"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Oh, nog een vraagje: ik hoor m'n ketting en tandwielen etc. erg ratelen wanneer ik schakel, ook als ik bijvoorbeeld de 'grote versnelling' in z'n 2 zet, en de kleine op 7 ofzo (heb er daar
hoe bedoel je met ratelen?.Tom schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:17:
Oh, nog een vraagje: ik hoor m'n ketting en tandwielen etc. erg ratelen wanneer ik schakel, ook als ik bijvoorbeeld de 'grote versnelling' in z'n 2 zet, en de kleine op 7 ofzo (heb er daar, dan ratelt het flink, niet echt een lekker geluid als je gewoon rustig fietst. Wat zou ik er aan kunnen doen?
bedoel je dat de metalen ergens tegen elkaar aan lopen?
en waar komt het 'ratelen' vandaan. Want het zou zo maar kunnen zijn dat je de ketting tegen het schakelmechanisme van je voorste blad hoort.
zorg dat je even op een vaste plaats het achterwiel vrij kan laten draaien. Zet dan even je versnellingen goed zodat je het ratelen hoort en onderzoek dan even waar het geluid vandaan komt. Dan zie je meestal ook wat het probleem veroorzaakt.
- Jazzper heeft een mooi stukje geschreven als hulp bij aanschaf bij een nieuwe 2e hands fiets
- Waar op letten bij het kopen van een tweede hands fiets?
geven een 404 en 403 weet iemand nog een versie die het wel doet?
Heeft er iemand trouwens nog tips over drinken op de fiets? Het is me nu een aantal keer opgevallen dat me dat amper lukt
Be reasonable.... do it my way
Toegevoegd:
.Tom
bastv
Elwood Blues
estorino
R0BK3
TwoR
Wicked-Game
Aangepast:
Griffin
Harmen
Verzoekjes voor eventuele aanpassingen e.d. graag even per DM
[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 12-08-2009 18:37 ]
Leave only footprints, take only memories
Met bovenop het stuur vast kan ik er met mijn duim makkelijk bij. Hij hangt ook mooi uit het zicht
Ik vind een bel superpraktisch en veilig in de zomerse drukte op de fietspaden. 90% reageert goed en gaat probleemloos aan de kant. Als ik er vlak achter ben gaan mijn handen op de remgrepen en met de benen stilhouden doet de indrukwekkende Campa-ratel meestal de rest
Die Campa-ratel, is dat specifiek en voor élk Campa freewheel? Ik heb 3 x Easton Circuit wielen, 2 x Shimano en 1 voor Campa en die Campa heeft inderdaad een (inmiddels wel iets minder luidruchtige) ratel. Ik mis hem wel een beetje nu ik SRAM rij met dus een Shimano body...rdluca schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:08:
Hoewel ik een bel op een racefiets niet vind staan, heb ik wel eentje op mijn fiets. Ook zo'n BBB bel die naar onder gericht aan mijn stuur hangt.
Met bovenop het stuur vast kan ik er met mijn duim makkelijk bij. Hij hangt ook mooi uit het zicht
[afbeelding]
Ik vind een bel superpraktisch en veilig in de zomerse drukte op de fietspaden. 90% reageert goed en gaat probleemloos aan de kant. Als ik er vlak achter ben gaan mijn handen op de remgrepen en met de benen stilhouden doet de indrukwekkende Campa-ratel meestal de restDat doet de laatste wakker worden en opzij gaan.

Zijn er trouwens meer fanatieke wieler Nokia Sports Tracker gebruikers hier? Ben ik benieuwd naar, er zijn wel enorm veel hardlopers die het actief gebruiken. Sinds mei neem ik eigenlijk alle ritten op en gebruik het als soort "dagboek," leuk om terug te zien en al je week/maand totalen/gemiddelden enz. En met de nauwkeurigheid is het best goed gesteld, al zou je soms zeggen dat ie enorme hoeken afsnijdt enz. Toch is de maximale afwijking te opzichte van m'n teller maximaal een half procent. Voor geinteresseerden is dit mijn profiel.
[ Voor 24% gewijzigd door dinkelover op 12-08-2009 19:49 ]
pepernooot
Voor zover ik weet, en tot op heden ook altijd bij mij, heeft iedere Campagnolo-naaf die ratel. De een wat meer dan de ander maar altijd duidelijk aanwezig. De Eurus wielen die ik nu heb geven een ratel, zo hard heb ik het volgens mij nog niet eerder gehad. Een heerlijk geluiddinkelover schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:18:
[...]
Die Campa-ratel, is dat specifiek en voor élk Campa freewheel? Ik heb 3 x Easton Circuit wielen, 2 x Shimano en 1 voor Campa en die Campa heeft inderdaad een (inmiddels wel iets minder luidruchtige) ratel. Ik mis hem wel een beetje nu ik SRAM rij met dus een Shimano body...
Ik neem altijd kleine slokjes. Dus niet in 1 keer de halve bidon naar binnen zuigenfsve schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:41:
Heeft er iemand trouwens nog tips over drinken op de fiets? Het is me nu een aantal keer opgevallen dat me dat amper luktten eerste adem ik al zwaar als ik druk bezig ben en ten tweede (doe ik normaal gesproken ook) neem ik altijd veel slokken als ik drink. Ik krijg het dus niet lekker weg... tips zijn welkom
@ laurenz: Bedankt voor de update van de TS. Ziet er goed uit.
@ bel issue: Tja denk dat ik ook maar een keer ga zoeken naar een simpel belletje met van die elastiekjes (van bbb oid)
Door je neus ademen als je je fles leeg knijpt in je mond, en als je dan slikt zit je maar heel even zonder verse lucht. Zo doe ik het, werkt prima voor mij. En dan maximaal 3-4 slokken ofzo.fsve schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:41:
Heeft er iemand trouwens nog tips over drinken op de fiets? Het is me nu een aantal keer opgevallen dat me dat amper luktten eerste adem ik al zwaar als ik druk bezig ben en ten tweede (doe ik normaal gesproken ook) neem ik altijd veel slokken als ik drink. Ik krijg het dus niet lekker weg... tips zijn welkom
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Hoe werkt de hartslagmeter van de Nokia Sports Tracker? Ik zie dat jij uren rondt fiets met gemiddeld ruim boven de 30kmph met een hartslag die eigenlijk nooit boven de 100bpm komt, dat is nogal laag. De betreffende lijn blijkt de hoogte te zijn (bedankt fsve). Ik was in verwarring gebracht door de tekst bij de rechter verticale as.dinkelover schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:18:
[...]
Zijn er trouwens meer fanatieke wieler Nokia Sports Tracker gebruikers hier? Ben ik benieuwd naar, er zijn wel enorm veel hardlopers die het actief gebruiken. Sinds mei neem ik eigenlijk alle ritten op en gebruik het als soort "dagboek," leuk om terug te zien en al je week/maand totalen/gemiddelden enz. En met de nauwkeurigheid is het best goed gesteld, al zou je soms zeggen dat ie enorme hoeken afsnijdt enz. Toch is de maximale afwijking te opzichte van m'n teller maximaal een half procent. Voor geinteresseerden is dit mijn profiel.
Wel nette gemiddeldes overigens die jij rijdt. Ik blijf doorgaans steken op circa 30kmph gemiddeld over een afstand van zo'n 60km. Moet er wel bij zeggen dat van deze 60km circa 10 à 15km door de (binnen)stad (Den Haag) is, dat schiet doorgaans niet zo op.
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 12-08-2009 21:32 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Inderdaad, dat is de "hoogte"..... helaas klopt daar geen ene malle moer van. Althans, die kijkt niet op een paar tientallen meters meer of minder in de hoogte. In de Alpen kloppen de profielen wel redelijk, maar nauwkeurig is anders, dat heb ik nu wel gezien met m'n profielen uit de fietsenteller.
Ginz heeft wel een hartslagmeter weten te bemachtigen overigens voor NST.
[ Voor 27% gewijzigd door dinkelover op 12-08-2009 21:58 ]
pepernooot
Ja ik gebruik de sport tracker ook om elke rit op te nemen, maar heb geen internet abbo bij mijn telefoon dus het wordt niet automatisch op mijn nokia profiel geupload. Ik zal eens kijken of dat ook handmatig kan(nog nooit echt naar gezocht) want het ziet er toch wel beter uit als dat je de route in google maps neerzet.dinkelover schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:18:
[...]
Zo gelijk even gekeken
Bij mij staan de icoontjes voor fastest/highest alleen niet op de juiste plek die staan allemaal op het startpunt.
Niet al mijn gefietste kilometers staan erin ik heb ook nog rondjes gefietst zonder de NST aan te hebben staan.
@Laurenz: DM gestuurd omdat de TS niet helemaal juist is.
[ Voor 16% gewijzigd door TwoR op 13-08-2009 09:25 ]
pepernooot
Ja,..in olijke bui ingeschreven..toch wel belevenis..die niet elk jaar voorkomt in ons kikkerlandje.Ruud2001 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:15:
Zijn er hier trouwens meer mensen die mee gaan doen aan de Vuelta toertocht?
Wij hebben trouwens wel even een hotelletje geboekt paar dagen ervoor en dagje erna. Kun je een beetje acclimatiseren...
Heb dezelfde, maar vind 'm niet fijn. Als ik 'm wil gebruiken gaat dat knopje (wat redelijk slap is), steevast ' verkeerd-schuin' zitten, waardoor hij alsnog niet belt. Ken je dit verschijnsel, bij dit belletje?
Dan mag jij niet in ons groepje mee fietsenRuud2001 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:15:
Heb nog nooit in een grote groep gereden dus ben wel benieuwd hoe dat zal gaan.
serieus: ervaring in groep rijden zeker bij evenement als dit, namelijk wel belangrijk...
Ja maar ergens moet je ervaring op doen. Ik zou, als ik ruud was, gewoon lekker achteraan beginnen zodat je geen last heb van al die mensen die voorbij vliegen. Ookal ben je maar met zn 3en, je kan wel het aspect van afwisselen oefenen en in een groepje rijden (wiel aan wiel).Bi-zonder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:18:
[...]
Dan mag jij niet in ons groepje mee fietsen![]()
serieus: ervaring in groep rijden zeker bij evenement als dit, namelijk wel belangrijk...
Heb de mazzel dat de ouders van m'n vriendin op zo'n 20min (met de auto) afstand van het circuit wonen, dus kan daar het weekend doorbrengen ter voorbereiding... en herstel na afloopBi-zonder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:13:
[...]
Ja,..in olijke bui ingeschreven..toch wel belevenis..die niet elk jaar voorkomt in ons kikkerlandje.
Wij hebben trouwens wel even een hotelletje geboekt paar dagen ervoor en dagje erna. Kun je een beetje acclimatiseren...
Knopje gaat bij mij ook wel vaak 'verkeerd-schuin' zitten, maar altijd pas nadat ik een paar keer de bel heb gebruikt. Heb inmiddels al de gewoonte om 't na gebruik weer even goed te zetten. Klopt dat het irritant is, maar voor die paar euro kan ik me er niet druk om maken. Goeie alternatieven zijn natuurlijk welkomBi-zonder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:15:
[...]
Heb dezelfde, maar vind 'm niet fijn. Als ik 'm wil gebruiken gaat dat knopje (wat redelijk slap is), steevast ' verkeerd-schuin' zitten, waardoor hij alsnog niet belt. Ken je dit verschijnsel, bij dit belletje?
Ik snap dat die ervaring welkom is, maar aangezien ik niet bij een club zit rij ik veel alleen of samen met m'n vriendin. Denk dat ik het advies van Griffin maar ga volgen, lekker achteraan beginnenBi-zonder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:18:
[...]
Dan mag jij niet in ons groepje mee fietsen![]()
HerkenbaarBi-zonder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:15:
[...]
Maar als je dat eenmaal weet gaat het vanzelf beter. Ik had het de eerste keren ook, maar nu weet ik dat ik even moet opletten met bellen en gaat het automatisch goed.
Ik vind het alleen jammer dat ie niet iets meer lawaai maakt.
Als ik had geschreeuwd had ze me wel gehoord, maarja, dan blijf je schreeuwen hier in Amsterdam.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

op mijn fiets heb zitten. (naast zo'n klein ping belletje natuurlijk
Werkt ook ideaal voor brommers, auto's en fietsers op grote afstand.
(Wel een beetje valsspelend, niet een 100% racefiets, meer snelle hybride...)
[ Voor 12% gewijzigd door PaveloW op 13-08-2009 13:40 ]
Zijn er toevallig hier mensen die dit al gebruiken? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Iemand toevallig goede ervaringen met andere alternatieven? Op dit moment hou ik een simpel spreadsheetje bij in Google Docs waarin in de kilometers bijwerk plus een klein stukje commentaar hoe het ging. Deze tool ziet er leuk uit, vooral ook omdat je de routes kunt opslaan en kunt delen met anderen.
Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Vooral ritten delen is wel leuk.Ruud2001 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:15:
Krijg net via een Vuelta Toertoch mailing een linkje naar de Rabo Wielercoach en mijn eerste indruk is dat dit best een leuke tool is online je tochten e.d. bij te houden.
Zijn er toevallig hier mensen die dit al gebruiken? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Iemand toevallig goede ervaringen met andere alternatieven? Op dit moment hou ik een simpel spreadsheetje bij in Google Docs waarin in de kilometers bijwerk plus een klein stukje commentaar hoe het ging. Deze tool ziet er leuk uit, vooral ook omdat je de routes kunt opslaan en kunt delen met anderen.
@Jazzper in de startpost staat een link naar een stukje dat jij geschreven hebt over de aankoop van een 2 hands fiets. Dit stukje zou ik graag even lezen alleen de pagina bestaat niet meer, is daarnog een online versie van?
Ik ben sinds ik weer begonnen ben met fietsen ook groot fan van de sportstracker. Echt super leuk om bij thuiskomst nog even alles na te kijken. Vind het alleen er jammer dat de speciale hartslag meter nog niet los te koop is... dit mijn profiel trouwensdinkelover schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:18:
Ga morgen hier fietsen
Teutoburger Klimroute.
Heb er weer erg veel zin in, is alweer een tijd geleden dat ik in de heuvels ben geweest.
Het is vanaf mn ouders ongeveer een dik uur rijden.
Whatever.
Frame: Specialized S-Works Tarmac SL2
Stuur: Deda Shallow
Wielen: Roval - Fulcrum
De rest was vooral specialized spul & veel Campagnola (oid).
Bij jouw profiel is het ook al zo dat de fastest/highest en lowest niet op de juiste plek in de kaart staan maar wel netjes in de grafiek.
Dat gebeurd bij mij ook (profiel) Heeft er iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe je het kan oplossen?
Ik neem mijn woorden direct terug: "Natuurlijk mag jij in ons groepje meefietsen"Ruud2001 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:05:Heb de mazzel dat de ouders van m'n vriendin op zo'n 20min (met de auto) afstand van het circuit wonen, dus kan daar het weekend doorbrengen ter voorbereiding... en herstel na afloop

Wij nemen de zolder voor voorbereiding en herstel!
Zit ook op ongeveer die afstand met auto, maar wij moeten betalen voor voorbereiding en herstel,..heel typisch..
gelukkig, dacht al dat ik de enige was met dat probleem. Kan ook geen alternatief vinden.Ruud2001 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:05:Knopje gaat bij mij ook wel vaak 'verkeerd-schuin' zitten, maar altijd pas nadat ik een paar keer de bel heb gebruikt. Heb inmiddels al de gewoonte om 't na gebruik weer even goed te zetten. Klopt dat het irritant is, maar voor die paar euro kan ik me er niet druk om maken. Goeie alternatieven zijn natuurlijk welkom
Het was een grapje, met als serieuze ondertoon, kijk goed uit bij zo'n evenement..[b]Ruud2001 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:05:[/bIk snap dat die ervaring welkom is, maar aangezien ik niet bij een club zit rij ik veel alleen of samen met m'n vriendin. Denk dat ik het advies van Griffin maar ga volgen, lekker achteraan beginnen
Ik zit ook niet in een club hoor...
Je hoeft ècht niet achteraan te beginnen. Je vindt een groepje wat jullie tempo fietst....vraag je of er bezwaar is mee te fietsen..en dan lekker meerijden! Wel wat kopwerk verrichten dan..voor het goodwill kweken
Heb mailtje ook gehad, maar kan niet ontdekken of je hier voor moet betalen? Weet jij dit? oftewel,..heb jij wel goed gelezen? kan het in de voorwaarden niet ontdekken namelijk..Ruud2001 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:15:
Krijg net via een Vuelta Toertoch mailing een linkje naar de Rabo Wielercoach en mijn eerste indruk is dat dit best een leuke tool is online je tochten e.d. bij te houden.
Ik weet het,..en het gaat nog steeds niet goedTwoR schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:11:
[...]Herkenbaar![]()
Maar als je dat eenmaal weet gaat het vanzelf beter. Ik had het de eerste keren ook, maar nu weet ik dat ik even moet opletten met bellen en gaat het automatisch goed.
Ik vind het alleen jammer dat ie niet iets meer lawaai maakt.
Mensen met aanbevelingen voor een beter alternatief...houd me aanbevolen.
Heb nergens kunnen vinden dat dit geld kost, dus denk dat ik me dit weekend maar eens ga aanmelden en hiermee aan de slag ga. De demo met het vastleggen van routes ziet er veelbelovend uitBi-zonder schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:43:
[...]
Heb mailtje ook gehad, maar kan niet ontdekken of je hier voor moet betalen? Weet jij dit? oftewel,..heb jij wel goed gelezen? kan het in de voorwaarden niet ontdekken namelijk..
Voor het bijhouden van je tijden en routes etc is het gratis. Alleen ik weet niet of de "Programma's" ook gratis zijn. Ik heb er wel gekeken en zie nergens iets van 'betalen' staan.Bi-zonder schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:43:
[...]
Heb mailtje ook gehad, maar kan niet ontdekken of je hier voor moet betalen? Weet jij dit? oftewel,..heb jij wel goed gelezen? kan het in de voorwaarden niet ontdekken namelijk..
Ik denk dat je gewoon jezelf een keer moet aanmelden voor zn programma en kijken wat je terug krijgt.
Edit:
ik heb zelf al 2 routes erin gezet en het is niet moeilijk. Je moet in heb begin even kijken hoe of wat, maar werkt wel fijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 14-08-2009 11:18 ]
Ik heb één of ander geen-merk belletje wat erg lijkt op jullie BBB bel, maar ik heb nog nooit scheve knopjes of wat dan ook gehad. Altijd een luide ping wanneer ik die nodig heb!Bi-zonder schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:48:
[...]
Mensen met aanbevelingen voor een beter alternatief...houd me aanbevolen.
Precies, het vinden van zo'n groepje gaat vaak vanzelf. Je wacht net zo lang totdat je met een acceptabel snelheidsverschil wordt ingehaald door een groepje. Zo'n groepje is ideaal om in mee te fietsen. En lekker doordraaien hoort er inderdaad bij. Bovendien vind ik achteraan fietsen maar niks, zit liever ergens in het midden. Als je achteraan fiets moet je na iedere bocht weer een sprint naar het laatste wiel trekken, zeker op een bochtig parcour niet echt aangenaam.Bi-zonder schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:39:
[...]
Je hoeft ècht niet achteraan te beginnen. Je vindt een groepje wat jullie tempo fietst....vraag je of er bezwaar is mee te fietsen..en dan lekker meerijden! Wel wat kopwerk verrichten dan..voor het goodwill kweken
Met Ctrl-c en Ctrl-v i.c.m. de edit-knop kun je eenvoudig meerdere berichten in één zetten.
[ Voor 45% gewijzigd door argro op 14-08-2009 11:35 ]
Ga je vertellen welk je hebt?argro schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:32:
[...]
Ik heb één of ander geen-merk belletje wat erg lijkt op jullie BBB bel, maar ik heb nog nooit scheve knopjes of wat dan ook gehad. Altijd een luide ping wanneer ik die nodig heb!
Dat weet ik dus niet. Hij is zwart en verder niet voorzien van een merk o.i.d.. Vandaar dat ik sprak over een geen-merk bel. Heb deze ooit bij de fiets gekocht/gekregen.
Bij AssurAce kan je je fiets verzekeren tegen ongevallen en beschadigingen.
Diefstal zit er helaas niet bij in.
Ga maandag over een dikke week naar Frankrijk neem de racefiets mee.
Voorgaande jaren was ik lid van de NTFU en kon je aanvullend verzekeren voor een korte duur.
Heeft iemand ervaringen met een specifieke partij?
Whatever.
Kijk ook even goed wat er allemaal onder de reisverzekering valt (als je die hebt). Met dit soort verzekeringen ben je snel dingen dubbel aan het verzekeren, hetgeen zonde van het geld is.Harmen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:41:
Hebben jullie wel eens gedacht om de fiets te verzekeren?
Bij AssurAce kan je je fiets verzekeren tegen ongevallen en beschadigingen.
Diefstal zit er helaas niet bij in.
Ga maandag over een dikke week naar Frankrijk neem de racefiets mee.
Voorgaande jaren was ik lid van de NTFU en kon je aanvullend verzekeren voor een korte duur.
Heeft iemand ervaringen met een specifieke partij?
Het verzekeren van mijn fiets vind ik zonde van de premie. Stel dat de fiets kapot gaat of gestolen wordt dan heb ik wel het geld om of de fiets te repareren of om een nieuwe fiets te kopen. Dat zal waarschijnlijk minder geld kosten dan mijn hele leven premie betalen. Uiteindelijk maakt een verzekeraar ook winst natuurlijk, daar betaal ik liever in een zo gering mogelijke mate aan mee.
Mijn racefiets laat is toch nergens achter dus gejat worden gebeurt niet zo snel denk ik. En als je aangereden wordt dan valt het onder de verzekering van degene die jouw aanrijd (als hij niet doorrijd kan je het daarop verhalen).
Als je zelf onderuit gaat is dat natuurlijk pech. Maar je moet wel keihard onderuit gaan wil je dusdanig veel schade hebben dat een verzekering handig is.
Zondag weer fietsen
Het is niet alleen makkelijker met massagers maar zelfs essentieel wanneer je als gevolg van een bijna dagelijkse beenmassage geen ontstoken haarzakjes (folliculitis) wilt krijgen. Bijkomend voordeel van geschoren benen is inderdaad dat verwondingen als gevolg van valpartijen makkelijker zijn te verbinden. Hoofdreden is echter de massage..Tom schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:58:
Scheren jullie eigenlijk je benen? Ik las dat profs dat doen omdat ze zo infecties voorkomen wanneer ze vallen en omdat het makkelijker is met massages.
Ik scheer mijn benen niet. Ik wordt namelijk nooit gemasseerd, geen reden dus om benen te scheren.Zelf scheer ik m'n benen niet, maar er is natuurlijk wel wat voor te zeggen. Overigens ga je niet sneller doordat er geen haar zit, helaas
Nu heb ik geen fysio meer maar scheer het soms nog wel. Enige vervelende is dat je het moet blijven doen
Ik zelf heb wel gemerkt dat het een stuk makkelijker afdroogd na het douche in vergelijking met die bos haren die ik daar eerst had.
Ik heb trouwens ook andere 'producten' geprobeerd ipv scheren (DIY harsstrips, chemische haar remover). Ik kan je zeggen (in mijn geval) werken die harsstrips absoluut, en de pijn valt mee. Die haar remover vindt ik niets, zooi stinkt en ik krijg er hoofdpijn van. Moederlief heeft nog even de epileer machine aangereikt, maar naar een paar CM daarmee heb ik het vriendelijk terug gegeven. Wat een martelings apparaat.
Kleine headsup, als je je benen scheert... moet je wel met een scrubhandschoen 1x in de week (of vaker) je benen doen. Zo maak je de velletjes boven de haren iets open zodat de haren eruit kunnen. Anders krijg je van die ontstoken haarzakjes en van die haren die onder je vel wat oprollen
Nu ik niet meer bij de fysio loop en niet gemasseerd wordt ga ik het ook niet meer zo bijhouden zoals ik eerst deed hoor
Vandaag (voor mijn doende) lekkere lange rit gedaan. 60km in 2:15uur.
Begonnen thuis (in tiel) en dan de Waal over naar Wamel. Het leuke was dat ik op de brug, en de weg naar zaltbommel (23+) kilometer, lekker veel tegenwind had. Ik kwam op sommige stukken niet boven de 24kmph uit (want ik heb wel op mn hartslag gelet, dus niet opgeblazen).
Toen bij zaltbommel de waal weer over en toen had ik wind in de rug (van rechts achter). Dat was wel lekker hoor. Met 32 gem. naar huis toe fietsen.
Ik ben toch erg tevreden over deze fiets dag. Ik merk dat mijn conditie beter wordt en dat mn spieren meer en meer aankunnen en dat ze ook wat aan het groeien zijn. \0/
Nadeel van de route was dat ik tot aan het noordelijkste puntje wind mee had en vanaf daar eigenlijk alleen maar wind tegen. Tot aan de 90km ging het allemaal best lekker en stond er 31,5kmph gemiddeld op de klok, vanaf daar werd het allemaal wat moeilijker tegen de wind in. Uiteindelijk geëindigd met 29kmph gemiddeld.
Ik ben er vanmiddag langsgeweest. Het was redelijk druk, dus ik moest even wachten voor iemand mij kwam helpen, maar daarna ben ik heel vriendelijk te woord gestaan. Ik wilde graag dat ze mij op zouden meten om te weten wat voor framemaat ik naar moet kijken, maar daar hadden ze niet direct tijd voor. Ik snap wel dat het zelf ook wel te doen is, maar ik laat het liever door iemand met ervaring doen. Voor het opmeten is het nodig om een afspraak te maken, want ze hebben het te druk om even tussen door te doen.chario2 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:44:
[...]
Bij mij is het de 13e maand of mij dagen verlof en daar heb ik er nog genoeg vanvandaar mijn keuze.
Cees Boer ! bedankt voor de tip, als je langs geweest bent laat het even weten, ben wel nieuwsgierig.
prijstechnisch heb ik mij laten vertellen dat het soms best wel interessant shoppen kan zijn in het najaar voor een nieuwe race fiets. nouja in ieder geval bedankt voor je tip
Bulls fietsen hadden ze dus alleen nog in kleine maten, ik ben vrij lang, dus Bulls kon ik de komende tijd in ieder geval vergeten. Jan Janssen hadden ze wel staan, ook verschillende types en ik moet zeggen dat ik die er toch ook wel mooi uit vond zien. Het frame van de Jan Janssen was veel mooier afgewerkt dan van de Bulls, maar er zat in plaats van een Ultegra een 105 groep op. Ik ga komende week sowieso nog wel even terug om te meten en rond te rijden op een paar modellen (Jan Janssen, Giant, Willier), zodat ik een beetje kan proberen wat het beste bevalt.Griffin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:39:
@SneakyViper:
Schiet wel op met de Bulls fietsen. Bulls maakt deze modellen niet meer bij en het is dus uit voorraad verkopen. Hierdoor is het vaak het geval dat jouw maat niet meer op voorraad is. Als dit het geval is dan kunnen ze niet meer bijbestellen en heb je meestal bij die winkel gewoon pech.
De harrier is trouwens wel een hele lekkere fiets hoor, rijd heerlijk
Ook mooi is om dat pad door de duinen helemaal door te fietsen tot aan Zandvoort (of nog verder). Ik vind dat een prachtroute. Gewoon wind tegen, volle bak rijden tot je niet meer kan. En dan weer terugargro schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:19:
Net terug van mijn langste solo-rit ooit, 125km. Begonnen thuis (Den Haag) en langs de kust noordwaarts naar Noordwijk aan Zee gefietst, daar oostelijk richting Lisse, bij Lisse aangehaakt op de Ringvaart en deze met de klok meegefietst tot aan de Weteringbrug, vanaf daar via Roelofarendsveen, Leiden, Voorschoten terug gefietst naar Den Haag.
Nadeel van de route was dat ik tot aan het noordelijkste puntje wind mee had en vanaf daar eigenlijk alleen maar wind tegen. Tot aan de 90km ging het allemaal best lekker en stond er 31,5kmph gemiddeld op de klok, vanaf daar werd het allemaal wat moeilijker tegen de wind in. Uiteindelijk geëindigd met 29kmph gemiddeld.
Ik rij daar altijd tweemaal dezelfde route omdat die nou eenmaal het mooiste is.
Is het ook mogelijk om je derailleur eenvoudig uit elkaar te halen? Mijn achterbladen zijn gewoon te ranzig door achterstallig onderhoud. Volgens mij heb je daar een aparte sleutel voor nodig? Of niet?
Want vast ga ik ze nooit schoonkrijgen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dank voor de tip. Overigens stond de wind vandaag precies andersom dan gebruikelijk.Coldcat schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:17:
[...]
Ook mooi is om dat pad door de duinen helemaal door te fietsen tot aan Zandvoort (of nog verder). Ik vind dat een prachtroute. Gewoon wind tegen, volle bak rijden tot je niet meer kan. En dan weer terug
Ik rij daar altijd tweemaal dezelfde route omdat die nou eenmaal het mooiste is.
Beide dereailleurtandwieltjes zitten met een inbus-boutje vast. Wanneer je deze losdraait (vrij eenvoudig te doen met een inbus) dan heb je de derailleurbladen en de derailleurtandwieltjes gedemonteerd en zijn ze eenvoudig schoon te maken. Kijk voor demontage wel even goed hoe e.e.a. in elkaar zit. Soms is er een verschil tussen het bovenste en onderste derailleurtandwieltje en doorgaans hebben beiden een specifieke draairichting.Is het ook mogelijk om je derailleur eenvoudig uit elkaar te halen? Mijn achterbladen zijn gewoon te ranzig door achterstallig onderhoud. Volgens mij heb je daar een aparte sleutel voor nodig? Of niet?
Want vast ga ik ze nooit schoonkrijgen.
Dat is een nette rit danargro schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:19:
Net terug van mijn langste solo-rit ooit, 125km. Begonnen thuis (Den Haag) en langs de kust noordwaarts naar Noordwijk aan Zee gefietst, daar oostelijk richting Lisse, bij Lisse aangehaakt op de Ringvaart en deze met de klok meegefietst tot aan de Weteringbrug, vanaf daar via Roelofarendsveen, Leiden, Voorschoten terug gefietst naar Den Haag.
Ik zit te bedenken hoe ik die route door de duinen uit kan breiden naar 50-60km, want er ligt nog aardig wat duinen tussen Zandvoort en Beverwijk waar je lekker kan fietsen. Helaas laat Google maps die fietspaden daar niet goed zien
Dat heb ik al gedaan voor de kleine wieltjes. Maar wat ik meer bedoel zijn mijn achterbladen. Deze zitten zo dicht op elkaar dat ik er met geen mogelijkheid een doek tussen kan krijgen. En het kan geen kwaad om die ook een los te halen om te kijken wat voor vuil zich bij de as van het wiel opgehoopt heeft. Alleen hoe te doen?argro schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:22:
Beide dereailleurtandwieltjes zitten met een inbus-boutje vast. Wanneer je deze losdraait (vrij eenvoudig te doen met een inbus) dan heb je de derailleurbladen en de derailleurtandwieltjes gedemonteerd en zijn ze eenvoudig schoon te maken. Kijk voor demontage wel even goed hoe e.e.a. in elkaar zit. Soms is er een verschil tussen het bovenste en onderste derailleurtandwieltje en doorgaans hebben beiden een specifieke draairichting.
In princiepe kun je van Hoek van Holland tot aan Zandvoort door de duinen rijden. Enige is dat je in scheveningen even over normale wegen moet (evenzo in Kuikduin, Noordwijk en Katwijk). Echt mooie wegen zijn het en over het algemeen vrij goed befietsbaar. Alleen in de badplaatsen is het uitkijken voor mensen.Widow schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:12:
[...]
Dat is een nette rit danweet je meteen welke 2 routes ik het meest fiets, rondje ringvaart, en de route door de duinen van noordwijk naar zandvoort. De een 40km, de andere 60km. Ik moet zeggen dat ik die door de duinen wel het mooiste vind, lekker heuveltje op, heuveltje af, allemaal bochtjes, het is net een circuit eigenlijk. Hoe vaker ik hem doe hoe harder ik er doorheen knal. De ringvaart is best saai eigenlijk, maar 40km is net ff te weinig, dan kom ik thuis en heb ik nog energie over.
Ik zit te bedenken hoe ik die route door de duinen uit kan breiden naar 50-60km, want er ligt nog aardig wat duinen tussen Zandvoort en Beverwijk waar je lekker kan fietsen. Helaas laat Google maps die fietspaden daar niet goed zien
Je bedoelt de cassette denk ik. Om die lost te halen heb je een kransafnemer en een kettingzweep nodig. Met de kransafnemer draai je de 'moer' los terwijl je met de kettingzweep de cassette vasthoudt. Als de cassette los is kun je deze vrij eenvoudig schoonmaken. Vastmaken kan zonder kettingzweep. Voor het loshalen van de cassette hoef je in ieder geval niets met de derailleur te doen.Coldcat schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:26:
[...]
Dat heb ik al gedaan voor de kleine wieltjes. Maar wat ik meer bedoel zijn mijn achterbladen. Deze zitten zo dicht op elkaar dat ik er met geen mogelijkheid een doek tussen kan krijgen. En het kan geen kwaad om die ook een los te halen om te kijken wat voor vuil zich bij de as van het wiel opgehoopt heeft. Alleen hoe te doen?
Kransafnemer:

Kettingzweep:

Ik ken de routes, in ieder geval tussen HvH en Noordwijk. Nadeel van deze routes is de drukte, zeker op dit soort dagen.[...]
In princiepe kun je van Hoek van Holland tot aan Zandvoort door de duinen rijden. Enige is dat je in scheveningen even over normale wegen moet (evenzo in Kuikduin, Noordwijk en Katwijk). Echt mooie wegen zijn het en over het algemeen vrij goed befietsbaar. Alleen in de badplaatsen is het uitkijken voor mensen.
Door de duinen is inderdaad leuker dan een rondje Ringvaart, maar in de duinen is het zo druk op dit soort dagen dat ik meer aan het bellen dan aan het trappen ben. Bij een rondje Ringvaart heb je daar totaal geen last van, dat is ook wel fijn.Widow schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:12:
[...]
Dat is een nette rit danweet je meteen welke 2 routes ik het meest fiets, rondje ringvaart, en de route door de duinen van noordwijk naar zandvoort. De een 40km, de andere 60km. Ik moet zeggen dat ik die door de duinen wel het mooiste vind, lekker heuveltje op, heuveltje af, allemaal bochtjes, het is net een circuit eigenlijk. Hoe vaker ik hem doe hoe harder ik er doorheen knal. De ringvaart is best saai eigenlijk, maar 40km is net ff te weinig, dan kom ik thuis en heb ik nog energie over.
Het is wel jammer inderdaad dat de fietspaden niet allemaal in Google-maps staan.Ik zit te bedenken hoe ik die route door de duinen uit kan breiden naar 50-60km, want er ligt nog aardig wat duinen tussen Zandvoort en Beverwijk waar je lekker kan fietsen. Helaas laat Google maps die fietspaden daar niet goed zien
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 15-08-2009 21:40 ]
Wat ik vaak doe is vanuit Scheveningen door de duinen naar Noordwijk en verder. Het fietspad komt verder langs de golfbaan en zwenkt af de duinen uit en gaat een stuk verder links van een (auto)rijbaan. Die rijbaan op en volgen.Widow schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:12:
[...]
Aan het eind onder de rijksweg door en het fietspad naar links > Vogelenzang. Dan via Vogelenzang naar Heemstede. Je kan dan via Bentveld naar Zandvoort en door de duinen terug. Of ik ga via Heemstede door naar Bloemendaal en daarna door de duinen naar Zandvoort en Scheveningen.
Tussen Vogelenzang en Bloemendaal kan je zo'n beetje ieder fietspad/doorgaande weg die richting de zee gaat nemen en je komt wel weer in de duinen op bekend terrein uit. Zo wordt het rondje tussen de 80 en 100km

Vandaag beetje aan het fietsen geweest. Fiets rijdt super!
Voordeel is dat ik vanuit Groningen (woonplaats) alle windrichtingen op kan voor een leuke rit en ze hebben een paar jaar geleden een hele berg fietspaden opgeknapt. Nu maar een beetje kilometers maken.
Read the code, write the code, be the code!
Ik zou in ieder geval even de staat van je banden checkenAdmiral Freebee schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:13:
Gisteren heb ik mijn racefiets ook weer eens van de haak gehaald. Na 2 jaarIk heb al wat routes uitgestippeld die ik mogelijk volgende week ga fietsen, ben benieuwd of ik het nog kan
Ik ben vandaag eens wat verder richting het zuiden geweest, tot ik ergens bij Noordwijk zoveel toeristen tegenkwam dat ik maar de duinen in ben gegaan met mn fiets. Op google maps zag ik dat er vanaf de camping daar een pad liep naar de langevelderslag, langs een of andere militaire installatie die op Google maps is geblurred. Kom ik daar, is het zon schelpengruis padrdluca schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:30:
[...]
Wat ik vaak doe is vanuit Scheveningen door de duinen naar Noordwijk en verder. Het fietspad komt verder langs de golfbaan en zwenkt af de duinen uit en gaat een stuk verder links van een (auto)rijbaan. Die rijbaan op en volgen.
Aan het eind onder de rijksweg door en het fietspad naar links > Vogelenzang. Dan via Vogelenzang naar Heemstede. Je kan dan via Bentveld naar Zandvoort en door de duinen terug. Of ik ga via Heemstede door naar Bloemendaal en daarna door de duinen naar Zandvoort en Scheveningen.
Tussen Vogelenzang en Bloemendaal kan je zo'n beetje ieder fietspad/doorgaande weg die richting de zee gaat nemen en je komt wel weer in de duinen op bekend terrein uit. Zo wordt het rondje tussen de 80 en 100km
[ Voor 10% gewijzigd door Zewatanejo op 16-08-2009 22:08 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Linkje van Garmin Connect
Was echt fantastisch weer, heb er van genoten.
Veel nieuwe weggetjes gezien.
Wel pittig tochtje met bijna 1700hm in 120km.
Whatever.
Aha,...het beruchte 'niet-schelpenpad-nemen'.Widow schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:44:
[...]Ik ben vandaag eens wat verder richting het zuiden geweest, tot ik ergens bij Noordwijk zoveel toeristen tegenkwam dat ik maar de duinen in ben gegaan met mn fiets. Op google maps zag ik dat er vanaf de camping daar een pad liep naar de langevelderslag, langs een of andere militaire installatie die op Google maps is geblurred. Kom ik daar, is het zon schelpengruis paddat fietst toch niet echt fijn met die dunne bandjes, dat was ook de laatste keer dat ik daar over fiets. Vanaf daar naar Parnassia gefietst, langs zandvoort. Die busbaan is echt een mooi stukje asfalt, op het laatste stuk gaat het een beetje naar beneden, heb de 61 aangetikt
het was alleen wel druk onderweg.
De Langevelderslag, is een bekend 'fout-rijd-punt'.
Bij de Langevelderslag, moet je dus niet het schelpenpad nemen (ècht de pest voor je banden), maar met de bocht meerijden (rechts), stukje door bos. Je komt het bos uit, dan blijf je links van de weg fietsen. Aan je rechterhand heb je dan even een wat grotere weg.
Op dit pad blijf je even fietsen en dan ga je vanzelf links, naar boven...dan kom je bij een soort 'tokkie-paradijs'(allemaal patatvreet-tentjes)...en daar rechtsaf (staat paddenstoel) richting Zandvoort.
Terugweg precies hetzelfde, de weg naar beneden volgen (nu heb je die weg aan je linkerhand), dan wordt je vanzelf het bos weer in gestuurd. Met die weg mee fietsen en daar waar je eerst het schelpenpad ingereden bent, ga je nu naar links, richting Noordwijk.
Heb ik ook!wackmaniac schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:03:
Afgelopen donderdag na lang twijfelen toch een mooie racefiets gekocht; Bulls '09 Harrier Plus:
[afbeelding]
Vandaag beetje aan het fietsen geweest. Fiets rijdt super!
Voordeel is dat ik vanuit Groningen (woonplaats) alle windrichtingen op kan voor een leuke rit en ze hebben een paar jaar geleden een hele berg fietspaden opgeknapt. Nu maar een beetje kilometers maken.
Heel veel plezier met je aankoop, zal je denk ik geen spijt van krijgen.
Goede site, je kan ook mooi de hoogte profielen zien. Tevens zijn de hoogte kaarten ideaal.
Doucier Jura rondje 1400hm
Lac de Serre Poncon rondje 2500hm
Volgende week maandag vertrek ik... heb er zin in!
moet nog even kijken hoe ik de 'grote' cols ga doen, zit er nl. niet echt in de buurt..... Bonette is 80km.
[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 18-08-2009 10:02 ]
Whatever.
Verder was het gister lekker weer alleen was ik te beroerd en te veel hoofdpijn om ook maar aan fietsen te denken. Vanavond wat krachttraining en morgen fietsen.
1 kleine maar, ik had de dag ervoor nog 1500 hoogtemeters gemaakt in (ook) Teutoburgerwald en die stramme spieren kreeg ik met het in-fietsen maar niet los. Voor mijn gevoel dus absoluut niet de grote plaat kunnen draaien en het voelde alsof het voor geen meter ging, toch een halve minuut sneller dan de trainingen op 100%.
Al met al een leuke ervaring, met een wat teleurstellende 30e plaats, maar de tijd maakte veel goed.
pepernooot
Steinstrasse altijd leuk.
Nette prestatie btw!
Whatever.
Heb ze terug tot 7,5 bar opgepompt en ze zagen er toch netjes uit nog. Geen kleine scheurtjes of zo.Coldcat schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:29:
[...]
Ik zou in ieder geval even de staat van je banden checken
Thx. Steinstrasse 15-17%max inderdaad, althans volgens mijn Sigma Rox. Met nog best een stuk tussen de 12-15%. Met een 40-23 best pittigHarmen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:52:
@dinkelover, fraaie omgeving hé! Echt veel klimmetjes, vooral die rondom Tecklenburg zijn mooi.
Steinstrasse altijd leuk.
Nette prestatie btw!
Over landschappen gesproken, in mijn rit van winterswijk naar amstelveen (oost naar west) en vooral ook mijn rit van amstelveen naar zandvoort en terug, ben ik erachter gekomen wat ik blij mag zijn dat ik in het oosten woon. Is natuurlijk persoonlijk, maar alles ten westen van amersfoort vond ik echt niet fijn. Je kunt er mooi tijdrijden als je goede wegen/rondjes hebt, maar ik heb me dood geergerd aan al die verkeerslichten, al die verkeersdeelnemers (
pepernooot
Fiets zelf veel boven Groningen, daar is het altijd lekker rustig.
Enig nadeel is de wind, het kan dr flink waaien.
Whatever.
herinneren jullie deze nog? is nu verkocht voor 2010 dollarJazzper schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:42:
een van die gasten verkoopt zijn bike trouwens. Moet je kijken hoe freakin strakke advertentie. Marktplaatspaupers (niet jullie, maar de gemiddelde verkoper) eat your hearth out:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:B:SS:US:1123
bedenk goed wat je met je oude fiets in de schuur doet!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Het kan er flink waaien? Het waait er potverdikkie altijd!Harmen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:58:
Hou zelf ook wel van een 'landelijke omgeving'.
Fiets zelf veel boven Groningen, daar is het altijd lekker rustig.
Enig nadeel is de wind, het kan dr flink waaien.
En met je uren.Jazzper schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:23:
ooops per ongeluk in oude deel gepost. Nou nogmaals:
[...]
herinneren jullie deze nog? is nu verkocht voor 2010 dollar
bedenk goed wat je met je oude fiets in de schuur doet!
https://www.strava.com/athletes/10490675
Voor de rest wel mooi het uitzicht, geen industrie etc.
Ik ga maandag naar Jura en een week later naar Embrun, zin in!
Whatever.
Binnenkort weer fietsen na de onderbreking, mijn schaafwonden en kneuzingen zijn aardig aan het herstellen, alleen nog last van pols en met name de rib(ben). Slaapt niet zo goed...
Status van mijn fiets: alleen het voorwiel weer richten, nieuwe stuurlinten en rubbers, nieuw zadel (dat was door de landing kennelijk toch aardig ontwricht) en verder lijkt alles prima. Ben benieuwd hoe het dalen gaat de eerstkomende ritten.
[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 19-08-2009 15:24 ]
Dus zaterdag de volgende route in gedachten:
maps
Dus eerst van Tiel naar Rhenen toe (via Ochten) en dan Grebbenberg(je) - Wageningen - Berg(je) en dan weer naar huis.
Ben benieuwd wat mn lichaam van de heuvels gaat vinden. (mijn eerste keer een beetje klimmen (de viaducten etc niet meegerekend)).
anders wordt mn vriendin ongerust....

Allos, Champs, Cayolle
Whatever.
Gewoon gaan fietsen, je kunt altijd terug en onder de douche springen.
Prima te doen, gewoon morgen vroeg rond 7 of 8 op de fiets stappen! 9 uur kan ook nog, maar zodra je na 11 uur nog op de fiets zit, wordt het echt vervelend waarschijnlijk. Hangt dus beetje vanaf hoe lang je wilt fietsen. Hoe vroeger des te beter..Tom schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:09:
Bleh, ik wil morgen weer gaan fietsen, blijkt dat het niet alleen meer dan 30C wordt, maar ook vochtig en benauwd, lijkt me nu niet lekker fietsen?
Ik heb vanavond een inspanningstest (incl masker voor realtime zuurstofopname) gedaan bij de fysio, gelukkig in een ruimte met enige airco. Maar het resultaat mag er zijn, ik schrok ervan. Wat behoorlijk gericht trainen volgens een schema (van de coach) wel niet teweeg kan brengen. Ik heb in 3 maanden tijd mijn omslagpunt van 315 Watt naar 395 Watt weten te verleggen! Ik ben helaas geen gram lichter of zwaarder geworden, toch zou ik met deze gegevens Alpe d'Huez in 49:40 moeten kunnen beklimmen. Onder de 50 minuten nota bene, het doel was onder het uur.... Ik weeg overigens 100 kg incl fiets, kleding, alles wat er mee de berg over moet op water na.
Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar de cijfers liegen ook niet. Als ik me mentaal zo kan zetten om met gemiddeld 17km/u naar boven te rijden, is het fysiek mogelijk schijnbaar. Fascineert met enorm die cijfers
pepernooot
Lekker over een kwartiertje vertrekken (of al vertrokken zijn), 't is nog een fijne 24 °C bij mij in de buurt. De voorspelde 34 °C graden wordt toch wel heftig, zeker als je wil klimmen....Tom schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:34:
Ja, das waar, ga denk ik 's ochtends vroeg fietsen, dan is het nog niet zo warm enzo. ...
Helaas zal mijn fiets vanochtend nog niet klaar zijn, vanmiddag of vanavond vermoedelijk ook nog niet... Dat je dat fietsen zo kunt missen...
Het begint overgins nu wel duidelijk minder lang licht te worden 's avonds.. was om 19:00u vertrokken en toen ik iets na 21:00u weer thuis kwam begon ik toch te merken dat het vooral onder de bomen al aardig donker begon te worden.
Verder ging het wel goed en heb ik (voor mijn doen) echt hard gefietst. 't Rondje was 58 km en ik had een gemiddelde van 32.6 km/u. Alleen de aarhuisweg in Uddel blijft toch wel een zwaar stukje. 't Gaat daar aardig omhoog. Ik denk dat het gemiddelde daar (over 5 km) maximaal 23 km/u geweest is.
Dit was voorlopig even mijn laatste rondje ga zaterdag op vakantie dus dan sta ik 2 weken stil. Hopelijk gaat de conditie niet te hard achteruit.
Er wordt wel eens gezegd dat een week stilzitten een achteruitgang van 6 weken in conditie betekend.TwoR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:16:
Dit was voorlopig even mijn laatste rondje ga zaterdag op vakantie dus dan sta ik 2 weken stil. Hopelijk gaat de conditie niet te hard achteruit.
Nu heb ik het gevoel dat misschien zal gelden voor een prof, maar dat het bij een toerist wel een beetje meevalt.
@ Ruud:
Heb ik ook gemerkt, daarom doe ik in de avonden ongeveer 1 uur fietsen (+/- 30km) maar dan gewoon feller dan normaal. In het weekend gewoon lekker lang duur fietsen van ong 60km.
@ Twor:
In 2 weken valt het wel mee. Vooral als je veel loopt (ik zie dat je een kleine hebt, dus waarschijlijk met de buggy op en neer en heen en weer). Verder ook zwemmen met de kleine. Zo lang je maar bezig ben
Ja 't zal ook wel iets gaan meevallen, we gaan met de boot op vakantie en we nemen de vouwfietsjes mee. Dat zijn wel geen racefietsen, maar fietsen is fietsenGriffin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:46:
@ Twor:
In 2 weken valt het wel mee. Vooral als je veel loopt (ik zie dat je een kleine hebt, dus waarschijlijk met de buggy op en neer en heen en weer). Verder ook zwemmen met de kleine. Zo lang je maar bezig ben
Onze eigen "Roman" op tweakers is gevondenTwoR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:38:
[...]
Ja 't zal ook wel iets gaan meevallen, we gaan met de boot op vakantie en we nemen de vouwfietsjes mee. Dat zijn wel geen racefietsen, maar fietsen is fietsen
mmm dat is niet echt mijn ervaring. Ik fiets vaak op de veluwe (rond ermelo, harderwijk, voorthuizen) en daar zie je toch wel vaak even een knikje.fsve schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:04:
Even een nutteloze vraag tussendoor... het valt me na 3 weken regelmatig fietsen dat er absoluut geen "groet-cultuur" heerst onder wielrenners. Heeft iemand daar een verklaring voor? Een klein knikje of een vinger van het stuur is toch een kleine moeite? Het valt me op, dus ik denk ik vraag het even hier...
Mijn broertje zette gister trouwens zijn fiets op het achterwiel en toen liep er nogal wat water uit. Hij heeft in zijn achterbrug een gaat zitten aan beide kanten waar het water door wegloopt. Ik heb eens even gekeken bij mijn fiets maar hier zit nergens een gaatje in waardoor eventueel water weg zou kunnen lopen. Ik zit er nu over na te denken een gaatje te boren onder in het frame. Maar kan dit wel kwa stevigheid van de fiets en de viezigheid die er dan in zou kunnen komen?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
(/me is gewent om door iedereen gegroet te worden als hij op de motor rijd. dat is toch anders).
verder nog een vraag voor zaterdag. Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk over de grebbenberg heen en weer. Is het dan het makkelijkste om wat lichter te beginnen bij de voet van de 'berg' of gewoon door fietsen tot je merkt dat je bijna stil valt en dan terugschakelen?
Af en toe zeg ik eens een keer hoi.
Whatever.
Hangt een beetje vanaf van welke kant je komt, maar op zich is het zo'n klein stukje dat het op zich puur op macht moet kunnen.Griffin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:19:
verder nog een vraag voor zaterdag. Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk over de grebbenberg heen en weer. Is het dan het makkelijkste om wat lichter te beginnen bij de voet van de 'berg' of gewoon door fietsen tot je merkt dat je bijna stil valt en dan terugschakelen?
Ik kom van beide kanten, eerst vanaf Rhenen en dan vanaf Wageningen.PaveloW schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:59:
[...]
Hangt een beetje vanaf van welke kant je komt, maar op zich is het zo'n klein stukje dat het op zich puur op macht moet kunnen.
Ik heb altijd gehoord dat je niet te veel moet schakelen tijdens een klim (waarom weet ik niet hoor), maar dat je ook niet moet zorgen dat je dood valt (je momentum) tijdens het klimmen.
Ach we zien zaterdag wel
[ Voor 31% gewijzigd door Elwood Blues op 20-08-2009 11:34 ]
Dan ben ik je waarschijnlijk ergens tegengekomen als je tussen 10:00 en 13:00 op die route zat, fietste zelf vanuit Lisse, naar Noordwijk-Zee, Katwijk, Scheveningen en vervolgens via Wassenaar, Katwijk en Noordwijk-Zee via de Leidsevaart (of Haarlemmertrekvaart) weer terug naar Lisse. Geen 125 km, maar een schamele 75 km.argro schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:19:
Kan iedereen een rit door de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort aanraden. Alleen tussen Noordwijk en Langevelderslag (halverwege tussen Noordwijk en Zandvoort) is er een groot deel schelpenpad (fietst overigens wel lekker) en een stukje klinkers. Verder is het asfalt of betonplaten. Qua wind zit je het grootste deel van de rit achter de eerste duinenrij, dat maakt het soms bij een straffe westenwind wel handig fietsen. Het enige nadeel is dat het er wel vaak al druk is, alleen op een beetje de afwijkende tijden ('s avonds na 20:00 en zondagmiddag na 15:00 is het er aardig rustig).
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Reden van zo min mogelijk schakelen is volgens mij omdat je dan stil komt te valen, aangezien je toch even een break in je ritme hebt.Griffin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:21:
Ik kom van beide kanten, eerst vanaf Rhenen en dan vanaf Wageningen.
Ik heb altijd gehoord dat je niet te veel moet schakelen tijdens een klim (waarom weet ik niet hoor), maar dat je ook niet moet zorgen dat je dood valt (je momentum) tijdens het klimmen.
Vanaf Wageningen is het zo'n 600m omhoog (max 6% dacht ik), vanaf Rhenen hangt het er vanaf hoe je aankomt (vanuit centrum van rhenen heb je een stukje omhoog, stoplichten, en weer een stukje omhoog). Als je vanuit de richting van de rijn komt heb je eerst een kort stukje steil (100m), en daarna nog een paar honderd meter omhoog.
Mijn ervaring met ongeveer alle kanten is dat als je even doorbijt het prima te doen is.
Dit topic is gesloten.