Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 42.975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

marceltuit schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:52:
@fire-fly: dus dan bedoel je gewoon een normaal frame (laten we zeggen maat-66) met een tijdsritstuur? Mag ik vragen wat daar dan specifiek anders aan is zodat een maatje minder geen probleem is? of bedoel je echt een tijdsritfiets?
Als je in tijdrithouding fietst (op een fiets met opzetstuur, of op een tijdritfiets) heb je een kleiner frame nodig omdat je anders niet bij het opzetstuur/ligstuur komt met je onderarmen. Bijkomend voordeel is dat je minder luchtweerstand hebt, dat je minder last krijgt van je handen/polsen en - maar dat is misschien alleen bij mij het geval - dat je minder last krijgt van je rug.

Het nadeel is dat je in die houding geen bergen kunt beklimmen, en dat je (meer) last krijgt van je kruis (hoewel er speciale zadels bestaan die dat ongemak deels wegnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:37
maartend schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:02:
Als je wat serieus wilt gaan, geen Tiagra. Heb je na 1 seizoen afgetrapt. Zeker je achterderailleur, lagers en handgrepen merk je een heel groot verschil.
Dat valt met de meest recente Tiagra-groep toch heel erg mee? De nieuwe Tiagra-groep doet volgens mij niet veel onder voor de vorige 105-groep en die was best wel degelijk. In ieder geval niet van een dermate kwaliteit dat de halve groep na één seizoen de prullenbak in kon.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@firefly: gaat dat verder niet ten nadele van je zithouding dan? ik wil eigenlijk voorkomen dat ik na een x-aantal kilometer niet meer normaal kan fietsen in verband met nek/rugklachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46
Rose heeft de grootste fietsen winkel van Europa, fysiek :P Webshop is bijzaak. Ze hebben daar in ieder geval een aantal showmodel racers staan, maatje 63 en wellicht zelfs een 66! Kun je een rondje fietsen daar in de winkel. Heb je in ieder geval een gevoel. Sowieso is het op fiets gebied goed vertoeven met wat ze allemaal hebben. Als het niet té ver is, zou ik er sowieso een keer langsgaan. Ze kunnen je daar ook prima adviseren, maar probeer ook een praatje te maken met een enigszins oudere man aan de balie (nederlander) op begane grond bij de onderdelen, rechtsachter. Die man heeft echt overal verstand van en zal ongetwijfeld ook wel belangrijke dingen weten betreffende, waar op te letten met grote lengte. De verkopers boven (race afdeling) blijven... verkopers, maar weten wel de standaard zaken hoor. Maar hebben geen extra bagage.

Ik weet niet wat je budget is, maar voor minder dan 1200 zul je niet snel iets vinden met goede wielen. Voor 1500 euro heb je in ieder geval een top-bike (Ultegra, of SRAM Force ;) ) bij Rose qua materiaal waar weinigen aan kunnen tippen. Ga je hoger in prijs komen ook genoeg andere merken in beeld en carbon frames. Denk ook aan levertijden, die kunnen flink zijn! De service van rose is uitstekend en door (voor andere winkels) verschrikkelijke inkoopvoordelen kunnen ze dat combineren met relatief lage prijzen.

Maar je moet er wel "van houden", een Red Bull. Er zijn vele raceliefhebbers die liever een wat exclusievere (lees: uniekere) fiets hebben en daardoor nooit voor een Red-Bull zullen kiezen, wat ik goed kan begrijpen. Met die keus zat ik vorig jaar ook, een Red Bull leek me niets, maar uiteindelijk toch gezwicht vanwege prijs/kwaliteit en na een jaar geen enkel moment spijt van gehad. Vooral de wielen en frame gaven toen de doorslag voor mij, ik "versleet" achterwielen door mijn gewicht (95kg) en rijstijl (niet zachtaardig). Achterbanden doen het bij mij ook niet langer 1000km, waar sommigen 2000-3000km ermee kunnen rijden (4000S), m'n voorband gaat dan wel weer makkelijk 3000-5000km mee.

Ik race inmiddels mijn woon-werk verkeer, zo'n 40 km enkeltje. Vandaag had ik helaas wel enigszins pech, 's morgens half zeven op de fiets, niet echt prettig (koud!) en terugweg dikke regen en halverwege 2 lekke banden achter elkaar! Leeglopertje en nog geen 2 km verder glas op de weg niet gezien en flinke sisser en leeg :/ Altijd ellende, zeker met zulk nat weer zeg. Wel de eerste van het jaar pas gelukkig.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo te zien is het een kleine 2 uur rijden voor mij, vind ik voor het mooie ook weer net iets te ver weg. Als ik de geometrie van enkele van de redbull modellen bekijk, heb ik voor mijn budget ook een Koga-miyata of prorace fiets maar met grotere bovenbuislengte. En die zijn voor mij iets dichterbij huis te halen ;)

Misschien een hele stomme vraag maar is de kans op lekke band relatief groter dan met een normale fiets? of is dat honderd procent afhankelijk van het soort band dat je hebt. Ik vind die bandjes er altijd zo kwetsbaar uitzien. En zijn ze een beetje makkelijk ' onderweg' te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De bandjes zijn iets gevoeliger voor lek rijden dan normale banden, maar niet veel. Het verschil zit vooral in het feit dat je veel meer kilometers maakt, waardoor je vaker lek rijdt en het lijkt als of de bandjes kwetsbaarder zijn.
Onder weg fiksen doe je door een nieuwe binnenband erin te leggen, dat is goed te doen (als je bandenlichters, pompje en reservebanden bij je hebt).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Ik zie dat we alweer aan de 1000 posts zitten :) Ik zal vanavond een nieuw topic maken en de nieuwe fietsen e.d. toevoegen!

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 12:11
Laurenz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:47:
Ik zie dat we alweer aan de 1000 posts zitten :) Ik zal vanavond een nieuw topic maken en de nieuwe fietsen e.d. toevoegen!
Dan ben ik 2 dagen te laat met het aanleveren van m'n nieuwe fiets ;) Na heel lang zoeken heb ik dan nu eindelijk ook een nieuwe fiets en kan de antieke Pinarello in het museum worden gezet.
Hij staat nu bij de FM om helemaal in orde gemaakt te worden, maar dinsdag of woensdag mag er een Ridley Orion met D-A afmontage en FSA crank aan dit topic toegevoegd worden. Foto's volgen uiteraard nog!

Zo blij als een klein kind in een snoepwinkel!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:57

Coldcat

HODL

Zo en we gaan lekker fietsen met dit heerlijke weer :D

En weer terug, 60 kilometer getrapt. Werd behoorlijk koud, en door al die regen ook ranzig. Maar het geeft wel een voldoening!

[ Voor 54% gewijzigd door Coldcat op 03-05-2010 20:57 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Laurenz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:21:
Voordat ie gespoten werd was het geen Colnago toch? :P
ja en nee. Lang verhaal, lange speurtocht.
meest waarschijnlijke scenario: colnago buizen uit colnago fabriek, of zelfs hele frame (inclusief klaverblad lugs). Rebranded onder andere naam. Hoe dan ook, klassiek frame ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Hehe, juist!

Heren, hier graag verder: Het wielren ervaringentopic - Deel 13 O+

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455446

Hallo,ik had een vraagje heeft u de fiets nog en zou u het willen verkopen?

Mvg arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455446

Hallo,ik had een vraagje heeft u de fiets nog en zou u het willen verkopen? De giant mcr team

Mvg arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

Dit is wel een mega kick van een jewelste. We zijn namelijk al bij deel 17. Dit deel had eigenlijk gesloten moeten worden.

Verder weet ik ook niet of het mag om zo aanvragen te doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nu alsnog dicht

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.