• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 21:40
Ik heb sinds vorige week een Zotac Zbox Nano ID64.
Ben heel erg blij met wat er geleverd is. Het ding is echt super klein, stil en snel.

Heb er nu Xubuntu 12.04 op gezet met XBMC 12.02.
Alleen werkt m'n LAN niet. Heeft paar dagen geleden eventjes gewerkt, maar sindsdien krijg ik constant de melding dat de 'lost wired connection'. Nu is dit m'n eerste ervaring met Ubuntu/Linux - dus weet niet hoe hiermee om te gaan.

Lastige is ook dat het merendeel van de mensen allemaal Zbox Nano ADxx hebben en dus weinig informatie te vinden is over de IDxx versies.

Zotac biedt alleen maar Windows drivers aan, dus geen idee voor welke chip (RealTek?) ik welke drivers hoe moet installeren. Kan iemand mij hiermee helpen?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
Exocet schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:01:
Iemand al uitgevonden hoe in openelec 3.2 de wifi disabled kan worden (voor de AD02 in dit geval)?
De blacklist.conf truc werkt niet meer.
In dit menu?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 18:06
Skar schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:20:
Ben heel erg blij met wat er geleverd is. Het ding is echt super klein, stil en snel.

Alleen werkt m'n LAN niet. Heeft paar dagen geleden eventjes gewerkt, maar sindsdien krijg ik constant de melding dat de 'lost wired connection'. Nu is dit m'n eerste ervaring met Ubuntu/Linux - dus weet niet hoe hiermee om te gaan.

Lastige is ook dat het merendeel van de mensen allemaal Zbox Nano ADxx hebben en dus weinig informatie te vinden is over de IDxx versies.

Zotac biedt alleen maar Windows drivers aan, dus geen idee voor welke chip (RealTek?) ik welke drivers hoe moet installeren. Kan iemand mij hiermee helpen?
Werkt je LAN op een ander OS wel?
Ik heb een ID83 en die werkt met ubuntu out of the box (ook met openelec, win8.1, xbmcbuntu).

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Skar schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:20:

Volgens mijn detectivewerk zou het om de volgende hardware gaan :)

http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Testing, one, two ...

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 21:40
Dank voor je detectivewerk, was er zelf ook al achter gekomen door volgende commando in de terminal te runnen.

code:
1
lspci -v

Er werden de r8169 drivers gebruikt en vond aantal forum posts met mensen die daar ook last van hadden. Lang verhaal kort: drivers gecompiled en vervangen. Haalde nog steeds niks uit. Uiteindelijk m'n router opnieuw opgestart en toen werkte het ineens wel gewoon. Toen dus weer standaard Xubuntu drivers weer teruggezet en werkt nog steeds.

Lag dus blijkbaar aan m'n router en niet aan drivers of Xubuntu.

Dus ja, nu werkt alles as a charm.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Damian

Insane Obtrusion

Iemand ervaring met USB IR ontvangers voor de Zotac AD-02. Ik krijg met geen mogelijkheidheid het zo ingesteld dat de pc uit sleep komt met de remote. Lijkt erop alsof hij geen wake on usb ondersteund...

Kan het ook aan mijn IR ontvanger liggen? Als ik de box aanzet brand er geen lampje op de receiver. Druk ik op de power knop de remote, dan gaat er wel een geel lampje branden. Doe ik dit niet, word de receiver ook niet herkend door XBMC.

probleem van de ontvanger of ligt het aan de Zotac?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

Damian schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:56:
Iemand ervaring met USB IR ontvangers voor de Zotac AD-02. Ik krijg met geen mogelijkheidheid het zo ingesteld dat de pc uit sleep komt met de remote. Lijkt erop alsof hij geen wake on usb ondersteund...

Kan het ook aan mijn IR ontvanger liggen? Als ik de box aanzet brand er geen lampje op de receiver. Druk ik op de power knop de remote, dan gaat er wel een geel lampje branden. Doe ik dit niet, word de receiver ook niet herkend door XBMC.

probleem van de ontvanger of ligt het aan de Zotac?
Ligt aan de Zotac, deep sleep is niet mogelijk daarop (of hoe dat ook hete mag ;) )

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
Ik heb een AD02 met IR ontvanger. Het lampje van de ontvanger gaat even aan als ik op de powerknop van de zotac druk.

Ik heb het wel een tijdje gebruikt en dat werkte prima. Weet alleen niet of ik suspend of hibernate gebruikte... Volgens mij werkte 1 van de 2 niet

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

bramv82 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:40:
Ik heb een AD02 met IR ontvanger. Het lampje van de ontvanger gaat even aan als ik op de powerknop van de zotac druk.

Ik heb het wel een tijdje gebruikt en dat werkte prima. Weet alleen niet of ik suspend of hibernate gebruikte... Volgens mij werkte 1 van de 2 niet
Alleen hibernate werkt, tenminste das hier het geval ;)

Een volgend systeem (zotac of niet) moet voor mij wel suspend aan kunnen iig.

[Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2013 12:44]

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 08:10
Nog iemand volgend probleem ? Ik heb een Zotac AD12 icm OpenElec. Werkte hele tijd prima maar laatste tijd merk ik dat de afstandbediening soms niet super meer reageert. Dit terwijl het toestel amper 5 maand oud is. Batterij nu al versleten ?

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-05 19:00
Rebbelx schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:
Nog iemand volgend probleem ? Ik heb een Zotac AD12 icm OpenElec. Werkte hele tijd prima maar laatste tijd merk ik dat de afstandbediening soms niet super meer reageert. Dit terwijl het toestel amper 5 maand oud is. Batterij nu al versleten ?
Dat kan natuurlijk altijd. Ook als batterijen nieuw zijn, kunnen ze al slecht(er) zijn. Vooral als ze met een apparaat verpakt zaten, dan weet je namelijk nooit precies hoe oud ze zijn.
Gewoon eens nieuwe erin stoppen en dan kijken of het werkt. Als het ineens weer goed werkt, weet je waar het aan ligt.

Het kan ook aan de AB zelf liggen, heb ik ooit eens gehad. Als er een toets hangt, zend de AB continu signaal uit en dat vreet batterijen. Dit kun je makkelijk zien door met de camera app van je telefoon naar het oogje van de AB te kijken. Je ogen kunnen geen infrarood zien, maar de camera van je telefoon wel!
Petertyuh schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:46:
[...]

Dat kan natuurlijk altijd. Ook als batterijen nieuw zijn, kunnen ze al slecht(er) zijn. Vooral als ze met een apparaat verpakt zaten, dan weet je namelijk nooit precies hoe oud ze zijn.
Gewoon eens nieuwe erin stoppen en dan kijken of het werkt. Als het ineens weer goed werkt, weet je waar het aan ligt.

Het kan ook aan de AB zelf liggen, heb ik ooit eens gehad. Als er een toets hangt, zend de AB continu signaal uit en dat vreet batterijen. Dit kun je makkelijk zien door met de camera app van je telefoon naar het oogje van de AB te kijken. Je ogen kunnen geen infrarood zien, maar de camera van je telefoon wel!
Mij is ook altijd verteld dat bijgeleverde batterijen demonstratiebatterijen zijn en dus maar voor even werken, kans dat ze leeg zijn acht ik heel groot daar een remote toch geregeld gebruikt wordt ;)

• hardware-lover
  • Niet online
Je stelt toch geen vragen over batterijen, of ze misschien wel leeg kunnen zijn en daarmee je problemen veroorzaken. Dat probeer je dan toch even, wat kost nu een setje batterijen? Niemand kan op afstand bepalen of de batterijen nog wel voldoen of niet.

Testing, one, two ...

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 20:57

👉🏻 Blog 👈🏻

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:33

Zewatanejo

Fine Thanks!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

Mystikal

It never hurts to help

Weet iemand hier of er ooit nog een oplossing komt voor netflix op de Zotac AD06? Ik baal er toch wel ontzettend van dat dit niet werkt...

Basement Bios ---- Exo-S

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-05 19:00
Zewatanejo schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:49:
[...]

Dan lijkt me deze ook een interessante: Zotac introduceert Zbox Nano-mini-pc met AMD Kabini-apu

Ik wacht met smart op meer info.
Ik zie prijzen voorbij komen 330 euro (niet zo leuk), maar ook prijzen van 220 euro volgens Digital Versus, de Fransen en Duitsers(en dat is veel leuker). Volgens die bronnen zal de Plus versie ongeveer 320 euro kosten en het geheel moet eind dit jaar uitkomen (ze hebben nog een maand de tijd). :) :) :)

Ik hoop alleen dat de drivers goed zijn om alles te kunnen streamen en dat de HDMI handshake altijd goed verloopt (ondervind ik nog steeds problemen mee, helaas).

Edit: Zoekt en gij zult vinden vanaf 200 euro. :) :) :) :) :) :)

[Voor 5% gewijzigd door Petertyuh op 03-12-2013 14:07]

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:50:
Weet iemand hier of er ooit nog een oplossing komt voor netflix op de Zotac AD06? Ik baal er toch wel ontzettend van dat dit niet werkt...
Die "oplossing" is er al een hele poos, en die heet Windows 8(1). Maar deze "oplossing" is waarschijnlijk niet datgene waar je naar opzoek bent.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

HW, zoals zo vaak mijn steun en toeverlaat in dit topic :) Bedankt!

Ah, dat was me nog niet duidelijk... En windows 8(.1) en Mediaportal werkt ook prima op de AD06

[Voor 33% gewijzigd door Mystikal op 05-12-2013 12:11]

Basement Bios ---- Exo-S

• technorabilia
Wanneer zou de IQ01 te koop zijn?
http://www.zotac.com/prod...l/detail/zbox-iq01-1.html
Prijs tegen de €500?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Ik heb de laatste OpenElec op mijn AD02 geïnstalleerd en nu heb ik last van de constant brandende blauwe led van de WiFi, Met vorige OpenElec versies had ik de WiFi driver geblacklist (blacklist rt2800pci) zodat WiFi uitging, maar dat werkt niet meer in OpenElec 3.X. Iemand een idee hoe ik die led nu uit krijg? want die LED is nogal storend.

• Exocet
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:24:
Ik heb de laatste OpenElec op mijn AD02 geïnstalleerd en nu heb ik last van de constant brandende blauwe led van de WiFi, Met vorige OpenElec versies had ik de WiFi driver geblacklist (blacklist rt2800pci) zodat WiFi uitging, maar dat werkt niet meer in OpenElec 3.X. Iemand een idee hoe ik die led nu uit krijg? want die LED is nogal storend.
Gewoon wifi uitzetten in de openelec settings in xbmc :).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of je demonteert het wifi-kaartje gewoon :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Heb net MP op mijn AD06 met win 8 geinstalleerd. Echter heb wederom problemen met full hd afspelen. Ligt het nu aan mij of kan ik de oudere drivers niet meer op de site vinden van AMD?

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
Dat ligt niet aan jou, ergens gaat het mis bij AMD. Ook via de Guru3D links kom je op een AMD pagina uit waar je verder weinig mee kunt; http://www.guru3d.com/fil...catalyst_vista_win_7.html
Dit is trouwens al een tijdje het geval bij AMD.

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Dat is dan mooi irritant. Kan ik voorlopig dus geen HD afspelen via mediaportal op mijn AD06. Al met al kan ik niet zeggen dat ik heel tevreden ben over de Zotac. Wellicht had ik toch voor een Nvidia model moeten gaan....

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
Welke drivers gebruik je nu en wat zijn de problemen die je hebt?

Edit: ik gebruik hier 13.4 op Windows 8 (geen 8.1) op MP 1.5 met een Fusion E-350 (AMD HD 6310). Daarmee heb ik geen enkel probleem om MP vloeiend in 1080p te laten draaien.

[Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2013 10:55]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

HW-L, ik heb de laatste drivers gedownload. VOlgens mij is dat ook 13.4 en draai Windows 8.1.

Ik heb problemen met Full HD playback. Ik kom van Windows 7 af, zonder problemen (nadat ik Aero weer had ingeschakeld...). Echter om netflix aan de praat te krijgen, wilde ik overstappen op Windows 8.

Ik heb geen problemen met 720p.

HD, geeft serieuze afspeel problemen, stottert gewoon gigantisch. Ik heb standaard meegeleverde LAV filters gebruikt en heb Dynamic Refresh Rate aan en uit geprobeerd.

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
LAV 58.2 in gebruik en bij de instellingen DXVA2 (copy-back).

Hoe is je CPU belasting bij afspelen van full HD?

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:22:
LAV 58.2 in gebruik en bij de instellingen DXVA2 (copy-back).

Hoe is je CPU belasting bij afspelen van full HD?
DXVA2, waar vind ik dat? Binnen Mediaportal Config?

CPU gebruik zal ik eens moeten checken, is daar nog een tooltje voor?

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
Nee, binnen de LAV video config.

CTRL+ALT+DELETE > taakbeheer > prestaties

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ik zal het eens checken en kom ik nog op terug!

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Dxva, stond niet aan. Dit lijkt het probleem opgelost te hebben! Oftewel hardware acceleration stond niet aan. Draait als een zonnetje!

Hoe weet je dit soort dingen???

cpu zit op: 73-82. Is dat okay?

[Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 16-12-2013 19:28]

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
CPU temp lijkt vrij hoog maar als je fan je kast niet uitkomt, of irritant aanwezig is, dan zou ik me er niet zo heel druk over maken, temperaturen komen aardig overeen met die van de eerdere Fusion IPG's (E-350/E-450).

Voor het andere geldt; probleem, proberen, zoeken, lezen, proberen, en dan vaak in de herhaling, en dit houd eigenlijk nooit echt op omdat ik er tot nu toe zeker geen hekel aan heb ;)

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Hw-l, tnx. Geloof me ik probeer ook genoeg, maar op een gegeven moment weet ik niet waar ik nog moet zoeken. Maar goed, het werkt nu. Cpu is niet temp, maar load!

En weer wat geleerd!

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:36:
Heb net MP op mijn AD06 met win 8 geinstalleerd. Echter heb wederom problemen met full hd afspelen. Ligt het nu aan mij of kan ik de oudere drivers niet meer op de site vinden van AMD?
De oudere 64bit versie schijnt hier wel beschikbaar te zijn; http://support.amd.com/en...s?os=Windows%207%20-%2064

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Maar inmiddels werkt het... Het vinkje DXVA deed het hem voor mij!

Basement Bios ---- Exo-S

• hardware-lover
  • Niet online
Linkje was niet alleen voor jou bedoelt, ook voor anderen die deze nodig mochten hebben. Dat het bij jou inmiddels opgelost is wist ik ;)

Testing, one, two ...

• Rays1972
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 21:44
Hoi,ik ben nieuw hier en heb al wat gelezen.Ik heb nou nog een apple tv2 met jailbreak,deze wil ik graag vervangen en de zotac spreekt mij eigenlijk wel aan.Maar nou is mijn vraag wat raden jullie aan een zotac ad of id.Ik wil hem graag gebruiken voor het benaderen van mijn video en muziek bestanden.mij leek de zotac ad06 en de id83 wel iets.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb zoals je kan lezen de AD06 en voldoet prima voor dat gene waar jij hem voor wilt gebruiken.

Basement Bios ---- Exo-S

• Rays1972
Ga denk ik voor de zotac id88 de barebone versie,heb hier nog 4gb geheugen liggen en een externe schijf.
:)

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:24
ad06 bevalt prima hier

• hardware-lover
  • Niet online
Rays1972 schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:30:
Ga denk ik voor de zotac id88 de barebone versie,heb hier nog 4gb geheugen liggen en een externe schijf.
:)
Niet geheel logisch als je deze vergelijkt met de ID83 waar jij eerder zelf naar hebt gekeken.
Zie jij iets wat ik niet zie waardoor de ID88 interessanter wordt? Of kijk je alleen maar naar de CPU prestatie en niet naar wat de GPU en Sata controller in huis heeft?

http://tweakers.net/price.../334347;334956/categorie/

[Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2013 20:51]

Testing, one, two ...

• Rays1972
ik kwam deze ook nog tegen en omdat die in dezelfde prijsklasse zit.Maar er staan zoveel modellen het is gewoon moeilijk om daar iets tussen te kiezen.En ik wil maximaal 280 euro uitgeven en het liefst minder maar het moet wel goed werken allemaal. 8)

Nquote]hardware-lover schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:45:
[...]

Niet geheel logisch als je deze vergelijkt met de ID83 waar jij eerder zelf naar hebt gekeken.
Zie jij iets wat ik niet zie waardoor de ID88 interessanter wordt? Of kijk je alleen maar naar de CPU prestatie en niet naar wat de GPU en Sata controller in huis heeft?

http://tweakers.net/price.../334347;334956/categorie/
[/quote]

• hardware-lover
  • Niet online
Rays1972 schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:59:
ik kwam deze ook nog tegen en omdat die in dezelfde prijsklasse zit.Maar er staan zoveel modellen het is gewoon moeilijk om daar iets tussen te kiezen.En ik wil maximaal 280 euro uitgeven en het liefst minder maar het moet wel goed werken allemaal. 8)
Als je alleen wat (HD) video en muziek af hoeft te spelen dan volstaat een flink voordeliger model ook, maar je eerste keuze bestond uit 2 modellen die ook al bijna €100,- uit elkaar lagen v.w.b. aankoopprijs. Daarna kom je met de ID88 op de proppen maar ik denk dat je kunt volstaan met een lichtere AMD of Intel uitvoering. En misschien niet alleen van Zotac, er valt zoveel te kiezen tegenwoordig.

Geef eens even aan waar je mediatheek uit bestaat? Wat wil je in ieder geval af kunnen spelen en dan doel ik vooral op HD video. Wordt het media lokaal afgespeeld (via die externe USB opslag)? Voor muziek en divx/xvid video heb je in ieder geval niet veel nodig en kun je het nodige geld in je zak houden.

[Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2013 13:24. Reden: tekst vergeten]

Testing, one, two ...

• Rays1972
Ik heb een timecapsule van 3 t waar al mijn video's en muziek opstaan die gebruik ik het meest,video's wil ik HD afspelen.
En ik wil ook XBMC installeren dat zijn voor mij op dit moment de belangrijkste dingen.
En ernaast misschien nog wat internet .Enwat is dan de beste keuzen een AMD of Intel .
Zou je mij misschien een paar voorbeelden kunnen geven ook van een niet zotac htpc,best moeilijk een keuze maken, Ik wil deze week graag gaan bestellen. ;)

• hardware-lover
  • Niet online
Wordt er draadloos of bekabeld met de Apple gecommuniceerd, vanaf de aan te kopen HTPC bedoel ik dan?
Kijk eens in de afdeling barebone's hier op Tweakers. Keuze te over, en dat is nog lang niet alles.

Je wensen liggen niet zo heel erg hoog, voor HD video heb je niet direct een flinke CPU nodig, een GPU met voldoende power is wel mooi meegenomen. Naast de AMD systeempjes, die in de meeste gevallen prima voldoen, kun je ook eens kijken naar de nieuwe generatie NUC's of Brix, met Haswell technologie, of de nieuwe generatie AMD A4 iGP's (Zbox AQ01 > nog niet leverbaar). Het blijft voor iedereen lastig, ook voor de "deskundigen", om naar één apparaat te wijzen. Er zijn teveel gelijkwaardige producten en om daar de juiste uit te pikken, dat kan men voornamelijk alleen zelf doen.

Ik weet bijvoorbeeld vooraf precies waar ik hem voor wil gaan gebruiken, wat mijn budget is en waar de behuizing voor mij aan moet voldoen (afmetingen), dan vallen er al aardig wat af. Dan weet ik ook dat ik voldoende CPU (reken)kracht wil hebben, dan vallen er weer een stel af. Dan stel ik eisen aan de beschikbare aansluitingen, in- en extern, dan resten er meestal nog maar een paar modellen. Dan geeft de aankoopprijs van dat moment meestal wel de doorslag.

[Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2013 23:46. Reden: typo's]

Testing, one, two ...

• Rays1972
Ik heb nog wat gekeken op het forum en heb nog even getwijfeld tussen de id42 en id83.Maar ga morgen denk ik toch de id83 bestellen. :)

[img][img]
hardware-lover schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:48:
Wordt er draadloos of bekabeld met de Apple gecommuniceerd, vanaf de aan te kopen HTPC bedoel ik dan?
Kijk eens in de afdeling barebone's hier op Tweakers. Keuze te over, en dat is nog lang niet alles.

Je wensen liggen niet zo heel erg hoog, voor HD video heb je niet direct een flinke CPU nodig, een GPU met voldoende power is wel mooi meegenomen. Naast de AMD systeempje, die in de meeste gevallen prima voldoen, kun je ook[/img][/img] eens kijken naar de nieuwe generatie NUC's of Brix, met Haswell technologie, of de nieuwe generatie AMD A4 iGP's (Zbox AQ01 > nog niet leverbaar). Het blijft voor iedereen lastig, ook voor de "deskundigen", om naar één apparaat te wijzen. Er zijn teveel gelijkwaardige producten en om daar de juiste uit te pikken, dat kan men voornamelijk alleen zelf doen.

Ik weet bijvoorbeeld vooraf precies waar ik hem voor wil gaan gebruiken, wat mijn budget is en waar de behuizing voor mij aan moet voldoen (afmetingen), dan vallen er al aardig wat af. Dan weet ik ook dat ik voldoende CPU (reken)kracht wil hebben, dan vallen er weer een stel af. Dan stel ik eisen aan de beschikbare aansluitingen, in- en extern, dan resten er meestal nog maar een paar modellen. Dan geeft de aankoopprijs van dat moment meestal wel de doorslag.

• Rays1972
Ik heb mijn zbox Id 83 binnen ,heb hem aangesloten maar ben aan het twijfelen of ik windows 7 of 8 installeer met xbmc of ik lees ook veel over ubuntu met xbmc.

• Opperpanter2
Ik heb eerst windows 8 op mijn id83 gehad, maar ben overstapt op xbmcbuntu. Werkt veel beter.

• Rays1972
kan ik dit ergens downloaden en een beschrijving voor alles te installeren.

• Rays1972
ik heb op mijn Zbox nog helemaal geen windows of iets geïnstalleerd.Moet ik dan een usb maken met eerst ubuntu of direct xbmcubuntu en dat dan installeren. 8)
Opperpanter2 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:31:
Ik heb eerst windows 8 op mijn id83 gehad, maar ben overstapt op xbmcbuntu. Werkt veel beter.

• Borromini
  • Niet online
Kan je niet OpenELEC proberen? Daar moet je nog minder aan configureren dan aan Xbmcbuntu.

Instructies om te installeren kan je simpelweg vinden door de naam van de distro in te geven met 'howto' of 'how to install', of 'installation instructions' erbij. Google is je vriend.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 14:31
Borromini schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:12:
Kan je niet OpenELEC proberen? Daar moet je nog minder aan configureren dan aan Xbmcbuntu.

Instructies om te installeren kan je simpelweg vinden door de naam van de distro in te geven met 'howto' of 'how to install', of 'installation instructions' erbij. Google is je vriend.
Precies, waarom zou je Windows installeren als je het niet nodig hebt?
Als je buiten XBMC meer dingen met de Zbox wilt doen kan Windows wel handig zijn, als je de Zbox alleen maar met XBMC gebruikt is OpenElec een veel betere oplossing.
Geen harddisk nodig, op mijn nano AD10 draait OpenElec vanaf een SD kaartje.

• Rays1972
Ik wil ook graag iets van windows of ubuntu installeren,maar weet niet of ik ubunto zo kan installeren en dan xbmc ?

• Opperpanter2
Rays1972 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:56:
Ik wil ook graag iets van windows of ubuntu installeren,maar weet niet of ik ubunto zo kan installeren en dan xbmc ?
Dat kan ook, heb ik ook geprobeerd.
Eerst ubuntu installeren volgens de standaard manier en dan xbmc heel simpel: http://wiki.xbmc.org/inde...al_Team_XBMC_repositories
Openelec heeft als nadeel dat de suspend functie niet goed werkt op de id83.

[Voor 20% gewijzigd door Opperpanter2 op 01-01-2014 18:17]

• technorabilia
De Zotac ZBOX IQ01 is vanaf nu beschikbaar voor € 599,46.
pricewatch: Zotac ZBOX IQ01

👉🏻 Blog 👈🏻

• hardware-lover
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:46:
[...]
De Zotac ZBOX IQ01 is vanaf nu beschikbaar voor € 599,46.
pricewatch: Zotac ZBOX IQ01
Nou ja beschikbaar? Levertijd +10 dagen bij de enige shop die nu in PW staat.
Maar voor diegene die er nieuwsgierig naar is én daarbij ook de Duitse taal begrijpelijk kan lezen ("ik", zei de gek) ; http://www.hardwareluxx.d...ox-iq01-plus-im-test.html Dit betreft de plus versie (desktop uitvoering, niet barebone), maar dat zal verder weinig uitmaken verwacht ik.

En in Duitsland op dit moment ook flink voordeliger; http://geizhals.de/zotac-...iq01-be-a1036826.html#ang

Het blijft wel een hoop geld vind ik.

[Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2014 02:36]

Testing, one, two ...

• ronaldbaggerman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een ID81. Hier heb ik een standaard HDD in zitten van Seagate (40GB).
Nu wilde ik deze vervangen door een Kingston SSD van 30 GB.
In eerste instantie dacht ik dat het om een DOA ging. Hij was immers niet zichtbaar voor mijn zotac. Elke keer als ik probeerde Openelec te installeren dan kreeg ik de melding dat dat al het om een "new Device" ging eerst een partitie aan te maken.

Vervolgens heb ik heb in mijn desktop geplaatst (was nog niet zichtbaar) om vervolgens via schijfbeheer er achter te komen dat de SSD geen toepassing had. Via schijfbeheer vervolgens een partitie aangemaakt (+- 28 Gb)
Vervolgens was de schijf te benaderen en het het keurig een schijflocatie letter. In dit geval F:

Vervolgens heb ik de ssd weer in de zotac geplaatst en wederom geprobeerd om openelec te installeren. De melding dat als het ging om een "new device" .... ...... bleef terug komen.

Vervolgens heb ik wederom in de Bios gekeken van zotac en zag ik een verschil tussen de HDD en SSD.
Bij de HDD zag ik bij Serial port 0 keurig een typy code toegevoegd en bij software preserve stond "Supported"

Bij SSD was serial port leeg en software preserve stond "unkown"

Core version is 4.6.4.0
Compliency uefi 2.1
Build date 2/15/2012

Wie weet raad.
Bij voorbaat dank.
Ronald

• technorabilia
Alle firmware up-to-date?

👉🏻 Blog 👈🏻

• ronaldbaggerman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06-2022
Hoi Kraades,

Welke firmware bedoel je precies? Alleen van de SSD of andere componenten.?

• Opperpanter2
ronaldbaggerman schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:39:
[...]

Hoi Kraades,

Welke firmware bedoel je precies? Alleen van de SSD of andere componenten.?
alle firmware, te beginnen bij het bios.

• M_G
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
Heeft er iemand ervaring met een zbox ID42 die niet meer wil starten? Het rode lampje van de power knop brand, maar hij reageert nergens op. Al meerdere keren de stroom voor langere tijd er af gehaald, maar geen succes mee gehad.

Kwestie van garantie, of is er nog hoop dit op te lossen?

• hardware-lover
  • Niet online
M_G schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:37:
Heeft er iemand ervaring met een zbox ID42 die niet meer wil starten? Het rode lampje van de power knop brand, maar hij reageert nergens op. Al meerdere keren de stroom voor langere tijd er af gehaald, maar geen succes mee gehad.

Kwestie van garantie, of is er nog hoop dit op te lossen?
Er is op diverse plaatsten in dit topic melding van gemaakt, zoek maar op ID42 binnen dit topic en je komt er diverse tegen.

hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Topic is verplaatst op het Zotac forum of gewoon opgeruimd. Link werkt iig niet meer nu.

Edit: forum is vol-gespamed, lijkt erop dat Zotac er weinig tot geen aandacht aan besteed.
RMA-tje dan maar?

[Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2014 18:55]

Testing, one, two ...

• Opperpanter2
zotac forum lijkt stuk.
ID42 was inderdaad een probleem apparaat. Ik heb nog contact gehad met een support dude daar, ze hadden hun voorraad teruggestuurd naar de fabrikant, maar meer info had hij ook niet.

• Rebbelx
Sindskort kamp ik met een raar probleem. Mijn AD12 heeft icm openelec steeds perfect gewerkt. 2 weken geleden heb ik mijn intrek genomen in een nieuw huis en sindsdien kamp deze soms met streaming problemen. Alles is wired aangesloten op mijn nas maar start ik de AD12 op en wil ik iets afspelen kamp ik af en toe met korte schokjes tijdens films/series. Ik sluit de zotac dan af, start hem opnieuw op en dan werkt het wel goed...Iemand een idee waar dit kan aan liggen ?

• M_G
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
hardware-lover schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Er is op diverse plaatsten in dit topic melding van gemaakt, zoek maar op ID42 binnen dit topic en je komt er diverse tegen.

hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"

Topic is verplaatst op het Zotac forum of gewoon opgeruimd. Link werkt iig niet meer nu.

Edit: forum is vol-gespamed, lijkt erop dat Zotac er weinig tot geen aandacht aan besteed.
RMA-tje dan maar?
Ik heb via archive.org die thread op het zotac forum opgezocht, en het lijkt er op dat er een batch aan slechte ID42 is/was. Voor de zekerheid heb ik Zotac een mailtje gedaan met de vraag hoe ik het probleem op kan lossen, met dit als reactie:
*Try to re-seat the RAM
*reset CMOS by pressing the reset button located beside the RAM slot or simply take the battery out of the board for 30secs, put it back in and then reboot
*take the HDD out and check if it will post
*try to take the RAM out if you will hear beep errors
*Try to use diff RAM
Bovenstaande geprobeerd (afgezien van nieuw RAM, want ik heb geen vervanging), maar dit loste het probleem niet op. Zal toch een gevalltje RMA worden ben ik bang :(

Toch bedankt voor de reacties!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 09:55

afterburn

No more...

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een zotac kopen om openelec op te draaien voor het afspelen van BluRay rips, en ik wil support voor dts-ma. Maar er zijn zoveel versies en de documentatie van openelec en xbmc loopt zover achter dat ik geen idee heb welke versie zou werken.

Architectuur vind ik persoonlijk niet belangrijk; het gaat om de functionaliteit. En het zou fijn zijn om de kosten onder controle te houden. :)

Kan iemand mij een beetje in de juiste richting sturen? :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• XElDiablo690
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 07:27
Vandaag voor bedrijf twee (net leverbare) IQ01's aangeschaft: qua specs helemaal wat we willen. Alleen kom ik er nadat de order (zakelijk) de deur uit is achter dat ze geen Kensington lock aansluiting hebben zoals elke normale pc of laptop...! Eens even rondgekeken, oudere modellen blijken dat wel te hebben maar daar zal wel weinig behoefte aan geweest zijn? Iemand een suugestie alsnog goed 'aan de ketting' kan leggen? Ik zat zelf te denken aan een staalkabel door één van de ventilatierooster? Maar wellicht zijn er betere en elegantere ideeën?

• Opperpanter2
XElDiablo690 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:37:
Vandaag voor bedrijf twee (net leverbare) IQ01's aangeschaft: qua specs helemaal wat we willen. Alleen kom ik er nadat de order (zakelijk) de deur uit is achter dat ze geen Kensington lock aansluiting hebben zoals elke normale pc of laptop...! Eens even rondgekeken, oudere modellen blijken dat wel te hebben maar daar zal wel weinig behoefte aan geweest zijn? Iemand een suugestie alsnog goed 'aan de ketting' kan leggen? Ik zat zelf te denken aan een staalkabel door één van de ventilatierooster? Maar wellicht zijn er betere en elegantere ideeën?
Zoals elke normale pc? Heb nog nooit n pc gehad met zo'n ding er op.
De zboxen zijn van plastic, dus zoiets breek je er makkelijk af.

• XElDiablo690
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 07:27
Kijk maar achterop ee willekeurige desktop. Zit altijd wel zo'n oogje. Laptops idem... ok, ja vermoeden had ik dat alles van plastic was. Nog even verder over denken dan maar...

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hier zojuist een ID42 teruggestuurd naar Afuture, had hem net 4 dagen in huis.
Gisteren proberen de stekker erin gestoken, geen rood powerlampje helemaal geen sjoege in te krijgen :(
Apparaat heeft het 4 dagen gedaan.
Hopelijk wordt het gauw gefixed, want verder werkte het apparaat heel behoorlijk, zelfs de snelheid viel mij niet tegen.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vaag probleempje,

ik heb een zotac ID84 met daarom de laatste build van Openelec. Nu heb ik het logitech K400r keyboardje gekocht maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn zotac aan of uit gezet met de knop die op dat keyboard zit. Alle andere functies (home, volume, pauze, play, forward enz) werken prima!

Maar uitzetten of uberhaubt aanzetten zit er niet in...

meer mensen met dit probleem?

• hardware-lover
  • Niet online
Jedi Geub schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:44:

ik heb een zotac ID84 met daarom de laatste build van Openelec. Nu heb ik het logitech K400r keyboardje gekocht maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn zotac aan of uit gezet met de knop die op dat keyboard zit. Alle andere functies (home, volume, pauze, play, forward enz) werken prima!

Moet je niet eerst je video afspeelprobleem ter sprake brengen wat je in het XBMC topic hebt aangemeld?

Testing, one, two ...

• Jedi Geub
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:17:
[...]

Moet je niet eerst je video afspeelprobleem ter sprake brengen wat je in het XBMC topic hebt aangemeld?
:) Zal ik doen. Probleem zat hem in de drivers, de zotac drivers zijn niet je van het en ik heb dus via het XBMC forum andere van de Nvidia site gehaald. Deze werkten.

Maar omdat windows8, XBMC op elkaar geen goede combo is op de ID84 ben ik toch maar naar Openelec gegaan. Veel sneller! Nu zoek ik alleen nog een goede Spotify client.

Maar waar mijn K400r keyboard het prima deed onder windows krijg ik hem dus niet aan de gang met openelec...

• Opperpanter2
Jedi Geub schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:44:

Ik heb een ID83 en daar werkt suspend/resume ook niet.
In ubuntu en win8 wel, dus openelec doet is raars.

• hardware-lover
  • Niet online
Jedi Geub schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:03:
[...]
:) Zal ik doen. Probleem zat hem in de drivers, de zotac drivers zijn niet je van het en ik heb dus via het XBMC forum andere van de Nvidia site gehaald. Deze werkten.

Maar omdat windows8, XBMC op elkaar geen goede combo is op de ID84 ben ik toch maar naar Openelec gegaan. Veel sneller! Nu zoek ik alleen nog een goede Spotify client.

Maar waar mijn K400r keyboard het prima deed onder windows krijg ik hem dus niet aan de gang met openelec...
En waar het ene probleem met de drivers van je nVidia kaartje te maken had (niet XBMC maar wel ID84 gerelateerd), heeft het laatste probleem met OpenElec te maken (niet ID84 maar wel XBMC gerelateerd).
Je zit opnieuw in het verkeerde topic :)

Ik zou trouwens altijd even wat terugmelden als je een oplossing voor een probleem hebt gevonden, is wel zo prettig voor je mede-tweakers die je toch een helpende hand hebben trachten toe te reiken.

Testing, one, two ...

Opperpanter2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:18:
[...]

Ik heb een ID83 en daar werkt suspend/resume ook niet.
In ubuntu en win8 wel, dus openelec doet is raars.
Ik heb een AD02 en daar werkt suspend/resume wel, deep sleep of zoiets weer niet. (haal de benamingen altijd door elkaar maar gaat om het idee)
Ben nu van plan een Windows8 image te gaan proberen maar denk niet dat het verschil gaat maken voor mijn AD02.

• Jedi Geub
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:11:
[...]

En waar het ene probleem met de drivers van je nVidia kaartje te maken had (niet XBMC maar wel ID84 gerelateerd), heeft het laatste probleem met OpenElec te maken (niet ID84 maar wel XBMC gerelateerd).
Je zit opnieuw in het verkeerde topic :)

Ik zou trouwens altijd even wat terugmelden als je een oplossing voor een probleem hebt gevonden, is wel zo prettig voor je mede-tweakers die je toch een helpende hand hebben trachten toe te reiken.
Dit is wel een meer zotac dan openelec probleem.

Zotac start ook niet op met het keyboard commando... en das dus voordat openelec opstart

• hardware-lover
  • Niet online
Jedi Geub schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:27:
[...]
Dit is wel een meer zotac dan openelec probleem.

Zotac start ook niet op met het keyboard commando... en das dus voordat openelec opstart
"Maar waar mijn K400r keyboard het prima deed onder windows krijg ik hem dus niet aan de gang met openelec..."

??

Testing, one, two ...

• Jedi Geub
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:09:
[...]

"Maar waar mijn K400r keyboard het prima deed onder windows krijg ik hem dus niet aan de gang met openelec..."

??
Jij bent ook erg van toegevoegde waarde :O :O :F ... als je het niet weet hoef je ook niet te reageren en doe wat nuttigs...

/ontopic, Zotact start dus niet op ongeacht welk OS erop staat met mijn K400r maar ook niet met de bijgeleverde remote. Iemand hier ervaring mee?

• hardware-lover
  • Niet online
Jedi Geub schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:41:
[...]

Jij bent ook erg van toegevoegde waarde :O :O :F ... als je het niet weet hoef je ook niet te reageren en doe wat nuttigs...

/ontopic, Zotact start dus niet op ongeacht welk OS erop staat met mijn K400r maar ook niet met de bijgeleverde remote. Iemand hier ervaring mee?
Jij zou eens volledig kunnen reageren, je zet door je reacties mensen op het verkeerde been. Eerst wel, dan weer niet..., ik lees alleen wat jij schrijft. Ik ben meestal de beroerdste niet om een ander te willen helpen maar bij jou krijg ik zoiets van ... ;w

Testing, one, two ...

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:11:
Hier zojuist een ID42 teruggestuurd naar Afuture, had hem net 4 dagen in huis.
Gisteren proberen de stekker erin gestoken, geen rood powerlampje helemaal geen sjoege in te krijgen :(
Apparaat heeft het 4 dagen gedaan.
Hopelijk wordt het gauw gefixed, want verder werkte het apparaat heel behoorlijk, zelfs de snelheid viel mij niet tegen.
Ik heb vandaag een nieuw exemplaar mogen ontvangen van Afuture :)
Nu maar hopen dat dit exemplaar het blijft doen. Het contactpersoon van Zotac welke Afuture had gesproken wist helemaal niets van een nieuwe batch of foute exemplaren, dus ik hoop maar dat ik geluk heb.
Hopen dat alles blijft werken, anders maar weer RMA'en, het probleem alleen is dat er geen écht alternatief is voor de ID42 want ik wil perse een HTPC met een Nvidia GPU in combinatie met XBMC.

• Rebbelx
Rebbelx schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:25:
Sindskort kamp ik met een raar probleem. Mijn AD12 heeft icm openelec steeds perfect gewerkt. 2 weken geleden heb ik mijn intrek genomen in een nieuw huis en sindsdien kamp deze soms met streaming problemen. Alles is wired aangesloten op mijn nas maar start ik de AD12 op en wil ik iets afspelen kamp ik af en toe met korte schokjes tijdens films/series. Ik sluit de zotac dan af, start hem opnieuw op en dan werkt het wel goed...Iemand een idee waar dit kan aan liggen ?
PS: mijn probleem is "opgelost". Ik heb in elk geval gevonden waar het probleem ligt. Het schokken ligt aan de zotac icm mijn versterker. Wanneer ik de zotac eerst opstart en vervolgens mij versterker heb ik schokken tijdens het afspelen van content. Wanneer ik de versterker eerst opstart maar niet lang genoeg wacht tot deze volledig opgestart is, en vervolgens de zotac inschakel, heb ik eveneens schokken tijdens het afspelen van content.

Om het probleem dus te omzeilen moet ik eerst mijn versterker opstarten en deze voldoende tijd geven zodanig deze volledig opgestart is, dan de zotac inschakelen ==> nadien nooit problemen.
Versterker is Denon X2000. Mensen die dus met deze problemen kampen, dit is dus een workaround
Ik op gemak opzoek naar een zelf bouw HTPC systeempje, kondigt Zotac dit aan nieuws: Zotac introduceert nieuwe Zbox-modellen met Haswell-processor

Begin nu toch wel te twijfellen :P

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:12:
Ik op gemak opzoek naar een zelf bouw HTPC systeempje, kondigt Zotac dit aan nieuws: Zotac introduceert nieuwe Zbox-modellen met Haswell-processor

Begin nu toch wel te twijfellen :P
Jij wilde toch aan een passief gekoelde samenstelling beginnen? Dan moet je deze Haswell's ook links laten liggen, zo niet, zoveel alternatieven van andere merken 😏

Testing, one, two ...

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 16:38

Dreanor

Joene

Die Zotac Zbox AQ02 lijkt mij wel interessant, maar iemand enig idee wanneer die te koop is?

Ik weet dat daar nog geen info over is maar als ik op reviews zoek kom ik toch al gebruikers reviews tegen en zelfs een website welke deze in een prijsvraag weggeeft ... Dus dan zou ik zeggen binnenkort verkrijgbaar of nu al in Amerika verkrijgbaar maar nog niet bekent wanneer in NL?

Iemand die hier iets meer inzicht van heeft, misschien uit vorige ervaringen hoeveel tijd er tussen nieuwsbericht en release zit ofzo? :P

Ik wil namelijk de AQ02 als HTPC/XBMC machine onder mijn TV, mits de prijs juist is natuurlijk. ;)

Als het nog lang duurt dan ga ik misschien voor de brix V3 of misschien de AQ01 ofzo ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:21
hardware-lover schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 02:57:
[...]

Jij wilde toch aan een passief gekoelde samenstelling beginnen? Dan moet je deze Haswell's ook links laten liggen, zo niet, zoveel alternatieven van andere merken 😏
Intel NUC met passieve behuizing.

• hardware-lover
  • Niet online
abusimbal schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:48:
[...]
Intel NUC met passieve behuizing.
Dat is geen NUC meer, dat is het moederbord van een NUC in een passief gekoelde behuizing geplaatst. Die moederbordjes zijn ook los verkrijgbaar.

Testing, one, two ...

• Markvw80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-05-2020
Ik heb een ZBox ID80. Tot voor kort werkte het probleemloos. Ik wilde echter een nieuwe versie van XBMCbuntu installeren en vanaf toen is het eigenlijk misgegaan. Elke keer als ik nu de nieuwe versie van XBMCbuntu wil installeren springt het scherm tijdens de installatie op zwart en doet ie helemaal niets meer. Dit gebeurt ook als ik de normale versie van Ubuntu wil installeren.
Ik heb er een OCZ Vortex 2 60GB SSD in zitten.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 12:08
Ik kan maar weinig vinden over de 24p bug icm de ZBOX systeempjes. Klopt het dat alle Intel systemen de 24p bug (nog steeds) hebben?

Zo ja, dan ga ik voor een AMD ZBOX. Ik lees vaak dat de prestaties icm OpenELEC erg goed zijn maar zie het zelf meer zitten om XBMC onder Windows 7 te draaien omdat je dan wat meer mogelijkheden hebt (surfen bijv.).

Merk je het nog in de XBMC performance dat je onder Windows 7 draait? Ik overweeg de Zotac ZBOX nano XS AD13 (erg compleet met toebehoren als een externe IR ontvanger) en de Zotac ZBOX nano AQ01 (iets betere CPU/GPU volgens mij, maar minder toebehoren).

Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken bij AMD in het bijzonder?

Uiteindelijk wil ik het volgende:
Ik wil perfecte 24p (dus geen Intel?) en geluid via SPDIF naar mijn versterker. Ik draai XBMC en wil non 1080p upscalen met Lanczoz3 (mooiste resultaat binnen XBMC toch?), in het verleden heb ik geloof ik wel eens gehad dat de videokaart het niet aan kon (dus geen hardwareversnelling) of dat het beeld heel lelijk werd met dxva, dat is niet meer aan de orde? Dat alles wil ik dus draaien onder Windows 7. Gaat dat met de genoemde opties? :)

• hardware-lover
  • Niet online
Nee, het klopt niet dat alle Intel CPU's de bug hebben, sterker, volgens mij is Intel de enige die een generatie CPU's hebben vrijgegeven die de "bug" niet heeft. AMD en nVidia hebben ook last van wat jij een bug noemt, altijd al gehad, maar met de Intel Haswell is het theoretisch mogelijk om perfect 24p af te spelen. Theoretisch omdat de software waarmee media wordt weergegeven ook in staat moet zijn om dat goed te kunnen en Intel zit er daarbij met zijn drivers ook nogal eens naast.

http://www.anandtech.com/...ell-an-htpc-perspective/4

Testing, one, two ...

• XhaiKhaL
hardware-lover schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:45:
Nee, het klopt niet dat alle Intel CPU's de bug hebben, sterker, volgens mij is Intel de enige die een generatie CPU's hebben vrijgegeven die de "bug" niet heeft. AMD en nVidia hebben ook last van wat jij een bug noemt, altijd al gehad, maar met de Intel Haswell is het theoretisch mogelijk om perfect 24p af te spelen. Theoretisch omdat de software waarmee media wordt weergegeven ook in staat moet zijn om dat goed te kunnen en Intel zit er daarbij met zijn drivers ook nogal eens naast.

http://www.anandtech.com/...ell-an-htpc-perspective/4
Bedankt voor je reactie!

Maar toen ik met madVR op mijn huidige HTPC keek was de refresh rate nagenoeg perfect geloof ik, met AMD HD5450 videokaart (pas na 4-6 uur een drop frame oid, in de praktijk bij films dus helemaal niet).

Hoe dan ook, in de Zotac ZBOX ID18 bijv. zit een Celeron 1007U, op de Intel pagina staat alleen dat die "Intel® HD Graphics" heeft (dus niet welk type?) en via Wikipedia vind ik dat het een Ivy Bridge processor is.

En volgens jouw artikel was de 24p bug niet opgelost in die processoren ("Intel's 23 Hz issue was left unresolved in Ivy Bridge").

Nu weet ik dat er wel meer Intel ZBOX'en zijn maar voor zover ik via de Pricewatch kan vinden (maar daar staat ze niet allemaal in volgens mij) is dat wel een van de goedkopere en daarmee interessantere opties.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik doel niet op Ivy Bridge, ik doel op de 4e generatie Intel Core (Haswell), dacht dat dit wel duidelijk was? Jij hebt het over alle Intel's en ik niet :)

Je hebt het in de eerdere reactie niet gehad over een bepaald type Zbox met Intel CPU, nu haal je een ID18 als voorbeeld aan. Die is idd niet voorzien van de allerlaatste Intel generatie en heeft een Intel HD graphics GPU. Dat is een uitgeklede HD graphics GPU die niet alle mogelijkheden heeft die je tegenkomt in (bijvoorbeeld), een Core i3. Indien je voor de laatste generatie Intel zou willen gaan dan dien je bij de nieuwere Zbox-en te kijken. Er is keuze te over wat dat betreft.

Testing, one, two ...

• XhaiKhaL
hardware-lover schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:39:
Ik doel niet op Ivy Bridge, ik doel op de 4e generatie Intel Core (Haswell), dacht dat dit wel duidelijk was? Jij hebt het over alle Intel's en ik niet :)

Je hebt het in de eerdere reactie niet gehad over een bepaald type Zbox met Intel CPU, nu haal je een ID18 als voorbeeld aan. Die is idd niet voorzien van de allerlaatste Intel generatie en heeft een Intel HD graphics GPU. Dat is een uitgeklede HD graphics GPU die niet alle mogelijkheden heeft die je tegenkomt in (bijvoorbeeld), een Core i3. Indien je voor de laatste generatie Intel zou willen gaan dan dien je bij de nieuwere Zbox-en te kijken. Er is keuze te over wat dat betreft.
Het was in mijn reactie misschien niet helemaal duidelijk, maar ik gaf je wel gelijk hoor en het was me ook duidelijk dat het om de Haswell's ging waarin het 24p probleem opgelost is. :)

Klopt ook dat ik geen Intel voorbeeld gaf maar met de Pricewatch als leidraad (ik zoek immers een voordelige optie, en de i3-i7's vallen behoorlijk buiten mijn budget) komt zo'n ID18 als interessante optie naar voren.

Misschien nog wel een interessante optie is de ID86, zit een Atom D2550 met Nvidia GT610 in, lijkt me dus dat je dan geen last hebt van de 24p bug (gezien Nvidia), hoewel volgens deze thread doet Nvidia het misschien nog wel het slechtst van allemaal.

Voordeel van Intel en/of Nivdia is geloof ik dat het goed draait onder Linux hè? AMD is daarentegen weer niet zo handig onder Linux heb ik gelezen.

Ik mis alleen een mooi overzicht van alle beschikbare ZBOX'en incl. prijs (want de Pricewatch mist geloof ik wel wat, staan er 18 op), en via de Zotac website zelf heb je geen prijzen.

Heb je toevallig ook ervaring / kennis op gebied van de AMD ZBOX'en, als je buiten Linux blijft, zijn er dan nog nadelen? Want tot dusver zie ik alleen maar voordelen.

• hardware-lover
  • Niet online
Het probleem waar een ieder tegenaan loopt tijdens het browsen is de gigantische berg aan informatie, en daar moet je dan maar uit kunnen filteren wat voor jou interessant en bruikbaar is. De link naar het topic geeft inderdaad aan dat geen enkel platform het helemaal voor elkaar had (<< verleden tijd), hoe klein de afwijkingen dan ook mogen zijn (of waren). Waar je echter op moet letten is dat informatie, verstrekt in het verleden, geen 100% kloppende informatie hoeft te bevatten anno nu. En dat is dan ook direct het probleem met dat topic. Het topic is alweer zo'n kleine 3 jaar oud en diverse info, hoewel er reacties t/m 2013 te vinden zijn, is aardig achterhaald. Daar moet je dus voor waken. Je hebt ook een reactie op het XBMC forum geplaatst (ja, we houden je in de gaten), en de opmerking dat je misschien eens verder moet kijken dan je zbox neus lang is, is misschien wel terecht geplaatst?

Oh ja, ik heb inderdaad ervaring / kennis met alle platformen opgedaan, en ik blijf dit ook doen gezien de behoefte, maar je moet je nooit op de mening van één persoon richten. Ik denk dat je wat dat betreft beter voorzien wordt in algemene informatie op het XBMC forum. Alles wat actueel en hot is komt daar vanzelf bovendrijven en blijft, zolang het actueel is, op de eerste/tweede pagina terugkomen als topic. Succes met je zoektocht ;)

Testing, one, two ...

• XhaiKhaL
hardware-lover schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:12:
Het probleem waar een ieder tegenaan loopt tijdens het browsen is de gigantische berg aan informatie, en daar moet je dan maar uit kunnen filteren wat voor jou interessant en bruikbaar is. De link naar het topic geeft inderdaad aan dat geen enkel platform het helemaal voor elkaar had (<< verleden tijd), hoe klein de afwijkingen dan ook mogen zijn (of waren). Waar je echter op moet letten is dat informatie, verstrekt in het verleden, geen 100% kloppende informatie hoeft te bevatten anno nu. En dat is dan ook direct het probleem met dat topic. Het topic is alweer zo'n kleine 3 jaar oud en diverse info, hoewel er reacties t/m 2013 te vinden zijn, is aardig achterhaald. Daar moet je dus voor waken. Je hebt ook een reactie op het XBMC forum geplaatst (ja, we houden je in de gaten), en de opmerking dat je misschien eens verder moet kijken dan je zbox neus lang is, is misschien wel terecht geplaatst?

Oh ja, ik heb inderdaad ervaring / kennis met alle platformen opgedaan, en ik blijf dit ook doen gezien de behoefte, maar je moet je nooit op de mening van één persoon richten. Ik denk dat je wat dat betreft beter voorzien wordt in algemene informatie op het XBMC forum. Alles wat actueel en hot is komt daar vanzelf bovendrijven en blijft, zolang het actueel is, op de eerste/tweede pagina terugkomen als topic. Succes met je zoektocht ;)
Haha scherp ;), en daar nog wel onder een andere naam gepost, je bent ook nergens meer anoniem :9.

Anyways, ik heb een mooie deal gesloten met een mede-Tweaker, het is een Zotac ZBOX nano XS AD13 geworden. Ik ben benieuwd :).

• Borromini
  • Niet online
Denk dat je er heel wat plezier aan gaat beleven :). Zelf een AD10 hier, met OpenELEC geïnstalleerd. Zeker voor die mediaplayer-PC's (zoals de ZOTAC's) is OpenELEC een ideale oplossing.

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 14:39
Is er iemand met een Zotac AD06 die nog het meegeleverde installatiecdtje heeft?
Ik kan deze cd nergens meer vinden en (in zijn geheel) downloaden is ook een drama (lees: onvindbaar).

Als iemand deze kan delen, dan zou ik hier ERG blij mee zijn.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

3nzym3 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:56:
Is er iemand met een Zotac AD06 die nog het meegeleverde installatiecdtje heeft?
Ik kan deze cd nergens meer vinden en (in zijn geheel) downloaden is ook een drama (lees: onvindbaar).

Als iemand deze kan delen, dan zou ik hier ERG blij mee zijn.
Is het niet sneller eerst eens de AMD chipset/GPU drivers te downloaden installeren? Dan ben je al een heel eind.
Daarnaast kun je nog de realtek audio drivers van realtek vandaag halen
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee