de 18-55VR te beginnen, dan heb ik in elk geval de ervaring en kom ik vanzelf erachter wat ik nou echt wil. Maar jammer is dat ik dan wel een tikkeltje duurder uit ben als ik mijn 18-55VR dan niet kan verkopen.
Zijn mijn redeneringen juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:54
Zowiezo erg makkelijk om met de 18-55 VR te beginnen, je loopt vanzelf tegen de beperkingen aan en daar baseer je je volgende lens op.

Kom je er bijvoorbeeld achter dat je een lichtsterkere lens nodig hebt om je onderwerp van de achtergrond los te maken, op f2.8 bijvoorbeeld, heb je ook niets aan een 18-105 VR, en als je veel in de regen loopt en de elementen gaat trotseren, is de 18-105 ook geen beste keuze ;)

Als je echt niet wilt wisselen, heb je inderdaad een superzoom, ofwel van nikon, ofwel van een 3rd party als sigma of tamron. Al zijn deze optisch gewoon wat minder goed.

de 18-55 VR raak je altijd wel weer kwijt op marktplaats.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Marxje1981 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:06:
Zowiezo erg makkelijk om met de 18-55 VR te beginnen, je loopt vanzelf tegen de beperkingen aan en daar baseer je je volgende lens op.
Ja precies wat ik bedoelde.
Kom je er bijvoorbeeld achter dat je een lichtsterkere lens nodig hebt om je onderwerp van de achtergrond los te maken, op f2.8 bijvoorbeeld, heb je ook niets aan een 18-105 VR, en als je veel in de regen loopt en de elementen gaat trotseren, is de 18-105 ook geen beste keuze ;)
Maar dan heb je het wel over de hogere bedragen toch?
Als je echt niet wilt wisselen, heb je inderdaad een superzoom, ofwel van nikon, ofwel van een 3rd party als sigma of tamron. Al zijn deze optisch gewoon wat minder goed.
Welke 3rd party lens zou daar bijvoorbeeld voor in aanmerking komen? Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ovindel schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Welke 3rd party lens zou daar bijvoorbeeld voor in aanmerking komen? Gewoon nieuwsgierig.
Ik zou zeggen: kijk eens in de pricewatch rond:
http://tweakers.net/price...dWgcFiyIT1ZcQ9IdgnCYZQngB

Met die filters heb je alle sigma, tamron en tokina lenzen voor Nikon die rond de 18mm beginnen en bij 50mm of meer eindigen. Wellicht dat een enkel model er niet tussenstaat, maar volgens mij is onze productdatabase redelijk compleet en up to date op dit gebied :)

Verder is in Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2012 ook een schat aan informatie te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Het lijkt mij ook beter om in het bovengenoemde topic verder te gaan. Zoals je in de waarschuwing kan lezen is dit topic niet bedoeld voor aankoopadviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
@Orion84
Bedankt! Heb ik in elk geval een beeld van de bedragen en weet ik waar ik op kan rekenen.
Ik denk dat ik toch voor de lenskit met de 18-55VR ga.

@PowerUp
Ik wilde alleen maar een schatting van de prijzen weten, als ik weer vragen heb over lenzen zal ik die uiteraard daar stellen.
Ik heb vroeger overigens vaker in het "Ik wil een dSLR" topic gereageerd, maar niet echt zinvolle reacties gekregen waar ik iets aan had, in tegenstelling tot de topics voor meer specifieke merken of modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil hier toch nog maar eens even mijn tevredenheid over mijn Nikon D700 neerschrijven. Heb deze camera nu een dik jaar, kom van de D60, naar D90 naar D300s en dan nu de D700.

Gekoppeld met de pro lenzen is deze body een camera waar je alles mee doet. Reportages, fashion, sport etc.

Gebouwd als een tank, en met de grip erop even ergonomisch als de D3/... reeks. Batterij gaat ook super lang mee. Ik haal nu makkelijk een 700 foto's op 1 batterij. Verder is hij vrij onverwoestbaar bij normaal gebruik.

Heb geen plannen om iets beters/nieuwers te kopen meteen. Deze camera is een dijk van een camera. ISO is bruikbaar tot 2000. Niet teveel en niet te weinig MP. Ik kan de voordelen blijven benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:23:
Wil hier toch nog maar eens even mijn tevredenheid over mijn Nikon D700 neerschrijven. Heb deze camera nu een dik jaar, kom van de D60, naar D90 naar D300s en dan nu de D700.

Gekoppeld met de pro lenzen is deze body een camera waar je alles mee doet. Reportages, fashion, sport etc.

Gebouwd als een tank, en met de grip erop even ergonomisch als de D3/... reeks. Batterij gaat ook super lang mee. Ik haal nu makkelijk een 700 foto's op 1 batterij. Verder is hij vrij onverwoestbaar bij normaal gebruik.

Heb geen plannen om iets beters/nieuwers te kopen meteen. Deze camera is een dijk van een camera. ISO is bruikbaar tot 2000. Niet teveel en niet te weinig MP. Ik kan de voordelen blijven benoemen.
Mooi!

Het is ook echt een topper van een camera, heb er 1 dag een gehuurd en ik was ook meteen verkocht! Met pijn in m'n hart weer ingeleverd.. Iets voor de toekomst sowieso! Maar wacht nog wel even op de d600 en zijn ervaringen, reviews etc.
Future is bright!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vakantie (niet voor de foto's, maar voor de rust en de gezelligheid) kan ik de verhelderende conclusie van Kevineke alleen maar delen. Wat is de D700 toch een heerlijke camera, voor mij liever zonder grip, veel beter hanteerbaar dan, maar goed, smaken verschillen.

Wat je er ook opschroeft, de camera blijft gewoon lekker zijn ding doen. Alleen kwam ik er achter dat ik die camera toch niet met een 24-120 VR f~~~~ aan mijn ouders moet geven. Die kunnen echt beter overweg met de D50 / 18-70 combinatie. (Zelfs zoomen is voor hun hogere wiskunde geloof ik... :| )

Maar goed, dat onthouden we dan wel voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 05:15

GKD

Ik zit in dubio.

Ik ben op zoek naar een nieuwe spiegelreflex (Nikon), omdat m'n huidige gewoon te oud wordt (D40). Nu ben ik al druk op Marktplaats.nl aan het kijken voor leuke aanbiedingen. Nu blijf ik eigenlijk tussen twee camera's hangen, de D300s en de D700. Qua prijzen (tweedehands) loopt het op dit moment aardig gelijk.

Ik schiet bruidsreportages (vooralsnog heb ik steeds D300s's ingehuurd + 17-55 2.8 DX). Qua objectieven heb ik een Sigma 70-200 (past ook op FX), en een 50mm 1.8 (kan ook op FX). Wat is voor mij het beste aan te raden? De D700 is full-frame, betere in lichtarme situaties, de D300s heeft twee cardslots (prettig en veilig gevoel, backups :) ).

* GKD vind het 'n flinke stap, overgaan op full-frame, maar het lijkt me, zeker omdat de prijzen redelijk bij elkaar liggen, een betere keuze. Heeft iemand tips of ervaringen?

[ Voor 1% gewijzigd door GKD op 08-08-2012 19:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fullframe lijkt mij in het voordeel voor portrait en groepsfoto's, dus precies jouw straatje?

Wat leesvoer:

http://mansurovs.com/nikon-dx-vs-fx

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:43:
Fullframe lijkt mij in het voordeel voor portrait en groepsfoto's, dus precies jouw straatje?
Ja, precies. Nog een optie zou kunnen zijn, wachten op de D600. Of, wachten op de D600, zien dat de prijzen van de D700 nog verder zakken en dan toch voor de 700 gaan. Enige vraag is of je dan niet 'achterloopt' . Het is voor mij gewoon een flinke investering (voor iedereen, uiteraard), en ik wil niet na 1 jaar het idee hebben dat ik eigenlijk al weer aan de 'max' zit, zogezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Van D40 naar D700 is een flinke upgrade, denk dat je na een jaar nog steeds onder de indruk zult zijn van het verschil tussen die twee camera's :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GKD schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:47:
[...]

Ja, precies. Nog een optie zou kunnen zijn, wachten op de D600. Of, wachten op de D600, zien dat de prijzen van de D700 nog verder zakken en dan toch voor de 700 gaan. ...
Tja, als je kan wachten op de Photokina zou ik dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD

GKD

Hahn schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:48:
Van D40 naar D700 is een flinke upgrade, denk dat je na een jaar nog steeds onder de indruk zult zijn van het verschil tussen die twee camera's :+
Haha, dat weet ik wel zeker. Heb inmiddels vaker een D300s in m'n handen, om de overgang iets te verzwachten :+
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:51:
[...]

Tja, als je kan wachten op de Photokina zou ik dat gewoon doen.
Ja, ik kan gerust nog even afwachten. Bedankt voor het leesvoer trouwens, mooie uitleg en voorbeelden!

[ Voor 20% gewijzigd door GKD op 08-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Ow, sorry, my bad--ik moet het natuurlijk wat specifieker omschrijven. Wat ik bedoelde te zeggen, was dat als je plastic fantastic op tafel ligt met een lang, zwaar objectief eraan en jij pakt hem op , met 1 of 2 handen op de body only, en niet bij de lens EN JE BLIJFT HEM HORIZONTAAL HOUDEN (want wie wil er een foto zien van je benen/schoeisel?), om wat voor reden ook, dat je dat niet lang volhoudt (langer dan 300 uur voor de autisten onder ons) en je dan vervorming zou kunnen krijgen (uitzonderingen daargelaten die mij fout willen bewijzen in het krachtpatser gedeelte ;) ). Niet dat ik het ging proberen, ik was veel te bang mijn dure F70 te verspelen.

Ik blijf gewoon bij mijn originele standpunt dat de kans groter is. en al is die 0.000000000000001% groter, hij is nog steeds groter :P ;)

Ik lees wel op inet dat iemand vervorming had gekregen omdat hij de combo aan de draagriem had laten bungelen en het heen en weer bungelen en tegen zijn lichaam aan stoten juist voor de vervorming zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
GKD schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:39:
Ik zit in dubio.

Ik ben op zoek naar een nieuwe spiegelreflex (Nikon), omdat m'n huidige gewoon te oud wordt (D40). Nu ben ik al druk op Marktplaats.nl aan het kijken voor leuke aanbiedingen. Nu blijf ik eigenlijk tussen twee camera's hangen, de D300s en de D700. Qua prijzen (tweedehands) loopt het op dit moment aardig gelijk.

Ik schiet bruidsreportages (vooralsnog heb ik steeds D300s's ingehuurd + 17-55 2.8 DX). Qua objectieven heb ik een Sigma 70-200 (past ook op FX), en een 50mm 1.8 (kan ook op FX). Wat is voor mij het beste aan te raden? De D700 is full-frame, betere in lichtarme situaties, de D300s heeft twee cardslots (prettig en veilig gevoel, backups :) ).

* GKD vind het 'n flinke stap, overgaan op full-frame, maar het lijkt me, zeker omdat de prijzen redelijk bij elkaar liggen, een betere keuze. Heeft iemand tips of ervaringen?
Ik had een D300s, maar die is vorrige week buiten mijn medewerking om van eigenaar gewisseld.

Met spoed moest ik toen op zoek naar een nieuwe camera. Mijn keuze is op de D7000 gevallen.
Waarom, simpelweg omdat ik geen geld meer wilde stoppen in verouderde techniek die ik straks aan de straatstenen niet meer kwijt raak.

Ergonomisch wint de D300s met gemak, maar optisch is het toch een stapje minder dan de D7000.
Een D700 is ook leuk, maar met een mogelijke D600 in het verschiet wil ik daar nu ook geen geld aan uitgeven.

Op het moment dat een D600 of beter nog een D400 uit komt, gaat de D7000 weer in de verkoop.

Maar ik snap niet hoe je kan zeggen dat de prijzen van een 2e hands D300s en D700 redlijk bij elkaar liggen.
Ik zie altijd nog een redelijk gat, de prijzen van de D300s worden flink gedrukt door de D7000 en liggen rond de 800 euro, voor een D700 wil men altijd nog rond de 1300 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ovindel schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:12:
[...]

Dat was dus eigenlijk iets waar ik ook mee zat, een aantal van die lenzen zijn eigenlijk helemaal niet zo duur. Alleen heb ik niet veel verstand van wat voor lens je meestal koopt na de kitlens.
Ik heb ook gekeken naar de kit met de 18-105VR, maar in totaal komt dat op hetzelfde bedrag uit als een 18-55VR + 55-200VR, en het is moeilijk om van te voren te bepalen wat het handigst is omdat ik geen ervaring heb maar ik denk dat onderweg lenzen verwisselen niet echt iets voor mij is. Als dat dus inderdaad zo is dat ik dat niet handig vind, zal ik waarschijnlijk uitkomen op een 18-105VR uiteindelijk omdat de 18-200/300VR niet te betalen zijn voor mij. Maar in dat geval had ik net zo goed de lenskit kunnen kopen...
Misschien is het toch het beste om gewoon met de 18-55VR te beginnen, dan heb ik in elk geval de ervaring en kom ik vanzelf erachter wat ik nou echt wil. Maar jammer is dat ik dan wel een tikkeltje duurder uit ben als ik mijn 18-55VR dan niet kan verkopen.
Zijn mijn redeneringen juist?
Hier in Hongarije is de mediamarkt iets anders dan in NL. Je kunt rustig met meerdere cameras en objectieven proberen alvorens iets aan te schaffen. Nu heb ik twee maanden terug zelf een D5100 gekocht, en na een uur of wat in de winkel (ja, ik weet het, geen ideale test situatie) toch besloten om voor de 18-105VR kit versie en absoluut geen spijt van gehad, Wat mij meteen al opviel was het geluid en de snelheid van de focusmotor in de 'betere' 18-105 tov 18-55, de lens voelt beter, steviger aan (mag ook wel voor de prijs) en maakte in mijn ervaring in de zelfde situatie gewoon mooiere fotos, nu ben in absoluut geen expert in fotografie, maar als beginnend amateur merkte ik het verschil wel direct. En in dagelijks gebruik is dat beetje extra zoombereik alleen al erg prettig. Overigens heb ik mijne uiteindelijk bij BCC besteld voor 660euro oid. Moest wel laten zien dat de camera bij een andere zaak goedkoper was, ondanks dat deze niet direct kon leveren, maar goed, scheelt 100e en ik had em meteen ;)

edit: Oh, en over dat zoombereik. Momenteel op vakantie, echt een hele dikke zoom is het natuurlijk niet, maar met de 18-55 was ik wel tekort gekomen. de 105 voor mij was voldoende om in ieder geval een zoomlens (voorlopig?) niet te overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 09-08-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het mogelijk om een Omnibounce van een andere Nikon Speedlite flitser op een SB-24 te plaatsen? Ik ben op kort termijn op zoek naar een Omnibounce voor mijn SB-24 dus als er van andere speedlites ook erop zouden passen is dat een stukje makkelijker zoeken.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Flitskoppen verschillen van type tot type, dus die compatibiliteit zal beperkt zijn.

Score gewoon een sto-fen omni-bounce om-c. Dat type is onder andere geschikt voor de SB-24.
http://www.kamera-express...to-fen-omni-bounce-obo-c/

Vast nog genoeg andere shops te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 14-08-2012 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of voor een paar euro op ebay...
Het is echt niet meer dan een stukje mat plastic. En daar zou je 25euro voor moeten betalen???

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Ik heb sinds donderdag een D5100 met een 18-55, het valt mij op dat de lens bij het focussen (en het dus auto draaien van de voorste ring) ee zacht geluidje maakt, als ik VR op de lens aanzet hoor je een tik bij het indrukken van de knop, als je deze ingedrukt houdt blijft hij een constant geluid maken.. Als je de knop weer loslaat hoor je wee een tik, hoort dit zo of is dit een foutje in mijn lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is normaal, maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Net zoals rescheper heb ik net een D5100 + 18-55 VR aangeschaft. Dat geluid staat volgens mij zelfs beschreven in de handleiding. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten behalve dat alles in de verpakking zit dat er in moet zitten?
Overigens heb ik de 18-55 gekozen omdat ik dan vanzelf kan ontdekken wat ik tekort kom, ik moet ergens beginnen toch?
Ook heb ik me een UV filter laten aanpraten (was maar een tientje), maar ik begrijp niet echt hoe het nou precies werkt en op welke momenten het handig is. Ja, met de zon natuurlijk maar hoe kan je daar achter komen?

offtopic:
Ik zoek ook nog een goede SD kaart en cardreader, in welk topic kan ik dit het beste vragen? (aangezien ik het niet kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovindel schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:40:
...
Ook heb ik me een UV filter laten aanpraten (was maar een tientje), maar ik begrijp niet echt hoe het nou precies werkt en op welke momenten het handig is. Ja, met de zon natuurlijk maar hoe kan je daar achter komen?...
Door de bergen op te zoeken ;) Kortom, in Nederland is een UV filter niet nodig.
Hooguit als een bescherming voor het frontelement in het objectief; Maar bij een goedkoop UV filter krijg ik wel de kriebels.. Verminderd contrast, flares...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En zelfs in de bergen heb je niet heel veel aan een UV filter op een DSLR, op analoge film was de behoefte een stuk groter.

UV filters op DSLR's zijn praktisch alleen voor bescherming van de lens. Met zo'n goedkoop lensje is dat eigenlijk zonde, want zoals Krusher al zegt heeft een goedkoop filter negatieve invloed op de beeldkwaliteit en een duur filter is onzin in verhouding tot de lens die je er mee beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Heb ik dus toch niet veel aan? Ik zeg maar wat: bijvoorbeeld in de zomer.
Het is er een van Hama, doorsnede 52mm, XXV, staat erop. Verder staat er niet veel op.
Het is 'maar' een tientje, maar is het slimmer om hem terug te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en voor dat geld een namaak zonnekap van ebay of dealextreme voor je lens halen. Die biedt meer bescherming (mits goed om geplaatst...) en voorkomt eerder flares dan veroorzaakt zoals de goedkope UV-filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nikon P7700 doet het niet slecht. Lekker veelzijdig. 3 van de 4 samples op 28mm en 1 op 200mm met niks er tussenin en allemaal wide open, maar goed het geeft een aardig beeld.

http://imaging.nikon.com/...formance/p7700/sample.htm

Iemand wel eens zo'n ding in zijn (jas)zak kunnen proppen? Ik zag dat ie toch nog groter is dan de Nikon1...

http://camerasize.com/compare/#364,361

Jammer dat ze die sensor er niet in hebben gepropt zoals Canon. Je zou zeggen dat daar juist weer meer ruimte voor is zonder het zoekertje.

[ Voor 15% gewijzigd door jesper86 op 22-08-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ik vind het maar een zware tegenvaller.

Ze laten maar weer zien dat ze op de compact markt niets te zoeken hebben, en continu achter te feiten aan lopen.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

yzf1kr schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:02:
Ik vind het maar een zware tegenvaller.

Ze laten maar weer zien dat ze op de compact markt niets te zoeken hebben, en continu achter te feiten aan lopen.
Het is jammer dat de sensor zo klein is, want de body ziet er best goed uit qua bediening: het aantal draaiknoppen is echt enorm ik tel sowieso twee dials voor- en achterop en volgens mij kan de d-pad ook draaien. Het is op de ontbrekende EVF na eigenlijk alles wat de V1 zou moeten hebben :D Ook het feit dat er een TTL commander modus op zit en er een normale speedlight op kan geeft aan dat het ding een stuk 'serieuzer' is dan de huidige Nikon 1 modellen.

Of zou er misschien een Nikon 1 P1 aankomen? :)

• yzf1kr
Tja, de Nikon 1 serie vind ik ook net niks.
Leuk als je al Nikon spul hebt, en persé de zelfde lenzen etc wil kunnen gebruiken.
Maar Sony en Olympus leveren beter materiaal voor de zelfde prijs.

Deze camera is de opvolger van de P7100, dat was de directe concurrent dan de G12.
De opvolger van de G12 is de G1 X.

P7700 vs G1 X ;w

Als je dan verder op de compact markt kijkt zie je dat Nikon ook niets in te brengen heeft tegen de Canon S100 en de Sony RX-100.

En ook in een iets lager segment is de Nikon S9300 geen match voor de Canon SX240/260.

Hoe graag ik ook met mijn Nikon SLR werk, helaas moet ik toch echt toegeven dat Nikon gewoon zwaar faalt op de compact markt. :(

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

yzf1kr schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:

Deze camera is de opvolger van de P7100, dat was de directe concurrent dan de G12.
De opvolger van de G12 is de G1 X.

P7700 vs G1 X ;w
De G1X is niet de opvolger van de G12, het is een uitbreiding van de lijn naar boven. De G1X is dan ook zo'n €240-€260 duurder dan zowel de G12 als de P7100, toch geen klein verschil. Misschien wordt de P7700 iets duurder dan de P7100 maar hij zal zeker flink goedkoper blijven dan de G1X...

Het voordeel in sensorformaat van de G1X wordt overigens deels tenietgedaan door de minder lichtsterke lens. Er is op dat vlak absoluut nog wel een voordeel, maar het is minder groot dan het lijkt.

Camera's als de LX7 en RX100 vind ik persoonlijk overigens interessanter: die hebben nog een formaat wat met enig fatsoen in een niet al te grote jaszak zou passen. Dat kan je van een G1X of een P7700 niet meer zeggen.

• jesper86
  • Niet online
yzf1kr schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:
Tja, de Nikon 1 serie vind ik ook net niks.
Leuk als je al Nikon spul hebt, en persé de zelfde lenzen etc wil kunnen gebruiken.
Voor iemand die interesse heeft in de P7K serie vanwege de bediening en veelzijdigheid is 'net' niks wel een understatement. En ik snap niet waarom N1 dan wel interessant zou zijn als je als Nikon spul heb, want daar schiet je toch gewoon helemaal niks mee op.
Maar Sony en Olympus leveren beter materiaal voor de zelfde prijs.
Alsof het voor iedereen zo zwart-wit is. Een platte 28-200 in een advanced body als dit vind je niet overal.

• yzf1kr
Metten schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
De G1X is niet de opvolger van de G12, het is een uitbreiding van de lijn naar boven. De G1X is dan ook zo'n €240-€260 duurder dan zowel de G12 als de P7100, toch geen klein verschil. Misschien wordt de P7700 iets duurder dan de P7100 maar hij zal zeker flink goedkoper blijven dan de G1X...

Het voordeel in sensorformaat van de G1X wordt overigens deels tenietgedaan door de minder lichtsterke lens. Er is op dat vlak absoluut nog wel een voordeel, maar het is minder groot dan het lijkt.
De G1 X zit nu op €600 euro, de P7700 zal op de markt komen voor €550, en dan langzaam gaan dalen.
De P7100 kwam voor €500 op de markt.
Voor die 5 tientjes verschil is mijn keuze makkelijk, zeker omdat ik dan ook nog eens een optische zoeker heb. Het gat tussen beide zal nog wel wat groter worden, maar hoe veel is de vraag, de G1 X daalt de laatste tijd ook al lekker in prijs. En in dat segment moet je niet op een paar tientjes kijken.

1 stop groter diafragma tegen 2,5 stop (6x) grotere sensor. Bij DX vs FX schreeuwen ze moord en brand als je zegt dat die ene stop niets uit maakt, en hier vertel je doodleuk dat 1,5 stop minder groot is dan het lijkt.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:54
Ovindel schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:40:
Net zoals rescheper heb ik net een D5100 + 18-55 VR aangeschaft.
<...>
Ook heb ik me een UV filter laten aanpraten (was maar een tientje), maar ik begrijp niet echt hoe het nou precies werkt en op welke momenten het handig is. Ja, met de zon natuurlijk maar hoe kan je daar achter komen?

offtopic:
Ik zoek ook nog een goede SD kaart en cardreader, in welk topic kan ik dit het beste vragen? (aangezien ik het niet kan vinden)
Geheugenkaartjes en cardreaders werden besproken in [Discussie] Geheugenkaartjes en kaartlezers, maar ik ben bang dat ik met mijn laatste post daar de discussie een beetje heb doodgeslagen :?
Ik gebruik zelf twee Sandisk Ultra 16Gb sdhc UHS-I 30 Mb/s, die rechtstreeks in mijn laptop gaan. Voor de CF-kaartjes uit mijn D70 heb ik nog zo'n blauw Hama-geval.

Die UV-filter wordt afgeraden,
Universal Creations schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:58:
Ja en voor dat geld een namaak zonnekap van ebay of dealextreme voor je lens halen. Die biedt meer bescherming (mits goed om geplaatst...) en voorkomt eerder flares dan veroorzaakt zoals de goedkope UV-filter.
Bij die zonnekappen moet je wel even goed kijken wat je besteld. Je ziet op Dealextreme en Ebay zowel generieke zonnekappen met schroefdraad als meer specifieke imitaties van de HB-45 van Nikon die bij de 18-55 kitlens past. Die dingen met schroefdraad hebben als nadeel dat je er daarna geen lensdop meer op kan zetten, bovendien kun je ze er niet achterstevoren opzetten om in een tas te stoppen, en ze zijn vaak lastiger te plaatsen en verwijderen.

Sommige zijn ook bloemvormig, wat niet handig is met een roterend frontelement zoals bij de 18-55 kitlenzen (roteert bij het focussen, niet bij het zoomen). Die bloemvorm is bedoeld om voldoende licht in de hoeken van je beeld te laten vallen (voorkomen van vignettering), maar zit die verkeerd dan krijg je op de groothoekstand mogelijk vlekken of donkere hoeken.

Ik had zelf nog even gekeken naar een Nikon zonnekap via Marktplaats maar ondanks het Nikon logo op het doosje op de foto bleek het bij navraag toch een ander merk te zijn (er staat dan vaak ergens subtiel for Nikon). Dus toch maar de originele Nikon HB-45 besteld bij bol.com, waar die nu ook maar € 12 kost.

Gisteren in huis gekregen, en het blijkt een niet heel robuuste (want wat dunnig tov. de meegeleverde zonnekappen op mijn andere lenzen) maar wel praktische zonnekap te zijn, die met een bajonet-systeem op de lens klikt door twee vlakjes in te drukken. Door ze weer in te drukken verwijder je de kap ook weer eenvoudig zonder draaien, en is hij ook achterstevoren te plaatsen voor vervoer. De schroefdraad blijft bruikbaar voor mijn polarisatiefilter en/of lensdop.

Dus voor die paar euro prijsverschil ben ik blij dat ik een echte Nikon zonnekap heb gekocht, maar soms zie je inderdaad wel prijzen van € 30 of 40 voor zo'n stuk plastic, dat vind ik dan ook wel erg duur.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--ry5mlc2wI4/UDaeWfYegAI/AAAAAAAAABE/IcBH7RFqe24/s480/DSC_0081.JPG

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
12euro is op zich een redelijke prijs, maar er staan er werkelijk -tig op ebay voor een paar euro die gewoon HB-45 zijn met exact hetzelfde mechanisme. Ik zie er eigenlijk ook geen met schroefdraad staat, enkel met bajonet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Op eBay zie ik de goedkoopste HB-45 imitatie voor € 6,99 incl. verzendkosten. Hoewel er locatie Nederland bij staat moet je rekening houden met een levertijd van 12-18 dagen, omdat er waarschijnlijk vanuit Hong Kong verzonden wordt. En als er dan bij staat "flower shaped design" en "twist lock mounting" terwijl dat overduidelijk niet het geval is heb ik toch wat twijfels. De disclaimer "Camera is not included" is dan wel weer netjes :)

Op Dealextreme kon ik geen HB-45 vinden, maar zoeken op "Nikon lens hood" leverde wel een paar bloemvormige 52mm schroef-exemplaren op, en een HB-33 imitatie voor € 5,17 incl. free shipping die volgens mij vergelijkbaar is. Dus die laatste zou dan het goedkoopste alternatief zijn, maar voor die paar euro prijsverschil heb ik dan toch liever de echte versie van een snelle en betrouwbare Nederlandse leverancier.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gebruik je niet de juiste zoekopdracht: http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Aha, eBay zoekt standaard alleen in eBay.nl, door te kiezen voor Wereldwijd komt er opeens een veel grotere lijst terug. Goedkoopste imitatie zonnekap die ik kon vinden kost € 0,79 incl. gratis verzending, je vraagt je dan wel af hoe iemand daar nog iets aan kan verdienen... :?

Anyway, het loont dus wel om even goed te zoeken naar goedkope alternatieven...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Even ter informatie: de D700 is zo goed als overal uit de winkel verdwenen. Nikonrumors meldt dat hij niet meer bij NikonUSA op de site staat. Ik heb zelf gekeken op Kieskeurig en hier in de Pricewatch en het aantal winkels wat hem nog hebben is nog slechts enkele. Tevens heb ik bij alle Europese Amazon's gekeken, en die hebben hem ook niet meer (alleen nog maar via resellers).

Dus, dat is blijkbaar het einde voor de D700 :-(
Pagina: 1 ... 12 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Nikon zaken te bespreken. Voor vragen over specifieke modellen kun je terecht in de topics uit de openingspost en voor aankoopadviezen kun je terecht in:

Het grote Nikon F mount objectieven-topic 2018
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6