Rose heeft de grootste fietsen winkel van Europa, fysiek

Webshop is bijzaak. Ze hebben daar in ieder geval een aantal showmodel racers staan, maatje 63 en wellicht zelfs een 66! Kun je een rondje fietsen daar in de winkel. Heb je in ieder geval een gevoel. Sowieso is het op fiets gebied goed vertoeven met wat ze allemaal hebben. Als het niet té ver is, zou ik er sowieso een keer langsgaan. Ze kunnen je daar ook prima adviseren, maar probeer ook een praatje te maken met een enigszins oudere man aan de balie (nederlander) op begane grond bij de onderdelen, rechtsachter. Die man heeft echt overal verstand van en zal ongetwijfeld ook wel belangrijke dingen weten betreffende, waar op te letten met grote lengte. De verkopers boven (race afdeling) blijven... verkopers, maar weten wel de standaard zaken hoor. Maar hebben geen extra bagage.
Ik weet niet wat je budget is, maar voor minder dan 1200 zul je niet snel iets vinden met goede wielen. Voor 1500 euro heb je in ieder geval een top-bike (Ultegra, of SRAM Force

) bij Rose qua materiaal waar weinigen aan kunnen tippen. Ga je hoger in prijs komen ook genoeg andere merken in beeld en carbon frames. Denk ook aan levertijden, die kunnen flink zijn! De service van rose is uitstekend en door (voor andere winkels) verschrikkelijke inkoopvoordelen kunnen ze dat combineren met relatief lage prijzen.
Maar je moet er wel "van houden", een Red Bull. Er zijn vele raceliefhebbers die liever een wat exclusievere (lees: uniekere) fiets hebben en daardoor nooit voor een Red-Bull zullen kiezen, wat ik goed kan begrijpen. Met die keus zat ik vorig jaar ook, een Red Bull leek me niets, maar uiteindelijk toch gezwicht vanwege prijs/kwaliteit en na een jaar geen enkel moment spijt van gehad. Vooral de wielen en frame gaven toen de doorslag voor mij, ik "versleet" achterwielen door mijn gewicht (95kg) en rijstijl (niet zachtaardig). Achterbanden doen het bij mij ook niet langer 1000km, waar sommigen 2000-3000km ermee kunnen rijden (4000S), m'n voorband gaat dan wel weer makkelijk 3000-5000km mee.
Ik race inmiddels mijn woon-werk verkeer, zo'n 40 km enkeltje. Vandaag had ik helaas wel enigszins pech, 's morgens half zeven op de fiets, niet echt prettig (koud!) en terugweg dikke regen en halverwege 2 lekke banden achter elkaar! Leeglopertje en nog geen 2 km verder glas op de weg niet gezien en flinke sisser en leeg

Altijd ellende, zeker met zulk nat weer zeg. Wel de eerste van het jaar pas gelukkig.