In de manual van mijn Cannondale staat duidelijk dat zo'n drager niet mag. Vrijwel alle andere wel trouwens (wel voorwaarden aan verbonden).argro schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:19:
Vraag over het vervoer van een carbon fiets. Ik beschik thans over fietsendragers voor op het dak van de auto waarbij de wielen in een goot staan en de fiets vast staat middels een klem op een buis. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke constructie voor carbon niet ideaal is omdat carbon zich niet bij uitstek leent om lokaal dergelijke krachten op te vangen. Klopt dit en moet ik dus op zoek naar een fietsendrager waarbij de fiets vast staat met de voorvork of kan ik ook prima mijn huidige drager blijven gebruiken? Overigens gaat de fiets vanzelfsprekend alleen op het dak wanneer dat niet anders kan. Bij voorkeur vervoer ik de fiets in de auto, maar in bepaalde gevallen past dat helaas niet.
Zo'n voorvorkdrager voor 't dak is prima. Anders een Spinder Hawk voor achterop (Thule heeft een vergelijkbaar model).
[ Voor 6% gewijzigd door havana op 29-05-2011 19:42 ]