Het wielren ervaringentopic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 48.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-05 10:57
30 zal misschien wel lukken, maar zonder in het zweet aan te komen is onmogelijk (toch zeker van in het begin). Sowieso niet te hard overdoen in het begin. 16km is niet bijster ver, maar je gebruikt toch andere spieren dan bij het lopen. Je kan ook bijvoorbeeld 45 minuten nemen voor naar je werk te gaan, en 30 minuten naar huis (omdat je thuis meteen kan douchen/andere kleren aantrekken).

En de eerste dag moet je ook al op tijd je voet uit het klikpedaal halen bij het naderen van lichten zodat je daar ook even aan went.

Ik heb zelf ook een bulls (desert falcon 2 met standaardwielen, maar ik weeg wel een stuk minder (en ben kleiner)). Ik ben er heel tevreden over. Het frame zelf lijkt me sterk genoeg voor 100kg. Qua wielen hoor je best eens met de lokale fietsenmaker.

[ Voor 7% gewijzigd door Lointje op 30-03-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 11:10
30 km/uur is best ambitieus, zeker solo. 16 km is echter maar een klein stukje.

Ga het weekend trouwens lekker trainen in Tecklenburg, Duitsland :)

[ Voor 57% gewijzigd door havana op 30-03-2011 18:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
havana schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:00:
N.a.v. jullie opmerkingen heb ik weer een andere route gevonden, nu 13.4 km maar wel met pontje (=verplichte pauze). Mijn streven is om het in een half uur te rijden, maar 40-45 min is ook wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397352

Mijn moeder bracht vandaag enkele Powerbar repen mee van de winkel, die zogezegd prestatieverbeterend werken. Gebruikt iemand van jullie dit? Of gelletjes ofzo?

Daarnaast was het ook wel enorm prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 11:51

Mex

Ik doe de 25km naar m'n werk in 45 minuten, op een mountainbike met slicks. De laatste km rijd ik rustig om nog enigszins droog aan te komen. Zacht fitsen kan ik niet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Ik heb het idee dat ik het sportvissenervaringentopic (drie keer woordwaarde) heb aangeklikt. 25 km. in 45 min. op een mountainbike en (enigszins) droog aankomen? Daar wil ik wel eens video van zien. :+

Red devil: 30 km/u en niet bezweet aankomen is volstrekt onmogelijk voor beginners, en ook 26,8 km/u over 30 minuten is niet haalbaar gezien jouw gewicht en (gebrek aan) ervaring. :)
NoepZor schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:16:
Ligt het aan mij, of heeft deze fiets gewoon een superslick design met die italiaanse kleuren :9~ :

[afbeelding]

Ik zag 'm in de etalage staan bij een Zwolse fietsenwinkel (xcycletracx oid :P)
Ik vind Bianchi normaal te homofiel voor woorden, maar deze kan ik wel waarderen. Wie teuer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 07:16
Weet ik zo niet, biamchi infinito, volgens mij een special edition, las ergens dat er maar 25 in de benelux zijm.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb bij wijze van 1 april grap 4 AGR-kaarten te koop gezet voor 75 euro ps. :P Ben benieuwd of er iemand in trapt }>

[edit]

Amai, ik ben na 5 minuten al door de mand gevallen :o

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 31-03-2011 12:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 34342 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:11:
Ik heb het idee dat ik het sportvissenervaringentopic (drie keer woordwaarde) heb aangeklikt. 25 km. in 45 min. op een mountainbike en (enigszins) droog aankomen? Daar wil ik wel eens video van zien. :+

Red devil: 30 km/u en niet bezweet aankomen is volstrekt onmogelijk voor beginners, en ook 26,8 km/u over 30 minuten is niet haalbaar gezien jouw gewicht en (gebrek aan) ervaring. :)

[...]

Ik vind Bianchi normaal te homofiel voor woorden, maar deze kan ik wel waarderen. Wie teuer?
Hehe, wie biedt er meer! Ik rijd met mijn 14 kilo mountainbike (met MTB banden op 2,5 bar) in 1 uur van huis naar de Universiteit Twente en dan praat je over 28 kilometer. Dat je er dan nog een kwartier af kunt schaven met 3 kilometer minder afstand vind ik wel spectaculair :P

Vaak is het met stadsverkeer wel weer zo dat ik bij elke korte pauze voor voorrang verlenen / stoplichten weer kan opladen en dan weer een nieuwe sprint kan trekken naar een snelheid ver boven je gemiddelde (naar 35 of 40 km/u en dat zo lang mogelijk vasthouden). Zo compenseer je wel weer een beetje voor het wachten.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Pfoei, lekker intervaltraining is dat, als je een aantal keer moet wachten. :P En dat doe je elke dag?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

:D Ik ben even op onderzoek uitgegaan, ik gebruikte SprintGPS op m'n Iphone om afstand en snelheid etc te bepalen. Deze gaf steeds een afstand aan van ~25km. (heb op de mtb geen fietscomputer). Ik kijk net voor de gein eens op google maps en die geeft 5km minder aan 8)7

Dit geeft SprintGPS
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_A8OB784rpPI/TZQ_WMY-2lI/AAAAAAAAA8M/vXZ4_MtYRsI/s800/rwerewr.jpg

GoogleMaps
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_A8OB784rpPI/TZQ_VhZTf2I/AAAAAAAAA8I/5NHHjAnZc68/s1152/sadasd.jpg

Kortom, SprintGPS is niet heel erg accuraat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Krylinck schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:37:
Pfoei, lekker intervaltraining is dat, als je een aantal keer moet wachten. :P En dat doe je elke dag?
Kom helaas niet zo vaak meer op de universiteit, heb al mijn colleges al gehad en alle tentamens al gehaald. Moet alleen nog werken aan mijn master thesis, mooie gelegenheid om met een mijn 17,3'' laptop op de rug naar de UT te fietsen :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 22:23

the_RJ

Banana Hammock!

havana schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:00:

Ga het weekend trouwens lekker trainen in Tecklenburg, Duitsland :)
Volgende keer dat je het meldt kom ik wel even langs fietsen vanuit hier :p

Ik ga dit weekend juist trainen in Overijse, neem wat clubgenootjes mee.

Gisteren toch nog 80 kilometer gemaakt. Ik ging eerst zuidwaarts recht richting de buien. Had al het idee dat ik er in zou komen, maar de buien leken me kort, dus ik dacht ik schuil wel even. Op de weg naar Winterswijk kwamen de buien toch wel snel mijn kant op, omgedraait, buitenblad erop, tijdritje terug naar Eibergen en bij de eerste druppels reed ik de bebouwde kom binnen. Even geschuilt en (opspattend water daargelaten) droog gebleven :).

[ Voor 42% gewijzigd door the_RJ op 31-03-2011 17:34 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Mag mijn fiets misschien ook in de ts?
Is mijn eerste racer en ik heb hem sinds augustus 2010.
Het is een Caad 8 (framemaat 56)met de 105 compact groep, ben tot nog toe erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.primera-sports.com/system/cache/cannondale-caad-8-105-compact-2010_productImages_5754-1-9004_800_800_False.png

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Zaterdag dus de RvV. Helaas nog geen post van de organisatie mogen ontvangen (minpuntje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
Anoniem: 119483 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:41:
Zaterdag dus de RvV. Helaas nog geen post van de organisatie mogen ontvangen (minpuntje).
Ik had gisteren mijn startnummer et cetera in de brievenbus liggen. Volgens mij hebben ze alle nummers in tweevoud. Je kunt dus, mocht je de spullen niet op tijd ontvangen, ook bij de start nog een nummer ophalen. Erg goed geregeld allemaal. De grote Nederlandse rondes kunnen een voorbeeld nemen aan de organisatie van de RvV wat mij betreft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

argro schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:43:
[...]
Ik had gisteren mijn startnummer et cetera in de brievenbus liggen. Volgens mij hebben ze alle nummers in tweevoud. Je kunt dus, mocht je de spullen niet op tijd ontvangen, ook bij de start nog een nummer ophalen. Erg goed geregeld allemaal. De grote Nederlandse rondes kunnen een voorbeeld nemen aan de organisatie van de RvV wat mij betreft.
Anderzijds betaal je er ook dik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sneezzer schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:27:
Mag mijn fiets misschien ook in de ts?
Is mijn eerste racer en ik heb hem sinds augustus 2010.
Het is een Caad 8 (framemaat 56)met de 105 compact groep, ben tot nog toe erg tevreden.

[afbeelding]
eigen foto wellicht beter?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argro schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:43:
[...]
Ik vind de AGR beter geregeld (vooralsnog). Die stuurden de startbescheiden vandaag op, dus die heb ik volgende week sowieso in huis, ruim 1,5 week voor de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Anoniem: 119483 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:01:
[...]

Ik vind de AGR beter geregeld (vooralsnog). Die stuurden de startbescheiden vandaag op, dus die heb ik volgende week sowieso in huis, ruim 1,5 week voor de start.
De inschrijving voor de AGR is dramatisch slecht geregeld, de AGR is duurder, de start bij de AGR verloopt chaotischer, de bevoorrading van de AGR is van een minder niveau en bij de AGR zijn veel minder kruispunten voorzien van verkeersregelaars. Leuke tocht hoor, die AGR, maar qua organisatie halen ze het m.i. niet bij de RvV. Aan de RvV doen twee tot drie keer meer mensen mee dan aan de AGR, maar dankzij de goede organisatie heb je hebt het gevoel dat het er veel minder zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 31-03-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
En wat nog beter is, zaterdag geven ze tot 22°C!
10% kans op regen...
Dus sowieso een beter weertje dan afgelopen jaar. :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Anoniem: 397352 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:42:
Mijn moeder bracht vandaag enkele Powerbar repen mee van de winkel, die zogezegd prestatieverbeterend werken. Gebruikt iemand van jullie dit? Of gelletjes ofzo?

Daarnaast was het ook wel enorm prijzig.
Zeker voor langere ritten is dit heel handig, net als de gelletjes.
Maar zeker niet 'verplicht' hoor... Je kan even goed een banaan, wat koekjes, enz meenemen. Maar het voordeel van de power-/energybars/gelletjes is dat er zoveel mogelijk koolhydraten (en andere stoffen) in geconcentreerd zitten. Die dan -afhankelijk van de soort bar- hun energie snel of traag vrijgeven.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

.joeri. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:40:
En wat nog beter is, zaterdag geven ze tot 22°C!
10% kans op regen...
Dus sowieso een beter weertje dan afgelopen jaar. :)
Sweet. Fietsmaatje en Ik gaan zaterdag voor de eerste 200km+ rit van het jaar. 8)

Gisteren de 2000km gepasseerd (vanaf de eerste week van januari). Gaat goed maar ik mis nog altijd stabiliteit in mijn linkerbeen. Het is weliswaar stukken beter dan voorheen en op een goede dag is mijn tred redelijk evenwichtig, maar met name als ik de dag na een lange rit opstap om even los te rijden merk ik het: mijn linkervoet wil dan met de hiel naar buiten wijken en ik moet bewust trappen wil ik dat tegenhouden. Het probleem komt door een beenlengte verschil. Ik los dat momenteel op met Superfeet zooljes en extra inleg stukken in mijn linker schoen. Ik lees dat het ook gebruikelijk is om een stukje plastic oid van een paar mm dik tussen de zool en schoenplaatje te doen, weet iemand daar toevallig iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Beter, dat weer zaterdag! Ik ga lekker met een paar collega's een mooie toch in de Eifel maken. Dat wordt voor het eerst wat serieuzer klimmen voor mij, mooie voorbereiding voor AGR als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:59

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik rijd vanaf eind vorig jaar op een Stevens Vantage uit 2010.
Afbeeldingslocatie: http://www.mantel-tweewielers.nl/foto/10863114.jpg

Ik zal een een eigen foto nemen, dan kan die ook in de TS.

Het plan is om dit jaar vooral wat kleinere toertochten rijden en niet meer van die massale als de AGR of Limburgs mooiste. Die drukte trekt me niet zo. Ik zit meer te denken aan de ronde van Noord Holland, classico Boretti, de abdijentocht in berkel enschot en Via Romana in Nijmegen. Vorig jaar ook een paar van gereden en dat bevalt me wel.

Daarnaast ga ik 2 keer per week op de fiets naar het werk. Ik zoek eigenlijk nog een goede rugzak voro op de fiets, iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Zewatanejo op 31-03-2011 23:43 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik weet niet wat de inhoud moet zijn, maar ik gebruik een 9 liter backpackingsrugzak van Vaude. Heeft zo'n mooi systeem op de rug waardoor je spullen niet direct op de rug zitten waardoor het geen gigantische zweetplek wordt. Het is ongeveer deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.prijsvergelijk.nl/images/tassen/vaude-ultratrail-15-rugzak.jpg

Ben er zeer over te spreken.

[ Voor 13% gewijzigd door the_RJ op 31-03-2011 23:48 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik weet ook niet zo goed wat een fijne inhoud is. Ik moet er een set kleren en een paar schoenen in kwijt kunnen die ik aan kan trekken na het douchen op het werk. Wat is wat mij betreft voldoende. Ik weet niet of 9 liter dan genoeg is.

Dat systeem dat de rugzak niet direct op je rug steunt spreekt me wel aan. Ik heb ook een hekel aan zo'n kleffe warme plek op je rug.

Bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar op zoek gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 01-04-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Kun je niet de dag voordat je naar je werk gaat fietsen alvast je kleding + schoenen daar neerleggen? Hoe minder gewicht/volume in je rugtas, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Anoniem: 52815 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:07:
Kun je niet de dag voordat je naar je werk gaat fietsen alvast je kleding + schoenen daar neerleggen? Hoe minder gewicht/volume in je rugtas, hoe beter.
Ja ik weet het, zo werkt het ook meestal, maar soms bedenk ik me in de ochtend pas dat het wel lekker is om op de fiets te gaan en dan is een rugzak wel handig. Hoewel ik moet toegeven dat ik eigenlijk een hekel heb aan die dingen.

Verder is het zo dat mijn werkgever het heel aantrekkelijk heeft gemaakt om met de fiets naar het werk te komen. Ruimschoots douches aanwezig en verder ook goede voorzieningen. Echter is het nu zo populair geworden dat de lockers eigenlijk altijd vol zitten, dus moet je eigenlijk wel een week van te voren plannen. Dat is nou niet echt iets voor mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Zewatanejo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:50:
Ik weet ook niet zo goed wat een fijne inhoud is. Ik moet er een set kleren en een paar schoenen in kwijt kunnen die ik aan kan trekken na het douchen op het werk. Wat is wat mij betreft voldoende. Ik weet niet of 9 liter dan genoeg is.

Dat systeem dat de rugzak niet direct op je rug steunt spreekt me wel aan. Ik heb ook een hekel aan zo'n kleffe warme plek op je rug.

Bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar op zoek gaan.
Ik zou op een woon-werkfiets uberhaupt geen oncomfortabele rugzak gebruiken, maar alles in een tas op een dragertje stoppen.
Een beetje knappe racefiets is in mijn ogen daar toch eigenlijk totaal ongeschikt voor (woonwerkverkeer)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 01-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

ik snap dat een rugzak + fietsen als oncomfortabel gezien wordt, maar ik moet zeggen dat ik die backbackingsrugzak amper merk. Met de trainingswedstrijden in februari/maart had ik hem telkens mee richting start-finish. Terugweg zat ik met clubgenoten dan nog wat te steken met demarrages en sprintjes. Ik merkte daarbij niet eens dat ik een rugzak om had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de post vanuit de organisatie van de RvV mogen ontvangen. Ze zijn in ieder geval op tijd, zullen we maar zeggen...

Hopen dat de weersvoorspellingen uitkomen en dan gaan we er een mooie dag van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Wat een fantastisch weer zeg, net even een rondje door de omliggende dorpjes gedaan. Op mijn vers afgebouwde Gios, dus toch rustig aan gedaan. Veel andere wielrenners op de wegen, topdag gehad.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05 14:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ook net weer terug van een dikke 100km. :)
Ging best lekker al was er best wat wind. Gelukkig de terugweg 50km van de wind af.
Lekker hoor met korte mouwen en broek. :9

Weet iemand tips hoe om te gaan met een geirriteerde zitbot? De rechter doet de laatste weken best zeer als ik op het zadel zit. Nog niet eerder meegemaakt. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 10:59
Ik heb een technisch vraagje. Na lang liggen dubben over al dan niet een tweedehandse racefiets te kopen, uiteindelijk de stap gezet. Voor €30 een begin jaren '90 giant peloton gekocht met een exage 400 groep met wel wat werk aan. Na heel wat spaken, ketting, remkabels, blokjes, vervangen en gekuist te hebben loopt de fiets goed. Zeker voor het geld, behalve een klein ongeloofelijk vervelend probleempje.

Afbeeldingslocatie: http://velobase.com/CompImages/Hubs/7CF11F6B-4FA7-4941-A2F1-F6B30ECCA573.jpeg

De freewheel hub zoals ik denk dat het heet, pakt niet altijd. Als je de ketting in de verkeerde richting draait, wordt het wiel losgekoppeld van de aandrijving, wat moet. Het probleem is dat dat ook gebeurt als de ketting wel in de juiste richting draait, je trapt dan door.

1. Is dat op een relatief eenvoudige manier te repareren? Zoja, hoe?
2. If not, is het mogelijk om alleen die freehub te vervangen, en niet de hele naaf (wat wel wat werk is)?
3. Welke nieuwe freehub moet ik dan nemen, dat exacte model is uiteraard niet meer leverbaar, zijn er hedendaagse hubs/naven die compatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo net terug van 100km rond Aubel... Het aws echt te warm zeg, een bidon water en een 2-3 bekertjes drinken over de hele dag verdeeld is dus duidelijk te weinig. Had geluk dat ik op de terugweg wind mee had....

Teun_2, je kan het freewheel eens open maken (zorgen dat niets kwijt (of je oog) kan raken, soms wil wel eens wat wegspringen, maar meestal is er niets aan de hand), schoonmaken, bekijken (vaak zijn er palletjes op een veertje, je moet kijken of alles nog intact is, er zijn ook wat andere vrijloopmechanismen) smeren (niet met plakkerig vet) en in elkaar zetten. Ik vermoed dat het dan weer werkt. Mocht iets kapot zijn kan je kijken of je reserveonderdelen kan krijgen. Je als je de ophanging voor de tandwieltjes wil vervangen moet je in iedergeval opletten dat je de goede neemt, soms zijn er varianten voor Shimano en voor Campagnolo en voor verschillende aantallen tandwielen..

Als je een nieuwe wil moet je het aantal spaakgaten dat je nodig hebt bepalen en de breedte van het geheel(de as), en je moet kijken of je tandwieltjes er op passen (aantal&type). IMHO zijn Campagnolo naven prima, maar je kan volgens mij niet zoveel fout doen als je je tot de niet-goedkoopste uitvoeringen van de bekende fabrikanten houdt. (behalve als je lichtgewicht onderdelen pakt). (Misschien is een nieuwe Shimano 105 de beste optie) Als het past&draait is het goed.

Maar ik zou denken dat repareren wel moet lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
begintmeta schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:20:
Zo net terug van 100km rond Aubel... Het aws echt te warm zeg, een bidon water en een 2-3 bekertjes drinken over de hele dag verdeeld is dus duidelijk te weinig. Had geluk dat ik op de terugweg wind mee had....

Teun_2, je kan het freewheel eens open maken (zorgen dat niets kwijt (of je oog) kan raken, soms wil wel eens wat wegspringen, maar meestal is er niets aan de and), schoonmaken, bekijken (vaak zijn er palletjes op een veertje, je moet kijken of alles nog intact is, er zijn ook wat andere vrijloopmechanismen) smeren (niet met plakkerig vet) en in elkaar zetten. Ik vermoed dat het dan weer werkt. Mocht iets kapot zijn kan je kijken of je reserveonderdelen kan krijgen. Je als je de ophanging voor de tandwieltjes wil vervangen moet je in iedergeval opletten dat je de goede neemt, soms zijn er varianten voor Shimano en voor Campagnolo en voor verschillende aantallen tandwielen..

Als je een nieuwe wil moet je het aantal spaakgaten dat je nodig hebt bepalen en de breedte van het geheel, en je moet kijken of je tandwieltjes er op passen (aantal&type). IMHO zijn Campagnolo naven prima, maar je kan volgens mij niet zoveel fout doen als je je tot de niet-goedkoopste uitvoeringen van de bekende fabrikanten houdt. (behalve als je lichtgewicht onderdelen pakt). (Misschien is een Shimano 105 de beste optie) Als het past&draait is het goed.

Maar ik zou denken dat repareren wel moet lukken.
Thx! Ik durfde er niet echt aan beginnen, omdat ik een beetje bang had van die wegspringende onderdelen. Ik ben nogal een noob op het gebied van zelf fietsen herstellen, maar al doende leert men wordt weleens gezegd. Weet ik meteen wat te doen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je wat op internet rondneust kom je vast ook wel handige plaatjes of teksten tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heeft iemand zijn/ haar kaarten voor de elfstedentocht al binnen? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo net 70 km gedaan. Straf windje hier aan zee. Kop over kop gereden.
Met wind mee was het warm zeg!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:58:
[...]

Ik zou op een woon-werkfiets uberhaupt geen oncomfortabele rugzak gebruiken, maar alles in een tas op een dragertje stoppen.
Een beetje knappe racefiets is in mijn ogen daar toch eigenlijk totaal ongeschikt voor (woonwerkverkeer)
Ik rij al jaren woon-werk verkeer met de racefiets... perfect doenbaar met aangepaste rugzak. (ikzelf heb een vaude splash vent 20+5 ( http://www.yopi.de/image/prod_pics/742/e/742539.jpg ). Ik train na mijn uren trouwens ook met deze rugzak om, wederom geen probleem. Of dit een stalen raceframe is, een alu, een carbonnen, oud of nieuw doet er niet toe in mijn ogen. Ik rij nu met een bianchi infinito en die doet daar prima dienst voor.

Ik kan in deze rugzak trouwens extra spullen meenemen om mijzelf in geval van pech te behelpen. Ook een kleine ehbo doos gaat mee (is het niet voor mij, dan is het voor anderen). Alle lichten en bellen kan ik door middel van een handige klem snel ontdoen in geval van een wedstrijd etc...

Ik heb op zoek naar een rugzak meerdere systemen gezien; de ene werkt met een soort kussentjes waar een windtunnel inzit (diegene die ik heb). Je hebt ook systemen met netjes en wat de rugzak verder van je rug duwt en bijgevolg meer wind daartussen toelaat. Beide hebben voordelen, voor woon-werk verkeer zou ik de kussentjes pakken. Die hebben meestal meer inhoud en daar kan je dus meer inproppen.

[ Voor 30% gewijzigd door Yoshi op 02-04-2011 20:28 ]

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
Ik zal mijn setup ook eens posten.

Ik rij sinds dit jaar met een bianchi infinito 2010. (5 jaar garantie)
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfLKLtcctG7bmwQVIe2JWgcNbWB7T6WtwjJneb_nn_Xf3I9YNl5A&t=1

Afgemonteerd met campa athena, voor de rest standaard spulletjes. Fizik arione zadel.
Tot vorig jaar reed ik met een alu bianchi 1885. Dankzij een Pool, en een openslaande deur is die er spijtig genoeg niet meer :'( Ook een paar maand niets meer kunnen doen, maar nu toch al weer aan het voorbereiden voor de marmotte dit jaar :p

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig weer! 8)

Moest eerst werken en was half 2 pas thuis. Even wat gegeten en omgekleed en rond 2 uur vertrokken. Twee uurtjes gereden met korte mouwen en korte broek :> Op de pond naar Kinderdijk arm- en kniestukken aangetrokken en via Kinderdijk en tig dorpjes via de Viaanse brug weer naar huis.

105 km. en een beetje verkleurd. Heer-lijk.

Morgen weer platregenen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jongens jongens wat een weertje 8)

Vandaag de hele dag in Tecklenburg gefietst, m.b.v. de Garmin van een fietsmaatje de Rundfart gereden. Ging erg lekker, merk de dat de vorm al heel behoorlijk. Wat een prachtige omgeving en dat op slechts 1h45 van Groningen. Flink wat geklommen ook :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool Havana! Denk erover om dit jaar de Tecklenburg Rundfahrt te rijden. Lees veel goede verhalen over die tocht, ken het gebied totaal niet en hij is ook niet megamassaal (tussen de 1250 en 1500 deelnemers). Welke afstand heb je gedaan?

Oh ja, je hebt ook de Lärchenweg gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wilde de 150 km doen, maar werden er iets minder ivm. problemen met de Garmin van fietsmaatje. Hij had (ondanks half jaar bezit) nog nooit routes opgezet dus ging allemaal niet perfect.

Lärchenweg wel gedaan, zit redelijk in het begin. Hartslag ging daar wel eventjes naar 180 :D. Hij is niet zo steil zoals in het filmpje wordt beweerd trouwens, deed niet moeilijker aan dan La Redoute. Fietsmaatje kwam amper naar boven met zijn 42x23. 8)7 Ik had zelf 39x27 gestoken en dat was prima te doen; de hele dag eigenlijk. In de tweede helft krijg je meer lopers.

Ik rijd overigens zeer waarschijnlijk de Omloop Math Salden op 1 mei. Leuke tocht, veel minder massaal (en duur) dan de AGR maar wel grofweg hetzelfde parcours.

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 03-04-2011 08:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teun_2 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:52:

De freewheel hub zoals ik denk dat het heet, pakt niet altijd. Als je de ketting in de verkeerde richting draait, wordt het wiel losgekoppeld van de aandrijving, wat moet. Het probleem is dat dat ook gebeurt als de ketting wel in de juiste richting draait, je trapt dan door.

1. Is dat op een relatief eenvoudige manier te repareren? Zoja, hoe?
2. If not, is het mogelijk om alleen die freehub te vervangen, en niet de hele naaf (wat wel wat werk is)?
3. Welke nieuwe freehub moet ik dan nemen, dat exacte model is uiteraard niet meer leverbaar, zijn er hedendaagse hubs/naven die compatibel zijn?
1-Nee
2-Ja, dat is vrij simpel.., als je een body van de goede breedte kan vinden.
Meet de totale breedte van de body en de as over de moeren, mogelijk heb ik nog wel zo'n 7 speed body liggen, kan ik opsturen tegen verzendkosten.
3-Body's zijn goed te krijgen, alleen voor 8/9/10 speed, en die zijn te breed voor je as (ik neem aan dat die nog 126 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
flits flits, hoe weet je dat het niet makkelijk te repareren is voor je weet waarom de boel niet meer aangrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
@Flits flits: bedankt voor je hulp en aanbod. Ik ga hem zometeen even demonteren en kijken waar het fout gaat. Lukt het niet, stuur ik je een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zo, de Ronde van Vlaanderen weer overleeft. Blijft een schitterend evenement. Mede door het weer was het nogal druk. Hierdoor helaas de Koppenberg en de Muur niet geheel fietsend op kunnen komen. Ook op de Paterberg moest ik afstappen omdat mijn voorganger te enthousiast aan zijn stuur trok en als gevolg daarvan een salto maakte. De benen waren wel OK, met name heuvelop en over de kasseistroken ging ik erg lekker. Helaas werd op de kasseistroken erg matig rechts gehouden waardoor het lastig was om op relatief hoge snelheid (want dat is m.i. dé manier om over die stroken te overleven) over de kasseistroken te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was lekker weer zaterdag in Vlaanderen en op zich ook prima gefietst. Helaas had mijn vader na 95km panne (naaf van wiel kapot gescheurd). De technische dienst bleek echter net als de bezorging van de post rijkelijk laat (lees: niet op komen dagen). Ik heb de 140km snel uitgefietst en vervolgens met de auto mijn vader op moeten halen bij Zwalm. Een smetje op de mooie dag :-( .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 03-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:48:
flits flits, hoe weet je dat het niet makkelijk te repareren is voor je weet waarom de boel niet meer aangrijpt?
Shimano body's zijn zonder speciaal gereedschap niet te demonteren (om bij het ratelmechanisme te komen)
Ik ga er van uit dat het voor een naaf van 20 jaar oud niet de moeite/geld waard is om dat te gaan kopen , de boel is gewoon versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Ik baal een beetje: mijn vaste route is op drie punten onderbroken door wegwerkzaamheden. Een beetje by-passen is vanwege de lengte van de onderbroken stukken er niet bij. een route in de buurt bedenken, is niet zo moeilijk, maar een route van 60-80 km bedenken vind ik dan erg lastig. Hoe komen jullie aan de langere routes?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijken op Google Maps, of gewoon met een good old kaart.

Vroeger reed ik ook altijd hetzelfde rondje, tegenwoordig varieer ik veel meer. Verandering van spijs doet eten!

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 03-04-2011 18:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Variatie vind ik ook prettiger, maar ik wil die nieuwe route dan meteen in m'n hoofd hebben en niet rondrijden met een printje van drie kantjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
SePtiCTaNk schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:19:
Variatie vind ik ook prettiger, maar ik wil die nieuwe route dan meteen in m'n hoofd hebben en niet rondrijden met een printje van drie kantjes :+
Ik heb daarvoor sinds kort een garmin en ben er zeer tevreden over. Je kunt vantevoren je routes erin zetten. Ik vind het echter leuker om onderweg telkens een of andere tussenbestemming te kiezen, een dorp ongeveer in de gewenste richting kiezen, navigatie aan en gaan met die banaan. Als een weg je niet bevalt, teveel auto's ofzo, neem je de eerste de beste afslag, de navigatie pikt het vroeger of later wel op. En snelheid, hoogtemeters, stijgingspercentage, hartslag (nog niet geprobeerd), cadans, de hele mikmak wordt onderweg opgenomen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Anoniem: 119483 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:01:
Was lekker weer zaterdag in Vlaanderen en op zich ook prima gefietst. Helaas had mijn vader na 95km panne (naaf van wiel kapot gescheurd). De technische dienst bleek echter net als de bezorging van de post rijkelijk laat (lees: niet op komen dagen). Ik heb de 140km snel uitgefietst en vervolgens met de auto mijn vader op moeten halen bij Zwalm. Een smetje op de mooie dag :-( .
Wat had je verwacht van de technische dienst? Een scheur in de naaf lijkt mij niet iets wat even op te lossen is. Daarbij is de TD bij dergelijke tochten altijd laat, wat wil je ook met 20.000 deelnemers verspreid over 260km aan parcours. Om iedereen binnen 30 minuten te kunnen helpen heb je dan 1.500 busjes nodig, dat zou ook een beetje overdreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eerst de grote plaatsen uit je hoofd kennen, en weten hoe ver ze ongeveer uit elkaar liggen. Daarna de onbekendere, kleine weggetjes proberen. Zo leer je binnen no time een streek kennen.

Een Garmin is een ideaal ding maar net zoals bij een TomTom heeft het één groot nadeel: je leert er de weg niet goed mee kennen omdat je altijd "blind" op dat ding rijdt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door MrAngry op 03-04-2011 21:33 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Da's idd een nadeel. Een ander nadeel is dat er voor fietsers soms doorgangen zijn gemaakt die (nog) niet op de kaart staan.
Daarentegen is het een voordeel dat ik nu in compleet onbekende gebieden (ook over de grens) kan rijden zonder foute afslagen te nemen waardoor je ineens tig kilometer extra aan de broek hebt. En je kunt de auto makkelijker terugvinden :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 23-05 14:15

Griffin

Is mythical

Was echt heerlijk weer op zaterdag, was van plan ong 70-80km te doen (1e week 40, 2e en 3e week 60). Dus ik dacht dat moet wel lukken.
Tegenwind en benen die niet echt goed rond gingen. Toch nog 65KM. Volgend weekend maar weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ongeloofelijk hoeveel renners ik wel niet gezien heb, het lijkt wel of iedereen nu zn spullen wel definitief uit de kaste gehaald heeft voor dit seizoen ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is ieder jaar hetzelfde wanneer de zomertijd ingaat ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argro schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:28:
[...]
Wat had je verwacht van de technische dienst? Een scheur in de naaf lijkt mij niet iets wat even op te lossen is. Daarbij is de TD bij dergelijke tochten altijd laat, wat wil je ook met 20.000 deelnemers verspreid over 260km aan parcours. Om iedereen binnen 30 minuten te kunnen helpen heb je dan 1.500 busjes nodig, dat zou ook een beetje overdreven zijn.
Het gaat ook niet om het maken, maar om het ophalen (gaat immers om 'onherstelbare schade'). Dat lijkt me een stukje service waar je voor betaalt. 1500 busjes is overdreven, want niet iedereen krijgt pech. Je zou ervoor kunnen kiezen het parcours in zones in te delen zodat de TD snel ter plekke is, daar je eigenlijk maar in straal van 30km rond Oudenaarde blijft fietsen. Enfin, als je pech hebt en je bent alleen, dan ben je dus f*cked blijkt. Hoe kom je dan ooit weer bij dn oto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Het weer was zaterdag echt top! Voor mij was het de eerste keer fietsen sinds oktober vorig jaar (ik was van plan om te gaan spinnen maar dat is er weinig tot niet van gekomen). Ik wilde het lekker rustig aan gaan doen, en een mooie lange route rijden. Dat is niet gelukt omdat ik op de Holterberg wat te gek heb gedaan. Uiteindelijk twee uur onderweg geweest en 56km op de teller gezet.

Laatste stuk naar huis ontzettende kramp in m'n bovenbeenspieren. Toen ik zondag Cancellara in de RvV hoorde praten over kramp voelde ik me opeens zo slecht nog niet. :P

Het was trouwens ook de eerste keer dat ik m'n nieuwe hartslagband om had. Ik heb in rust een hartslag van ong. 75bpm. Tijdens het fietsen op het vlakke zat ik rond de 160-170bpm. Op de klimmetjes in de Holterberg liep dat op naar 180-200bpm met een uitschieter naar 220bpm toen ik demarreerde bij een man die heel lang achter mij fietste en nèt voor de klim van de Holterberg opeens aan mij voorbij ging. Ik dacht dat hij wel hard zou fietsen omdat hij continu mijn wiel hield. Maar toen hij voor mij ging fietsen ging het echt langzaam de diepe hel op. Toen ging ik naast hem fietsen en vervolgens op de pedalen waarna ik hem niet meer heb gezien. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zaterdag een supervette tocht door de Eifel gemaakt (vanaf Gemünd/Schleiden), 90km met ongeveer 1400hm. Dat was mijn eerste serieuzere klimwerk en het beviel erg goed, de laatste klim was ongeveer een halve Alpe d'Huez, maar doordat we er met tussen de 12 en 18km/u op gingen toch behoorlijk leeggereden daar.

Ik heb nu alleen spierpijn in mijn nek van het naar voren kijken in aerodynamische houding tijdens de afdalingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hebben mensen hier ervaring met poeders zoals Carboloader die je voor- en na het sporten nuttigt? Zo ja, zijn dit goede of slechte ervaringen en waarom? Ik was afgelopen zomer op pad met een paar wedstrijdroeiers en die zwoeren er bij. Als ik de werking van dat spul lees dan klinkt het niet heel erg onlogisch allemaal. Ik zie zo op het eerste gezicht het nut er wel van in. Niet voor iedere ritje, maar wel voor een serieuze tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 14:50
Nog meer mensen gisteren Hel van het Mergelland gefietst? Ware hel. Eerste 40km prima weer, daarna stromende regen, wind en dus koud! Laatste 30 vd totaal 120km's waren weer droog gelukking. Zaten ook een paar behoorlijke klimmetjes in die ik nog niet eerder had gedaan daar. Prima voorjaarsrit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zo, zaterdag was superweer! 24 graden waar ik zit. Vanuit Overijse naar Parike gefietst met clubgenoten om daar de route van de Ronde op te pakken en met de toertocht mee de Muur en de Bosberg te beklimmen. Ging heel prima, eigenwijs (lees: lui) als ik was had ik mijn cassette niet verwisseld en dus een 39x23 als lichtste verzet. Kreeg het prima rond eigenlijk, moest op de Bosberg nog een busje inhalen omhoog :p

In totaal zaterdag iets meer dan 160 gefietst geloof ik, met nog aantal andere klimmetjes die tussen Geraardsbergen en Overijse te vinden zijn (Bruineput bij Dworp bijv.). Zaterdag wat minder weer, maar toch in de buurt van Overijse/Huldenberg even de klimmetjes gezocht. Smeysberg, paar klimmetjes bij Pecrot al weet ik de straatnamen daar niet. En op de terugweg de clubgenootjes even over de Moskesstraat gejaagd :D, 18% en kasseien die er slecht bij liggen en gezien het weer ook nat ^^. Kwam alleen zelf 20 meter van de top stil te staan door een wegslippend achterwiel :(.

In ieder geval zijn de kilometers weer gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28

PauseBreak

derp!

Met mijn verjaardag een nieuwe, tweedehands fiets gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/04/1301894898-121.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/04/1301894898-132.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/04/1301894898-154.jpg

Een Intersens JPS Design Superlite 7005 Aluminium, afgemonteerd met de volledige Shimano 105 groep en een Shimano SC-6501 Flightdeck en Weinman DPX velgen met Continental banden. De zadeltas, bidonhouders en bel zijn van BBB, van wie de fietspomp is heb ik geen idee, maar dat is ook niet zo heel boeiend he :+
Binnenkort eerst maar eens even nieuwe fietskleding halen, want ik heb nu alleen nog maar winterkleding liggen en dat fietst niet zo fijn met mooi weer ;)
De fiets zelf heeft, althans sinds de installatie van de Flightdeck nog maar naar boven afgerond 2900km gedraaid, dus die kan nog wel even mee. Bovendien is-ie helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt, weer in elkaar gezet en goed afgesteld door een collega van m'n pa die thuis zijn eigen werkplaats heeft, dus het ding fietst als nieuw! Eigenlijk rest me nu alleen nog het doorlezen van de handleiding van de flightdeck :9
De eerste tocht van 42,8km is er van het weekend ook al mee gemaakt en dat beviel uitstekend 8)

[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 05-04-2011 20:06 . Reden: Met dank aan slashhead :P ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
hendriku schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:48:
Nog meer mensen gisteren Hel van het Mergelland gefietst? Ware hel. Eerste 40km prima weer, daarna stromende regen, wind en dus koud! Laatste 30 vd totaal 120km's waren weer droog gelukking. Zaten ook een paar behoorlijke klimmetjes in die ik nog niet eerder had gedaan daar. Prima voorjaarsrit!
Ik heb zelf de 150 gedaan en ik vond het een mooie tocht. Jammer van het weer inderdaad, maar goed, dat is karaktervormend :+

Verder vond ik de verzorging erg goed! Drukke kruispunten waren vaak voorzien van verkeersregelaars en op die 150km waren er volgens mij ongeveer 4-5 verzorgingsposten met veel eten en drinken

Erg fijn dat 'ie (nog) niet heel druk bezocht was; een gezellige drukte onderweg dus

[ Voor 5% gewijzigd door monkel op 04-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:45
Een JPS Design Superlite 7005 Aluminium, afgemonteerd met de volledige Shimano 105 groep en een Shimano SC-6501 Flightdeck en Weinman DPX velgen met Continental banden. De zadeltas, bidonhouders en bel zijn van BBB, van wie de fietspomp is heb ik geen idee, maar dat is ook niet zo heel boeiend he :+
Binnenkort eerst maar eens even nieuwe fietskleding halen, want ik heb nu alleen nog maar winterkleding liggen en dat fietst niet zo fijn met mooi weer ;)
Dit is geen JPS Design Superlite 7005 Aluminium hoor. Dat zijn gewoon een paar marketingtermen die er opstaan.
Het merk staat normaal op de onderbuis(in het zwarte deel) bij deze fiets, en moet Intersens zijn. En dat is weer van hetzelfde merk als de Sensa fietsen die je nu regelmatig tegenkomt.

Het is trouwens een prima fietsje. Ik heb zelf dit zelfde type, maar dan in een andere kleurstelling, en origineel met Tiagra groepje(later geupgrade naar 10-speed 105). Rij er al zo'n 5-6 jaar op rond, en het enige probleem wat ik er mee heb gehad is dat ik regelmatig spaakbreuk had. Dit is echter opgelost door de wielen compleet te laten herspaken(ik kon dat verbazingwekkend goedkoop laten doen) met betere spaken, en het was opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door slashhead89 op 04-04-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28

PauseBreak

derp!

Ah, op die manier, beetje vreemd dat dat er niet op staat verder, maar dat is niet zo heel interessant :P

Welke wielen had jij eronder dan? Dezelfde of andere?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Anoniem: 89521 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:16:
[...]

Shimano body's zijn zonder speciaal gereedschap niet te demonteren (om bij het ratelmechanisme te komen)
Ik ga er van uit dat het voor een naaf van 20 jaar oud niet de moeite/geld waard is om dat te gaan kopen , de boel is gewoon versleten.
Klopt, ik heb bij het treinstation Antwerpen-Berchem een roestend wrak gevonden met een 7-speed shimano naaf. De casettehouder ervan zit nu op mijn fietsje :) . Erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:45
PauseBreak schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:43:
Ah, op die manier, beetje vreemd dat dat er niet op staat verder, maar dat is niet zo heel interessant :P

Welke wielen had jij eronder dan? Dezelfde of andere?
Ik had de DPX velgen met Tiagra naven. De spaken waren gewoon simpele rechte spaken.
Nu heb ik nog steeds dezelfde naven en velgen, maar met butted spaken(dun in het midden, dik aan de uiteinden. Maar niet plat.) en gespaakt door een goede wielenbouwer.

Mijn vader heeft ook zo'n zelfde setje, maar die heeft er nooit problemen mee gehad. Die zijn dus ook gewoon nog zoals ze uit de winkel kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

TheLemon schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:10:
Zaterdag een supervette tocht door de Eifel gemaakt (vanaf Gemünd/Schleiden), 90km met ongeveer 1400hm. Dat was mijn eerste serieuzere klimwerk en het beviel erg goed, de laatste klim was ongeveer een halve Alpe d'Huez, maar doordat we er met tussen de 12 en 18km/u op gingen toch behoorlijk leeggereden daar.

Ik heb nu alleen spierpijn in mijn nek van het naar voren kijken in aerodynamische houding tijdens de afdalingen :P
Een halve aple D'huez in de regio van de Ruhr eifel? Welke klim is dat?
Dat zou interessant zijn wat dat is 3 uur vanaf Rotterdam.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een halve Alpe d'Huez is 7km met een gemiddelde van 8% , dat vindt je echt niet in de Eifel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hmm, ik heb het zelf even nagerekend vanaf de Garmin-tracklog, maar degene die de route had uitgezet was blijkbaar iets te enthousiast geweest met zijn aangekondigde stijgingspercentages. :P

Die eindklim was weliswaar 7km lang, maar het ging gemmiddeld nog geen 5.5% omhoog (9% max) en er zat voor het eind nog een klein stukje bij dat flauw daalde...
Nou ja, voor mij was het in ieder geval een leuke ervaring en dat smaakt naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 19:30
Heren!
geen dames hier geloof ik ;)

We zijn inmiddels toe aan een nieuw deel. Ik ben hier wat minder te vinden dan in voorgaande jaren, dus ik zoek eigenlijk een mede-auteur voor de SP. Als een enthousiaste frequente bezoeker de taak helemaal op zich wil nemen vind ik dat ook prima: de SP kan je gewoon kopiëren. We zullen in ieder geval iets moeten verzinnen, danwel ons inspannen, om nieuwe foto's van onze bikes erin te zetten. Verder zijn er pas al wat ideeën geopperd om een deel van de informatie ook aan te passen. Iedere input is welkom :)

Mocht ik niets horen dan zal ik in ieder geval een nieuw deel maken.. woensdag oid :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
offtopic : We zouden in dit deeltje de foto's alvast kunnen verzamelen, dan wordt het nieuwe deeltje niet zo vervuild..

ontopic : van het weekend weer lekker stukje gefietst, alleen nog steeds problemen met mijn (carbon) zadelpen. Die blijft nog steeds langzaam naar beneden glijden. Durf hem echter niet zo goed harder vast te zetten ivm kans op barsten.. Hoe heet dat spul waarmee je de boel wat stroever maakt?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou even navragen/opzoeken hoe vast die zadelpenklem moet en dan met een momentsleutel checken. Zeker weten is beter dan gokken...
De foto's van de fietsen etc. zouden we ook via PM naar de nieuwe topicstarter kunnen doen, dat scheelt ook veel rommel in de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:
offtopic : We zouden in dit deeltje de foto's alvast kunnen verzamelen, dan wordt het nieuwe deeltje niet zo vervuild..

ontopic : van het weekend weer lekker stukje gefietst, alleen nog steeds problemen met mijn (carbon) zadelpen. Die blijft nog steeds langzaam naar beneden glijden. Durf hem echter niet zo goed harder vast te zetten ivm kans op barsten.. Hoe heet dat spul waarmee je de boel wat stroever maakt?
Carbon montagepasta of gewoon montagepasta...
Er zijn overigens zadelpenklemmen speciaal geschikt voor carbon, die hebben een wat groter klemoppervlak, waardoor je hem vaster kan zetten.
Ik heb de Campagnolo klem en die doet het bij mij prima, ook niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 11:15

TwoR

Gekleurde stippen

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:

Je bedoeld zoiets? http://www.featherbikes.n...n-montagepasta-t4765.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Aha! montagepasta dus!

* WVL_KsZeN gaat op zoek!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 02-04 15:36
Oei mooie dingen @ dealextreme gezien voor mn fiets! Dit maakt het wel af vind ik, zeker voor de epische prijs van 1,23 per set _O- zijn ventieldopjes btw

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_55522_1.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kost geen drol, maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Haha ik vind die plastic zwarte dingen zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

dan rest nog steeds de vraag van Pizzaboer: maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Anoniem: 52815 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:26:
Kost geen drol, maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+
Precies, allemaal extra gewicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 19:30
Heren, hier graag verder: Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 :)

Wat betreft de foto's: stuur mij een DM met 1 mooie foto per fiets, en eventueel wat gegevens (als je nog niet in de SP staat, of het een nieuwe fiets betreft). Ik ga tijd maken om e.e.a. te updaten. Uiteraard mag je het ook in dit deel nog even posten als dat gemakkelijker is, maar zoals eerder gesuggereerd lijkt het me verstandig om het nieuwe deel daar niet mee te 'vervuilen' ;)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 23-05 14:15

Griffin

Is mythical

Laurenz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:32:
Heren, hier graag verder: Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 :)

Wat betreft de foto's: stuur mij een DM met 1 mooie foto per fiets, en eventueel wat gegevens (als je nog niet in de SP staat, of het een nieuwe fiets betreft). Ik ga tijd maken om e.e.a. te updaten. Uiteraard mag je het ook in dit deel nog even posten als dat gemakkelijker is, maar zoals eerder gesuggereerd lijkt het me verstandig om het nieuwe deel daar niet mee te 'vervuilen' ;)
Misschien een topicwarning laatsen plaatsen door een mod? (dat dingen over de TS of een foto toevoegen ge'DM'd moeten worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Anoniem: 89521 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:51:
Een halve Alpe d'Huez is 7km met een gemiddelde van 8% , dat vindt je echt niet in de Eifel....
Daarom mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Mijn kilometerteller (Echowell zone 7w) is een draadloze en deze stoort bij stoplichten. Dan springt de snelheid naar 180km/h voor zolang als ik stil sta en binnen bereik ben van het andere signaal. An sich weinig boeiend, maar mijn gemiddelde gaat er ook door omhoog. Is dit gewoon bij draadloze tellertjes, of is de mijne gewoon too crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

SePtiCTaNk schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:15:
Mijn kilometerteller (Echowell zone 7w) is een draadloze en deze stoort bij stoplichten. Dan springt de snelheid naar 180km/h voor zolang als ik stil sta en binnen bereik ben van het andere signaal. An sich weinig boeiend, maar mijn gemiddelde gaat er ook door omhoog. Is dit gewoon bij draadloze tellertjes, of is de mijne gewoon too crap?
Kilometertellers met een versleuteld signaal hebben daar volgens mij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bij mijn polar iig nog nooit voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Nee mijn kilometer teller doet dat ook nooit. Hooguit dat ie 0km/pu aangeeft bij een straalzender ergens in de duinen, maar verder werkt ie prima.

Trouwens vandaag echt een pauperfietstocht :( begon leuk, windje mee, 40km best hard gegaan. Tot ik opeens *croink* totaal geen energie meer had om nog harder te gaan dan 20kmpu :/ ik wist dat ik vandaag zou gaan fietsen dus alle wielrenner eten-tips opgevolgd, pasta eten de avond van tevoren, 3 bananen in de loop van de ochtend. Shitload muslie repen mee, isotone hypermoderne 2.0 sportdrank in mn bidons.. maar helaas. Is dit nou echt mn conditie die ermee ophoud? Ik heb van 2008 tot eind 2010, dus bijna 3 jaar, me 3x per week uitgesloofd in de sportschool met conditietraining. Als dat na een halfjaartje weinig sporten weg is, zou dat iig wel pauper zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ah thanks. Binnenkort dan maar even een nieuwe kilometerteller halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo ineens lijkt mij dat toch niet iets met conditie te maken te hebben tenzij je je al een tijdje over je drempel heen gereden hebt.

Mijn eerste ritten na de winter gaan meestal wel, het is meer het wennen aan de fietspositie en alle spieren en pezen weer een beetje laten wennen. Herstel duurt dan wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dinictus208 schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:28:
Zo ineens lijkt mij dat toch niet iets met conditie te maken te hebben tenzij je je al een tijdje over je drempel heen gereden hebt.

Mijn eerste ritten na de winter gaan meestal wel, het is meer het wennen aan de fietspositie en alle spieren en pezen weer een beetje laten wennen. Herstel duurt dan wat langer.
Mn hartbeat was de hele tijd ongeveer 150bpm, dat is vrij normaal. Ben er 1 a 2x overheen gegaan, ik moet altijd even een sprintje trekken als ik zo'n "UW SNELHEID" bord zie, waar je snelheid word gemeten :)

Hopelijk trekt het nog bij, want ik wil wel aan een aantal tourtochten mee gaan doen straks :X

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 10-04-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.