Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Wat houdt dat precies in?
Wikipedia: Intel Quick Sync Video

Maar het gaat dus eigenlijk om dit project: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=162442 en dat is opgenomen in de LAV filters.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 12:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:12:
Gisteren de Zotac AD06 geinstalleerd. Eerst windows7 erop, Mediaportal erop. Shared database gedaan en het loopt al erg goed.

Paar punten van kritiek. Bij mij slaat de afstandsbediening op hol. Als ik 1 of 2 keer omhoog ga (volume of navigatie) dan blijft hij het commando sturen. Iemand daar ervaring mee?

Daarnaast heb ik MCe remote aangevinkt, maar er zijn maar een beperkt aantal knoppen die het doen. Moet ik alles nog handmatig mappen?
Ik gebruik altijd en alleen maar MCE compatibel afstandsbedieningen dus ik kan je niet direct helpen bij gebruik van de Zotac versie.

Edit: Maar ik ben nooit te beroerd om eens even mee te zoeken naar en oplossing;
http://wiki.team-mediapor...OX_AD06_%28AMD_E2-1800%29

En dan onderaan de pagina?
http://forum.team-mediapo...ir-server-suite-irss.165/

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 13:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

HW-lover, bedankt voor je reactie. Ik ben er net even ingedoken en zal eens kijken of ik het aan de praat krijg. Er lijken wat tegenstrijdige berichten te zijn.

That being said. Kan ik in mijn logitech harmony niet een mc-e remote toevoegen. Of wordt deze niet goed ontvangen door de zotac usb IR device? M.a.w. is de ontvanger (IR) gekoppeld aan de afstandsbediening of stuurt hij gewoon het signaal door wat hij krijgt van de AB? Dus als ik een andere AB pak (MCE remote) pakt de IR en dus Mediaportal dit gewoon goed op?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bij mij reageert de Zotac IR ontvanger (van een ID80), niet op een MCE remote (en andersom ook niet trouwens). Dan ga ik er ook maar vanuit dat een Harmony, als MCE ingesteld, ook geen reactie zal geven op de Zotac IR ontvanger.

Edit: als ik binnen MePo configuratie ook nog General HID selecteer komen de meeste toetsen via de Zotac remote wel beschikbaar maar de toch tamelijk belangrijke i(nfo) toets helaas nog niet. Dit dan zonder ook maar iets met mapping te doen. Gek genoeg lijkt Windows MCE het met de Zotac remote wel volledig goed te doen, inclusief de info toets. Dus hij lijkt wel 100% MCE compatibel onder WMC maar niet binnen MePo.

We zoeken verder....

Aanvulling: ook een interessant topic om eens even door te nemen; http://forum.team-mediapo...-some-zotac-boxes.109044/

[ Voor 70% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 15:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wouter1971 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:46:
Hallo allemaal, ik heb op dit moment een Zotac ID41 en zoek een tweede model. Ik draai er MediaPortal op. Ik zie de ID85 en AD06. Enig advies? Graag stil en snel genoeg voor HD.

update: Ik heb inmiddels de ID85 besteld, hardwareversnelling middels QuickSync welke ook ondersteund wordt door mijn favoriete decoder... LAV Filters.
Ik had al mijn twijfels maar weet jij dat zeker over de ID85 met zijn Celeron B847 Quick Sync ondersteund? Ik zie twee Celeron 847 cpu's bij Intel, en bij de ene staat duidelijk dat dit niet wordt ondersteund en bij de andere is het niet opgegeven.

http://ark.intel.com/compare/55764,56056

En de volgende reactie bevestigd het ontbreken daarvan;
http://www.amazon.de/revi...340843031&store=computers

Dat is voor sommigen misschien niet begrijpelijk te lezen omdat in het Duits is maar die ene zin zal voor iedereen toch wel te begrijpen zijn verwacht ik;
"Videowiedergabe wichtigen Funktionen wie z.B. "Intel® Clear-Video-HD-Technologie", "Intel® Quick-Sync-Video" und "Intel® InTru™ 3D-Technologie" nicht vorhanden bzw. deaktiviert."

Op zijn boeren-Googles; "Video afspelen belangrijke functies, zoals 'Intel ® Clear Video HD Technology', 'Intel ® Quick Sync Video' en 'Intel ® InTru ™ 3D-technologie' niet beschikbaar of uitgeschakeld."

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2013 15:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:54:
Bij mij reageert de Zotac IR ontvanger (van een ID80), niet op een MCE remote (en andersom ook niet trouwens). Dan ga ik er ook maar vanuit dat een Harmony, als MCE ingesteld, ook geen reactie zal geven op de Zotac IR ontvanger.

Edit: als ik binnen MePo configuratie ook nog General HID selecteer komen de meeste toetsen via de Zotac remote wel beschikbaar maar de toch tamelijk belangrijke i(nfo) toets helaas nog niet. Dit dan zonder ook maar iets met mapping te doen. Gek genoeg lijkt Windows MCE het met de Zotac remote wel volledig goed te doen, inclusief de info toets. Dus hij lijkt wel 100% MCE compatibel onder WMC maar niet binnen MePo.

We zoeken verder....

Aanvulling: ook een interessant topic om eens even door te nemen; http://forum.team-mediapo...-some-zotac-boxes.109044/
Dat topic had ik ook al gevonden en doorgenomen. Misschien dan toch maar gewoon een Dinovo mini op de kop tikken. Werkt ook prima en gebruik ik eigenlijk ook altijd in de bios.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat kan ook natuurlijk. Ik type zelf zo zelden als een systeem kant en klaar geïnstalleerd is dat ik het meestal alleen met de remote wel af kan handelen. Mocht er toch wat getypt moeten worden dan gebruik ik een eenvoudig draadloos toetsenbord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
hardware-lover schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:42:
[...]

Ik had al mijn twijfels maar weet jij dat zeker over de ID85 met zijn Celeron B847 Quick Sync ondersteund? Ik zie twee Celeron 847 cpu's bij Intel, en bij de ene staat duidelijk dat dit niet wordt ondersteund en bij de andere is het niet opgegeven.

http://ark.intel.com/compare/55764,56056

En de volgende reactie bevestigd het ontbreken daarvan;
http://www.amazon.de/revi...340843031&store=computers

Dat is voor sommigen misschien niet begrijpelijk te lezen omdat in het Duits is maar die ene zin zal voor iedereen toch wel te begrijpen zijn verwacht ik;
"Videowiedergabe wichtigen Funktionen wie z.B. "Intel® Clear-Video-HD-Technologie", "Intel® Quick-Sync-Video" und "Intel® InTru™ 3D-Technologie" nicht vorhanden bzw. deaktiviert."

Op zijn boeren-Googles; "Video afspelen belangrijke functies, zoals 'Intel ® Clear Video HD Technology', 'Intel ® Quick Sync Video' en 'Intel ® InTru ™ 3D-technologie' niet beschikbaar of uitgeschakeld."
Heb hem in huis, draait snel en soepel met MediaPortal onder Windows 8. Hardwareversnelling (DXVA en Quicksync) is ook prima. Ik gebruik LAV filters hiervoor, deze worden meegeleverd met MediaPortal.
1080i en 1080p is prima. Wel even de laatste driver van de Intel website halen!!! Maar dat moeten de Tweakers wel weten inmiddels :)

[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 05-07-2013 00:39 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik weet dat LAV daar ondersteuning voor heeft, maar hoe zou LAV er iets uit kunnen halen wat niet ingebakken is in de hardware? Dxva daar is geen twijfel over maar weet je het zeker van die quick sync ondersteuning?

Edit: Oké Wouter, er zal weinig mis zijn met de hardware-versnelling, dat zonder twijfel, maar Quick Sync is niet aanwezig in de 847 dus die informatie lijkt niet correct, deze Celeron heeft dat eenvoudigweg niet volgens opgave (ik heb nergens kunnen vinden dat ie het wel zou hebben, overal staat NEE). Het zou wel heel vreemd zijn mocht jij een exemplaar te pakken hebben die dat wel zou hebben. Dan heb je geen ID85 gekocht.
Niet dat het allemaal zo spannend is maar als er mensen zijn die daarop gaan rekenen dan moeten ze deze Celeron 847 links laten liggen. De informatie moet wel kloppend zijn die gegeven wordt.

Let wel, met DXVA is verder weinig mis hoor, deze Zbox zal zonder twijfel keurige plaatsjes tevoorschijn kunnen toveren.

http://processors.findthe...tel-847-vs-Intel-i3-3217U

Oh ja, de laatste videodrivers doen het niet goed onder Windows en XBMC (verminkte weergave binnen de shell), maar dat is al wat langer bekend, maar mogelijk nog niet hier.

[ Voor 72% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2013 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
@Hardware-lover: Er zit een chipset NM70 in. Deze heeft geintegreerde graphics. Zoek deze maar eens op. LAV Filters herkent wel degelijk QuickSync als je deze selecteert in de instellingen (ook DXVA2 trouwens), als je die optie selecteert zegt hij available. Dat zegt hij niet voor niets.
Jij kijkt ook alleen bij de CPU specs en niet bij de Chipset NM70.

Hier een review van eenzelfde setup: http://www.guru3d.com/art...el_847_nm70_review,2.html
Of deze: http://www.ecs.com.tw/ECS...ID=1424&MenuID=17&LanID=0

º Support Intel® HD Graphics 2000
º Supports DirectX® 10.1
º Supports HDMI 1.4a & Premium Audio
º Supports Full HD 1080P Blu-ray / HD-DVD Playback with HDMI

Enige minpunt vind ik dat ik het niet voor elkaar heb gekregen te booten van een SD kaartje. Wel als deze in een aparte USB reader werd gestopt of via USB stick. Maar booten naar SD voor bijvoorbeeld openelec is dus minder makkelijk, maar niet onoverkomelijk. Laatste BIOS geladen.

Ik draai MediaPortal met meerdere clients en een MediaPortal TV server met CanalDigitaal en deze client voldoet perfect en is een stuk sneller dan de ID41 die ik ook heb.

[ Voor 60% gewijzigd door wouter1971 op 05-07-2013 15:27 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
kdeboois schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:49:
Ik heb de ID81 inmiddels geinstalleerd met Windows 7 x64 SP1 en alle actuele drivers er op geinstalleerd.

Alles lijkt goed te werken, maar als ik in IE9 Uitzending Gemist kijk loopt hij na zo'n 10 minuten vast.

De Windows Media Player speelt moeiteloos een speelfilm af en Prime95 en 3D Mark 03 'Nature' werkt ook probleemloos.

Iemand nog hints & tips ?
Bleek een RMA voor nodig om het op te lossen. Alles werkt nu naar behoren. :)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
kdeboois schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Bleek een RMA voor nodig om het op te lossen. Alles werkt nu naar behoren. :)
Mijn gouden tip is om te kiezen voor 32 bits Windows aangezien deze barebones nu niet uitblinken in snelheid en je door te kiezen voor 32 bit zeker 10% aan snelheid bespaart. Volgens mij alle HTPC applicaties, waaronder MediaPortal, XBMC zijn nog gewoon 32 bit dus heeft 64 bit toch geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wouter1971 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:05:
Er zit een chipset NM70 in. Deze heeft geintegreerde graphics. Zoek deze maar eens op. LAV Filters herkent wel degelijk QuickSync als je deze selecteert in de instellingen (ook DXVA2 trouwens), als je die optie selecteert zegt hij available. Dat zegt hij niet voor niets.
Jij kijkt ook alleen bij de CPU specs en niet bij de Chipset NM70.

Hier een review van eenzelfde setup: http://www.guru3d.com/art...el_847_nm70_review,2.html
Of deze: http://www.ecs.com.tw/ECS...ID=1424&MenuID=17&LanID=0

º Support Intel® HD Graphics 2000
º Supports DirectX® 10.1
º Supports HDMI 1.4a & Premium Audio
º Supports Full HD 1080P Blu-ray / HD-DVD Playback with HDMI

[knip]
En wat staat er te lezen op pagina 2 onder je eerste link?

"You will not find the more extensive features like Quick Sync video acceleration or Turbo Boost though."

Lav zit er wel eens vaker langs met sommige "conclusies" binnen de filter instellingen. Het overige lijstje aan specificaties was wel bekend en kloppend, daar was geen twijfel over.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2013 15:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik heb het in het stukje gelezen, maar hij is gebaseerd op de HD Graphics 2000. Deze heeft wel Quick Sync. Overigens is hardwarematig decoderen maar de helft van Quick Sync. De andere helft is encoderen/transcoding. Bij een HTPC is het belangrijk dat hij hardware decoding heeft en dat heeft ie zeker ander speel je geen h.264 af op 1080P zonder problemen op 2x1,1Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wouter, het laatste wat ik erover ga zeggen, hij is afgeleid van de HD 2000 GPU en de GPU van de 847 heeft heel andere specificaties dan die van de HD 2000, dat kun je ook zelf nakijken op o.a. Intel.com en elders, waaronder de eerste link die je deelde.

"The Celeron 847 integrates a graphics core denoted as Intel HD Graphics, it is actually based on the HD Graphics 2000. Based on Sandy Bridge architecture and as such come with integrated graphics (350 base / 800 MHz dynamic), the GPU has 6 unified Shader units and feeds 64MB from the system memory."

En HD 2000 heeft de volgende specificaties;
Intel® HD Graphics 2000
Grafische basisfrequentie: 850 MHz
Maximale grafische dynamische frequentie: 1.1 GHz

De HD 2000 zou volgens Intel ook ondersteuning hebben voor InTru™ 3D Technologie (full HD 3D dus, 2x 1920x1080), dat mag je van mij best even testen met deze ID85? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.

En hier laat ik het verder bij, zo belangrijk is dat Quick Sync nu ook weer niet als er een andere ondersteuning van hardwareversnelling aanwezig is, en dat is het geval.

Een allerlaatste aanvulling aan bovenstaande reactie, we willen tenslotte zo compleet mogelijk zijn en ik had nog wat tijd over :)

Wikipedia: Comparison of Intel graphics processing units

The iGPU on the Celeron 847 is simply called Intel HD Graphics (no version number).

The 847 HD Graphics are similar to HD Graphics 2000, but it lacks QuickSync and Intel's various video post-processing technologies. As far as I know the base video decode block is still there, but it's not ideal for Blu-Ray playback due to the lack of post-processing.

M.a.w., zeer waarschijnlijk wel een ingebakken mogelijkheid van decoden via Quick sync maar verder helemaal ontdaan van de overige video opties die de HD 2000 chip wel bezit. Omdat Quick Sync niet volledig benut kan worden zegt Intel daarom dat dit niet aanwezig is in de 847. Dat zou kunnen verklaren dat bepaalde versies van Lav de optie wel detecteren hoewel niet alle versies dat lijken te doen, het is sterk afhankelijk van wat de ontwikkelaar van Intel QuickSync Decoder er mee doet. Het is op dit moment dus nog niet duidelijk wat het selecteren van Quick Sync onder Lav voor meerwaarde bied t.o.v. de dxva(2) keuze.

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2013 00:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb mijn Zotac ID83 binnen en voorzien van 4GB geheugen en een 128 Gb SSD. In de BIOS als eerste boot volgorde de USB aansluiting gekozen. USB HDD aangesloten op USB 2.0 port wordt door BIOS herkend.
Ik wilde vervolgens booten vanaf de USB HDD met een windows 7 64 ISO erop. Dat werkt kennelijk niet. Ik krijg dan de melding NTLDR is missing.

Kan ik alleen van USB flashmemory booten? Of is hier iets anders mis? Moet ik de USB HDD bootable maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Moet sowieso bootable zijn, en dat is ook prima te realiseren, ik installeer meestal vanaf een bootable gemaakte USB stick. Mogelijk kun je wat met het volgende artikel en de softwarelink die daar te vinden is.

http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik zie dat Zotac nu ook "intel nuc" achtige PC'tjes heeft.
http://nl.hardware.info/r...no-plus-een-mini-met-meer

Dacht dat Zotac de boot ging missen na Intel, Gigabyte, Foxconn en Giada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
abusimbal schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:58:
Ik zie dat Zotac nu ook "intel nuc" achtige PC'tjes heeft.
http://nl.hardware.info/r...no-plus-een-mini-met-meer

Dacht dat Zotac de boot ging missen na Intel, Gigabyte, Foxconn en Giada.
Wel tamelijk prijzig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:34:
Moet sowieso bootable zijn, en dat is ook prima te realiseren, ik installeer meestal vanaf een bootable gemaakte USB stick. Mogelijk kun je wat met het volgende artikel en de softwarelink die daar te vinden is.

http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html
Giisteren tijd gevonden om windows 7 te installeren. Dat werkte vlekkeloos nadat ik een usb-stick bootable had gemaakt. Vanaf mijn NAS kan ik zonder problemen een bluray iso met virtual clone drive laden en dan met VLC afspelen. Daarvoor heb ik de tip op deze website gebruikt.
Werkt perfect. Wel zie ik als ik goed oplet lichte schokken als de camera een pan-beweging maakt. Kan dat metr het toegewezen geheugen te maken hebben?
(Zotac ID83, Plextor 128 GB SSD, 4 Gb Ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een Zotac AD02 en daarop zit HDMI 1.3. Voor 3D heb ik 1.4 nodig begrijp ik...

Wat gebeurt er als ik 3D probeer af te spelen? Krijg ik dan helemaal geen beeld? Of kan ik bijvoorbeeld wel op lagere kwaliteit 3D afspelen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:26:
[...]
Gisteren tijd gevonden om windows 7 te installeren. Dat werkte vlekkeloos nadat ik een usb-stick bootable had gemaakt. Vanaf mijn NAS kan ik zonder problemen een bluray iso met virtual clone drive laden en dan met VLC afspelen. Daarvoor heb ik de tip op deze website gebruikt.
Werkt perfect. Wel zie ik als ik goed oplet lichte schokken als de camera een pan-beweging maakt. Kan dat metr het toegewezen geheugen te maken hebben?
(Zotac ID83, Plextor 128 GB SSD, 4 Gb Ram)
Je zou het eigenlijk ook eens met andere software kunnen proberen om te kunnen vergelijken of het in VLC zit of elders. Dus een "probeer" versie van TotalMedia Theatre of PowerDVD(13) waarbij je wat meer in kunt stellen. De HD4000 chip is in staat om vloeiend BluRay weer te geven (is mijn ervaring), maar VLC gebruik ik daar niet voor dus die ervaring heb ik niet opgedaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bramv82 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:10:
Ik heb een Zotac AD02 en daarop zit HDMI 1.3. Voor 3D heb ik 1.4 nodig begrijp ik...

Wat gebeurt er als ik 3D probeer af te spelen? Krijg ik dan helemaal geen beeld? Of kan ik bijvoorbeeld wel op lagere kwaliteit 3D afspelen?
Indien de TV 3D geschikt is dan zou het af kunnen spelen van 3D (SBS) eigenlijk wel voor elkaar te krijgen moeten zijn. Tenslotte geef je 3D SBS in een maximale resolutie van (totaal) 1920x1080 weer. HDMI 1.3 zal geen beperking zijn daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Iemand hier die iets kan roepen over de hoeveelheid geluid die de AD13 produceert? Gaat me met name om het geluid bij het afspelen van een film die op m'n NAS staat. Wil namelijk tot zo'n 250 euro besteden aan een mediaspeler (barebone), en tot nu toe ben ik uitgekomen bij de AD13. Deze moet soepel werken met OpenElec en ook de wat zwaardere skins makkelijk aankunnen. Afspelen van HD content moet natuurlijk zonder haperingen gaan. Maar goed, de AD13 is mijn voorlopige keuze en deze staat nog niet vast. Mocht iemand met goede argumenten komen om voor wat anders te gaan, dan hoor ik dat graag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Laatst online: 16:55
vandaag id83 binnen om er achter te komen dat er geen ir receiver ingebouwd zit. denk je een kant en klaar aar kastje te kopen. had eerst de id42 op het oog en ben er domweg vanuit gegaan dat de id83 van dezelfde lichting ook dezelfde behuizing zou hebben.
zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:
vandaag id83 binnen om er achter te komen dat er geen ir receiver ingebouwd zit. denk je een kant en klaar aar kastje te kopen. had eerst de id42 op het oog en ben er domweg vanuit gegaan dat de id83 van dezelfde lichting ook dezelfde behuizing zou hebben.
zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje :-(
Als dat de enige ergernis zal blijven dan is daar wel mee te leven denk ik? De ID42 en ID83 hebben niet exact hetzelfde uiterlijk. Er staat bij Zotac onder de ID42 specificaties niets vermeld over de interne IR receiver, echter staat dit wel in de handleiding vermeld. Bij de ID83 wordt er met geen woord over gesproken, niet onder de specificaties en ook niet in de handleiding. Je had het misschien vooraf kunnen weten? Was dat anders een dealbreaker voor je geweest? Overigens heeft de ID80 ook geen interne IR dus wat dat betreft is deze wel gelijk aan de ID83.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:49:
[...]

Als dat de enige ergernis zal blijven dan is daar wel mee te leven denk ik? De ID42 en ID83 hebben niet exact hetzelfde uiterlijk. Er staat bij Zotac onder de ID42 specificaties niets vermeld over de interne IR receiver, echter staat dit wel in de handleiding vermeld. Bij de ID83 wordt er met geen woord over gesproken, niet onder de specificaties en ook niet in de handleiding. Je had het misschien vooraf kunnen weten? Was dat anders een dealbreaker voor je geweest? Overigens heeft de ID80 ook geen interne IR dus wat dat betreft is deze wel gelijk aan de ID83.
Ik loop gewoon te zeiken en tegelijk een waarschuwinkje voor mensen die net als ik te dom lui zijn om de specs goed te checken. De meeste alternatieven hebben ook geen ingebouwde IR sensor, dus waarschijnlijk zou het geen dealbreaker zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
Heb je al kunnen spelen met de ID83 icm XBMC? Zo ja, ben je er tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Bracha25 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:24:
Heb je al kunnen spelen met de ID83 icm XBMC? Zo ja, ben je er tevreden over?
Ik heb weinig tijd omdat ik dit weekend op vakantie ga.

Ik heb er 4GB RAM inzitten en een 1TB wd caviar blue.

Even snel openelec 3.0.6 erop gezet, filmpje aangezwengeld.
Loop meteen tegen hetzelfde probleem aan als op mijn vorige HTPC met een pentium G6950.
Beeld loopt net niet vloeiend. Echt irritant. Dacht dat dat dus aan die brakke pentium lag, maar helaas.
Had voor aanschaf ID83 nog wel xbmc getest op een dell laptop met een i7-3720QM.
Deze heeft echter ook een nvidia quadro kaart aan boord dus het was lastig de iGPU te testen.
Enige manier om het beeld soepel te krijgen op de id83 lijkt te zijn mbv de Adjust display refresh rate to match video""setting in XBMC.
Op zich werkbaar. Het kost mijn tv wel 3.5s om om te schakelen dus dat is best irritant als je ff snel wat youtube filmpjes wilt kijken o.i.d.

Iemand zelfde ervaringen met het niet soepel afspelen van films? Zowel de cpu als de gpu zouden volledige overkill moeten zijn. Het gaat om allerlei soorten materialen van 1080p tot dvd.
Ik heb in het bios al de gpu geheugen settings verhoogd. Stond op 256-256-max, nu op 512-512-max. Geen verschil.

Dan het geluid/warmte. Het valt me op dat de id83 echt mega warm wordt, de ventiliator draait dan ook continu. Op 3 meter afstand duidelijk hoorbaar, maakt meer geluid dan mijn NAS met 4 schijven welke naast de id83 staat.
De default instelling in het BIOS is "smart control". Dit zorgt ervoor dat de fan continu harder en zachter gaat, ook een irritatie puntje. De andere setting is om de fan handmatige op een vaste snelheid in te stellen. Hij staat nu op 20%. Dan is hij lekker stil, echter loopt de CPU temp dan op naar 90% dus dat is niet echt gezond.
Had gehoopt dat in idle de temps gewoon lekker laag zouden zijn en de fan dus uit kan, maar dat lijkt niet te lukken.
Volgens de reviews die ik heb gelezen zou het geluid erg mee moeten vallen, maar misschien ben ik kristischer van aanleg.

Ik moet er nog wat meer tijd voor maken en misschien de initiele tegenvaller even laten bezinken, maar vooralsnog is er weinig vooruitgang tov mijn vorige HTPC.

HD audio werkt niet out of the box met intel build van openelec, maar dat zal een kwestie zijn van wat instellen of misschien juist de generic build gebruiken.

EDIT: Bij 40% fan hoor je hem nog niet echt en is de temp 68C. Bij 50% daalt dit naar 57C maar is hij wel duidelijk hoorbaar. Gelukkig heb je daar geen last van als LOTR goed aan zet. Er is nog hoop....

[ Voor 4% gewijzigd door Opperpanter2 op 19-07-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"Enige manier om het beeld soepel te krijgen op de id83 lijkt te zijn mbv de Adjust display refresh rate to match video""setting in XBMC."

En dat is ook de juiste instelling die gekozen zou moeten worden. Als je TV wat tijd nodig heeft om de refreshrate aan te passen dan zou dat als vervelend ervaren kunnen worden maar een paar seconden op een film van anderhalf uur? Je kunt ook een pauze aangeven bij het overschakelen van de refreshrate, hoef je helemaal niets te missen van de film.

V.w.b. het fangeluid, ik heb geen ID83 onder handen gehad maar de andere Zbox-jes heb ik via de instellingen in het bios aardig stil kunnen krijgen, zonder dat ze een nevenfunctie als tosti-ijzer kregen.

Volgens mij ben jij aan vakantie toe :) gewoon lekker genieten en alles weer eens rustig relativeren als je weer uitgerust terugkomt. Fijne vakantie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Opperpanter2 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:39:
vandaag id83 binnen om er achter te komen dat er geen ir receiver ingebouwd zit.
@Opperpanter2, er zit bij de ID83 een losse IR-receiver die je met een USB-kabletje aansluit. Deze heb je nodig om met de meegeleverde afstandsbediening te kunnen werken. Ik had het ding ook bijna over het hoofd gezien. In je doos zit het in het rechter compartiment. Succes met zoeken.
Op bijgaand plaatje van Zotac, zie je hem midden-rechts staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Opperpanter2 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:25:
[...]

Ik heb weinig tijd omdat ik dit weekend op vakantie ga.

Iemand zelfde ervaringen met het niet soepel afspelen van films? Zowel de cpu als de gpu zouden volledige overkill moeten zijn. Het gaat om allerlei soorten materialen van 1080p tot dvd.
Ik heb de ID83 ook net aangeschaft en ook nog zeer weinig tijd gehad een en ander uit te zoeken. XBMC heb ik nog niet geinstalleerd en evenming OPenElec.

Tot nu toe draai ik met Windows7, en VLC media speler. Ales ik een full bluray iso van mijn NAS met virtual clone drive mount en vervolgens met VLC afspeel krijg ik een prima beeld, dat af en toe heel licht haperingetjes toont (alsof het beeld een fractie van een sec. even stilstaat). Het is niet echt storend, maar wel iets waar ik nog in wil duiken. (ik heb overigens 4 Gb RAM geinstalleerd en gebruik een Gb-LAN).

De ventilator hoor ik wel licht zoemen, maar dat hoor je niet als je aan het kijken bent. Erg heet wordt hij bij mij overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
Na veel gelezen te hebben in dit forum en meerdere reviews te hebben doorgenomen, heb ik mijn keuze inmiddels beperkt tot 3 modellen: De AD06, ID84 en de ID83.
De AD06 ipv de AD12 vanwege de grotere behuizing en ik verwacht dat deze daarom iets stiller zal zijn. Bovendien wordt de AD06 in dit forum vaak genoemd als beste keus voor je geld. De ID84, omdat ik eigenlijk wel alle mogelijkheden wil kunnen benutten, dus bv ook DTS HD. De GeForce GT520M van de ID84 is sneller dan de Radeon HD7340G van de AD06, maar ergens anders lees ik weer dat de AMD beter presteert dan de ID84 qua weergave. Ik weet niet of er, zoals ik het zal gebruiken (alleen XBMC (OpenElec)) verschil in die 2 modellen te merken is. Verder staat er nog de ID83, die iets van 100 euro duurder is. Dat maakt verder niet uit, maar het verschil tijdens mijn gebruik moet dan wel goed te merken zijn.
Verder ben ik benieuwd of je het verschil merkt tussen booten vanaf een SSD of booten vanaf een USB stick. Met name of het systeem dan zoveel sneller opstart en XBMC, ook met de zwaardere skins, zoveel sneller en soepeler reageert...

[ Voor 3% gewijzigd door Bracha25 op 22-07-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Politoer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:38:
[...]
@Opperpanter2, er zit bij de ID83 een losse IR-receiver die je met een USB-kabletje aansluit. Deze heb je nodig om met de meegeleverde afstandsbediening te kunnen werken. Ik had het ding ook bijna over het hoofd gezien. In je doos zit het in het rechter compartiment. Succes met zoeken.
Op bijgaand plaatje van Zotac, zie je hem midden-rechts staan.
Dat weet ie al; "....zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje", hij had echter gehoopt op de aanwezigheid van een interne IR ontvanger. Dat was zijn "frustratie". ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
hardware-lover schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:45:
[...]

Dat weet ie al; "....zit ik opgescheept met zo'n los ir receivertje", hij had echter gehoopt op de aanwezigheid van een interne IR ontvanger. Dat was zijn "frustratie". ;)
Je hebt gelijk. Daar had ik overheen gelezen. Inderdaad ook in mijn situatie zou een geintegreerde ontvanger prettiger zijn. Overigens is een geintegreerde ontvanger alleen bruikbaar als die voor de afstandsbediening zichtbaar is. Dat is met een VESA mount niet altijd het geval. En dan is een ontvanger met een kabeltje toch weer beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Daar heb jij dan ook weer gelijk in maar indien beide opties aanwezig zijn (en dat is het geval bij sommige Zboxjes), dan heb je weinig meer te wensen. Overigens is het wel vaak zo dat een systeem met interne IR ontvanger probleemlozer vanuit een "uit" stand ingeschakeld kan worden met de afstandsbediening maar als het IR oog moeilijk bereikbaar zou zijn dan heb je daar ook weer weinig aan. Ik gebruik vrijwel altijd een externe IR ontvanger omdat ik dat ding neer kan zetten waar het mij uitkomt. Daarbij is deze meestal wel vrij onopvallend te plaatsen en hoeft het helemaal niet zo vervelend te zijn dan men in eerste instantie zou denken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bracha25 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:55:
Na veel gelezen te hebben in dit forum en meerdere reviews te hebben doorgenomen, heb ik mijn keuze inmiddels beperkt tot 3 modellen: De AD06, ID84 en de ID83.
De AD06 ipv de AD12 vanwege de grotere behuizing en ik verwacht dat deze daarom iets stiller zal zijn. Bovendien wordt de AD06 in dit forum vaak genoemd als beste keus voor je geld. De ID84, omdat ik eigenlijk wel alle mogelijkheden wil kunnen benutten, dus bv ook DTS HD. De GeForce GT520M van de ID84 is sneller dan de Radeon HD7340G van de AD06, maar ergens anders lees ik weer dat de AMD beter presteert dan de ID84 qua weergave. Ik weet niet of er, zoals ik het zal gebruiken (alleen XBMC (OpenElec)) verschil in die 2 modellen te merken is. Verder staat er nog de ID83, die iets van 100 euro duurder is. Dat maakt verder niet uit, maar het verschil tijdens mijn gebruik moet dan wel goed te merken zijn.
Verder ben ik benieuwd of je het verschil merkt tussen booten vanaf een SSD of booten vanaf een USB stick. Met name of het systeem dan zoveel sneller opstart en XBMC, ook met de zwaardere skins, zoveel sneller en soepeler reageert...
Als je de ID84 in overweging neemt dan zou je eigenlijk ook naar de ID86 kunnen kijken? Deze is net weer wat nieuwer en heeft de nVidia 610 i.p.v. de 520. Praktisch maakt het allemaal niet zoveel uit tussen beiden maar ik wil het toch even opmerken.
De ID83 heeft v.w.b. CPU flink wat meer power (Core i3 3120M), dan de andere modellen die je meeneemt als mogelijke kandidaat. Dat kan wel eens gunstig uitpakken bij het gebruik van flink zware skins omdat daarbij vaak wordt teruggevallen op CPU gebruik en niet op GPU gebruik. De ID83 heeft, ook niet onbelangrijk, een Sata III controller en kan daarmee theoretisch een flink hogere lees- en schrijfsnelheid halen. Als jij niets met een SSD zal gaan doen dan heb je daar niet direct profijt van maar in de toekomst mogelijk weer wel mocht je besluiten om dat wel te willen gaan doen. De AD06 beschikt ook over een Sata III aansluiting maar heeft weer een heel andere hardware samenstelling. Eigenlijk zijn alle modellen prima geschikt als HTPC waarbij er voor- en tegens zijn voor alle modellen. Het is moeilijk om zomaar naar één model te wijzen en te zeggen, "dat is hem". Ik heb ervaring met alle hardware-platformen en heb ze op dit moment allemaal wel in huis, en er is er niet een waarvan ik kan zeggen dat je die niet zou moeten nemen. Je twijfel over het ene of andere model kan ik dan ook totaal niet wegnemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
hardware-lover schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:08:
[...]

Als je de ID84 in overweging neemt dan zou je eigenlijk ook naar de ID86 kunnen kijken? Deze is net weer wat nieuwer en heeft de nVidia 610 i.p.v. de 520. Praktisch maakt het allemaal niet zoveel uit tussen beiden maar ik wil het toch even opmerken.
Thx voor de info! De ID86 was me inderdaad ontschoten. Zal deze op mijn shortlist zetten ipv de ID84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
Ik zag gisteren bij een collega een zelfgebouwd kastje, gebasseerd op AMD Fusion E350 en die draaide XBMC met de Aeon Nog skin als een tiet. En HD beeld werd netjes weergegeven met 23,98 fps. Ik heb dus besloten van een ZBOX af te zien en voor zo'n kastje te gaan. Bedankt voor alle input van hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bracha25 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:31:
Ik zag gisteren bij een collega een zelfgebouwd kastje, gebaseerd op AMD Fusion E350 en die draaide XBMC met de Aeon Nox skin als een tiet. En HD beeld werd netjes weergegeven met 23,98 fps. Ik heb dus besloten van een ZBOX af te zien en voor zo'n kastje te gaan. Bedankt voor alle input van hier!
Met een wat nieuwere AMD Fusion erin dan misschien? Hoewel, een voordelige E-350 is ook nooit weg. Mooi dat je er uiteindelijk toch nog uit gekomen bent.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik draai MP1.4 met een Zotac AD06 (4gb ram, SSD), LAV filters (standaard mee geinstalleerd) van een synology. Echter ik blijf stutter beeld krijgen bij full HD/DTS. Ik stream bedraad van een synology en geeft op mijn andere pc's geen problemen.

Zijn er meer mensen met AD06 en stutter problemen?

Alle drivers en bios naar laatste versie geupdate.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

RvL

Heb je in de BIOS/UEFI het toegewezen videogeheugen verhoogd naar 1GB?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
hardware-lover schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:00:
[...]

Met een wat nieuwere AMD Fusion erin dan misschien? Hoewel, een voordelige E-350 is ook nooit weg. Mooi dat je er uiteindelijk toch nog uit gekomen bent.
Met een oudere werkt ook allemaal als een tiet hoor ;)

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
YMGV4LIFE schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:03:
[...]
Met een oudere werkt ook allemaal als een tiet hoor ;)
waterstaat :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:16:
Ik draai MP1.4 met een Zotac AD06 (4gb ram, SSD), LAV filters (standaard mee geinstalleerd) van een synology. Echter ik blijf stutter beeld krijgen bij full HD/DTS. Ik stream bedraad van een synology en geeft op mijn andere pc's geen problemen.

Zijn er meer mensen met AD06 en stutter problemen?

Alle drivers en bios naar laatste versie geupdate.
Ervaar je het als een correctie op framerate (hapering eens in x tijd), of werkelijk als een (willekeurige) stotter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

RvL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:53:
Heb je in de BIOS/UEFI het toegewezen videogeheugen verhoogd naar 1GB?
Nee, daar moet ik blijkbaar nog eens naar kijken? Eens kijken of ik kan vinden waar....
hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:17:
[...]

Ervaar je het als een correctie op framerate (hapering eens in x tijd), of werkelijk als een (willekeurige) stotter?
Nee, geen correctie. Geluid en al valt weg... Niet echt een correctie dus... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:21:
[...]

Nee, daar moet ik blijkbaar nog eens naar kijken? Eens kijken of ik kan vinden waar....

[...]

Nee, geen correctie. Geluid en al valt weg... Niet echt een correctie dus... :P
1) Als eerste idd even naar de huidige instelling voor het video-geheugen in het bios kijken en vastzetten op 512MB/1GB. Gezien je werkgeheugen van 4GB kan 1GB beslist geen kwaad. Iig niet op auto laten staan (als die optie bij de AD06 ook aanwezig mocht zijn).

2) gezien jij MP gebruikt (en dus Windows), testen met een oudere versie van je video-kaart drivers. Het is al meer gezegd en het is beslist geen fabel, maar diverse 13.x drivers geven problemen op diverse systemen. Kies voor drivers waarvan het zeker is dat ze goed werken (12.8/12.10). Wel de AMD driver cleaner gebruiken voordat de drivers geïnstalleerd worden zodat je zeker weet dat er niets blijft hangen van je vorige pakket.

3) testen of je netwerk niet in kakt tijdens gebruik. Kijken via Windows taakbeheer > [tab] prestaties > broncontrole = netwerk monitoren bij het kopiëren van een groot bestand vanaf NAS naar je AD06. Er mogen wel fluctuaties zijn maar er moet een degelijke continue datastroom zichtbaar blijven zonder gaten in de verbinding. Mocht daar een probleem mee zijn, op naar de website van de fabrikant van de netwerk-adapter (dat is geen Zotac), en daar de laatste versie van het stuurprogramma binnenhalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:38
Sinds dit weekend een Zotac nano AD13 in gebruik. Fijn spul zeg! Vervangt een 5 jaar oude Shuttle SG33G5M. Belangrijkste reden voor vervanging was het hoge energiegebruik van de Shuttle, fangeluid onder wat hogere load en de onmogelijkheid om stottervrij full hd af te spelen (zelfs 720p lukte niet altijd stottervrij met Mediaportal).

De Zotac voldoet goed! Snel genoeg, absurd klein, heel stil bij lage load. Ook besloten om na 5 jaar Mediaportal eens te switchen naar XBMC. Altijd voorkeur gehad voor MP vanwege PVR, maar de PVR wordt nu door UPC Horizon verzorgd. Ik kreeg MP ook niet echt goed werkend met de Zotac op de een of andere manier. Hoge CPU load (dus vrij veel fangeluid) en opvallend lange opstarttijd zonder veel plugins.
XBMC werkt erg goed moet ik zeggen. Vergt een stuk minder configuratietijd dan MP. Start in enkele seconden en lagere CPU load.

Enige probleem was het configureren van de remote van XBMC (ook met MP werkte deze nauwelijks). Uiteindelijk hier de oplossing gevonden. Ik krijg alleen het opstarten van XBMC met de "green button" nog niet voor elkaar.
Ook de spdif uitgang lijkt niet te werken. Vond de locatie van de spdif uitgang (op de voorkant van de Zotac...) toch al niet zo praktisch, dus heb een usb-->spdif connector besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:36:
[...]

1) Als eerste idd even naar de huidige instelling voor het video-geheugen in het bios kijken en vastzetten op 512MB/1GB. Gezien je werkgeheugen van 4GB kan 1GB beslist geen kwaad. Iig niet op auto laten staan (als die optie bij de AD06 ook aanwezig mocht zijn).

2) gezien jij MP gebruikt (en dus Windows), testen met een oudere versie van je video-kaart drivers. Het is al meer gezegd en het is beslist geen fabel, maar diverse 13.x drivers geven problemen op diverse systemen. Kies voor drivers waarvan het zeker is dat ze goed werken (12.8/12.10). Wel de AMD driver cleaner gebruiken voordat de drivers geïnstalleerd worden zodat je zeker weet dat er niets blijft hangen van je vorige pakket.

3) testen of je netwerk niet in kakt tijdens gebruik. Kijken via Windows taakbeheer > [tab] prestaties > broncontrole = netwerk monitoren bij het kopiëren van een groot bestand vanaf NAS naar je AD06. Er mogen wel fluctuaties zijn maar er moet een degelijke continue datastroom zichtbaar blijven zonder gaten in de verbinding. Mocht daar een probleem mee zijn, op naar de website van de fabrikant van de netwerk-adapter (dat is geen Zotac), en daar de laatste versie van het stuurprogramma binnenhalen.
Top, ik heb het in het verleden eerder gezegd, maar 2x kan nooit kwaad. Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik ga het eens allemaal nalopen. Ik verwacht dat de bottleneck bij puntje 1 zit of wellicht 2.

Top! d:)b

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:49:
[knip]

Enige probleem was het configureren van de remote van XBMC (ook met MP werkte deze nauwelijks). Uiteindelijk hier de oplossing gevonden. Ik krijg alleen het opstarten van XBMC met de "green button" nog niet voor elkaar.

[knip]
Werkte de groene knop wel toen je MePo nog gebruikte en de instelling via het MePo configuratiescherm actief had gemaakt (additional 3rd party checks)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Nee, ook in MP kreeg ik het niet werkend. Bij m'n shuttle was de configuratie supersimpel. 1 klik in de MP 3rd party plugins en de groene knop werkte. Met de Zotac uiteindelijk vrij snel XBMC er op gezet dus weinig tijd in de MP config gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:49:
Nee, ook in MP kreeg ik het niet werkend. Bij m'n shuttle was de configuratie supersimpel. 1 klik in de MP 3rd party plugins en de groene knop werkte. Met de Zotac uiteindelijk vrij snel XBMC er op gezet dus weinig tijd in de MP config gestoken.
Zou het volgende niet wat kunnen zijn?

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/features.html

Ik heb me overigens al heel lang geleden voorgenomen om standaard een originele MCE remote in te zetten na aanschaf van een HTPC. Mocht een origineel bijgeleverde remote het goed doen dan is dat mooi meegenomen, maar ik ga voor de geringe meerprijs niet zo moeilijk doen.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2013 19:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Drivers 12.10 was de oplossing! Opeens is het systeem ook nog snappy! Dat had ik nog niet mogen ervaren! Helemaal blij!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:00:
[...]

Zou het volgende niet wat kunnen zijn?

http://xbmccustomregis.sourceforge.net/features.html

Ik heb me overigens al heel lang geleden voorgenomen om standaard een originele MCE remote in te zetten na aanschaf van een HTPC. Mocht een origineel bijgeleverde remote het goed doen dan is dat mooi meegenomen, maar ik ga voor de geringe meerprijs niet zo moeilijk doen.
Jouw oplossing had waarschijnlijk ook gewerkt, maar ik heb het uiteindelijk werkend gekregen. De stappen die ik heb gevolgd om de remote van de AD13 werkend te krijgen (misschien heeft iemand er ooit iets aan ;) ) :
  1. In XBMC de MCEremote add-on geinstalleerd
  2. Het volgende registry bestand geladen om de Zotac remote te laten werken met de MCEremote add-on. Dit was klaarblijkelijk nodig omdat de IR-receiver niet om kan gaan met een standaard MCE remote. Logitech One die was geconfigureerd als standaard MCE remote werkte niet met de Zotac IR-receiver.
    In het registry bestand de "green key mapping" aangepast naar de originele waarde (deze staat er achter benoemd). Anders is het überhaupt onmogelijk om XBMC te starten met de remote.
  3. MCElauncher geïnstalleerd en configuratie uitgevoerd vanaf Sourceforge.net om XBMC ook daadwerkelijk te kunnen starten met de remote.
Snap nog steeds niet echt waarom Zotac er voor heeft gekozen een remote / IR te gebruiken die niet om kan gaan met de IR commando's van een standaard MCE remote. Had anders heel wat werk gescheeld ;)

Daarna nog alle Zotac IR-commando's aangeleerd aan mijn Logitech One. Het standaard profiel (voor een AD12) leek bij mijn AD13 niet correct te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:48:
Drivers 12.10 was de oplossing! Opeens is het systeem ook nog snappy! Dat had ik nog niet mogen ervaren! Helemaal blij!
Ongelovelijk. Heb toch weer problemen. Niets verandert aan het systeem?? Inmiddels ook 12.08 geprobeerd, nog een keer 12.10, maar niets helpt. Vol hd trekt hij niet, geluid en beeld lopen niet meer synchroom. Geprobeerd bestand over te zetten, maar netwerk gaat met 40-60MB en is dus niet het probleem.

Iemand nog een suggestie?

:(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik durf het bijna niet te zeggen..., terug naar MP 1.3? En anders, heb je gekeken of je netwerk stabiel blijft tijdens het kopiëren?

[3) testen of je netwerk niet in kakt tijdens gebruik. Kijken via Windows taakbeheer > [tab] prestaties > broncontrole = netwerk monitoren bij het kopiëren van een groot bestand vanaf NAS naar je AD06. Er mogen wel fluctuaties zijn maar er moet een degelijke continue datastroom zichtbaar blijven zonder gaten in de verbinding. Mocht daar een probleem mee zijn, op naar de website van de fabrikant van de netwerk-adapter (dat is geen Zotac), en daar de laatste versie van het stuurprogramma binnenhalen.]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn netwerk had ik al getest en die zit mooi constant...

MP1.3 is inderdaad nog een optie in combinatie met SAF codec pack.. Dat draait in mijn bios wel vlekkeloos.

Al is het volgens mij echt een driver probleem. Ik zat te denken aan audio, maar dat loopt via dezelfde ATI drivers natuurlijk via HDMI.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren minimaal 7 uur gespendeerd aan mijn probleem. Eerst MP1.3 geprobeerd, geen oplossing. MP1.3 met SAF6.0 geen oplossing. Vervolgens een nieuwe windows install, MP 1.3 met LAV, geen oplossing. MP1.3 met SAF, werkte uiteindelijk wel. Ook in combinatie met de 12.10 Drivers.

Nu maar elke avond op mijn blote knietjes bidden dat het blijft werken....

Ik ben er aardig klaar mee.... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik bedacht het me nu nog omdat ik ooit iets soortgelijks mee heb gemaakt en ik kon er destijds maar geen vinger achter krijgen. Achteraf gezien was het mijn eigen fout geweest en had niet stilgestaan bij het feit dat MePo er niet goed tegen kan als Windows Aero is uitgeschakeld, en dat had ik dus zelf gedaan. Ik had na uitschakeling MePo niet meer gebruikt anders was het me direct duidelijk geworden, maar na dagen weer te willen gebruiken was mij de uitschakeling van Aero allang weer ontschoten. Vergeet ik echter nooit (nou ja nooit?), bijna nooit meer.

Deze informatie is natuurlijk niet echt Zbox gerelateerd en hoort eigenlijk in het MePo topic thuis, maar beter dubbel dan helemaal niet gemeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Klopt! Wellicht zat daar bij mij ook nog wel het probleem! Dat heb ik in ieder geval ook nog aangezet! Bedankt voor deze reminder. Anderen kunnen er ook hun voordeel uithalen, ook al is het slechts gedeeltelijk van toepassing op Zotac.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Hallo Zotac-experts!

Ik ben na een lange zoektocht naar een mediaspeler die aan mij eisen voldoet uitgekomen op een zotac zbox, Ik zit nu te denken aan de zbox id-42.

Mijn eisen waren:
* full hd media streamen van een nas in mijn netwerk (Buffalo Linkstation). Nu nog geen 3d, maar in de toekomst misschien wel.
* Beetje stil kastje
* relatief goedkoop
* handige gui, met het liefst een automatische scrapper voor movie info ed.
* mogelijkheid voor youtube/ uitzending gemist en in de toekomst misschien Netflix als dit in nederland.
uitkomen

Nu zijn er erg verschillende zotac boxjes. Ik wil in eerste instantie op Openelec gaan draaien, maar misschien ook wel een windows 7 build.

Als ik de 42 en 84 vergelijk zie ik in beide een discrete geforce GT520m / GT610 zitten welke redelijk vergelijkbaar zijn en een atom vs een celeron processor, waar volgens benchmarks de celeron ietsje beter eruit komt.

Maar de 42 wordt voor 50 euro goedkoper aangeboden. Hoe komt dit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX-ID42-BE€ 165,50€ 165,50
1Zotac ZBOX ID84€ 218,10€ 218,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,60

Dus voordat ik naar de winkel ren om de 42 te halen. Hebben jullie nog opmerkingen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De ID42 lijkt te worden gedumpt en dan gaan de prijzen in een keer drastisch naar beneden. Ik zou toch maar eens even rennen als ik jou was (al verwacht ik dat deze niet meer leverbaar zal zijn voor de lagere prijs). Kijk eens even naar het prijsverloop, dan zal duidelijk zijn waarom de ID42 nu voordeliger is dan die ID84.

De prijs van de ID84 lijkt ook EOL, is enkel nog bij Azerty enigszins reëel te noemen, hoewel ook daar aardig aan de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 13-08-2013 15:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ok dankjewel voor de info. Mooie kans dan, ga het iig proberen. Ik zie ook dat de id85 bij een webshop voor 99 euro staat. Bij de rest nog voor veel meer.

Geen idee hoe deze zich verhoudt tot de id42. Zit wel intel hd graphics in, maar dezelfde proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jelmerc schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:06:
Ok dankjewel voor de info. Mooie kans dan, ga het iig proberen. Ik zie ook dat de id85 bij een webshop voor 99 euro staat. Bij de rest nog voor veel meer.

Geen idee hoe deze zich verhoudt tot de id42. Zit wel intel hd graphics in, maar dezelfde proc.
Hij is op dit moment op meer plaatsen flink in prijs verlaagd al zie je dat NU niet direct in Tweakers PW info terug. Ook overal onder levertijd en niet uit voorraad leverbaar. Of het is een foute prijs bij een toeleverancier (waar diverse shops gebruik van maken), of ook deze wordt gedumpd maar tevens vrijwel nergens meer te krijgen. Hoe dan ook, geweldig aanbod natuurlijk. Er lijken trouwens nog meer modellen in prijs te zijn verlaagd maar vrijwel nergens hebben ze ook wat op voorraad. Even goed zoeken dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ben weer verder aan het gaan met mijn id83.....

Wie weet er SD cards en usb sticks die compatible zijn met de id83?

Ik heb hier 2 sandisk sd cards, maar daar wil de id83 niet van booten.
Ik heb hier 2 usbsticks, waarvan de id83 maar van eentje wil booten (een noname reclame stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
Ben weer verder aan het gaan met mijn id83.....

Wie weet er SD cards en usb sticks die compatible zijn met de id83?

Ik heb hier 2 sandisk sd cards, maar daar wil de id83 niet van booten.
Ik heb hier 2 usbsticks, waarvan de id83 maar van eentje wil booten (een noname reclame stick).
Ik maakte pasgeleden iets mee wat ik nog niet eerder had gezien, maar het was wel een instelling met grote gevolgen voor een geplaatste bootable USB stick. Het lukte mij maar niet om te booten vanaf een 100% bootable USB stick. Wat was nu het geval?

Tegenwoordig is het wel eens mogelijk dat er in BIOS een oplaad mogelijkheid via USB kan worden aan- of uitgezet. Die mogelijkheid zie ik ook in de handleiding van de ID83 staan. Of het bij de ID83 ook zo is weet ik natuurlijk niet, want ik heb er geen, maar bij een actieve oplaadstand (charge enabled), kon er NIET vanaf USB worden geboot. Uitschakelen van die optie zorgde voor een bootable mogelijkheid.

Kun je daar eens naar kijken mocht je dat nog niet hebben gedaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
hardware-lover schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:10:
[...]
Tegenwoordig is het wel eens mogelijk dat er in BIOS een oplaad mogelijkheid via USB kan worden aan- of uitgezet. Die mogelijkheid zie ik ook in de handleiding van de ID83 staan. Of het bij de ID83 ook zo is weet ik natuurlijk niet, want ik heb er geen, maar bij een actieve oplaadstand (charge enabled), kon er NIET vanaf USB worden geboot. Uitschakelen van die optie zorgde voor een bootable mogelijkheid.

Kun je daar eens naar kijken mocht je dat nog niet hebben gedaan?
De ID83 heeft die optie ook, per usb poort kan dit worden ingesteld.
Deze stonden bij mij allemaal op disabled. Net geprobeerd met enabled, maar merk geen verschil.
het gekke is zowiezo dat het BIOS de usb stick wel ziet, maar als ik dan boot zegt hij "missing operating system". Op mijn Dell E6530 laptop boot de stick wel gewoon.

De SD cards worden door het BIOS niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Update id83:

- als de zbox uitstaat is het verbruik 5 (!) watt.
- HD audio bitstreaming werkt out of the box met de Generic build van openelec.
- Suspend werkt *niet*. id83 gaat niet in S3, blauwe ring blijft branden ondanks BIOS setting. Beeld gaat op zwart en volgens de logs gaat hij in suspend. Stroomverbruik is echter hetzelfde als bij actieve stand, zo'n 17w. Enige manier om de id83 weer werkend te krijgen dan is stroom eraf, de power button heeft geen effect.
- Met de intel build werkt de suspend ook niet goed. De box gaat dan in suspend, maar reboot dan meteen. Of de box ook daadwerkelijk in suspend gaat of dat het alleen een reboot is is lastig te zien.

Iemand ervaring met suspend werkend krijgen onder openelec?

[ Voor 20% gewijzigd door Opperpanter2 op 14-08-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
Opperpanter2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:44:
Update id83:

- als de zbox uitstast is het verbruik 5 (!) watt.
- HD audio bitstreaming werkt out of the box met de Generic build van openelec.
- Suspend werkt *niet*. id83 gaat niet in S3, blauwe ring blijft branden. Beeld gaat op zwart en volgens de logs gaat hij in suspend. stroomverbruik is echter hetzelfde als bij actievecstand, zo'n 17w.Enige manier om de id83 weer werkend te krijgen dan is reboot.
- Met de intel build werkt de suspend ook niet goed. De box gaat dan in suspend, maar reboot dan meteen. Of de box ook daadwerkelijk in suspend gaat of dat het alleen een reboot is is lastig te zien.

Iemand ervaring met suspend werkend krijgen onder openelec?
Bij mijn ID84 was het voldoende om bij de system settings onder power saving de optie shutdown function op "suspend" te zetten binnen XBMC. Suspend en resume werkt dan prima m.b.v. de remote. Blauwe ring knippert dan in suspend stand maar dat kun je in de BIOS weer uitzetten.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een HTPC en nieuwe tv. We kijken hoofdzakelijk films op onze huidige beeldbuis(nog niet eens plat) dit doe ik door middel van branden en dan in de dvd speler, maar ik krijg steeds meer problemen met de moderne formaten en mijn oude apparatuur. Het liefst zou ik via wifi rechtstreeks downloaden op mijn HTPC en het hier ook opslaan, we kijken niet veel tv alleen films dus ik heb niet extreem veel opslag nodig ivm series enzo. Ik heb het forum al flink af gezocht en hier en daar aan wat vrienden en kennissen gevraagd en kom ik uit op het volgende lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB€ 61,45€ 61,45
1Zotac ZBOX-AD06€ 214,05€ 214,05
2Crucial CT25664BC1339A€ 12,84€ 25,68
1Samsung UE40EH6030 Zwart€ 448,99€ 448,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,17

Mijn plan is om het op linux(want daar ben ik nog niet bekend mee) te laten draaien met XBMC, en dan ook met wat automatische download programma's. Maar daar kom ik wel uit denk ik.

Graag zou ik willen weten of mijn lijstje een beetje klopt of dat het beter/eenvoudiger/goedkoper kan.
Alvast bedankt,
Groet Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Speelt die samsung niet rechtstreeks wat formaten af? Veel Samsung tv's ondersteunen al H264.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harmvdw schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:18:
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een HTPC en nieuwe tv. We kijken hoofdzakelijk films op onze huidige beeldbuis(nog niet eens plat) dit doe ik door middel van branden en dan in de dvd speler, maar ik krijg steeds meer problemen met de moderne formaten en mijn oude apparatuur. Het liefst zou ik via wifi rechtstreeks downloaden op mijn HTPC en het hier ook opslaan, we kijken niet veel tv alleen films dus ik heb niet extreem veel opslag nodig ivm series enzo. Ik heb het forum al flink af gezocht en hier en daar aan wat vrienden en kennissen gevraagd en kom ik uit op het volgende lijstje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB€ 61,45€ 61,45
2Crucial CT25664BC1339A€ 12,84€ 25,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,17

[knip]
Waarom bijvoorbeeld niet deze? pricewatch: Zotac ZBOX ID81

De opgegeven lees/schrijf-snelheden (te zien onder Tweakers specificaties), van de gekozen HDD, zijn van en naar de buffer, in de praktijk liggen deze flink lager, hiermee dien je wel even rekening te houden.

Het gekozen geheugen zal niet meer te leveren zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Bedankt voor de reacties,

Ik heb geen idee of de Samsung ook dingen kan afspelen, maar ik wil eigenlijk alles kunnen afspelen om teleurstelling te voorkomen,

De id81 verschilt inderdaad niet veel van de ad06 maar ik heb het idee dat de ad06 toch iets moderner is en daardoor langer mee kan(misschien onderschat ik de id81 wel en kan ik daar ook rustig nog 10 jaar mee doen) daarentegen gebruik ik hem waarschijnlijk toch niet maximaal. Ik wil er alleen films mee kijken en downloaden.

Ik zit alleen nog even met de hdd die er in moet, ik wil hem wel snel genoeg maar ook niet te klein(ik kom er nu pas achter hoe groot alle hd's en 3d bestanden zijn)

Ik heb ook even een andere hdd en geheugen uitgezocht. Ik heb alles in 1 lijst staan ik moet alleen nog even wat weg strepen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Momentus ST1000LM014, 1TB€ 97,99€ 97,99
1Zotac ZBOX ID81€ 153,-€ 153,-
1ICIDU SI-707208€ 25,95€ 25,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 939,98

En hierbij zou ik graag wat hulp krijgen :)
Het liefst met onderbouwing

Toevoeging:
Ik heb nog wat gezocht en lees dat de AMD chip niet zo lekker draait met linux, moet ik me hier zorgen over maken? Anders ga ik voor de id81(intel) ipv van de ad06(amd)

[ Voor 3% gewijzigd door Harmvdw op 26-08-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

RvL

Wat zou er 'niet zo lekker draaien' dan op Linux?

AMD heeft op Linux een nadeel ten opzichte van Intel op Linux (of AMD op Windows). Op Linux (en OpenElec dus ook) kan AMD namelijk nog een bitstream audio doen. Dit is een limitatie in de driver, niet in de hardware. In de praktijk houdt dat in dat je dus geen DTS-HD of TrueHD geluid hebt. Je hebt wel:
- Stereo
- AC3
- DTS

Het ligt dus aan je eventuele home cinemaset/versterker of dit voor jou persoonlijk ook echt een nadeel is. Mijn versterker ondersteunt geen DTS-HD of TrueHD, dus voor mij is het geen probleem.

En om je een indruk te geven hoe XBMC met een zware skin onder OpenElec draait op een AD06:
YouTube: Testing the performance of XBMC skins Aeon NOX and Ace on a Zotax ZBOX AD06

Voor wat betreft de HD die je er in stopt: 1TB is ook met gemak vol te krijgen is mijn ervaring. Ik zou zelf (met de tijd) echter investeren in een goede NAS met voldoende opslag.

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 30-08-2013 09:44 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harmvdw schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:29:
Bedankt voor de reacties,

Ik heb geen idee of de Samsung ook dingen kan afspelen, maar ik wil eigenlijk alles kunnen afspelen om teleurstelling te voorkomen,

De id81 verschilt inderdaad niet veel van de ad06 maar ik heb het idee dat de ad06 toch iets moderner is en daardoor langer mee kan(misschien onderschat ik de id81 wel en kan ik daar ook rustig nog 10 jaar mee doen) daarentegen gebruik ik hem waarschijnlijk toch niet maximaal. Ik wil er alleen films mee kijken en downloaden.

Ik zit alleen nog even met de hdd die er in moet, ik wil hem wel snel genoeg maar ook niet te klein(ik kom er nu pas achter hoe groot alle hd's en 3d bestanden zijn)

Ik heb ook even een andere hdd en geheugen uitgezocht. Ik heb alles in 1 lijst staan ik moet alleen nog even wat weg strepen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX ID81€ 153,-€ 153,-
1ICIDU SI-707208€ 25,95€ 25,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 939,98

En hierbij zou ik graag wat hulp krijgen :)
Het liefst met onderbouwing

Toevoeging:
Ik heb nog wat gezocht en lees dat de AMD chip niet zo lekker draait met linux, moet ik me hier zorgen over maken? Anders ga ik voor de id81(intel) ipv van de ad06(amd)
De AD06-plus is op dit moment voor zo'n €20,- meerprijs te krijgen (EUR 234,89). Voor die extra € 20,- krijg je 2GB werkgeheugen en 320GB opslag. Voor dat prijsverschil is dat een verantwoorde keuze.
http://www.amazon.de/Zota...f=pd_sim_sbs_computers_52

Daarbij zou een ID61 ook een aardig alternatief kunnen zijn?
Ook leuk geprijsd bij Amazon op dit moment; http://www.amazon.de/Zota...f=pd_sim_sbs_computers_12

Ik zou zelf voor de ID61 gaan op dit moment maar dan alleen maar omdat ik nog geen kennis heb kunnen maken met dit type Intel. Cpu is krachtiger dan van de AD06 maar de GPU van diezelfde AMD is weer wat beter als ik me niet vergis. Beiden zijn echter prima in staat om als HTPC hun diensten te verlenen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
Bedankt voor de input,

Ik denk dat ik voor de volgende samenstelling ga,
#ProductPrijsSubtotaal
1Spectek ST102464BC1339€ 0,-€ 0,-
1Toshiba 42XL975G€ 563,-€ 563,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,04

Dit omdat ik 320GB net te kort vind en dat heb ik met 2GB werkgeheugen ook(waarschijnlijk slaat het nergens op maar dat is me gevoel)
Ik vindt het filmpje van de ad06 wel erg mooi, ik denk niet dat ik echt zware skins zal gebruiken maar toch fijn dat het zowiezo kan.
Ik heb de tv verandert omdat deze iets groter nieuwer en 4 3d brillen heeft.
Mocht ik nog een fout hebben hoor ik het graag.
Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Aangaande de suspend problemen die ik heb met de id83.... Blijkbaar zijn er meer zboxen die er last van hebben, id82 bijvoorbeeld:

http://openelec.tv/forum/.../63257-standby-zbox-id-82

Ik had een topic gestart, maar krijg geen reactie.

http://openelec.tv/forum/...-t-work-on-zbox-id83-usb2

Inmiddels een bug report geopend, voor de geinteresseerden: https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/2487

Slotsom is dat het onder win7/8/ubuntu/xbmcbuntu wel werkt.... Dus dan maar proberen bitstream audio werkend te krijgen onder xbmcbuntu.

[ Voor 26% gewijzigd door Opperpanter2 op 04-09-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Gezien het niet ondersteunen van hardware-versnelling i.c.m. AMD Fusion, Silverlight en Netflix, zal een ieder, die graag zijn Zbox in wil gaan zetten als Netflix streamer, beter niet voor een AMD Fusion setup kunnen gaan. Op dit moment zal het afspelen enkel via de AMD CPU gedaan moeten worden en dat gaat dramatisch.

Mocht men dus serieus met Netflix aan de slag willen via zijn HTPC dan valt de lichtere Fusion op dit moment helaas af (E-350 - E450, E2-1800, enz....).

Mocht iemand al een oplossing zijn tegengekomen die wel gebruik kan maken van de aanwezige AMD GPU dan kan die info hier met graagte gedeeld worden natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
ik heb deze in bestelling:Zotac ZBOX-AD06 PLUS Gaat netflix daar wel mee werken?
hardware-lover schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Gezien het niet ondersteunen van hardware-versnelling i.c.m. AMD Fusion, Silverlight en Netflix, zal een ieder, die graag zijn Zbox in wil gaan zetten als Netflix streamer, beter niet voor een AMD Fusion setup kunnen gaan. Op dit moment zal het afspelen enkel via de AMD CPU gedaan moeten worden en dat gaat dramatisch.

Mocht men dus serieus met Netflix aan de slag willen via zijn HTPC dan valt de lichtere Fusion op dit moment helaas af (E-350 - E450, E2-1800, enz....).

Mocht iemand al een oplossing zijn tegengekomen die wel gebruik kan maken van de aanwezige AMD GPU dan kan die info hier met graagte gedeeld worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
joppe113 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:41:
ik heb deze in bestelling:Zotac ZBOX-AD06 PLUS Gaat netflix daar wel mee werken?
[...]
Dat ding heeft een E2-1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
jammer....geen netflix dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 16:21
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen. Ik probeer op mijn Zotac ZBOX ID84 vanaf een flashdrive te booten in DOS. Ik heb met unetbootin een bootable flash drive gemaakt. Alleen wanneer ik vanaf deze flashdrive probeer te booten beland ik in de bios.

Ik heb in de BIOS ingesteld dat hij vanaf de flashdrive moet booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Giel88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:23:
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen. Ik probeer op mijn Zotac ZBOX ID84 vanaf een flashdrive te booten in DOS. Ik heb met unetbootin een bootable flash drive gemaakt. Alleen wanneer ik vanaf deze flashdrive probeer te booten beland ik in de bios.

Ik heb in de BIOS ingesteld dat hij vanaf de flashdrive moet booten.
heb je al meerdere flashdrives geprobeerd? Mijn zbox is (ook) kieskeurig met wat hij van wel booten. vanaf sd card is het bv nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:33:
[...]
heb je al meerdere flashdrives geprobeerd? Mijn zbox is (ook) kieskeurig met wat hij van wel booten. vanaf sd card is het bv nog niet gelukt.
De ID84 is niet zo kritisch, ik kan ermee vanaf SD en USB booten (naast Sata natuurlijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 16:21
Opperpanter2 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:33:
[...]

Tweetal flashdrives geprobeerd. Zal morgen een derde proberen maar acht de kans klein dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Kleine kans maar gezien ik het er niet uit je verhaal kan halen:
Gebruik je toevallig de USB 3.0 poort? Dat was ook mijn probleem met mijn zotac in het begin. Is doorgaans te herkennen aan de blauwe binnenkant i.p.v. zwarte. Via een 2.0 poort ging het wel goed.

• hardware-lover
  • Niet online

Bovenstaande ervaringen zijn gedaan in een Windows 7 omgeving en omdat ik maar door bleef zoeken naar een mogelijke oplossing, voor de lichtere AMD zoals hierboven vermeld, wil ik jullie niet onthouden wat ik nu zelf nog geprobeerd heb.

Ik kwam reacties tegen van de Netflix app binnen Windows 8 en dat de kleine AMD daar wel goed mee om zou kunnen gaan. Dat heb ik daarom maar eens getest en idd, zonder Silverlight in het spel werkt de hardware-versnelling prima en is de CPU belasting lekker laag. Dus voor een ieder die zijn AMD HTPC ook voor Netflix in wil gaan zetten is er een werkende oplossing en deze heet Windows 8.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/AMD%20E-350%20netflix%20Windows%208%20small.jpg

Testing, one, two ...

• joppe113
Zotac ZBOX-AD06 PLUS , welke openelec kan ik hier het best voor gebruiken? (fusion?)

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:19
joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:01:
Zotac ZBOX-AD06 PLUS , welke openelec kan ik hier het best voor gebruiken? (fusion?)
Ik vermoed dat de Fusion build het zou moeten doen, ik zou dat proberen en anders de Generic pakken.

Let trouwens even op dat je in BIOS de UMA Frame Buffer Size verhoogd naar 512M of 1GB.

Good luck!

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

• joppe113
bedankt voor de tip, kom er nu achter (handig) dat er geen cd rom speler in zet, hmm eerst maar uitvogelen hoe je dan de drivers e.d. er op zet als ik geen usb cd rom speler heb...

• Sjoerten
joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:34:
bedankt voor de tip, kom er nu achter (handig) dat er geen cd rom speler in zet, hmm eerst maar uitvogelen hoe je dan de drivers e.d. er op zet als ik geen usb cd rom speler heb...
Geen dank.

Wat betreft drivers, dat is nu juist het zalige aan de opelec builds! Je hebt alleen usb stick nodig waar je de installatie iso opzet, alle drivers die benodigd zijn zitten hier ingebakken _/-\o_

Op hoofdlijnen wordt je installatie dus als volgt:

1. Op een andere computer of laptop: download de iso versie die je nodig hebt (zoals gezegd, fusion of generic)
2. Op een andere computer of laptop: maak een bootable usb stick, middels de meegeleverde create_livestick.bat
3. Op de Zotac: Boot vanaf de usb stick en installeren maar
4. Profit...

Voor nadere uitleg over het proces kan je op de wiki van openelec en hier op het forum (deze thread en XBMC thread ook wel) aardig wat info vinden. Anders kan je ook altijd nog een bericht posten.

Good luck!

[ Voor 2% gewijzigd door Sjoerten op 21-09-2013 16:06 . Reden: verduidelijking nav commentaar hardware-lover ]

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

• joppe113
\thanxs...schijnbaar mijn eigen pc in de bovenkamer uitstaan want het lukt me niet eens om mijn usb stick bootable te maken....

• Sjoerten
joppe113 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:02:
\thanxs...schijnbaar mijn eigen pc in de bovenkamer uitstaan want het lukt me niet eens om mijn usb stick bootable te maken....
Laatste post deze kant op want we raken lichtelijk off topic:

http://wiki.openelec.tv/i...e_Install_Key#tab=Windows

Hiermee zou je een eind moeten komen, anders kan je me ook een DM sturen.

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

[ Voor 101% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2013 01:56 . Reden: Mijn uitleg was blijkbaar toch niet nodig. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
[verhuist naar eigen topic]

[ Voor 97% gewijzigd door Skar op 11-10-2013 14:28 . Reden: na beetje rondgezocht te hebben, weet ik nog niet of het perse een Zbox moet zijn ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Iemand al uitgevonden hoe in openelec 3.2 de wifi disabled kan worden (voor de AD02 in dit geval)?
De blacklist.conf truc werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:56:
[...]

Bovenstaande ervaringen zijn gedaan in een Windows 7 omgeving en omdat ik maar door bleef zoeken naar een mogelijke oplossing, voor de lichtere AMD zoals hierboven vermeld, wil ik jullie niet onthouden wat ik nu zelf nog geprobeerd heb.

Ik kwam reacties tegen van de Netflix app binnen Windows 8 en dat de kleine AMD daar wel goed mee om zou kunnen gaan. Dat heb ik daarom maar eens getest en idd, zonder Silverlight in het spel werkt de hardware-versnelling prima en is de CPU belasting lekker laag. Dus voor een ieder die zijn AMD HTPC ook voor Netflix in wil gaan zetten is er een werkende oplossing en deze heet Windows 8.

[afbeelding]
Mmmm das weer jammer. Ook niet mogelijk met de nieuwe drivers voor AMD (OCC) welke in de aankomende OpenELEC release zitten?
Verwacht zelf niet heel erg dringend op netflix te zitten wachten maar gewoon omdat het kan wil ik het wel eens proberen, geen idee of dat uberhaubt in XBMC kan, meen van niet, anders is dat weer een obstakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is volgens mij nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor Netflix en XBMC (of andere Media Software), en ook niet i.c.m. OE. Er is in ieder geval geen addon die het even voor elkaar bokst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Er zijn al heel wat pogingen gedaan om netflix aan de praat te krijgen binnen XBMC, maar het gaat niet vanwege de DRM. We kunnen dus nog wel een tijdje wachten tot Netflix in XBMC gaat werken. Waarschijnlijk tot de DRM eraf is.....
Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste