Gewoon volgend jaar met de gebruikelijke salarisverhogingen. Net zoals dit jaar

.
Maar in alle serieusheid, Capgemini weet dit meestal heel kundig te spelen/spinnen. De kwartaalcijfers zijn nu in de zomer uitgebracht waarbij het merendeel op vakantie is en dus geen aandacht eraan besteedt. Daarnaast is het nu het punt dat de mid-year reviews gaan plaatsvinden, dus hebben ze nog iets om mee af te leiden. Daarbij kunnen ze dan ook aangeven dat gezien het jaar al dusdanig ver gevorderd is dat alles doorschuift naar volgend jaar. Traineren + pappen & nathouden hebben ze tot kunstvorm verheven.
Eind van het jaar/begin volgend jaar zullen ze aangeven dat de salarisronde's er spoedig aan komen en dat dan alles wel goed gemaakt wordt. En dan is het eind maart en dan pas komt de aap uit de mouw. En op die manier hebben ze toch weer mooi tijd gewonnen.
Je kunt in dit topic genoeg teruglezen, en heel vaak hetzelfde. Je gaat dit niet winnen, dus accepteer je verlies en move on.
Je hebt een concurrentiebeding in je contract staan en daarmee kan Capgemini je het leven zuur maken. Ja met de WAADI en overige wetgeving (en in het verleden werden concurrentiebedingen ook moeilijker om voor de rechter vol te houden) sta je theoretisch gezien sterk, maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Capgemini kan het hard gaan spelen, en daar moet zowel jij als de klant tegen kunnen.
Plus, Cap kan het ook stiekem spelen: Je naam achter je rug om bij de klant zwart maken of iets dergelijks. Ze kunnen een overstap goedkeuren terwijl ze tegelijkertijd op andere manieren deze alsnog saboteren.
Daar was een paar jaar geleden in dit topic een mooi voorbeeld van TvanVeen: Capgemini heeft toen zijn overstap naar de klant achter zijn rug om gesaboteerd. Ze hebben leugens verteld richting de klant waarop die het aanbod aan hem introk. Vervolgens bleef hij zonder job achter. Daar had hij geloof ik bewijs van (van de klant) en daar ging hij mogelijk nog wat mee doen. Inmiddels kan ik zijn account niet meer vinden, dus er is een goede kans dat Cap hem op een of andere manier tot zwijgen heeft gebracht (hopelijk gewoon afgekocht met een flinke zak geld op voorwaarde dat hij alle uitspraken verwijderd en zijn mond houdt).
EDIT: Account niet verwijderd, maar hernoemd. De betreffende post:
fr3sc0 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Voor het geval mensen meelezen slim om te verduidelijken

.
Om nog een duit in het zakje te doen en dan hou ik echt op. Had zicht op een opdracht bij dezelfde organisatie waar ik gewerkt heb in mijn tijd voor deze mooie organisatie. Juridisch niet kunnen tegenhouden dus hebben ze mij zwart gemaakt bij de opdrachtgever met als resultaat dat ik niet aan de slag kan. Wees gewaarschuwd zal ik maar zeggen.
[
Voor 40% gewijzigd door
Chromoris op 13-08-2026 22:47
]