Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 53.625 views

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:08
Welkom in het vijftiende deel van het wielertopic! Dit topic is voor iedereen die zijn/haar ervaringen op het gebied van wielrennen wil delen. Nieuwkomers zijn natuurlijk van harte welkom. Voor het gemak hebben we In deze startpost alvast wat standaardvragen beantwoord. Verder hebben we nog een collectie links en een overzicht van de vaste bezoekers en hun fiets(en).

Aan deze SP wordt gewerkt: de informatie zal worden geupdate, en nieuwe foto's van de fietsen van de GoT-coureurs zullen worden geplaatst. Deze zijn door mijn stommiteit verloren gegaan!

Als je graag wilt kletsen over wielerprofs, de wedstrijden van dit seizoen, de Giro d'Italia, de Tour de France, noem maar op, dan verwijs ik je graag naar: [Wielrennen] Seizoen 2011.

Veel plezier!

http://www.hikextreme.nl/got/coureurs.jpg

.joeri.
Orbea Aqua
Shimano 105/Ultegra

.Tom
Merida Road Ride 880-24

Aikon
Jan Janssen Impress '03
Deore 3x9
Weg/Vakantie

argro
Bulls Desert Falcon ltd
Shimano Ultegra 3x10
Fulcrum Racing 5 Evolution

Bakkert
Bulls Harrier 2

bassGunner
Scott CR1 Limited
Campa Record 10spd

bastv
Giant Defy 1 2009
Shimano 105

born2tweak
Trek 1500
Ultegra 3x10

BRT
Batavus Criterium

CamU
Cornelo C600 Alu
Ultegra 2x9
Cube Agree GTC Race
Ultegra SL
FSA SLK Crank
Easton Vista/Fulcrum Racing 5 Evolution

Canard
Koga Miyata FullPro-S
Shimano 600/Ultegra Mix
American Eagle Traverse 570
MTB

Cyberneer
Cube LTD
Campagnolo Centaur
Trainingsfiets
Cube Aerium
SRAM Force
Wedstrijdfiets

DeeJee
Trek 1400
Shimano 105

dinkelover
Red Bull Pro SL 4800
SRAM Force/Red

Donnie
http://laurensvliegen.com/got/Donnie.jpgBulls Desert Falcon 1

drooger
http://laurensvliegen.com/got/drooger.jpgJan Janssen Tour de France

Elwood Blues
Bulls Desert Falcon
Shimano Ultegra

estorino
Sensa Umbria
Shimano 105

Fable
Beone Storm 2.0
Shimano Ultegra

Flip.m0
Scott S30

FMS
Bianchi Via Nirone 7
Campagnolo mix

fsve
Ridley Orion
Shimano Dura Ace
Foto 2

Griffin
Bulls Harrier
Shimano 105

Harmen
Bianchi 1885 Hydro Alu/Carbon
Ultegra 2x10

havana
Bianchi 1885
Ultegra 2x10

idioteque
Sirocco Energy
Record 10sp

Janusz
http://laurensvliegen.com/got/janusz01.jpgRed Bull Pro SL
Ultegra

Jazzper
Cornelo
RSX 2x7 & Exage
Site

J0ost
Cinelli Xperience
Campagnolo Veloce

KeX
Bulls
Ultegra 2006

Laurenz
Red Bull Pro SL '06
Ultegra/Dura Ace mix
Xtreme Light Wheels
Red Bull X-Lite '09
Ultegra 2x10 (39/48)
Cyclocross

LuPo
Red Bull Pro SL 3000 ('10)
Ultegra 6700
Easton EA70

Maximus
Steenbergen Custom

McGryphon
KHS CrossSport
Shimano 600

MrAngry
Bianchi Via Nirone '06
105/Ultegra mix
Shimano WHR-500
Gazelle Primavera
Shimano Sora
Rolf Vector

NoepZor
Sensa Umbria Special 105
Shimano 105
Shimano WH-R500 wielset

NrG_82
Ridley Phaeton
Chorus 2x10
Campagnolo Zonda wielen

OnTrack
Casati Monza
Campagnolo 2x8

orange.x
Red Bull Pro-1000
Mirage 3x9

Palomar
X-Trail
Shimano Sora

pater
Wilier Izoard
Shimano Ultegra
Easton Circuit

Peetman
Canyon Roadlite 6.0
Shimano 105 3x10

Pizzaboer_JA
Cervélo R3 SL
Campagnolo Record 2009
Marchisio Zefir X100

Quarin
Concorde
Ultegra/Dura Ace 2x9
Vuelta Airline

Ramzzz
Wilier Escape
Ultegra 3x10

R4NCOR
Van Limpurg
Ultegra 3x10
Rigida DPX

R0BK3
Cube Attempt 2009
Shimano 105/Ultegra

rdluca
Colnago CX1
Chorus 2x11
Campa Eurus

RoadKill21
Canyon Ultimate CF F10 '08
SRAM Rival 2009
Fulcrum Racing 3

Scighera
Planet X Stealth Pro Carbon
Shimano Dura-Ace 7800 TT
Profile Design T2 Wing / T2 Cobra
HED.3 wielen
Coppi K14 bj2006 + Giant carbon vork
Ultegra 6600 / Dura-Ace 7700/7800 mix
Ritchey Comp + Profile Design T2
Ksyrium Elite/SSC

ssj_gohan
Stevens
Dura-Ace/Ultegra/105 mix

Sooterd
http://laurensvliegen.com/got/Sooterd2-thumb.jpgTrek 2.5
Shimano Ultegra
Giant Cadex
Shimano 600 3x7
Foto 1
Foto 2

Switek
http://laurensvliegen.com/got/Switek_small.jpgGiant TCR Alliance Zero

the_RJ
http://laurensvliegen.com/got/the_RJ_small.jpgKoga Granwinner
Shimano 105/Ultegra mix
Fulcrum Racing 3

TheLemon
http://laurensvliegen.com/got/TheLemon_small.jpgColnago
Shimano 105 2x10

Traguardo
http://laurensvliegen.com/got/Traguardo_small.jpgOnbekend

TwoR
http://laurensvliegen.com/got/TwoR-thumb.jpgGazelle V4

Wicked-Game
http://laurensvliegen.com/got/Wicked-Game-thumb.jpgIntersens RC440 '06
Tiagra/105

widow
Cannondale CAAD
Shimano 105

Wii4all
Focus Variado Expert 2010
Shimano 105

wimpie
Intersens RC440 '06
Tiagra/105

Wormaap
Ridley Triton
Campagnolo Veloce 10sp
Campagnolo Vento G3

WVL_KsZeN
Bianchi Via Nirone 7
Shimano Ultegra 3x10

http://www.hikextreme.nl/got/faq.jpg

Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 3 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
3. Je koopt een tweedehands bike op martkplaats of elders.
todo: verdere uitleg

Fiets voor de minder bedeelden
Fiets
De goedkoopste manier om aan een redelijke fiets te komen is via Marktplaats. Voor ca. 100 euro worden er regelmatig aardige fietsen aangeboden. Het zijn vaak fietsen van Nederlandse makelij, zoals de Giant Peloton. Alhoewel oudere fietsen natuurlijk nog buiscommandeurs hebben, zit er soms een hele aardige groep op. Als je zelf een beetje kunt sleutelen, smeren en poetsen, kun je er jaren plezier van hebben.

Kleding
Op kleding zit veel marge en dat merk je aan de prijs. Bij de LBS zul je bijna zonder uitzondering teveel betalen voor kleding. Online winkels zijn vaak een stuk goedkoper. Een goed broekje (met zeem en bretellen) heb je online al voor € 25. Een wielershirt zelfs voor minder, al heb je dan natuurlijk geen shirt met een coole ploegnaam erop. 't Kruidvat verkoopt regelmatig wielershirts voor bijna niks.

Een lastig (en duur) puntje zijn de speciale wielerschoentjes en pedaaltjes. Bij fietsenhandelaren beginnen de meeste schoenen bij zo'n 60 euro of zelfs meer. Pedaaltjes kosten bij de LBS meestal zo'n 40 à 50 €. Soms zijn er interesse aanbiedingen, bijvoorbeeld overjarige modellen. Als alternatief kun je een kijkje nemen bij sportwarenhuis Decathlon. Aldaar verkopen ze schoentjes vanaf 25 €, inclusief SPD plaatjes. SPD pedaaltjes van het huismerk kosten daar 24,95 €. Fancy sportsokjes koop je voor weinig bij de HEMA.

Accesoires
Een fietscomputer koop je het goedkoopst op de markt of bij de Halfords. Al voor onder de 10 euro heb je een prima computer met wat basic functies. Diezelfde winkels verkopen ook bidons voor slechts enkele euro's. Bij Halfords hebben ze tevens aantrekkelijk geprijsde helmen. Als alternatief kun je een kijkje nemen Decathlon en Perry.

Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is. Hier moeten nog 1001 andere open deuren komen lijkt me.

Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Hier komt uitleg materialen zoals staal, aluminium, carbon en andere exoten.

Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren (nee niet na een maaltijd bruine bonen ;). Hier komen links en info naar de vuistregels..

Iets over trapfrequentie
Sinds Lance de bergen overreed met een behoorlijk hoge trapfrequentie is het woord weer helemaal hip. De trapfrequentie geeft aan hoevaak jij de trappers rond trapt per minuut. De krachtmensen uit het voormalig Oostblok stonden er om bekend dat ze met enorm zware versnellingen konden rijden. Lance kiest er voor om heel veel slagen per minuut te maken. 110 normaal tot wel 125 bij tijdritten. Een wielrennersgemiddelde is geloof ik iets van 90-95 slagen per minuut dus ga maar na. Nadoen heeft niet direct zin, want iedereen heeft zijn eigen trapfrequentie. Als je bergop gaat krijg je dit aantal niet meer rond. Om te compenseren schakel je dus lichter. Licht rijden (hoge frequentie) is in maar waarom rijden we niet allemaal zo als Lance? Het kost behoorlijk wat vermogen om zo vaak rond te komen. Niet iedereen heeft dit vermogen. Een renner die vermoeid raakt zal soms dan ook juist zwaarder schakelen ipv lichter omdat zijn benen het niet meer rond krijgen. (opm/aanm welkom.)

Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurpen die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem') tussen de stuurpen en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een 105 groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano 105. Een groep kan ook mixed zijn. Dit gebeurt wel eens om de kosten te drukken. Je hebt dan dure en minder dure onderdelen door elkaar. Bv 105 en Tiagra.

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).

Biopace: Kan het niet laten deze te noemen. Na jaren van onderzoek bracht Shimano begin jaren negentig de Biopace ovalen voorbladen uit. Het idee was dat je op sommige momenten meer kracht op je pedalen zet dan elders. Het bleek een hype maar je ziet nog menig oude fiets van begin jaren negentig met het geel/blauwe stickertje van biopace op de bladen. Altijd leuk om mensen er op te wijzen. Hier meer info (Trouwens: Bobby Julich gebruikte ze in 2003 nog...}

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals Peugeot koopt dus bij hen buizen in.

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks...

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt.

Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop (levensgevaarlijk imo).

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Sloping: Je hebt fietsen die een rechte bovenbuis hebben en zich uit laten drukken in bv 59cm, maar tegenwoordig heb je ook sloping frames. Deze frames hebben een kortere zitbuis en een schuin oplopende bovenbuis. De maten druk je dan uit in S, M, L. Over smaak valt te twisten en voor en tegenstanders bestrijden elkaar dan ook fel. Andere naam is 'compact'.(kuch, lelijk imho, kuch - jazz)

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Vorkkroon: Waar de 2 onderste buizen naast je voorwiel samenkomen met de buis die in je balhoofd verdwijnt.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelpen klemt.

Opm: een en ander van m-gineering.nl overgenomen in eigen woorden.

http://www.hikextreme.nl/got/links.jpg]

Vorige delen
Deel 1: Het grote wielrentopic
Deel 2: Het grote wielrentopic - deel 2
Deel 3: Het grote wielrentopic - deel 3
Deel 4: Het grote wielrentopic - deel 4
Deel 5: Het grote wielrentopic - deel 5
Deel 6: Het grote wielrentopic - deel 6
Deel 7: Het grote wielrentopic - Deel 7
Deel 8: Het wielren ervaringentopic - Deel 8
Deel 9: Het wielren ervaringentopic - Deel 9
Deel 10: Het wielren ervaringentopic - Deel 10
Deel 11: Het wielren ervaringentopic - Deel 11
Deel 12: Het wielren ervaringentopic - Deel 12
Deel 13: Het wielren ervaringentopic - Deel 13
Deel 14: Het wielren ervaringentopic - Deel 14

Online shops
Bike2Build
BikeDiscount.de
Bike-Discount.de - let op: andere dan hierboven!
Cyclewear
FuturumShop
Hartslagmetershop
RoseVersand (let op: Duitsland)
Math Salden
Sport-Systems
Trikotboerse24

Veilingsites & 2e hands
Ebay.nl
Marktplaats.nl
Speurders.nl
Tweedehands.nl

Wielerfora
Bikeforums.net
Fiets.nl
Wielrennen prikpagina
mountainbike.nl

Trainingsmethodologie
Zitvlees - Trainingsadviezen

Technische sites
Fietsafstelling voor dummies
Fietsafstelling voor gevorderden
Goede site van arts over fijnafstelling & medische klachten
M-gineering - Hulp bij sleutelen
Park Tool - Hulp bij sleutelen
Sheldon Brown - Hulp bij sleutelen
Weight Weenies - Als elke gram je er eentje teveel is

Overig
Climb by bike - Informatie over beklimmingen
Cyclingnews
Wikipedia - Lijst met fietstermen
Wikipedia - Racefietsen

http://www.hikextreme.nl/got/disclaimer.jpg
Bedankjes gaan naar Jazzper, Maximus en Aikon voor hun werk aan eerdere delen. De huidige headers hebben we te danken aan BRT!

http://www.hikextreme.nl/got/update.jpg
Heb je een verzoekje voor een update, stuur me dan een DM.

Uiteraard vinden we het leuk als je je nieuwe fiets post in het topic. Wil je ook in de SP opgenomen worden, stuur me dan even een DM met een link naar je post.

Leave only footprints, take only memories

• Laurenz
- Gereserveerd -

• Laurenz
Alleen de eerste paar kilometers van de Alpe d'Huez zijn zo steil, daarna is het prima te doen. Ik snap dat het een ander verhaal wordt als je hem zes keer doet, maar toch ;) Voorbereiding is vooral een kwestie van km's maken..

• Laurenz
Het hele hoge beentempo is ook niet voor mij weggelegd. Ik ben wel lichter gaan rijden de laatste jaren, maar de Alpe heb ik destijds op 39/19 gedaan, Ventoux idem. Maar goed, zegt allemaal niet zoveel want het is natuurlijk afhankelijk van je tempo. Alpe d'Huzes lijkt me wat oncomfortabel op een 39/19 :+

• Laurenz
Zojuist een SRAM Rival Crankstel (53/39) besteld bij Salden :) Mijn Ultegra crank is na 6 jaar en 30.000km tamelijk op. Die Ultegra 6600 zien er altijd zo snel lelijk uit omdat je er zo gemakkelijk met je (over)schoenen langs schuurt. Inmiddels was de as dermate ingesleten dat het ook niet soepel meer liep, dus tijd voor wat nieuws. Over de FC6600 ben ik niet echt tevreden dus ik stap over naar SRAM.

Verder even de nodige slijtage-onderdelen vervangen. Binnenkort nog even nieuwe schoenen en pedalen scoren, die zijn na >30.000km ook op :D Ik heb het allemaal een beetje opgereden, helaas loopt het daardoor nu allemaal aardig in de papieren. Wil het ook niet al te gek maken qua investeringen want het is de bedoeling dat er over 1-2 jaar een keer wat nieuws komt (over een jaar ben ik afgestudeerd ;)).

• Laurenz
Wat misschien interessant is voor twijfelaars tussen dubbel, compact en triple: de SRAM Apex groep is leverbaar met een 34/50 compact crankstel, en een 11-32 cassette. De bijbehorende derailleur kan dit verzet ook schakelen (wel zo handig), waar de meeste achterderailleurs een 28 als maximum hebben.
Het resultaat is dat je op 34x32 kan rijden, wat bij benadering gelijk is aan 30x28. Verder is 50x11 ongeveer gelijk aan 53x12, dus benader je redelijk het bereik van een standaard triple crankstel. Qua prijs is de groep vergelijkbaar met Shimano 105 :)

Uiteraard is de kettinglijn niet op ieder verzet even ideaal, maar dat is ie op een triple ook niet. De Q-factor is ook groter op een triple dus op zich is er wel wat voor de Apex te zeggen denk ik :)

• Laurenz
quote:
havana schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:45:
Wat je ook doet, ga je niet met je klimverzet op 't vlakke rijden want dat rijdt voor geen meter. Monteer dan liever een 11-21 of een 12-23. Aan een 34 binnenblad heb je in op 't vlakke ook helemaal niks, dan liever een 39.
Eens. Een cassette met 28 of groter kan voor sommigen een uitkomst zijn in de bergen, maar je hebt op het vlakke echt te weinig keuzeruimte met zo'n ding.
quote:
Sjeeps schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:49:
Als ik dus een beetje van jullie adviezen uitga zouden dit dus 2 goede aankopen zijn;

http://www.extraparts.nl/FC-R600

http://www.extraparts.nl/CS-6700-1128
Je hebt een 52/42 crankstel lees ik in je eerdere post. Zo'n crank heeft een steek van 130mm, en daar passen ook kettingbladen met 38 of 39 tanden op. TA Specialties levert bijv. een 38 tands kettingblad met 130mm steek, voor een euro of 20. Als je dan nog een cassette koopt met een 28 heb je al heel wat meer bereik in de lichtere verzetten. Shimano Ultegra cassettes koop je voor 40, 50 euro en die zijn ook leverbaar als 12-27 of bijvoorbeeld 11-28.

Je huidige lichtste verzet (42x24) levert je (42/24)*2,18 = 3,82 meter per trapomwenteling. Een 38x28 verzet geeft je (38/28)*2,18 = 2,96 meter per trapomwenteling. Best een verschil dus en cassette en crankstel (evt. plus bottombracket cups) vervangen is prima zelf te doen, mits je het gereedschap hebt.

Is dat niet licht genoeg dan kan je inderdaad naar een compact (standaard 50/34) kijken. Zoals al eerder gezegd passen daar een heleboel verschillende bladen op, dus daar kan je eventueel mee spelen. Je kan er bijv. ook 50/36 van maken, of de 50 vervangen voor wat anders (mits de voorderailleur het aankan). Een triple is ook een optie maar dan zal je de linker shifter (STI) moeten vervangen en dat gaat je flink wat kosten. Je kan van je huidige dubbel geen triple maken. Sowieso zal je voor zowel een compact als een triple je voorderailleur moeten vervangen, althans in bijna alle gevallen, dus houd daar rekening mee. Voorderailleurs kosten niet veel maar het is wel een prutswerkje. Je kan het natuurlijk ook laten doen.

Als je voor compact gaat dan zou ik geen Shimano FC-R600 kopen want die ziet er niet uit (imho), en is bovendien ook geen Ultegra (zoals al opgemerkt). Voor onder de 100 Euro kan je ook een SRAM Apex crankstel kopen (bike-components.de), inclusief lagers. Ook FSA maakt betaalbare compact crankstellen, en de Truvativ Elita GXP is ook prima (Truvativ is eigendom van SRAM overigens). De webshop van Salden is vrij waardeloos, maar zij hebben ook wel aantrekkelijke prijzen over het algemeen.

Trouwens een tip: Salden heeft Vredestein Fortezza Tricomp vouwbanden in de aanbieding voor 21,90. Geen geld :) Heerlijke banden!

• Laurenz
quote:
Geen probleem inderdaad :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
Heren, ik heb al tijden de ambitie om de SP op te knappen, foto's er weer in te zetten, etc, maar het komt er niet van. Als we op de 1000 zitten ga ik geen nieuw topic maken, dat laat ik aan een ander over. Vecht het maar even uit! Over een week zit ik ook voor 5 weken in de rimboe (ga een trektocht van 900km lopen in de pyreneeën :9), dus dan wordt het ook niets.

• Laurenz
quote:
Griffin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:14:
Nu het hier over klimmetjes gaat in de buurt (en net over de grens). Misschien is het een idee voor de nieuwe SP om een lijst met klim omgevingen te plaatsen.
Leuk idee! Teutoburgerwald is een klein uurtje rijden vanuit Twente bijvoorbeeld, en je kan er super fietsen. Ik ga overigens niet de nieuwe SP maken maar kopieer hem gerust (ongeacht wie het nieuwe deel maakt)..

• Laurenz
quote:
begintmeta schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:33:
Het gaat zo regenen en ik heb weer nog niet kunnen fietsen :|
Je kan ook in de regen fietsen hè ;) Koud is het niet dus op zich best lekker.

• Laurenz
Ik heb een week geleden een bestelling geplaatst bij Salden t.w.v. een kleine €300. Nog steeds niet geleverd, aan de telefoon kunnen ze me niet helpen en op mail reageren ze niet. Beetje vervelend. Iemand soortgelijke ervaringen bij Salden?

• Laurenz
offtopic:
Ik was zo handig om geen backup te maken van de GoT files voordat ik van domein wisselde :P Stom stom. Maar tof dat Griffin verder wil met de OP :)

• Laurenz
Jenzel, post even in deel 16: Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16
quote:
Griffin schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:03:
Deeltje 16 staat online! *O*
Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16

Dus we kunnen daar verder :D
Let op: De coureurslijst is LEEG dus even fotos regelen van je scheurmonster en een DM sturen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True