Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:34
t_captain schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:18:
Als je niet prive rijdt met je leaseauto, heb je geen kosten aan een auto van de zaak (geen bijtelling). Maar die keuze kun je alleen per kalenderjaar of bij verandering van werkgever wijzigen.
Zou in geval van Valdun lekker leasen zonder prive rijden idd. Heb je een nieuwe auto en kan je gratis zakelijk rijden. Geen gedoe met reparaties die je niet wilt uitvoeren. En krijg je een OV Business kaart erbij.

Max 500 km prive p jaar. Ideaal voor jou

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-03 13:56
Twee vraagjes van mijn kant:

Hoe zit het overigens ook alweer nu met de extraatjes die in de maand december worden uitbetaald? Tantieme is nu volledig verplaatst naar april toch? En de soort van bonus? Dat zat deels bij je maandelijkse loon in of krijgen we nu nog wel een leuk extraatje in december? Ben het even kwijt :)

NS kaart: ik heb in al die jaren nooit gebruik gemaakt van die kaart maar heb hem volgens mij nog wel ergens liggen. Nu is het zo dat ik waarschijnlijk op een opdracht kom waarbij ik met de trein ga reizen. Iemand een idee hoe je die kaart werkend krijgt? Ik ben echt zo niet op de hoogte van het openbaar vervoer 8)7

Juancho wijzigde deze reactie 22-11-2018 14:30 (37%)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:29:
Twee vraagjes van mijn kant:

Hoe zit het overigens ook alweer nu met de extraatjes die in de maand december worden uitbetaald? Tantieme is nu volledig verplaatst naar april toch? En de soort van bonus? Dat zat deels bij je maandelijkse loon in of krijgen we nu nog wel een leuk extraatje in december? Ben het even kwijt :)

NS kaart: ik heb in al die jaren nooit gebruik gemaakt van die kaart maar heb hem volgens mij nog wel ergens liggen. Nu is het zo dat ik waarschijnlijk op een opdracht kom waarbij ik met de trein ga reizen. Iemand een idee hoe je die kaart werkend krijgt? Ik ben echt zo niet op de hoogte van het openbaar vervoer 8)7
Tantieme is april, 13e maand zit nu in je maandloon, dus je krijgt helemaal niks extra's in december behalve je kerstpakket (hoewel, daar heb ik ook nog niks over gehoord dit jaar :9 )
Enige mogelijkheid is minder krijgen als je meedoet aan ESOP. :p Negatieve kerstbonus!

Als het goed is werkt die NS kaart gewoon, probeer het anders even random uit op een station. Kan je inchecken? dan werkt ie. Daarna kan je gewoon weer uitchecken en wordt er niks afgeschreven. Wel bij inchecken door het poortje lopen natuurlijk, en daarna weer terug.

• Juancho
Hmm toch jammer, ik merk het maandelijks eigenlijk amper terwijl je in december toch een leuk extraatje had... Voor mijn gevoel klopt dat niet helemaal, maargoed, ik ga er maar vanuit dat dat allemaal netjes geregeld is.

Wbt NS kaart, ik kan het idd proberen maar hoef je die niet te activeren of dergelijke?

• SmurfLink
  • Niet online
Mja het is een 13e maand dus gesplitst over 12 maanden is het niet een heel groot verschil.

Volgens mij niet. Hm, heb je ooit een login gekregen voor NS zakelijk? Dan zou je daar even kunnen kijken.. moet eerlijk zeggen dat ik zelf die login ook absoluut niet meer weet.

• Juancho
Nu je het zegt, ik vind net de envelop terug van de NS met daarin de "nieuwe pas" verstuurd in 2015 :). Even nieuw WW aangevraagd met mijn Cap mail en ik zie: ingangsdatum: 16-10-2015 en geldig tot eind 2020 en Account is geactiveerd. De pas zit nog op de brief geplakt dus ik neem aan dat ik deze idd nu gewoon kan gebruiken. Er gaat een wereld voor me open :p

Ook handig dat je met die kaart kan parkeren bij Q-Park P&R!

Juancho wijzigde deze reactie 22-11-2018 15:59 (15%)

• Juancho
Begrijp ik dus goed dat je op de NS kaart van Cap geen saldo hoeft te hebben of dat je zelf achteraf de reis moet betalen? Wellicht rare vraag maar ik heb in al die jaren echt nog ooit gebruik gemaakt van het openbaar vervoer dus het is voor mij even nieuw allemaal :)

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:30
Juancho schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:57:
Begrijp ik dus goed dat je op de NS kaart van Cap geen saldo hoeft te hebben of dat je zelf achteraf de reis moet betalen? Wellicht rare vraag maar ik heb in al die jaren echt nog ooit gebruik gemaakt van het openbaar vervoer dus het is voor mij even nieuw allemaal :)
Klopt, gewoon in- en daarna weer uitchecken. Meer hoef je niet te doen.
Rekening gaat eens per periode rechtstreeks naar Capgemini. Als je een eigen auto rijdt wordt het dan ingehouden op je salaris en als je een leaseauto hebt merk je er verder niets van :)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:09

Arfman

Drome!

Juancho schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:47:
Hmm toch jammer, ik merk het maandelijks eigenlijk amper terwijl je in december toch een leuk extraatje had...
Daarom had je, toen die regeling inging, het maandelijkse extra bedrag gelijk automatisch bij het spaarbedrag moeten optellen. Ik ben onlangs ook fors in loon gestegen en al dat extra geld gaat gewoon rechtstreeks naar de spaarrekening (waarna ik er weer leuke dingen van doe).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• SmurfLink
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:04:
[...]

Klopt, gewoon in- en daarna weer uitchecken. Meer hoef je niet te doen.
Rekening gaat eens per periode rechtstreeks naar Capgemini. Als je een eigen auto rijdt wordt het dan ingehouden op je salaris en als je een leaseauto hebt merk je er verder niets van :)
Hoe zit het nou eigenlijk met de controle op wanneer je met de trein gaat en/of autorijdt? Als je met je auto rijdt zou je niet op hetzelfde moment je businesscard mogen gebruiken, maar hoe checken ze dat? En het zakelijk/prive gebruik? Een collega die nu weg is zei dat ie doodleuk altijd op z'n businesscard naar z'n ouders ging, dat het toch nooit gecontroleerd werd.. nou lijkt me dat vreemd, maar hij deed dat blijkbaar al een jaar lang. dat vind ik wel een beetje een vreemde gewaarwording.

SmurfLink wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:38 (12%)

• Tankiej
SmurfLink schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:37:
[...]

Hoe zit het nou eigenlijk met de controle op wanneer je met de trein gaat en/of autorijdt? Als je met je auto rijdt zou je niet op hetzelfde moment je businesscard mogen gebruiken, maar hoe checken ze dat? En het zakelijk/prive gebruik? Een collega die nu weg is zei dat ie doodleuk altijd op z'n businesscard naar z'n ouders ging, dat het toch nooit gecontroleerd werd.. nou lijkt me dat vreemd, maar hij deed dat blijkbaar al een jaar lang. dat vind ik wel een beetje een vreemde gewaarwording.
Je auto mag wel rijden als jij gebruikt maakt van de businesscard, als het kastje in je auto maar op 'privé' staat op dat moment.

Ik heb inderdaad niet gehoord dat ze het ooit gecontroleerd hebben. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk..
Als ze dan overigens alleen alsnog de OV-kosten van privé gebruik bij je in rekening gaan brengen, dan maakt het niets uit. Ben je niets duurder/goedkoper uit dan wanneer jezelf een OV-kaart regelt.

Ik had het laatste jaar bij Capgemini geen leaseauto en dus werden alle kosten die ik maakte met de NS-businesscard gemaakt simpelweg op mijn salaris ingehouden. Doordat Capgemini de BTW verrekende (ingehouden bedrag was excl. BTW), was ik hierdoor goedkoper uit dan wanneer ik zelf een OV-kaart zou regelen.

• SmurfLink
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:06:
[...]

Je auto mag wel rijden als jij gebruikt maakt van de businesscard, als het kastje in je auto maar op 'privé' staat op dat moment.

Ik heb inderdaad niet gehoord dat ze het ooit gecontroleerd hebben. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk..
Als ze dan overigens alleen alsnog de OV-kosten van privé gebruik bij je in rekening gaan brengen, dan maakt het niets uit. Ben je niets duurder/goedkoper uit dan wanneer jezelf een OV-kaart regelt.

Ik had het laatste jaar bij Capgemini geen leaseauto en dus werden alle kosten die ik maakte met de NS-businesscard gemaakt simpelweg op mijn salaris ingehouden. Doordat Capgemini de BTW verrekende (ingehouden bedrag was excl. BTW), was ik hierdoor goedkoper uit dan wanneer ik zelf een OV-kaart zou regelen.
Ah top, bedankt voor de verduidelijking. Dus ik kan wel mijn auto uitlenen en zelf met de trein gaan. Dat is goed om te weten. Inderdaad interessant hoe ze dat controleren, of het echt op minuten aan gaat, maar beter zorgen dat het niet gebeurt dan.

• Juancho
Same hier, als ik de leaseauto niet nodig heb neemt mijn vriendin de auto regelmatig mee. Ik ging er ook al vanuit dat geen probleem is als ikzelf met de trein reis. Ik betaal immers ook voor privé gebruik.

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:54:
[...]

Ah top, bedankt voor de verduidelijking. Dus ik kan wel mijn auto uitlenen en zelf met de trein gaan. Dat is goed om te weten. Inderdaad interessant hoe ze dat controleren, of het echt op minuten aan gaat, maar beter zorgen dat het niet gebeurt dan.
Zolang dat uitlenen maar aan een huisgenoot is, want anders is het weer niet toegestaan volgens het reglement. Zo doe ik het overigens nu ook. Ik reis elke dag met de trein naar mijn huidige opdracht (véél handiger), dus hij staat thuis stof te happen tot mijn vriendin hem privé meeneemt voor werk of een dagje ergens naartoe.

Het privé gebruik van je lease auto, terwijl je zelf zakelijk met je NS Businesscard reist, is ook gewoon als voorbeeld opgenomen in het reglement, meen ik me te herinneren.

Prx wijzigde deze reactie 27-11-2018 09:59 (11%)

• Hankie0412
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21-03 15:24
Ik vind het persoonlijk erg belachelijk zo'n streng reglement. Ik zou dan voor een mobiliteitsvergoeding gaan en het zelf regelen.

Waarom moet je eigenlijk je kastje op prive zetten? Mag je maar een bepaald stuk prive rijden?

• Prx
  • Nu online
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:33:
Ik vind het persoonlijk erg belachelijk zo'n streng reglement. Ik zou dan voor een mobiliteitsvergoeding gaan en het zelf regelen.
Op welk punt vind je dit streng dan? Elke verzekering heeft eisen, ook bij privé auto's. :)
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:33:
Waarom moet je eigenlijk je kastje op prive zetten? Mag je maar een bepaald stuk prive rijden?
Nuance is dat je hem juist op zakelijk moet zetten. Hij staat dus standaard op privé, zodat je niet de hele tijd aan anderen uit hoeft te leggen dat ze hem om moeten zetten. De regeling is zo ingestoken dat je 11.500 KM per jaar meegecalculeerd hebt aan privé kilometers (binnen een 36.000 KM/jaar contract). Dan is er een bonus-/malusregeling voor die privé kilometers. Dus je kunt geld terugkrijgen (of bijbetalen) afhankelijk van je privé rijgedrag.

• Juancho
Het gaat natuurlijk wel hard als jezelf door je klant/project met de trein moet reizen voor bijv. een maand of 6 en je partner de leaseauto meeneemt. Al die ritten zijn dan opeens privé ipv zakelijk.

• Hankie0412
Prx schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:49:
[...]

Op welk punt vind je dit streng dan? Elke verzekering heeft eisen, ook bij privé auto's. :)

[...]

Nuance is dat je hem juist op zakelijk moet zetten. Hij staat dus standaard op privé, zodat je niet de hele tijd aan anderen uit hoeft te leggen dat ze hem om moeten zetten. De regeling is zo ingestoken dat je 11.500 KM per jaar meegecalculeerd hebt aan privé kilometers (binnen een 36.000 KM/jaar contract). Dan is er een bonus-/malusregeling voor die privé kilometers. Dus je kunt geld terugkrijgen (of bijbetalen) afhankelijk van je privé rijgedrag.
Dat strenge sloeg eigenlijk op de prive kilometers, de zinnen waren omgedraaid. Een maximum op prive zou ik niet accepteren, want het is mijn leasebudget en ik betaal al bijtelling over prive gebruik. Als ik in totaal boven de aantal km's kom van het contract betaal ik de meer km's of dat nou prive of zakelijk is om het even.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:22:
[...]

Dat strenge sloeg eigenlijk op de prive kilometers, de zinnen waren omgedraaid. Een maximum op prive zou ik niet accepteren, want het is mijn leasebudget en ik betaal al bijtelling over prive gebruik. Als ik in totaal boven de aantal km's kom van het contract betaal ik de meer km's of dat nou prive of zakelijk is om het even.
Vind jij het acceptabel om bij te betalen voor meer zakelijke kilometers? 8)7 Dat zal ik echt nooit accepteren, dan weiger ik de opdracht.

• Hankie0412
Tsurany schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:28:
[...]

Vind jij het acceptabel om bij te betalen voor meer zakelijke kilometers? 8)7 Dat zal ik echt nooit accepteren, dan weiger ik de opdracht.
Tuurlijk ben jezelf bij en moet je op tijd signaleren. Het gaat meer om het principe van limieten op prive gebruik.

• Tankiej
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:22:
[...]

Bijtelling betaal je aan de belastingdienst, niet aan je werkgever. Je werkgever heeft over het algemeen kosten aan jouw privégebruik van de auto (brandstof bijvoorbeeld). Ik vind het niet meer dan redelijk dat ze daar een limiet aan stellen.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:37:
[...]

Tuurlijk ben jezelf bij en moet je op tijd signaleren. Het gaat meer om het principe van limieten op prive gebruik.
Waarom zou een werkgever onbeperkt prive gebruik toe moeten staan? Je krijgt toch ook niet meer salaris als je geld op is? Ik vind het niet heel vreemd als er limitaties op zitten om excessen tegen te gaan.

• Juancho
Het was bij Cap natuurlijk wel zo dat je geen limiet had. Maar dat is sinds de invoering van dat kastje volledig omgegooid. Denk ook dat er bij de grotere consultancy bedrijven het niet meer zo is dat je privé onbeperkt mag rijden. Wellicht nog wel bij de kleinere spelers op de markt.

Ik zou het wel prettig vinden als het aantal wat omhoog zou gaan, met bijv. 10k extra privé KM :)

• Prx
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:11:
Het was bij Cap natuurlijk wel zo dat je geen limiet had. Maar dat is sinds de invoering van dat kastje volledig omgegooid. Denk ook dat er bij de grotere consultancy bedrijven het niet meer zo is dat je privé onbeperkt mag rijden. Wellicht nog wel bij de kleinere spelers op de markt.

Ik zou het wel prettig vinden als het aantal wat omhoog zou gaan, met bijv. 10k extra privé KM :)
Ach, het maakt eigenlijk helemaal niets uit hoor. Ja, er zit 11.500 KM meegecalculeerd in je standaard leaseprijs, maar als je die niet rijdt dan krijg je die ook allemaal terug. En als jij lekker 23.000 KM privé gaat rijden, dan wordt die extra 11.500 ook gewoon verrekend. Het zit dus eigenlijk allemaal in het hoofd dat het niet lekker staat, maar het verandert niets.
Hankie0412 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:37:
[...]

Er is geen limiet op privégebruik. Er is een bonus-/malusregeling voor verrekening van kosten voor privégebruik, maar als jij die 144.000 KM van het contract helemaal privé op gaat rijden, dan houdt niemand je tegen. De belastingdienst zal dan ook nog wat vinden van je verhouding privé/zakelijk (en dus bijtelling), maar in principe maakt dit dus niets uit.

Prx wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:31 (26%)

• Juancho
Voor de mensen die niet aan de max komen is het idd een prima systeem. Voor de mensen die structureel meer privé rijden, waaronder ik door omstandigheden, is het gewoon minder hoor :).

Maargoed, de leasetijden veranderen toch. Ik ben benieuwd waar we staan als ik eind volgend jaar mijn leaseauto moet inleveren contractueel gezien.

Juancho wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:33 (29%)

• Prx
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:31:
Voor de mensen die niet aan de max komen is het idd een prima systeem. Voor de mensen die structureel meer privé rijden, waaronder ik door omstandigheden, is het gewoon minder hoor :).
Ik snap hem dan echt even niet. Als je minder dan 11.500 KM rijdt dan krijg je (bijvoorbeeld) 10 ct/km bruto terug. Als je meer rijdt dan die 11.500 dan betaal je 10 ct/km bruto bij. Dan maakt het toch helemaal niets uit?

Sterker nog, als je zorgt dat je minder rijdt dan je gecalculeerd brandstofverbruik kun je nog wat terugverdienen over die kilometers ook, wat je anders niet zou hebben. Maar een zware rechtervoet creeert ook daar dus het tegenovergestelde.

• Juancho
Ik heb het even niet over verbruik (dat is sowieso een verhaal apart, ook voor je zakelijke ritten) maar puur over de max aan aan privé KM voordat je moet bijbetalen. Stel je hebt familie/vrienden op grote afstand, dan rijd je gewoon veel meer privé KM dan het aantal dat in je contract staat. En dus betaal je per kwartaal het verschil. Vroeger zat die beperking er niet.

Minder rijden is niet altijd mogelijk voor iedereen he, even los van dat je wat vaker de fiets kan pakken naar de plaatselijke supermarkt.

Juancho wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:37 (6%)

• SmurfLink
  • Niet online
Prx schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:58:
[...]

Zolang dat uitlenen maar aan een huisgenoot is, want anders is het weer niet toegestaan volgens het reglement. Zo doe ik het overigens nu ook. Ik reis elke dag met de trein naar mijn huidige opdracht (véél handiger), dus hij staat thuis stof te happen tot mijn vriendin hem privé meeneemt voor werk of een dagje ergens naartoe.

Het privé gebruik van je lease auto, terwijl je zelf zakelijk met je NS Businesscard reist, is ook gewoon als voorbeeld opgenomen in het reglement, meen ik me te herinneren.
Of een collega, gezien we allemaal in elkaars auto mogen rijden omdat we hetzelfde leasereglement hebben getekend. :) Dat had mijn manager me eens uitgelegd.
Juancho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:36:
Ik heb het even niet over verbruik (dat is sowieso een verhaal apart, ook voor je zakelijke ritten) maar puur over de max aan aan privé KM voordat je moet bijbetalen. Stel je hebt familie/vrienden op grote afstand, dan rijd je gewoon veel meer privé KM dan het aantal dat in je contract staat. En dus betaal je per kwartaal het verschil. Vroeger zat die beperking er niet.

Minder rijden is niet altijd mogelijk voor iedereen he, even los van dat je wat vaker de fiets kan pakken naar de plaatselijke supermarkt.
Tja, maar dan is het nog steeds een keuze dat je meer privé rijdt. Of je familie ver woont of niet. Waarom zou jouw werkgever daarvoor moeten betalen? Jij maakt die ritten, dan lijkt het me logisch dat je ook voor de kosten opdraait.

SmurfLink wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:16 (35%)

• Juancho
Tja in dat kader kan ik ook stellen, waarom moet ik betalen voor mijn zakelijke ritten? Het verbruik is nooit haalbaar bijv. of ik nu precies de max snelheid rij of iets daar onder. Nou weet ik dat ze bij Cap wat marge hebben hebben maar dan nog lukt het gewoon niet. En dat kan ook weer verschillen per auto, er is gewoon geen duidelijk beleid op te voeren wat mij betreft. Dus daarom vind ik het krom dat als ik zakelijk rij in bijv. slecht weer, meer verbruik heb, ik hiervoor moet bij lappen. Gewoon raar.

Ik zie ook wel de plus- en minpunten van alles, maar het blijft wat mij betreft een beetje een grijs gebied die een ieder voor zichzelf anders kan invullen. Minder privé rijden, heel zachtjes gaan rijden om te besparen aan het einde van een kwartaal klinkt leuk maar in praktijk werkt dit natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.

Juancho wijzigde deze reactie 27-11-2018 14:05 (11%)

• Cue_
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-03 08:29
Naar mijn mening slaat het nergens op dat je werkgever maar moet gaan betalen voor je privekilometers naar familie of vakantie of whatever.
Dat je uberhaupt x kilometers mag rijden is een gunst welke natuurlijk wel heel handig is, aangezien iedereen anders maar 2 auto's aan moet schaffen enzo, dat is niet te doen (met bijkomende kosten)

Dat men van vroeger uit anders is geweest (alles vrij), tja.. dat is misschien even wennen.

Dat er restricties zitten op het verbruik bij zakelijk. Weet niet precies wta ik daarvan vind. Enerzijds is het goed, want evt zuiniger rijden etc. Maar ik weet niet in hoeverre dit in de praktijk echt werkt. En kosten aan zakelijke km's vind ik dan weer niet kunnen.
Dus ja, mag wel, maar ruim genoege marges dat opzich het voor iedereen op elke route te doen moet zijn, mits normaal rijgedrag.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:15
Cue_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:24:
Naar mijn mening slaat het nergens op dat je werkgever maar moet gaan betalen voor je privekilometers naar familie of vakantie of whatever.
Dat is letterlijk waar je de bijtelling voor betaalt. Dat je werkgever dat betaalt is loon in natura en dus betaal je bijtelling. Geen prive kilometers = geen bijtelling. Niks. Nada. Noppes.
Juancho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:04:
Ik zie ook wel de plus- en minpunten van alles, maar het blijft wat mij betreft een beetje een grijs gebied die een ieder voor zichzelf anders kan invullen. Minder privé rijden, heel zachtjes gaan rijden om te besparen aan het einde van een kwartaal klinkt leuk maar in praktijk werkt dit natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.
Of je kunt gewoon na een jaar of 5 bij Cap eens gaan kijken naar een kleinere specialistische club waar men niet moeilijk doet over dat soort zaken aangezien er toch meer dan genoeg marge zit tussen wat je aan salaris krijgt en wat er door klanten voor je betaald wordt ;)

Hydra wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:35 (44%)

https://niels.nu

• SmurfLink
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:04:
Tja in dat kader kan ik ook stellen, waarom moet ik betalen voor mijn zakelijke ritten? Het verbruik is nooit haalbaar bijv. of ik nu precies de max snelheid rij of iets daar onder. Nou weet ik dat ze bij Cap wat marge hebben hebben maar dan nog lukt het gewoon niet. En dat kan ook weer verschillen per auto, er is gewoon geen duidelijk beleid op te voeren wat mij betreft. Dus daarom vind ik het krom dat als ik zakelijk rij in bijv. slecht weer, meer verbruik heb, ik hiervoor moet bij lappen. Gewoon raar.
Ik heb tot nu toe alleen maar in 't groen gezeten... dus zo onhaalbaar is het verbruik niet. En ik rij prima 130 waar dat mag.

@Hydra Je baas betaalt wel je brandstofkosten van het privégebruik, dat zit dan weer niet in je bijtelling. Dus dat ze daar een limiet aan stellen is toch niet zo gek?

SmurfLink wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:43 (10%)

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:15
SmurfLink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:42:
@Hydra Je baas betaalt wel je brandstofkosten van het privégebruik, dat zit dan weer niet in je bijtelling. Dus dat ze daar een limiet aan stellen is toch niet zo gek?
Tuurlijk. Het is niet de bedoeling dat je met je leaseauto een taxibedrijf start ofzo. Maar in principe boeit het bedrijven niet hoeveel van je km marge je prive versus voor werk rijdt. In mijn geval is het een leasecontract van 40k kilometer per jaar, hoe de verdeling is boeit m'n baas niet.

https://niels.nu

• Juancho
SmurfLink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:42:
Ik heb tot nu toe alleen maar in 't groen gezeten... dus zo onhaalbaar is het verbruik niet. En ik rij prima 130 waar dat mag.
Tja dit gaat een welles nietes spelletje worden met mensen die wel in het groen staan en mensen die niet in het groen staan, ondanks dat men (waaronder ikzelf) wel probeert zo zuinig en netjes mogelijk te rijden. Er zijn ook gewoon factoren die meespelen waar je niet altijd invloed op hebt. En wellicht vallen die bij een bepaald type auto minder op. Geen idee, maar ik weet wel dat er heel veel verschillende verhalen zijn hierover.

Goed, nu klaag ik niet direct hoor want ik kan het redelijk in de perken houden en uiteindelijk is leasen vooralsnog goedkoper dan zelf kopen/leasen.

• PureLOOD
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:13
Ik vind zelf de regeling bij Cap wel fair. Zuinig rijden, slim tanken en beperkt privé rijden worden beloond. Het tegenovergestelde bestraft. Volgens mij heb je op deze 3 factoren altijd wel een redelijke mate van invloed. Goedkoop tanken kan iedereen, zuinig rijden is wellicht lastiger i.v.m. verkeer, weer etc. Privékilometers is uiteindelijk ook een keuze.

Persoonlijk zit ik vaak dik over mn privékilometers heen, maar rijd ik wel zuiniger en tank ik goedkoper. Daardoor zit ik alsnog in de plus.

Uiteindelijk zijn alle bedragen ook nog eens bruto, dus zo heel spannend is het ook niet.

• Valdun
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-03 13:46
Ik haak even in op deze discussie. Begrijp ik het goed dat als ik boven de kilometers van het contract (36000) kom, ik dit verschil altijd zelf bij moet betalen? Zoals het er nu voor staan rij ik bijna 50.000km per jaar zakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan hier de dupe wordt, maar dat is wel hoe ik het nu lees.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:07
Cue_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:24:
[...]
Dat men van vroeger uit anders is geweest (alles vrij), tja.. dat is misschien even wennen.
Dat de werkgever betaalt voor priveritten, dat is het idee van een leaseauto als arbeidsvoorwaarde.

Mensen zijn akkoord gegaan met een lager loon omdat er een auto met recht op privegrbruik bijzat. Vergelijk het met een 13e maand, een zorgverzekering van de baas of een willekeurige andere secundaire arbeidsvoorwaarde. Natuurlijk worden mensen niet gelukkig als de werkgever op de arbeidsvoorwaarden gaat beknibbelen.

• Prx
  • Nu online
Valdun schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:35:
Ik haak even in op deze discussie. Begrijp ik het goed dat als ik boven de kilometers van het contract (36000) kom, ik dit verschil altijd zelf bij moet betalen? Zoals het er nu voor staan rij ik bijna 50.000km per jaar zakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan hier de dupe wordt, maar dat is wel hoe ik het nu lees.
Nee! Alles wat je zakelijk rijdt gaat je nooit wat kosten qua kilometers.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:07
Tenzij je veel files rijdt en daardoor je verbruik sloopt :)

• Delishizu
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-03 16:15
Ik heb de sollicitatieprocedure overleeft en vorige week maandag het aanbod geaccepteerd. Woensdag nog even achteraan gebeld of mijn mail goed is ontvangen en de recruiter gaf aan donderdag of vrijdag erop terug te komen, maar ik heb nog niks gehoord. Weet iemand wanneer ik het contract kan verwachten en is dat per post? Ik kan in ieder geval niet wachten om te beginnen! :)

• SimonTown
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-03 16:13
Delishizu,

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, dat kan soms gewoon even duren, weet je al op welke datum je kan beginnen? Dat lijkt me namelijk veel belangrijker als je niet kan wachten :)

• SimonTown
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-03 16:13
Beste mede-Tweakers,

Vraagje van mijn kant

- Werk momenteel met veel plezier binnen Cap, en heb me ontwikkeld tot expert in een niche die ik heel interessant/leuk vind
- Nu werk ik al tijdje in deze niche, maar omdat het een niche is waar Cap ook niet echt actief in is zijn doorgroei en opleidingsmogelijkheden beperkt (uiteraard wel geprobeerd te vergroten, maar helaas)
- Tegelijkertijd wil mijn huidige klant (waar ik al bijna jaar zit) mij verlengen met een volledig jaar

Nu vroeg ik mij dan ook af, hebben jullie ervaring met collega's die vanuit Cap voor zichzelf beginnen en dan eigenlijk op hun opdracht blijven zitten, maar dan in ZZP constructie en wat dan een normale afdracht is (percentage of bedrag)?
Ik zie daar namelijk een win-win situatie: Cap profiteert nog van mijn verlenging, klant krijgt zijn verlenging en ik kan me als ZZP'er verder ontwikkelen in mijn niche.

• Juancho
Niet direct in die vorm, wel dat Capgemini ZZP'ers inhuurt omdat men zelf simpelweg niet de kennis (en vaak ervaring) kan leveren. Waarschijnlijk weet je zelf het beste hoe je divisie jou evt. vertrek kan opvangen. Als dat niet makkelijk is, dan kan je wellicht of met Cap afspraken maken of gewoon rechtstreeks met de klant. Sowieso lijkt het me dat je het wel breder gaat bekijken als je denkt aan een ZZP'er doorstart aangezien je vast niet wil gokken op die ene bekende klant :)

Vraagje van mijn kant nog:

Het reizen met de trein is onlangs gelukt, dus nog gedankt voor de reacties. Nu vroeg ik me nog af, als ik de kaart persoonlijk wil gebruiken, hoe wordt dat dat omgezet en hoe gaat het met de betaling hiervan? Stel ik wil een dagje naar Amsterdam in het weekend?

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-03 18:36
Juancho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:10:

Het reizen met de trein is onlangs gelukt, dus nog gedankt voor de reacties. Nu vroeg ik me nog af, als ik de kaart persoonlijk wil gebruiken, hoe wordt dat dat omgezet en hoe gaat het met de betaling hiervan? Stel ik wil een dagje naar Amsterdam in het weekend?
Toen ik nog bij Cap werkte heb ik hem weleens prive gebruikt. Destijds kon je op de pagina van de NS (Mijn NS businesscard of iets dergelijks) per rit aangeven of het een prive of zakelijke rit was.
Dit heb ik toen braaf allemaal bijgehouden. Alleen uiteindelijk heeft Cap er niets mee gedaan, nooit van mijn loon ingehouden of zo terwijl het wel zo hoorde te gaan.
Maargoed dat is alweer 1,5 jaar terug.

Computer says no

• SmurfLink
  • Niet online
Meekoh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:36:
[...]

Toen ik nog bij Cap werkte heb ik hem weleens prive gebruikt. Destijds kon je op de pagina van de NS (Mijn NS businesscard of iets dergelijks) per rit aangeven of het een prive of zakelijke rit was.
Dit heb ik toen braaf allemaal bijgehouden. Alleen uiteindelijk heeft Cap er niets mee gedaan, nooit van mijn loon ingehouden of zo terwijl het wel zo hoorde te gaan.
Maargoed dat is alweer 1,5 jaar terug.
Zie eerdere discussie van mijzelf en Tankiej van 26 november, er is dus niks veranderd. Het lijkt erop dat hier nog steeds niks mee gebeurt.

• Juancho
Ok ja ik had verwacht dat de kaart alleen door de weeks geldig zou zijn en niet in het weekend. Maar blijkbaar is dat niet zo. Tis het proberen waard om eens te testen met een kleine afstand. Van LR naar Utrecht centraal ofzo voor een borrel :)

• Prx
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:10:

In principe mag de NS Businesscard niet gebruikt worden voor privé doeleinden. Zoals al aangegeven is er niets ingeregeld voor verrekening, aangezien het ook niet de bedoeling is. Zie het een beetje als rijden met je lease auto op standje zakelijk, het kan wel... maar mag niet. :P

• Peter237
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-01 16:59
Hallo allemaal

Ik heb vragen over de mobiliteitsvergoeding bij Capgemini.

Stel je ontvangt een mobilieitsvergoeding van EUR 800. Welke automerken/types kom je voor in aanmerking bij de leasemaatschappijen? Kan iemand een overzicht laten zien van de hoogte van de mobiliteitsvergoedingen en automerken/types waar je uit kunt kiezen?

Is de mobilieitsvergoeding die je ontvangt gelijk aan het leasebedrag wat Capgemini moet betalen voor de lease auto aan de maatschappij of zit er een addertje onder het gras?

Bovendien als je besluit een lease auto te nemen bij Capgemini, dan neem ik aan dat je een bijtelling voor de auto van je maandelijkse salaris wordt afgehaald.. Of is dit anders geregeld bij Capgemini?

• Ikke_Niels
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
Peter237 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:15:
Hallo allemaal

Ik heb vragen over de mobiliteitsvergoeding bij Capgemini.

Stel je ontvangt een mobilieitsvergoeding van EUR 800. Welke automerken/types kom je voor in aanmerking bij de leasemaatschappijen? Kan iemand een overzicht laten zien van de hoogte van de mobiliteitsvergoedingen en automerken/types waar je uit kunt kiezen?

Is de mobilieitsvergoeding die je ontvangt gelijk aan het leasebedrag wat Capgemini moet betalen voor de lease auto aan de maatschappij of zit er een addertje onder het gras?

Bovendien als je besluit een lease auto te nemen bij Capgemini, dan neem ik aan dat je een bijtelling voor de auto van je maandelijkse salaris wordt afgehaald.. Of is dit anders geregeld bij Capgemini?
In principe kan je elk merk en type leasen.
Echter er is wel een maximum 30% boven je bedrag oid
Het tekort of restand moet je (bruto) bijbetalen of krijg je (bruto) uitgekeerd.
Bijtelling wordt gewoon bij je salaris opgeteld en daarmee ook ingehouden.

Ik heb even snel de 800 euro range voor je gescand, kleine selectie: Citroen DS3, Ford Focus, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Seat ibiza, Toyota Auris en Pruissen of een VW polo.

User Error -- Please Replace User

• SmurfLink
  • Niet online
De bijtelling wordt opgeteld bij je bruto salaris. Hier betaal je dus alleen de loonbelasting over.

Je leasebedrag wordt bepaald door de autokeuze, hoeveel privékms je rijdt en hoe zuinig je rijdt en tankt. Dit bedrag wordt elke 4 maanden naar boven/beneden bijgesteld aan de hand van de afgelopen periode. Dus als jij weinig privé rijdt, niet langs de snelweg tankt en geen rare capriolen uithaalt dan kan je verwachten dat dit bedrag aardig omlaag gaat in de loop der tijd.

• blblacklabel
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-03 23:04
Hallo allemaal,

Ik heb vragen m.b.t. de sollicitatieprocedure en de tests.
Hoe moeilijk is de intelligentie test? En heeft er iemand nog tips m.b.t. de tests?

Hoe ziet de sollicitatieprocedure er uit na de tests?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

@blblacklabel Solliciteer je als YP'er of als horizontale instromer?

In het laatste geval is er na het assessment nog een discussie over salaris, en dan later nog een gesprek met een HR medewerker waarbij je je contract krijgt en tekent.

De test is moeilijk, althans, dat is mijn ervaring. De enige tip die ik je kan geven is: Choose your battles. :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• blblacklabel
@Equator Als YP'er, is daar nog een verschil in qua procedure? :)

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

blblacklabel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:54:
@Equator Als YP'er, is daar nog een verschil in qua procedure? :)
Weet ik niet, ik ben als horizontale instromer binnen gekomen. :P Als YP'er heb je wat minder ruimte om te onderhandelen over je salaris in ieder geval.

Maar voor welke functie heb je gesolliciteerd? Welk vakgebied?

Vragen/opmerkingen

• SmurfLink
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Weet ik niet, ik ben als horizontale instromer binnen gekomen. :P Als YP'er heb je wat minder ruimte om te onderhandelen over je salaris in ieder geval.

Maar voor welke functie heb je gesolliciteerd? Welk vakgebied?
Zegmaar geen onderhandeling. Alle YPers zijn gelijk en krijgen hetzelfde groeipad. Dus onderhandelen doet daar vrij weinig mee.

Voor de testen, kijk bij de openingspost van dit topic, daar staat alle info. Ik vond ze zelf niet zo moeilijk, maar dat hangt wellicht af van hoe analytisch ingesteld je bent.
Je maakt de test, krijgt de uitslag, is die goed dan mag je door naar de psycholoog. Keurt die je goed komt de dame van HR met een OT contract aanzetten, keurt hij je af maar wil degene die jouw eerste gesprek heeft gedaan je wel graag hebben dan krijg je een jaarcontract.

SmurfLink wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:44 (17%)

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

SmurfLink schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:43:
[...]
Voor de testen, kijk bij de openingspost van dit topic, daar staat alle info.
Maar de testen die daar staan leken in geen geval op de testen die ik heb gedaan. :)

Vragen/opmerkingen

• SmurfLink
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Maar de testen die daar staan leken in geen geval op de testen die ik heb gedaan. :)
Hm, zijn ze veranderd? Ik heb ze in 2016 gedaan en toen waren ze nog wel hetzelfde, maarja dat zegt natuurlijk weer niks. :p

• blblacklabel
@SmurfLink ah thanks, letten ze nog ook op de drijfveer en persoonlijkheidstest? of is de beoordeling grotendeels o.b.v. de intelligentietest?

en waar let de psycholoog allemaal op? waar moet je mee rekening houden?

spannend allemaal :D

blblacklabel wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:09 (18%)

• SmurfLink
  • Niet online
blblacklabel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:08:
@SmurfLink ah thanks, letten ze nog ook op de drijfveer en persoonlijkheidstest? of is de beoordeling grotendeels o.b.v. de intelligentietest?

De intelligentietest is om je inzicht te testen, of je aan de baseline voldoet. Daarnaast heb je een tweetal persoonlijkheidstesten, die je met de psycholoog gaat bespreken. Daaruit volgt watvoor type persoon je bent, cq in welke afdeling je het beste zou passen met welke manier van managen. Dus de psycholoog gaat je vooral vragen waarom je bepaalde antwoorden op de test hebt gegeven. Ik ken maar 1 iemand die die test is gefaald en dus een jaarcontract kreeg, dat was omdat hij erg onzeker was en niet zelfstandig genoeg leek. Maar hij werkt er 2+ jaar later nog steeds met veel plezier, dus daarom weegt het oordeel van degene die de sollicitatie doet veel harder dan dat van de psych. ;)

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
SimonTown schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:56:
Beste mede-Tweakers,

Vraagje van mijn kant

- Werk momenteel met veel plezier binnen Cap, en heb me ontwikkeld tot expert in een niche die ik heel interessant/leuk vind
- Nu werk ik al tijdje in deze niche, maar omdat het een niche is waar Cap ook niet echt actief in is zijn doorgroei en opleidingsmogelijkheden beperkt (uiteraard wel geprobeerd te vergroten, maar helaas)
- Tegelijkertijd wil mijn huidige klant (waar ik al bijna jaar zit) mij verlengen met een volledig jaar

Nu vroeg ik mij dan ook af, hebben jullie ervaring met collega's die vanuit Cap voor zichzelf beginnen en dan eigenlijk op hun opdracht blijven zitten, maar dan in ZZP constructie en wat dan een normale afdracht is (percentage of bedrag)?
Ik zie daar namelijk een win-win situatie: Cap profiteert nog van mijn verlenging, klant krijgt zijn verlenging en ik kan me als ZZP'er verder ontwikkelen in mijn niche.
Ga je hoofdpijn mee krijgen met de Belastingdienst vanwege schijnzelfstandigheid. Blijven zitten op dezelfde opdracht en ook nog eens via je oude werkgever is verkapt dienstverband.

• blblacklabel
@SmurfLink Thanks!

• Peter237
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-01 16:59
Ikke_Niels schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:48:
[...]

In principe kan je elk merk en type leasen.
Echter er is wel een maximum 30% boven je bedrag oid
Het tekort of restand moet je (bruto) bijbetalen of krijg je (bruto) uitgekeerd.
Bijtelling wordt gewoon bij je salaris opgeteld en daarmee ook ingehouden.

Ik heb even snel de 800 euro range voor je gescand, kleine selectie: Citroen DS3, Ford Focus, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Seat ibiza, Toyota Auris en Pruissen of een VW polo.
Hoi Ikke_Niels en anderen

Bedankt voor de feedback. Welke Automerken/types kom je in aanmerking als je mobiliteitsvergoeding ongeveer EUR 1000 zou zijn? Ben benieuwd.

b

• TwOcg
  • Laatst online: 20-01 15:50
Goedemiddag mede-Tweakers,

Even een vraagje vanuit mijn perspectief:

Als aanstaand medewerker op het hoofdkantoor Utrecht heb ik €250 euro mobiliteitsvergoeding tot mijn beschikking welke ik vrij kan besteden naar wens. Aangezien ik op circa 70 km afstand woon moet ik dus dagelijks 140 km rijden (woon-werk), zonder privé kilometers daarbij gerekend. Een leaseauto kost echter beduidend meer! Is er bij een van jullie bekend met de onderhandelingsmogelijkheden om in dit geval meer leasebudget te krijgen waarmee in feite de medewerker tegemoet wordt gekomen in de leasekosten? Een peugeot 208 met circa 36-40.000 km kost namelijk al gauw 600 euro in leaseprijs.

Mocht iemand hier iets van weten, hoor ik dat graag!

Alvast bedankt

TwOcg wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:13 (12%)

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:44

aex351

I am the one

TwOcg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:06:

Als aanstaand medewerker op het hoofdkantoor Utrecht heb ik €250 euro mobiliteitsvergoeding tot mijn beschikking welke ik vrij kan besteden naar wens. Aangezien ik op circa 70 km afstand woon moet ik dus dagelijks 140 km rijden (woon-werk), zonder privé kilometers daarbij gerekend. Een leaseauto kost echter beduidend meer! Is er bij een van jullie bekend of er nog mogelijkheden zijn tot een uitbreiding van dit bedrag om toch de medewerker tegemoet te komen in de netto leasekosten? Een peugeot 208 met circa 36.000 km kost namelijk al gauw 600 euro in leaseprijs.

Alvast bedankt
Volgens mij staat dat vast tenzij je iets hebt weten te onderhandelen. In elk geval dekt 250 euro je vervoer met de auto niet met zo'n afstand. Misschien lukt het net met een NS business card. Maar dit wist je natuurlijk voordat je het contract ondertekende.

Je kan wel verhuizen. Volgens mij wordt dat wel vergoed.

< dit stukje webruimte is te huur >

• TwOcg
aex351 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Volgens mij staat dat vast tenzij je iets hebt weten te onderhandelen. In elk geval dekt 250 euro je vervoer met de auto niet met zo'n afstand. Misschien lukt het net met een NS business card. Maar dit wist je natuurlijk voordat je het contract ondertekende.

Je kan wel verhuizen. Volgens mij wordt dat wel vergoed.
Ik heb het contract nog ongetekend thuis liggen, vandaar mijn vraag voor welke onderhandelingsruimte er uberhaubt is. Verhuizen is helaas geen optie daar mijn vriendin hier ook een vaste baan en opleiding heeft.

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Ik weet niet hoe het gesteld is met de mogelijkheden voor personeel vast op LR. Als jij nooit naar klanten hoeft, dan is er niet direct een reden om een lease auto te krijgen. Voor het budget van 250,- gaat dat ook niet lukken.

Echter als jij een prive auto hebt, dan kan je tot maximaal 250,- netto onkosten declareren (op basis van 0,19 €/km). Daar ga je met 2 weken rijden al overheen. Dus dat is niet afdoende. Daar kan je vast nog wat over onderhandelen.
Wat zou kunnen zijn is dat je tot €250,- netto kunt declareren, en dat alle kosten daarboven bruto worden uitgekeerd. 4 weken werken geeft je dan €250,- netto en circa €280 bruto. Maar daarkan je beter even contact over opnemen met de contactpersoon.

Wat je ook kan doen, is kijken naar een maandtrajectkaart, en onderhandelen over het restant (indien dat er is) van de kosten. Waar moet je vandaan komen?

Equator wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:00 (17%)

Vragen/opmerkingen

• Tankiej
TwOcg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:06:

Als aanstaand medewerker op het hoofdkantoor Utrecht heb ik €250 euro mobiliteitsvergoeding tot mijn beschikking welke ik vrij kan besteden naar wens. Aangezien ik op circa 70 km afstand woon moet ik dus dagelijks 140 km rijden (woon-werk), zonder privé kilometers daarbij gerekend. Een leaseauto kost echter beduidend meer! Is er bij een van jullie bekend met de onderhandelingsmogelijkheden om in dit geval meer leasebudget te krijgen waarmee in feite de medewerker tegemoet wordt gekomen in de leasekosten? Een peugeot 208 met circa 36-40.000 km kost namelijk al gauw 600 euro in leaseprijs.

Alvast bedankt
Ik dacht dat voor vaste medewerkers op LR de optie om 40% van mobiliteitsvergoeding te krijgen een keuze was van de medewerker zelf. Niet iets wat standaard opgelegd wordt.
Is dat veranderd, of heb ik het altijd verkeerd begrepen?

Zoals het mij ooit uitgelegd was:
Als medewerker die altijd op LR aan het werk is, kan je ervoor kiezen om je mobiliteitsvergoeding om te zetten naar een 40% regeling. Dit betekend dat je ipv bijvoorbeeld €800 euro als mobiliteitsvergoeding krijgt, deze maar €320 (40% van 800) euro is. Het verschil, de 60%, wordt dan als brutoloon toegevoegd zodat er, onder andere, een hogere pensioenafdracht is. Dat is gunstiger voor medewerkers die niet veel reizen en wellicht aan die €320 al genoeg hebben (fiets, OV binnen Utrecht oid).

Als dit nog steeds de regeling is, maar ze standaard voor de 40% mobiliteitsvergoeding gaan. Dan zou je dus weer terug moeten kunnen naar 100% mobiliteitsvergoeding, alleen gaat het verschil simpelweg van je brutoloon af.

Tankiej wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:28 (6%)

• Prx
  • Nu online
Peter237 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Hoi Ikke_Niels en anderen

Bedankt voor de feedback. Welke Automerken/types kom je in aanmerking als je mobiliteitsvergoeding ongeveer EUR 1000 zou zijn? Ben benieuwd.

b
Je kunt het eigenlijk zelf zo gek maken als je zelf wilt. Sowieso kom je als Capgemini medewerker voor alle merken en types in aanmerking, want we hanteren geen merkenbeleid of restricties, anders dan dat je bij een overschrijding van meer dan 20% van je leasebudget je goedkeuring moet hebben van je manager. Het is in het verleden iets te vaak gebeurd dat mensen een veel te dure auto namen, zonder dat ze de consequenties doorhadden voor hun salaris blijkbaar. :+
Equator schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Daar moeten we het offline even over hebben, want ik wil de topic-start een complete overhaul geven en dan is het wel goed om kloppende informatie te hebben, hehe.
blblacklabel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:08:

@SmurfLink gaf hier al mooi antwoord op, maar ik wil even toevoegen dat het een capaciteitentest is en geen intelligentietest. Er wordt gekeken of je verbanden kunt leggen en in staat bent om complexe zaken te verwerken. Hier komt dus ook geen niveau uitrollen ofzo, puur een doorkijk in capaciteiten.
Tankiej schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Ik dacht dat voor vaste medewerkers op LR de optie om 40% van mobiliteitsvergoeding te krijgen een keuze was van de medewerker zelf. Niet iets wat standaard opgelegd wordt.

Als medewerker die altijd op LR aan het werk is, kan je ervoor kiezen om je mobiliteitsvergoeding om te zetten naar een 40% regeling. Dit betekend dat je ipv bijvoorbeeld €800 euro als mobiliteitsvergoeding krijgt, deze maar €320 (40% van 800) euro is. Het verschil, de 60%, wordt dan als brutoloon toegevoegd zodat er, onder andere, een hogere pensioenafdracht is. Dat is gunstiger voor medewerkers die niet veel reizen en wellicht aan die €320 al genoeg hebben (fiets, OV binnen Utrecht oid).
Dat het omgezet wordt naar brutoloon heb ik nooit eerder gehoord, interessant. Ik dacht altijd dat het iets was in de trant van 'dit wordt je standplaats, dus gewoon zorgen dat je in de buurt woont zoals bij elke andere normale baan'. :o

Prx wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:29 (23%)

• TwOcg
Equator schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:57:
Ik weet niet hoe het gesteld is met de mogelijkheden voor personeel vast op LR. Als jij nooit naar klanten hoeft, dan is er niet direct een reden om een lease auto te krijgen. Voor het budget van 250,- gaat dat ook niet lukken.

Echter als jij een prive auto hebt, dan kan je tot maximaal 250,- netto onkosten declareren (op basis van 0,19 €/km). Daar ga je met 2 weken rijden al overheen. Dus dat is niet afdoende. Daar kan je vast nog wat over onderhandelen.
Wat zou kunnen zijn is dat je tot €250,- netto kunt declareren, en dat alle kosten daarboven bruto worden uitgekeerd. 4 weken werken geeft je dan €250,- netto en circa €280 bruto. Maar daarkan je beter even contact over opnemen met de contactpersoon.

Wat je ook kan doen, is kijken naar een maandtrajectkaart, en onderhandelen over het restant (indien dat er is) van de kosten. Waar moet je vandaan komen?
Ik kom zelf uit regio Nijmegen. Met de trein inclusief reistijd naar de trein toe is circa 1.40 uur enkele reistijd. Auto scheelt aanzienlijk met maar 1 uur. De mobiliteitsvergoeding kun je zelf vrij inzetten. Volgens de leaseregelingen geldt echter: alles boven het mobiliteitsbudget wordt gezien als eigen bijdrage. Nu de eigen bijdrage nooit meer mag zijn dan de bijtelling wordt het restant boven de bijtelling een belaste inhouding. Dus stel in mijn geval als voorbeeld: Peugeot 208 a €650 euro leaseprijs en fiscale waarde van €17.500

€650 lease
-€250 mobiliteitsvergoeding
= €400 eigen bijdrage

Bijtelling van de auto bedraagt (0,22 x 17.500) / 12 = €320

De €400 eigen bijdrage wordt dan verdeeld in €320 euro eigen bijdrage (netto aftrek) en €80 euro belaste inhouding (circa €30 netto). Hierdoor is de totale netto bijdrage om en nabij €350 euro in de maand.

Een eigen auto kopen is ook geen leuke grap aangezien je circa 40.000 per jaar rijdt. Een normale benzine leaseauto wordt door de leasemaatschappij rond de 140.000 kilometer de deur uit gedaan. Indien je dus een tweedehands auto koopt met circa 60.000 op de teller (anders wordt het een hele dure aanschaf) dan moet je dus om de 2 jaar een nieuwe auto kopen indien je jezelf ook houdt aan deze 140.000 (ga er namelijk vanuit dat leasemaatschappijen dit niet voor niks doen) :P

• TwOcg
Tankiej schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Als dit nog steeds de regeling is, maar ze standaard voor de 40% mobiliteitsvergoeding gaan. Dan zou je dus weer terug moeten kunnen naar 100% mobiliteitsvergoeding, alleen gaat het verschil simpelweg van je brutoloon af.
In het HR reglement staat vermeld dat medewerkers op hoofdkantoor standaard €250 van de mobiliteitsvergoeding kunnen aanwenden voor 3 opties. 1) gebruiken voor zakelijke leaseauto, 2) gebruiken voor netto uitkering middels kilometervergoeding, 3) gebruiken als bruto uitkering bovenop het loon.

De regeling welke jij nu schetst is mij niet bekend en ook niet zo gecommuniceerd in ieder geval :P

Ben nu voornamelijk aan het afwegen wat het handigst is voor mij persoonlijk.
1) zelf een auto kopen geeft om de 3 jaar een nieuwe auto kopen, wat dus erg prijzig is en je continu hoopt dat er niet al te veel onderhoud aan je auto komt
2) NS businesscard is een leuke optie, maar gezien de 1.40 uur enkele reistijd wellicht wat overdreven...
3) Zakelijk leasen, maar dit kost ook aanzienlijk wat.

Het liefst probeer ik er nog iets meer uit te krijgen via de manager, echter weet ik niet of dat mogelijk is. :D

• Tankiej
TwOcg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:49:
[...]

In het HR reglement staat vermeld dat medewerkers op hoofdkantoor standaard €250 van de mobiliteitsvergoeding kunnen aanwenden voor 3 opties. 1) gebruiken voor zakelijke leaseauto, 2) gebruiken voor netto uitkering middels kilometervergoeding, 3) gebruiken als bruto uitkering bovenop het loon.

De regeling welke jij nu schetst is mij niet bekend en ook niet zo gecommuniceerd in ieder geval :P

Ben nu voornamelijk aan het afwegen wat het handigst is voor mij persoonlijk.
1) zelf een auto kopen geeft om de 3 jaar een nieuwe auto kopen, wat dus erg prijzig is en je continu hoopt dat er niet al te veel onderhoud aan je auto komt
2) NS businesscard is een leuke optie, maar gezien de 1.40 uur enkele reistijd wellicht wat overdreven...
3) Zakelijk leasen, maar dit kost ook aanzienlijk wat.

Het liefst probeer ik er nog iets meer uit te krijgen via de manager, echter weet ik niet of dat mogelijk is. :D
Wellicht heb ik het verkeerd onthouden, of is het aangepast ergens in de afgelopen tijd. Is ook alweer een paar jaartjes geleden dat het mij vertelt werd (2013/2014). En ik was een consultant, dus het maakte mij verder niet veel uit wat de andere regelingen waren :P

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

@Prx je hebt mijn telefoonnummer ;)

Vragen/opmerkingen

• blblacklabel
iemand enig idee hoeveel vragen je goed moet hebben voor de intelligentietest en tellen de vragen die niet beantwoord zijn ook als een fout?

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:07
Dat is het nou juist, er geldt volgens mij wel een minimum wat je goed moet hebben maar een andere belangrijke factor is:

Hoe secuur ben je, dus ga je voor weinig vragen maar wel allemaal goed (met de kans dat je te weinig goed hebt) of doe je hit & run dus veel vragen met veel fout (waardoor je score weer niet goed is, door minpunten). De test is zo opgebouwd dat het lastig is om alle vragen te doen, de meeste halen het dus niet om de toets af te ronden. Volgens mij iets van 40 vragen, waarvan je >20 goed moet hebben (exacte getal weet ik niet meer).

Bij het sodoku onderdeel scoorde ik iets minder goed omdat ik slordig werd. Het is zo opgebouwd dat je makkelijk begint -> wordt steeds moeilijker als het goed is maar als je een fout maakt wordt het weer makkelijker. Je werkt dus op een bepaald niveau.

Mijn tip is vooraf gewoon veel oefenen online. Teksten lezen met vragen over data -> financieel en tekst (begrijpend lezen) op tempo onder druk kan je gewoon oefenen.

Sodoku -> app installeren op je telefoon en gewoon maar beginnen. Ik had nog nooit Sodoku gespeeld en ben er nu wel redelijk bedreven in. Als ik voor het eerst Sodoku zag op die toets was het een stuk minder geweest.

Scales CLS wordt makkelijk als je er veel hebt gedaan, omdat je al eerdere (vergelijkbare) situaties hebt gezien. Die had ik door het oefenen bijna allemaal goed.

Belang is om slagvaardig en vlot te handelen, niet te lang blijven hangen.

wm1234 wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:47 (3%)

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-03 09:45

Stufferdt

En zo is het maar net.

blblacklabel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:00:
iemand enig idee hoeveel vragen je goed moet hebben voor de intelligentietest en tellen de vragen die niet beantwoord zijn ook als een fout?
Dit is volgens mij afhankelijk van de gebruikte norm. En ik denk wel dat ze meerekenen hoeveel vragen je überhaupt hebt ingevuld. Maar mijn tip is om een vraag waarvan je denkt: "Hier ben ik in verhouding zeer veel tijd aan kwijt" eventueel over te slaan en later te maken. En zorg dat je papier, pen en rekenmachine startklaar hebt liggen. Ik ben halverwege nog op zoek gegaan naar een rekenmachine omdat handmatig uitrekenen wel heel veel tijd vergde.

Wat achtergrondinformatie uit de testuitslagen:
Ik heb de intelligentietest gemaakt in november 2018 met HBO als norm.
Je scoort op een schaal van 1 tot 9 en ik moest 68 vragen beantwoorden in 30 minuten.
Van de 68 vragen had ik er 62 gemaakt en hiervan had ik er 54 goed. Ik scoorde hiermee een 9 op 9 als totaalscore, waarbij cijfermatig beredeneervermogen een 8 was, rekenvaardigheid een 7, verbale aanleg een 8 en logisch redeneervermogen een 9 (dus maar 1/4 een 9). Met een 9 scoor je overigens bij de beste 4% en 23% scoort een 7, 8 of 9. De verdeling is overigens in stanines (dus stukken van een normaalverdeling). Een 7 zien ze als bovengemiddeld, 8 als hoog en 8 als zeer hoog. Een 4 is laaggemiddeld, een 5 gemiddeld een een 6 bovengemiddeld.

Edit:
Bovenstaande gaat over een intelligentietest die ik heb afgelegd bij een vacature als YP. Hier zat dus cijfermatig beredeneervermogen, rekenvaardigheid, verbale aanleg en lgosich redeneervermogen in.

Stufferdt wijzigde deze reactie 13-01-2019 16:03 (7%)

Signature

• blblacklabel
@Stufferdt Thanks voor al deze handige info. Ik heb hem gemaakt, nu afwachten op het resultaat.

• blblacklabel
Hi guys,

Hoe zien de selectiegesprekken (tweede interview) eruit? Zijn de twee gesprekken los van elkaar of beide in een keer en is dit altijd met de recruiters?

Iemand tips?

Alvast bedankt..

blblacklabel wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:16 (4%)

• hotdog92
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
@blblacklabel In mijn situatie waren de gesprekken los van elkaar. Er zat naar ik meen een pauze tussen van zo'n 30 minuten. De recruiter was niet aanwezig bij het tweede gesprek, wel hebben ze vooraf en achteraf contact met elkaar gehad.

Dat tweede gesprek was minder inhoudelijk dan ik aanvankelijk had verwacht en was in principe een kleine herhaling van het vorige gesprek en een kennismaking. Het is meer om te kijken of er een wederzijdse match is en welke kanten je op wil en wat ze je daarin te bieden hebben. Er is ook genoeg mogelijkheid om vragen te stellen over de functie op dat moment, doe dat vooral ook. ;)

hotdog92 wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:40 (3%)

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-03 09:45

Stufferdt

En zo is het maar net.

hotdog92 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:38:
@blblacklabel In mijn situatie waren de gesprekken los van elkaar. Er zat naar ik meen een pauze tussen van zo'n 30 minuten. De recruiter was niet aanwezig bij het tweede gesprek, wel hebben ze vooraf en achteraf contact met elkaar gehad.

Dat tweede gesprek was minder inhoudelijk dan ik aanvankelijk had verwacht en was in principe een kleine herhaling van het vorige gesprek en een kennismaking. Het is meer om te kijken of er een wederzijdse match is en welke kanten je op wil en wat ze je daarin te bieden hebben. Er is ook genoeg mogelijkheid om vragen te stellen over de functie op dat moment, doe dat vooral ook. ;)
In mijn geval ook.
Er waren 3 gesprekken, 1. met de recruiter waarin je je testresultaten bespreekt. 2. met manager van de afdeling en een YP die net was begonnen uit dezelfde provincie en zelfde opleiding/school. Hij vertelde zijn ervaringen en hoe hij het had ervaren. En dan gingen deze 3 personen in conclaaf en kreeg je een aanbieding of een afwijzing (in dus gesprek #3).

Er werd bij mij overigens aangegeven dat een reistijd van meer dan 1u30 enkele reis 'geen gezonde werk/vrijetijd ratio' op zou leveren en dicht(er)bij wonen dus wel een eis was.

Stufferdt wijzigde deze reactie 20-01-2019 15:01 (4%)

Signature

• TweakerVincent
Ik heb een paar keer intern gevraagd wanneer ESOP 2014 uitbetaald kan worden. Dit is nog steeds niet bekend. Waarom is dit zo? Ik vind dit best vreemd eigenlijk. Iemand een idee?

• SmurfLink
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:06:
Ik heb een paar keer intern gevraagd wanneer ESOP 2014 uitbetaald kan worden. Dit is nog steeds niet bekend. Waarom is dit zo? Ik vind dit best vreemd eigenlijk. Iemand een idee?
Na 5 jaar, dus eind 2019 komt het vrij. November of December, dat weet ik niet precies. Je moet rond die tijd mailtje krijgen dat je je keuze kan maken, dan kan je bij Amundi inloggen en aangeven of je het wil laten uitbetalen of omzetten in aandelen (altijd een slecht idee, valt onder Franse stelsel!). Dus wel zorgen dat je je login nog hebt.

• DutchNe0n
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20-03 21:10
Hallo!

In wat voor schaal (loon, arbeidsvoorwaarden etc) val je bij Capgemini als je ~ 2 jaar front-end ervaring hebt?

Op dit moment nog werkend als detavaster via Procam bij een klant. Nu komt mijn overname door de klant in zicht. Echter heb ik de laatste 2 maanden wat twijfels, op basis van de architectuur keuzes bij mijn klant, of ik me nog wel kan bezig houden met front-end development (Angular, React etc) op lange termijn.

Het begint dus een beetje te kriebelen of ik bij de klant verder wil gaan of ergens anders de slag wil gaan. Vandaar de vraag :)

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:07
DutchNe0n schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:07:
Hallo!

In wat voor schaal (loon, arbeidsvoorwaarden etc) val je bij Capgemini als je ~ 2 jaar front-end ervaring hebt?

Op dit moment nog werkend als detavaster via Procam bij een klant. Nu komt mijn overname door de klant in zicht. Echter heb ik de laatste 2 maanden wat twijfels, op basis van de architectuur keuzes bij mijn klant, of ik me nog wel kan bezig houden met front-end development (Angular, React etc) op lange termijn.

Het begint dus een beetje te kriebelen of ik bij de klant verder wil gaan of ergens anders de slag wil gaan. Vandaar de vraag :)
Niveau consultant, 3100 per maand + vakantiegeld + leasebudget 800 euro incl. brandstof.

• blblacklabel
Wat zijn de keuzemogelijkheden m.b.t. de lease auto met een mobiliteitsvergoeding van €800? :)

• Equator
  • Nu online

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Daarvoor kan je beter eens rondkijken bij: Keuze leaseauto - Deel 5 of voor een idee: https://directlease.nl/ Houdt dan wel rekening met 48 maanden looptijd en 36.000km/jaar

Daarnaast ligt het eraan of je zelf nog extra wilt bijbetalen of niet. Die €800,- is overigens inclusief brandstof.

Maar om enigzins binnen budget te blijven moet je niet veel hoger dan circa €30.000,- aan fiscale waarde denken. Maar dat is verder merk en type afhankelijk (sommige auto's hebben een hogere inruilwaarde en zijn daarom goedkoper in de lease).

Overigens is de prijs van Directlease niet 1-op-1 vergelijkbaar met de prijzen van Arval of Alphabet. Dus houdt rekening met wat verschil hierin.

Maar ik begrijp dat je een aanbod hebt gekregen @blblacklabel ?

Voor welke Business Unit en welke practice?

Equator wijzigde deze reactie 25-01-2019 07:56 (7%)

Vragen/opmerkingen

• blblacklabel
@Equator ja idd. :) thanks voor je antwoord.

B71

• John
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-03 11:44

John

Appeltjes

Vorige week heb ik groen licht gehad dat ik het assessment mag gaan maken! 68 vragen binnen 30 minuten. Dit is voor de tak Financial Services. Heb de afgelopen dagen aardig wat geoefend op 123test.nl en denk dat ik er wel klaar voor ben.

Hebben jullie nog tips and tricks voor mij ter voorbereiding?

🚀

• galaumiy
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20-03 15:15
Maandag m'n eerste gesprek bij Cap, ben benieuwd.

• Juancho
John schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:46:
Vorige week heb ik groen licht gehad dat ik het assessment mag gaan maken! 68 vragen binnen 30 minuten. Dit is voor de tak Financial Services. Heb de afgelopen dagen aardig wat geoefend op 123test.nl en denk dat ik er wel klaar voor ben.

Hebben jullie nog tips and tricks voor mij ter voorbereiding?
Zorg dat je voor jezelf het idee hebt dat je er klaar voor bent. Dus goed oefenen, goed uitrusten en vooral rustig blijven op de dag zelf. Meer kan je eigenlijk niet doen. Het is soms helaas ook een kwestie van net wel/niet je dag hebben, ook dat hoort erbij.

Veel succes iig!

• TweakerVincent
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken (na 4 jr). Nu wil ik een proefberekening laten maken. Mijn leasebedrag is lager dan mijn werkelijke (ivm kastje in auto), scheelt 70 euro. Ik kan dan toch gewoon een calculatie laten maken met dit hogere bedrag? Of is dat niet correct?

• SmurfLink
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:16:
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken (na 4 jr). Nu wil ik een proefberekening laten maken. Mijn leasebedrag is lager dan mijn werkelijke (ivm kastje in auto), scheelt 70 euro. Ik kan dan toch gewoon een calculatie laten maken met dit hogere bedrag? Of is dat niet correct?
Hoe bedoel je lager dan werkelijke?

Je kan gewoon een proefberekening laten maken door de salarisadministratie als je doorgeeft wat de leaseprijs en brutowaarde van de auto zijn.

• TweakerVincent
SmurfLink schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:01:
[...]

Hoe bedoel je lager dan werkelijke?

Je kan gewoon een proefberekening laten maken door de salarisadministratie als je doorgeeft wat de leaseprijs en brutowaarde van de auto zijn.
Ik bedoel mijn leasebedrag. Deze is variabel door de leaseconstructie die we hebben. Neem aan dat ik een gemiddelde moet doorgeven? Ipv mijn officiele leasebedrag.

• SmurfLink
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:04:
[...]

Ik bedoel mijn leasebedrag. Deze is variabel door de leaseconstructie die we hebben. Neem aan dat ik een gemiddelde moet doorgeven? Ipv mijn officiele leasebedrag.
Het is nu variabel omdat jij als het goed is korting krijgt door minder privé en zuiniger te rijden, maar in MobilityConcept kan je nog steeds zien wat het basisleasebedrag was. Dit bedrag gaat het om. Maar dat is afhankelijk van de lease auto, dus zal je op de portalen van Alphabet en die nieuwe, uh Arval oid? even moeten kijken welk leasebedrag er bij jouw keuze aan auto staat.
De waarde van de auto is overigens alleen nodig voor de bijtelling.

• xarak
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 01-03 21:37
Net terug van het ondertekenen van m'n contract @ Capgemini, volgende week vrijdag meteen beginnen! Na 18 jaar werkervaring opdoen nu aan de slag als 'Senior Application Consultant' bij AMS (N20).

Het hele werving- en selectie-proces is binnen twee weken afgerond, kudo's voor het vlotte handelen en werkelijk alles regelen door de recruiter die me binnen heeft gehaald. Het hielp natuurlijk ook wel dat ik het assessment (volgens Capgemini zelf) uitermate goed gemaakt had.

Ik ben benieuwd naar de onboarding en wil iedereen in deze thread die ik uitvoerig heb gelezen bedanken voor alle informatie, men was licht verbaasd dat ik al zoveel wist over hoe Capgemini in elkaar zit :)

• hotdog92
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Maakt er hier iemand gebruik van de NS-Businesscard in combinatie met een abonnement zonder gebruik te maken van de leaseregeling? Uit de HR charter begrijp ik dat er een jaarkaart aangevraagd kan worden voor de 1e of 2e klasse en dat het restant van de vergoeding bruto wordt uitgekeerd.

Is er ook iets mogelijk binnen Capgemini met een maandelijks OV Vrij abonnement? Volgens de website van NS Zakelijk kan je na een periode van 1 maand dagelijks opzeggen. Op dit moment verwacht ik namelijk niet dat ik een OV Vrij abonnement het hele jaar nodig ga hebben of dat het voor mij de beste keuze is gedurende een heel jaar. Vandaar dat ik er liever bij voorkeur niet voor een geheel jaar aan ben gebonden.

• Othm
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 12-03 12:10
Kan je de mobiliteitsbudget bovenop je salaris uit laten keren? Krijg je dan het nettobedrag van de 800 euro uitgekeerd?

Krijg je daarnaast zoiezo een NS businesscard in geval je het hele mobiliteitsbudget laat uitkeren?

• SmurfLink
  • Niet online
Othm schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:40:
Kan je de mobiliteitsbudget bovenop je salaris uit laten keren? Krijg je dan het nettobedrag van de 800 euro uitgekeerd?

Krijg je daarnaast zoiezo een NS businesscard in geval je het hele mobiliteitsbudget laat uitkeren?
Dat eerste gebeurt bruto als je geen auto neemt. Maar hier betaal je wel loonbelasting over, gezien het loon is.

Je krijgt sowieso een NS Businesscard, maar als je mobiliteit laat uitbetalen dan moet je wel je reiskosten declareren en ik dacht ook daaruit betalen, gezien het wordt gezien als een vergoeding hiervan.

Je kan ook een abonnement op je NS businesscard laten zetten (paragraaf 3.3.6.6 van het HR charter).

• Juancho
Twee vraagjes,

1. Weet iemand ook of het mogelijk is om buiten Capgemini om zelf proberen je leaseauto te ruilen voor een andere? Normaal kijk je in de overname lijst van Cap zelf, maar kan je ook een poging wagen bij de leasemaatschappij zelf? Bijv. ik zou eens willen bekijken of ik mijn Volvo V40 D2 kan omruilen bij Athlon voor een Volvo V40 D4 Cross Country.

2. Als ik het goed heb kan je een bureaustoel voor je thuiskantoor declareren zodat deze bruto/netto berekend wordt? Kan dit ook bij 2de hands stoelen? Een beetje goede bureaustoel kost echt zoveel terwijl je ook een aantal bedrijven hebt die meer dan prima 2de hands stoelen hebben (kopen ze vaak op van bedrijven of bedrijven die failliet zijn gegaan) maar die een stuk goedkoper zijn. Kan je deze ook via de flex indienen?

Juancho wijzigde deze reactie 11-03-2019 14:46 (39%)

• Mantus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:14
Hallo!

Ik ben sinds 1 maart in dienst bij Cap als Senior Applications Consultant SAP en zit op dit moment te worstelen met de BlackBerry Work app.

Deze gebruik je voor je e-mail, contact en kalender. Er is in de app een mogelijkheid om je contacten te syncen met native contacts waardoor ik gewoon alle telefoonnummers in mijn lokale adresboek van mijn android heb staan.

Voor de calendar is dit echt niet mogelijk en is het dus niet mogelijk om mijn prive agenda te combineren met mijn werkagenda. Blijkbaar is Nederland een van de landen waar Activesync niet gesupport wordt. Ik kan hier echt niet over uit..

Mijn workaround is om alle agenda afspraken naar een nieuwe g-mailaccount te sturen en die op mijn android telefoon te zetten maar dit is zeker niet wenselijk.

Heeft iemand hier een betere oplossing voor?

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-03 17:45
Mantus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:51:
Hallo!

Ik ben sinds 1 maart in dienst bij Cap als Senior Applications Consultant SAP en zit op dit moment te worstelen met de BlackBerry Work app.

Deze gebruik je voor je e-mail, contact en kalender. Er is in de app een mogelijkheid om je contacten te syncen met native contacts waardoor ik gewoon alle telefoonnummers in mijn lokale adresboek van mijn android heb staan.

Voor de calendar is dit echt niet mogelijk en is het dus niet mogelijk om mijn prive agenda te combineren met mijn werkagenda. Blijkbaar is Nederland een van de landen waar Activesync niet gesupport wordt. Ik kan hier echt niet over uit..

Mijn workaround is om alle agenda afspraken naar een nieuwe g-mailaccount te sturen en die op mijn android telefoon te zetten maar dit is zeker niet wenselijk.

Heeft iemand hier een betere oplossing voor?
Je kan ook met Outlook/office365 syncen. Moet je wel een sterk wachtwoord op je telefoon hebben (reden dat ik het niet gedaan heb).
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True