Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-01 19:57
quote:
Ramzzz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:33:
[...]

Soms vraag ik me af of iedereen nou echt zo graag navigeert met gadgets om de heb, of dat het postduiveninstinct bij mensen aan het uitsterven is...
Beide, ik kan anders niet verklaren dat veel forenzen 250 keer per jaar dag in dag uit met navigatie van huis naar werk en andersom rijden
quote:
MrAngry schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
Maar als ik van Amsterdam naar Groningen fiets dan weet ik de eerste keer echt niet uit m'n hoofd of ik nou bij Ens of bij Kraggenburg van de zwartemeerweg af moet om door de Wierden (=mooi natuurgebied) te komen. Dan moet je toch wel echt een lijst met dorpen en wegen gaan hanteren (ik had toen een moord gedaan voor GPS overigens).
Bij een dergelijke tocht is een beetje ondersteuning bij het gevoel wel handig inderdaad. Wanneer je een rondje om de kerk fiets is gevoel vaak voldoende.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:38
Ja, maar het gaat specifiek om een tocht die nog nooit is gereden (althans zo las ik het), als ik verder dan 50km van huis kom dan heb ik lijstjes nodig in nieuw gebied. (Tip, plak ze op de bidon). Anders kan het idd nog wel op gevoel.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• the_RJ
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-01 16:17

the_RJ

Banana Hammock!

Als ik tochten doe die ik nooit eerder heb gedaan (zoals eerste keer dat ik destijds van mijn ouders naar mijn studentenkamer fietste (Utrecht --> Enschede)), dan zoek ik de grotere plaatsen waar ik in de buurt kom en aan welke kant ik er langs ga, thats it.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Lointje
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07:34
Ik heb ook een GPS (garmin). Als ik weet waar ik heen wil en de weg ken, gebruik ik hem natuurlijk niet als gps, maar gewoon voor snelheid, hartslag, tijd, cadans, ... Ook als ik gewoon wat rustig wil rondfietsen, gebruik ik hem niet.

Wel voor pre-ingeladen routes die ik eens wil rijden en als ik terug naar huis moet. Ik rij dan bv 25 km op gevoel, waar het mooi is, welke richting ik uit wil. Dan ga ik een 5tal kilometer loodrecht op de start-richting (zodat de terugrit niet over dezelfde paden is) en dan zet ik de gps aan met als bestemming "thuis".
Het voordeel van die Garmin gps, is dat het speciaal voor fietsen is gemaakt, dus gewoon even onverharde wegen afzetten en je wordt vaak via heel mooie paadjes naar huis geleid. Paadjes die relatief dicht bij huis zijn en die ik niet kende. (ben dan ook wel nog beginnend fietser).

Ik gebruik dus beide, gewoon gevoel en richting, en gps voornamelijk voor snelheid/hartslag, ... andere statistieken en dan routes van andere mensen en leuke wegen terug naar huis.

• Pater
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Pater

Terry Tate

Ik wielren nu circa 6 jaar, heb twee keer in een week tijd een ronde van Nederland gefietst, maar ik ben zo blij met mijn Garmin Edge met navigatie. Het zorgt er voor dat je met relatief weinig moeite mooie routes kan volgen. Ik weet dat ik tijdens die Rondes van Nederland elke keer een boekje met kaarten tevoorschijn moest trekken als de steden op mijn uitgestippelde route niet voorkwamen op de borden. Ik vond dat zo irritant. Daarbij had (en heb ik dat overigens nog steeds!) ik een hekel om door de stad heen te fietsen. Dorpjes zijn leuk, maar op een of andere manier raken mensen het overzicht kwijt als ze in de stad rijden en rijden ze als mongolen. Met GPS kan je dan ideaal een stad omzeilen.

Het voordeel van een GPS route daarbij is dat je weet dat je thuis komt. Een vriend van mij wilde een rondje doen, kwam bij IJmuiden uit, wist niet meer hoe hij thuis moest komen en heeft hij uiteindelijk met een enorme omweg weer zijn huis in Rotterdam gevonden. Daardoor kwam de teller op 260 km uit. Hij was gesloopt en wilde niet meer dat soort langere routes fietsen. Dan is een GPS computer toch erg makkelijk!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• argro
quote:
Pater schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:30:

Het voordeel van een GPS route daarbij is dat je weet dat je thuis komt. Een vriend van mij wilde een rondje doen, kwam bij IJmuiden uit, wist niet meer hoe hij thuis moest komen en heeft hij uiteindelijk met een enorme omweg weer zijn huis in Rotterdam gevonden. Daardoor kwam de teller op 260 km uit. Hij was gesloopt en wilde niet meer dat soort langere routes fietsen. Dan is een GPS computer toch erg makkelijk!
Dus die vriend van jou fiets 80km noordwaarts in de veronderstelling dat hij een rondje aan het fietsen is? Als ik last had van een dergelijk gebrek aan richtingsgevoel dan zou ik ook als de sodemieter een fietscomputer met gps-navigatie kopen.

• Lointje
quote:
the_RJ schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:18:
[...]

Kijk dat is fietsen in het goede gebied, mijn ouders wonen tegenwoordig in Overijse, goed fietsen daar. Welke klim sloeg je in dan? Smeysberg is de enige die ik even op kan komen die echt lang steil is langs die route, maar dan zou je wel op de hoofdweg gefietst moeten hebben en niet ergens autoloos.
Ik heb geen straatnamen op zo'n kleine wegen op mijn gps, maar het was een zijstraat van de N253, net voor Loonbeek (als je vanuit Leuven komt)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-01 10:09
Aaarghhh, eergister mooi rondje wezen fietsen, komen we over een stuk verschrikkelijk slecht fietspad (begin van de Kielsterachterweg in Hoogezand; allemaal boomwortels onder het fietspad) dus we nemen wat gas terug en toch hoor ik net voorbij de grootste wortel iets knappen; spaak in achterwiel afgebroken en een slag in het achterwiel. Door de achterrem goed los te draaien kon ik nog naar huis fietsen, maar toch mooi kut.

Nu vroeg me af of dit ten eerste nog binnen garantie zou gaan vallen (fiets nog geen jaar oud), of ik ervanaf kan komen met een nieuwe spaak en rechtbuigen van het achterwiel of dat ik een nieuw achterwiel moet kopen en als laatste of ik de gemeente Hoogezand hiervoor aansprakelijk kan stellen. Zij zijn immers eigenaar van het fietspad en daardoor verantwoordelijk voor het onderhoud. Heb eerder verhalen gehoord van mensen die schade aan de fiets hadden door scheuren etc in fietspaden en die kregen vaak de reparatiekosten vergoed van de bewuste gemeente.

Baal iig als een stekker

Read the code, write the code, be the code!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Wat voor wiel gaat het om sowieso? Als het om een handgespaakt setje gaat dan kom je er wel vanaf met een nieuwe spaak en rechtbuigen. De wat gecompliceerdere fabrieksgespaakte wielen kun je wel problemen mee krijgen, maar ook dat is een beetje wielsafhankelijk.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• argro
quote:
wackmaniac schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:09:
Aaarghhh, eergister mooi rondje wezen fietsen, komen we over een stuk verschrikkelijk slecht fietspad (begin van de Kielsterachterweg in Hoogezand; allemaal boomwortels onder het fietspad) dus we nemen wat gas terug en toch hoor ik net voorbij de grootste wortel iets knappen; spaak in achterwiel afgebroken en een slag in het achterwiel. Door de achterrem goed los te draaien kon ik nog naar huis fietsen, maar toch mooi kut.

Nu vroeg me af of dit ten eerste nog binnen garantie zou gaan vallen (fiets nog geen jaar oud), of ik ervanaf kan komen met een nieuwe spaak en rechtbuigen van het achterwiel of dat ik een nieuw achterwiel moet kopen en als laatste of ik de gemeente Hoogezand hiervoor aansprakelijk kan stellen. Zij zijn immers eigenaar van het fietspad en daardoor verantwoordelijk voor het onderhoud. Heb eerder verhalen gehoord van mensen die schade aan de fiets hadden door scheuren etc in fietspaden en die kregen vaak de reparatiekosten vergoed van de bewuste gemeente.

Baal iig als een stekker
Moeilijk te zeggen. Is het een breedteslag of een hoogteslag? Een breedteslag is relatief eenvoudig te herstellen, een hoogteslag niet. Een nieuwe spaak is relatief eenvoudig.

Ik was onlangs voor een check-up van mijn voorwiel en een nieuwe spaak in mijn achterwiel ca. 5 tientjes kwijt. Het gros van dit bedrag kwam door de relatief dure spaken (setje van 3 spaken voor 25 euro).

Wat de garantie betreft zou ik even contract opnemen met de verkoper en/of de garantievoorwaaden even nagaan.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:57
@wackmaniac, een wielrichten + spaak kost je hooguit 20 euro oid.
Heb zelf al een paar keer een spaakbreuk gehad.
Helaas sloeg telkens de spaak tussen de cassette. Da's niet leuk. :/

Whatever.

• MrAngry
Ik zou iig niet je achterwiel gaan rechtbuigen. Je kan dat het beste even door een vakman laten doen (stellen icm een nieuwe spaak). Garantie lijkt me alleen als je een chique setje eronder hebt liggen. Als je een relatief standaard wiel (Wh500) eronder hebt dan valt het (wat mij betreft) onder te verwachten schade na een jaar, maar misschien dat je de verkoper zo gek kan krijgen.
De gemeente aansprakelijk stellen lijkt me juridisch zeker mogelijk, maar gezien het bedrag en de situatie volstrekt absurd.

• Harmen
Bah, wou net een rondje gaan maken. Helaas hangen er buien rond Groningen.
Stond net op het punt me te gaan omkleden komt er een flinke hoosbui over. :/
Vind een bui niet erg maar als je nog moet beginnen is het minder fraai.
Krijg het gelijk zo koud overal als de straten nat zijn.

Whatever.

• wackmaniac
quote:
the_RJ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:23:
Wat voor wiel gaat het om sowieso?
Het standaard wiel van de Bulls Harrier plus: Shimano WHR-500.
quote:
argro schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Moeilijk te zeggen. Is het een breedteslag of een hoogteslag?
Zover ik kan zien een breedteslag.
quote:
MrAngry schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:38:
Ik zou iig niet je achterwiel gaan rechtbuigen.
Dat sowieso niet idd, ga gewoon terug naar de verkoper en kijken wat hij ermee kan.

iig bedankt voor de reacties.

• argro
quote:
wackmaniac schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Het standaard wiel van de Bulls Harrier plus: Shimano WHR-500.
Mooi excuus om wat betere wielen te kopen wanneer reparatie niet mogelijk blijkt.

Mjin WHR-550 voorwiel was na een aanrijding dermate krom dat reparatie niet mogelijk was. Een los voorwiel kopen bleek nagenoeg onmogeiljk, toen een setje Fulcrum wielen gekocht, geen moment spijt van gehad. Rijden een stuk fjiner dan die Shimano wielen.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:48
Vandaag het eerste rondje op de racer gemaakt na het breken van mijn been 7,5 weken geleden. Echt veel kracht zetten lukt nog niet echt, de rechte stukken haal ik zo'n 28km/h. Ik heb 33 kilometer gefietst met een gemiddelde van 25,4. Het is wel te voelen dat mijn conditie na 1,5 maand weinig/niets doen erg achteruit is gegaan, normaal fiets ik een veel hoger gemiddelde :) maar ach ben blij dat ik weer wat rondjes kan maken.

De wijzen komen uit het Oosten!

• MrAngry
quote:
argro schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:18:
[...]
Mooi excuus om wat betere wielen te kopen wanneer reparatie niet mogelijk blijkt.
Precies, ik heb ze zelf vervangen voor fulcrum racing 3. Absoluut geen spijt van, je gaat zoveel strakker (en daarmee zekerder) door de bochten en ik heb het gevoel dat de wegligging bij hoge snelheden ook wat beter is geworden. Wat ze bergop doen ga ik dit weekend merken op de Sean Kelly Classic

• BRT
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Vanavond voor het eerst met een groep van 3 man op pad geweest. Dat gaat toch wel een stuk sneller dan alleen, denk dat we gemiddeld 3km/h sneller gingen. Kwam nog bij dat 1 van de jongens minder getraind was en wij eigenlijk met 2 man hem uit de wind hielden.

Vanmiddag heb ik de hele middag geprobeerd om de plaatjes onder mijn schoenen af te stellen en had het gevoel dat het goed zat. Had vanavond toch weer last van mijn knieën. Ik ga mijzelf toch maar eens laten opmeten en de fiets laten afstellen. Zijn er hier nog mensen die goede ervaringen hebben met een bedrijf/persoon? Liefst in het noorden van het land (Friesland, Groningen).

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik zou persoonlijk die WHR-500 ook direct inruilen. Standaard zaten de 550's in mijn fiets toen ik em kocht, maar ik heb met de fietsenmaker toen voor een meerprijs handgespaakte Mavic CXP33 erin laten zetten. Later heb ik nog een Fulcrum R3 set bijgekocht en zo wissel ik die twee wat af. De R3's zaten er op in de Alpen nu (dus omhoog werken ze MrAngry ;) ), normaal rij ik criteriums op de fulcrums and de CXP33 zijn trainingswielen.

De WHR-500 en 550 staan algemeen bekend als oerslap, als het kan zou ik ze dus vervangen, met Fulcrum R7 zit je al een stuk beter.

• Donnie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2019

Donnie

AKA DonCorleone

Ja hoor vandaag wat eurotjes armer geworden. Bij Mantel geweest in Arnhem, bikefitting gedaan en meteen fietsje gekocht ;)

Deze is het geworden: http://www.mantel-tweewie...ltegra_6700_pedalen_.html

De bulls desert falcon dus, meteen de aanbieding gekozen inclusief cxp33 velgen, dingen zien er niet eens onaardig uit moet ik zeggen!

Helaas kon ik de fiets nog niet mee naar huis nemen omdat ik er meteen een hartslag meter etc op wilde en de werkplaats het rete druk had in deze vakantie tijd (en er ook monteurs op vakantie waren etc) helaas dus komende 2 weken nog wachten. Daarna volle bak naar buiten toe :P

Zodra hij binnen is zal ik hier foto's posten van mijn aanwinst :)

Nog iemand tips voor beginners training schema (in achterhoofd houdend dat ik niet ongetraind ben door spin lessen bij sportschool 2 x in de week)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Lointje
Mooie fiets, ben zelf heel tevreden van mijn bulls. (heb wel een desert falcon2).

Twee weken voor een hartslagmeter enzo lijkt me wel veel, ik heb die zelf gemonteerd net als mijn cadanssensor en ik ben niet de handigste persoon ter wereld. Pedalen, ... heeft mijn fietsenmaker op 1 dag gedaan :-) Dus je gaat de komende weken bij elke dag met mooi weer mopperen omdat je je fiets niet hebt ;) Maar het is goed dat je er naar uitkijkt.

Ik ben zelf nog maar een beginner (en ik was totaal ongetraind). Rustig beginnen op relatief lage hartslag, snelheid is niet belangrijk in het begin (hoewel je het toch niet gaat kunnen laten om af en toe dat buitenblad rond te draaien). Proberen wat basis te leggen aan de hand van duurtrainingen. Ook voldoende tijd nemen voor herstel, laat minstens 1 volledige rustdag tussen twee ritten.

Als het je eerste keer met klikpedalen is: ook niet in het stad rijden, direct erbuiten gaan, rustig stukje opzoeken en wat starten en stoppen om dat snel onder de knie te hebben. Lang voor een rood licht al afremmen, uitklikken en bollen tot aan het licht. Eens je dat onder de knie hebt (na een goede week) is dat natuurlijk minder nodig.

Als je de conditie echt wel goed zit, kan je natuurlijk ook meteen beginnen met wat intervaltrainingen. Wennen aan de fiets, goed rustig opwarmen en dan wat optrekken, aanhouden en weer uitbollen.
(als je een specifiek doel hebt, kan je ook daar naartoe trainen natuurlijk).

Verder veilig rijden, luisteren naar je lichaam en vooral veel plezier hebben.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:51
quote:
Lointje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:59:
Twee weken voor een hartslagmeter enzo lijkt me wel veel, ik heb die zelf gemonteerd net als mijn cadanssensor en ik ben niet de handigste persoon ter wereld. Pedalen, ... heeft mijn fietsenmaker op 1 dag gedaan :-) Dus je gaat de komende weken bij elke dag met mooi weer mopperen omdat je je fiets niet hebt ;) Maar het is goed dat je er naar uitkijkt.
Een hartslagmeter en wat pedalen monteren is zo gedaan, de hele fiets afstellen duurt wel wat langer, en 100 fietsen met de meest uiteenlopende kwaaltjes fixen duurt nog weer langer, en die 100 waren wel eerst ;)
Eén daarvan is van mij trouwens, maar ze missen nog een onderdeel dat nog niet binnen is :X
quote:
(hoewel je het toch niet gaat kunnen laten om af en toe dat buitenblad rond te draaien).
Waarom zou je het buitenblad niet gebruiken :? Ik gebruik juist de andere 2 niet, ik fiets dan al wel een jaar woon/werk (2x 10km/dag) op mijn hybride, maar zelfs bij een stoplicht gebruik ik enkel het grootste blad voor op de wielrenfiets :)

Edit: Hmm, misschien bedoel je achter :+ Die gaat er bij heuvelaf regelmatig op, om die permanent te gebruiken (icm het buitenblad voor) gaat me te ver :)

Omdat mijn hybride nog steeds niet klaar is ben ik nu 2x naar mijn werk gefietst met de Harrier 1, jammer dat ik dan een rugzak nodig heb, dat fietst niet lekker, maar om nu de hele dag in mijn wielrenbroek op het werk te zitten is ook weer zoiets... :+

Paul wijzigde deze reactie 06-08-2010 09:02 (5%)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

quote:
Lointje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:33:
[...]

Ik heb geen straatnamen op zo'n kleine wegen op mijn gps, maar het was een zijstraat van de N253, net voor Loonbeek (als je vanuit Leuven komt)
Ik kan er niet tegen dat ik er maar niet op kan komen welke klim je bedoelt :(. Dus ga ik vandaag maar even die richting op en morgen en overmorgen in die regio trainen :D

Als je er nog fietst en je ziet iemand in rood rabobank tenue op een koga, dan ben ik dat waarschijnlijk.

the_RJ wijzigde deze reactie 06-08-2010 09:14 (10%)

• argro
quote:
Donnie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:14:

Nog iemand tips voor beginners training schema (in achterhoofd houdend dat ik niet ongetraind ben door spin lessen bij sportschool 2 x in de week)
Hangt helemaal van jouw doelstelling af. Mijn doelstelling is bijvoorbeeld lekker fietsen wanneer ik tijd en zin heb. Ik doe dus niet aan trainingsschema's.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Elk trainingschema begint met enkel duurtraining, duur duur en nog eens duur. Ook profs in ~december/januari afhankelijk wanneer hun seizoen begint. Daarna komt er pas langzaam een beetje tempotraining in en weerstandstrainingen (hoge hartslagen, richting max) komen pas heel kort op de seizoensstart, maar niet meer in de week voor de eerste wedstrijd.

Puur voor fietsen zou ik dus beginnen met pure duur en daarna kan je uitbouwen naar andere hoeken als je dat wil. Is er een specifiek doel zoals argro ook al vraagt?

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

quote:
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:14:
[...]
Waarom zou je het buitenblad niet gebruiken :? Ik gebruik juist de andere 2 niet, ik fiets dan al wel een jaar woon/werk (2x 10km/dag) op mijn hybride, maar zelfs bij een stoplicht gebruik ik enkel het grootste blad voor op de wielrenfiets :)

Edit: Hmm, misschien bedoel je achter :+ Die gaat er bij heuvelaf regelmatig op, om die permanent te gebruiken (icm het buitenblad voor) gaat me te ver :)
Dan vraag ik me af wat voor cadans jij rijdt? Sowieso moet je je hybride niet vergelijken, want die heeft waarschijnlijk een 42 als buitenblad voor, dat komt in de buurt van het binnenblad op je racer.

Achter het grootste blad heuvelaf lijkt me sterk btw, heuvelop bedoel je waarschijnlijk.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:58

bonzz.netninja

business analist

He verdorie...had ik me ingeschreven voor de klassieker veenendaal veenendaal gaat ie niet door vanwege gebrek aan aanmeldingen...

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• argro
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:14:
[...]

[...]

Ik gebruik mijn buitenblad pas bij snelheiden in de buurt van de ca. 40kmph. Alles daaronder gaat op het middelste blad (tripple). Vind het prettig om met een redelijk hoge cadans te rijden, is volgens mij ook beter voor o.a. gewrichten et cetera.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Ik heb de binnenste 2 bladen nog nooit gebruikt... Ik gebruik van de 30 versnellingen er maximaal zo'n 5. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Donnie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2019

Donnie

AKA DonCorleone

quote:
the_RJ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:17:
Puur voor fietsen zou ik dus beginnen met pure duur en daarna kan je uitbouwen naar andere hoeken als je dat wil. Is er een specifiek doel zoals argro ook al vraagt?
Bedankt voor jullie tips tot nu toe allen! Mijn doel is vooral een betere conditie opbouwen en vet verbranden, aangezien ik voor eind van het jaar graag onder de 100kg wil wegen ;) (nu rond de 105)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Lointje
Op mijn stadsfiets gebruik ik ook 3 (van de 21) versnellingen, allemaal op het buitenblad, maar op de koersfiets ligt dat wel anders, dan zit je meestal op een 52 vooraan. Ofwel ben je dan echt wel een sterke wielrenner, ofwel zit je enorm te stampen (wat op zich wel snel gaat, maar niet super voor je gewrichten en ook niet de ideale training). Beter is dan middenblad (bij triple) en de cadans wat verhogen. Buitenblad voor bergaf of bij kracht- of intervaltraining.

Donnie, als het conditie + vetverbranding is moet je inderdaad met duurtrainingen beginnen. Lange fietstochten op een rustig tempo, met een relatief hoge cadans.

• Paul
quote:
TheLemon schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:28:
Dan vraag ik me af wat voor cadans jij rijdt? Sowieso moet je je hybride niet vergelijken, want die heeft waarschijnlijk een 42 als buitenblad voor, dat komt in de buurt van het binnenblad op je racer.

Achter het grootste blad heuvelaf lijkt me sterk btw, heuvelop bedoel je waarschijnlijk.
Buitenblad van mijn hybride (Stevens Randonneur) is 48, op de Bulls Harrier 1 is dat 50, zo heel veel scheelt dat dus niet. En 'grootste blad achter' heb ik niet gezegd, ik bedoelde het buitenblad, maar dat staat er misschien wat verwarrend :)

Cadans, geen idee, dat snapt mijn tellertje niet, ik merk wel dat ik daar een max in heb, en als ik dan opschakel ga ik gewoon door totdat ik weer op dat tempo zit, net zolang totdat niet de cadans maar de kracht een probleem wordt :+
quote:
argro schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Ik gebruik mijn buitenblad pas bij snelheiden in de buurt van de ca. 40kmph. Alles daaronder gaat op het middelste blad (tripple). Vind het prettig om met een redelijk hoge cadans te rijden, is volgens mij ook beter voor o.a. gewrichten et cetera.
he bah nee, als ik de middelste zou gebruiken voor dan heb ik achter constant de kleinste en ga ik 30 of zo en trap ik me voor mijn gevoel helemaal lens en schakel ik toch door naar het grootste blad voor :)

Bij fitness op die stilstaande dingen is mijn cadans ongeveer 85~90, maar ik vind het totaal geen vergelijk, zo'n apparaat of een fiets :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• argro
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

[...]
he bah nee, als ik de middelste zou gebruiken voor dan heb ik achter constant de kleinste en ga ik 30 of zo en trap ik me voor mijn gevoel helemaal lens en schakel ik toch door naar het grootste blad voor :)
Uitgaande van een middenblad met 39 tandjes en een 12/25 cassette maakt jou wiel 39/12=3,25 omwentelingen per omwentelingen van je voorblad. Met een wielomtrek van 2,10 meter betekent dat bij een snelheid van 30kmph een cadans van nog geen 75. Dat vind ik nogal laag. Bij een cadans van 90 ga je met een dergelijk verzet al 37kmph.

• Paul
Mja, ik weet zo geen manier om cadans te meten, denk dat ik vanmiddag het tellertje op 'tijd' zet en dan 60 seconden ga tellen of zo, maar ik ben al eens achter andere wielrenners aan gegaan en heb toch redelijk dezelfde cadans als zij hadden :?

Ik vind gewoon met het middenblad voor dat ik teveel tegen het maximale van de cassette zit en steeds moet switchen, dan switch ik gewoon naar het grootste voor en regel ik de rest achter :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• argro
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:19:

Ik vind gewoon met het middenblad voor dat ik teveel tegen het maximale van de cassette zit en steeds moet switchen, dan switch ik gewoon naar het grootste voor en regel ik de rest achter :)
Kan natuurlijk ook prima, de ketting ligt misschien zelfs wel beter. Ik wilde alleen maar aangeven dat het mij vreemd in de oren klinkt dat jij je met een 39/12-verzet helemaal lens trapt bij 30kmph.

• Pizzaboer_JA
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-02-2014
quote:
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:19:
Mja, ik weet zo geen manier om cadans te meten, denk dat ik vanmiddag het tellertje op 'tijd' zet en dan 60 seconden ga tellen of zo, maar ik ben al eens achter andere wielrenners aan gegaan en heb toch redelijk dezelfde cadans als zij hadden :?
Je moet je ook niet teveel aan andere wielrenners spiegelen, ik zie er behoorlijk veel met een (mijns inziens te) lage cadans fietsen.

Gewoon 15 sec. tellen en dan x4 vermenigvuldigen werkt natuurlijk ook prima.

http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm (ook handig)

Als ik zelf rond de 30 km/h fietste, had ik 39x16/17 geschakeld. Had zelf de 'grens' van 38 km/h voor binnen- (39) naar buitenblad (53). Fiets nu met een compact, dan fiets je - in (midden) Nederland eigenlijk alles buitenblad.

way active

• Lointje
Wel het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, je persoonlijk gevoel en je conditie. Voor een beginnend wielrenner raad ik toch aan om op het middenblad te beginnen, om niet de fout te lopen om direct te hard te willen gaan (of dat als je vooraan op buitenblad staat, je achteraan zo laag moet schakelen dat je ketting heel schuin staat). Maar als je natuurlijk merkt dat je sneller trapt dan je fiets kan volgen schakel je hoger :-)

• Flits flits
  • Laatst online: 22-08-2014
quote:
TheLemon schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Tja, ik ben 57 en rij op het vlakke vrijwel nooit (alleen de laatste kilometers tijdens het uitrijden) op het binnenblad, ook niet met tegenwind.
Meest gebruikt: 52x15/16/17/18 , geen souplesserijder, nooit geweest

• RedFox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:26

RedFox

Heb je een OV ofzo?

quote:
bonzz.netninja schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:29:
He verdorie...had ik me ingeschreven voor de klassieker veenendaal veenendaal gaat ie niet door vanwege gebrek aan aanmeldingen...
Van wat ik op google vind werd die in april verreden :?
Mocht je dit weekend nog iets zoeken in dezelfde omgeving: Hel van de Heuvelrug (ga hem zelf waarschijnlijk fietsen met een collega).

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zijn hier nog cyclocrossers en/of Cube eigenaars hier? Ik was me een beetje aan het orienteren voor een cyclocrossfiets als training voor in de winter. Dus in Belgie een beetje rondgekeken of er iets leuks tweedehands staat (tis puur voor de training, dus als student wil je je geld goed uitgeven). Waar ik al bang voor was blijkt ook wel zo te zijn: In Belgie rijdt niemand op mijn fietsmaat (63 van mijn racer, met 62 zal het nog wel lukken maar daaronder echt niet) en in Nederland is er een te kleine markt voor om er waarschijnlijk een te vinden.

Maargoed, plaatselijke fietsenmaker wist wel iets over een liquidatieverkoop waarbij misschien wel een maat 62 Cube crosser bij zou zitten, dan gaat er dus nog 20% van de Cube prijs af. Komt ie met 105 afmontage en Easton Vista SL wielen etc richting de 1000 euro. Het is wat boven de 600-700 die ik in gedachte had, maar een tweedehands wordt dus lastig te vinden. Dit is de fiets trouwens: link.

Het budget oprekken is niet een echt probleem, het is meer van uitgegeven is uitgegeven en komt dus niet meer terug :p. Maar 1000 euro voor zo'n fiets, acceptabel lijkt me?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 07:19
Oh ja, de beloofde pics :)

Hier is dus mn nieuwe Bianchi Via Nirone 7 met ultegra triple. Heb er ook een Cateye Cadans fietscomputertje bij gekocht. Hier met gewone pedalen, heb natuurlijk ook een setje klikpedaaltjes.

Bianchi Via Nirone 7

Bianchi Via Nirone 7

Tja.. Zal ik vandaag gaan fietsen of (thanks tweakers.net) gaan Starcraften?!?!

Bianchi Via Nirone 7

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-12-2019
quote:
the_RJ schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:10:
Zijn hier nog cyclocrossers en/of Cube eigenaars hier? Ik was me een beetje aan het orienteren voor een cyclocrossfiets als training voor in de winter. Dus in Belgie een beetje rondgekeken of er iets leuks tweedehands staat (tis puur voor de training, dus als student wil je je geld goed uitgeven). Waar ik al bang voor was blijkt ook wel zo te zijn: In Belgie rijdt niemand op mijn fietsmaat (63 van mijn racer, met 62 zal het nog wel lukken maar daaronder echt niet) en in Nederland is er een te kleine markt voor om er waarschijnlijk een te vinden.

Maargoed, plaatselijke fietsenmaker wist wel iets over een liquidatieverkoop waarbij misschien wel een maat 62 Cube crosser bij zou zitten, dan gaat er dus nog 20% van de Cube prijs af. Komt ie met 105 afmontage en Easton Vista SL wielen etc richting de 1000 euro. Het is wat boven de 600-700 die ik in gedachte had, maar een tweedehands wordt dus lastig te vinden. Dit is de fiets trouwens: link.

Het budget oprekken is niet een echt probleem, het is meer van uitgegeven is uitgegeven en komt dus niet meer terug :p. Maar 1000 euro voor zo'n fiets, acceptabel lijkt me?
Ik cross in de winter (geen wedstrijden) en heb 1,5 jaar geleden een Red Bull X-Lite gekocht met Ultegra afmontage (39/46 dubbel) en handgespaakte 36sp wielen (Ultegra naaf, DT Swiss spaken en Mavic CXP22 velgen). Kostte destijds iets van 1300 euro meen ik. Bevalt super! Over Red Bull van mijn kant sowieso niets dan lof. Mijn racer is ook een RB en qua prijs/kwaliteit zijn ze echt onverslaanbaar volgens mij. Fotootje van mijn crosser :)

Zie hier het goedkoopste model van RB. Er is het een en ander aan gewijzigd inmiddels (Easton wielen bijv), maar zo'n fiets met 105 afmontage gaat je ca. 1100 euro kosten daar. Leverbaar in 60, 62 en 64cm. En kleiner natuurlijk ;)

Leave only footprints, take only memories

• MrAngry
quote:
WVL_KsZeN schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:39:

Tja.. Zal ik vandaag gaan fietsen of (thanks tweakers.net) gaan Starcraften?!?!

[afbeelding]
beide natuurlijk, er is weinig zo mooi als een avondje gamen met dat rozige gevoel van een goede fietstocht in de kop.

MrAngry wijzigde deze reactie 08-08-2010 15:09 (54%)

• wackmaniac
quote:
MrAngry schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Precies, ik heb ze zelf vervangen voor fulcrum racing 3. Absoluut geen spijt van, je gaat zoveel strakker (en daarmee zekerder) door de bochten en ik heb het gevoel dat de wegligging bij hoge snelheden ook wat beter is geworden. Wat ze bergop doen ga ik dit weekend merken op de Sean Kelly Classic
Aaai, EUR 425, dat gaat mijn portemonnee niet leuk vinden. Voordeel is wel dat ze in het zwart beschikbaar zijn, dat is dan wel weer hip bij mijn zwarte fiets :). Ik zal het in overweging nemen :)

• J0ost
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-02-2017
quote:
MrAngry schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Hoe vond je de Sean Kelly Classic gaan? Ik vond 'm vrij zwaar, zeker in vergelijking met de AGR. Dat valsje platje van de laatste 20km hakte er wel een beetje in.

• Sneezzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-12-2019
Zo,
Vorige week naar Stappenbelt in A'doorn geweest.
Koste me een rip en een zak aardappelen maar nu kan ik ook beginnen met fietsen (heb 15 jaar niet gesport).
-Cannondale CAAD 8 -105 Compact (34-50)
-Shimano r105 schoentjes
-Ultima broek
-Giro Stylus helm
-2 Bidonnetje
-Roeckl handschoentjes met extra gel (heb een slechte pols).
-Simpel tellertje

Ik merk dat je zo de km's weg fiets in een uurtje, zie ook meer van de omgeving nu ;-)
Nu maar eens wat km maken (heb er net 100 op zitten).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:14

ravenger

Invader

Ik zit ook al een tijd te kijken voor een nieuwe fiets. Hier in de lokale fietsenwinkels verkopen ze alleen Trek, Batavus, Giant en Gazelle onderhand; nu is mijn oog wel gevallen op een Trek 2.3, maar ik vraag me toch zeer af of dat een beetje goede prijs/kwaliteit verhouding is of dat ik beter verder kan kijken naar andere merken. Iemand daar tips over?

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-01 09:41
Trek is gewoon prima, je moet er wel van houden. Ik ben zo iemand ;)

• MrAngry
quote:
wackmaniac schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

Aaai, EUR 425, dat gaat mijn portemonnee niet leuk vinden. Voordeel is wel dat ze in het zwart beschikbaar zijn, dat is dan wel weer hip bij mijn zwarte fiets :). Ik zal het in overweging nemen :)
Ik heb ze voor 300e gekocht bij fashionforcycling in België. Tijdens de eerste klim van de Sean Kelly, heb ik even stil gestaan om m'n achterwiel te checken omdat m'n fiets zo anders reageerde dan normaal, dat was dus de extra stijfheid :-).
quote:
J0ost schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:26:
Hoe vond je de Sean Kelly Classic gaan? Ik vond 'm vrij zwaar, zeker in vergelijking met de AGR. Dat valsje platje van de laatste 20km hakte er wel een beetje in.
Pff, man, en anders die Redoute wel, ik heb die nacht 10 uur geslapen. Op zich was ik harder naar de klote na de 200km van de AGR, maar de Sean Kelly is zeker veel zwaarder. Ik was alleen met twee fietsmaatjes die een stukje trager waren dan ik dus ik kon bovenaan steeds recupereren. Nadeel was dat ik de hele rit (130km trouwens) op kop heb gereden. Die laatste 20km waren idd vreselijk taai, maar ik vond de Redoute echt de moordenaar, gelukkig zijn we daarna verkeerd gereden (scherp bochtje naar rechts gemist in de afdaling naar aywalle) en hebben we de chambralle gemist ;-).
Je kan op m'n hartslaggrafiek ook mooi zien dat ik de eerste 2 uur na de Redoute helemaal niks meer kan.

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-01 16:44

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Iemand gisteren meegedaan met de "Hel van de Heuvelrug" van DTC? Ik heb de 135 km gedaan. Bij het inschrijven bleek dit 145 te zijn. Uiteindelijk was het 149km op mijn teller.

Gelukkig maar 1 bui op mijn hoofd gehad, verder ging het klimmen (totaal 950 hoogtemeters volgens een Garmin Edge) erg lekker.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:38
quote:
Sneezzer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:45:
Zo,
Vorige week naar Stappenbelt in A'doorn geweest.
Koste me een rip en een zak aardappelen maar nu kan ik ook beginnen met fietsen (heb 15 jaar niet gesport).
-Cannondale CAAD 8 -105 Compact (34-50)
-Shimano r105 schoentjes
-Ultima broek
-Giro Stylus helm
-2 Bidonnetje
-Roeckl handschoentjes met extra gel (heb een slechte pols).
-Simpel tellertje

Ik merk dat je zo de km's weg fiets in een uurtje, zie ook meer van de omgeving nu ;-)
Nu maar eens wat km maken (heb er net 100 op zitten).
Welkom!

Nu nog een mooie foto posten en het is helemaal geweldig. :P

Best knap dat je de eerste rit gelijk 100km rijdt terwijl je 15 jaar niet gesport hebt. :)

• WaSteiL
  • Laatst online: 22-01 11:42
quote:
ravenger schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:38:
Ik zit ook al een tijd te kijken voor een nieuwe fiets. Hier in de lokale fietsenwinkels verkopen ze alleen Trek, Batavus, Giant en Gazelle onderhand; nu is mijn oog wel gevallen op een Trek 2.3, maar ik vraag me toch zeer af of dat een beetje goede prijs/kwaliteit verhouding is of dat ik beter verder kan kijken naar andere merken. Iemand daar tips over?
Ik heb zelf een aantal weken geleden een Trek 2.3 gekocht. Zat te twijfelen tussen de 2.1 en de 2.3 en vanwege de volledige 105 groep toch voor de 2.3 gekozen. Ik ben voorlopig zeer tevreden, maar ben dan wel een beginner dus heb ook niet veel vergelijkingsmateriaal.

• Sneezzer
quote:
LuPo schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Welkom!

Nu nog een mooie foto posten en het is helemaal geweldig. :P

Best knap dat je de eerste rit gelijk 100km rijdt terwijl je 15 jaar niet gesport hebt. :)
Dank,
De 100km zijn verdeeld over 3 ritten in de eerste week hoor, denk dat ik anders nu niet meer zou kunnen lopen ;)

Foto volgt!

• LuPo
quote:
Sneezzer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Dank,
De 100km zijn verdeeld over 3 ritten in de eerste week hoor, denk dat ik anders nu niet meer zou kunnen lopen ;)

Foto volgt!
Ow lol. ik heb je zin verkeerd opgevat. Hahaha, nu snap ik 'em. Vond het al zo knap. ;)

Succes met genieten en rijden! :D

• Cyberneer
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Cyberneer

Triath1337

quote:
Devster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:40:
Iemand gisteren meegedaan met de "Hel van de Heuvelrug" van DTC? Ik heb de 135 km gedaan. Bij het inschrijven bleek dit 145 te zijn. Uiteindelijk was het 149km op mijn teller.

Gelukkig maar 1 bui op mijn hoofd gehad, verder ging het klimmen (totaal 950 hoogtemeters volgens een Garmin Edge) erg lekker.
Yep, ik heb de 175k gefietst met collega's. Mooie tocht, hoewel hij qua route wel erg lijkt op de 'Bultentocht' die DTC in april organiseert. Jammer ook dat er geadverteerd werd met het klimmen van de Posbank, maar dat die al twee jaar niet meer in de route zit.
Ik heb twee buien op mijn hoofd gehad (de grootste toen ik op de dijk langs Wageningen richting de Grebbeberg even ging soleren), maar wel genoten van een mooi fietstochtje.
Next stop: aanstaande zaterdag - LBL 250k.

• Pizzaboer_JA
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-02-2014
Afgelopen zaterdag de trio 1/4 triathlon van Deil gedaan. Ik hoefde 'alleen' te fietsen, iets meer dan 42 km.

Route kwam neer op:
(1) rennen met fiets naar uitgang park fermee 1
(2) aanloop van zwemgedeelte naar begin lokale rondjes
(3) 6 rondjes van 6,25 km.
(4) stuk naar wissel loopgedeelte
(5) rennen met fiets naar wisselgedeelte park fermee 2
http://www.kwarttriathlon...ew=article&id=11&Itemid=8 (plattegrond)

Wat betreft het rondje was met name de bocht Kweldam-Bulkgraaf serieus glad vanwege een bui en de bocht Hooiweg-Polsteeg was ook licht glibberig. Daarnaast kwam je in het gedeelte #3 tussen 'De Rotonde' en Enspijk een aantal smalle haakse natte bochten tegen. Het rennen (1 en 5) ben ik ook geen fan van.

Hoe ging het?
Op m'n gewone koersfiets (zonder ligstuur e.d.), gem. snelheid 37,2 km/h, gem. hartslag 187 (1 slag boven omslag). Tijd 1:09:48 volgens de organisatie, dacht zelf iets sneller.

Waren als 2e binnen bij de 25 deelnemende teams. Na 1,5 uur wachten op de prijsuitreiking werden 3 teams naar voren geroepen, incl. ons eigen team. Bleken we gediskwalificeerd te zijn omdat we de laatste 300 m. niet samen hadden hardgelopen en over de finish waren gekomen. :+

Volgens de organisatie stond deze regel in het wedstrijdreglement dat ook op de website te vinden is (nee), als bijlage was bijgevoegd bij een gestuurde e-mail (nee) en was verteld tijdens de briefing vooraf aan de triathlon (half geluisterd, niet gehoord). Ook stond het in het programmaboekje onder het onderdeel lopen. Nja, wij hadden daar dus niets van meegekregen en teams 3 en 4 ook niet. Een discussie leidde natuurlijk tot niks, dus maar naar huis gegaan :z

Wel lekker gefietst overigens, was tevreden :)

way active

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-01 16:44

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

quote:
Cyberneer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Yep, ik heb de 175k gefietst met collega's. Mooie tocht, hoewel hij qua route wel erg lijkt op de 'Bultentocht' die DTC in april organiseert. Jammer ook dat er geadverteerd werd met het klimmen van de Posbank, maar dat die al twee jaar niet meer in de route zit.
Ik heb twee buien op mijn hoofd gehad (de grootste toen ik op de dijk langs Wageningen richting de Grebbeberg even ging soleren), maar wel genoten van een mooi fietstochtje.
Next stop: aanstaande zaterdag - LBL 250k.
Ik zat al op de routebeschrijving te kijken, maar kon al geen Posbank herkennen voor de 175. De route is inderdaad grotendeels de Bultentocht, die heb ik dit jaar ook gedaan. Daar zat nog wel een verzorgingspost in (bij de begraafplaats in Leersum), bij de Hel heb ik niks gezien.

Veel plezier bij L-B-L, de volgende voor mij is waarschijnlijk de Ronde van Midden-Nederland.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Fire_Fly
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Grmbl, ik kreeg vanmiddag m'n achterwiel (net) niet in m'n fiets na het schoonmaken. Bleek dat ik het veertje dat in de as zit (direct achter de 'aandraaidop') er verkeerd om had ingedaan. Het veertje moet naar buiten toe wijd toelopen (in plaats van aflopen). Tip voor degene die zijn wiel er ook net niet in krijgt. :P

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ah kijk, meer L-B-L gangers, ik rij ook. De 170 echter, ik zou best de langere doen, maar ik doe dit altijd met mijn pa en die ziet 250 niet echt zitten. Ach, de 170 heeft de leuke klimmen ook, rij ik die wel wat harder op :D

Nog meer L-B-L mensen hier?

• Sooterd
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Hier nog een LBL'er. Ga de 245km versie met 3 vrienden rijden in ons vernieuwd outfit: http://twitpic.com/2d5xnm

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07:36

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Net gekocht:

Is niet de fiets zelf. Wel zelfde model en jaar (Bulls Harrier 2 uit 2007, in 2008 als overjarig gekocht) eigen pics volgen snel! :D

If it aint fixed, it's broken.

• Harmen
Denk dat ik volgende jaar LBL wil gaan doen, echter heb ik geen 'fiets vrienden' die ze gaan fietsen.
In mn uppie is het natuurlijk niet je van het. :)

Ga komend weekend naar de Harz of Sauerland.
Daar kan je ook fantastisch fietsen. :)

Whatever.

• Cyberneer
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Cyberneer

Triath1337

quote:
Devster schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:30:
[...]

Ik zat al op de routebeschrijving te kijken, maar kon al geen Posbank herkennen voor de 175. De route is inderdaad grotendeels de Bultentocht, die heb ik dit jaar ook gedaan. Daar zat nog wel een verzorgingspost in (bij de begraafplaats in Leersum), bij de Hel heb ik niks gezien.

Veel plezier bij L-B-L, de volgende voor mij is waarschijnlijk de Ronde van Midden-Nederland.
Mja, dat van die verzorgingspost was wel jammer. Het hoeft niet veel te zijn, met de Bultentocht was het ook maar een wafeltje ofzo, maar na zo'n 150k heb ik het wel gehad met mijn gelletjes en komt de afwisseling als geroepen.

Leuk om te lezen dat er zoveel LBL-gangers zijn. Het zou toch moeten lukken een keer een grote GoT-fietsmeet tijdens een tourtocht te regelen.

• dnhelle
  • Laatst online: 21:26

dnhelle

Singletrail Addict

Aangezien er laatst iemand een My Tracks had toegevoegd in dit topic, heb ik vanochtend mijn Desire eens aangezwengeld en op de racefiets gestapt.

Resultaten maken het erg leuk, zie hieronder mijn korte trainingsrondje (2uurtjes):
Total Distance: 56.38 km (35.0 mi)
Total Time: 2:11:43
Moving Time: 2:09:28
Average Speed: 25.74 km/h (16.0 mi/h)
Average Moving Speed: 26.13 km/h (16.2 mi/h)
Max Speed: 58.61 km/h (36.4 mi/h)
Min Elevation: 93 m (306 ft)
Max Elevation: 218 m (714 ft)
Elevation Gain: 603 m (1977 ft)
Max Grade: 11 %
Min Grade: -13 %
Recorded: 3 8 10 10:25:42 GMT+02:00 2010
Activity type: cycling

Map hier terug te vinden: maps.google.nl

Hoogteprofiel:

Velozine.nl

• Sneezzer
Snel vraagje, kun je hiermee ook al je gereden tracks bij houden?
(heb zelf de Hero, dus dat zou erg leuk zijn).

• dnhelle

dnhelle

Singletrail Addict

Sneezzer, jep, je kan alle gereden tracks bijhouden. Als je My Tracks installeert, kun je na het rijden van de route 'stop recording' kiezen, en dan kiezen of je de route lokaal (SD) wilt opslaan, of wilt verzenden naar google maps óf google Docs, of beide. Ik heb het laatste gedaan, en er wordt een mooie spreadsheet nu bijgehouden van alle tracks die ik heb laten opnemen, dus ben tot nu toe erg tevreden!

Velozine.nl

• begintmeta
  • Niet online
quote:
dnhelle schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:31:
Aangezien er laatst iemand een My Tracks had toegevoegd in dit topic, heb ik vanochtend mijn Desire eens aangezwengeld en op de racefiets gestapt.

Resultaten maken het erg leuk, zie hieronder mijn korte trainingsrondje (2uurtjes):
Leuk, een rondje net noordelijk van mijn gebruikelijke territorium. Ik heb sinds kort ook zo'n gps-smartphone, maar het is een Samsung Galaxy S, dus ik ben benieuwd wat die van zo'n track maakt. :P

• Harmen
Ziet er grappig uit.
Enkel handig als je natuurlijk achteraf wilt zien waar je bent geweest.

Ik fiets al jaren met een Garmin Edge. Eerst de 305 en nu de 705.
Bevalt erg goed.
Het mooie is dat je kan zien waar je bent en welke weggetjes je allemaal kan pakken.
Fiets overgens ook erg vaak zelf gemaakte routes. :)

Whatever.

• begintmeta
  • Niet online
Een van de voordelen van zo'n tracker lijkt me ook dat je je eigen routes eventueel makkelijker kan reproduceren en delen met anderen. Ik fiets er min of eer altijd maar wat op los in de regio hier (en m.n. in belgie verdwaal ik af en toe, even de positie kunnen bepalen zou dan soms ook wel van pas komen).

• dnhelle

dnhelle

Singletrail Addict

quote:
Harmen schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:21:
Ziet er grappig uit.
Enkel handig als je natuurlijk achteraf wilt zien waar je bent geweest.

Ik fiets al jaren met een Garmin Edge. Eerst de 305 en nu de 705.
Bevalt erg goed.
Het mooie is dat je kan zien waar je bent en welke weggetjes je allemaal kan pakken.
Fiets overgens ook erg vaak zelf gemaakte routes. :)
Je kan de route als .gpx of .kml file up/downloaden en eventueel ook als routebegeleiding inzetten _/-\o_

Velozine.nl

• Michie23
Ik heb een probleem met schakelen en de ketting. Als ik naar licht schakel en ik vervolgens trap lijkt het (zo voelt het ook) alsof ik doortrap, dit is vooral lastig als ik omhoog rij. Watvoor probleem is dit precies en wat kan ik eraan doen. De FM had vanmiddag geen tijd :(

• begintmeta
  • Niet online
Ik zou me kunnen voorstellen dat de kettingspanning eventueel te laag is of dat de ketting wat aan de lange kant is, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten :P ?

Blijf je tijdens het schakelen (lichtjes) doortrappen of hou je je benen even stil?

• Michie23
Meestal de benen stil en af en toe wel doortrappen (licht) maar dat zou niet heel veel moeten uitmaken toch?

• begintmeta
  • Niet online
Als je de benen stil houdt dan ontkoppelt je freewheel, en dat geeft in de meeste constructies ook dat je een (heel) kort stukje doortrapt (totdat je freewheel weer aangrijpt) als je weer begint.

Sowieso kan je AFAIK bij een derailleurversnelling het beste gewoon licht doortrappen.

begintmeta wijzigde deze reactie 11-08-2010 15:53 (23%)

• Lointje
Gisterenavond naar de film geweest. Aan de fietsenparking stond ongeveer dezelfde Bianchi als hier onlangs gepost is, in dat blauwgroen. Een Bianchi 605 als ik het mij goed herinner. Twee dingen waren opmerkelijk, het stuur was een gewoon stadsstuur. En het tweede, hij was gewoon aan zijn achterwiel op slot gedaan, niet eens om een paal/balk/... met een slot met een cijfercombinatie. Iedereen kon deze fiets gewoon opnemen en in zijn wagen steken (fietsenstalling = in garage auto's). Ik hoop voor die jongen dat hij het niet meemaakt maar ik vond het toch vreemd om dat maar zo vast te maken.

Het is vakantie, en het is mooi weer, dus ik ga nu een fietstochtje doen :)

• Flits flits
quote:
Michie23 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:21:
Ik heb een probleem met schakelen en de ketting. Als ik naar licht schakel en ik vervolgens trap lijkt het (zo voelt het ook) alsof ik doortrap, dit is vooral lastig als ik omhoog rij. Watvoor probleem is dit precies en wat kan ik eraan doen. De FM had vanmiddag geen tijd :(
In principe zijn hier 2 mogelijkheden:
* Versleten ketting op relatief nieuwe tandwielen, ik neem aan dat je zelf wel kan zien of dat hier aan de orde is....> nieuwe ketting monteren

*In de body (waar de achtertandwielen op zitten) zijn 1 of meer pallen onklaar.
Hiervoor moet de body gedemonteerd en schoongemaakt worden, versleten onderdelen vervangen.
Voor beginners en atechnici niet zo eenvoudig.

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
De voorbouw is helemaal vervangen:

Het nieuwe stuur heeft de zitpositie dramatisch verbeterd. Er zit nu ook een Thomson op zonder setback en het fietsje heeft inmiddels een kleine 1500km met mij afgelegd.

Ik heb verder de velgstickers verwijderd en het oogt zo rustiger. Om dezelfde reden zit er nu ook zwart lint om het stuur. Wat denken jullie?

• Flits flits
Ziet er beschaafd uit.....

• LuPo
Het crankstel is ook zwart dus ik vind het geheel wel mooi staan. :)

• Sneezzer
Waarschijnlijk een echte noob vraag, maar wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een race en een cyclo crosser?
Ik neem aan dat het frame steviger is en wellicht een ander verzet?

Op welk terrein zet je een Cyclo neer ten opzichte van een atb?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

cyclo is iets ander type frame, cyclocross heeft bijvoorbeeld bevestigingspunten voor de andere type remmen. De remmen zijn dus een groot verschil, daarnaast de banden voornamelijk, veel breder en met veel meer profiel bij cyclocross.

Cyclo = veld, atb/mtb = bos. Beetje kort door de bocht, maar zo zie ik het. Met de cyclo ga je over het veld, door de modder, bevroren grond, etc. Met de atb/mtb kan je wat meer "ruiger" terrein in, boomwortels enzo doe je toch liever niet met de cyclo.

• Harmen
@FMS, strak fietsje hoor!
Een keer wat anders dan alle die zwarte carbon fietsen. :)

Whatever.

• Pater
  • Laatst online: 23-01 12:48

Pater

Terry Tate

Topweer vandaag! Ik heb even een rondje van 110 km gedaan met een gemiddelde van 30 km/u. Lekker ontspannend!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• TheLemon
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 17:21

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Heerlijk idd. Ik heb met 2 maten 120km gedaan met 31 gemm. maar dat was zeer zeker niet onstpannend. We zaten alledrie redelijk stuk op het eind. Wel echt een mooie ronde, vanuit Utrecht naar Rhenen over alle heuvels van naam op de heuvelrug en toen via de Lekdijk weer terug, met waaier-achtige toestanden.

• CamU
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-01 19:25
Haha, hoe mooi TheLemon. Ook ik heb vandaag met twee vrienden een ronde van rond de 100 km gedaan, vanuit Utrecht via Zeist, Maarn, Leersum, Overberg, Veenendaal, Elst naar Rhenen om via de Lekdijk terug te rijden. Ik dacht serieus dat jij 1 van hen was, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Was echt super weer, wind schuin in de rug terug naar huis, heerlijk losgepeddelt. Overigens is mijn fiets alweer veranderd t.o.v. startpost, ik post binnenkort wel even een update

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Laurenz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-12-2019
Nog net niet op de 1000 posts, maar toch het verzoek om hier verder te gaan:
Het wielren ervaringentopic - Deel 14 :)

Ik zit de komende week in het buitenland, zonder internet, dus dit leek me even gemakkelijk!
Enjoy d:)b De SP zal ik updaten met nieuwe bikes als ik terug ben..

Leave only footprints, take only memories

• Dizzy Mike
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:45
Hallo medetweakers,

Ik zit de laatste tijd te denken aan het beginnen van wielrennen. En ik zag een fiets voor bij komen bij de decathlon.
Wat is jullie mening hierover?

https://www.decathlon.nl/...172213?mc=8393116&c=ZWART

Mijn budget voor de fiets is +/- 800 euro
Ik ben rond de 1.82m, gewicht 65 kilo

Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:04
Dizzy Mike schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:09:
Hallo medetweakers,

Ik zit de laatste tijd te denken aan het beginnen van wielrennen. En ik zag een fiets voor bij komen bij de decathlon.
Wat is jullie mening hierover?

https://www.decathlon.nl/...172213?mc=8393116&c=ZWART

Mijn budget voor de fiets is +/- 800 euro
Ik ben rond de 1.82m, gewicht 65 kilo

Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken
Lol een 10 jaar oud topic kicken.. Je kunt dit beter vragen in het rote wielrenervaringtopic
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True