Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Op zich heb je een puntje als je zegt dat sommige dingen ingewikkeld kunnen zijn. Bijvoorbeeld een balhoofd persen of een trapas oid. Maar als de vork er al in zit en we hebben het over wielen + stuur/zadelpen + Ultegra groep dan is het zeer goed te doen volgens mij. Je kan er alleen maar van leren en het is leuk en erg bevredigend. Alle info die je nodig hebt staat op internet (zie Openingspost of posts van Jazzper voor linkjes) en als je misschien even oefent op je oude fiets kan je verder weinig verzieken. Er is naast dingen te hard of te zacht aandraaien eigenlijk sowieso weinig wat je kan verpesten. Alleen met de voorvork kan wat gruwelijk mis gaan (tekort afzagen), maar aangezien je die niet noemt zit ie er vast al in.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Klopt, ik was het er vergeten bij te zeggen. De voorvork zit er al in. Heb al wat rond gezocht naar handleidingen/intructies en het lijkt me dat vooral het monteren van de trapas lastig kan zijn waarbij goed gereedschap (momentsleutel) een vereiste is. Verder denk ik dat de kabels ook nog een beetje handigheid vereisen.

Ik krijg nu toch weer een beetje hoop dat het me wel gaat lukken. Zal de posts van Jazzper nog eens nakijken. Volgens mij heeft hij wel vaker fietsen in elkaar gezet. Met een beetje hulp zal ik het wel kunnen denk ik. ;)

Zodra ik mijn frame heb zal ik hem eens posten.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb nooit begrepen wat nou de deal is met balhoofd persen. Nou werk ik over het algemeen alleen maar met oude meuk ipv carbon (tot voor kort!), maar alle balhoofden tot nu toe gewoon met een plankje en een nylon hamer erin getikt. Misschien dat ik minder enthousiast zou zijn als het een Isaac full carbonnen bike van 3 ruggen betreft ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Afgelopen zaterdag de Vuelta Toertocht gereden. Wat een ervaring was dat! 8)

's Ochtends erg vroeg opgestaan en begonnen aan een stevig ontbijt en tussen het eten door wel 10 keer op buienradar gekeken. Vervolgens met z'n 4'en in de bestelbus met de fietsen achterin naar het TT-circuit gereden. Daar aangekomen bleek het erg druk te zijn en was het filerijden naar de parkeerplaats. Door de drukte was het uiteindelijk al iets van 9 uur voordat we op de fiets stapten.

Met een blauwe lucht en een straffe wind gingen we van start en begonnen we aan het rondje over het circuit. Machtig mooi om met de wind vol in de rug over het rechte stuk te razen! :) Heerlijk strak asfalt. Na het rondje circuit was het afstappen en in de rij staan om van het circuit af te komen. Nog even naar Michael Boogerd gezwaaid die ook mee reed. Tot aan de eerste stop in Westerbork ging het bijzonder lekker, de wind niet al te veel op kop en na een tijdje een mooie groep gevonden om in mee te rijden.

Het stilstaan in Westerbork zorgde ervoor dat je lichaam weer vrij snel afkoelde dus geprobeerd om zo snel mogelijk weer op de fiets te zitten. Inmiddels begon de lucht wat meer te betrekken en het onvermijdelijke gebeurde, een flinke regenbui. We hadden besloten dat arm- en beenstukken voldoende moest zijn, maar de combinatie van kou, regen en wind maakte de regenbui geen hele fijne ervaring :P Gelukkig werd het al vrij snel weer droog en konden we in de zon weer een beetje op temperatuur komen.

Na een kilometer op 80 was het echter tijd voor bui nummer 2. Deze was bijzonder zwaar en omdat we precies toen door een dorpje kwamen met klinker wegen was het oppassen geblazen. Gelukkig geen valpartijen gezien, maar had niet veel gescheeld. Bij kilometer 95 was de tweede verzorgingspost in Eelde. Op dat moment ging het nog erg goed, mooi gemiddelde, benen voelden goed en de moraal was prima. Volgens de klok zouden we nog ongeveer anderhalf uur hebben om op tijd binnen te komen (14:30u officiële finishtijd). Vol goede moed begonnen we aan de, wat wij toen dachten, laatste 25 km. Helaas kwam de wind nu ook weer vol op kop te staan en begon m'n vriendin moeite te krijgen haar benen nog rond te krijgen. We zijn toen wat langzamer gaan rijden zodat ik bij haar kon blijven en morele steun kon verlenen. Denk dat het langzamer rijden er mede debet aan is geweest dat ik steeds meer last begon te krijgen van de rechter knie. Maargoed, de teller gaf aan dat het nooit ver meer kon zijn...

En daar zit je dan op een eindeloos fietspad richting Assen, geen glad asfalt maar vervelende stenen en tot zover je kunt kijken zie je fietsers. Hoe kan dat nou, teller is al ruim over de 120km heen... en die knie begint nu toch ook echt serieus pijn te doen. Hopelijk zijn we d'r bijna want die bui die daar in de verte aankomt wil ik niet ook nog over ons heen krijgen. Gelukkig, daar is het einde van de kl*te fietspad...rechtsaf, maar wat is dat nou... een kanaal met wederom zover als je kunt kijken fietsers... en die teller staat verdomme al op 130km. Wat is dit voor onzin!

Goed het mag duidelijk zijn dat ook die laatste bui nog over ons heen is gekomen en dat de laatste kilometers loodzwaar zijn geweest. Uiteindelijk stond mijn teller stil op 135km, maar hoe mooi is het gevoel als je eindelijk het laatste stuk naar de finish in zicht krijgt?!? Fantastisch gevoel en gelukkig was de finish nog niet weggehaald hoewel het inmiddels al 14:45u was geweest. Al met al kan ik zeggen dat ik nog nooit zo diep ben gegaan, maar zou het zo weer doen :)

Nadat ik van de fiets ben gestapt had ik behoorlijk veel last van de rechter knie en denk dat ik 'm aardig overbelast heb. Gelukkig ging het zondag alweer een stuk beter en inmiddels heb ik nergens meer last van. Wel denk ik dat ik toch eens moet kijken of m'n fiets echt goed staat afgesteld, want wie weet dat het eenvoudig valt te voorkomen met wat kleine aanpassingen. Daarnaast wil ik ook eens kijken naar oefeningen die ik kan doen om de knie sterker te maken zodat de kans op pijn wellicht ook minder wordt.

* Ruud2001 is trots op z'n medaille :*)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@Ruud2001: Erg vervelend inderdaad wanneer gezegd wordt dat een tocht x km is en uiteindelijk y km blijkt te zijn (met y>x). Heb dat ook al vaak meegemaakt bij tochten en iedere keer leef je toch in een bepaalde mate toe naar de finish. Het is dan zuur wanneer blijkt dat je nog 15 moet, zeker wanneer je stuk zit. Beter weet je dan van te voren dat de tocht eigenlijk y km is, dan is er weinig aan de hand.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Of je stelt je kilometerteller goed af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:20:
Die staat goed redelijk goed afgesteld. Soms scheelt het bij een tocht 150m, soms 1,5 km en soms 15km. Deze afwijking ligt meer bij de organisatie dan bij mijn teller. Volgens mij heb ik namelijk geen maanstand afhankelijke afstelling, een afstelling met een sinusfunctie van het weeknummer of iets dergelijks, maar een redelijk constante afstelling.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 02-09-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

argro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:18:
@Ruud2001: Erg vervelend inderdaad wanneer gezegd wordt dat een tocht x km is en uiteindelijk y km blijkt te zijn (met y>x). Heb dat ook al vaak meegemaakt bij tochten en iedere keer leef je toch in een bepaalde mate toe naar de finish. Het is dan zuur wanneer blijkt dat je nog 15 moet, zeker wanneer je stuk zit. Beter weet je dan van te voren dat de tocht eigenlijk y km is, dan is er weinig aan de hand.
Precies, is volgens mij puur een mentale drempel... je hele lichaam lijkt gefocust op die 120 km en als dan blijkt dat je er niet bent, en ook nog niet bijna (reden terwijl er 120+ km op de teller stond langs een bordje met daarop aangegeven dat Assen nog 11 km was) dan ga je plots wel al die kleine pijntjes voelen.
MrAngry schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:20:
Heb me inderdaad ook zitten afvragen of m'n teller wel klopt, maar tot nu toe heb ik nog nooit gemerkt dat ie een grote afwijking heeft. Ook niet bij ritten van 90+ km. Ben dus ook zeer zeker benieuwd naar de anderen hier die 'm gereden hebben, wat zei jij jullie teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ruud2001 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:25:
[...]Precies, is volgens mij puur een mentale drempel... je hele lichaam lijkt gefocust op die 120 km en als dan blijkt dat je er niet bent, en ook nog niet bijna (reden terwijl er 120+ km op de teller stond langs een bordje met daarop aangegeven dat Assen nog 11 km was) dan ga je plots wel al die kleine pijntjes voelen

Heb me inderdaad ook zitten afvragen of m'n teller wel klopt, maar tot nu toe heb ik nog nooit gemerkt dat ie een grote afwijking heeft. Ook niet bij ritten van 90+ km. Ben dus ook zeer zeker benieuwd naar de anderen hier die 'm gereden hebben, wat zei jij jullie teller?
Er is zeer waarschijnlijk niets mis geweest met je teller. De afstanden waar meer dan aangegeven. De 120 km route was in werkelijkheid 135km. De 90 km route was in werkelijkheid 102km.
Zoals anderen ook al aangaven: dit gebeurd vaker met tochten, dat de daadwerkelijke afstanden meer zijn.

Mentaal bereid ik me voor (onbewust) op de eind-kilometers. Is dit anders, dan overvalt mij; ik kan me niet meer instellen, omdat ik niet weet, wannéér het einde dan wel in zicht is. Soort van blind fietsen.

Ruud, kon het niet laten en heb even je foto's en tijden bekeken. d:)b
Ik heb tijdens de tocht een paar keer aan je gedacht, me afvragend hoe het met je ging.

Wat vond jij het leukst aan de tocht en het minst?

Oh...de foto's staan on line bij Sportograf. En op deze site staan ongeveer 6000 foto's: http://www.een-foto.nl/

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

@de Vuelta tourers:
Gefeliciteerd met het behalen van de 120KM (135KM) :P

Ik heb gemerkt dat maandag een klote dag voor me was. Heb nog wel 29km gereden in 1:05uur, maar het ging zeker niet van harte. Voelde mn lichaam gewoon meer dan normaal. Zaterdag/zondag zien we wel weer of het beter is.

Verder vandaag Mantel gebeld. 19-9-2009 gratis onderhoudsbeurt voor de fiets. (2 maanden na aankoop). Dus die dag vroeg er naar toe (rond 9uur fiets afgeven). Dan 30minuten ongeveer even wachten (ga vragen of ik mee mag kijken, misschien steek ik er nog iets van op)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bi-zonder schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:16:
[...]
Er is zeer waarschijnlijk niets mis geweest met je teller. De afstanden waar meer dan aangegeven. De 120 km route was in werkelijkheid 135km. De 90 km route was in werkelijkheid 102km.
Zoals anderen ook al aangaven: dit gebeurd vaker met tochten, dat de daadwerkelijke afstanden meer zijn.

Mentaal bereid ik me voor (onbewust) op de eind-kilometers. Is dit anders, dan overvalt mij; ik kan me niet meer instellen, omdat ik niet weet, wannéér het einde dan wel in zicht is. Soort van blind fietsen.

Ruud, kon het niet laten en heb even je foto's en tijden bekeken. d:)b
Ik heb tijdens de tocht een paar keer aan je gedacht, me afvragend hoe het met je ging.

Wat vond jij het leukst aan de tocht en het minst?

Oh...de foto's staan on line bij Sportograf. En op deze site staan ongeveer 6000 foto's: http://www.een-foto.nl/
Ok, mooi om te weten dat de teller waarschijnlijk dus wel in orde is.

Het leukst:
  • rondje over het circuit
  • rijden in een grote groep
  • met z'n allen de finish halen
  • de overwinning op het blind fietsen
Minst leuk:
  • Km 125 - 133; fietspad naar Assen en het stuk langs het kanaal.
  • Knieklachten
Thanks voor de tip naar een-foto.nl Het duurde even voor ik onszelf gevonden had, maar het is gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.een-foto.nl/Albums/Vuelta5/slides/_I3C8952.jpg

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ruud2001 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:56:
[...]

Ok, mooi om te weten dat de teller waarschijnlijk dus wel in orde is.

Het leukst:
  • rondje over het circuit
  • rijden in een grote groep
  • met z'n allen de finish halen
  • de overwinning op het blind fietsen
Minst leuk:
  • Km 125 - 133; fietspad naar Assen en het stuk langs het kanaal.
  • Knieklachten
Thanks voor de tip naar een-foto.nl Het duurde even voor ik onszelf gevonden had, maar het is gelukt:

[afbeelding]
Leuk dat je een foto gevonden hebt daar.
En ja dat 'blind fietsen' is elke tocht wat vervelend.

Op Fotograf staan nu geloof ik alle foto's. Het is wel erg veel.

Wat leuk is, is dat je de extra foto's die je vindt, gratis mag toevoegen aanje foto-flat.

Heb jij trouwens een tip hoe je het 'interview filmpje' van de Rabo kunt downloaden?
Want ik begrijp dat je voor een filmpje € 10 moet zetten op een 'Rabo-portemonnee'.
Terwijl er op de site wordt gedaan, alsof een filmpje maar € 0,10 is..
Vind beetje misleidend eerlijk gezegd...want als je maar 2 filmpjes wilt, moet je daarvoor dus gewoon € 10 betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik ben van plan om deze fiets te kopen:
http://bikestudio.nl/prod...m.php?product_id=566&sh=2

Volledige 105 groep, carbon voorvork en volgens de winkel een erg goed verkopende fiets met goede prijs/kwaliteit. Ik had ook een Bulls Harrier op het oog, maar deze heeft geen carbonvork.

Vanaf volgend jaar wordt de bovenstaande fiets naar verwachting 90 euro duurder, dus nu kopen loont opzich wel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wel leuke fiets toch? zitten wel Shimano R500 wielen in. Zelf nooit op gereden, maar dat zijn volgens mij echt de instappers van Shimano. Ik weet niet hoe zwaar die zijn? Als je dan toch nieuw koopt ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens de verkoper redelijk zware wielen inderdaad, maar tegenwoordig wel van goede kwaliteit. Ik weet niet of ik persoonlijk wat merk van een andere wielset, ik ga zeer waarschijnlijk toch geen wedstrijden fietsen. Zware wielen, dus meer weerstand, is dan gewoon beter voor het trainen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Wat betreft de 90euro duurder, dit komt door shimano onderdelen. Ivm de olieprijs zijn die prijzen omhoog gegaan (tenminste wat ik gehoord heb).

Wat betreft de WHR-500 velgen van Shimano. Ze zijn natuurlijk niet het beste van het beste, maar ik heb ze ook op mn Harrier zitten. Ik vindt ze niet heel zwaar, maar het kan natuurlijk altijd lichter. Verder weet ik niet hoeveel waarde jij daaraan hecht en of jij het profijt van lichtere wielen eruit kan halen.

@ het missen van de carbon voorvork op de harrier.
Tja deze zit er niet op, maar het gewicht verschil is niet extreem veel hoor. Ik heb ze beide gezien (de Harrier en de Harrier+ (plus heeft wel carbon) en vast gehad en verschil merk ik niet echt.

Zelf heb ik het vermoede dat een carbon voorvork leuk is, maar dat je pas 100% profijt uit carbon haalt als je hele fiets ervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens de verkoper was het voordeel van de carbon vork dat dit iets beter dempt dan alu. Alu is wat stijver en geeft schokken etc van het wegdek wat harder door. Carbon is waarschijnlijk dus ietsjes comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat klopt volgens mij. Ik heb op m'n fiets (Bianchi Via Nirone) een carbon vork en achterbrug en dat is echt een wereld van verschil in comfortabelheid tov m'n oude barrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en je hebt carbonnen vorken en carbonnen vorken.
Ik heb er hier 2 los liggen bij mijn onderdelen:
- een met carbonnen poten en carbonnen bovenbuis en mini alu staf fangled nut
- een met carbonnen poten en aluminium bovenbuis en iets grotere sfn

die full carbon voelt 2x zo licht.
ik wed dat er in die sensa de 2e zit maar pin me er niet op vast
punt is: die 2e gaat al weer aardig richting lichte chique alu vork maar dan toch... de looks he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Het klopt ook zeker wel, maar net wat Jazzper zegt (zeiden ze ook tegen mij bij aankoop van mn Harrier) zijn de voorvorken op zulke fietsen wel van carbon maar niet full. Dit scheelt ook weer wat.

Ik als beginner heb op een full (oud) alu frame, full (nieuw (harrier)) alu frame en een full carbon frame gefietst. Tuurlijk rijd die full carbon echt heel lekker, echter er 3000euro ervoor te betalen was mij iets te duur als beginner.

De vraag is wat je natuurlijk zelf wilt en wat je er voor over hebt ;).

* Griffin gaat trouwens zondag met een paar doorgewinterde schaatsers en fietsers meetrainen.
(Ik ga denk ik best kapot zondag, maar dat zien we zondag wel). Misschien nog even een stukje op een fullframe zitten, en wat kleding passen.

[ Voor 19% gewijzigd door Griffin op 04-09-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bi-zonder schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:58:
[...]
Leuk dat je een foto gevonden hebt daar.
En ja dat 'blind fietsen' is elke tocht wat vervelend.

Op Fotograf staan nu geloof ik alle foto's. Het is wel erg veel.

Wat leuk is, is dat je de extra foto's die je vindt, gratis mag toevoegen aanje foto-flat.

Heb jij trouwens een tip hoe je het 'interview filmpje' van de Rabo kunt downloaden?
Want ik begrijp dat je voor een filmpje € 10 moet zetten op een 'Rabo-portemonnee'.
Terwijl er op de site wordt gedaan, alsof een filmpje maar € 0,10 is..
Vind beetje misleidend eerlijk gezegd...want als je maar 2 filmpjes wilt, moet je daarvoor dus gewoon € 10 betalen..
Heb nog niet in detail gekeken naar die Rabo-portemonnee, maar kreeg idd ook het idee dat het misleidend is omdat je er eerst 10 euro op moet zetten. Heb helemaal geen zin om een rabo-portemonnee te openen, gebruik m'n chipknip al bijna nooit dus waarom zou ik dit ook nog willen :|. Dan maar geen filmpje downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

arg.dat haat ik zo als marketeers 2 doelen aan elkaar knopen:
- het branden van de Rabobank middels de wielerploeg: doel puur imago
- het verkopen/lidmaken van mensen van de rabo-portemonnee: doel meer mensen lid is meer winst etc

prima doelen, maar als die lui dat aan elkaar knopen is de "What's in it for me" wel heel krom... slechte trade en niet volgens de internet-marketing-boekjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Ik heb sinds een ruime maand ook een racefiets. Bevalt prima! Eergisteren heb ik een stukkie door de regen gefietst voor het eerst. Wel even oppassen met remmen was dat, maar gelukkig niet gevallen.

Enfin, mijn fiets is redelijk smerig nu. Ik wil hem ff schoonmaken, sowieso wil ik de fiets goed onderhouden. Alleen probleem: in ons studentenhuis staat qua schoonmaakspul niet veel meer dan een stofzuiger en een mop :P. Ik heb wel goede smeerolie voor de ketting, maar voor de rest helemaal niks. Vandaar mijn vraag: hoe onderhouden jullie je fiets? Moet je nog meer doen behalve schoonmaken? Hoe vaak smeer je de ketting? Mijn pa heeft zo'n speciaal setje bezems waarmee je je fiets kan schoonmaken, zoiets moet ik ook maar aanschaffen.

Links, tips (of is er een aardig boekje over?) zijn van harte welkom.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Misschien eens in het mountainbike topic neuzen :) staat genoeg over schoonmaken, aangezien je een mtb veel vaker en grondiger moet schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nog mensen met een stalen fiets die naar de staalmeeting van het fietsforum gaan? ik twijfel nog of ik er met mijn mooie colnago heen ga.

edit: ik ga! join now!

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 05-09-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Volgende week word het weer lekker warm + weinig regen, vond het deze week toch ff te winderig om op de fiets te stappen. Was al bijna bang dat het seizoen over zou zijn :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vandaag vroeg de spullen in de auto en naar Leerdam. Hier bij vrienden opstappen en voor het eerst met een groep mee. Ik weet ze zijn sterker en hebben een betere conditie maar het ging heerlijk. Heb veel kop werk gedaan omdat ik dat toch een beetje gewend ben :P
Had trouwens niet verwacht dat achter iemand in het wiel zitten zoveel kan schelen.

73KM in ong 2:30.
We hebben 2 lekken banden gehad, waarvan 1 van mij. Gewoon ongeluk want de band had er pas 550km op zitten (ong). 1 van mijn vrienden die meereed werkt in een fietsenwinkel, heb gelijk maar even gevraagd of hij door kan geven wat het volgende kost:
- 2 keer Vredestijn buitenbanden met beetje kevlar erin (rijd je niet zosnel lek).
- 3 binnenbanden. Heb er nu 1 van iemand gehad dus die moet terug. dan nog 2 backups
- fiets/zadel tasje waar alles in kan
- bandenlichters
- CO2 canisters met holder.
- grotefiets pomp met bardrukmeter erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Widow schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:28:
Volgende week word het weer lekker warm + weinig regen, vond het deze week toch ff te winderig om op de fiets te stappen. Was al bijna bang dat het seizoen over zou zijn :X
Dus toch afsluitdijk? :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Aristos schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:34:
Zo meteen maar actie ondernemen dan:

Zondag 30 aug Scheveningen - Zandvoort GoT-forum tocht 75km

Komende zondag om 10:00 vertrek vanuit de frietkraam bij de Harstenhoekweg en de Pompstationsweg. Met meer dan 5 man gaat de tocht door. Tempo lekker rustig aan in de groep rond de 30km/uur, pauze met een ijsje/cola vlak voor Zandvoort.

Deelnemers:
Aristos
Is bovenstaande tocht nog doorgegaan? Anders a.s. zaterdag een nieuwe poging?

Deelnemers:
argro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Volgens weekend ga ik Boogies extreme 150km rijden. Omdat ik normaal niet zo ver fiets (meestal 60-70 km) ben ik dit weekend maar even heen en weer naar m'n ouders gefietst, 2 maal 110km. Beide keren was ik gesloopt na 90km (vlak). Boogerds 150 wordt me nog wat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dubbel :x

[ Voor 95% gewijzigd door Jazzper op 06-09-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

coolheid! vandaag 93km gefietst met 25 man van forum.fiets.nl
Staalmeeting: Allemaal staal! Echt mooie bikes gezien!
Eerste 50km was utrechte heuvelrug (amerongen, leersum, grebbeberg, etc) en toen pond wageningen en redelijk vlak terug. Ik heb weinig gefietst afgelopen seizoen dus ik was redelijk gesloopt. Op karakter uitgereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een Sensa Umbria special besteld. Deze was 50 euro goedkoper dan de Bulls harrier+ (carbon vork) en verder qua afmontage vrijwel gelijk. Over 2 weken krijg ik de fiets, kan ik ook lekker over de weg knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, ben afgelopen zaterdagavond na 1400km rijden weer thuis gekomen vanuit Lac du Serre Poncon.
Was een mooie vakantie.
Heb wat rondjes gefiets in de Jura en de Franse Alpen. (4 keer in 2 week, moest aan mn vriendin denken natuurlijk)

Heb een mooie rondje om het meer heen gefietst wat nog best pittig was.
Col de Pontis kwam ik over, dat was een steil kreng. :)
route uitdraai van de gps

Heb 2 dagen dr na besloten op de Col de la Bonette nog een keer te beklimmen.
Blijft een pracht col! Loopt erg lekker, was in 2uur boven. (zie link voor details)

Las dat La Vuelta een success was, had vrij kaarten maar was er helaas niet. ;)

Whatever.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
De Bonette is wel leuk inderdaad, hoewel ik het zeker niet de mooiste vind daar in de omgeving :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
NoepZor schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:19:
Ik ben van plan om deze fiets te kopen:
http://bikestudio.nl/prod...m.php?product_id=566&sh=2

Volledige 105 groep, carbon voorvork en volgens de winkel een erg goed verkopende fiets met goede prijs/kwaliteit. Ik had ook een Bulls Harrier op het oog, maar deze heeft geen carbonvork.

Vanaf volgend jaar wordt de bovenstaande fiets naar verwachting 90 euro duurder, dus nu kopen loont opzich wel.
Dan moet je even kijken naar de Harrier Plus. Is 50 euro duurder, maar heeft ook een carbon voorvork. Ik heb hem zelf ook en hij bevalt erg goed.

Heb mijn vuurdoop btw ook gehad; gister flink hard onderuit gegaan. Wat zijn schaafwonden irritant!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laurenz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:07:
De Bonette is wel leuk inderdaad, hoewel ik het zeker niet de mooiste vind daar in de omgeving :)
Cayolle is mooier, zat er niet echt in de buurt. (Vanaf de zuidkant)

Wel weer wennen als je terug komt in Nederland, de spieren zijn dan bergen gewend....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Cayolle en Allos zijn inderdaad mooi :) De Vars vind ik wat minder, Larche heb ik nog nooit gereden (maar trekt me ook niet zo). Je bent als je terug bent in Nederland een hoop van je macht kwijt, dat merk je wel inderdaad, maar kan je met een beetje trainen ook zo weer herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben de Allos opgereden met de auto, wat een hel. :/
Bijzonder krap.

Ben van de week eerst maar eens begonnen met een duurtraining.
Had ongelofelijk kramp in mn benen en kon niet echte tempo aanhouden. :)

Morgen maar weer eens een rondje maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Ik wil binnenkort eens een keer proberen of ik op de fiets naar de zaak kan (precies 30 Km, dus een uur is goed te doen). Ik kan ook douchen op de zaak, dus dat komt mooi uit.
Ik ben ook van plan al wat kleding op de zaak te leggen, maar toch heb je altijd nog wel wat extra dingen mee te nemen (brood b.v.).

Mijn vraag is of het een beetje te doen is om met een rugtas om te fietsen, en zo ja wat voor soort/type hebben jullie zelf, of wat zouden jullie aan bevelen?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik fiets af en toe 100+ km met een afgeladen volle simpele nomad rugzak. Het belangrijkste is een buikband zodat ie aan je middel hangt en niet aan je schouders. Er zit daarnaast wat zacht spul op de schouderbanden en de hele rugzijde (die overigens zeik nat van het zweet wordt) Verder even erop letten dat er geen paar schoenen in je rug steekt en dergelijke en dingen die niet nat mogen worden in een plastic zak. Maar simpel voldoet dus al (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik rijd regelmatig met een LowePro fotorugtas (minitrekker classic) waar het interieur uit is. Deze leunt dan met de onderste rand op mijn rug (buikband), verder hangt ie wat van mijn lichaam af zodat ik nog kan ventileren. De rugtas heeft vrij dikke padding dus zit niet vervelend, en er kan in:

- lange broek
- schoenen
- ondergoed
- sokken
- t-shirt
- overhemd
- geld, telefoon, sleutels
- lunch
- squirt :+

Afbeeldingslocatie: http://www.bccamera.com/images/MiniTkrClassic.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 11-09-2009 19:24 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Mijn *piep* seizoen zit er weer, ca 8 wedstrijden niet gestart, 1 DNF en 1 gefinished.

Rug zat tegen, en dan ook nog knieproblemen als gevolge van een oud wielerongeval. na een MRI is bevestigd wat we al vermoeden: kraakbeenschade achter de knieschijf en een stuk zwervend kraakbeen.
Ik ga niet onder het mes, we hopen dat het zwervend kraakbeen nu weer blijft zitten waar die nu zit en door het lichaam daar wordt ingekapseld.

Hoop nieuwe namen weer zie ik :)

Iemand hier ervaring met shimano/campa mixen?

het is me 2x goed gelukt (Veloce 9speed met een Shimano 9v wiel, Dura ace 9speed groep met veloce 9v shifters)

ben nu weer bezig met laatste combi, maar gaat niet van harte dit keer :S ben nu al wel weer zover dat ik geen klik meer over houde, maar hij rotzooid soms halverwege de cassette, dat ie aarzelt welk tandwiel hij zal nemen... :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
fsve schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:02:
Ik wil binnenkort eens een keer proberen of ik op de fiets naar de zaak kan (precies 30 Km, dus een uur is goed te doen). Ik kan ook douchen op de zaak, dus dat komt mooi uit.
Ik ben ook van plan al wat kleding op de zaak te leggen, maar toch heb je altijd nog wel wat extra dingen mee te nemen (brood b.v.).

Mijn vraag is of het een beetje te doen is om met een rugtas om te fietsen, en zo ja wat voor soort/type hebben jullie zelf, of wat zouden jullie aan bevelen?
Er zijn hele simpele fietsrugzakjes te krijgen, die een bolling in het rugpanel hebben zodat het lekker zit in fietshouding. Ik heb er eentje van Red X (rose.de) van 45 euro ofzo, voldoet al jaren! Heupband is wel een pre inderdaad, maar dat hebben ze ook bijna allemaal. Borstbandje is ook handig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 13-09-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Dank voor de rugtas replys. Ik zal er binnenkort eentje aanschaffen, maar dan weet ik nu in ieder geval dat er mee te fietsen is, en waar ik op moet letten.

Gister nog een lekker rondje gedaan. Voor het eerst met 4 man gereden (normaal alleen, 2x met nog iemand gereden) en dat ging eigenlijk super. Alleen het rouleren en vloeiend overnemen moet ik nog een beetje aan wennen. Ook merk ik dat zodra ik op kop kom te rijden, en ik heb wind tegen (zoals gister een groot stuk) dat het tempo dan behoorlijk zakt. Van 28 naar 25 ongeveer... nu moet ik nog niet teveel verwachten na net 2 maanden, maar het is best vervelend. Voorlopig nog even goed de conditie opbouwen, dan komt het vast goed.

Hier het rondje van gister:
http://sportstracker.noki...etail/index.do?id=1571555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Gisteren de 160km boogies extreme gefietst. Leuk tochtje, lekker gefietst, iets meer dan 6 uur effectieve fietstijd. Alleen jammer dat een fietsmaatje drie lekke banden kreeg (waarvan 2 vanwege hetzelfde stuk glas dat hij niet effectief uit z'n band had gepeuterd) en dat het 's ochtends redelijk lang regende waardoor we helemaal doorweekt en verkleumt raakten. Gelukkig klaarde het op en werd het alsnog een lekker dagje.

Vorig jaar fietste ik net een paar maanden en heb ik met hetzelfde groepje de 100 gefietst en toen was ik echt helemaal kapot na de klimmetjes. Nu een jaar, een fiets, en 2000+ km later ging het super. Toch mooi dat een beetje trainen zo merkbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nice J! ook picas?

ik kreeg vandaag op mijn werk mijn pakket van die fietsmaat
Ik zal kiekjes maken maar oi oi oi wat een lichte bedoening!
- ventoux frame 7005 dedacchi aluminium
- Easton 90SL carbonnen voorvork
- gouden Chris King headset
- bianchi carbonnen crankset
- truvativ isis trapas

weegt echt helemaal niets!
nu al zin om in elkaar te zetten! eindelijk een bike van dít millenium hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

damn... ik heb dat bianchi crankstel ook geidentificeerd:
het is een FSA K-Force Light MegaExo Crank 39T-53T full carbon. Zat bij de prijs van 0,0 euro inbegrepen overigens ;)

Zal eens een buildlist samenstellen met picas.
edit: de trapas is een Truvativ gigapipe team SL 108m x 70mm. Ook mooi!

edit2: even heel snel in Excel lopen rekenen met weight weenies en google. Als ik meeste onderdelen overklus van Colnago dan kom ik op 7800 gram uit. Maar dat kan lichter want het slaat nergens op. Zo heb ik een FSA crankstel van carbon van 460 gram maar dat compenseer ik dan weer doodleuk met een zware BBB zadelpen, etc. Dat kan lichter dus. En duurder. Maar met 0 euro so far lijkt me dat geen probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door Jazzper op 14-09-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 07:55

Pater

Terry Tate

Nou, ik heb eindelijk mijn oog laten vallen op de fiets die ik wil:

De Wilier Izoard, deze om precies te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://reviews.roadbikereview.com/files/2008/04/izoard_white-red.jpg

Gezien het feit dat ik Sora gewend ben (het kliksysteem), neig ik er naar om hem af te monteren met Campagnolo Centaur.
Ik zit met de wielen nog te twijfelen. Ga ik voor Fulcrum Racing (R7) of voor Easton of voor Campagnolo Vento's?

Ik kan hem voor circa EUR 2.250 krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pater op 15-09-2009 23:39 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ziet er netjes uit Pater.
Wat bedoel je precies met het Sora kliksysteem? (gewoon ter info van mijn kant, leer ik weer iets)

Verder ga ik vanavond waarschijnlijk lekker even fietsen (wordt een goede 20 graden vandaag).
Vandaag hoor ik ook of mijn spullen voor de fiets binnen zijn en of ik ze dus na het werk op kan halen.
Zaterdag fiets voor onderhoud bij Mantel en dan maar ook gelijk kijken naar arm en been stukken. Zodat ik, als het iets kouder is, toch nog kan fietsen. (ookal wordt het weer slechter en slechter).

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, mooie fiets!
Denk dat je daar wel een tijdje mee vooruit kan. :)

Heb zelf Easton wielen, bevallen me prima.
Denk dat campagnolo er misschien beter bij past.

Whatever.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

niceeeeee

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32

TwoR

Gekleurde stippen

Vanavond weer fietsen, zal wel het laatste avond rondje worden. Het is gewoon te vroeg donker.
Vanaf nu zal het dus in het weekend moeten gebeuren.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ Daar baal ik ook wel van.
Het mountainbike seizoen komt er weer aan.

Zit er nu aan te denken om misschien een tacx te kopen. (Antares oid)

Whatever.

• Pater

Pater

Terry Tate

Zondag Van Dam tot Dam, 140 km! Zal wel een peuleschilletje worden vergeleken met die tour naar Marseille... :)
Griffin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:26:
Ziet er netjes uit Pater.
Wat bedoel je precies met het Sora kliksysteem? (gewoon ter info van mijn kant, leer ik weer iets)
Shimano Sora heeft net zoals Campagnolo een druksysteem als je een kleiner blad wil selecteren. Alles wat daarboven zit van Shimano heeft een hendelsysteem.

Sora:
Afbeeldingslocatie: http://www.slanecycles.com/ImageHandler.ashx?h=350&w=250&path=~/uploads/productimages/ShimanoSora7STILever.jpg

105:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeparts.com/pimage/BPC308112.jpg

Centaur (Campagnolo)
Afbeeldingslocatie: http://www.featherbikes.nl/images/Campagnolo_centaur_ergopower_setcarbon09.jpg

Battle.net tag

• MrAngry
Wennen aan een nieuw systeem kost je echt 1 minuut (zelf overgestapt van duimklik naar wijsvingerklik)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee ik heb nu nog die Sora's hierboven maar ga zeer waarschijnlijk over naar een full 7800 dura ace groep. Wennen!!!! ;)

en wat ik mooi vind, is dat SRAM?, zijn die 'roeispaantjes met hollands vlaggetje'

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sora's ben ik ook mee begonnen. Schakelde prima vond ik. (wist toen niet anders)
Ultegra vind ik nu erg fijn schakelen.
Misschien in de toekomst wel eens kijken naar Sram. (X.0 + X.9 zit er op mn MTB :) )

Whatever.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Tot welke 'dagen' in het jaar fietsen jullie gemiddeld door. (of tot welke temperaturen)
Ik vraag dit omdat het soms best fris kan zijn op de fiets en omdat ik heb zitten kijken bij Mantel voor arm en been warmers. Zijn toch redelijk prijzig :P

• MrAngry
Droog (en zonnig) ga ik door tot het vriespunt. Helaas is het de combi droog/vrije dag waar je van afhankelijk bent. Ik heb een lange broek van http://cyclewear.eu/ (weet niet welk model, maar was te betalen) en mouwstukken van BBB. In de winter < 8 graden heb je dan thermoshirt (evt lange mouw), wielershirt, coltrui met lange mouwen, nog een wielershirt dat ruimer zit, mouwstukken mtb-winterhandschoenen met lange vingers. Een en ander is ook op te lossen door een goed windjack, maar dat heb ik nog niet aangeschaft (is ook zo schurfterig duur).

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:05:
Tot welke 'dagen' in het jaar fietsen jullie gemiddeld door. (of tot welke temperaturen)
Tjonge wat een heerlijk weer vandaag. Ik had studieverlof en ben zojuist terug van een rondje Scheveningen Vogelenzang Scheveningen. Harde wind heen en werkelijk optimaal wind in de rug op de terugweg. Dat ging lekker hard.

Ik fiets het hele jaar rond. -5 a -8 zolang het droog is is nog goed te doen met de juiste kleding. Maar ik heb het ook niet snel koud. Vandaag korte broek en zomershirt, een zweetshirt zonder mouwen en armstukken, maar die konden al snel naar beneden.

Voor als het kouder wordt heb ik 3/4 broeken met een fleece binnenzijde. Heerlijk warm. Idem voor de lange broek. Tot een graad of 5 draag ik meestal nog een 3/4 broek. Daarnaast nog een full winterbroek. Bij temperaturen boven de 3 a 4 graden is die nog te warm. Overschoenen gaan ook pas bij 3 a 5 graden in beeld komen.
Voor het bovenlijf gaan straks en in de herfst twee shirt over elkaar, met lange mouw of korte met armstukken en een 3/4 broek. Ik rij redelijk ver in de herfst nog wel met blote armen met wind mee op de terugweg.
Als het echt kouder gaat worden komen de ondershirts met lang mouw en col van Craft of Odlo erbij. En een windstopper-jack of de echte wintershirts met fleece binnenzijde.

Wat mij betreft is het ondershirt wat je draagt het belangrijkst bij je warm houden in de herfst en winter. In mijn geval hebben Craft en Odlo ondershirts in de categorie cool/light/warm/x-warm. De meest merken van ondershirts kennen dat soort lijnen en ook voor de sokken.
Voor aan de handen zweer ik bij Roeckl windstopper. Daarmee heb ik onder nul ook nog redelijk warme handen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

sowieso rijd ik niet in de winter, maar de herfst moet nog kunnen dacht ik zo. (onder herfst versta ik tot 10 graden oid) ik oktober is het (naar mijn weten) niet vaak onder de 10.
Voor ongeveer 10 graden is, zoals ik het lees, het volgende voldoende:
- arm en been stukken
- ondershirt wat iets warmer is (warm (zoals rdluca zegt))
- misschien zelfs twee ondershirten (ik heb nu een zomer underarmor zonder mouw).

(kan altijd een windjack (niet een echt wielers windjack) aan doen).

@rdluca:
Ja vandaag heel lekker weer. Zat smiddags binnen maar net even een kort rondje (tja wordt sneller donker) gedaan.

• Laurenz
Fietsen bij temperaturen van rond of onder het nulpunt is tamelijk ongezond (luchtwegen met name). Je kan de schade beperken door op lage intensiteit te fietsen, maar knappe jongen als je dan warm blijft. Ik heb wel gefietst bij -5, maar begin er niet meer aan. Het trainingseffect is praktisch 0, het is ijskoud, je bent niet vooruit te branden, het vreet energie, et cetera. Gewoon niet lekker. Ik ben gaan veldrijden in de winter en dat vind ik stukken beter te doen. Meer beschutting, hogere intensiteit, warmer (in het bos is het echt warmer dan elders), en het is bovendien een heerlijke sport. Stiekem vind ik het meestal zelfs leuker dan wielrennen, omdat het technisch veel uitdagender is. Maar ook daar geldt dat het niet al te ver onder nul moet zijn, omdat het anders gewoon zinloos en niet lekker is. Het enige mooie is wellicht dat je op de fiets zit terwijl de rest van NL dat niet doet, dat gaf altijd wel een kick :P

Wat betreft kleding:
<15 graden kan wat mij betreft wel met arm- en beenstukken opgelost worden.
<10 graden lange overbroek, lang wielershirt (evt. (mijn winddichte wintershirt met kraag bevalt me al jaren super), (dunne) overschoenen.
<5 graden: als hierboven, maar dan handschoenen aan en definitely iets met een kraag.
<0: tijd voor andere hobby's ;)

Mijn wintershirt heeft me overigens maar 40 euro gekost, kwestie van opruiming in de gaten houden :)

Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten. Behalve wielrennen vermaak ik me ook prima met veldrijden, spinning, schaatsen en krachttraining, dus dat biedt wat alternatieven als de omstandigheden om te wielrennen niet ideaal zijn.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32

TwoR

Gekleurde stippen

gister een rondje gefietst maar viel me toch wel zwaar, veel wind en ik moest alleen. Ik kon wel merken dat het weer kouder word ik krijg dan gelijk kramp in mijn kuiten tijdens het fietsen. Verder was het helemaal niet koud en ik had ook gewoon mijn shirt met korte mouwen nog aan en dat was lekker en ik had het ook niet koud maar mjin kuiten die konden er niet tegen.

Maar eens even naar beenstukken gaan kijken want anders komt het niet goed

• fsve
Gister avond ook nog een klein rondje gedaan, met de kou viel het inderdaad wel mee... heerlijk nog in het avond zonnetje gereden. De wind was inderdaad best pittig, maar had m'n rondje gelukkig al zo gepland dat ik vanaf de dijk vol de wind mee zou hebben... gelijk ook m'n hoogste gemiddelde snelheid gereden :) niet onder de 30 km/h gekomen en de meeste stukken rond de 35 dat ging wel erg lekker!

Ik heb ook maar besloten om (zeker in het weekend) gewoon door te fietsen in de kou. Moet ook maar eens op zoek naar een lange broek en andere winter kleding.

Rondje van gister:
http://sportstracker.noki...etail/index.do?id=1587936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
@ Pater: Fulcrum 7 is wel relatief eenvoudig voor zo'n prachtige fiets, bovendien een zeer (ZEER!) luid vrijwiel. Wel handig als je mensen wilt passeren, geen fietsbel nodig.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteravond ook ff 80km gereden. Ging best lekker. :)
Op het einde werd het wel wat frisjes idd.

In het najaar/winter/voorjaar pak ik meestal mn stalen ros. (Koga stalen fiets van half jaren 90 )

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gluten Parody schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:39:
@ Pater: Fulcrum 7 is wel relatief eenvoudig voor zo'n prachtige fiets, bovendien een zeer (ZEER!) luid vrijwiel. Wel handig als je mensen wilt passeren, geen fietsbel nodig.
Eens, de Fulcrum Racing 7 is het instapmodel van Fulcrum en voor iets meer dan €125,-- verkrijgbaar. Dat staat inderdaad niet echt in verhouding met de rest van de fiets. Ik zou minimaal voor de Fulcrum Racing 5 Evolution gaan.

En m.i. valt het geluid van het vrijwiel best wel mee. Ja, het maakt geluid, maar het doet niet pijn aan je oren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Elk jaar als de herst zich aandient heb ik de drang om een indoortrainingsapparaat aan te schaffen.
Tacx heb ik al een keer op gefiets, niks voor mij!

Kwam het volgende tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j1YWn7Y63jA]

Eraf fietsen is haast onmogelijk... :+

Lijkt me wel erg vet...
Elite V-Arion is het, met 3 weerstand niveaus.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Harmen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:39:
Elk jaar als de herst zich aandient heb ik de drang om een indoortrainingsapparaat aan te schaffen.
Tacx heb ik al een keer op gefiets, niks voor mij!

Kwam het volgende tegen:
[video]

Eraf fietsen is haast onmogelijk... :+
[video]

Lijkt me wel erg vet...
Elite V-Arion is het, met 3 weerstand niveaus.
Lijkt me dus helemaal niets. Een indoortrainer voor alleen het achterwiel lijkt me veiliger. Het lijkt me dat je bij dit ding niet echt 'veilig' op de fiets zit. (ik iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Een tweaker heeft zo'n ding (+review):
DoD Cerberus in "Het wielren ervaringentopic - Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ja die had ik gezien destijds, thanks voor de tip.
De Antares heeft helaas geen weerstand niveaus.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zit ik ook al vaker aan te denken. Hoe regel je de weerstand bij die dingen eigenlijk? En je hebt ze toch ook met 2 stangen van de achter naar de bv je zadelpen toe? Hoef ik niet, maar voor dit soort types wel handig:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E2tF0tK7P_sp]

hmm werkt niet, deze dus: http://www.youtube.com/watch?v=E2tF0tK7P_s

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 18-09-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jazzper... video moet tussen [video]url[/video]

Regelen van weerstand kon ik niet vinden, normaal zou je verwachten dat dit op het stuur zou zitten.
Ik denk dat het bij die elite op het apparaat zelf zit.
Dan zal ik elke keer mn vriendin moeten bellen als de weerstand aangepast dient te worden. :D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

i know, maar dan toch: werkt niet

ik ben trouwens om: dit wil ik voor mijn zoontje (nu nog te jong met 10 maanden) en dan in coolere kleuren uiteraard:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=33877

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Heeft iemand ervaringen met fietsen van het merk Kross(.pl)?

Ik vind http://www.kross.pl/neo_e...ge=535&grupa=420&kod=1194 wel interessant, Prijs ommenabij de €400,--.

Op het net kan ik niets vinden...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Aristos schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:34:
Zo meteen maar actie ondernemen dan:

Zondag 30 aug Scheveningen - Zandvoort GoT-forum tocht 75km

Komende zondag om 10:00 vertrek vanuit de frietkraam bij de Harstenhoekweg en de Pompstationsweg. Met meer dan 5 man gaat de tocht door. Tempo lekker rustig aan in de groep rond de 30km/uur, pauze met een ijsje/cola vlak voor Zandvoort.

Deelnemers:
Aristos
Nog een poging:

Het wordt morgen schitterend weer om een mooi rondje te fietsen. Dus morgenochtend (zaterdag 19 september 2009) 10.00 uur bovenstaande locatie.

Wie is er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ argo:
Ik moet helaas naar Mantel voor onderhoud, en anders zou ik ook niet zo snel naar scheveningen rijden met de auto voordat ik moet fietsen. helaas

@ Diedx:
Ken kross niet maar vermoed dat het gelijk (miss iets minder) is als Bulls (duits).
Die Berus fiets is 'standaard' uitgevoerd Tiagra. Verder maken ze er niet veel maten van (48 52 58), dus check dat eerst even. (welke maat je nodig hebt en welke ze dus maken).
Ik weet jouw afmetingen (lengte en gewicht) niet, maar vooral met gewicht moet je opletten wat voor velgen je hebt. Ik ken de ' Alexrims DA22' die er op zitten niet. Maar zijn meestal standaard velgen.

Laat de andere (meer ervaren kenners) die hier rondlopen ook nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@agro, als het nou in het midden van het land was geweest.... ;)
Woon in Groningen, Scheveningen zal je mij niet snel vinden.
Ga liever Duitsland in oid. :9

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Griffin schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:45:
@ Diedx:
Ken kross niet maar vermoed dat het gelijk (miss iets minder) is als Bulls (duits).
Die Berus fiets is 'standaard' uitgevoerd Tiagra. Verder maken ze er niet veel maten van (48 52 58), dus check dat eerst even. (welke maat je nodig hebt en welke ze dus maken).
Ik weet jouw afmetingen (lengte en gewicht) niet, maar vooral met gewicht moet je opletten wat voor velgen je hebt. Ik ken de ' Alexrims DA22' die er op zitten niet. Maar zijn meestal standaard velgen.

Laat de andere (meer ervaren kenners) die hier rondlopen ook nog even naar kijken.
Dank voor het reageren. Ik zag die lengtes ook, en denk dat dat wel eens een wurgpunt zou kunnen worden. Ik ben 1.95, en zit rond de 97 kilo.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
argro schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:26:
[...]
Nog een poging:

Het wordt morgen schitterend weer om een mooi rondje te fietsen. Dus morgenochtend (zaterdag 19 september 2009) 10.00 uur bovenstaande locatie.

Wie is er bij?
Ik heb morgen weinig tijd. In de ochtend kan ik al niet. Ik ga rond 14:00 voor een kleiner rondje, Vogelenzang en terug.

• Griffin

Griffin

Is mythical

DiedX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:23:
[...]

Dank voor het reageren. Ik zag die lengtes ook, en denk dat dat wel eens een wurgpunt zou kunnen worden. Ik ben 1.95, en zit rond de 97 kilo.
Ik ben 1.92 en rij op en 58frame. (60 was net iets te lang tussen zadel en stuurpen etc).
Ga gewoon eens naar de fietsboer en laat het allemaal uit meten.

Verder heb ik ook geshopt: (crosspost)
Griffin in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe, te cool. Weet je nog dat geel/zwarte Ventoux frame waar ik het over had.
De vorige eigenaar (die vriend van me) zei het al en stuurde me een Fiets op van 2007 (magazine).
Daarin wordt dit frame (als in letterlijk dit frame) getest (die lange test)

zal het eens inscannen. Leuk artikel.
Weet nu ook wat er onder de Ventoux lak zit: een Dedacciai U2 frame van 1096 gram (alu!) met wanden tot 0,6mm dik... ja dat is dun :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Iemand tips mbt tot de pomp?

Ik loop nu te prutsen met een compressor of met allerlei (lekkende) verlopen. 8 bar is lastig te halen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• argro
bombadil schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:38:
Iemand tips mbt tot de pomp?

Ik loop nu te prutsen met een compressor of met allerlei (lekkende) verlopen. 8 bar is lastig te halen.
Een simpele handpomp met drukmeter volstaat. Daarmee haal je met gemak 8 bar. Zo'n pomp heb je al voor circa €20,--.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

de mijne is een corda of corba. 6 euro bij de BikeTotaal. Pompt als de brandweer met meter en genoeg druk

beste schijnen die Topeak Joe Blow pompen te zijn:
http://www.topeak.com/products/Floor-Pumps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Zoo, tijdje niet gereageerd, wel lekker meegelurkt met jullie posts ;)

Helaas minder goed nieuws van mijn kant, heb woensdagavond een aanrijding gehad met ... een hond. De labrador was niet aangelijnd, en kwam als een raket op mij afgerend, waarschijnlijk omdat het beest speels was. Helaas vol voor mijn wielen gekomen, waarna ik een halve salto voorover maakte en op mijn rechterschouder / onderrug op het asfalt klapte. Fiets uiteraard doorgestuiterd...

Gelukkig voor zowel hond als mij valt de lichamelijke schade mee. De hond heeft waarschijnlijk een rib gekneusd, maar liep een dag later alweer normaal rond. Ik heb zelf mijn heup redelijk geblesseerd (stijf, bukken doet wat pijn), wat ribben licht gekneusd, en mijn knie een klein beetje verdraaid, maar wonder boven wonder niets gebroken. Het dragen van een helm heeft overigens ook een hoop schade voorkomen: mijn helm is van midden boven tot rechtsachter volledig doorgescheurd, ben vol met helm op het asfalt geklapt.

Schade aan fiets is helaas wel significant: mijn carbon frame is afgeschreven, evenals mijn carbon cranks, (uiteraard) stuur, linker shifter en achterwiel.

Gelukkig kwam de baas van de hond naar mij toe, heeft me overeind geholpen en wat te drinken aangeboden; en meteen melding gemaakt van het feit dat die hond WA verzekerd is. Ik heb hem (het baasje ;) ) dan ook donderdag formeel aansprakelijk gesteld voor de schade.

@Harmen: ik kon me al herinneren dat jij dit jaar ook schade door aanrijding hebt gehad. Hoe is dit in jouw geval afgehandeld door de verzekering? Hebben ze direct met jou contact opgenomen? Ik heb mijn fietsschade vandaag bij m'n LBS laten taxeren, en ga er eigenlijk van uit dat de verzekeraar met een agent bij hem langsgaat om de schade kort te sluiten o.i.d.?

Het betreft overigens deze fiets, in betere tijden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/stuff/fiets/fiets11small.jpg

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@CamU: Veel sterkte! Hopelijk hersteld het lichaam voorspoedig en valt de administratieve rompslomp mee!
Jazzper schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:58:
de mijne is een corda of corba. 6 euro bij de BikeTotaal. Pompt als de brandweer met meter en genoeg druk

beste schijnen die Topeak Joe Blow pompen te zijn:
http://www.topeak.com/products/Floor-Pumps
Klopt, ik heb zelf een goedkoopie goedkoopie pomp. Daar haal je met een beetje moeite de 8 bar wel mee. Ik pomp ook wel eens met een Joe Blow, dat gaat aanzienlijk beter. Maar beide pompen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo lekker tochtje 54km gemaakt vanuit zeist via piramide van Austerlitz naar maarsbergen, overberg, dan de bergweg over de heuvelrug naar amerongen en via leersum nog een keer erover en terugweg ook weer Austerlitz en dan zeist. Prima rondje.

Vond het ook niet koud. Gewoon PDM kortemouwenshirtje en korte bibshort aan. Niks thermo, arm of beendelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het was dan ook heerlijk weer! Ik heb vandaag 150km op de teller gezet. Pater schreef hier over de http://www.damtotdamfietsclassic.nl/ en die ben ik maar na gaan fietsen. Helaas in Amsterdam Noord eerst moeite om de route op te pikken en keihard verdwaald. Daarna route weer verloren in Zaandam, met de anwb fietsroutenetwerkborden (geniaal) naar Alkmaar genavigeerd en de route weer terug gevonden in Obdam. Terug naar Amsterdam was erg lekker, wind in de rug tegen de 40 km/u. Wat een topweer om te fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Jazzper schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:45:
zo lekker tochtje 54km gemaakt vanuit zeist via piramide van Austerlitz naar maarsbergen, overberg, dan de bergweg over de heuvelrug naar amerongen en via leersum nog een keer erover en terugweg ook weer Austerlitz en dan zeist. Prima rondje.

Vond het ook niet koud. Gewoon PDM kortemouwenshirtje en korte bibshort aan. Niks thermo, arm of beendelen, etc.
Hoe laat was je? Ik heb daar ook gefietst vanaf Zeist. Ik ging dan van Zeist naar Langbroek en dan naar Wijk bij Duurstede. Dan over de dijk naar Amerongen en na 2x de Amerongseberg weer terug gegaan via Doorn en Driebergen, was iets minder dan 60km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eh laat. Ik vertrok om 14.30, was denk ik het middelste uur op de amerongseberg. Dus zeg 15-16.

Heb nu 2x een wielergroep opgericht, eens kijken of ik het trucje in zeist nog eens kan herhalen. Animo genoeg volgens mij. Komt vanzelf aanwaaien is de ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CamU schreef op zondag 20 september 2009 @ 03:19:
@Harmen: ik kon me al herinneren dat jij dit jaar ook schade door aanrijding hebt gehad. Hoe is dit in jouw geval afgehandeld door de verzekering? Hebben ze direct met jou contact opgenomen? Ik heb mijn fietsschade vandaag bij m'n LBS laten taxeren, en ga er eigenlijk van uit dat de verzekeraar met een agent bij hem langsgaat om de schade kort te sluiten o.i.d.?
Sterkte CamU, altijd balen zo'n aanrijding.
Ben zelf aangereden door een auto destijds.

Heb je er ook politie bij gehad? Altijd handig om een onafhankelijke partij een situatie schets te laten maken.
Ik heb mn fiets laten taxeren door de fietsenzaak, een week later kwam de verzekeringsagent langs.
Ze hebben adviesprijzen genomen van de schade, had dus nog wat speling achteraf. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Harmen schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:21:
[...]a
...Heb je er ook politie bij gehad? Altijd handig om een onafhankelijke partij een situatie schets te laten maken.
Ik heb mn fiets laten taxeren door de fietsenzaak, een week later kwam de verzekeringsagent langs.
Ze hebben adviesprijzen genomen van de schade, had dus nog wat speling achteraf. :+
Thnx Harmen. Politie is er niet bijgeweest, maar ik heb wel een verklaring van de eigenaar waarin hij de aansprakelijkheid erkent, en ook bevestigt dat hij mijn aansprakelijkheidsstelling heeft ontvangen. Hij zal die brief nu naar zijn verzekering sturen, ik neem aan dat zij dan contact met mij zullen opnemen,

Gelukkig merk ik vandaag al een stuk minder van mijn verwondingen, in knie en nek voel ik al geen pijn meer, onderrug is nog licht gevoelig, maar dat zal komende week wel wegtrekken.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zaterdag voor het eerst gewielrent, is toch effe anders dan mountainbiken. Ik fietste samen met iemand die al wielrent, dus het tempo lag vrij hoog. We zijn de holterberg (in Oosten des Lands) over gefietst, ronde was totaal zo'n 55km. Tempo lag volgens mij rond de 28 a 29km/h, was vrij gesloopt op sommige stukken.

Kou viel erg mee, het was prima fietsen met een kort shirt en korte broek. Hopelijk is het aankomend weekend net zulk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CamU schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:58:
[...]

Thnx Harmen. Politie is er niet bijgeweest, maar ik heb wel een verklaring van de eigenaar waarin hij de aansprakelijkheid erkent, en ook bevestigt dat hij mijn aansprakelijkheidsstelling heeft ontvangen. Hij zal die brief nu naar zijn verzekering sturen, ik neem aan dat zij dan contact met mij zullen opnemen,

Gelukkig merk ik vandaag al een stuk minder van mijn verwondingen, in knie en nek voel ik al geen pijn meer, onderrug is nog licht gevoelig, maar dat zal komende week wel wegtrekken.
Ah ok, goed geregeld!
Had zelf contact opgenomen met de verzekering van de tegenpartij om er wat druk aan te zetten.
Had binnen 2 week mn geld op de rekening staan. :)

Heb zondag met de club een rondje gemaakt door het grunnigerland. Ging lekker, we hadden 80km gefiets met een gemiddelde van bijna 32. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 21-09-2009 15:27 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
NoepZor schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:02:
Zaterdag voor het eerst gewielrent, is toch effe anders dan mountainbiken. Ik fietste samen met iemand die al wielrent, dus het tempo lag vrij hoog. We zijn de holterberg (in Oosten des Lands) over gefietst, ronde was totaal zo'n 55km. Tempo lag volgens mij rond de 28 a 29km/h, was vrij gesloopt op sommige stukken.

Kou viel erg mee, het was prima fietsen met een kort shirt en korte broek. Hopelijk is het aankomend weekend net zulk weer.
Ik heb afgelopen zaterdag ook voor het eerste gewielrent, had vrijdagavond namelijk mijn nieuwe Jan Janssen opgehaald (foto volgt nog). Ik heb ongeveer 65km gereden van Rotterdam-noord (waar ik woon) naar Bergen op Zoom (waar mijn ouders wonen), het stuk door Rotterdam was nogal irritant door drukte en tramrails en dergelijke, maar eenmaal de stad uit ging het prima. Ik ben wel een aantal keer verkeerd gereden, maar ik heb er toch 'maar' een kleine 2,5 uur over gedaan. Gisteren ben ik meteen ook maar teruggereden, toen wel meteen de goede weg, maar door flinke wind tegen duurde het alsnog even lang :+

Gemiddelde snelheden kan ik helaas alleen nog op basis van tijd en afstand uitrekenen, want een goede kilometerteller moet ik nog aanschaffen. Ik had al wel wat rondgekeken, maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil: eerst maar een goedkoop apparaatje en dan later wat beter investeren of meteen maar een mooie met hartslagmeter en dergelijke... Er zijn hier vast mensen die daar hun mening over willen geven en die suggesties hebben voor een mooie teller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

argro schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:54:
[...]
Eens, de Fulcrum Racing 7 is het instapmodel van Fulcrum en voor iets meer dan €125,-- verkrijgbaar. Dat staat inderdaad niet echt in verhouding met de rest van de fiets. Ik zou minimaal voor de Fulcrum Racing 5 Evolution gaan.

En m.i. valt het geluid van het vrijwiel best wel mee. Ja, het maakt geluid, maar het doet niet pijn aan je oren ofzo.
Donderdag de fiets halen! :)
Ik heb hem toch met Shimano Ultegra genomen. Ik vond de drukknop van Campagnolo niet dusdanig hetzelfde staan dat het me deed denken aan Sora. Qua wielen ga ik voor Easton Circuit. Alleen nog dat stuurlint... Zal ik die in het zwart of in het wit nemen...?

Anyway, gisteren de Van Dam tot Dam fietstocht gedaan, 140 km in totaal. Aardig hoog tempo, ik heb hem in 5 uur gefietst en was (inclusief stukje fietsen van beginpunt naar Dam, drukt het gemiddelde trouwens!) in totaal 155 km. De laatste 8 km terug naar het beginpunt heb ik niet meegenomen, dat was lekker uitfietsen en daarnaast was het erg druk in de stad geworden!

http://connect.garmin.com/activity/13765989

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pater schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:33:
[...]

Alleen nog dat stuurlint... Zal ik die in het zwart of in het wit nemen...?
Ik zou voor zwart gaan. Wit is één dag wit, daarna gaat het langzaam van oneffen lichtgrijs naar oneffen donkergrijs en uiteindelijk naar oneffen zwart. Zwart blijft zwart. In beginsel is wit misschien mooier, maar wit blijft niet wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Zo! Fiets is binnen.

* Pater is een trotse eigenaar van een Wilier Izoard. :Y)

Afmontage:
- Shimano Ultegra
- Easton Circuit wielen
- Ritchey zadelpen
- Continental Ultra Sport banden
- Easton EA30 stuur
- Look Keo 2 Max Carbon pedalen

Natuurlijk ook fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fiets2a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fiets1a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fiets3a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fiets4a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/fiets5a.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pater op 28-02-2010 11:54 ]

Battle.net tag

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.