Toon posts:

Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 09:22
Welkom in het dertiende deel van het wielertopic! Dit topic is voor iedereen die zijn/haar ervaringen op het gebied van wielrennen wil delen. Nieuwkomers zijn natuurlijk van harte welkom. Voor het gemak hebben we In deze startpost alvast wat standaardvragen beantwoord. Verder hebben we nog een collectie links en een overzicht van de vaste bezoekers en hun fiets(en).

Als je graag wilt kletsen over wielerprofs, de wedstrijden van dit seizoen, de Giro d'Italia, de Tour de France, noem maar op, dan verwijs ik je graag naar: [Wielrennen] Seizoen 2010.

Veel plezier!

http://laurensvliegen.com/got/coureurs.jpg

.Tom
Merida Road Ride 880-24

Aikon
Jan Janssen Impress '03
Deore 3x9
Weg/Vakantie

argro
Bulls Desert Falcon ltd
Shimano Ultegra 3x10
Fulcrum Racing 5 Evolution

bassGunner
Scott CR1 Limited
Campa Record 10spd

bastv
Giant Defy 1 2009
Shimano 105

born2tweak
Trek 1500
Ultegra 3x10

BRT
Batavus Criterium

CamU
Cornelo C600 Alu
Ultegra 2x9
Cube Agree GTC Race
Ultegra SL
FSA SLK Crank
Easton Vista/Fulcrum Racing 5 Evolution

Canard
Koga Miyata FullPro-S
Shimano 600/Ultegra Mix
American Eagle Traverse 570
MTB

Cyberneer
Cube LTD
Campagnolo Centaur
Trainingsfiets
Cube Aerium
SRAM Force
Wedstrijdfiets

DeeJee
Trek 1400
Shimano 105

dinkelover
Red Bull Pro SL 4800
SRAM Force/Red

drooger
http://laurensvliegen.com/got/drooger.jpgJan Janssen Tour de France

Elwood Blues
Bulls Desert Falcon
Shimano Ultegra

estorino
Sensa Umbria
Shimano 105

fsve
Ridley Orion
Shimano Dura Ace
Foto 2

Griffin
Bulls Harrier
Shimano 105

Harmen
Bianchi 1885 Hydro Alu/Carbon
Ultegra 2x10

havana
Bianchi 1885
Ultegra 2x10

idioteque
Sirocco Energy
Record 10sp

Janusz
http://laurensvliegen.com/got/janusz01.jpgRed Bull Pro SL
Ultegra

Jazzper
Cornelo
RSX 2x7 & Exage
Site

J0ost
Cinelli Xperience
Campagnolo Veloce

KeX
Bulls
Ultegra 2006

Laurenz
Red Bull Pro SL '06
Ultegra/Dura Ace mix
Xtreme Light Wheels
Red Bull X-Lite '09
Ultegra 2x10 (39/48)
Cyclocross

LuPo
Red Bull Pro SL 3000 ('10)
Ultegra 6700
Easton EA70

Maximus
Steenbergen Custom

McGryphon
KHS CrossSport
Shimano 600

MrAngry
Bianchi Via Nirone '06
105/Ultegra mix
Shimano WHR-500
Gazelle Primavera
Shimano Sora
Rolf Vector

NrG_82
Ridley Phaeton
Chorus 2x10
Campagnolo Zonda wielen

OnTrack
Casati Monza
Campagnolo 2x8

orange.x
Red Bull Pro-1000
Mirage 3x9

Palomar
X-Trail
Shimano Sora

pater
Wilier Izoard
Shimano Ultegra
Easton Circuit

Peetman
Canyon Roadlite 6.0
Shimano 105 3x10

Pizzaboer_JA
Cervélo R3 SL
Campagnolo Record 2009
Marchisio Zefir X100

Quarin
Concorde
Ultegra/Dura Ace 2x9
Vuelta Airline

Ramzzz
Wilier Escape
Ultegra 3x10

R4NCOR
Van Limpurg
Ultegra 3x10
Rigida DPX

R0BK3
Cube Attempt 2009
Shimano 105/Ultegra

rdluca
Colnago CX1
Chorus 2x11
Campa Eurus

RoadKill21
Canyon Ultimate CF F10 '08
SRAM Rival 2009
Fulcrum Racing 3

Scighera
Giant TCR Once ltd. bj2000
Full Dura-Ace 7800 TT
Profile Design T2 Wing / T2 Cobra
HED.3 / AC CR420 wedstr./trainingswielen
Coppi K14 bj2006 + Giant carbon vork
Ultegra 6600 / Dura-Ace 7700/7800 mix
Ritchey Comp + Profile Design T2
Ksyrium Elite/SSC

Sooterd
http://laurensvliegen.com/got/Sooterd2-thumb.jpgTrek 2.5
Shimano Ultegra
Giant Cadex
Shimano 600 3x7
Foto 1
Foto 2

TwoR
http://laurensvliegen.com/got/TwoR-thumb.jpgGazelle V4

Wicked-Game
http://laurensvliegen.com/got/Wicked-Game-thumb.jpgIntersens RC440 '06
Tiagra/105

widow
Cannondale CAAD
Shimano 105

wimpie
Intersens RC440 '06
Tiagra/105

Wormaap
Ridley Triton
Campagnolo Veloce 10sp
Campagnolo Vento G3

http://laurensvliegen.com/got/faq.jpg

Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 3 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
3. Je koopt een tweedehands bike op martkplaats of elders.
todo: verdere uitleg

Fiets voor de minder bedeelden
Fiets
De goedkoopste manier om aan een redelijke fiets te komen is via Marktplaats. Voor ca. 100 euro worden er regelmatig aardige fietsen aangeboden. Het zijn vaak fietsen van Nederlandse makelij, zoals de Giant Peloton. Alhoewel oudere fietsen natuurlijk nog buiscommandeurs hebben, zit er soms een hele aardige groep op. Als je zelf een beetje kunt sleutelen, smeren en poetsen, kun je er jaren plezier van hebben.

Kleding
Op kleding zit veel marge en dat merk je aan de prijs. Bij de LBS zul je bijna zonder uitzondering teveel betalen voor kleding. Online winkels zijn vaak een stuk goedkoper. Een goed broekje (met zeem en bretellen) heb je online al voor € 25. Een wielershirt zelfs voor minder, al heb je dan natuurlijk geen shirt met een coole ploegnaam erop. 't Kruidvat verkoopt regelmatig wielershirts voor bijna niks.

Een lastig (en duur) puntje zijn de speciale wielerschoentjes en pedaaltjes. Bij fietsenhandelaren beginnen de meeste schoenen bij zo'n 60 euro of zelfs meer. Pedaaltjes kosten bij de LBS meestal zo'n 40 à 50 €. Soms zijn er interesse aanbiedingen, bijvoorbeeld overjarige modellen. Als alternatief kun je een kijkje nemen bij sportwarenhuis Decathlon. Aldaar verkopen ze schoentjes vanaf 25 €, inclusief SPD plaatjes. SPD pedaaltjes van het huismerk kosten daar 24,95 €. Fancy sportsokjes koop je voor weinig bij de HEMA.

Accesoires
Een fietscomputer koop je het goedkoopst op de markt of bij de Halfords. Al voor onder de 10 euro heb je een prima computer met wat basic functies. Diezelfde winkels verkopen ook bidons voor slechts enkele euro's. Bij Halfords hebben ze tevens aantrekkelijk geprijsde helmen. Als alternatief kun je een kijkje nemen Decathlon en Perry.

Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is. Hier moeten nog 1001 andere open deuren komen lijkt me.

Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Hier komt uitleg materialen zoals staal, aluminium, carbon en andere exoten.

Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren (nee niet na een maaltijd bruine bonen ;). Hier komen links en info naar de vuistregels..

Iets over trapfrequentie
Sinds Lance de bergen overreed met een behoorlijk hoge trapfrequentie is het woord weer helemaal hip. De trapfrequentie geeft aan hoevaak jij de trappers rond trapt per minuut. De krachtmensen uit het voormalig Oostblok stonden er om bekend dat ze met enorm zware versnellingen konden rijden. Lance kiest er voor om heel veel slagen per minuut te maken. 110 normaal tot wel 125 bij tijdritten. Een wielrennersgemiddelde is geloof ik iets van 90-95 slagen per minuut dus ga maar na. Nadoen heeft niet direct zin, want iedereen heeft zijn eigen trapfrequentie. Als je bergop gaat krijg je dit aantal niet meer rond. Om te compenseren schakel je dus lichter. Licht rijden (hoge frequentie) is in maar waarom rijden we niet allemaal zo als Lance? Het kost behoorlijk wat vermogen om zo vaak rond te komen. Niet iedereen heeft dit vermogen. Een renner die vermoeid raakt zal soms dan ook juist zwaarder schakelen ipv lichter omdat zijn benen het niet meer rond krijgen. (opm/aanm welkom.)

Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurpen die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem') tussen de stuurpen en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een 105 groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano 105. Een groep kan ook mixed zijn. Dit gebeurt wel eens om de kosten te drukken. Je hebt dan dure en minder dure onderdelen door elkaar. Bv 105 en Tiagra.

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).

Biopace: Kan het niet laten deze te noemen. Na jaren van onderzoek bracht Shimano begin jaren negentig de Biopace ovalen voorbladen uit. Het idee was dat je op sommige momenten meer kracht op je pedalen zet dan elders. Het bleek een hype maar je ziet nog menig oude fiets van begin jaren negentig met het geel/blauwe stickertje van biopace op de bladen. Altijd leuk om mensen er op te wijzen. Hier meer info (Trouwens: Bobby Julich gebruikte ze in 2003 nog...}

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals Peugeot koopt dus bij hen buizen in.

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks...

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt.

Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop (levensgevaarlijk imo).

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Sloping: Je hebt fietsen die een rechte bovenbuis hebben en zich uit laten drukken in bv 59cm, maar tegenwoordig heb je ook sloping frames. Deze frames hebben een kortere zitbuis en een schuin oplopende bovenbuis. De maten druk je dan uit in S, M, L. Over smaak valt te twisten en voor en tegenstanders bestrijden elkaar dan ook fel. Andere naam is 'compact'.(kuch, lelijk imho, kuch - jazz)

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Vorkkroon: Waar de 2 onderste buizen naast je voorwiel samenkomen met de buis die in je balhoofd verdwijnt.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelpen klemt.

Opm: een en ander van m-gineering.nl overgenomen in eigen woorden.

http://laurensvliegen.com/got/links.jpg]

Vorige delen
Deel 1: Het grote wielrentopic
Deel 2: Het grote wielrentopic - deel 2
Deel 3: Het grote wielrentopic - deel 3
Deel 4: Het grote wielrentopic - deel 4
Deel 5: Het grote wielrentopic - deel 5
Deel 6: Het grote wielrentopic - deel 6
Deel 7: Het grote wielrentopic - Deel 7
Deel 8: Het wielren ervaringentopic - Deel 8
Deel 9: Het wielren ervaringentopic - Deel 9
Deel 10: Het wielren ervaringentopic - Deel 10
Deel 11: Het wielren ervaringentopic - Deel 11
Deel 12: Het wielren ervaringentopic - Deel 12

Online shops
Bike2Build
BikeDiscount.de
Bike-Discount.de - let op: andere dan hierboven!
Cyclewear
FuturumShop
Hartslagmetershop
RoseVersand (let op: Duitsland)
Math Salden
Sport-Systems
Trikotboerse24

Veilingsites & 2e hands
Ebay.nl
Marktplaats.nl
Speurders.nl
Tweedehands.nl

Wielerfora
Bikeforums.net
Fiets.nl
Wielrennen prikpagina
mountainbike.nl

Trainingsmethodologie
Zitvlees - Trainingsadviezen

Technische sites
Fietsafstelling voor dummies
Fietsafstelling voor gevorderden
Goede site van arts over fijnafstelling & medische klachten
M-gineering - Hulp bij sleutelen
Park Tool - Hulp bij sleutelen
Sheldon Brown - Hulp bij sleutelen
Weight Weenies - Als elke gram je er eentje teveel is

Overig
Climb by bike - Informatie over beklimmingen
Cyclingnews
Wikipedia - Lijst met fietstermen
Wikipedia - Racefietsen

http://laurensvliegen.com/got/disclaimer.jpg
Bij dezen dank ik Jazzper voor het maken van de eerste fatsoenlijke layout voor deel 3 en Maximus voor zijn werk aan deel 4. Alle credits m.b.t. het overzicht van de Gotters en hun fiets tot en met deel 9 gaan naar Aikon, in deel 10 is een nieuwe layout geïntroduceerd! :)

http://laurensvliegen.com/got/update.jpg
Heb je een verzoekje voor een update, post het dan even subtiel in het topic of stuur me een mailtje
(zie profiel). Een Direct Message mag natuurlijk ook!

[Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 07-05-2010 15:47]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
GoT'ers en/of bikes toegevoegd aan deze SP:

• BRT
• MrAngry
• Palomar
• Pater (nieuwe fiets)
• Ramzzz
• RoadKill21
• Sooterd (nieuwe fiets)

Het is een flinke lijst inmiddels. Mocht iemand nou weten dat er mensen tussen staan die hier echt nooit meer komen dan hoor ik dat graag. Anders ga ik binnenkort kijken wie er in de vorige 2 delen nog gepost hebben, en dan kan de rest eruit :)

Have fun!

Edit: De fietsen van MrAngry ook toegevoegd.

Bij het scannen voor updates heb ik in het vorige topic gezocht op het woord 'nieuwe'. Dat leek me wel aardig valide, maar het kan zijn dat ik daarmee iemand over het hoofd heb gezien (zoals MrAngry). Heb ik jou nou ook over het hoofd gezien? Geef me dan even een por via mail/DM en dan doe ik het z.s.m. :)

[Voor 31% gewijzigd door Laurenz op 04-05-2010 00:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45

Polariteit

Testende fotografeur

Ook in het nieuwe topic wil ik graag even de aandacht vestigen op mijn vraag: welke merken kunnen fietsen met framemaat 66 of groter leveren? Ik ken op het moment alleen Koga, Prorace, Canyon en Rose/redbull. Meer opties zijn altijd welkom :)

Ik heb al zitten kijken naar een custommade frame, maar dat vind ik net iets te duur worden voor iets waarvan ik nog maar net mee ga beginnen ;)

[Voor 23% gewijzigd door Polariteit op 04-05-2010 07:27]

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02

TwoR

Gekleurde stippen

Zondag weer aan het fietsen geweest wat een takke weer zeg non-stop regen gehad. Gisteravond de feits grondig schoongemaakt, hier had ik zondag helaas geen tijd meer voor, zat er al roest op de ketting. Nooit geweten dat dat zo snel gaat , maar goed nu is het weer brandschoon met een vers laagje vet erop.

Woensdag is het gelukkig lekker droog weer dus dan haal ik hem wel weer van stal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:07

Griffin

Is mythical

Deze week niet heel veel tijd maar ik ga, denk ik, donderdag even weg. Maar sowieso van het weekend een lage rit maken. Moet alleen nog even een goede rit uitzetten.
Ik gebruik vaak googlemaps maar zijn er nog echte fiets sites hiervoor met maps etc?
En kennen jullie nog leuke routes in omgeving Tiel - Waardenburg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

marceltuit schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:26:
Ook in het nieuwe topic wil ik graag even de aandacht vestigen op mijn vraag: welke merken kunnen fietsen met framemaat 66 of groter leveren? Ik ken op het moment alleen Koga, Prorace, Canyon en Rose/redbull. Meer opties zijn altijd welkom :)

Ik heb al zitten kijken naar een custommade frame, maar dat vind ik net iets te duur worden voor iets waarvan ik nog maar net mee ga beginnen ;)
Weet niet of er nuttige dingen voor je instaan, maar er is een topic op het fiets forum over hetzelfde onderwerp: http://forum.fiets.nl/top...sp?sort=&page=1&TID=40234

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36
Dat is hij ook :)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

haha dat ben ik inderdaad :D

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Griffin schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:50:
Deze week niet heel veel tijd maar ik ga, denk ik, donderdag even weg. Maar sowieso van het weekend een lage rit maken. Moet alleen nog even een goede rit uitzetten.
Ik gebruik vaak googlemaps maar zijn er nog echte fiets sites hiervoor met maps etc?
En kennen jullie nog leuke routes in omgeving Tiel - Waardenburg?
Ik gebruik zelf de [url=Rabobank Wielercoach]http://www.rabosport.nl/wielercoach/[/url] website om m'n ritten bij te houden. Hier kun je ook zoeken naar routes die door andere liefhebbers zijn geplaatst. Verder gebruik ik ook vaak die kaarten met fietsknooppunten om een leuke route te bepalen. Hierbij is het soms wel tricky dat er onverharde stukken bij kunnen zitten. Zie net dat [url=Falk]http://www.falk.nl/[/url] een routeplanner heeft gemaakt die gebruik maakt van de bestaande fietsknooppunten.

Zondag a.s. de Giro toertocht (100 km) in Amsterdam. Morgen vrij, dus hopelijk blijft het lang genoeg droog om nog een laatste trainingsrit te rijden.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
Je zou ook eens op http://www.bikemap.net/ kunnen kijken, vind ik wel grappig :) Gebruik het verder niet actief..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 08-02 20:20
Voor de Belgen, en de Nederlanders die hier af en toe komen fietsen, is er natuurlijk Fietsnet, wat alle knooppuntenroutes in Vlaanderen met elkaar verbindt. Sinds kort zijn ook de onverharde stukken aangeduid.

Anyway, ik ben ook al terug een paar weken bezig en ik heb opmerkelijk weinig last gehad met deze winter quasi mijn fiets niet gebruikt te hebben. Dit jaar ben ik van plan om meestal met Endomondo op mijn iPhone te fietsen. Heel leuk allemaal, ben eens benieuwd hoeveel km ik dit jaar ga hebben. :) Ben van plan om wekelijks 100-150 km te doen. Eens zien wat dat oplevert.

[Voor 6% gewijzigd door R0BK3 op 04-05-2010 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2022
Na bijna 4 maanden zoeken is hij hier dan, mijn nieuwe Ridley Orion!

Specs:
  • Ridley Orion carbon frame
  • Shimano Dura-Ace afmontage
  • FSA team issue crank
  • FSA stuur en nok
  • Mavic remmen en velgen
Weet alleen nog niet of ik de rode bandjes hou, maar deze zijn net nieuw dus bij de volgende vervanging maar naar helemaal zwart. De foto's:

klikbaar voor groot

Gelukkig morgen een vrije dag... lekker fietsen morgen!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Laurenz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:52:
Het is een flinke lijst inmiddels. Mocht iemand nou weten dat er mensen tussen staan die hier echt nooit meer komen dan hoor ik dat graag. Anders ga ik binnenkort kijken wie er in de vorige 2 delen nog gepost hebben, en dan kan de rest eruit :)
Hee! Ik lees dit topic aandachtig iedere dag, maar post niet echt wat omdat ik niet vind dat ik een nuttige bijdrage kan leveren meestal. Dit omdat mijn ervaring met slechts een paar jaar op de fiets, beperkt is.

Niet dat mijn fiets ertussen staat overigens, maar kan begrijpen dat sommige mensen niet posten maar enkel lezen. Ik vind het een leuk stukje leesvoer altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
Oke duidelijk :) Voorlopig heb ik er sowieso geen tijd voor, hehe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 11:48
Voor routes heb je eventueel ook www.bikely.com (ook suggesties per streek van andere mensen), moet wel zeggen dat die site twee keer platlag de dag dat ik hem bekeek (paar weken terug), dus geen idee van de stabiliteit.

Heb zelf nog geen fiets maar er wel steeds meer van overtuigd dat ik er een wil. Heb nu wel genoeg gelezen om een deftig idee te hebben. Heb ook vorige week bij mijn stadsfiets mijn ketting gekuist en opnieuw gesmeerd en mijn banden met 4 bar volgepompt en terug vliegen over het wegdek is super ^^ Maar het is nog lang niet hetzelfde als een koersfiets. Ga proberen deze week bij de LBS langs te gaan :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bookmark... :)

Heb gisteren met Mapsource een route in elkaar gezet.
Kon hem nu al opgeslagen route in mn Edge 705 afspelen.
Super functie, je krijgt voordat je af moet slaan een melding in het scherm. (ongeacht het type scherm)

Heb weer 104km weggetrapt.
Was wel pittig met windkracht 5. :/

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:33
Vandaag mijn fiets maar eens uit elkaar gehaald en alles gepoetst. Binnenkort eens kijken hoe ik mijn derailleur af kan stellen.. die loopt echt op 1 mm van het wiel af in het lichtste verzet.

Wat een bende trouwens, ben blij dat het er allemaal weer af is :)

No One Can Predict the Market!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 15:44
leuk topic, ga ik zeker volgen. Komende 3 weken alleen geen stoere verhalen van mij....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

fsve schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:59:
Na bijna 4 maanden zoeken is hij hier dan, mijn nieuwe Ridley Orion!

Specs:
  • Ridley Orion carbon frame
  • Shimano Dura-Ace afmontage
  • FSA team issue crank
  • FSA stuur en nok
  • Mavic remmen en velgen
Weet alleen nog niet of ik de rode bandjes hou, maar deze zijn net nieuw dus bij de volgende vervanging maar naar helemaal zwart. De foto's:
[...]
Prachtige fiets, veel plezier ermee.
Zou denk ik ook voor zwarte banden gaan, maar dan wel het stuurlint naar wit zodat het geheel niet al te zwart wordt.
Aristos schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:28:
leuk topic, ga ik zeker volgen. Komende 3 weken alleen geen stoere verhalen van mij....
[afbeelding]
Dat ziet er niet al te best uit, tijdens het fietsen gebeurd?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

[afbeelding]
Sterkte man. Heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt en wil ik ook liever niet :P

Morgen 11 graden en ga ik een klein stukje fietsen. Even alles beetje los maken. Dan zaterdag (ong 18graden) richting rhenen en dan de heuvelrug in om wat te trainen. Weet nog niet hoeveel KM maar ben alleen en dan doe je al snel wat minder KM. Maar 60-70 (hoop 80) moet wel te doen zijn.
(en zaterdag ook de fiets schoonmaken)

Edit:
En bedankt voor de links voor de routes. Bikemap.net is wel erg handig. Ben nu even aan het kijken voor een route in de Utrechtse heuvelrug Zaterdag wordt het dit ongeveer:
http://www.bikemap.net/route/478066

[Voor 13% gewijzigd door Griffin op 05-05-2010 20:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Laurenz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:06:
Oke duidelijk :) Voorlopig heb ik er sowieso geen tijd voor, hehe.
Misschien een idee dat iedereen die jouw binnen 1 maand een DM stuurt erin kan blijven. Anders niet.
Misschien wil een Modje wel een TopicWaarschuwing plaatsen met de melding dat als je in de lijst staat en je er NIET uit wilt dat je voor einde van mei (oid) een Dm moet hebben geplaatst.

edit:

Damn dit had ik beter kunnen editen in mn vorige post, sorry :>

[Voor 7% gewijzigd door Griffin op 05-05-2010 20:19]

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

Is er iemand aanwezig die toevallig wat framebouwers weet? Ik ken eigenlijk alleen Duell en Storoni, maar daar kosten de goedkoopste frames respectievelijk 1500 en 2000 euro. en dan heb je allleen nog maar een frame. Kan me haast niet voorstellen dat zij de enige twee in ons kleine landje zijn.

Eventueel buitenland mag ook :)

• MrAngry
Probeer Van Tuijl ook eens, het is wel geen echte frame bouwer, maar volgens hun site klussen ze wel met "frame elementen" wat dat ook mag betekenen. En: "klanten ruim boven de 2 meter zijn voor ons geen probleem meer, maar juist een uitdaging. Bijna elk frame kan gemaakt worden en het ideale frame voor elk postuur word geleverd!"

edit: je zou ook nog even kunnen bellen naar goede fietsenzaken als Ger Bikes(amsterdam), Ep bike(Zeist) of Snel (Utrecht) en horen wat ze voor oplossingen aandragen.

[Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 06-05-2010 11:44]

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

dank voor de reactie mrangry. Van Tuijl heb ik al contact mee gehad, maar die gaven aan niks voor mij te kunnen betekenen aangezien ze maar tot maat 66 leveren.

Snel uit utrecht ga ik eens contact mee opnemen aangezien die tot 72 op maat maken en ook nog voor een redelijke prijs.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2022
RedFox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:16:
Prachtige fiets, veel plezier ermee.
Zou denk ik ook voor zwarte banden gaan, maar dan wel het stuurlint naar wit zodat het geheel niet al te zwart wordt.
Thanks! Ben er echt super blij mee. Gister m'n eerste ritje mee gemaakt (+/- 60km) en dan was echt een verademing. Er zat een gat van 15 jaar in de techniek waarmee ik reed (15 jaar oude stalen pinarello met buis commandeurs) en nu mijn huidige dura-ace set en carbon frame. Echt ongelofelijk wat een verschil dat maakt.
Even terug schakelen voor een heuveltje/brug waar je op die oude fiets geen zin in had/niet onder belasting kon schakelen en gelijk opgeblazen benen had door in het te zware verzet door te blijven trappen...
Echt geweldig zo!
Ai... die ziet er wel nasty uit zeg die breuk... is het dat met fietsen gekomen?
Sterkte in ieder geval!

Be reasonable.... do it my way

• Roet
Ik heb een vraagje voor de technische mensen onder ons:

Ik heb nu de Ultegra SL groep op mijn fiets zitten. Maar ik wil de waslijnen weghebben. Kan ik nu de nieuwe Ultegra 6700 shifters kopen en die erop zetten, of zit daar toch verschil in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 15:44
@hierboven over sleutelbeenbreuk: Ik was met vriend aan het fietsen tussen Wassenaar en Scheveningen. Vriend wil me inhalen, gaat op zijn pedalen staan, sxhiet uit zijn pedalen, verliest zijn evenwicht en ramt me van opzij.... Hij heeft zijn linker gebroken, ik mijn rechter. Gelukkig niet teveel schade aan mijn fiets. Alleen een oud voorwiel in de kreukels. Nu dus trainen op de Tacx, over 2 weken hopelijk weer op de fiets....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
Roet schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:24:

Ik heb nu de Ultegra SL groep op mijn fiets zitten. Maar ik wil de waslijnen weghebben. Kan ik nu de nieuwe Ultegra 6700 shifters kopen en die erop zetten, of zit daar toch verschil in?
Als je de techdocs erbij pakt van de shimano site, dan staat daar een waarschuwing in over remkracht waaruit je zou kunnen afleiden dat ze daar iets aan veranderd hebben. Ik zou ze voor de zekerheid even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Aristos schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:34:
@hierboven over sleutelbeenbreuk: Ik was met vriend aan het fietsen tussen Wassenaar en Scheveningen. Vriend wil me inhalen, gaat op zijn pedalen staan, sxhiet uit zijn pedalen, verliest zijn evenwicht en ramt me van opzij.... Hij heeft zijn linker gebroken, ik mijn rechter. Gelukkig niet teveel schade aan mijn fiets. Alleen een oud voorwiel in de kreukels. Nu dus trainen op de Tacx, over 2 weken hopelijk weer op de fiets....
Erg nasty.
Maar zie er wel de humor van in dat hij zn linker heeft gebroken en jij je rechter.

Gister weg geweest (na iets van 2 weken niet meer fietsen ivm vakantie etc) en ondanks veel tegenwind toch nog 37km in 1:17u gedaan. Vandaag alleen helemaal gesloopt met hoofdpijn en moe.
Hopelijk morgen beter want dan wil ik een wat langer stuk gaan fietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roet
MrAngry schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Als je de techdocs erbij pakt van de shimano site, dan staat daar een waarschuwing in over remkracht waaruit je zou kunnen afleiden dat ze daar iets aan veranderd hebben. Ik zou ze voor de zekerheid even een mailtje sturen.
Inderdaad ja, ik had het ook gelezen. Maar vraag me af of het echt praktisch onbruikbaar is, of dat het gewoon wat krachtiger remt. Want op dit moment remt het echt als een drol op glad ijs, dus wat krachtiger mag best. Ik zal inderdaad gewoon eens mailen dan. Heb alleen iemand op internet gevonden die het wel heeft gedaan, maar die heeft naast de shifters ook de remmen vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lointje
Ik zie dat er enkele mensen met een bulls rondrijden, zijn jullie daar tevreden over?

Gisteren bij de fietsenmaker langsgeweest. Hij heeft eigenlijk drie grote merken qua koersfietsen:
- Bulls
- Eddy Merckx
- Focus (denk ik)

Nu zag ik dat een bulls harrier met shimano 105 groep 800€ was. (als ik het goed begrepen heb). Dit lijkt toch een redelijk strakke prijs (toch als ik vergeleek met de andere merken die er stonden). De Eddy Merckx fietsen waren eerder 1100€ of meer (hoewel er hier binnenkort een 10% actie op komt).

Van Focus zag ik alleen de top-fietsen staan, dus die waren buiten mijn budget (2.5k+ enzo).

Mijn vraag dus, enig idee of een Merckx fiets een grote meerwaarde is tov een Bulls? (behalve de naam, die toch altijd fijn blijft als Belg :) ) Goede/slechte ervaringen met een bulls? (het gaat over hetzelfde type materiaal voor zover ik kon zien)

Ik ga uiteraard ook eens aan de fietsenmaker vragen (ga binnenkort eens terug) maar het kan zeker geen kwaad om wat informatie te horen van mensen die er mee rijden, ipv die ze moeten verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 119483

Wie rijdt morgen welke Girotoertocht?

J0ost - Middelburg (150km)

Bij de weg:

Mijn fiets staat nog niet in de FP. Cinelli Xperience met Campa Veloce:

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 07-05-2010 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 52815

Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:56:

J0ost - Middelburg (150km)
Geeneen. Heb de 130km van Utrecht overwogen, maar ga nu voor de 'Zuid-Veluwe Klimtoer': 130km met 1250hm.

Zondag Giro kijken @ (waarschijnlijk) Utrecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
Ik heb jsve en J0ost toegevoegd aan de FP :)

Het weer valt me vanmiddag aardig mee. Als ik dit geweten had was ik wel op de fiets gestapt begin van de middag.. nu maar eens kijken of het zondagmiddag wat wordt :)

@Roet: Ik kan me haast niet voorstellen dat je problemen krijgt met die upgrade. Meer remkracht schaar ik niet onder 'problemen' overigens :P It's not a bug, it's a feature.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 15:50
Voor de startpost:

NoepZor - Sensa Umbria Special 105
Shimano 105 groep
Shimano WH-R500 wielset

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Lointje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:41:
Ik zie dat er enkele mensen met een bulls rondrijden, zijn jullie daar tevreden over?

Gisteren bij de fietsenmaker langsgeweest. Hij heeft eigenlijk drie grote merken qua koersfietsen:
- Bulls
- Eddy Merckx
- Focus (denk ik)

Nu zag ik dat een bulls harrier met shimano 105 groep 800€ was. (als ik het goed begrepen heb). Dit lijkt toch een redelijk strakke prijs (toch als ik vergeleek met de andere merken die er stonden). De Eddy Merckx fietsen waren eerder 1100€ of meer (hoewel er hier binnenkort een 10% actie op komt).

Van Focus zag ik alleen de top-fietsen staan, dus die waren buiten mijn budget (2.5k+ enzo).

Mijn vraag dus, enig idee of een Merckx fiets een grote meerwaarde is tov een Bulls? (behalve de naam, die toch altijd fijn blijft als Belg :) ) Goede/slechte ervaringen met een bulls? (het gaat over hetzelfde type materiaal voor zover ik kon zien)
Ik rij een Bulls Harrier met 105 die ook ongeveer 800euro was. Hele fijne fiets voor dat geld. Voor de Eddy Merckx fietsen betaal je ook voor de naam zover ik weet.
Toen ik aan het rond kijken was kreeg ik voor die 800euro bij een ander merk een Tiagra/Sora groep ipv een 105. Dit was voor mij de doorslag.
Je moet alleen even kijken naar de wielen. Standaard zitten de WHR500 (meen ik zo uit mn hoofd) erop. Dit kan bij de grotere en dus zwaardere onder ons iets minder zijn. Deze wielen zijn beetje basis. Ik rij er nog op met mijn 80KG en heb er geen problemen mee. Maar volgens mij als je veel zwaarder bent is het een iets zwakker punt. Maar dit laat ik nog over aan de mensen met meer kennis hier.

Voor info kan je zo naar je lokale fietsenmaker. Kijk ook eens bij Mantels Tweewielers. Daar heb ik de mijne gehaald en goede service. Het verschil tussen de 'Harrier 2009' en de 'Harrier plus 2009' is dat de plus een carbon voorvork heeft. Dit is ook doorgetrokken naar de 2010 serie. Hier heet het alleen de 'Harrier 1 2010' en 'Harrier 2 2010'.

Al met al een goede fiets voor die prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Ik was zelf ook aan het kijken naar die Bulls, mooie fiets voor het geld, maar uiteindelijk voor de Sensa gegaan omdat die voor hetzelfde geld als de standaard harrier een carbon voorvork heeft. Verdere afmontage is gelijkwaardig (105 groep, WH-R500 wielset)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

NoepZor schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:30:
Ik was zelf ook aan het kijken naar die Bulls, mooie fiets voor het geld, maar uiteindelijk voor de Sensa gegaan omdat die voor hetzelfde geld als de standaard harrier een carbon voorvork heeft. Verdere afmontage is gelijkwaardig (105 groep, WH-R500 wielset)
Tussen de Sensa en de Bulls scheelt het niet heel veel. Dan speelt alleen mee of de 1 van de twee hebben waar je de fiets wilt halen en welke paintjob je mooier vind :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Bulls paintjob is ietsjes strakker, font van de Sensa tekst vind ik niet helemaal super, maar wel carbon voorvork ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurenz
Shimano WHR500 staan niet al te goed bekend, maar als je niet te zwaar bent zal het normaal gesproken prima werken. Het zijn gewoon budgetwielen, dat moet je in je achterhoofd houden :) 80+ zou ik het inderdaad niet doen om die reden, maar je kan het altijd proberen en later andere wielen kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb sinds 2,5 jaar een Bulls (Desert Falcon ltd) en ben hier tevreden over. Behoudens de al eerder genoemde wielen geen klachten. Bij stevig aanzetten trok ik de wielen tegen de remblokken aan. Na een aanrijding waarbij het voorwiel defect is geraakt de Shimano wielen vervangen door een paar Fulcrum wielen. Dat is al een hele verbetering. Moet er wel bij zeggen dat ik behalve Bulls geen ervaring heb met fietsen.
Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:56:
Ik rijd zondag de toertocht in Amsterdam (150km). Ben wel tamelijk ontevreden over het bizar vroege verplichte start-tijdstip (tussen 07.00 en 08.00 uur). Hopen op een beetje fatsoenlijk weer.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 05-06 17:09

Scighera

swim-bike-run

Even foto's geschoten van mijn full carbon speelgoed, kan gelijk de wedstrijdfiets in de OP geupdate worden :)

Frameset: Planet X Stealth Pro Carbon M pink
Wielen: HED.3 met achter een conti sprinter en voor een Corsa CX Evo (CR420 wielen voor training)
Stuurcombi: Profile Design T2+ wing en T2- Cobra
Pedalen: Time RXE
Afmontage: Shimano DA 7800 met Tektro RX5.0 remgrepen en Tektro R725 remmen
Hydratie: Aquacell/aerorink, Bontrager Speedbottle in het frame, en achter hhet zadel een speedbottle of 2 normale bidons indien nodig

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Roet schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:24:

mijn gevoel zegt: ja, het kan.

-beide 10speed 2:1 shimano
-remgedeelte zal minimaal zijn gewijzigd, kan een betere hefboomwerking zijn, maar ik denk dat ie dan ook van toepassing is op de 6700 remklauwen, de remklauwen zijn technisch gezien weinig gewijzigd :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lointje
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik weeg zelf maar +- 70 kilo, dus dan lijken die wielen niet zo slecht te zijn. Het is ook men eerste fiets, dus ik kan later, als ik wat meer ervaring heb altijd wel deze wielen (laten) vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

argro schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:48:
[...]
Ik heb sinds 2,5 jaar een Bulls (Desert Falcon ltd) en ben hier tevreden over. Behoudens de al eerder genoemde wielen geen klachten. Bij stevig aanzetten trok ik de wielen tegen de remblokken aan. Na een aanrijding waarbij het voorwiel defect is geraakt de Shimano wielen vervangen door een paar Fulcrum wielen. Dat is al een hele verbetering. Moet er wel bij zeggen dat ik behalve Bulls geen ervaring heb met fietsen.

[...]
Ik rijd zondag de toertocht in Amsterdam (150km). Ben wel tamelijk ontevreden over het bizar vroege verplichte start-tijdstip (tussen 07.00 en 08.00 uur). Hopen op een beetje fatsoenlijk weer.
Hier nog een Bulls rijder, vorig jaar een Harrier 2009+ gekocht voor ik meen 850euro. De plus zit 'm in de carbon voorvork t.o.v. de gewone Harrier. Weeg zelf maar een schamele 61kg dus geen last met de wielen. Ben erg tevreden met m'n fiets. Wellicht dat de lasnaden van het frame bij andere merken mooier/strakker zijn, maar qua prijs/kwaliteit doe je niet snel een miskoop met een Bulls zou ik zo zeggen.

Ik rijd morgen de 100km toertocht en ons startwindow ligt tussen 7:30u en 8:30u. Nog steeds zeer vroeg als je het mij vraagt. Heb gelukkig een slaapplek bij 'n vriend weten te regelen, maar toch :O. Zal behoorlijk fris zijn morgen, maar vooralsnog lijkt het erop dat het droog blijft.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als beginner ben ik op zoek naar een racefiets en bij de LBS zag ik een Scott Speedster S30 met 105/Tiagra. Is dit een goede fiets? Ik kan niet heel veel vinden over ervaringen met Scott Speedster racefietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 119483

Vandaag de 150km Giro toertocht in Middelburg e.o. gereden. Het peleton had de vaart er aardig in: Gemiddelde van 31,5km/u dus binnen 5 uur terug. Geen spatje regen en voordelige wind. Heerlijk!

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 08-05-2010 18:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Scighera, I like! Wat weegt 'ie? :)

Vandaag Zuid-Veluwe Klimtoer gereden. Mooie route van 130 km met 1250 (oid) hm. Wel redelijk wat regen gehad en dat in combinatie met behoorlijk wat paden door het bos resulteerde in: vies tot en met. Als ik zou zeggen dat ik op de MTB had gezeten, had iedereen me geloofd... :P

Prachtige omgeving overigens (o.a. Posbank)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Thanks :) zoals afgebeeld op de foto zal deze rond 7,7 kg zitten incl pedalen. Niet extreem licht of zo :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Lointje schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:01:
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik weeg zelf maar +- 70 kilo, dus dan lijken die wielen niet zo slecht te zijn. Het is ook men eerste fiets, dus ik kan later, als ik wat meer ervaring heb altijd wel deze wielen (laten) vervangen.
Dan is het een goede fiets. En wielen laat je niet vervangen, doe je zelf ;) :P. Wielen eruit halen moet je toch regelmatig doen om goed schoon te kunnen maken.

Vandaag weg geweest voor een best zware training (voor mij dan).
Ik wou deze route gaan doen: http://www.bikemap.net/route/478066 maar vergeten uit te printen en dus iets totaal anders gereden.

Het ging eerst fout in Rhenen zelf. Blijkbaar verkeerde rotonde rechtsaf en toen maar op goed geluk verder gereden. Kwam op een gegeven moment op de N416 maar dan veel noordelijker dan dat ik had gepland. Dus die maar naar het zuiden gereden en dan naar Amerongen. Maar in mijn hoofd had ik het idee dat ik daar al naar het noorden moest rijden dus dat gedaan. Terwijl ik eerst naar Leersum moest. Het resultaat is dat ik een leuke afdaling had maar niet echt een goede klim, wat ik graag had willen doen.
Daarna van overberg naar Leerdam gegaan en binnendoor richting de N416 gereden. Toen deze uitgereden naar Elst en hier mijn weg vervolgt via Rhenen terug naar Tiel.
Vanaf ochten waren mijn benen helemaal leeg maar moest nog 10km.

80km in 3uur, 27gemiddeld (ong). Vindt ik toch wel goed van mezelf. Hier en daar wat regen en ook wat wind. * Griffin gaat hier vaker trainen :D.

Bij terugkomst eerst warm gedouched en daarna de fiets afgespoten en helemaal schoon gemaakt.

Volgend weekend misschien even op zondag weg, maar iig aankomende week door de weeks ook wat fietsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Vandaag de Giro toertocht in Utrecht gereden.
Er werd over de openbare weg rgereden onder begeleiding van politemotoren en bij elk kruispunt verkeersregelaars. Was erg leuk om zonder auto's te fietsen en de hele weg tot je beschikking te hebben (met een stuk of 5000 anderen). Ook over de landingsbaan van vliegveld soest (dacht ik, kom zelf niet uit die regio) gereden. Erg gaaf met zo ver als je kon zien wielrenners.

Helaas ook af en toe bijna tot stilstand moeten komen door het smaller worden van wegen of door mensen met pech/hoge nood. Kan begrijpen dat je soms moet plassen, maar de eersten stonden al langs de kant na een kilometer of 15 8)7.

Garmin Connect pagina van de tocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik ben klaar voor de Giro morgen in Amsterdam, ik doe de 70km samen met ReseTTim. Gelukkig hoef ik niet van ver te komen, ik ga om 7 uur weg, dus dat is niet al te idioot. Hopelijk zit het weer mee, ik heb er zin in :D en hopelijk sta ik nog ergens op de foto 8).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 23:43
Nu zag ik dat een bulls harrier met shimano 105 groep 800€ was. (als ik het goed begrepen heb). Dit lijkt toch een redelijk strakke prijs (toch als ik vergeleek met de andere merken die er stonden).
Toevallig ben ik vandaag even bij de LBS naar binnen gelopen, daar stond ook zo'n Bulls Harrier 1. Het zag er netjes afgewerkt uit, maar het betreft geen volledige Shimano 105 groep: die zit wel op de Harrier 2. Het model van 800 euro mist de 105 crank en remmen, toch wel belangrijke elementen in een 105 groep.

Nu ben ik zelf al even aan het kijken naar een Trek 2.3, deze is volledig 105 afgemonteerd en bij Salden verkrijgbaar voor +/- 1015 euro (adviesprijs is rond de 1300). Dat maakt het prijsverschil met bijvoorbeeld zo'n Harrier 2 (ook 105) een stuk kleiner, en de waarde van zo'n Trek blijft natuurlijk veel beter behouden. Daarbij komt dan natuurlijk nog betere onderdelen (Bontrager Race velgen ipv de instap-set WHR-500 van Shimano), betere garantie op frame e.d. Je zou ook nog eens naar Canyon en Cube kunnen kijken trouwens, ik heb zelf een Cube MTB waar ik erg tevreden over ben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
Cyclonist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Toevallig ben ik vandaag even bij de LBS naar binnen gelopen, daar stond ook zo'n Bulls Harrier 1. Het zag er netjes afgewerkt uit, maar het betreft geen volledige Shimano 105 groep: die zit wel op de Harrier 2. Het model van 800 euro mist de 105 crank en remmen, toch wel belangrijke elementen in een 105 groep.

Nu ben ik zelf al even aan het kijken naar een Trek 2.3, deze is volledig 105 afgemonteerd en bij Salden verkrijgbaar voor +/- 1015 euro (adviesprijs is rond de 1300). Dat maakt het prijsverschil met bijvoorbeeld zo'n Harrier 2 (ook 105) een stuk kleiner, en de waarde van zo'n Trek blijft natuurlijk veel beter behouden. Daarbij komt dan natuurlijk nog betere onderdelen (Bontrager Race velgen ipv de instap-set WHR-500 van Shimano), betere garantie op frame e.d. Je zou ook nog eens naar Canyon en Cube kunnen kijken trouwens, ik heb zelf een Cube MTB waar ik erg tevreden over ben :)
Bij Morsink in Goor hebben ze een volledig Shimano 105 afgemonteerde Bulls met carbon voorvork staan voor nog geen € 800,--. Voor € 150,-- extra krijg je een Bulls met Ultegra afmontage en fijnere wielen. Maar goed, voor iedere keer een paar honderdjes extra kun je altijd wel iets mooiers kopen natuurlijk, ergens moet je een grens trekken.

[Voor 6% gewijzigd door argro op 08-05-2010 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 12:31

Jazzper

BB4E^Guerilla

morgen Giro kijken hier in de buurt! Denk dat ik utrecht skip maar bij piramide van Austerlitz of de bosweg bij Leersum ga kijken. Kan er op de racert zo heen!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind Bulls een kutmerk, ben ik de enige? Ik wil gewoon m'n kelderboxje binnekomen en bijna orgastisch klaarkomen over m'n Bianchi. Ik heb dat gewoon minder met Bulls, gaat budget zo erg over merk? (naast dat ik de bovenbuis wat lang vindt bij de Bulls van m'n maatje)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

MrAngry schreef op zondag 09 mei 2010 @ 03:53:
Ik vind Bulls een kutmerk, ben ik de enige? Ik wil gewoon m'n kelderboxje binnekomen en bijna orgastisch klaarkomen over m'n Bianchi. Ik heb dat gewoon minder met Bulls, gaat budget zo erg over merk? (naast dat ik de bovenbuis wat lang vindt bij de Bulls van m'n maatje)
Bianchi is een veel leuker merk, maar daar is ook de prijs naar. Bulls is een wat minder merk dan Bianchi maar voor beginners veel geschikter wat betreft prijs en welke groep etc je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 18-12-2022

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb gisteren ook de 130km in Utrecht gereden. Was in mijn achtertuin, toch wel erg mooie omgeving. Jammer idd dat we af en toe compleet stilstonden, maar op de dijk konden we stukken met 40km/u koersen, dus dat was wel lekker. Jammer dat de enige klimmetjes die erin zaten zo gruwelijk druk waren dat je helemaal klem zat, dat is normaal gesproken mijn kans om wat mensen zoek te rijden.

Al met al was het wel erg gezellig en inderdaad fantastisch om overal over de N-wegen door te kunnen rijden en door rode stoplichten etc.

O ja, voor de startpost, mijn fiets:

Volledig zelf opgebouwde Aluminium Colnago met 105 10-speed dubbel groep.

[Voor 23% gewijzigd door TheLemon op 09-05-2010 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee mrangry, ik wil niet ranten, maar bianchi is anno 2010 meer een marketingmerk dan waar het ooit voor stond. Of dacht jij dat jouw 13 in een dozijn bianchi (nofi) door een 60 jarige italiaan in een hemd in een hete workshop op de hoogvlakte van de Appenijnen met liefde gesmeed was? dat is al lang niet meer ben ik bang.

neemt niet weg dat ik liever op een bianchi-taiwanees dan een bulls-taiwanees zou rijden hoor :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
Natuurlijk, maar jij zou als marketingman toch moeten weten dat mensen graag in jullie zin en onzin geloven als ze dat een beter gevoel geeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jazeker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 23:43
argro schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Bij Morsink in Goor hebben ze een volledig Shimano 105 afgemonteerde Bulls met carbon voorvork staan voor nog geen € 800,--. Voor € 150,-- extra krijg je een Bulls met Ultegra afmontage en fijnere wielen. Maar goed, voor iedere keer een paar honderdjes extra kun je altijd wel iets mooiers kopen natuurlijk, ergens moet je een grens trekken.
Overjarige modellen zijn uiteraard altijd goedkoper te krijgen, dat is bij elk merk zo. In mijn vergelijking ging het om de 2010 modellen van Bulls en Trek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
Zo, de 150 km Giro-toertocht in Amsterdam zit er op. De vroege starttijd (tussen 07.00 en 08.00 uur) bleek achteraf logisch. De eerste paar km's gingen namelijk dwars door het centrum (parcours proloog?) en de route was volledig afgezet. Nu zou het natuurlijk wat veel van het goede zijn om de hele zondagochtend de halve stad af te sluiten voor een paar wielertoeristen, een uurtje kan nog net. De tocht zelf was prima, al was het, doordat iedereen ongeveer tegelijkertijd start, behoorlijk druk. Hierdoor ontstonden grote groepen die amper in te halen waren. Uiteindelijk de 150 km met ruim 30kmph gemiddeld afgelegd. Weer was ook goed, geen drup regen gezien.
MrAngry schreef op zondag 09 mei 2010 @ 03:53:
Ik vind Bulls een kutmerk, ben ik de enige? Ik wil gewoon m'n kelderboxje binnekomen en bijna orgastisch klaarkomen over m'n Bianchi. Ik heb dat gewoon minder met Bulls, gaat budget zo erg over merk? (naast dat ik de bovenbuis wat lang vindt bij de Bulls van m'n maatje).
Natuurlijk is een Bianchi een fijn merk, maar waarom is Bulls een kutmerk? Waarom is het niet gewoon een 'normaal' merk? Bulls en Bianchi boren beiden een hele andere markt aan en bieden ook een andere prijs-kwaliteitverhouding.

[Voor 31% gewijzigd door argro op 09-05-2010 15:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik vond het wel kicken dat alles was afgezet in de binnenstad. De hele tour was verder prima geregeld, ook de steunpunten enzo, ik had echt niet verwacht dat dat zo goed geregeld zou zijn. Ik had uiteindelijk net zo goed helemaal geen eten/drinken mee kunnen nemen :P alleen jammer dat mijn conditie niet meer is wat hij eind vorig jaar was :( ik heb de 70km gedaan in 2:25, volgens mij zit ik dan net onder de 30kmpu. Maar aan het eind had ik echt geen energie meer over.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 14:43

Pater

Terry Tate

Meh, ik vond de 150 km variant echt te druk. Om 7.45 gestart, maar de eerste 60 km een laag tempo moeten trappen. Ik kon ook haast niet drinken, omdat ik mijn voorgangers scherp in de gaten moest houden. Uiteindelijk maar 3 bidons water gedronken over 150 km!

Ik had uiteindelijk maar een steunpost nodig om de bidons te vullen. Na 60 km viel het lint enigszins uit elkaar en kon er eindelijk met een goed tempo worden gefietst. Om 13.00 kwamen we binnen, met de tussentijdse stop hadden we er iets minder dan 5 uur over gedaan.

Voor degene die een keer zelf wil doen, is hier de Garmin readout. http://connect.garmin.com/activity/32740745

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 25-05 09:52
Om nog even kort terug te komen op mijn "stuur verhoog vraag" eerder in dit topic. Inmiddels ben ik erachter dat ik met wat spacers mijn stuur omhoog of naar beneden kan zetten. Deze staat al op de maximale stand met de 3 spacers eronder maar ik wil hem graag toch nog iets hoger hebben. De stuurpen zit nu op dezelfde hoogte als de de pen van de voorvork en vraag me af of ik er nog spacers tussen kan steken, en zo ja hoeveel? De stuurpen is zo'n 10 hoog, als ik er nog spacers tussen steek om ongeveer 1 a 2cm omhoog te gaan blijft het dan allemaal nog stevig genoeg? Wat zijn mijn opties hierin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kun je geen stuurpen met een steilere hoek kopen of de huidige omdraaien?
Ik denk wel dat je stuurpen de vorkbuis volledig moet omklemmen, omdat er anders scheve krachten op komen te staan en je de zaak aan gort kan draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@NIC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ten eerste: als je zoveel wilt afwijken van de default setting, heb je dan wel het goede frame?

ik denk even aan 2 opties verder:
1. stuurpen (stem) van meer graden schuin omhoog
2. extender zoals deze: http://www.bbbparts.com/headparts_bhp21.php (let op, er is ook een 1" ouderwetse versie, die wil je niet)

is gewoon bij de LBS te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M@NIC
Jazzper schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:43:
ten eerste: als je zoveel wilt afwijken van de default setting, heb je dan wel het goede frame?

ik denk even aan 2 opties verder:
1. stuurpen (stem) van meer graden schuin omhoog
2. extender zoals deze: http://www.bbbparts.com/headparts_bhp21.php (let op, er is ook een 1" ouderwetse versie, die wil je niet)

is gewoon bij de LBS te halen.
Nee, ik denk niet dat het frame veel te klein voor me is. Ja een 64cm frame was beter maar dat was niet mogelijk binnen mijn budget dus is het een 62cm geworden. Het zal eerder een kwestie van wennen zijn aan de houding op de fiets (vermoeiend voor rug en nek), maar als het makkelijk te testen is met een paar spacers van 6euro dan is dat natuurlijk altijd de moeite waard om te proberen. :)

Ik kan me lastig voorstellen hoe zo'n extender zal werken, het gaat ook maar om 1 of 2 cm dus dat lijkt me wat overkill dus ik zal eens naar een andere stuurpen kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee ik bedoel een met een grotere vaste hoek. Bij een goede FM kun je de juiste pen laten aanmeten met optie om hem te ruilen voor een andere maat als het toch niet bevalt. Let inderdaad, zoals hierboven gezegd, wel op dat hij dan ook ietsje langer moet zijn.

Je kunt natuurlijk ook je onderrug spieren gaan trainen in de sportschool...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee hoor, die extender is helemaal niet zo spannend. Die vorkbuis kun je anders niet langer krijgen. dus hoger dan de vorkbuis gaat het niet worden (los van de hoek van de stuurpen). Als je hoger wilt heb je een extender nodig. En die kun je ook in laten zakken tot 2 cm hoger dan de vorkbuis.
Maar ik heb alleen ervaring in combinatie met een klassieke 1" threaded vork en balhoofd dus je moet het wel even checken. Lijkt van wel:
Bbb Aheadstem Steerer Tube Extender Description

Adapter that enables you to make your steering tube longer without affecting the Ahead system.

Features:
• Threaded and threadless headsets compatible.
• Sandblasted black BBB ROUNDHEAD included.
• Up to 85mm extension using custom sized spacers.
en verder:
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=3&t=7100
http://www.cyclingforums....steerer-extender-bbb.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 55194

Exocet schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:36:
Als beginner ben ik op zoek naar een racefiets en bij de LBS zag ik een Scott Speedster S30 met 105/Tiagra. Is dit een goede fiets? Ik kan niet heel veel vinden over ervaringen met Scott Speedster racefietsen.
Heb hem net zelf gekocht 4 dagen geleden hier in Amerika. Normaal $1000 maar ik heb hem voor $850 nieuw gekocht van mijn LBS. Zaterdag ochtend 20 Miles mee gereden en dat ging erg goed. Dit was met een groepje serieuze fietsers en zij vonden mijn fiets en keuze erg mooi en goed. Natuurlijk zijn hun nog eens 20 mijl gaan fietsen nadat ze mij hebben afgezet (lol). Dus het ligt nog niet aan de fiets dat ik niet verder kon gaan.

Voor de rest is dit ook mijn eerste racefiets dus zoveel kan ik er niet over zeggen met autoriteit :+.

Natuurlijk zijn er betere fietsen die je kan kopen maar als een beginner is dit een goeie fiets en Scott is bekend voor degelijke frames. Natuurlijk wil je graag een 105 groep over beter op je fiets hebben maar mijn vrienden hebben mij geadviseerd dat als een beginner je 1. Niet te veel geld wilt uitgeven voor een fiets (rond de $800) en 2. Als een beginner merk je het verschil niet tussen tiagra en 105+. Pas als je serieuzer bent en langere afstanden begint te rijden dan weet je ook echt wat je nodig hebt voor jezelf en ben je ook verstandiger met een duurdere fiets kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:33

No One Can Predict the Market!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02

TwoR

Gekleurde stippen

Anoniem: 55194 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:07:
[...]
Natuurlijk zijn er betere fietsen die je kan kopen maar als een beginner is dit een goeie fiets en Scott is bekend voor degelijke frames. Natuurlijk wil je graag een 105 groep over beter op je fiets hebben maar mijn vrienden hebben mij geadviseerd dat als een beginner je 1. Niet te veel geld wilt uitgeven voor een fiets (rond de $800) en 2. Als een beginner merk je het verschil niet tussen tiagra en 105+. Pas als je serieuzer bent en langere afstanden begint te rijden dan weet je ook echt wat je nodig hebt voor jezelf en ben je ook verstandiger met een duurdere fiets kopen.
Deels wel waar, maar ook als beginner merk je het verschil tussen tiagra en 105 of daarboven. Misschien niet direct in het schakelen en dat soort zaken, maar zeker wel in de levensduur. Verder heeft tiagra geen 10 speed en ik moet zeggen dat dat wel lekker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:26
Na jarenlang met veel plezier te hebben gemountainbiked nu dan eindelijk de knoop doorgehakt en er een racefiets bij aangeschaft. Na lang wikken en wegen is het een overjarig model van Giant geworden: de TCR Alliance zero. Deze stond bij een winkel in de buurt en was toevallig in de goede maat en tegen een, volgens mij, goede prijs. Nieuwprijs 1799,- en moest er uiteindelijk 1099,- voor betalen.
Nu is mijn vraag is het verstandig om op de racefiets ook SPD pedalen te zetten net zoals op de ATB zodat ik dezelde schoenen kan blijven gebruiken? Of hebben bijvoorbeeld SPD-SL pedalen echt veel voordelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Switek schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:49:
Na jarenlang met veel plezier te hebben gemountainbiked nu dan eindelijk de knoop doorgehakt en er een racefiets bij aangeschaft. Na lang wikken en wegen is het een overjarig model van Giant geworden: de TCR Alliance zero. Deze stond bij een winkel in de buurt en was toevallig in de goede maat en tegen een, volgens mij, goede prijs. Nieuwprijs 1799,- en moest er uiteindelijk 1099,- voor betalen.
Nu is mijn vraag is het verstandig om op de racefiets ook SPD pedalen te zetten net zoals op de ATB zodat ik dezelde schoenen kan blijven gebruiken? Of hebben bijvoorbeeld SPD-SL pedalen echt veel voordelen?
[afbeelding]
Volgens mij is een SPD erop gemaakt om in- en uitklikken in met name veldomstandigheden mogelijk te maken (zand, modder enz dat ertussen gaat zitten) en meer zijdelingse speling te geven die je in het veld nodig hebt. Iets wat je op de weg niet nodig hebt.
Je maakt ook met een veel kleiner opp. contact met je pedaal. Dat ga je na een X-aantal kilometers, tegen harde wind in rijden en/of met een te slappe zool eerder voelen. De krachtoverbrenging op het pedaal zal minder optimaal zijn dan op een SPD-SL-plaat en -pedaal.
Mijn ervaring is bovendien dat je gevoel dat je via het pedaal terug krijgt veel minder is bij SPD. De zijdelingse beweging die je zou willen is ook op SPD-SL meer dan voldoende te krijgen (de rode/grijze Look-Keo schoenplaten bijv.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
Maar of dat allemaal opweegt tegen het feit dat je nieuwe schoenen moet kopen die ook maar net lekker moeten zitten weet ik niet. Ik rijd met gewoon SPD op de racefiets, herken me wel enigzins in het kleine contactoppervlak verhaal, zo'n grote spd-sl plaat is net iets comfortabeler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:52
MrAngry schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:57:
Maar of dat allemaal opweegt tegen het feit dat je nieuwe schoenen moet kopen die ook maar net lekker moeten zitten weet ik niet. Ik rijd met gewoon SPD op de racefiets, herken me wel enigzins in het kleine contactoppervlak verhaal, zo'n grote spd-sl plaat is net iets comfortabeler.
En het loopt ook makkelijker, helemaal als je zo'n speciale MTB schoen hebt.

Daarnaast meld ik mij ook maar eens hier als fietser zijnde.
Eerst begonnen met mountainbiken, kon goedkoop een leuke carbon fiets kopen.
Na een aantal keer slicks onder die fiets gezet te hebben toch maar de knoop doorgehakt en een racefiets gekocht

Compact en volledig ultegra uitgevoerd.

Afgelopen zaterdag de Classico Boretti gefietst, eerste georganiseerde toch. Hiervoor of alleen of met mijn vader rondjes gefietst.
Het leek tijdens de tocht af en toe wel of ik stil stond, zo hard kwamen sommigen voorbij, maar toch binnen 3 uurtjes de 75 km gefietst (met een half uur vertraging omdat mijn zusje een lekke band had :X )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo net weer terug van een mooi rondje fietsen.
Het weer viel me reuze mee, echter wel wat frisjes.
Je kan je er gelukkig op kleden.

Weer 100km duurtraining op de teller gezet.
Donderdag weer als het meezit. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zaterdag heeft toch meer van me geeist dan ik had verwacht. Nu ben ik gister wel heel even licht mijn benen wezen trainen (zorgen dat ze gewoon even in beweging zijn). Heb een simpele kuit en squat gedaan op licht gewicht.
Echter het fietsen vandaag ging echt belabberd. Met wind mee ging aardig maar tegen de wind in begonnen mijn hamstrings toch echt snel te verzuren.

Donderdag maar weer even kijken en dan of zaterdag of zondag een lange rit.

• Elwood Blues
  • Laatst online: 02-06 12:44

Elwood Blues

87167191

Cyclonist schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:58:
[...]

Overjarige modellen zijn uiteraard altijd goedkoper te krijgen, dat is bij elk merk zo. In mijn vergelijking ging het om de 2010 modellen van Bulls en Trek.
Sterker nog: die €800 voor de Bulls met 105/carbon vork en de € 950 voor Ultegra met mooiere wielen zijn gewoon de 2009 prijzen. Althans: wel in augustus 2009.

[Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 12-05-2010 16:17]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Elwood Blues schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Sterker nog: die €800 voor de Bulls met 105/carbon vork en de € 950 voor Ultegra met mooiere wielen zijn gewoon de 2009 prijzen. Althans: wel in augustus 2009.
True. ik heb in juli 2009 voor mijn Bulls Harrier met 105 (zonder carbon voorvork) 799 (zonder korting) betaald. Toen zei de verkoper dat de 2010 modellen waarschijnlijk iets van 100euro meer zouden gaan kosten ivm duurdere shimano onderdelen, oid.

Mijn fiets. Scott S30. Past mooi bij mijn oranje Rabobank pak (Amerikanen hebben me erop gecomplimenteerd ;-))

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55194 op 12-05-2010 20:16]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 55194 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:41:
Mijn fiets. Scott S30. Past mooi bij mijn oranje Rabobank pak (Amerikanen hebben me erop gecomplimenteerd ;-))

[afbeelding]
[afbeelding]
Kan aan mij liggen maar ik zie geen plaatjes

Griffin schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik zie geen plaatjes
Nu werken ze...hopelijk

• TheLemon

TheLemon

Mooie fiets, alleen jammer dat je stuur zo enorm omhoog staat. Kun/wil je niet dieper zitten?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, vandaag weer een mooi rondje gemaakt.
85km deze keer. Baal wel van het weer steeds, met 9 graden is het nog steeds erg frisjes.

Whatever.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 21:51
Na 14 maanden in het buitenland gewoond te hebben heb ik vandaag na weer de eerste kilometers gemaakt in Nederland :)

Viel niet tegen, maar mán wat is het koud. Ik reed in mijn winterjasje, overschoenen en handschoenen met lange vingers en nog kreeg ik het koud aan het eind. Nu heb ik ook meer een jaar op Curaçao gewoond dus ik ben absoluut niet meer gewend aan de temperaturen hier.

Het fietsen ben ik nog niet verleerd maar ik ben wel een pak snelheid kwijt. De komende weken maar weer rustig opbouwen en dan zal 't stilaan wel beter gaan...

[Voor 11% gewijzigd door havana op 13-05-2010 18:43]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0Henk 'm!

Welkom terug Havana! Ik herinner me dat je daar dacht je gaan mountainbiken. Is dat nog wat geworden? :) Wel logisch dat je daarmee snelheid verliest overigens.

Heb zelf gister 137 km D1-training gedaan. Korte broek + beenstukken, shirt km + armstukken, Craft ondershirt km, geen handschoenen. Resultaat: kon nét qua kleding, alleen verkleumde handen toen ik thuis arriveerde. Een blik op de thermometer leerde me dat het 6,5 graden was, om 4 uur 's middags 8)7

Vannacht overigens weer kans op nachtvorst. Temperaturen overdag zien er in de voorspelling voor de komende dagen wel behoorlijk uit (15-16 graden).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Welkom terug, temp. schok of niet toen je uit het vliegtuig stapte ;).

Ik was gister nog even weg geweest en ging behoorlijk goed... alleen best fris :P.
Morgen (of zondag, maar ik denk morgen) weer een lange rit voor de boeg (voor mijn doende). Ik moet alleen even kijken waar ik heen ga, maar dat komt wel goed. Denk dat mn doel ongeveer 75km word (+/-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 21:51
Dank, dank, dank :) Ik kwam net terug in die warme week van 2 weken geleden dus in het begin viel het alles mee. Maar vorige week :X

Vandaag heb ik mijn 2e rondje gedaan, ook nu weer niet te lang (65 km). Mijn doel voor komende week is veel kleine stukjes, zoals altijd op hoog beentempo, zodat het lijf weer kan wennen aan de fiets.

Verder moet ik een nieuw zadel bestellen want mijn 3e (!) Toupé kraakt als de ziekte en staat op het punt van breken. Het wordt een Selle Italia SLR Gel Flow (met gleuf dus).

Verder ga ik twee el-cheapo stuurpennen van 12 en 13 cm bestellen om toch nog eens aan mijn positie te sleutelen. Zo'n jaar afwezigheid zorgt voor heldere inzichten. Verder doet de hartslagfunctie van mijn Polar het niet ondanks 3 verschillende borstbanden, dus die moet ook even in reparatie.

[edit]
Vandaag trouwens qua kleding werkelijk alles voorbij zien komen. Ik had zelf mijn winterjackje weer aan, dit keer wel zonder winterhandschoenen en overschoenen, maar ik zag hele volkstammen zonder beenstukken en met korte mouwen. Eéntje zelfs met een mouwloos shirt :X

[Voor 24% gewijzigd door havana op 14-05-2010 21:02]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Peetman

Tjah....

Vandaag weer een lekker stukje gefietst, iets korter dan ik van plas was, 60 ipv 70 a 75 km. Moet nog een beetje de juiste wegen leren kennen.

Heb geen beenstukken, maar was wel blij dat ik een jasje aanhad en geen korte mouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed bezig havana, hopen dat je weer op gang kan komen. ;)

Verbaas me ook altijd over de 'andere' wielrenners, korte broek bij 10 graden... pff

Whatever.

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

havana schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:58:
[edit]
Vandaag trouwens qua kleding werkelijk alles voorbij zien komen. Ik had zelf mijn winterjackje weer aan, dit keer wel zonder winterhandschoenen en overschoenen, maar ik zag hele volkstammen zonder beenstukken en met korte mouwen. Eéntje zelfs met een mouwloos shirt :X
* RedFox steekt zijn hand op.
Vandaag met korte mouwen en benen gefietst, was heerlijk. Maar er scheen hier dan ook vrijwel continu een lekker zonnetje.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zo eerst even boodschappen doen en dan na de lunch weer wat fietsen. Ben benieuwd wat het weer gaat doen en in hoeverre ik been stukken nodig heb.
Armstukken gaan sowieso mee want die kunnen makkelijker af tijdens fietsen.

(voor de gene die het willen weten :P, ga deze route doen: http://www.bikemap.net/route/490915)

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Mijn restauratie projectje bijna klaar :)

Het gaat hier om een Raleigh silhouette uit eind jaren 70 volgens mij. Mn pa heeft m ooit gekocht en er 600KM mee gefietst. Daarna is hij in de schuur gezet en niemand heeft er 30 jaar na omgekeken.

Origineel zitten er spatborden etc op, deze heb ik eraf gehaald.

Met kilometer teller, met naald!

Naar aantal dagen werken, en meerdere tripjes naar fietsenmaker, is de fiets weer in oude glorie hersteld!

Er zitten nu nog geen slicks onder, dit vanwege de afwijkende maat velg. Er moet eigenlijk 630-28 op. En ik dacht dat de Ultrasport van continental deze maat nog steeds produceert. Enige wat nog ff wennen is, is de positie van schakel poken ;)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb een vraag. Sinds een paar weken fiets ik steeds meer, wat goed is. Echter ik begin last te krijgen in mijn liezen precies bij de heupbotjes daar (net achter mn ballen). Het is wat rood en zitten bultjes/pukkels oid op. Is dit puur gewenning of komt dit door schuren oid? Vorige week ging het nog wel maar het wordt steeds vervelender.
Waar zou het aan kunnen liggen?

@Bladeslayer:
Oldschool ftw ;)

[Voor 4% gewijzigd door Griffin op 16-05-2010 09:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Griffin schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:15:
Ik heb een vraag. Sinds een paar weken fiets ik steeds meer, wat goed is. Echter ik begin last te krijgen in mijn liezen precies bij de heupbotjes daar (net achter mn ballen). Het is wat rood en zitten bultjes/pukkels oid op. Is dit puur gewenning of komt dit door schuren oid? Vorige week ging het nog wel maar het wordt steeds vervelender.
Waar zou het aan kunnen liggen?

@Bladeslayer:
Oldschool ftw ;)
Gewenning en voornamelijk schuren door een droge huid op zeem. Tijd voor ballencreme :) Creme om bij iedere fietstocht de zeem en/of liesstreken mee in te smeren en zo de zeem soepel te houden en huidirritaties te verminderen.

Zelf vind ik Assos Chamois Creme het fijnst.
http://www.trentinobikewe...id=produkt-detail&aid=345

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[Voor 101% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:58]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee