Het wielren ervaringentopic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

the_RJ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:21:
[...]

Het ligt ook nog wel een beetje aan wat je ermee doet. Als je gewoon toert en rond rijdt in Nederland dan zijn zulk soort wielen prima hoor, maar ik weet niet of je er misschien al eens een echte afdaling mee gedaan hebt en hoge snelheden (>60 per uur ofzo) gehaald hebt (Limburg telt niet, dat is te kort :D), dan vind ik die wielen nou niet echt prettig aanvoelen. Hoe hoger het rijdersgewicht, hoe meer last je daarvan zal hebben.

Als je de wielen sportiever gebruikt (bijv. criteriums rijden), dan wil je dat soort wielen zeker niet, strak sturen is ermee veel lastiger met een hogere snelheid omdat ze zo doorveren.
Ik ben nog nooit in de bergen geweest, heb max. 70 gehaald op de Posbank, maar dat is ook wel erg kort. Ik denk dat ik sowieso voor volgend seizoen een andere wielset met een paar wat knappere Continental bandjes wil gaan kopen. Dan meteen, om het af te maken, een compacte crankset, een wit stuurlint en een witte bril :P

@Laurenz: thanx voor de startpost-update, ik vind het allang knap dat je alle updates uit de topics heb weten te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo vanmiddag weer een mooi rondje gemaakt.
112 km om precies te zijn. Lekker tegen de wind in gebeukt.
Damn, was wel afzien weg.

As zondag ga ik een week naar het zwarte woud.
Daarna een weekje eifel. Heb al wat mooie routes gevonden.
Ben erg benieuwd. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik wil ook beginnen met fietsen.
Duurste aankoop is natuurlijk de fiets. Maar dit is gewoon sparen.
Welke shop in de buurt van Rotterdam raden jullie aan? Wil geen online shop, want wil wel dat alles al is afgesteld is etc.

Wat ik wil weten is wat je eigenlijk traint als je fietst. Welke spieren etc....

=====
En mensen in Rotterdam die vaak fietsen? Welke route nemen jullie dan? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk stoppen voor stoplichten etc...

[ Voor 42% gewijzigd door DNA_Saint op 31-08-2010 22:07 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Zaterdag nog een koers meegedaan, en ja hoor, overwinning binnengehaald!

De eerste wedstrijdhelft waren er veel ontsnappingen en aanvallen, En dan miste ik toch wel een ploegmaat. Iets na de helft gingen twee goeie renners in de aanval, en ik er onmiddellijk achter. Zo zijn we met vier de rest van de wedstrijd voorop gebleven. De laatste ronde heb ik de hele tijd op kop gereden, omdat niemand meer wou overnemen... Op 700m van de meet was ik van plan om te ontsnappen, maar net op dat moment springt iemand anders weg. Hij haalt al snel 15m voor, maar heb hem nog kunnen inhalen met iemand anders in m'n wiel. Die heb ik ook nog nipt op de tweede plaats kunnen houden.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs188.ash2/45090_1563430641476_1106645779_31661922_83156_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs381.snc4/44384_1563430761479_1106645779_31661924_6633849_n.jpg
Alleen, na mijn valpartij in april dit jaar merk ik dat mijn bochtenwerk toch niet echt meer op punt staat...
Toch nog wat op oefenen dan :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik heb net even een rondje ronde hoep gedaan, maar damn wat koelt het snel af als de zon onder is nu :'(

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@dna saint, richting brienenoord en dan de dijk op richting capelle zo kan je helemaal naar gouda rijden en via de andere kant van het water weer terug ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@mrangry en @the_RJ ik heb de stevens gemaild en dit is de reactie:

Ik heb drie seizoenen op de fiets gereden, gemiddeld ca. 2500 km per seizoen. De ketting is tussentijds een keer vervangen vanwege normale slijtage en zoals ik al in de advertentie heb gezet: de wielen, banden en tandwielcassette achter zijn gloednieuw. Ik heb zelf een nieuwe full carbon fiets gekocht en er voor gekozen de wielen die ik al had, om te ruilen met de wielen uit m’n nieuwe fiets. De fiets is echt in uitstekende staat. Ik heb hem altijd heel netjes onderhouden.

Ik heb gezegd dat ik er wellicht 700 voor wilde geven maar hij gaat niet lager dan 800.

Niet doen maar, want ik moet dan ook voor +/- 150 euro aan andere zaken kopen die ik nodig zal hebben bij het fietsen.

en fiets van rond de 650/700 tweedehands zou ik nog wel doen maar 800.....lastig..

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:08
DNA_Saint schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:04:
ik wil ook beginnen met fietsen.
Duurste aankoop is natuurlijk de fiets. Maar dit is gewoon sparen.
Welke shop in de buurt van Rotterdam raden jullie aan? Wil geen online shop, want wil wel dat alles al is afgesteld is etc.

Wat ik wil weten is wat je eigenlijk traint als je fietst. Welke spieren etc....

=====
En mensen in Rotterdam die vaak fietsen? Welke route nemen jullie dan? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk stoppen voor stoplichten etc...
Allbikes is goed in de Jonker Fransstraat en mbt fietsen rondje Rotte ong. 30 km
Als je een fiets hebt wil ik best een rondje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 22:23

the_RJ

Banana Hammock!

Laurenz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:54:
@the_RJ (en evt anderen die zich aangesproken voelen): sorry dat het even heeft geduurd voordat ik je bike in de SP gezet heb. Hoewel het al met al maar een uurtje kost, is het er de afgelopen maanden om verscheidene redenen niet van gekomen. :>
Hey, er is geen reden om sorry te hoeven zeggen hoor ;), het was meer een, misschien niet al te subtiele, hint :p. Thanks for het toevoegen :).
Wii4all schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:26:
@mrangry en @the_RJ ik heb de stevens gemaild en dit is de reactie:

Ik heb drie seizoenen op de fiets gereden, gemiddeld ca. 2500 km per seizoen. De ketting is tussentijds een keer vervangen vanwege normale slijtage en zoals ik al in de advertentie heb gezet: de wielen, banden en tandwielcassette achter zijn gloednieuw. Ik heb zelf een nieuwe full carbon fiets gekocht en er voor gekozen de wielen die ik al had, om te ruilen met de wielen uit m’n nieuwe fiets. De fiets is echt in uitstekende staat. Ik heb hem altijd heel netjes onderhouden.

Ik heb gezegd dat ik er wellicht 700 voor wilde geven maar hij gaat niet lager dan 800.

Niet doen maar, want ik moet dan ook voor +/- 150 euro aan andere zaken kopen die ik nodig zal hebben bij het fietsen.

en fiets van rond de 650/700 tweedehands zou ik nog wel doen maar 800.....lastig..
Die verkoper snapt misschien niet dat ook al is het gloednieuw, je het niet koopt bij een winkel waar je 100% goed zit met garantie en dat dus zelfs een gloednieuwe fiets met 0 m gereden al direct zeg 20% minder waard is als hij de winkel uit is (dagwaarde niet, maar inruilwaarde heb ik het dan over). Dus nee, ik zou daar persoonlijk niet 800 euro voor neerleggen, met die Bianchi zit je dan gewoon beter qua prijs kwaliteit.

@.joeri. netjes, hoop dat ik zaterdag na de ronde van Twello ook zo'n bericht er op kan zetten :p.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@the_rj bedankt zo denkt/dacht ik er ook over. Heb de verkoper inmiddels teruggemaild dat ik niet hoger ga.
Ik laat mn bod wel staan van 700 en ga eens bij die bianchi verder navragen.

Is dit trouwens nog steeds framemaat 54/55/56?
Binnenbeen lengte 75 cm.
Gewicht 95 kg.

[ Voor 13% gewijzigd door Wii4all op 01-09-2010 11:50 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je zit dan meer op framemaat 50, maar dat wijkt zoveel af van je lengte (je lengte dicteert 55), dat ik me afvraag of je je bbl goed hebt opgemeten. Ik sluit me verder aan bij dat commentaar over de prijs van die Stevens.
Houdt er met die Bianchi rekening mee dat het redelijk richting koersfiets is qua geometrie, dus dat je een wat sportievere zit erop hebt. Dat is niet altijd geschikt voor een beginnende fietser en dat geldt imo ook voor het dubbel crankstel (geen probleem als je niet in het buitenland/Limburg) gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Die bianchi heeft zaterdag al kijkers daar wacht ik denk ik maar mee gezien je opmerking ik ben nml. echt een beginneling.

Over dat triple en dubbel crankstel ik kom uit Rdam, de enige 'berg' die we hebben is de brienenoord. Wellicht dat als ik het fietsen echt leuk vind ik een uitstapje naar een andere omgeving maak, maar dat zal waarschijnlijk niet echt heel bergachtig gaan worden. (tuurlijk zou het mooi zijn als het al een triple is, maar voor mij denk ik geen bittere noodzaak)

Als je nog MP tips hebt dan hoor ik het graag ;)

Zelf heb ik al standaard wat fietsnamen genoteerd zodat ik snel de resultaten op MP zie. Nu elke dag even kijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je kan beter zoeken op je framemaat. 54, 54cm, 55, 55cm etc. Zoeken in titel en beschrijving. Als je teveel hits krijgt, voeg je de gewenste afmontage toe. Bv ultegra of 105 in jouw geval. 105 zou trouwens ook prima voldoen voor je wensen en is allemaal wat goedkoper te krijgen en te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
http://fietsen-brommers.m...X9/RdQlpqt&fta_ind=4&fs=1

Beetje duur, misschien valt er 200 e van de prijs af te halen.

http://fietsen-brommers.m...AAI0lOE%3D&fta_ind=8&fs=1

Ik zie niet direct of dit nou van de 105 groep is?

http://fietsen-brommers.m...B/gMr/5yO&fta_ind=22&fs=1

56 frame, lijkt me te groot, wel een mooie prijs denk ik.

3 fietsen gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Wii4all op 01-09-2010 12:27 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm

Daar kan je simpel aantal berekeningen invullen voor je fietsmaat en afstelling. Je gewicht is hier niet echt voor van belang. De berekening zeg maat 51, maar me je gehele lengte erbij zal je dan vrij hoog of vrij krap zitten met je bovenlichaam, dus sowieso zal ook ik je groter aanraden.

Tweede opmerking om mee te nemen is, sportief gebruik van fiets --> kleinere maat. Meer voor 'gewoon' rondjes fietsen --> grotere maat. Zeg maar puur als je van je binnenbeenlengte uit gaat met 51, dan zou je voor koersen een maat 50 pakken en voor toeren een maat 52.

Maar als ik dit zo hoor zou ik ook nog even terugkijken naar die Cannondale die ik linkte, die is maat 53 staat er, dus zou best weleens goed kunnen zijn en is een heel prima beginnerfiets met zelfs mooie afmontage, voor 650 is hij al best scherp geprijsd ook. Zie nu net wel dat er staat dat ie bestemd voor dames is, zal wel een dameszadel hebben dan :X.

Maat 56 is echt zeker weten te groot, je moet zoeken naar een maat 52 met een relatief lange bovenbuis tot een maat 54, misschien 55 met korte bovenbuis. Die richting een beetje op. Probleem is alleen dat je nog geen referentie hebt qua fiets dus dat relatief lange of korte bovenbuis je niet veel zal zeggen en voor mij ook moeilijk in te schatten is.
Wii4all schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:25:
Trek

Beetje duur, misschien valt er 200 e van de prijs af te halen.
Is een cyclocross fiets = veldrijfiets
Koga

Ik zie niet direct of dit nou van de 105 groep is?
Ik zie Shimano T.... op de achterderailleur, dus zal Tiagra zijn. Staat ook 9 speed op, dus dat is logisch.

Verder wel acceptabel om mee te beginnen, maar als het fietsen je te pakken krijgt denk ik dan je al snel iets anders zal willen zoeken.
Cube

56 frame, lijkt me te groot, wel een mooie prijs denk ik.
Zou echt te groot moeten zijn en die is meer waard dan die Stevens, denk niet dat je die zo goedkoop gaat krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door the_RJ op 01-09-2010 12:56 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt voor de tips weer! Zo leer ik elke dag weer wat meer over het hele gebeuren.

Ik zag ook een paar winkels die hier genoemd werden voor een nieuwe fiets bijv. 12gotrading ofzo in waddinxveen. Zou mooi zijn als je voor +/- 800/900 klaar bent (schoenen / bidon etc erbij). je hebt dan natuurlijk nog een servicebeurt erbij en je bent een keer goed gemeten en je kan terug als er iets niet goed is. Via mp is het nadeel weer, dat je wel ongeveer weet dat het klopt maar nooit helemaal zeker bent. (volgens mij heb je dan een bulls fiets)

Dit bijv:
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/afmontage/shimano_105
en dan de fietsen onder de 800 euro?

edit: Dan krijg je weer van die goedkope wielen, was ik vergeten....

Toch wel een lastige afweging.

[ Voor 15% gewijzigd door Wii4all op 01-09-2010 13:16 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Je kan ook fietsen gaan overwegen met een Tiagra groep (lager moet je niet willen). Hier kun je zeker een tijd op door fietsen.
Die kosten nieuw ergens rond de 700 euro en aangezien het nu seizoens wissel is kun je vast nog wel wat euro's afdingen cq spullen erbij bedingen en moet je echt wel voor zo'n 800~850 euro klaar kunnen zijn.
Verder kun je ook bij de fietsboer kijken voor een goede tweede hands natuurlijk... kwestie van rondbellen denk ik.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Man van de stevens fiets mailde mij terug dat 700 euro het minimum bod is waarvoor hij hem wegdoet.

Hij wacht nog even af of er geen andere 'goede biedingen' komen en anders neemt hij contact met me op.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03

Zewatanejo

Fine Thanks!

Zijn er hier nog fietsers die zaterdag de Ride for the Roses fietsen? Ik fiets met mijn collega's, onder de noemer van Nederland Bloeit.

Het is niet echt een toertocht, maar wel een leuke, maar ook drukke tocht waarbij de route volledig is afgezet. En bovendien voor het goede doel. Echt moe zal ik er niet van worden, denk ik.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Helaas niet, wij hadden als bedrijfsteam mee gewild, maar helaas te laat. Het was al vol.

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren even gaan testen, mountainbike banden opgepompt, is een oude fiets van mn pa, maar hefet niet van die hele dikke bandjes er zitten echt van die 'race banden' onder.

45 minuten stevig doorgegaan totdat het te donker was, als je dan afstapt zeker naar zo'n eerste keer voelen je benen heel raar aan. Ga eens rustig wat info opzoeken over hoe je het beste kan beginnen.

Toch hoop ik stiekem wel dat er geen biedingen meer op die 'Stevens' komen van MP.
Daarna voor schoentjes kijken en een helm/broek/bidons/extra binnenbandjes/spul om ze te verwisselen en dan proberen te fietsen wanneer dat mogelijk is.

edit: vervelend bericht http://tinyurl.com/2bbvlgq

[ Voor 15% gewijzigd door Wii4all op 02-09-2010 08:49 ]

Burp

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Hoop het ook voor je, die Stevens voor 700 is een goede/acceptabele deal (zeg maar 650 zou een goede deal van jouw kant zijn, 750 nog net acceptabel (wel echt als max :p), dus 700 is een ok prijs daarvoor).

Grootste voordeel is wel dat je met alle onderdelen gewoon echt goed zit en niet zo snel iets zal willen of moeten vervangen.

Oh! En zorg ervoor dat je de bijgeleverde papieren krijgt van de Fulcrum R7's incl. bon. De verkoper zegt dat ze gloednieuw zijn, dus zit daar gewoon 2 jaar garantie op en Fulcrum (= Campagnolo) regelt garantie altijd netjes dus de papiertjes erbij hebben is wel zo handig. Niet dat er veel problemen met Fulcrum wielen zijn, maar ik heb/had de pech dat ik loslopende spaken heb in het achterwiel van mijn R3... Borgen hielp niet en door het systeem van die wielen kan je niet bij de spaken in de velg komen zelf, dus moeten ze direct terug :(

[ Voor 72% gewijzigd door the_RJ op 02-09-2010 10:57 ]

• Wii4all
  • Niet online
the_RJ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:16:
Hoop het ook voor je, die Stevens voor 700 is een goede/acceptabele deal (zeg maar 650 zou een goede deal van jouw kant zijn, 750 nog net acceptabel (wel echt als max :p), dus 700 is een ok prijs daarvoor).

Grootste voordeel is wel dat je met alle onderdelen gewoon echt goed zit en niet zo snel iets zal willen of moeten vervangen.

Oh! En zorg ervoor dat je de bijgeleverde papieren krijgt van de Fulcrum R7's incl. bon. De verkoper zegt dat ze gloednieuw zijn, dus zit daar gewoon 2 jaar garantie op en Fulcrum (= Campagnolo) regelt garantie altijd netjes dus de papiertjes erbij hebben is wel zo handig. Niet dat er veel problemen met Fulcrum wielen zijn, maar ik heb/had de pech dat ik loslopende spaken heb in het achterwiel van mijn R3... Borgen hielp niet en door het systeem van die wielen kan je niet bij de spaken in de velg komen zelf, dus moeten ze direct terug :(
Bedankt voor de tip!

Ik denk niet dat hij een aparte bon heeft van de wielen omdat die op zn nieuwe fiets zaten.
Hij heeft een nieuwe fiets gekocht en volgens mij wielen en wat andere zaken overgezet op de stevens.

Ik zal het voor de zekerheid navragen want garantie zou natuurlijk wel mooi zijn.

Nog een vraagje:
Als je nog schoenen nodig hebt en geen broek, waar in de omgeving Rdam adviseren jullie deze te kopen?
Of is elke willekeurige fm voldoende, of betaal je daar de hoofdprijs voor?
Of gewoon bij een van de grote sportzaken bij bijv. de kuip in de buurt?
Of passen bij een van die sportzaken en dan gewoon via internet bestellen?

Burp

• TheLemon

TheLemon

Niet heel erg netjes misschien, maar ik zou voor de laatste optie gaan.

• Wii4all
  • Niet online
TheLemon schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:07:
Niet heel erg netjes misschien, maar ik zou voor de laatste optie gaan.
ja ik weet het, beetje hetzelfde als met je eerste hardloopschoenen.
In dat geval ben ik wel naar de hardloopwinkel gegaan en heb ze daar ook gekocht.
Kostte 35 euro meer als/dan online.

Zou het in prijs erg verschillen lokale FM of online?
Moet ik dan aan 20/30 euro op een paar schoenen denken, of is het nog meer?

Burp

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zal wel zo'n soort verschil zijn, misschien iets meer. Maar je hebt ook plaatjes nodig, dus wat ik zou doen is het volgende:

Wanneer je een fiets hebt, meenemen naar de lokale FM, eventueel even voorzoeken waar welke merken schoenen te krijgen zijn (bekijk anders even Math Salden voor wat voor schoenen er zijn, enige grote merk dat zij niet hebben is volgens mij Specialized). Daar gewoon je schoenen uitkiezen + plaatjes en vragen of ze even helpen met de goede afstelling van de plaatjes. Ja je betaalt wel meer, maar met een verkeerde afstelling heb je zo knieproblemen en kan je naar de fysio :p, de extra 30-40 euro is het dan denk ik wel waard ;).

Als je eenmaal langer fietst dan weet je wel hoe je plaatjes moeten, je hebt een voorbeeld met je oude versleten plaatjes en je weet hoe het hoort te voelen, maar als je net begint is het niet zo simpel als eronder schroeven en klaar. Goeie FM zal ze er onderzetten, je een stukje laten fietsen, kijken, vragen naar je gevoel en bijstellen. Gewoon wat goodwill tonen en uitleggen dat je begint, dan zal een goede FM dat voor je doen.

• WaSteiL
  • Laatst online: 09:05
Als je in Rotterdam woont is Waddinxveen met www.12gotrading.nl ook nog wel een optie. Ze kunnen ook nog wel advies geven, maar verwacht er niet te veel van.

• Wii4all
  • Niet online
Kom zelf uit capelle, daar zitten geloof ik 2 zaken (die ik ken) maar bij beiden heb ik niet het idee dat het goeie zaken zijn wat betreft racefietsen.

Ik zat zelf te denken aan een van deze twee zaken, alleen daar heb ik helemaal geen ervaring mee:
Jonkers Wielerstudio Strevelsweg (lijkt me een hele dure zaak, wel alles voor wielrennen)
Philipsen Tweewielers Oostzeedijk (ken ik niet, alleen in de etalage zag ik wat wielren spullen staan)

deze zit in de buurt: http://www.rijwielhandelfreerider.nl/
Is wellicht handig voor als je eens langsmoet om iets in de buurt te hebben.

zodra ik een fiets heb zal ik wel rondbellen of ik langs kan komen met de fiets voor het afstellen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 02-09-2010 16:37 ]

Burp

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zo, RJ heeft ook een fiets erbij, een crossfiets wel te verstaan. Volgende week haal ik hem ergens op, dus dan volgen er wel foto's :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Gaaf! Ik ga morgen weer lekker crossen :) Wat voor fiets is het geworden?

[ Voor 28% gewijzigd door Laurenz op 02-09-2010 17:20 ]

Leave only footprints, take only memories

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Een Merida, in de kleurstelling van het merida team, ultegra afgemonteerd met FSA crank 46/36, DT Swiss R1900 wielen. Best prima dus aangezien het eigenlijk een pure trainingsfiets voor de winter wordt :)

• Laurenz
Klinkt goed! Mooi crankstel, ik heb zelf een Truvativ 39/48 crank en dat bevalt prima qua tandwielverhoudingen. Een 36/46 is misschien nog wel mooier.

• Wii4all
  • Niet online
op dat kanaal van livestrong op youtube staat best leuke info voor de beginnende fietser zie bij;
YouTube: How to Choose Bicycle Pedals

Over die plaatjes (YouTube: How to install Bicycle Cleats)
Is het niet raar dat dat allemaal uit losse onderdelen bestaat?

Mooiste zou toch zijn schoen met plaatje die je vastklikt op het pedaal? (dus dat het slechts uit 1 onderdeel zou bestaan schoen en plaatje) Of doen ze dat niet omdat ze anders te snel kapot gaan?

Welke plaatjes raden jullie aan, of zit er niet gigantisch verschil tussen/in?

edit:
12gotrading toch gemaild met wat ze voor me kunnen doen als ik langskom met een 2ehands fiets en de basisbehoefte bij hun aanschaf.

[ Voor 83% gewijzigd door Wii4all op 02-09-2010 22:21 ]

Burp

• Michie23
Standaard Shimano past overal wel op. Je koopt alles los en soms heb je sets maar je moet de schoenen goed passen. En ja in Rotterdam zou ik echt even bij allbikes kijken :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

systemen + plaatjes zou ik aanraden SPD-SL van Shimano of Look Keo. De systemen lijken op elkaar en hebben beide acceptabel geprijsde instapmogelijkheden. SPD-SL zal het meest gebruikte systeem zijn, ik hou persoonlijk van mijn Keo Sprints :D. Heb zelf geen ervaring met andere systemen als die van Time, dus daar kan ik niet over oordelen.

• TheLemon

TheLemon

Wat vinden jullie van Easton EA50 wielen. Ze zien er mooi uit door de hoge velg als je het mij vraagt, en het lijkt me dat je voor 219,- voor een set van 1705gr. een goede koop doet?
Het gaat me er met name om dat ze een stuk stijver zijn dan mijn huidige Shimano WHR550's.

En wat voor banden zal ik erbij doen? Schwalbe Ultremo of Continental GP4000?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Persoonlijk geen ervaring mee, maar ik verwijs je daarom even hierheen (volgens mij kan je het bekijken zonder account toch?)

Naar wat ik hoor zijn het prima wielen, vrij licht voor de prijs en goed stijf ja. Hoor wel af en toe problemen over de aluminium body, maar dat was allemaal uit 2008, aangezien ik dat niet meer langs zie komen gok ik dus dat dat opgelost is.

Voor "toeren" zou ik voor de conti's gaan persoonlijk.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
TheLemon schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:09:

En wat voor banden zal ik erbij doen? Schwalbe Ultremo of Continental GP4000?
Wat de banden betreft heb ik goede ervaringen met de Conti GP4000s (de opvolger van de GP4000). Met Schwalbe heb ik geen ervaring, wel diverse ervaringen gelezen toen ik een jaar geleden nieuwe banden kocht, en die waren niet onverdeeld positief.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Continental GP4000s zijn inderdaad uitstekend.

• Laurenz
Heb meerdere verhalen gehoord over dat Ultremo's nogal los om de velg schijnen te liggen, en hierdoor bij een lekke band bijv. van de velg kunnen lopen. Lijkt me niet echt lekker, maar heb er zelf geen ervaring mee. Schwalbe staat verder wel bekend om hun goede banden :) Ik vind Vredestein Fortezza Tricomp erg lekker rijden, Conti GP4000(s) zijn ook fijn inderdaad (en normaal gesproken iets goedkoper dan de Vredestein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Schwalbe staat bekend om zijn goede banden, behalve bij de Ultremo's. :P In de oude versie zat een productiefout en ook over de nieuwe versie lees ik slechte verhalen
Wii4all schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:35:
Welke plaatjes raden jullie aan, of zit er niet gigantisch verschil tussen/in?
Racepedalen, zoals de Shimano SPD-SL of de Look Keo. Let op dat je niet per ongeluk de Shimano SPD koopt, dat zijn mountainbikepedalen met een kleiner drukvlak.

Ik ben het verder niet eens met the_RJ over het laten aanmeten van plaatjes. :) Het verstellen van die dingen is kinderlijk eenvoudig en bovendien kom je er vaak pas na tientallen kilometers achter of je plaatjes goed zitten of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34342 op 03-09-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt maar weer.

Ik kwam tot het volgende lijstje aan spullen wat ik zeker nodig heb als ik eenmaal ga / wil fietsen
- Helm
- Schoenen
- Plaatjes
- Wielrenbroek
- Handschoentjes
- bidons
- Binnenbandjes
- Zadeltasje
- Pompje? / Co2 dingetje
- Iets waarmee je makkelijk de buitenband van je fiets loshaalt om de binnenbandjes te verwisselen mocht je lekrijden)
- eventueel verlichting (niet vast op de fiets maar een soort van klik / led lampje ofzo / hesje (in het begin zal het savonds donker zijn als ik op pad ga)

Tegen de regen
- Regenkleding
- Schoenovertrekjes

Nog iets dat ik mis, wat wel handig is om te hebben?
Spullen om dingen vast te zetten etc heb ik wel thuis

Over het afstellen van de plaatjes:
Je kan ze maar op 1 manier op je schoenen zetten, alleen op je pedaal kan je bepalen op hoeveel graden die dingen naar buiten/binnen moeten staan zodat je voet zo natuurlijk mogelijk op de pedalen vallen neem ik aan?

Wat doen jullie trouwens al je van je fiets afstapt, het lijkt me niet goed om op die plaatjes te lopen, of valt dat wel mee? of gebruik je dan een soort van beschermkapje zoals deze: http://bebike.exblog.jp/11946483/

[ Voor 29% gewijzigd door Wii4all op 03-09-2010 11:12 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Wii4all schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:31:
Bedankt maar weer.

Ik kwam tot het volgende lijstje aan spullen wat ik zeker nodig heb als ik eenmaal ga / wil fietsen
- Helm
- Schoenen
- Plaatjes
- Wielrenbroek
- bidons
- Binnenbandjes
- Zadeltasje
- Pompje? / Co2 dingetje
- Iets waarmee je makkelijk de buitenband van je fiets loshaalt om de binnenbandjes te verwisselen mocht je lekrijden)
- eventueel verlichting (niet vast op de fiets maar een soort van klik / led lampje ofzo / hesje (in het begin zal het savonds donker zijn als ik op pad ga)

Nog iets dat ik mis, wat wel handig is om te hebben?
Spullen om dingen vast te zetten etc heb ik wel thuis
Eventueel een fietsbril?
Vooral als je 's avonds gaat rijden is dat zeker handig (voor bv vliegjes, en ook tegen de zon, of juist een heldere bril voor als het wat donker weer is).
Je kan ze maar op 1 manier op je schoenen zetten, alleen op je pedaal kan je bepalen op hoeveel graden die dingen naar buiten/binnen moeten staan zodat je voet zo natuurlijk mogelijk op de pedalen vallen neem ik aan?
Die plaatjes zou je eigenlijk perfect moeten afstellen. Anders kan je echt wel pijn krijgen aan je gewrichten. Normaal moet het center van de pedaal-as overeenkomen met de breedste deel van je voet...
Maar misschien dat je hiervoor beter naar een fietsenmaker/lbs gaat om dat af te laten stellen?
Wat doen jullie trouwens al je van je fiets afstapt, het lijkt me niet goed om op die plaatjes te lopen, of valt dat wel mee? of gebruik je dan een soort van beschermkapje zoals deze: http://bebike.exblog.jp/11946483/
Ik gebruik geen beschermhoesjes, maar dan merk je wel dat de plaatjes wat sneller slijten...
Als je er wel wil gebruiken, dan moet je weer wat materiaal meer meenemen, en dat is soms niet altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 11:55
Ik zie het er zo snel niet tussen staan maar handschoentjes (zonder vingers) zijn ook wel handig. Anders krijg je het stuurlint op den duur vies en krijg je last van de 'bal van je hand' (na lang fietsen). :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@Lupo, jah das waar ook!

heb ze erbij gezet.

[ Voor 32% gewijzigd door Wii4all op 03-09-2010 11:10 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Idd. En dat is ook beter tegen valpartijen... Dan zijn je vingers en handen wat beter beschermd tegen schaafwonden. (Heb het zelf al moeten ervaren zonder handschoentjes).
Eigenlijk fiets ik liever zonder, ik heb dan het gevoel dat ik m'n fiets beter onder controle heb :p

Schoenovertrekjes, en ander anti-regenkledij is voor de komende herfst/winter misschien ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zet ze erbij zodat ik een vrij complete lijst heb, de eerste keer zal ik flink wat aanschaffen en later zullen er vats nog wel wat zaken bij komen.

Zo'n standaard voor je fiets is ook verrekte handig lijkt me, als je hem wil schoonmaken.

Hoe zit het trouwens met schoonmaak spullen, gewoon een doek en dreft? en daarbij nog vet voor de ketting etc?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Iemand hierboven waarschuwt dat je niet per ongeluk SPD moet kopen, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. De voordelen zijn dat je met MTB schoenen veel beter kunt lopen, omdat de plaatjes tussen het rubber profiel vallen, hierdoor kun je ook nog door grind of zand lopen zonde meteen uit te glijden.
Een ander voordeel is dat wanneer je MTB-en ineens leuk gaat vinden (zoals ik daar na een jaar achterkwam) je niet weer nieuwe schoenen hoeft te kopen.

Ik fiets 150km zonder problemen met mijn voeten op die MTB schoenen.

Overigens (even terug naar mijn eigen vraag) lees ik erg veel verhalen over spaakbreuk bij de Easton EA50 wielen, toch maar niet doen misschien...

[ Voor 12% gewijzigd door TheLemon op 03-09-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@theLemon, ik rijd zelf al jaren met Easton wielen.
Heb gereden op Vista, Vista sl en ea50 sl.
Prima wielen moet ik zeggen.
Ze zijn goed stijf en duurzaam.
Helaas had ik bij de ea50 een aantal spaakbreuken. Er schijnt een productiefout te zijn geweest.
Heb m'n achterwiel een tijdje terug opgestuurd, hij is helemaal opnieuw gespaakt.
Nu rijd het prima.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wielrenshirt. ;) Ik heb zelf: overschoenen, dikke en dunnen sokken, zeemloze lange fietsbroeken met vulling (winter) en zonder vulling (lente/herfst), korte zeembroeken en zeemonderbroeken voor onder de lange fietsbroeken, zweetshirts met korte en met lange mouwen, fietshirts met korte en met lange mouwen, lichte windjacks die je makkelijk op kunt vouwen, een winterfietsjas met vulling, een fietsbril, een helm, korte en lange handschoenen en een hartslagmeter.

Als je buiten de zomer gaat fietsen ontkom je bijna niet aan veel kleding. Vooral het lichtgewicht windjack is een aanrader. Zoiets bijvoorbeeld. Als je het warm hebt doe je 'm even in je achterzak, als je het koud hebt doe je 'm weer aan.
- Pompje? / Co2 dingetje
Ik heb zelf een gecombineerde hand-/CO2-pomp. Daarmee kan je de eerste paar bar zelf pompen, en de laatste paar bar uit het gasflesje halen. Gezien jouw gewicht zou ik sowieso voor een CO2-pomp of hand-/CO2-pomp-combinatie gaan, want jij zult met 9/10 bar rondrijden en dat krijg je met een handpomp niet voor elkaar.
Dat zijn bandenlichters. :) Je kunt het beste een plaksetje kopen met lijm, schuurpapier, (twee) bandenlichters en een paar plakkers. Als je dan twee keer lek rijdt in één rit kan je toch nog thuiskomen.
Als je in het donker gaat fietsen is een goede, felle lamp wel aan te raden. De snelheid op een racefiets ligt een stuk hoger dan normaal en als je opeens in een gat duikt of over een steen fietst ben je nog niet jarig. Een led-lampje zou ik alleen gebruiken als je over goed verlichte wegen fietst.
Juist andersom. :) Op de pedalen kan je alleen instellen hoeveel weerstand ze bieden bij het in- en uitklikken. Voor het instellen van de positie van je voeten t.o.v. je pedalen moet je bij de plaatjes op de schoenen zijn. Let op dat sommige plaatjes geen speling hebben. De zwarte Look Keo-plaatjes hebben bijvoorbeeld geen speling, de grijze hebben iets meer speling en de rode hebben de meeste speling. Voor beginners is het handig om zo veel mogelijk speling te hebben.

Verder kan je proberen naar 'binnen' te fietsen met je knieën als je er last van krijgt. Je probeert dan met je knieën de horizontale buis/bovenbuis proberen te raken tijdens het fietsen (niet letterlijk, maar in die richting).
Ik heb nog nooit iemand gezien met zulke kapjes. :) Als je er niet hele kilometers op gaat rondlopen lijken ze mij overbodig. Slijten doen je plaatjes toch wel van het in- en uitklikken, dus eens in de zoveel tijd zal je nieuwe moeten kopen.

Laat je verder niet verleiden tot allerlei dure aankopen. Er zijn pedalen van 40,- euro en er zijn pedalen van 140,- euro, een beginner merkt het verschil niet. Idem voor carbonnen bidonhouders, dure binnenbanden, dure zadeltasjes, schoenen van 200,- euro etc. Kleding is vaak wel duur, en een goede fietsbroek (vooral: een goede zeem), is toch wel erg handig, maar ook daar heb je een heleboel marketingprietpraat waar je voor betaalt.
TheLemon schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:18:
Iemand hierboven waarschuwt dat je niet per ongeluk SPD moet kopen, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. De voordelen zijn dat je met MTB schoenen veel beter kunt lopen, omdat de plaatjes tussen het rubber profiel vallen, hierdoor kun je ook nog door grind of zand lopen zonde meteen uit te glijden.
Een ander voordeel is dat wanneer je MTB-en ineens leuk gaat vinden (zoals ik daar na een jaar achterkwam) je niet weer nieuwe schoenen hoeft te kopen.
Dat is waar, maar omgekeerd zal je ook nieuwe schoenen moeten kopen als je toch naar racepedalen wilt overstappen. Het voordeel van racepedalen is dat ze een groter oppervlak hebben, waardoor de druk beter wordt verdeeld over je voeten. Daardoor heb je (gevoelsmatig) meer controle over je fiets en heb je minder last van drukpunten/slapende voeten (hoewel dat alleen een probleem is bij (mountainbike)schoenen die niet stijf zijn).

Of het verschil significant is zou ik ook niet durven zeggen. Misschien zit het wel tussen de oren. Maar goed, raceschoenen staan sowieso beter (:P), en hoe vaak loop je over zand of grind? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 34342 op 03-09-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Goeie tips allemaal bedankt en wat een hoop spullen zeg. Je heb natuurlijk niet alles meteen nodig maar als je een poosje aan het rijden bent in de verschillende omstandigheden dan merk je vanzelf wel welke spullen je nog mist.

Zou wel een mooi lijstje zijn voor de startpost. Ik zal het eens bijhouden en wellicht dat de topicstarter er nog iets mee kan?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 11:55
Nog een voordeel van SPD: in de sportschool bij Spinning kun je met je wielrenschoenen zo inklikken op de fietsen. ;)

Ik heb zelf SPD-SL en volgens mij kunnen die daar dus niet zomaar op. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wii4all schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:25:
Goeie tips allemaal bedankt en wat een hoop spullen zeg. Je heb natuurlijk niet alles meteen nodig maar als je een poosje aan het rijden bent in de verschillende omstandigheden dan merk je vanzelf wel welke spullen je nog mist.
Precies. Je begint met een paar schoenen, sokken, een helm, een broekje en een shirt. Naar gelang de behoefte ga je deze collectie vanzelf uitbreiden. Zo is het althans bij mij wel gegaan. Heb ik inmiddels een met Fire_Fly vergelijkbare collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
SPD-SL en SPD zijn compleet verschillend inderdaad. SPD-SL gebruikt dezelfde bevestiging aan de schoen als Look.

Nieuwe informatie voor de SP is altijd leuk natuurlijk. Sowieso is het een en ander wel een keer aan een update toe dus ik sta zeker open voor wat nieuwe info :) Ik wil daar best mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laurenz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:23:
SPD-SL en SPD zijn compleet verschillend inderdaad. SPD-SL gebruikt dezelfde bevestiging aan de schoen als Look.
Bijna dezelfde bevestiging toch? Volgens mij zijn de plaatjes niet onderling uitwisselbaar. Ik heb in ieder geval een keer vastgezeten met een SPD-SL plaatje in een Look-pedaal (was wel een oud pedaal). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Anoniem: 34342 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:56:
[...]

Bijna dezelfde bevestiging toch? Volgens mij zijn de plaatjes niet onderling uitwisselbaar. Ik heb in ieder geval een keer vastgezeten met een SPD-SL plaatje in een Look-pedaal (was wel een oud pedaal). :)
Het idee is hetzelfde, Shimano heeft het principe schaamteloos gejat van Look eigenlijk :p, de plaatjes zijn niet uitwisselbaar nee, hoewel je met beide soorten plaatjes best in kan haken op de punt van het pedaal van de andere, en misschien helemaal erin komt (Keo in SPD-SL lukt geloof ik en andersom niet), zou ik daar toch niet mee uit het zadel gaan rijden. of eigenlijk uberhaupt niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Klopt, maar ze gebruiken wel dezelfde bevestigingspunten op de schoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
LuPo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:37:
Nog een voordeel van SPD: in de sportschool bij Spinning kun je met je wielrenschoenen zo inklikken op de fietsen. ;)

Ik heb zelf SPD-SL en volgens mij kunnen die daar dus niet zomaar op. :)
Bij toeval dat ik hier terecht kom. Nooit geweten dat er gekoerst werd op GOT! Kan ik daarvoor ook eens ergens anders terecht dan het fiets.nl forum.

Klopt helemaal van schoenen en spinnen; spint een stuk fijner. Ik had geen SPD schoenen maar via Marktplaats een paar gebruikte MTB schoenen voor 10 euro op de kop getikt, met de plaatjes er nog op. Prima deal dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
bij 12gotrading hebben ze me teruggemaild

als ik langskom met fiets en ik koop daar plaatjes/schoenen dan monteren ze het meteen voor mij (niet dat dat gigantisch veel werk is)

Binnenkort maar eens een doordeweekse vrije dag opnemen om eens langs te gaan (nadat ik de/een fiets heb)
Ga denk ik zaterdag al even langs om even rond te kijken en noog wat info in te winnen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
12go trading heb ik als n00b me fiets gehaald maar goed afstellen doen ze niet imo. Zijn wel iets goedkoper dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ga eerst wel een keer kijken op zaterdag heb toch nog geen fiets, dus ik heb nog tijd om te kijken etc.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Stel je er niet teveel van voor. Ik ben daar ook eens aan n00b geweest, het was een beetje een bende in een soort boerenstal en erg behulpzaam waren ze niet vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
TheLemon schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:56:
Stel je er niet teveel van voor. Ik ben daar ook eens aan n00b geweest, het was een beetje een bende in een soort boerenstal en erg behulpzaam waren ze niet vond ik.
Veel fietsen dat wel ;)
Idd een schuur, waar je als je niet op let zo voorbij rijdt.
Ze kunnen het wel beter aangeven vind ik.

Ik heb nog niks gekocht alleen even gekeken.

Ik hoop er op een doordeweekse dag heen te gaan als het wat rustiger is zodat je de tijd hebt om te passen etc.

Wat voor pompje raden jullie aan?
Ik zag er een hele boel van klein tot iets groter veel met een co2 busje erbij.
Eentje die net zoals je bidon op je fiets zit, of past ie in het zadeltasje?

[ Voor 5% gewijzigd door Wii4all op 04-09-2010 13:10 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Eerste fiets kan je het best op goed advies halen en dan wat meer betalen. Ik ken dan wel weer mensen die zeggen hoe m'n fiets afgesteld moet worden dus dat scheelt. 12go trading moet je heengaan als je precies weet wat je wilt, het is net als de Mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Zo eeh wat was het vanmorgen perfect fiets weer, niet te harde wind, niet te warm, heerlijk weer voor een tochtje!

Gemiddelde ligt nog niet zo hoog maar wel heerlijk gefietst. Ook niet zo'n last nu van mijn ellebogen/pols ;)

Moet alleen wel zeggen dat toen ik met 8 bar in de bandjes over klinkertjes reed het niet zo fijn gevoel was, als jullie weten dat je een stuk klinkers hebt in de tocht pompen jullie ze dan iets minder hard of niet? Ik hoorde nu zelfs de spaken af en toe een geluidje maken, zal wel nieuwegeid zijn 8)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Op een alu fiets is het zowieso niet fijn, ik pomp eigenlijk alleen bij lange tochten, niet bij een trainingsrondje :)
Ik wil volgend jr de Ronde rijden dan zal ik m niet zo hard oppompen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Weet je wat ik een beetje jammer vind, niks ten nadele van de lokale fietsenmakers, want dat zijn heus goeie gasten, maar als je geen één racefiets hebt staan in je showroom (was bij mij in de buurt) dan ga je er toch niet zo snel heen voor je racefiets benodigdheden. Ik snap ook wel dat ze geen voorraad of iets kunnen aanhouden simpelweg omdat dat te duur is.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Dat is inderdaad jammer. Gelukkig kan ik alles zelf, alleen met m'n stadsfiets wil ik nog wel eens langs de fietsenmaker.. maar ook daarvoor doe ik het merendeel zelf. Gelukkig hebben we hier in de buurt (Hengelo) wel een paar racespecialisten, die wel racers in de showroom hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Joh, Hengelo, en ik zie student @ UTwente. Nou ten eerste moeten we maar eens gaan crossen dan, ten tweede, ik ken geen Laurens bij Klein Verzet, waarom ben jij geen lid? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Michie23 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:29:
Op een alu fiets is het zowieso niet fijn, ik pomp eigenlijk alleen bij lange tochten, niet bij een trainingsrondje :)
Ik wil volgend jr de Ronde rijden dan zal ik m niet zo hard oppompen denk ik....
van Vlaanderen bedoel je? Kan je beter overwegen om 25-ers erop te zetten ipv 23. Kasseien daar zijn niet kinderachtig. Oh ja, en zorg dat je bidon stevig in je houder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Je merkt trouwens wel dat je met fietsen als je nooit echt doorgefietst hebt ;) na een paar keer al goed resultaat boeken. Ging ik normaal met mijn dochter in zn 1 de heuvel op, gaat het nu makkelijk in zn 2. Het fietst nu eigenlijk prettiger in zn 3 dan in zn 2 wat ik normaal deed.

edit: de stevens is verkocht voor bijna gevraagde bedrag... :'( Ik zat al bijna in de auto om hem op te halen in mijn gedachte ;)

Maar goed, als jullie nog marktplaats tips hebben hoor ik het graag.

edit:

Ik spam weer een link is het wat?
http://fietsen-brommers.m...r9Q8n8Zxf&fta_ind=17&fs=1

Als ik niks om marktplaats kan vinden neig ik toch naar dit model:
http://www.12gotrading.nl...ulls/bulls_harrier_1_2010
Shimano 105.

Wellicht krijg ik nog korting als ik alles in één keer koop bij hun.

Wat zijn jullie ervaringen met die sensa umbria modellen?

[ Voor 82% gewijzigd door Wii4all op 06-09-2010 09:16 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Persoonlijk vind ik 8 bar ook echt teveel, tegenwoordig rijd ik met 7 bar in de banden. Ik weeg zo'n 74 kg.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 06-09-2010 10:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Die eerste link is een sora groep, zou ik vermijden. Bulls nieuw kan altijd, prijsvechter enzo, maar ok fietsen hoor, zit wel zo'n goedkoop shimano wielset in (WHR500...), dus als je die wil vervangen voor iets anders wordt dat bijbetalen.

Ik heb geen ervaring met Sensa of de Umbria modellen, maar ik ken wel mensen die de Lombardia, Toscana en Trentino hebben. Ik ken wat mensen uit het kanjers voor kanjers team en die rijden allemaal op een Sensa, volgens mij naar tevredenheid allemaal. Iemand die laatst (niet van dat team) een scheur vond in de achtervork had binnen een paar dagen een nieuw frame van Sensa terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik heb zaterdag rondje Nieuwegein - Wijk bij Duurstede en via de overkant van de dijk via Beusichem en Culemborg weer terug gedaan, maar beetje vergist in de verraderlijke wind. Ik ging bij 50 km helemaal stuk. Fiets nog niet zo heel lang, maar dit nog nooit meegemaakt.

Beste is natuurlijk om met wind mee te vertrekken, maar ik dacht dat wind schuin geen probleem was. Dat bleek een verkeerde inschatting. Te fanatiek begonnen met wind wat stiekem wind tegen was. Laatste 15 km ben ik echt met moeite doorgekomen. Nog even gestopt bij een tankstation in Vianen voor wat suikers, maar mocht niet meer helpen.

Uiteindelijk met een gemiddelde van 27.1 km/h aangekomen over afstand van zo'n 65 km. Van mijn fiets afstappen is nog nooit zo lekker geweest. Wel een goede leerschool geweest voor de volgende keer en dat is krachten beter verdelen en ook qua eten wat beter opletten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt voor de info maar weer the_rj.

as. zaterdag maar weer eens langs een andere FM ergens in/rond rdam om wat te bekijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
the_RJ schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:17:
Die eerste link is een sora groep, zou ik vermijden. Bulls nieuw kan altijd, prijsvechter enzo, maar ok fietsen hoor, zit wel zo'n goedkoop shimano wielset in (WHR500...), dus als je die wil vervangen voor iets anders wordt dat bijbetalen.
Zit wel een aluminium voorvork in die Bulls (dat rijdt niet fijn imo). Ik zou blijven speuren op marktplaats, of de Vlaamse variant kapaza waar dezelfde fietsen vaak nog iets goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

WaSteiL schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:18:
Ik heb zaterdag rondje Nieuwegein - Wijk bij Duurstede en via de overkant van de dijk via Beusichem en Culemborg weer terug gedaan, maar beetje vergist in de verraderlijke wind. Ik ging bij 50 km helemaal stuk. Fiets nog niet zo heel lang, maar dit nog nooit meegemaakt.

Beste is natuurlijk om met wind mee te vertrekken, maar ik dacht dat wind schuin geen probleem was. Dat bleek een verkeerde inschatting. Te fanatiek begonnen met wind wat stiekem wind tegen was. Laatste 15 km ben ik echt met moeite doorgekomen. Nog even gestopt bij een tankstation in Vianen voor wat suikers, maar mocht niet meer helpen.

Uiteindelijk met een gemiddelde van 27.1 km/h aangekomen over afstand van zo'n 65 km. Van mijn fiets afstappen is nog nooit zo lekker geweest. Wel een goede leerschool geweest voor de volgende keer en dat is krachten beter verdelen en ook qua eten wat beter opletten. :P
Afgelopen woensdag eenzelfde ritje gemaakt denk ik. Van tevoren een rondje van 60km gepland, uiteindelijk 90 geworden. Helemaal omdat we rond de geplande helft een stukje sprintten om bij een andere renner aan te haken stortte ik na 70km echt helemaal in. In ieder geval weet ik nu wel waar de man met de hamer woont, dus het zuidwesten van Eindhoven vermijd ik maar.

Maar ondertussen zijn de beentjes weer bijgekomen van de marteling en gisteren weer een rustiger ritje gedaan. 40km heen met gemiddeld 29 tegen de wind in. Terug was de wind gaan liggen en zijn we met 33 teruggegaan na een pauzetje. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik misschien mijn zadel wel hoger mag zetten, want om goed aan te zetten ga ik toch nog vaak op mijn pedalen staan.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19

TwoR

Gekleurde stippen

Afgelopen zaterdag was het de dag van mijn poging om alleen om het ijsselmeer te fietsen. De gefietste route is ermelo - lelystad - enkhuizen - medemblik - den oever - makkum - balk - lemmer.
Lemmer als eindstation zal je denken dan ben je er nog niet ..... Dat klopt helaas moest ik in Lemmer afstappen omdat mijn linkerknie erg zeer begon te doen. Dit heb ik ook met rechts gehad en is met een paar oefeningen die ik van de fysio heb gekregen zo weer verdwenen, maar dat kost wel 2 weken.

Hoewel ik erg graag door wilde rijden toch maar besloten dat mijn gezondheid belangrijker was dan kosten wat het kost het rondje uit te rijden. De NNO wind had ik al veel tegen gehad en zou ik het laatste stuk mee gehad hebben, dat maakte het eigenlijk wel dubbel zuur, want het was een makkie om thuis te komen. Na 202 km had ik geen last van vermoeidheid of van mijn spieren.

Halverwege de afsluitdijk heb ik een lekke band gehad, maar bij zulk mooi uitzicht en lekker weer was het niet eens een straf om die even te verwisselen. Het gemiddelde over de 202 km was 27.2 km/h bij een hartslag van 147 gemiddeld.

Een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab195/twor1/20100904_110451-1.jpg
Net na medemblik

Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab195/twor1/20100904_121906_01-1.jpg
Op de afsluitdijk

Afbeeldingslocatie: http://i863.photobucket.com/albums/ab195/twor1/20100904_141953-1.jpg
Net na Makkum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
WaSteiL schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:18:

Beste is natuurlijk om met wind mee te vertrekken, maar ik dacht dat wind schuin geen probleem was.
Ik fiets nog niet lang, maar het lijkt mij dat het toch beter is bij stevige wind om wind tegen te vertrekken. Onlangs ook totaal kapotgegaan de eerste 15 km (bergop + tegenwind), maar de terugweg gaat dan wel lekker. Andersom heb je in het begin een goed gevoel en ga je misschien verder dan je oorspronkelijk wou. Als je dan uiteindelijk op de terugweg bent moet je nog enorm beuken om thuis te geraken. Bij een zacht briesje maakt het allemaal niet zoveel uit natuurlijk.

Zaterdag moeten werken (door krappe deadline) in de voormiddag. De namiddag dan ook 52 km gefietst. (ik bouw nog steeds langzaam op). Lekker weertje was het anders wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Lointje schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:12:
[...]

Ik fiets nog niet lang, maar het lijkt mij dat het toch beter is bij stevige wind om wind tegen te vertrekken. Onlangs ook totaal kapotgegaan de eerste 15 km (bergop + tegenwind), maar de terugweg gaat dan wel lekker. Andersom heb je in het begin een goed gevoel en ga je misschien verder dan je oorspronkelijk wou. Als je dan uiteindelijk op de terugweg bent moet je nog enorm beuken om thuis te geraken. Bij een zacht briesje maakt het allemaal niet zoveel uit natuurlijk.

Zaterdag moeten werken (door krappe deadline) in de voormiddag. De namiddag dan ook 52 km gefietst. (ik bouw nog steeds langzaam op). Lekker weertje was het anders wel!
Mij is altijd verteld met de wind mee te starten. Ik vind het persoonlijk fijner. Je hebt rustig de kans om warm te worden en uiteindelijk op de richting terug (en met doel voor ogen om thuis te komen) moet je alleen wat meer je best doen. Mijn ervaring is toch dat mijn (gebrek aan) doorzettingsvermogen er voor zorgt dat bij het starten met tegenwind ik eerder besluit om te keren.

Ik heb even zitten zoeken en ik zie dat de meeste tourclubs allemaal starten met wind tegen of wind schuin tegen. Er zit dus geen hele spannende theorie achter. Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf fijn vindt. Nu is alleen met een club het een ander verhaal aangezien je ook uit de wind kan rijden en alleen op bepaalde momenten vol de wind tegen hebt. Dat is in je eentje toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Het belangrijkste is jezelf kennen en dus niet je dusdanig leegrijden dat je daarna op de terugweg met wind tegen totaal kapot gaat.

Als wedstrijdrenner aan het begin van het seizoen doe je extreem veel pure duurtrainingen, dan let je op je hartslag en moet je je soms weleens heel erg inhouden, soms rij je dan maar 27-28 km/h terwijl je niet eens echt zwaar wind tegen hebt en moet je je gewoon inhouden om niet te hoog te komen met je hartslag.

Kortom, leer je lichaam kennen, rij jezelf niet leeg met wind mee "omdat het zo lekker loopt" en dan kapot zijn en nog terug moet tegen de wind in. Overigens zal zoiets steeds minder voorkomen naarmate de getraindheid toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

the_RJ schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:27:
Het belangrijkste is jezelf kennen en dus niet je dusdanig leegrijden dat je daarna op de terugweg met wind tegen totaal kapot gaat.

Als wedstrijdrenner aan het begin van het seizoen doe je extreem veel pure duurtrainingen, dan let je op je hartslag en moet je je soms weleens heel erg inhouden, soms rij je dan maar 27-28 km/h terwijl je niet eens echt zwaar wind tegen hebt en moet je je gewoon inhouden om niet te hoog te komen met je hartslag.

Kortom, leer je lichaam kennen, rij jezelf niet leeg met wind mee "omdat het zo lekker loopt" en dan kapot zijn en nog terug moet tegen de wind in. Overigens zal zoiets steeds minder voorkomen naarmate de getraindheid toeneemt.
Mezelf kapot rijden hoef ik ook niet meer te doen, maar na dat een keer gedaan te hebben, heb ik wel het gevoel dat ik beter weet waar mijn grens ligt.
Over met wind tegen beginnen of wind mee, denk ik altijd dat het fijner is om met wind tegen te beginnen. Maar je zal maar de pech hebben dat halverwege de wind draait en je je hele route met tegenwind fietst, daarom denk ik dat het ook wel de moeite is om met wind mee te starten.
Ik ben overigens met fietsen begonnen om iets van duursport te doen. Ik doe ook taekwondo, maar dat is echt een maffe korte explosieve sport. Met mijn bronchitis wil dat af en toe nog verkeerd gaan, omdat ik gewoon mijn longen niet meer genoeg dwing om lang en diep adem te halen, wat ik met fietsen wel doe. Ik vind mijn hartslag ook niet echt interessant om te weten, zolang ik voor mijn gevoel maar goed ademhaal.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben vorig jaar begonnen met wielrennen (project om samen met m'n vader de Ventoux te beklimmen, wat ik afgelopen zomer ook heb gedaan) maar merk dat ik fietsen in Nederland eigenlijk niet leuk vind. Het vlakke daagt me niet uit, en als ik een rondje ga maken ben ik binnen een kwartier helemaal gestoord van de brakke kwaliteit van de fietspaden, de vele auto's en allerlei andere obstakels. Het is gewoon irritant fietsen :N
Ik woon in het Gooi dus af en toe pak ik de auto met fiets achterin naar Flevoland, dan kun je meteen lekker beginnen op rechte vlakke wegen met weinig verkeer, maar dat is toch ook niet ideaal. Echt leuk fietsen doe ik vooral in de bergen en dat is me te ver rijden om echt regelmatig te doen
Hoe blijven jullie gemotiveerd? Want ik overweeg om m'n fiets maar helemaal weg te doen, of in te ruilen voor een wat flexibeler inzetbaar mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Daarom heb ik een mtb erbij gekocht. Herfst en evt. winter ga ik op de mtb en in het voorjaar begint het weer te kriebelen en pak ik de racefiets. Overigens is fietsen in druk bewoonde gebieden inderdaad irritant en is het de kunst om de mooie paden buiten de dorpen om te vinden. Als je vanuit het Gooi richting soest/amersfoort gaat, heb je toch wel mooie bos/heuvelgebieden?
Wat mij ook helpt tegen de verveling is af en toe met een ploegje fietsen, dan heb je meer onderlinge (mini-)competitie. Alleen fietsen doe ik dan om stiekem beter te worden.

Maar een MTB erbij is wat mij betreft zeker een aanrader. Je traint er eigenlijk niets nuttigs mee voor het wielrennen, maar het is erg leuk en het blijft toch fietsen, houdt je van de straat (letterlijk :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
TheLemon schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:13:
Maar een MTB erbij is wat mij betreft zeker een aanrader. Je traint er eigenlijk niets nuttigs mee voor het wielrennen, maar het is erg leuk en het blijft toch fietsen, houdt je van de straat (letterlijk :P ).
Je traint er wel nuttige dingen mee voor op de racefiets hoor.
Behendigheid, kracht en interval onder andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Daniel schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:58:
Ik ben vorig jaar begonnen met wielrennen (project om samen met m'n vader de Ventoux te beklimmen, wat ik afgelopen zomer ook heb gedaan) maar merk dat ik fietsen in Nederland eigenlijk niet leuk vind. Het vlakke daagt me niet uit, en als ik een rondje ga maken ben ik binnen een kwartier helemaal gestoord van de brakke kwaliteit van de fietspaden, de vele auto's en allerlei andere obstakels. Het is gewoon irritant fietsen :N
Ik woon in het Gooi dus af en toe pak ik de auto met fiets achterin naar Flevoland, dan kun je meteen lekker beginnen op rechte vlakke wegen met weinig verkeer, maar dat is toch ook niet ideaal. Echt leuk fietsen doe ik vooral in de bergen en dat is me te ver rijden om echt regelmatig te doen
Hoe blijven jullie gemotiveerd? Want ik overweeg om m'n fiets maar helemaal weg te doen, of in te ruilen voor een wat flexibeler inzetbaar mountainbike.
Simpel, keer of 5 per seizoen naar de Ardennen en minimaal 1 week (maar liever 2) op fietsvakantie naar het echte hooggebergte :) Een doel hebben om voor te trainen werkt ook goed.

Fietspaden moet je leren kennen, na km of 25.000 rond Amsterdam gefietst te hebben durf ik te beweren dat er bijna geen weggetje is dat ik niet ken. Ik kan nu zelfs op een zomerse dag in het weekend een rondje fietsen waarop ik nauwelijks mensen tegenkom.

In 't Gooi kun je toch ook prachtig trainen, ik reed van Amsterdam wel eens naar Hilversum en klooide daar wat in de bossen. De kwaliteit van de fietspaden vind ik over het algemeen heel redelijk, moet je voor de grap eens in België gaan fietsen :X

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 06-09-2010 18:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

maar merk dat ik fietsen in Nederland eigenlijk niet leuk vind. Het vlakke daagt me niet uit, en als ik een rondje ga maken ben ik binnen een kwartier helemaal gestoord van de brakke kwaliteit van de fietspaden, de vele auto's en allerlei andere obstakels. Het is gewoon irritant fietsen :N
Hoe blijven jullie gemotiveerd?
In je eentje fietsen is niet alles inderdaad, je moet ofwel naar een doel toe gaan werken (wedstrijden of prestatietochten, cols beklimmen) ofwel de competitie onderweg aangaan in of met groepjes of beide...
Als je alleen blijft fietsen, dan blijft het toch een beetje hangen in een steeds iets hoger gemiddelde of steeds langere ritten over saaie wegen.
Ik adviseer toch de competitie op te zoeken als je het aan denkt te kunnen, het is gewoon veel leuker, er zijn tegenwoordig nogal wat tijdritjes e.d.

PS, ik ben bijna 58 en na een half jaar fietsen in m'n eentje of met groepjes denk ik erover om volgend jaar weer wedstrijden te gaan rijden ( van '76 tot 1990 coureur in diverse categorien geweest)
Gisteren 67 km , gemiddelde 31,6....nieuw record dit jaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Zit toch wat naar die sensa modellen op de 12gotrading site te bekijken en er is 1 ding wat ik niet snap.

waarom kost een shimano 105 afmontage op een sensa umbria 130 euro meerprijs
en waarom op een bijv Sensa Trentino 2010 206 euro?

umbira:
http://www.12gotrading.nl...ano_105/sensa_umbria_2010

trentino
http://www.12gotrading.nl...o_105/sensa_trentino_2010

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

a.s Zaterdag Boogies Extreme. Ik ga voor de 165km. Ga ik er tweakers tegenkomen?

We (wat vrienden en vriendinnen) hopen rond de klok van 9:00 te starten. We wilden eerst voor de 235 km gaan, maar bij nader inzien toch maar 165.

edit:
Gisteren 90km gefietst over de Utrechtse Heuvelrug. Was voor het eerst in 3 weken dat ik weer voluit kon gaan. De Amerongseberg beklommen met 4 vrienden. In een spannende eindsprint toch nipt gewonnen. Uiteindelijk hadden we voor het eerst (in 2 jaar fietsen!!!) geen wind tegen op de dijk, maar een wind in de zij. Gevolg: Gemiddelde over 32km: 38km/h

tot zaterdag!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 06-09-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Tip: ga heen over de Lekdijk en terug door de bossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Klinkt alsof fietsen gewoon niet jouw ding is. Volgens mij is daar niet veel aan te doen. Er zijn legio mensen die alleen fietsen totaal niet saai vinden. Ik vind het absoluut geen straf om lekker een paar uur door het groene hart of door de duinen te fietsen. Ander verkeer heb ik niet zo heel veel last van. Tot slot misschien toch nog een tip, rij eens naar de Veluwe of de Utrechtse Heuvelrug in plaats van naar Flevoland. Lekker door de bossen fietsen met zo nu en dan een heuveltje is m.i. vele malen leuker dan een lange winderige kale weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik probeer ook enkele doelen te stellen (Marmotte, wedstrijden, ...), en ik ga zelf ook veel mountainbiken.
Dat laatste heeft als voordeel dat je wat meer afwisseling hebt. MTB zelf vind ik ook leuker, dat is afwisselender, avontuurlijker, heeft leukere sfeer, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Aardige fiets gevonden dacht ik zo:
http://fietsen-brommers.m...i2Ag%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

alleen hardenberg is 2 uur rijden voor mij.....

Wat is een aardig bedrag voor deze fiets?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wii4all schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:31:
Aardige fiets gevonden dacht ik zo:
http://fietsen-brommers.m...i2Ag%3D%3D&fta_ind=2&fs=1

alleen hardenberg is 2 uur rijden voor mij.....

Wat is een aardig bedrag voor deze fiets?
Hoe oud is die fiets? Voor nog geen 200 euro meer heb je een nieuwe Van Limpurg met 105 afmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
@Wi4all: Je weet nog steeds niet welke maat je nodig hebt he? Zoek dat nou eerst eens goed uit. (Bikefitting, proefritjes). En koop daarna die Stevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het voordeel van fietsen boven bijvoorbeeld hardlopen (wat ik in periodes ook veel doe) is dat je echt je kop kunt leegmaken. Een ander voordeel is dat je veel meer van het landschap kunt genieten.

Voordeel van lopen is dan weer dat het veel tijdseffciënter is.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 07-09-2010 09:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

argro schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:40:
[...]
Hoe oud is die fiets? Voor nog geen 200 euro meer heb je een nieuwe Van Limpurg met 105 afmontage.
Maar geen nieuwe Van Limburg (jaja ik weet de spelling) met een handgespaakt wielsetje + pedalen. Dus als je iets van die 700 af kan krijgen is dat geen verkeerde fiets. Ik herken alleen de velgen niet direct. Bidonhouders zijn er dan wel weer afgehaald, niet dat dat de kosten zijn... :p

[ Voor 16% gewijzigd door the_RJ op 07-09-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:50:
@Wi4all: Je weet nog steeds niet welke maat je nodig hebt he? Zoek dat nou eerst eens goed uit. (Bikefitting, proefritjes). En koop daarna die Stevens.
die stevens is al verkocht voor bijna de verkoopprijs zie een paar post terug van mij

bikefitting doe ik waarschijnlijk vrijdag.

[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 07-09-2010 10:17 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stel je daar niet teveel van voor. Een meting is maar een meting en is hooguit een startpunt en absoluut geen gegeven (helaas). Bovendien worden er heel veel slechte en ouderwetse metingen gedaan, die bijv. geen rekening houden met de lengte en de diepte van de zit.

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 07-09-2010 11:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Anoniem: 54235 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:59:
a.s Zaterdag Boogies Extreme. Ik ga voor de 165km. Ga ik er tweakers tegenkomen?

We (wat vrienden en vriendinnen) hopen rond de klok van 9:00 te starten. We wilden eerst voor de 235 km gaan, maar bij nader inzien toch maar 165.

edit:
Gisteren 90km gefietst over de Utrechtse Heuvelrug. Was voor het eerst in 3 weken dat ik weer voluit kon gaan. De Amerongseberg beklommen met 4 vrienden. In een spannende eindsprint toch nipt gewonnen. Uiteindelijk hadden we voor het eerst (in 2 jaar fietsen!!!) geen wind tegen op de dijk, maar een wind in de zij. Gevolg: Gemiddelde over 32km: 38km/h

tot zaterdag!
Ik rijd 'm ook. Het is alleen een beetje vaag of het nou 150 (bevestiging inschrijving), 160 (routeblad) of 165 (jij) is. Na de Sean Kelly Classic moet dit ook nog wel lukken.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.