Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 58.563 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Iemand nog Tilff-Bastogne-Tilff gereden zondag? Ik wel dus, was weer genieten! Beetje koud tijdens de start om 7u maar toch maar gebikkeld zonder armstukken noch windjack e.d. Was kou lijden de eerste paar uur maar op den duur wel lekker :) De tocht was superstrak georganiseerd met veel en goed bevoorrade verzorgingsposten, veel seingevers en prima wegen. Wel jammer dat bekende klims als de Vecquee, Haute-Levee, Maquisard en Redoute (!!) er niet in zaten, maar er was genoeg ander leuk klimwerk. Aantal keer in een leuk groepje gezeten wat lekker doorkachelde en de 245km, 3400hm uiteindelijk met 30,8 km/u volbracht. Lekker getraind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Atlas schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:12:
Fiets 11 steden tocht uitgereden \o/
Half 7 gestart, 5 uur binnen.
Tijd zonder pauze: 9 uur en 15 minuten. Gemiddelde van 25.8 dus. Best wel netjes :)

En wat een schijt weer was het :X

2 valpartijen gezien, veel mensen die NIET in een groep kunnen fietsen en een hoop mooie fietsen.
Nog meer mensen die hem hebben gereden? :)
Check.

Ik ben om tien voor acht gestart en was iets na zessen binnen. Gemiddelde snelheid e.d. weet ik niet meer. Is ook lastig meten met al die stukken wandelen door de dorpen bij het stempelen. Ik zal vanavond de Polar eens uitlezen. Na 190 km was ik trouwens helemaal leeg. Ik had amper meer de energie om te schakelen. Heb toen bij een kraampje een krentenbol met roomboter en een blikje cola gekocht. Dat gaf weer instant energie. Vanaf daar tot finish ging weer super, hele stukken ruim boven de 40 kunnen fietsen, mede dankzij de wind die toen eindelijk een richting had waar wij voordeel van hadden.

Het weer was dramatisch en inderdaad te veel mensen die niet in een groep kunnen fietsen. Mensen die als ze achterom kijken hun stuur meedraaien met hun nek en daardoor alleen maar meer in de weg fietsen. Ik had soms het idee dat ik meedeed aan de NK-slalom zoveel werd er geslingerd door iedereen. Doordat ik met een groep fietste, en groepen per definitie traag zijn, was ik voor mijn gevoel de hele dag dezelfde mensen aan het inhalen, dat begon op den duur wel vervelend te worden. Verder was de sfeer wel leuk. Ondanks de regen zat men overal langs de kant met een BBQ, een krat bier en een fles Beerenburg. Veel gezelligheid.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 14-06-2011 08:29 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
bassGunner schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:32:
Iemand nog Tilff-Bastogne-Tilff gereden zondag? Ik wel dus, was weer genieten! Beetje koud tijdens de start om 7u maar toch maar gebikkeld zonder armstukken noch windjack e.d. Was kou lijden de eerste paar uur maar op den duur wel lekker :) De tocht was superstrak georganiseerd met veel en goed bevoorrade verzorgingsposten, veel seingevers en prima wegen. Wel jammer dat bekende klims als de Vecquee, Haute-Levee, Maquisard en Redoute (!!) er niet in zaten, maar er was genoeg ander leuk klimwerk. Aantal keer in een leuk groepje gezeten wat lekker doorkachelde en de 245km, 3400hm uiteindelijk met 30,8 km/u volbracht. Lekker getraind!
Indrukwekkend gemiddelde zoals we van jou gewend zijn ;) Laat nog eens even weten hoe je nieuwe fiets rijdt?

Ik heb TBT 2x gereden (beide keren de langste afstand) en ik begin er niet meer aan. Persoonlijk vind ik dat er veel te veel lange, saaie stukken over brede provinciale wegen inzitten. Als ze dan ook nog eens alle leuke klimmetjes eruit halen, dan pas ik er helemaal voor.

Als het weer meezit, ga ik vrijdag mijn laatste serieuze training afwerken in Tecklenburg :9 Zojuist de route in elkaar geflanst. Ik mik op 150 km met ca. 2300 hm.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 14-06-2011 09:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok alles doet pijn nu na gisteren :D :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, aan mijn één-maand-oude fulcrum racing 5 is sinds dit weekend een eind gekomen :'( . Tijdens mijn eerste nationale KNWU wedstrijd/criterium (Ronde van Katendrecht) werd ik op 500m van de meet (ik lag nog wel in derde positie) in het achterwiel gereden. Vier gebroken spaken en een krom wiel als resultaat :| .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

volgens mij zijn er in dit topic ook een aantal mensen lid van forum.fiets.nl
Is het iemand al gelukt om zich opnieuw te kunnen activeren? Als ik mijn gegevens invul in dit formulier:
http://www.fiets.nl/forum/ucp.php?mode=resend_act krijg ik een error voor mijn kiezen en van de forum beheerder krijg ik geen antwoord op mijn mail.

Iemand enig idee ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Peetman

Tjah....

Komende zaterdag met 2 vrienden op en rond de utrechtse heuvelrug fietsen. Hebben mensen hier nog aanraders voor klimmetjes en een route? Grebbeberg en Amerongseberg nemen we sowieso natuurlijk mee.
TwoR schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:29:
volgens mij zijn er in dit topic ook een aantal mensen lid van forum.fiets.nl
Is het iemand al gelukt om zich opnieuw te kunnen activeren? Als ik mijn gegevens invul in dit formulier:
http://www.fiets.nl/forum/ucp.php?mode=resend_act krijg ik een error voor mijn kiezen en van de forum beheerder krijg ik geen antwoord op mijn mail.

Iemand enig idee ......
Jep, activatie ging bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tijd zonder pauze: 9 uur en 15 minuten. Gemiddelde van 25.8 dus. Best wel netjes :)

2 valpartijen gezien, veel mensen die NIET in een groep kunnen fietsen en een hoop mooie fietsen.
Check, 6.45 gestart, 16.45 binnen.
Idd verwonderlijk hoe slecht sommige mensen kunnen fietsen (iets simpels als rechts fietsen is al moeilijk). Maar ook de opgefokte idioten die menen dat ze half door de berm een groep moeten inhalen omdat anders het gemiddelde eraan gaat waren weer rijkelijk van de partij.
Qua weer wel de slechtste 11-steden die ik gefietst heb.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Peetman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:35:
Komende zaterdag met 2 vrienden op en rond de utrechtse heuvelrug fietsen. Hebben mensen hier nog aanraders voor klimmetjes en een route? Grebbeberg en Amerongseberg nemen we sowieso natuurlijk mee.

[...]

Jep, activatie ging bij mij prima.
Zucht, hier is het nu ook goed. Heb mijn mail opnieuw doorzocht en vond mijn nieuwe password. Dus ik kan weer inloggen. Ik had de mail gemist en klikte in het forum op de link om de activatiemail opnieuw te sturen. Die functionaliteit werkt dus niet.

Naja tis gelukt, ik ben weer gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Misschien een idee om je in te schrijven voor de Jan Janssen Classic? Die is a.s. zaterdag. Ik ga de 200 km fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lekker hoor net weer eens gefietst in lange tijd vanochtend vrij dochter naar school.

18 graden bijna geen wind en strakblauw.

kom er helaas door omstandigheden veels te weinig aan toe.

[ Voor 74% gewijzigd door Wii4all op 14-06-2011 11:15 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

argro schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:58:
[...]
Misschien een idee om je in te schrijven voor de Jan Janssen Classic? Die is a.s. zaterdag. Ik ga de 200 km fietsen.
Die toer ga ik het samen met een fietsmaatje ook doen, de 200km. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
havana schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:55:
[...]

Indrukwekkend gemiddelde zoals we van jou gewend zijn ;) Laat nog eens even weten hoe je nieuwe fiets rijdt?

Ik heb TBT 2x gereden (beide keren de langste afstand) en ik begin er niet meer aan. Persoonlijk vind ik dat er veel te veel lange, saaie stukken over brede provinciale wegen inzitten. Als ze dan ook nog eens alle leuke klimmetjes eruit halen, dan pas ik er helemaal voor.

Als het weer meezit, ga ik vrijdag mijn laatste serieuze training afwerken in Tecklenburg :9 Zojuist de route in elkaar geflanst. Ik mik op 150 km met ca. 2300 hm.
Ja nouja, het was lekker toeren zo, en met alle Ardennencyclo's dit seizoen is het wel eens lekker om niet elke steile muur op te hoeven fietsen... ;)

Je laatste training waarvoor ook alweer? LM?

De Vusolo rijdt prima trouwens! Ook al zijn de maten zowat exact hetzelfde als de Scott lijk ik wel net iets gestrekter (of het is iets dieper) te zitten, en dat bevalt me wel eigenlijk. Nergens echt last van gekregen tijdens TBT. Hij klimt prima en daalt nog beter, lijkt net wat rustiger en zekerder te dalen dan de Scott, die iets nerveuzer (doch messcherp) was. Het zadel zit ook heerlijk, net wat harder dan de standaard Arione, maar lekker vlak en glad zodat ik wat heen en weer kan schuiven. Prima.
Grootste irritatiefactor is het FSA balhoofd wat steeds losloopt. Het is zo'n geval met een grote open imbusbout in de topcap, met daaronder een iets kleinere imbusbout die de expanderplug, eh, expand. Al alle mogelijke combinaties qua vastheid geprobeerd, maar hij blijft steeds na een paar uur losrammelen. Evt zou het kunnen dat de vorkpijp nog wat te lang is, maar dat lijkt me sterk.
Ohja, tijdens TBT kwam er ook een irritante tik in de Super Record cranks (denk ik). Dat vergt nog wat nader onderzoek, nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar in deze route zitten zo'n beetje alle leuke klimmetjes in die regio:
http://www.bikemap.net/route/650964
Als het hard waait vanuit het westen is de terugweg over de Lekdijk een minder goed plan, dan kun je beter over de heuvelrug terugfietsen vanaf Amerongen. (en de start/eind bij mij thuis kan je ook skippen, ik zet geen koffie voor je ;) )

Ik heb zelf zondag (prachtig weer!) nog een leuke 85 km zuid-Limburg gereden, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk steile klimmetjes in één tochtje te proppen:
- Oude Huls (Simpelveld -> Huls)
- Dodeman
- Dikkebuiksweg
- Gulperberg Oost (kende ik nog niet, foei die is steil!)
- Keutenberg
- Kruisberg
- Eyserbosweg

Daarnaast nog ff buiten de hekken Coldplay op Pinkpop meegepikt (briljant, met die locals met koelboxen bier erbij etc.) en Kings of Leon in de achtertuin van mijn schoonouders met de beentjes gestrekt :P

[ Voor 29% gewijzigd door TheLemon op 14-06-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat een klotetocht was dat. Ga 'm ook niet weer doen (nu 5 keer gedaan). Ga volgend jaar wel een week in Frankrijk fietsen. Zo bijzonder issie namelijk niet. Wat betreft gemiddelde nieteens zo beroerd gereden, volgens mij ook iets van 26 gemiddeld. Helaas wel veel pech gehad (3 lekke banden en elkaar een paar keer kwijtgeraakt door de drukte :F ) en m'n Garmin die de geeft gaf vóór de tocht. Al is dat laatste niet zo erg: er gaat nu een Garmin Edge 800 met touchscreen komen 8) .

6:28 gestart en 18:00 binnen

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Een kort vraagje jongens. Ik heb nieuwe wielrenschoenen gekocht voor spinning (zodat ik ook in de weken dat ik niet bij m'n lieve Red Bull ben een beetje aan m'n conditie blijf werken :+ ) maar nu moet ik nog SPD-plaatjes bestellen.

Er zijn dus drie soorten. Vast, beetje speling of speling. Het is enkel en alleen bedoeld voor spinning op de sportschool. Wat denken jullie?

edit1: Ik neig naar 'beetje speling'. Geen speling lijkt me slecht voor de knieën en veel speling dan floep je misschien zo uit de pedalen. Bij spinning moet je bijv. ook vaak een aantal minuten staand fietsen. Maar ik hoop dat jullie nog goede adviezen hebben.

edit2: Owja, op m'n racefiets heb ik SPD-SL met speling (ik kan wat heen en weer bewegen). Dus misschien toch maar gaan voor 'speling'?

[ Voor 25% gewijzigd door LuPo op 14-06-2011 13:32 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
argro schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:21:
[...]
Het weer was dramatisch en inderdaad te veel mensen die niet in een groep kunnen fietsen. Mensen die als ze achterom kijken hun stuur meedraaien met hun nek en daardoor alleen maar meer in de weg fietsen. Ik had soms het idee dat ik meedeed aan de NK-slalom zoveel werd er geslingerd door iedereen. Doordat ik met een groep fietste, en groepen per definitie traag zijn, was ik voor mijn gevoel de hele dag dezelfde mensen aan het inhalen, dat begon op den duur wel vervelend te worden. Verder was de sfeer wel leuk. Ondanks de regen zat men overal langs de kant met een BBQ, een krat bier en een fles Beerenburg. Veel gezelligheid.
Was mijn eerste elfstedentocht, en vond de sfeer - zeker gezien het weer - erg leuk. Gevoel van de hele tijd dezelfde mensen inhalen herken ik direct, we hadden her en der redelijk wat stops gemaakt, en komt je vervolgens weer precies dezelfde mensen tegen.

Wij waren overigens om 8 uur gestart, en een paar minuten voor 8 ook weer binnen. Om dat te halen de laatste 30/40km nog wel even flink moeten aanzetten en 35~45 gefietst, dat ging wel lekker met mooie brede weg en de wind in de rug. Nu ff lekker een dagje niksdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat ook rete-irritant is is dat die groepen vaak 3 man breed zijn. Een paar keer gehad dat je dan met je eigen groep ging inhalen (paar keer gebeld van tevoren en roepen: ACHTERR!!) en dan ging INEENS iemand uit de groep die je aan het inhalen was, ook inhalen. Zonder te kijken natuurlijk. En dan worden ze ook nog boos :') Stel mongolen.

Anyway, volgend jaar geen 11stedentocht voor mij. Vind t wel even leuk geweest!

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 14-06-2011 15:17 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:47
LuPo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:19:
Een kort vraagje jongens. Ik heb nieuwe wielrenschoenen gekocht voor spinning (zodat ik ook in de weken dat ik niet bij m'n lieve Red Bull ben een beetje aan m'n conditie blijf werken :+ ) maar nu moet ik nog SPD-plaatjes bestellen.

Er zijn dus drie soorten. Vast, beetje speling of speling. Het is enkel en alleen bedoeld voor spinning op de sportschool. Wat denken jullie?

edit1: Ik neig naar 'beetje speling'. Geen speling lijkt me slecht voor de knieën en veel speling dan floep je misschien zo uit de pedalen. Bij spinning moet je bijv. ook vaak een aantal minuten staand fietsen. Maar ik hoop dat jullie nog goede adviezen hebben.

edit2: Owja, op m'n racefiets heb ik SPD-SL met speling (ik kan wat heen en weer bewegen). Dus misschien toch maar gaan voor 'speling'?
Normaal vind ik Futurumshop een prima winkel, maar hier slaan ze de plank wel mis.

Het verschil tussen de types is niet de zijwaartse speling, maar de manier van uitklikken.

De SH-51 klik je uit door je hak naar buiten te draaien, zoals je ook gewend bent op je racer. Deze plaatjes hebben 3 graden speling.

De SH-56 kan je uitklikken door je hak naar buiten te bewegen óf naar boven. Je kan met deze plaatjes dus veel makkelijker losraken dan met de SH-51. Deze wil je dus hoogstwaarschijnlijk niet als je goed vast wil zitten. Deze plaatjes hebben ook 3 graden speling.

De SH-52 is gelijk aan de SH-51, behalve dat hij speciaal is ontworpen voor de M858 pedalen. Hij werkt echter ook gewoon op andere pedalen.

Je zal dus hoogstwaarschijnlijk "gewoon" de SH-51 willen nemen. Die zit goed vast, heeft wat speling en is compatibel met alle shimano SPD pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
slashhead89 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:46:
[...]

Normaal vind ik Futurumshop een prima winkel, maar hier slaan ze de plank wel mis.

Het verschil tussen de types is niet de zijwaartse speling, maar de manier van uitklikken.

De SH-51 klik je uit door je hak naar buiten te draaien, zoals je ook gewend bent op je racer. Deze plaatjes hebben 3 graden speling.

De SH-56 kan je uitklikken door je hak naar buiten te bewegen óf naar boven. Je kan met deze plaatjes dus veel makkelijker losraken dan met de SH-51. Deze wil je dus hoogstwaarschijnlijk niet als je goed vast wil zitten. Deze plaatjes hebben ook 3 graden speling.

De SH-52 is gelijk aan de SH-51, behalve dat hij speciaal is ontworpen voor de M858 pedalen. Hij werkt echter ook gewoon op andere pedalen.

Je zal dus hoogstwaarschijnlijk "gewoon" de SH-51 willen nemen. Die zit goed vast, heeft wat speling en is compatibel met alle shimano SPD pedalen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik klik op m'n racer inderdaad uit door m'n hak naar buiten te draaien en kan m'n schoen vastgeklikt inderdaad wat (=klein beetje) naar links en rechts bewegen zonder uit te klikken.

Dan ga ik die SH-51 maar even bestellen. Nogmaals bedankt! :)

Toch fijn dat ik het hier even gevraagd heb en niet zomaar ben gaan bestellen. Dan had ik straks misschien met de verkeerde plaatjes gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
bassGunner schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Ja nouja, het was lekker toeren zo, en met alle Ardennencyclo's dit seizoen is het wel eens lekker om niet elke steile muur op te hoeven fietsen... ;)

Je laatste training waarvoor ook alweer? LM?

De Vusolo rijdt prima trouwens! Ook al zijn de maten zowat exact hetzelfde als de Scott lijk ik wel net iets gestrekter (of het is iets dieper) te zitten, en dat bevalt me wel eigenlijk. Nergens echt last van gekregen tijdens TBT. Hij klimt prima en daalt nog beter, lijkt net wat rustiger en zekerder te dalen dan de Scott, die iets nerveuzer (doch messcherp) was. Het zadel zit ook heerlijk, net wat harder dan de standaard Arione, maar lekker vlak en glad zodat ik wat heen en weer kan schuiven. Prima.
Grootste irritatiefactor is het FSA balhoofd wat steeds losloopt. Het is zo'n geval met een grote open imbusbout in de topcap, met daaronder een iets kleinere imbusbout die de expanderplug, eh, expand. Al alle mogelijke combinaties qua vastheid geprobeerd, maar hij blijft steeds na een paar uur losrammelen. Evt zou het kunnen dat de vorkpijp nog wat te lang is, maar dat lijkt me sterk.
Ohja, tijdens TBT kwam er ook een irritante tik in de Super Record cranks (denk ik). Dat vergt nog wat nader onderzoek, nog niet aan toegekomen.
Volgens mij heb ik precies dezelfde plug als jij. In het begin kraakte de boel bij mij als de ziekte, ik heb toen de plug met 6.8 Nm vastgedraaid zoals Cannondale aanraadt. De spanning van de topcap is overigens niet relevant, zo lang ie maar vast zit (handvast is goed genoeg). De stuurpen heb ik met 5 Nm. Het lijkt nu goed te gaan.

Ook ik heb trouwens een tik uit mijn crankstel, ik dacht eerst dat het de KCNC snelspanner was maar dat is niet zo. Morgen de boel maar eens loshalen.

Laatste training is inderdaad voor La Marmotte :) Het weer voor vrijdag ziet er goed uit, dus da's alvast mooi. Teller staat momenteel op 5850 km.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 14-06-2011 21:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Overigens dit weekend tijdens schakelen liep de ketting even vast in de voorderailleur, waarna deze verbogen is. Ik heb geprobeerd hem ff recht te trekken, maar ik moest kiezen tussen binnen- of buitenblad, hij wilde niet meer ver genoeg schakelen.
Is dit nog netjes te krijgen in de bankschroef oid of zal ik een nieuwe moeten halen? (kost me slechts 15,- bij Mantel in de uitverkoop zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:16:
Is dit nog netjes te krijgen in de bankschroef oid of zal ik een nieuwe moeten halen? (kost me slechts 15,- bij Mantel in de uitverkoop zie ik)
Voor 15 euro zou ik het risico niet nemen. De keren dat je met een gebroken ketting in de middle of nowhere staat wil je het liefst reduceren tot nul lijkt mij.

edit: Ik zie nu dat het om een beschadigd (verbogen) derailleur gaat en niet om de ketting.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 15-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Een voorderri is vrij robuust, dan kan kan er wel tegen. Maar voor €15 kan je even goed een nieuwe gaan halen uiteraard.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is het een triple? Zo ja heb ik nog een splinternieuwe liggen (105-serie), is de versie met klemband 34.9 mm.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee het is aanlas en dubbel/compact. Precies die (105 zwart) kan ik nu voor 15,- krijgen, dus ik denk dat ik dat dan maar sowieso doe. Die oude fix ik dan wel en hou hem als reserve.

Ik wil gelijk een nieuwe ketting en misschien een 12-23 cassette bestellen. Shimano zelf zegt dat officieel de 5700 en 6700 serie niet te combineren is met 5600/6600.
Weet iemand of dat echt zo is of gewoon marketingpraat? Als ik nieuwe spulletjes bestel zou ik natuurlijk het liefst gelijk 6700 bestellen, maar dan moet dat wel werken met mijn 5600 en 6600 shifters+crankstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is gelul, zo lang 't maar 10v is past en werkt het.

Enige wat niet goed werkt zijn 7900 shifters met een voorderailleur uit een andere serie.

Qua ketting geen 6700 nemen, die kunnen breken. Liever een 5700 of een 7900.

[edit]

Kraak in mijn crankstel voorlopig opgelost. Bleek de snelspanner achter te zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door havana op 15-06-2011 17:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
havana schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:45:

Kraak in mijn crankstel voorlopig opgelost. Bleek de snelspanner achter te zijn.
Hehe, ja dat kan natuurlijk ook. Ik ga ook eerst ff alle makkelijke dingen proberen te fixen alvorens het crankstel aan te raken... meest vervelende zou zijn als de kraak uit de press-fit cups zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou inderdaad vervelend zijn. Ik las iets over een plankje en een bankschroef? Alhoewel ik niet vies ben van huisgemaakte tools... heb je ze wel goed geperst?

Voor wat betreft de expander zou je nog kunnen proberen de schroef met loctite (te koop bij de Brezan) in te smeren. Ik gebruik dat spul eigenlijk op alle schroeven die niet los moeten komen zoals bidonhouders, schoenplaatjes, bladboutjes en de crankbout.

Ik krijg overigens net een bloemetje binnen van Salden i.v.m. de teruggestuurde crank. Toch heel attent :)

[ Voor 63% gewijzigd door havana op 15-06-2011 18:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Wow nice, props to Ome Math!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb een kraak in mijn zadel. Iemand een suggestie over de wijze waarop dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De rails lekker dik insmeren met montagevet en opnieuw monteren. Werkt dat niet dan is het einde zadel. Weet je trouwens zeker dat het het zadel is? Zoals hierboven wel blijkt, komt een kraakje vaak ergens anders vandaan dan je denkt.

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 16-06-2011 08:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:01:
De rails lekker dik insmeren met montagevet en opnieuw monteren. Werkt dat niet dan is het einde zadel. Weet je trouwens zeker dat het het zadel is? Zoals hierboven wel blijkt, komt een kraakje vaak ergens anders vandaan dan je denkt.
Dank. Ga dat eens proberen. Anders even langs de LBS, de fiets is nog niet zo oud namelijk.

Ik weet vrij zeker dat het om het zadel gaat. De kraak houdt duidelijk verband met bewegingen die ik op het zadel maak en ook wanneer ik uit het zadel kom of juist weer ga zitten ontstaan er geluiden. Dat moet dus bijna het zadel wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Gisteren Marmotte gereden, komt daar Contador langs fietsen op de Galibier. 400m zijn tempo kunnen aanhouden, hij reed zo'n 17km/u. Op de top haalde ik hen weer in, in de afdaling Lautaret werd ik staande gehouden door politie, maar ik had wél licht, dus mocht door. Kennelijk paar minuten later ging Team Saxo ook dalen, die mochten níet door lees ik nu overal in de nieuwsberichten :) Op de Alpe kwamen zij mij weer voorbij. Op de Galibier had Contador zelfs nog dikke smile en riep nog Allez-Allez!! Op de Alpe riep ie zacht allez :+ Stuk minder vrolijk. Nu snap ik waarom >:)

Overigens helemaal dood gegaan op de Alpe, maar wel gered: GPS.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Haha geweldige ervaring Dinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Dat is inderdaad heel cool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooi verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lachen man, in het wiel van Contador rijden, wie wil dat nu niet. Goed gereden ook. Ik kan zelf bijna niet meer wachten, maar eerst nog een rustweek volgende week :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
havana schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:47:
Lachen man, in het wiel van Contador rijden, wie wil dat nu niet. Goed gereden ook. Ik kan zelf bijna niet meer wachten, maar eerst nog een rustweek volgende week :(
Nou ja, in het wiel.. ik zag al eerder door de volgauto dat er een serieuze renner aankwam, maar toen zat ie nog ver beneden me, maar met paar minuutjes zat ie al naast me en dan ben je idd nogal verbaasd dat het de grote baas zelf was die óók nog eens de tijd nam om die ploeterende gast (ik) te begroeten. Toen de volgwagen van hem mij was gepasseerd ben ik "in 't wiel" van de volgwagen gaan zitten. Heb het nadien gecontroleerd, 400m, met 17km/u op 8-9% stukje. Contador reed al stuk vooruit ten opzichte van de andere 4-5 saxo profs die ik niet kon herkennen. Mijn maat reed km of 3 achter mij, toen reden ze alle 5-6 nog samen hoorde ik van hem. Dus hij liet maar weer eens zien wie de sterkste was in de tussentijd. Bovenop de Galibier schijnen ze Schleck-Schleck te hebben geroepen, ik heb 't niet gehoord, maar als het waar is, lopen ze een jaartje achter :X .

Overigens een achterlampje is verplicht i.v.m. de tunnels en sinds het enorm (schijnbaar) asociale gedrag van de mensen van alpe d'huzes vorige week, schijnen ze flink te controleren! Achterlicht is kennelijk voldoende, want ik had vóór deze keer geen verlichting, maar de agent vond het helemaal top, mijn achterlicht. Overigens is een achterlampje ook wel noodzakelijk in die tunnels, kost je 10-11 euro, of goedkoper (en lelijker) in NL, de boete is 90 euro. Dus gewoon iedereen doen! Van m'n hotel waren diezelfde dag 4 op de fiets tegen elkaar gereden in de tunnel, omdat er eentje remde en de ander dat dus niet zag. Daar ging hun Marmotte :O

Maar wat een tempo die Saxo's, ongelofelijk zo in real-life 8)7 Vooral op die Alpe, waar ik helemaal kapot was en 8 km/u reed, kwamen zij met minstens het dubbele eroverheen. Overigens was dat bij bocht 16 en daar reed Contador minuut of 3-5 áchter de andere 4-5 van Saxo... wellicht met achterstand gestart met als doel wie eerste bovenkomt om iedereen vol te pushen? Vond het wel interessant!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nou, de halve fiets even in de Pedro's Dry Lube gezet, nachtje laten intrekken, benieuwd wat er morgen nog van de kraak over is (vrees veel, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
bassGunner schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:53:
Nou, de halve fiets even in de Pedro's Dry Lube gezet, nachtje laten intrekken, benieuwd wat er morgen nog van de kraak over is (vrees veel, maar goed)
Nou, wonder boven wonder kon ik vanochtend geruisloos naar werk/stage fietsen! Het (verassend warme) zonnetje en de rugwind maakte het feestje compleet :)

Nog wel een lichte tik af en toe, is denk ik dat prutbalhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hmmz vreemd wel.

Zelf net mijn laatste serieuze training afgewerkt. Solo zo'n 150 km rondom Tecklenburg gefietst, met 2400 hm. Prima weertje en het liep ook erg goed, zelfs op de Streinstrasse (20%).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ga over een week naar Crest en heb flinke plannen.
Eerst wat inrijden in de vercors, de rousset, col de la balaille, de tourniol etc. Als slotstuk nog even een trip naar de ventoux. Iemand nog tips voor omgeving crest(vercors) mbt colletjes?

Conditie is goed, op mijn trainingsbaan in de heinenoordtunnel doe ik rapid uphill training. Vorig jaar reed ik daar met max 22 per uur omhoog, dat gaat nu al met 26 per uur tegen 6,8%. (maar is maar een stuk van 300 meter dat ik dan wel 10-12 keer doe.)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor de geïnteresseerden heb ik de route in Tecklenburg nog wat aangepast (onverharde stukjes en drukke wegen eruit). De route is hier te downloaden. Wel virtual partner aanzetten, anders kun je niet goed zien waar je heen moet. Er zitten namelijk meerdere dubbele stukken, U-turns en lussen in. Dit is onvermijdelijk in deze regio, als je aan een flink aantal hm wilt komen tenminste.

Indien je de Döreberg 2x doet dan kom je uit op 148 hm met 2300 hm.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 20-06-2011 18:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Heren, ik heb al tijden de ambitie om de SP op te knappen, foto's er weer in te zetten, etc, maar het komt er niet van. Als we op de 1000 zitten ga ik geen nieuw topic maken, dat laat ik aan een ander over. Vecht het maar even uit! Over een week zit ik ook voor 5 weken in de rimboe (ga een trektocht van 900km lopen in de pyreneeën :9), dus dan wordt het ook niets.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aaaaargh, schroefje bidonhouder breekt af bij het losdraaien! :(

Dit is zo'n weekend waarin alles kapot gaat. Zelfs mijn bus scheerschuim die nog zeker voor 75% vol zat heeft er geen zin meer in :(

[ Voor 62% gewijzigd door havana op 20-06-2011 08:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ben vorig jaar september begonnen met fietsen heb eigenlijk vervolgens ivm. tijdgebrek slechts enkele malen gefietst. Elke keer als ik een aantal uurtjes vrij heb dan pak ik de fiets. Nu zit ik nog met een aantal vragen.

Bij het fietsen merk ik dat mijn handschoentjes niet helemaal meer lekker zitten en/of dat mijn onderkant /zijkant van mijn hand bij mn duim een beetje gevoelloos wordt. Staat daar dan teveel druk op?

Als het mooi weer is is een windjack veel te warm ik ben op zoek naar een wielershirt waarin ik mn telefoon en huissleutels kan bewaren, dat past ook in een gewoon shirt toch? Zonder dat het nat wordt bij regen ed? Of heb je dan een speciale versie nodig?

Voor android is trouwens een fiets app verschenen, fietstijden.nl, ik heb hem gedownload alleen nog niet geprobeert, ik zal mn bevindingen wel doorgeven als ik ermee getest heb ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:05:
Aaaaargh, schroefje bidonhouder breekt af bij het losdraaien! :(

Dit is zo'n weekend waarin alles kapot gaat. Zelfs mijn bus scheerschuim die nog zeker voor 75% vol zat heeft er geen zin meer in :(
Beter nu ongeluk dan straks in de bergen, toch ;).

Voor degene die de Jan Jansen Classic hebben gereden; hoe was die? Viel vast niet mee met dat weer van toen. Ik heb helaas af moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Hielko schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:10:
[...]

Was mijn eerste elfstedentocht, en vond de sfeer - zeker gezien het weer - erg leuk. Gevoel van de hele tijd dezelfde mensen inhalen herken ik direct, we hadden her en der redelijk wat stops gemaakt, en komt je vervolgens weer precies dezelfde mensen tegen.

Wij waren overigens om 8 uur gestart, en een paar minuten voor 8 ook weer binnen. Om dat te halen de laatste 30/40km nog wel even flink moeten aanzetten en 35~45 gefietst, dat ging wel lekker met mooie brede weg en de wind in de rug. Nu ff lekker een dagje niksdoen :)
Hehe, en je kon mijn wiel maar net houden >:)

Was idd kloteweer, maar verder wel een geinige tocht. Kan me alleen verschrikkelijk ergeren aan die hazen die vlak voor een stempelpost (welkom in 2011 Friesland ...) eens even de tas gaan doorzoeken in een zoektocht naar de stempelkaart, pfff. Op de stempelposten, één lekker band, een valpartij en een treuzelaar in het team na lekker kunnen doorpeddelen. En zoals gezegd door Hielko; laatste 20 kilometer even het gas nog lekker opengetrokken en in de finishstraat de sprint van een maat nog met een banddikte gewonnen. Ze mogen van mij volgens jaar trouwens die stempelonzin wel vervangen door rfid oid.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Ze mogen van mij volgens jaar trouwens die stempelonzin wel vervangen door rfid oid.
Dat gaat niet gebeuren. Stempelen is een essentieel onderdeel van de Elfstedentocht, het hoort bij de traditie. Zonder stempelen geen Elfstedentocht. Daarnaast is een chip in het gebruik nog best complex. Een systeem waarmee je een seconde na de finish al kunt controleren of iemand alle steden heeft aangedaan is natuurlijk best te realiseren, maar is tamelijk kostbaar en ongetwijfeld niet fail-proof. Een stempelkaart heeft deze nadelen niet.

[ Voor 68% gewijzigd door argro op 20-06-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
argro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:11:
[...]
Dat gaat niet gebeuren. Stempelen is een essentieel onderdeel van de Elfstedentocht, het hoort bij de traditie. Zonder stempelen geen Elfstedentocht. Daarnaast is een chip in het gebruik nog best complex. Een systeem waarmee je een seconde na de finish al kunt controleren of iemand alle steden heeft aangedaan is natuurlijk best te realiseren, maar is tamelijk kostbaar en ongetwijfeld niet fail-proof. Een stempelkaart heeft deze nadelen niet.
bij het hardlopen gebruiken ze het toch ook?

Dezelfde techniek moet toch ook voor wielrenners beschikbaar zijn.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FMS schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Voor degene die de Jan Jansen Classic hebben gereden; hoe was die? Viel vast niet mee met dat weer van toen. Ik heb helaas af moeten zeggen.
Het weer was (relatief) super. In totaal 1% regen, 59% zon en 40% bewolking. Ik had ingeschreven voor de 200km maar heb uiteindelijk de 150km gedaan. Door een vertraging bij de NS (defecte trein bij Gouda) was ik pas om 09.30 uur ter plaatse en met het oog op de weersverwachting heb ik de 150km (was uiteindelijk bijna 160km) gedaan. Was ook wel voldoende, zeker ook gezien de extra kilometers tussen start/finisch en station Ede-Wageningen.
Wii4all schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:13:
[...]

bij het hardlopen gebruiken ze het toch ook?

Dezelfde techniek moet toch ook voor wielrenners beschikbaar zijn.
Een chip wordt bij wielrennen ook wel vaak gebruikt, maar meer om achteraf op internet tijden en/of video's te kunnen bekijken, niet om een fractie na de finish te controleren of iemand het gehele parcours wel heeft afgelegd.

Een systeem wat real-time data verstuurd vanuit alle 'stempellocaties' naar de finish alwaar die data real-time te volgen is, is relatief kostbaar, zeker ook in combinatie met 15.000 chips.

Overigens is het technische aspect slechts een bijkomend argument. Hét argument is de traditie.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 20-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
Ja, ik vind dat het stempelen wel wat heeft. Hoort een beetje bij zo'n soort tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Wii4all schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:24:
Bij het fietsen merk ik dat mijn handschoentjes niet helemaal meer lekker zitten en/of dat mijn onderkant /zijkant van mijn hand bij mn duim een beetje gevoelloos wordt. Staat daar dan teveel druk op?

Als het mooi weer is is een windjack veel te warm ik ben op zoek naar een wielershirt waarin ik mn telefoon en huissleutels kan bewaren, dat past ook in een gewoon shirt toch? Zonder dat het nat wordt bij regen ed? Of heb je dan een speciale versie nodig?

Voor android is trouwens een fiets app verschenen, fietstijden.nl, ik heb hem gedownload alleen nog niet geprobeert, ik zal mn bevindingen wel doorgeven als ik ermee getest heb ;)
Welkom! Ivm de handschoenen kan ik niet op antwoorden, dat is voor een meer ervaren persoon. Al zal gewenning en af en toe je handen wat anders plaatsen ongetwijfeld helpen. (Of betere handschoenen kopen?)

In een typische wielershirt heb je achteraan altijd 3 zakken. Hierin past gemakkelijk je sleutels, e-id, wat geld, iets om te knabbelen, extra binnenband, bandenlichters en je gsm. Ik steek altijd al mijn gerief, behalve het eten en zakdoek in een plastiek zakje. En dan dat zakje in een van de wielershirt-zakjes. Het plastiek zakje beschermt mijn gsm tegen vocht van zweet en lichte regen (ik ben nog nooit gaan fietsen in zware regen). Je hebt dan nog de keuze tussen korte mouwen (mooi weer) en lange mouwen (kouder weer).

Leuk ivm de app, laat zeker iets weten hoe nuttig hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Als je hand ongevoelig wordt dan staat er ergens teveel druk op (hoeft niet perse de plek te zijn die ongevoelig wordt). Je kan betere handschoentjes kopen of een stuur waarop meer fijne posities voor je handen zijn (wingshape bv) of gewoon vaker van handpositie wisselen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag samen met mijn vader de Gran Fondo Eddy Merckx gereden. Aanvankelijk had ik klassementsaspiraties, maar gezien het weer en het feit dat ik samen reed heb ik die overboord gegooid Uiteindelijk 135km en 2100hm gereden in 4:55 (27 gemiddeld).

De aankomst bergop op de Muur van Huy ging me goed af in 3:55 minuten. Ter vergelijking: Gilbert deed er 2:30 minuut over en Bart Bury (cyclotopper) reed 'm in 3:05 geloof ik. Daarmee heb ik de 27ste klimtijd behaald van de ruim 1000 deelnemers :D .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Go J0ost! Goed gedaan hoor!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij gaat de Marmotte rijden toch? Welke tijd heb je in gedachten? Aan al die duurtrainingen te zien moet dat wel goedkomen!

Ga zelf in augustus solo de Marmotte/Marmotton rijden voor het eerst :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ga inderdaad de Marmotte rijden. Mijn streeftijd is < 8 uur. Mijn PR staat op 9h20, dus het zou een forse verbetering zijn, maar dat was met een compleet andere voorbereiding.

Teller staat nu net over de 6000 km, en mijn gewicht is 72 kg, lager dan ooit. Bovendien rijd ik natuurlijk op een nieuw fiets die 4 KG lichter is dan mijn vorige. :)

Heb deze week trouwens een rustweek, wel even wennen na de voorbije weken.... Wel belangrijk om niet aan te komen, dus ik moet mijn strenge dieet van de voorbije weken nog eventjes doorzetten.

Zondag vertrek ik richting Frankrijk. Paar daagjes klimmen, dan rust nemen en zaterdag vlammen. Aangezien ik de meeste cols rond Bourg d'Oisans al ken ben ik van wat nieuwe klims te gaan oprijden, o.a. de Madeleine, Sabot, Granon en Izoard.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 20-06-2011 21:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:11:
Ik ga inderdaad de Marmotte rijden. Mijn streeftijd is < 8 uur. Mijn PR staat op 9h20, dus het zou een forse verbetering zijn, maar dat was met een compleet andere voorbereiding.

Teller staat nu net over de 6000 km, en mijn gewicht is 72 kg, lager dan ooit. Bovendien rijd ik natuurlijk op een nieuw fiets die 4 KG lichter is dan mijn vorige. :)

Heb deze week trouwens een rustweek, wel even wennen na de voorbije weken.... Wel belangrijk om niet aan te komen, dus ik moet mijn strenge dieet van de voorbije weken nog eventjes doorzetten.

Zondag vertrek ik richting Frankrijk. Paar daagjes klimmen, dan rust nemen en zaterdag vlammen. Aangezien ik de meeste cols rond Bourg d'Oisans al ken ben ik van wat nieuwe klims te gaan oprijden, o.a. de Madeleine, Sabot, Granon en Izoard.
Heb je dan ook een indeling gemaakt van: Over de Glandon mag ik X:XX doen, over de Telegraphe X:XX et cetera?

Succes in ieder geval en ik lees met plezier je verslag na afloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, ik zie wel.

Ik rijd op hartslag naar boven. Glandon 10 slagen onder omslagpunt. Télégraphe 5-10 slagen eronder, de rest op omslagpunt.

Zo heb ik dat met de Dolomieten Marathon in 2007 ook gedaan en dat beviel me toen prima.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 20-06-2011 21:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ben benieuwd naar je verslag havana. ;)

Wat weegt je Cannondale nu eigenlijk (na alle veranderingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
7.2 KG

Maar er komt nog een nieuw zadel op en dat scheelt dan weer 150 gram.

Zit ook nog een el-cheopo Ritchey Comp stuurpen op, ook hier zijn nog 50 goedkope grammen te winnen. Uiteindelijk zal het dus rond de 6.8 uitkomen.

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 21-06-2011 07:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog een afgeladen zadeltasje, twee 500ml bidons, een shit load aan voedsel en lampjes voor de Galibier... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maar die had ik in 2006 ook allemaal (op de HEMA lampjes na maar die wegen niks).

In 2006 reed ik overigens met 1x 750 en 1x 500, nu ga ik met 2x500 ml rijden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Mooi! Ik ben benieuwd.

Ik ga zelf vanaf zaterdag een weekje fietsen in Noord Italie. Op het programma staan in ieder geval Gavia, Mortirolo en Stelvio. Heeft iemand nog tips voor wat onbekendere routes of beklimmingen in die omgeving? We zitten in het dorpje Ponte Di Legno, maar een uurtje autorijden naar een startpunt is geen probleem.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:39:
Mooi! Ik ben benieuwd.

Ik ga zelf vanaf zaterdag een weekje fietsen in Noord Italie. Op het programma staan in ieder geval Gavia, Mortirolo en Stelvio. Heeft iemand nog tips voor wat onbekendere routes of beklimmingen in die omgeving? We zitten in het dorpje Ponte Di Legno, maar een uurtje autorijden naar een startpunt is geen probleem.
Ik zat vorig jaar in Cavalese, net aan de andere kant van de E45. Schitterend fietsen daar.

Behalve de bekende cols stikt het daar van de mooie beklimmingen. Staar je inderdaad niet blind op namen die je toevallig kent, al zou ik zeker de Gavia, Mortirolo en Stelvio doen als die in de buurt liggen. Wij hebben onder meer de Passo di Lavaze, de Passo San Pellegrino, de Passo Manghen en een deel van de Dolomietenmarathon gefietst. Voor jou ligt e.e.a. net wat te ver weg denk ik. Veel plezier in ieder geval. Echt schitterend die Dolomieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
MrAngry zit dan ook niet in de Dolomieten, maar in de Italiaanse Alpen. Dolomieten zal idd iets te ver zijn. Wat verder nog mooi is in die omgeving is de Passo di Foscagno, kan je via de Passo d'Eira naar belastingparadijs c.q. bergdorp Livigno. Daarna via weer een andere pas (even vergeten welke) terug. De Umbrail is heel mooi, ligt naast de Stelvio, echter was destijds (2000 ofzo) deels onverhard.

Stelvio: 2 kanten
Gavia: 2 kanten

Eventueel de Bernina-pas vanuit Tirano. Ik moest toen omdraaien vanwege dreigend onweer, maar leek me wel een mooie klim. Enkele weken later alsnog gedaan met het beroemde 'Bernina-treintje' :)

Mooi fietsen daar hoor! Was mijn eerste Alpen-ervaring destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Fiets weer terug van de FM, boutje is netjes uitgeboord :)

Ook nog een nieuw Toupé zadel kunnen scoren, gelukkig het oude model waar ik zo fijn op zit.

Morgen de fiets nog maar eens poetsen en de 34 erop zetten en dan is ie op oorlogssterkte voor La Marmotte!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Woei! Alu boutje of toch maar wat common sense gebruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Alu boutje idd. Had 't zelf proberen uit te boren maar halverwege durfde ik niet meer verder :> . Dus toen de boel maar naar de FM gebracht.

Die Tune Wasserträger zijn dus idd ruk zoals je al voorspeld had. Komen nu de Wasserträger Uni op, hopelijk heb ik ze voor vrijdag!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ah ok, ben benieuwd naar de Uni's. Mijn Arundels hebben afgelopen weekend tijdens de GFEM ook voor het eerst een bidon verloren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Op zitvlees.nl heb je ergens een pagina waar je de berekening op kan doen wanneer je ongeveer op elke berg moet bovenkomen als je het in X tijd wil doen. (Meen ik me toch te herinneren, anders was het enkel voor goud en zilver van de verschillende categorieën, maar dat kan ook al helpen). Als je niet zo van nummertjes houdt, gewoon fietsen en zien waar je uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo'n schema lijkt me tamelijk zinloos. Je gaat daar echt niet harder van fietsen, het zorgt allemaal voor meer stress. Gewoon fietsen en kijken waar je uitkomt.

Ik ga me ook niet blindstaren op die 8 uur. Als het 8h30 wordt dan is dat maar zo. Ik ben tevreden als ik er alles uitgehaald heb.

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 22-06-2011 11:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Goed plan Havana, gewoon op gevoel fietsen. Evt met HF-check erbij, maar dat lijkt me persoonlijk ook maar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is meer om de rem erop te houden op de Glandon. Zeker met zoveel adrenaline ga je anders gegarandeerd hoog D3 omhoog.

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 22-06-2011 15:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
I know :X de Telegraphe leent zich daar nog beter voor trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:04
Onlangs ben ik begonnen om een oude Peugeot op te knappen als 'ragbak', maar nu ben ik nog op zoek naar een relatief goedkoop zadel dat toch nog een beetje fatsoenlijk zit. Op mijn andere bikes zitten zadels van Fi'zi:k (Aliante), die zijn iets breder aan de achterkant en zitten heerlijk.

Wat voor zadels in de prijsklasse 20-35 euro zou ik eens uit kunnen proberen? Ik kom op bike-components.de bijvoorbeeld enkele tegen van Selle Italia (X2) vanaf ~20 euro, alleen het is maar de vraag of dat iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ik zou het echt niet weten, in die prijsklasse... maar zadels zijn ook zo persoonlijk, dat kan je beter zelf (op de tast bv) gaan uitvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik zag dat een paar van jullie endomondo gebruiken als tracker. (android app)
https://market.android.co...pro&feature=search_result

Nu is er een pro en een gratis versie.

Waarom zou ik daar de pro versie van nemen (betaald 2,95 dus niet duur ofzo)
Met de gratis versie kan je net zoveel alleen je kan geen trainingen instellen om beter te worden?

Welke versie hebben jullie.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb de gratis versie, maar vind hem slecht werken op mijn HTC Hero. Ik heb al een paar keer gehad dat ik halverwege een telefoontje kreeg of een mailtje en Endomondo de track gewoon beëindigt.

Ik vind Sportypal veel beter werken persoonlijk, nooit gaten in mijn track gehad daarmee. Nog mooier vind ik Softrace, maar die kan (nog?) niet direct uploaden naar een online account, alleen exporteren op je SD-kaart oid.

Ik vind wel met al die GPS-based trackers op je smartphone dat de hoogtegrafiek echt nergens op slaat. Ik weet niet of dat specifiek aan mijn toestel ligt, maar ook bij iPhone-collega's klopt het van geen kant volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:37
Ze hebben simpelweg geen hardwarematige hoogtemeter? Daarnaast is de GPS van zo'n ding ook verre van accuraat. Het is leuk om mee te spelen en wat dingen op de kaart te zien, maar echt serieuze dingen kan je er nog niet mee. Pas als er goede ANT+ ondersteunende apps uitkomen, wordt het een mogelijke vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
het gaat mij meer om na afloop de route te kunnen zien (nauwkeurig dat wel) en dan de afstand en tijd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

De route is bij mij altijd wel vrij nauwkeurig te zien (hooguit een paar meter afwijking), zelfs als mijn telefoon in een sok achterin mijn shirt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08
Wat hebben jullie eigenlijk allemaal in je gereedschapstasje-voor-onderweg zitten?

Mijne is redelijk leeg, een klein setje inbussleutels, een binnenbandje, twee bandenwipperts en een paar tie-wraps.. Verder nog een pompje op mn bidonhouder natuurlijk. Mis ik nog iets ultra-belangrijks?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Alleen een bandje, verder niks. Pompje zit aan mijn frame en bandenwippers heb ik niet nodig.

Multi-tool neem ik alleen mee als ik gesleuteld heb aan mijn fiets.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 23-06-2011 18:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik wel eens My Tracks op mijn Android telefoon, hij volgt het vaak wel aardig (ondanks dat het een Samsung Galaxy S is), alleen het hoogteprofiel klopt meestal niet helemaal.

Ik neem altijd pomp+binnenband in mijn shirtzakken mee, verder vaak wat geld en sinds ik vrouw&kinderen heb ook een ID. Als ik met de fiets de grens over ga is dat trouwens meestal zonder daarvoor geschikte ID... misschien maar eens een Europese identiteitskaart halen.

[ Voor 46% gewijzigd door begintmeta op 23-06-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 05-03 13:26
Vraagje aan de handige harry's: Ik heb een Merida speeder met een RPM crankset. Nu is er volgens mij iemand in de fietsenstalling op mijn werk tegen het pendaal opgeklapt, op de terugrit merkte ik dat er iets kraakte en niet veel later kwam de inbus die de linkerarm vast houd los. Nu kan ik die weer vastzetten maar na een km of 5 begin het weer van vooraf aan, eerst even gekraak en dan komt die bout weer los met alle gevolgen van dien.
Voor dat ik zelf de boel uit elkaar ga slopen, wil ik toch even vragen wat de oorzaak en de oplossing hiervan kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat is een pendaal?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dr.Snuggles schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:27:
Vraagje aan de handige harry's: Ik heb een Merida speeder met een RPM crankset. Nu is er volgens mij iemand in de fietsenstalling op mijn werk tegen het pendaal opgeklapt, op de terugrit merkte ik dat er iets kraakte en niet veel later kwam de inbus die de linkerarm vast houd los. Nu kan ik die weer vastzetten maar na een km of 5 begin het weer van vooraf aan, eerst even gekraak en dan komt die bout weer los met alle gevolgen van dien.
Voor dat ik zelf de boel uit elkaar ga slopen, wil ik toch even vragen wat de oorzaak en de oplossing hiervan kan zijn ?
Dat is bijzonder lastig te beoordelen op basis van een paar regels tekst. Wanneer jij zelf geen handige harry bent zou ik even bij de LBS binnenlopen voor een diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
begintmeta schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:11:
Als ik met de fiets de grens over ga is dat trouwens meestal zonder daarvoor geschikte ID... misschien maar eens een Europese identiteitskaart halen.
Met jouw nederlandse Identiteitskaart kan je toch wel gewoon binnen de EU de grenzen oversteken zonder problemen lijkt me? Of moeten jullie echt iets apart gaan aanvragen om naar het buitenland te gaan.

Met ons belgische identiteitskaart (e-id), mogen wij ongeveer in heel de EU reizen (en die extra landen zoals noorwegen en zwitserland). Enkel als je verder gaat, zoals naar de US, moet je wel nog zo’n klassiek paspoort-boekje aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb geen (Nederlandse Europese-)ID-kaart, ik gebruik een rijbewijs als ID (voldoet in de meeste gevallen in NL en op zich voldoet het ook voor een van mijn belangrijkste doeleinden (ID in het geval ik dat niet kan) in het buitenland, vanwege het formaat vind ik mijn paspoort niet zo handig. Maar goed ,omdat ik bij fietstochten toch wel regelmatig in het buitenland terecht kom dacht ik dat een echt geschikt identiteitsbewijs wel handig zou zijn.

Hoe doen anderen dat? Nemen jullie überhaupt een ID mee?

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 24-06-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Snuggles schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:27:
Het binnenvierkant van de crank is iets vervormd, daarom zit ie niet 100% vast en kan de bout loswerken.
Dat de oorzaak van buiten kwam staat niet vast in een degelijk geval, meestal is het gewoon gebruik.
Niet meer op fietsen, crank eraf, goed vetvrij maken en bout vaster draaien dan normaal met locktite erop.
Komt ie dan nog los dan kan je met vijlen nog wat redden, maar dat is geen beginnerswerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:58:

In het buitenland heb ik een kopie van mijn pas in plastic bij me, in NL meestal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Komende zomer naar de bergen toe... en ik neem m'n mountainbike mee dit keer voor het eerst. Is het nou aan te raden om meteen maar even een tocht van 4 uur te doen, met een hoogteverschil van 800 meter? Ter zijner tijd heb ik wel natuurlijk ge-acclimatiseerd (rode bloedcellen enzo) en met de eerste paar bergwandelingen wat conditie opgebouwd... Of moet ik wat voorzichtiger aandoen in het begin (geen ervaring) en wat kleine tochtjes eerst proberen?

De fiets is overigens nu ongeveer 1 jaar oud, heb er misschien in het afgelopen jaar 40-50 keer op gefietst ofzo, kan ik er nog 100% op vertrouwen? Neem nou bijvoorbeeld de remmen en versnellingen: is het voldoende om de ketting even te smeren en er dan op te kunnen vertrouwen? Mag ik van een fiets van 1 jaar oud er vanuit gaan dat ik geen problemen krijg komende zomervakantie geen problemen krijg? Heb eigenlijk geen zin om naar de fietsenhandelaar te gaan om voor 45 euro de fiets helemaal na te laten kijken, schoonmaken enzo (dat kan ik ook zelf).

Iemand nog goede tips verder, voor rijden in de bergen? Als je nou met auto's haarspelden omhoog maakt, hou je dan zoveel mogelijk rechts? Geel/Oranje fluorescerend hesje is aan te raden neem ik aan? Probeer je bergafwaarts dan bijvoorbeeld 30-40 km/u te rijden ofzo (is best snel), om mee te komen met het verkeer, of op het gemakje en regelmatig remmen?

[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 24-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
begintmeta schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:58:
Ik heb geen (Nederlandse Europese-)ID-kaart, ik gebruik een rijbewijs als ID (voldoet in de meeste gevallen in NL en op zich voldoet het ook voor een van mijn belangrijkste doeleinden (ID in het geval ik dat niet kan) in het buitenland, vanwege het formaat vind ik mijn paspoort niet zo handig. Maar goed ,omdat ik bij fietstochten toch wel regelmatig in het buitenland terecht kom dacht ik dat een echt geschikt identiteitsbewijs wel handig zou zijn.

Ah vandaar, die e-id is ter grootte van een bankkaart dus dat is al eenvoudiger :)
Ik heb altijd bandenlichters, 2 binnenbanden, gsm, e-id, siskaart, kaart met bloedgroep (had ik toevallig nog zitten), sleutels en een beetje geld (5€) mee. Daarmee hoop ik alle pech op te vangen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Jorn1986 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:59:
Komende zomer naar de bergen toe... en ik neem m'n mountainbike mee dit keer voor het eerst. Is het nou aan te raden om meteen maar even een tocht van 4 uur te doen, met een hoogteverschil van 800 meter? Ter zijner tijd heb ik wel natuurlijk ge-acclimatiseerd (rode bloedcellen enzo) en met de eerste paar bergwandelingen wat conditie opgebouwd... Of moet ik wat voorzichtiger aandoen in het begin (geen ervaring) en wat kleine tochtjes eerst proberen?
Acclimatiseren is in mijn beleving niet tot nauwelijks nodig in de bergen, althans, dat hangt van de bergen af. Wanneer je in een dorpje ergens in de Alpen o.i.d. zit dan is acclimatiseren in mijn beleving niet aan de orde. Ook voor het aanmaken van meer rode bloedcellen is meer nodig dan een vakantie in een bergdorp. De conditie voor fietsen in de bergen zal van tevoren aanwezig moeten zijn, die bouw je niet op met een paar wandelingetjes.
De fiets is overigens nu ongeveer 1 jaar oud, heb er misschien in het afgelopen jaar 40-50 keer op gefietst ofzo, kan ik er nog 100% op vertrouwen? Neem nou bijvoorbeeld de remmen en versnellingen: is het voldoende om de ketting even te smeren en er dan op te kunnen vertrouwen? Mag ik van een fiets van 1 jaar oud er vanuit gaan dat ik geen problemen krijg komende zomervakantie geen problemen krijg? Heb eigenlijk geen zin om naar de fietsenhandelaar te gaan om voor 45 euro de fiets helemaal na te laten kijken, schoonmaken enzo (dat kan ik ook zelf).
Een fiets van 1 jaar oud zou nog goed moeten zijn, maar dat hangt er ook maar helemaal vanaf wat er mee gedaan is. 40-50 keer naar de lokale supermarkt gefietst of 40-50 keer 100km over zandvlaktes gecrosst. Ik heb geen idee. Wanneer je overigens niet bereid bent geld in een check te steken dan heb je niet veel keus.
Iemand nog goede tips verder, voor rijden in de bergen? Als je nou met auto's haarspelden omhoog maakt, hou je dan zoveel mogelijk rechts? Geel/Oranje fluorescerend hesje is aan te raden neem ik aan? Probeer je bergafwaarts dan bijvoorbeeld 30-40 km/u te rijden ofzo (is best snel), om mee te komen met het verkeer, of op het gemakje en regelmatig remmen?
Omhoog houdt ik zo veel mogelijk rechts. Bergaf is 30-40 km/u niet te doen, dan kun je om de 100 meter remblokken vervangen. De snelheid zal fors hoger liggen. Bergaf zie je vaak dat fietsers sneller zijn dan de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:59:

KNIP
Van de bergen hoef je je niks aan te trekken qua conditie.
Als je in NL een rit van 4 uur aankan, kan je dat in de bergen ook.
Je snelheid ligt met veel klimwerk gemiddeld veel lager, daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden met het plannen van een tocht.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.