System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Na 110km vond ik mijn zadel absoluut niet meer lief en dat terwijl ik voor het eerst met zo'n zeem-broek fietste. Naja zal wel een kwestie van gewenning zijn.
Ander ding wat me opviel en me wel een beetje zorgen baart: mijn handen vallen vrij snel in slaap... Althans ik krijg dan een tintelend gevoel in mijn vingertoppen. Zo ook gisteren na de tocht. Op dit moment (16 uur later) merk ik dat ik in 2 vingertoppen nog steeds een raar gevoel heb. Hebben jullie hier ook last van en wat doen jullie ertegen? Want dit kan niet goed zijn

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Je kan proberen om regelmatig je stuur op een andere manier vast te houden. Handschoentjes willen vaak ook wel helpen.
Of om de zoveel tijd eens je handen wat 'losschudden'
Heb ik ook een keer gehad toen in de grand colombier opgefietst had. Ging pissen: ineens een mega pijnscheut niet normaal!!!!! Meteen gestopt. Volgende dag na 100 liter water weer geprobeerd.. heel eng.TheLemon schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:34:
Blasfemie! Hoe durf je hier over ligfietsen te praten
Ik heb overigens niet het idee dat die dingen harder gaan dan een racefiets. Of het moet zo'n gele banaan van de TU zijn ofzo.
Vanmorgen 110km gefietst en rond de 70km ging het kaarsje langzaam uit. Ik denk dat het twee oorzaken gehad heeft:
1. ik had een oude broek aan met een erg dunne en slechte zeem, waardoor ik door zadelpijn helemaal niet relaxed zat, continu schuiven en staan etc.
2. ik merkte achteraf aan de drie druppels enorm geconcentreerde urine dat ik waarschijnlijk veel te weinig gedronken had. Nu een halve dag verder na lekker veel drinken nog steeds niet naar de wc geweest...
Weer twee lessen geleerd
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
uit mijn hoofd 30 voor en 24-25 achter volgens mijVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:01:
Ik bedoelde eigenlijk welke tandwielen voor en achter je nu hebt.
Merk en type doen minder terzake.
Nou ben ik met het wiel naar de fietsenmaker geweest en die heeft voor een 10tje de slag eruit gekregen (lang leven bontekoe) Dus ik kan nog even door trapppen op deze fiets tot ik een leuk bedrag bij elkaar heb voor een nieuwe racefiets.
[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 05-06-2011 17:27 ]
Ik ben vandaag ook even naar de Holterberg geweest, gewoon een kort rondje om even lekker los te trappen van de drie dagen mountainbiken (donderdag, vrijdag en zaterdag, elke keer 60 km ongeveer). Ging wel lekker, deed de Holterberg route vanaf de kant van Nijverdal dit keer. Nieuw record gehaald bij die lange afdaling (70,5 km/u piek) en direct daarna nog enthousiast 2x diezelfde bult weer beklommen. Ook daarbij een nieuw record gehad van minimaal 25 km/u klimmen tot aan de top (middelste blad). Tweede poging ging iets minder soepel, maar nog wel op mijn oude record van 21 km/u minimale snelheid.LuPo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:47:
Gisteren 48km gefietst (samen met een maatje) met een tweetal mooie hellingen (Motieweg en Holterberg). Gemiddeld 25km/u. Geen moeite gedaan om hard te fietsen. Ik had ook nog spierpijn van de spinningles van woensdag. Probeer nu een beetje structuur aan te brengen in mijn fietsgedrag. Dus elke week een keertje fietsen of als ik niet bij m'n fiets ben (staat bij m'n ouders terwijl ik studeer in een andere plaats) een uurtje spinning te doen.
Toen weer rustig richting Holten proberen te rijden, wordt ik ingehaald door een andere wielrenner
Afgelopen maandag trouwens nog een wat meer serieuze ronde gemaakt, zie plaatje:

90 kilometers
Edit: Ik heb trouwens een Garmin Forerunner 405 GPS horloge met hartslagband besteld, kan ik mijn workouts beetje professionaliseren. Moet er nog wel een cadansmeter bij hebben eigenlijk voor op de racer, op de MTB is het niet zo zinvol denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 05-06-2011 17:51 ]
Goud is geen geld
Erg warm, erg zwaar. Wel erg leuk

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 05-06-2011 20:40 ]
Verwijderd
Met 30x 25 kom je echt zo ongeveer overal boven hoor.....daarmee kwam ik vorig jaar de Redoute vrij makkelijk op.Crazyanz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:17:
[...]
uit mijn hoofd 30 voor en 24-25 achter volgens mij
Ik ben vandaag op weg gegaan naar Frankrijk en heb mijn gebruikelijke tussenstop in Belgie gemaakt en na het installeren van de Kip Kompakt meteen op de fiets gestapt voor een rondje van een uur of 2 rond La Roche om erin te komen'
Heb maximaal 42x 24 gebruikt, maar erg steil was het nergens....
niet met 150 training kilometersVerwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:15:
[...]
Met 30x 25 kom je echt zo ongeveer overal boven hoor.....daarmee kwam ik vorig jaar de Redoute vrij makkelijk op.
Ik ben vandaag op weg gegaan naar Frankrijk en heb mijn gebruikelijke tussenstop in Belgie gemaakt en na het installeren van de Kip Kompakt meteen op de fiets gestapt voor een rondje van een uur of 2 rond La Roche om erin te komen'
Heb maximaal 42x 24 gebruikt, maar erg steil was het nergens....

maar om een heuvel van 1600 meter nou te vergelijken met een berg van 22km gaat me ook wat ver trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 05-06-2011 22:45 ]
Ben je dan gelijk onderaan die afdaling omgedraaid en er weer opgereden? En vervolgens direct weer afdalen en nog een keer erop rijden?frankknopers schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:47:
[...]
Ik ben vandaag ook even naar de Holterberg geweest, gewoon een kort rondje om even lekker los te trappen van de drie dagen mountainbiken (donderdag, vrijdag en zaterdag, elke keer 60 km ongeveer). Ging wel lekker, deed de Holterberg route vanaf de kant van Nijverdal dit keer. Nieuw record gehaald bij die lange afdaling (70,5 km/u piek) en direct daarna nog enthousiast 2x diezelfde bult weer beklommen. Ook daarbij een nieuw record gehad van minimaal 25 km/u klimmen tot aan de top (middelste blad). Tweede poging ging iets minder soepel, maar nog wel op mijn oude record van 21 km/u minimale snelheid.![]()
Toen weer rustig richting Holten proberen te rijden, wordt ik ingehaald door een andere wielrennerVind het dan altijd wel leuk om even een krachtmeting te doen en lekker te blijven kleven en indien mogelijk voorop te rijden. Eerste bult ging ik wel lekker enthousiast tegenaan op kop, maar toen kon ik wel merken dat die 2x extra klimmen vooraf zijn impact hadden. Hij fietste me daarna zo voorbij en ik was pas aan het eind van de bult weer bij hem
![]()
Afgelopen maandag trouwens nog een wat meer serieuze ronde gemaakt, zie plaatje:
[afbeelding]
90 kilometers
Edit: Ik heb trouwens een Garmin Forerunner 405 GPS horloge met hartslagband besteld, kan ik mijn workouts beetje professionaliseren. Moet er nog wel een cadansmeter bij hebben eigenlijk voor op de racer, op de MTB is het niet zo zinvol denk ik.
Ik rijd op die klim meestal een kilometer of 20p/u.
Maar 90km vind ik netjes hoor. Dat is mij nog niet gelukt. Vanwege m'n onregelmatig fietsen lukt dat natuurlijk ook niet makkelijk. Al probeer ik vanaf nu wel een beetje regelmaat aan te brengen. Hopen dat het lukt.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
@havana:
Lekker de Redoute op
Mwoah een lichter verzet helpt weldegelijk. als je een beetje lekker kan blijven draaien ipv heletijd boven je macht een verzet rond proberen te krijgen. stukken van 7% gingen prima maar bij 9-12% stond ik echt stil (6kmh). en dan verzuur je snel kan ik zeggen als je conditie niet je van het is. Maarja we zijn boven gekomen dat was eigenlijk mijn enige doel daar.TheLemon schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:17:
Tegen een combi van zo'n slechte voorbereiding/conditie en zo'n serieuze beklimming is geen enkel verzet opgewassen. Heb niet de illusie dat met het juiste verzet iedereen die berg wel op komt. Ik spreek overigens niet uit ervaring, ik ben daar helaas nog nooit geweest, maar dit lijkt me vrij common sense...
Ja, daar ging 't nog wel, was pas de eerste klim van de dag. Het ging eigenlijk heel goed, tot de 2e klim van het gevreesde drieluik Stockeu-Wanne-Thier de Coo. Vanaf daar kon ik 2 klimmen nog maar D2 rijden, en de laatste twee klimmen (Rosier en Maquisard) slechts D1. Ik wijt dat niet aan een gebrek aan duurvermogen, maar aan te weinig sportdrank en de hitte. De hartslag/hoogtegrafiek spreekt boekdelen (de stervende zwaan....)

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 06-06-2011 08:40 ]
Overigens proficiat aan Bart Bury, net als vorig jaar winst in GF Ardennaise. Ik zat ermee in hetzelfde hotel tijdens de Marmotte (waar het tijdens de Alpe d'Huez ook veel te warm was

Afijn, nog 3 trainingsweken voordat ik naar Bourg afreis, mijn schema ziet er ongeveer zo uit.
wk 23 (deze week)
di 80-100 km D1
do 100 km met D3 blokken
vrij 80 km uitbollen
wk 24
ma Eiffel 155 km
wo 100 - 150 km met D3 blokken
vrij Tecklenburg 150 km
zat uitbollen 40 km (nuchter)
wk 25
di 60 km D1 met 5x 2min. D3
do 60 km D1 met 5x 2min. D3
zo vertrek Bourg
[edit]
Ik lijk Scighera wel met al die getallen
[ Voor 13% gewijzigd door havana op 09-06-2011 19:33 ]
Als ik dat schema van havana bekijk dan ben ik wel een beetje jaloers. Ik wou dat ik de tijd had om dat soort ritten te maken. Gelukkig ben ik na deze week voorlopig even 'verlost' van mijn studie en heb ik in de avonden wat meer tijd om wat ritjes te maken. Over 7 weken staat een trip naar de Pyreneeën op het programma. Voordien moet er nog zeker wat gebeuren en zou ik ook nog wel een paar kilootjes kwijt willen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Van het weekend ook "even" 40km gefietst op de atb-met-full-slicks, maar dat viel toch tegen zeg. Sowieso werkte het weer niet mee (hoge luchtvochtigheid), maar ik had ook alleen water in m'n bidon zitten en maar 2 repen mee. Het werd een stuk taaier dan ik had gedacht
Nee, merp!
Door een gebroken spaak hebben we nog een km of 70 met de trein moeten doen tussen parijs en orleans omdat er in de regio groot parijs gewoon nergens een fietsenzaak te bekennen is (iedereen gaat gewoon naar Parijs voor fietsen, die stad trekt alles naar zich toe). Uiteindelijk in de decathlon in Orleans de spaak kunnen laten vervangen zodat we weer op weg konden. Verder viel de pech mee, er was een slag die we zelf zodanig konden repareren dat we een fietsenmaker in Parijs konden halen en een ontplofde buitenband op een steen, maar we hadden gelukkig extra rubber mee.
Ik denk dat we uiteindelijk rond de 23.5 gemiddeld hebben gereden. De St jacobsroute route die we volgden ging door veel stadscentra (inclusief Parijs) die het tempo er flink uithaalden. Parijs uitfietsen was ook een hel trouwens, duidelijk een stuk route dat is bedoeld voor mtb's en niet voor smalle bandjes.
Over het algemeen was die route echt schitterend trouwens, alleen de variant over Parijs is dus wat minder, maar de eerste 3 dagen heb ik nog nooit zo mooi gefietst volgens mij. Ik kan concluderend alleen maar zeggen dat het allemaal heel erg de moeite waard is, zelfs als je zoveel kilometers per dag er doorheen draait en dat zadelpijn verreweg de grootste vijand is. Onderschat niet hoe erg dat kan worden na 2 dagen
Voor de liefhebbers zijn volgens mij hier alle gegevens van m'n gps logger te checken:
http://www.endomondo.com/workouts/pb6rmdVNnZo
Verder de hele route het progje RunGPS gebruikt voor de navigatie, niet helemaal ideaal (zie discussie eerder in deze draad) waardoor je regelmatig verkeerd rijdt bij splitsingen waarbij beide poten rechtdoor gaan en rotondes met meerdere afslagen (al geeft ie het wel heel vlug aan als je verkeerd zit), maar het kost geen klap en het heeft ons makkelijk op de eindbestemming gebracht.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
Mijn tijd vanuit Bedoin: 1 uur 42 minuten en 59 seconden. Helaas een stuk langer als verwacht, maar dat komt deels ten dank aan de vele auto's in de laatste KM en het zigzaggen daar doorheen. Volgend jaar wil ik zeker nog een keer en wellicht wil ik in de toekomst voor meerdere keren per dag gaan.
Zeer leuk!
Je bent trouwens op 5km van mn huis gereden, en 1km van mn kot...
Hoe keer je nu terug? Of blijf je daar nog een tijdje?
Waar word hier mee gewassen als er echt veel modder en vuil uit moet?
Nee, merp!
Verwijderd
Emmertje met dreft waar ik mijn broek en shirt in leg (warm niet heet) en dit een halve dag laten weken. Daarna op normaal programma draaien op 40 graden met een beetje vanish.maikel_rox schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:21:
Vanavond in de stromende regen me kleding goed vies gereden en het normale riedeltje deed de klus niet klaren.
Emmertje met water en Biotex. Kleding er in en dagje laten weken. Daarna standaard behandeling.maikel_rox schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:21:
Vanavond in de stromende regen me kleding goed vies gereden en het normale riedeltje deed de klus niet klaren.
Standaard behandeling betekent bij mij overigens het programma voor fijne was op 30 graden. Vaak laat ik het ook bij alleen spoelen.

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 07-06-2011 13:58 ]
@havana: marktplaats?
Toch een aardige prestatie gezien de voorbereiding. Hoe reed de nieuwe fiets?
P.S. je oude hekwerk staat nog in je signature...
[ Voor 18% gewijzigd door havana op 08-06-2011 09:26 ]
Komt dat doordat de palletjes in de body kapot zijn?
Verwijderd
Ja. Schijnt dat je fietsenmaker dat kan fixen. Er kan ook een nieuwe body op maar dat is duurder.Bas. schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:49:
Hmm shit, net weggegaan voor een leuk tochtje op de wielrenner. Waren met een leuk groepje. Opeens begint mijn fiets door te trappen zegmaar. Ik trapte alshetware in het lege. Dit gebeurd als de spanning van de ketting af word gehaald.
Komt dat doordat de palletjes in de body kapot zijn?
Verwijderd
Handgespaakte wielen schijnen wel sterk te zijn. Volgens mij is dat niet eens zo duur.MrAngry schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:41:
Een vriend van me is +/-100 kilo en rijdt voortdurend slagen in z'n wielen en breekt spaken. Hij moet dus een andere wielset. Nog tips?
Anders campa khamsin of fulcrum r7?
Ah kan het zelf ook wel fixen! Heb het effe los gehaald, veer is kapot.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:35:
[...]
Ja. Schijnt dat je fietsenmaker dat kan fixen. Er kan ook een nieuwe body op maar dat is duurder.
Ik kan verder Fullcrum wielen wel aanraden ja! Ik zelf en andere clubleden rijden ook op Fullcrum 7 wielen. Zijn erg betaal paar en rijden ook 2 man boven de 100 kg op. Nooit geen problemen mee en lekker stijf.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Sjonge. Dan hebben ze het daar niet helemaal op de rit als er twee keer hetzelfde product wordt verstuurd. Maar netjes dat je ze mailt.havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:49:
Ik heb inderdaad die Red crank voor een 2e keer ontvangen. Heb Salden maar een mailtje gestuurd. Eerlijk duurt tenslotte het langst.

Wat is het verschil met gewone koersschoenen?
Deze zijn ontworpen om blootsvoets mee te rijden (in de binnenkant zitten zo weinig mogelijk naden), en er zijn wat verluchtingsgaten.
Je krijgt ze veel gemakkelijker aan met een hand, dmv een lus aan de achterzijde van de schoen, en een grote velcro-strap. Die dan nog eens in de tegengestelde zin toegaat tov een gewone koersschoen, zodat de strap niet tussen de ketting blijft zitten
Ik heb ook Sidi's en dan maat 45 (ze vallen klein uit). Maar ik heb dan ook lange, smalle enkels en voeten.havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:35:
Voor SIDI's krijg je stijlpunten maar mij zijn ze te smal

Ik heb weleens Le Coq Sportif sportschoenen gepast en daar zwem ik bijv. in. Dat zijn dan ook vrij brede schoenen.
(en ik was ze eerst eens gaan passen in een winkel, en daarna -uiteraard- besteld op 't net)
Andere opties waren Pearl Izumi Tri Fly of NorthWave Tribal. De Sidi's waren eerst een pak duurder, maar daar was korting op, dus waren ze alledrie ongeveer gelijk in prijs.
Verwijderd
Deze heb ik sinds 2 weken terug ook (in het wit weliswaar)! Fietsen heerlijk. Moet alleen nog even zien hoe ik dat wit schoon ga houdenLuPo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:54:
[...]
Ik heb ook Sidi's en dan maat 45 (ze vallen klein uit). Maar ik heb dan ook lange, smalle enkels en voeten.
[afbeelding]
Ik heb weleens Le Coq Sportif sportschoenen gepast en daar zwem ik bijv. in. Dat zijn dan ook vrij brede schoenen.
Verwijderd
Nu is het zo dat ik mijn fiets 2 jaar geleden heb gekocht van iemand die er ook graag mee fietste en ik heb gedurende die tijd eigenlijk alleen de voor de hand liggende onderdelen vervangen, een paar nieuwe buitenbanden (Grand Prix 4-Season), nieuwe derailleur, nieuwe remblokjes etc...maar nog nooit heb ik aandacht besteed aan de versnellingsgroep want ja...dat werkte redelijk goed.Alleen merkte ik tijdens het klimmen op de Ventoux dat ik niet ideaal kon schakelen, ik heb een triple (53-39-34) en ik kon alleen tijdens de klim de 34-24 34-20 rijden maar daar tussen niet, want dan sprong het geheel over of viel de ketting eraf.
Toen ik mijn fiets kocht vertelde de verkoper dat ik voorbladen en cassette van Dura-Ace had en shifters van 105. Echter gisteren zag ik tot mijn verbazing dat mijn cassette afkomstig was van een deore XT. Vreemd dus.
Aangezien nu ook de voorbladen richting de 2 jaar gaan en het middenblad soms ook voor problemen zorgt kan ik natuurlijk kiezen om deze specifieke onderdelen te vervangen: ketting, cassette en voorbladen...maar dan ben ik (volgens een offerte) al ruim 750 euro kwijt inclusief erop plaatsen. Het monteren van een complete groepset bleek dus goedkoper te zijn.
Nu heb ik een aantal zaken op het oog welke voldoen aan mijn eisen, waaronder deze: de Ultegra Compact
Nu is mijn vraag echter, is het verstandig om over te stappen op een compact en zijn er tweakers die dit ook hebben gedaan. In mijn begin periode (2,5 jaar geleden) reed ik rond met een dubbel (goedkope fiets) en ben ik overgestapt naar een triple...maar mijn 34 blad gebruik ik zelden en ik rijd eigenlijk altijd op 53-15 of 39-13.
(of toch maar mijn fiets inruilen en een nieuwe kopen?)
Voor het overige zou ik een nieuwe fiets serieus overwegen. Ik stond onlangs voor een zelfde soort beslissing. De keuze was toen snel gemaakt. Nu 700 euro investeren in een fiets van een paar jaar oud is over het algemeen niet slim. Tenzij het natuurlijk een superdeluxe fiets is. Mijn fiets die 4 jaar geleden ca. 1000 euro had gekost voldeed in ieder geval niet aan dat criterium. Ik ben dus voor een nieuwe fiets gegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 09-06-2011 12:01 ]
Heb je trouwens nooit je ketting vervangen? Want het is wel slim omdat iedere 3k kilometer te doen..
Het grote voordeel van een triple is dat je niet hoeft te sleutelen. Je kan dan zelfs met dezelfde cassette rijden, bij een compact moet je ook daaraan sleutelen (of je moet enorme concessies doen).
[ Voor 14% gewijzigd door havana op 09-06-2011 12:58 ]
Idealiter zou ik zeggen, ga even proefrijden met een compact als je die mogelijkheid hebt, en haal het anders zelf. Op zich kun je dat wel zelf doen denk ik, mij lukte het ook bij mijn atb en ik ben echt net zo handig als een panda
Nee, merp!
Voor 90% van de wielertoeristen is een 39 in het hooggebergte gewoon te zwaar, zeker als je een paar cols achter elkaar wilt doen. Dat geldt ook voor zware toertochten in bijv. de Ardennen. Je kunt dat wel "oplossen" door een enorme pizza van bijv. 29 te steken, maar dan had je beter een compact kunnen kopen.
Het nadeel van een compact is dan weer dat het op 't vlakke voor geen meter rijdt (zowel vooraan als achteraan niet). Dat betekent dus dat je moet sleutelen. Met een triple heb je daar geen last van. Dat sleutelen stelt overigens maar weinig voor: cassette 5 min. voorbladen 5 min.
Vergelijk het met een auto: koop je een Renault Espace of schroef je voor die 4x per jaar dat je met vakantie gaat eventjes een carbox op het dak van je hatchback?
Daarom rijd ik met een compact; het sleutelen neem ik voor lief, dan kan ik meteen de boel schoon maken. Ik vind een triple lelijk, het extra gewicht boeit me niet zo. Heb afgelopen weken (toen ik tijdelijk een triple op mijn Cannondale had) gemerkt dat het verschil in q-factor wel behoorlijk is.
[ Voor 111% gewijzigd door havana op 09-06-2011 18:27 ]
Verwijderd
Het gereedschap heb ik momenteel al in huis, dus dat is geen probleem. Ik heb echter een gemengde set. Mijn voorbladen zijn dura-ace, de casette is (klaarblijkelijk) deore-XT, mijn shifters zijn 105 en mijn derailleur is Ultegra SL triple. Het liefste heb ik alles zoveel mogelijk van dezelfde groep om problemen te voorkomen in de toekomst. Het middenblad heeft soms de nijging tot doortrappen en ik heb begrepen dat dit de tekenen zijn om te gaan vervangen. Sowieso vervang ik liever iets optijd, dan dat het meer stukmaakt. Ik heb met deze fiets tot nu toe 4000km gefietst en de vorige eigenaar rond de 1500 maar nog nooit heb ik de ketting vervangen. Dat was sowieso de bedoeling indien ik een andere cassette erop zou leggen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan en voelt het alsof ik de eerste keer een CPU vervang (we blijven tweakersMrAngry schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:29:
Aan de andere kant, als je een beetje scherp inkoopt dan kan je ketting en cassette (neem een 105 cassette) vervangen voor rond de 60 euro, doe er twee tientjes bovenop voor het benodigde gereedschap (kettingpons, kettingzweep, en sleutel voor de sluitring van je cassette) en je kan er weer even tegenaan. Als het middenblad problemen geeft kan je dat vast ook los vervangen (wat voor problemen geeft het middenblad?)
Heb je trouwens nooit je ketting vervangen? Want het is wel slim omdat iedere 3k kilometer te doen..
Ik fiets veelal door de polder (Schoonhoven, Meerkerk) maar doe ook veel Km maken over de Utrechtse Heuvelrug en Limburg.argro schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:25:
E.e.a. hangt natuurlijk ook sterk af van het gebruik van de fiets. Ga je alleen koersen door de polder, dan is een dubbel prima. Heb je ook ambities om de Monte Zoncolan of de Angliru op te gaan fietsen, dan zul je toch verder moeten kijken dan een 39/25 als lichtste verzet.
Ik heb slechts kortstondig op een compact mogen rijden en ik vond het toen fijn fietsen. Het gaat mij niet op de gewichtsbesparing maar meer om het gemak.Ik fiets drie keer per jaar in het buitenland en wil ook graag mee kunnen over de Cols. Ik ben een fietser die op hoog RPM fietst (meestal 102-105) en heb de Ventoux beklommen met 75 rpm gemiddeld.havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:26:
Er is werkelijk geen enkele reden meer om een klassieke dubbel te kopen, want op een compact kun je ook gewoon 53/39 schroeven. Waarom je een 53 wil hebben moet je je trouwens afvragen, want 50x11 is zwaarder dan 53x12. Een 50 is voor 99% van de wielertoeristen groot zat.
De XT en Ultegra cassette zijn hetzelfde btw.
[ Voor 9% gewijzigd door FMS op 09-06-2011 14:02 ]
[ Voor 39% gewijzigd door havana op 09-06-2011 14:03 ]
Nee, merp!
Kleinste is 33 bij Shimano (van TA) en 34 bij Campa.
11-28 trapt op 't vlakke alles behalve prima weg, maar wat niet weet wat niet deert
[ Voor 37% gewijzigd door havana op 09-06-2011 14:12 ]
't Schijnt toch echt te kunnen. Misschien als je het zelf maakt ofzohavana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:12:
28 gaat niet lukken.
11-28 trapt op 't vlakke alles behalve prima weg, maar wat niet weet wat niet deert
[edit] Ho, wacht. Ik zat in het verkeerde boekje te kijken

Ach, iedereen fietst anders. Dat jij het niet fijn vindt fietsen is prima hoor
[ Voor 7% gewijzigd door PauseBreak op 09-06-2011 15:47 ]
Nee, merp!
Ik ben niet anders gewend, dus dat gezegde gaat dan inderdaad wel op. Wat is het nadeel eigenlijk van 11-28 achter? Sorry, ben totale n00b en heb me compleet laten voorlichten en adviseren bij Rose in Duitsland.havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:12:
28 gaat niet lukken.
Wat raden jullie eigenlijk aan voor in Nederland? De 34 inwisselen voor een 39 voor? En de 11-28 inwisselen voor een 11-23 ofzo? Ik kan natuurlijk altijd even kijken wat dat kost om te kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 09-06-2011 16:34 ]
[ Voor 45% gewijzigd door begintmeta op 09-06-2011 17:52 ]
IMHO de ideale compact setup is
polder: 50/39 met 12-23
lichte heuvels (Limburg): 50/39 met 12-27
bergen: 50/34 met een klimcassette bijv. een 12-27 of iets dergelijks
De 11-28 is IMHO een waardeloos product. Wat heeft iemand die kennelijk een 28 nodig heeft aan een 11?? Bij mijn Cannondale zat ook zo'n ding, meteen verpatst.
Een extra cassette kost je de kop niet, voor een paar tientjes heb je al een 105-cassette. Helaas levert Shitmano de geliefde 12-23 alleen in Ultegra kwaliteit en hoger
Een voorblad kost je ook de kop niet, voor ca. 30 euro heb je er eentje waar je tienduizenden kilometers mee kan doen. O.a. TA en Stronglight maken goede bladen voor compact crankstellen.
Ik raad iedereen aan het eens te proberen. Ik garandeer je dat je na één ritje denkt: "fuck, had ik dit maar eerder gedaan". Vroeger liet ik na een toertocht mijn klimverzet wel eens zitten (uit luiheid) en dan weet ik weer hoe waardeloos dat rijdt

[ Voor 59% gewijzigd door havana op 09-06-2011 18:25 ]
Achter heb ik er normaal gesproken een 11-25 op liggen (11-12-13-14-15-17-19-21-23-25). Daar kan ik mee op het vlak en alle Nederlandse heuvels goed uit de voeten (een 18 zou soms wel welkom zijn)
de Ardennen wordt voor mij al zwaarder met die cassette. Aangezien ik dit jaar ook nog in Luxemburg en de Vogezen ga fietsen zit ik er over te denken om inderdaad een klimcassette er bij te nemen.
Voor de ultegra is die er alleen in een 11-28, maar ik vind daarbij de sprongen te groot (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28), zoals begintmeta en havana hierboven ook al aangeven. Ik vind dat juist in de bergen niet fijn, omdat je dan ineens stil kunt vallen.
Voor de 105 is er wel een 12-27 (12-13-14-15-16-17-19-21-24-27). Dat lijkt mij een veel beter gebalanceerdere groep. Bovendien moet ik met een 34-27 overal wel boven kunnen komen. Ik weet alleen niet of een 105 cassette samengaat met een ultegra crank en ketting?
[ Voor 3% gewijzigd door Zewatanejo op 09-06-2011 20:08 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
http://connect.garmin.com/activity/91242086
Normaal fiets ik wel langere afstanden (70 tot 90 km met de racefiets, 60 km met de mtb), maar dat gaat zeker nog wel komen. Ik ben over het algemeen wel tevreden over mijn combinatie hartslag & snelheid. Ben benieuwd hoeveel verschil er zit tussen dit korte rondje en als ik een wat grotere ronde ga fietsen

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 09-06-2011 21:21 ]
Goud is geen geld
Ik haspelde vandaag een training van 105 km af met wat D3 blokjes. Ging lang niet gek, bijna 32/uur gemiddeld. De grafiekjes:

In het begin gaf de hartslagband idiote waardes omdat ie nog niet vochtig genoeg was

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 09-06-2011 21:31 ]

Een halfuurtje warming up en cooling down met daartussen twee blokken goed doorrijden.
Net daarvoor een zwemtraining gehad in open water, dus ook al een tijdje niets meer gegeten. En dat voelde ik wel op het einde... Maar de benen waren zeker niet slecht
Pfff, zo lang op 170 bpm rijden lijkt mij niet bepaald relaxt. Hoe houd je dat vol?.joeri. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
Ook net een traininkje afgerond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een halfuurtje warming up en cooling down met daartussen twee blokken goed doorrijden.
Net daarvoor een zwemtraining gehad in open water, dus ook al een tijdje niets meer gegeten. En dat voelde ik wel op het einde... Maar de benen waren zeker niet slecht
Goud is geen geld
Niet relaxte dingen zijn met een beetje wilskracht wel even vol te houden hoor. Het valt mij altijd wel op dat ik bergop 170bpm veel makkelijker ruim een uur aaneengesloten vol weet te houden dan wanneer ik door de duinen tegen de wind in aan het fietsen ben.frankknopers schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:08:
[...]
Pfff, zo lang op 170 bpm rijden lijkt mij niet bepaald relaxt. Hoe houd je dat vol?
havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:18:
...
... In 105-serie heb je wel de 11-23 maar die mist dan de 18 en laat dat nu net een heerlijk kransje zijn op 't vlakke.
Dit is exact de setup die ik in mijn hoofd heb. Ik rij momenteel met compact en 12-25 en mis echt de 18. Daarom wordt mijn volgende cassette een 12-23.
De hoogste heuvel waar ik doorgaans op fiets is de Amerongseberg en die kom ik met 50-21 nog wel boven, dus wat dat betreft zou ik eigenlijk het binnenblad niet eens echt nodig hebben bij mijn doordeweekse trainingen. Ik laat die 34 er daarom maar gewoon op zitten. 34-14 trapt ook nog best aardig vind ik en de ketting is dan niet al te schuin.
Wanneer ik eens een keer in de echte bergen kom, koop ik er een goedkope (105 of iets van Sram ofzo) 12-27 bij. Met een beetje goede vorm moet ik dan volgens mij bijna alles wel op komen met 34-27.
Een keertje cassette of kettingbladen wisselen is idd geen straf, omdat je dan gelijk ff de boel kan poetsen en je bracketlagers en frame een beetje kan inspecteren etc.
Mensen die een 11-28 prima vinden rijden op het vlakke zijn waarschijnlijk niet erg kritisch op hun trapfrequentie, maar bij mij luistert dat heel nauw. Ik vind het ontzettend nerveus en niet ontspannen rijden als ik net een tandje teveel of te weinig draai.

Frame: Bulls
Wielen: 39 mm velgen met Dura Ace stickers wannabe
Groep: Ultegra 10 speed (52/38 + 23/11)
En natuurlijk Cyclon dry weather lube
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik rijd meestal door heuvels en weinig door 'platte gebieden'. Als ik ga fietsen pak ik altijd motieweg (10%) en Holterberg één of meerdere keren mee (+ nog wat andere heuveltjes). Dus als ik het goed begrijp en ik ga voor een 50/34 met 12/27 en een 39 erbij dan heb ik alles gedekt? Dan hoef ik dus alleen te switchen tussen de 34 (mocht ik de echte bergen een keer opzoeken) en standaard de 39 erop zetten?havana schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:18:
Zo'n geitenkaascassette zorgt inderdaad voor enorme sprongen. In de bergen is dat niet erg, zelfs juist fijn, maar op 't vlakke is dat enorm irritant. Bovendien gebruik je op het vlakke de hogere verzetten niet. Vergelijk het met een auto waarbij je geen 3e versnelling hebt, maar wel een 5 terwijl je alleen maar door de bebouwde kom hoeft te rijden.
De 11-28 is IMHO een waardeloos product. Wat heeft iemand die kennelijk een 28 nodig heeft aan een 11?? Bij mijn Cannondale zat ook zo'n ding, meteen verpatst.
Een extra cassette kost je de kop niet, voor een paar tientjes heb je al een 105-cassette. Helaas levert Shitmano de geliefde 12-23 alleen in Ultegra kwaliteit en hoger, en die kosten in Duitsland iets meer dan 40 euro. In 105-serie heb je wel de 11-23 maar die mist dan de 18 en laat dat nu net een heerlijk kransje zijn op 't vlakke.
Een voorblad kost je ook de kop niet, voor ca. 30 euro heb je er eentje waar je tienduizenden kilometers mee kan doen. O.a. TA en Stronglight maken goede bladen voor compact crankstellen.
Ik raad iedereen aan het eens te proberen. Ik garandeer je dat je na één ritje denkt: "fuck, had ik dit maar eerder gedaan". Vroeger liet ik na een toertocht mijn klimverzet wel eens zitten (uit luiheid) en dan weet ik weer hoe waardeloos dat rijdt
Ik heb nu 50/34 en 11/28. Dan moet ik dus een 39 en de 12/27 kopen. Kan ik beide ook van Shimano kopen? Of is dat niet aan te raden?
12-27 kan van Shimano (105-serie), Shimano produceert zelf geen grotere binnenbladen voor compact, ze willen liever dat je een compleet nieuwe crankset koopt
Salden is een goed adres om de boel online te bestellen.
[ Voor 10% gewijzigd door havana op 10-06-2011 09:41 ]
Mijn fiets kwam met een triple ultegra 52-39-30 vanvoor en een 12-25 achteraan (als ik het goed heb). Groot blad voor afdaling en op het vlakke met wind mee. Midden voor vlak wind tegen en de heuvels van belgie bergop. De 30 voor bergen en evt de echt steile stukken van de kuitenbijters die ik eerder op souplesse wil oprijden.
Ik fiets nog nu bijna een jaar, dus er zijn nog veel dingen die ik niet goed weet, maar met dit heb ik toch een volledig pakket, en hoef ik niet telkens te verwisselen als ik richting noorden of westen ga van mijn stad (vlak) of oost of zuid (zeer heuvelachtig)?
- Looks
- gewicht
- afstelling / schakelen is makkelijker dan bij triple
Hét grote voordeel van een triple is dat je nooit hoeft te sleutelen. Mijn keuze qua cassette zou dan trouwens wel een 13-25 zijn, want die heeft een 18. Een 12 heb je niet nodig als je een 53 buitenblad hebt.
[ Voor 52% gewijzigd door havana op 10-06-2011 10:42 ]
Er zit nu een KMC X10-L Silver op; straks testen.
KMC is mij altijd goed bevallen. Met name die missing-link is wel prettig. Dat maakt het (de)monteren van de ketting erg eenvoudig.FMS schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:30:
Ik ga voor het eerst een KMC ketting uitproberen. Voorheen alleen Campa gereden op de racefiets; alles gehad van Veloce tot SR. Wat ik vooral tussen die reeks heb gemerkt is dat de record iets stiller loopt.
Er zit nu een KMC X10-L Silver op; straks testen.
Verwijderd
Dat klopt.argro schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:12:
[...]
Niet relaxte dingen zijn met een beetje wilskracht wel even vol te houden hoor. Het valt mij altijd wel op dat ik bergop 170bpm veel makkelijker ruim een uur aaneengesloten vol weet te houden dan wanneer ik door de duinen tegen de wind in aan het fietsen ben.
Ik zit momenteel in Le Bourg d'Oisans( Ik kwam er woensdag pas achter dat er Alpe D'uzes werd gehouden en kreeg nog net een plekje op de backyard van een dure camping)
Gisteren heb ik een deelmarmotte toertje gedaan met de klim naar de Glandon, door naar de Croix de Fer, daar naar beneden en vanuit het dal weer de Glandon op en dan lekker 30km afdalen...
Kon deze klimmen allemaal vol blijven gaan (mijn omslagpunt ligt op 150 en dat kon ik vasthouden tot de 2e keer Glandon top)
Vandaag de Col d'Ornon + flinke ronde naar het zuiden gemaakt (totaal 100Km) en nu wel een beetje zere benen, misschien morgen nog eens Alpe d'Huez maar veel zin heb ik er eigenlijk niet in.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 21:39 ]
Verwijderd
Ik was gisteren en vandaag in de Alpen weer heel erg blij met mijn triple 51/42/30 en 12-27 achterhavana schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:41:
- Kleinere q-factor
- Looks
- gewicht
- afstelling / schakelen is makkelijker dan bij triple
Hét grote voordeel van een triple is dat je nooit hoeft te sleutelen. Mijn keuze qua cassette zou dan trouwens wel een 13-25 zijn, want die heeft een 18. Een 12 heb je niet nodig als je een 53 buitenblad hebt.
Gewicht interesseert me niet, mijn fiets is sowieso niet extreem licht, en gezien mijn leeftijd (58) hoef ik ook niet de schijn op te houden dat ik het allemaal op een serieus rennersverzet afkan.
Heel vaak heb je stukjes van meer dan 10% en dan is de 30x24 of 27 een uitkomst om het ritme vast te houden.
Met afstelling en Q factor heb ik totaal geen problemen
Overigens had ik gisteren op de top van de Col de la Croix de Fer een ontmoeting met een 63 jarige Engelsman die op een soort hybride met hoog stuur, gekleed in traditioneel Engelse outfit inclusief pet (die je eerder op het platteland in Yorkshire zou verwachten) aan de noordkant omhoog was gereden.
Ik sprak hem aan omdat hij een pijpje zat te roken en vroeg of hij geen last had van de rook.....
Niet dus, want tijdens het klimmen maakte hij de pijp uit!
Hij was op latere leeftijd geinteresseerd geraakt in het wielrennen en had spijt dat hij in zijn jonge jaren er niet aan was begonnen.
Dat zijn leuke dingen voor de mensen...
Ik snap dan ook serieus niet dat de onderdelenfabrikanten zo zwaar inzetten op compacts. Campa heeft de triple op een zijspoor gezet. SRAM produceert geen triples. Shimano nog wel maar alleen nog in Tiagra, 105 en Ultegra en lijkt bovendien ook steeds meer richting compact te gaan (zie ook de keuze voor die idiote 11-28 cassette).
Oké bedankt. Het wordt dan een 39 kettingblad TA Zephyr (is die Stronglight CT niet beter?) met een 12-27 (Shimano 105) of een 12-23 (Shimano Ultegra). Ik twijfel een beetje tussen deze cassettes omdat ik de heuveltjes hier bij m'n ouders ook wel op kom met een 12-23. En aangezien je hier ook flinke stukken vlak moet rijden is een 12-23 denk ik ideaal. Jullie rijden dus meestal op de 39? Tot nu toe rijd ik altijd op de 50.havana schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:41:
Je veronderstelling klopt.
12-27 kan van Shimano (105-serie), Shimano produceert zelf geen grotere binnenbladen voor compact, ze willen liever dat je een compleet nieuwe crankset kooptEen uitstekend alternatief is het TA blad dat ik eerder linkte.
Salden is een goed adres om de boel online te bestellen.

Achteraf gezien eigenlijk jammer dat ze een 11-28 verkopen bij Rose. Maar misschien is dat omdat ze een fiets willen leveren waarmee je overal kunt fietsen? De sprongen tussen de verzetten zijn namelijk wel erg groot. Omdat ik er niet zoveel kaas van heb gegeten was me dat nog nooit opgevallen. En wat niet weet, wat niet deert want ik kon er op zich prima mee fietsen. Maar het kan natuurlijk beter.
Overigens moet ik dan wel op zoek naar een plaatselijke fietsenmaker aangezien ik zelf totaal geen verstand heb van sleutelen aan m'n fiets. Wel jammer eigenlijk, zou het graag leren. Heb je toevallig een keer tijd om een 22-jarige student uit Groningen wat dingen bij te leren havana?
Een cassette / binnenblad verwisselen is ongeveer net zo moeilijk als een schroef in de muur draaien, mits je de juiste tools hebt natuurlijk
PM maar voor een afspraak.
Red Bull Pro-SL 3000 uit 2009 (fm: 57cm), met Shimano Ultegra 6700 groep. Verder Easton EA70 wielen en Ritchey WCS afgemonteerd.

Stuurpen wil ik een keertje horizontaal zetten. Maar als ik toch het kettingblad en cassette ga verwisselen kan ik dat ook wel direct laten doen. edit: of als ik het - met hulp van havana - zelf ga doen (zal je PM'en). Thanks!

Leuk detail is dat op zowel het frame als het stuur, de stuurpen en de zadelpen de kleuren van de regenboogtrui staan (wereldkampioen, blauw, rood, zwart, geel, groen). Komt denk ik omdat het Ritchey WCS (=World Championship?) onderdelen zijn. Op de foto m'n bovenbuis van bovenaf.

Nieuw is dat ik nu twee (ipv één) Red Bull Carbon bidonhouders op m'n fiets heb.
[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 11-06-2011 12:16 ]

Orbea Aqua - 105/ultegra - alu met carbon voor- en achtervork.
Met alu bidonhouders (negatieve ervaringen met carbonnen houders en kasseien - *.joeri. houdt van kasseien*)
@LuPo: knappe red bull
de wielen sluiten netjes aan bij de kleuren van het frame.
Enkel de ventieldopjes hebben geen enkel nut, die mag je er wel af halen
Net nog even wat spulletjes gehaald:
* 20 van die Iso Star tabletten. Ik kreeg na 120km op alleen water iets teveel koppijn. Snie goed
* Zadeltasje voor de nodige zooi.
* Handschoentjes met van die gel-pads erin. Scheen volgens de verkoopster enorm uit te maken en aangezien ik de vorige keer nog 3 dagen last had van tintelende vingers

Op naar een hoop ik droge 11-stedentocht
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Mén, dat was zwaar! Met name kreeg ik last van mijn rug door al dat klimmen. Maar het is me gelukt, ik heb de berg 6 keer beklommen. Ik ben gestart om 5 uur 's ochtends (koud! Vooral met afdalen!) en ik was uiteindelijk om 17.45 binnen. Niet slecht, denk ik zelf.
De Garmin readout is geinig om te zien: http://connect.garmin.com/activity/91690365
Ik had met de eerste beklimming een hartslag rond de 145, toen wist ik al direct dat die 6 keer te doen was.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Zeer netjes, je hebt je ook goed aan de max afdalingssnelheid gehouden zie ikPater schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:12:
Zo, ik ben weer terug uit Zuid-Frankrijk. Afgelopen donderdag meegedaan met de Alpe d'HuZes.
Mén, dat was zwaar! Met name kreeg ik last van mijn rug door al dat klimmen. Maar het is me gelukt, ik heb de berg 6 keer beklommen. Ik ben gestart om 5 uur 's ochtends (koud! Vooral met afdalen!) en ik was uiteindelijk om 17.45 binnen. Niet slecht, denk ik zelf.
De Garmin readout is geinig om te zien: http://connect.garmin.com/activity/91690365
Ik had met de eerste beklimming een hartslag rond de 145, toen wist ik al direct dat die 6 keer te doen was.

[ Voor 4% gewijzigd door Mex op 12-06-2011 14:14 ]
Verwijderd
Mijn pet af daarvoor, het wordt door velen toch onderschat hoe zwaar zoiets fysiek en mentaal is.Pater schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:12:
Zo, ik ben weer terug uit Zuid-Frankrijk. Afgelopen donderdag meegedaan met de Alpe d'HuZes.
Mén, dat was zwaar! Met name kreeg ik last van mijn rug door al dat klimmen. Maar het is me gelukt, ik heb de berg 6 keer beklommen.
Ik was er ook, maar als toeschouwer en zou het denk ik hooguit tot 3x schoppen....
Gezien de huidige prijs van de Garmin Edge 705 lijkt 'de kloon' het me nog wat te prijzig, wel interessant, ze zullen vast ook snel met een Edge 800-echtige komen denk ik. Er zullen toch wel meer fiets-GPS-aanbieders komen denk ik.Roet schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:30:
[...]
Bryton Rider 50, bekijk die dan ook eens. Ook de moeite waard!
De VDO--fietscomputer is wel weer aantrekkelijker geworden trouwens, ik had wat issues met mijn (ik geloof 6 jaar) oude 12.6, en men heeft me gratis wat onderdeeltjes toegestuurd uit Duitsland. Uitstekende service, eerder had men me ook al een keer goed geholpen. dat lijk me zeker als je naar de wat prijzigere fietscomputers kijkt een prettig idee. giove heeft hetzelfde model in een ander jasje denk ik.
Applaus voor alle Alphu6ers trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 12-06-2011 21:11 ]
Heb ook nog een paar mooie foto's, zie je me op de top aankomen helemaal in de mist
(mietje als ik ben had ik het 30 blad vervangen door een 26 blad. Ik ging dus gewapend met 50/39/26 en 11-25 de berg op
Trouwens, ik ben niet zo erg tevreden over m'n ultegra remmen. Na een paar buitjes zijn alle kleine boutjes totaal verroest.. kwaliteit om van te huilen
[ Voor 15% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-06-2011 21:10 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Vandaag wel voor het eerst een rondje gemaakt van meer dan 100 kilometer, ging eigenlijk nog best wel goed. Een kleine twee weken geleden een rondje gemaakt van 90 km, maar ik heb nog niet echt tijd gevonden om vaker zo'n eind te fietsen
De stats: http://connect.garmin.com/activity/91852997

Goud is geen geld
Verwijderd
En hoe lang heb je er over gedaan?
Ik ga morgen die kant op en hoop het dinsdag in minder dan 1,45 uur te doen....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 21:47 ]
Of misschien een beklimming op de vouwfiets, dat zou ook wel leuk zijn!
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Zelf gisteren de Ruhrsee-route weer gereden (Eiffel). 150 km met bijna 3000 hm. Prachtige route. Lang leve de Garmin
Respect! Zeker met je extra bagage, goed eerbetoon man.Mex schreef op zondag 12 juni 2011 @ 07:58:
[...]
Zeer netjes, je hebt je ook goed aan de max afdalingssnelheid gehouden zie ikMij is het ook 6x gelukt, ik begon met een hartslag van 170 en de laatste rit zat ik op155. Een prachtig evenement, goed geregeld, helaas wel 2 valpartijen gezien waarvan de laatste er ernstig uit zag. (fietser reageerde nergens meer op). Ik was zelf om 18:50 klaar maar dat kwam omdat ik heel erg veel moeite had met eten, om de een of andere reden kreeg ik het gewoon niet weg...en ik ben bij 4 van de 6 keer gestopt in bocht 8.
[afbeelding]
Half 7 gestart, 5 uur binnen.
Tijd zonder pauze: 9 uur en 15 minuten. Gemiddelde van 25.8 dus. Best wel netjes
En wat een schijt weer was het

2 valpartijen gezien, veel mensen die NIET in een groep kunnen fietsen en een hoop mooie fietsen.
Nog meer mensen die hem hebben gereden?
Verwijderd
Tuutlijk hebben ze rechten maar met z'n tweeen weten die bejaarden op een 2 baansweg (voor auto's wel te verstaan) het nog zo voor elkaar te krijgen om te fietsen op zo'n manier dat je er op geen mogelijkheid langs komt; op een fietspad kan je het helemaal shaken, standaard rijden ze op 1/3, 1/3 en dan krijg je vaak ook nog een boze opmerking als je vriendelijk vraagt of je er langs kanVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:11:
[...]
Ik loop tegen de 60 en ik erger me rot aan al die bejaarden en semibejaarden die me vaak de weg versperren, maar vergeet wel eens dat ook die rechten hebben.....
Dit topic is gesloten.