Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.174 views

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ropniko schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:51:
[...]
Dan ben ik je waarschijnlijk ergens tegengekomen als je tussen 10:00 en 13:00 op die route zat, fietste zelf vanuit Lisse, naar Noordwijk-Zee, Katwijk, Scheveningen en vervolgens via Wassenaar, Katwijk en Noordwijk-Zee via de Leidsevaart (of Haarlemmertrekvaart) weer terug naar Lisse. Geen 125 km, maar een schamele 75 km.

Kan iedereen een rit door de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort aanraden. Alleen tussen Noordwijk en Langevelderslag (halverwege tussen Noordwijk en Zandvoort) is er een groot deel schelpenpad (fietst overigens wel lekker) en een stukje klinkers. Verder is het asfalt of betonplaten. Qua wind zit je het grootste deel van de rit achter de eerste duinenrij, dat maakt het soms bij een straffe westenwind wel handig fietsen. Het enige nadeel is dat het er wel vaak al druk is, alleen op een beetje de afwijkende tijden ('s avonds na 20:00 en zondagmiddag na 15:00 is het er aardig rustig).
Klinkt alsof het een keer tijd wordt voor een grote GoT rondrit door de duinen ;)

Als ik op dit forum af ga dan komen velen van ons elkaar regelmatig tegen daar, zonder dit te weten en dus ook zonder elkaar te groeten zoals ik hierboven lees.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Griffin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Ik kom van beide kanten, eerst vanaf Rhenen en dan vanaf Wageningen.
Ik heb altijd gehoord dat je niet te veel moet schakelen tijdens een klim (waarom weet ik niet hoor), maar dat je ook niet moet zorgen dat je dood valt (je momentum) tijdens het klimmen.

Ach we zien zaterdag wel >:)
Ligt natuurlijk erg aan de klim, maar als het flink stijl, is is schakelen inderdaad niet verstandig. Je moet een redelijke tijd alleen meedraaien tijdens schakelen, want als je dat niet doet en vol door zet... er is best een kans dat je ketting dat niet leuk vindt en knapt! In ieder geval 1 slag geen kracht zetten. En omdat je dus 1 slag moet missen indien je niet wil dat je spul kapot gaat, zit je ook enige tijd zonder voortstuwing met als gevolg op een steil stuk een achteruitgang van 5-10km/u wellicht. Kortom, als je net 15 rijdt, zit je na het schakelen maar op 10 per uur en moet je weer enorm aanzetten om op je oude snelheid te komen. Snelheden zijn beetje fictief, maar maakt het wel stuk begrijpelijker denk ik :)

Om terug te komen op ketting knappen. Bedenk dat die ketting van het ene tandje naar het ander gaat, en als je dat wel eens gezien hebt en vervolgens weet je hoeveel kracht erop komt als je flink doortrapt, dan snap je dat dat niet geweldig is, nét op het moment dat ie naar een ander tandje springt. Het moment van schakelen is dus erg belangrijk. Zo flink voor je dode punt in de trap, of nét na het punt van volle kracht is de beste tijd. Dan geef je de ketting de tijd te verspringen en nog voordat je op je volle kracht punt met de andere pedaal zit is de ketting er helemaal op en kun je weer kracht zetten. Zo mis je zo min mogelijk. Maar het is ook kwestie van gevoel hoor :P Lastig uit te leggen.

Ik heb wel eens in een sprint op 't verkeerde moment geschakeld en daarbij knap de ketting en had ik donders geluk dat ik niet viel. Vol met je kruis op de stang en 1 schoen ketste gelukkig af van het voorwiel.... had heel veel erger kunnen aflopen. Zo is mijn broertje al eens in de duinen gevallen, ook door een geknapte ketting, en die heeft maanden lang met 2 pinnen in zijn schouder moeten rondlopen vanwege een breuk in de schouder.
argro schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:45:
[...]
Er wordt wel eens gezegd dat een week stilzitten een achteruitgang van 6 weken in conditie betekend.

Nu heb ik het gevoel dat misschien zal gelden voor een prof, maar dat het bij een toerist wel een beetje meevalt.
Volgens fysio gisteren valt dat nog wel mee. 1 week niets doen tijdens trainingsperiode, dan val je 1 week terug in je schema, met als gevolg dat je dus 2 weken achterstand oploopt. Dan heeft hij het specifiek over wielrennen, dat is zijn vakgebied. Wellicht dat in andere sporten die 6 weken telt? Tevens had hij het over een vorm periode van 6 weken, welke je zonder enige inspanning kunt volhouden, zolang je maar wél blijft fietsen, al is het enorm lichte intensiteit. Dat moet ik dan ook gaan doen, komende 2 weken. Heel licht trainen om die topvorm vast te blijven houden en dan in de Alpen er alles uithalen.

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 20-08-2009 17:02 ]

pepernooot

• argro
Mijn ervaring met schakelen bergop is dat dat best goed gaat, zolang je maar maximaal 1 tandje op of af schakelt. Wanneer ik schakel van de 23 naar de 25 dan trap ik gewoon rustig door alsof er niets aan de hand is. Wanneer je natuurlijk al staand op de pedalen volle bak omhoog knalt is dat niet het juiste moment om te schakelen, maar dit is vrij logisch. Zolang je echter rustig al zittend omhoog peddelt dan is mijn ervaring dat je gewoon door kunt blijven trappen tijdens het schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 20-08-2009 17:02 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
argro schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:02:
Mijn ervaring met schakelen bergop is dat dat best goed gaat, zolang je maar maximaal 1 tandje op of af schakelt. Wanneer ik schakel van de 23 naar de 25 dan trap ik gewoon rustig door alsof er niets aan de hand is. Wanneer je natuurlijk al staand op de pedalen volle bak omhoog knalt is dat niet het juiste moment om te schakelen, maar dit is vrij logisch. Zolang je echter rustig al zittend omhoog peddelt dan is mijn ervaring dat je gewoon door kunt blijven trappen tijdens het schakelen.
Klopt wel, zolang je inderdaad op een langere klim zit, zal je intensiteit veel lager zijn en is dat geen probleem. Maar als je volle pond, bijvoorbeeld staand, op een korte klim omhoog gaat, dan is het niet verstandig. En niet voor iedereen is dat logisch om dan niet te schakelen :) Althans ik zie het nog maar al te vaak gebeuren... of beter gezegd, dat hoor je gewoon. Het knarsen van die ketting op de tanden als ineens een Keutenberg ofzo op moet met een tour. Er vallen er altijd een paar helemaal stil door te laat terug te schakelen en dan is zelfs de Keutenberg lang :+

pepernooot

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

@ Dinkelover:
Bedankt voor de geruststellende woorden ;).
Maar ik begrijp het helemaal en we zien het zaterdag gewoon.
Ik zet voor gewoon het kleinste blad erop zodat ik achter genoeg speling heb.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
argro schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:46:
Klinkt alsof het een keer tijd wordt voor een grote GoT rondrit door de duinen ;)
Leuk, ik doe mee :D dan kunnen we bijvoorbeeld vanaf Scheveningen fietsen naar Bloemendaal aan zee, naar Parnassia, daar een bakje koffie doen ofzo. Dat is iets van 50km, maar dan moet je ook nog terug, dus dan ben je wel een dag bezig.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45
Wel grappig inderdaad, ik fiets daar ook een paar keer per week, in de avond. Ik woon aan de langevelderslag, dus ik ken het gebied redelijk. Veel mensen fietsen inderdaad over het schelpen en klinkerpad. Helemaal fout natuurlijk! Ietsjes omfietsen is vele malen fijner. Ik ben trouwens te herkennen aan de zeer witte benen en hoge velgen :P Vraag me af of ik toevallig ook mensen tegen ben gekomen, er fietsen veel mensen tussen zandvoort en langevelderslag. Terecht overigens, het is goed fietsen daar!

• Widow
Als je omfietst kom je alleen wel langs een camping met allemaal spelende kinderen en parkerende auto's, dat vond ik de vorige keer wat minder toen ik daar reed.

Roep trouwens maar een keer als je me ziet fietsen, ik heb denk ik de grootste fiets hier >:) matzwarte cannondale in framemaat 66cm, en blauwe vlammen op mn shirtje.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Leuk, ik doe mee :D dan kunnen we bijvoorbeeld vanaf Scheveningen fietsen naar Bloemendaal aan zee, naar Parnassia, daar een bakje koffie doen ofzo. Dat is iets van 50km, maar dan moet je ook nog terug, dus dan ben je wel een dag bezig.
Wanneer dat in het weekend of de avond gaat plaatsvinden, wil ik ook proberen erbij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik fiets er op ook met enige regelmaat.. op het fietspad tussen zandvoort en langeveldseslag kom ik altijd een tamme vos tegen.. heel vervelend, andere fietsers hebben dan nog wel eens de neiging om vol in de ankers te gaan midden op het pad..

Als ik mee ga op dat tochtje, doe ik het wel de andere kant op ==> b'daal => Scheveningen==> naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik lees hierboven een tamme vos, maar ben ik de enige die regelmatig last heeft van vogels en konijnen? Heb inmiddels al een merel dood gereden... beestje zat aan de rand van het fietspad en besloot plots over te steken en kom 'm niet meer ontwijken. En deze week had ik bijna een konijn geraakt, vol in de remmen... en met piepende bandjes 'm op een haar na gemist.

Misschien moest ik maar maar eens een oude speelkaart tussen de spaken laten klepperen :+

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45
Klopt inderdaad. Ik wil regelmatig weleens laat gaan fietsen tussen 2100 en 2200. Dan springen er echt zeker 10 tot 20 konijntjes over het pad nét voordat je voorbij gaat. Heb al een keer over zo'n beest heen gereden met mijn voorwiel, maar die kon ik gelukkig nog wel optillen zodat hij volgens mij niet teveel schade had. Remmen ging echt niet meer omdat het echt vlak voor mijn wielen was. Doe je inderdaad weinig aan. Maarja daar heb je in het gebied tussen Noordwijk en Zandvoort gewoon last van. In de winter moet ik ook regelmatig remmen voor herten die op het mountainbike parcours lopen. Klote natuur ook altijd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
hendrikjan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:58:
Ik fiets er op ook met enige regelmaat.. op het fietspad tussen zandvoort en langeveldseslag kom ik altijd een tamme vos tegen.. heel vervelend, andere fietsers hebben dan nog wel eens de neiging om vol in de ankers te gaan midden op het pad.
Vind het niet gek dat andere fietsers vol in de ankers gaan voor een vos. Ik ben één keer tegen een vos aangereden en heb toen mogen genieten van een enkeltje zadel - asfalt. Dat was geen feest kan ik je vertellen. Als ik een vos in de buurt van het fietspad zie dan ga ik ook vol in de ankers.
rdluca schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:11:
[...]

Wanneer dat in het weekend of de avond gaat plaatsvinden, wil ik ook proberen erbij te zijn.
Op een zaterdag om een uur of 9 of 10 verzamelen bij de kruising van de Harstenhoekweg en de Pompstationsweg (bij die ijscokar) lijkt mij een mooi plan.

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 21-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
- overbodig -

[ Voor 95% gewijzigd door argro op 21-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Roet schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:38:
Wel grappig inderdaad, ik fiets daar ook een paar keer per week, in de avond. Ik woon aan de langevelderslag, dus ik ken het gebied redelijk. Veel mensen fietsen inderdaad over het schelpen en klinkerpad. Helemaal fout natuurlijk! Ietsjes omfietsen is vele malen fijner. Ik ben trouwens te herkennen aan de zeer witte benen en hoge velgen :P Vraag me af of ik toevallig ook mensen tegen ben gekomen, er fietsen veel mensen tussen zandvoort en langevelderslag. Terecht overigens, het is goed fietsen daar!
Ik fiets altijd vanuit Lisse en kom dan vanaf Solasi Langevelderslag opfietsen. Blauwe JanJanssen Nemo hybride racefiets met een zwarte Nailini kleding. Probleem is dat ik nog niet echt veel tijd heb om veel meer te gaan fietsen. Merk dat ik nu na 75 Km gewoon kapot ben, en dan fiets ik rond de 25/26 km/u. Zal deels toch ook aan het materiaal liggen, een echte race fiets heeft een nog iets dunnere band normaal gesproken. Maar ook door een tekort aan training. Moet eigenlijk een periode elke dag korte afstanden gaan fietsen met in het weekeinde een langere afstand. Maar zolang ik in Zeist werk en in Lisse woon gaat dat niet lukken :(

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 11:16
Kent iemand die tabletjes met mineralen (+ wat lange en korte koolhydraten waarschijnlijk) die je in een bidon kunt gooien om een lekker sportdrankje te krijgen?

Een kennis uit Duitsland had ze laatst bij zich, volgens hem waren ze daar heel goedkoop (een euro of zo voor een kokertje van 10). Hier in Nederland zie ik alleen maar isostar, maar dat vind ik behoorlijk duur eigenlijk.
Weet iemand een (web)winkel waar zoiets een beetje betaalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Rose.de gebruik ik voor de oplostabletten etc., altijd goede en snelle service gehad van ze.
Naast Rose, koop ik regelmatig bij bikeparts4u.nl, futurumshop.nl en featherbikes.nl, allemaal topservice.

Mijn nieuwe aanwinst, graag deze ook in de startpost verwerken:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2po71pu.jpg
U ziet op de foto het volgende:
Canyon Ultimate CF F10 2008, framemaat 58
SRAM Rival 2009 groep
Fulcrum Racing 3 wielen
Continental GP4000 banden
Deda Nuova Sfida stuur, Deda stuurlint
Deda Ultra zadelpen
Speedplay Zero pedalen
7,8kg zoals op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/29ngwt2.jpg
detail foto

Heb vanmiddag een kort rondje van 54kilometer gemaakt.
Mijn conditie is belabberd, merkte ik vooral de laatste helft over de leimuiderdijk, stevige wind tegen en weg snelheid :p
Heb er 2 uur over gedaan, m'n gemiddelde snelheid kwam op 25.75kilometer per uur :z
Geboren amsterdammer en verdwalen in het Amsterdamse bos 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door RoadKill21 op 22-08-2009 18:43 . Reden: doh ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik ben vandaag diep gegaan. Mijn doel was via Ochten naar Rhenen te gaan en dan daar wat te fiesten (grebbenberg). Alleen het is anders gelopen. Bij ochten kwam ik een andere rijder tegen en even een gesprek aangeknopen. Ik zeggen dat ik voor de eerste keer de grebbenberg ging doen en toen zei hij, ga je toch lekker met mij mee. (ik weet mag niet met vreemde mee, maar zat wel snor ;) ).
Het resultaat, lekker lang in de Utrechtse Heuvelrug gefietst met hier en daar en klim. Ben door veenendaal geschoten. Heb ook amerongen en al die andere 'gehuchten' aangedaan.
Damn wat fietst dat anders, in het achterwiel van iemand.

In totaal 2 goede klimmen gehad, eentje op de heuvelrug, weet alleen niet welke 'berg'/heuvel het precies weg. En op de terugweg nog het steile stuk van de Grebbenberg (aardig van die man, die had het zo gepland dat we daar langs zouden komen :P).

Ik weet alleen niet precies hoeveel ik gereden heb en hoelang precies. Dit omdat onderweg mn kilometerteller eraf ging. Wou even wat checken waardoor ie eraf schoot. Resultaat alle data enzo weg. Nu heeft hij ong 60km gereden (woont in Ochten) en ochten - tiel is +/-12km. Dus in totaal ong 85km gefietst vandaag. En ben iets langer dan 3 uur weg geweest dacht ik.

Nu dus maar een andere teller gekocht, gelijk maar draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:09
Vraagje. Kent er iemand Gerimax? Ontzettend sterke (sport)drank, hier word het niet verkocht. Moet speciaal uit (ik meen) Denemarken komen. Iemand die het gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vroeg me even af wat ontzettend sterk aan sportdrank kan zijn enzo. Daarom even gegoogled. Waarom lijkt het je goed iets met ginsengetracten (want daar gaat het blijkbaar om bij Gerimax) te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb even ginsen extracten opgezocht en het blijkt dus een 'kruid' te zijn wat in China en Korea helemaal super is. Echter is de vraag 'waarom wordt het niet in nederland verkocht'. Het kan zo maar zijn dat de medische diensten hier het 'schadelijk oid' hebben bevonden.

Zover ik heb kunnen vinden op een site over Ginsend is dat er eigenlijk 2 versies (met verschillende) effecten zijn. De chinese en de koreaanse.
hier kan je wat meer erover lezen. Maar het gebruik van bijvoorbeeld Isostar (of iets in die geest) lijkt me dusdanig voldoende maar weet niet wat Gerimax percies kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
begintmeta schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:38:
Ik vroeg me even af wat ontzettend sterk aan sportdrank kan zijn enzo. Daarom even gegoogled. Waarom lijkt het je goed iets met ginsengetracten (want daar gaat het blijkbaar om bij Gerimax) te gebruiken?
Het gaat me er niet om of het goed is, maar of mensen het hier gebruiken. Als je het drinkt staan echt al je luchtwegen na een tijdje wagenwijd open! Alleen als je het ruikt zowat al :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee ik gebruik het niet en ik ken ook niemand. Ik ken wel mensen die β2-agonisten gebruiken als hun luchtwegen niet genoeg open staan, schijnt uitstekend te werken.

Wat de triterpenen uit de ginsengwortel allemaal doen: ik zou het niet weten. Je kunt het spul redelijk makkelijk krijgen, dus probeer het als je daar behoefte aan voelt.

Er zijn trouwens vast wel met Gerimax (geriatrisch gerichte naam?) vergelijkbare dranken trouwens, het loont misschien Nederlandse shops/sites af te speuren. Zoeken naar ginseng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
RikTW schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:39:
Kent iemand die tabletjes met mineralen (+ wat lange en korte koolhydraten waarschijnlijk) die je in een bidon kunt gooien om een lekker sportdrankje te krijgen?

Een kennis uit Duitsland had ze laatst bij zich, volgens hem waren ze daar heel goedkoop (een euro of zo voor een kokertje van 10). Hier in Nederland zie ik alleen maar isostar, maar dat vind ik behoorlijk duur eigenlijk.
Weet iemand een (web)winkel waar zoiets een beetje betaalbaar is?
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2285/reblok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/5207/reblokii.jpg
Bedoel je deze (energie en antioxydantbescherming)?
Zijn kauwtabletten, maar kun je ook in je bidon kwakken.
Ze zijn € 0,50 per stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 11:16
Bi-zonder schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

[]
Bedoel je deze (energie en antioxydantbescherming)?
Zijn kauwtabletten, maar kun je ook in je bidon kwakken.
Ze zijn € 0,50 per stuk..
Eerder zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.trentinobikewear.nl/uploads/afbeeldingen/produkten/isostar/sportvoeding/_thumbs/515046.jpg
maar dan goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Griffin schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:48:
Ik heb even ginsen extracten opgezocht en het blijkt dus een 'kruid' te zijn wat in China en Korea helemaal super is. Echter is de vraag 'waarom wordt het niet in nederland verkocht'. Het kan zo maar zijn dat de medische diensten hier het 'schadelijk oid' hebben bevonden.

Zover ik heb kunnen vinden op een site over Ginsend is dat er eigenlijk 2 versies (met verschillende) effecten zijn. De chinese en de koreaanse.
hier kan je wat meer erover lezen. Maar het gebruik van bijvoorbeeld Isostar (of iets in die geest) lijkt me dusdanig voldoende maar weet niet wat Gerimax percies kan.
Ginseng heeft niet echt bijwerkingen, anders dan misselijkheid, hoofdpijn en moeite om in slaap te vallen (dat laatste vergelijkbaar met caffeine). Ginseng zou oa. positieve effecten hebben op de bloeddruk, weerstand en coritsollevels (stress-hormonen) en een energieboost geven, maar er zijn niet heel veel goede studies naar uitgevoerd. Ginseng is hier wel te koop: bij smartshops kun je het wortelpoeder kopen en in een aantal theevarianten van Celestial Seasonings zit het ook verwerkt.

Chinese en Koreaanse Ginseng zijn trouwens dezelfde plant, P. Ginseng. Daarnaast is er ook nog Amerikaanse Ginseng.

Meer info vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Cocytus schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:20:
[...]

Ginseng heeft niet echt bijwerkingen, anders dan misselijkheid, hoofdpijn en moeite om in slaap te vallen (dat laatste vergelijkbaar met caffeine).
Ik vind dat toch best wat bijwerkingen. Natuurlijk moet je zelf afwegen of de prestatiewinst voor jouw (de gebruiker) afweegt tegen de nadelen. Voor mij persoonlijk dus niet aangezien ik al wat slaap problemen heb en al best vaak met vervelende en erge hoofdpijnen kamp. (maar dat is mijn situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Vanmorgen weer wezen fietsen met een vriend van me. We hebben deze weg gedaan: http://www.google.nl/maps...pn=0.159761,0.275688&z=12 Zat dus 2x de Amerongseberg in, beide kanten. Heerlijk om daar te klimmen, gaat lekker omhoog, echter was die vriend van me gisteren nog al brak en heeft hij weinig gegeten, vanmorgen ook weinig en zo kwam er bij hem niet veel van terecht, heenweg ging nog wel maar op de berg heb ik beide kanten mijn eigen tempo gereden en dan beneden op hem gewacht (zo'n 5 minuten :X ) En op de terugweg heb ik het 'kopwerk' gedaan en kon ik niet harder dan 28km/h omdat ik 'm er anders afreed. Beetje jammer dus, want ik had een stuk harder gekund.

Volgende week heerlijk een weekje vrij, ga veel fietsen denk ik, maar eens wat mooie routes bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Even een spier/bot gerelateerde vraag. Zaterdag dus best veel op de fiets gezeten en had een beetje last van mn 'zitvlees' :P. Echter vandaag nogsteeds veel last van mn stuitje. Nu heb ik een paar vragen:
- Moet ik nu rust houden of gewoon vanavond weer even op de fiets stappen om uit te fietsen.
- Hoe kan het dat ik last van mijn stuitje heb. Zit ik dan te veel naar voren of meestal te ver naar achteren.

Ik denk dat ik sowieso een keer naar een vriend ga om te kijken of ik goed zit (is een (amateur)wielrenner en fietsenmaker). Misschien zit ik wel niet helemaal goed en krijg ik dus tijdens lange ritten te veel last van mn stuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Is er ergens een webshop die de treinhoorn der fietsbellen heeft? Zit toch te denken zoiets op mn fiets te knallen omdat het iets meer "sociaal geaccepteerd" is om te bellen dan te roepen of je er langs mag. Zie her en der wel wat bellen, maar daar staat niet bij hoe hard ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik klapper altijd met mijn remgrepen ipv bellen (en neem gas terug)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik vraag/roep altijd met mijn meest vriendelijke stem "Pardon" en ik neem enorm gas terug (bijna geen snelheidsverschil, pas na het passeren weer even aanzetten), en dan nog verontschuldigt bijna iedere fietser zich een beetje geschrokken en soms ook licht verontwaardigd. Een fietsbel wordt blijkbaar vriendelijker ervaren dan gewoon netjes vragen of je er langs mag 8)7 Dus bij iedere fietser overweeg ik opnieuw om toch maar een fietsbel te monteren :P Vind het alleen totaal niet staan op een racefiets, daarom rijd ik nu ook weer zonder...

[ Voor 16% gewijzigd door Elwood Blues op 24-08-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Elwood Blues schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:17:
Vind het alleen totaal niet staan op een racefiets, daarom rijd ik nu ook weer zonder...
ik heb die van mij onder mijn stuurpen gemonteerd... je ziet er praktisch niets van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Mijn Cube Attempt heeft Fulcrum-velgen met een extreem luidruchtig vrijwiel. Even de pedalen stil en forenzen, kinderen, huisdieren en zelfs hardhorende hoogbejaarden duiken verschrikt de berm in.

>:)

Weet iemand een LBS in de omgeving van Utrecht waar je zadels kunt uitproberen voor een weekje? Mijn zadel is een beetje kromgezeten door de vorige eigenaar en dat wordt steeds erger. Kan er geen prettige houding meer op vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Gluten Parody op 24-08-2009 13:54 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik kom onderweg alleen maar gepensioneerden tegen die niet horen wat je tegen ze zegt, dus vandaar dat ik een bel wil hebben. Maar dan wel een die flink veel herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/normal/60671275-fietsbel-paard.jpg

Zeg nou zelf, zoiets staat toch hartstikke leuk op je racefiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als je een geel stuur hebt en blauw stuurtape kan dat er ook nog wel bij ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vorige week ook een racefietsje gekocht voor erbij (heb al een paar jaar een MTB). Een heuse X-Trail met full Sora 2009 afmontage ;) En dat voor 399 euro, nieuw (link) :). Heb ook wel zitten kijken naar tweedehands, maar het is altijd een beetje de vraag wat de technische staat is (kon ook maar weinig vinden). Heb daarom iets meer neergeteld voor een nieuwe. En hij bevalt tot nu toe prima. Mag dan wel een budgetfiets zijn met goedkope groep, maar dat Sora valt me nog best mee. Gewoon Hollowtech2 crankstel, Ahead balhoofd, remgrepen met shifters erin etc. Heb er SPD-pedalen opgezet zodat mn MTB-schoenen erop passen en blazen maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fietssportief.nl/img/gd/productfotos/232_640_1.jpg

Las trouwens net een reactie van iemand dat ie zn MTB ook wel als racefiets gebruikte en er gemiddeld 30 mee rijdt. Dat vind ik vrij optimistisch. Ik had mijn MTB ook enigszins omgebouwd (slicks erop gezet) voor weggebruik, maar kon iemand met een racefiets echt niet bijhouden. MTB is ook veel gevoeliger voor wind (dnek ik ook logisch met die dikke banden/frame/andere houding). Met tegenwind ging ik niet harder dan 25, terwijl ik met de racefiets weinig merk van wind en gewoon 32/33 blijf rijden en nog makkelijk naar de 40 kan sprinten. Vind het verschil in snelheid tussen MTB<>racefiets erg groot.

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 24-08-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:55

Pater

Terry Tate

Mmmm... De zoektocht naar een nieuwe fiets is nog steeds in volle gang.

Naast de Ridley Damocles vind ik dit ook wel een erg mooi fietsje:
Bulls Night Hawk 3

Praktisch geen info verder op internet te vinden qua gebruikerservaringen, maar waarmee deze fiets is afgemonteerd + het gewicht (7,2 kg) en het feit dat ik hem voor rond de EUR 2500,- kan krijgen, spreekt mij wel aan.

Moeilijk, maar ik vind dit toch wel een heel erg mooi fietsje. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier al tijden mee en zal binnenkort eens een fotootje van m'n fiets plaatsen. Wacht nog steeds op de levering van m'n zadel (heb ondertussen een Fizik testzadel erop zitten).

Ben een week geleden 5 dagen in de Alpen geweest t.h.v. Bourg d'Oisans. Had eigenlijk nog nooit geklommen, maar ik ben echt helemaal verkocht! Natuurlijk was het niet echt mogelijk alle beklimmingen in de omgeving te doen, maar o.a. deze gedaan: Col d'Ornon + klimmetje naar Villard-Reymond + geinige afdaling aan de 'Bourg-kant van de berg' + Lautaret & Galibier (vanaf La Grave) en 2 x Alpe d'Huez. Eerste keer Alpe (dag 2) in 55 min. bij het spandoek/waterbak/Arrivée, laatste ochtend in 58:33 tot de TdF finish. Beide keren gemeten van het 0 km. bordje aan de voet. Ik heb het idee dat dit, met wat specifiekere training, onder de 50 min. (TdF) moet kunnen, iemand daar ervaring mee? :)

Wil volgend jaar ook de Marmotte gaan rijden. Ik denk alleen dat dat geen pretje gaat worden met m'n 39x27, misschien is een 50/34 of een 52/36 een betere optie. Dat betekent wel een nieuw crankstel (heb nu dubbel 53/39), maar is het wellicht wel waard. Het evenement duurt nog even, dus tijd genoeg om wat te proberen/te testen/erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:39
@Pizzaboer_JA: nette tijden. Ik doe hem in 1:15 en wil volgend jaar ook de Marmotte gaan rijden. Alleen ik zit met hetzelfde probleem als jij qua versnellingen. Maar in geval van een triple, moet je dan niet ook de voorderailleur én schakelhendels vervangen? Dat wordt dan een dure grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Vandaag op mijn werk naar de Eneco Tour zitten kijken... nee niet op tv, ze reden door onze straat heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ging gisteren na werktijd ff een stukje fietsen met een collega van me, beide op racefietsen. Hij had mijn fiets nog niet gezien, het eerste wat ie zegt is "Wat een hekwerk!" _O- hij is 1,70, en had nog nooit een fiets gezien met een 66cm frame.

[ Voor 11% gewijzigd door Widow op 26-08-2009 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Gluten Parody schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:21:
Vandaag op mijn werk naar de Eneco Tour zitten kijken... nee niet op tv, ze reden door onze straat heen ;)
Dat is toevallig bij mijn werk reden ze ook door de straat.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

werken we allemaal in amersfoort dan? ik had vooral last van de file 's ochtends maar helaas geen tijd om even te gaan kijken in het centrum

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Ja ik werk in Amersfoort.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zaterdag is de grote dag waar ik nu al wekenlang naartoe leef. De Vuelta toertocht, 120 km door het Drentsche en Groningsche land :) De eerste keer dat ik meedoe aan zo'n grote tocht en zit nu al dagen de weervoorspellingen in de gaten te houden. Helaas ziet het er naar uit dat het niet de mooiste dag van augustus gaat worden:

Zonneschijn (%): 40
Neerslagkans (%): 60
Neerslaghoeveelheid (mm): 1-2
Minimumtemperatuur (°C): 11/13
Middagtemperatuur (°C): 19
Windrichting: W
Windkracht (bft): 4

Het doel is uitrijden dus we willen vroeg vertrekken (07:30u) om te voorkomen dat we in tijd nood komen. Nu vraag ik me af of het met deze wind + temperaturen het niet behoorlijk koud zal zijn op de fiets? Ik heb al deze armwarmers:
Afbeeldingslocatie: http://www.xc-sports.com/xc/images/sportful_manchettes.jpg

Maar nu vraag ik me af of beenwarmers ook nodig gaan zijn? Iemand ervaring met het fietsen met dit soort temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

19 graden is niet koud als het niet regent. Je benen blijven wel warm :P
Als het gaat regenen wil het nog wel een beetje koud/fris worden. Gewoon zorgen dat je bovenlichaam warm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
Jazzper schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:41:
werken we allemaal in amersfoort dan? ik had vooral last van de file 's ochtends maar helaas geen tijd om even te gaan kijken in het centrum
Woon in Leusden(naast Amersfoort) dus heb ff een middagje vrij genomen om te kijken.
Wel leuk om te zien allemaal :)

Volgend jaar ook is een fietsje aanschaffen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
Griffin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:13:
Als het gaat regenen wil het nog wel een beetje koud/fris worden. Gewoon zorgen dat je bovenlichaam warm blijft.
Gisteren gefietst toen het dat soort weer was, maar ik had het toch behoorlijk koud zonder warmers, vooral toen het even regende kreeg ik het behoorlijk koud, je kan het maar beter te warm hebben dan te koud denk ik dan ;)

[ Voor 40% gewijzigd door .Tom op 26-08-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Griffin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:13:
Die 19 graden is natuurlijk wel de max van de dag, 's ochtends om 07:30u zal het zeker niet warmer zijn dan een graad of 15 gok ik.
.Tom schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

Gisteren gefietst toen het dat soort weer was, maar ik had het toch behoorlijk koud zonder warmers, vooral toen het even regende kreeg ik het behoorlijk koud, je kan het maar beter te warm hebben dan te koud denk ik dan ;)
Hmm... dan toch maar eens kijken of we nog een setje beenstukken kunnen aanschaffen. Ben beetje bang dat m'n knieën teveel afkoelen en dan krijg ik daar meestal last vast, althans... met hardlopen, maar zal met fietsen wel net zo zijn dan. Begint een dure hobby te worden dat fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... dan toch maar eens kijken of we nog een setje beenstukken kunnen aanschaffen. Ben beetje bang dat m'n knieën teveel afkoelen en dan krijg ik daar meestal last vast, althans... met hardlopen, maar zal met fietsen wel net zo zijn dan. Begint een dure hobby te worden dat fietsen :+
Arm/beenstukken kosten niet zoveel (20/30 euro ofzo). Er zijn trouwens ook kniestukken die tot je scheenbeen reiken.

Ik ga hem zaterdag ook rijden (120K) en beetje afhankelijk van het weer met/zonder beenstukken. Armstukken vind ik wel een redelijke must, vooral op het tijdstip van starten. Mocht het later (te) warm worden, kun je ze natuurlijk altijd in je fietsshirt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Het zijn ook niet zozeer de kosten van de beenstukken zelf, maar het telt wel lekker door bij het totaal aantal euro's dat dit jaar al is uitgegeven aan de nieuwe hobby :)

Hoeveel eten ben je trouwens van plan mee te nemen? Ik zat zelf te denken aan een aantal mueslirepen en wat eierkoeken. Denk dat het daarmee wel voel te houden is na 's ochtends een goed ontbijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ruud2001 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:23:

Hoeveel eten ben je trouwens van plan mee te nemen? Ik zat zelf te denken aan een aantal mueslirepen en wat eierkoeken. Denk dat het daarmee wel voel te houden is na 's ochtends een goed ontbijt.
Ik zou een schatting maken van de hoeveelheid tijd die je er mee bezig denkt te zijn en dan ieder uur een consumptie...

Het is een toertoch, maar dat wil niet zeggen dat er door iedereen rustig getourd wordt.. Er wordt door deze of gene ook gewoon volle charge gekoerst... Als je daar aan wil mee doen, dan is van dat astronauten voedsel misschien wel een aanrader.. Ik ben zelf best te spreken over de power bar gelletjes, een beetje een onhandig "tubetje" maar ze hebben mij een aantal keren echt behoorlijk uit een dip doen komen . .. Vooral die met caffeine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Nou, het doel is uitrijden dus daaruit blijkt eigenlijk al dat we zeker niet volle bak zullen koersen :P Thanks voor de tip van ieder uur een consumptie... klinkt als een goeie stelregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Met een dergelijke tocht van 120km ben je circa 4 uur bezig. Wanneer je ieder uur iets gaat eten dan heb je aan 3 consumpties genoeg. Ik zou voor de zekerheid 5 consumpties meenemen. Denk dan aan mueslirepen, ontbijtkoek, repen e.d..

Wat arm- en beenstukken betreft zou ik die zaterdag lekker thuislaten. Maar dat is natuurijk erg persoonlijk. Koud heb ik het zelden. Bij een middagtemperatuur van 19 graden celcius vind ik arm- en beenstukken dus niet nodig, ook 's ochtends niet. Daarbij neem ik het liefst zo weinig mogelijk spullen mee.

[ Voor 39% gewijzigd door argro op 26-08-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

als ik vier uur zou rijden, dan zou ik vier conumtpies meenemen en niet drie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zorg, naast het eten, dat je bijtijds eet. Dus niet als je 'je zelf leeg' voelt, want dan ben je eigenlijk te laat. Ook zorgen voor genoeg en goed drinken. Niet gewoon wat maar er iets van Isostar in doen. Helpt ook een hoop.

ikzelf vind isostar best prijzig, dus ik doe meestal een beetje multivitamine/diksap in mn bidon, mespuntje zout en aanmengen met water. Is goed te drinken en houd je suiker en zout level op pijl. Ga geen pure sappen drinken, dit is te dik en kan niet zo snel opgenomen worden door het lichaam (is mij verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:39
Zo meteen maar actie ondernemen dan:

Zondag 30 aug Scheveningen - Zandvoort GoT-forum tocht 75km

Komende zondag om 10:00 vertrek vanuit de frietkraam bij de Harstenhoekweg en de Pompstationsweg. Met meer dan 5 man gaat de tocht door. Tempo lekker rustig aan in de groep rond de 30km/uur, pauze met een ijsje/cola vlak voor Zandvoort.

Deelnemers:
Aristos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
hendrikjan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:45:
als ik vier uur zou rijden, dan zou ik vier conumtpies meenemen en niet drie..
Eén consumptie na uur 1, Eén consumptie na uur 2 en Eén consumptie na uur 3. De consumptie na uur 4 hoef je niet mee te nemen, die koop/krijg je bij de finish. Drie consumpties meenemen dus.
Griffin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:53:
ikzelf vind isostar best prijzig.
Vind ik best meevallen. Zo'n bus met poeder kost een euro of 8, daar haal ik naar schatting toch wel zo'n 30 bidons uit. Dat is zo'n 25 eurocent per bidon. Dat zijn de kosten niet.
Aristos schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:34:

Komende zondag om 10:00 vertrek vanuit de frietkraam bij de Harstenhoekweg en de Pompstationsweg. Met meer dan 5 man gaat de tocht door. Tempo lekker rustig aan in de groep rond de 30km/uur, pauze met een ijsje/cola vlak voor Zandvoort.

Deelnemers:
Aristos
Lijkt mij super, maar ik zit komende zondag eigenlijk een beetje met andere zaken die meer prioriteit hebben. Zet mij maar op de reservelijst.

[ Voor 58% gewijzigd door argro op 26-08-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

MC SpandX - Performance, it's the name of the game!

mooier in HD (klikken)

• Widow
Aristos schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:34:

Deelnemers:
Aristos
Hey dat lijkt me best leuk :D het is alleen wel een aardig stuk fietsen vanaf Haarlem, ik ga zo even kijken of ik een bestelbus kan lenen om daarmee die kant op te gaan. Zijn er meer wielrenners die mee willen rijden vanaf Haarlem?

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Jazzper schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:32:
MC SpandX - Performance, it's the name of the game!

[video]

mooier in HD (klikken)
geweldig!!

• Bi-zonder
  • Niet online
@ iedereen met eet/drink opmerkingen:

Wat eten jullie weinig!!
Ik eet elk half uur. Hoef niet eens op klokje te kijken,..elke half uur zegt lichaam 'eten'.
Afgewisseld, snelle en langzame suikers. Ongeveer elke 30 km bidons her-vullen.

Heb van de week nog preek gehad over m'n verkeerde 'voor de rit eten'. Ook dit wordt opgevoerd..

Dus voor mij ziet de tocht er zo uit, qua eten/drinken:

Twee uur voor rit: pannekoeken
Vlak voor start: start-bar en overrijpe banaan
Elke half uur: snelle/langzame suikers afgewisseld
Half uur voor finish: speciale snelle suiker bar
Direct na rit: Recovery drank (binnen half uur)

@Ruud:
Wat betreft kleding: misschien windjackie aan? (dun, prop je later onder je shirt). Houd je lijf droog en warm. Als jij snel last van knieën hebt, beenstukken aan, eerste uur. Prop je ook in je shirt daarna.
zijn kleine propjes bij elkaar hoor, zeker als je er een rolletje van maakt.

Wat eten betreft,..waarom neem je geen speciale barretjes mee? Zitten noodzakelijke koolhydraten, vitamine, energie, etc..in. nemen ook nog eens minder plek in dan eierkoeken!

[ Voor 27% gewijzigd door Bi-zonder op 27-08-2009 11:20 ]

• argro
Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:11:
@ iedereen met eet/drink opmerkingen:

Wat eten jullie weinig!!
Ik eet elk half uur. Hoef niet eens op klokje te kijken,..elke half uur zegt lichaam 'eten'.
Afgewisseld, snelle en langzame suikers. Ongeveer elke 30 km bidons her-vullen.

Heb van de week nog preek gehad over m'n verkeerde 'voor de rit eten'. Ook dit wordt opgevoerd..

Dus voor mij ziet de tocht er zo uit, qua eten/drinken:

Twee uur voor rit: pannekoeken
Vlak voor start: start-bar en overrijpe banaan
Elke half uur: snelle/langzame suikers afgewisseld
Half uur voor finish: speciale snelle suiker bar
Direct na rit: Recovery drank (binnen half uur)
Over wat voor rit hebben we het hier?

Als ik in het weekend of 's avonds spontaan twee uurtjes ga fietsen dan heb ik helemaal geen tijd voor pannenkoeken en overrijpe bananen heb ik doorgaans ook niet op voorraad. Zo'n ritje gaat bij mij prima met een stuk ontbijtkoek, een mueslireep of een reep.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 27-08-2009 11:22 ]

• Bi-zonder
  • Niet online
argro schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:22:
[...]
Over wat voor rit hebben we het hier?

Als ik in het weekend of 's avonds spontaan twee uurtjes ga fietsen dan heb ik helemaal geen tijd voor pannenkoeken en overrijpe bananen heb ik doorgaans ook niet op voorraad. Zo'n ritje gaat bij mij prima met een stuk ontbijtkoek, een mueslireep of een reep.
Over ritten vanaf 30 km en hoger. Ritten vanaf 60 km, 2 uur voor rit speciale pasta.

Wow,..2 uur fietsen op een mueslireep..ik snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt, echt niet.

Bananen horen bij m'n standaard huishoud-assortiment..

Je kunt heel makkelijk 2 uur voor fietsen pannekoeken eten hoor. Eventueel neem je voorverpakte. Opwarmen, stroop, chocopasta erop klaar. Kost je nog geen kwartier.
Anders bak je stapel, in koelkast en daarna ook alleen opwarmen.

Je eet toch altijd 2 uur voor fietsen neem ik aan?

• argro
Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Over ritten vanaf 30 km en hoger. Ritten vanaf 60 km, 2 uur voor rit speciale pasta.

Wow,..2 uur fietsen op een mueslireep..ik snap niet hoe je dit voor elkaar krijgt, echt niet.

Je kunt heel makkelijk 2 uur voor fietsen pannekoeken eten hoor. Eventueel neem je voorverpakte. Opwarmen, stroop, chocopasta erop klaar. Kost je nog geen kwartier.

Als ik 's avonds ga fietsen doe ik dat direct na het werk. De bodem daarvoor is de lunch va 13.00 uur, ruim 2 uur van tevoren zegmaar. Avondeten doe ik dan na het fietsen.

In de weekenden pak ik vaak na het ontbijt de fiets. Zo'n ontbijt is niet anders dan andere weekend-ontbijtjes. 2 broodjes, kop koffie, eitje en een glas jus.

Als ik dit zo allemaal hoor is er bij mij nog wel wat ruimte voor optimalisatie.

• Griffin

Griffin

Is mythical

@argo:
Met optimalisatie kan je ook te ver gaan. Als jij je op dit moment 'goed' voelt tijdens het trainen moet je niet opeens je hele eetpatroon omgooien, maar rustig gaan aanpassen.

Zelf snap ik het nut van de 'pannenkoeken' niet echt. Ja het is zoet en ja er zitten koolhydraten in, maar als 2 boterhammen met zoet neemt is dat ook het geval.

Als ik savonds ga fietsen doe ik dit na het eten. Er zit dan meestal ong 30min-1uur tussen eten en fietsen. In het weekend vertrek ik meestal rond 1 uur. Ik heb dan mijn lunch (meestal iets meer dan normaal) rond 12 uur op. Dus zit er ook weer 1 uur tussen. Verder neem ik dan 2 muslirepen mee. En tijdens het fietsen heb ik dan geen honger.

Maar ieder lichaam is anders en vraag op een andere manier om energie. Ook is het gewenning. als je je lichaam continue vanaf het begin 'volstopt' met een X hoeveelheid energie dan gaat je lichaam hiernaar werken. Als je dan een keer minder eet dan merkt je dit.
Het zelfde is andersom. Als je altijd 'minder' eet dan leert je lichaam hiermee om te gaan. Ga je opeens heel veel eten dan kan je lichaam hier anders op reageren dan verwacht.

Zowel afbouwen (van veel eten naar wat minder) en opbouwen (van weinig naar meer eten) moet je rustig doen naar mijn weten.

• Bi-zonder
  • Niet online
argro schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:55:
[...]
Als ik 's avonds ga fietsen doe ik dat direct na het werk. De bodem daarvoor is de lunch va 13.00 uur, ruim 2 uur van tevoren zegmaar. Avondeten doe ik dan na het fietsen.

In de weekenden pak ik vaak na het ontbijt de fiets. Zo'n ontbijt is niet anders dan andere weekend-ontbijtjes. 2 broodjes, kop koffie, eitje en een glas jus.

Als ik dit zo allemaal hoor is er bij mij nog wel wat ruimte voor optimalisatie.
Aardige argro (dit mag ik zeggen ;) ) je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op!

Als iemand tegen jou zegt: "ik ga autorijden, zo'n 230 km vanaf Den-Haag richting Assen, om on topic te blijven,,...maar doe geen benzine, koelvloeistof, ruitenvloeistof, olie, etc.. in de auto". Dan zul jij waarschijnlijk (terecht) zeggen:"Lijkt me niet zo'n slim plan".

Wat jij doet met fietsen, om 13:00 lunchen en dan later fietsen:...niet zo slim..

Jij vraagt je lichaam, wil je me gezond en leuk en liefst snel op de fiets houden...tegelijkertijd zeg je: maar je krijgt daarvoor geen brandstof hoor! Wat je ontbijt betreft: daarop kun je niet gezond fietsen.

Waarom wèl een goede fiets, veel moeite voor de juiste banden, goede soepel lopende groep, helm, etc, aanschaffen, maar niet je lichaam goed verzorgen?

@Griffin: de pannenkoeken, pasta, de overrijpe banaan, is voor de noodzakelijke bodem voor het fietsen op de langere ritten. Eten wat je lichaam later in de rit gaat aanspreken en nodig heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Bi-zonder op 27-08-2009 12:35 ]

• .Tom
Ik eet ook het liefst goed voordat ik ga fietsen, als ik 's ochtends vertrek eet ik meestal van te voren 3 boterhammen met chocoladepasta of pindakaas, een banaan en meestal een fruitreep. Dan even 30 minuten laten zakken en fietsen maar :) Als ik na het eten vertrek eet ik het liefst pasta van te voren. En als ik weet dat ik de volgende dag ga fietsen eet ik de dag van te voren ook goed, liefst pasta. De dag van te voren is belangrijker dan je zou denken.

Verder tijdens de rit kijk ik wel hoeveel ik eet, neem meestal te veel mee. Als ik me goed voel en lekker doortrap dan eet ik niet zo veel (omdat ik oa fiets om af te vallen), als het minder gaat eet ik wel veel en neem ik ook m'n cola die ik altijd meeneem.

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ Bi-zonder:
Pasta is belangrijk dat weet ik, maar ik heb geen idee wat er zo bijzonder in pannenkoeken zitten. Hier zitten toch gewoon koolhydraten in?
Bananen zijn lekker, alleen ben ik geen fan van overrijpe bananen (lees: vies ;) ).

• Bi-zonder
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:44:
@ Bi-zonder:
Pasta is belangrijk dat weet ik, maar ik heb geen idee wat er zo bijzonder in pannenkoeken zitten. Hier zitten toch gewoon koolhydraten in?
Bananen zijn lekker, alleen ben ik geen fan van overrijpe bananen (lees: vies ;) ).
De koolhydraten in pannekoeken (samenstelling ervan) geven net als pasta/overrijpe banaan, later in de rit hun 'brandstof' af. Wanneer je lichaam de 'bodem' gaat aanspreken. Vandaar ook 2 uur van tevoren eten.

Voor de goede orde: ik verzin dit allemaal niet zelf hoor, het is de wijsheid/professionele adviezen, van hierin gespecialiseerde mensen. Bijv. de banaan deed ik verkeerd, die nam ik altijd halverwege de rit. Volkomen onzinnig, omdat dit pas na de rit z'n werking dan gaat krijgen..

[ Voor 9% gewijzigd door Bi-zonder op 27-08-2009 12:53 ]

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:11:
@Ruud:
Wat betreft kleding: misschien windjackie aan? (dun, prop je later onder je shirt). Houd je lijf droog en warm. Als jij snel last van knieën hebt, beenstukken aan, eerste uur. Prop je ook in je shirt daarna.
zijn kleine propjes bij elkaar hoor, zeker als je er een rolletje van maakt.

Wat eten betreft,..waarom neem je geen speciale barretjes mee? Zitten noodzakelijke koolhydraten, vitamine, energie, etc..in. nemen ook nog eens minder plek in dan eierkoeken!
Vanmiddag worden de beenstukken gehaald dus ik ga er nu vanuit dat ik met arm- en beenstukken plus een zweethemd voor onder m'n shirt voldoende warm ga blijven.

Speciale barretjes heb ik wel aan gedacht, maar ik eet meestal ook niet bijzonder veel als ik op de fiets zit dus leek me overbodig en alleen nuttig voor echte prestatiebeulen :) Ben wel van plan om vrijdagavond pasta te eten en zaterdagochtend een stevig ontbijt te nemen. IsoStar gaat mee in de bidons.
argro schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

Klinkt bekend dit verhaal. Als ik 's avonds ga fietsen ga ik afhankelijk van hoever ik wil rijden ook eerst fietsen en daarna pas eten. Zit denk ik met hetzelfde probleem... laat thuis van werk en toch willen fietsen. Vrees dat het bijzonder lastig met werk is te combineren om 2 uur van de voren te eten. Wel eet ik normaal gesproken de hele dag door boterhammen, fruit e.d. dus het is niet zo dat ik uitgehongerd op de fiets stap.

Maargoed, ik zal me misschien toch ook maar eens wat meer in goede eetgewoontes moeten gaan verdiepen :)

• argro
Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:27:
[...]
Aardige argro (dit mag ik zeggen ;) ) je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op!

Als iemand tegen jou zegt: "ik ga autorijden, zo'n 230 km vanaf Den-Haag richting Assen, om on topic te blijven,,...maar doe geen benzine, koelvloeistof, ruitenvloeistof, olie, etc.. in de auto". Dan zul jij waarschijnlijk (terecht) zeggen:"Lijkt me niet zo'n slim plan".

Wat jij doet met fietsen, om 13:00 lunchen en dan later fietsen:...niet zo slim..
Klopt, maar het kan niet echt anders. Ik ben om circa 18.00 uur klaar met werken. Als ik dan naar huis ga, ga eten, een uurtje het eten laat zakken en dan pas ga fietsen dan is het al donker. Als ik na mijn werk nog wil gaan fietsen dan moet dat direct na het werken.
Jij vraagt je lichaam, wil je me gezond en leuk en liefst snel op de fiets houden...tegelijkertijd zeg je: maar je krijgt daarvoor geen brandstof hoor! Wat je ontbijt betreft: daarop kun je niet gezond fietsen.
In de weekenden, wanneer ik meer tijd heb dan in de avonden, kan ik wel eens wat uitbundiger aandacht besteden aan het eten voor het fietsen. Daar heb je gelijk in.
Waarom wèl een goede fiets, veel moeite voor de juiste banden, goede soepel lopende groep, helm, etc, aanschaffen, maar niet je lichaam goed verzorgen?
Niet goed verzorgen is denk ik een beetje overdreven. Ik heb nooit klachten. Maar het kan ongetwijfeld beter.

• Bi-zonder
  • Niet online
@ Ruud
Wij fietsen hoofdzakelijk om 2 dingen: gezondheid en plezier! Zijn ook geen prestatie-beulen,...maar onze lijven hebben gewoon eten en drinken nodig

Als ik je rugnummer zie, zal ik vragen of je geen trek hebt en je evt. een barretje overhandigen ;)

@ Argro
Klopt, het wordt nu al snel donker. Maar kun je op je werk niet even om 16:00 iets in de magnetron plempen dan?

Dat je nu geen klachten hebt, zegt niets over de toekomst. Je kunt een tijd roofbouw op je lijf plegen, zonder dit door te hebben.

Zo kreeg ik van de week te horen dat ik eigenlijk gek ben om zonder hartslagmeter te fietsen. Ik dacht altijd "heb ik niet nodig, ik voel of m'n benen goed zijn, of het fietsen goed gaat".

Niets is minder waar, goed voelen zegt niets over daadwerkelijk fysiek goed bezig zijn. Goed voelen kan zelfs in werkelijkheid betekenen m'n basis-conditie naar de filistijnen helpen. Dus hartslagmeter gekocht en vanaf heden geen rit meer zonder.

Je zou iets beter kunnen zorgen voor jezelf, je bent nog relatief jong..

[ Voor 59% gewijzigd door Bi-zonder op 27-08-2009 15:08 ]

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:55:
@ Ruud
Wij fietsen hoofdzakelijk om 2 dingen: gezondheid en plezier! Zijn ook geen prestatie-beulen,...maar onze lijven hebben gewoon eten en drinken nodig

Als ik je rugnummer zie, zal ik vragen of je geen trek hebt en je evt. een barretje overhandigen ;)
Zwaai maar even naar nummer 9744 :)

[ Voor 84% gewijzigd door Ruud2001 op 27-08-2009 15:04 ]

• argro
Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:55:
@ Argro
Klopt, het wordt nu al snel donker. Maar kun je op je werk niet even om 16:00 iets in de magnetron plempen dan?
In theorie zou dat kunnen, maar in de praktijk denk ik niet dat het werkt. Het is verre van praktisch. Zo weet ik lang niet altijd zeker of ik ga fietsen. Het kan zomaar zijn dat ik dan om 16.00 uur pannenkoeken ga zitten eten en vervolgens helemaal niet ga fietsen omdat het weer slecht is, er overwerk is, ik iets anders ga doen et cetera.
Dat je nu geen klachten hebt, zegt niets over de toekomst. Je kunt een tijd roofbouw op je lijf plegen, zonder dit door te hebben.

Zo kreeg ik van de week te horen dat ik eigenlijk gek ben om zonder hartslagmeter te fietsen. Ik dacht altijd "heb ik niet nodig, ik voel of m'n benen goed zijn, of het fietsen goed gaat".

Niets is minder waar, goed voelen zegt niets over daadwerkelijk fysiek goed bezig zijn. Goed voelen kan zelfs in werkelijkheid betekenen m'n basis-conditie naar de filistijnen helpen. Dus hartslagmeter gekocht en vanaf heden geen rit meer zonder.

Je zou iets beter kunnen zorgen voor jezelf, je bent nog relatief jong.
Kijk, een hartslagmeter heb ik wel, is tenminste iets.

• Bi-zonder
  • Niet online
Ruud2001 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Zwaai maar even naar nummer 9744 :)
Zal ik doen *O* <--- niet helemaal zo natuurlijk, maar beschaafd
Zwaai jij dan terug?

@Argro:
Kijk dat heb jij dan stukken slimmer gedaan dan ik, met die hartslagmeter

[ Voor 14% gewijzigd door Bi-zonder op 27-08-2009 16:41 ]

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat je bi-zonder je best doet ons te onderwijzen hoe het zou moeten, terwijl dit toch echt voor iedereen anders is.

Ik ben het wel met een paar dingen eens (zoals ruim van tevoren eten en onderweg aanvullen), maar bidons refillen na 30 km vind ik dus bijvoorbeeld totaal niet nodig (zelfs niet als je 2 x 0,5 liter hebt). Ja, of het moet bijzonder warm zijn en je fietst met een behoorlijk hr.

Er is bijzonder veel geschreven over voeding, voedingspatronen, tips, ervaringen, etc. maar je moet toch echt zelf uitzoeken wat voor jezelf werkt. De een rijdt op wat repen, de andere tankt gelletjes naar binnen, tja...

En wat betreft de hartslagmeter: deze maakt zonetraining mogelijk en je kunt bijvoorbeeld je ochtendrustpols meten. Ja, en nog veel meer natuurlijk. Natuurlijk is zo'n ding handig om wat gerichter te kunnen trainen (net als een SRM/Powertap), maar een must: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Ik ben maar een amateurtje, maar ik vind het een beetje overkill om voor een uurtje fietsen / 30 km twee uur van de tevoren pannekoeken te gaan huffen. Na zo'n ritje ben ik nog niet eens behoorlijk buiten adem. Kijk ritjes van 60+ km zijn iets waar ik dit soort praktijken voor zou gaan aanspreken. Ik eet vantevoren mooi een paar boterhammen met jam, half uurtje / uurtje chillen, ff opwarmen en gaan met die (overrijpe) banaan!

[ Voor 18% gewijzigd door wackmaniac op 28-08-2009 19:25 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Bi-zonder schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Lol. 60 km fietsen op een lege maag, geen probleem.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als je liever spierweefsel verbrandt dan koolhydraatjes is fietsen op lege maag ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@wackmaniac:
Als je na 1 uurtje fietsen niet moe bent, maar wel klaar (je bent weer thuis) dan doe je het niet goed. Ga dan eens een hoger gemiddelde rijden. Anders bouw je niets op als je 30km rijd en dan nog niet moe bent.

@writser:
WTF, 60km op een lege maag. Zoals alcatrash al zegt, je lichaam haalt overal wel energie vandaan. Eerst gaat je vetlaag(je) en je spieren eraan. Daarna alleen maar je spieren. Train je jezelf helemaal suf om spieren op te bouwen doe je het zo weer te niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als ik me nou niet helemaal leeg wil trekken met een uurtje fietsen. Ik hoef niets op te bouwen; het is hobby :)

Ik haalde de 30km aan, omdat bi-zonder daar over begon met een volledig dieet.

[ Voor 50% gewijzigd door wackmaniac op 29-08-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Je verbrandt toch eerst je vet? Als je van dat goedje nu genoeg hebt zitten, dan is er toch geen probleem met zo'n korte afstand fietsen op een lege maag? 8)

[ Voor 23% gewijzigd door R0BK3 op 30-08-2009 12:15 . Reden: spelvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@wackmaniac en R0BK3:
Het is natuurlijk een eigen keuze, persoonlijk vindt ik het niet lekker om op een lege maag te fiesten. Ik bunker me niet helemaal gek van te voren, maar eet wel iets en neem ook een muslireep mee.

Gister heb ik nog een stukje gefiets, maar 43km. Ik had savonds nog een groot feest dus het ging laat worden. Tja dan beuk ik mezelf niet kapot de avond ervoor ;).
Wind in de rug op de heenweg, lekker 30.5Gem (met opwarmen erbij) en reed 34kmph ong. Echter je moet nog terug. Dikke stampende tegenwind en dan gaat je snelheid toch wat achteruit. Heb iig lekker gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Griffin schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:03:
@wackmaniac en R0BK3:
Het is natuurlijk een eigen keuze, persoonlijk vindt ik het niet lekker om op een lege maag te fiesten. Ik bunker me niet helemaal gek van te voren, maar eet wel iets en neem ook een muslireep mee.
Ik ook niet, ik heb alleen gezegd dat ik het een overkill vind om speciaal twee uur van te voren pannekoeken te gaan staan bakken; de maag wordt ook prima gevuld door een boterham met jam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
True true ;) Alles beter dan volle bak op een lege maag.

Ik zoek trouwens handschoenen met lusjes tussen de 'vingers', waaraan je ze makkelijk uit kan trekken. Ideaal, maar onvindbaar bij de paar fietsenwinkels waar ik ben geweest. Anyone?

[ Voor 62% gewijzigd door Gluten Parody op 30-08-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Pak gewoon een naald en draad, is toch zo geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

damn...

krijg net mail dat er post voor me onderweg is:

Afbeeldingslocatie: http://www.mikesbike.nl/images/stories/bikes/ventoux.jpg

ik krijg voor gratis:
- het ventoux frame (Ventoux Tilburg Fietsen)
- de Easton EC90 SL carbonnen vork
- Het Chris King balhoofd

een probleem.. hoe leg ik het mijn vriendin uit... Zit nu op (varierend van frame tot afgebouwd)

- 6 mtb's waarvan 5 aanwezig (en 1 in oud studentenhuis)
- 4 race waarvan 3 aanwezig en gelukkig de 5e net verkocht

lijk wel een junk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

je krijgt voor gratis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@jazzper:
Gewoon zeggen, nou schat dan verkopen we er 1, en van het geld gaan we uit eten. Goed?
Verder, WTF gratis??!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eh, mijn halve fietspark is qua onderdelen van hem. Gevalletje veel geld in hobby steken (hij heeft ook zo'n fietspark, maar dan alles high end spul) en wat er over blijft verkopen of aan goed doel (lees: mij) geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Jazzper schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:28:
damn...

krijg net mail dat er post voor me onderweg is:

[afbeelding]

ik krijg voor gratis:
- het ventoux frame (Ventoux Tilburg Fietsen)
- de Easton EC90 SL carbonnen vork
- Het Chris King balhoofd

een probleem.. hoe leg ik het mijn vriendin uit... Zit nu op (varierend van frame tot afgebouwd)

- 6 mtb's waarvan 5 aanwezig (en 1 in oud studentenhuis)
- 4 race waarvan 3 aanwezig en gelukkig de 5e net verkocht

lijk wel een junk haha
Mooie fiets....

Ik wilde ook nog even langs Ventoux gaan deze week voor een nieuwe fiets voor volgend jaar, maar blijkt dat ze met vakantie zijn tot 15 september.

Gisteren heb ik nog de Ride for the roses gereden. Leuke tocht met veel sfeer. Moest wel veel in de remmen, vanwege de drukte en de wegversmallingen. Echt gekoersd hebben we niet, maar het enthousiasme van de mensen langs de kant was heel bijzonder.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16-09 21:11
Kun je voor een euro of 600 een leuke beginners racefiets aanschaffen? Ik ben me aan het orienteren, om naast een MTB ook over de weg te fietsen. Vooral nu met het najaar/winter is dit handiger, omdat de weg wat schoner is dan het bos. Daarnaast kan ik dan af en toe met de racefiets naar het werk (55km).

Als voorbeeldje had ik deze gevonden: http://www.fietsgigant.com/bianchi-via-nirone-7-alu-6.html

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

you are doing it wrong: een bianchi is celeste
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

meestal doet men het ook andersom.. juist in de winter MTB-en omdat in de winter de straten juist ranzig en vies zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16-09 21:11
hehe zit ook wat in idd, mtb wordt meestal wel vies. Maar het lijkt me leuk om naast mtb'en ook over de weg te rijden. Ik hoorde van een collega dat de 105 groep wel oke is, is het spul daaronder stukken slechter of valt dat nog mee. En hoe zit het met korting op uitlopende modellen (2009)?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik kan ergens een heel mooi carbon frame kopen. (Rotwild). Lijkt me mooi om die af te monteren met Shimano Ultegra en Bontrager stem, zadelpen en wielen.

Wat ik mij afvraag of het mogelijk is om dit zelf te monteren? Volgens mij is dat best nog lastig, zelfs als je handig bent. Heeft er iemand hier dat ooit zelf gedaan?

Ik heb het idee dat een fietsenmaker niet zit te wachten op iemand die met allerlei losse spullen aan komt zetten. Bovendien betaal je dan waarschijnlijk ook de hoofdprijs.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zelf in elkaar zetten kan altijd mits je de kennis en het goede gereedschap hebt. Meeste mensen hebben beide niet.
En waarom zou een fietsenmaker het erg vinden om het te bouwen voor je. Je moet dan alleen betalen. Het is namelijk zo als jij het in elkaar zet en je gaat op je bek door een montage fout kan je het niet 'afschuiven' op een ander. Als een LBS (fietsenmaker) het voor je doet en er is een montagefout kan je heb erop aanspreken.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.