Vertex 3 240 GB en HP Elitebook 8530W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:35
Onlangs ben ik van laptop veranderd in mijn oude laptop (msi gx660) had ik een vertex 3 240 gb ssd zitten dit werkte gewoon perfect (sata II interface). Nu werk ik tijdelijk op een HP elitebook 8530W tot dat ik mijn volgende laptop heb aangeschaft echter heeft deze laptop problemen met het herkennen van mijn vertex 3.

De eerste keer dat ik de laptop aan zetten met de ssd er in werd hij herkend, echter de opvolgende keren niet meer, ik heb hem al in IDE en AHCI modus proberen te herkennen maar beide falen. Ik heb helaas ook geen andere computer in huis waarmee ik de werking van de ssd kan testen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er zijn op het moment problemen met de vertex 3 en agility
kijk ook maar eens op het forum van ocz.

http://www.ocztechnologyf...e-I-want-you-to-post-here

Mogelijk heeft jouw probleem er ook mee te maken.

Of lees hier op tweakers maar eens bij de nieuwe firmware
http://tweakers.net/meukt...id-3-revodrive-3-211.html

Heb helaas zelf ook problemen met een Agility 3 120GB

[ Voor 26% gewijzigd door PBloem op 08-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem... Probeer hem te flashen, als dat niet werkt, ga proberen je geld terug te krijgen vanwege deze ondeugdelijke drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Is er enige manier om dit ding low level te benaderen vanuit windows en de data uit te lezen >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Gewoon aan een computer met werkende windows installatie hangen :)

Dus een desktop met een vrij SATA slot, of via een usb -> sata verloopje.

Je kan ook vanaf usb booten met een ubuntu live stick/cd, maar dat werkt dus alleen als de schijf word herkend in het bios.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:14:
Ja. Gewoon aan een computer met werkende windows installatie hangen :)

Dus een desktop met een vrij SATA slot, of via een usb -> sata verloopje.

Je kan ook vanaf usb booten met een ubuntu live stick/cd, maar dat werkt dus alleen als de schijf word herkend in het bios.
Vandaag heb ik even op iemand anders zijn pc de ssd proberen aan te sluiten. Daar werd hij dus ook niet in de bios herkend vervolgens heb ik gekeken of ik hem in windows te pakken kon krijgen iedergeval niet via apparaat beheer. Ik heb ook geprobeerd via een cd met een ocz linux distro de firmware proberen te updaten ook tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al enige tijd zie je dergelijke meldingen over de Vertex series langs komen, zoals Darkstone al aangeeft, probeer de drive terug te brengen en geld te ontvangen. Ik ben bang dat, wanneer de drive niet gedetecteerd wordt in het BIOS, Windows of eventueel Linux, je de data als verloren kunt beschouwen. Je zou dit topic nog kunnen raadplegen: Thematopic: Datarecovery

Je kunt beter een Intel of bijvoorbeeld de Crucial M4 series kopen, misschien op papier iets langsamer, maar in de praktijk zal je dit niet merken. Ze zijn in iedergeval een stuk betrouwbaarder dan de OCZ drives, OCZ laat op het ogenblik behoorlijk wat steken vallen. Zie ook dit topic: [BBG aanschaf] SSD of eventueel: Het grote SSD topic ~ Deel 8

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 10-08-2011 08:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken je niet rijk: de M4 heeft problemen met laptops met een bijzonder snel bios. Zoals de elitebook 8560w: Devil777 in "[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:53:
Reken je niet rijk: de M4 heeft problemen met laptops met een bijzonder snel bios. Zoals de elitebook 8560w: Devil777 in "[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012".
Ik had inderdaad eerder een M4 hier had ik echter nog meer problemen mee werd af en toe niet herkend toen heb ik hem geruild voor een vertex 3 tegen mijn zin in eigenlijk ivm slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraal van het verhaal: gewoon een spotgoedkope kingston nemen :P
Pagina: 1