Toon posts:

Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.952 views

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 09:22
Welkom in alweer het twaalfde deel van het wielertopic! Vaste bezoekers wederom veel plezier gewenst met het posten van jullie ervaringen. Ook nieuwkomers zijn natuurlijk van harte welkom. In deze startpost hebben we alvast wat vragen beantwoord. Verder hebben we nog een collectie links m.b.t. wielrennen en alles wat ermee te maken heeft. Ook zijn uiteraard de vaste bezoekers hierin vermeld met hun fiets(en). Veel plezier!

http://laurensvliegen.com/got/coureurs.jpg

.Tom
Merida Road Ride 880-24

Aikon
Jan Janssen Impress '03
Deore 3x9
Weg/Vakantie

argro
Bulls Desert Falcon ltd
Shimano Ultegra 3x10
Fulcrum Racing 5 Evolution

bassGunner
Scott CR1 Limited
Campa Record 10spd

bastv
Giant Defy 1 2009
Shimano 105

born2tweak
Trek 1500
Ultegra 3x10

CamU
Cornelo C600 Alu
Ultegra 2x9
Cube Agree GTC Race
Ultegra SL
FSA SLK Crank
Easton Vista/Fulcrum Racing 5 Evolution

Canard
Koga Miyata FullPro-S
Shimano 600/Ultegra Mix
American Eagle Traverse 570
MTB

Cyberneer
Cube LTD
Campagnolo Centaur
Trainingsfiets
Cube Aerium
SRAM Force
Wedstrijdfiets

DeeJee
Trek 1400
Shimano 105

dinkelover
http://laurensvliegen.com/got/dinkelover.jpgRed Bull Pro SL 4800
SRAM Force/Red

drooger
http://laurensvliegen.com/got/drooger.jpgJan Janssen Tour de France

Elwood Blues
Bulls Desert Falcon
Shimano Ultegra

estorino
Sensa Umbria
Shimano 105

Griffin
Bulls Harrier
Shimano 105

Harmen
Bianchi 1885 Hydro Alu/Carbon
Ultegra 2x10

havana
Bianchi 1885
Ultegra 2x10

idioteque
Sirocco Energy
Record 10sp

Janusz
http://laurensvliegen.com/got/janusz01.jpgRed Bull Pro SL
Ultegra

Jazzper
Cornelo
RSX 2x7 & Exage
Site

KeX
Bulls
Ultegra 2006

Laurenz
Red Bull Pro SL '06
Ultegra/Dura Ace mix
Xtreme Light Wheels
Mavic Cosmos
Red Bull X-Lite '09
Ultegra 2x10 (39/48)
Cyclocross
Van Zuylen (Columbus)
Athena/Record 8sp
Winterfiets

LuPo
Red Bull Pro SL 3000 ('10)
Ultegra 6700
Easton EA70

Maximus
Steenbergen Custom

McGryphon
KHS CrossSport
Shimano 600

NrG_82
Ridley Phaeton
Chorus 2x10
Campagnolo Zonda wielen

OnTrack
Casati Monza
Campagnolo 2x8

orange.x
Red Bull Pro-1000
Mirage 3x9

pater
Ridley
FiR Net97

Pizzaboer_JA
Cervélo R3 SL
Campagnolo Record 2009
Marchisio Zefir X100

Quarin
Concorde
Ultegra/Dura Ace 2x9
Vuelta Airline

R4NCOR
Van Limpurg
Ultegra 3x10
Rigida DPX

R0BK3
Cube Attempt 2009
Shimano 105/Ultegra

rdluca
Colnago CX1
Chorus 2x11
Campa Eurus

Scighera
Giant TCR Once ltd. bj2000
Full Dura-Ace 7800 TT
Profile Design T2 Wing / T2 Cobra
HED.3 / AC CR420 wedstr./trainingswielen
Coppi K14 bj2006 + Giant carbon vork
Ultegra 6600 / Dura-Ace 7700/7800 mix
Ritchey Comp + Profile Design T2
Ksyrium Elite/SSC

Sooterd
Giant Cadex
Shimano 600 3x7
Foto 1
Foto 2

TwoR
http://laurensvliegen.com/got/TwoR-thumb.jpgGazelle V4

Wicked-Game
http://laurensvliegen.com/got/Wicked-Game-thumb.jpgIntersens RC440 '06
Tiagra/105

widow
Cannondale CAAD
Shimano 105

wimpie
Intersens RC440 '06
Tiagra/105

Wormaap
Ridley Triton
Campagnolo Veloce 10sp
Campagnolo Vento G3

http://laurensvliegen.com/got/faq.jpg

Hoe kom ik aan een nieuwe fiets?
Dit wordt met name beperkt door je budget. Globaal heb je 3 opties:
1. Je koopt een nieuwe bike bij de fietsenmaker
2. Je koopt een tweedehands bike bij de fietsenmaker
3. Je koopt een tweedehands bike op martkplaats of elders.
todo: verdere uitleg

Fiets voor de minder bedeelden
Fiets
De goedkoopste manier om aan een redelijke fiets te komen is via Marktplaats. Voor ca. 100 euro worden er regelmatig aardige fietsen aangeboden. Het zijn vaak fietsen van Nederlandse makelij, zoals de Giant Peloton. Alhoewel oudere fietsen natuurlijk nog buiscommandeurs hebben, zit er soms een hele aardige groep op. Als je zelf een beetje kunt sleutelen, smeren en poetsen, kun je er jaren plezier van hebben.

Kleding
Op kleding zit veel marge en dat merk je aan de prijs. Bij de LBS zul je bijna zonder uitzondering teveel betalen voor kleding. Online winkels zijn vaak een stuk goedkoper. Een goed broekje (met zeem en bretellen) heb je online al voor € 25. Een wielershirt zelfs voor minder, al heb je dan natuurlijk geen shirt met een coole ploegnaam erop. 't Kruidvat verkoopt regelmatig wielershirts voor bijna niks.

Een lastig (en duur) puntje zijn de speciale wielerschoentjes en pedaaltjes. Bij fietsenhandelaren beginnen de meeste schoenen bij zo'n 60 euro of zelfs meer. Pedaaltjes kosten bij de LBS meestal zo'n 40 à 50 €. Soms zijn er interesse aanbiedingen, bijvoorbeeld overjarige modellen. Als alternatief kun je een kijkje nemen bij sportwarenhuis Decathlon. Aldaar verkopen ze schoentjes vanaf 25 €, inclusief SPD plaatjes. SPD pedaaltjes van het huismerk kosten daar 24,95 €. Fancy sportsokjes koop je voor weinig bij de HEMA.

Accesoires
Een fietscomputer koop je het goedkoopst op de markt of bij de Halfords. Al voor onder de 10 euro heb je een prima computer met wat basic functies. Diezelfde winkels verkopen ook bidons voor slechts enkele euro's. Bij Halfords hebben ze tevens aantrekkelijk geprijsde helmen. Als alternatief kun je een kijkje nemen Decathlon en Perry.

Wat zijn handige tips voor tijdens het rijden?
Ken je fiets en vooral zijn beperkingen. Wen eraan dat hij licht is. Hier moeten nog 1001 andere open deuren komen lijkt me.

Uit welke materialen kunnen frames bestaan?
Hier komt uitleg materialen zoals staal, aluminium, carbon en andere exoten.

Hoe stel ik mijn fiets af op mijn lichaam?
Vraag die veel voorbij komt. Voorop gestelt staat dat je niet op basis van je lichaamsmaten de perfecte afstelling kan bereiken. Je krijgt er een mooie beginstand mee en finetunen doe je door naar je lichaam te luisteren (nee niet na een maaltijd bruine bonen ;). Hier komen links en info naar de vuistregels..

Iets over trapfrequentie
Sinds Lance de bergen overreed met een behoorlijk hoge trapfrequentie is het woord weer helemaal hip. De trapfrequentie geeft aan hoevaak jij de trappers rond trapt per minuut. De krachtmensen uit het voormalig Oostblok stonden er om bekend dat ze met enorm zware versnellingen konden rijden. Lance kiest er voor om heel veel slagen per minuut te maken. 110 normaal tot wel 125 bij tijdritten. Een wielrennersgemiddelde is geloof ik iets van 90-95 slagen per minuut dus ga maar na. Nadoen heeft niet direct zin, want iedereen heeft zijn eigen trapfrequentie. Als je bergop gaat krijg je dit aantal niet meer rond. Om te compenseren schakel je dus lichter. Licht rijden (hoge frequentie) is in maar waarom rijden we niet allemaal zo als Lance? Het kost behoorlijk wat vermogen om zo vaak rond te komen. Niet iedereen heeft dit vermogen. Een renner die vermoeid raakt zal soms dan ook juist zwaarder schakelen ipv lichter omdat zijn benen het niet meer rond krijgen. (opm/aanm welkom.)

Enkele termen die hier vaak voorbij komen

Sloping: Je hebt fietsen die een rechte bovenbuis hebben en zich uit laten drukken in bv 59cm, maar tegenwoordig heb je ook sloping frames. Deze frames hebben een kortere zitbuis en een schuin oplopende bovenbuis. De maten druk je dan uit in S, M, L. Over smaak valt te twisten en voor en tegenstanders bestrijden elkaar dan ook fel. Andere naam is 'compact'.(kuch, lelijk imho, kuch - jazz)

Groep: de verzamelnaam voor de onderdelen op je fiets. Als je een 105 groep hebt zijn je remmen, naven, derailleurs, etc van Shimano 105. Een groep kan ook mixed zijn. Dit gebeurt wel eens om de kosten te drukken. Je hebt dan dure en minder dure onderdelen door elkaar. Bv 105 en Tiagra.

Balhoofd: Het geheel aan lagers waarin je voorvork draait. Je hebt de ouderwetse waarbij het balhoofdstel in je balhoofdbuis gedrukt wordt en je hebt het nieuwere Ahead waarbij je frame meedoet.(kromme uitleg, i know).

Butted: Als onderdelen zoals spaken en framebuizen niet overal even dik zijn maar dik waar ze sterk moeten zijn en dun waar het niet hoeft (is lichter). Je hebt ook double en triple butted.

Columbus en Reynolds: Namen die je vaak voorbij ziet komen. Dit zijn framebuizenbouwers. Een Framemerk zoals Peugeot koopt dus bij hen buizen in.

Draadband en vouwbanden: De 1e is een buitenband met een hiel (dus waar staalkabels door lopen). Je stadsfiets heeft dit sowieso. Bij een vouwband is de hiel van zachter materiaal zoals kevlar en kan je hem dus compact opvouwen. Je hebt ook nog tubeless waarbij een genaaide band om de velg gelegd wordt.

Lugs:Waar 2 buizen verbonden worden. Soms zie je een soldeerrandje rondom, soms is er een soort hoes waar buizen ingeschoven worden en soms worden ze gelijmd.

LBS: Local Bike Store, ookwel de plaatselijke fietsenmaker om de hoek (zo dat scheelt een boel letters he). FM is fietsenmaker overigens ;)

Pedalen: Klikpedalen werken met een plaatje en een schoen (duh). Toeclips zijn pedalen met zo'n korfje erop (levensgevaarlijk imo).

Oversized: Om een fiets sterker te maken kun je de buizen dikker maken. Je kan ook dat extra materiaal gebruiken om de diameter te vergroten ipv de dikte van de wand. Dan krijg je oversized buizen die stijver zijn maar niet zwaarder i.t.t. de normale buizen.

Ahead: Kort gezegd hebben oudere fietsen een stuurpen die een hoek maakt en je hebt Ahead waarbij een tussenstuk (de 'stem') tussen de stuurpen en het stuur zit. Ahead systemen hebben ook geen schroefdraad. Check dit plaatje.

Biopace: Kan het niet laten deze te noemen. Na jaren van onderzoek bracht Shimano begin jaren negentig de Biopace ovalen voorbladen uit. Het idee was dat je op sommige momenten meer kracht op je pedalen zet dan elders. Het bleek een hype maar je ziet nog menig oude fiets van begin jaren negentig met het geel/blauwe stickertje van biopace op de bladen. Altijd leuk om mensen er op te wijzen. Hier meer info (Trouwens: Bobby Julich gebruikte ze in 2003 nog...}

Uitvaleinden: Ookwel 'pats'. Waar je achteras uitdonderd als je je snelspanner niet goed dicht hebt zitten ;)

Cranks: De arm van trapas (bottom bracket) naar je pedaal. Meestal 17cm. Ik weet niet meer wie maar volgens mij Peter Winnen heeft zonder dat hij het wist eens een Tour gereden met 2 verschillende lengtes cranks...

Vorkkroon: Waar de 2 onderste buizen naast je voorwiel samenkomen met de buis die in je balhoofd verdwijnt.

Zadelstrop: Om te voorkomen dat je zadelpen naar beneden zakt bij belasting wordt de zitbuis afgeknepen. Vroeger ging dit met een imbusboutje die de spleet dichtkneep, tegenwoordig heb je een soort hoefijzertje die de zadelpen klemt.

Opm: een en ander van m-gineering.nl overgenomen in eigen woorden.

http://laurensvliegen.com/got/links.jpg]

Vorige delen
Deel 1: Het grote wielrentopic
Deel 2: Het grote wielrentopic - deel 2
Deel 3: Het grote wielrentopic - deel 3
Deel 4: Het grote wielrentopic - deel 4
Deel 5: Het grote wielrentopic - deel 5
Deel 6: Het grote wielrentopic - deel 6
Deel 7: Het grote wielrentopic - Deel 7
Deel 8: Het wielren ervaringentopic - Deel 8
Deel 9: Het wielren ervaringentopic - Deel 9
Deel 10: Het wielren ervaringentopic - Deel 10
Deel 11: Het wielren ervaringentopic - Deel 11

Meetings
De eerste heuse GoT wielrenmeeting!

Online shops
Bike2Build
Math Salden
BikeDiscount.de
Bike-Discount.de - let op: andere dan hierboven!
RoseVersand
Hartslagmetershop
FuturumShop

Online Kleding
Sport-Systems
Cyclewear
Trikotboerse24

Veilingsites & 2e hands
Marktplaats.nl
Speurders.nl
Ebay.nl
Tweedehands.nl

Wielerfora
Fiets.nl
Wielrennen prikpagina
mountainbike.nl
Bikeforums.net

Trainingsmethodologie
Zitvlees - Trainingsadviezen

Technische sites
Sheldon Brown
Weight Weenies
Park Tool
Fietsafstelling voor dummies
Fietsafstelling voor gevorderden
Goede site van arts over fijnafstelling & medische klachten
Hulp bij sleutelen

Overig
Stukje van Jazzper over de groepen van Shimano, Campagnolo, SRAM, enz
Cyclingnews
Lijst met fietstermen
Wikipedia over racefietsen
Climb by bike

http://laurensvliegen.com/got/disclaimer.jpg
Bij dezen dank ik Jazzper voor het maken van de eerste fatsoenlijke layout voor deel 3 en Maximus voor zijn werk aan deel 4. Alle credits m.b.t. het overzicht van de Gotters en hun fiets tot en met deel 9 gaan naar Aikon, in deel 10 is een nieuwe layout geïntroduceerd! :)

http://laurensvliegen.com/got/update.jpg
Heb je een verzoekje voor een update, post het dan even subtiel in het topic of stuur me een mailtje
(zie profiel). Een Direct Message mag natuurlijk ook!

[Voor 211% gewijzigd door Laurenz op 05-11-2009 12:43]

Leave only footprints, take only memories

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
de nieuwste coureur staat er nog niet bij :)

Giant Defy 1 team black (2009) xl

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:07

Griffin

Is mythical

Misschien had Laurenz er nog geen tijd voor gehad, maar toch maar even linkje naar post waarin nieuwe fiets van mij staat :9
Griffin in "Het wielren ervaringentopic - Deel 11"

• .Tom
  • Laatst online: 25-05 10:40
Vandaag mijn nieuwe fiets in ontvangst mogen nemen, inclusief SPD schoenen, pedaaltjes etc. alles zat er op en er aan. Het is de Merida Road Ride 880-24, eigen pics:

http://tweakers.net/ext/f/pBLNJ7Nzjx8m75RGnjr6rjrn/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/wtq76FRQUV7zQHeZ6NfosdWz/thumb.jpg

Mag in de startpost :)

Erg blij mee :) Vanavond eerste rit maken, op naar Beusichem en weer terug. In totaal is het 50 km, ben benieuwd hoe ik dat ga trekken, zo voor het eerst :P Achja, lekker rustig fietsen en ik kom er wel op tijd, probeer ong 25 km/h aan te houden, dan ben ik er in een uurtje :)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 08:39
Veel nieuwe fietsers zo in augustus nog! Welkom!

Betreffende buitenbanden, welke is de absolute anti-lek koning? Ik rijd nu een jaar op de Continental 4000S en meer lek gereden dan in mijn hele leven ervoor. En als ze eenmaal lek zijn, zijn ze te gepenetreerd om niet te verwisselen anders ben je op dezelfde plek zo weer lek, ondanks dat je het stukje eruit haalt. Die gaan er bij mij niet meer op. Wat een baggerdingen betreffende lekrijden. Minimaal 10 stuks "versleten" in nog geen 5000km. Over de andere eigenschappen heb ik het dan niet.

Ik heb nu de Vittoria Rubino Pro gehaald en op mijn achterwiel gezet. Deze heeft een kevlar laagje. Het liefst was ik terug gegaan naar de Hutchinson Excel, maar die kan ik nergens vinden. Daar heb ik op het voorwiel meer dan 10.000 km mee gereden zonder lek te rijden. Wel 3 keer zo zwaar als de 4000S, maar die lekke banden was ik helemaal beu. Voor mij alleen nog dikke zware kevlar banden, als dat ten minste net zo goed werkt als op de Excel van destijds.

pepernooot

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

pff wat gaan die topics hard.. ik heb gisteren ook nog een km of 60 gedaan op een mtb/ vakantiefiets. T ging me verbazedn goed af, ondanks de hitte toch nog met 30 km/u gemiddeld gefietst, en dat met van die dikke banden met veels te veel profiel waar je tegenop moet fietsen. Ik had verwacht dat het verschil met de raceer heel groot zou zijn, maar dat valt dus reuze mee... Ook zit je wat relaxter op zo een fiets.. zijn hier mensen die alletwee doen MTB-en en racen?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo net terug van een rondje. poehoe wat warm... 85km in bijna precies 3 uur (weinig heuvels gepakt deze keer, alleen brakkenberg eigenlijk) Ik vind dat hier altijd behoorlijk pittige gemiddelden worden gereden, ik zit vrijwel altijd tussen de 24(relaxed) en 31('uiterst' hard) als ik wat heuvels meepak (wat bijna niet te voorkomen is) (mijn teller is misschien wel wat streng trouwens).
dinkelover schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:05:
... Ik rijd nu een jaar op de Continental 4000S en meer lek gereden dan in mijn hele leven ervoor...
Hmm, ik ben nu op een paar GP400S pakweg 4000km onderweg, achter al behoorlijk vierkant, maar pas 1x lek.

[Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 06-08-2009 21:22]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Even een velg gerelateerde vraag. Ik heb nu 240km op de nieuwe fiets erop zitten, maar ik begin nu al een schijthekel te hebben aan de wegen/fietspaden van tegenwoordig.
In mijn achterwiel zit namelijk nu al een kleine slag. :(

Hebben jullie daar ook last van, of hebben jullie een trucje?

PS: heenweg naar werk ging erg lekker zo vroeg in de morgen. De terugweg in 30graden na een dag werken iets minder. Heb er een aantal minuten langer over gedaan, maar ben wel vermoeider.

[Voor 24% gewijzigd door Griffin op 06-08-2009 18:53]

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik weet niet precies wat voor wielen je hebt, maar ik heb er nog (knock on wood) geen last van, ik kom redelijk makkelijk uit het zadel en ik probeer op te letten waar ik rijd..

Verder kan ik beamen dat de fietspaden slecht zijn, maar t is nog niks in vergelijking met de Belgische fietspaden/ wegen :)

In Nederland ga ik wel redelijk makkelijk de weg op.. als de keus tussen brak fietspad en goede weg voor me ligt, is die makkelijk gemaakt ..

Ik rijd op easton vista sl's en die zijn nu zo een 6000 km oud, wel zijn de wielen nog een keer nagelopen op spaakspanning... Ik ben met de wielen zelfs een keertje frontaal op een vluchtheuvel met flexibel paaltje geklapt.. voorwiel was wonder boven wonder nog kaarsrecht.. Er zat volgens mij een engeltje op mijn schouder

[Voor 8% gewijzigd door hendrikjan op 06-08-2009 19:26]

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dinkelover schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:05:
Veel nieuwe fietsers zo in augustus nog! Welkom!

Ik heb nu de Vittoria Rubino Pro gehaald en op mijn achterwiel gezet. Deze heeft een kevlar laagje. Het liefst was ik terug gegaan naar de Hutchinson Excel, maar die kan ik nergens vinden. Daar heb ik op het voorwiel meer dan 10.000 km mee gereden zonder lek te rijden. Wel 3 keer zo zwaar als de 4000S, maar die lekke banden was ik helemaal beu. Voor mij alleen nog dikke zware kevlar banden, als dat ten minste net zo goed werkt als op de Excel van destijds.
Ik rij al jaren, in het begin ook wat geprobeerd met andere merken, Michelin. Tot voor een jaar terug de Pro 2 Race en nu de opvolger: Pro 3 Race service course (voluit). De zwart/rode >:) Lopen licht, kan er veilig hard mee door de bocht en heb zelden een lekke band, waarbij ik in de zomer door toch 200 tot 250 km per week fiets en daarbij een uitstapje naar de Franse zuid-kust, wat dagen de heuvels en bergen op en af. De slijtage valt erg mee. Een achterband wissel ik ongeveer na 3000+km als die te vlak en wat dun wordt. Een voorband gaat, schat ik, zo'n 5000+km mee.

In het begin wat strak om om de velg te krijgen, maar met een (hardplastic) bandlichter als hulpje goed te doen. Dat is op Ambrosio Focus, Oude Campa Shamal en huidige Campa Eurus velgen

Superband die Michelin Pro Race.

[Voor 3% gewijzigd door rdluca op 06-08-2009 21:52]

• begintmeta
  • Niet online
Ik heb juist weer mindere ervaringen met de ProRaces (Pro3Race SC ook) op mijn andere wielen, met name veel lek en IMHO voelen ze wat minder fjin aan dan de GP4000S. Zo zie je misschien maar dat dergelijk kleine steekproeven eigenlijk niet zoveel zeggen.

I(k vermoed wel dat als je echt een niet-snel-lekgaande en duurzame band wil je naar de wat zwaardere modellen moet gaan kijken. (een 24mm Grand Prix van Continental? iemand ervaringen?)

[Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 06-08-2009 22:16]

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 14:43

Pater

Terry Tate

argro schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:40:
[...]
Vuistregel is ongeveer 30kcal/km. Met 65km kom je dus op circa 2000kcal. Het werkelijke aantal is natuurlijk van vele factoren afhankelijk, maar het zal hoogstwaarschijnlijk geen 3500kcal zijn.
Dit is wel een nuttige site hiervoor: http://www.cjsm.vlaandere...eding/theorie/energie.htm
Berekening van het basale energieverbruik

Leeftijd kcal/dag
10 tot 18 17.5 x kg + 651
18 tot 30 15.3 x kg + 679
30 tot 60 11.6 x kg + 879

Activiteitsberekening

Activiteit
- zeer licht Basaal metabolisme x 1.3
- licht Basaal metabolisme x 1.6
- matig Basaal metabolisme x 1.7
- zwaar Basaal metabolisme x 2.1
- zeer zwaar Basaal metabolisme x 2.4

Energieverbruik voor wielrennen

Snelheid (km/uur) kcal /kg lichaamsgewicht/uur
- Minder dan 16 4
- 16.0 -19 6
- 19 -22 8
- 22-26 10
- 26-30 12
- meer dan 32 16
- meer dan 40 20

Voor de berekening van het energieverbruik van een wielrenner moet men:

- Eerst het basaal metabolisme berekenen (afhankelijk van geslacht, leeftijd, lichaamsgewicht)
- Rekening houden met de dagelijkse activiteit
- Rekening houden met het energieverbruik tijdens fietsen

Voorbeeld:
Een wielrenner van 75 kg en 20 jaar heeft een basaal metabolisme van 15.3 x 75 kg + 679 = 1827 kcal
Voor zeer geringe activiteit 1837 kcal x 1.3 = 2375 kcal
2 uur fietsen aan 30 km/uur = 12 x 2 uur x 75 kg = 1800 kcal
Dagelijkse behoefte: 2375 kcal + 1800 kcal = 4175 kcal
Wellicht dat je hiermee uit de voeten kan!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Anoniem: 34342

Om maar even aan te geven hoe generaliserend bovenstaande formules zijn: ik kom zelfs bij het 'zeer zware basaalmetabolisme' nog 1500 kcal tekort.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je hier naar zou kijken. Het is niet alsof je kunt uitrekenen of je wel of geen extra chocoladereep mag eten, daarvoor zijn de foutmarges simpelweg te groot (het verschil tussen een licht en een zwaar basaalmetabolisme kan een kleine 1000 kcal bedragen, afhankelijk van je lichaamsgewicht).

• dinkelover
Ik zal voor de banden inderdaad gewoon richting het zwaarste moeten waarschijnlijk. Of die Rubino's het goed houden? Bij Rose gekocht, met een garantie dat ze het eerste jaar niet lekrijden anders krijg je een nieuwe. Paar voorwaarden natuurlijk, maar dan nog, mooie belofte :)

Ik zit nog met iets anders in de maag. Ik fiets komende zaterdag, morgen dus, van Winterswijk naar Amstelveen (160km ongeveer). Nu heb ik via Mapmyride routes geprobeerd te maken, maar die kan ik nadien niet bijstellen helaas. (kan aan mij liggen) Ideaal is natuurlijk Google Maps daarvoor, dus daarmee ging het al een stuk makkelijker. Echter via "auto" en snelwegen vermijden, kom je nog steeds over behoorlijk flinke wegen, waar niet duidelijk is of er te fietsen valt (ringwegen enz). Dus heb ik maar gekozen voor "lopen" en enige aanpassingen gemaakt: huidige route. Zijn er nog mensen die een bepaald gedeelte goed kennen en een beter alternatief hebben? Het liefst natuurlijk met zo veel mogelijk 10+km wegen. Niet dat ik elke km af moet slaan enz.

Hoe zouden jullie dit aanpakken of wat is jullie ervaring? Routeboekje maken en achter in je vak steken en af en toe kijken? Ik heb verder geen stuurhouder voor iets ofzo. Gelukkig heb ik wel Google Maps +GPS onderweg op de mobiel, dus kan altijd controleren waar ik ben, maar dan nog.

Ik had het liefst gewoon de snelwegen gepakt, paar km extra maar de kans op foutrijden nihil, helaas mag dat niet :+

pepernooot

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Je link doet het niet, maar in dit soort gevallen schrijf ik meestal straat tot straat op een blaadje. Dus: Dorpstraat, R hoofdweg, L N306:blablaweg(blabla inrijden), R etcweg, L enzweg. en zo door.
Het grote nadeel van die methode is dat als je verkeerd rijdt je gelijk goed zuur bent omdat je dan de wegen op je lijstje niet meer ziet.
Aan de andere kant heb ik gemerkt via mijn Nederland doorkruisende tripjes dat de bewegwijzering op fietspaden vrij goed is zodat je ook van stad naar stad kan fietsen.
Als ik zelf (op gmaps) winterswijk- Amstelveen invoer dan kom je tussen Hilversum en de N236 over een pad wat onverhard is, beter is om daar gewoon over N524 te fietsen, wat ook een prima mooie weg is. Als ik wat speculeer zou ik zeggen dat het stuk na Apeldoorn richting Veenhuizerveld ook niet helemaal verhard is, maar dat is gewoon google maps fingerspitzengefuhl.

edit: voor extra plezier zou ik het laatste deel niet door A'dam fietsen maar vanaf driemond door gein naar abcoude en dan naar amstelveen door ouder kerk aan de amstel. Flink om, maar veel leuker.

[Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 07-08-2009 02:38]

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrAngry, daarvoor heb ik een GPS. :)
Teken een route van te voren uit, weet ik precies hoelaat ik ongeveer thuis ben.
Vooral handig als ik aan het eind van de middag ga fietsen.

Fiets momenteel 3 keer in de week gemiddeld, dinsdagavond,donderdagavond 80/85km en zaterdag meestal 100+.

Whatever.

• Griffin

Griffin

Is mythical

hendrikjan schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:24:
ik weet niet precies wat voor wielen je hebt, maar ik heb er nog (knock on wood) geen last van, ik kom redelijk makkelijk uit het zadel en ik probeer op te letten waar ik rijd..

Verder kan ik beamen dat de fietspaden slecht zijn, maar t is nog niks in vergelijking met de Belgische fietspaden/ wegen :)

In Nederland ga ik wel redelijk makkelijk de weg op.. als de keus tussen brak fietspad en goede weg voor me ligt, is die makkelijk gemaakt ..
Dat het nog erger in belgie is, dat weet ik.
Verder heb ik niet altijd de keuze om op de weg te gaan fietsen, aangezien dat vaak provinciale wegen zijn waar de auto's 80 rijden en ik er dus ook niet op mag van de wet.
Ik probeer echt goed op te letten en de weg te scannen.

Verder heb ik standaard WHR-500 velgen en ik weeg ong. 75KG. Nu weet ik dat het basis velgen zijn maar moet wel goed gaan.

Ik denk dat ik zoveel mogelijk op de weg ga rijden en gewoon wat vaker mijn velgen laat checken. Gelukkig heb ik een vriend (2 zelfs) die fietsenmaker zijn, dus die kunnen vast wel een keer kijken.
Ook denk ik dat het ook wel de wat duurdere velgen niet te voorkomen is?

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2022
Jazzper schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:35:
fvse: een 15 jaar oude rode Pinarello...
FOTO's!!! ik kwijl nu al! staat vast mooi naast mijn okergele Colnago!
Hierbij de foto's (klikbaar voor groter)

Anoniem: 52815 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:32:
Dat setje is hoogstwaarschijnlijk van het Cervélo Test Team, in de witte uitvoering. Achterop de broek staat "fi'zi:k" vermeld.
Dat was inderdaad het setje, en ik krijg het weer voor elkaar een van de duurste uit te zoeken... Heb de hele set gevonden voor €140,- en op E-bay zijn ze zelfs nog duurder. Het `gewone` team setje van Cervelo is maar $45,- op E-bay... heb ik weer :)

Be reasonable.... do it my way

• begintmeta
  • Niet online
Castelli makt de cervelo test team kleding toch? Is de vergelijkbare Garmin-set (Pearl Izumi) niet nog net iets duurder? (is ie niet geloof ik) Mij zul je niet snel in een teampakje aantreffen trouwens, ik hou al niet van labeltjes op gewone kleding, laat staan van reclamezuilschap.

[Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2009 09:15]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
fsve schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Dat was inderdaad het setje, en ik krijg het weer voor elkaar een van de duurste uit te zoeken... Heb de hele set gevonden voor €140,- en op E-bay zijn ze zelfs nog duurder. Het `gewone` team setje van Cervelo is maar $45,- op E-bay... heb ik weer :)
Ik kan mij niet voorstellen dat het zwarte setje echt $45 kost. Als dat wel de prijs is dan hebben we het waarschijnlijk over namaak. Van het betreffende merk koop je niet eens een los shirtje voor die prijs namelijk, net een paar handschoentjes. Bij een webshop waar je teamkleding kunt kopen is trouwens geen sprake van prijsverschil tussen de witte en de zwarte set.
begintmeta schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:09:
Castelli makt de cervelo test team kleding toch? Is de vergelijkbare Garmin-set (Pearl Izumi) niet nog net iets duurder? (is ie niet geloof ik) Mij zul je niet snel in een teampakje aantreffen trouwens, ik hou al niet van labeltjes op gewone kleding, laat staan van reclamezuilschap.
Eens, tenzij de reclame mij iets oplevert. Zoals de kleding van mijn werkgever die ik gratis heb gekregen.

[Voor 28% gewijzigd door argro op 07-08-2009 09:16]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• fsve
Bij het beter bestuderen van de advertentie
http://cgi.ebay.com/NEW-0...2179&_trksid=p3286.c0.m14
denk ik dat je inderdaad gelijk hebt met dat het namaak is. Tekst als "Features Cervelo and Scorpion logo" komt nou niet echt over als "origineel Castelli". Had gister het zwarte setje nog niet goed bekeken omdat ik opzoek ben naar de witte. De echte shirtjes (wit en zwart) komen qua prijs overeen met wat ze hier kosten 120 dollar dus rond de 80E.

• Elwood Blues
  • Laatst online: 02-06 12:44

Elwood Blues

87167191

hendrikjan schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:51:
[knip] zijn hier mensen die alletwee doen MTB-en en racen?
Yes, ik ook. Heb een relatief oude Giant ATX-880 met hydraulische Magura velgremmen en Shimano XT/LX pruttel d'r op. En sinds kort ook (weer) een racefiets, een Bulls Desert Falcon. Ik fiets niet echt op vaste momenten, en dan ook net waar m'n pet naar staat. De laatste tijd heb ik de MTB weinig gebruikt, maar straks in de herfst verwacht ik dat ik weer vaker een mooie route ga rijden. ALs het regenachtig en modderig is, zul je me in ieder geval niet snel op mijn racefiets zien :)

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik heb sinds kort een deftig afgemonteerde Sensa Lombaria, bevalt erg goed. Had al een jaar of twee een Cube LTD Pro als mountainbike, maar in de zomer is het hier erg lastig biken in de duinen van Noordwijk (letterlijk in mijn achtertuin) Als de bidonhouders binnenzijn zal ik eens plaatjes schieten. Ik vind het in de winter heel leuk om te MTB'en en in de zomer lekker van de zon te genieten en door de duinen knallen tussen zandvoort en noordwijk. Dat doe ik nu een paar avonden in de week :)

• dinkelover
MrAngry schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 02:33:
Je link doet het niet, maar in dit soort gevallen schrijf ik meestal straat tot straat op een blaadje. Dus: Dorpstraat, R hoofdweg, L N306:blablaweg(blabla inrijden), R etcweg, L enzweg. en zo door.
Het grote nadeel van die methode is dat als je verkeerd rijdt je gelijk goed zuur bent omdat je dan de wegen op je lijstje niet meer ziet.
Aan de andere kant heb ik gemerkt via mijn Nederland doorkruisende tripjes dat de bewegwijzering op fietspaden vrij goed is zodat je ook van stad naar stad kan fietsen.
Als ik zelf (op gmaps) winterswijk- Amstelveen invoer dan kom je tussen Hilversum en de N236 over een pad wat onverhard is, beter is om daar gewoon over N524 te fietsen, wat ook een prima mooie weg is. Als ik wat speculeer zou ik zeggen dat het stuk na Apeldoorn richting Veenhuizerveld ook niet helemaal verhard is, maar dat is gewoon google maps fingerspitzengefuhl.

edit: voor extra plezier zou ik het laatste deel niet door A'dam fietsen maar vanaf driemond door gein naar abcoude en dan naar amstelveen door ouder kerk aan de amstel. Flink om, maar veel leuker.
Vaag van die dode link, ik probeer het net weer, maar de HTML snapt het kennelijk niet door wellicht aantal tekens. Dan maar old-fashioned:

http://maps.google.nl/map...pn=0.688378,2.289276&z=10

. Ik heb nu maar gewoon voor "auto zonder snelwegen" gekozen en deze hier en daar aangepast, zoveel mogelijk richting het "voetgangerspad." Bij de straatnaam in Amstelveen gaat ie inderdaad niet via Amsterdam, maar een zuidelijkere route. Dat is de goede?

Dat met gewoon borden lezen en van stad/dorp tot stad/dorp is ook een goede inderdaad. Daar moet ik het mee redden sowieso.

pepernooot

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:23
Hier een plaatje van mijn fiets waar ik sinds april op rijd:

U ziet een Sensa Umbria, met Shimano 105 compact (50-34) en een ultegra 12-27 cassette achter.
Easton EA50 wielen (via marktplaats) en Vittoria Rubino Pro banden (waar ik zeer over te spreken ben!).

Ik fiets 1 a 2 x per week, van april tm oktober meestal. Al een paar jaar op een 2ehandsje, nu op deze nieuwe sinds april. En hij bevalt super! De vorige was toch niet helemaal mijn maat (te klein), deze is heerlijk comfortabel in vergelijking en veel minder zenuwachtig qua sturen.
Ik heb er 1 run-bike-run mee gedaan (ik ben vooral hardloper), maar doorgaans ben ik wat je noemt een recreatieve fietser. :)

Over 2 weken vertrek ik met 5 vrienden voor 2 weken wielrennen in de pyreneeen, zin in! :)

[Voor 4% gewijzigd door estorino op 07-08-2009 11:55]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

dinkelover schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 01:38:

Hoe zouden jullie dit aanpakken of wat is jullie ervaring? Routeboekje maken en achter in je vak steken en af en toe kijken? Ik heb verder geen stuurhouder voor iets ofzo. Gelukkig heb ik wel Google Maps +GPS onderweg op de mobiel, dus kan altijd controleren waar ik ben, maar dan nog.

Ik had het liefst gewoon de snelwegen gepakt, paar km extra maar de kans op foutrijden nihil, helaas mag dat niet :+
ik schrijf altijd de namen van de dorpen/ steden waar ik door heen kom op een papiertje en dat frot ik in mijn broekspijp.. dan kan ik het makkelijk tevoorschijn toveren op de fiets..

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:16

Vos

AFCA

Vraag ff weggehaald..ik zal eerst ff zoeken ;)

[Voor 84% gewijzigd door Vos op 07-08-2009 13:39]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 09:22
Dit weekend zal ik de nieuwe bikers in de SP zetten :)

Leave only footprints, take only memories

• R0BK3
  • Laatst online: 08-02 20:20
Ik ben vooral begonnen met fietsen omdat ik toch wat wou doen aan mijn gewicht, en omdat ik van mijn hobby mijn beroep had gemaakt (programmeur), dus ik had een nieuwe hobby nodig. 8)7 Ik heb alles behalve spijt van mijn keuze. :) Door het jaar probeer ik in totaal 150-200 km per week te doen, en ik ben nog van plan rollen te kopen voor in de winter (Tacx Satori oid).

Mijn huidige fiets heb ik nu pas anderhalve maand. Ik heb er vorige week de kaap van 1000 km mee overschreden. 8) Het is een Cube Attempt 2009 (triple). Derailleur, shifters en remmen zijn Ultegra. Alles is standaard, behalve het zwarte 105-crankstel (helaas niet te zien op de foto). Standaard zit er een zilverkleurig alu op, en dat stak nogal af tegen het zwarte frame vond ik. Qua comfort valt het standaardzadel zeer goed mee, alleen jammer dat het zwart een beetje begint af te slijten.

(Slechte foto dus, maar deze mag toch in de startpost. :7 Ik maak wel eens een betere.)

Ik ben er heel tevreden mee en de looks mogen er ook zijn, vind ik, zeker voor die prijs. Minder content ben ik van de Schwalbe's. De eerste of de tweede week ben ik er direct mee lek gereden. Heb ik met mijn Pro 2's op mijn vorige fiets nooit gehad.
De Cube is dus mijn tweede fiets. Hiervoor heb ik een jaartje met een tweedehands Concorde Toscana (Dura Ace, dubbel) gereden (foto hieronder). Eigenlijk vond ik de dubbel zalig rijden hier in het noorden van Vlaanderen, maar met het oog op in de toekomst heb ik de Cube toch maar triple genomen. Is nog steeds wennen.

Wat het gewicht betreft, is er op een jaar zo maar eventjes 20 kg af gevlogen. Enkel en alleen door het fietsen, zonder echt fanatiek op mijn voeding te letten. Nu heb ik twee weken verlof en ik probeer iedere dag te fietsen. Die laatste buikkilo's wegen echt het zwaarst en willen er maar niet af. :)

[Voor 13% gewijzigd door R0BK3 op 07-08-2009 18:22]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34
Net nog even op de fiets geklommen, even een rondje langs Zandvoort. 30km in net iets meer dan een uur, ging best lekker. Ik raak steeds meer gewend aan de fietshouding, hoewel er best nog wat dingen wat beter worden afgesteld moeten worden. Plaatje van ik met mn fiets, nevermind the fake smile.

Hm best donker eigenlijk nog op de achtergrond :X zal van het weekend nog wel even een plaatje maken van mn fiets voor in de TS.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:23
Gister 100km in 3u15, gem. 30,75/u gereden: utrecht-vechten-werkhoven-lekdijk-wijk bij duurstede-leersum-amerongen-langbroek-odijk-utrecht. (voor de mensen bekend in de regio) Is een lekkere ronde met de Leersumse- en Amerongse Berg erin. En over de Lekdijk is altijd zo lekker met wind in de rug...
Ik had 2 500ml bidons met (zelf aangemaakte) isostar sportdrank en ik had goed ontbeten (6 boterhammen), maar na 85km was ik echt helemaal leeg. Het laatste stuk ging heel erg moeizaam en natuurlijk ook nog wind tegen... :) Normaliter kom ik de man met de hamer niet zo snel tegen en zo hard reed ik ook niet, ik denk dat de drukke werkweek ook een rol speelde. Anyway, helaas dit weekend geen mogelijkheid om meer te fietsen; bereikbaarheidsdienst...

Ik overweeg om half september de run-bike-run in Tilburg te gaan doen, is 2 maanden geleden in Lelystad ook goed bevallen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 07:13

Cliffie

Trompetslet

Woei! Ander zadel gekocht, mag die een aantal weken uitproberen, en ik moet zeggen na het rondje van net: dat bevalt stukken beter.

Had al lang last van een bovenbeen blessure als gevolg van volgens mij een verkeerd zadel. Fietste bijna niet meer, dus maar een zadel aangeschaft. Dit is denk ik een blijverdje :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Anoniem: 34342

Als je drie uur gaat fietsen is het - ook bij minder drukke werkweken - verstandig om wat eten mee te nemen. :)

• Roet
Cliffie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:40:
Woei! Ander zadel gekocht, mag die een aantal weken uitproberen, en ik moet zeggen na het rondje van net: dat bevalt stukken beter.

Had al lang last van een bovenbeen blessure als gevolg van volgens mij een verkeerd zadel. Fietste bijna niet meer, dus maar een zadel aangeschaft. Dit is denk ik een blijverdje :)
Welk zadel heb je op dit moment? Is wel fijn om te weten welk zadel goed zit!

• begintmeta
  • Niet online
Widow, je went steeds meer aan de houding& het gaat steeds leuker worden.

Cliffie, goede zaak met het zadel dan. Verschillende zadels proberen is een aanrader voor iedereen denk ik.

Hendrikjan, ik plak routebriefjes wel op mijn bovenbuis, van boven zichtbaar. Wel bij lange routes erg lang (maar ja, je hebt al snel zon 30-40cm ruimte en je kunt ze draaiend ophangen voor meer oppervlak. Ziet er wel wat vreemd uit misschien.

Nou, verder vandaag mijn eerste serieuzere val... in de ardennen in een afdaling (de eerste van de dag na nog geen 10km) de bocht niet zo lekker en te snel ingegaan = weinig speelruimte om te corrigeren en dan ook nog eens te weinig rekening gehouden met de enorme putten in de weg en stenen op de weg: daarop over het stuur geslagen.

Gelukkig gaat het ok, ik was erst vlak op ellebogen&onderarmen geland en vervolgens op de thorax en zo een paar meter doorgeschoven. kleding kapot natuurlijk en huid ook, maar verder slechts een paar hematomen en kneuzingen. Dat had er wel wat slechter uit kunnen zien. Wel wankel op de beentjes. Vriendelijke belgen&vriendelijke tochtgenoten hebben me fijn opgevangen.

Volgende keer wat voorzichtiger. De fiets heeft het erg goed overleefd: slag in voorwiel en zadel en ergopowers beschadigd. Hij was volgens mij en mijn tochtgenoten op de kop geland en meteen stilgeslagen op met name het zadel (gehavend en de pen was een cm naar binnen geslagen, terwijl ik hem gisteren nog opnieuw zeer vast had gezet...) Ik vloog in ieder geval een stuk verder... Morgen nog eens een goede secondary survey van mij&met name de fiets.

Niet leuk maar nog geluk bij een ongeluk, volgende keer voorzichtiger (gaat vanzelf verwacht ik).

[Voor 43% gewijzigd door begintmeta op 08-08-2009 19:04]

• .Tom
Pijnlijk begintmeta! Succes er mee. Wat gebeurd er eigenlijk als je flink over de kop gaat en je hebt click schoenen aan? Klik je dan wel goed uit, of blijf je hangen? Lijkt me niet lekker als je aan je pedalen blijft zitten.

Donderdagavond eerste tochtje gedaan, Zeist-Beusichem en Beusichem-Zeist, 2x 27km dus, ging best lekker, inclusief veerpond (ongeveer een minuut of 15 vertraging) was het heen en terug allebei 1 uur en 15 minuten. Voor een eerste ritje niet verkeerd vind ik :) Morgen fietsen met een vriend van me, beetje klimmen in de buurt hier :)

Verder had ik donderdag wel geluk, was al donker en had geen licht + geen legitimatie bij me.. Dus dat waren mooie boetes geweest, gelukkig geen politie tegen gekomen :Y)

[Voor 13% gewijzigd door .Tom op 08-08-2009 23:02]

• argro
Sterkte begintmeta!
.Tom schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:00:
Pijnlijk begintmeta! Succes er mee. Wat gebeurd er eigenlijk als je flink over de kop gaat en je hebt click schoenen aan? Klik je dan wel goed uit, of blijf je hangen? Lijkt me niet lekker als je aan je pedalen blijft zitten.
De laatste keer, en gelukkig ook enige keer, dat ik over mijn stuur ben gevlogen gingen de schoenen volgens mij wel uit de pedalen. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar ik had geen fiets meer aan mijn voeten vastzitten toen ik op het asfalt lag.

• begintmeta
  • Niet online
.Tom schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:00:
...
Net als bij argro had ik geen fiets meer aan de voeten toen ik lag. Het ging allemaal ook nogal snel, maar ik meen me te herinneren dat de bindingen al los waren toen ik het stuur onder me langs zag trekken. Ook een vriend die achter me fietste zei dat mijn fiets en ik snel duidelijk andere traject volgden. Maar goed het ging allemaal erg snel, ook vanuit zijn perspectief.

Best grappig trouwens, voor/tijdens en net na het vallen denk je wel, maar het is dermate snel en niet-verbaal dat het lastig (eigenlijk onmogelijk) is dat achteraf onder woorden te krijgen. Het is denken maar ook gevoel, misschien instinkt? Dat is wel vaker zo nauurlijk, maar nu werd ik er wel extreem mee geconfronteerd.

Toch wel erg balen, beetje slechte nacht gehad, met de beuk op mijn borstkas zijn kennelijk toch ook wel wat ribben gekneusd en schaafwonden zijn nooit een pretje in bed... Zo maar wat vette gazen erop enzo...

Verder net even in het ochtendlicht weer naar mijn fiets gekeken. Ergopowers: bovenkant rubbers beschadigd en van een ook het plastic (EC-RE332). Zadel: beschadigd. Uiteinde van stuur: beschadigd (en het lint+kapje dan ook natuurlijk). slag in voorwiel. Verder lijkt alles in orde, alleen weet ik niet zeker of de pedaalarm rechts niet een klein beetje is geknikt... Ik zal het wellicht maar eens aan een professional overlaten het wiel te richten en de rest ook maar even laten beoordelen. Misschien is het verstandig na 5 jaar toch maar eens wat zaken te vernieuwen. De carbon voorvork+carbon stuurbuis moeten ook een flinke opdonder hebben gehad, dus die misschien in ieder geval even goed na (laten) kijken. Nog tips?

Wel jammer, gaat geld kosten en kan even niet fietsen. Maar ik was zo blij iedereen nog te kunnen zien :)

In ieder geval (ten overvloede) een tip voor iedereen: wees voorzichtig op slechte wegen...

[Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2009 06:59]

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
R0BK3 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:56:Minder content ben ik van de Schwalbe's. De eerste of de tweede week ben ik er direct mee lek gereden.
Misschien vette pech? Heb de afgelopen 1000km namelijk niet één maal lek gereden er op...

• .Tom
Lekker gefietst vanmiddag :) We hebben 60km gedaan, van hier in Zeist naar Austerlitz, de Pyramide beklommen, toen naar Leusden, vanaf daar wilde we naar de Amerongseberg fietsen, maar dat konden we niet vinden :P Toen maar naar Amersfoort gefietst en daar een beetje geklommen. Daarna terug naar huis gefietst en ineens reed ik lek... De 2e keer dat ik fiets en direct lek... Bandje geplakt en maar weer verder gefietst, maar na 10km was de band al weer leeg, gelukkig nog wel met wat pompen naar huis toe kunnen fietsen. Al met al wel lekker gefietst :)

• fsve
Ik heb het virus ook gelijk goed te pakken... na 4 jaar niet gedaan te hebben (echt helemaal niets aan sport) nu voor de 4e keer deze week op de fiets gestapt. Rondje capelle-gouda-krimpen-capelle totaal 41 Km met een gemiddelde van 25,5 Km/h niet gek voor iemand zonder conditie :) Ik gebruikt tijdens m'n ritten de Nokia Sports Tracker op m'n telefoon, handig om thuis de rit nog even na te kijken...
Mocht er iemand interesse hebben, hier mijn rit van vanmiddag:
http://sportstracker.noki...etail/index.do?id=1393831

• argro
.Tom schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:12:
De 2e keer dat ik fiets en direct lek... Bandje geplakt en maar weer verder gefietst, maar na 10km was de band al weer leeg, gelukkig nog wel met wat pompen naar huis toe kunnen fietsen. Al met al wel lekker gefietst :)
Banden moet je ook niet plakken. Wanneer je lek rijdt monteer je een nieuwe binnenband, vergeet hierbij niet de buitenband even te inspecteren.

• begintmeta
  • Niet online
Ik plak mijn banden bij thuikomst, zuinig als ik ben (gebruik dan wel weer latex binnenbanden 8)7 ). Werkt prima. Onderweg gewoon een nieuwe of 'refurbished' erin, na op scherps aan de contactvlakken te hebben gecontroleerd.

[Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2009 23:38]

• argro
begintmeta schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:37:
Ik plak mijn banden bij thuikomst, zuinig als ik ben (gebruik dan wel weer latex binnenbanden 8)7 ). Werkt prima. Onderweg gewoon een nieuwe of 'refurbished' erin, na op scherps aan de contactvlakken te hebben gecontroleerd.
Binnenbanden zijn dermate goedkoop dat ik plakken zonde van de tijd vindt. Bovendien is emulsie maar circa een half jaar houdbaar. Aangezien een tube emulsie bijna niet zo veel kost als een binnenbad ga je pas geld besparen wanneer je vaker dan eens per half jaar lek rijdt. Daar komt nog bij dat plakken altijd wel een mis gaat (bij mij wel althans, niet vaak, maar toch). De ergernis die een toch niet helemaal goed geplakte refurbished band ergens in de middle of nowhere oplevert bespaar ik graag met een uitgave van slechts paar euro per jaar.
begintmeta schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:03:
Maar zonde van de tijd is het, hoewel je hoe dan ook naar de winkel moet wat tijd kost.
Ik laat mijn binnenbanden op kantoor bezorgen, kost hooguit 1 minuut besteltijd per 10 stuks, ofwel 6 seconden per band. Zo snel plak jij vast niet... ;)

[Voor 34% gewijzigd door argro op 10-08-2009 00:13]

• begintmeta
  • Niet online
Het klopt wel dat ik weinig met lekke banden te maken krijg. Een plaksetje kost ook pakweg evenveel als een butyl binnenband, maar aangezien een latex binnenband 7,50 kost maakt dat ook al uit. Je hoeft ook pas plakspul te kopen als het nodig is, je hoeft het spul niet op voorraad te hebben. Dan is het is het geen probleem (desnoods spaar je een paar jaar en plak je 15 binnenbanden ineens of met een groepje collega-fietsers) Bij mij is plakken nog nooit mis gegaan, dus dat scheelt ook wat. (thuis dan, als je het gewoon rustig kunt doen is plakken niet echt foutgevoelig). Maar zonde van de tijd is het, hoewel je hoe dan ook naar de winkel moet wat tijd kost.

Ook hou ik van het snuiven van oplosmiddelen.

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 10-08-2009 00:04]

• Widow
Voel je dat bobbeltje van het plakken eigenlijk in je band?

• begintmeta
  • Niet online
Nee, ik niet in ieder geval... op zich is het ook zo dat het gewicht niet meer helemaal gelijk verdeeld is (maar goed met het ventiel is het dat toch al niet), dat zou je eventueel ook kunnen voelen.

@argro, nee 6s per band red ik niet, maar goed ik heb maar een paar lekke banden per jaar, dus 't is hoe dan ook allemaal niet zo dramatisch.

Heb trouwens toch een gebroken ribje... :/ slaapt niet lekker

[Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 10-08-2009 08:58]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02

TwoR

Gekleurde stippen

van 't weekend de fiets mar weer eens een schoonmaakbeurt gegeven. Ik heb nu voor het eerst het achterwiel eruit gehad en zat toch een beetje met de ketting. Ik heb wel gelezen dat sommige frames een haakje hebben waar je de ketting achter kan haken maar die heb ik voglens mij niet. Hoe kan je er dan het handigste voor zorgen dat de ketting niet op het frame komt te liggen.

Ander vraagje hoe kan je je ketting het beste schoonmaken/ontvetten? Mag dit bijvoorbeeld met terpetine of kan je daar beter andere middelen voor gebruiken?

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Twor:
Ik leg de ketting gewoon op het frame alleen dan met een stukje doek ertussen. Je moet dan alleen opletten dat je de ketting niet laat draaien.
Verder gebruik ik een ontvetter voor de ketting. Maar terpetine is naar mijn wete geen ontvetter, dan kan je beter nog wasbezine gebruiken.
Ik gebruik Cyclon bio-net ontvetter
Ik doe het er altijd puur op. Je hoort na het erop te doen er ook af te spoelen en dan weer in te vetten (de schakels), echter af spoelen doe ik niet. Ik maak het goed schoon met een doekje met ontvetter erop. Laat alles goed intrekken en dan invetten met Cyclon dry weather lube.

• argro
TwoR schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:24:
van 't weekend de fiets mar weer eens een schoonmaakbeurt gegeven. Ik heb nu voor het eerst het achterwiel eruit gehad en zat toch een beetje met de ketting. Ik heb wel gelezen dat sommige frames een haakje hebben waar je de ketting achter kan haken maar die heb ik voglens mij niet. Hoe kan je er dan het handigste voor zorgen dat de ketting niet op het frame komt te liggen.

Ander vraagje hoe kan je je ketting het beste schoonmaken/ontvetten? Mag dit bijvoorbeeld met terpetine of kan je daar beter andere middelen voor gebruiken?
De ketting maak ik altijd schoon met een oude doek met een beetje bio-cleaner. Terpentine is een beetje te agressief, je zou wel lampenolie kunnen gebruiken, dat is veel minder agressief en al een beetje vettig van zichzelf. Het schoonmaken van de ketting doe ik met het wiel nog gewoon in de fiets. Ik hang mijn fiets op, leg de doek met bio-cleaner om de ketting en ga aan de trapper draaien. Na twee of drie keer met een ander stuk doek glimt de ketting weer als nieuw. Wanneer de bio-cleaner helemaal verdampt is gaat er een beetje teflon-spray op. Klaar is kees.

Wanneer je geen nokje op de achtervork hebt dan is het niet te voorkomen dat de ketting op het frame ligt. Zo erg is het overigens niet wanneer de ketting op het frame ligt, zeker niet wanneer je deze eerst schoon gemaakt hebt.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wanneer je het achterwiel eruit haalt en je toch de ketting wilt schoonmaken zou je bij de bouwmarkt lichtgrijze buisissolatie kunnen kopen. Die koop je per meter ofzo, kost geen drol en is makkelijk op de lengte van de liggende achtervork te knippen. Een slag afplaktape erom heen en je kan naar hartelust je ketting rondraaien.

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:33
Gisteren leuk een stukje gefietst, twaalf km voor het eind voel ik ineens een harde tik.. Vreemd dacht ik. Ik kijken, kut lekke band. Dus stoppen onder een viaduct om te kijken of ik de band ging vervangen. Het werd al donkerder en ook zag de lucht er niet helemaal betrouwbaar uit. Dus ik het wiel eruit halen en kijken of er wat te zien was, geen grote gaten of objecten in de band dus ik gokte het erop. Pompje erbij en even wat extra lucht erin, dat lukte alleen brak helaas het pompje af, nu heb ik daar niet zo heel veel meer aan helaas. Daarna het wiel er weer ingezet wat enorm veel moeite koste, geen idee waarom maar normaal gesproken gaat dat altijd veel makkelijker. Toen volle bak naar huis gereden omdat ik anders ergens midden in de weilanden stil zou komen te staan. De band werd steeds leger en uiteindelijk kwam ik weer aan in Delft. Toen kon ik warempel nog over de klinkers blijven fietsen tot mijn kamer.

Daarna de band geinspecteerd, ook niets gezien. Weer opgepompt en hij stond vanmorgen plat. Ga maar even de band vervangen denk ik. Misschien dat ik de buitenband ook meteen meeneem want die zag er niet al te best meer uit. Wel netjes, 3500km achter zonder lekkages.

No One Can Predict the Market!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had afgelopen zaterdag ook voor de verandering eens lek.
Reed rond Anjum iets te hard over een wildrooster.
Paf achterband lek.

Had hem binnen een paar minuten weer vervangen, denk een soort van stoot lek oid.
Kon geen rare dingen vinden.

Vanavond weer een rondje fietsen.

@beginmeta, sterkte met je herstel!

As zaterdag ga ik met mn vader naar Tecklenburg, weer lekker wat heuveltjes pakken.

[Voor 12% gewijzigd door Harmen op 11-08-2009 09:25]

Whatever.

• Peetman
  • Laatst online: 15:25

Peetman

Tjah....

Ben anderhalve week terug ook maar begonnen met fietsen, heb nog geen racefiets, dus doe het nu nog op m'n cross/mtb of m'n woon-werk batavus.

Bevalt wel goed, nu 3 keer ruim 40km gedaan in de afgelopen 1,5 week, waarvan 1 keer met een gemiddelde van 25 per uur, wat gezien mijn belabberde conditie toch best wel aardig is.

Maar wil nu toch wel een racefiets gaan kopen, kan via via aan een Jan Janssen Tour de France komen uit 2003/2004 met Shimano 105. Ongeveer 1500km per jaar op gereden, ketting en tandwielen 2000 km terug vervangen. Zou zo'n 300-400 euro moeten kosten. Is dit een beetje aardige prijs?

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ Peetman:
Ik weet niet extreem veel van fietsen (ben zelf ook beginner), maar wat ik wel weet is dat een kilometer indicatie van hoeveel een ketting en tandwiel heeft gedaan nooit echt super is. je moet gewoon even naar de tandwielen kijken en hoe ze eruit zien.
Verder ook kijken of het frame geen (verborgen)gebreken heeft, of de velgen nog recht zijn en geen (verborgen)gebreken hebben.

zoals ik al zei ben ik zelf ook beginner, dus wacht even op de andere replies van Laurenz etc

• argro
Peetman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:09:
Ben anderhalve week terug ook maar begonnen met fietsen, heb nog geen racefiets, dus doe het nu nog op m'n cross/mtb of m'n woon-werk batavus.

Bevalt wel goed, nu 3 keer ruim 40km gedaan in de afgelopen 1,5 week, waarvan 1 keer met een gemiddelde van 25 per uur, wat gezien mijn belabberde conditie toch best wel aardig is.

Maar wil nu toch wel een racefiets gaan kopen, kan via via aan een Jan Janssen Tour de France komen uit 2003/2004 met Shimano 105. Ongeveer 1500km per jaar op gereden, ketting en tandwielen 2000 km terug vervangen. Zou zo'n 300-400 euro moeten kosten. Is dit een beetje aardige prijs?
Het allerbelangrijkste: Hoe is de maat? Als de maat niet goed is dan is €10 bij wijze van spreken nog te veel voor die fiets.

Stel dat de maat de juiste is en de fiets in goede staat is dan vind ik €400 behoorlijk aan de prijs. Voor dat geld koop je een nieuwe fiets welke met nieuwe Sora onderdelen is afgemonteerd. Volgens mij doet een 2009 Sora-groep uit 2009 niet veel onder voor een 105-groep uit 2003. Nu is een fiets natuurlijk veel meer dan alleen de afmontage, maar toch.

• Widow
Peetman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:09:

Wacht maar tot je een racefiets hebt, dan ga je nog veel harder. Ik pakte vanochtend voor het eerst in een maand ofzo mn gewone stadsfiets. Die heeft ook een alu frame en noem het maar op, maar voor mn gevoel was dat ding van gietijzer gemaakt. En je houding op een racefiets is heel anders waardoor je gewoon efficienter fietst, zonder al te veel moeite fiets je 35kmpu.

Maar wat betreft de JJ TdF, als de kettingen en andere bewegende delen er goed uitzien is het opzich geen gekke prijs. Voor een vergelijkbare nieuwe fiets zit je al over de 1000 heen, dus als je wilt beginnen is het niet verkeerd. Maar let wel op dat die fiets je goed past, dat maakt een stuk meer uit dan bij stadsfietsen.

• Peetman

Peetman

Tjah....

argro schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:40:
[...]
Het allerbelangrijkste: Hoe is de maat? Als de maat niet goed is dan is €10 bij wijze van spreken nog te veel voor die fiets.

Stel dat de maat de juiste is en de fiets in goede staat is dan vind ik €400 behoorlijk aan de prijs. Voor dat geld koop je een nieuwe fiets welke met nieuwe Sora onderdelen is afgemonteerd. Volgens mij doet een 2009 Sora-groep uit 2009 niet veel onder voor een 105-groep uit 2003. Nu is een fiets natuurlijk veel meer dan alleen de afmontage, maar toch.
De maat is goed voor m'n lengte. Nadeel is dat ik niet ff langsrij om de fiets te bekijken, beetje uit de buurt.

Ben wel benieuwd wat je nieuw voor dat geld zou kunnen kopen, wel een beetje rondgebrowsed op het internet, maar dergelijke prijzen nog niet echt gezien.

Begrijp wel dat een Tiagra groep handiger is ivm upgrades ipv Sora. Vraag is alleen of je dat nou heel snel gaat doen op je eerste echte fiets.

[Voor 7% gewijzigd door Peetman op 11-08-2009 11:53]

• argro
Peetman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

De maat is goed voor m'n lengte. Nadeel is dat ik niet ff langsrij om de fiets te bekijken, beetje uit de buurt.

Ben wel benieuwd wat je nieuw voor dat geld zou kunnen kopen, wel een beetje rondgebrowsed op het internet, maar dergelijke prijzen nog niet echt gezien.

Begrijp wel dat een Tiagra groep handiger is ivm upgrades ipv Sora. Vraag is alleen of je dat nou heel snel gaat doen op je eerste echte fiets.
Op http://www.morsinkfietsen.nl/ heb je een nieuwe Bulls Sora 2008 voor €399.

Voor dat geld een prima fiets. En upgraden is niet iets wat je snel zult doen bij zo'n fiets denk ik. Mocht je over 4 jaar fietsen nog steeds top vinden dan kun je de nu te kopen fiets altijd weer van de hand doen voor een aardig bedrag en een meer serieuze fiets aanschaffen.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Widow schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:43:
[...]

Maar wat betreft de JJ TdF, als de kettingen en andere bewegende delen er goed uitzien is het opzich geen gekke prijs. Voor een vergelijkbare nieuwe fiets zit je al over de 1000 heen, dus als je wilt beginnen is het niet verkeerd. Maar let wel op dat die fiets je goed past, dat maakt een stuk meer uit dan bij stadsfietsen.
Ik vind hem vrij duur. Hij is 6 jaar oud, dus zo'n 9000 km erop zitten. Ik heb afgelopen mei een 2006 Ultegra/105 alu/carbon mix bianchi gekocht met helm en SPD schoentjes/pedaaltjes met 500 km op de teller voor 650 euro, dus dan is 400 voor deze fiets te duur.

edit: Ik zou geen Sora nieuw kopen persoonlijk, ook niet als instapmodel.

[Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 11-08-2009 12:09]

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• argro
MrAngry schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:08:
[...]

edit: Ik zou geen Sora nieuw kopen persoonlijk, ook niet als instapmodel.
Eens, maar het e.e.a. hangt natuurlijk nogal af van het budget.

Wanneer je een budget van €400 hebt en een fiets uit 2003 overweegt dan vind ik een nieuwe met Sora onderdelen afgemonteerde fiets wel een goed alternatief, vandaar dat ik het noem.

• Peetman

Peetman

Tjah....

Budget maakt niet zoveel uit, hoewel ik natuurlijk geen 1500 euro ga uitgeven voor een fiets als ik nog niet zeker weet of ik over een jaar het nog steeds leuk vind. Gaat mij meer om prijs-kwaliteitverhouding. Dus als het dan beter is om Tiagra ipv Sora te kopen ivm restwaarde en duurzaamheid is dat best een optie.

• chario2
  • Laatst online: 06-06 20:13

chario2

Chario2 (818126)

Zal mezelf ook even melden, wellicht vang ik wat tips hier:

In Januari van 2010 heb ik genoeg dagen opgebouwd om via het fietsenplan van mijn werk een fiets uit te zoeken, budget is 700-800 euro enkel voor de fiets.
Ik ben nu aan sparen voor een helm, schoenen en kleding en heb nu de tijd om me in te lezen in de wondere wereld van racefietsen :)

De keus is gevallen op een race fiets, enkele kandidaten:

Sensa prima tiagra 2009 (http://www.centralbikes.nl/detail.php?product_id=712)
Sensa Trentino 2009 (http://www.centralbikes.nl/detail.php?product_id=737)
Waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de Trentino 2009 vanwege het frame en looks.

Zijn er wellicht nog fietsen die ik ook zeker moet bekijken ?

Ik ben helaas verplicht te wachten tot en met Januari met mijn aankoop :O
Probleem is dat ik in Rotterdam woon en zeker omdat het mijn 1e racefiets is ik deze niet via internet wil bestellen. Zijn er mensen hier die een goede fietsen winkel in rotterdam kennen ?? (bike2build ben ik al geweest in vlaardingen, dichtbij mijn werk en heb daar de Cube Aeril geloof ik gezien ook een mooie racert)

[Voor 6% gewijzigd door chario2 op 11-08-2009 14:14]

Chario2 (818126)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ Misschien wel eens handig om de startpost door te lezen?
Er is genoeg te vinden in vorige posts.

Dit wordt meer een welke nieuwe fiets topic. :/

Whatever.

• Griffin

Griffin

Is mythical

@chario2: (en ook aan de rest)
Wat ik vernomen heb van mantel tweewielers (in arnhem) is dat, vanwege de olieprijs etc, shimano zijn onderdelen duurder heeft gemaakt voor de volgende collectie. Hierdoor zou het dus zomaar kunnen zijn dat veel merken hun fietsen duurder gaan maken.
Bij bulls weet ik dit zeker, elke fiets wordt ongeveer 100euro duurder terwijl de specs niet extreem veel beter zijn.

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38
chario2 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:09:
Zal mezelf ook even melden, wellicht vang ik wat tips hier:

In Januari van 2010 heb ik genoeg dagen opgebouwd om via het fietsenplan van mijn werk een fiets uit te zoeken, budget is 700-800 euro enkel voor de fiets.
Ik ben nu aan sparen voor een helm, schoenen en kleding en heb nu de tijd om me in te lezen in de wondere wereld van racefietsen :)
Ik ben ook van plan om via fietsplan een race fiets aan te schaffen, maar ik ga niet wachten op voldoende vrije dagen, omdat dat nog wel even duurt ;) Verder heb ik gehoord dat het wat betreft prijzen beter is om in het najaar te kopen, omdat dan de oude modellen er uit moeten en er dus meer korting gegeven wordt.
Ik ben helaas verplicht te wachten tot en met Januari met mijn aankoop :O
Bij mij is het mogelijk om op 4 manieren te compenseren: gratificatie, vakantietoeslag, salaris en verlof dagen. Een combinatie van die 4 is ook toegestaan, dus ik zou dus deels salaris en deels verlof dagen kunnen kiezen, als ik tenminste verlofdagen over had :+ Misschien is er bij jou ook zoiets mogelijk?
Probleem is dat ik in Rotterdam woon en zeker omdat het mijn 1e racefiets is ik deze niet via internet wil bestellen. Zijn er mensen hier die een goede fietsen winkel in rotterdam kennen ?? (bike2build ben ik al geweest in vlaardingen, dichtbij mijn werk en heb daar de Cube Aeril geloof ik gezien ook een mooie racert)
Ik woon ook in Rotterdam en via mijn werk kan ik korting krijgen bij Cees Boer in Maassluis. Op het fiets.nl forum had ik al enkele reactie gezien dat dat een goede zaak is, ze sponsoren bijvoorbeeld ook een wielervereniging. Ze verkopen ook Bulls fietsen, dus aantrekkelijke prijzen kan je er ook al vinden, bijvoorbeeld een Bulls Harrier met Shimano 105 groep voor 799 euro.

Ik wil er binnenkort een keer langsgaan, dan zal ik wel laten weten hoe ik hun service ervaar.

• Griffin

Griffin

Is mythical

@SneakyViper:
Schiet wel op met de Bulls fietsen. Bulls maakt deze modellen niet meer bij en het is dus uit voorraad verkopen. Hierdoor is het vaak het geval dat jouw maat niet meer op voorraad is. Als dit het geval is dan kunnen ze niet meer bijbestellen en heb je meestal bij die winkel gewoon pech.

De harrier is trouwens wel een hele lekkere fiets hoor, rijd heerlijk ;)

• R0BK3
  • Laatst online: 08-02 20:20
Bi-zonder schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:26:
[...]
Misschien vette pech? Heb de afgelopen 1000km namelijk niet één maal lek gereden er op...
Oh, maar jij fietst niet in België zeker? >:)
Er zit nu zelfs al een mooi scheurtje in. Hierna toch maar terug naar de Michelins.

• chario2
  • Laatst online: 06-06 20:13

chario2

Chario2 (818126)

SneakyViper schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

Ik ben ook van plan om via fietsplan een race fiets aan te schaffen, maar ik ga niet wachten op voldoende vrije dagen, omdat dat nog wel even duurt ;) Verder heb ik gehoord dat het wat betreft prijzen beter is om in het najaar te kopen, omdat dan de oude modellen er uit moeten en er dus meer korting gegeven wordt.

[...]

Bij mij is het mogelijk om op 4 manieren te compenseren: gratificatie, vakantietoeslag, salaris en verlof dagen. Een combinatie van die 4 is ook toegestaan, dus ik zou dus deels salaris en deels verlof dagen kunnen kiezen, als ik tenminste verlofdagen over had :+ Misschien is er bij jou ook zoiets mogelijk?

[...]

Ik woon ook in Rotterdam en via mijn werk kan ik korting krijgen bij Cees Boer in Maassluis. Op het fiets.nl forum had ik al enkele reactie gezien dat dat een goede zaak is, ze sponsoren bijvoorbeeld ook een wielervereniging. Ze verkopen ook Bulls fietsen, dus aantrekkelijke prijzen kan je er ook al vinden, bijvoorbeeld een Bulls Harrier met Shimano 105 groep voor 799 euro.

Ik wil er binnenkort een keer langsgaan, dan zal ik wel laten weten hoe ik hun service ervaar.
Bij mij is het de 13e maand of mij dagen verlof en daar heb ik er nog genoeg van ;) vandaar mijn keuze.
Cees Boer ! bedankt voor de tip, als je langs geweest bent laat het even weten, ben wel nieuwsgierig.
prijstechnisch heb ik mij laten vertellen dat het soms best wel interessant shoppen kan zijn in het najaar voor een nieuwe race fiets. nouja in ieder geval bedankt voor je tip

Chario2 (818126)

• Pater

Pater

Terry Tate

Ja, ik ga ook in het najaar op zoek naar een mooi nieuw fietsje. Ik heb een prijsklasse van rond de 2.500 euro in gedachte, waar ik voor wil gaan is een licht frame + wielen (circa 7 kg) en minimaal Shimano Ultegra. Dat geratel van Campagnolo vind ik irritant als je de trappers stil houdt.

Suggesties anyone?

Dit vind ik wel een heel mooi fietsje: http://www.ridley-bikes.com/bikes.php?category=1&bike=22
Maar ben ik dan niet te veel aan het betalen voor het merk?

Hier te koop voor 2400 euro: http://www.salden.nl/defa...d=2017&fs=7082&catid=3529

Oh, vandaag een rondje van 60 km gefietst met het oude beestje: Rotterdam langs de Rotte naar Moerkapelle, Waddinxveen, Gouda en dan langs de IJssel weer terug naar Rotterdam. Gemiddelde van 33 km per uur. Lekker als je geen rugzak meer hebt op je rug!

Battle.net tag

• begintmeta
  • Niet online
Pater schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:39:
... Dat geratel van Campagnolo vind ik irritant als je de trappers stil houdt. ...
Dat geratel komt van je wielen (of eigenlijk van de vrijloopkoppeling), de rest zou geen geluid mogen maken als je je trappers stilhoudt (Of het nou Shimpagnolo is of wat anders (heb het ook nooit anders meegemaakt))

[Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 11-08-2009 22:20]

• Pater

Pater

Terry Tate

Moet je een keer met zo'n toertocht meegaan.

Zie je hele mooie fietsjes, hoor je de hele tijd "RRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........." als ze inhouden. Ik dacht dat dit versleten ballagers waren, maar het schijnt dus een trademark van Campagnolo te zijn.

Battle.net tag

• begintmeta
  • Niet online
Wielen dan wel, niet de groep. (DT Swiss/Hügi kan er ook wat van, evenals Chris King, Tune ook heb ik net gehoord.) Het is echt de vrijloopkoppeling die dat geluid maakt, wat vet kan dan soms trouwens wonderen verrichten.

[Voor 119% gewijzigd door begintmeta op 11-08-2009 22:18]

• RedFox
  • Laatst online: 17:50

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Pater schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:01:
Moet je een keer met zo'n toertocht meegaan.

Zie je hele mooie fietsjes, hoor je de hele tijd "RRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........." als ze inhouden. Ik dacht dat dit versleten ballagers waren, maar het schijnt dus een trademark van Campagnolo te zijn.
:? heb ik met het Shimano materiaal op mijn fiets ook hoor.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Roet
Pater schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:39:
Ja, ik ga ook in het najaar op zoek naar een mooi nieuw fietsje. Ik heb een prijsklasse van rond de 2.500 euro in gedachte, waar ik voor wil gaan is een licht frame + wielen (circa 7 kg) en minimaal Shimano Ultegra. Dat geratel van Campagnolo vind ik irritant als je de trappers stil houdt.

Suggesties anyone?
Ik heb sinds een maand of 2 een Sensa Lombardia met quasar wielen. Gewicht weet ik niet, wel dat de prijs iets onder je budget lag, als je hem leuk afmonteerd met hoge velgen, Ultegra SL en Rest Richey WCS. Opzich een fijne fiets al zeg ik zelf! Als je meer info wilt, moet je maar DM'en. Ik weet nog wel een adresje die hem voor een scherpe prijs verkoopt, mocht je interesse hebben.

http://www.sensabikes.de/index.php?view=cms_222

Die heb ik, 7.3kg zie ik dus. Maar ligt denk ik ook wel aan je afmontage qua wielen en groep, die kun je natuurlijk naar smaak samenstellen! Ik heb voor een zwarte stem gekozen bijvoorbeeld, dat soort dingen kun je zelf bepalen.

[Voor 18% gewijzigd door Roet op 11-08-2009 22:59]

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:33
RedFox schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:12:
[...]

:? heb ik met het Shimano materiaal op mijn fiets ook hoor.
Sommige fietsen hebben het heel overdreven :P Bij mijn Shimano Dura Ace heb ik volgens mij nergens last van, is mijn in ieder geval nooit hinderlijk opgevallen.

No One Can Predict the Market!

• argro
Traguardo schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Sommige fietsen hebben het heel overdreven :P Bij mijn Shimano Dura Ace heb ik volgens mij nergens last van, is mijn in ieder geval nooit hinderlijk opgevallen.
Zoals al terecht is opgemerkt heeft het geratel niets met de derailleur, tandwielen o.i.d. te maken, maar met het achterwiel.

Mijn wiel ratelt ook lekker wanneer ik de benen stil houd. Het zijn Fulcrum wielen (Fulcrum = dochteronderneming van Campa). Ik vind het wel bruut eigenlijk.

Soms is het nog handig ook. Het geratel is soms genoeg om andere weggebruikers er op te attenderen dat ik er aan kom. Voordeel hiervan is dat ik niet hoef te bellen. Bellen heeft vaak irritatie tot gevolg bij de met 15kmph breed uit elkaar fietsende medeweggebruikers.
Roet schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:34:

Hey beetje editen met wat ik ook zeg!
Mijn edit en jouw post waren van precies dezelfde tijd. Ik bedacht het later als toevoeging en nadat klaar was met de edit en ik op 'verstuur' had gedrukt zag ik dat ene Roet dezelfde gedachte had gehad op hetzelfde moment. Toeval dus, van plagiaat is geen sprake ;)

[Voor 38% gewijzigd door argro op 11-08-2009 23:47]

• Roet
Ik vind het wel fijn als ik aan kom rijden op voorliggers, even benen stilhouden en ze horen meteen dat er iemand achter hun fietst, hoef je niet steeds pardon te roepen :P.

Hey beetje editen met wat ik ook zeg! Haha maar het klopt inderdaad wel. En ik vind een bel maar niets op een racefiets, weet niet wat dat is.

[Voor 29% gewijzigd door Roet op 11-08-2009 23:39]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02

TwoR

Gekleurde stippen

Zo gisteravond even een kleine rondje. Nu net voor de vakantie moet er nog een hoop afgerond worden dus dan heb ik niet echt veel tijd om uitgebreid te gaan fietsen. Dus het trainingsrondje iets ingekort zodat er 45km overbleef. Volgens de nokia sporttracker heb ik gemiddeld 31.9 km/u gefietst dus ik zie wel verbetering.

@Pater: Die fiets waar je naar toelinkt heeft Fulcrum wielen en dus die ratel.

• begintmeta
  • Niet online
TwoR schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 07:18:
...
@Pater: Die fiets waar je naar toelinkt heeft Fulcrum wielen en dus die ratel.
Zoals die bij Salden wordt opgebouwd heeft hij blijkbaar een American classics Sprint 350 wielset, ik weet niet hoe luid die zijn. Maar als hij zich daar druk om maakt: gewoon luisteren naar verschillende wielen en een kiezen met het gewensde volume (mar goed de hoeveelheid vet in de vrijloopkoppeling kan al een wereld van verschil maken) En anders fixed-gear knallen!

• Bi-zonder
  • Niet online
R0BK3 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:38:
[...]Oh, maar jij fietst niet in België zeker? >:)
Er zit nu zelfs al een mooi scheurtje in. Hierna toch maar terug naar de Michelins.
Hahahaha,...dat moet je durven, fietsen in België! }) Zelfs met auto al levensgevaarlijk ;)
Nee ik rijd dus niet in België,..voornamelijk in de Nederlandse duinen, waar het risico op lekrijden, zeker in zomerseizoen doorgaans redelijk is.

• begintmeta
  • Niet online
Inderdaad Bi-Zonder, ik zou misschien ook wat minder in België moeten fietsen...

Maar ondanks dat ik daar fiets nauwelijks lekgereden op GP4000S, in tegenstelling tot op de Pro3Race. Maar inbeide gevallen ben ik een dermate kleine steekproef met dermate weinig lekke banden...

• Bi-zonder
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:30:
[...]Mijn wiel ratelt ook lekker wanneer ik de benen stil houd. Het zijn Fulcrum wielen (Fulcrum = dochteronderneming van Campa). Ik vind het wel bruut eigenlijk.

Soms is het nog handig ook. Het geratel is soms genoeg om andere weggebruikers er op te attenderen dat ik er aan kom. Voordeel hiervan is dat ik niet hoef te bellen. Bellen heeft vaak irritatie tot gevolg bij de met 15kmph breed uit elkaar fietsende medeweggebruikers.
Grotendeels helemaal eens met je.

Echter één groot nadeel van Campa-ratel: m'n fietsmaatje gaat steeds harder rijden met als reden: "Ja, want dan hoor ik je, en dan denk ik dat ik te langzaam ga". :/

Met bellen merk ik met regelmaat: dat mensen na bellen expres, extra breed gaan fietsen..zodat je er niet langs kunt (de vrouw gaat opzij en hoor je vaak zeggen 'kom een stukje opzij', de man gaat dan expres extra breed fietsen).
Mijn ervaring is dat bellen, redelijk agressief maakt,...vooral bij 50+ ers...

• Bi-zonder
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:11:
Inderdaad Bi-Zonder, ik zou misschien ook wat minder in België moeten fietsen...

Maar ondanks dat ik daar fiets nauwelijks lekgereden op GP4000S, in tegenstelling tot op de Pro3Race. Maar inbeide gevallen ben ik een dermate kleine steekproef met dermate weinig lekke banden...
Ik heb soms de idee, dat lekrijden niets meer of minder is, dan ofwel geen vette pech hebben, of wel.

Voorbeeld: Argro en ik rijden redelijk dezelfde routes. Waar hij een tijdje terug met regelmaat lek reed, ben ik nog nooit lek gereden..tjsa..

• Widow
Een fietsbel op je racefiets :? toch wel een van carbon he, al dat extra gewicht beinvloed je tijd!

Nee, ik roep gewoon iets naar medeweggebruikers als ik er langs wil. Zo'n bel zou je ergens op je stuurpen moeten monteren, lijkt me niet echt handig om de hele tijd je hand van je stuur af te halen en te rinkelen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Op een racefiets zet je geen bel ;).
Ik roep gewoon !Pardon!, en als ik er net naast ben/voorbij dan zeg ik 'Dank u'. Gewoon heel beleeft. Sommige mensen horen dit echter niet en dan is het wat harder schreeuwen en geen Dank u zeggen. :P

• Bi-zonder
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:18:
Een fietsbel op je racefiets :?

Nee, ik roep gewoon iets naar medeweggebruikers als ik er langs wil. Zo'n bel zou je ergens op je stuurpen moeten monteren, lijkt me niet echt handig om de hele tijd je hand van je stuur af te halen en te rinkelen.
Is ook niet handig, kan 'm vaak ook niet vinden..zit ergens onderaan stuurpen, ivm. ligstuur ook nog op een extra onhandige plek. Heb 'm er ook al eens af gehad.
Griffin schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:22:
Op een racefiets zet je geen bel ;).
Ik roep gewoon !Pardon!, en als ik er net naast ben/voorbij dan zeg ik 'Dank u'. Gewoon heel beleeft. Sommige mensen horen dit echter niet en dan is het wat harder schreeuwen en geen Dank u zeggen. :P
Ja, maar als ik dit als vrouw roep,..is mijn ervaring dat (sorry,..met name mannen) expres extra breed gaan rijden. Wellicht iets te maken met er niet tegen kunnen dat een vrouw je passeert?

Zijn er trouwens vrouwen op dit forum die dit herkennen?

Dank u zeggen, altijd. Grappig, soms krijg je dan een heel verbaasde blik..

• argro
Widow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:18:
Een fietsbel op je racefiets :? toch wel een van carbon he, al dat extra gewicht beinvloed je tijd!
Ik fiets vaak op drukke fietspaden, een bel vind ik wel essentieel eigenlijk.
De bel zit bij mij gewoon op het stuur, vlak naast de stuurpen. Rechts zit de fietscomputer, links zit de bel. De hand hoeft dus helemaal niet van het stuur.
Bi-zonder schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

Ik heb soms de idee, dat lekrijden niets meer of minder is, dan ofwel geen vette pech hebben, of wel.

Voorbeeld: Argro en ik rijden redelijk dezelfde routes. Waar hij een tijdje terug met regelmaat lek reed, ben ik nog nooit lek gereden..tjsa..
Inderdaad, toeval speelt een grote rol.

Al had mijn frequente lek rijden ook wel met versleten banden te maken. Heb goede hoop dat ik met mijn nieuwe banden de komende tijd wat minder langs de kant van de weg zal komen te staan.

[Voor 30% gewijzigd door argro op 12-08-2009 10:42]

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb wel een bel, die zit eigenlijk onder mijn stuurpen, niemand die het ziet en ik ben er ontzettend blij mee. Ik kan al van een flinke afstand een paar keer aan die bel trekken en mensen reageren er overwegend goed op. Ze gaan in iedergeval vaak op zij. Ik kan dan gewoon mijn snelheid houden en er langs gaan. Als ik dan langs raas bedank ik ze wel nog even :)

Een enkele keer horen ze het wel, maar beseffen ze niet dat het voor hen bedoeld is en dan moet er nog even het een en ander geroepen worden..

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb inmiddels uit pure frustratie over medeweggebruikers juist wel een bel op m'n fiets gezet. Werd niet goed van de mensen die (doen alsof ze) je niet horen, of die beginnen te roepen dat je maar moet bellen. Sinds ik een bel heb, merk ik dat mensen veel eerder geneigd zijn netjes aan de kant te gaan. Heb een simpel belletje van BBB op m'n stuurpen gemonteerd en moet zeggen dat dit veilig is te bedienen en ben er dan ook erg blij mee :)

edit:
Dit is 'm dus:

[Voor 13% gewijzigd door Ruud2001 op 12-08-2009 10:52]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 07:13

Cliffie

Trompetslet

Roet schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:19:
[...]

Welk zadel heb je op dit moment? Is wel fijn om te weten welk zadel goed zit!
Ik ben nu in het bezit van een SQLab zadel. Ik ga vandaag toch nog even terug, want ze hebben me de kleinste maat meegegeven, ik denk dat 1cm breder niet verkeerd is.

Momenteel veel minder last van een "slaapzak" :P Alleen mijn linkerbeen met mijn zitbot blijft irriteren. Het lijkt wel of ik op mijn bilspier zit, met allerlei vervelende gevolgen. Fysio bezoekje toch weer eens niet onverstandig.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• begintmeta
  • Niet online
Ik heb geen bel (Campa wielen :P ). Maar een aantal van mijn fietsende vrienden wel. Of ik nou de wielratel gebruik, roep of de ander zijn bel gebruik, het scheelt nauwlijks hoe vaak&vriendelijk mensen aan de kant gaan. Ik vermoed dat bij belgebruik zelfs ongeveer even vaak door de gepasseerde wordt gemompeld dat er gebeld diende te worden als als er geen bel gebruikt is.. Ik dank wel altijd vriendelijk als mensen aan de kant gaan (en ik doe ook niet moeijlijk over het terugschroeven van mijn tempo zodat het snelheidsverschil niet te groot is). Mensen kunnen wel ongelofelijk over de weg slingeren trouwens (vaak net voor ze nar rechts willen om je er langs te laten helemaal links gaan fietsen enzo).

Wat betreft lekke banden: weersomstandigheden, pech/geluk, slijtagestaat van de banden en de mate waarin de fietser bepaalde zaken (glas) ziet en ontwijkt maken allemaal uit denk ik.

• Peetman

Peetman

Tjah....

Merk zelf dat m'n bel wel redelijk van pas komt, hoewel sommige mensen wel doof lijken te zijn voor de betreffende frequentie. Of ze schrikken zo dat ze een slinger naar links maken, wat de inhaalactie wel erg link maakt.
Over het algemeen zijn het inderdaad de 50 plussers, met een tempo waarbij ik van m'n fiets zou vallen vanwege de inherente onbalans, waar je het meeste last van hebt. En dan verontwaardigd reageren als je wat dringender belt, nadat ze het de eerste 4 keer niet hebben gehoord.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ook helemaal in is het sms'en tijdens het fietsen. :X
Ben vaak blij dat ik binnen 10 minuten de stad uit ben en alles ruimte heb.

Whatever.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb zo een zelfde :) Ping Ping

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zijn er hier trouwens meer mensen die mee gaan doen aan de Vuelta toertocht? Ga samen met m'n vriendin en haar zusje meerijden in de 120km. Nu 29 augustus naderbij komt begin ik toch wel een beetje tegen de afstand op te zien... Vorige week voor m'n werk in Mexico City geweest en had vooraf het plan opgepakt om dit als een veredelde hoogtestage te gebruiken met iedere avond minstens een uur vlammen op de hometrainer in het hotel. Maar helaas, op de 2e dag werd ik ziek (geen Mex griep gelukkig) en kreeg ik last van maag en darmklachten. Inmiddels terug in NL en nog steeds niet volledig hersteld. Heb nu dus al ruim anderhalve week niet gefietst :( Enige voordeel is volgens mij dat ik anderhalve kilo ben afgevallen waardoor ik nu nog maar 58kg hoef rond te rijden ;) Hopelijk dit weekend voldoende hersteld om weer een mooie ronde te rijden en dan maar hopen dat het nog snor zit met de conditie.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• begintmeta
  • Niet online
Als je er geen tijdrit tegen het duo dames van wil maken moet 120km zeker te doen zijn lijkt me. (mits je niet ziek bent)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had vrij kaarten voor de Vuelta.... helaas ben ik dan op vakantie. ;)

Whatever.

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Ruud:
Ik wou misschien wel mee doen, echter ik denk dat ik het verstek ga laten. Dit omdat ik op het moment van beslissen mn knie nog niet helemaal sterk genoeg vond (nog steeds niet helemaal). Ook omdat mijn conditie echt te belabberd is. Ik train nog even lekker wat door :).
(Ik weet de 60 zou ik wel kunnen doen hoor, maar nu heb ik ook andere plannen staan ;) )

• argro
Ruud2001 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:15:
Zijn er hier trouwens meer mensen die mee gaan doen aan de Vuelta toertocht? Ga samen met m'n vriendin en haar zusje meerijden in de 120km. Nu 29 augustus naderbij komt begin ik toch wel een beetje tegen de afstand op te zien... Vorige week voor m'n werk in Mexico City geweest en had vooraf het plan opgepakt om dit als een veredelde hoogtestage te gebruiken met iedere avond minstens een uur vlammen op de hometrainer in het hotel. Maar helaas, op de 2e dag werd ik ziek (geen Mex griep gelukkig) en kreeg ik last van maag en darmklachten. Inmiddels terug in NL en nog steeds niet volledig hersteld. Heb nu dus al ruim anderhalve week niet gefietst :( Enige voordeel is volgens mij dat ik anderhalve kilo ben afgevallen waardoor ik nu nog maar 58kg hoef rond te rijden ;) Hopelijk dit weekend voldoende hersteld om weer een mooie ronde te rijden en dan maar hopen dat het nog snor zit met de conditie.
Het aantal deelnemers aan die toertoch zal niet gering zijn. Ga dus lekker in een groepje hangen, dan wordt je met 30kmph door Drenthe heen gezogen en ben je in 4 uur weer thuis. Een topconditie is voor ziets niet nodig, tenzij je een topprestatie wilt neerzetten.

[Voor 3% gewijzigd door argro op 12-08-2009 12:58]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee