Het grote SSD topic ~ Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 147.773 views

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40
@Philippe
Deze achteruit gang is normaal voor Sandforce gebaseerde drives.
Ook het aantal data wat erop staat heeft invloed op de write performance.
Hij wordt steeds ietjes trager, als hij voller komt te staan.
Xtr3me4me schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:51:
[...]
Als ik in de bios kijk, zie ik netjes AHCI aanstaan. En ja ben aan het testen met de 0 Fill Functie.
Ik zal het vanavond testen met "random"
Je moederbord maakt gebruik van 2 verschillende Sata-600 controllers, weet je zeker dat je de SSD hebt aangesloten op de Intel ICH controller en dat het ook de Intel ICH controller is die de AHCI functie aan heeft staan, in je handleiding kun je vinden welke poort bij welke controller hoort. De andere controller is Marvell, maar deze is niet aan te raden om je SSD op aan te sluiten.

Verder zou ik aanraden de driver, toch rechtstreeks van intel te nemen.
Intel RST linkje

[ Voor 78% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2011 01:44 ]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mensen ik zit met een vraag... Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, en het was altijd zo dat een RAID-0 config erg veel uitmaakte qua performance. Nu zit ik te denken om de nieuwe Corsair Force GT 120 GB 2x te kopen, of de Patriot Wildfire -die ook 555 mb/s read speeds heeft- 2x te kopen om ze in RAID-0 te draaien. Maakt dit nog uit qua performance? Of vormt het eerder een probleem? Ik las namelijk iets over dat het TRIM commando niet werkt in een RAID config. Zou je dit kunnen verhelpen om vervolgens maar 90% van de totale schijfruimte te partitioneren?

Nieuwe mobo word een Asus met Z68 chipset waarschijnlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door DAMAGE op 18-08-2011 03:11 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Swordlord schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Dat ziet er een heel stuk beter uit, veel plezier met je SSD
Dat is een mooie score , wist niet dat die cache zoveel uitmaakte }:O

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Swordlord schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:30:

Je moederbord maakt gebruik van 2 verschillende Sata-600 controllers, weet je zeker dat je de SSD hebt aangesloten op de Intel ICH controller en dat het ook de Intel ICH controller is die de AHCI functie aan heeft staan, in je handleiding kun je vinden welke poort bij welke controller hoort. De andere controller is Marvell, maar deze is niet aan te raden om je SSD op aan te sluiten.

Verder zou ik aanraden de driver, toch rechtstreeks van intel te nemen.
Intel RST linkje
Als eerste: Ja, de SSD staat op SATA_0 aangesloten, welke deze op de ICH controller is van Intel zelf.
De SSD zit niet op de Marvell controller aangesloten en tevens heb ik deze ook uitgezet in de bios want geen enkele aansluiting zit nu momenteel op deze controller, dus zinloos om het aan te hebben.

Ten tweede, ik gebruik al de laatste versie van RST. En ja deze is inderdaad van Intel, en ja dezelfde versie is van Asrock website ook te downloaden.

Al met al, ik vind hem naar mijn belevenis voldoende rap draaien. En zo slecht zijn de scores ook weer niet. If it ain't broken, don't fix it. ;)

Kleine edit:

Ik zag dat ik de Write Cache vinkje vergeten was aan te zetten. De 4k scores waren duidelijk een stuk hoger meteen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 18-08-2011 09:37 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
YaYo86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:32:
[...]
AS SSD wordt aangeraden door OCZ. Heeft vast een reden ;)
Dat heb ik nog nooit gezien. OCZ adviseert alleen ATTO voor zover ik weet.
In Parted Magic zit een SE functie.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 18-08-2011 09:51 ]

• Swordlord
Xtr3me4me schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Als eerste: Ja, de SSD staat op SATA_0 aangesloten, welke deze op de ICH controller is van Intel zelf.
De SSD zit niet op de Marvell controller aangesloten en tevens heb ik deze ook uitgezet in de bios want geen enkele aansluiting zit nu momenteel op deze controller, dus zinloos om het aan te hebben.

Ten tweede, ik gebruik al de laatste versie van RST. En ja deze is inderdaad van Intel, en ja dezelfde versie is van Asrock website ook te downloaden.

Al met al, ik vind hem naar mijn belevenis voldoende rap draaien. En zo slecht zijn de scores ook weer niet. If it ain't broken, don't fix it. ;)

Kleine edit:

Ik zag dat ik de Write Cache vinkje vergeten was aan te zetten. De 4k scores waren duidelijk een stuk hoger meteen.
Nothing said :X :X
Maar goed gezien van de Write Cache, Sandforce valt schijnbaar alleen terug met Random 4k performances dan.
Have fun with it.
DAMAGE schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 03:06:
Mensen ik zit met een vraag... Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, en het was altijd zo dat een RAID-0 config erg veel uitmaakte qua performance. Nu zit ik te denken om de nieuwe Corsair Force GT 120 GB 2x te kopen, of de Patriot Wildfire -die ook 555 mb/s read speeds heeft- 2x te kopen om ze in RAID-0 te draaien. Maakt dit nog uit qua performance? Of vormt het eerder een probleem? Ik las namelijk iets over dat het TRIM commando niet werkt in een RAID config. Zou je dit kunnen verhelpen om vervolgens maar 90% van de totale schijfruimte te partitioneren?

Nieuwe mobo word een Asus met Z68 chipset waarschijnlijk...
Deze drives zijn vergelijkbaar met de OCZ vertex 3 drives. Dus betrouwbaarheid is niet de sterkste factor van deze drives, houd daar wel rekening mee, gezien een Raid-0 ook zijn risico's meebrengt. Meer schijven, meer kans op falen.

Als je Raid-0 gaat draaien met SSD's ga je voornamelijk alleen de Sequentiële snelheden verhogen, dus voor grote bestanden. Het voordeel op het laden en schrijven van kleinere bestanden is bijna niet bestaand, omdat voor een enkele kleine schrijf of lees actie toch maar 1 SSD wordt aangesproken dus hier is niet het voordeel te behalen van data verspreiden over de 2 drives, want de data staat maar op 1 drive.

Dit is ook te zien in benchmarks, sequentiele snelheden schieten omhoog, maar 4K performance blijft tussen 20 en 30 Mb/s.

Onderpartitioneren is trouwens zeer goed aan te raden voor een SSD Raid-0. Dus doen

[ Voor 51% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2011 10:26 ]

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Swordlord schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

Nothing said :X :X
Maar goed gezien van de Write Cache, Sandforce valt schijnbaar alleen terug met Random 4k performances dan.
Have fun with it.
Alsnog bedankt Swordlord, voor je tips en advies. Always nice om hulp te krijgen. ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Zijn dit normale 4K waardes? De SSD is aangesloten op SATA2 en AHCI staat aan evenals Write Cache:

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9683/asssdbenchoczvertex3mi1.png

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/4816/cdmz.png

ps. hoe krijg ik een afbeelding te zien ipv de links? :P

[ Voor 34% gewijzigd door YaYo86 op 18-08-2011 15:26 ]

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Swordlord schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Dat ziet er een heel stuk beter uit, veel plezier met je SSD
Bedankt aan alle voor de ondersteuning!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

YaYo86 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:40:
Zijn dit normale 4K waardes? De SSD is aangesloten op SATA2 en AHCI staat aan evenals Write Cache:

http://imageshack.us/phot...sdbenchoczvertex3mi1.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/708/cdmz.png/

Met img tags. Simpelste manier is om bij een bestaande post met een afbeelding de knop view gebruiken om te kijken wat de code is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• YaYo86
MegaTronics schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:13:
[...]

Met img tags. Simpelste manier is om bij een bestaande post met een afbeelding de knop view gebruiken om te kijken wat de code is.
Die img tags werkten dus niet.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Tip: je probeert een URL naar een webpagina om te zetten in een plaatje: dat gaat natuurlijk niet werken.

Als het dan nog niet lukt, kan je dan misschien even wat zoeken? Je bent echt niet de eerste die het vraagt. Of een apart topic maken?

[ Voor 4% gewijzigd door _H_G_ op 18-08-2011 12:43 ]

• Swordlord
YaYo86 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:40:

http://imageshack.us/phot...sdbenchoczvertex3mi1.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/708/cdmz.png/

De waardes zijn opzicht in orde. Je hebt een P55 chipset toevallig? Gezien 4k read ietsjes lager uitvalt dan normaal.

En om je pics goed te krijgen, ga naar de imageshack pagina, rechterklik op het plaatje en kies dan afbeelding bekijken, dan heb je de directe link naar het plaatje.
Deze kun je dan gebruiken in de image tags.

Zo simpel is het :P

Tadaa de screenshot van YaYo86
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/4816/cdmz.png

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2011 14:59 ]

• YaYo86
Swordlord schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

De waardes zijn opzicht in orde. Je hebt een P55 chipset toevallig? Gezien 4k read ietsjes lager uitvalt dan normaal.

En om je pics goed te krijgen, ga naar de imageshack pagina, rechterklik op het plaatje en kies dan afbeelding bekijken, dan heb je de directe link naar het plaatje.
Deze kun je dan gebruiken in de image tags.

Zo simpel is het :P

Tadaa de screenshot van YaYo86
[afbeelding]
Nee, heb een H57 chipset. Enig idee hoe ik de 4K wat hoger krijg dan? IntelPPM?

Thx voor de Imageshack tip! :)

• Swordlord
H57, ach jah close genoeg ook een 5x serie ;)
Intel PPM kun je uitschakelen maar is alleen leuk voor benchmark effect.

De 5x serie chipset is gewoon een lui chipset :P Is de CPU idle, dan houd de sata controller zich ook idle. Zodra je wat belasting aan et systeem geeft, worden beiden wakker en is je random 4k dus ook hoger.
Zelf te testen door een stresstest of iets anders dat de CPU belast op de achtergrond te draaien en dan CDM te doen....

[ Voor 42% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2011 16:09 ]

• YaYo86
Swordlord schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:34:
H57, ach jah close genoeg ook een 5x serie ;)
Intel PPM kun je uitschakelen maar is alleen leuk voor benchmark effect.

De 5x serie chipset is gewoon een lui chipset :P Is de CPU idle, dan houd de sata controller zich ook idle. Zodra je wat belasting aan et systeem geeft, worden beiden wakker en is je random 4k dus ook hoger.
Zelf te testen door een stresstest of iets anders dat de CPU belast op de achtergrond te draaien en dan CDM te doen....
Ah oke dat wist ik niet, dan gooi ik Prime95 wel ff op 100% voor de fun en test ik het nog eens :P

Edit: Je hebt gelijk als ik Prime draai komt m'm 4K inderdaad hoger uit, jammer van de chipset :P

[ Voor 7% gewijzigd door YaYo86 op 18-08-2011 15:44 ]

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:23
Zojuist heb ik in mijn Dell XPS 15 een vertex 2 ssd van 60 GB geplaatst in de optical bay. De schijf wordt prima herkend maar ik loop nu tegen de volgende problemen aan.

- Opstarten van Windows (7 HP) duurt veel langer dan toen de ssd nog niet was geplaatst. (let op: windows staat nog op de HDD omdat ik de ssd eerst even wilde testen op werking e.d.)

-De OCZ toolbox ziet niet dat er een OZC ssd aanwezig is in de laptop.

-AS SSD benchmark zegt dat de 31K bad is en bij iaStor staat ok. Ben nogal nieuw op ssd gebied, dus kan iemand me uitleggen wat dit betekend?

- tot slot zijn de schrijfsnelheden naar mijn mening nogal laag (60mb/s)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen

• Swordlord
Ruudvanelk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:03:
Zojuist heb ik in mijn Dell XPS 15 een vertex 2 ssd van 60 GB geplaatst in de optical bay. De schijf wordt prima herkend maar ik loop nu tegen de volgende problemen aan.

- Opstarten van Windows (7 HP) duurt veel langer dan toen de ssd nog niet was geplaatst. (let op: windows staat nog op de HDD omdat ik de ssd eerst even wilde testen op werking e.d.)

-De OCZ toolbox ziet niet dat er een OZC ssd aanwezig is in de laptop.

-AS SSD benchmark zegt dat de 31K bad is en bij iaStor staat ok. Ben nogal nieuw op ssd gebied, dus kan iemand me uitleggen wat dit betekend?

- tot slot zijn de schrijfsnelheden naar mijn mening nogal laag (60mb/s)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen
Schrijf snelheden kloppen opzicht PERFECT! lees, PERFECT! afgelope pagina's zijn er nog andere Vertex 2 Drives langsgeweest, lees maar eens terug of gebruik de zoek functie hier op het forum of google om benchmarks te zoeken over de drive.

31K Bad betekend dat de partitie niet aligned is, dat betekend dat de sectoren van de partitie, niet op 1 lijn staan met de sectoren op de SSD.
Waarmee heb je de SSD geformateerd en gepartitioneerd? Windows 7 doet namelijk wel partitie's uitlijnen met een SSD.

Waarom de opstarttijd zo slecht is en de drive niet gevonden wordt, misschien door de optical bay drive, misschien door een nogal standaard probleem dat de Vertex drive heeft...
En dat is 100% goed herkend worden...
Genoeg topics te vinden hierover op GoT.

Edit:
Laat me de vraag opnieuw stellen...
Welk OS gebruik je... Want alleen windows 7, Vista en Gparted doen een partitie goed uitlijnen als je hem partitioneerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 18-08-2011 16:20 ]

• Ruut88
Ik heb hem geformatteerd in windows zelf met clustergrootte op standaard. Is dit de juiste manier?

Lees snelheid heb je idd gelijk in ik heb verkeerd gekeken excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subzelo
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Hallo,

Ik heb vandaag een OCZ Vertex 3 120GB Max IOPS aangeschaft.

De bench vallen bij mij tegen..

Waar zou het aan kunnen lichen??

In verschillende reviews zie ik dat de vertex 3 max iops makkelijk een Read snelheid van 475MB bereikt.

Bij mij licht dat op max 379MB

Ik heb de SSD op een sata 600 aangesloten en in de bios op AHCI ingesteld.

Zou het misschien aan de Sata kabel kunnen liggen? ik weet namelijk niet of ik een sata 600 kabel heb..

Bench,.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/o5428h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
an naba, dit lijken mij prima resultaten.

Je hebt gelijk met 5 keer 1 gb getest, dat is wel niet zo slim, want je hebt nu een enorme hoeveelheid zinloos geschrijf op je ssd gegenereerd. Mocht je nog eens willen testen (eigenlijk niet aan te raden), test dan op 3 keer 100 mb.

De veel hogere lees en schrijf snelheden betreffen tests met speciale files -met enkel nullen erin- op een verder lege schijf waardoor de hoogste theoretische snelheden behaald kunnen worden. Goed voor marketing doeleinden en om mee te pochen in de kroeg. Maar verder niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark81
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
subzelo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 04:42:
Hallo,

Ik heb vandaag een OCZ Vertex 3 120GB Max IOPS aangeschaft.

De bench vallen bij mij tegen..
Toevallig op de marvell controller aangesloten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Nu online
Ach, soms is een 0-fill wel leuk om te zien. Als die wel voldoet aan de specs, dan ben je toch weer iets wijzer en hoeft an-nada zich geen zorgen te maken over de sata kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

Ik heb sinds een week of twee een Vertex 3 Max IOPS, op een Asus U3S6 controller. De SSD heeft firmware v2.08. Verder draai ik Windows 7 64-bit SP1, clean installed.
Sinds een paar dagen gebeurt het steeds vaker dat de Vertex 3 verdwijnt van het systeem. Het begint met het vastlopen van Windows (applicaties reageren niet meer, muis beweegt nog wel) en daarna een spontane reboot.
Tijdens de POST van de Asus controller is de Vertex ook niet meer zichtbaar. No hard drives detected dus.
Alleen het systeem uit- en aanzetten zorgt dat de SSD het weer doet, waarna het systeem zich weer een tijdje normaal gedraagt.
Op het OCZ Forum kom ik dit probleem ook tegen, waarbij ik lees dat het met firmware v2.11 nog erger is. Daar gebruiken ze voornamelijk de Intel on-board controllers, maar ik heb geen Intel chip op die Asus U3S6 (ben even kwijt wat het wel was).
Ik vermoed dat er een bug in die Vertex 3 SSD's zit maar kan er verder weinig over vinden, alleen "lotgenoten".

Iemand die hier iets meer over weet?

edit: ahh, lees toevallig twee posts boven mij... Die Asus U3S6 heeft een Marvell controller. Verminderde prestaties neem ik nu voor lief, als ie het maar gewoon blijft doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 19-08-2011 11:08 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Bekend probleem, er zijn ook veel mensen waarbij 2.11 wel het probleem oplost die jij benoemd. Die kom je alleen veel minder tegen op het OCZ forum omdat die niks hebben om over te klagen.

Even proberen om je FW te updaten naar 2.11 dus en kijken wat er gebeurd.

Edit; ik had ook problemen op de Marvell chip, nu ik op de Intel draai icm 2.09 en RST 10.6 heb ik 0,0 problemen!

[ Voor 18% gewijzigd door YaYo86 op 19-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Okee, niks te verliezen, problemen heb ik toch al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekend probleem....

[SSD]Vertex 2 wordt niet gedetecteerd in BIOS
Windows 7 install herkent SSD niet
Vertex 3 240 GB en HP Elitebook 8530W
OCZ Agility 3 wordt niet herkend

Van deze maand alleen. Kijk of er nog firmware updates klaarliggen, neem anders een andere schijf (alles zonder sandforce controller is goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Crusader schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:08:
Ik heb sinds een week of twee een Vertex 3 Max IOPS, op een Asus U3S6 controller. De SSD heeft firmware v2.08. Verder draai ik Windows 7 64-bit SP1, clean installed.
Sinds een paar dagen gebeurt het steeds vaker dat de Vertex 3 verdwijnt van het systeem. Het begint met het vastlopen van Windows (applicaties reageren niet meer, muis beweegt nog wel) en daarna een spontane reboot.
Tijdens de POST van de Asus controller is de Vertex ook niet meer zichtbaar. No hard drives detected dus.
Alleen het systeem uit- en aanzetten zorgt dat de SSD het weer doet, waarna het systeem zich weer een tijdje normaal gedraagt.
Op het OCZ Forum kom ik dit probleem ook tegen, waarbij ik lees dat het met firmware v2.11 nog erger is. Daar gebruiken ze voornamelijk de Intel on-board controllers, maar ik heb geen Intel chip op die Asus U3S6 (ben even kwijt wat het wel was).
Ik vermoed dat er een bug in die Vertex 3 SSD's zit maar kan er verder weinig over vinden, alleen "lotgenoten".

Iemand die hier iets meer over weet?

edit: ahh, lees toevallig twee posts boven mij... Die Asus U3S6 heeft een Marvell controller. Verminderde prestaties neem ik nu voor lief, als ie het maar gewoon blijft doen.
Die problemen heb ik ook gehad en was voor mij de reden om de Vertex 3 weg te doen voor een M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Thanks, heb voldoende aanknopingspunten, kan er mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark81
Bij een kameraad van me werkt zijn vertex3 maxiops eindelijk goed sinds firmware 2.11 en die heeft hem zelfs op de marvell controller aangesloten. Je ziet dus dat de ervaringen heel divers zijn. je hebt niks te verliezen, dus idg gaan met die banaan en updaten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Kan hij niet eens een bench uploaden hier? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van OCZ moet ik de schijf opsturen die problemen geeft, het probleem is alleen dat ik een snelle methode wil hebben om er achter te komen welke schijf van mijn RAID0 configuratie nu ruk is.

Ik heb geen zin om namelijk 2x een installatie op een single drive te zetten en maar een paar weken moet wachten tot er weer een blauw scherm opduikt.

Welke tools / tips zouden mij daarbij kunnen helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-08-2011 13:03 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:02:
Van OCZ moet ik de schijf opsturen die problemen geeft, het probleem is alleen dat ik een snelle methode wil hebben om er achter te komen welke schijf van mijn RAID0 configuratie nu ruk is.

Ik heb geen zin om namelijk 2x een installatie op een single drive te zetten en maar een paar weken moet wachten tot er weer een blauw scherm opduikt.

Welke tools / tips zouden mij daarbij kunnen helpen?
Je kan je os op een ssd zetten en progs op de ander , kun je ze bijde gebruiken en testen alsnodig.
Er zit voor je os niet zo veel winst in raid0 ssd tenopzichte van een enkele ssd , de winst van raid0 zit in sequenteel read en write . Neemt niet weg dat raid0 ssd wel een leuke aanvulling kan zijn op je pc .
En zo te zien op je yuotube filmpje ga je wel heel intiem om met je ssd s , dat is geen software maar echte hardware B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subzelo
Mark81 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:59:
[...]

Toevallig op de marvell controller aangesloten? ;)
klopt, ik heb hem op een marvell controller aangesloten, een Asus Rampage iii Gene bord.

Is het aan te raden de OCZ firmware up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subzelo
Bedankt voor de tip,.. Ik heb het ook meteen gegoogled en zie daadwerkelijk dat een SSD stressen niet echt aangeraden is.
Reepje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:44:
an naba, dit lijken mij prima resultaten.

Je hebt gelijk met 5 keer 1 gb getest, dat is wel niet zo slim, want je hebt nu een enorme hoeveelheid zinloos geschrijf op je ssd gegenereerd. Mocht je nog eens willen testen (eigenlijk niet aan te raden), test dan op 3 keer 100 mb.

De veel hogere lees en schrijf snelheden betreffen tests met speciale files -met enkel nullen erin- op een verder lege schijf waardoor de hoogste theoretische snelheden behaald kunnen worden. Goed voor marketing doeleinden en om mee te pochen in de kroeg. Maar verder niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Ik probeer momenteel Windows 7 HP op mijn SSD (vertex 2) in een caddy op de plaats van de dvd drive in mijn laptop (xps15) te installeren.

Echter krijg ik direct in de windows installatie de foutmelding: een vereist stuurprogramma voor een cd dvd-station ontbreekt windows 7.

Nu heb ik na wat google werk al geprobeerd de sata drivers en dvd drivers van dell op een andere usb stick te zetten maar deze vind hij niet (ook niet na handmatig selecteren).

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Veel problemen gehad met met mijn vertex 3 120gb, vandaag zonder kosten (zelfs geld terug) kunnen ruilen voor een 320 intel 120gb retail.

Direct laatste fw er op en geen blauwe schermen meer! Heerlijk.

Ik heb deze ssd nu als D: schijf en voor C: heb ik al een intel x25-m 160gb. Bij het updaten van mijn D: (nieuwe intel SSD) gaf hij aan dat er ook een update was voor mijn INtel x25-m.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om deze disk te updaten als OS disk zonder verlies van data?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
@ Ruud

Jah, heel simpel, SSD in de normale HDD bay...
En dan zo installeren, achteraf de caddy + HDD weer erin zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 20-08-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Swordlord schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:35:
@ Ruud

Jah, heel simpel, SSD in de normale HDD bay...
En dan zo installeren, achteraf de caddy + HDD weer erin zetten
is er geen andere oplossing want het schijnt nogal een hel te zijn om bij mijn laptop bij de hdd te komen omdat dan de gehele palmrest eraf moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
NIeuwe XPS serie is daar nogal ruk mee jah...
Maar ik zou het niet weten, ga eens rondvragen in het Dell XPS ervaring topic, of daar mensen zijn die er oplossingen voor hebben.
Dan zit je tenminste iets dichter bij de bron van oplossingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 20-08-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PICS http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Maar je moet hem gewoon kunnen installeren via usb stick. Welke tool heb je gebruikt om de .iso naar de usb stick te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:48:
PICS http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Maar je moet hem gewoon kunnen installeren via usb stick. Welke tool heb je gebruikt om de .iso naar de usb stick te zetten?
om mijn stickie te maken heb ik gewoon de originele tool van microsoft gebruikt : Windows 7 USB DVD Download Tool.

Stickje wordt ook gewoon prima herkent en boot meteen alleen eerste scherm van de installatie daar gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ruudvanelk schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:22:
Ik probeer momenteel Windows 7 HP op mijn SSD (vertex 2) in een caddy op de plaats van de dvd drive in mijn laptop (xps15) te installeren.

Echter krijg ik direct in de windows installatie de foutmelding: een vereist stuurprogramma voor een cd dvd-station ontbreekt windows 7.

Nu heb ik na wat google werk al geprobeerd de sata drivers en dvd drivers van dell op een andere usb stick te zetten maar deze vind hij niet (ook niet na handmatig selecteren).

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Had ik ook met m'n laptop. Vanalles geprobeerd. Uiteindelijk gelukt met een andere Win 7 installatie DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Workaholic schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:34:
Ik heb deze ssd nu als D: schijf en voor C: heb ik al een intel x25-m 160gb. Bij het updaten van mijn D: (nieuwe intel SSD) gaf hij aan dat er ook een update was voor mijn INtel x25-m.
Ik zou de 320 als C schijf gebruiken, die is toch een stukje sneller.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om deze disk te updaten als OS disk zonder verlies van data?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een Kingston V100+ 96GB besteld. Vraag me alleen af op welke controller ik deze zal aansluiten. Ik heb een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P mobo met 2 SATAII controllers. Ik gebruik momenteel de AMD (SB750)controller voor m'n RAID0 config.

- Nu kan ik dit zo laten en de SSD op de Gigabyte controller aansluiten.

- Ik kan ook de SSD op de AMD controller en m'n RAID config op de Gigabyte controller aansluiten.

- Beide op de AMD kan ook, alleen staat deze dan ingesteld op RAID modus en niet op AHCI.

Wat lijkt jullie de beste optie?

[ Voor 68% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-08-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SATA controller van je chipset. De controllers van je moederbord die gebruik maken van pci lanes zijn bijna zonder uitzondering ruk.

Edit: wacht, je hebt een ander bord. Even wachten tot er iemand langskomt met meer verstand...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:50:
De SATA controller van je chipset. De controllers van je moederbord die gebruik maken van pci lanes zijn bijna zonder uitzondering ruk.

Edit: wacht, je hebt een ander bord. Even wachten tot er iemand langskomt met meer verstand...
Haha, de AMD controller zit op de Soutbridge, wat mij sneller lijkt dan de Gigabyte controller die op de PCI-E Bus zit.

Ik kan poorten 1-3 van de AMD controller instellen op IDE, ACHI en RAID. Poort 3-5 kan ik instellen als IDE of hetzelfde als poorten 1-3. Die staan echter op RAID, dus dan draait de SSD dus ook in RAID en niet AHCI, wat me ook niet optimaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark81
Volgensmij kan je je SSD het beste op de Gigabyte controller aansluiten en op AHCI instellen. Daarna gewoon de standaard AHCI driver van Windows gebruiken.
Als je de SSD op de AMD controller aansluit (die momenteel op Raid staat) heb je wel alle voordelen van AHCI, maar heb je volgensmij geen TRIM. Dacht ik tenminste..... dus dat is niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
@Dj-sannieboy,
Na je manual(BIOS) gelezen te hebben ben ik het met Mark81 eens, je SSD op de GSata II en die instellen op AHCI. Je Raid kun je dan op de normale Sata opbouwen(sata2-0/2-3)
De GSata II staat los van de rest van je satapoorten en is onafhankelijk in te stellen op zowel IDE als AHCI danwel Raid

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Een vraagje:

Als ik mijn BIOS op AHCI zet herkent hij geen apparaten meer. De HDD niet, maar ook niet de DVD drive. Moet ik windows gewoon op AHCI zetten en het proberen of moet ik eerst wat installeren binnen windows 7 voordat ik er iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Ik heb alles op AHCI gezet voor het installeren, dus in de bios en daarna reboot met win-cd.
later in AHCI zetten kan ook, maar handiger is vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:17
Gropah schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:04:
Een vraagje:

Als ik mijn BIOS op AHCI zet herkent hij geen apparaten meer. De HDD niet, maar ook niet de DVD drive. Moet ik windows gewoon op AHCI zetten en het proberen of moet ik eerst wat installeren binnen windows 7 voordat ik er iets mee kan?
Even deze guide volgen:
http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Goede Guide Malantur!

edit1:
Dit is echter als je windows al geinstalleerd hebt...als je dat nog niet hebt, is het handiger om vooraf in je bios alles op AHCI te zetten, dan pakt ie het automatisch mee.

[ Voor 81% gewijzigd door Jerdek op 21-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik wou het ook al doen voor installatie van windows, maar toen had ik het ook al...

Ik zal me even gaan verdiepen in die guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
vergeet niet het bestandje dat daar staat te downloaden en te draaien...succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fyi vanaf het Intel SSD Forum :

I updated my 320 120GB with 1.9 and it went smooth and it ran for about 30 min without any problems, then i decided to test it with Intels SSD toolbox full diagnostic scan and after about 80% i got a Blue screen and had to shut it down hard. Then the disk died and all i could see was 8MB. So i dont think the new firmware fixed the problem... What to do?

Schijnt dus toch nog iets te zijn ook na nieuwe Firmware?

http://communities.intel.com/message/136626#136626

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Die guide is wel goed, hij doet wat hij moet doen, maar ik vraag mij af of het mijn probleem wel oplost? Ik heb namelijk het probleem dat in de BIOS, als ik die op ACHI zet, hij geen device herkent... Is dit normaal of moet ik daar wat voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:17
Test het eens? Onthoud welke waarde er in het registry stond voor het het edit, en dan kan je nog altijd terug naar de vorige modus gaan.

Ik heb in ieder geval een half jaar geleden hetzelfde probleem gehad, maar ik kan helaas niet helemaal herinneren hoe ik het opgelost heb :P
Maar de registry edit zit er hoe dan ook voor iets tussen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
eerst in je register de waardes aanpassen, daarna reboot en je bios op ahci, dan nog eens reboot.
dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Maar als het niet werkt ben ik mijn windows install kwijt volgens die guide. Windows staat dan immers op AHCI, terwijl de BIOS op sata staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Wil je zeker zijn, dan moet je gewoon schone install doen met de instellingen op voorhand op AHCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:37
Viper72 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:21:
Fyi vanaf het Intel SSD Forum :

I updated my 320 120GB with 1.9 and it went smooth and it ran for about 30 min without any problems, then i decided to test it with Intels SSD toolbox full diagnostic scan and after about 80% i got a Blue screen and had to shut it down hard. Then the disk died and all i could see was 8MB. So i dont think the new firmware fixed the problem... What to do?

Schijnt dus toch nog iets te zijn ook na nieuwe Firmware?

http://communities.intel.com/message/136626#136626
Nou dan wacht ik toch maar even met installeren ervan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
verstandig sovereign, ff wachten tot intel de issues heeft opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sovereign schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Gewoon installeren, kans is erg klein dat je dit issue treft. Tot op heden naar ik lees heeft 1 gebruiker dit opgemerkt en is benaderd door Intel.

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Hetzelfde was vorig jaar met de Vertex2, ik heb hem gewoon geinstalleerd en firmware geflashed en geen problemen gehad.
Tis een gok die je gewoon moet wagen, is ie niet goed, gewoon terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jerdek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:53:
@Dj-sannieboy,
Na je manual(BIOS) gelezen te hebben ben ik het met Mark81 eens, je SSD op de GSata II en die instellen op AHCI. Je Raid kun je dan op de normale Sata opbouwen(sata2-0/2-3)
De GSata II staat los van de rest van je satapoorten en is onafhankelijk in te stellen op zowel IDE als AHCI danwel Raid
Ik dacht hier idd ook aan, maar was niet 100% zeker. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Andersom kan ook hoor alles op je gewone Sata en je Raid(mits maar 2 schijven) op je GSata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jerdek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:12:
Andersom kan ook hoor alles op je gewone Sata en je Raid(mits maar 2 schijven) op je GSata
Ik weet niet welke controller de beste prestaties levert voor m'n SSD. Ik denk eerlijk gezegd de AMD controller. (De GSATAII controller, is voor zover ik kan vinden een JMicron)

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
het zijn beide sata II dus max 300MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jerdek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:24:
het zijn beide sata II dus max 300MB/s
Klopt, maar vaak presteren verschillende controller toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dat is dan kwestie van uittesten he, je kunt met beide proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@dj-sannieboy,
je kunt Gigabyte natuurlijk ook zelf ff vragen he door bv dit formulier: http://ggts.gigabyte.com/...Netherlands&SourceWeb=B2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Ik weet niet welke controller de beste prestaties levert voor m'n SSD. Ik denk eerlijk gezegd de AMD controller. (De GSATAII controller, is voor zover ik kan vinden een JMicron)
Het is voor zover bekend in mijn ogen ook een Jmicron controller, ook maar een Sata-300

De southbridge / sata controller van AMD is dik in orde, samen met Intel zijn dit zo'n beetje de beste controllers die je kan hebben voor normale doeleindes.

Dus ik zou aanraden om gewoon de standaard Sata poorten te gebruiken voor de SSD want de Jmircon/Gigabyte controller bied geen extra voordelen.
Daarbij heb je dan ook de zekerheid dat je met de AMD drivers TRIM functionaliteit goed werkend hebt want hij staat in gewone AHCI mode.

De RAID zou ik dan zetten op de andere controller.

EDIT:
Jerdek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:13:
Ik heb lopen zoeken, maar kan iig nergens specifiek vinden dat het een JMicron is.
Bij deze gaan we dan maar de driver downloaden en loeren in de INF files...
;Copyright 2005, JMicron Technology Corp.

[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Provider=%JMICRON%
ClassGUID={4D36E97B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Class=SCSIAdapter
DriverVer=11/03/2008, 1.17.43.05
CatalogFile=jraid.cat

[ Voor 52% gewijzigd door Swordlord op 21-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Ik heb lopen zoeken, maar kan iig nergens specifiek vinden dat het een JMicron is.

edit1:ok, daar had ik niet gezocht :)

[ Voor 21% gewijzigd door Jerdek op 21-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Swordlord schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

Het is voor zover bekend in mijn ogen ook een Jmicron controller, ook maar een Sata-300

De southbridge / sata controller van AMD is dik in orde, samen met Intel zijn dit zo'n beetje de beste controllers die je kan hebben voor normale doeleindes.

Dus ik zou aanraden om gewoon de standaard Sata poorten te gebruiken voor de SSD want de Jmircon/Gigabyte controller bied geen extra voordelen.
Daarbij heb je dan ook de zekerheid dat je met de AMD drivers TRIM functionaliteit goed werkend hebt want hij staat in gewone AHCI mode.

De RAID zou ik dan zetten op de andere controller.

EDIT:

[...]

Bij deze gaan we dan maar de driver downloaden en loeren in de INF files...

[...]
Thanks! Ik doe gewoon de SSD op de AMD en de RAID op de Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Mijn Vertex 2 is een paar weken geleden overleden en is opgestuurd. Het is al de tweede keer binnen een jaar dat de SSD zijn data kwijt was, dus ik heb het vertrouwen een beetje verloren in de Vertex 2. Nu kan ik ook (tegen bijbetaling) voor een andere SSD kiezen. Betrouwbaarheid vind ik belangrijker dan die laatste procent snelheid. Zit ik met een Intel 320 wellicht wat veiliger?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

De Intel 320 is een heel stuk betrouwbaarder dan de Vertex 2.

De Vertex 2 is zo ongeveer de meest onbetrouwbare SSD die je kan krijgen. De Vertex 3 lijkt iets beter te zijn, maar ook hier zijn veel issues mee.

Voor meer/beter advies kun je beter eens kijken in [BBG aanschaf] SSD

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
De vertex2 25nm zijn idd geregeld problemen mee, ik heb met de 34nm versie geen problemen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:21:
De vertex2 25nm zijn idd geregeld problemen mee, ik heb met de 34nm versie geen problemen iig
Ik had een 34nm en die was ook niet betrouwbaar. Moet wel zeggen dat het altijd mis ging binnen een week nadat ik een firmware upgrade had gedaan. Maar volgens mij zou ik nu een 25nm als vervanging krijgen, dus ben maar gegaan voor een Intel 320.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
ja je kunt pech hebben, heb de mijne bijna een jaar, en gewoon zonder problemen de firmware geflashed tot de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Laatst online: 22:12

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik heb de vertex 2 (34nm) ongeveer een jaar, en heb de laatste firmware erop staan. Nooit geen problemen mee gehad.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Sinds afgelopen vrijdag een OCZ Agility 3 120GB hangen.
Is dit volgens de verwachtingen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/OCZ_Agility_SATA3-600.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met een SSD in een HP DM1 netbook? Ik heb getest met een Crucial C300 128 GB en de prestaties vallen me een beetje tegen t.o.v. de desktop prestaties van de C300. De laatst bekende AMD AHCI driver staat erop maar dat qua performance maakt dat niet al teveel verschil. Nu zijn het geen slechte resultaten maar ik heb de indruk dat de hardware ondersteuning voor SATA 3 niet je van het is bij de DM 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/08/22/1314010813-50.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door regmaster op 22-08-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Jerdek schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:40:
ja je kunt pech hebben, heb de mijne bijna een jaar, en gewoon zonder problemen de firmware geflashed tot de laatste.
Ik wil er niet teveel worden aan vuil maken om te voorkomen dat hier weer een Vertex-betrouwbaarheidsdiscussie krijgen, maar dit zou ik toch omdraaien: je kan mazzel hebben dat je een Vertex 2 hebt die het blijft doen.

Die SandForce controller (SF1200 zo uit m'n hoofd) is gewoon zo onbetrouwbaar als wat, daar heeft het gebruikte flashgeheugen niets meer te maken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Regmaster
Dat zijn volgens mij wel aardige resultaten voor een netbook, alleen de 4k resultaten blijven wat achter. Ook al AHCI in het bios aangezet, ipv alleen de driver geinstalleerd ?

@Beta911
Dat zijn inderdaad nette resultaten voor een agility 3. Ik zou als ik jou was niet teveel benchmarks doen met die instellingen. 3x100mb is goed genoeg om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik zag het inderdaad nu pas :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

RvL schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:04:
....De Vertex 2 is zo ongeveer de meest onbetrouwbare SSD die je kan krijgen. ....................
Heb zelf al een flinke tijd de Vertex 2 (100GB versie), nooit problemen mee gehad, werkt nog steeds prima.
Maar het is wel waar dat Intel nog altijd betrouwbaardere SSD's maakt.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zoals ik al zeg, je kan er geluk mee hebben, maar als je een beetje gaat zoeken op internet dan kom je voldoende verhalen tegen waarin mensen meerdere Vertex 2 schijven hebben gehad die allen binnen afzienbare tijd defect raken.

Ik heb ook uitvalspercentages gezien van meer dan 10%. Dat is geen kenmerk van een betrouwbaar product ;)

Maar nogmaals, er zijn ook genoeg gebruikers bekend bij wie het wel werkt.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sovereign schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Dan wacht ik ook nog even. Heb geen zin om twee keer die SSD uit mijn netbook te moeten halen om de firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Vind dit wel tegenvallen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/OCZ_Agility_SATA3-600_2.PNG
Zou de lijn niet geheel overal zoals het laatste stuk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:02:
@Regmaster
Dat zijn volgens mij wel aardige resultaten voor een netbook, alleen de 4k resultaten blijven wat achter. Ook al AHCI in het bios aangezet, ipv alleen de driver geinstalleerd ?
Helaas heeft HP het BIOS erg beperkt gehouden en de optie staat er niet in. Er is geen mogelijkheid om functies als AHCI aan te zetten. Het kan dus zomaar zijn dat de sata poort gewoon op IDE staat. Dat zou de 4k waarden kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
430xlkod schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:29:
Vind dit wel tegenvallen:
[afbeelding]
Zou de lijn niet geheel overal zoals het laatste stuk moeten zijn?
Nee het klopt wel hoor, je test hem met je systeemfiles er op, test hem maar eens los als hij niet in gebruik is door een systeem dan zie je hem wel bijna recht

Ik wacht op deze http://nl.hardware.info/n...-6-gbits-voor-consumenten

[ Voor 11% gewijzigd door MiskentTalent op 22-08-2011 17:07 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

regmaster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:59:
Iemand ervaring met een SSD in een HP DM1 netbook? Ik heb getest met een Crucial C300 128 GB en de prestaties vallen me een beetje tegen t.o.v. de desktop prestaties van de C300. De laatst bekende AMD AHCI driver staat erop maar dat qua performance maakt dat niet al teveel verschil. Nu zijn het geen slechte resultaten maar ik heb de indruk dat de hardware ondersteuning voor SATA 3 niet je van het is bij de DM 1.

[afbeelding]
Mijn resultaten van mijn 40 GB Intel 320 in de HP dm1-3125ed staan hier, welke qua 4k resultaten overeenkomt met die van jou. Volgens mij staat de SATA poort wel op AHCI, want anders zou die nooit bij de installatie de MS AHCI driver selecteren.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 22-08-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Heren,

Ik zit even met een kwestie. Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuw systeem met daarin een SSD schijf. De twijfel ligt nu echter bij de manier waarop ik de SSD ga gebruiken. Ga ik OF een kleine SSD nemen en dan met ISRT aan de slag? OF neem ik een grotere SSD en ga ik die inzetten als boot disk?

Wie kan mij zeggen wat wijsheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
Of je neemt de grote SSD, gebruikt 80% ervan als bootdisk en de overige 20% als SRT, jah het is mogelijk een deel van een SSD hiervoor in te zetten.

Maar dat ligt er helemaal aan, wat doe je met je systeem, welke games of applicaties draai je.

edit:
Officieel zou je ook met deze vragen in het [BBG aanschaf] SSD moeten zijn, je zult de waarschuwing vast hebben gelezen of niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Swordlord op 22-08-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Mijn resultaten van mijn 40 GB Intel 320 in de HP dm1-3125ed staan hier, welke qua 4k resultaten overeenkomt met die van jou. Volgens mij staat de SATA poort wel op AHCI, want anders zou die nooit bij de installatie de MS AHCI driver selecteren.
Oké, thanks. Ik heb de originele HP install er nog op staan dus ik had er geen MS ahci driver op staan, Ik heb het netbook wel geheel ontdaan van de HP meuk en dat scheelde al een hoop in performance.
Ik zal van de week even een clean install doen met win7 x64 en dan even opnieuw gaan meten. Eens zien of er dan merkbare verschillen zijn. Het is in elk geval sneller dan de Samsung 7200 t/pm harddisk die erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Ik weet dat dat kan. Nadeel is echter dat de kleine schijf ik noemde speciaal geschikt is voor ISRT omdat die de vele schijfbewerkingen aan kan. Een normale SSD zou hier minder geschikt voor zijn met als gevolg dat die dan sneller zou slijten. Of is de algemene mening hier dat dit niet uit hoeft te maken voor een gewone SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zou op zich niet zo'n groot probleem moeten zijn, desnoods neem je een iets grotere en wijs je meer cache toe.

Overigens gisteren de 500GB 7200RPM disk uit de MSI Megabook S262B hier vervangen. De laptop had oververhittingsverschijnselen, en nadat de koeling was schoongemaakt en de CPU was voorzien van nieuwe pasta bleef alleen dat kookplaatje nog over. Achteraf bleek het dus niet aan oververhitting te liggen, maar was een van de 1GB modules gewoon gaar.
Vriendin vindt het een verademing: ding start loeisnel op, ding wordt amper nog warm op schoot en ondanks dat er nu nog maar 1GB in zit is dat ding sneller dan ooit tevoren. SSD die erin is gegaan is de OCZ Vertex 30GB die ik in mijn desktop had. Als die laptop binnenkort datacorruptie heeft weet ik iig zeker dat OCZ de kliko in kan.
Werkwijze was simpel: oude disk in desktop hangen, booten in single user mode, aligned partities aanmaken op de SSD, met rsync alles kopieren naar de SSD en vervolgens grub in de MBR installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Nu online
r0_ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:31:
Ik weet dat dat kan. Nadeel is echter dat de kleine schijf ik noemde speciaal geschikt is voor ISRT omdat die de vele schijfbewerkingen aan kan. Een normale SSD zou hier minder geschikt voor zijn met als gevolg dat die dan sneller zou slijten. Of is de algemene mening hier dat dit niet uit hoeft te maken voor een gewone SSD?
http://www.anandtech.com/...logy-ssd-caching-review/3

Hier staat dat Intel's keuze niet vanwege levensduur is. Hierin wijkt Anand's conclusie wat af, daar hij wel de keuze van SLC logisch vind vanwege de hoeveelheid schrijfacties. En dat is een goeie vraag, maar ik kan uit de pagina daarvoor niet precies opmaken wat die cache nu doet. Als ie elke write gaat cachen, dan kan dat er best in hakken en dan zou ik dat niet willen doen op 20GB MLC (m.a.w. een klein deel van een normale SSD).

"Read a block enough times or write to it enough times and those accesses will get pulled into the SSD cache until it's full. When full, the least recently used data gets evicted making room for new data.". Het lijkt dus alsof ie niet elke write cached, maar hoe dat werkt.. Misschien dat iemand anders hier info/gedachtes over heeft.
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aanschafadvies? Dat kan in [BBG aanschaf] SSD.