Het grote wielrenervaringentopic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 58.560 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:24
TheLemon schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:02:
Gisteren na een paar winkelbezoekjes blijkt dat het lastig is om aan spaken voor mijn Easton EA70's te komen :(
Daarna drie uur bezig geweest, cassette moest eraf en toen natuurlijk weer strak en recht afspannen die handel, pff wat een klus. Hierbij zag ik overigens dat een aantal kransjes zich al een aardig eindje in de cassettehouder hadden gevreten...
De verkoper (Cycletrend in Utecht) had overigens geen goed woord over voor Easton, dus ik heb het idee dat ik een behoorlijke miskoop heb gedaan. Nou ja misschien valt het mee en anders komen er volgend jaar toch maar nieuwe wielen.
:(

Ik heb ook een nieuw zadel gekocht, kan hem eerst uitproberen nu en evt ruilen net zolang tot ik tevreden ben. Het is een Selle Italia SLR XC geworden. Thuis kwam ik erachter dat dit eigenlijk de MTB (X-Country) versie van de SLR is, maar na wat research vind ik dat eigenlijk wel prima. Het enige verschil met de raceversie is namelijk dat de zijkanten exta versterkt zijn met kevlar tegen schade bij vallen etc. Zal misschien ietsje zwaarder zijn, maar ik vind 175gr nog steeds prima en gewicht boeit me sowieso niet echt.

Ik had de laatste tijd wat meer last van mijn zitbotten, mijn oude zadel bleek veel te zacht te zijn, dus daarom nu maar een kneiterharde (en mooi witte) uitgezocht. Ben benieuwd, hopelijk kan ik dit weekend vast een proefritje maken.
Ik heb die Selle Italia SLR XC ook! Erg prettig zadel. Juist omdat hij zo hard is krijg ik totaal geen last van m'n zitvlak. Als ik een uurtje op m'n Gazelle Davos rijd heb ik gelijk last. Daar zit dan ook zo'n oversized gel-zadel op. Totaal niet fijn.

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/7328/img0265.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
argro schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:05:
Nou, de diameter van mijn voorwiel is flink afgenomen vandaag... ;)

Was met een collega een rondje aan het fietsen vanavond totdat het in de communicatie mis ging bij een kruising. Gevolg was dat we met lage snelheid op elkaar botsten. Hierbij viel hij op mijn voorwiel. Gevolg: voorwiel zo krom als een hoepel. Die gaat niemand meer recht krijgen ben ik bang. Ik mag dus op zoek naar nieuwe wielen. Heb nu de Fulcrum Racing 5 Evolution. Een logische keuze zou dus de Fulcrum Racing 5 '11 zijn. Ook een goede keuze?
Vandaag de fiets weggebracht voor een schaderapport. De kosten daarvan worden uiteindelijk verrekend met een eventuele reparatie. De kosten kan ik als het goed is verhalen op de WA-verzekering van degene die op mijn botste. Het frame e.d. worden ook even nagekeken. Als het wiel zo krom als een hoepel is sluit ik niet uit dat bijvoorbeeld de voorvork ook wat schade heeft opgelopen. Beter ontdek ik dat nu dan dat ik daar in de afdaling van de Tourmalet achter kom. Als nieuwe wielen ga ik denk ik 'gewoon' weer voor de Racing 5.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

1:09:21 naar waterbak, 1:14:13 naar echte finish :D

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Netjes :)

De configuratie van de nieuwe fiets is nu vrijwel definitief. Twijfel alleen nog over de bidonhouders. Het worden óf de Arundels of de Cannondale, die er erg op lijken. Wil ze nog eens in het echt bekijken. Hier de specs.

FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: Cannondale
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red black 2011
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black
REMBLOKKEN: Swissstop Yellow King
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
ZADEL: Specialized Toupé 130 mm
STUUR: Ritchey WCS classic (alu)
STUURPEN: Ritchey Logic 12/13cm (tijdelijk, heb deze nog liggen)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
BIDONHOUDERS: Cannondale of Arundel Mandible
WIELEN: Reynolds Assault C (stickers worden w.s. verwijderd)
BANDEN: Continental GP4000s
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Easton (zwart)

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 22-05-2011 11:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zozo.... nice!
Zal een mooie combi worden.
Waarom geen Bianchi? Vind een Infinito erg fraai. O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.johnknoops.nl/uploads/bianchi-infinito-athena-2010-road-bike.jpg

Mijn volgende bike.... als die er komt.... eerst een kleine... kost al geld zat. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

En dan een roze shirt aan... of een mapei bandana.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:38:
Netjes :)

De configuratie van de nieuwe fiets is nu vrijwel definitief. Twijfel alleen nog over de bidonhouders. Het worden óf de Arundels of de Cannondale, die er erg op lijken. Wil ze nog eens in het echt bekijken. Hier de specs.

FRAME: Cannondale Supersix 2011 (56 cm) zwart/wit
VORK: Cannondale Supersix
HEADSET: Cannondale
SHIFTERS: SRAM Red 2011
AD: SRAM Red black 2011
VD: SRAM Red black 2011
KETTING: KMC X10
CASSETTE: Shimano Ultegra 6700 12-23
REMMEN: SRAM Red black
REMBLOKKEN: Swissstop Yellow King
CRANK: SRAM Red black 2011 compact 172.5 mm (met Stronglight 39T binnenblad)
ZADEL: Specialized Toupé 130 mm
STUUR: Ritchey WCS classic (alu)
STUURPEN: Ritchey Logic 12/13cm (tijdelijk, heb deze nog liggen)
ZADELPEN: Cannondale C2 (carbon)
BIDONHOUDERS: Cannondale of Arundel Mandible
WIELEN: Reynolds Assault C (stickers worden w.s. verwijderd)
BANDEN: Continental GP4000s
BINNENBANDEN: Continental 60mm
COMPUTER: Garmin Edge 800
PEDALEN: Time RXS carbon
VELGLINT: Veloplugs
STUURLINT: Easton (zwart)
Clubgenoot van me rijdt ook op de Reynolds en is er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinohansman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29
Vandaag mee gedaan aan een toertocht voor het goede doel. De lokale wielrenners die straks zes keer de alpe D'Huez opgaan fietsen voor de kankerstichting organiseren al een paar jaar de Salland D'huzes, een rit voor 100 kilometer en dan zes keer over de lemelerberg heen. Het zwaarste was nog de terurgweg vond ik zelf. 15 kilometer vol tegen de wind in en er stond best veel wind. Gelukkig wel precies tussen de buien door gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vreemd weertje vandaag. Toch 102 km gemaakt :)

Lekker weekje, 412 km :>

@ Harmen

Vind die Bianchi niet mooi. De Cannondale wel en bovendien past de geometrie me goed.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 22-05-2011 16:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
En waarom de veloplugs ipv een velglint? :)

Gisteren clubdag met de triatlonclub. Tijdritfietsen alom!
Zalig ritje gemaakt, met een lekker tempo.
Nu nog wat wedstrijdritme op doen tegen de verschillende BK's.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Zo! vandaag even een beetje aan mn fiets geklust, goed schoongemaakt en eindelijk mn klikpedaaltjes erop gezet. Klikpedaaltjes duurde wat langer dan gepland, want ik kon geen lekker zittende schoenen vinden (en ik ben ook een beetje lui en heb een hekel aan shoppen.)

Het zijn uiteindelijk de Diadora Teamracer Magnum schoentjes geworden, modelletje speciaal voor mensen met lompe poten...

Fiets nu ook rond met een testzadel, kan nog steeds niet wennen aan mn harde zadel, dus ik fiets nu een weekje rond op een Selle max flite gel flow (met uitsparing voor mn zakie, zeg maar). Hoop dat het zo een stuk beter zal gaan :)

Moest wel direkt mn zadel bijna 2 cm omhoog brengen door het andere zadel en de klikpedaaltjes.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
.joeri. schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:50:
...
Dat vraag ik me ook af, een velglint lijkt me eigenlijk wel zo makkelijk. of natuurlijk gewoon velgen waarbij je sowieso geen velglint hoeft te gebruiken.

Vandaag helaas weer niet kunnen fietsen.... :/ Zo wordt het nooit meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Post weinig over fietsen maar heb vanmiddag een filmpje gemaakt met de garmin 705 fiets gps. Het toont hopelijk de mogelijkheden en het mooie landschap :-)

NB Ik fiets op een Koga grand winner en shimano 705 tandwielen.

http://youtu.be/CK8RhUM1Nng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Vandaag nadat ik terug was uit Belgie even fijn uitgewaaid op mijn Gios, ik merk dat mijn conditie vooruit aan het gaan is, wissel vooral af tussen cyclocrosser en wegfiets.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
.joeri. schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:50:

Gisteren clubdag met de triatlonclub. Tijdritfietsen alom!
Zalig ritje gemaakt, met een lekker tempo.
Nu nog wat wedstrijdritme op doen tegen de verschillende BK's.
Het scheelt gewicht terwijl de buitenbanden er makkelijker omheen gaan dan met velglint. Wel zo prettig bij full carbon velgen, want daarbij mag je absoluut geen bandenwippers gebruiken (ook geen plastic).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
MrAngry schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:14:
Dinkelover, wat zijn je batterij ervaringen met zowel navigeren met rungps als tracken met een andere app van de tocht die je maakt? Ik track tot nu toe alles met endomondo en ik zou m'n epische kilometers naar Frankrijk er ook wel in willen hebben om een beetje te pimpen op facebook, maar ik weet niet hoe de telefoon dat trekt qua batterijduur (heb een sgs zal vergelijkbaar zijn met de desire).
Zo ik heb dit zelf maar uitgeprobeerd, dit weekend 200 km door noord holland genavigeerd met rungps. Rungps zelf is best wennen. Bij een rotonde zegt ie bv slight right then slight left als je gewoon rechtdoor moet en ik vind hem wat laat met de directe aanwijzing komen (ligt mogelijk aan de gps in m'n phone). Gelukkig kondigt hij alles 3 maal aan (200m, 100m, nu), dus je snapt het wel. Daarnaast kwam ik vaak in de problemen omdat ik mijn route op googlemaps had getrokken en die geen rekening houdt met fietspaden. RunGPS loopt dan ineens te blaten dat je 50 naast de route zit. Maar over het algemeen ben ik er zeer tevreden over en we gaan het zeker gebruiken op weg naar Frankrijk. Daarnaast heb ik zowel zaterdag als zondag de hele tocht getracked met endomondo en de batterij van m'n sgs trekt beide naast elkaar prima zolang je hem in vliegtuigmodus houdt. Ik had op zaterdag na 206 km rijden en een totale duur van bijna 10 uur (lunch, lekke band, micropauzes) nog meer dan 20% smartphone batterij over, dus dat is weer een zorg minder.
Voor de liefhebbers, zaterdag: http://www.endomondo.com/workouts/nIPQekEJPq4 en zondag: http://www.endomondo.com/workouts/htbbevjOeL8

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 23-05-2011 09:56 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:58
Enorm veel wind gisteren. Vertrokken met tegenwind naar de Leeuw van Waterloo (was ik nog nooit geweest). Niet echt een superdag, de wind stond in het begin echt wel hard zodat ik mijn stuur iets steviger dan normaal moest vasthouden.

De terugweg was uiteraard veel plezanter, wind mee en dan vond ik vanaf overijse een weg die voor 15 km opnieuw geasfalteerd was. Vanwege “enkel lokaal verkeer” (omdat de stoep nog opnieuw aangelegd moest worden enzo) dus heel vlot rijden met amper verkeer.

Wel last van mijn allergieën de hele rit, ogen waren superrood bij het thuiskomen maar beetje oogdruppels en was in orde. 79 km, mijn langste ritje ooit tot nu toe :) Ook de 1000 km voor dit jaar gepasseerd. Ik hoop ook binnenkort 2 keer per week te kunnen rijden (’s avonds na het eten nogmaals) in plaats van enkel in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nog een vraagje trouwens. Ik heb afgelopen weekend een nasty kraak in m'n trapas opgelopen. Nou heb ik begrepen dat dat 8 van de 10 keer te fiksen is door de cups naast het bottom bracket los te draaien en goed in te vetten. Wat voor een sleutel is daar voor nodig? Ik heb ooit eens zo'n lidl gereedschap koffertje gekocht, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de juiste sleutel daar niet in zit, dus die wil ik gelijk even kopen als ik montagevet ga halen bij de fietsenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Welk systeem? Hollowtech II van Shimano? Daar heb je zo'n sleutel voor nodig

Afbeeldingslocatie: http://www.bikemagic.com/news/images/maint_htii_tighten_big.jpg

Met alleen de cups invetten ga je vrijwel zeker niet redden. Je zult de complete cups (met lagers) moeten vervangen. Alternatief is de cups openmaken, de lagers eruit wippen den boel opnieuw invetten. Dat wordt dan wel een klusproject, want officieel kan/mag dat niet volgens Shimano. Het is ook bijna niet de moeite, want een nieuw setje cups kost slechts een paar tientjes.

Tip: neem gewoon de 105-versie, die zijn exact hetzelfde als de Ultegra en DA versies. Als je wat langer van het gezeur af wilt zijn kun je ook kijken naar een setje cups/lagers van een ander merk (bijv. Acros of Hope). Die zijn vaak stukken duurzamer dan die Shimano-meuk (maar kosten ook meer).

Bij mij waren de lagers soms al na 3k versleten :X

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 23-05-2011 11:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb een 2006 bianchi via nirone met de originele fsa gossamer crankset. Is dat al Hollowtech 2? De rest van de fiets is een 105/ultegra mix.

edit: ah thanks voor de edit. Punt is wel dat ik een beetje zeker wil weten dat ik het goed doe, want ik vetrek zaterdag dus naar Franrijk met de fiets. Ik weet ook niet zeker of het bracket goed gevlakt is bijvoorbeeld. Lastig lastig, extra info maakt het moeilijker :)

[ Voor 48% gewijzigd door MrAngry op 23-05-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gossamer is ook HT2 (of eigenlijk MegoExo, maar die systemen zijn compatible)

Of het bracket gevlakt is kun vrij makkelijk zien. Draai één cup los: zie je lak zitten aan de zijkant van de brackpot --> niet gevlakt. Zie je blank aluminium --> gevlakt.

Als ie niet gevlakt is, even naar de FM om te laten vlakken. Klaar terwijl je wacht. Nieuwe cups erin draaien is een koud kunstje, dat is ongeveer net zo moeilijk als een dop op een colafles draaien. Wel even de schroefdraad goed schoonmaken en daarna een redelijke hoeveelheid montagevet erop smeren.

Mijn Bianchi 1885 uit 2007 werd overigens ongevlakt afgeleverd maar daar zat dan ook (oorspronkelijk) een (cr)ISIS crank in en geen HT2.

[ Voor 65% gewijzigd door havana op 23-05-2011 12:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ok duidelijk, 105 cups, montagepasta, HT2 sleutel kopen. Hopen dat ie gevlakt is. Los gaan. Winnen. Bedankt voor de duidelijke info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je zo snel geen montagepasta kunt krijgen is wat vaseline ook prima, trouwens. Hoe je de crank zelf loshaalt bij FSA weet ik trouwens niet, bij Shimano is dat een kwestie van een plastic dop losdraaien en 2 inbusboutjes. Zal niet heel anders zijn bij FSA.

Je kunt trouwens ook weer gewoon FSA cups kopen natuurlijk. Volgens mij zijn die een fractie beter dan die van Shimano.

[ Voor 106% gewijzigd door havana op 23-05-2011 13:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Harmen schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:16:
Zozo.... nice!
Zal een mooie combi worden.
Waarom geen Bianchi? Vind een Infinito erg fraai. O-)

[afbeelding]

Mijn volgende bike.... als die er komt.... eerst een kleine... kost al geld zat. ;)
De Oltre is anders ook niet lelijk, twijfel alleen of dat binnen zijn budget past (of het budget van wie dan ook... :+).

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_atrK-jBKJKY/TIbSdMtfUOI/AAAAAAAAMuQ/3PyAHhLd74Y/s1600/oltre+at+eurobike.jpg
* FMS is vandaag over de 10.000km mijlpaal gegaan, sinds aankoop in juli vorig jaar. :)

[ Voor 17% gewijzigd door FMS op 23-05-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zo dit is een mooi geretardeerd verhaal geworden. Ik had op het fietsforum nog een draadje gevonden waarin mensen beweerden dat de kraak in hun trapas was opgelost met het aandraaien van de snelspanners of het invetten van de zadelpen, dus ik heb dat net even getest. En ja hoor, snelspanner achterwiel superstrak gezet: Kraak weg.

Havana, hartelijk dank voor je inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

FMS schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:34:
[...]

De Oltre is anders ook niet lelijk, twijfel alleen of dat binnen zijn budget past (of het budget van wie dan ook... :+).

[afbeelding]
* FMS is vandaag over de 10.000km mijlpaal gegaan, sinds aankoop in juli vorig jaar. :)
Woo zowaar een mooie bianchi.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:42:
Zo dit is een mooi geretardeerd verhaal geworden. Ik had op het fietsforum nog een draadje gevonden waarin mensen beweerden dat de kraak in hun trapas was opgelost met het aandraaien van de snelspanners of het invetten van de zadelpen, dus ik heb dat net even getest. En ja hoor, snelspanner achterwiel superstrak gezet: Kraak weg.

Havana, hartelijk dank voor je inzet!
Graag gedaan, mochten die lagers nu gaan kraken weet je vast hoe het werkt 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn woon-werk fiets had ook een akelige kraak tijdens het trappen. Ik vermoedde dat het aan de trapas lagers lag (Shimano XT, ook hollowtech 2), dus afgelopen weekend de boel even los gedraaid en de lagers geinspecteerd. Niks kunnen vinden, lagers liepen voor mijn gevoel nog mooi soepel, dus de boel maar weer vastgezet en het gekraak is ineens ook over. Soms heb je gewoon van die kraakjes die niet terug te vinden zijn.

Nog een ander vraagje, misschien meer natuurkundig: ik was benieuwd naar een grove indicatie van het vermogen dat ik lever tijdens het fietsen. Volgens de Endomondo-app heb ik laatst tijdens een rondje van 70km zo'n 3700kcal verbrand. Lijkt me vrij veel, maar goed, ik ben dus gaan rekenen:

3700kcal is ongeveer 15.000.000 joules
Ik heb ongeveer 2,5 uur gefietst, dat is 9000 seconden

Ik zou dan gemiddeld 15.000.000/9000 = 1667 joules/seconde verbrand hebben. Aangezien 1 Watt overeenkomt met 1J/s zou mijn gemiddelde geleverde vermogen dan 1667W zijn? Dat klopt van geen kant natuurlijk, dat lijkt mij zo'n beetje een factor 10 te hoog. Mijn vraag is dan ook, maak ik een fout in mijn berekening (zeer aannemelijk, mijn laatste les natuurkunde is al een hele tijd geleden) of zit de Endomondo app er zoveel naast?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Er ontbreekt nog een veranderlijke in jouw berekening, nl de efficiëntie waarmee je die verschillende energievormen omzet (van chemische naar mechanische).
Bij de meeste mensen ligt die tussen 20 en 25%. (of zelfs 18-30%, is zeer persoonsafhankelijk)

Dus:
jouw wattage ligt dan tussen 333 en 416W. Dat is nog een grote marge en dient natuurlijk met een serieuze korrel zout genomen worden. Onder andere omdat het aantal kcal die je verbrand hebt volgens je hrm maar een schatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
.joeri. schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:43:
Er ontbreekt nog een veranderlijke in jouw berekening, nl de efficiëntie waarmee je die verschillende energievormen omzet (van chemische naar mechanische).
Bij de meeste mensen ligt die tussen 20 en 25%. (of zelfs 18-30%, is zeer persoonsafhankelijk)

Dus:
jouw wattage ligt dan tussen 333 en 416W. Dat is nog een grote marge en dient natuurlijk met een serieuze korrel zout genomen worden. Onder andere omdat het aantal kcal die je verbrand hebt volgens je hrm maar een schatting is.
Juist, je bedoelt dus dat al die apps (heb er meerdere geprobeerd en die geven binnen redelijke marge dezelfde hoeveelheid kcal aan) het aantal kcal weergeven die je moet eten om bij 20-25 % efficientie bij verbranding van van dat eten de energie te leveren om een bepaalde afstand in een bepaalde tijd te kunnen fietsen. Dat lijkt me dan inderdaad behoorlijk nattevingerwerk en totaal onbruikbaar voor wat voor informatie dan ook. Ik mocht willen dat ik gemiddeld 416W kon leveren gedurende 2,5u :P

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan calculeer je b.v. de factor wind nog niet eens mee, dat kan ook nog wel een factor 2 (in weerstand) schelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo gisteren voor het eerst met cadans meter gefietst en dat ging prima. Geprobeerd de frequentie constant rond de 90 te houden en dat was prima te doen. Dit ga ik een aantal maanden vol proberen te houden en dan op naar de 100...
Rondje Hoek van Holland (vanuit Delft) was 57 km, 1 uur en 55 minuten over gedaan. Windkrachtje 4-5 ZW. Gemiddelde van 29.6 km/h en topsnelheid van 50.4... Dat was wel even eng :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bovendien zijn caloriemetingen van fietscomputers en sportapps ontzettend onnauwkeurig (15% is geen uitzondering).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sterker nog, die endomondo app geeft bijna 2 maal zoveel aan als m'n polar hartslagmeter. Die caloriemeting moet je met zo'n grote korrelzout nemen dat ze hem beter helemaal weg kunnen laten. Ik heb daarover ook al geklaagd bij de ontwikkelaars (en ben gezien de support sectie niet de enige), maar voorlopig is er nog niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Goed, ik ga op zoek naar een nieuwe fiets. Na een onbenullige botsing zijn mijn wiel en voorvork krom. Geraamde schade ruim 500 euro. Dit is voor mij een verhaalschade. Daarbij zijn mijn banden versleten en ben ik toe aan een nieuwe ketting en cassette. De vraag is dus of ik ruim 650 euro ga investeren in een 3 jaar oude fiets of op zoek ga naar iets nieuws. Een nieuwe fiets lijkt mij een betere deal. Aangezien ik al jaren 'droom' van een Bianchi richt ik mij daar in eerste instantie op. Richtprijs is ca. 1.500 euro. Komend weekend helaas pas tijd om eens wat winkels te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Weet je dat zeker ;) ?

Ik heb de drie haren op mijn hoofd vandaag nat gemaakt en mijn kraagje maar even omhoog gezet...
http://hetiskoers.nl/2011/de-fiets-en-zijn-baasje/

Gisteren overigens met twee fanatieke collega's een klein stukkie gefietst (42km) waarvan 35km met bijna 38 gemmiddeld. Met de tong tussen mijn spaken en laf weinig kopwerk, dat wel :P
Nieuwe zadel lijkt goed te zitten, maar ik moet nog een langere toch doen om het zeker te weten. Mijn wiel is gelukkig ook weer snaarstrak na een paar uur prutsen voor een nieuwe spaak.

[ Voor 91% gewijzigd door TheLemon op 24-05-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

TheLemon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:51:
Ik heb de drie haren op mijn hoofd vandaag nat gemaakt en mijn kraagje maar even omhoog gezet...
Blijkbaar doe ik dan niet aan opsmuk :'(.

Ik heb ondanks het scheurtje in mijn teen weer gefietst! twee keer een uurtje, zaterdag en vandaag. Teen helemaal vastgetaped aan andere tenen en op de tacx zodat er geen vervelende schokken zijn enzo. Zaterdag ging het so so (moest toch goed de voet op de zool drukken om geen last te hebben, kon daardoor geen hoog beentempo draaien), maar vandaag eigenlijk prima. 140 hartslag en ~100-110 rpm voor een uurtje eigenlijk zonder problemen. Gematigd positief dus. Volgens de sportarts mag ik eind volgende week weer normaal trainen, maar uiteraard eerst even wat korter dan voorheen en dan weer opbouwen, maar wel met wat grotere stappen. Al met al zal ik over een week of 3-4 qua trainingsintensiteit weer terug zijn op het niveau voordat ik besloot een drempel te schoppen, dus het valt allemaal nog redelijk mee.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Weet je dat zeker ;) ?

Die instappers heb ik al, zit dus wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Weet je dat zeker ;) ?

Gisteren overigens met twee fanatieke collega's een klein stukkie gefietst (42km) waarvan 35km met bijna 38 gemmiddeld. Met de tong tussen mijn spaken en laf weinig kopwerk, dat wel :P
Nieuwe zadel lijkt goed te zitten, maar ik moet nog een langere toch doen om het zeker te weten. Mijn wiel is gelukkig ook weer snaarstrak na een paar uur prutsen voor een nieuwe spaak.
Dat artikel is geschreven door een persoon met een Trek en alleen over Trek is hij helemaal positief. Daarnaast staat het artikel vol met onwaarheden. Maar het is dan ook grappig bedoeld zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ja idd.... ach wel grappig om te lezen.... voor de rest een beetje over 1 kam scheren. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinohansman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:29
Nou ja echt positief is hij ook niet over Trek. Kan de vergelijking met een saaie japanner toch niet bepaald positief noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Cannondale staat er niet bij :P

Speaking of which, ga mijn fiets vanmiddag afhalen in Roden :)

Vrijwel alle onderdelen zijn inmiddels besteld. De boel wordt vanavond gestript, ik denk de fiets begin volgende week up and running te hebben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Leuk!
Tussentijdse foto's worden zeker geapprecieerd ;)

Volgende week ga ik waarschijnlijk een setje Cosmic Carbone SL halen.
Of kent iemand iets gelijkwaardig? (stevig, hoge carbon velg, alu velgrand, niet te prijzig, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58
Gisteren meting gehad bij Velometric. Erg blij dat ik het gedaan heb. Zadel uiteindelijk iets van 2.7 cm omhoog en 5 mm naar achter. Merkte meteen verschil in mijn knie en algemene houding (minder druk op mijn armen en nek). Mijn zadel zou zelfs nog een 3 tal milimeters omhoog kunnen, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat mijn benen niet gelijk zijn qua lengte. Ik merkte dat ik dan mijn voet ook moest gaan strekken waardoor het ging klapperen (minder controle).

Als de problemen met mijn knie toch aanhouden dan gaan we kijken naar het plaatsen van een extra plaatje onder mijn schoen om beide benen gelijk te trekken.

Zaterdag de Vechtdaltoer rijden. Ben erg benieuwd hoe dit verschil gaat voelen.
Het blijft me alleen verbazen dat je denkt dat je goed zit op basis van de binnenbeenlengte, maar dit uiteindelijk niet blijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ieder lichaam is anders, zadelhoogte op basis van binnenbeenlengte bepalen is slechts een gemiddelde, een startpunt.

Ik zal foto's enzo posten van de opbouw. Eerst de boel maar eens aan de weegschaal hangen vanavond :)

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 25-05-2011 11:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
WaSteiL schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:13:

Het blijft me alleen verbazen dat je denkt dat je goed zit op basis van de binnenbeenlengte, maar dit uiteindelijk niet blijkt te kloppen.
Zo verwonderlijk is dat niet. De ene persoon met een binnenbeenlengte X heeft een bovenlijf met lengte Y, de andere heeft bij een identieke binnenbeenlengte een bovenlijf met een lengte Z, tel hier ook nog eens verschillende armlengte bij op. Het zou dan juist verbazingwekkend zijn wanneer de fietsen van deze twee personen een gelijke maatvoering / afstelling zouden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 12:58
Daar ben ik nu dus ook achter. Dan zie je dat het geld het zeker waard kan zijn om een fietsmeting te doen. Ook voor mij als recreatieve rijder zonder wedstrijd aspiraties. Ik wil alleen wel gewoon zonder blessures rijden.

Grappige is ook wel dat die gozer zei dat fietsers al gauw een pijntje accepteren aangezien het onderdeel is van het fietsen. Vooral door lange ritten e.d. En dat we hierdoor de echt belangrijke pijntjes soms misschien wat wegcijferen. Klinkt wel herkenbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

Ach, fietsen is ook een kwestie van doorbijten natuurlijk ;) Pijntjes? Neem maar een paracetamol als je weer terug bent :9

Ik moet ook hoognodig weer eens gaan fietsen, maar daarvoor moet ik eerst m'n astma weer onder controle krijgen en met een huisarts die er niks vanaf weet wordt dat lastig. Dus, eerst een andere huisarts, dan andere medicatie en dan kan ik er weer volle bak tegenaan :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijk een beetje zadelpijn aan het begin van het seizoen is simpelweg niet te voorkomen als je het mij vraagt.

Ik heb in mijn eerste seizoen ook de fout gemaakt om met rugpijn door te rijden. Ik dacht het aan mij lag. Heb toen tijdens de Marmotte zelfs 3x af moeten stappen vanwege de pijn. Uiteindelijk met pijnstillers uitgereden. Wat bleek: ik reed gewoon op een veel te korte fiets. Ben van een stuurpen van 11 naar 14 gegaan (later nog 13 en 12 geprobeerd trouwens) en weg waren de klachten...

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 25-05-2011 14:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

Bij langere ritten ook niet als je het mij vraagt. Als ik nonstop 100(+)km fiets op 1 dag, dan krijg ik op een gegeven moment echt wel last van zadelpijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:05:
Cannondale staat er niet bij :P

Speaking of which, ga mijn fiets vanmiddag afhalen in Roden :)

Vrijwel alle onderdelen zijn inmiddels besteld. De boel wordt vanavond gestript, ik denk de fiets begin volgende week up and running te hebben.
Bij welke winkel in Roden koop je die fiets? Ik hoorde laatst van een kennis dat hij een Eddy Merckx in Roden op ging halen die hij voor de helft van de adviesprijs had gekocht (model van vorig jaar).

Foto's zijn altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Futurum heeft vandaag de edge 800 in de aanbieding. Wellicht interessant voor iemand hier. http://www.futurumshop.nl...garmin-edge-800-gps.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag bij de FM langsgereden en mijn Supersix met 105 (maat 56) gehaald.

Complete fiets werd iets luxer geleverd dan vooraf besproken, namelijk met Mavic Aksium wielen en 105-remmen. En een triple ipv. een compact, maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/35kl5wi.jpg

Gewicht voor het strippen

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/rkpheh.jpg

De boel werd meteen op de montagestandaard geparkeerd....

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2wcqqhl.jpg

En een uurtje later hadden we dit over...

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/2333/img0483o.jpg

Gewicht frame (zonder balhoofdlagers, inclusief zadelpenklem en BB30 lagers)

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/5971/img0485h.jpg

Gewicht vork

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6761/img0486fx.jpg

Eerste klusje is al gedaan; 12 cm Ritchey stuurpen erop en de houder voor de Garmin. Stuurpen is tijdelijk, ik had deze nog liggen en wil kijken of de afstelling klopt voordat ik een andere bestel.

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/7393/img0488wv.jpg

Tafeltje vol met spullen....

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/1317/img0490pv.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
mooi frame in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Dat lijkt me nog een netjes gewicht met 'goedkope' groep erop :)
Nette frame wel!

Ik zou me niet kunnen inhouden voor een testritje... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Erg mooie fiets Havana! Standaard vind ik hem al erg mooi, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
argro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:45:
Goed, ik ga op zoek naar een nieuwe fiets. Na een onbenullige botsing zijn mijn wiel en voorvork krom. Geraamde schade ruim 500 euro. Dit is voor mij een verhaalschade. Daarbij zijn mijn banden versleten en ben ik toe aan een nieuwe ketting en cassette. De vraag is dus of ik ruim 650 euro ga investeren in een 3 jaar oude fiets of op zoek ga naar iets nieuws. Een nieuwe fiets lijkt mij een betere deal. Aangezien ik al jaren 'droom' van een Bianchi richt ik mij daar in eerste instantie op. Richtprijs is ca. 1.500 euro. Komend weekend helaas pas tijd om eens wat winkels te bezoeken.
Stiekem vandaag al even langs de winkel gereden. Heb even proefgezeten op een Bianchi B4P MONO-Q carbon. Mijn huidige fiets is een maatje 60, maar heb de afgelopen jaren meer dan eens gedacht dat deze eerder te groot dan te klein was. Ik moest namelijk voor mijn gevoel net iets te ver reiken naar het stuur. De Bianchi was een maatje 57 en dat zat op zich wel goed. Twijfel alleen of het niet té klein is. Aan de andere kant scheelt de afstand van zitbuis tot balhoofd (horizontaal gemeten) maar 1,5 cm (575 mm nu, 560 mm bij de Bianchi). Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt om a.s. zaterdag even een proefrondje te gaan maken. Iemand nog (specifieke) tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb net m;n 105 cassette vervangen terwijl ik er voor m'n gevoel maar +/- 4000 km op getrapt heb. M'n 3e ketting (op deze cassette) trapte door op de 16. Hoe lang doen jullie met die dingen?

edit: mooi frame Havana!

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 25-05-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb met mijn 105 cassette met ketting allebei zo'n 4300km gereden en alleen mijn ketting is wat gecorrodeerd, waardoor ik hem steeds moeilijker schoon krijg en hij ook moeilijker te smeren is. De cassette ziet er nog prima uit en het hele zaakje draait nog erg soepel.
Ik hou het op zich ook best netjes schoon en droog en rij zelden in slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
4000 km voor een cassette is veel te weinig, ik doe wel 20k met een cassette (maar ik vervang wel iedere 3500 km mijn ketting!).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vervang m'n kettingen nog vaker dus (heb zo'n metertje, bij 0,75% slijtage gaat ie eraf). Het zou eventueel kunnen dat ik er wat meer opgereden heb, maar meer dan 1000km zit ik er niet naast. Ik zat ook een beetje verbaasd te kijken dat ie al doortrapte. Wat zou kunnen is dat ik de 16 iets te religieus gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zou je geen probleem met je derailleur kunnen hebben? Of verkeerde kettinglengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mooi frame idd, die SuperSix. :)

Ik laat vandaag een 39 binnenblad op zetten; de 34 is volkomen nutteloos in Nederland, ondanks dat ik met een poldercassette rijd. Hopelijk zal de boel niet slechter schakelen met een TA-Campa combinatie. Campa kettingbladen zijn gewoon ontzettend duur en moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
TheLemon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:08:
Zou je geen probleem met je derailleur kunnen hebben? Of verkeerde kettinglengte?
Kettinglengte lijkt me ok, ik heb er altijd goed op gelet dat ie net zo lang is als de ketting die er standaard opzat. Volgen mij zit ik aan 110 schakels oid (nieuwe ketting was 112, 3 eraf gehaald + 1 quicklink =110) op een triple.

Wat voor een probleem met de derailleur denk je aan? Bedoel je afstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Zijn de tandwielen vooraan nog in orde?
Want die kunnen (vooral de kleinste dan) ook nog wel eens aanleiding geven tot doortrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
FMS schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:23:
Mooi frame idd, die SuperSix. :)

Ik laat vandaag een 39 binnenblad op zetten; de 34 is volkomen nutteloos in Nederland, ondanks dat ik met een poldercassette rijd. Hopelijk zal de boel niet slechter schakelen met een TA-Campa combinatie. Campa kettingbladen zijn gewoon ontzettend duur en moeilijk verkrijgbaar.
Is geen probleem, ik peddel al heel wat jaartjes rond diverse TA combinaties. Momenteel al 3 jaar met een Campa buitenblad en een TA Nerius binnenblad (39). Geen centje pijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
.joeri. schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:16:
Zijn de tandwielen vooraan nog in orde?
Want die kunnen (vooral de kleinste dan) ook nog wel eens aanleiding geven tot doortrappen.
Ja, het doortrappen was ook echt alleen op de 16 achter. En voorbladen zien er nog uitstekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:51:
[...]
Stiekem vandaag al even langs de winkel gereden. Heb even proefgezeten op een Bianchi B4P MONO-Q carbon. Mijn huidige fiets is een maatje 60, maar heb de afgelopen jaren meer dan eens gedacht dat deze eerder te groot dan te klein was. Ik moest namelijk voor mijn gevoel net iets te ver reiken naar het stuur. De Bianchi was een maatje 57 en dat zat op zich wel goed. Twijfel alleen of het niet té klein is. Aan de andere kant scheelt de afstand van zitbuis tot balhoofd (horizontaal gemeten) maar 1,5 cm (575 mm nu, 560 mm bij de Bianchi). Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt om a.s. zaterdag even een proefrondje te gaan maken. Iemand nog (specifieke) tips daarvoor?
Ik zou dan een proefrondje proberen te maken met dezelfde maat stuurpen als je nu hebt.
Mogelijk komt dat net goed uit met de wat kortere bovenbuis.
Overigens leidt TE kort zitten snel tot rugklachten wegens de te bolle rug en meebewegen van het bekken.

Let eens op Johnny Hoogerland, die zit IMO te kort en ook te laag (zadel) op z'n fiets.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De postbode heeft vanmiddag twee enveloppen door mijn brievenbus gedaan. Allereerst een Stronglight CT2 39T binnenblad, besteld via Carbonfreaks.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/174/img0491qu.jpg

Uit Duitsland kwam een zakje met gele veloplugs. Zoals je ziet wegen 44 veloplugs (dat is de hoeveelheid die ik nodig heb voor mijn nieuwe wielen) niet veel (8 gram!).

Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/2293/img0493t.jpg

Ik verwacht later vandaag ook nog de TNT pakketdienst met één, of wellicht zelfs meerdere dozen :)

Morgen verwacht ik de wielen en de Red groep van Salden.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 26-05-2011 15:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Zucht, fietsenboer heeft een beetje staan prutsen vandaag. Kreeg zojuist een telefoontje met dat TA bladen niet op een compact Campa crank passen, wat natuurlijk onzin is... goed, ik hoor het zo wel als ik het ga ophalen.

* FMS = bummed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige nieuwere Campagnolo compact crankstellen hebben 1 bout(gat) dat licht verzet is t.o.v. de 100mm steelcirkel, waardoor een standaardblad niet past.
Volgens berichten op Duitse forums (Duitsers mogen graag diepgaand dit soort dingen uitdiepen) is het met wat vijlwerk op te lossen....

Ik heb een zeer lage dunk van fietsenmakers (het sleutelen aan fietsen is IMO kinderlijk eenvoudig), maar een kettingblaadje monteren moeten de meesten toch kunnen (mits het passend is...)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Vanmiddag ff bij de fysio geweest, om eens te kijken wat hij van mn enkel vond. Ik loop al ruim een maand mank na een voetbal wedstrijd, waar ik weggleed. Kennelijk toch mn enkelband deels gescheurd :( had de eerste paar dagen echt een ei op mn enkel zitten. Ik dacht dat dat wel zou wegtrekken met een week of twee, maar volgens de fysio kan het 2 tot 3 maanden duren. En zelfs daarna is en blijft het zwak.

Dus ik vroeg wanneer ik weer eens kan gaan hardlopen. Na de zomer pas, nu echt niet aan beginnen. Wielrennen dan? Ook minimaal een maand wachten nog :'( :'( dan ben ik net op vakantie, dus dat word pas in augustus weer wieleren. Grrrrr.. ik zal nog een keer invallen voor een collega voor een voetbal wedstrijd :/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:20:
Sommige nieuwere Campagnolo compact crankstellen hebben 1 bout(gat) dat licht verzet is t.o.v. de 100mm steelcirkel, waardoor een standaardblad niet past.
Volgens berichten op Duitse forums (Duitsers mogen graag diepgaand dit soort dingen uitdiepen) is het met wat vijlwerk op te lossen....
Bleek dus dat ze een Zéphyr hebben proberen te monteren, terwijl ze een Nerius hadden moeten gebruiken. Mijn crank is overigens een 2008 of 09 model. Ik heb nu zelf maar de tools en een 38 Nerius besteld. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanavond twee pakjes van de TNT.

Time RXS pedalen (2de hands) komen van een kerel van 't fietsforum en gaan dienst doen op mijn Bianchi.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/4817/img0496uq.jpg

De carbon versie RXS komt op de Cannondale en is slechts 15 gram lichter!

Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/6255/img0497qr.jpg

Ook in het doosje uit Duitsland de KCNC snelspanners....

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/6207/img0499pi.jpg

Daarnaast nog een setje met klein grut...

Afbeeldingslocatie: http://img860.imageshack.us/img860/5387/img0505h.jpg

Ik werd vanmiddag ook nog verblijd met een PM van een kerel van 't fietsforum, die twee gebruikte Tune Wasserträger aanbod aan een spotprijs. Hij bleek ook nog eens in Groningen te wonen. Net even langsgefietst op de stadsfiets en een praatje gemaakt (aangenaam!)

Beetje brakke foto, maar gewicht is 20 gram inclusief schroefjes....

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/3091/img0510o.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
@Widow:
ai, dat is balen!
Zou je eventueel mogen zwemmen? Dan kan je toch nog iets doen van sport gedurende die periode.

@havana:
Nice!
Tegen wanneer zie je hem ongeveer klaar te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik hoop morgen (dan krijg ik de SRAM Red onderdelen), maar ik weet niet of ik de wielen dan al heb.

Zo niet, dan ga ik natuurlijk al wel rijden met de Vista's uit de Bianchi :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Pater

Terry Tate

Zo! Vandaag mijn fiets helemaal gepoetst, nieuwe buitenbanden erom gezet (mijn Vittoria Rubino Pro 2 vervangen met Continental GP4000S, ben benieuwd!), binnenbanden gecontroleerd, ketting ingevet en de remschoentjes allemaal vervangen. Ze hadden er 'slechts' 4.000 km erop zitten, maar ik doe over precies 2 weken mee met de Alpe d'HuZes.

It's gonna be one hell of a bitch!

Linkje naar mijn actiepagina: http://deelnemers.opgeven...es/pater/harry-de-bruijn/

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ziet er allemaal goed uit Havana. Misschien is het handig als je de plaatjes upload via tinypic. Dan krijg je namelijk dat de foto's gelijk in het forum staan ipv al die linkjes met pop-ups. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Weet ik maar die site liep gisteren te klootzakken!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Pater schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:40:
Zo! Vandaag mijn fiets helemaal gepoetst, nieuwe buitenbanden erom gezet (mijn Vittoria Rubino Pro 2 vervangen met Continental GP4000S, ben benieuwd!), binnenbanden gecontroleerd, ketting ingevet en de remschoentjes allemaal vervangen. Ze hadden er 'slechts' 4.000 km erop zitten, maar ik doe over precies 2 weken mee met de Alpe d'HuZes.

It's gonna be one hell of a bitch!

Linkje naar mijn actiepagina: http://deelnemers.opgeven...es/pater/harry-de-bruijn/
Ik ga m'n fietsje komend weekend wat liefde geven, ook de nieuwe GP4000S erop, remblokjes voor en achter, flink poetsen en de ketting netjes maken.

Je bent goed bezig qua sponsoring d:)b

Bij mij/ons worden de ontbrekende bedragen aangevuld door het bedrijf. (gaan met 2 teams)

Mijn actiepagina: http://deelnemers.opgeven.../robschouten/rob-schouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:50:
Weet ik maar die site liep gisteren te klootzakken!
Jammer dat ik m'n fiets hier in Groningen niet kwijt kan. Lijkt me wel mooi om eens een tochtje te rijden. Als ik zo lees wat jij elke keer fietst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:54:
Vanavond twee pakjes van de TNT.

Time RXS pedalen (2de hands) komen van een kerel van 't fietsforum en gaan dienst doen op mijn Bianchi.

[afbeelding]

De carbon versie RXS komt op de Cannondale en is slechts 15 gram lichter!

[afbeelding]

Ook in het doosje uit Duitsland de KCNC snelspanners....

[afbeelding]

Daarnaast nog een setje met klein grut...

[afbeelding]

Ik werd vanmiddag ook nog verblijd met een PM van een kerel van 't fietsforum, die twee gebruikte Tune Wasserträger aanbod aan een spotprijs. Hij bleek ook nog eens in Groningen te wonen. Net even langsgefietst op de stadsfiets en een praatje gemaakt (aangenaam!)

Beetje brakke foto, maar gewicht is 20 gram inclusief schroefjes....

[afbeelding]
Ik wist dat er weinig gewichtsverschil bestond tussen de RXS Carbon en de gewone, maar 15 gram?! sheesh.. Ik geef toe; het ziet er gelikter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren de hele middag / avond bezig geweest, dit is het voorlopig eindresultaat. Stuurlint moet nog gewikkeld worden en de derailleurs moeten nog afgesteld worden.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2chqck9.jpg

Helaas kwam de SRAM Red crank niet binnen en moet ik het dus voorlopig met de FSA triple doen.

Gewicht is op dit moment 7.3 kg.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 28-05-2011 07:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf hoor, de vormgeving van de wielen lijkt wel te zijn gemaakt voor het frame. Verkoopt Cannondale de frames niet los, of heb je een overjarig model met veel korting gekocht? Ik zal Groningen eens in de gaten houden of ik je zie fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Ik heb de afgelopen maanden erg veel kilometers op de Tacx gemaakt, wat doet dat met je achterband? Ik ga het ding sowieso vervangen voor AD6 maar kan daar misschien beter nog even mee wachten tot vlak voor vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:03

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Havana,het ziet er super uit. De wielen passen inderdaad precies bij het frame.