Ik heb die Selle Italia SLR XC ook! Erg prettig zadel. Juist omdat hij zo hard is krijg ik totaal geen last van m'n zitvlak. Als ik een uurtje op m'n Gazelle Davos rijd heb ik gelijk last. Daar zit dan ook zo'n oversized gel-zadel op. Totaal niet fijn.TheLemon schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:02:
Gisteren na een paar winkelbezoekjes blijkt dat het lastig is om aan spaken voor mijn Easton EA70's te komen
Daarna drie uur bezig geweest, cassette moest eraf en toen natuurlijk weer strak en recht afspannen die handel, pff wat een klus. Hierbij zag ik overigens dat een aantal kransjes zich al een aardig eindje in de cassettehouder hadden gevreten...
De verkoper (Cycletrend in Utecht) had overigens geen goed woord over voor Easton, dus ik heb het idee dat ik een behoorlijke miskoop heb gedaan. Nou ja misschien valt het mee en anders komen er volgend jaar toch maar nieuwe wielen.
Ik heb ook een nieuw zadel gekocht, kan hem eerst uitproberen nu en evt ruilen net zolang tot ik tevreden ben. Het is een Selle Italia SLR XC geworden. Thuis kwam ik erachter dat dit eigenlijk de MTB (X-Country) versie van de SLR is, maar na wat research vind ik dat eigenlijk wel prima. Het enige verschil met de raceversie is namelijk dat de zijkanten exta versterkt zijn met kevlar tegen schade bij vallen etc. Zal misschien ietsje zwaarder zijn, maar ik vind 175gr nog steeds prima en gewicht boeit me sowieso niet echt.
Ik had de laatste tijd wat meer last van mijn zitbotten, mijn oude zadel bleek veel te zacht te zijn, dus daarom nu maar een kneiterharde (en mooi witte) uitgezocht. Ben benieuwd, hopelijk kan ik dit weekend vast een proefritje maken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19