Toon posts:

Het wielren ervaringentopic - Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.910 views

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 09:22
Welkom in het veertiende deel van het wielertopic! Dit topic is voor iedereen die zijn/haar ervaringen op het gebied van wielrennen wil delen. Nieuwkomers zijn natuurlijk van harte welkom. Voor het gemak hebben we In deze startpost alvast wat standaardvragen beantwoord. Verder hebben we nog een collectie links en een overzicht van de vaste bezoekers en hun fiets(en).

Aan deze topic start wordt gewerkt: de informatie zal worden geupdate, en nieuwe foto's van de fietsen van de GoT-coureurs zullen worden geplaatst. Deze zijn door mijn stommiteit verloren gegaan!

Als je graag wilt kletsen over wielerprofs, de wedstrijden van dit seizoen, de Giro d'Italia, de Tour de France, noem maar op, dan verwijs ik je graag naar: [Wielrennen] Seizoen 2011.

Veel plezier!

http://www.hikextreme.nl/got/coureurs.jpg

.joeri.
Orbea Aqua
Shimano 105/Ultegra

.Tom
Merida Road Ride 880-24

Aikon
Jan Janssen Impress '03
Deore 3x9
Weg/Vakantie

argro
Bulls Desert Falcon ltd
Shimano Ultegra 3x10
Fulcrum Racing 5 Evolution

Bakkert
Bulls Harrier 2

bassGunner
Scott CR1 Limited
Campa Record 10spd

bastv
Giant Defy 1 2009
Shimano 105

born2tweak
Trek 1500
Ultegra 3x10

BRT
Batavus Criterium

CamU
Cornelo C600 Alu
Ultegra 2x9
Cube Agree GTC Race
Ultegra SL
FSA SLK Crank
Easton Vista/Fulcrum Racing 5 Evolution

Canard
Koga Miyata FullPro-S
Shimano 600/Ultegra Mix
American Eagle Traverse 570
MTB

Cyberneer
Cube LTD
Campagnolo Centaur
Trainingsfiets
Cube Aerium
SRAM Force
Wedstrijdfiets

DeeJee
Trek 1400
Shimano 105

dinkelover
Red Bull Pro SL 4800
SRAM Force/Red

Donnie
http://laurensvliegen.com/got/Donnie.jpgBulls Desert Falcon 1

drooger
http://laurensvliegen.com/got/drooger.jpgJan Janssen Tour de France

Elwood Blues
Bulls Desert Falcon
Shimano Ultegra

estorino
Sensa Umbria
Shimano 105

Fable
Beone Storm 2.0
Shimano Ultegra

Flip.m0
Scott S30

FMS
Bianchi Via Nirone 7
Campagnolo mix

fsve
Ridley Orion
Shimano Dura Ace
Foto 2

Griffin
Bulls Harrier
Shimano 105

Harmen
Bianchi 1885 Hydro Alu/Carbon
Ultegra 2x10

havana
Bianchi 1885
Ultegra 2x10

idioteque
Sirocco Energy
Record 10sp

Janusz
http://laurensvliegen.com/got/janusz01.jpgRed Bull Pro SL
Ultegra

Jazzper
Cornelo
RSX 2x7 & Exage
Site

J0ost
Cinelli Xperience
Campagnolo Veloce

KeX
Bulls
Ultegra 2006

Laurenz
Red Bull Pro SL '06
Ultegra/Dura Ace mix
Xtreme Light Wheels
Red Bull X-Lite '09
Ultegra 2x10 (39/48)
Cyclocross

LuPo
Red Bull Pro SL 3000 ('10)
Ultegra 6700
Easton EA70

Maximus
Steenbergen Custom

McGryphon
KHS CrossSport
Shimano 600

MrAngry
Bianchi Via Nirone '06
105/Ultegra mix
Shimano WHR-500
Gazelle Primavera
Shimano Sora
Rolf Vector

NoepZor
Sensa Umbria Special 105
Shimano 105
Shimano WH-R500 wielset

NrG_82
Ridley Phaeton
Chorus 2x10
Campagnolo Zonda wielen

OnTrack
Casati Monza
Campagnolo 2x8

orange.x
Red Bull Pro-1000
Mirage 3x9

Palomar
X-Trail
Shimano Sora

pater
Wilier Izoard
Shimano Ultegra
Easton Circuit

Peetman
Canyon Roadlite 6.0
Shimano 105 3x10

Pizzaboer_JA
Cervélo R3 SL
Campagnolo Record 2009
Marchisio Zefir X100

Quarin
Concorde
Ultegra/Dura Ace 2x9
Vuelta Airline

Ramzzz
Wilier Escape
Ultegra 3x10

R4NCOR
Van Limpurg
Ultegra 3x10
Rigida DPX

R0BK3
Cube Attempt 2009
Shimano 105/Ultegra

rdluca
Colnago CX1
Chorus 2x11
Campa Eurus

RoadKill21
Canyon Ultimate CF F10 '08
SRAM Rival 2009
Fulcrum Racing 3

Scighera
Planet X Stealth Pro Carbon
Shimano Dura-Ace 7800 TT
Profile Design T2 Wing / T2 Cobra
HED.3 wielen
Coppi K14 bj2006 + Giant carbon vork
Ultegra 6600 / Dura-Ace 7700/7800 mix
Ritchey Comp + Profile Design T2
Ksyrium Elite/SSC

ssj_gohan
Stevens
Dura-Ace/Ultegra/105 mix

Sooterd
http://laurensvliegen.com/got/Sooterd2-thumb.jpgTrek 2.5
Shimano Ultegra
Giant Cadex
Shimano 600 3x7
Foto 1
Foto 2

Switek
http://laurensvliegen.com/got/Switek_small.jpgGiant TCR Alliance Zero

the_RJ
http://laurensvliegen.com/got/the_RJ_small.jpgKoga Granwinner
Shimano 105/Ultegra mix
Fulcrum Racing 3

TheLemon
http://laurensvliegen.com/got/TheLemon_small.jpgColnago
Shimano 105 2x10

Traguardo
http://laurensvliegen.com/got/Traguardo_small.jpgOnbekend

TwoR
http://laurensvliegen.com/got/TwoR-thumb.jpgGazelle V4

Wicked-Game
http://laurensvliegen.com/got/Wicked-Game-thumb.jpgIntersens RC440 '06
Tiagra/105

widow
Cannondale CAAD
Shimano 105

Wii4all
Focus Variado Expert 2010
Shimano 105

wimpie
Intersens RC440 '06
Tiagra/105

Wormaap
Ridley Triton
Campagnolo Veloce 10sp
Campagnolo Vento G3

WVL_KsZeN
Bianchi Via Nirone 7
Shimano Ultegra 3x10

http://www.hikextreme.nl/got/faq.jpg

Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 3 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
3. Je koopt een tweedehands bike op martkplaats of elders.
todo: verdere uitleg

Fiets voor de minder bedeelden
Fiets
De goedkoopste manier om aan een redelijke fiets te komen is via Marktplaats. Voor ca. 100 euro worden er regelmatig aardige fietsen aangeboden. Het zijn vaak fietsen van Nederlandse makelij, zoals de Giant Peloton. Alhoewel oudere fietsen natuurlijk nog buiscommandeurs hebben, zit er soms een hele aardige groep op. Als je zelf een beetje kunt sleutelen, smeren en poetsen, kun je er jaren plezier van hebben.

Kleding
Op kleding zit veel marge en dat merk je aan de prijs. Bij de LBS zul je bijna zonder uitzondering teveel betalen voor kleding. Online winkels zijn vaak een stuk goedkoper. Een goed broekje (met zeem en bretellen) heb je online al voor € 25. Een wielershirt zelfs voor minder, al heb je dan natuurlijk geen shirt met een coole ploegnaam erop. 't Kruidvat verkoopt regelmatig wielershirts voor bijna niks.

Een lastig (en duur) puntje zijn de speciale wielerschoentjes en pedaaltjes. Bij fietsenhandelaren beginnen de meeste schoenen bij zo'n 60 euro of zelfs meer. Pedaaltjes kosten bij de LBS meestal zo'n 40 à 50 €. Soms zijn er interesse aanbiedingen, bijvoorbeeld overjarige modellen. Als alternatief kun je een kijkje nemen bij sportwarenhuis Decathlon. Aldaar verkopen ze schoentjes vanaf 25 €, inclusief SPD plaatjes. SPD pedaaltjes van het huismerk kosten daar 24,95 €. Fancy sportsokjes koop je voor weinig bij de HEMA.

Accesoires
Een fietscomputer koop je het goedkoopst op de markt of bij de Halfords. Al voor onder de 10 euro heb je een prima computer met wat basic functies. Diezelfde winkels verkopen ook bidons voor slechts enkele euro's. Bij Halfords hebben ze tevens aantrekkelijk geprijsde helmen. Als alternatief kun je een kijkje nemen Decathlon en Perry.

Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is. Hier moeten nog 1001 andere open deuren komen lijkt me.

Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Hier komt uitleg materialen zoals staal, aluminium, carbon en andere exoten.

Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren (nee niet na een maaltijd bruine bonen ;). Hier komen links en info naar de vuistregels..

Iets over trapfrequentie
Sinds Lance de bergen overreed met een behoorlijk hoge trapfrequentie is het woord weer helemaal hip. De trapfrequentie geeft aan hoevaak jij de trappers rond trapt per minuut. De krachtmensen uit het voormalig Oostblok stonden er om bekend dat ze met enorm zware versnellingen konden rijden. Lance kiest er voor om heel veel slagen per minuut te maken. 110 normaal tot wel 125 bij tijdritten. Een wielrennersgemiddelde is geloof ik iets van 90-95 slagen per minuut dus ga maar na. Nadoen heeft niet direct zin, want iedereen heeft zijn eigen trapfrequentie. Als je bergop gaat krijg je dit aantal niet meer rond. Om te compenseren schakel je dus lichter. Licht rijden (hoge frequentie) is in maar waarom rijden we niet allemaal zo als Lance? Het kost behoorlijk wat vermogen om zo vaak rond te komen. Niet iedereen heeft dit vermogen. Een renner die vermoeid raakt zal soms dan ook juist zwaarder schakelen ipv lichter omdat zijn benen het niet meer rond krijgen. (opm/aanm welkom.)

Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurpen die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem') tussen de stuurpen en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een 105 groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano 105. Een groep kan ook mixed zijn. Dit gebeurt wel eens om de kosten te drukken. Je hebt dan dure en minder dure onderdelen door elkaar. Bv 105 en Tiagra.

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).

Biopace: Kan het niet laten deze te noemen. Na jaren van onderzoek bracht Shimano begin jaren negentig de Biopace ovalen voorbladen uit. Het idee was dat je op sommige momenten meer kracht op je pedalen zet dan elders. Het bleek een hype maar je ziet nog menig oude fiets van begin jaren negentig met het geel/blauwe stickertje van biopace op de bladen. Altijd leuk om mensen er op te wijzen. Hier meer info (Trouwens: Bobby Julich gebruikte ze in 2003 nog...}

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals Peugeot koopt dus bij hen buizen in.

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks...

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt.

Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop (levensgevaarlijk imo).

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Sloping: Je hebt fietsen die een rechte bovenbuis hebben en zich uit laten drukken in bv 59cm, maar tegenwoordig heb je ook sloping frames. Deze frames hebben een kortere zitbuis en een schuin oplopende bovenbuis. De maten druk je dan uit in S, M, L. Over smaak valt te twisten en voor en tegenstanders bestrijden elkaar dan ook fel. Andere naam is 'compact'.(kuch, lelijk imho, kuch - jazz)

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Vorkkroon: Waar de 2 onderste buizen naast je voorwiel samenkomen met de buis die in je balhoofd verdwijnt.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelpen klemt.

Opm: een en ander van m-gineering.nl overgenomen in eigen woorden.

http://www.hikextreme.nl/got/links.jpg]

Vorige delen
Deel 1: Het grote wielrentopic
Deel 2: Het grote wielrentopic - deel 2
Deel 3: Het grote wielrentopic - deel 3
Deel 4: Het grote wielrentopic - deel 4
Deel 5: Het grote wielrentopic - deel 5
Deel 6: Het grote wielrentopic - deel 6
Deel 7: Het grote wielrentopic - Deel 7
Deel 8: Het wielren ervaringentopic - Deel 8
Deel 9: Het wielren ervaringentopic - Deel 9
Deel 10: Het wielren ervaringentopic - Deel 10
Deel 11: Het wielren ervaringentopic - Deel 11
Deel 12: Het wielren ervaringentopic - Deel 12
Deel 14: Het wielren ervaringentopic - Deel 13

Online shops
Bike2Build
BikeDiscount.de
Bike-Discount.de - let op: andere dan hierboven!
Cyclewear
FuturumShop
Hartslagmetershop
RoseVersand (let op: Duitsland)
Math Salden
Sport-Systems
Trikotboerse24

Veilingsites & 2e hands
Ebay.nl
Marktplaats.nl
Speurders.nl
Tweedehands.nl

Wielerfora
Bikeforums.net
Fiets.nl
Wielrennen prikpagina
mountainbike.nl

Trainingsmethodologie
Zitvlees - Trainingsadviezen

Technische sites
Fietsafstelling voor dummies
Fietsafstelling voor gevorderden
Goede site van arts over fijnafstelling & medische klachten
M-gineering - Hulp bij sleutelen
Park Tool - Hulp bij sleutelen
Sheldon Brown - Hulp bij sleutelen
Weight Weenies - Als elke gram je er eentje teveel is

Overig
Climb by bike - Informatie over beklimmingen
Cyclingnews
Wikipedia - Lijst met fietstermen
Wikipedia - Racefietsen

http://www.hikextreme.nl/got/disclaimer.jpg
Bedankjes gaan naar Jazzper, Maximus en Aikon voor hun werk aan eerdere delen. De huidige headers hebben we te danken aan BRT!

http://www.hikextreme.nl/got/update.jpg
Heb je een verzoekje voor een update, stuur me dan een DM.

Uiteraard vinden we het leuk om je nieuwe fiets te zien in het topic, maar als ik dat achteraf allemaal terug moet zoeken kost het me erg veel tijd. DM's kan ik gewoon stuk voor stuk afwerken :) Een DM met daarin een link naar je post is natuurlijk ook prima.

[Voor 111% gewijzigd door Laurenz op 19-02-2011 10:12]

Leave only footprints, take only memories

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 16:44

Jazzper

BB4E^Guerilla

oe! deel 14 alweer! nice!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat snel zo. :)

Heb vanmorgen met een groepje 115km gefietst.
Er stond een stormachtige noordenwind.
Rondje ging richting Eemshaven en daarna van de wind af terug. ;)

Whatever.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2022
Kom net terug van een 70 Km rondje... maar stormachtig was de wind zeker! En op de een of andere manier had ik hem alleen maar tegen ;)
Ging op zich wel lekker, extra gratis bovenbeen training!

Be reasonable.... do it my way

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:19

TwoR

Gekleurde stippen

Gister waaide het gelukkig niet zo hard, ik ben toen vanuit ermelo eerst naar lelystad gegaan en toen langs bataviastad en het ijsselmeer om uit te komen in Dronten. Vandaar naar Kampen en Genemuiden. Even in Genemuiden een bakkie koffie gedaan bij een collega en toen via Zwolle en Nunspeet weer terug naar Ermelo. Was een mooi tochtje van 164km en met 5 uur en 47 minuten viel het me nog lang niet tegen

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45
Net 90km gedaan rondom de Posbank met 30 man. Eerste keer 'klimmen' voor mij en dat merk je ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 21:08
Zaterdag 62km gedaan. 2 x holterberg (beide kanten), 1 x hellendoornseberg en 1 x luttenseberg en 1 x motieweg. Totaal 2:15 u over gedaan.

Dit was ongeveer de route. Vanaf punt R pak ik dan de route weer door de holterberg terug naar Holten en vervolgens naar Rijssen.

[Voor 76% gewijzigd door LuPo op 16-08-2010 09:54]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zonnet een vakantie geboekt naar het zwarte Woud (Steinach) en de Eifel (Bleialf).
Iemand daar al eens wezen fietsen? Zag een mooie route in het zwarte woud.
Ga van 5 sept t/m 18 september.

Whatever.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mensen die in Duitsland gaan fietsen is http://www.naviki.org/ wellicht ook de moeite waard.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 09:40
Gisteren met een vriend 75km gereden vanuit Utrecht in net iets meer dan 2,5u. De lekdijk van Werkhoven tot Amerongen gevolgd, de Amerongseberg via de makkelijke kant meegepakt en terug via het bosbad bij Leersum en richting Utrecht via Langbroekerdijk, fijn rondje. Wel een bak wind zeg, helaas het gemiddelde net niet boven de 30 kunnen houden. :) (Misschien wel als je bij dorpskernen, stoplichten, etc de moeite neemt om je teller te pauzeren, maar dat doe ik niet) Ging twee uur lang heel lekker, laatste half uurtje was mijn energie een beetje op.

Over minder dan twee weken run bike run in Borne, dus nog een goede week lekker trainen en dan een paar dagen rustig aan.

Plaatje van Run Bike Run in Groningen afgelopen mei:

Tis vlak na de wissel, startnummer zit nog schots en scheef. Ik vergeet nog regelmatig om mijn knieen bij elkaar te houden in de bochten. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 14:31

Donnie

AKA DonCorleone

Michie23 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:38:
Net 90km gedaan rondom de Posbank met 30 man. Eerste keer 'klimmen' voor mij en dat merk je ;)
Twitterrit 2.0 zeker? ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Michie23
Ja idd, was u daar ook?

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Nee maar las het op het forum daar ;) Had graag mee geweest maar krijg mijn fiets pas komende zaterdag, zal dus nog veel moeten trainen voordat ik mee kan komen met jullie, haha.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Michie23
Donnie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:44:
Nee maar las het op het forum daar ;) Had graag mee geweest maar krijg mijn fiets pas komende zaterdag, zal dus nog veel moeten trainen voordat ik mee kan komen met jullie, haha.
Mwah, ik fiets pas een maand, anderhalf en ik kon aardig meekomen. Er wordt ook veel en goed gewacht dus al met al was het goed te doen. Is hier weleens een forumrit geweest eigenlijk? Het lijkt mij echt leuk alleen ben ik niet van het organiseren ;)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Lijkt me idd erg leuk! Moeten we zeker is organiseren hierzo ;)

Iemand ervaring hiermee misschien?

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2022

the_RJ

Banana Hammock!

Zo, LBL zit er weer op, lekker trainingsrondje (ik heb enkel de "echte" klimmen doorgetrokken en de rest lekker op 135-145 hartslag gedaan naast mijn vader, verder wat kopwerk op de vals platte/vlakke stukken maar vrij rustig gehad). Had nog wat gemiddeldes bijgehouden, Wannes 17 km/h gem. Stockeu 14 km/h gem. en Redoute 15, niet ontevreden en zowaar nog een paar aardige foto's gekregen dit jaar:

En mijn fiets staat nog steeds niet in de startpost :(

[Voor 8% gewijzigd door the_RJ op 17-08-2010 09:56]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Michie23
Volgens mij is de TS op vakantie? Misschien kan er een poll komen over evt. een forumrit ergens in het midden van het land?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie actie foto the_RJ. :)
Je hebt je prima vermaakt zo te horen.

Ik ga donderdag even richting Duitsland, trainen rondom Ibbenbüren.

Whatever.

Anoniem: 34342

Olé, ik krijg nieuwe Ultremo R1's van Schwalbe omdat mijn oude Ultremo's ontploft waren, lees ik op internet dat de nieuwe versie ook bijzonder veel mankementen vertoond.

Dit is al mijn tweede negatieve ervaring met Schwalbe. De vorige keer reed ik anti-lekbanden drie keer lek in één fietsvakantie.
estorino schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:44:
Plaatje van Run Bike Run in Groningen afgelopen mei:
[afbeelding]
Tis vlak na de wissel, startnummer zit nog schots en scheef. Ik vergeet nog regelmatig om mijn knieen bij elkaar te houden in de bochten. :)
Kan je sneller door een bocht met introkken knieën? Ik zou juist verwachten dat je met een naar buiten staande binnenbochtknie (drie keer woordwaarde) meer grip hebt.

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Michie23 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:29:
Volgens mij is de TS op vakantie? Misschien kan er een poll komen over evt. een forumrit ergens in het midden van het land?
Of wat meer richting België... ;)

Gisteren ook nog een snelheidstraining gedaan rond het meer van Keerbergen. Spijtig genoeg zijn wielertoeristen daar niet echt meer welkom, en heeft de gemeente er zeer vervelende drempels gelegd en is er ook altijd een politiecombi aanwezig... :(

Daardoor komt er dus niet zo veel volk meer rijden, en waren we gisteren met ongeveer 10 man.
Ik vind het er wel altijd leuk. Er wordt telkens goed doorgereden (tss 37 en 45 /uur) en af en toe zijn er ook ontsnappingen.

@the_RJ:
15 gemiddeld op de stockeu... ik ken mijn gemiddeldes nu niet, maar dat lijkt me wel heel goed... :Y

[Voor 6% gewijzigd door .joeri. op 18-08-2010 10:46]

Klik: .joeri. !

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Nu ja, sowieso was het 14 en je moet wel een paar dingen aantekenen. 1. Ik ben echt eindelijk eens goed in vorm (gogo aankomende criteriums), 2. ik heb me dus alleen op de zware klimmen echt ingespannen en daartussen me echt ingehouden en 3. die 14 km/h is wel incl. de uitloper na het merckx beeld, niet tot aan daar.

Was eigenlijk meer blij dat ik de teller rond de 12 km/h kon houden op het (echt) steile stuk, waar iedereen verder of liep of 5-6 km/h ging :p

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Gisteren een stuk van 40km gereden.
Maar gisteravond kon ik de trap niet meer oplopen zo zeer deed mijn linker knie. Lijkt alsof een pees aan de linker achterkant (niet die "dikke") geirriteerd is.
Onder het fietsen had ik er al elke keer iets last van maar nu was het iets te erg geworden blijkbaar.
Ik heb look pedalen, had ze al wat "losser" gezet, maar zal ze nog wat losser draaien, denk dat mijn voet misschien toch iets scheef stond...

Nou ja, even rust en dan zal het wel weer goed gaan.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07-2019

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb gisteren de grote stap gemaakt. Ik heb een Cyclocrosser gekocht :)

Het is een Koga Crosswinner geworden. Ik heb er gisteren natuurlijl al een paar rondjes opgemaakt en hij bevalt prima. Voelt solide en stevig aan en je kunt er lekker op doorfietsen.

Ik verwacht hem vooral in het veld en op modderweggetjes te gebruiken. Voor op de weg is het ook nog prima. Hier in de buurt zijn voldoende stukken om er flink van gebruik te maken :)

Nu ga ik de komende dagen maar eens wat routes uitzoeken en fietsen.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Anoniem: 34342

Heeft er iemand ervaring met lakstiften? Ik heb een paar kale plekjes op m'n fiets waarvan ik wil voorkomen dat ze gaan roesten, maar ik vraag me af of zo'n stift uitkomst biedt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Eindelijk, waarschijnlijk voor sommigen alweer veel te laat, een helm aangeschaft, een Bell.

IK was echt verbaasd hoe gemakkelijk dat ding af te stellen is, en hoe goed de instelbare pasvorm is.

Nu nog mee gaan fietsen... :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Anoniem: 119483

Anoniem: 34342 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:55:
Olé, ik krijg nieuwe Ultremo R1's van Schwalbe omdat mijn oude Ultremo's ontploft waren, lees ik op internet dat de nieuwe versie ook bijzonder veel mankementen vertoond.

Dit is al mijn tweede negatieve ervaring met Schwalbe. De vorige keer reed ik anti-lekbanden drie keer lek in één fietsvakantie.
Conti's moet je hebben, die rijden nooit lek ;-) .

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Eindelijk was het zover vandaag de 1e tocht gemaakt op de gister opgehaalde Bulls Desert Falcon 1 :)

Wel even heel wat anders als op de spin fiets in de sport school ;) maar dat had ik wel verwacht haha.

Heen weg was erg wennen, merkte dat ik veelste krampachtig mijn stuur vast had waardoor ik last kreeg van mijn polzen/ellebogen. Terug weg hier extra op gelet en veel minder last gehad, had dan wel wind tegen maar het ging best lekker en ook al harder als de weg heen.

Zelfs nog even geprobeerd mee te komen met een passerende groep wielrenners, dit hield ik minuut of 6 vol :P

daarna afgezakt en zware voeten haha.

Gevoel was iig erg goed en heb nu al zin in de volgende route! Heb niet zo heel veel kilometers gemaakt maar voor de 1e rit was het even voldoende. 25 km ongeveer met een gemiddelde snelheid van 24,5, nog niet snel maar dat hoeft nu ook nog niet ;)

(even snel een foto van toen ik hem net had opgehaald en hij hier nog in de huiskamer stond haha)

[Voor 7% gewijzigd door Donnie op 22-08-2010 19:41]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo vanmorgen weer een mooi rondje gemaakt met de club.
Een clubgenoot ging in een bocht op een klinkerweg onderuit, gelukkig niet al teveel schade.
We konden heb maar net ontwijken.
Altijd erg schrikken zo'n valpartij. :/

Whatever.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Vandaag bij criterium een beetje lastige situatie die me meteen me kop kostte...

Iemand voor me maakt een stuurfout en wijkt uit naar buiten, in mijn lijn. Ik blijf overeind met stunt en vliegwerk, maar trek met die beweging blijkbaar het dopje dat het stuurlint vast houdt eruit (mijn stuurlint heeft geen plakstrip), dus mijn stuurlint wikkelde langzaam af...
Afijn het werd wat lang en wapperde achter me aan, dus ik laat me een beetje afzakken en wikkel het op om mijn hand, kijk ik weer omhoog is het peleton een paar renners voor me gebroken, het was net premiesprint en de kopgroep van de wedstrijd ontstond uit die sprint. Tempo zat er dus in en bleef hoog, nog wel geprobeerd terug erbij te komen, maar tevergeefs :(

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
Ai taai. Niet dat dit nog vaak gaat voorkomen, maar je kan dat tape dat je gebruikt om hem aan de andere kant van je stuur vast te zetten ook bij je dopje er eenmaal omheen raggen, dan loopt ie er niet gelijk af.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
Afgelopen weekend thuis gekomen van een weekje fietsen in de Dolomieten. Vanuit onze uitvalsbasis (Cavalese) diverse cols beklommen, waaronder de Manghen, de Pellegrino, de Rolle en de Lavazze. Tevens, na 40km met de auto, het Sella rondje uit de Dolomieten-marathon gefietst met o.a. de Sella en de Pordoi. Schitterend gebied en absoluut een aanrader. Vorige jaar was ik na een weekje in de Alpen al erg enthousiast over fietsen in de bergen, dat enthousiasme is alleen maar toegenomen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 11:09

sorcees

Atari 2600 woody

Net weer terug van vakantie, weekje croatie en weekje oostenrijk.
In oostenrijk een MTB gehuurd, en lekker aan de gang, totaal 85 km met 2100 hm (garmin was mee), nog nooit zo kapot geweest, maar ook nog nooit zoveel geklommen op een dag, dit was binnen 6 uur.
Wel mooi, maar ik ben geen klimmer en zal het ook wel nooit worden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 11:13
Mooi Donnie, deed ik ook op mijn eerste tocht, dat stuur zo hard vasthouden dat je overal kramp krijgt (handen, armen en schouders). Nu is het allemaal veel losser. Leuke fiets ook!

Net terug van een weekje Oslo. Morgen missch de benen laten rusten (nogal veel gewandeld ginder) en dan binnenkort weer die fiets op :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 10:52
Eindelijk weer eens echt een beetje lekker kunnen fietsen na mijn beenbreuk. Ik heb een maand geleden al een keer een stuk gefietst wat niet heel erg lekker ging, daarna een keer met mijn moeder wat niet zo hard ging en gister dus met een tweetal wat doorfietst, maar niet te ;) We hebben 37km gefietst tegen de 28 gemiddeld, waar we de heenweg erge tegenwind hadden en de terugwegde rug of met vlagen in de zijkant. Ik heb nu aardig last van spierpijn, die spieren taaien echt hard af als je 2,5 maand minder hebt gelopen/gefietst.

De wijzen komen uit het Oosten!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 17:45
Dolomieten is schitterend, vriendelijke mensen, goede wegen en prachtige natuur. Ik vond het alleen schrikbarend duur, maar ach voor een weekje vakantie kan het nog wel.

Ik zit momenteel al weer enige tijd in een fietsloze periode: net een nieuw huis dus niet veel tijd om te trainen, ook niet veel motivatie trouwens! Slechte weer helpt ook niet mee. Doe wel redelijk aan sport, loop 3x per week 10 tot 12 km hard.

Planning voor komend seizoen is wel zo ongeveer rond, doel is Marmotte (eindtijd < 8 uur) en Öztahler (doel: uitrijden). Verder wil ik ook weer een aantal Alpen of Pyreneeën cols afvinken.

[Voor 5% gewijzigd door havana op 25-08-2010 08:59]

DIT IS MIJN WEBSITE

• argro
havana schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:58:
Dolomieten is schitterend, vriendelijke mensen, goede wegen en prachtige natuur. Ik vond het alleen schrikbarend duur, maar ach voor een weekje vakantie kan het nog wel.
Ik ben juist met het gevoel terug gekomen dat het allemaal helemaal niet zo duur is. Anderhalve euro voor een kop koffie bovenop een berg en nog geen 4 tientjes voor een prima driegangen maaltijd met dito wijn aan het plein in Trento vielen mij reuze mee. Boodschappen en zeker benzine vond ik ook niet echt duur, eerder goedkoop. Ook de accomodatie (met sauna, zwembad, stoombad, BBQ-faciliteiten et cetera) vond ik met ca. 200 euro p.p. voor een week niet duur.

Maar ook al zou het duur zijn, ik ga er zo weer heen. Echt een schitterend gebied. Vele malen mooier dan hetgeen ik tot nu toe van de Alpen heb gezien.

[Voor 14% gewijzigd door argro op 25-08-2010 14:26]

• havana
Trento valt inderdaad wel mee, maar als je echt in een bergdorpje zit (bijv. Arabba, La Villa of Corvara) dan betaal je je scheel.

Er zijn daar een pak mooie cols te beklimmen trouwens! De Würzjoch, de Falzarego, Valporola, Fedaia, de Kronplatz, Passo di Valles, de Giau en de Auronzo Hütte om er eens eb'n een paar te noemen!

DIT IS MIJN WEBSITE

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Vandaag mijn fiets wat toerklaarder gemaakt. Tis een tweedehands marktplaats peugeot framepje met een sachs huret rival groep. Goed genoeg voor een eerste fiets op een krap budget leek me.
Heb net in Eindhoven een bidon, bandenplaksetje, pompje en nieuw stuurlint gehaald. Stuurlint vervangen is nog best een opgave, ben ook bang dat dit niet zo lang houdt, maar aangezien de linkerkant al beter ging dan de rechterkant zal het de volgende keer wel houden. Wit stuurlint bij een wit frame ziet er sowieso al wel mooier uit dan het blauw wat ik had.
Verder nog mijn voorderailleur aangepast, omdat als ik te ver doorschakelde mijn ketting van mijn buitenblad afliep. Ben nog aan het overwegen schoentjes te kopen voor op de look-pedalen die gemonteerd waren, maar eerst maar eens een paar keer gewoon fietsen, voordat we daaraan beginnen.

edit: Hm, links ging toch niet beter dan rechts, aangezien mijn stuurkabel nu aan de verkeerde kant van het stuur zit. Derailleur doet het wel lekkerder dus das goed. En wit stuurlint is nu al grauw, misschien toch niet de beste keuze :D. Veel geleerd wel. En wat is het heerlijk om in het noorden van Eindhoven nog op de Anthony Fokkerweg je benen de verzuring in te knallen om dan binnen de bebouwde kom rustig uit te rijden. Dit fietsen bevalt me wel :).
Nog een vraag, rennersbroekje met ondergoed of commando? Denk dat als ik hier ondergoed onder draag, het een stuk minder comfortabel zit.

[Voor 26% gewijzigd door marrk op 25-08-2010 18:44. Reden: post-Eindhoven-Oirschot-Best-Eindhoven]

blog
sow
eee

• argro
havana schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:04:
Trento valt inderdaad wel mee, maar als je echt in een bergdorpje zit (bijv. Arabba, La Villa of Corvara) dan betaal je je scheel.
Ik bivakkeerde overigens niet in Trento, maar in Cavalese. Trento hebben wij tijdens de rustdag met een bezoekje vereerd en aldaar een hapje gegeten. Een dorp als Cavalese of één van de dorpen die jij noemt ligt ook wat gunstiger t.o.v. diverse beklimmingen.

• Anoniem: 89521
  • Niet online
marrk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:49:
Vandaag mijn fiets wat toerklaarder gemaakt. Tis een tweedehands marktplaats peugeot framepje met een sachs huret rival groep. Goed genoeg voor een eerste fiets op een krap budget leek me.
Heb net in Eindhoven een bidon, bandenplaksetje, pompje en nieuw stuurlint gehaald. Stuurlint vervangen is nog best een opgave, ben ook bang dat dit niet zo lang houdt, maar aangezien de linkerkant al beter ging dan de rechterkant zal het de volgende keer wel houden. Wit stuurlint bij een wit frame ziet er sowieso al wel mooier uit dan het blauw wat ik had.
Verder nog mijn voorderailleur aangepast, omdat als ik te ver doorschakelde mijn ketting van mijn buitenblad afliep. Ben nog aan het overwegen schoentjes te kopen voor op de look-pedalen die gemonteerd waren, maar eerst maar eens een paar keer gewoon fietsen, voordat we daaraan beginnen.

edit: Hm, links ging toch niet beter dan rechts, aangezien mijn stuurkabel nu aan de verkeerde kant van het stuur zit. Derailleur doet het wel lekkerder dus das goed. En wit stuurlint is nu al grauw, misschien toch niet de beste keuze :D. Veel geleerd wel. En wat is het heerlijk om in het noorden van Eindhoven nog op de Anthony Fokkerweg je benen de verzuring in te knallen om dan binnen de bebouwde kom rustig uit te rijden. Dit fietsen bevalt me wel :).
Nog een vraag, rennersbroekje met ondergoed of commando? Denk dat als ik hier ondergoed onder draag, het een stuk minder comfortabel zit.
Een paar opmerkingen hierover:
Stuurlint wikkelen gaat het beste van binnen naar buiten, dus tegen de gebruiksaanwijzing in....
Heb je bovenop geen loslatende plakbandjes of hinderlijke bobbels
Koop zo snel mogeliijk echte raceschoenen met harde zool en schoenplaten, met gewone sportschoenen is echt af te raden , krijg je last van.
NOOIT ondergoed onder de koersbroek, daar is het zeem voor.
Maak eerst gewoon eens wat kilometers zonder sprints ofzo, duurvermogen opbouwen is de basis. 8)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is die aanbieding van de lidl wat volgens de kenners?

om mee te beginnen?

Framehoogte: 57 cm
16 versnellingen, Shimano derailleurs en verstellers
Schakelen en remmen in een remgreep
Calliper remmen
Dubbelwandige aluminium velgen
Incl. bidonhouder en bidon

Burp

• .joeri.
@Lidl-fiets:
Ik kan het merk en model van de derailleurs niet echt goed lezen, maar 16 versnellingen...?
Tegenwoordig is alles 10-speed, en met vooraan compact of triple komt dat op 20 of 30 versnellingen uit.
(9 en 11-speed wordt ook gebruikt, maar toch veel minder, en vooraan een double wordt ook wel nog vaak gebruikt).
sorcees schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:37:
Net weer terug van vakantie, weekje croatie en weekje oostenrijk.
In oostenrijk een MTB gehuurd, en lekker aan de gang, totaal 85 km met 2100 hm (garmin was mee), nog nooit zo kapot geweest, maar ook nog nooit zoveel geklommen op een dag, dit was binnen 6 uur.
Wel mooi, maar ik ben geen klimmer en zal het ook wel nooit worden.
In Oostenrijk is het echt een paradijs om te mountainbiken :) Welke streek zat je ergens?

[Voor 7% gewijzigd door .joeri. op 25-08-2010 20:29]

• Niet online
Wii4all schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:02:
Is die aanbieding van de lidl wat volgens de kenners?

om mee te beginnen?
Verschilt niet veel van andere "low end" aanbiedingen...
Persoonlijk zou ik voor een knappe 2e hands kiezen , heb je meer kwaliteit voor dat of minder geld maar dan moet je wel de technische staat kunnen inschatten...en/of wat knutselwerk kunnen doen.

Voorbeeld (ik ben geen beginner maar als oud-coureur eigenlijk herintreder die begin dit jaar nog reed op een 32 jaar oude Gazelle met toeclips en zo)
Ik heb een 2e hands aluminium frame met zadelpen, balhoofd en bracketas gekocht 100€, daarbij 2e hands een Campagnolo Veloce 9 speed groep en nog wat zooi en kwam uit op plm. 500 € voor een heel knap fietsje waar ik momenteel heel erg tevreden over ben, wat ik zeker niet met dat ding van de Lidl zou zijn.

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:39
Voeg deze maar toe aan de TS

No One Can Predict the Market!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38

RedFox

Heb je een OV ofzo?

.joeri. schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
@Lidl-fiets:
Ik kan het merk en model van de derailleurs niet echt goed lezen, maar 16 versnellingen...?
Tegenwoordig is alles 10-speed, en met vooraan compact of triple komt dat op 20 of 30 versnellingen uit.
(9 en 11-speed wordt ook gebruikt, maar toch veel minder, en vooraan een double wordt ook wel nog vaak gebruikt).
Shimano 2200 is 8-speed: http://bike.shimano.com/p...x/products/road/2200.html , maar dan heb je wel de absolute budget-lijn van shimano.

Overigens heeft de lidl morgen ook andere fietsspullen in de aanbieding: onder andere handschoenen en (onder)shirts.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Wii4all
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk in de winter, fiets je dan op rolletjes thuis of gaan jullie nog gewoon naar buiten met de fiets?

Burp

• argro
Tijdens mijn vakantie is mijn VDO HC12.6 fietscomputer er mee opgehouden. Heb nu de Polar CS600X op het oog. Iemand ervaring met dit apparaat?
Wii4all schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:20:
Wat doen jullie eigenlijk in de winter, fiets je dan op rolletjes thuis of gaan jullie nog gewoon naar buiten met de fiets?
Zolang het alleen maar een beetje koud is zit ik zo veel mogelijk op de fiets buiten. Temeraturen tot een paar graden boven het vriespunt zijn met een beetje goede kleding nog wel te doen. Als dat niet meer kan gaat mijn fiets op de Taxc, niet echt leuk, maar in combinatie met een aflevering TopGear o.i.d. is een uurtje op dat ding nog wel uit te houden.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Wat ik in de winter (ga) doe(n):
- Schaatsen
- Crossen
- Krachttraining + Stabiliteitstraining (i.v.m. vrij losse knie-/enkelbanden aan mijn kant)
- Looptraining
- Spinning

Tacxen doe ik niet aan, spinning is wel bijna hetzelfde, maar dat doe je dan tenminste niet alleen dus kan je nog wat ouwehoeren :).

En dan pak ik vroeg in het kalenderjaar de normale racer er al weer snel bij voor de langere duurtrainingen, zoals argro al zei, zolang het niet te koud is kan je jezelf er op kleden.

En dat combineren met voltijdstudie (waarschijnlijk zelfs stage rond die tijd), bestuur van de wielervereniging dit jaar en een sociaal leven, dan zit het wel zo'n beetje vol in de winter :D
argro schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28:
Tijdens mijn vakantie is mijn VDO HC12.6 fietscomputer er mee opgehouden. Heb nu de Polar CS600X op het oog. Iemand ervaring met dit apparaat?
Mijn vader heeft er een, hij is er erg tevreden over, kan je er helaas zelf niet zoveel over vertellen. Tip, als je bij ING zit, je kan hem met rentepunten kopen, dan is de CS600X 150 euro + 15.000 rentepunten.

[Voor 55% gewijzigd door the_RJ op 26-08-2010 11:50]

• .joeri.
Ik ga in de winter eigenlijk vooral mountainbiken, en af en toe wat lopen (soms eventueel wat op de rollen/tackx). Met de koersfiets rijden in de sneeuw en/of regen is echt niet meer plezant.
Een paar jaar geleden had ik tijdens een training eens eerst regen (helemaal nat), dan hagel en als laatste sneeuw (lekker koud). Toch blijven verder rijden, maar op het einde van de rit was ik echt helemaal onderkoeld.

• Wii4all
  • Niet online
Zijn pompjes voor mountainbike ventiltjes bij de gamma te koop?

Of meestal alleen bij een fietsenzaak.

Wil vanavond ff de banden van een oude mountainbike oppompen maar kom er net achter dat ik daar helemaal geen pomp meer voor heb.

Burp

• Niet online
Wii4all schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:19:
Zijn pompjes voor mountainbike ventiltjes bij de gamma te koop?

Of meestal alleen bij een fietsenzaak.

Wil vanavond ff de banden van een oude mountainbike oppompen maar kom er net achter dat ik daar helemaal geen pomp meer voor heb.
Dat is een Schrader ventiel?
Action , met manometer, ook voor gewone fietsen en autobanden 6,95€

Anoniem: 52815

Vandaag in de regen 6 uur - vrijwel geheel in D1 - gefietst: 170 km. Ging wel ok, al was de conditie begin juli duidelijk beter.

w.b.t. de Aldi-fiets. Ik zou ook opteren voor de optie 2e hands. Wel aan te raden om dan iemand mee te nemen die er enigszins verstand van heeft.

• Michie23
Ik weet niet hoe de winter wordt maar zit wel aan een Tacx te denken. Ben wel benieuwd naar de ervaringen aangezien ik 2e verdieping woon vooral naar het geluid.

• argro
Michie23 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:32:
Ik weet niet hoe de winter wordt maar zit wel aan een Tacx te denken. Ben wel benieuwd naar de ervaringen aangezien ik 2e verdieping woon vooral naar het geluid.
Mijn Tacx maakt wel wat geluid, maar zeker niet een hoeveelheid geluid dat het gebruik van een Tacx op de 2de verdieping in de weg zou staan. Het apparaat zoemt een beetje, niemand op de verdieping erboven of eronder die dat hoort, tenzij je vloeren hebt van niet meer dan 6mm multiplex.

• Wii4all
  • Niet online
Anoniem: 89521 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:01:
[...]

Dat is een Schrader ventiel?
Action , met manometer, ook voor gewone fietsen en autobanden 6,95€
klopt, wat bedoel je met action, met nanometer. De winkel action bedoel je?

Burp

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2022
Traguardo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:21:
Voeg deze maar toe aan de TS
<foto>
Mooi fiets, nog wat details?
Wii4all schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:21:
klopt, wat bedoel je met action, met nanometer. De winkel action bedoel je?
De action is inderdaad de winkel, en een manometer is een druk meter. Wel zo handig (zeker voor een racefiets) om te bepalen of je al op 8 bar zit...
Overigens nu ook in de aanbieding bij de lidl:
http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_15380.htm

Be reasonable.... do it my way

• Wii4all
  • Niet online
ok mooi, ik moet morgen toch bij de lidl zijn dan neem ik dat ding gelijk mee.

Burp

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12-2022

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kun je dan misschien hier ff melden of die pomp ook geschikt is voor Hollandse/Dunlop ventielen? Er moet dan zo'n extra klemmetje opzitten oid, want met mijn huidige pomp moet ik met één hand de pomp op het ventiel duwen en dat is niet relaxed.

• Wii4all
  • Niet online
is goed. Ik hoop alleen dat ze die pomp nog hebben, zal je precies zien dat ie weg is.

Burp

• havana
Tacxen is vreselijk saai en een groot nadeel vind ik de stabiliteit die vele malen minder groot is dan een spinningfiets. Lawaai valt best mee.

Ik ga voor deze winter een spinningfiets aanschaffen, ik houd Marktplaats momenteel in de gaten voor een 2de hands Schwinn.

Verder loop ik wat hard en zo tegen de jaarwisseling kruip ik weer rustig de fiets op. Mijn planning is vrij eenvoudig:

jan 500 km
feb 500 km
mrt 1000 km
apr 1000 km
mei 1500 km
jun 1500 km

[Voor 16% gewijzigd door havana op 27-08-2010 12:39]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Wii4all
  • Niet online
Schwinn hadden/hebben wij op de sportschool ook, zeer degelijk ding

Met een spinningfiets kun je natuurlijk nog wat andere oefeningen doen dan met een tacx.

Zelf begin ik er niet aan omdat dat ding waarschijnlijk toch na een paar maanden staat te verstoffen.

Burp

• argro
havana schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:38:
Tacxen is vreselijk saai en een groot nadeel vind ik de stabiliteit die vele malen minder groot is dan een spinningfiets. Lawaai valt best mee.
Zeker saai, maar wanneer je de fiets voor een beeldscherm zet een een aflevering TopGear (of een andere serie) kijkt dan is het m.i. prima te doen.
Ik ga voor deze winter een spinningfiets aanschaffen, ik houd Marktplaats momenteel in de gaten voor een 2de hands Schwinn.
Het grote nadeel aan zo'n spinningfiets lijkt mij de logheid. Mijn Tacx ligt momenteel ergens onderin een kast. Geen last van. Al kan ik mij voorstellen dat jij, sinds de verhuizing naar het platteland wat meer ruimte in huis hebt... ;)

• Niet online
TheLemon schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:13:
Kun je dan misschien hier ff melden of die pomp ook geschikt is voor Hollandse/Dunlop ventielen? Er moet dan zo'n extra klemmetje opzitten oid, want met mijn huidige pomp moet ik met één hand de pomp op het ventiel duwen en dat is niet relaxed.
Ja, doet ie ook.
Er zit een kop op met klem en meerdere aansluitingen.
Het enige nadeel is dat ie niet meer dan 6 bar pompt wegens de vrij grote diameter.

Ik heb inmiddels dat ding van de Lidl (fiets) live gezien en het is inderdaad heel erg low end, grof laswerk frame e.d.
Niet echt aan te raden IMO

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 27-08-2010 18:17]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12-2022

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ok prima pompje dan, want ik heb hem alleen nodig voor de stadsfiets en de bakfiets, daar mag toch maar max. 4.5bar in.

• havana
argro schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:54:
Het grote nadeel aan zo'n spinningfiets lijkt mij de logheid. Mijn Tacx ligt momenteel ergens onderin een kast. Geen last van. Al kan ik mij voorstellen dat jij, sinds de verhuizing naar het platteland wat meer ruimte in huis hebt... ;)
Klopt, ik heb een huis met 4 slaapkamers en ik ben voorlopig nog alleen met mijn vriendin. Dus ruimte genoeg voor een spinningfiets en eventueel nog een loopband ;)

[Voor 14% gewijzigd door havana op 28-08-2010 08:41]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Wii4all
  • Niet online
Wat zijn aanraders qua lbs winkels rotterdam/capelle/riddekerk/barendrecht omgeving?

Burp

Anoniem: 119483

In Rotterdam ga ik altijd naar Pro Bikes, Bergweg 89 (uit m'n hoofd). Hele aardige fietsenmakert! Volgens mij is hij Bianchi dealer. 500m verderop zit Correct (aan de Ceintuurbaan). Deze verkopen sinds kort fietsen (relatief groot aanbod), maar het kennisniveau van de verkoopmedewerkers schijnt wat minder te zijn.

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 29-08-2010 21:18]

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07-2019

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Zo , ik heb even wat rondjes door de bossen gemaakt hier in de omgeving op mijn Koga Cyclocrosser. Ik kon de mountainbikers goed bijhouden. Daarnaast ook regelmatig een stuk asfalt meegepakt. Wellicht ook maar een paar wegbandjes aanschaffen over een tijdje.

Ik heb deze fiets vooral gekocht om toch in vorm te blijven en daarnaast kom je ook nog eens ergens. Ik probeer er iedere week toch 4 rondjes op te maken. Op dit moment merk ik dat mijn conditie enz aan het verbeteren is, leuk pluspunt.

Kortom, zeer tevreden van de sprong naar de racefietsen. Misschien dat ik over een tijdje wat ga upgraden maar op dit moment ga ik flink van de fiets genieten.

[Voor 5% gewijzigd door Turbosjaak op 29-08-2010 21:32]