Laten we wel wezen, de startpost van dit gigantische topic bevat gewoon geen enkele info voor nieuwe mensen om zich in te lezen. Immers, de start van deze topic is gewoon een vraag om advies welke zbox te kopen voor die persoon.
Men gaat niet 138 pagina's doorzoeken om te kijken of hun vraag al beantwoord is (ook al is er een zoekoptie, maar op welke trefwoorden moet je dan zoeken?).
Misschien is het verstandig om de start post goed op te zetten, of misschien een nieuw (vervolg) topic voor de Zotac Zbox te starten met een nette startpost.
Het bijhouden van elke zbox die uit komt is inderdaad niet te doen, maar grote lijnen, indicaties en uitleg kan prima in de startpost. Waardoor nieuwe mensen (zoals ik) niet op het eerste oog door de bomen het bos niet meer zien bij de Zboxen.
Door de uitleg van de naamgeving wordt er al veel meer duidelijk (AD=AMD processor, ID=Intel, plus is complete doos, etc). Als er dan ook een soort van indicaties gegeven worden dan scheelt dat al een heleboel.
Al ben ik ook van mening dat zonder info en eigen zoekwerk vragen welke zbox iemand moet nemen natuurlijk nog steeds "not done" is.
Wat ik in zo'n startpost zou zetten;
1. Inleiding
Wat is een zbox, wat doet het en waarvoor is het bedoeld (waarvoor wordt het gebruikt).
2. Uitleg naamgeving
Waar staat ID/AD voor, wat is plus, wat houdt de volgnummer in, etc.
3. Basis benchmark voor de veelgebruikte processors/gpu's.
In veel zboxen worden de AMD E350/E450 gebruikt, de intel i3, de gpu HD2500/HD4000, etc. Als hiervan een basis "benchmark/uitleg" gegeven kan worden kan iedereen al makkelijker een inkijk krijgen wat bepaalde onderdelen doen.
4. Uitleg verschillende besturingssystemen
Van windows/linux/Openelec een korte beschrijving met de voor en nadelen en de (on)mogelijkheden van de besturingssystemen.
5. Baseline informatie
Korte baseline waarin staat welke zbox bijvoorbeeld basis media speelt. Bijvoorbeeld alle zboxen vanaf box Y spelen hd content af, maar als je 3d, of dtshd, of xbmc wilt dan moet je toch minimaal zbox X hebben of processor Y.
6. Overige info?
Ik weet verder niet heel veel over de zbox of het maken van een topic start dus bij deze alles wat ik vergeten ben er ook in.

Misschien nog basis advies geheugen/ssd?