Ik ben eruit en ik ga hem gewoon bestellen

Heb alleen nog een beetje twijfel over de juiste maat.. Ik ben ongeveer 1,90 lang en mn binnenbeenmaat is +-89cm. Bij een normale racefiets (niet sloping) zou 59cm een perfecte maat zijn. Voor de Bianchi wordt me echter 61 aangeraden omdat deze een sloping frame heeft.
Ik heb al op een 61 gereden en de maat voelde op zich wel goed, misschien een beetje te lang, maar dat kan komen doordat mn huidige fiets eigenlijk een maat te klein is (heb nu een 56cm crosshybride, had eigenlijk 58 of 59 cm moeten zijn).
Tips? Hoe zit het precies met het verschil in framematen tussen gewone frames en sloping frames? Dan nog lijkt er een verschil te zitten in de framematen van Bianchi en framematen van andere sloping frames. Bianchi lijkt hetzelfde frame 2 cm groter te noemen (lettende op de geometrie plaatjes), kan dat kloppen?
Hier nog een plaatje met alle maten. Framemaat 61 heeft een effectieve bovenbuis lengte van 58,5cm (als ik de tekening goed begrijp) en een normale framemaat lengte van 58cm (50% kans dat ik dit verkeerd begrijp). 58,5 bovenbuis lengte zou geloof ik goed moeten zijn.
[
Voor 32% gewijzigd door
WVL_KsZeN op 14-07-2010 23:14
]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..