Het wielren ervaringentopic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat Campa tegenwoordig het schakelen zo lastig heeft gemaakt (al hebben ze wel even gesleuteld aan het multiple-shifting enzo)... Kan je niet gewoon twee klikjes (of meer) in een keer op en af schakelen? Als dat wel kan is het geen probleem lijkt me, gewoon de handle een klikje verder indrukken. Nog eens proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 14-07-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zou altijd compact verkiezen boven dubbel. Met een compact crankstel kun je namelijk gewoon dezelfde kettingbladen (52/39 oid) monteren als bij dubbel, maar je kunt naar gelang de situatie ook tot 33 ofzo gaan als binnenblad. Je moet dan iets meer uitgeven aan wat losse kettingbladen (en afstappen van Shimano, want die bieden niet alle aantallen tandjes voor compacte steek), maar je hebt er veel meer flexibiliteit door.
Het enige nadeel dat compact heeft (lagere Q-factor heet dat geloof ik), speelt niet echt bij niet-profs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:21
TheLemon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:54:
Het enige nadeel dat compact heeft (lagere Q-factor heet dat geloof ik), speelt niet echt bij niet-profs.
Dat is juist een voordeel. Hoe korter de trapas hoe beter. Hoe minder bladen hoe lager de Q-factor. Bij een triple is de trapas langer en de Q-factor hoger. Een compact en een dubbel verschillen wat dat betreft niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Zo.. en weer een belrondje (10 fietsenmakers, 2 leveranciers) verder en daarmee geen steek verder gekomen :)

Niemand heeft nog een 61 cm Bianchi staan met een triple, en deze is ook inderdaad niet meer leverbaar. Daarna Specialized gebeld en de volgende teleurstelling : de roubaix elite triple is óók niet meer leverbaar in mijn maat.

De overgebleven opties :

Bianchi 61cm met Veloce compact
Specialized Roubaix Comp Triple (die was wel leverbaar)

Morgen ga ik de Specialized proberen, maar dan de Pro.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vraag me nog steeds af of die Veloce compact nou echt zo'n schakelproblemen zal geven mbt die indexering in drie stapjes, volgens mij zal die toch niet echt anders werken dan de mijne (met zeker 8 stapjes, zal eens tellen (wel triple natuurlijk)). Maar goed, ik heb geen recente campa-versnellingen gereden... De indeling van de verzetten blijft natuurlijk eventueel behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik zal het nog eens navragen bij de fietsenmaker, maar ik heb er weinig hoop in. Het ding stond zo slecht afgesteld dat hij niet eens naar het grote blad wilde :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lol, dan moet hij er maar wat werk insteken lijkt me... Moet je wel iets kopen bij een fietsenmaker die niet eens de simpelste instellingen doet trouwens :P Misschien bij een van de andere die je hebt gebeld kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Die hadden helemaal geen maat 61 staan. Ik heb net nog wat rondgebeld en nu heb ik er tóch eentje gevonden, wel 200km verderop, dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

argro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:02:
[...]
Dat is juist een voordeel. Hoe korter de trapas hoe beter. Hoe minder bladen hoe lager de Q-factor. Bij een triple is de trapas langer en de Q-factor hoger. Een compact en een dubbel verschillen wat dat betreft niet.
O dan ben ik in de wat met iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik ben eruit en ik ga hem gewoon bestellen :) Heb alleen nog een beetje twijfel over de juiste maat.. Ik ben ongeveer 1,90 lang en mn binnenbeenmaat is +-89cm. Bij een normale racefiets (niet sloping) zou 59cm een perfecte maat zijn. Voor de Bianchi wordt me echter 61 aangeraden omdat deze een sloping frame heeft.

Ik heb al op een 61 gereden en de maat voelde op zich wel goed, misschien een beetje te lang, maar dat kan komen doordat mn huidige fiets eigenlijk een maat te klein is (heb nu een 56cm crosshybride, had eigenlijk 58 of 59 cm moeten zijn).

Tips? Hoe zit het precies met het verschil in framematen tussen gewone frames en sloping frames? Dan nog lijkt er een verschil te zitten in de framematen van Bianchi en framematen van andere sloping frames. Bianchi lijkt hetzelfde frame 2 cm groter te noemen (lettende op de geometrie plaatjes), kan dat kloppen?

Hier nog een plaatje met alle maten. Framemaat 61 heeft een effectieve bovenbuis lengte van 58,5cm (als ik de tekening goed begrijp) en een normale framemaat lengte van 58cm (50% kans dat ik dit verkeerd begrijp). 58,5 bovenbuis lengte zou geloof ik goed moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://bianchi.com/Global/Bikes/getimage.aspx?IDMaster=46150&Width=1000&Height=1000&ResizeMode=Fix

[ Voor 32% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

Het is inmiddels al een poosje geleden dat ik hier gepost heb, maar inmiddels heb ik gisteren mijn maatwerk racefiets opgehaald. maatje 68, en wat is dat ding huge :D

Uiteraard gelijk even een stukje wezen fietsen, en merkte dat ik toch wel spierpijn in de armen en schouders/nek ga krijgen aangezien ik die houding niet echt gewend ben. Hoe lang zou je dit moeten hebben?

Nou ja, hierbij iig ff een foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4793761469_25ba6520e3_b.jpg

afmontage met shimano 105 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
Zo! Dat is een nog eens een echt dranghek :P (niet negatief bedoeld he?)
Ik dacht dat die van mij al groot was met maatje 62

Hoe groot ben jij wel niet? zo'n groot frame en dan ook nog zo'n lange zadelpen
Met zo'n maten zou je eigenlijk een 36er mountainbike moeten laten bouwen. Dan lijkt het in verhouding nog een normale fiets, todat je er naast staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
marceltuit schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:55:
Het is inmiddels al een poosje geleden dat ik hier gepost heb, maar inmiddels heb ik gisteren mijn maatwerk racefiets opgehaald. maatje 68, en wat is dat ding huge :D

Uiteraard gelijk even een stukje wezen fietsen, en merkte dat ik toch wel spierpijn in de armen en schouders/nek ga krijgen aangezien ik die houding niet echt gewend ben. Hoe lang zou je dit moeten hebben?

[afbeelding]

Maatwerk en toch last van armen, schouders & nek ?
Wat is "een stukje wezen fietsen" ? 5km ? 95km ?
Met maatwerk bedoel je dat je volledig bent opgemeten en dat de afstelling gedaan is geweest ? (vb met BikeFitting systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

[afbeelding]

Wat mij opvalt is dat het stuur relatief hoog laag zit t.o.v. het zadel, zeker voor een beginner. Hierdoor zit je relatief ver voorover, hetgeen een extra belasting is voor armen, schouders en nek. Maar ik ben verre van een kenner op dit gebied.

Maar na een flink stuk fietsen zijn pijntjes m.i. niet meer dan normaal, zolang het maar niet te erg wordt en het niet blijvend is. Als ik de Ronde van Vlaanderen gefietst heb dan ga ik de oorzaak voor wat pijntjes her en der niet direct in de afstelling van mijn fiets zoeken in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 15-07-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
De eerste dag dat ik ging fietsen (23 km) had ik ook spierpijn in de nek, schouders en aan de armen/handen. De reden was gewoon omdat ik het niet echt gewend was en dus dat stuur veel te hard vastgreep en dus ook mijn schouders enorm opspande denk ik.

Nu twee weken en 150km later, doe ik 35km zonder het te voelen. (behalve mijn achterwerk dat het lichtjes begint te voelen, ondanks zeemvel). Je wordt dat snel gewoon (normaal). Het is logisch dat een andere/nieuwe houding even zal zorgen voor iets stijvere spieren omdat die niet zo getrained zijn. Maar zolang je ze niet te hard overbelast is dit snel weg.

En als je langere tochten doet af en toe uit de beugels gaan en handen op het stuur, om de rug af en toe een andere houding te geven, maar dat doe ik missch omdat mijn rug altijd een brak geval is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 12:11
argro schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:22:
[...]
Wat mij opvalt is dat het stuur relatief hoog zit t.o.v. het zadel, zeker voor een beginner. Hierdoor zit je relatief ver voorover, hetgeen een extra belasting is voor armen, schouders en nek. Maar ik ben verre van een kenner op dit gebied.
Bedoel je niet dat het stuur relatief laag staat ten opzichte van het zadel? Ik vind het hoogte verschil namelijk aanzienlijk tussen die 2. Als het stuur nog hoger zou staan (of makkelijker het zadel wat lager) kom je minder voorover te zitten, en dus wat meer ontspannen recht op te zitten waardoor schouders en nek minder belast worden. Uit je 2e zin te lezen neem ik aan dat je dat bedoeld.
WVL_KsZeN schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:52:
Ik ben eruit en ik ga hem gewoon bestellen :) Heb alleen nog een beetje twijfel over de juiste maat.. Ik ben ongeveer 1,90 lang en mn binnenbeen maat is +-89cm. Bij een normale racefiets (niet sloping) zou 59cm een perfecte maat zijn. Voor de Bianchi wordt me echter 61 aangeraden omdat deze een sloping frame heeft.
Ik ben even groot als jij, alleen jij hebt 3 cm langere binnenbeen maat. Ik heb een hele meting laten doen en voor mij was een 59 perfect (traditioneel recht frame, center-top gemeten). Als ik zo kijk naar de maatvoering van die bianchi zou die 61 een maat te groot voor je zijn. De A1 maat is de traditionele "rechte" frame maat Center-Top gemeten. Naar mijn idee zou je beter af zijn met een A1 59, en in bianchi maat dus een AS 56.

Check het gewoon nog even goed, ik ben geen pro op dit gebied, maar ik weet wel dat een "te kleine" fiets een stuk beter is dan een "te grote" fiets. Maak anders ook nog even een proefrit op die andere maat...

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Lointje schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:40:

En als je langere tochten doet af en toe uit de beugels gaan en handen op het stuur, om de rug af en toe een andere houding te geven, maar dat doe ik missch omdat mijn rug altijd een brak geval is geweest.
Ik fiets eigenlijk altijd met de handen op het stuur of aan de zijkant van het stuur. Lange stukken in de beugels moet ik nog erg aan wennen en doe ik erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
fsve schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:48:
[...]
Ik ben even groot als jij, alleen jij hebt 3 cm langere binnenbeen maat. Ik heb een hele meting laten doen en voor mij was een 59 perfect (traditioneel recht frame, center-top gemeten). Als ik zo kijk naar de maatvoering van die bianchi zou die 61 een maat te groot voor je zijn. De A1 maat is de traditionele "rechte" frame maat Center-Top gemeten. Naar mijn idee zou je beter af zijn met een A1 59, en in bianchi maat dus een AS 56.
De A1 maat is juist de maat die Bianchi hanteert als framemaat (tenzij ik me weer vergis.. de fiets is iig leverbaar in 44-46-50-53-55-57-59-61-63, dus die A1 maat tabel). De A1 is dus C-T gemeten (op een virtueel non-sloping frame), de AS is C-C gemeten (op een virtueel non-sloping frame). Maar ik kan me ook 100% vergissen, er lijken veel verschillende definities te zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44

Ik kan de foto niet bekijken op m'n werk, maar die spierpijn had ik (vooral in de nek) ook heel sterk de eerste paar maanden fietsen. Dat duurt nog wel even. Ik heb het nu nog weleens als ik een tijdje niet gefietst heb.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:53:
De A1 maat is juist de maat die Bianchi hanteert als framemaat (tenzij ik me weer vergis.. de fiets is iig leverbaar in 44-46-50-53-55-57-59-61-63, dus die A1 maat tabel). De A1 is dus C-T gemeten (op een virtueel non-sloping frame), de AS is C-C gemeten (op een virtueel non-sloping frame). Maar ik kan me ook 100% vergissen, er lijken veel verschillende definities te zijn :P
Als ze A1 hanteren als maat is prima, en de uitleg die je geeft is ook helemaal correct (A1 = C-T, AS = C-C, beide virtueel non-sloping [mooie term!]) maar dan nog denk ik dat een 61 te groot voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MrAngry schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:14:
[...]
Ik kan de foto niet bekijken op m'n werk,
schrik niet... ;)
Als ik die zadelpen en stuurpen bekijk, vraag ik me af of je niet (ondanks de 68cm) alsnog een veel te klein frame hebt. De verhoudingen zien er erg vreemd uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
TheLemon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:30:
[...]

schrik niet... ;)
Als ik die zadelpen en stuurpen bekijk, vraag ik me af of je niet (ondanks de 68cm) alsnog een veel te klein frame hebt. De verhoudingen zien er erg vreemd uit iig.
Ik denk ook dat dat optisch door de "relatief" kleine wieltjes komt ;) maar het is inderdaad hele grote fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mannen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. Sinds een jaar spin ik nu regelmatig (2 x per week sowiezo) in de sportschool en ben ik echt verliefd geworden op het fietsen... Aangezien je met een spin fiets niet vooruit komt wil ik nu ook de stap maken naar buiten fietsen ;)

Maar.... nu komt mijn probleem, door een schildklier afwijking ben ik in korte tijd erg zwaar geworden (iets meer als 100 kilo) en ben nu bang dat ik veelste zwaar ben voor een race fiets en dus automatisch zou uitkomen op een mtb of iets dergelijks. Je begrijp dus dat ik er even niet uit kom... aan de ene kant lijkt me mountainbiken ook wel leuk omdat je gewoon het hele jaar er op uit kan, maar aan de andere kant lijkt heerlijk touren (asfalt vreten) :) me ook wel wat!

Hoop dat 1 van jullie me kan adviseren. Qua merken heb ik zelf al gekeken naar trek en bulls, waarvan de laatste van deze erg veel kwaliteit geeft voor het geld, (desert falcon 1 of bv. de harrier). Bedank iig alvast voor jullie hulp!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
>100 kilo is geen probleem als je een beetje stevige componenten kiest (gewoon 32 spaaks wielen eventueel en zo...) Maak je daar maar niet druk om. Gewoon een simpel alu-frame, hoeft niet te duur allemaal lijkt me, ook als ik je waar-voor-geld opmerking zo lees, en zeker als je de heuvels in wil een triple oid.

De grote Duitse fabrikanten (Bulls, Red Bull, Canyon, Stevens...) leveren over het algemeen prima fietsen voor een goede prijs.

En intensief zwemmen is eventueel ook een idee als je je gewrichten aanvankelijk wat meer wil sparen, mar als je fietsen leuker vindt...

[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 15-07-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Bij mantel vind ik bv. deze fiets inclusief andere velgen: Bulls Harrier 2 / Mavic CXP33 velgen 105 naven / Shimano 105 5610 pedalen. Zijn dit dan betere velgen voor iemand met meer gewicht of juist niet?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@marceltuit, mooie fiets hoor! Best een grote joekel. :)
Fiets bij de club ook wel eens naast mensen met een 63er.

@Donnie, zal je niet eerst een 2dehandsje fiets proberen? Mocht het niet bevallen dan ben je niet zoveel geld kwijt. ;)

Ik ga vanmiddag ff een rondje maken.... lekker windje zag ik net. :z

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 15-07-2010 11:22 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:57

Griffin

Is mythical

Harmen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:

Ik ga vanmiddag ff een rondje maken.... lekker windje zag ik net. :z
Agreed, maar weet niet of het vanmiddag of vanavond wordt. Wordt iig lekker beuken in de wind. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

De fietsenmaker zei ook al dat ik in het begin spierpijn in vooral armen en schouders zou krijgen, dus ben er voorlopig niet ongerust over. reden van mijn vraag was gewoon nieuwsgierigheid ;)

over het frame: frame is helemaal op maat gemaakt, dus de buizen zouden als het goed is afgesteld moeten zijn op de verhoudingen van mijn lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Godsamme.. ik had het helemaal verkeerd in mn hoofd zitten.. Het moet framemaat 57 zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Donnie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:59:
Bij mantel vind ik bv. deze fiets inclusief andere velgen: Bulls Harrier 2 / Mavic CXP33 velgen 105 naven / Shimano 105 5610 pedalen. Zijn dit dan betere velgen voor iemand met meer gewicht of juist niet?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, over het algemeen geldt: hoe meer spaken en hoe dikker de velg hoe steviger. Die CXP33 met ≥28 spaken lijkt me heel stevig.

Tweedehands is op zich ook wel een goede suggestie denk ik.
WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:38:
Godsamme.. ik had het helemaal verkeerd in mn hoofd zitten.. Het moet framemaat 57 zijn..
Weet je dat zeker, je bent namelijk zo'n 5cm langer dan ik met dezelfde beenmaat (en ik heb vrij korte armen), en ik heb op mijn frame met bovenbuismaat 57 een stuurpen van 11cm gemonteerd, voor jou kan die bovenbuis van 56cm (bij het 57cm frame als ik me niet vergis in je geometrieschema hierboven) wellicht wat krap worden. Even goed passen lijkt me. 61 is dan wellicht ook weer overdreven, de 59 misschien? Of hoe kom je nu op de 57?

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 15-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ik was in de war met 61 doordat ze de fiets in 59 en 61 hadden staan. beide geprobeerd en de 61 was duidelijk te groot, de 59 een tikkeltje te groot. Andere fiets met hetzelfde frame geometrie geprobeerd en dat was wel een 57 en die fietste gewoon goed. (het ging hier om een Bianchi Infinito 57).

Alles nog een keer opgemeten (3x zelfs, en dan gemiddelden genomen). Binnenbeenlengte komt na 3x meten gemiddeld op 86cm.. *0,65 = 55,9cm.. Dus dan zou de 57 idd goed moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-07-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
WVL_KsZeN schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:38:
Dat is wel weer een hele grote ommezwaai... reken gewoon altijd in (virtueel) rechte frame maten, Center-Top gemeten. Met jou lengte en been maat moet je dan ongeveer uit komen op een 59.

Na wet ik gezegd had over liever te klein dan te groot moet het ook weer niet TE klein zijn....

Na je update:
Ik denk dat een 57 echt te klein is voor 1.90m met bij 90 cm binnenbeen....

[ Voor 8% gewijzigd door fsve op 15-07-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Griffin schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:06:
[...]
Agreed, maar weet niet of het vanmiddag of vanavond wordt. Wordt iig lekker beuken in de wind. :Y)
Zo, weer terug.... lekker TdF aan het kijken. :+

Heb een rondje van 110km gemaakt. (ZO, Z, ZW, W, NO)
Was pittig ritje zo met die wind, wel weer lekker voldaan. Kon lekker tempo houden tegen de wind in.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

marceltuit schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:24:
De fietsenmaker zei ook al dat ik in het begin spierpijn in vooral armen en schouders zou krijgen, dus ben er voorlopig niet ongerust over. reden van mijn vraag was gewoon nieuwsgierigheid ;)
Je zit redelijk diep voor een amateur (ergo: je stuur staat relatief laag t.o.v. je zadel). Mijn ervaring is dat de spierpijn wel verdwijnt, maar dat je altijd een lichte spanning in je nek zult blijven voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43

Pater

Terry Tate

Over pech gesproken, precies 2 weken geleden verdraai ik mijn knie volledig na een sprong van 3 meter hoog met wakeboarden. Mijn knie heeft vol met vocht gezeten, erg pijnlijk allemaal en ik kon 4 dagen niet lopen. Nu dusdanig hersteld dat ik mijn eerste hersteltraining vandaag wilde gaan doen.

Word ik bij de Coenecoopbrug in Waddinxveen door een loslopende herdershond aangevallen! Ik heb verscheidende beetwonden in mijn linkerarm en -been, die door de kracht van de bijt ook nog eens flink opgezwollen zijn. Ik ben net terug van een bezoek bij de huisartsenpost en de nachtapotheek (antibiotica gehaald) en die beten doen echt goed pijn. Het fijne is dat ik niet eens gehecht mag worden, want dat mag niet bij 'vuile beten'.

Morgen aangifte doen bij de politie, ik kon me nog aardig verweren, maar voor hetzelfde geld pakt hij een kind die voorbij fietst.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Auch dat is wel erg veel pech. Hopelijk genees je snel en is het allemaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, da's erg zuur zeg!
Ben zelf eens gevallen met de fiets, viel op mn rechterknie. Heb er maanden lang een zere knie aan over gehouden.
Honden, kan er niet zo best tegen. Ze zijn altijd erg onvoorspelbaar.
Sterkte de komende tijd!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 12:19
Had een vraagje over de Boogie's Classic. Zit te overwegen om me in te schrijven, iemand ervaringen met de 100/160km? Ik rijd eigenlijk zelden heuvels maar wil het wel gaan proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Michie23, Het is te doen.
Echter raad ik je wel aan ervoor te gaan trainen.
Al die heuvels achter elkaar ga je wel merken.

Wil zelf ook wel zo'n tocht fietsen, alleen is het zo'n stuk rijden richting Limburg/België.
Overnachting is dan een verplichting. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Harmen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:42:
@Michie23, Het is te doen.
Echter raad ik je wel aan ervoor te gaan trainen.
Al die heuvels achter elkaar ga je wel merken.

Wil zelf ook wel zo'n tocht fietsen, alleen is het zo'n stuk rijden richting Limburg/België.
Overnachting is dan een verplichting. :/
Bedankt, uiteraard ga ik trainen alleen zijn er niet zo gek veel heuvels bij mij (omg Rotterdam) of het wordt de Brienenoord op en neer dus was benieuwd hoe zo'n voorbereiding er dan uit ziet. Ik rijd nog wel een tocht rondom Veenendaal in augustus. Daar schijnen ook wat heuvels in te zitten.
En tja overnachting maakt mij niet zo gek veel uit, er is vast wel een B&B ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@Pater:
Sterkte, gezeik met honde ook altijd. Gewoon schoppen :P

Net als Harmen donderdag nog een stukje wezen fietsen. Niet zover als dat hij heeft gedaan maarja... ben ook beginner he :P.
40 km waarvan toch 10-15(ish)km met wat tegenwind. Uiteindelijk toen ik thuis kwam toch nog 29,9 gem gedaan.
Dinsdag voelde ik me zwaar belabberd door te druk schema. Wou wil fietsen maar mn lichaam wou niet goed herstellen. De daarop volgende nachten heb ik echt goed geslapen en donderdag ging dus ook wel lekker.
Morgen vanaf 13:00 afscheidfeest voor de familie omdat ik naar het buitenland ga, sochtends nog wel even vroeg op de fiets en knallen :D. Hoop toch iets van 75km eruit te kunnen halen, ondanks wind en regen wat ze voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Honden die gewoon op je afrennen zijn erg vervelend ja! Gelukkig heb ik er op mijn fietsroutes niet echt last van, maar ik heb het een keer met de motor gehad. Stond even te keren in een straatje, wou ik wegrijden, komt er ineens zo'n hond op me afrennen. Probeer dan maar eens met een motor van 230kg om zon beest heen te rijden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 12:32
Ik wil naast het hardlopen wat ik toch met enige regelmaat doe, ook graag gaan fietsen. Het hardlopen vind ik erg leuk en is verslavend maar ik wil ook wel een keer wat verder komen! Mijn werk is ongeveer 35-40km, dus met een goede fiets prima te doen. Na wat lurken in dit topic ben ik vanavond even wezen kijken bij onze lokale fietsenspecialist, en is mijn oog daar gevallen op een mooie Bianchi Via Nirone 7 Alu UltegraTriple:
Afbeeldingslocatie: http://www.dasia-sport.nl/images/154_132b46e_19d6b.jpg

Ik wil toch minimaal een 105 groep van Shimano. Daarnaast sprak het model me wel erg aan (zoals iemand eerder zei: Het oog wil ook wat). Het bepalen van de juiste frame maat laat ik door een bike-fitting bepalen. Wat denken jullie van deze fiets, om als "beginner" mee te gaan fietsen :? Verder moet ik natuurlijk nog de hele rim-bam er omheen hebben zoals schoenen, pedalen etc. Heeft iemand voor die accessiores nog goeie internet adresjes misschien ?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Voor een beginner is het meer dan goed IMO :)
Je kan er ook makkelijk toertochten mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Hoi IJnte, welke specialist is dat? Exact de fiets die ik ook wil!

gisteren trouwens laten meten met bikefitting en daar komt maat 58 uit.. (maat 58 Trek, enige merk dat ze daar hadden).

[ Voor 48% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat is mijn lokale fietsenboer, ReinVeenendaal. Daar staat een model in de etalage (heb niet op de maat gelet overigens). Ik heb ook geen idee hoeveel ze er nog hebben, want volgens mij is het een 2009 model (nietwaar :?).
Misschien kunnen we wel een deal maken daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Als ie uit 2009 komt, dan is het een rood/witte, niet die witte/celeste kleur :)

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Neej het echt de celeste ;) Mooi Ultegra spul erop, triple.. Ik heb ga er maandag of dinsdag nog even langs voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Bedankt voor de support!

Hier zijn twee foto's die ik gemaakt had op donderdag, nadat ik terug was gekomen van de huisartsenpost.

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/hondebeet1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/hondebeet2.jpg

Lijkt mee te vallen, als je het zo ziet. Dat dacht ik in eerste instantie ook, vlak na het bijten, behalve dan voor het feit dat ik een open wond had, die op de foto met een pleister bedekt is. Maar gisteren was mijn been superstijf en had ik een pijnlijke arm. Na 2 dagen zien de plekken er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/images/hondebeet3.jpg

Ik laat me niet kennen, morgen ga ik weer mijn trainingsrondje van 80 km doen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
WVL_KsZeN schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:14:
Als ie uit 2009 komt, dan is het een rood/witte, niet die witte/celeste kleur :)
Volgens mij is die rode de complete 105. Die ult/105 mix is wit/celeste in 2009. Maar wellicht dat ie in verschillende kleuren te krijgen was, dat was de jaren er voor wel zo.

edit: eigenlijk is er geen peil op te trekken zie ik bij het opzoeken. Vorig jaar hadden ze nog de catalogi van 5 jaar terug op de site staan dat is nu allemaal weg helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 18-07-2010 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, zie er niet best uit!
Hopen dat je weer snel beter bent. ;)

Zit er over te denken om misschien Luik-Bastenaken-Luik te gaan fietsen 14 Augustus.
Iemand ervaring met deze organisatie? Wil de 235km gaan rijden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
MrAngry schreef op zondag 18 juli 2010 @ 02:42:
[...]
Volgens mij is die rode de complete 105. Die ult/105 mix is wit/celeste in 2009. Maar wellicht dat ie in verschillende kleuren te krijgen was, dat was de jaren er voor wel zo.

edit: eigenlijk is er geen peil op te trekken zie ik bij het opzoeken. Vorig jaar hadden ze nog de catalogi van 5 jaar terug op de site staan dat is nu allemaal weg helaas.
Ach, maakt ook eigenlijk niet uit, volgens mij zijn alle onderdelen 100% hetzelfde of het nou 2009 of 2010 is.. Ik ga mijn fiets trouwens a.s. dinsdag ophalen, dus ook de Bianchi Via Nirone 7 2010 Ultegra mix triple (phew, what's in a name).. Na nogmaals meten en proberen is het toch de 59cm geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michie23 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:15:
Had een vraagje over de Boogie's Classic. Zit te overwegen om me in te schrijven, iemand ervaringen met de 100/160km? Ik rijd eigenlijk zelden heuvels maar wil het wel gaan proberen natuurlijk :)
Dat moet te doen zijn. Ik heb Limburgs Mooiste en Luik-Bastenaken-Luik gefietst zonder heuveltraining. Die laatste was iets te veel van het goede (ik reed ook nog eens op een soort veldritfiets :D), maar de eerste ging me goed af.
Harmen schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:06:

Zit er over te denken om misschien Luik-Bastenaken-Luik te gaan fietsen 14 Augustus.
Ik heb 'm één keer gereden. Voor zover ik me kan herinneren was alles redelijk geregeld. Ik ben één keer verkeerd gefietst, maar dat was geloof ik onze eigen schuld (de koprijders missen een bordje en de rest volgt als makke schapen :P). Verder was er relatief weinig bevoorrading, maar dat was van tevoren medegedeeld. En de finish was een beetje rommelig, maar goed, ik was allang blij dat ik hem had uitgereden. :)

Ik zie trouwens net dat ze de 235 km route hebben verlengd met 10 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Harmen schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:06:

Misschien leuk om later in sept. evt. de boogies classic te rijden? Ik zit daar nog over na te denken trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Vandaag mijn gebruikelijke trainingsrondje van 80 km gedaan. Knie voelde goed aan en ik had geen last meer van de beetwonden. Hoog cadans aangehouden en 28 km per uur gemiddeld.

Ik heb vorige week met mijn oom een weddenschap afgesloten: hij denkt dat het niet mogelijk is om 300 km op een dag te fietsen. Ik ga het tegendeel bewijzen. Mijn plan is om van Rotterdam naar Groningen te fietsen via de Afsluitdijk. Ik wil dit over een paar weken doen.

Ik heb vorig jaar Rotterdam Groningen vrij vroeg in het seizoen gefietst, dat was toen 276 km. Dit zal natuurlijk zwaarder worden, omdat het circa 50 km om is en ik dit keer het alleen doe, omdat mijn gebruikelijke fietsmaatje er totaal niet voor getraind heeft en er niet aan wil.

Het voordeel is nu wel dat ik beter getraind ben (2 x 80 a 100 km door de weeks en in het weekend een lange rit van 150 km), maar ik ben natuurlijk wel 2,5 week kwijtgeraakt doordat ik door mijn knie ging.

Ik ga vanuit Groningen met de trein terug naar Rotterdam op dezelfde dag, dus ik hoef alleen slippers en een korte broek mee te nemen, dat betekent dus veel ruimte voor eten in mijn tas. Hebben jullie nog tips waaraan ik moet denken?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Pater schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:03:
Vandaag mijn gebruikelijke trainingsrondje van 80 km gedaan. Knie voelde goed aan en ik had geen last meer van de beetwonden. Hoog cadans aangehouden en 28 km per uur gemiddeld.

Ik heb vorige week met mijn oom een weddenschap afgesloten: hij denkt dat het niet mogelijk is om 300 km op een dag te fietsen. Ik ga het tegendeel bewijzen. Mijn plan is om van Rotterdam naar Groningen te fietsen via de Afsluitdijk. Ik wil dit over een paar weken doen.

Ik heb vorig jaar Rotterdam Groningen vrij vroeg in het seizoen gefietst, dat was toen 276 km. Dit zal natuurlijk zwaarder worden, omdat het circa 50 km om is en ik dit keer het alleen doe, omdat mijn gebruikelijke fietsmaatje er totaal niet voor getraind heeft en er niet aan wil.

Het voordeel is nu wel dat ik beter getraind ben (2 x 80 a 100 km door de weeks en in het weekend een lange rit van 150 km), maar ik ben natuurlijk wel 2,5 week kwijtgeraakt doordat ik door mijn knie ging.

Ik ga vanuit Groningen met de trein terug naar Rotterdam op dezelfde dag, dus ik hoef alleen slippers en een korte broek mee te nemen, dat betekent dus veel ruimte voor eten in mijn tas. Hebben jullie nog tips waaraan ik moet denken?
Sowieso vind ik de repen van de lidl (musli repen) echt ideaal, die neem ik dus altijd mee. Heb pas 1x >200km gefietst en de rest 150-180km. Ik neem dan voldoende bananen mee, water, zakjes isostar poeder (Zodat je een halve liter sportdrank kan bijmaken). Verder heb ik altijd mijn pinpas mee en een (verlopen) paspoort met alle contact gegevens erin geschreven.

Inmiddels heb ik mijn Edge 705 en Selle SMP zadel een week in bezit. Beide bevallen mij prima. Navigatie en het bijhouden van je prestaties door de Edge gaan echt prima. Het zadel daarintegen zit heel erg fijn, mits je 2 fietsbroekjes aandoet. Ik heb er echter nog geen 150+ km mee gereden maar dat komt deze week weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23

Mij lijkt het in ieder geval leuk om dat ook een keer te gaan doen :)
Ik kan nergens die PM knop vinden trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

300 km solo moet prima te doen zijn, ook alleen.

Ik zou persoonlijk die slippers en korte broek achterwege laten en gewoon in je fietskloffie in de trein stappen. Verder goed eten, zowel de avond ervoor, de ochtend zelf als onderweg.

Ik weet uit eigen ervaring dat het in ieder geval érg fijn is als je de route goed kent en zodoende niet hoeft te zoeken naar de weg. Dat verstoort namelijk je ritme, is niet funest, maar kost tijd en energie.

Een extra bandje mee is ook nooit weg. Had tijdens la Marmotte gewoon 2 bandjes en extra patroontje op fiets geplakt en kon zodoende de zakken van m'n fietsshirt overladen met eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rofl, doe mij ook zo'n oom. :P Ik neem aan dat het meer een geintje is dan dat hij werkelijk denkt dat je het niet gaat halen?

Als ik jouw oom was zou ik er 500 km. van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 10:54
Ik heb de Scott Speedster S30 op het oog (aanbieding bij cycletrend, zie hier: http://www.cycletrend.nl/...e/PDF/scottaanbieding.pdf

Het zou m'n eerste fiets worden, qua budget wil ik in totaal (fiets+acc.) het liefst zo dicht mogelijk bij de €1000.- blijven. Bij cycletrend hebben ze fietsen van Cube of Stevens met Tiagra afmontage voor €899.-, maar als ik het goed heb dan zijn die wat frame betreft wel wat minder (klopt dat?). Ik denk dat ik voor dat bedrag net geen volledige 105 afmontage kan krijgen met een goed frame, deze spreekt me daarom wel aan. Is dit een goeie fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Michie23 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:00:
[...]

Mij lijkt het in ieder geval leuk om dat ook een keer te gaan doen :)
Ik kan nergens die PM knop vinden trouwens
Dit is de route die ik wil gaan doen.

http://www.routeyou.com/r...-groningen-afsluitdijk.en

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 20:05

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Kom je langs een van de weinige 'beklimmingen' in west-nederland (kopje van bloemendaal), sla je hem nog over ook, flauw hoor :P

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gisteren weer rondje gefietst. En weer gevallen... weinig consequenties, alleen het zadel dat ik na mijn vorige val gekocht had is wat beschadigd. Jammer. Gelukkig maar erg weinig schade bij mij deze keer, slechts een hematoompje op de bil. 't was ook wel een beetje dom, op een stijl klimmetje wat dicht achter een ander gefietst, toen zijn ketting erafvloog stond hij in een keer stil, terwijl ik er net langs wilde... Ik begin op een Bask te lijken ('t schijnt een beetje modieus te zijn om daarop af te geven) Ben overigens nog wel erg nerveus in afdalingen, met name op slechte wegen (in Belgie). Maar goed, het enige wat zal helpen is exposure denk ik, of weet iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Succes pater, aan het profiel te zien is het wel constant lichtjes bergop (vals plat). Max 2.9% stijgingspercentage maar toch een 1300 hoogtemeters. Dat zal misschien toch wat beginnen doorwegen. Genoeg eten en drinken, je lijkt wel genoeg kilometers in de benen te hebben.

Gisteren rondje van 41 kilometer gedaan. Ik bouw het langzaam op maar had het gevoel zeker nog 10km aan te kunnen. Van mijn oorspronkelijke route afgeweken toen er een wielerpelotonnetje voorbijreed dus even ergens vanachter ingeschoven, om eens te zien hoe dat is. Op bergop (6%) kon ik mee met de meerderheid (had 25km gefietst tot dan toe) dus leuke moraalboost.
Hartslag bleef goed laag de hele dag, behalve dat laatste half uur. Langzaam dus de afstand en snelheid verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@beginmeta, balen zeg.
Ken dat wel een een beetje, probeer zelf ook vaak wat afstand te houden.
Heb mensen wel eens rare capriolen zien maken op steile klimmetjes. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Laatst online: 02-06 22:32

chario2

Chario2 (818126)

Pater schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:02:
Over pech gesproken, precies 2 weken geleden verdraai ik mijn knie volledig na een sprong van 3 meter hoog met wakeboarden. Mijn knie heeft vol met vocht gezeten, erg pijnlijk allemaal en ik kon 4 dagen niet lopen. Nu dusdanig hersteld dat ik mijn eerste hersteltraining vandaag wilde gaan doen.

Word ik bij de Coenecoopbrug in Waddinxveen door een loslopende herdershond aangevallen! Ik heb verscheidende beetwonden in mijn linkerarm en -been, die door de kracht van de bijt ook nog eens flink opgezwollen zijn. Ik ben net terug van een bezoek bij de huisartsenpost en de nachtapotheek (antibiotica gehaald) en die beten doen echt goed pijn. Het fijne is dat ik niet eens gehecht mag worden, want dat mag niet bij 'vuile beten'.

Morgen aangifte doen bij de politie, ik kon me nog aardig verweren, maar voor hetzelfde geld pakt hij een kind die voorbij fietst.
sterkte!!!! `nog iets gehoord van het "baasje" !!??????

in ieder geval hoop dat je snel weer op je fiets zit

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik heb ze opgespoord, de hond ging namelijk terug naar het enige huis in de hele omgeving. Via kadaster ben ik achter de eigenaren gekomen en via de telefoongids had ik zo hun nummer gevonden. Ik heb ze ermee geconfronteerd en zaterdag bij de mensen langs geweest. Ik herkende de hond direct. Hij mij ook, want hij begon gelijk te snuffelen op de plekken waar ik gebeten was (lekker dat die eigenaar hem los liet lopen, nu ik er achteraf over nadenk) en gedroeg zich op zijn lichtst uitgedrukt, erg vreemd.

De eigenaar en zijn vrouw waren erg geschokt, we hebben het er uitgebreid over gehad. Ik heb aangegeven dat het niet mijn intentie is om de hond in te laten slapen, maar dat ze hun uiterste best moeten doen dat dit in de toekomst voorkomen moet worden. Ze hebben uit zichzelf al aangegeven dat de hond in de schuur opgesloten wordt als ze weggaan, omdat ze het gewoon niet meer aandurven dat er nog zoiets gebeurd.

Ze waren ook geschrokken toen ik ze de plekken van de bijtwonden liet zien.

En maak je maar geen zorgen, ik ben geen mietje: gisteren zat ik al weer op de fiets.

[ Voor 4% gewijzigd door Pater op 19-07-2010 19:52 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heren, waar ligt jullie voorkeur qua wielen als je mocht kiezen uit:

- Easton EA-70
- Shimano Ultegra WH-R6700

fietser is 92 kilo en fiets is een Trek Madone 2009

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Geen van beide. De EA70 hoor je gewoon ronduit veel ellende over. De WH6700 heb ik te horen gekregen van een dubieuze fietsenboer (Vos) dat "ze allemaal terugkomen". Nou weet ik dat niet of ik dat moet geloven, maar van het aanvankelijke enthousiasme dat je erover op internet tegenkwam is niet veel meer over en je ziet dat er steeds minder verkooppunten zijn. Zou natuurlijk kunnen dat ze gewoon moeilijk leverbaar zijn, maar wellicht is er toch wel (te) veel ellende mee, je leest hier en daar wat over kleine slagjes en losse spaken.

Ik heb zelf onlangs fulcrum racing 3 aangeschaft (300 euro bij fashionforcycling in belgie) en daar heb ik absoluut geen spijt van, hoewel ik nog niet veel kilometers erop heb zitten. Het zijn hemelse wieltjes vergeleken met de WH-R500 die ik ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik heb begrepen dat de EA-70's juist bedoeld zijn voor het 'zware werk', dus voor degene die 100 kg wegen. Ik vind stevige wielen erg belangrijk, daarom heb ik de Easton Circuits genomen (de voorganger van de EA-70). Op Fiets.nl zijn ze ook erg tevreden over de EA-70, daarom verbaast het mij wat MrAngry zegt. Overigens trek ik alles wat De Vos Fietsrijhandel zegt, de service daar is 0,0.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Easton maakt prima wielen moet ik zeggen.
Ieder heeft een wisselende ervaring met een merk.
Heb EA50 SL wielen, helaas is het achterwiel niet helemaal goed op spanning.
Deze staat nu bij Veltec ter reparatie.

Als ik ooit weer wielen koop ga ik ff verder kijken, wil wel eens Mavic of Fullcrum's proberen.
Vind de Ksyrium wel mooi wielen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pater schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:08:
Ik heb begrepen dat de EA-70's juist bedoeld zijn voor het 'zware werk', dus voor degene die 100 kg wegen.
Op fiets.nl zijn ze zeker niet tevreden over de EA-70 (eerder neutraal):
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=42721
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=41808
Of kijk hier eens bij de klantenreviews:
http://www.futurumshop.nl...easton-ea70-wielset.phtml

Ik denk dat de EA70 nog steeds beter zijn dan de Ultegra 6700 wielen, maar het scheelt dan ook nogal wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
geen probleem dat je bij het noordzeekanaal de pont gaat pakken ? Als je die net mist sta je 20 minuten :) Omrijden kan trouwens makkelijk via de sluizen natuurlijk, maar goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door ravenger op 20-07-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
WVL_KsZeN schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:24:
[...]

Ach, maakt ook eigenlijk niet uit, volgens mij zijn alle onderdelen 100% hetzelfde of het nou 2009 of 2010 is.. Ik ga mijn fiets trouwens a.s. dinsdag ophalen, dus ook de Bianchi Via Nirone 7 2010 Ultegra mix triple (phew, what's in a name).. Na nogmaals meten en proberen is het toch de 59cm geworden!
Heb je hem al O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

ravenger schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:18:
[...]

geen probleem dat je bij het noordzeekanaal de pont gaat pakken ? Als je die net mist sta je 20 minuten :) Omrijden kan trouwens makkelijk via de sluizen natuurlijk, maar goed :)
Is op 120 km, dan heb ik gelijk een goed eetmomentje. :)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Daar staat een snackbar (bij de opgang van de pont), scheelt wellicht weer wat voer meenemen. Ik vind zelf de sluizen altijd leuker, kan je nog eens wat indrukwekkende schepen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

MrAngry schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:17:
Daar staat een snackbar (bij de opgang van de pont), scheelt wellicht weer wat voer meenemen. Ik vind zelf de sluizen altijd leuker, kan je nog eens wat indrukwekkende schepen zien.
Dude, ik kom uit Rotterdam. Als ik indrukwekkende schepen wil zien, dan is Rotterdam de havenstad bij uitstek... :/

;)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Pater schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:19:
[...]

Dude, ik kom uit Rotterdam. Als ik indrukwekkende schepen wil zien, dan is Rotterdam de havenstad bij uitstek... :/

;)
Corus kan je ook zien daar, dat soort industrie hebben jullie niet in Rotterdam he!

oh, wacht...

;)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Jazzper schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:01:
Heren, waar ligt jullie voorkeur qua wielen als je mocht kiezen uit:

- Easton EA-70
- Shimano Ultegra WH-R6700

fietser is 92 kilo en fiets is een Trek Madone 2009
Ik heb nu al het grootste deel van dit seizoen (nu ruim 1000 km) gereden op die WH-R6700 met een gewicht varierend van 92 kg tot 88 kg. Zonder problemen, en daar zaten ook afdalingen op slecht asfalt tussen bij Klimmen-Banneux-Klimmen en 3x de Alpe d'Huez op en af tijdens Alpe d'HuZes. Mij bevallen ze dus erg goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Devster op 20-07-2010 22:27 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
JA :D Ben er echt superblij mee :) Binnenkort pics! Ik heb er trouwens 1150 voor betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-07-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zeer mooi uitgevoerd leesvoer:

http://www.theridejournal.com

(PDFjes)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
tnx, leuk voer idd.

@Pater,

Ik zie dat je veel over provinciale wegen rijdt, misschien is het leuker om de LF1 en de LF10 (tot eind afsluitdijk) te pakken, dan kom je volgens mij ook door de duinen. Het fietst misschien wel wat minder door, maar lijkt me veel beter vol te houden, die provinciale wegen in Noord Holland zijn zo saai om langs te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Zijn die LF1 en LF10 wel allemaal verharde wegen? Want ik twijfelde daarbij toen ik via de satelliet bij Egmond aan Zee ging kijken.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Das een goed punt, geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fijn, wil je net voor het wegfietsen je banden nog even oppompen, is zo'n verloopstukje van de fietspomp stuk. En met een handpompje kun je je banden natuurlijk nooit echt hard krijgen... :/

/frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Pater schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:14:
Zijn die LF1 en LF10 wel allemaal verharde wegen? Want ik twijfelde daarbij toen ik via de satelliet bij Egmond aan Zee ging kijken.
LF1 niet volgens mij. Van Velsen tot Bergen aan Zee is het allemaal verhard, daarna sturen ze je (vziw) van die harde half-grindpaadjes op.
Verwacht in die verharde gebieden ook geen kilometers asfalt, het meeste is klinkers, maar desondanks wel mooi om doorheen te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
mja die paadjes liggen onder zandvoort ook afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Aankomend weekend ben ik met een aantal vrienden een weekend fietsen in de Eifel, Duitsland. De volgende route hadden wij in gedachten.

http://i32.tinypic.com/2d2d8p.jpg

Vanaf startpunt Monschau (punt J) kunnen we aansluiten op de Eifel Hohen Route (punt A). Vanaf daar de Eifel Hohen Route volgen en ergens bij Nettersheim (punt G) binnendoorsteken naar Hellenthal (punt H) om dan weer via de Eifel Hohen Route bij Monschau (punt J) uit te komen. Rondje zal ongeveer 130 km zijn.

Hopelijk doen we met deze ronde de mooiste/leukste plekken in de Eifel aan. Nog tips, plaatsen, ideeen die we moeten aandoen/bekijken/beklimmen?

[ Voor 4% gewijzigd door kavorka op 22-07-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Heren! Ik zit met het idee om begin volgende week een rit richting Leiden te doen, vanuit omgeving Amersfoort. Hebben jullie misschien tips voor leuke paden of routes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@FMS:
Wat je kan doen is even op bikemap.net kijken wat daar allemaal voor routes staan en dan misschien wat samen voegen. (just a idea).

en dan nog even een vraag aan de wat meer ervaren renners hier.
Gister ben ik nog even naar rhenen gegaan en de amerongse berg gedaan. Dit voor training van een toer van volgende week zaterdag. Ging allemaal goed en heb vertrouwen in het feit dat mij volgende week zaterdag die 100km wel gaan lukken.
Nu ga ik aankomende zaterdag nog even fietsen, maar helaas erg druk dus kan niet ver gaan.
Wat is nu de beste voorbereiding volgende week? Ik ben helaas maandag en dinsdag niet thuis en kan niet trainen. Maar zat eraan te denken om donderdag gewoon even de benen rustig los te fietsen. Of adviseren jullie dit op woensdag en vrijdag rustig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:43:

en dan nog even een vraag aan de wat meer ervaren renners hier.
Gister ben ik nog even naar rhenen gegaan en de amerongse berg gedaan. Dit voor training van een toer van volgende week zaterdag. Ging allemaal goed en heb vertrouwen in het feit dat mij volgende week zaterdag die 100km wel gaan lukken.
Nu ga ik aankomende zaterdag nog even fietsen, maar helaas erg druk dus kan niet ver gaan.
Wat is nu de beste voorbereiding volgende week? Ik ben helaas maandag en dinsdag niet thuis en kan niet trainen. Maar zat eraan te denken om donderdag gewoon even de benen rustig los te fietsen. Of adviseren jullie dit op woensdag en vrijdag rustig te doen?
Ik ben niet een zeer ervaren renner, maar fiets wel regelmatig tochten van +100km en daar gaat eigenlijk nooit een speciale voorbereiding aan vooraf. Soms fiets ik, omdat ik het druk heb, twee weken voor zo'n tocht geen enkele keer. Soms fiets ik in de week voorafgaand aan zo'n tocht drie keer ca. 45km in de avonden. Ik heb het gevoel dat het allemaal niet heel veel uitmaakt, zolang de basis maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja precies dat, laten we niet overdrijven, het is geen Marmotte. Alleen, als je tegen de tocht op ziet, zou ik de dag van te voren niet gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

MrAngry schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:39:
Ja precies dat, laten we niet overdrijven, het is geen Marmotte. Alleen, als je tegen de tocht op ziet, zou ik de dag van te voren niet gaan fietsen.
Gelukkig geen Marmotte nee :P, daar ben ik nog niet klaar voor ;).
Ik denk dat ik dan gewoon donderdag ga fietsen en dan het zaterdag wel zie gebeuren.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmorgen ff een mooi rondje gemaakt. 105km
Ging best lekker moet ik zeggen. :)

Wil de komende tijd misschien een belgische toertocht gaan rijden. LBL was vol zag ik, iemand een mooi alternatief?
Zag de Sean Kelly Classic, iemand die al gefietst?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zag hem ook ja, lijkt me leuk! Wel zwaar, check die hoogtemeters :)
Verder heb je nog hel van de heuvelrug dat weekend (gewoon Nederlands). Als je van cyclo's houdt dan heb je Criquelion ergens eind augustus, die schijnt ook mooi te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 23-07-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Laatst online: 02-06 22:32

chario2

Chario2 (818126)

vanavond vanaf zevenhuizen naar nieuwerkerk gefietst, fietste samen met mijn zwager, zag ik een hobbel op het fiets pad niet en klabam ja hoor 2 lekke banden.
heb het vermoeden dat mijn schwalbe buiten nou niet echt toppertjes zijn, maar mensen die ervaring ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je moet je band op 7,5 bar zetten. Heeft verder weinig met je buitenband te maken, hij was gewoon te zacht opgepompt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik ken Schwalbe's, erg slechte ervaringen mee gehad. Achter elkaar lekke banden. Ik rijd tegenwoordig alleen nog maar op Vittoria Rubino Pro's, bevallen me erg goed!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Lek rijden kan ook pure pech zijn en hoeft niet altijd iets met de band te maken te hebben. Ik heb vorig seizoen nooit lekke banden gehad met mijn Conti's. Twee weken geleden echter drie keer lek binnen een paar 100km. Zijn Conti's nu slechte banden? Ik denk van niet, volgens mij had ik gewoon pech. (Ja ik had de buitenband goed gecontroleerd, lek zat iedere keer op een andere plek met een andere oorzaak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik en zelf ook niet zo te spreken over schwalbe.. Ik had een blizzard :? band en die viel echt uit elkaar na een paar honderd kilometer.. de vellen kon je er gewoon af treken.. Misschien was het een maandag ochtedn model.. Maar ik en nu iig weer terug bij conti GPN.. Zijn wel iets duurder, maar ik heb wel het idee dat het een veel betere band is..
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste