Nou ja, om even terug te komen op die pordoi (nu goed gespeld), vanuit canazei zelf lukt met dat niet met die hartslag. Maar na een kilometer of 3 dan splits de weg zich links voor de sella pas en rechts voor de pordoi, vanaf daar is de pordoi vrij soepel. De sella is ietsje zwaarder maar ook niet echt veel, zeker nog op de eerste dag waar je toch (waarschijnlijk) niet helemaal fris bent en wat moet acclematiseren zijn dit wel mooie "beginners".
De pordoi vanaf de andere kant is zwaarder en met constant haarspelbochten, maar nog altijd goed te doen (wel vervelend dat je de top al zover van tevoren ziet liggen). Sella andere kant is qua zwaarte een beetje hetzelfde, lange aanloop als je echt uit het dal komt, daarna is de sella vrij kort eigenlijk.
De andere kant op vanuit Canazei gezien (door Alba en Penia, aanliggende dorpjes, wij zaten in Penia) klim je daarna de Fedaia op. Vanuit de Canazei kant is die echt peanuts, maar de andere kant is buitencategorie (daar kan je in de afdaling wel de 100 km/h veilig halen, lang recht stuk a 12%). Verderop na de Fedaia kan je dan met de San Pelligrino weer terug om een leuk rondje te maken (wel constant vals plat terug naar Canazei over de hoofdweg daarna). De San Pelligrino is ook redelijk zwaar van die kant (andere kant enkel afgedaald), lang stuk met 15%.
Rond waar de San Pelligrino weer uitkomt in het dal van Canazei hebben we nog de passo di Costalunga gedaan en daarna naar het noorden en sella terug voor een redelijk rondje, dat rondje is leuk, die Costalunga pas stelt weinig voor, aan het begin even steil en vlakt steeds verder af.
Als je nog een dag (of even) vlak wil rijden (aantal bleven enkel de eerste week omdat ze de tweede bijvoorbeeld Boxmeer criterium reden, die wilden wat vlakke training), kan je de Fedeia op en ligt daar rond het stuwmeer een bijna vlakke weg.
Oh ik had nog een totaal niet gerelateerde vraag zelf eigenlijk:
Waar kan ik het beste een tweedehands cyclocrosser gaan zoeken (in Belgie uiteraard, dat is geen probleem, maar ik bedoel vooral, is er ergens een goede site voor?)
[
Voor 5% gewijzigd door
the_RJ op 01-08-2010 14:48
]