[SSD]Vertex 2 wordt niet gedetecteerd in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik zit met het volgende probleem: Mijn SSD wordt niet goed herkend door mijn computer en ik kan hierdoor windows niet installeren.

Afgelopen weekend begon mijn windows7 installatie, na een jaar zonder problemen, vastlopers te vertonen en kreeg ik na een reboot de melding "Disk boot failure". Dus ik dacht even windows opnieuw te installeren en ermee klaar te zijn.

Echter liep de installatie vast bij 5% en heb ik na een uurtje wachten maar de reboot knop ingedrukt. Sindsdien krijg ik het volgende scherm als ik de computer op start.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/r27r7s.jpg
Daarna blijft hij hangen op het bovenstaande scherm. Maar zodra ik een andere HDD aan de computer hang wordt deze zonder problemen gedetecteerd en kan ik deze ook gebruiken om windows op te installeren. Als ik de SSD ff loskoppel gedurende het opstarten dan boot hij wel door naar de windows installatie.Maar als ik dan de SSD selecteer voor de installatie dan krijg ik echter de melding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden aangemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden."

Daarnaast heb ik de SSD via usb aangesloten op mijn laptop en dan functioneert hij wel normaal, de schijf verkennen, items kopiëren en verplaatsen is allemaal geen probleem. En ik heb hem dan ook al een keer via mijn laptop geformatteerd in NTFS formaat. Dit mocht echter niet baten.
Dit alles laat mij radeloos, ik heb verschillende kabels en satapoorten geprobeerd, CMOS gereset echter allemaal zonder resultaat.

Dus ik hoop dat iemand hier een oplossing weet of een goede suggestie heeft. In eerste instantie dacht ik namelijk dat de SSD gewoon kapot was maar doordat ik hem wel gewoon kan benaderen via een usb aansluiting begin ik toch te twijfelen? Het gaat trouwens om een Vertex2 90GB SSD i.c.m. een Gigabyte H55N-USB3 moederbord.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is weer zo ver.

Windows 7 install herkent SSD niet
Vertex 3 240 GB en HP Elitebook 8530W
Windows 7 installeren op vertex 3 Max IOPS
OCZ Agility 3 wordt niet herkend
van de afgelopen maand.

firmware updaten indien je een andere PC beschikbaar hebt en bidden dat dat het probleem oplost, zo niet, RMA'en. En koop de volgende keer een betrouwbare SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bedankt Darkstone, dan wordt het denk ik een RMA. Sorry voor het topic, maar ik dacht dat ik weer een afwijkend probleem had aangezien ik hem nog wel kon benaderen via USB, iets wat ik zou gauw niet kon opmaken uit de andere topics ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11