Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het wielren ervaringentopic - Deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 43.105 views

• hendriku
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 17:03
Nog meer mensen gisteren Hel van het Mergelland gefietst? Ware hel. Eerste 40km prima weer, daarna stromende regen, wind en dus koud! Laatste 30 vd totaal 120km's waren weer droog gelukking. Zaten ook een paar behoorlijke klimmetjes in die ik nog niet eerder had gedaan daar. Prima voorjaarsrit!

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-01 16:17

the_RJ

Banana Hammock!

Zo, zaterdag was superweer! 24 graden waar ik zit. Vanuit Overijse naar Parike gefietst met clubgenoten om daar de route van de Ronde op te pakken en met de toertocht mee de Muur en de Bosberg te beklimmen. Ging heel prima, eigenwijs (lees: lui) als ik was had ik mijn cassette niet verwisseld en dus een 39x23 als lichtste verzet. Kreeg het prima rond eigenlijk, moest op de Bosberg nog een busje inhalen omhoog :p

In totaal zaterdag iets meer dan 160 gefietst geloof ik, met nog aantal andere klimmetjes die tussen Geraardsbergen en Overijse te vinden zijn (Bruineput bij Dworp bijv.). Zaterdag wat minder weer, maar toch in de buurt van Overijse/Huldenberg even de klimmetjes gezocht. Smeysberg, paar klimmetjes bij Pecrot al weet ik de straatnamen daar niet. En op de terugweg de clubgenootjes even over de Moskesstraat gejaagd :D, 18% en kasseien die er slecht bij liggen en gezien het weer ook nat ^^. Kwam alleen zelf 20 meter van de top stil te staan door een wegslippend achterwiel :(.

In ieder geval zijn de kilometers weer gemaakt!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-02 15:41
Met mijn verjaardag een nieuwe, tweedehands fiets gekregen :)

Een Intersens JPS Design Superlite 7005 Aluminium, afgemonteerd met de volledige Shimano 105 groep en een Shimano SC-6501 Flightdeck en Weinman DPX velgen met Continental banden. De zadeltas, bidonhouders en bel zijn van BBB, van wie de fietspomp is heb ik geen idee, maar dat is ook niet zo heel boeiend he :+
Binnenkort eerst maar eens even nieuwe fietskleding halen, want ik heb nu alleen nog maar winterkleding liggen en dat fietst niet zo fijn met mooi weer ;)
De fiets zelf heeft, althans sinds de installatie van de Flightdeck nog maar naar boven afgerond 2900km gedraaid, dus die kan nog wel even mee. Bovendien is-ie helemaal uit elkaar geweest, schoongemaakt, weer in elkaar gezet en goed afgesteld door een collega van m'n pa die thuis zijn eigen werkplaats heeft, dus het ding fietst als nieuw! Eigenlijk rest me nu alleen nog het doorlezen van de handleiding van de flightdeck :9
De eerste tocht van 42,8km is er van het weekend ook al mee gemaakt en dat beviel uitstekend 8)

PauseBreak wijzigde deze reactie 05-04-2011 20:06 (0%)
Reden: Met dank aan slashhead :P

Nee, merp!

• monkel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:44
quote:
hendriku schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:48:
Nog meer mensen gisteren Hel van het Mergelland gefietst? Ware hel. Eerste 40km prima weer, daarna stromende regen, wind en dus koud! Laatste 30 vd totaal 120km's waren weer droog gelukking. Zaten ook een paar behoorlijke klimmetjes in die ik nog niet eerder had gedaan daar. Prima voorjaarsrit!
Ik heb zelf de 150 gedaan en ik vond het een mooie tocht. Jammer van het weer inderdaad, maar goed, dat is karaktervormend :+

Verder vond ik de verzorging erg goed! Drukke kruispunten waren vaak voorzien van verkeersregelaars en op die 150km waren er volgens mij ongeveer 4-5 verzorgingsposten met veel eten en drinken

Erg fijn dat 'ie (nog) niet heel druk bezocht was; een gezellige drukte onderweg dus

monkel wijzigde deze reactie 04-04-2011 12:57 (5%)

• slashhead89
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:42
quote:
Een JPS Design Superlite 7005 Aluminium, afgemonteerd met de volledige Shimano 105 groep en een Shimano SC-6501 Flightdeck en Weinman DPX velgen met Continental banden. De zadeltas, bidonhouders en bel zijn van BBB, van wie de fietspomp is heb ik geen idee, maar dat is ook niet zo heel boeiend he :+
Binnenkort eerst maar eens even nieuwe fietskleding halen, want ik heb nu alleen nog maar winterkleding liggen en dat fietst niet zo fijn met mooi weer ;)
Dit is geen JPS Design Superlite 7005 Aluminium hoor. Dat zijn gewoon een paar marketingtermen die er opstaan.
Het merk staat normaal op de onderbuis(in het zwarte deel) bij deze fiets, en moet Intersens zijn. En dat is weer van hetzelfde merk als de Sensa fietsen die je nu regelmatig tegenkomt.

Het is trouwens een prima fietsje. Ik heb zelf dit zelfde type, maar dan in een andere kleurstelling, en origineel met Tiagra groepje(later geupgrade naar 10-speed 105). Rij er al zo'n 5-6 jaar op rond, en het enige probleem wat ik er mee heb gehad is dat ik regelmatig spaakbreuk had. Dit is echter opgelost door de wielen compleet te laten herspaken(ik kon dat verbazingwekkend goedkoop laten doen) met betere spaken, en het was opgelost.

slashhead89 wijzigde deze reactie 04-04-2011 14:48 (10%)

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-02 15:41
Ah, op die manier, beetje vreemd dat dat er niet op staat verder, maar dat is niet zo heel interessant :P

Welke wielen had jij eronder dan? Dezelfde of andere?

Nee, merp!

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:29
quote:
Flits flits schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:16:
[...]

Shimano body's zijn zonder speciaal gereedschap niet te demonteren (om bij het ratelmechanisme te komen)
Ik ga er van uit dat het voor een naaf van 20 jaar oud niet de moeite/geld waard is om dat te gaan kopen , de boel is gewoon versleten.
Klopt, ik heb bij het treinstation Antwerpen-Berchem een roestend wrak gevonden met een 7-speed shimano naaf. De casettehouder ervan zit nu op mijn fietsje :) . Erg bedankt voor de hulp!

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• slashhead89
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:42
quote:
PauseBreak schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:43:
Ah, op die manier, beetje vreemd dat dat er niet op staat verder, maar dat is niet zo heel interessant :P

Welke wielen had jij eronder dan? Dezelfde of andere?
Ik had de DPX velgen met Tiagra naven. De spaken waren gewoon simpele rechte spaken.
Nu heb ik nog steeds dezelfde naven en velgen, maar met butted spaken(dun in het midden, dik aan de uiteinden. Maar niet plat.) en gespaakt door een goede wielenbouwer.

Mijn vader heeft ook zo'n zelfde setje, maar die heeft er nooit problemen mee gehad. Die zijn dus ook gewoon nog zoals ze uit de winkel kwamen.

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

quote:
TheLemon schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:10:
Zaterdag een supervette tocht door de Eifel gemaakt (vanaf Gemünd/Schleiden), 90km met ongeveer 1400hm. Dat was mijn eerste serieuzere klimwerk en het beviel erg goed, de laatste klim was ongeveer een halve Alpe d'Huez, maar doordat we er met tussen de 12 en 18km/u op gingen toch behoorlijk leeggereden daar.

Ik heb nu alleen spierpijn in mijn nek van het naar voren kijken in aerodynamische houding tijdens de afdalingen :P
Een halve aple D'huez in de regio van de Ruhr eifel? Welke klim is dat?
Dat zou interessant zijn wat dat is 3 uur vanaf Rotterdam.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Flits flits
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-08-2014
Een halve Alpe d'Huez is 7km met een gemiddelde van 8% , dat vindt je echt niet in de Eifel....

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hmm, ik heb het zelf even nagerekend vanaf de Garmin-tracklog, maar degene die de route had uitgezet was blijkbaar iets te enthousiast geweest met zijn aangekondigde stijgingspercentages. :P

Die eindklim was weliswaar 7km lang, maar het ging gemmiddeld nog geen 5.5% omhoog (9% max) en er zat voor het eind nog een klein stukje bij dat flauw daalde...
Nou ja, voor mij was het in ieder geval een leuke ervaring en dat smaakt naar meer.

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-02 13:16
Heren!
geen dames hier geloof ik ;)

We zijn inmiddels toe aan een nieuw deel. Ik ben hier wat minder te vinden dan in voorgaande jaren, dus ik zoek eigenlijk een mede-auteur voor de SP. Als een enthousiaste frequente bezoeker de taak helemaal op zich wil nemen vind ik dat ook prima: de SP kan je gewoon kopiëren. We zullen in ieder geval iets moeten verzinnen, danwel ons inspannen, om nieuwe foto's van onze bikes erin te zetten. Verder zijn er pas al wat ideeën geopperd om een deel van de informatie ook aan te passen. Iedere input is welkom :)

Mocht ik niets horen dan zal ik in ieder geval een nieuw deel maken.. woensdag oid :)

Leave only footprints, take only memories

• WVL_KsZeN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
offtopic : We zouden in dit deeltje de foto's alvast kunnen verzamelen, dan wordt het nieuwe deeltje niet zo vervuild..

ontopic : van het weekend weer lekker stukje gefietst, alleen nog steeds problemen met mijn (carbon) zadelpen. Die blijft nog steeds langzaam naar beneden glijden. Durf hem echter niet zo goed harder vast te zetten ivm kans op barsten.. Hoe heet dat spul waarmee je de boel wat stroever maakt?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zou even navragen/opzoeken hoe vast die zadelpenklem moet en dan met een momentsleutel checken. Zeker weten is beter dan gokken...
De foto's van de fietsen etc. zouden we ook via PM naar de nieuwe topicstarter kunnen doen, dat scheelt ook veel rommel in de topics.

• Flits flits
  • Laatst online: 22-08-2014
quote:
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:
offtopic : We zouden in dit deeltje de foto's alvast kunnen verzamelen, dan wordt het nieuwe deeltje niet zo vervuild..

ontopic : van het weekend weer lekker stukje gefietst, alleen nog steeds problemen met mijn (carbon) zadelpen. Die blijft nog steeds langzaam naar beneden glijden. Durf hem echter niet zo goed harder vast te zetten ivm kans op barsten.. Hoe heet dat spul waarmee je de boel wat stroever maakt?
Carbon montagepasta of gewoon montagepasta...
Er zijn overigens zadelpenklemmen speciaal geschikt voor carbon, die hebben een wat groter klemoppervlak, waardoor je hem vaster kan zetten.
Ik heb de Campagnolo klem en die doet het bij mij prima, ook niet echt duur.

• TwoR
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 10:33

TwoR

Gekleurde stippen

quote:
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:54:

Je bedoeld zoiets? http://www.featherbikes.n...n-montagepasta-t4765.html

• WVL_KsZeN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
Aha! montagepasta dus!

* WVL_KsZeN gaat op zoek!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Widow
  • Laatst online: 22-02 19:20
Oei mooie dingen @ dealextreme gezien voor mn fiets! Dit maakt het wel af vind ik, zeker voor de epische prijs van 1,23 per set _O- zijn ventieldopjes btw

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Pizzaboer_JA
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-02-2014
Kost geen drol, maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+

way active

• Widow
Haha ik vind die plastic zwarte dingen zo saai.

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-01 16:17

the_RJ

Banana Hammock!

dan rest nog steeds de vraag van Pizzaboer: maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Mex
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:54
quote:
Pizzaboer_JA schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:26:
Kost geen drol, maar wat moet je je nou met ventieldopjes? :+
Precies, allemaal extra gewicht :+

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-02 13:16
Heren, hier graag verder: Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 :)

Wat betreft de foto's: stuur mij een DM met 1 mooie foto per fiets, en eventueel wat gegevens (als je nog niet in de SP staat, of het een nieuwe fiets betreft). Ik ga tijd maken om e.e.a. te updaten. Uiteraard mag je het ook in dit deel nog even posten als dat gemakkelijker is, maar zoals eerder gesuggereerd lijkt het me verstandig om het nieuwe deel daar niet mee te 'vervuilen' ;)

Leave only footprints, take only memories

• Griffin
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-02 08:39

Griffin

Is mythical

quote:
Laurenz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:32:
Heren, hier graag verder: Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 :)

Wat betreft de foto's: stuur mij een DM met 1 mooie foto per fiets, en eventueel wat gegevens (als je nog niet in de SP staat, of het een nieuwe fiets betreft). Ik ga tijd maken om e.e.a. te updaten. Uiteraard mag je het ook in dit deel nog even posten als dat gemakkelijker is, maar zoals eerder gesuggereerd lijkt het me verstandig om het nieuwe deel daar niet mee te 'vervuilen' ;)
Misschien een topicwarning laatsen plaatsen door een mod? (dat dingen over de TS of een foto toevoegen ge'DM'd moeten worden)?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

quote:
Flits flits schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:51:
Een halve Alpe d'Huez is 7km met een gemiddelde van 8% , dat vindt je echt niet in de Eifel....
Daarom mijn vraag

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 21:08
Mijn kilometerteller (Echowell zone 7w) is een draadloze en deze stoort bij stoplichten. Dan springt de snelheid naar 180km/h voor zolang als ik stil sta en binnen bereik ben van het andere signaal. An sich weinig boeiend, maar mijn gemiddelde gaat er ook door omhoog. Is dit gewoon bij draadloze tellertjes, of is de mijne gewoon too crap?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Fire_Fly
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
SePtiCTaNk schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:15:
Mijn kilometerteller (Echowell zone 7w) is een draadloze en deze stoort bij stoplichten. Dan springt de snelheid naar 180km/h voor zolang als ik stil sta en binnen bereik ben van het andere signaal. An sich weinig boeiend, maar mijn gemiddelde gaat er ook door omhoog. Is dit gewoon bij draadloze tellertjes, of is de mijne gewoon too crap?
Kilometertellers met een versleuteld signaal hebben daar volgens mij geen last van.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bij mijn polar iig nog nooit voorgekomen.

• Widow
Nee mijn kilometer teller doet dat ook nooit. Hooguit dat ie 0km/pu aangeeft bij een straalzender ergens in de duinen, maar verder werkt ie prima.

Trouwens vandaag echt een pauperfietstocht :( begon leuk, windje mee, 40km best hard gegaan. Tot ik opeens *croink* totaal geen energie meer had om nog harder te gaan dan 20kmpu :/ ik wist dat ik vandaag zou gaan fietsen dus alle wielrenner eten-tips opgevolgd, pasta eten de avond van tevoren, 3 bananen in de loop van de ochtend. Shitload muslie repen mee, isotone hypermoderne 2.0 sportdrank in mn bidons.. maar helaas. Is dit nou echt mn conditie die ermee ophoud? Ik heb van 2008 tot eind 2010, dus bijna 3 jaar, me 3x per week uitgesloofd in de sportschool met conditietraining. Als dat na een halfjaartje weinig sporten weg is, zou dat iig wel pauper zijn 8)7

• SePtiCTaNk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 21:08
Ah thanks. Binnenkort dan maar even een nieuwe kilometerteller halen.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo ineens lijkt mij dat toch niet iets met conditie te maken te hebben tenzij je je al een tijdje over je drempel heen gereden hebt.

Mijn eerste ritten na de winter gaan meestal wel, het is meer het wennen aan de fietspositie en alle spieren en pezen weer een beetje laten wennen. Herstel duurt dan wat langer.

• Widow
quote:
Dinictus208 schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:28:
Zo ineens lijkt mij dat toch niet iets met conditie te maken te hebben tenzij je je al een tijdje over je drempel heen gereden hebt.

Mijn eerste ritten na de winter gaan meestal wel, het is meer het wennen aan de fietspositie en alle spieren en pezen weer een beetje laten wennen. Herstel duurt dan wat langer.
Mn hartbeat was de hele tijd ongeveer 150bpm, dat is vrij normaal. Ben er 1 a 2x overheen gegaan, ik moet altijd even een sprintje trekken als ik zo'n "UW SNELHEID" bord zie, waar je snelheid word gemeten :)

Hopelijk trekt het nog bij, want ik wil wel aan een aantal tourtochten mee gaan doen straks :X

Widow wijzigde deze reactie 10-04-2011 19:36 (8%)

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True