Het wielren ervaringentopic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Leuk fietsje Pater. En net wezen fietsen met dit mooie weer neem ik aan. Staan die Shimano-remhoefspanners trouwens tegenwoordig altijd zo ver naar buiten/open?

Ik heb nog steeds mijn fiets niet (laten) hersteld (-d+ellen). :'(

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 27-09-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49
Mooie ride.
Vergeet je voorrem niet dicht te doen! ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie fiets Pater. :)
Zadeltasje past er eigenlijk niet bij... :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Zeer mooie fiets hoor.
@ remhoefspanners, denk dat ze niet verder dicht kunnen aangezien remblokjes behoorlijk dicht op de velg zitten. Denk ik een kwestie van afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32

TwoR

Gekleurde stippen

zo vanmorgen nog weer eens wezen fietsen. Temperatuur was 4.5 graden en het was flink mistig. Ik had alleen nog maar zomer kleding dus gister een agu gravita jack gehaald en beenstukken. Dat in combi met een korte broek een shirt en een sweatshirt was helemaal goed. Dus erg lekker gefietst en het zeker niet koud gehad

Dat jack had ik trouwens best goedkoop, ze konden in de winkel niet vinden wat de prijs was dus toen vroegen ze 50 euro. Net even op internet gekeken en zag prijzen tussen de 72 en de 89 euro, dus ik denk dat ik wel een goede prijs betaald heb :)

[ Voor 7% gewijzigd door TwoR op 27-09-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

lekker wezen biken vandaag. 55km over de utrechtse heuvelrug. 10 minuten eraf gereden t.o.v. de vorige keer. Moest wel op een trein wachten, maar had de benen vandaag :)

Word alleen gek van de net niet lekkere afstelling. Misschien is 8spd Sora STI + Ultegra FD + Ultegra RD net niet een lekkere combi of is het gewoon de afstelling van voor, maar bijna in alle standen loopt de boel aan. Gelukkig heeft Sora een trimfunctie maar dan nog red ik het net niet qua vrijloop.

Een andere verdachte is echter het crankstel. Lijkt wel of het met kracht zetten een beetje waggelt (zijwaarts). Of het crankstel is uit het lood of de trapas niet goed. Maar zowel trapas als crankstel is topspul (Campagnolo, zou geen invloed moeten hebben op combinatie met Shimano derrie).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Mooie fiets Pater! Let wel goed op de witte lak: deze kan gaan verkleuren door zonlicht. Bij een fietsmaat is dit ook al gebeurd maar hij heeft onder garantie een nieuw frame gekregen waar dit euvel voorlopig weg blijft. Schijnt vaker voor te komen, bij sommigen zelfs bij 3 frames op rij :/

• Griffin

Griffin

Is mythical

bassGunner schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:52:
Mooie fiets Pater! Let wel goed op de witte lak: deze kan gaan verkleuren door zonlicht. Bij een fietsmaat is dit ook al gebeurd maar hij heeft onder garantie een nieuw frame gekregen waar dit euvel voorlopig weg blijft. Schijnt vaker voor te komen, bij sommigen zelfs bij 3 frames op rij :/
Mooi om te weten, aangezien mijn frame ook wit is ;).

verder ga ik van t weekend even mn arm en been stukken sochtends uit proberen.
Smiddags elke dag naar een verjaardag, maar dat betekend niet dat wel ook een stukje kunnen gaan fietsen :P

• bassGunner
Griffin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:21:
[...]

Mooi om te weten, aangezien mijn frame ook wit is ;).
Nouja, normaal gebeurt dat niet bij witgelakte frames, maar dit type Wilier is er onderhand berucht om. Bij mijn fietsmaat was het alleen de bovenbuis die gelig verkleurde trouwens.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55

Pater

Terry Tate

Het scheen bij de 2008 variant voor te komen. Ik heb nog geen meldingen over de 2009 varianten gezien.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Cervélo R3 SL
2009 frame maat 61, volledig Record 2009, Marchisio Zefir X100 wielen i.c.m. Conti 4000s, stuur-stuurpen-zadelpen Ritchey Wet Black, SLR Kit Carbon Flow, Speedplay, Cateye Strada, Tacx Tao.

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandblommestein.nl/temp/R3_SL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandblommestein.nl/temp/R3_SL2.jpg

Mag ik ook in de startpost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nice ride! waar gekocht?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lijkt wel sinterklaas. Stond net een Topeak Joe Blow Pro voor mijn voordeur :)

jee wat een kwaliteitsverschil met mijn Cordo van 6 euro. Die deed het ook prima, maar dit is gewoon massief, heavy, mooi grote meter, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzper op 03-10-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:19:
Mijn Cervélo R3 SL
2009 frame maat 61, volledig Record 2009, Marchisio Zefir X100 wielen i.c.m. Conti 4000s, stuur-stuurpen-zadelpen Ritchey Wet Black, SLR Kit Carbon Flow, Speedplay, Cateye Strada, Tacx Tao.

[afbeelding]

[afbeelding]

Mag ik ook in de startpost? :)
Mooie fiets! Ik zal je even in de startpost verwerken, later dit weekend :) Zijn nog een paar meer wijzigingen die ik moet doen volgens mij.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb het idee opgepakt om volgend jaar aan de toereditie van de Amstel Gold Race mee te doen. Hoewel de datum nog niet definitief is vastgesteld, lijkt het er nu op dat deze plaats gaat vinden op zaterdag 17 april. Een afstand van 150 km lijkt me mooie uitdaging voor m'n 2e toertocht :)

17 April is al vrij vroeg in het jaar, en ik wil mezelf goed voorbereiden op de heuvels en de afstand. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de AGR? Hoe kan ik mezelf het beste voorbereiden? Het weer is zo vroeg in het jaar niet echt ideaal om altijd buiten te kunnen trainen, dus tips voor binnen training? Heeft het bijvoorbeeld zin om in de winter veel aan spinnen te gaan doen ofzo?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wilde vandaag lekkere toch maken, kreeg mijn vriendin vannacht (en dus ook vandaag) zware griep/koorts. Kon ik op de kleine passen. Uiteindelijk maar een kleinere tocht gemaakt op de mtb met aanhanger erachter ;)

En mijn site over mijn fietshobby eens geupdate. Nog niet klaar ,maar voor nu al flinke stap:
http://www.leunk.com/bikes/

shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55

Pater

Terry Tate

Gisteren wilde ik een rondje van 100 km gaan fietsen. Het zou al wat krap worden qua tijd en toen ik ook al na 6 km een lekke band kreeg, wist ik dat ik mijn rondje moest gaan inkorten (ik had nog een etentje daarna). Uiteindelijk naar Naaldwijk gefietst.
Op de terugweg kreeg ik 15 km voor mijn huis weer een lekke achterband (ik had er al een nieuwe achterband in gedaan en de buitenband helemaal nagelopen!). Wilde ik mijn band plakken, bleek mijn lijm totaal uitgedroogd te zijn.

Man man man, wat was dat a-relaxt! Vriendin toen gebeld, die in de stad was en eerst nog naar mijn huis moest om mijn auto op te halen voor ze naar mij toe kon komen. Pas een uur later was ze er, ik was totaal verkleumd. :(

Gisterenavond direct Vittoria Rubino Pro's besteld, ik ben klaar met die Continental Ultra Sports. :(

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ruud2001 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:08:
Heb het idee opgepakt om volgend jaar aan de toereditie van de Amstel Gold Race mee te doen. Hoewel de datum nog niet definitief is vastgesteld, lijkt het er nu op dat deze plaats gaat vinden op zaterdag 17 april. Een afstand van 150 km lijkt me mooie uitdaging voor m'n 2e toertocht :)

17 April is al vrij vroeg in het jaar, en ik wil mezelf goed voorbereiden op de heuvels en de afstand. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de AGR? Hoe kan ik mezelf het beste voorbereiden? Het weer is zo vroeg in het jaar niet echt ideaal om altijd buiten te kunnen trainen, dus tips voor binnen training? Heeft het bijvoorbeeld zin om in de winter veel aan spinnen te gaan doen ofzo?
Spinning is meer een interval-training. Zeker niet slecht, maar niet ideaal. Voor een lange afstand en klimmetjes heb je duurvermogen nodig. Enig manier om dat te verkrijgen is uren maken.

Met een beetje goede kleding en een beetje geluk qua weer kun je de gehele winter wel doorfietsen, perioden met te lage temperaturen daargelaten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Pater schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:32:
Gisteren wilde ik een rondje van 100 km gaan fietsen. Het zou al wat krap worden qua tijd en toen ik ook al na 6 km een lekke band kreeg, wist ik dat ik mijn rondje moest gaan inkorten (ik had nog een etentje daarna). Uiteindelijk naar Naaldwijk gefietst.
Op de terugweg kreeg ik 15 km voor mijn huis weer een lekke achterband (ik had er al een nieuwe achterband in gedaan en de buitenband helemaal nagelopen!). Wilde ik mijn band plakken, bleek mijn lijm totaal uitgedroogd te zijn.

Man man man, wat was dat a-relaxt! Vriendin toen gebeld, die in de stad was en eerst nog naar mijn huis moest om mijn auto op te halen voor ze naar mij toe kon komen. Pas een uur later was ze er, ik was totaal verkleumd. :(

Gisterenavond direct Vittoria Rubino Pro's besteld, ik ben klaar met die Continental Ultra Sports. :(
Tip: parktool plakkertjes. Kleine doosjes van 1x1x0,5 cm ofzo, met daarin een stukje schuurpapier en een stel plakkertjes. Geen lijm nodig. Ideaal als je lek rijdt en je je binnenband verspeeld hebt, kost niks (2 euro ofzo) en past overal in :) Heb er goede ervaringen mee! Lekrijden blijft vervelend..

Ik moet overigens wel zeggen dat ik met Conti een stuk betere ervaringen heb dan met Vittoria. Rubino's zijn onverwoestbaar volgens mij (ten koste van het comfort), maar met hun vouwbanden heb ik echt te vaak lekgereden (Corsa CX nogwat). Hoop voor je dat de Pro's jou wel bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jazzper & Laurenz: thanks, ben er ook bijzonder tevreden over :)
Heb 'm overigens bij EPBike in Zeist gekocht.

Ben wel van plan de double te vervangen door een compact. Voornaamste reden hiervoor is de Marmotte (en andere toertochten met aanzienlijk hoogteverschil) volgend jaar. Alhoewel de meeste beklimmingen die ik deze zomer in de Alpen heb gedaan wel aardig te doen waren met 39x27 als lichtste verzet kan ik me goed voorstellen dat 34x27 toch een betere optie is.

Rekenvoorbeeldje:
Snelheid (km/h): 12 | 13 | 14
39x27 (rpm) = 66/67 | 72 | 77/78
34x27 (rpm) = 76 | 82/83 | 89

Nadelen:
- meer vermogen nodig (trainen trainen ;) )
- je zult wat sneller naar het buitenblad dienen te schakelen, maar bij 100 rpm fiets je 33 kmh op 50-19 met een aardige kettinglijn dus lijkt me niet heel problematisch. Wat wel jammer is dat de 11-speed 12-27 Campa cassette geen 18 heeft, terwijl deze in dit geval best wel welkom zou zijn. Wellicht een 12-25 kiezen of een cassette samenstellen uit losse kransjes (bijv. Marchisio). Op vals plat omhoog lijkt het mij dat je met een compact prima uit de voeten kunt, alleen wat minder flexibel bent dan met een double.
- 50x12 als lichtste versnelling i.p.v. 53x12 scheelt aanzienlijk. 50x11 lijkt iets meer op 53x12 (is zelfs 'zwaarder'), maar vraag me af of ik die wel écht nodig heb. Waarschijnlijk voldoet 50x12 voor mij prima.

Naja, misschien een keer een proefrit met een compact doen, dat schept waarschijnlijk meer zekerheid dan berekeningetjes op papier.

Komend jaar
Zijn hier nog meer mensen die komend jaar La Marmotte willen gaan fietsen? Of bijv. Les Trois Ballons, Dolomieten Marathon (zelfde weekend als La Marmotte), Ötztaler Cycle Marathon, etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:05:

Zijn hier nog meer mensen die komend jaar La Marmotte willen gaan fietsen? Of bijv. Les Trois Ballons, Dolomieten Marathon (zelfde weekend als La Marmotte), Ötztaler Cycle Marathon, etc.?
Ja, ik wil La Marmotte komend jaar fietsen. Meer concreet dan dat zijn de plannen echter nog niet. Ik ben mij er van bewust dat er vooral veel kilometers gemaakt moeten worden in de voorbereiding. Met 100km per week in het voorjaar kom je er niet. Dit kost logischerwijs veel tijd en dat zou wel eens kunnen botsen met mijn full-time baan, deeltijd studie en sociale leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Nadelen:
- je zult wat sneller naar het buitenblad dienen te schakelen, maar bij 100 rpm fiets je 33 kmh op 50-19 met een aardige kettinglijn dus lijkt me niet heel problematisch. Wat wel jammer is dat de 11-speed 12-27 Campa cassette geen 18 heeft, terwijl deze in dit geval best wel welkom zou zijn. Wellicht een 12-25 kiezen of een cassette samenstellen uit losse kransjes (bijv. Marchisio). Op vals plat omhoog lijkt het mij dat je met een compact prima uit de voeten kunt, alleen wat minder flexibel bent dan met een double.
- 50x12 als lichtste versnelling i.p.v. 53x12 scheelt aanzienlijk. 50x11 lijkt iets meer op 53x12 (is zelfs 'zwaarder'), maar vraag me af of ik die wel écht nodig heb. Waarschijnlijk voldoet 50x12 voor mij prima.
Normaal gesproken kan je gewoon een 12-27 cassette kopen, de 14 (ofzo) eruit halen en er een 18 tussen stoppen. Kan alleen niet als ze allemaal in blokken zitten.. Verder kan je je inderdaad afvragen hoe belangrijk het is om een heel zwaar verzet te hebben. Als je suicidaal bent is het handig, maar die afdalingen zijn levensgevaarlijk met zulke grote groepen (er vallen niet voor niets ieder jaar doden/zwaar gewonden), dus rustig afdalen is wellicht verstandiger. Ook met het oog op herstel. Mensen proberen tijd in te halen tijdens de afdaling, maar de gevolgen zijn soms niet te overzien. Buiten dat kan je tegenwoordig volgens mij ook gewoon een 53 kopen voor je compact, TA zal ze vast wel hebben :) Kwestie van erop letten dat je een blad met de juiste steek koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie fiets Pizzaboer_JA.
Strak, Cervelo zie je niet zoveel. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ah leuk, bij Eric gekocht! Mooie handel heeft hij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Laurenz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:23:
[...]

Ook met het oog op herstel. Mensen proberen tijd in te halen tijdens de afdaling, maar de gevolgen zijn soms niet te overzien.
Klopt, afgelopen zomer de Galibier opgefietst en afgedaald aan de zijde van de Lautaret. Dat is een afdaling van zo'n 34km met een percentage van nog geen 5%. Ik ben in die afdaling meer kapot gegaan dan in de klim, dit vanwege het volle bak bijtrappen. Nu was dat voor die dag geen probleem, het was de laatste afdaling, maar wanneer je die afdaling (zoals in La Marmotte) doet voordat je de Alpe d'Huez nog op moet zou ik heel anders afdalen en juist rust pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zijn hier nog meer mensen die komend jaar La Marmotte willen gaan fietsen? Of bijv. Les Trois Ballons, Dolomieten Marathon (zelfde weekend als La Marmotte), Ötztaler Cycle Marathon, etc. ?
Heb het wel weer in de planning staan, aangezien het dit jaar eindigde in een ravijn van de afdaling van de Glandon.... kan het wonder boven wonder nog navertellen...
Voor iedereen die de Glandon nog niet heeft afgedaald: doe rustig aan.... :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Tsjilp schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Voor iedereen die de Glandon nog niet heeft afgedaald: doe rustig aan.... :+
Belangrijker: leer dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ehm best wel ja. Ik vindt naar beneden in omgeving van utrechtse heuvelrug al best hard gaat (lees: 45-50). En daar zitten nog geen eens haarspeldbochten in.

Verder zit er deze week geen fietsen in. Morgen wordt het, naar mijn weten, pokke weer en savonds kan ik gewoon niet meer fietsen.

Ik ga even rond kijken voor een simpele indoortrainer waar ik mn fiets in kan zetten.
Net gekeken en ze zijn ong 150euro. voor die prijs kan ik ook gewoon vaker naar de sportschool gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 09-10-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Haha. Als je in de bergen aan het dalen bent lijkt 50 niet zo snel. De Glandon heb ik wel gefietst, maar toen via de Croix de fer afgedaald naar St. Jean. Lijkt me geen lekkere afdaling eerlijk gezegd, de Glandon naar la Chambre. Maar inderdaad, het is vooral een kwestie van leren dalen en je niet roekeloos naar beneden laten denderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dalen ben ik ook geen held in. Net als met kermisattracties. Het is heel dubbel: ik vind het niet eng en enorm kicken, maar zowel in een kermisattractie als op de fiets ga ik altijd redeneren wat nou als er een boutje knapt o.i.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Griffin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:15:
Verder zit er deze week geen fietsen in. Morgen wordt het, naar mijn weten, pokke weer en savonds kan ik gewoon niet meer fietsen.
Ik ben gisteravond nog even gegaan, kleine vent naar bed gebracht en gelijk om 18:30 op de fiets gestapt.
Wel in korte broek, en alleen een thermoshirt met lange mouwen (heb nog geen lange/winter broek). Nog een lekker avond zonnetje dus ik dacht dat het wel ging.. boy was I wrong.. om 19:00 uur ging zowat spontaan het licht uit en rond de kralingse plas was de gevoelstemperatuur naar mijn idee nog 5 graden kouder...

Was wel even afzien met de "kou"...

Maar toch m'n eerste toch met een gemiddelde van boven de 30 (30.6 ;) ) ik moest toch wat doen om warm te blijven!

Snel maar wat winter spullen aan gaan schaffen...

[ Voor 16% gewijzigd door fsve op 09-10-2009 15:07 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Die gedachten die Jazzper heeft ken ik. Wat nou als er toch een scheurtje in mijn voorvork blijkt te zitten en meer van dat soort onzin. Afgelopen zomer de 75kmph aangetikt in de afdaling van de Alpe d'Huez en dat vond ik goed genoeg.

Naast leren dalen is kennis van de betrefende afdaling trouwens ook van groot belang. Soms komt er na een flauwe bocht zonder zicht opeens een haarspeldbocht, soms niet. Wel handig om te weten. Weet je het niet: ga dan altijd uit van een haarspeldbocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

fsve schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:06:
[...]

Ik ben gisteravond nog even gegaan, kleine vent naar bed gebracht en gelijk om 18:30 op de fiets gestapt.
Wel in korte broek, en alleen een thermoshirt met lange mouwen (heb nog geen lange/winter broek). Nog een lekker avond zonnetje dus ik dacht dat het wel ging.. boy was I wrong.. om 19:00 uur ging zowat spontaan het licht uit en rond de kralingse plas was de gevoelstemperatuur naar mijn idee nog 5 graden kouder...

Was wel even afzien met de "kou"...

Maar toch m'n eerste toch met een gemiddelde van boven de 30 (30.6 ;) ) ik moest toch wat doen om warm te blijven!

Snel maar wat winter spullen aan gaan schaffen...
Winterspullen heb ik (arm en been stukken).
Alleen dat het donker wordt vindt ik niet echt een fijn idee. (zou kunnen met lampjes maar dan kan je niet meer 100% snelheid gaan omdat mensen niet zien dat je een wielrenner bent en dus best eens 30kmph kan gaan. En aangezien het rond 7 uur (/half 8) dus al donker wordt en ik pas rond 18:30 weg kan vindt ik het voor 30minuten niet echt de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Winterspullen heb ik (arm en been stukken).
Arm- en beenstukken vind ik meer herfstspullen, geen winterspullen. Zodra het een beetje koud gaat worden heb ik veel liever mijn gevoerde lange broek dan een normaal broekje met beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

argro schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:36:
[...]
Arm- en beenstukken vind ik meer herfstspullen, geen winterspullen. Zodra het een beetje koud gaat worden heb ik veel liever mijn gevoerde lange broek dan een normaal broekje met beenstukken.
Vorige week zaterdag was het niet echt warm (lees: 10 (ish) graden). Ik heb toen voor het eerst met de stukken gereden en was gewoon lekker warm. Ik weet niet tot hoe koud je er mee kan gaan (voor een ieder anders) maar 10 graden vond ik nog te doen.

Een gevoerde broek is natuurlijk wel beter maar ook gelijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Bij 10 graden kan het nog wel met beenstukken vind ik, eventueel armstukken, maar heb dan zelf toch al liever een (dun) lang jack aan. Onder de 10 zijn een lange overbroek en een lang wielershirt toch wel noodzaak vind ik. Ik ben dinsdag wezen veldrijden en toen heb ik mijn lange overbroek al aangehad.. :) Was een graad of 9 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:20:
[...]

Vorige week zaterdag was het niet echt warm (lees: 10 (ish) graden). Ik heb toen voor het eerst met de stukken gereden en was gewoon lekker warm. Ik weet niet tot hoe koud je er mee kan gaan (voor een ieder anders) maar 10 graden vond ik nog te doen.

Een gevoerde broek is natuurlijk wel beter maar ook gelijk duurder.
10 graden Celsius noem ik dan ook geen winter, dat is herfst. Winter is zeker onder de 10 graden Celsius, eerder onder de 5 graden Celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik zei doe rustig aan, omdat de afdaling van de Glandon heel anders is als de beklimming, of als afdalingen van bijv. Alpe d'Huez. Weg is veel smaller, onoverzichtelijk en wegdek is niet om naar huis te schrijven. Op het moment dat ik naast de weg kwam was de snelheid nog geen 50 km/u, terwijl je bij de Alpe d'Huez toch al snel met 80 afdaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Even een vraag: Heeft iemand ervaring met kleding van Skins?
Zo ja, zou je hier wat over willen vertellen, jouw ervaring hiermee (voor-nadelen)?

http://www.skins.net/au/en/HowSkinsWork/default.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Bi-zonder op 12-10-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Herkenbare opmerkingen. Ik ga twee maal per jaar met de racefiets naar Zuid-Frankrijk. Toch is het iedere keer weer de eerste dagen voor de franse thuisfietsers van een kilometer afstand te zien dat ik als vlakke-wegen-man naar beneden kom. Is 50 hier in de duinen totaal geen probleem. Bergaf de eerste dagen ga ik 50-55 op een wat bangige alertheid naar beneden. Pas na enkele dagen komt "het gevoel" voor afdalen weer boven en gaat het soepel en harder.

Gistermiddag om 16:00 ook nog richting Noordwijk gegaan. Niet lang geleden is die bonkige stuiterzooi dat voor fietspad doorging tussen Noordwijk en de golfbaan verdwenen en hebben ze er heerlijk strak asfalt over heen gedaan. Om de terugweg ter hoogte van Huis ter Duin een mega stortbui met harde windstoten over me heen gekregen en die tot Katwijk duurde. Een regen-/windjack aangetrokken en tegen de harde wind in terug.
Wel tot het zweethempie doornat en soppende sokken die nu een raar soort donkergrijs lijken in plaats van wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik heb Pizzaboer_JA en zijn mooie bike toegevoegd aan de SP :) Pater, als ik jouw nieuwe Willier Izoard ook toe moet voegen (of met je Ridley moet verruilen).. geef dan even een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
OP kan de mijne ook in de TS? Cannondale Caad (65cm) met Shimano 105 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/cannondale.JPG

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

65cm zegt u.. mag ik achter jouw rug fietsen? :D

wel mooie fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53
lijken net 20" wieltjes in zo'n frame! ;) nofi

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 14-10-2009 10:35 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Haha de verhoudingen zijn inderdaad een beetje vreemd met zon groot frame :D een collega waar ik soms mee fiets zei een keer dat het net is alsof ie op een scooter met windscherm zit als ie achter me fietst. En mijn fiets heeft ook als bijnaam "het hekwerk" :+

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 14-10-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Even een vraag mbt tassen/koffers om je fiets in op te bergen tijdens transport met een vliegtuig.
Het zit er heel dik in dat ik volgend jaar een tijd in het buitenland door ga brengen. Dit is heel leuk en aardig alleen zou ik graag mijn fiets meenemen zodat ik daar (zei het in een stad en iets minder hard) nog wel wat kan fietsen.
zo ver ik weet mag je sport spullen (zoals een fiets (en duikspullen etc etc)) meenemen in een vliegtuig zolang je het maar bijtijds aangeeft en het niet extreem te zwaar wordt.

Nu zijn er van die fiets tassen:
- Vaude Opbergtas (ong 100euro)
- Pro fietstas (ong 75euro)
- Of andere van 100-150 euro

Het voordeel is dat ze niet heel zwaar zijn (vergeleken met een koffer) en niet extreem prijzig. Het nadeel is echter dat als ze ermee gaan 'gooien' (lees: niet voorzichtig mee omgaan) (wat veel gebeurt in vliegtuigen) het niet extreem veel bescherming biedt.

Nu heb ik ook gekeken naar de fietskoffers.
Deze zijn vele!!! malen steviger echter ook wat prijziger en zwaarder.
De prijzen lopen van 250 - 350 - 600 (die van 600 is de Scicon Fietskoffer Aerotech Evolution).
Het gewicht van de koffers leeg gaat boven de 10KG uit (soms wel 13-14). Als je dan nog mijn fiets (ong 8-10KG) erbij opteld kom je uit op 25KG. Dat is gewoon meer dat ik mee mag nemen voor bagage.
Dus ik denk dat de vliegmaatschappij hier ook moeilijk over gaan doen.

Wat zijn jullie ervaringen met de fiets in het vliegtuig.

PS: moet ergens overstappen dus hij wordt 2 keer ingeladen en uitgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik zie regelmatig op Schiphol van die fietstransport koffers staan. De site van KLM zegt het volgende. Ik weet niet of die fietsdozen wat zijn, maar allicht is het een idee.

Kan ik een fiets meenemen?

Binnen de standaardhoeveelheid bagage kunt u een fiets tot 20 kg (44 lbs) als ruimbagage meenemen. De fiets mag tot 23 kg (50 lbs) wegen als uw bagage onder het stuksconcept valt. Er staat dan ‘PC’ (piece) op uw e-ticket.

Uw fiets kunt u het beste in een geschikte verpakking of in een fietsdoos vervoeren. Zorg dat het stuur in de lengterichting gedraaid is en de pedalen en andere uitstekende onderdelen verwijderd zijn. Een fietsdoos kost EUR 20 en is op Amsterdam Airport Schiphol verkrijgbaar.

Wanneer uw totale hoeveelheid bagage, inclusief fiets met verpakking, meer is dan de standaardhoeveelheid, dan betaalt u een speciaal vast overbagagetarief. Tandems kunnen alleen als vracht vervoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Jammer genoeg vlieg ik niet met KLM maar eerder met een Aziatische maatschappij. (Cathay, Singapore, Malaysian).
Ok vindt ik de beschrijving van KLM niet echt duidelijk, vooral dit deel:
Wanneer uw totale hoeveelheid bagage, inclusief fiets met verpakking, meer is dan de standaardhoeveelheid, dan betaalt u een speciaal vast overbagagetarief. Tandems kunnen alleen als vracht vervoerd worden.
Is dat dan in totaal 43KG (23KG fiets en 20KG normale bagage) of gewoon 20GB, want als dat zo is moet ik dik bij dokken?

Hoe de andere maatschappijen er mee omgaan moet ik nog even kijken, maar wat is jullie ervaring met die tassen/koffers.
(Natuurlijk ermee rekening houden dat de wielen en pedalen eraf moeten. Ketting wil ik graat laten zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 14-10-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Griffin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:36:
Even een vraag mbt tassen/koffers om je fiets in op te bergen tijdens transport met een vliegtuig.
Het zit er heel dik in dat ik volgend jaar een tijd in het buitenland door ga brengen. Dit is heel leuk en aardig alleen zou ik graag mijn fiets meenemen zodat ik daar (zei het in een stad en iets minder hard) nog wel wat kan fietsen.
zo ver ik weet mag je sport spullen (zoals een fiets (en duikspullen etc etc)) meenemen in een vliegtuig zolang je het maar bijtijds aangeeft en het niet extreem te zwaar wordt.

Nu zijn er van die fiets tassen:
- Vaude Opbergtas (ong 100euro)
- Pro fietstas (ong 75euro)
- Of andere van 100-150 euro

Het voordeel is dat ze niet heel zwaar zijn (vergeleken met een koffer) en niet extreem prijzig. Het nadeel is echter dat als ze ermee gaan 'gooien' (lees: niet voorzichtig mee omgaan) (wat veel gebeurt in vliegtuigen) het niet extreem veel bescherming biedt.

Nu heb ik ook gekeken naar de fietskoffers.
Deze zijn vele!!! malen steviger echter ook wat prijziger en zwaarder.
De prijzen lopen van 250 - 350 - 600 (die van 600 is de Scicon Fietskoffer Aerotech Evolution).
Het gewicht van de koffers leeg gaat boven de 10KG uit (soms wel 13-14). Als je dan nog mijn fiets (ong 8-10KG) erbij opteld kom je uit op 25KG. Dat is gewoon meer dat ik mee mag nemen voor bagage.
Dus ik denk dat de vliegmaatschappij hier ook moeilijk over gaan doen.

ik ben deze zomer in canada geweest om te fietsen.. En ik heb mijn fiets in een doos gestopt die ik op schiphol had gekocht.. Vervolgens moets ik bij aitransat )de luchtvaartmaatschappij' 30 euro betalen en kon ik mijn fiets meenemen.... De fiets werd niet opgeteld bij mijn max gewicht aan bagage..De fiets is redelijk goed vervoerd.. Wel zag ik duidelijk dat de doos een paar flinke opdonders heeft gehad... OP de terugweg, is de fiets in een zak vervoerd.. Toen is ie er minder goed vanafgekomen.. Met t achterwiel is iets gebeurd.. Loopt niet lekker meer.. en de voorrem is ook stukkig.. Na ja.. wat wil je .. denk ik dan, t was gellukig niet een hele dure fiets en shit happens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:36:

Mijn fiets gaat altijd zo mee:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00047x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00049x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00050x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/DSC00051x.JPG

Een fietstas voor het vliegtuig van Sci Con. Heeft me 300 euro gekost.
Meerdere keren per jaar neem ik hem zo mee. Fietstas met de fiets ingepakt zoals op de foto's weegt totaal 19 kilo. Ik vlieg altijd met Transavia en betaal 40 euro per vlucht om hem zo mee te nemen, Wel bij het boeken telefonisch melden dat er een fiets meegaat.

Gaat eigenlijk altijd goed. Ik vul de tas helemaal op met met bubbeltjesplastic en van die geluidswerende platen van Gamma. Slechts eenmaal een beschadiging meegemaakt: linkerkant van het stuur naar binnen gedrukt. Dat betekende een nieuw stuur. Daarom heb ik nu, zoals je op de foto ziet, van glasvezel een harde kap over het suur en zadel/achterrem gemaakt voor extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik zal van het weekend eens een paar foto's van mijn Sensa maken. Wielrennen bevalt goed, maar toch heel wat anders dan mountainbiken qua krachtgebruik. Ik kan wel tempo rijden alleen het volhouden ervan valt nog vies tegen :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

rdluca schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Mijn fiets gaat altijd zo mee:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een fietstas voor het vliegtuig van Sci Con. Heeft me 300 euro gekost.
Meerdere keren per jaar neem ik hem zo mee. Fietstas met de fiets ingepakt zoals op de foto's weegt totaal 19 kilo. Ik vlieg altijd met Transavia en betaal 40 euro per vlucht om hem zo mee te nemen, Wel bij het boeken telefonisch melden dat er een fiets meegaat.

Gaat eigenlijk altijd goed. Ik vul de tas helemaal op met met bubbeltjesplastic en van die geluidswerende platen van Gamma. Slechts eenmaal een beschadiging meegemaakt: linkerkant van het stuur naar binnen gedrukt. Dat betekende een nieuw stuur. Daarom heb ik nu, zoals je op de foto ziet, van glasvezel een harde kap over het suur en zadel/achterrem gemaakt voor extra bescherming.
Zoals ik al zie is het dus 1 met een frame erin waar de fiets wordt ingezet. Ik zat sowieso daaraan te denken ipv een koffer waar alles 'los' in gaat.
Ik zie ook dat jij je pedalen erop laat zitten en dat jij dus alleen maar je wielen erin hoeft te zetten en je stuur moet goed zetten? (want dat is wel ideaal)
Verder zou het zadel ook nog eruit kunnen mocht dit nodig zijn.

Nu heb ik de tas nog niet 1,2,3 nodig maar ben alvast aan het rond kijken. Zou het gewoon zonde vinden dat er iets beschadigd.

PS: hoe heb je dat met glasvezel gedaan, gewoon op de schuimmatten gevormd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister op m'n nieuwe Cinelli Xperience (klik, afgemonteerd met Campa Veloce) de volgende ronde gefietst, bij wijze van eerbetoon aan VDB ;) :

http://maps.google.nl/map...988,0.110035&ie=UTF8&z=10

9 uur weg (erg koud), heel mooi weer gehad en uiteindelijk 6 uur weer terug in Rotterdam. Uiteindelijk kwam het neer op 185km. Had nog nooit verder dan 125km gefietst dus ik kneep hem een beetje, maar het ging boven verwachting goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@ fiets in vliegtuig issue: (ook voor andere mensen)
Ik heb het na gevraagd en al reply gehad van SingaporeAirlines.
Als economy passagier mag je daar 20KG meenemen. Ze geven je 5KG al extra dus dat is in totaal 25KG. Het is echter zo dat dit je normale bagage en je fiets is. Dus is niet zoveel. Nu hebben ze de regel dat als je 6 extra KG betaald (41x6 = 246euro) betaald mag je 15KG extra meenemen.
Als je gaat emigreren (waar mijn actie onder gaat vallen) dan kunnen ze je nog eens 10KG extra geven (moet je wel aan regels voldoen).

In totaal mag ik dus 35KG kostenloos meenemen. Als ik extra dok kan dit dus tot 50KG worden getild.

Tot zover wat info van singaporeairlines voor de mensen die dus ook meer info hierover zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:41:
[...]

Zoals ik al zie is het dus 1 met een frame erin waar de fiets wordt ingezet. Ik zat sowieso daaraan te denken ipv een koffer waar alles 'los' in gaat.
Ik zie ook dat jij je pedalen erop laat zitten en dat jij dus alleen maar je wielen erin hoeft te zetten en je stuur moet goed zetten? (want dat is wel ideaal)
Verder zou het zadel ook nog eruit kunnen mocht dit nodig zijn.

Nu heb ik de tas nog niet 1,2,3 nodig maar ben alvast aan het rond kijken. Zou het gewoon zonde vinden dat er iets beschadigd.

PS: hoe heb je dat met glasvezel gedaan, gewoon op de schuimmatten gevormd?
Yep, fiets zit vast op een frame. Alleen stuur opzij en naar beneden draaien en dan de wielen ernaast.

Glasvezel heb ik inderdaad over de schuimmatten gelegd en met touw in model gehouden tot het was uitgehard.
Ik heb alleen ervaring met Transavia. Die vraagt 40 euro per vlucht. Er kunnen max drie fietsen op een vlucht mee. De 20 kg bagage zit aan het ticket vast en daarnaast betaal je dus voor de fiets. Over een maximum gewicht van de fiets heb ik ze nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Heb helaas al even niet meer gefietst (3 weken). Eerste keer dat ik weer wilde gaan fietsen werd ik ziek, daarna nog niet fit genoeg om te fietsen en daarna erg druk :') Morgen naar de Decathlon in Amsterdam om wat goedkope fietskleding te kopen, evt nog bij een andere winkel de dingen die ik niet kan vinden bij de Decathlon halen. En dan hoop ik zondag weer een klein rondje te fietsen, want ik moet wel weer een beetje inkomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heeft iemand toevallig een goede tip voor een (betaalbare) accommodatie voor een man of 14 bij de Mont Ventoux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb geen tips voor het logeren bij de mont ventoux.. wel een tip om voorzichtig te zijn in de afdaling.. laatst heeft een kennis van mij zich daar behoorlijk in de kreukels gereden... Hij moest uitwijken voor een auto en is frontaal op een boom geknald met 60+ km/u .. Heeft nu een heleboel gebroken ribben en wat gebroken en gebarsten wervels...
T s trouwens super mooi weer!!! tijd om nog even te genieten van het najaarszonnetje :)

[ Voor 11% gewijzigd door hendrikjan op 18-10-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kennis van me is daar afgelopen zomer overleden in de afdaling, dus iedereen is gewaarschuwd. Qua accommodatie, hadden we dit jaar een super gaaf chalet voor 12 man ergens halverwege de berg op alpe d'huez voor geen geld (500 euro voor vrijdag, zaterdag en zondag) dus ik zoek zoiets weer bij de Ventoux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:58
Gisteren weer eens op de fiets gestapt, na twee maanden geen zin te hebben gehad. Op vakantie in Zwitserland was ik samen met m'n vrouw te lang door gegaan bij een beklimming, wat onze fietsplezier tijdelijk weggenomen had. :X

Half zeven vertrokken en na bijna twee uur 46 kilometer gefietst door donkere polders (het fietsen viel ons, maar vooral mij, aardig zwaar: vrij hoge hartslag). Het was toch wel weer lekker, aan de frisse kant maar na even fietsen was het heerlijk. Alleen de handen bleven koud, de volgende keer toch maar lange handschoenen aan! :)

Sportstracker workout: klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Zo, tijdje niets gepost. Even bijbabbelen :P

Na vorig jaar Marmotte te hebben gedaan, was het dit jaar tijd voor iets anders. Begin september naar de Alpen geweest, wederom gezellig bij Moniek en Leon in au bon accueil, het fietshotel bij Alpe d'Huez. Kort samengevat: 5 dagen later, 510km en 12555 hoogtemeters verder was ik er echt nog maar net ingekomen! Afknapper zeg! Moet wel toegeven, ik heb 80% van de tijd in herstelzone zitten klimmen. Maar zo zie je maar dat je dan nog veel langer kunt, mits goed getrained natuurlijk (en dat was ik ;) ). Ook mijn doel gehaald, als tussendoortje tijdrit Alpe d'Huez en eindelijk onder het uur: 58,36 (14,2km: rotonde -> TdF finish bovenaan parkeerplaats). Om heel eerlijk te zijn, het was echt mijn slechte dag, maarja wat wil je, eerst 2 dagen alleen maar herstel zone en dan pats boem zo 's morgens een uurtje ( >:) ) op omslagpunt!! Toch niet slecht, ben 100kg+ met fiets.

Afijn, welke bergjes gedaan? Maandag: Lautaret en Galibier; dinsdag: La Vaujany, de tocht tot 90% (142km in totaal, maar niet tot de top van vaujany); woensdag: rustdagje met tijdrit Alpe d'Huez en later op de dag stuk Sarenne; donderdag: Les Deux Alpes en bergje met onverlichte tunnels vanuit Bourg d'Oisans, recht tegenover Alpe d'Huez. Bleek ook rustdagje te zijn. Vrijdag dan koningerit: vanaf top Glandon begonnen-> Croix de Fer -> Col du Mollard -> Col de Chaussy - > Col de Madeleine -> en als laatste Col du Glandon op naar de auto. 4300 hoogtemeters in slechts 129km :> Wel genoten zeg, eerst die 180 haarspeldbochten in de afdaling van de Mollard, dan als een knikker omhoog de Chaussy op. Vervolgens blijkt de afdaling van de Chaussy naar la Chambre eerst 4km grintweg te zijn. Nouja, het was ooit asfalt, maar daar was bar bar weinig vanover. Niet aan te raden, maar wel te doen met 15km/u en een mooi avontuur!

En zaterdag terug. Een 2e doel was bereikt voor mij. Niet gevallen! Vorig jaar was ik 2 dagen voor de Marmotte nog met 50-60 per uur onderuit gegleden, deze keer zonder kleerscheuren weer thuis!

Maar dan gebeurd het... precies een weekend later, ik zit voor de 1ste keer weer op de fiets. Ik rijd op een rijbaan buiten de bebouwde kom (60km/u) met fietsstroken waar ook een net nieuw fietspad naast is gelegd, maar welke nog niet af is. Bij elk beekje wordt je via via weer op de hoofdrijbaan geleid. Bovendien is dat fietspad geen fietspad maar gedropte ruwe betonblokken.

Maargoed, ik rijd op die hoofdrijbaan, tegen de 40, komt er een persoon met een Land Rover echt vlak langs me heen gereden al claxonerend. Je schrikt je kapot en bovendien enorm gevaarlijk. Zulke dingen gebeuren als wielrenner wel eens dacht ik nog. Maar die kerel gaat voor me rijden met zelfde tempo als ik en gebaart druk naar het fietspad. Ik gebaar terug dat hij moet oprotten en niet zo moeilijk moet doen. En nee, dat deed ik niet met een middelvinger of zoiets, ik wuifde hem gewoon weg. Hij laat het er kennelijk niet bij zitten en laat zich weer terugzakken achter mij !! ?? Wat zullen we nou krijgen dacht ik, vervelend figuur. Hij zat weer druk te gebaren maar nu achter mij. Nou ja, dan komt mijn grootste fout denk ik, ik ga redelijk provocerend midden op de rijbaan rijden en omkijken en gebaren van wat hij nou in hemelsnaam aan het doen is. Na een paar seconden keer ik weer terug op mijn fietsstrook om hem te laten passeren. Heeft ook geen nut allemaal.

Maar dan, op het moment dat hij mij inhaalt, stuurt hij ook gelijk naar rechts! Soort van half afsnijden en half de weg af drukken. Letterlijk dus heh, Land Rover tegen Red Bulletje. Ik kon een ontmoeting met de auto dan ook niet meer voorkomen, tijd voor uitwijken was er niet, ruimte trouwens ook niet, de berm bestond uit 100 jaar oude bomenrij op 1 meter van het asfalt. Afijn, al remmende knal ik tegen zijn zijkant aan, al balancerend met de linker schouder kan ik overeind blijven en knalt zijn spiegel naar binnen in. Hoe weet ik niet, maar ik blijf dus wel op de fiets en viel niet. Direct na dit ernstige voorval was ik nogal al beduusd, zo van "WTF?" Deze kerel rijdt nog 50 meter door om vervolgens op de rechter fiets strook plots te stoppen. Ik had inmiddels alweer vaart gemaakt en ik had niet zoiets van, ik ga even lekker babbelen met iemand die met een Land Rover een fietser van de weg drukt. Dus ik kijk naar achter of er niemand achter mij zat en had weer flinke vaart gemaakt. Deze kerel had kennelijk andere gedachten en stapte uit trok me van de fiets terwijl ik langs kwam met 30km/u.

Nou, daar is mijn schuiver voor dit jaar :( Toch nog dus.

Hoe is dit afgelopen? Na de val ben ik gelijk opgestaan en zijn nummerbord gaan onthouden. Maar meneer had gelukkig niet de intentie ervandoor te gaan en stelde zelfs voor de politie te bellen! Nou, dat was akkoord natuurlijk voor mij. Meneer kwam daar ook al snel op terug en toen heb ik de politie gebeld. Die wilden eerst niet komen, maar na enig aandringen dat ik het wilde kwamen ze toch. Gelukkig had er zich in de tussentijd ook een getuige gemeld die het 2e delict (mij van de fiets trekken) had gezien. Helaas had deze tegenligger het afsnijden en botsing ervoor niet gezien. Politie erbij, die wilden eerst schikken natuurlijk, maar ik wilde per se proces verbaal maken. Is maar goed ook natuurlijk achter af.

Schade fiets? Laten taxeren: bijna 1500 euro = >80% van nieuwwaarde! Tja, SRAM Red losse onderdelen zijn echt peperduur... Mijn schade? Dezelfde arm die nog duidelijk de flinke littekens van vorig jaar laten zien, had nu wederom flinke schade opgelopen, evenals mijn heup een opdonder heeft gehad. Schade aan auto? Nihil, de spiegel was weer terug geklapt en en had een ienie mini klein barstje. Wat betekent dat de klap behoorlijk groot moet zijn geweest.

In het proces verbaal zijn we beiden als verdachte aangetekend. Die kerel begon al snel in te zien dat hij fout zat en tijdens het wachten op de politie werd dat al snel duidelijk. Hij heeft uiteindelijk wel 5 keer poging gedaan om toch te schikken, ook terwijl de politie er bij was. Maargoed, in het verbaal heeft hij laten noteren dat ik zijn spiegel met opzet zou hebben omgeslagen. Vandaar dat ook ik verdachte ben....

Pas in de uren na het ongeval begon ik te beseffen wat die kerel echt had gedaan. Moedwillig, met een auto een fietser aanrijden. Wat de aanleiding ook was, dit was potentieel dodelijk met die bomenrij er vlak naast, bovendien had ik ook onder de Land Rover kunnen schuiven oid.

Had ik het kunnen voorkomen? Ja. Door niet te reageren op zijn gezwaai was ook hij zeer waarschijnlijk wel doorgereden. Is dat een excuus om een fietser aan te rijden? Nee. Hij laat zich kennelijk erg snel van de kaart brengen, zelfs zonder verbaal contact. En ik heb acht alleen maar gezwaaid, geen middelvinger, geen tik op het hoofd of iets dergelijks, alleen gebaren dat ie moet vertrekken en vragend van wat wil je nou?

Let wel, het hele gebeuren ging snel heh, vanaf moment van inhalen totdat ik op de grond lag zat zo'n 20-30 seconden, nagemeten ongeveer 250 meter. En nu wacht ik nog immer, na meer dan een maand, op enig bericht vanuit welke instantie dan ook. Ik heb nog een pogig gewaagd los aangifte te doen, maar dat werd afgewezen als zijnde dubbel op, omdat de verklaring al in het proces verbaal is opgenomen. Dus kennelijk is het nu wachten op justitie.

De korsten zijn inmiddels van de wonden en ik heb inmiddels weer gefietst (was lekker weertje vandaag en gisteren!). En om heel eerlijk te zijn, ik voel me echt een stuk minder op mijn gemak, als ik op een rijbaan rijdt met auto's, dus zonder fietspad. Ik hoop dat dat over gaat. Ik had/heb hetzelfde met de crash in de afdaling van vorig jaar. Ik durf waarschijnljjk nooit meer zo te dalen als voor die crash. Ook al was het een klapband, ik durf het gewoon niet meer. Het is het niet waard. Maar dit zal denk ik wel snel overwaaien.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@dinkelover, leuk zo'n weekje in Alpe. Was afgelopen zomer in Barcelonette. ook erg leuk ;)

Lullig actie van die landrover, herken het ook wel. Het gaat allemaal zo snel..... wuiven met de hand doe ik ook wel eens, wordt niet vaak in dank af genomen. :/
Sterkte met je herstel en je fiets..... verzekeringswerk neem ik aan?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Damn dinkelover, wat een gezeik met de landrover dude.
Je bent wel cool gebleven denk ik, dat je niet je SPD schoenen in zn schenen hebt gezet. Hij had het wel verdiend, iemand van zn fiets aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Wat was nou uiteindelijk zijn verklaring voor z'n gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ja, verzekeringswerk is nog niet zo zeker, zijn (WA, auto-)verzekering kan ook zeggen dat meneer inmiddels was uitgestapt en dat ie het zelf moet betalen. En daar heeft ie geen zin in denk ik. Maar dat moet ik nog horen. Maar als justitie geen actie onderneemt dan doe ik alsnog aangifte van poging tot "". En wat er dan moet worden ingevuld, ik heb mij laten voorlichten en dat heet dan poging tot zware mishandeling/doodslag. En voornamelijk het feit dat ik een botsing niet kon voorkomen en er een direct bomenrij was speelt daarin een grote rol. Sowieso met een auto een fietser aanrijden is niet verstandig en zeker niet als beide partijen dik boven de 30 rijden.

Maarja, het is mijn woord tegen het zijne, op het van de fiets aftrekken na dan, getuige verklaring gelukkig. Ook hoop ik dat de politieagenten hun verklaring hebben genoteerd, want tijdens het gesprek gaf hij toe dat hij mij een duwtje had gegeven met de auto. Zijn verklaring over all? Ik mocht daar niet fietsen en hij was niet gecharmeerd van mijn gebaren en hij verklaarde verder dat ik zijn spiegel eraf heb geslagen en er ... jaja, vervolgens vandoor wilde gaan, nadat ik de spiegel had afgeslagen. Ik op de fiets en hij met een Land Rover. Nou zou je de situatie eens moeten kennen. Het is midden in een boerenland met weilanden (hij woont overigens zeer dichtbij plaats van ongeval), binnen een straal van 1 km staan <10 boerderijen en de eerst volgende afslag, nog steeds open weilanden is 500 meter verderop. Eerst volgende bewoonde wereld... >3km. Dus ja, ik zou hem wel even afschudden met de fiets. Wat hij in het proces verbaal heeft gezet weet ik niet, heb ik niet gekregen, hij de mijne ook niet.

PS: heb niks tegen boeren, kom er zelf ook vandaan dus ben er zelf zogezegd eigenlijk ook een.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Wat een simpele ziel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
dinkelover schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:07:
Ja, verzekeringswerk is nog niet zo zeker, zijn (WA, auto-)verzekering kan ook zeggen dat meneer inmiddels was uitgestapt en dat ie het zelf moet betalen. En daar heeft ie geen zin in denk ik. Maar dat moet ik nog horen. Maar als justitie geen actie onderneemt dan doe ik alsnog aangifte van poging tot "". En wat er dan moet worden ingevuld, ik heb mij laten voorlichten en dat heet dan poging tot zware mishandeling/doodslag. En voornamelijk het feit dat ik een botsing niet kon voorkomen en er een direct bomenrij was speelt daarin een grote rol. Sowieso met een auto een fietser aanrijden is niet verstandig en zeker niet als beide partijen dik boven de 30 rijden.

Maarja, het is mijn woord tegen het zijne, op het van de fiets aftrekken na dan, getuige verklaring gelukkig. Ook hoop ik dat de politieagenten hun verklaring hebben genoteerd, want tijdens het gesprek gaf hij toe dat hij mij een duwtje had gegeven met de auto. Zijn verklaring over all? Ik mocht daar niet fietsen en hij was niet gecharmeerd van mijn gebaren en hij verklaarde verder dat ik zijn spiegel eraf heb geslagen en er ... jaja, vervolgens vandoor wilde gaan, nadat ik de spiegel had afgeslagen. Ik op de fiets en hij met een Land Rover. Nou zou je de situatie eens moeten kennen. Het is midden in een boerenland met weilanden (hij woont overigens zeer dichtbij plaats van ongeval), binnen een straal van 1 km staan <10 boerderijen en de eerst volgende afslag, nog steeds open weilanden is 500 meter verderop. Eerst volgende bewoonde wereld... >3km. Dus ja, ik zou hem wel even afschudden met de fiets. Wat hij in het proces verbaal heeft gezet weet ik niet, heb ik niet gekregen, hij de mijne ook niet.

PS: heb niks tegen boeren, kom er zelf ook vandaan dus ben er zelf zogezegd eigenlijk ook een.
Via een civiele procedure heb je doorgaans betere kansen op een schadevergoeding dan via een strafrechtelijke procedure. Nog beter tref je een schikking natuurlijk, dat scheelt een hoop tijd en geld.

In een civiele procedure ligt een schadevergoeding wegens een onrechtmatige daad voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Damn wat een idioot verhaal, wat een mafkees. En ik zou het toch schikken zolang je alle schade vergoed krijgt. Dan ben je er vanaf, is het emotioneel klaar.

edit: nog een vraagje. ik zit tegenwoordig weleens op de tacx, ik denk zo'n 250 a 300 km nu in totaal. Ik heb er m'n oude fiets in staan en nu viel het me op dat m'n achterband echt helemaal glad gesleten is op de tacx. Is dat normaal? Ik vind het sowieso niet erg omdat het een oud beestje is, maar ik vroeg me af of dat ik de rol wellicht te strak erop heb of juist niet of dat de band gewoon niet erg tacx proof is.

[ Voor 57% gewijzigd door MrAngry op 26-10-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Banden slijten hard op zo'n ding, en nog harder als ze van zacht materiaal gemaakt zijn (met name de meer comfortabele, duurdere banden dus). Er zijn speciale tacxbanden verkrijgbaar.. :) Ik heb zelf geen ervaring met die dingen, maar ze slijten vast minder hard dan reguliere banden (ze zijn wel aan de prijs). Ik fiets heel soms op m'n tacx, maar dat is zo zelden dat ik de excessieve slijtage voor lief neem ;)

Dit seizoen was voor mij vrij hopeloos. Dit voorjaar had ik enorme zin om te gaan bikkelen op de racefiets, nadat ik vooral in de tweede helft van de winter veel en lang gespind had en ook op m'n veldfiets wat rondjes gemaakt had. Toen ik eind februari weer op de racer stapte voelde ik me sterk, maar binnen een paar weken sloeg dat om naar een vreselijke vermoeidheid. Wat het was weet ik niet, maar ik was constant moe. Ergens in juni werd dat iets beter, maar echt serieus trainen wilde nog niet. Uiteindelijk ging het tijdens mijn (zoals gebruikelijk fysiek nogal uitdagende) vakantie wel goed, en kwam ik een stuk sterker thuis. De vermoeidheid is nu weg, maar het fietsseizoen ook :P Ik heb nog geen 2500km gefietst op mijn racer, waar dat in 2007 en 2008 samen nog bijna 18.000km was. Veldrijden heb ik in het voorjaar en de zomer wel nog wat gedaan, maar ook geen bijzondere km-stand daar (kleine 1000km tot nu toe). Op zich is mijn conditie gewoon goed nu, alleen mijn duurvermogen niet echt meer. Het gevoel en de snelheid zijn ook een beetje pleite, evenals de macht (logisch natuurlijk, maar dat maakt het niet minder irritant). Nu dus maar weer de winter in: lekker spinnen, veldrijden, schaatsen, krachttraining en dan in het voorjaar maar weer een nieuwe poging doen. Ik heb er nu al zin in! Dit gebeuren was dan ook de reden dat ik me in dit topic wat weinig heb laten zien, maar ik heb goede hoop dat daar verandering in gaat komen ;)

Wat het geweest is... geen idee. Eigenwijs als ik wasben heb ik een bezoekje aan de huisarts nieteens overwogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Laurenz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:59:

Wat het geweest is... geen idee. Eigenwijs als ik wasben heb ik een bezoekje aan de huisarts nieteens overwogen :P
Kan het komen omdat je de hele winter door met de fiets bezig bent gebleven? Ik leg mezelf in de wintermaanden wat "fietsrust" op. Meer de sportschool in en het bovenlichaam trainen. De benen krijgen rust, Hooguit af en toe een spinles meepakken en in de weekends met lekker weer dwingen om niet teveel op de racefiets te gaan.

Ik heb het bij veel fietser/hardlopers zien gebeuren dat na de winter doortrainen in het voorjaar of zomer een serieuze kracht- of motivatiedip optrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25
Heb ook alweer een tijdje niet gepost in dit topic.. maar wil dit toch ff kwijt..
Ben zaterdag wezen fietsen..nouja fietsen, was net 2KM van huis af en toen begon het als een gek te regenen :| (dacht dat de bui al voorbij was)

Was gelijk zeiknat en ben toen ook gelijk rechtsomkeert gegaan. Dacht dit word geen goede dag vandaag om te fietsen..en dat bleek dus ook wel.. Nog ca. 100m van m`n huis af gleed ik in een bocht onderuit :X
Reed totaal niet hard, maar de bladeren waren funest..
Letterlijk en figuurlijk op m`n muil gevallen..gevolg: Dikke snee vlak onder m`n neus met 4 hechtingen erin..en kon na de tijd het gruis van m`n voortanden met bloed en al uitspugen..darn.. wat baalde ik :'(

Ben vandaag langs de tandarts gegaan, kon gelukkig goed nieuws vertellen, bleek niks ernstig beschadigd te zijn.. en de stukjes die uit de voortanden missen kan hij gelukkig weer oplappen..dat was wel een opluchting :>

Nu is het dus een kwestie van "wachten" totdat alle wonden weer geheeld zijn.. en hopen dat er ik geen lelijk litteken van overhoud.. maar goed we gaan van het goede uit.. Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar je bent, en hoe verradelijk glad het weer kan zijn rond dit tijdstip van het seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
@thesilence07: Balen man. Kou en regen is link, en die bladeren inderdaad ook. Ook al rijd je langzaam, het blijkt wel weer dat je verrot terecht kan komen.. sterkte!

@rdluca: Klopt, dat zie je erg vaak. In principe is het gewoon overtraindheid. Ik heb aardig wat spinning gedaan, maar fietsen (veldrijden) deed ik hooguit één keer per week. Het zou kunnen dus, maar het kwam op het moment dat ik eigenlijk ontzettend gemotiveerd was om flink te gaan trainen buiten en daarom zou ik het wat vreemd vinden. Ach, het is voorbij :) En als ik per se wil weten wat het is, moet ik voortaan naar de huisarts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25
Beetje rustig hier in dit topic.. je kunt wel weer zien dat het seizoen voorbij is :>
Maar heb gisteren, week na mijn val, weer even lekker ouderwets gestampt :9
Viel mij niks tegen van hoe het ging, heb ca. 1,5 week niet gefietst..Maar die 65Kms gingen lekker! ca. 35,5Kmh
Was schitterend weer gisteren..maar vandaag weer een echte herfstdag.. laat de lente van 2010 maar snel weer beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als het buiten rustig is, is er binnen nog wat leuks te bekijken:

http://winterfietsen.vkwebspecial.nl/

wel cool gemaakt en mooie foto's ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Hier ook een nieuwe persoon, die eindelijk, na als kind te hebben gevoetbald en als puber te hebben getennist, op twintigjarige leeftijd zijn ware liefde heeft gevonden: wielrennen. O+

Ik heb mijn racefiets sinds september van dit jaar. Het is een Red Bull Pro-SL 3000 '10, met de nieuwe Ultegra 6700-groep. Verder heb ik de fiets Ritchey afgemonteerd en de (stalen) standaard-bidonhouder vervangen door een mooie Red Bull-bidonhouder van carbon. Daarnaast heb ik gekozen voor Easton EA70 wielen in plaats van Easten Circuit. Als laatste zit er nog een simpele CicloSport-fietsmeter op.

Ik ben al met al heel tevreden met deze fiets. 7,5 kilogram schoon aan de haak. :) En als laatste: hij fietst ook nog eens lekker (niet geheel onbelangrijk). :+

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/7328/img0265.jpg

Overigens zou ik het leuk vinden om aan de startpost toegevoegd te worden. :)

Op- en/of aanmerkingen? Laat maar horen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 02-11-2009 13:08 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Onderstaande staat los van mijn post hierboven, vandaar dat ik er een nieuw reactie voor schrijf:

Op de website van RoseVersand is gisteren om 12:00 uur een magazijnopruiming gestart. Alle producten die op de pagina 'Speciale Aanbiedingen' staan, gaan weg met 50% korting. Ik heb er in ieder geval een tweede setje wielerkleding gekocht (Giordana). Tevens van hetzelfde merk een mooie jersey met lange mouwen die windstopper heeft. :)

Nu alleen nog een lange thermokoersbroek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

RedFox

Heb je een OV ofzo?

LuPo schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:50:
Onderstaande staat los van mijn post hierboven, vandaar dat ik er een nieuw reactie voor schrijf:

Op de website van RoseVersand is gisteren om 12:00 uur een magazijnopruiming gestart. Alle producten die op de pagina 'Speciale Aanbiedingen' staan, gaan weg met 50% korting. Ik heb er in ieder geval een tweede setje wielerkleding gekocht (Giordana). Tevens van hetzelfde merk een mooie jersey met lange mouwen die windstopper heeft. :)

Nu alleen nog een lange thermokoersbroek. :)
Bedankt voor de tip _/-\o_ .
50% korting scheelt nogal op teamkleding. Was laatst aan het kijken voor wat nieuwe kleding, maar de prijzen vielen me nogal tegen.
Heb nu mooi een setje van Caisse d`Epargne aangeschaft. Handig voor als de andere kleding in de was zit.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
@LuPo: Ik zal je van de week even toevoegen, nette fiets! Overigens heb je wel een hoop spacers onder je stuurpen, en is je stuurpen zo te zien flink omhoog gekanteld. Heb je hier een reden voor of moet je dat nog veranderen? Toen ik mijn Pro SL 3000 (2006) kocht zag het er namelijk ook zo uit, ben meteen gaan sleutelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Vandaag ook maar weer een stukje gefietst. Het weer was niet ideaal, maar ik wou mijn winterbroek en -jas even uitproberen.

Krijg ik een lekke band in the middle of nowhere. Argh :) In de kou en blubber een nieuwe binnenband er op moeten zetten. Wel leuk dat bijna alle fietsers die langskomen aanbieden om even te helpen. Of me in elk geval succes wensen. Goed, alles lukte prima en ook de boosdoener gevonden. Een klein splintertje.

Thuis het voorwiel er maar ff afgehaald en alles schoongemaakt, want overal zat modder en zand in. Nou heb ik nog wel een paar vragen. Ten eerste, heeft het zin om zo'n binnenband te plakken? Of wordt hij zo zwaar belast dat ik beter een nieuwe kan kopen.

En ten tweede, moet ik nog ergens op letten als ik het voorwiel er weer in zet. Onderweg liep de rem plotseling aan, waarschijnlijk omdat ik het voorwiel er scheef inzette? Dat heb ik opgelost door de rem wat minder strak af te stellen, maar dat is waarschijnlijk geen optimale oplossing. En hoe strak moet ik het wiel vastdraaien voor ik dat hefboompje (hoe heet dat ding) omdraai?

Nou alle troep maar eens in de wasmachine gooien en mijn fiets schoonmaken. Toen ik vertrok was ie nog rood-wit. :P

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 02-11-2009 18:38 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
writser schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:49:
moet ik nog ergens op letten als ik het voorwiel er weer in zet. Onderweg liep de rem plotseling aan, waarschijnlijk omdat ik het voorwiel er scheef inzette? Dat heb ik opgelost door de rem wat minder strak af te stellen, maar dat is waarschijnlijk geen optimale oplossing. En hoe strak moet ik het wiel vastdraaien voor ik dat hefboompje (hoe heet dat ding) omdraai?
Bij mij (hybridefiets) zit er een stelschroefje die tegen de veer aandrukt. Zodoende kun je de blokjes paarsgewijs naar links, rechts of naar het midden stellen. Normaal zal de velg in het midden van de vork moeten zitten.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Laurenz schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:35:
@LuPo: Ik zal je van de week even toevoegen, nette fiets! Overigens heb je wel een hoop spacers onder je stuurpen, en is je stuurpen zo te zien flink omhoog gekanteld. Heb je hier een reden voor of moet je dat nog veranderen? Toen ik mijn Pro SL 3000 (2006) kocht zag het er namelijk ook zo uit, ben meteen gaan sleutelen :P
Bedankt!

Klopt, die spacers moeten er nog onderuit gehaald worden. Kan ik dat 'afdekplaatje' dat er nu op zit, er afschroeven? En dan vervolgens de spacers eraf halen? Of maak ik dan iets kapot? :)

Zoals je wel merkt ben ik niet echt een technisch wonder. :P

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 02-11-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja dat is de topcap. Die mag je losmaken. Gebeurt niets in eerste instantie. De stuurpen ('stem' in het engels) is het onderdeel dat je vork vasthoudt. Alvast een waarschuwing: het niet om-en-om gelijkmatig vastdraaien van de 2 boutjes in je stuurpen kan je vork of stuurpen slopen. Maar zo spannend is dat niet. En je kan niet zomaar straffeloos die spacers eruit halen. Immers: dan 'ligt' je stuurpen lager en steekt er boven een stuk vorkbuis uit. Die mag je dan afzagen. En dat is niet een klusje dat je op dag 1 doet van je mecanicien carriere. Alternatief: spacer naar boven verplaatsen. Lelijk maar dan kan je hele project weer in originele staat brengen.

Je kan ook de stuurpen nog even omdraaien. Stuur los maken van stuurpen. Topcap er af. Stuurpen losmaken van vorkbuis. Stuurpen omdraaien (verticaal, niet horizontaal) zodat de pen ineens horizontaal ligt ipv riser. En dan weer opbouwen.

kijk ook eens op
www.m-gineering.nl > leesvoer
www.parktools.com > repairhelp
www.sheldonbrown.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie fiets LuPo. :)

Mn Bianchi hangt weer droog en warm in de 2de slaapkamer. (schuurtje beneden is te vochtig en koud)
Ga heb komende winter weer wat opknappen. Kleine lakschades repareren.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mag ik vragen hoe je dat doet Harmen? (kleine lakschades repareren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ja tuurlijk mag je dat vragen.
Heb geen idee eigenlijk, moet het even uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. ;)

Jazzper heb jij tips als klusser?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik heb widow en LuPo toegevoegd aan de SP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Harmen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:47:
Mooie fiets LuPo. :)

Mn Bianchi hangt weer droog en warm in de 2de slaapkamer. (schuurtje beneden is te vochtig en koud)
Ga heb komende winter weer wat opknappen. Kleine lakschades repareren.
Dankjewel!

Voordeel van de kleurstelling die ik heb genomen (anod.-black/white), in tegenstelling tot de andere kleurstellingen van deze racefiets, is dat hij van 'geborsteld' aluminium is. De andere kleurstellingen zijn dus 'gelakt' (zoals je doorgaans ziet). Verschil is praktisch niet te zien.

Toen ik de fiets wilde gaan kopen raadde de verkoper mij dus de anod.-black/white aan (ik wist toen helemaal niet dat er verschil was behoudens kleur :P ). Hij onderbouwde zijn stelling door een sleutelbos te pakken en flink met een sleutel over het frame te krassen. Er was geen krasje op te zien! :> Echter liet hij mij de keuze verder volledig zelf maken. Ik was in eerste instantie op pad gegaan met de pepper-white/black in mijn achterhoofd. Toch gekozen voor de anod.-black/white dus. ;)

In mijn ogen is het wel heel erg handig. Zo beschadigd mijn fiets in ieder geval minder snel. ;)
Laurenz schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:44:
Ik heb widow en LuPo toegevoegd aan de SP :)
Bedankt voor het toevoegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ik heb ook de geanodiseerde lak, en op een afstandje zie je het niet of nauwelijks inderdaad. Na 3,5 jaar en 25000km (misschien wel meer ondertussen) zit er dan ook alleen wat schade van wegschietende stenen aan de onderkant van de achtervork. Oké, en een deukje in de bovenbuis + krassen, omdat ie een keer omgedonderd is tegen een hek aan. Maar goed, eigen fout :P Ideaal spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Harmen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:49:
Ja tuurlijk mag je dat vragen.
Heb geen idee eigenlijk, moet het even uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen. ;)

Jazzper heb jij tips als klusser?
lol, wilde net posten: kun je reporten hoe je het doet ;)

Heb er wel genoeg over ingelezen maar nog niet goede ervaringen. Alleen al qua kleur. Recentste ervaring is die rode specialized mtb van me. Na uren wikken en wegen in de Praxis en bij de Brezan dacht ik de goede rood (van de 50 roodtinten) te hebben, maar na een testspray op de vorkbuis van de voorvork zat ik er falikant naast. Ik kan als je wil wel even in mijn bookmarks bladeren of ik nog wat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd geleden dat ik hier gepost heb. Mijn fiets staat dan ook al ff op de tacx. Daar hou je weinig spannende verhalen aan over :)

Wel vorige week ingeschreven voor Tour For Life. Nog meer gekken die van plan zijn om aan dit evenement mee te gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:19:
Tijd geleden dat ik hier gepost heb. Mijn fiets staat dan ook al ff op de tacx. Daar hou je weinig spannende verhalen aan over :)

Wel vorige week ingeschreven voor Tour For Life. Nog meer gekken die van plan zijn om aan dit evenement mee te gaan doen?
M'n fietsmaatje en ik zijn gevraagd voor het enige vrouwenteam wat mee fietst (Spartaanse vrouwen).
Helaas kan m'n fietsmaatje geen vrij krijgen van werk in die periode. Mensen met kids krijgen voorrang bij vakantie toebedelen in de zomervakantie :(

We balen gigangtisch hiervan....waren al aan 't trainen er voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Harmen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:47:

[...]

Ik heb m'n fiets ook uit de garage gehaald. Hij gaat nu naar zolder, in de Tacx (Satori Blue) om lekker door te trainen in de winter. :)
Ik heb nog geen tweede fiets, dus buiten fietsen zit er helaas niet in. Dat vind ik namelijk zonde van m'n net nieuwe fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jazzper schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:56:
[...]

lol, wilde net posten: kun je reporten hoe je het doet ;)

Heb er wel genoeg over ingelezen maar nog niet goede ervaringen. Alleen al qua kleur. Recentste ervaring is die rode specialized mtb van me. Na uren wikken en wegen in de Praxis en bij de Brezan dacht ik de goede rood (van de 50 roodtinten) te hebben, maar na een testspray op de vorkbuis van de voorvork zat ik er falikant naast. Ik kan als je wil wel even in mijn bookmarks bladeren of ik nog wat heb.
Heb een celeste Bianchi. Leuk kleurtje.
Het zijn overgens een paar kleine plekjes, bij de voorvork (waar de kabels langslopen) en bij de achterbrug.

Ga denk ff een lakstiftje halen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vraagje over een Tacx. Wat is het voordeel van de Satori Blue boven de standaard Satori? Behalve dat je bij de blauwe versie een tas en een DVD-tje krijgt? Zijn die tas en dat DVD-tje de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:29:
Vraagje over een Tacx. Wat is het voordeel van de Satori Blue boven de standaard Satori? Behalve dat je bij de blauwe versie een tas en een DVD-tje krijgt? Zijn die tas en dat DVD-tje de meerprijs waard?
Ik vond vooral de draagtas handig. En aangezien die los iets van 40 euro kostte leek me de Satori Blue wel een leuke deal. Daar komt nog bij dat waar ik hem bestelde, ik er ook nog een zweetvanger gratis bij kreeg. Die kost normaal gesproken ook nog 20 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat een prettig weer vandaag. Mooie dag om nog een mooi rondje te gaan maken. Zou zomaar eens het laatste rondje van het seizoen kunnen gaan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:09:
Wat een prettig weer vandaag. Mooie dag om nog een mooi rondje te gaan maken. Zou zomaar eens het laatste rondje van het seizoen kunnen gaan worden!
Het is vandaag inderdaad wel erg zonnig en mooi weer! Helaas heb ik het vrij druk met andere dingen, dus ik laat vandaag maar even schieten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

LuPo schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:37:
[...]

Het is vandaag inderdaad wel erg zonnig en mooi weer! Helaas heb ik het vrij druk met andere dingen, dus ik laat vandaag maar even schieten. :P
Same here. Auto en motor moesten schoon, verder staat de fiets al weer op winterstalling zeg maar. Maart ga ik weer de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Heerlijk weer inderdaad, maar ook ik had geen tijd. Vandaag wel, maar nu is het grafweer :D Dan maar even anderhalf uur op de spinbike knallen straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Laurenz schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:07:
Heerlijk weer inderdaad, maar ook ik had geen tijd. Vandaag wel, maar nu is het grafweer :D Dan maar even anderhalf uur op de spinbike knallen straks..
Dan woon jij vast niet in Den Haag. Hier weer een mooie blauwe lucht vandaag.

Gisteren 60km gefietst in een tamelijk onvoorzichtig tempo, ben behoorlijk stuk gegaan. Het was wel duidelijk te merken dat de prestaties sinds einde zomer al zienderogen achteruit waren gegaan. Vandaar dat ik toch maar een Tacx aan ga schaffen. Het zou zonde zijn om in maart '10 weer op nul te moeten beginnen.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.