Dat is het nou juist, er geldt volgens mij wel een minimum wat je goed moet hebben maar een andere belangrijke factor is:
Hoe secuur ben je, dus ga je voor weinig vragen maar wel allemaal goed (met de kans dat je te weinig goed hebt) of doe je hit & run dus veel vragen met veel fout (waardoor je score weer niet goed is, door minpunten). De test is zo opgebouwd dat het lastig is om alle vragen te doen, de meeste halen het dus niet om de toets af te ronden. Volgens mij iets van 40 vragen, waarvan je >20 goed moet hebben (exacte getal weet ik niet meer).
Bij het sodoku onderdeel scoorde ik iets minder goed omdat ik slordig werd. Het is zo opgebouwd dat je makkelijk begint -> wordt steeds moeilijker als het goed is maar als je een fout maakt wordt het weer makkelijker. Je werkt dus op een bepaald niveau.
Mijn tip is vooraf gewoon veel oefenen online. Teksten lezen met vragen over data -> financieel en tekst (begrijpend lezen) op tempo onder druk kan je gewoon oefenen.
Sodoku -> app installeren op je telefoon en gewoon maar beginnen. Ik had nog nooit Sodoku gespeeld en ben er nu wel redelijk bedreven in. Als ik voor het eerst Sodoku zag op die toets was het een stuk minder geweest.
Scales CLS wordt makkelijk als je er veel hebt gedaan, omdat je al eerdere (vergelijkbare) situaties hebt gezien. Die had ik door het oefenen bijna allemaal goed.
Belang is om slagvaardig en vlot te handelen, niet te lang blijven hangen.
[
Voor 3% gewijzigd door
wm1234 op 13-01-2019 14:47
]