Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 58.570 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
argro schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:11:
[...]
Een fiets van 1 jaar oud zou nog goed moeten zijn, maar dat hangt er ook maar helemaal vanaf wat er mee gedaan is. 40-50 keer naar de lokale supermarkt gefietst of 40-50 keer 100km over zandvlaktes gecrosst. Ik heb geen idee. Wanneer je overigens niet bereid bent geld in een check te steken dan heb je niet veel keus.
In mijn geval is dat meestal gewoon asfalt pakken in Nederland, tochten maken van ongeveer 30-40 km, in 1 tot 1,5 uur. Vaak langdurig in 1 vaste versnelling, niet veel op-en-afschakelen. Enkele keren door een bos lopen crossen (heuvelachtig), maar daarna natuurlijk wel weer even afgespoten van de modder.
Remmen doen het nog perfect, en ik heb over het algemeen alleen geremd als ik achter langzamere (normale) fietsers terecht kwam, voor stoplichten, noodstop en dergeljike.
Is voor dit gebruik in 1 jaar echt een onderhoudsbeurtje nodig? Ik had de vorige keer het idee toen ik m'n fiets weer ophaalde na het eerste onderhoudsbeurtje, dat hij enkel schoongemaakt was en er verder niks aan gedaan was. Geldklopperij van de fietsenhandelaar, of echt nodig?
[...]
Omhoog houdt ik zo veel mogelijk rechts. Bergaf is 30-40 km/u niet te doen, dan kun je om de 100 meter remblokken vervangen. De snelheid zal fors hoger liggen. Bergaf zie je vaak dat fietsers sneller zijn dan de auto's.
Maar als je dan in 1 keer weer moet remmen richting een haarspeldbocht, dan slijten je remblokken toch ook heel hard? Ik heb overigens hydraulische schijfremmen, geen V-brakes. Ik ga zowiezo een helm dragen en een UV-zonnebril om niet verblind te raken, maar is het eventueel nog nodig om extra beschermend spul te kopen, zoals kniebeschermers, elleboogbeschermers enzo, zoals je vaak skaters ook ziet?

Hoe rem je in de bergen? Je kan niet constant op je remmen gaan staan heuvelafwaarts denk ik, anders denk ik dat m'n hydraulische schijven/remblokken helemaal naar de soep gaan. Tussentijds stoppen en over de remschijven water gooien ofzo?

EDIT: qua conditie zit ik t.z.t. wel goed denk ik, komende week flink wat tochten maken en fitnessen en de week daarna in de bergen acclimatiseren en veel bergwandelen (een hele dag lopen dus).

EDIT2: ik heb voorvork-vering op de fiets zitten, ik neem aan dat ik deze in de bergen maar wel moet gebruiken? Of moet ik de vering maar afzetten voor een betere controle over de fiets? Soms voelt het met voorvorkvering wat onstabiel aan in bochten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 24-06-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Doen er nog mensen hieraan mee? (tourpoule)
[Tour de France] GoT's TourCoach 2011 - Rondemastervervanger

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Jorn1986 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:26:
[...]

In mijn geval is dat meestal gewoon asfalt pakken in Nederland, tochten maken van ongeveer 30-40 km, in 1 tot 1,5 uur. Vaak langdurig in 1 vaste versnelling, niet veel op-en-afschakelen. Enkele keren door een bos lopen crossen (heuvelachtig), maar daarna natuurlijk wel weer even afgespoten van de modder.
Remmen doen het nog perfect, en ik heb over het algemeen alleen geremd als ik achter langzamere (normale) fietsers terecht kwam, voor stoplichten, noodstop en dergeljike.
Is voor dit gebruik in 1 jaar echt een onderhoudsbeurtje nodig? Ik had de vorige keer het idee toen ik m'n fiets weer ophaalde na het eerste onderhoudsbeurtje, dat hij enkel schoongemaakt was en er verder niks aan gedaan was. Geldklopperij van de fietsenhandelaar, of echt nodig?
Geen idee, dat hangt van de staat van de fiets af, de mate waarin jij dat zelf kunt beoordelen en de mate waarin jij eventuele gebreken zelf kunt repareren.
[...]

Maar als je dan in 1 keer weer moet remmen richting een haarspeldbocht, dan slijten je remblokken toch ook heel hard? Ik heb overigens hydraulische schijfremmen, geen V-brakes. Ik ga zowiezo een helm dragen en een UV-zonnebril om niet verblind te raken, maar is het eventueel nog nodig om extra beschermend spul te kopen, zoals kniebeschermers, elleboogbeschermers enzo, zoals je vaak skaters ook ziet?
Ik hou het bij een helm. Ik zie qua bescherming het nut van o.a. knie- en elleboogbeschermers wel in, maar dat voordeel weegt m.i. niet op tegen het nadeel van minder bewegingsvrijheid.
Hoe rem je in de bergen? Je kan niet constant op je remmen gaan staan heuvelafwaarts denk ik, anders denk ik dat m'n hydraulische schijven/remblokken helemaal naar de soep gaan. Tussentijds stoppen en over de remschijven water gooien ofzo?
Tussen de bochten lekker laten rollen (of zelfs bijtrappen) en voor een bocht even stevig remmen. Inderdaad niet de hele tijd remmen, dat vinden de remmen niet leuk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:46
Jij maakt je echt veeeel te druk :)
Zoek een leuke mtb route uit in de buurt van waar je verblijft en probeer het gewoon eens lekker uit! Je zal toch wat ervaring moeten op doen voordat je echt wat hebt aan onze adviezen. En zet die vering aan als je offroad gaat en uit als je on road bent.

Wat voor een fiets heb je trouwens? (merk, afmontage)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Een Giant Roam 1 (klik voor afbeelding van de fiets). Een beetje een kruising tussen een mountainbike en een wielrennersfiets qua wielen. Geen superdikke banden zoals een mountainbike, maar wel een stuk dikker dan een stadsfiets bijvoorbeeld.

Enneh: een week voordat je op vakantie gaat kan je maar beter nog maar wat voorbereidingen treffen enzo; een goede voorbereiding is het halve werk.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorn1986 op 24-06-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jewel, maar goede (passende) voorbereidingen vereisen dat je een idee hebt wat je gaat doen. Gaat het rotsig off road worden? Stukken die grenzen aan downhillen? Of ga je over het asfalt 2 uur lang een berg opklimmen om daarna de afdaling ook over asfalt aan te vangen?

Ben je fanatiek? Wil je het uiterste uit jezelf en je materiaal halen?
Je lijkt het allemaal niet te weten, dus ga daarom eerst eens lekker zonder verwachting de boel uitproberen en kijken wat je leuk vind dan kan je daarna beter advies krijgen.

Advies deel van deze post: Als je banden en velgen smaller zijn dan gebruikelijk op een mtb neem dan plakspul mee voor als je echt offroad gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:43:
Een Giant Roam 1 (klik voor afbeelding van de fiets). Een beetje een kruising tussen een mountainbike en een wielrennersfiets qua wielen. Geen superdikke banden zoals een mountainbike, maar wel een stuk dikker dan een stadsfiets bijvoorbeeld.

Enneh: een week voordat je op vakantie gaat kan je maar beter nog maar wat voorbereidingen treffen enzo; een goede voorbereiding is het halve werk.
Als er in een jaar niks aan gedaan is zou ik :
Dikte en staat remblokken controleren.
Ketting en tandwielen/achterderailleur goed schoonmaken en smeren.
Staat banden controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Enige tijd geleden heb ik een botsinkje gehad tijdens het fietsen. Ik heb hierbij flinke schade geleden (wiel en voorvork krom). De botsing was niet mijn schuld. Zodoende heb ik de tegenpartij aansprakelijk gesteld. E.e.a. is nu onder behandeling bij de verzekeraar. Nu heeft de verzekeraar zich op het standpunt gesteld dat sprake is van een sport- en spelsituatie en daarom een minder snel sprake is van aansprakelijkheid. Derhalve willen ze 60% van de schade uitkeren. Ik was met een collega op een avond na werk een stuk aan het fietsen over de openbare weg, recreatief dus, zonder enig vorm van competitie. De botsing ontstond doordat mijn collega een bocht totaal verkeerd inschatte en daardoor op mij botste.Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken en mogelijk argumenten om de aanwezigheid van een sport- en spelsituatie te betwisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:46
argro schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:37:
Enige tijd geleden heb ik een botsinkje gehad tijdens het fietsen. Ik heb hierbij flinke schade geleden (wiel en voorvork krom). De botsing was niet mijn schuld. Zodoende heb ik de tegenpartij aansprakelijk gesteld. E.e.a. is nu onder behandeling bij de verzekeraar. Nu heeft de verzekeraar zich op het standpunt gesteld dat sprake is van een sport- en spelsituatie en daarom een minder snel sprake is van aansprakelijkheid. Derhalve willen ze 60% van de schade uitkeren. Ik was met een collega op een avond na werk een stuk aan het fietsen over de openbare weg, recreatief dus, zonder enig vorm van competitie. De botsing ontstond doordat mijn collega een bocht totaal verkeerd inschatte en daardoor op mij botste.Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken en mogelijk argumenten om de aanwezigheid van een sport- en spelsituatie te betwisten?
Misschien kan je een logbestand van hartslagmeter/GPS gebruiken om aan te tonen dat de snelheid en mate van inspanning niet zodanig waren dat er van een soort wedstrijd sprake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het lijkt me dat het lastig is te betwisten dat er sprake was van een sport en spel situatie. Ze beweren niet dat het een wedstrijd was, maar dat jullie samen aan het sporten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
slashhead89 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Misschien kan je een logbestand van hartslagmeter/GPS gebruiken om aan te tonen dat de snelheid en mate van inspanning niet zodanig waren dat er van een soort wedstrijd sprake is.
Even voor de botsing heb ik mijn collega nog met ruim 50kmph gelost ;) De botsing vond overigens plaats op een kruising met minder dan 5kmph.
MrAngry schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:48:
Het lijkt me dat het lastig is te betwisten dat er sprake was van een sport en spel situatie. Ze beweren niet dat het een wedstrijd was, maar dat jullie samen aan het sporten waren.
Waar. Maar wat als ik op een gewone fiets had gezeten? Of op een hybride? Waar begint sport- en spel en waar houdt het op? Ze hebben natuurlijk ook wel een punt, ik ben alleen op zoek naar argumenten waarmee ik nog een redelijke kans maak op de resterende 40% van de schade.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 24-06-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

@Jorn1986:
Als je je tripjes daar niet als 'wielrennen' insteekt, maar enigszins offroad gaat zou ik je vragen in dit topic stellen: Het grote mountainbike topic (deel 13), is qua materiaal sowieso een betere plek dan hier.

Toch nog wat antwoorden/commentaar :) :
  • 30-40km/u bergaf is echt niet hard, vergis je daar niet in. Tussen de 50 en 70 is realistischer.
  • Een helm is een must, overige bescherming (en integraalhelm) is alleen gangbaar bij serieus downhillen met een fullsuspension downhillfiets (offroad dus).
  • Reflecterend vestje klinkt verstandig, maar is alleen noodzakelijk bij schemerlicht. Ik zou het irritant vinden dat ik niet in mijn shirtzakken kan en waarschijnlijk ook te warm.
  • Met je schijfremmen hoef je echt niet bang te zijn voor oververhitting, juist daarmee niet. Extra koelen is niet nodig, hou je gewoon aan het advies van hierboven, dus voor de bochten stevig afremmen (lichaam zover mogelijk naar achteren plaatsen als het steil is), dus niet blijven remmen.
  • Qua conditie en hoogte etc. geen zorgen over maken. Als je gewoon lekker je ding gaat doen en luistert naar je lichaam (lekker cliché) zoals je dat hier ook doet, is er niets aan de hand. Probeer gewoon uit wat lekker gaat en wat niet, komt allemaal vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil het IJsselmeer rond fietsen. De Zuiderzee route is ongeveer 330 km (ingekort). Heeft iemand hier dat al eens eerder gedaan? Wie heeft er tips?
Heb al wat info gevonden op http://home.uni-one.nl/m1/fietsen/zuijderc.html en http://www.fietsplatform.nl/publicaties/?publicatie=47 maar extra info is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MrAngry schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:48:
Moet men zo'n bewering eigenlijk enigszins onderbouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 24-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

* Griffin is weer terug van vakantie en heeft nu absoluut een slecht sport seizoen. Mn schouderblessure is weer terug en mn hamstring blessure is na 3,5 weken vakantie nog niet echt helemaal weg. Morgen weer fietsen en dan maar kijken hoe het gaat. Iig al wel contact gehad met mn masseur (goede vriend) om naar schouder en benen te kijken (weer).

Enige wat ik nu ga doen is vooruit kijken naar kleine tour op 30-7 en dan rustig seizoen afmaken en focussen op 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limburgs mooiste was fan-tastisch!

Vanuit hotel naar de start gereden...toen al compleet verkleumd en door en door nat...

Terug naar hotel gereden en *hop* naar thermae 2000. Bij de balie werd al gezegd: "Oh! Jullie zijn fietsers....."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:05:
Limburgs mooiste was fan-tastisch!

Vanuit hotel naar de start gereden...toen al compleet verkleumd en door en door nat...

Terug naar hotel gereden en *hop* naar thermae 2000. Bij de balie werd al gezegd: "Oh! Jullie zijn fietsers....."
Drama editie. Ik heb wel de 160 km variant uitgefietst, maar totaal niet naar mijn zin gehad! Ik had het erg koud en mijn wielrenmaten hadden veel pech (lekke banden, losschietende spaken, etc.), waardoor je vaak en lang moest wachten in de kou. Brrr, nee, ik ben echt een mooi weer fietser!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pater schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:32:
[...]

Drama editie. Ik heb wel de 160 km variant uitgefietst, maar totaal niet naar mijn zin gehad! Ik had het erg koud en mijn wielrenmaten hadden veel pech (lekke banden, losschietende spaken, etc.), waardoor je vaak en lang moest wachten in de kou. Brrr, nee, ik ben echt een mooi weer fietser!
Ik baalde er toch wel flink van, had niet speciaal getrained voor LM (iig zoals ik voor de AGR had getrained) maar had er wel zin in. Maar het vooruitzicht dat ik 160km alleen zou moeten fietsen, lekke banden etc deed mij toch wel besluiten om mijn twee ploeggenotes (die voor de 110km gingen en in het hotel even afwachtte of het weer beter werd) te bellen en te zeggen: "Thermae 2000".

Kreeg nog een sms van een vriend van mij toen ik werd gemasseerd (die ook voor de 160km ging, maar 10 minuten niet kon wachten op mij) dat hij na 25km is gestopt. Hij had drie lekke banden gehad, en was totaal verkleumd.

Vandaag mijn eerste aanrijding gehad. De schade viel mee maar de schrik was groot. Een automobilist besloot ons in te halen en heel dicht langs te rijden (er was veel ruimte voor hem aan de linkerzijde) waardoor een fietsgenoot moest uitwijken. Maar dat was nog niet mijn aanrijding...mijn aanrijding gebeurde toen plotseling een oude man en zijn vrouw overstaken. Met alle macht geremd en ik botste ondanks dat toch op hen. Hoewel botsen een groot woord was...ik viel gewoon om. Gelukkig hadden we beiden niks, maar de schrik zat er goed in. Het bleek dat de man overstak omdat het voetpad heel slecht was en hij bang was om er een heup te breken....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vandaag een klein uurtje volgas geknald; gemiddeld 37.8km/h. Ik ben wel begonnen met meten toen ik de drukte voorbij was :P. Op zondag is het vaak erg gevaarlijk op de gewone fietspaden, vooral als de zon schijnt (hier in de Randstad iig). Ik kies dan voor de boerenweggetjes e.d., maar je moet daar eerst zien te komen zonder kleerscheuren.

In het weekend let ik vooral op de lui op skeelers; zij nemen veel ruimte op de weg en letten slecht op, oh well. :)

[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 26-06-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik was zaterdag ook goed doorweekt, maar ik heb de 100km gedaan ipv de 160km. Eerste keer dat ik meedeed aan zo'n toer, maar het is toch niet echt iets voor mij. Ik vind het eigenlijk veel te massaal. Volgende keer ga ik er dus weer lekker in mn eentje (of met mn maten) op uit! :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:54
Het mooie weer komt er weer aan. 27-30° Alleen nog tijd vinden om te fietsen :-) Tellertje is wegens familiale, verbouwkundige en meteorologische redenen niet te sterk gestegen de voorbije drie weken. Het totaal staat nu op 1250 km voor 2011. En ook nog proberen om vanaf nu tweemaal per week te gaan rijden ipv enkel in het weekend :-) Mijn record van vorig jaar (toen begonnen met fietsen) verbreek ik sowieso wel nog.

Gohan, ik hoop dat jij en je fiets niet te veel schade hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Heeft er iemand nog een tip voor mooie hoge wielen (>50mm) voor een schappelijk prijsje (E500,-)?
Of vraag ik hier om het onmogelijke? Het hoeft niet eens vol carbon te zij, maar het valt me op dat ik weinig hoge alu vergen kan vinden. Op marktplaats staat een tijdje een ad voor hoge carbon velgen van "godspeed" meer dat vertrouw ik toch niet helemaal.

Die Mavic Cosmic Carbone SL vind ik erg mooi, maar die zijn gelijk weer 750,- iemand nog een advies, of toch maar door sparen?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 09:45
Doorsparen, rollende massa wil je zo licht mogelijk houden lijkt me. Een alu hoge velg lijkt me het doel voorbij schieten, gezien het gewicht. Ik heb zelf de Quasar QC58M, ook met alu. Niet goedkoop en ook niet heel licht. (Front 825 / Rear 995). Ik zou doorsparen. De Cosmic lijkt me een goede koop. Het is ook niet dat je ze net zo vaak vervangt als een tandwiel of buitenband, om maar wat te noemen. Let wel dat een volledig carbon wiel meer remslijtage heeft en dus eerder zal moeten worden vervangen. Dat was ook de keuze voor mij om alu velgen te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Roet op 27-06-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Roet schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:51:
Het is ook niet dat je ze net zo vaak vervangt als een tandwiel of buitenband, om maar wat te noemen.
Tot op heden vervang ik vaker wielen dan tandwielen. Twee keer een botsing gehad en twee keer was mijn voorwiel dermate krom dat repareren niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shirts waarvan ik de ontwerpen een tijdje terug heb gepost zijn vandaag binnengekomen. Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-6GY9tSlG4Bs/Tgg_rYW5DsI/AAAAAAAAABE/hWnfUI3XglY/s1600/wielershirt_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-SVHEIBTGSpc/Tgg_u409FxI/AAAAAAAAABI/t8pKAkQHvbU/s1600/wielershirt_01.jpg
Vooral het mannetjes patroon op de zakken vind ik een erg leuk detail omdat het niet stoort in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Daar was ik al bang voor ;) maar het is de investering wel waard denk ik. We hebben ons met ons bedrijf ingeschreven voor de Alpe du zes van volgend jaar.. dan schuif ik het daar maar op.

Nog een vraagje:
Ik ben opzoek op marktplaats naar een rollerbank (3 rollen, 1 voor aangedreven).
Nu kan je daar ook zonder steun op rijden, maar de meeste op MP hebben er een steun bij.
Is zo'n "vrije" anders dan een rollerbank met (losse) steun of lukt het daar ook op?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Bericht vanuit Bourg d'Oisans. :)

Gisteren na aankomst nog snel even de Ornon gedaan. Vandaag met de wagen de Glandon over en vanaf daar de Madeleine gedaan. Mooie klim, zwaar en lang met helaas slecht asfalt op bepaalde stukken. Toch een voldaan gevoel. Daarna weer met de wagen terug de Glandon op (hoop mensen zien afzien!), wagen aan de voet van de Sabot geparkeerd en vanuit daar nog een flink stuk van de Sabot beklommen. Ook bepaald geen kattenpis.

Afbeeldingslocatie: http://images.waarbenjij.nu/user3/f/frankmarmotte/4e0326de6cdbf043621999/file116394238.jpg?1309190588

Wat niet meewerkt is het extreem warme weer. Vooral 's middags is het niet uit te houden zo warm.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 27-06-2011 21:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw speelgoed:
Specialized Toupe
Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/IMG_0515.JPG
Giro Atmos
Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/IMG_0516.JPG
2011 Specialized Expert
Afbeeldingslocatie: http://www.brokenchocolate.com/storage/post-images/IMG_0517.JPG

Ik heb de schoenen nog niet uitgeprobeert maar de zadel en helm bevallen mij wel. In augustus ga ik de Paris Mountain Triathlon proberen (500 Meter, 20 Miles, 5 Miles). Intussen wel ervoor trainen. Hopelijk nu beter met mijn nieuwe speelgoed ;-)
WVL_KsZeN schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:57:
Ik was zaterdag ook goed doorweekt, maar ik heb de 100km gedaan ipv de 160km. Eerste keer dat ik meedeed aan zo'n toer, maar het is toch niet echt iets voor mij. Ik vind het eigenlijk veel te massaal. Volgende keer ga ik er dus weer lekker in mn eentje (of met mn maten) op uit! :)
Ik vind juist een grotere groep wel fijn. 3 weken geleden 100KM gereden en we begonnen met een groep of 70. Natuurlijk breekt die groep in kleinere groepen en op het einde af gereden met een groep of 15. Dat was voor mij echt een lekkere rit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:42:
De shirts waarvan ik de ontwerpen een tijdje terug heb gepost zijn vandaag binnengekomen. [afbeelding]

[afbeelding]
Vooral het mannetjes patroon op de zakken vind ik een erg leuk detail omdat het niet stoort in het geheel.
Die jerseys zien er mooi uit! Heb je er ook bijpassende koersbroeken of gebruik je gewoon een zwarte oid?
havana schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:12:
Bericht vanuit Bourg d'Oisans. :)

Gisteren na aankomst nog snel even de Ornon gedaan. Vandaag met de wagen de Glandon over en vanaf daar de Madeleine gedaan. Mooie klim, zwaar en lang met helaas slecht asfalt op bepaalde stukken. Toch een voldaan gevoel. Daarna weer met de wagen terug de Glandon op (hoop mensen zien afzien!), wagen aan de voet van de Sabot geparkeerd en vanuit daar nog een flink stuk van de Sabot beklommen. Ook bepaald geen kattenpis.

[afbeelding]

Wat niet meewerkt is het extreem warme weer. Vooral 's middags is het niet uit te houden zo warm.
Pff.. het ziet er op de foto al warm uit. ;) Succes! Zaterdag ga je La Marmotte fietsen?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 02:39:
Nieuw speelgoed:
Specialized Toupe
[afbeelding]
Giro Atmos
[afbeelding]
2011 Specialized Expert
[afbeelding]

Ik heb de schoenen nog niet uitgeprobeert maar de zadel en helm bevallen mij wel. In augustus ga ik de Paris Mountain Triathlon proberen (500 Meter, 20 Miles, 5 Miles). Intussen wel ervoor trainen. Hopelijk nu beter met mijn nieuwe speelgoed ;-)

[...]

Ik vind juist een grotere groep wel fijn. 3 weken geleden 100KM gereden en we begonnen met een groep of 70. Natuurlijk breekt die groep in kleinere groepen en op het einde af gereden met een groep of 15. Dat was voor mij echt een lekkere rit.
Mooi speelgoed!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Weinig kunnen fietsen de laatste paar weken, maar desondanks heerlijk gefiets zondagmiddag en maandagavond. Zondag met een hoge cadans (rond 95-100 omwentelingen per minuut) 72,5 km weggetrapt met een gemiddelde van 30,3km/h. Gisteren de grote plaat er op voor 42,5 km en dat leverde me een gemiddelde op 31,9km/h. Voelde goed!

Sinds dit jaar let ik erg op mijn vochthuishouding, dus ik neem voldoende drinken mee. Het maakt een aanzienlijk verschil tegen het einde van de ritten, dan lijkt het alsof ik gewoon meer over heb.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:42:
De shirts waarvan ik de ontwerpen een tijdje terug heb gepost zijn vandaag binnengekomen.
Heel cool! Zou er zo mee kunnen rijden. Wat doen die mannetjes eigenlijk? Lijkt wel of ze hoofdlampen op hebben ofzo... enige kleine minpuntje is dat het wat op het Livestrong design lijkt...

@havana: nice! Ik neem aan dat je dan de kant vanuit La Chambre gedaan hebt? Is wel de meest gelijkmatige kant. Aan die kant vond ik het asfalt best prima, vanuit La Léchere zaten er vooral slechte stukken in, vorig jaar waren ze al druk bezig om dat te verbeteren. Eind juli vind de cyclo La Madeleine daar ook plaats he, mocht je dan nog goesting hebben ;)
Overigens zal het vandaag hier niet veel kouder zijn dan bij jou...

In de categorie epic fail: dacht dat ik zondag een koers gewonnen had (Omloop van de Maasduinen), hoorde ik plots de bel voor de laatste ronde toen ik net wilde gaan juichen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Maar... Hoeveelste werd je uiteindelijk?

Gisteravond heerlijk 60km weggestampt met twee maten, 35gemm. Was het eerste ritje met mijn 12-23 cassette en dat bevalt echt goed. Nu wil ik alleen nog een 36 of 37(wie weet waar ik die kan vinden?) erbij vooraan (ipv 34), dan kan ik wat meer op het binnenblad rijden bij tegenwind etc. en maak ik optimaal gebruik van alle verzetten.
Een 39 zou misschien meer voor de hand liggen, maar dat vind ik net te zwaar met die 23 achter voor als ik toch een klimmetje tegenkom in limburg ofzo.

Warmte was eigenlijk wel redelijk te doen, ik had twee grote bidons mee, dat scheelde een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Na 3 jaar niet te hebben gefietst wordt het toch weer eens tijd mijn oude hobby op te pakken. Begint met een fiets kopen, maar wát een keuze en ook best vervelend dat elke fietsenmaker maar zo`n 2 à 3 merken heeft staan. Zeker als je helemaal niet weet wat je wilt is dat lastig te vergelijken. Op basis van wat google het volgende verlanglijstje gemaakt. Eisen zijn: 105 afmontage, instapframe, budget rond e1000, frame 60.

Inmiddels gezien:
Haibike Q Race RC 2011 (vreselijke kleur, die groene tint, wel mooie fiets voor de prijs)
Stevens Stelvio 2011

Nog te zien:
Bulls Harrier 2 2011
Trek 2.1 2010/2011

Nu kan ik op elk onderdeel gaan letten, elke fiets heeft zijn voor- en nadelen, maar voor 2 x per week 40km knallen en af en toe een langere rit met vrienden, waar moet ik dan vooral op letten. Wat zou bij jou de doorslag geven bij het kopen van een fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@FicoF: Waarop zijn de eisen gebaseerd? Een frame is het meest belangrijk voor de ervaring van de fiets, de afmontage eigenlijk het minst belangrijk. Waarom dan toch een instapframe en 105 afmontage? Tijdens een rit van 40km ervaar je continu het frame, schakelen doe je misschien 1 of 2 keer. Kortom: Je hebt denk ik meer plezier van een fijn frame dan van een fijne afmontage. Voor jouw gebruik is de huidige Tiagra m.i. ook best een prima afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
argro schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:39:
@FicoF: Waarop zijn de eisen gebaseerd?
Fietservaring uit het verleden. Gefietst op Tiagra en 105, die laatste beviel echt stukken beter. Maar ik zal eens op een fiets gaan fietsen met een beter frame, maar meestal heeft dat ook drastische consequenties voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FicoF schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:44:
[...]

Fietservaring uit het verleden. Gefietst op Tiagra en 105, die laatste beviel echt stukken beter. Maar ik zal eens op een fiets gaan fietsen met een beter frame, maar meestal heeft dat ook drastische consequenties voor de prijs.
Wat is verleden? De huidige Tiagra-groep doet niet (veel) onder voor de vorige 105-groep bijvoorbeeld. Als de 105 uit 2007 jou goed is bevallen, dan kun je veilig een fiets kopen met de huidige Tiagra-groep, dat zal elkaar namelijk niet veel ontlopen. Ik sluit zelfs niet uit dat de Tiagra beter is.

Het vervelende is dat een groep makkelijk te vergelijk is. 105 is beter dan Tiagra. Makkelijker gaat het niet worden. Een frame op die manier vergelijken is even wat lastiger. Fabrikanten maken daar gebruik/misbruik van door een goed afgemonteerd goedkoop frame op de markt te zetten. Die fiets zal zonder twijfel goed verkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 28-06-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
argro schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:51:
[...]
Wat is verleden? De huidige Tiagra-groep doet niet (veel) onder voor de vorige 105-groep bijvoorbeeld. Als de 105 uit 2007 jou goed is bevallen, dan kun je veilig een fiets kopen met de huidige Tiagra-groep, dat zal elkaar namelijk niet veel ontlopen. Ik sluit zelfs niet uit dat de Tiagra beter is.
Ok, klinkt best aannemelijk. Probleem is wel dat als ik een ander frame kies dan bovenstaand, de meeste fietsen dan standaard met 105 of zelfs Ultegra zijn uitgevoerd. Als ik jou hoor zou ik dus eigenlijk ook naar bijvoorbeeld een Cannondale Caad 8 + Taigra montage moeten kijken. Want bovenstaande merken bieden dit niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Frames zijn wel te vergelijken op het gebied van geometrie, gewicht, stijfheid, esthetische overwegingen, maar het is inderdaad wat minder makkelijk 'op naam' te doen dan vergelijken van groepen (al is vergelijken van groepen tussen fabrikanten alweer iets lastiger, maar het aantal is dermate beperkt dat het wel te overzien is).

Voor een (saaie en 'verstandige') 'hobbyfiets' hoef je IMHO trouwens geen uitblinkend te nemen, de eigenschappen die in mijn ogen van belang zijn zijn geometrie, stijfheid en duurzaamheid prijs. Dat zit vaak ook met goedkopere aluminiumframes al best goed. En wielen zijn uiteraard ook van belang. De groep moet natuurlijk prettig schakelen en ook redelijk robuust zijn zou ik zeggen.

Maar het belangrijkste is dat de fiets bevordert/niet tegengaat dat je erop stapt.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ bassGunner

Inderdaad de kant vanuit La Chambre. Asfalt was toch echt behoorlijk brak hoor, ze zijn ook flink bezig op bepaalde stukken.

Vanochtend naar Guillestre gereden en vanaf daar de Izoard gedaan. Ik vond 'm persoonlijk veel minder zwaar dan de Madeleine, maar dat kan ook liggen aan het feit dat het 200% beter liep dan gisteren. Bovenop een bakkie koffie en weer terug naar de auto. Al bij al ben je dan toch de hele dag in touw. Net als gisteren behoorlijk warm weer (32 graden). Nu weer op de camping aan de Kronenburg.

Afbeeldingslocatie: http://images.waarbenjij.nu/user3/f/frankmarmotte/4e0326de6cdbf043621999/file116399884.jpg?1309278705

Morgenochtend nog de Sarenne, de voorspelling is dat het 's ochtends droog blijft. Fingers crossed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de leuke reacties, onze huisstijl kleuren lijken nu eenmaal op livestrong (geel en zwart). Qua layout lijkt het niet op livestrong. Het shirt is een mix tussen de bolletjestrui (kruisjes) en het shirt van trek leopard. Ik houd zelf erg van de wat klassiekere shirts (cervelo, sky en leopard) vandaar de keuze. De koplampen van de mannetjes zijn zicht strepen (maakt organisaties zichtbaar). Qua koersbroek hebben we idd gewoon een zwarte, ziet er strak uit moet ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:02:
Bedankt voor de leuke reacties, onze huisstijl kleuren lijken nu eenmaal op livestrong (geel en zwart). Qua layout lijkt het niet op livestrong. Het shirt is een mix tussen de bolletjestrui (kruisjes) en het shirt van trek leopard. Ik houd zelf erg van de wat klassiekere shirts (cervelo, sky en leopard) vandaar de keuze. De koplampen van de mannetjes zijn zicht strepen (maakt organisaties zichtbaar). Qua koersbroek hebben we idd gewoon een zwarte, ziet er strak uit moet ik zeggen.
Ik vind hem wel mooi hoor. Ik werk zelf in een advertentie bedrijf hier in Amerika en ik had het een paar dagen geleden er ook over met mijn collega om een shirt te designen en dan printen. Hincapie is hier om de hoek dus dat moet wel lukken met een jersey en onze design ;-). Ik ben zelf geen designer hier maar we hebben genoeg mensen die wel een leuke Jersey kunnen designen. Onze kleuren zijn rood/wit/zwart dus dat past ook wel met een gewone zwarte bib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gisteren flink natgeregend: na twee uur trainen reed ik rond 8pm lek. Daardoor moest ik de laatste 15km tijdens het onweer en hagel fietsen. Vooral op de Woudenbergseweg was het billen knijpen: ik zag links en rechts bliksem inslagen en dat gebied is aardig dicht bebost... Hoeveel gevaar loopt een fietser in zulke situaties? Had ik beter stil moeten staan totdat het ergste voorbij was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Sja zolang je fietst heb je drie voordelen:
- je rijdt op rubber en ben daardoor iets beter geïsoleerd dan wanneer je tegen een boom leunt oid
- je hebt meer kans om sneller een schuilplaats te vinden dan wanneer je stilstaat
- je blijft nog enigszins warm

[ Voor 11% gewijzigd door TheLemon op 29-06-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag vrij goed weer ondanks voorspellingen dat 't zou gaan regenen. Het is een stukje kouder (20-24 graden) en dat is toch wel fijn fietsen. We zijn vanmorgen vanaf de camping richting de Sarenne gereden. Vanaf het stuwmeer omhoog; de eerste 1.5 km zijn zeer zwaar met percentages tussen de 10-13%. Daarna is de klim IMHO goed te doen. Het liep heel goed bij mij; ik kon de hele klim D2 omhoog rijden, ook de steilere stukken.

Laatste stuk is helaas Belgisch asfalt. Bovenop was het restaurant helaas gesloten, dus zijn we maar meteen omlaag gegaan. Linke afdaling wel. Op Alpe d'Huez uiteraard behoorlijk druk. Stokbroodje gekocht en onszelf omlaag laten vallen richting de camping.

Dat was het voor wat betreft de voorbereiding. Nu 2 dagen niks doen en zaterdag vlammen. Hopelijk wordt het niet zo extreem warm als ma/di.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Het laatste stuk van de Sarenne is inderdaad dramatisch... Vorig jaar i.h.k.v. de Vaujany gedaan. Dan mag je aan de andere kant naar beneden. Man man man, verbazingwekkend genoeg bleven mijn latex biba's heel want ik moest de remmen bijna constant gebruiken... Vooral die afwateringsgoten waren heel fijn. Wel een prachtige omgeving bovenop, mooier dan die lelijke steenpuist die Alpe d'Huez heet...

@TheLemon: 6e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond een mooie docu over Andy Schleck op Nederland 3. Hier te vinden op uitzending gemist: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1105718#

Deze wil ik jullie ook niet onthouden: Le Velo! YouTube: ‪Le Velo‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:31:
Deze wil ik jullie ook niet onthouden: Le Velo! YouTube: ‪Le Velo‬‏
zOMG! Dit is van het nivo 'what what in the butt' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Performance blijft toch wel zijn beste werk tot nu toe. ;)

Die docu over AS is inderdaad erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Die van Thomas Dekker vond ik ook erg mooi (eigenlijk mooier, omdat er meer drama in zin verhaal zit). Ook te vinden op Uitzending gemist, was afgelopen maandag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Beiden erg mooi. Bij die van AS een mooi kijkje in de keuken van een ploeg en bij TD inderdaad een kijkje in het leven van een persoonlijk drama. :+
Of bedoel ik een kijkje in het persoonlijke drama in een leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bericht vanuit Bourg.

Gefinished in 7h52. Zelf gemeten dus inclusief afdaling Glandon en inclusief stops.

Dik tevreden, verbetering van 1h28 van mijn PR :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Hele mooi tijd Havana! Gefeliciteerd! Geniet ervan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Erg strak! Dat is goud toch? Volgend jaar hoop ik in de gelegenheid te zijn om het ook te proberen.

Andere vraag die eigenlijk hier niet thuishoort, maar in het Tour-topic gaan de posts zo hard dat mijn vraag niet gezien wordt:
Wie weet er een goede Android-app om de tour live te volgen (geen videostream, maar stats en infographics oid)? Ik zit in de laatste tourweek namelijk in het buitenland en heb geen zin in enorme rekeningen voor datagebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
TheLemon schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:14:
Erg strak! Dat is goud toch? Volgend jaar hoop ik in de gelegenheid te zijn om het ook te proberen.

Andere vraag die eigenlijk hier niet thuishoort, maar in het Tour-topic gaan de posts zo hard dat mijn vraag niet gezien wordt:
Wie weet er een goede Android-app om de tour live te volgen (geen videostream, maar stats en infographics oid)? Ik zit in de laatste tourweek namelijk in het buitenland en heb geen zin in enorme rekeningen voor datagebruik.
De Rabobank-app (Rabo Cycling). Of de app van Tourpoule Telesport. Dat zijn in ieder geval de twee die ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Hier even het heuglijke nieuws plaatsen dat ik zaterdag een BeOne tweedehands op de kop heb kunnen tikken. Frame compleet van carbon afgemonteerd met 105. Mooi onder het budget van e1000,-. Nu dus kilometers maken na 4 jaar gestopt te zijn. Valt niet mee... Vooral even wennen aan het fenomeen zadelpijn :p.

Ik gebruik Endomondo voor gps tracking, maar dat apparaat stopt niet automatisch als ik stil sta, daardoor gaat mijn gemiddelde tijd omlaag. Iemand een idee of ik die functie over het hoofd zie of een alternatief die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
FicoF schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:38:
Hier even het heuglijke nieuws plaatsen dat ik zaterdag een BeOne tweedehands op de kop heb kunnen tikken. Frame compleet van carbon afgemonteerd met 105. Mooi onder het budget van e1000,-. Nu dus kilometers maken na 4 jaar gestopt te zijn. Valt niet mee... Vooral even wennen aan het fenomeen zadelpijn :p.

Ik gebruik Endomondo voor gps tracking, maar dat apparaat stopt niet automatisch als ik stil sta, daardoor gaat mijn gemiddelde tijd omlaag. Iemand een idee of ik die functie over het hoofd zie of een alternatief die ik kan gebruiken?
Settings > scroll omlaag naar Auto pauze aanvinken. :)

Afgelopen donderdag ook een "rondje" gereden; http://www.endomondo.com/workouts/14904243
Goed om de vooruitgang te zien; gemiddelde snelheid gaat steeds hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
willy1986 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Settings > scroll omlaag naar Auto pauze aanvinken. :)
Die optie heb ik er niet opzitten. Heb de nieuwste versie op Nokia E73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Amai, Havana. Sterk gereden!
Was de afdaling van de Glandon weer geneutraliseerd?

Zaterdag was het BK Duatlon in Kortrijk. 9km lopen, 40,5km fietsen en weer 6 km lopen.
Vrij heuvelachtig parcours voor zowel het fietsen als het lopen, wat het erg zwaar maakte.

Top 10 geëindigd bij de HU23. Kan zeker nog beter, ben tijdens het lopen niet voluit gegaan. Maar wel tevreden :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Top fietsweertje vandaag, alleen jammer van de harde tegenwind op het eind (slecht gepland dus). Ik ben naar Amerongen gereden, daar 10x achter elkaar de berg overgereden en toen weer terug richting Utrecht.
Klimmen ging eigenlijk net zo makkelijk als de één keer die ik meestal doe daar, dat komt vast ook doordat je toch steeds een afdalinkje tussendoor hebt om ff uit te rusten, maar daarbuiten heb ik het lekker steady aan gedaan. Alleen de laatste keer omhoog aan de zuidzijde geprobeerd niet onder de 20km/h te komen, net niet gelukt.

Wel grappig om na de zoveelste keer de blikken van locals en fietstoeristen te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verslag!

Om 6 uur sta ik op na (gelukkig) een redelijk goede nacht slaap. 's Ochtends is het nog héél koud in Bourg, zo'n 5-6 graden. Ik werk mijn ochtendritueel af en rijd rond 7 uur naar de start. Met het oog op de kou heb ik een oude trui en oude trainingsbroek aangedaan, die ik achterlaat bij de start. Er wordt wat om gelachen omdat men denkt dat ik hierin ga starten maar als ik ze rond 7h30 (bij de start) uittrek kijkt men ineens vrij jaloers.

Afijn, al bij de eerste rotonde komt het Pinarello fabrieksteam voorbij. Ik haak mijn karretje aan en met 40-45 km/uur in 't uur gaat het richting de Glandon, waar ik mijn eigen tempo pak. Mijn doel is om hier hoog D2 en geen slag hoger naar boven te rijden en dat lukt vrij goed. In de eerste helft word ik nog wel wat ingehaald, maar ik haal ook veel mensen in. "Inhouden, inhouden, inhouden" zeg ik wel 100x hardop tegen mezelf. Na een uur ben ik bij de eerste afdaling en zorg ik dat ik me netjes aan mijn eet/drink planning houd. Daarna volgt de lastigste kilometer, waar ik 3 mensen tegelijk hun ketting zie breken dankzij dom schakelen. Ook die kilometer kan ik in D2 klimmen en daarna heb je het ergste gehad. Ik bereik het 2e stuwmeer waar ik een praatje maak met een Nederlandse wedstrijdrenner uit Alphen a/d Rijn. Na 1h50 bereik ik de top, waar ik snel de bidons vul en begin aan de afdaling.

Gelukkig geen ongelukken daar; de meeste mensen rijden rustig op een enkeling uitgezonderd die onverantwoorde risico's neemt. Ik volg een kerel in een Assos outfit die (in mijn ogen) goed daalt en na ca. 25 min. bereiken we de voet. Daar vind ik in eerste instantie geen goed groepje, maar een helmloze Ier maakt tempo. Uiteindelijk ontstaat dan toch een goed groepje, waar ik mee mee laat sleuren zonder op kop te komen. Het groepje gaat me uiteindelijk toch wat te hard (ik kan wel volgen maar wil ook wat herstellen) dus ik switch naar een langzamer groepje. Dit gaat me dan weer te zacht, en daarom haak ik na een paar KM weer aan bij een sneller groepje dat voorbij komt. In St Françoise de Maurienne gaat iedereen weer z'n eigen weg en begin ik aan de Télegraphe.

Het is inmiddels wel iets warmer geworden maar nog steeds goed te doen. De Télégraphe is een goed lopende klim en ook hier mag ik geen D3 rijden. Ik klim vrij gemakkelijk naar boven maak onderweg nog een praatje met een Vlaming, die van groepje naar groepje rijdt om praatjes te maken. Leuke kerel. Boven snel de afdaling in, op weg naar de bevoorrading in Valloire. Even buiten Valloire schiet de schrik me om het hart; ik denk de bevoorrading gemist te hebben, aangezien ik iedereen met volle bidons zie rijden. Een beginnersfout, ik vervloek mezelf maar juist op dat moment zie ik een bord "Ravito, 1 KM". Gelukkig. Aldaar even snel pissen en de bidons weer vullen. Dankzij de Isostar tabletten die ik al op de fiets in de bidons mik verlies ik weinig tijd.

Dan zet ik het gas vol open. iPodje gaat in en rammen maar. Hartslag gaat mooi in D3 en de kilometers tikken snel weg. Ik heb me nu 2x laten verrassen door de Galibier en dat zal me geen 3e keer gebeuren. Op de 23 en de 25 stamp ik op de pedalen op weg naar Plan Lanchat. Op het vlakke stuk vlak ervoor houd ik eventjes in, om vervolgens volle bak te beginnen aan de laatste 8 KM. Ik schakel de 27 en stamp naar boven. Gelletje eten, goed blijven drinken en tempo maken. Ik haal vreselijk veel mensen in, waaronder een mannetje van 40 KG die met 42x21 klimt. Hij schijnt elk jaar maar te doen hoor ik later. De eerste 2 km van dit stuk zijn, samen met de laatste 2 km in mijn ogen het lastigst. De Garmin bevestigt dit ook en laat percentages zien van 9-10%. Op deze hoogte en met 24 km klimmen in de benen doet dat serieus pijn. Op de laatste km moet ik voor het eerst afzien, maar toch bereik ik de top. Even snel de bidons vullen en de afdaling in.

Op de Garmin zie ik dat ik mijn doel van < 8 uur wellicht haalbaar is, maar dan moet van nu alles meezitten. Het zit mee, want ik vind na de afdaling van de Lauraret een prima groepje waar serieus wordt door gepeerd. Als polderjongen kan ik zelf ook een aardige duit in het zakje doen, het enige verschil met de andere mannen is dat ook nog redelijk kan klimmen; de rest moet op de twee heuveltjes direct lossen. Ik houd toch maar in, want dit groepje is goud waard tot aan Bourg en ik moet ook tijd nemen om te herstellen. Ik zie tijdens de afdaling de hartslag tot onder de 90 dalen en dat stemt me tevreden. Laatste gelletje erin, nog een slokje en ik maak me op voor de slotklim. Een kilometer voor de voet demarreer ik uit het inmiddels stilgevallen groepje en rijd zelf naar de voet. Ik zìe dat ik nog dik 1h20 heb om < 8 uur te rijden. Dat zou normaal gezien toch moeten lukken.

Op de eerste strook zie ik de hartslag meteen al naar D3 gaan. Ik houd bewust iets in, want in de eerste 3 stroken ga je niks winnen, maar kun je wel alles verliezen, zeker omdat het hier ook behoorlijk warm is. Het shirt gaat volledig open (full-zipper is toch heerlijk), de iPod gaat weer aan en het verstand op nul. Er wordt hier afgezien door iedereen, mezelf inclusief. Toch haal ik een hoop mensen in, en ik word niet of nauwelijks ingehaald. Na een paar bochten rijd ik langs buurman Charite, wat me sterk verbaast gezien zijn 1800 trainingskilometers. Hij blijkt achteraf niet gestart te zijn 8)7 Bij La Garde en Huez wat bekertjes water om te drinken en over mezelf heen te gooien. Na Huez besluit ik nog eens een tandje bij te zetten. Ik denk aan al die lange trainingen in de winter, door de kou en de sneeuw, over al dat lekkers dat ik heb laten staan voor La Marmotte en aan de Waalse Pijl waar ik zo vreselijk afzag. Nog 3 bochten. Nog eens aanzetten, lekker nummertje op de iPod opzoeken. Nog eens op de trappers lopen. Nog 1 bocht en dan 't dorp in. Buitenblad onder het bruggetje door en alles geven. Over de finish. 7h52 volgens de Garmin. Dik en dik tevreden.

Na 5 minuten tot mezelf komen de chip ingeleverd, bidons gevuld en afgedaald om te kijken of ik csteenbe nog kon bevoorraden. Halverwege zie ik hem rijden maar kan ik helaas niet meer omdraaien door tegenliggers. Ik rijd naar de camping, gooi mijn fiets in de wagen, bel wat mensen en ga met mijn stoeltje en mijn koelbox aan de weg zitten en heb ruim 1,5 uur lang andere deelnemers aangemoedigd. Leuk om te doen. 's Avonds een pizza gegeten met Csteenbe en lekker geslapen, volgende dag weer naar huis.

Andere zaken die opvielen

- enorm veel (dure) krakende en piepende fietsen
- meest populaire profshirt: Leopard en de Zwiterse kampioenstrui van Saxobank (Cancellara)
- bizar veel Denen en ook veel Engelsen

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice havana! Erg leuk verslag en erg knap gereden! Ga volgend jaar ook maar eens de Marmotte rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Mooi verslag! Ik leef helemaal mee en zet de tekst om in een soort van beelden. :P

Je zegt dat je 7h52m volgens je Garmin hebt gereden. Was dat ook volgens de officiële tijdmeting? :)
En heb je de gouden plak gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Mooi verslag en zeer goede prestatie havana. Respect! Ben nog wel benieuwd naar wat meer details van de eet/drink planning. Hoe zit zoiets er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Mooi verslag, erg leuk om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Officiële tijd was 7h23 en dat is zonder afdaling Glandon. Voor goud had ik 7h53 moeten rijden (zonder afdaling Glandon) dus dat is ruim gelukt :)

@ argro

Planning is 60 gram koolhydraten per uur. Meer heeft geen zin want meer neem je niet op. Ongeveer 20 daarvan haal je uit sportdrank (ik reken 500 ml per uur). Dat betekent dat je dus ieder uur 40 gram koolhydraten moet eten. De eerste 3 uur heb ik vast voedsel genomen (2 reepjes en 2 eierkoeken), daarna ben ik overgeschakeld op gells. Alles op gell rijden kan ook maar dat vindt je maag niet zo leuk.

Overigens had ik 2 dagen vooraf ook al 3x per dag pasta gestapeld en veel water/siroop gedronken. Dat is erg belangrijk, want ongeveer de helft van de caloriën moet je daar vandaan halen.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 04-07-2011 10:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mooi verslag leuk om te lezen!

havana hoe doe je dat met je ipod? en waar heb je hem? Gewoon in je achterzak of heb je zo'n band die om je arm zit? Fiets je dan met 2 oortjes in, of laat je er 1 open vanwege 'omgevingszaken?'

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Top verslag Havana, van harte gefeliciteerd, wat een schitterende prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:06
Iemand nog een goede tip voor een computer met daarbij cadans en hartslag ook opgenomen in het budget tot 150 euro? Ik zat eigenlijk te kijken voor alleen een hartslag horloge, maar aangezien de investering ik net zo goed kan steken in een nieuwe fietscomputer waarin ik nu ook cadans heb opgenomen (mis ik nu namelijk) toch maar mijn oog gezet op een nieuwe computer (ik gebruik de hartslagmeter toch niet buiten het fietsen).

Nu zag ik o.a. de Sigma BC 1909 HR en de Bontrager Node Digital 1.0. Voordeel met de laatste is het feit dat ik een Trek heb en gebruik kan maken van de specifieke plekken in mijn frame voor de sensoren, alleen kom ik daar denk ik boven budget uit als ik het zo bekijk (ik mis dan namelijk nog de sensor voor cadans voor mijn gevoel).

Als ik zo een beetje lees moet ik de Polars overslaan aangezien deze nogal de neiging hebben om signalen van andere fietsers over te pakken. Iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wii4all schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:28:
Mooi verslag leuk om te lezen!

havana hoe doe je dat met je ipod? en waar heb je hem? Gewoon in je achterzak of heb je zo'n band die om je arm zit? Fiets je dan met 2 oortjes in, of laat je er 1 open vanwege 'omgevingszaken?'
Ik gebruik een iPod shuffle en die zat de hele rit (vanaf de start al) aan mijn mouwtje geklemd. De oortjes heb ik met een tiewrap aan mijn helmbandjes bevestigd, zodat ik ze uit kan doen zonder dat ik ze kwijtraak. Ik heb met één oortje gereden maar dat was eigenlijk geen keuze; de andere werkte namelijk niet (geen idee waarom, maar ik heb me daar niet druk om gemaakt).

Klimmen met Hed Kandi op de achtergrond is overigens een aanrader.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
WaSteiL schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:46:
Iemand nog een goede tip voor een computer met daarbij cadans en hartslag ook opgenomen in het budget tot 150 euro? Ik zat eigenlijk te kijken voor alleen een hartslag horloge, maar aangezien de investering ik net zo goed kan steken in een nieuwe fietscomputer waarin ik nu ook cadans heb opgenomen (mis ik nu namelijk) toch maar mijn oog gezet op een nieuwe computer (ik gebruik de hartslagmeter toch niet buiten het fietsen).

Nu zag ik o.a. de Sigma BC 1909 HR en de Bontrager Node Digital 1.0. Voordeel met de laatste is het feit dat ik een Trek heb en gebruik kan maken van de specifieke plekken in mijn frame voor de sensoren, alleen kom ik daar denk ik boven budget uit als ik het zo bekijk (ik mis dan namelijk nog de sensor voor cadans voor mijn gevoel).

Als ik zo een beetje lees moet ik de Polars overslaan aangezien deze nogal de neiging hebben om signalen van andere fietsers over te pakken. Iemand nog wat tips?
Bryton 30 of 35? Of van eBay een Bryton 50, wel net wat boven je budget in dat geval, maar wel met navigatie.
http://shop.ebay.nl/i.html?LH_AvailTo=146&_nkw=bryton

Heb zelf wel goede ervaringen met Sigma tellers. Bontrager had mijn huisgenootje, werkt ook wel goed volgens mij. Nooit echt horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Roet schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:09:
[...]

Bryton 30 of 35? Of van eBay een Bryton 50, wel net wat boven je budget in dat geval, maar wel met navigatie.
http://shop.ebay.nl/i.html?LH_AvailTo=146&_nkw=bryton
Heeft iemand ervaring met die Bryton fietscomputers? Hoe verhoudt een Bryton 50 zicht tot de Garmin Edge 800? Het verschil in prijs is aanzienlijk, is het verschil ik kwaliteit (functionaliteit, gebruiksgemak et cetera) navenant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
FicoF schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:47:
[...]

Die optie heb ik er niet opzitten. Heb de nieuwste versie op Nokia E73.
Even mijzelf quoten over Endomondo, omdat ik verwacht dat meer gebruikers tegen dit probleem aanlopen.

Op een Nokia E72/E73 is auto pauze binnen het Endomondo programma niet mogelijk. Ik heb Sports Tracker (http://www.sports-tracker.com/) gedownload en hierbij werkt de autopauze functie wel. Ik kan nu het bestand als .GPX opslaan en deze importeren naar Endomondo.

Overigens ziet Sports Tracker er super uit. Uploaden naar Endomondo hoeft dus in principe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
argro schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:33:
[...]
Heeft iemand ervaring met die Bryton fietscomputers? Hoe verhoudt een Bryton 50 zicht tot de Garmin Edge 800? Het verschil in prijs is aanzienlijk, is het verschil ik kwaliteit (functionaliteit, gebruiksgemak et cetera) navenant?
Nee. De Bryton is nog erg in ontwikkeling en vooral op het punt van navigatie is de Garmin op dit moment wat sterker. De Bryton is wel een leuke optie voor mensen waarbij het budget niet toereikend is.

Als je een fietscomputer koopt puur voor de navigatie, dan zou ik alsnog een Edge 800 nemen.

Zoek je een fietscomputer binnen een budget van ronde €150 dan is de Bryton mijn inziens een leuk apparaat.
Misschien zitten er hier en daar nog wat bugs/onlogische dingen, maar de (software)ontwikkeling van dat product gaat erg hard.

@onder: QFT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je het Bryton-topic op het FF leest dan kun je maar één conclusie trekken; voorlopig kan het nog niet tippen aan Garmin (dat ook zeker zijn beperkingen kent trouwens).

Voor mij is de 800 de ideale fietscomputer.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik ben niet op zoek naar GPS navigatie. De Bryton Rider 50 valt daarom af. Ook qua budget.. Nu vind ik de Rider 35 een stuk meer passen bij mijn wensen, maar ik schrik daar ook nog wel even flink van de prijs als je hem nieuw in NL aanschaft: http://www.bike2build.nl/...-rate-belt-cadence-sensor

Nu vind ik hem ook al (omgerekend) voor 154 euro: http://www.greentirebikes.com/ec1701.html
Zeker iets om even in gedachten te houden. Erg mooi ding. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:48

Peetman

Tjah....

Ben ook een beetje aan het rondkijken naar navigatie voor op de fiets. Afgelopen weekend nog in het Rijk van Nijmegen gefietst en het is erg lastig om door te fietsen als je de omgeving/route niet kent.

Zo fietste ik voordat ik het wist op de Zevendal (http://heuvelsfietsen.nl/Rijk_van_Nijmegen/Zevendal.php) zonder dat ik was voorbereid en dus goed had geschakeld. Uiteindelijk staand naar boven geramd (althans 1e stuk). Wel leuk, maar m'n lichaam vond het wat minder.

Die bryton rider 50 ziet er wel interessant uit, ondanks de bugjes. Zou graag een edge 800 willen hebben, maar vind ik iets teveel van het goede qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik ken jou niet en die klim ook niet, dus beschouw dit niet als een flame oid, maar ik verbaas me er vaak over als mensen zeggen dat ze niet op tijd schakelden oid en daardoor een klim niet of niet goed kunnen aanvangen en afmaken. Een collega van me roept, wanneer hij eraf wordt gereden op een klimmetje, vaak dat hij het verkeerde verzet reed.
Toen ik voor het eerst de Keutenberg of Dode Man voor me zag was ik ook niet voorbereid, maar schakelde ik gewoon snel terug.

Je kunt toch altijd verzet wisselen, mits je schakelapparaat in orde is? Ik kan staand op de pedalen nog makkelijk wisselen van voorblad als het moet. Even de druk ietsje verminderen terwijl je op je stuur leunt en ondertussen rustig blijven roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Uitdraai van de Garmin is nu ook online.

http://connect.garmin.com/activity/96742624

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
WaSteiL schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:46:
Hier http://www.hartslagmeters...OLLtu7o56kCFUEj3godFm12ZQ wordt hij voor 79.95 aangeboden. Volgens mij een nette prijs voor de Sigma Sport BC 1909 HR. Ik heb mijn oude hartslagmeter ook uit het stof gehaald, maar die werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
FicoF schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:47:
[...]

Hier http://www.hartslagmeters...OLLtu7o56kCFUEj3godFm12ZQ wordt hij voor 79.95 aangeboden. Volgens mij een nette prijs voor de Sigma Sport BC 1909 HR. Ik heb mijn oude hartslagmeter ook uit het stof gehaald, maar die werkt niet meer.
Thanks voor de tip.. goede aanbieding die ik dan ook maar heb gebruikt. De Bryton is een mooi apparaat maar zelfs met omwegen valt hij (ver) buiten budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Dat is hele andere koek! Echt knappe prestatie en ook bedankt voor je uitgebreide verslag. Wel grappig om veel te trainen in het platte noorden van het land en dan zulke bergen te beklimmen. Ik ben wel jaloers :P
TheLemon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:53:
Je kunt toch altijd verzet wisselen, mits je schakelapparaat in orde is? Ik kan staand op de pedalen nog makkelijk wisselen van voorblad als het moet. Even de druk ietsje verminderen terwijl je op je stuur leunt en ondertussen rustig blijven roteren.
Inderdaad ja, zelfs als je een bult met lage snelheid nadert (minimaal 15 km/u) kun je nog wel terugschakelen. Is gewoon een kwestie van gevoel en controle, met kracht los je niks op (als dat het geval is). Ik zag op Youtube en filmpje waarin ze laten zien hoe je kunt versnellen bultop door achter twee versnellingen terug te schakelen en dan pas op de pedalen te gaan staan. Zo kun je jezelf altijd vlot trekken..

Ik heb vandaag trouwens een rondje gemaakt van 111 kilometer. Heerlijk weertje en zwakke N-W wind: http://connect.garmin.com/activity/96789610

Uiteraard weer solo gefietst en een moving average van 32 km/u. Ik ben er wel tevreden over, heb de tocht gereden op twee 0,5 liter bidons en twee koekreepjes. Uiteraard van tevoren wel flink ingeslagen met 4 boterhammen, twee krentenbollen, een beker yoghurtdrink en een banaan.

Ben benieuwd hoeveel winst ik zou kunnen halen met een andere fiets. Ik rijd nu op een niet zo spannende maar wel degelijke Bulls Harrier van 10 kilo met volledige Shimano 105 afmontage en Schwalbe Durano bandjes. Denk dat carbon sowieso meer comfort geeft, maar maakt het qua snelheid ook nog veel uit?

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 04-07-2011 18:37 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Niet op het vlak, dat ga je alleen berg op merken. Ik ben van mening dat je wel wint aan looks en respect als je die Bulls aan de kant flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

@ Havana: Mooi gedaan.

Ik ben benieuwd: heeft de nieuwe fiets voor je gevoel nog invloed gehad op de prestatie (gewicht/stijfheid)? Merkte je daar nog iets van tijdens het klimmen, ten opzichte van de 1885?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
@Havana: niet eens even genoten van de after-Marmotte maaltijd? Pasta, gare sla en die eeuwige appelmoes? :Y)
Dat Pinarello factory team, waren dat wat grijzende Italianen, waarvan 1 of 2 met baardje, op Dogma's en Di2? Die kwamen we iig tegen tijdens TBT. Konden inderdaad aardig doorfietsen, hoewel ze uiteindelijk redelijk parkeerden op de klimmetjes.

Zelf nog afgelopen zondag de Ronde van Wolder in Maastricht gereden. Zwaar bergcriterium met veel sterke elite en continental renners. Was pas weer mijn 2e koersje sinds maanden, dus wist niet echt wat ik moest verwachten als amateur-A. Aanvankelijk ging het best goed, kon lekker voorin spelen tussen de continentals (waaronder Rabo-conti Dumoulin) zonder veel pijn. Halfweg koers reed Drapac-conti Floris Goesinnen weg, en na heel even een metgezel te dulden reed hij alleen verder en won uiteindelijk met minuten voorsprong. Heel straf. Kreeg het zelf steeds zwaarder en begon af en toe wat te krampen. Uiteindelijk nog 21e geworden en samen met een premie toch meer geld verdiend dan een standaard Ama-A koersje. Was zwaar maar best leuk, en een thuiskoers. De vorm is weer groeiende dus de komende tijd eens proberen te oogsten in de koersjes en de (spaarzame) cyclo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Netjes havana :)

Ik zal ook weer eens iets schrijven. Na 3-4 weken enkel tussen de 1-2 uur per keer op de tacx te kunnen trainen, ben ik de laatste weken weer netjes wezen opbouwen. Merkte eigenlijk dat de conditie best meeviel en ook het vermogen er nog best wel was. Wel verzuurde ik binnen twee seconden waar ik eerder dan nog lang door kon trekken. Moet wel zeggen dat dat snel weer terugkomt, zal tussen nu en een week wel weer normaal zijn, precies op tijd voor de twee weken Alpen die eraan komen. Met die Alpen op het oog gaat het gewicht ook weer de goede kant op, die was wat omhoog geschoten toen ik niet kon trainen :p.

Nu afgelopen zaterdag een onderzoek gehad bij de cardioloog, er was namelijk bij mijn tante en neef een erfelijk hartprobleem geconstateerd. Gelukkig blijk ik het niet te hebben, want dan had ik niet meer op het niveau mogen sporten wat ik nu doe. Kwamen verder hele positieve dingen uit eigenlijk. Bij het maken van een echo van hart werden alle maten van kamers en kleppen bekeken en die waren perfect. Enkel de linke voorkamer is vergroot, maar dat is een standaard reactie van het lichaam van sporters, sporters willen die groter hebben.

Toen moest ik nog even een maximaaltest doen. Begon op 50 of 75 watt en met stapjes van 25 watt erbij om de 2 minuten. Bij de 300 watt vroeg ie of het nog wel ging, maar toen kon ik nog vrij rustig praten. Uiteindelijk haakte ik af op 425 watt, maar dat was op 188 hartslag, 6 slagen onder mijn maximum. De benen wilde nog net niet meewerken, ik verzuurde nog steeds iets sneller dan ik normaal gewend ben. De cardioloog was vrij verbaasd, hij krijgt eigenlijk nooit mensen die >300 watt halen, laat staan 400, maar het was dan ook een cardioloog die vooral mensen ziet met hartproblemen en niet 'gezonde' mensen.

In ieder geval, ik weeg nu 79 kilo en verwacht dat dat wel 78 wordt voordat ik naar Italie reis, dan zit ik weer op het streefgewicht. Dat betekent (bij maximaal hartslag wel he :p) 5,4-5,5 watt/kg. Ik was echt stomverbaasd dat ik daarop zat, want ik voel me helemaal nog niet echt in vorm. Verder was bij mijn vorige test mijn overslagpunt rond de 170 hartslagen, maar zou die nu dichter bij de 180 liggen. Dus zo'n 15 slagen onder maximum. Ook daar was ik zeer blij mee om te horen. Tijdens de echo zei de cardioloog ook nog dat er geen sporen van vermoeidheid of overtraindheid in de hartspier te zien zijn, dus ook daar positief nieuws.

Dus een weer fietsende RJ, die te horen heeft gekregen dat hij mag blijven fietsen en dat de trainingen effectief zijn geweest, meldt zich weer in dit topic :p.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ the_RJ:
Goed om te horen.

@Havana:
Damn dude, gaat lekker of nie ;).

Dan bij mij begint alles op de rit te komen. Hamstring blessure is weg en kan weer beetje bij beetje zwaarder trainen, maar ben nog wel voorzichtig.

Dan nog even een vraag. Ik weet dat het vooral gewenning is, maar de bulten in mn liezen (net achter de balzak) beginnen wat meer te worden en ook beetje gevoelig. Ik smeer al uierzalf om alles soepel te houden, maar zou het misschien kunnen liggen aan mijn zadel (te hard of te zacht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 20:16
Zo, net de fietsen klaar gemaakt voor de vakantie (banden, remmen en kettinglijn gecontroleerd). Het plan is om maandag te vertrekken naar de Franse Alpen, nabij Bourg-Saint-Maurice om daar samen met m´n vrouw wat colletjes te pakken (o.a. Col de l'Iséran). Vervolgens naar Italië om daar o.a. de Stelvio te beklimmen. Iemand nog tips omtrent andere colletjes (redelijk) in de buurt van Bourg-Saint-Maurice en/of de Stelvio?

Ik ben benieuwd hoe het gaat, voor het eerst sinds lange tijd weer echt klimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:45:
@de Ventoux man
En hoe lang heb je er over gedaan?
Ik ga morgen die kant op en hoop het dinsdag in minder dan 1,45 uur te doen....
En? Hoe is het gegaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
chapie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:23:
Vervolgens naar Italië om daar o.a. de Stelvio te beklimmen. Iemand nog tips omtrent andere colletjes (redelijk) in de buurt van Bourg-Saint-Maurice en/of de Stelvio?
Ik heb vorige week de hele week in Italië gezeten. In Ponte di legno, aan de voet van de Gavia. Ik heb vanaf daar ook de Stelvio gedaan. Fantastische klim die je alleen al vanaf 3 kanten kan doen. We hebben hem 2 maal gedaan, omhoog vanuit Bormio, afdalen over de Umbrailpas Zwitserland in en dan om de berg heen afdalen naar Prato om hem vanaf daar nog eens te doen. Iets te zwaar voor me, maar een schitterende omgeving. Andere aanraders in de omgeving zijn de klassiekers Gavia en Mortirolo. De Gavia is het mooist vanuit Ponte di Legno en de Mortirolo is klassiek vanuit Mezzo, maar ik vond de kant van de Monte Padrio het leukste klimmen. Je hebt ook nog de Berninapas vanuit Tirano en vanuit Bormio naar Livigno, maar die laatste 2 klimmen heb ik niet gedaan.
De Gavia (vanuit Ponte) is echt magnifiek qua uitzichten en de Mortirolo vanuit Mezzo beestachtig zwaar, maar lekker kort (zeker in vgl met de Stelvio), dus lekker explosief.
Dit deel van Italië is echt schit-te-rend, geniet ervan!

Google maps doet het overigens voorkomen alsof het makkelijk (zonder tijdverlies) autorijden is over de passo gavia en passo mortirolo. Dat is niet zo, Bormio - Ponte di Legno is zo'n 1,5- 2 uur rijden over de passo Aprica, afhankelijk van verkeer, en over de Gavia is het compleet onvoorspelbaar, want daar zit een stuk in waar je elkaar niet kan passeren en dus af en toe echt een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Als je bij de Stelvio bent dan moet je in ieder geval de Gavia doen, al is de heroïsche kant natuurlijk niet de klim vanuit Bormio (Stelvio kant). Als je in Bormio zit, of in ieder geval aan die kant, dan moet je de Mortirolo ook maar 'even' doen >:) .

Ook vanuit die kant kan je rondje maken via de passo del Bernina. Vooral de afdaling naar Bormio toe (rondje via zuid) vind ik persoonlijk erg mooi. Ja gaat dan wel door Zwitserland trouwens, dus paspoortje mee :p.

offtopic:
Serieus MrAngry, anders gaan we even exact dezelfde dingen noemen op exact hetzelfde moment :D

[ Voor 11% gewijzigd door the_RJ op 06-07-2011 21:36 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder problemen bovengekomen.
1 uur 52 minuten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:52:
[...]Zonder problemen bovengekomen.
1 uur 52 minuten.....
Ah mooi! Da's zo'n beetje mijn target voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren m'n eerste training sinds La Marmotte afgewerkt. Normaal gaat het na een weekje Alpen bij mij altijd extreem slecht, maar deze keer liep 't toch aardig goed. 83 km gemaakt met 30 gemiddeld in D1.

Van de week besloten dat ik de Criq nog ga rijden in augustus met mijn Marmotte fietsmaat. Ik ga 'm als toertocht rijden overigens.

Hoe is het eigenlijk met onze Harmen, ik meen aan dat ie inmiddels vader is ? :)

De Ventoux staat overigens voor volgend jaar op mijn programma, samen met een pak Pyreneeën cols.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 08-07-2011 08:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:38
Geen wielrenner maar toch altijd lurkend in dit topic! Wil even kwijt dat ik de verhalen hier heerlijk vind om te lezen! Dus vooral blijven posten die stukken tekst! Hulde wat voor prestaties sommigen ook weten neer te zetten! :D

Helaas laat het budget geen racefiets toe op het moment, dus ik doe het maar op een Giant Ligero RS1 hybride. Gister toch even een kleine 50 kilomter gepakt met een gemiddelde van 27 en soms een vrij straffe wind tegen :P (om maar iets van een prestatie te posten :))

Nogmaals, heerlijk topic dit!!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

peugeot206gt schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:23:
Geen wielrenner maar toch altijd lurkend in dit topic! Wil even kwijt dat ik de verhalen hier heerlijk vind om te lezen! Dus vooral blijven posten die stukken tekst! Hulde wat voor prestaties sommigen ook weten neer te zetten! :D

Helaas laat het budget geen racefiets toe op het moment, dus ik doe het maar op een Giant Ligero RS1 hybride. Gister toch even een kleine 50 kilomter gepakt met een gemiddelde van 27 en soms een vrij straffe wind tegen :P (om maar iets van een prestatie te posten :))

Nogmaals, heerlijk topic dit!!!
M.a.w. sparen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Afgelopen week weer eens woon-werkverkeer op de MTB gedaan met wegbandjes, maar is het toch net niet helemaal. Dus denk dat er binnenkort ook een racefiets bij komt. Collega heeft nog een Batavus Roadrace uit 2004 in de schuur staan waar hij niets meer mee doet, dus denk dat die binnenkort veranderd van baasje. Zit geloof ik iets van Shimano 105 op, maar lijkt me om mee te beginnen prima. Net nieuwe kabels etc. En anders kan ie zo weer op Marktplaats :P Maar eerst even ruimte maken in de schuur. :X
havana schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:44:
...
Hoe is het eigenlijk met onze Harmen, ik meen aan dat ie inmiddels vader is ? :)
...
Harmen is ondertussen papa geworden van een dochter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijk eens, wat is haar naam? Marianne? Kirsten? :+

Gefeliciteerd Harmen :)

Ik ga zo maar eens op pad met de Bianchi (nogal wat buien op komst geloof ik).

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 08-07-2011 13:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik train de afgelopen weken veel minder dan gebruikelijk. Voorheen reed ik wekelijks tegen de 400km, 5-6 dagen per week, met meestal een lange rit in het weekend. De gemiddelde is dan nooit hoog, vaak kom ik niet eens aan de 30...

De afgelopen maand is dat anders gegaan. Door de studie last fiets ik aanzienlijk minder, maar de keren dat ik fiets, probeer ik op hoge hartslag en snelheid te rijden. Ik merk dat dat een ander resultaat geeft. Bijvoorbeeld gisteren heb ik vanaf Wijk bij Duurste tot aan Utrecht gemiddeld 35 gereden, vanaf Cothen tot Bunnik stond de teller zelfs tussen de 38 - 40km/h. In totaal een rondje van amper 50km.

Ik vraag me af of dat een kwestie van volledig herstel is? En dat ik hiervoor misschien teveel op het zadel heb gezeten (overtraining). In elk geval; de komende tijd zal ik sowieso maar weinig tijd hebben om iedere dag op te stappen, eens kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen. Die hoge gemiddelden bevallen me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online

Burp

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.