30 zal misschien wel lukken, maar zonder in het zweet aan te komen is onmogelijk (toch zeker van in het begin). Sowieso niet te hard overdoen in het begin. 16km is niet bijster ver, maar je gebruikt toch andere spieren dan bij het lopen. Je kan ook bijvoorbeeld 45 minuten nemen voor naar je werk te gaan, en 30 minuten naar huis (omdat je thuis meteen kan douchen/andere kleren aantrekken).
En de eerste dag moet je ook al op tijd je voet uit het klikpedaal halen bij het naderen van lichten zodat je daar ook even aan went.
Ik heb zelf ook een bulls (desert falcon 2 met standaardwielen, maar ik weeg wel een stuk minder (en ben kleiner)). Ik ben er heel tevreden over. Het frame zelf lijkt me sterk genoeg voor 100kg. Qua wielen hoor je best eens met de lokale fietsenmaker.
En de eerste dag moet je ook al op tijd je voet uit het klikpedaal halen bij het naderen van lichten zodat je daar ook even aan went.
Ik heb zelf ook een bulls (desert falcon 2 met standaardwielen, maar ik weeg wel een stuk minder (en ben kleiner)). Ik ben er heel tevreden over. Het frame zelf lijkt me sterk genoeg voor 100kg. Qua wielen hoor je best eens met de lokale fietsenmaker.
[ Voor 7% gewijzigd door Lointje op 30-03-2011 16:09 ]