Met die foto kan ik ook weinig inderdaad. Kijk inderdaad eens of je typenummers e.d. kan vinden, op de meeste onderdelen moet wel wat te vinden zijn. Tel ook eens het aantal tandwielen op je cassette (achterwiel).
Echter, als je hem op de kop heb weten te tikken neem ik aan dat je er niet veel voor betaald hebt, en is het ongetwijfeld een prima koop om eens te kijken of het wat voor je is. Leuk te horen dat je verkocht bent

Ik denk dat je - e.e.a. natuurlijk afhankelijk van hoeveel je gaat fietsen - wel een seizoen kan fietsen op deze fiets. Onderdelen vervangen als ze versleten zijn zal vermoedelijk niet de moeite waard zijn, als ze überhaupt te krijgen zijn. Je zal vanzelf wel merken dat je eisen aan het materiaal gaan veranderen als je veel gaat fietsen, zeker als je een keer op iets nieuwers/mooiers gereden hebt.
Voor een volgende stap kan je met een paar honderd euro best iets aardigs kopen waar je wellicht wat langer plezier van zult hebben, en waar je wat gemakkelijker in kan investeren (al gaat het maar om banden en derailleurwieltjes, op een fiets van <75 euro is dat niet altijd een even interessante investering denk ik).
Wat betreft de helmen-discussie: laten we iedereen in zijn/haar waarde laten. Het is een afweging, en iedereen moet die voor zichzelf maken. Verder geldt dat als je voor bepaald gedrag kiest, je ook voor de (mogelijke) consequenties kiest, en je mag toch veronderstellen dat iedereen dat in de afweging meeneemt. Ik ken zat mensen die zonder helm rijden omdat ze er simpelweg niet aan willen, of kunnen wennen. Mij zal je het niet zien doen, maar ik zal echt niet anders over ze denken. Iedereen is anders, en smaken verschillen, ik vind het alleen maar mooi
Overigens knal ik op mijn race-stadsfiets ook vrijwel dagelijks met 30-35 per uur door het verkeer als een soort fietskoerier, zonder helm. Ook ik, als bewuste helmdrager tijdens het wielrennen, heb dus zo mijn grenzen als het op het issue veiligheid vs. comfort en praktische zaken aankomt.
Over fietskoeriers gesproken, kwam een tijdje terug een leuke site tegen:
http://www.digave.com/index.html
Wellicht kent iedereen hem al, anyway: fietskoerier met helmcamera. Niet de beste kwaliteit, maar wel mooi om te zien hoe ze op fixed-gear (baan) fietsen door grote steden scheuren.. zonder remmen