Wikipedia: Intel Quick Sync Video
Maar het gaat dus eigenlijk om dit project: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=162442 en dat is opgenomen in de LAV filters.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 12:55 ]
Testing, one, two ...
Wikipedia: Intel Quick Sync Video
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 12:55 ]
Testing, one, two ...
Ik gebruik altijd en alleen maar MCE compatibel afstandsbedieningen dus ik kan je niet direct helpen bij gebruik van de Zotac versie.Mystikal schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:12:
Gisteren de Zotac AD06 geinstalleerd. Eerst windows7 erop, Mediaportal erop. Shared database gedaan en het loopt al erg goed.
Paar punten van kritiek. Bij mij slaat de afstandsbediening op hol. Als ik 1 of 2 keer omhoog ga (volume of navigatie) dan blijft hij het commando sturen. Iemand daar ervaring mee?
Daarnaast heb ik MCe remote aangevinkt, maar er zijn maar een beperkt aantal knoppen die het doen. Moet ik alles nog handmatig mappen?
[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 13:17 ]
Testing, one, two ...
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 70% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 15:27 ]
Testing, one, two ...
Ik had al mijn twijfels maar weet jij dat zeker over de ID85 met zijn Celeron B847 Quick Sync ondersteund? Ik zie twee Celeron 847 cpu's bij Intel, en bij de ene staat duidelijk dat dit niet wordt ondersteund en bij de andere is het niet opgegeven.wouter1971 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:46:
Hallo allemaal, ik heb op dit moment een Zotac ID41 en zoek een tweede model. Ik draai er MediaPortal op. Ik zie de ID85 en AD06. Enig advies? Graag stil en snel genoeg voor HD.
update: Ik heb inmiddels de ID85 besteld, hardwareversnelling middels QuickSync welke ook ondersteund wordt door mijn favoriete decoder... LAV Filters.
[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 15:49 ]
Testing, one, two ...
Dat topic had ik ook al gevonden en doorgenomen. Misschien dan toch maar gewoon een Dinovo mini op de kop tikken. Werkt ook prima en gebruik ik eigenlijk ook altijd in de bios.hardware-lover schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:54:
Bij mij reageert de Zotac IR ontvanger (van een ID80), niet op een MCE remote (en andersom ook niet trouwens). Dan ga ik er ook maar vanuit dat een Harmony, als MCE ingesteld, ook geen reactie zal geven op de Zotac IR ontvanger.
Edit: als ik binnen MePo configuratie ook nog General HID selecteer komen de meeste toetsen via de Zotac remote wel beschikbaar maar de toch tamelijk belangrijke i(nfo) toets helaas nog niet. Dit dan zonder ook maar iets met mapping te doen. Gek genoeg lijkt Windows MCE het met de Zotac remote wel volledig goed te doen, inclusief de info toets. Dus hij lijkt wel 100% MCE compatibel onder WMC maar niet binnen MePo.
We zoeken verder....
Aanvulling: ook een interessant topic om eens even door te nemen; http://forum.team-mediapo...-some-zotac-boxes.109044/
Basement Bios ---- Exo-S
Testing, one, two ...
Heb hem in huis, draait snel en soepel met MediaPortal onder Windows 8. Hardwareversnelling (DXVA en Quicksync) is ook prima. Ik gebruik LAV filters hiervoor, deze worden meegeleverd met MediaPortal.hardware-lover schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:42:
[...]
Ik had al mijn twijfels maar weet jij dat zeker over de ID85 met zijn Celeron B847 Quick Sync ondersteund? Ik zie twee Celeron 847 cpu's bij Intel, en bij de ene staat duidelijk dat dit niet wordt ondersteund en bij de andere is het niet opgegeven.
http://ark.intel.com/compare/55764,56056
En de volgende reactie bevestigd het ontbreken daarvan;
http://www.amazon.de/revi...340843031&store=computers
Dat is voor sommigen misschien niet begrijpelijk te lezen omdat in het Duits is maar die ene zin zal voor iedereen toch wel te begrijpen zijn verwacht ik;
"Videowiedergabe wichtigen Funktionen wie z.B. "Intel® Clear-Video-HD-Technologie", "Intel® Quick-Sync-Video" und "Intel® InTru™ 3D-Technologie" nicht vorhanden bzw. deaktiviert."
Op zijn boeren-Googles; "Video afspelen belangrijke functies, zoals 'Intel ® Clear Video HD Technology', 'Intel ® Quick Sync Video' en 'Intel ® InTru ™ 3D-technologie' niet beschikbaar of uitgeschakeld."
[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 05-07-2013 00:39 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
[ Voor 72% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2013 13:05 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 60% gewijzigd door wouter1971 op 05-07-2013 15:27 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Bleek een RMA voor nodig om het op te lossen. Alles werkt nu naar behoren.kdeboois schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:49:
Ik heb de ID81 inmiddels geinstalleerd met Windows 7 x64 SP1 en alle actuele drivers er op geinstalleerd.
Alles lijkt goed te werken, maar als ik in IE9 Uitzending Gemist kijk loopt hij na zo'n 10 minuten vast.
De Windows Media Player speelt moeiteloos een speelfilm af en Prime95 en 3D Mark 03 'Nature' werkt ook probleemloos.
Iemand nog hints & tips ?
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Mijn gouden tip is om te kiezen voor 32 bits Windows aangezien deze barebones nu niet uitblinken in snelheid en je door te kiezen voor 32 bit zeker 10% aan snelheid bespaart. Volgens mij alle HTPC applicaties, waaronder MediaPortal, XBMC zijn nog gewoon 32 bit dus heeft 64 bit toch geen voordelen.kdeboois schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:32:
[...]
Bleek een RMA voor nodig om het op te lossen. Alles werkt nu naar behoren.
En wat staat er te lezen op pagina 2 onder je eerste link?wouter1971 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:05:
Er zit een chipset NM70 in. Deze heeft geintegreerde graphics. Zoek deze maar eens op. LAV Filters herkent wel degelijk QuickSync als je deze selecteert in de instellingen (ook DXVA2 trouwens), als je die optie selecteert zegt hij available. Dat zegt hij niet voor niets.
Jij kijkt ook alleen bij de CPU specs en niet bij de Chipset NM70.
Hier een review van eenzelfde setup: http://www.guru3d.com/art...el_847_nm70_review,2.html
Of deze: http://www.ecs.com.tw/ECS...ID=1424&MenuID=17&LanID=0
º Support Intel® HD Graphics 2000
º Supports DirectX® 10.1
º Supports HDMI 1.4a & Premium Audio
º Supports Full HD 1080P Blu-ray / HD-DVD Playback with HDMI
[knip]
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2013 15:54 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2013 00:59 ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Wel tamelijk prijzig?abusimbal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:58:
Ik zie dat Zotac nu ook "intel nuc" achtige PC'tjes heeft.
http://nl.hardware.info/r...no-plus-een-mini-met-meer
Dacht dat Zotac de boot ging missen na Intel, Gigabyte, Foxconn en Giada.
Testing, one, two ...
Giisteren tijd gevonden om windows 7 te installeren. Dat werkte vlekkeloos nadat ik een usb-stick bootable had gemaakt. Vanaf mijn NAS kan ik zonder problemen een bluray iso met virtual clone drive laden en dan met VLC afspelen. Daarvoor heb ik de tip op deze website gebruikt.hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:34:
Moet sowieso bootable zijn, en dat is ook prima te realiseren, ik installeer meestal vanaf een bootable gemaakte USB stick. Mogelijk kun je wat met het volgende artikel en de softwarelink die daar te vinden is.
http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Je zou het eigenlijk ook eens met andere software kunnen proberen om te kunnen vergelijken of het in VLC zit of elders. Dus een "probeer" versie van TotalMedia Theatre of PowerDVD(13) waarbij je wat meer in kunt stellen. De HD4000 chip is in staat om vloeiend BluRay weer te geven (is mijn ervaring), maar VLC gebruik ik daar niet voor dus die ervaring heb ik niet opgedaan.Politoer schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:26:
[...]
Gisteren tijd gevonden om windows 7 te installeren. Dat werkte vlekkeloos nadat ik een usb-stick bootable had gemaakt. Vanaf mijn NAS kan ik zonder problemen een bluray iso met virtual clone drive laden en dan met VLC afspelen. Daarvoor heb ik de tip op deze website gebruikt.
Werkt perfect. Wel zie ik als ik goed oplet lichte schokken als de camera een pan-beweging maakt. Kan dat metr het toegewezen geheugen te maken hebben?
(Zotac ID83, Plextor 128 GB SSD, 4 Gb Ram)
Testing, one, two ...
Indien de TV 3D geschikt is dan zou het af kunnen spelen van 3D (SBS) eigenlijk wel voor elkaar te krijgen moeten zijn. Tenslotte geef je 3D SBS in een maximale resolutie van (totaal) 1920x1080 weer. HDMI 1.3 zal geen beperking zijn daarvoor.bramv82 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:10:
Ik heb een Zotac AD02 en daarop zit HDMI 1.3. Voor 3D heb ik 1.4 nodig begrijp ik...
Wat gebeurt er als ik 3D probeer af te spelen? Krijg ik dan helemaal geen beeld? Of kan ik bijvoorbeeld wel op lagere kwaliteit 3D afspelen?
Testing, one, two ...
Als dat de enige ergernis zal blijven dan is daar wel mee te leven denk ik? De ID42 en ID83 hebben niet exact hetzelfde uiterlijk. Er staat bij Zotac onder de ID42 specificaties niets vermeld over de interne IR receiver, echter staat dit wel in de handleiding vermeld. Bij de ID83 wordt er met geen woord over gesproken, niet onder de specificaties en ook niet in de handleiding. Je had het misschien vooraf kunnen weten? Was dat anders een dealbreaker voor je geweest? Overigens heeft de ID80 ook geen interne IR dus wat dat betreft is deze wel gelijk aan de ID83.Opperpanter2 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:
vandaag id83 binnen om er achter te komen dat er geen ir receiver ingebouwd zit. denk je een kant en klaar aar kastje te kopen. had eerst de id42 op het oog en ben er domweg vanuit gegaan dat de id83 van dezelfde lichting ook dezelfde behuizing zou hebben.
zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje
Testing, one, two ...
Ik loop gewoon te zeiken en tegelijk een waarschuwinkje voor mensen die net als ik te dom lui zijn om de specs goed te checken. De meeste alternatieven hebben ook geen ingebouwde IR sensor, dus waarschijnlijk zou het geen dealbreaker zijn geweest.hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:49:
[...]
Als dat de enige ergernis zal blijven dan is daar wel mee te leven denk ik? De ID42 en ID83 hebben niet exact hetzelfde uiterlijk. Er staat bij Zotac onder de ID42 specificaties niets vermeld over de interne IR receiver, echter staat dit wel in de handleiding vermeld. Bij de ID83 wordt er met geen woord over gesproken, niet onder de specificaties en ook niet in de handleiding. Je had het misschien vooraf kunnen weten? Was dat anders een dealbreaker voor je geweest? Overigens heeft de ID80 ook geen interne IR dus wat dat betreft is deze wel gelijk aan de ID83.
Ik heb weinig tijd omdat ik dit weekend op vakantie ga.Bracha25 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:24:
Heb je al kunnen spelen met de ID83 icm XBMC? Zo ja, ben je er tevreden over?
[ Voor 4% gewijzigd door Opperpanter2 op 19-07-2013 22:52 ]
Testing, one, two ...
@Opperpanter2, er zit bij de ID83 een losse IR-receiver die je met een USB-kabletje aansluit. Deze heb je nodig om met de meegeleverde afstandsbediening te kunnen werken. Ik had het ding ook bijna over het hoofd gezien. In je doos zit het in het rechter compartiment. Succes met zoeken.Opperpanter2 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:
vandaag id83 binnen om er achter te komen dat er geen ir receiver ingebouwd zit.
Ik heb de ID83 ook net aangeschaft en ook nog zeer weinig tijd gehad een en ander uit te zoeken. XBMC heb ik nog niet geinstalleerd en evenming OPenElec.Opperpanter2 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:25:
[...]
Ik heb weinig tijd omdat ik dit weekend op vakantie ga.
Iemand zelfde ervaringen met het niet soepel afspelen van films? Zowel de cpu als de gpu zouden volledige overkill moeten zijn. Het gaat om allerlei soorten materialen van 1080p tot dvd.
[ Voor 3% gewijzigd door Bracha25 op 22-07-2013 08:56 ]
Dat weet ie al; "....zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje", hij had echter gehoopt op de aanwezigheid van een interne IR ontvanger. Dat was zijn "frustratie".Politoer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:38:
[...]
@Opperpanter2, er zit bij de ID83 een losse IR-receiver die je met een USB-kabletje aansluit. Deze heb je nodig om met de meegeleverde afstandsbediening te kunnen werken. Ik had het ding ook bijna over het hoofd gezien. In je doos zit het in het rechter compartiment. Succes met zoeken.
Op bijgaand plaatje van Zotac, zie je hem midden-rechts staan.
Testing, one, two ...
Je hebt gelijk. Daar had ik overheen gelezen. Inderdaad ook in mijn situatie zou een geintegreerde ontvanger prettiger zijn. Overigens is een geintegreerde ontvanger alleen bruikbaar als die voor de afstandsbediening zichtbaar is. Dat is met een VESA mount niet altijd het geval. En dan is een ontvanger met een kabeltje toch weer beter....hardware-lover schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:45:
[...]
Dat weet ie al; "....zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje", hij had echter gehoopt op de aanwezigheid van een interne IR ontvanger. Dat was zijn "frustratie".
Testing, one, two ...
Als je de ID84 in overweging neemt dan zou je eigenlijk ook naar de ID86 kunnen kijken? Deze is net weer wat nieuwer en heeft de nVidia 610 i.p.v. de 520. Praktisch maakt het allemaal niet zoveel uit tussen beiden maar ik wil het toch even opmerken.Bracha25 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:55:
Na veel gelezen te hebben in dit forum en meerdere reviews te hebben doorgenomen, heb ik mijn keuze inmiddels beperkt tot 3 modellen: De AD06, ID84 en de ID83.
De AD06 ipv de AD12 vanwege de grotere behuizing en ik verwacht dat deze daarom iets stiller zal zijn. Bovendien wordt de AD06 in dit forum vaak genoemd als beste keus voor je geld. De ID84, omdat ik eigenlijk wel alle mogelijkheden wil kunnen benutten, dus bv ook DTS HD. De GeForce GT520M van de ID84 is sneller dan de Radeon HD7340G van de AD06, maar ergens anders lees ik weer dat de AMD beter presteert dan de ID84 qua weergave. Ik weet niet of er, zoals ik het zal gebruiken (alleen XBMC (OpenElec)) verschil in die 2 modellen te merken is. Verder staat er nog de ID83, die iets van 100 euro duurder is. Dat maakt verder niet uit, maar het verschil tijdens mijn gebruik moet dan wel goed te merken zijn.
Verder ben ik benieuwd of je het verschil merkt tussen booten vanaf een SSD of booten vanaf een USB stick. Met name of het systeem dan zoveel sneller opstart en XBMC, ook met de zwaardere skins, zoveel sneller en soepeler reageert...
Testing, one, two ...
Thx voor de info! De ID86 was me inderdaad ontschoten. Zal deze op mijn shortlist zetten ipv de ID84.hardware-lover schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:08:
[...]
Als je de ID84 in overweging neemt dan zou je eigenlijk ook naar de ID86 kunnen kijken? Deze is net weer wat nieuwer en heeft de nVidia 610 i.p.v. de 520. Praktisch maakt het allemaal niet zoveel uit tussen beiden maar ik wil het toch even opmerken.
Met een wat nieuwere AMD Fusion erin dan misschien? Hoewel, een voordelige E-350 is ook nooit weg. Mooi dat je er uiteindelijk toch nog uit gekomen bent.Bracha25 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:31:
Ik zag gisteren bij een collega een zelfgebouwd kastje, gebaseerd op AMD Fusion E350 en die draaide XBMC met de Aeon Nox skin als een tiet. En HD beeld werd netjes weergegeven met 23,98 fps. Ik heb dus besloten van een ZBOX af te zien en voor zo'n kastje te gaan. Bedankt voor alle input van hier!
Testing, one, two ...
Basement Bios ---- Exo-S
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Met een oudere werkt ook allemaal als een tiet hoorhardware-lover schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:00:
[...]
Met een wat nieuwere AMD Fusion erin dan misschien? Hoewel, een voordelige E-350 is ook nooit weg. Mooi dat je er uiteindelijk toch nog uit gekomen bent.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
waterstaatYMGV4LIFE schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:03:
[...]
Met een oudere werkt ook allemaal als een tiet hoor
Testing, one, two ...
Ervaar je het als een correctie op framerate (hapering eens in x tijd), of werkelijk als een (willekeurige) stotter?Mystikal schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:16:
Ik draai MP1.4 met een Zotac AD06 (4gb ram, SSD), LAV filters (standaard mee geinstalleerd) van een synology. Echter ik blijf stutter beeld krijgen bij full HD/DTS. Ik stream bedraad van een synology en geeft op mijn andere pc's geen problemen.
Zijn er meer mensen met AD06 en stutter problemen?
Alle drivers en bios naar laatste versie geupdate.
Testing, one, two ...
Nee, daar moet ik blijkbaar nog eens naar kijken? Eens kijken of ik kan vinden waar....RvL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:53:
Heb je in de BIOS/UEFI het toegewezen videogeheugen verhoogd naar 1GB?
Nee, geen correctie. Geluid en al valt weg... Niet echt een correctie dus...hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:17:
[...]
Ervaar je het als een correctie op framerate (hapering eens in x tijd), of werkelijk als een (willekeurige) stotter?
Basement Bios ---- Exo-S
1) Als eerste idd even naar de huidige instelling voor het video-geheugen in het bios kijken en vastzetten op 512MB/1GB. Gezien je werkgeheugen van 4GB kan 1GB beslist geen kwaad. Iig niet op auto laten staan (als die optie bij de AD06 ook aanwezig mocht zijn).Mystikal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:21:
[...]
Nee, daar moet ik blijkbaar nog eens naar kijken? Eens kijken of ik kan vinden waar....
[...]
Nee, geen correctie. Geluid en al valt weg... Niet echt een correctie dus...
Testing, one, two ...
Top, ik heb het in het verleden eerder gezegd, maar 2x kan nooit kwaad. Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik ga het eens allemaal nalopen. Ik verwacht dat de bottleneck bij puntje 1 zit of wellicht 2.hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:36:
[...]
1) Als eerste idd even naar de huidige instelling voor het video-geheugen in het bios kijken en vastzetten op 512MB/1GB. Gezien je werkgeheugen van 4GB kan 1GB beslist geen kwaad. Iig niet op auto laten staan (als die optie bij de AD06 ook aanwezig mocht zijn).
2) gezien jij MP gebruikt (en dus Windows), testen met een oudere versie van je video-kaart drivers. Het is al meer gezegd en het is beslist geen fabel, maar diverse 13.x drivers geven problemen op diverse systemen. Kies voor drivers waarvan het zeker is dat ze goed werken (12.8/12.10). Wel de AMD driver cleaner gebruiken voordat de drivers geïnstalleerd worden zodat je zeker weet dat er niets blijft hangen van je vorige pakket.
3) testen of je netwerk niet in kakt tijdens gebruik. Kijken via Windows taakbeheer > [tab] prestaties > broncontrole = netwerk monitoren bij het kopiëren van een groot bestand vanaf NAS naar je AD06. Er mogen wel fluctuaties zijn maar er moet een degelijke continue datastroom zichtbaar blijven zonder gaten in de verbinding. Mocht daar een probleem mee zijn, op naar de website van de fabrikant van de netwerk-adapter (dat is geen Zotac), en daar de laatste versie van het stuurprogramma binnenhalen.
Basement Bios ---- Exo-S
Werkte de groene knop wel toen je MePo nog gebruikte en de instelling via het MePo configuratiescherm actief had gemaakt (additional 3rd party checks)?chielmi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:49:
[knip]
Enige probleem was het configureren van de remote van XBMC (ook met MP werkte deze nauwelijks). Uiteindelijk hier de oplossing gevonden. Ik krijg alleen het opstarten van XBMC met de "green button" nog niet voor elkaar.
[knip]
Testing, one, two ...
Zou het volgende niet wat kunnen zijn?chielmi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:49:
Nee, ook in MP kreeg ik het niet werkend. Bij m'n shuttle was de configuratie supersimpel. 1 klik in de MP 3rd party plugins en de groene knop werkte. Met de Zotac uiteindelijk vrij snel XBMC er op gezet dus weinig tijd in de MP config gestoken.
[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2013 19:16 ]
Testing, one, two ...
Basement Bios ---- Exo-S
Testing, one, two ...
Jouw oplossing had waarschijnlijk ook gewerkt, maar ik heb het uiteindelijk werkend gekregen. De stappen die ik heb gevolgd om de remote van de AD13 werkend te krijgen (misschien heeft iemand er ooit iets aanhardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:00:
[...]
Zou het volgende niet wat kunnen zijn?
http://xbmccustomregis.sourceforge.net/features.html
Ik heb me overigens al heel lang geleden voorgenomen om standaard een originele MCE remote in te zetten na aanschaf van een HTPC. Mocht een origineel bijgeleverde remote het goed doen dan is dat mooi meegenomen, maar ik ga voor de geringe meerprijs niet zo moeilijk doen.
Ongelovelijk. Heb toch weer problemen. Niets verandert aan het systeem?? Inmiddels ook 12.08 geprobeerd, nog een keer 12.10, maar niets helpt. Vol hd trekt hij niet, geluid en beeld lopen niet meer synchroom. Geprobeerd bestand over te zetten, maar netwerk gaat met 40-60MB en is dus niet het probleem.Mystikal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:48:
Drivers 12.10 was de oplossing! Opeens is het systeem ook nog snappy! Dat had ik nog niet mogen ervaren! Helemaal blij!
Basement Bios ---- Exo-S
Testing, one, two ...
Basement Bios ---- Exo-S
Basement Bios ---- Exo-S
Testing, one, two ...
Basement Bios ---- Exo-S
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Zotac ZBOX-ID42-BE | € 165,50 | € 165,50 |
1 | Zotac ZBOX ID84 | € 218,10 | € 218,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 383,60 |
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 13-08-2013 15:04 ]
Testing, one, two ...
Hij is op dit moment op meer plaatsen flink in prijs verlaagd al zie je dat NU niet direct in Tweakers PW info terug. Ook overal onder levertijd en niet uit voorraad leverbaar. Of het is een foute prijs bij een toeleverancier (waar diverse shops gebruik van maken), of ook deze wordt gedumpd maar tevens vrijwel nergens meer te krijgen. Hoe dan ook, geweldig aanbod natuurlijk. Er lijken trouwens nog meer modellen in prijs te zijn verlaagd maar vrijwel nergens hebben ze ook wat op voorraad. Even goed zoeken dus.jelmerc schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:06:
Ok dankjewel voor de info. Mooie kans dan, ga het iig proberen. Ik zie ook dat de id85 bij een webshop voor 99 euro staat. Bij de rest nog voor veel meer.
Geen idee hoe deze zich verhoudt tot de id42. Zit wel intel hd graphics in, maar dezelfde proc.
Testing, one, two ...
Ik maakte pasgeleden iets mee wat ik nog niet eerder had gezien, maar het was wel een instelling met grote gevolgen voor een geplaatste bootable USB stick. Het lukte mij maar niet om te booten vanaf een 100% bootable USB stick. Wat was nu het geval?Opperpanter2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
Ben weer verder aan het gaan met mijn id83.....
Wie weet er SD cards en usb sticks die compatible zijn met de id83?
Ik heb hier 2 sandisk sd cards, maar daar wil de id83 niet van booten.
Ik heb hier 2 usbsticks, waarvan de id83 maar van eentje wil booten (een noname reclame stick).
Testing, one, two ...
De ID83 heeft die optie ook, per usb poort kan dit worden ingesteld.hardware-lover schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:10:
[...]
Tegenwoordig is het wel eens mogelijk dat er in BIOS een oplaad mogelijkheid via USB kan worden aan- of uitgezet. Die mogelijkheid zie ik ook in de handleiding van de ID83 staan. Of het bij de ID83 ook zo is weet ik natuurlijk niet, want ik heb er geen, maar bij een actieve oplaadstand (charge enabled), kon er NIET vanaf USB worden geboot. Uitschakelen van die optie zorgde voor een bootable mogelijkheid.
Kun je daar eens naar kijken mocht je dat nog niet hebben gedaan?
[ Voor 20% gewijzigd door Opperpanter2 op 14-08-2013 20:58 ]
Bij mijn ID84 was het voldoende om bij de system settings onder power saving de optie shutdown function op "suspend" te zetten binnen XBMC. Suspend en resume werkt dan prima m.b.v. de remote. Blauwe ring knippert dan in suspend stand maar dat kun je in de BIOS weer uitzetten.Opperpanter2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:44:
Update id83:
- als de zbox uitstast is het verbruik 5 (!) watt.
- HD audio bitstreaming werkt out of the box met de Generic build van openelec.
- Suspend werkt *niet*. id83 gaat niet in S3, blauwe ring blijft branden. Beeld gaat op zwart en volgens de logs gaat hij in suspend. stroomverbruik is echter hetzelfde als bij actievecstand, zo'n 17w.Enige manier om de id83 weer werkend te krijgen dan is reboot.
- Met de intel build werkt de suspend ook niet goed. De box gaat dan in suspend, maar reboot dan meteen. Of de box ook daadwerkelijk in suspend gaat of dat het alleen een reboot is is lastig te zien.
Iemand ervaring met suspend werkend krijgen onder openelec?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
1 | Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB | € 61,45 | € 61,45 |
1 | Zotac ZBOX-AD06 | € 214,05 | € 214,05 |
2 | Crucial CT25664BC1339A | € 12,84 | € 25,68 |
1 | Samsung UE40EH6030 Zwart | € 448,99 | € 448,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 750,17 |
Basement Bios ---- Exo-S
Waarom bijvoorbeeld niet deze? pricewatch: Zotac ZBOX ID81Harmvdw schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:18:
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een HTPC en nieuwe tv. We kijken hoofdzakelijk films op onze huidige beeldbuis(nog niet eens plat) dit doe ik door middel van branden en dan in de dvd speler, maar ik krijg steeds meer problemen met de moderne formaten en mijn oude apparatuur. Het liefst zou ik via wifi rechtstreeks downloaden op mijn HTPC en het hier ook opslaan, we kijken niet veel tv alleen films dus ik heb niet extreem veel opslag nodig ivm series enzo. Ik heb het forum al flink af gezocht en hier en daar aan wat vrienden en kennissen gevraagd en kom ik uit op het volgende lijstje.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB € 61,45 € 61,45 1 Zotac ZBOX-AD06 € 214,05 € 214,05 2 Crucial CT25664BC1339A € 12,84 € 25,68 1 Samsung UE40EH6030 Zwart € 448,99 € 448,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 750,17
[knip]
Testing, one, two ...
1 | Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB | € 97,99 | € 97,99 |
1 | Zotac ZBOX ID81 | € 153,- | € 153,- |
1 | ICIDU SI-707208 | € 25,95 | € 25,95 |
1 | Samsung UE40EH6030 Zwart | € 448,99 | € 448,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,98 |
[ Voor 3% gewijzigd door Harmvdw op 26-08-2013 08:47 ]
[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 30-08-2013 09:44 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
De AD06-plus is op dit moment voor zo'n €20,- meerprijs te krijgen (EUR 234,89). Voor die extra € 20,- krijg je 2GB werkgeheugen en 320GB opslag. Voor dat prijsverschil is dat een verantwoorde keuze.Harmvdw schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:29:
Bedankt voor de reacties,
Ik heb geen idee of de Samsung ook dingen kan afspelen, maar ik wil eigenlijk alles kunnen afspelen om teleurstelling te voorkomen,
De id81 verschilt inderdaad niet veel van de ad06 maar ik heb het idee dat de ad06 toch iets moderner is en daardoor langer mee kan(misschien onderschat ik de id81 wel en kan ik daar ook rustig nog 10 jaar mee doen) daarentegen gebruik ik hem waarschijnlijk toch niet maximaal. Ik wil er alleen films mee kijken en downloaden.
Ik zit alleen nog even met de hdd die er in moet, ik wil hem wel snel genoeg maar ook niet te klein(ik kom er nu pas achter hoe groot alle hd's en 3d bestanden zijn)
Ik heb ook even een andere hdd en geheugen uitgezocht. Ik heb alles in 1 lijst staan ik moet alleen nog even wat weg strepen.
# Product Prijs Subtotaal 1 Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB € 97,99 € 97,99 1 Zotac ZBOX-AD06 € 214,05 € 214,05 1 Zotac ZBOX ID81 € 153,- € 153,- 1 ICIDU SI-707208 € 25,95 € 25,95 1 Samsung UE40EH6030 Zwart € 448,99 € 448,99 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 939,98
En hierbij zou ik graag wat hulp krijgen
Het liefst met onderbouwing
Toevoeging:
Ik heb nog wat gezocht en lees dat de AMD chip niet zo lekker draait met linux, moet ik me hier zorgen over maken? Anders ga ik voor de id81(intel) ipv van de ad06(amd)
Testing, one, two ...
1 | Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB | € 97,99 | € 97,99 |
1 | Spectek ST102464BC1339 | € 0,- | € 0,- |
1 | Toshiba 42XL975G | € 563,- | € 563,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 875,04 |
[ Voor 26% gewijzigd door Opperpanter2 op 04-09-2013 21:30 ]
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Gezien het niet ondersteunen van hardware-versnelling i.c.m. AMD Fusion, Silverlight en Netflix, zal een ieder, die graag zijn Zbox in wil gaan zetten als Netflix streamer, beter niet voor een AMD Fusion setup kunnen gaan. Op dit moment zal het afspelen enkel via de AMD CPU gedaan moeten worden en dat gaat dramatisch.
Mocht men dus serieus met Netflix aan de slag willen via zijn HTPC dan valt de lichtere Fusion op dit moment helaas af (E-350 - E450, E2-1800, enz....).
Mocht iemand al een oplossing zijn tegengekomen die wel gebruik kan maken van de aanwezige AMD GPU dan kan die info hier met graagte gedeeld worden natuurlijk.
hardware-lover schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Mocht men dus serieus met Netflix aan de slag willen via zijn HTPC dan valt de lichtere Fusion op dit moment helaas af (E-350 - E450, E2-1800, enz....).
Dat ding heeft een E2-1800.joppe113 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:41:
ik heb deze in bestelling:Zotac ZBOX-AD06 PLUS Gaat netflix daar wel mee werken?
[...]
heb je al meerdere flashdrives geprobeerd? Mijn zbox is (ook) kieskeurig met wat hij van wel booten. vanaf sd card is het bv nog niet gelukt.Giel88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:23:
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen. Ik probeer op mijn Zotac ZBOX ID84 vanaf een flashdrive te booten in DOS. Ik heb met unetbootin een bootable flash drive gemaakt. Alleen wanneer ik vanaf deze flashdrive probeer te booten beland ik in de bios.
Ik heb in de BIOS ingesteld dat hij vanaf de flashdrive moet booten.
De ID84 is niet zo kritisch, ik kan ermee vanaf SD en USB booten (naast Sata natuurlijk).Opperpanter2 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:33:
[...]
heb je al meerdere flashdrives geprobeerd? Mijn zbox is (ook) kieskeurig met wat hij van wel booten. vanaf sd card is het bv nog niet gelukt.
Testing, one, two ...
Tweetal flashdrives geprobeerd. Zal morgen een derde proberen maar acht de kans klein dat het daar aan ligt.Opperpanter2 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:33:
[...]
heb je al meerdere flashdrives geprobeerd? Mijn zbox is (ook) kieskeurig met wat hij van wel booten. vanaf sd card is het bv nog niet gelukt.
Bovenstaande ervaringen zijn gedaan in een Windows 7 omgeving en omdat ik maar door bleef zoeken naar een mogelijke oplossing, voor de lichtere AMD zoals hierboven vermeld, wil ik jullie niet onthouden wat ik nu zelf nog geprobeerd heb.hardware-lover schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Gezien het niet ondersteunen van hardware-versnelling i.c.m. AMD Fusion, Silverlight en Netflix, zal een ieder, die graag zijn Zbox in wil gaan zetten als Netflix streamer, beter niet voor een AMD Fusion setup kunnen gaan. Op dit moment zal het afspelen enkel via de AMD CPU gedaan moeten worden en dat gaat dramatisch.
Mocht iemand al een oplossing zijn tegengekomen die wel gebruik kan maken van de aanwezige AMD GPU dan kan die info hier met graagte gedeeld worden natuurlijk.
Testing, one, two ...
Ik vermoed dat de Fusion build het zou moeten doen, ik zou dat proberen en anders de Generic pakken.joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:01:
Zotac ZBOX-AD06 PLUS , welke openelec kan ik hier het best voor gebruiken? (fusion?)
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Geen dank.joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:34:
bedankt voor de tip, kom er nu achter (handig) dat er geen cd rom speler in zet, hmm eerst maar uitvogelen hoe je dan de drivers e.d. er op zet als ik geen usb cd rom speler heb...
[ Voor 2% gewijzigd door Sjoerten op 21-09-2013 16:06 . Reden: verduidelijking nav commentaar hardware-lover ]
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Laatste post deze kant op want we raken lichtelijk off topic:joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:02:
\thanxs...schijnbaar mijn eigen pc in de bovenkamer uitstaan want het lukt me niet eens om mijn usb stick bootable te maken....
[ Voor 101% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2013 01:56 . Reden: Mijn uitleg was blijkbaar toch niet nodig. ]
Testing, one, two ...
[ Voor 97% gewijzigd door Skar op 11-10-2013 14:28 . Reden: na beetje rondgezocht te hebben, weet ik nog niet of het perse een Zbox moet zijn ]
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Mmmm das weer jammer. Ook niet mogelijk met de nieuwe drivers voor AMD (OCC) welke in de aankomende OpenELEC release zitten?hardware-lover schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:56:
[...]
Bovenstaande ervaringen zijn gedaan in een Windows 7 omgeving en omdat ik maar door bleef zoeken naar een mogelijke oplossing, voor de lichtere AMD zoals hierboven vermeld, wil ik jullie niet onthouden wat ik nu zelf nog geprobeerd heb.
Ik kwam reacties tegen van de Netflix app binnen Windows 8 en dat de kleine AMD daar wel goed mee om zou kunnen gaan. Dat heb ik daarom maar eens getest en idd, zonder Silverlight in het spel werkt de hardware-versnelling prima en is de CPU belasting lekker laag. Dus voor een ieder die zijn AMD HTPC ook voor Netflix in wil gaan zetten is er een werkende oplossing en deze heet Windows 8.
[afbeelding]
Testing, one, two ...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq