Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
"ik wil de best mogelijke audio kunnen afspelen" << dat mag je even wat verduidelijken wat je daarmee precies bedoelt te zeggen.

Als je twijfelt over de AD13 dan is het mogelijk de moeite waard om voor de NIET plus versie te gaan, scheelt ruim 100 euro in prijs en voor dat prijsverschil zou je gemakkelijk 4GB aan werkgeheugen en een 128GB ssd aan kunnen kopen i.p.v. die 2GB en 64GB ssd die de plus-versie heeft.

http://tweakers.net/price...2841/325197;331286/serie/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:09:
"ik wil de best mogelijke audio kunnen afspelen" << dat mag je even wat verduidelijken wat je daarmee precies bedoelt te zeggen.

Als je twijfelt over de AD13 dan is het mogelijk de moeite waard om voor de NIET plus versie te gaan, scheelt ruim 100 euro in prijs en voor dat prijsverschil zou je gemakkelijk 4GB aan werkgeheugen en een 128GB ssd aan kunnen kopen i.p.v. die 2GB en 64GB ssd die de plus-versie heeft.

http://tweakers.net/price...2841/325197;331286/serie/
Met de beste audio bedoel ik dat ik de hoogste kwaliteit wil kunnen afspelen via netwerk of usb.Ik heb nu een mede8er en ik heb soms films met bv master audio waarbij de audio niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je doelt op audio bij films en je wilt een HD audio stream (bitstream) als dusdanig ook af kunnen spelen dan valt OpenElec af als basis voor XBMC als je voor AMD gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:14
waaromikniet schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:52:
[...]

Met de beste audio bedoel ik dat ik de hoogste kwaliteit wil kunnen afspelen via netwerk of usb.Ik heb nu een mede8er en ik heb soms films met bv master audio waarbij de audio niet lekker loopt.
Ik heb 2 weken geleden de ad 12 aangekocht. Werkt supergoed met openelec. Speel alles oo van nas af, ook bijna alles 1080p. Betreft geluid moet ik hardware lover gelijk geven. Ad12 met openelec kan geen hd audio aan maar volgens een maat van me is dat verschil zo miniem dat het te verwaarlozen is. Natuurlijk zullen audiofreaks altijd het tegendeel beweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaromikniet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:11:
Als je doelt op audio bij films en je wilt een HD audio stream (bitstream) als dusdanig ook af kunnen spelen dan valt OpenElec af als basis voor XBMC als je voor AMD gaat.
Kan openelec / xbmc dat niet aan of komt het door de AMD chipset?
Dus met bv nvidia en openelec wil het weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lees eens een eindje terug in dit topic en het zal allemaal duidelijk worden waarom AMD en OpenElec nog geen gelukkige combinatie is als het weer kunnen geven van bitstream audio een eis is.

Er wordt nu heel erg zwaar aan getild maar minder dan één jaar geleden kon XBMC (en OE) nog geen bitstream audio afspelen (zonder downmix), dus waarom hier nu zo zwaar aan getild wordt door sommigen is mij ook niet duidelijk. Ik vind het persoonlijk wel prettig hoor, dat het wel kan, maar als ik voor een voordelige AMD Media oplossing zou moeten kiezen (als HTPC), en dat zou de enige beperking zijn, dan zou ik hem daarom niet zomaar opzij schuiven. AC3 en DTS klinken ook prima hoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn Zotac id80 geeft ineens geen beeld meer over HDMI. Als ik hem aanzet hoor ik 1 piepje, maar ik zie helemaal niks noppes nada.

Iemand enig idee hoe ik hem kan forceren beeld via HDMI te geven? Aangezien het moeilijk dingen aanpassen is, als je geen reet ziet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Geen DVI>HDMI verloop in huis? Dat zou anders ook nog kunnen als test.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nope, dat soort kabels heb ik helaas niet liggen. Had er al naar gekeken.

Heb inmiddels al opengemaakt batterij van bios verwijderd en vervolgens op powerknop gedrukt om bios te resetten (begrijp dat dat de manier is), maar daarna blijft hij geen beeld geven. Enkel het piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het is een stekkertje, geen kabeltje, maar die zal je ook beslist niet hebben dan. Ze werden vaak standaard meegeleverd bij diverse videokaarten voordat ze later een HDMI uitgang gingen toevoegen.

Bij de ID80 die ik heb staan komt er direct beeld wanneer deze is aangesloten op een monitor, aangesloten op TV komt er echter pas beeld bij het Windows bureaublad. Beiden aangesloten via de HDMI aansluiting.

Ik neem aan dat je eerst wel gewoon beeld hebt gehad maar nu ineens niet meer, zonder wat te wijzigen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb inderdaad geen adapter (in welke vorm dan ook :P).

Heb inderdaad niks gewijzigd. Laatste wat ik had gedaan is hem uitzetten en toen ging windows wat updates installeren. Daarna heeft ie dag uitgestaan en wilde net weer opstarten, maar niks dus.

Hij lijkt overigens wel aan het opstarten te zijn. Ik hoor de schijf wel ratelen. Misschien is ie dan heeeeeel lang bezig nog met die updates en krijg ik ook pas bij bureaublad beeld (even duimen).

Edit: En ik heb beeld! Half uur wachten en nu ineens scherm dat "computer was unable to start" en melding dat hij het nu probeert te repareren, maar dat hij in de tussentijd misschien wel meerdere keren gaat restarten. Vermoed dus dat hij in die loop vast zat en ineens verder was gekomen dat ie wel beeld kan geven.... Thx voor de info dat jij op je tv pas bij bureaublad beeld krijgt, anders had ik nooit zo lang gewacht. Nu nog hopen dat Windows de boel kan fixen...

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-06-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24

Dreanor

Joene

De Zotac Zbox ID83 een goede keuze voor enkel XBMC met alle toeters en bellen aan? Waarbij de content (films/muziek) van een NAS gehaald worden. Of is dit overkill? De reden voor deze kast is de optische audio aansluiting (mijn soundbar heeft enkel 2 optische aansluitingen).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het zou best overkill kunnen zijn maar daar staat tegenover dat je ook wat lucht hebt mochten de toeters en bellen van een groter en zwaarder formaat worden, in de nabije of wat verdere toekomst. Standalone OS (Linux, OpenElec, enz.) of Windows omgeving?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Windows, ik heb nog een win7 home premium hier liggen die ik daarvoor wil gebruiken. Dan kan ik ook eventueel nog andere dingen laten draaien (teamspeakje of iets dergelijks (niks 24/7 ofzo)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dan zou ik je toch ook graag een Sata-III SSD willen adviseren, dat geeft zoveel meer aan snelheid en plezier bij gebruik dat het zeker een verantwoorde extra uitgave is. 128GB Sata-III SSD met leessnelheden van +400MB/sec. zijn al voor minder dan € 80,- verkrijgbaar. 64GB al vanaf zo'n € 55,- waardoor een 128GB versie voor die geringe meerprijs heel goed is te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik neem sowieso een ssd en ik koop ook niet de 83 plus uitvoering maar stel het lekker zelf samen met 8 (of 16)GB geheugen. Bedankt voor het advies was zelf nog aan het kijken welke ssd te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen adviseren over welk type ZBox ik moet aanschaffen. Ik wil hem met name gaan gebruiken om HD films en series af te spelen, te internetten en muziek te streamen.

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen want zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

waaromikniet schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Kan openelec / xbmc dat niet aan of komt het door de AMD chipset?
Dus met bv nvidia en openelec wil het weer wel?
Het ligt inderdaad aan de Linux drivers van AMD. Op iedere Linux distributie zul je dit dus hebben.

Het komt er op neer dat het volgende niet mogelijk is:
- DTS-HD
- TrueHD

Wel mogelijk is:
- Dolby Digital
- DTS
- LPCM

Let wel dat je alleen iets aan DTS-HD en TrueHD hebt als je versterker dit ook ondersteunt! Als je versterker dit niet ondersteunt is de belemmering van de drivers dus helemaal geen probleem; je versterker kan het immers toch niet afspelen.

Voor wat betreft de kwaliteit van de audio denk ik niet dat je verschil zal kunnen horen tussen AMD, Intel of nVidia.

@FrenkArtz
Iedere huidige ZBox kan dit, vanaf AD02 met een AMD E-350 processor tot aan de nieuwe modellen met een Intel i3. Het ligt er alleen aan wat je er aan uit wil geven.

De AD02 zou ik zelf niet meer voor kiezen. Uitlopend model dus er is sowieso al moeilijk aan te komen. Zelf heb ik de AD06 en die doet HD op z'n sokken en is met OpenElec ook lekker snel.

Plus-versies zou ik zelf ook niet nemen. Leuk dat je 'm dan kant en klaar krijgt, maar als je een losse ZBox, losse HDD en geheugen koopt ben je vaak een stuk goedkoper uit.

[ Voor 24% gewijzigd door RvL op 17-06-2013 12:55 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:11:
Zou iemand mij kunnen adviseren over welk type ZBox ik moet aanschaffen. Ik wil hem met name gaan gebruiken om HD films en series af te spelen, te internetten en muziek te streamen.

Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen want zie door de bomen het bos niet meer.
Wat heb je zelf al ondernomen om duidelijkheid te scheppen? In dit forum staat behoorlijk wat informatie inmiddels.
We weten in het geheel niet wat je budget is, of je nog onderdelen heb liggen die je kan inbouwen. Beetje meer eigen initiatief wordt op prijs gesteld.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:51:
[...]

Het ligt inderdaad aan de Linux drivers van AMD. Op iedere Linux distributie zul je dit dus hebben.

- DTS-HD
- TrueHD

Wel mogelijk is:
- Dolby Digital
- DTS
- LPCM

Let wel dat je alleen iets aan DTS-HD en TrueHD hebt als je versterker dit ook ondersteunt! Als je versterker dit niet ondersteunt is de belemmering van de drivers dus helemaal geen probleem; je versterker kan het immers toch niet afspelen.

Voor wat betreft de kwaliteit van de audio denk ik niet dat je verschil zal kunnen horen tussen AMD, Intel of nVidia.

@FrenkArtz
Iedere huidige ZBox kan dit, vanaf AD02 met een AMD E-350 processor tot aan de nieuwe modellen met een Intel i3. Het ligt er alleen aan wat je er aan uit wil geven.

De AD02 zou ik zelf niet meer voor kiezen. Uitlopend model dus er is sowieso al moeilijk aan te komen. Zelf heb ik de AD06 en die doet HD op z'n sokken en is met OpenElec ook lekker snel.

Plus-versies zou ik zelf ook niet nemen. Leuk dat je 'm dan kant en klaar krijgt, maar als je een losse ZBox, losse HDD en geheugen koopt ben je vaak een stuk goedkoper uit.
Dank voor je reactie, ik zal me er in gaan verdiepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
RvL schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:51:
[...]

- DTS-HD
- TrueHD

Wel mogelijk is:
- Dolby Digital
- DTS
- LPCM

@FrenkArtz

Misschien zoiets als hierboven in de FP plaatsen zodat we niet elke dag een idioot iemand krijgen die vraagt "Welke zbox moet ik kopen?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch forum waar een vraag mag worden gesteld!? Mocht dit niet het geval zijn dan bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan voor de geleden mentale schade bij sommigen hier.

Het spijt me echt heel erg...serieus. Dom dom dom van me.

Ben overigens wel heel blij dat er iemand zo vriendelijk was om deze idioot antwoord op mijn redelijk makkelijke vraag te geven zodat ik geen 136 pagina's hoefde door te spitten. Vond het wel efficiënt. Misschien beetje idiote gedachte....maar echt sorry dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:30:
Dit is toch forum waar een vraag mag worden gesteld!? Mocht dit niet het geval zijn dan bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan voor de geleden mentale schade bij sommigen hier.

Ben overigens wel heel blij dat er iemand zo vriendelijk was om deze idioot antwoord op mijn redelijk makkelijke vraag te geven zodat ik geen 136 pagina's hoefde door te spitten. Vond het wel efficiënt. Misschien beetje idiote gedachte....maar echt sorry dus!!
136 doorspitten is helemaal niet nodig als je de zoek functie gebruikt! Maar buiten dat vind ik de opmerking gegeven naar je om wat eigen initiatief te tonen niet dermate schokkend om een reactie zoals die van jouw te moeten plaatsen, we zitten hier niet op Fok.nl!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:30:

Dus je kunt eerst door de bomen het bos niet zien maar door een toch tamelijk summier antwoord (excuses RvL) heb je nu ineens het licht gezien? Dan ben je inderdaad verre van idioot, dat is nu wel duidelijk, toch meer helderziend. Wat jij nu efficiënt noemt wordt toch vaak anders ingeschaald, valt binnen de categorie hondslui in dit geval. :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

No harm done :)

Tja, antwoord is conform de vraag: beknopt. Zonder budget of specifieke eisen kan ik (en met mij iedereen in dit topic) wel van alles adviseren. Feit is dat de AD02 ook HD content aan kan. Als je echter wil internetten valt Openelec al af (zelf slechte ervaringen ieder de Opera plugin) kom je dus uit op XBMCbuntu of Windows. XBMCbuntu heb ik zelf geen ervaring mee maar is een gestripte versie van Ubuntu. Windows draait best op de AD12 maar is minder snel als b.v. Openelec.

Maar ondertussen weten we nog steeds het budget of eventuele andere eisen niet dus is een gefundeerd advies nog steeds niet mogelijk.

Misschien is het inderdaad een goed idee om eens een goede startpost te maken. Wil daar best eens naar kijken. Maar ik weet niet of dat achteraf nog vooraan in een topic te plaatsen is.

[ Voor 23% gewijzigd door RvL op 17-06-2013 22:53 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Laten we wel wezen, met de snelheid waarmee Zotac zijn nieuwe mini PC's de markt injaagt is het bijna onbegonnen om een FP te hebben die ook maar enige tijd up to date zal zijn. Je ontkomt er bijna niet aan om vooraf toch wel wat in te lezen maar vooral, om je budget duidelijk te hebben, want dat bepaald in grote lijnen wat er mogelijk gaat zijn, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Laten we wel wezen, de startpost van dit gigantische topic bevat gewoon geen enkele info voor nieuwe mensen om zich in te lezen. Immers, de start van deze topic is gewoon een vraag om advies welke zbox te kopen voor die persoon.

Men gaat niet 138 pagina's doorzoeken om te kijken of hun vraag al beantwoord is (ook al is er een zoekoptie, maar op welke trefwoorden moet je dan zoeken?).

Misschien is het verstandig om de start post goed op te zetten, of misschien een nieuw (vervolg) topic voor de Zotac Zbox te starten met een nette startpost.

Het bijhouden van elke zbox die uit komt is inderdaad niet te doen, maar grote lijnen, indicaties en uitleg kan prima in de startpost. Waardoor nieuwe mensen (zoals ik) niet op het eerste oog door de bomen het bos niet meer zien bij de Zboxen.

Door de uitleg van de naamgeving wordt er al veel meer duidelijk (AD=AMD processor, ID=Intel, plus is complete doos, etc). Als er dan ook een soort van indicaties gegeven worden dan scheelt dat al een heleboel.

Al ben ik ook van mening dat zonder info en eigen zoekwerk vragen welke zbox iemand moet nemen natuurlijk nog steeds "not done" is.

Wat ik in zo'n startpost zou zetten;

1. Inleiding
Wat is een zbox, wat doet het en waarvoor is het bedoeld (waarvoor wordt het gebruikt).

2. Uitleg naamgeving
Waar staat ID/AD voor, wat is plus, wat houdt de volgnummer in, etc.

3. Basis benchmark voor de veelgebruikte processors/gpu's.
In veel zboxen worden de AMD E350/E450 gebruikt, de intel i3, de gpu HD2500/HD4000, etc. Als hiervan een basis "benchmark/uitleg" gegeven kan worden kan iedereen al makkelijker een inkijk krijgen wat bepaalde onderdelen doen.

4. Uitleg verschillende besturingssystemen
Van windows/linux/Openelec een korte beschrijving met de voor en nadelen en de (on)mogelijkheden van de besturingssystemen.

5. Baseline informatie
Korte baseline waarin staat welke zbox bijvoorbeeld basis media speelt. Bijvoorbeeld alle zboxen vanaf box Y spelen hd content af, maar als je 3d, of dtshd, of xbmc wilt dan moet je toch minimaal zbox X hebben of processor Y.

6. Overige info?
Ik weet verder niet heel veel over de zbox of het maken van een topic start dus bij deze alles wat ik vergeten ben er ook in. :P Misschien nog basis advies geheugen/ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder vermeld heb ik zeer weinig verstand van computers. Mij werd geadviseerd om eens te kijken naar een Zbox die kan dienen als mediaspeler die ik aan mijn tv en audioset kan hangen. Verder niet al te veel poespas.

De persoon die mij de Zbox aanraadde ken ik alleen van een feestje, daarom dacht ik dat het handig zou zijn om op Tweakers een vraag te stellen omdat daar mensen zitten die er verstand van hebben.

Aangezien de Zotc systemen niet de wereld kosten vond ik het niet noodzakelijk om een budget te noemen. Het enige wat ik wil is een systeem dat de eerder genoemde dingen kan uitvoeren.

De zoekfunctie (die mij nog niet was opgevallen aangezien dit mijn eerste bezoek is op het forum) gebruiken is leuk...maar waar moet ik dan op zoeken??

Mijn initiatief was dan ook een vraag uitzetten op dit forum om uiteindelijk te komen tot al dan niet de aankoop van een Zotac systeem. Enige opbouwende kritiek is altijd welkom maar iemand meteen als idioot bestempelen omdat hij toevallig niet zo onderlegd is op het gebied van computers en randapparatuur vind ik een beetje laag bij de grond. Daar was dan ook mijn (beetje kinderachtige) reactie op gebaseerd en niet op het verhaal over eigen initiatief. Wel degelijk heb ik door de pagina's heen gescrollt maar niet gevonden wat ik zocht. Daarom leek een directe vraag mij voor de hand liggend.

RvL gaf dan ook direct een redelijk antwoord op mijn vraag. Vervolgens ontstaat er een hele discussie over eigen initiatief en wordt men min of meer als idioot afgeserveerd. Ik kan me niet voorstellen dat Tweakers dit forum zo heeft bedoeld.

Misschien een idee dat als iemand een vraag dom of irritant vind gewoon niet reageert en beantwoording overlaat hem of haar die wel gewoon behulpzaam wil zijn.

Mvg,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Beste Frank, over het algemeen is niemand hier te beroerd om een ander vooruit te helpen hoor, verre van.
Maar je zult begrijpen dat als jij een nieuwe Mercedes wilt gaan kopen dat je niet de showroom binnen kunt lopen om vervolgens te zeggen; "ik wil een nieuwe Mercedes maar er staan er hier zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien". Nu zal menig verkoper je graag een nieuwe auto aansmeren dus vragen die jij normaal gesproken zou moeten stellen zullen wel van hem af gaan komen verwacht ik dan.

Toch zal jij een bepaald model Mercedes in gedachten hebben en weet waar je die graag voor wilt gaan gebruiken en ook wat je aan budget hebt voor de nieuwe blikvanger.

Het ging te ver om iemand idioot te noemen maar het was ook erg ongelukkig om het woord efficiënt te gebruiken als in, ik laat een ander wel even het werk voor me doen. Als jij met concrete vragen komt dan krijg je concrete antwoorden. Ik zal persoonlijk zelden iemand het advies geven om een topic, zo lang als het deze, helemaal door te lezen, dat doe ik zelf ook zelden of het zou de moeite moeten lonen. Ik adviseer daarom meestal om terug te lezen, gewoon van achter naar voren. Je komt de meest recente reacties en informatie tegen, o.a. zoals deze; hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX" en je ziet automatisch in het algemeen alleen maar informatie die betrekking heeft op de latere modellen. Ik probeer ook om zaken gescheiden te houden. Gaat het te specifiek over XBMC dan zal ik dit zeker kenbaar maken en vragen om het in het specifieke XBMC topic voort te zetten (en dat is ook een verschrikkelijk groot topic).

Eigenlijk zou er een algemeen mini PC topic moeten zijn waarin alle nieuwe modellen, van alle merken, vermeld zouden worden. Met alle specificaties, mogelijkheden e.d.. Van daaruit zou er een apart topic gestart kunnen worden over een specifiek model. Er zijn namelijk zoveel andere leveranciers naast het merk Zotac, die minstens zo interessant zijn dan wat Zotac aan modellen beschikbaar heeft.

Op het XBMC forum hebben ze het zo opgelost en dat werkt vaak wat overzichtelijker, daarbij worden er al systemen voorgesteld waarbij al direct duidelijk is wat er wel of niet mogelijk zal zijn met zo'n systeem. Er staan zelfs prijzen bij (helaas in $), maar je krijgt een idee.

Terug naar de garage, de verkoper wil graag weten of u al een bepaald model in gedachten heeft, wat het doel van de auto zal zijn, dus waar gaat u de auto precies voor gebruiken en vooral, wilt u snelle auto of hoeft het allemaal niet zo rap, en bovenal, wat mag die mooie nieuwe Mercedes u gaan kosten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik vind dat Zotac erg stil is over Haswell modellen en "ultrabook" modellen, zoals de Intel NUC en Gigabyte Brix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
abusimbal schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:12:
Ik vind dat Zotac erg stil is over Haswell modellen en "ultrabook" modellen, zoals de Intel NUC en Gigabyte Brix.
Je doelt dan op de nieuwere generatie NUC en Brix? De huidige hebben toch nog geen Haswell CPU's?

Je mag daarom misschien ook de Foxconn AT-7xxx serie meenemen en de Giada i53x serie om het aanbod nog wat vollediger te maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En uitgebriede startpost (bijv. met de opzet zoals voorgesteld door Dreanor) lijkt mij zeer welkom!
(maar dan moet er wel iemand zijn die daar tijd in wil steken natuurlijk)

Ik twijfel namelijk al geruime tijd over de aanschaf van twee zboxes. Een voor mezelf en een voor mijn broer. Mede doordat ik niet weet welk model het beste aansluit bij mijn wensen nog niets aangeschaft. Een overzichtje van mijn wensen en twijfelpunten:

Budget: Max 500 euro, maar liever een heel stuk minder. tussen de 200 en 300 (inclusief geheugen) zou fijn zijn. Minder nog beter ;)

Gebruik: Voornamelijk XBMC. Mijn broer geeft aan het liefst windows te willen draaien zodat een beetje browsen ook mogelijk is. Voor mij zou OpenElec moeten volstaan.
Qua content: HD video, 3d hoeft niet, maar kan nooit kwaad voor de toekomst. Ik las dat bij AMD HD audio (of bepaalde varianten daarvan) kunnen opleveren. Dat maakt voor ons niet uit.

Naast het onderscheid tussen AMD en Intel heb ik begrepen dat er bij Intel ook nog verschil zit in de graphics. Intel of Nvidia.
Voor zo ver ik begreep zijn de graphics bij AMD sowieso goed voor elkaar. Intel zou wat minder zijn, maar hoe zit het bij Nvidia? En in hoeverre/waarvoor is meer grafische kracht gewenst?
(en zijn hoe zijn de nvidia modellen te herkennen?)

Maarja wat heb je nodig om Windows 7 te draaien en de meeste sites goed te kunnen bekijken (hele zware (flash) sites hoeft niet)? En hoeveel meer gaat dat kosten t.o.v. een model wat alleen goed geschikt is voor OpenElec?

Allemaal vragen die ikl stuk voor stuk uit zou kunnen zoeken, maar tegen de tijd dat ik dat gedaan en verwerkt heb heeft Zotac waarschijnlijk alweer nieuwe modellen op de markt gebracht ;)

Naast zotac zijn er een aantal andere leveranciers van Barebones die me ook intressant lijken. Toch lijkt het er op dat bijna iedereen voor Zotac gaat. Waarom is dat? en niet voor bijv. een Shuttle XS35GS V2? Passief gekoeld en niet duurder dan veel Zotac's. Daarnaast kan er volgens mij ook nog een dvd speler in?

Ik begrijp ook wel dat er waarschijnlijk niet 1 perfecte match is voor mijn wensen, maar doordat ik geen goed overzicht heb vind ik het lastig om een keuze te maken en blijf ik dus maar twijfelen :(

Als mensen naar bovenstaande opheldering kunnen geven graag, maar de tijd die een uitgebreide reactie zou kosten investeren in een goede startpost vind ik ook prima :P
En als er mensen tijd over hebben mag beide natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik zal eens kijken of ik er wat tijd in kan steken en dan inderdaad niet zozeer per model maar per hardware. Behalve de formfactor zit er immers niet zoveel verschil tussen de AD06 en de AD12.

Ik durf alleen niet te beloven dat dat binnen nu en een paar dagen zal zijn. Heb zojuist de hele badkamer gesloopt en vrouwlief verwacht daar binnen afzienbare tijd toch ook wel weer iets voor terug. Helaas voldoet de speciekuip die ik heb neergezet niet aan haar eisen voor een badkuip

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:11:
[...]

Je doelt dan op de nieuwere generatie NUC en Brix? De huidige hebben toch nog geen Haswell CPU's?

Je mag daarom misschien ook de Foxconn AT-7xxx serie meenemen en de Giada i53x serie om het aanbod nog wat vollediger te maken?
Huidige niet nee, maar Gigabyte heeft al prototypes voorgesteld met Haswell en met de nieuwe AMD Kabini.
http://www.anandtech.com/...ini-in-a-brix-haswell-too

Waar vroeger Zotac voorop liep met mini PC's, lopen ze nu toch achter vind ik.
Kijk inderdaad maar ook naar die Giada en Foxconn.

[ Voor 4% gewijzigd door abusimbal op 19-06-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Die gigabytes zijn leuk.. maar ze missen een hoop aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
abusimbal schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 06:53:
[...]
Huidige niet nee, maar Gigabyte heeft al prototypes voorgesteld met Haswell en met de nieuwe AMD Kabini.
http://www.anandtech.com/...ini-in-a-brix-haswell-too

Waar vroeger Zotac voorop liep met mini PC's, lopen ze nu toch achter vind ik.
Kijk inderdaad maar ook naar die Giada en Foxconn.
Aangekondigd? Duidelijk nu. Ik beperk me meestal tot het beschikbare aanbod, als ik enkel naar aangekondigde modellen zou gaan kijken dan had ik waarschijnlijk nog nooit wat aangekocht. Nee, het moet wel een beetje tastbaar zijn. Waarschijnlijk zal Zotac ook met de Haswell komen hoor, die hebben toch vrijwel op elk platform wel één of meerdere modellen? Al dan niet ooit aangekondigd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@hardware-lover

Neemt niet weg dat ze meer Ivy-Bridge mini PC'tjes hadden kunnen introduceren zoals de concurentie (NUC, Giada, ...).
Zotac lijkt stil gevallen te zijn. Vroeger liepen ze voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het lijkt er inderdaad wel op dat er een gaatje gevallen is bij de Zbox modellen die nu beschikbaar zijn. De ID90 zou een poging geweest kunnen zijn maar daar hebben ze de Sata-III controller weggelaten, als die specificaties kloppen bij Zotac. Maar het is maar de vraag of de meesten in de gaten hebben wat er nu HOT is op dit moment. Ik heb bijvoorbeeld bewust de NUC's opzij geschoven wegens gebrek aan USB3 en het geringe aantal externe aansluitingen. Dat geldt eigenlijk ook wel een beetje voor de Gigabyte Brix, ook te beperkt in de standaard aansluitingen. En zo blijf ik verder zoeken naar het in mijn ogen compleetste aanbod maar mogelijk leg ik dan voor mijzelf de lat weer erg hoog en kan een ander prima leven met wat ik als beperking ervaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
En zo blijft de AD06 gewoon de beste keuze.

Ik vind inderdaad de NUC en Gigabytes gewoon te beperkt kwa aansluitingen. Gemiste kans want de prijs is wel goed.

Overweeg nu dan ook een Giada en anders gewoon een AD06, die doet uiteindelijk ook gewoon wat tie moet doen: films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
zijn er mensen bij wie de id42 gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritHH
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05-2024
Na veel gezocht te hebben naar een goed oplossing om XBMC te gaan gebruiken heb ik besloten hiervoor een ad06 aan te schaffen. Deze heb ik vandaag binnen gekregen. Ik wil graag openelec draaien vanaf een SDHC kaart welke ik er bij besteld heb (class10, 16 GB). Nu heb ik de laatste official fusion build van openelec gedownload en geinstalleerd op een usb stick. Wanneer de zotac opstart kan ik keurig openelec installeren op de SD, wanneer ik hierna opnieuw opstart wordt de sd kaart niet herkent, ik krijg de melding "no bootable device detected" ook in de bios is hij niet zichtbaar. Dit is vreemd omdat bij het installeren van openelec ik de sd kaart wel kan selecteren Ik heb via een bootable dos stick de bios geupdate naar de meeste recente versie. Dit mocht helaas niet helpen. Ik heb nu openelec op een oude usb stick geinstalleerd die ik nog ergens had liggen (deze wordt wwel herkent in de bios) maar zou toch heel graag dit via de sd kaart willen draaien. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? ik heb dit probleem 1x eerder in dit topic voorbij zien komen voor een andere zbox zonder enige oplossing....maar dit moet toch mgelijk zijn?

Wie kan me helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Rezje schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:55:
En zo blijft de AD06 gewoon de beste keuze.

Ik vind inderdaad de NUC en Gigabytes gewoon te beperkt kwa aansluitingen. Gemiste kans want de prijs is wel goed.

Overweeg nu dan ook een Giada en anders gewoon een AD06, die doet uiteindelijk ook gewoon wat tie moet doen: films afspelen.
Zou je misschien kunnen onderbouwen waaorm de AD06 de beste keuze is?

De ID83 is op alle fronten sneller, echter wel duurder. Is de AD06 de beste prijs/prestatie verhouding? Ik ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GerritHH schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:27:
Na veel gezocht te hebben naar een goed oplossing om XBMC te gaan gebruiken heb ik besloten hiervoor een ad06 aan te schaffen. Deze heb ik vandaag binnen gekregen. Ik wil graag openelec draaien vanaf een SDHC kaart welke ik er bij besteld heb (class10, 16 GB). Nu heb ik de laatste official fusion build van openelec gedownload en geinstalleerd op een usb stick. Wanneer de zotac opstart kan ik keurig openelec installeren op de SD, wanneer ik hierna opnieuw opstart wordt de sd kaart niet herkent, ik krijg de melding "no bootable device detected" ook in de bios is hij niet zichtbaar. Dit is vreemd omdat bij het installeren van openelec ik de sd kaart wel kan selecteren Ik heb via een bootable dos stick de bios geupdate naar de meeste recente versie. Dit mocht helaas niet helpen. Ik heb nu openelec op een oude usb stick geinstalleerd die ik nog ergens had liggen (deze wordt wel herkent in de bios) maar zou toch heel graag dit via de sd kaart willen draaien. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? ik heb dit probleem 1x eerder in dit topic voorbij zien komen voor een andere zbox zonder enige oplossing....maar dit moet toch mogelijk zijn?

Wie kan me helpen...
Als het is in te stellen dan zit het beslist in de volgorde van bootable devices en een SD kaart hoef je niet perse onder je harde schijven terug te kunnen vinden maar deze staat mogelijk onder usb media. Even goed kijken dus. Als je van SD zou kunnen booten dan zou deze toch ook echt in het BIOS zichtbaar moeten zijn.

Edit: ik moet in het BIOS, voor een boot vanaf SD kaart, kiezen onder de tab "boot" > Hard drive BBS Priorities > eerst de SD kaart als eerste zetten, en daarna kan ik booten vanaf SD.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-06-2013 22:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritHH
hardware-lover schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:56:
[...]

Als het is in te stellen dan zit het beslist in de volgorde van bootable devices en een SD kaart hoef je niet perse onder je harde schijven terug te kunnen vinden maar deze staat mogelijk onder usb media. Even goed kijken dus. Als je van SD zou kunnen booten dan zou deze toch ook echt in het BIOS zichtbaar moeten zijn.

Edit: ik moet in het BIOS, voor een boot vanaf SD kaart, kiezen onder de tab "boot" > Hard drive BBS Priorities > eerst de SD kaart als eerste zetten, en daarna kan ik booten vanaf SD.
Ik dacht zelf ook dat het daar zou moeten staan maar helaas is het hier niet zichtbaar. Wanneer ik een usb stick gebruik is deze daar wel zichtbaar. Binnen de bios komt er nergens een optie voor gerelateerd aan een sd kaart......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bij een ID80 is dat wel het geval maar daar schiet jij helaas niet veel mee op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssenvandoorn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:42
Ben al geruime tijd in het bezit van een ID41 waar openelec op draait en heb vaak van dit forum gebruik gemaakt. Sinds kort in het bezit een FLIRC die samen werkt met mijn philips universele afstandsbediening.
Een aanrader! Lees hier veel over de ir receivers van HP maar het bestellen in Verweggistan heeft me altijd tegen gestaan.
Nu kan ik voor 30 euro mijn afstandbediening programmeren zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Nou schiet mij maar lek...

Heb 1 week geleden mijn stokoude PCH A110 de deur gewezen en na (ontzettend) veel gelees gekozen voor de zotac AD06.

WAT een apparaat zeg!! Ik mis de PCH als kiespijn. Heerlijk soepele menu's, geen lag. Heerlijk. Ik draai Openelec op een USB stick die ik nog had liggen.
Tevens een Logitech K400 erbij besteld en naar mijn bescheiden mening is dit een heerlijke combo.

Er is één ding wat me echter maar niet lukt om ingesteld te krijgen, en dat ik de Zotac aan krijgen met de afstandsbediening (of met de K400 als dat überhaupt mogelijk is).

Heb verschillende forums afgestruind en lees dat meer mensen deze vraag stellen.
Het enige nuttige antwoord dat ik kan vinden gaat erover dat ik als de Zotac uit zet, hij normaliter naar S5 sleep modus gaat, echter dit moet maar naar S3 sleep mode?
Zie bijgevoegde link: http://www.zotacusa.com/f...ote-controll-doesnt-work/

Echter in mijn bios (via F11) vind ik maar één optie bij "Power manage"waar S3 in voor komt en dat is : "S3 video repost" Als ik die enable gebeurd er niks, nada, noppes als ik de Zotac weer wil aanzetten met de AB.

Wie kan mij in de goede richting duwen om dit geweldige apparaat vanaf de bank aan te zetten? (anno 2013 moet dit toch mogelijk zijn) :+

Is het trouwens ook mogelijk om de Zotac met de K400 eventueel aan te zetten? dat is natuurlijk ook prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ben er eigenlijk wel uit welke zbox ik wil, maar voordat ik deze aanschaf wil ik graag nog iets weten.

Op de zbox (id83) die ik nog moet aanschaffen wil ik XBMC op win7 laten draaien. Nu wil ik ook via dit kastje ziggo TV hebben. Waardoor dit kastje het centrale ding is voor alles onder de TV zodat ik niet elke keer van input moet wisselen op mijn tv, van afstandsbediening moet wisselen, etc.

Dus eigenlijk wil ik (bijna) alleen maar de zbox afstandsbediening gebruiken en niet ook nog de tv en ziggo afstandsbediening.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe? Ik heb namelijk van alles gevonden, maar voornamelijk oude (out of date) informatie. Zoals de xbmc addon welke niet meer bestaat/werkt en ziggo's eigen service welke ook offline gehaald is.

Of is op dit moment de enige oplossing zo'n special kastje (tuner) te kopen die je dan weer aan zbox hangt?

De reden dat ik dit van te voren wil weten is dat die tuner kastjes nogal prijzig zijn waardoor ik dan een goedkoper zboxje moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:14
3nzym3 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:35:
Nou schiet mij maar lek...

Heb 1 week geleden mijn stokoude PCH A110 de deur gewezen en na (ontzettend) veel gelees gekozen voor de zotac AD06.

WAT een apparaat zeg!! Ik mis de PCH als kiespijn. Heerlijk soepele menu's, geen lag. Heerlijk. Ik draai Openelec op een USB stick die ik nog had liggen.
Tevens een Logitech K400 erbij besteld en naar mijn bescheiden mening is dit een heerlijke combo.

Er is één ding wat me echter maar niet lukt om ingesteld te krijgen, en dat ik de Zotac aan krijgen met de afstandsbediening (of met de K400 als dat überhaupt mogelijk is).

Heb verschillende forums afgestruind en lees dat meer mensen deze vraag stellen.
Het enige nuttige antwoord dat ik kan vinden gaat erover dat ik als de Zotac uit zet, hij normaliter naar S5 sleep modus gaat, echter dit moet maar naar S3 sleep mode?
Zie bijgevoegde link: http://www.zotacusa.com/f...ote-controll-doesnt-work/

Echter in mijn bios (via F11) vind ik maar één optie bij "Power manage"waar S3 in voor komt en dat is : "S3 video repost" Als ik die enable gebeurd er niks, nada, noppes als ik de Zotac weer wil aanzetten met de AB.

Wie kan mij in de goede richting duwen om dit geweldige apparaat vanaf de bank aan te zetten? (anno 2013 moet dit toch mogelijk zijn) :+

Is het trouwens ook mogelijk om de Zotac met de K400 eventueel aan te zetten? dat is natuurlijk ook prima. _/-\o_
Ik krijg mijn AD12 zonder problemen toch opgestart via de remote control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Rebbelx schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:44:
[...]

Ik krijg mijn AD12 zonder problemen toch opgestart via de remote control...
Ok, ik weet ook dat het kan, echter er schijnt een instelling aangepast te moeten worden (op de Ad06 in ieder geval). Kom er alleen niet uit welke/waar.

Het is best wel vervelend dat ik hem wel uit kan zetten met de remote, maar niet aan :-(.
Gaat jouw AD12 niet in "deep sleep modus?", heb je een bepaalde instelling aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
3nzym3 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Ok, ik weet ook dat het kan, echter er schijnt een instelling aangepast te moeten worden (op de Ad06 in ieder geval). Kom er alleen niet uit welke/waar.

Het is best wel vervelend dat ik hem wel uit kan zetten met de remote, maar niet aan :-(.
Gaat jouw AD12 niet in "deep sleep modus?", heb je een bepaalde instelling aangepast?
Had ik met mijn ID84 eerst ook. Je kunt in XBMC zelf instellen of ie deep sleep gaat of niet (knipperende ring). Kan alleen zo snel de instelling niet meer herinneren :/

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
Swinnio schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:59:
[...]

Had ik met mijn ID84 eerst ook. Je kunt in XBMC zelf instellen of ie deep sleep gaat of niet (knipperende ring). Kan alleen zo snel de instelling niet meer herinneren :/
Ok :) , dat werpt weer een ander licht op de zaak. Dus ik dien zowel in de Bios alsook in XBMC een instelling aan te passen. En dat terwijl ik in de Bios niet echt een relevante optie kon vinden inzake de S3 state.

Mocht je geheugen terug komen, laat je het me weten? :+ .
Als ik weer thuis ben zal ik eens zoeken in de XBMC instellingen.

Mocht iemand met een AD06 licht over de zaak kunnen/willen schijnen hou ik me uiteraard aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben het spoor een beetje bijster. Na enkele uren lezen is me niet helemaal duidelijk welke Zotac voor mijn doel geschikt zou zijn.

Ik wil er graag via mijn gigabit LAN video mee streamen vanaf mijn Synology NAS naar een 50 inch 3D LG TV. Op de NAS staan onder meer full bluray iso's en 3D iso's. Met welke Zotac kan ik die vloeiend afspelen via HDMI? Kan deze dan ook DTS master geluid aan of gaat dat weer net te ver?

Is een AD10 voldoende off moet ik naar een zwaarder model uitwijken?

[ Voor 2% gewijzigd door Politoer op 24-06-2013 15:05 . Reden: detail vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk kan hij dat wel aan. Maar 3D kan de AD10 volgens mij niet uitsturen, maar er iets belangrijkers.

De AD10 is niet de meest stille, vanwege de Nano bouw. Vorige week heb ik wat zitten klooien met nieuwe koelpasta en wat extra gaatjes, maar ik zou volgende keer toch een niet Nano versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Jelte schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:10:
Waarschijnlijk kan hij dat wel aan. Maar 3D kan de AD10 volgens mij niet uitsturen, maar er iets belangrijkers.

De AD10 is niet de meest stille, vanwege de Nano bouw. Vorige week heb ik wat zitten klooien met nieuwe koelpasta en wat extra gaatjes, maar ik zou volgende keer toch een niet Nano versie kopen.
Fan-geluid daar heb ik een hekel aan. Hebben alle AD-versies daar last van? ook de nieuwere AD13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Opperpanter2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:43:
zijn er mensen bij wie de id42 gewoon goed werkt?
Dit is toch een vraag die gesteld is op een manier waar niemand iets mee aankan...

Werkt er bij jouw dan iets NIET? Zoja, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:04:
Ik ben het spoor een beetje bijster. Na enkele uren lezen is me niet helemaal duidelijk welke Zotac voor mijn doel geschikt zou zijn.

Ik wil er graag via mijn gigabit LAN video mee streamen vanaf mijn Synology NAS naar een 50 inch 3D LG TV. Op de NAS staan onder meer full bluray iso's en 3D iso's. Met welke Zotac kan ik die vloeiend afspelen via HDMI? Kan deze dan ook DTS master geluid aan of gaat dat weer net te ver?

Is een AD10 voldoende off moet ik naar een zwaarder model uitwijken?
hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Een ID84 zou het ook moeten kunnen of een uitvoering met Intel HD 4000 GPU.
Aanvulling: ik moet wel opmerken dat dit wel minimale systeempjes zijn om Full HD 3D weer te kunnen geven, het weergeven zelf gaat prima maar heel erg vlot gaat het natuurlijk allemaal niet bij gebruik, het is goed te doen maar verwacht geen snelheidsmonsters. Met de 3e generatie Intel i3's gaat dat dan weer stukken vlotter maar die zit weer in een andere prijsklasse. Niet vergeten dat het afspelen van full HD 3D in een Windows omgeving plaats moet vinden, via O(pen)E(lec) o.i.d., gaat dat niet werken.

Op basis van zijn specificaties zou een ID42 het vrijwel zeker ook moeten kunnen met zijn GT 610(m), De ID86 idem dito en natuurlijk de ID90, maar voor de laatste zijn heel wat voordeligere alternatieven te vinden.

V.w.b. het fan geluid waar hierboven opmerkingen over worden gemaakt. Een ID80 is vrijwel geruisloos bij opstarten en tijdens gebruik en dit geldt ook voor de AD11 (Nano XS), maar pas nadat de instellingen in het bios bij de AD11 daarvoor zijn aangepast. Meer Zbox modellen heb ik niet in het bezit (gehad) dus daar kan ik verder geen uitspraak over doen.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2013 20:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Politoer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Fan-geluid daar heb ik een hekel aan. Hebben alle AD-versies daar last van? ook de nieuwere AD13?
Zeker niet alle. Maar mijn AD10 had daar dus wel wat last van na ruim een jaar. Maar dat is dus op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk dat ik mijn vraag van de vorige pagina even herhaal.

Hoe is het mogelijk om op een zbox live tv te krijgen (in xbmc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:28:

Geduld is nog steeds een schone zaak, maar ik verwacht dat het antwoord op je vraag meer met XBMC zelf dan met een Zbox te maken heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:28:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bedankt schumi2004, maar wat is een "Live TV backend server"? Is dat zo'n (ontzettend) duur apparaat zoals Anysee N7 in de tweakers review beschreven of kan dat ook intern in een (andere) zotac of met de ziggo decoder?

Dat is mijn voornaamste vraag gezien ik alles centraal via een zotac zbox wil laten lopen (dus ook tv zonder weer van video input te moeten wisselen), maar als ik ineens 200 euro meer moet uitgeven dan moet ik mijn zbox keuze herzien. Vandaar dat ik het in dit topic vraag (welke misschien niet de goede is dan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:06:
Bedankt schumi2004, maar wat is een "Live TV backend server"? Is dat zo'n (ontzettend) duur apparaat zoals Anysee N7 in de tweakers review beschreven of kan dat ook intern in een (andere) zotac of met de ziggo decoder?

Dat is mijn voornaamste vraag gezien ik alles centraal via een zotac zbox wil laten lopen (dus ook tv zonder weer van video input te moeten wisselen), maar als ik ineens 200 euro meer moet uitgeven dan moet ik mijn zbox keuze herzien. Vandaar dat ik het in dit topic vraag (welke misschien niet de goede is dan?).
Zoiets ja, kijk hier maar eens voor inspiratie \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
3nzym3 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Ok :) , dat werpt weer een ander licht op de zaak. Dus ik dien zowel in de Bios alsook in XBMC een instelling aan te passen. En dat terwijl ik in de Bios niet echt een relevante optie kon vinden inzake de S3 state.

Mocht je geheugen terug komen, laat je het me weten? :+ .
Als ik weer thuis ben zal ik eens zoeken in de XBMC instellingen.

Mocht iemand met een AD06 licht over de zaak kunnen/willen schijnen hou ik me uiteraard aanbevolen.
> Settings > System > Power Saving > Shutdown function
Die staat bij mij op Suspend en dan kan ik met de afstandbediening de box opstarten.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zie in het BIOS onder PowerManagement een Deepsleep (Erp complaint) staan die in- of uitgeschakeld kan worden en daarbij een Enable Hibernation [enabled/disabled], en onder ACPI Sleep State [Suspend Disabled / S1 (CPU stop clock) / S3 (Suspend to RAM)].

Afhankelijk van wat ik aan of uit zet krijg ik onder OE de mogelijkheid om, naast het systeem uit te schakelen, ook een slaapstand te kiezen. Bij het afsluiten met slaapstand kan ik het systeem via een remote weer op laten starten.

Bij de BIOS instelling [S1 (CPU stop clock)] blijft de GPU actief, scherm wordt wel donker maar gaat niet in slaapstand. Bij [S3 (suspend to RAM)] gaat het systeem in een diepere slaap maar kan nog steeds met de remote worden wakker gemaakt.

Aanvulling: als ik onder > Systeem > Systeem > Energiebeheer >> de standaard afsluitmethode op > slaapstand zet, dan gaat bij een druk op de aan/uit toets van de remote het systeem in slaap, ongeacht waar deze mee bezig is op dat moment. Wakker maken lukt dan ook nog steeds maar het beeld blijft bij mij dan donker (niet uit), ik hoor dat OE reageert maar zien doe ik niets. Kies ik i.p.v. de slaapstand voor > Computer uitschakelen dan gaat het systeem direct naar de uit stand na een druk op de uit toest van de remote. Het systeem laat zich dan niet aanzetten met een standaard remote maar moet handmatig worden aangezet.

Voor mij (op een ID80) is S3, samen met het afsluiten via het XBMC startmenu, dus de beste oplossing wil ik het systeem later met de remote aan willen kunnen zetten. Ik zal later nog eens proberen wat de ID80 doet met de originele remote en bijbehorende originele externe ontvanger. De ID80 heeft geen interne IR ontvanger zoals een AD11 dat wel heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2013 23:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Klojum schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:51:
[...]

Dit is toch een vraag die gesteld is op een manier waar niemand iets mee aankan...

Werkt er bij jouw dan iets NIET? Zoja, wat dan?
De trouwe volgers can dit topic weten dat er veel mensen zijn met problemen met de id42.

http://www.zotacusa.com/f...-hard-shutdown-wont-post/

Ik vraag me af of er ook mensen zijn bij wie het ding wel gewoon werkt, ook na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

Ywa

Ik heb ook een ID42, maar ik krijg OpenELEC niet goed werkend via de (class 10) SD kaart. Installatie gaat wel goed, maar vervolgens herkent de BIOS de SD kaart niet, waardoor OpenELEC niet start. Overigens werkt het via een USB stick wel.

Kon er voor de rest weinig over vinden, maar mogelijk heeft hier iemand een idee of er is iets aangepast dient te worden in de BIOS of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ywa schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:37:
Ik heb ook een ID42, maar ik krijg OpenELEC niet goed werkend via de (class 10) SD kaart. Installatie gaat wel goed, maar vervolgens herkent de BIOS de SD kaart niet, waardoor OpenELEC niet start. Overigens werkt het via een USB stick wel.

Kon er voor de rest weinig over vinden, maar mogelijk heeft hier iemand een idee of er is iets aangepast dient te worden in de BIOS of iets dergelijks.
hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Dat zie je bij jou niet staan in het BIOS?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

Helaas staat alleen mijn USB stick bij boot priorities. En als ik die eruit haal dan gebeurd er niks na de BIOS.

Merkte zojuist ook dat als ik SD kaart erin heb en OpenELEC via USB start, dat deze dan wel de SD herkent. Maar kom ik helaas geen stap verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ywa schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Helaas staat alleen mijn USB stick bij boot priorities. En als ik die eruit haal dan gebeurd er niks na de BIOS.

Merkte zojuist ook dat als ik SD kaart erin heb en OpenELEC via USB start, dat deze dan wel de SD herkent. Maar kom ik helaas geen stap verder mee.
Jij hebt dus niet in het BIOS staan wat ik hieronder wel heb staan begrijp ik?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_000223.jpg
Je selecteert nu Hard drive BBS.......
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_000224.jpg
Zet de Generic Multicard (of hoe die ook mag heten bij jou) als eerste bij Option #1
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_000225.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2013 17:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

hardware-lover schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:27:
[...]

Jij hebt dus niet in het BIOS staan wat ik hieronder wel heb staan begrijp ik?

[afbeelding]
Je selecteert nu Hard drive BBS.......
[afbeelding]
Zet de Generic Multicard (of hoe die ook mag heten bij jou) als eerste bij Option #1
[afbeelding]
Dat klopt. De optie van Multi-card mis ik. Heb jij overigens ook een ID42? Want die pagina van de BIOS heeft bij mij ook nog tig UEFI opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nee, dit is het BIOS scherm van een ID80. Een ID42 aankopen leek me niet echt verstandig gezien de spontane uitvallen die gemeld zijn voor dit type.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritHH
Ik vind het wel vreemd dat dus zowel de ID42 als de AD06 (zie mijn vorige post) niet de optie hebben in de bios (tenminste niet dat ik kan zien) om vanaf een sd kaart te booten. Ik heb de laatste bios versie geïnstalleerd en krijg alles werkend behalve het opstarten vanaf een sd kaart. Buiten de bios om wordt de sd kaart dus wel herkent als ik openelec wil installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door GerritHH op 27-06-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ZBOX AD06, 3GB, 120GB SSD
Windows 7 64b SP1
Xbmc 12.2

Ik krijg het maar niet voor elkaar om met de remote het ding goed uit en aan te zetten. Ik heb de default instelling in xbmc al naar sleep gezet. Als ik op de powerknop druk gaat deze keurig in slaap: de groen cirkel gaat aan en uit en de powerknop is rood. So far so good.

Als ik dan de box weer aan wil zetten dan lijkt de box aan te gaan. Powerknop wordt groen en cirkel gaat aan, maar geen beeld. Als ik de powerknop op de zbox dan ingedrukt houdt gaat hij snel uit. Als ik hem dan handmatig weer aanzet zegt hij: resuming Windows.

Ergens gaat er wat mis en ik heb geen idee wat. Het begint nu een ergernis te worden. Iemand een idee, of een werkende vergelijkbare situatie zodat ik settings kan vergelijken.

Verder werkt het helemaal fantastisch. Wat een genot na mij PH À-110

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 27-06-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Ik sta op het punt een Zotac ID83 te bestellen, maar ik twijfel nog over welk geheugen ik er in moet stoppen:

1. 4 GB of toch 8GB
2. 204-pins SO-DIMMs DDR3-1600, maar welke?

Ik ga het apparaat gebruiken met windows 7, afspelen HD-films, inclusief bluray iso's, HD tv-series streamen over internet en wellicht ook 3d films.

Als SSD overweg ik een Plextro M5 PRO 128 MB, maar eigenlijk is die onnodig groot, want media wordt opgeslagen op de NAS. Een 64Gb SSD is altijd langzamer. Zou ik dat merken? elke 64GB SSD is evt. aan te raden?

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 28-06-2013 15:54 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:53:
Ik sta op het punt een Zotac ID83 te bestellen, maar ik twijfel nog over welk geheugen ik er in moet stoppen:

1. 4 GB of toch 8GB
2. 204-pins SO-DIMMs DDR3-1600, maar welke?

Ik ga het apparaat gebruiken met windows 7, afspelen HD-films, inclusief bluray iso's, HD tv-series streamen over internet en wellicht ook 3d films.

Als SSD overweg ik een Plextro M5 PRO 128 MB, maar eigenlijk is die onnodig groot, want media wordt opgeslagen op de NAS. Een 64Gb SSD is altijd langzamer. Zou ik dat merken? elke 64GB SSD is evt. aan te raden?
4GB is nog steeds ruim voldoende als werkgeheugen in een Windows omgeving.

Ik wilde je verwijzen naar het Adata DDR3-1600 geheugen, à €7,50 per 2 GB, maar dat is er niet meer nu. Heb ik dat toch op tijd ingeslagen zoals nu blijkt ;)

Als alternatief voor de wat snellere Plextor Pro is er ook een niet Pro versie die wat langzamer met schrijven is (nog steeds 200MB/sec), maar wel een zowat gelijke leessnelheid heeft (520MB/540MB), en er zal meestal meer gelezen dan geschreven gaan worden verwacht ik? Dus misschien niet kiezen voor een 64GB SSD maar voor een voordeligere 128GB die ietsje langzamer schrijft dan zijn duurdere broertje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:44:
[...]

4GB is nog steeds ruim voldoende als werkgeheugen in een Windows omgeving.

Ik wilde je verwijzen naar het Adata DDR3-1600 geheugen, à €7,50 per 2 GB, maar dat is er niet meer nu. Heb ik dat toch op tijd ingeslagen zoals nu blijkt ;)

Als alternatief voor de wat snellere Plextor Pro is er ook een niet Pro versie die wat langzamer met schrijven is (nog steeds 200MB/sec), maar wel een zowat gelijke leessnelheid heeft (520MB/540MB), en er zal meestal meer gelezen dan geschreven gaan worden verwacht ik? Dus misschien niet kiezen voor een 64GB SSD maar voor een voordeligere 128GB die ietsje langzamer schrijft dan zijn duurdere broertje?
Ja helaas is het geheugen ongeveer in prijs verdubbeld sinds de jaarwisseling. Ik vind het lastig compatible geheugen te vinden. Het moet 204-pins SO-DIMM DDR-1600 zijn. Het aantal pinnen staat vaak niet vermeld bij de specificaties. Kan ik dat ook uit een andere aanduiding afleiden?

Ik zie net op marktplaats Hynix - Geheugen - 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1600 MHz aangeboden voor €25,-. Zou dat een goede keuze kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Politoer op 28-06-2013 19:05 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

DDR3 SO-DIMM modules zijn altijd 204 pins.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:57:
[...]
Ja helaas is het geheugen ongeveer in prijs verdubbeld sinds de jaarwisseling. Ik vind het lastig compatible geheugen te vinden. Het moet 204-pins SO-DIMM DDR-1600 zijn. Het aantal pinnen staat vaak niet vermeld bij de specificaties. Kan ik dat ook uit een andere aanduiding afleiden?

Ik zie net op marktplaats Hynix - Geheugen - 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1600 MHz aangeboden voor €25,-. Zou dat een goede keuze kunnen zijn?
Dat geheugen heb ik 2 weken geleden aangekocht voor dat bedrag, vond het al een belachelijk lage prijs maar die €7,50 heeft dagen in Tweakers PW gestaan (en werden ook keurig uitgeleverd), maar het is allemaal op zo te zien.

Ik zou niet zomaar geheugen via MP aan gaan kopen. Als je al wat euro's zou willen besparen zoek dan een betrouwbare aanbieder hier op Tweakers op? Maar nieuw is er voor die €25,- ongeveer ook al te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2013 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
RvL schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:28:
DDR3 SO-DIMM modules zijn altijd 204 pins.
Kijk dat wist ik niet. Zeer bedankt, dat maakt het zoeken ineens een stuk overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:45:
[...]
Ik zou niet zomaar geheugen via MP aan gaan kopen. Als je al wat euro's zou willen besparen zoek dan een betrouwbare aanbieder hier op Tweakers op? Maar nieuw is er voor die €25,- ongeveer ook al te krijgen.
Je hebt gelijk. Nu ik beter weet waar ik in de pricewatch moet zoeken, bestel ik het wel nieuw.
Inmiddels Zotac ID83, met plextor PX-128M5S en Corsair 4GB 1600MHz DDR3 SODIMM
CMSO4GX3M1A1600C11 besteld. Zal wel een weekje duren eer hij binnen is. Ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Overweg een dual boot winodws 7/OpenElec met XBMC, maar ik moet nog uitzoeken of dat goed te doen is. Bedankt voor alle hulp tot dusverre.

[ Voor 19% gewijzigd door Politoer op 29-06-2013 14:46 . Reden: bestelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:24:
[...]
[knip]

Overweeg een dual boot windows 7/OpenElec met XBMC, maar ik moet nog uitzoeken of dat goed te doen is. Bedankt voor alle hulp tot dusverre.
Ik begrijp werkelijk niet waarom sommige gebruikers kiezen voor een dual-boot oplossing terwijl ze onder Windows uitstekend XBMC kunnen draaien? Als men nu de kosten van een OS zou willen besparen dan zou XBMC via opensource software een prima keuze zijn maar als men toch Windows gaat gebruiken dan zie ik de reden daarvoor helemaal niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Ik begrijp werkelijk niet waarom sommige gebruikers kiezen voor een dual-boot oplossing terwijl ze onder Windows uitstekend XBMC kunnen draaien? Als men nu de kosten van een OS zou willen besparen dan zou XBMC via opensource software een prima keuze zijn maar als men toch Windows gaat gebruiken dan zie ik de reden daarvoor helemaal niet.
Nou ik zou voor dual-boot kiezen, vanwege de snelle opstarttijd van OpenElec. Windows is alleen nodig voor sommige functies die OpenElec (nog) niet biedt. Maar goed, ik geef toe dat ik nog geen ervaring heb met OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Politoer schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:27:
[...]

Nou ik zou voor dual-boot kiezen, vanwege de snelle opstarttijd van OpenElec. Windows is alleen nodig voor sommige functies die OpenElec (nog) niet biedt. Maar goed, ik geef toe dat ik nog geen ervaring heb met OpenElec.
Dual boot klinkt mij wel goed in de oren om eerlijk te zijn.

Ik wil mijn toekomstige zbox hoofdzakelijk gebruiken voor XBMC en dan is openelec voor de startup times briljant.

Daarnaast wil ik zo af en toe een minecraft servertje draaien 's nachts wat ik dan met windows (moet) doen.

Ik had daar nog niet eens aan gedacht, dual boot, maar het klinkt als een goed plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:27:
[...]
3 seconden met Windows, nu jij weer :)

Daar komt eigenlijk nog eens bij dat jij voor een (in verhouding met veel andere Zboxjes), supersnelle oplossing hebt gekozen die vanuit een koude start zelf nog rond de 20 sec. Windows opgestart zal hebben. Als er iemand geen reden heeft voor een dual boot oplossing i.c.m. OpenElec dan ben jij dat wel met je ID83 en je Plextor SSD met zijn +500MB leessnelheid.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2013 23:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb een (kleine) vraag.

Ook ik wil (waarschijnlijk) de zbox ID83 halen maar ik wil dan via XBMC ook ziggo digitale interactive HD tv kunnen kijken/besturen (opnemen hoeft niet).

Welk stukje hardware moet ik erbij halen om dit mogelijk te maken. En dan wil ik niet de belachelijk hoge bedragen uitgeven van bijvoorbeeld een Anysee N7 (voor iets simpels en beperkt als enkel tv op je (ht)pc mogelijk maken wat eigenlijk een basis functionaliteit van je aanbieder zou moeten zijn imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:28:
[...]

3 seconden met Windows, nu jij weer :)

Daar komt eigenlijk nog eens bij dat jij voor een (in verhouding met veel andere Zboxjes), supersnelle oplossing hebt gekozen die vanuit een koude start zelf nog rond de 20 sec. Windows opgestart zal hebben. Als er iemand geen reden heeft voor een dual boot oplossing i.c.m. OpenElec dan ben jij dat wel met je ID83 en je Plextor SSD met zijn +500MB leessnelheid.
Nou, vanwege het feit dat jij er meer ervaring mee hebt dan ik, ga ik in dat geval niet eens proberen een dual boot te installeren. Ik houd het dan bij het mij vertrouwde windows 7. Het nieuwe element wordt dan XBMC.
Op een andere TV stream ik video van mijn Synology via een Dune mediaspeler. Daar maak ik gebruik van het programmaatje Yadis. Een ander programmaatje gebruik ik dan weer voor muziek, Dat moet helaas zo blijven, want de dune kan voor zover ik weet (nog) niets met XBMC.
Voor de andere TV wordt dan de Zotac ingezet. Aangezien de dochters veel series via internet streamen kan ik daar niet volstaan met een mediaspeler.
Ik wacht met smart op het tijdperk dat televisie, geluid, beeld en internet helemaal geintegreerd zijn met standaard interfaces. Nu ben je nog teveel tijd kwijt aan het bedenken van "handige" oplossingen met allerlei aparaten, die overigens dankzij forums als op tweakers.net toegankelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:38:
Ik heb een (kleine) vraag.

Ook ik wil (waarschijnlijk) de zbox ID83 halen maar ik wil dan via XBMC ook ziggo digitale interactive HD tv kunnen kijken/besturen (opnemen hoeft niet).

[knip]
Volgens mij is daar op dit moment helemaal nog geen oplossing voor, niet goedkoop en niet duur. Mocht ik achter de feiten aanlopen dan verneem ik dat vanzelf wel verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

hardware-lover schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Volgens mij is daar op dit moment helemaal nog geen oplossing voor, niet goedkoop en niet duur. Mocht ik achter de feiten aanlopen dan verneem ik dat vanzelf wel verwacht ik.
Ow, dat wist ik ook niet. Maar gewoon TV dan (zoals zappen, epg, programma info, etc) of wat er dan wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik heb mijzelf aardig ingelezen de afgelopen 70 blz. En daaruit begrijp ik dat Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus en DTS-HD niet ondersteunt wordt op AMD Zboxes. Ik begrijp daaruit ook dat dit dan enkel is op de linux varianten (openelec etc).

Sinds ik onlangs een Yamaha RX-A730 in preorder heb staan om mijn 7.2 set te voorzien van wat meer oemph. Wilde ik daarnaast gaag ook een upgrade doen van mijn Xtreamer sw (first gen) naar een xbmc build met ondersteuning van alle toeters/bellen op gebied van audio/vid, vooral trueHD, DTS-HD etc. over HDMI is een pre.

In mijn keuze lijstje heb ik tot nu toe de Zbox nano XS AD13, ID84, ID85 en AD06 staan.
Ik zie dat de AD13 en de AD06 dezelde processor hebben evenals de GPU. 3D content vindt ik niet heel belangrijk aangezien ik nog met volle teugen geniet van mijn twee jaar oude plasma. Maar HD geluid en soepelheid van afspelen van content en GUI/menu is een pre.

Ik denk dat de ID84 niet snel genoeg is. Blijven over de AD13/AD06 en ID85. De Celeron heeft ietsje betere specs. Zo op het eerste gezicht lijkt de AD13 dan een goede keuze, recent model en compact. Ik baseer het op een Windows 8 platform met 4GB mem en een snelle SSD in verband met HD audio over HDMI.

Of heeft men een andere mening/advies in mijn keuze?

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:04:
[...]
Ow, dat wist ik ook niet. Maar gewoon TV dan (zoals zappen, epg, programma info, etc) of wat er dan wel mogelijk is?
Heb me er zelf de laatste tijd helemaal niet meer mee bezig gehouden dus ga ik geen dingen zeggen waarvan ik niet zeker weet of dat nog wel zou kloppen. Ik verwacht dat je in het volgende topic mee te weten zult komen wat haalbaar is en wat niet en wat daar voor kosten tegenover zullen staan. Gewoon even daar vragen dus; \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Morgen ook de AD06 ophalen. 4GB erin. Heb nog ergens een SSD van 128GB slingeren. Windows 8 erop (is dat aan te raden?) en Mediaportal.

Toen ik mijn Basement Bios (zie sig) heb aangelegd ook mijn htpc mee naar beneden verhuisd. Daardoor heb ik nu niets meer bij de tv, wat gewoon irritant is.

[ Voor 37% gewijzigd door Mystikal op 01-07-2013 22:28 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik wacht nog even op een Windows 8.1 update voordat ik daar mee ga hobby-en. Tot dat tijdstip is aangebroken doe ik het nog met de 7 versie omdat ik daarmee onderhand wel aardig uit de voeten kan, ongeacht de hardware. Maar ga jij met 8 aan de slag en laat maar eens weten of je tegen zaken aanloopt die nodig te bespreken zijn? Wordt deze AD06 enkel als Media Center ingezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:02:
Ik wacht nog even op een Windows 8.1 update voordat ik daar mee ga hobby-en. Tot dat tijdstip is aangebroken doe ik het nog met de 7 versie omdat ik daarmee onderhand wel aardig uit de voeten kan, ongeacht de hardware. Maar ga jij met 8 aan de slag en laat maar eens weten of je tegen zaken aanloopt die nodig te bespreken zijn? Wordt deze AD06 enkel als Media Center ingezet?
Ik zal het eens proberen inderdaad met Windows 8. Ik wilde eerst ook wachten tot 8.1, maar ben niet helemaal op de hoogte van de huidige problemen. Uiteindelijk zal ik windows niet echt gebruiken. Hij zal Mediaportal meteen mee opstarten vanaf het begin, dus ik zal geen/tot wening windows omgeving zien.

Dus ja, de AD06 wordt enkel ingezet als Mediacenter met shared database op de NAS. Ook eens uitzoeken hoe dat werkt in het geval van 2 systemen die de shared database benaderen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=offtopic=-
Tja, er wordt beweerd dat de rotten dirty methode om met MediaPortal een database te sharen niet goed kan blijven gaan (het aanpassen van alleen maar een xml bestandje), maar ik draai daarmee al jaren met op het hoogtepunt tot aan 6 systemen die allen een centrale database gebruikten (ook vaak tegelijk), nu zijn dat er nog "maar" 3, de rest draait met XBMC. Ik laat uit voorzorg elke dag een backup maken van de databases (het is er natuurlijk niet eentje), maar terug moeten zetten door corruptie is nog niet één keer voorgekomen in de jaren dat ik dit doe. Ik heb wel de randvoorwaarden voor alle systemen gelijk gehouden, alles draait met hetzelfde OS, iedere MePo installatie is v.w.b. plugins, skin e.d., hetzelfde en de share (NAS) heeft overal dezelfde letter. Een volledige installatie (inclusief scrapen e.d.), is nu ook veel sneller afgerond.
Na het installeren van de software, skin en plugin's, bestandje aanpassen, en MovingPictures, MP-TVseries enz., werken direct met de database, dus is de al eerder aangemaakte mediatheek ook direct beschikbaar.
Ik ga niet zeggen dat jij dit ook zo moet gaan doen, verre van, ik wil alleen maar even aangeven dat hetgeen beweerd wordt, meer een theoretische benadering is, dan gestaafd op de praktijk, en dat laatste daar ben ik gek op. Eerst zelf doen, dan lullen.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Okay, maar in dat geval ga ik niet Windows 8 uitproberen. Knal ik er een stabiele W7 op. En ga ik vandaar uit verder aan de slag! Tnx!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren de Zotac AD06 geinstalleerd. Eerst windows7 erop, Mediaportal erop. Shared database gedaan en het loopt al erg goed.

Paar punten van kritiek. Bij mij slaat de afstandsbediening op hol. Als ik 1 of 2 keer omhoog ga (volume of navigatie) dan blijft hij het commando sturen. Iemand daar ervaring mee?

Daarnaast heb ik MCe remote aangevinkt, maar er zijn maar een beperkt aantal knoppen die het doen. Moet ik alles nog handmatig mappen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Hallo allemaal, ik heb op dit moment een Zotac ID41 en zoek een tweede model. Ik draai er MediaPortal op. Ik zie de ID85 en AD06. Enig advies? Graag stil en snel genoeg voor HD.

update: Ik heb inmiddels de ID85 besteld, hardwareversnelling middels QuickSync welke ook ondersteund wordt door mijn favoriete decoder... LAV Filters.

[ Voor 30% gewijzigd door wouter1971 op 03-07-2013 11:35 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardwareversnelling middels QuickSync
Wat houdt dat precies in?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste